Oma tarinani, joka alkoi kakkosena

Häpeävä kakkonen

Ystävystyin työpaikalla työkaverin (mies) kanssa. En ajatellut miehestä sen enempää kuin että hänen kanssa oli helppo jutella, jakaa asioita, myös huolia ja murheita. Ei ollut tarkoitus ihastua, olin itsekin naimisissa, niin kuin mieskin. Mutta niin vain kävi. Tunne vei mennessään...

Pitkään mietin, kerronko tälle työkaverille tunteistani, mutta jokin hänessä kertoi että tunteeni eivät ole yksipuolisia. Niinpä kerroin. Hän tunnusti myös ihastuneensa. Sovittiin että ei mennä pidemmälle, ei rakastuta, eikä etenkään mennä sänkyyn. Mutta ystävyyttä emme siinä kohti halunneet lopettaa, olisihan se ollut vaikeaa senkin takia että oltiin samassa työpaikassa.

Meni puoli vuotta. Rakastuin. Tunnustin tämänkin. Hänkin sanoi rakastuneensa, mutta että ei voi erota, kun on lapsia. Minä erosin. En voinut enää olla aviomieheni kanssa, kun rakastin toista. Erosin myös työpaikastani, halusin lopettaa suhteen. Hetki siinä meni, kun sitten tämä työkaveri otti yhteyttä ja kertoi ettei voi olla ajattelematta minua. Haluaa kanssani yhteisen tulevaisuuden. Muttei pysty siihen vielä, jos voisin odottaa vuoden että saa asiansa järjestykseen.

Minä suostuin. Ehdotin ettei tavata sinä aikana, katsotaan sitten vuoden päästä mikä on tilanne. Mutta eihän se niin vaan onnistunut... oli pakko nähdä, koska rakastin ja ikävöin. Nähtiin, ja viimein myös rakasteltiin. Siitä alkoi suhde, minusta tuli kakkonen. Se paha ja ilkeä kakkonen, joka vannoin etten ikinä olisi.

Meni puoli vuotta, mies jatkoi elämää vaimonsa kanssa, mutta mietti samalla eroa. Minulle sanoi, että työstää eroa, omia tunteitaan jne... Viimein sitten sai sanottua vaimolleen että haluaa eron. Sen jälkeen meni muutama kuukausi että saivat eron vireille, lasten huoltajuuden sovittu, osituksen tehtyä. Mies muutti omaan asuntoonsa.

Tuosta on nyt sitten taas puoli vuotta. Ollaan edetty nyt hiljalleen, edelleen salassa ex-vaimolta. Ei haluta järkyttää, vaimo kun ei edelleenkään tiedä eron oikeita syitä, eli ei tiedä minusta. Tällä viikolla mies kertoo vaimolleen minusta. EI koko totuutta, vaan että on nyt löytänyt uuden. Emme tiedä miten vaimo suhtautuu, itse kun on vielä yksin.

En ole ollenkaan ylpeä itsestäni enkä siitä miten tämä kaikki meni. Että ollaan salattu tämä rakkaus näin kauan. En myöskään ole ylpeä miehen selkärangattomuudesta ottaa ero heti, miksi sitä piti työstää niin kauan? Ehkä siinä on hyväkin puoli. Jos mies joskus minun kanssani ollessaan kohtaa jonkun "kakkosen", ehkä hän ei minustakaan niin helposti luovu, vaan miettii asiaa ennen kuin tekee mitää lopullista. En tiedä.

55

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrtyh67y

Hmm.... Mitähän tästä tarinasta pitäisi loppujen lopuksi päätellä..? Etkö olekaan nyt onnellinen, kun saat vihdoin vapauden olla rakastamasi miehen kanssa?

• AP_

Täsmennyksenä viestiini. Olen kyllä onnellinen, itse asiassa todella onnellinen siitä että saan nyt olla rakastamani miehen kanssa. Ja kohta ihan avoimesti, ei tarvitse enää salailla. Muuta kuin menneisyyttä. Olen korviani myöten rakastunut mieheen, uskon todella että olemme yhdessä loppuelämämme, onnellisina ja rakkautemme kestää.

Mutta halusin tuoda kirjoituksessa enemmän esille tuota toista puolta. Ehkä me kaikki kakkoset emme lopulta ole ihan niin pahoja kuin luullaan. Meilläkin on omatunto, emmekä välttämättä ole ylpeitä siitä mitä olemme tehneet.

• miehen häpeä??
        AP_ kirjoitti:

Täsmennyksenä viestiini. Olen kyllä onnellinen, itse asiassa todella onnellinen siitä että saan nyt olla rakastamani miehen kanssa. Ja kohta ihan avoimesti, ei tarvitse enää salailla. Muuta kuin menneisyyttä. Olen korviani myöten rakastunut mieheen, uskon todella että olemme yhdessä loppuelämämme, onnellisina ja rakkautemme kestää.

Mutta halusin tuoda kirjoituksessa enemmän esille tuota toista puolta. Ehkä me kaikki kakkoset emme lopulta ole ihan niin pahoja kuin luullaan. Meilläkin on omatunto, emmekä välttämättä ole ylpeitä siitä mitä olemme tehneet.

Mitä turhaan häpeämään. Kyse on kahdesta ihmisestä. Myös miehellä on vastuunsa.. ei pelkästään naisella vaikka nainen tuomitaan yleisesti yksin.

• Valheita vain

Hmmm...jätit hyvän miehen ja sait tilalle sellaisen joka valehtelee omalle vaimolleen ja laittaa sinut, uuden naisystävänsäkin valehtelemaan. Onnellista valheellista tulevaisuutta, valehdelkaa vaan kaikille rakkaimmillenne, suhteenne loppuun asti, milloin ja miten suhde alkoi. Hyvä nykyiselle mielenrauhallesi kuitenkin, jos sinisilmäisest iluotat, että et itse ole koskaan etkä koskaan tule olemaan valheiden kohde, et edes vaikka hyväksyt selkärangattoman ihmisen valheet muita ihmisiä kohtaan.

• herää on aamu

"the way you got him is the way you'll lose him"

näin se yleensä menee.

• teiniäiti_

Voi sen noinkin nähdä, kun ei tiedä millainen tilanne AP:lla ja miehellä oikesti on ja on ollut.

Mutta joskus "pettäminen" alkaa vasta sitten, kun on jo huomattu että on tullut valittua väärä elämänkumppani, että se ei olekaan ikuista. Huomaa, että toinen onkin sopivampi, ehkä jopa että se toinen on minule juuri se oikea. Tämä vain tapahtuu liian myöhään, kun on jo kerran seisty papin edessä, mutta väärän ihmisen kanssa.

Toki oikea järjestys olisi ensin erota, sitten vasta alkaa mitään kenenkään toisen kanssa. Mutta jos lukee AP:n tekstin, huomaa että siinä tarina on alkanut ystävyydestä, pikkuhiljaa ihastuttu ja sitten huomattu että onkin rakastuttu.

Minäkin olin pitkään yhdessä ex-mieheni kanssa vain lasten takia. Ajattelin, että tämän olen valinnut, lasten takia tässä jatkan. Mutta jos tuossa kohden olisin tavannut rakkauden, jonka tiedän olevan jotakin parempaa, jotakin todellista ja sen tuntuista että olen kohdannut sielunkumppanini, olisin todennäköisesti tehnyt kuten AP ja hänen nykyinen uusi miehensä, aloittanut suhteen ja työstänyt eron siinä samalla.

• selkärankainen
        teiniäiti_ kirjoitti:

Voi sen noinkin nähdä, kun ei tiedä millainen tilanne AP:lla ja miehellä oikesti on ja on ollut.

Mutta joskus "pettäminen" alkaa vasta sitten, kun on jo huomattu että on tullut valittua väärä elämänkumppani, että se ei olekaan ikuista. Huomaa, että toinen onkin sopivampi, ehkä jopa että se toinen on minule juuri se oikea. Tämä vain tapahtuu liian myöhään, kun on jo kerran seisty papin edessä, mutta väärän ihmisen kanssa.

Toki oikea järjestys olisi ensin erota, sitten vasta alkaa mitään kenenkään toisen kanssa. Mutta jos lukee AP:n tekstin, huomaa että siinä tarina on alkanut ystävyydestä, pikkuhiljaa ihastuttu ja sitten huomattu että onkin rakastuttu.

Minäkin olin pitkään yhdessä ex-mieheni kanssa vain lasten takia. Ajattelin, että tämän olen valinnut, lasten takia tässä jatkan. Mutta jos tuossa kohden olisin tavannut rakkauden, jonka tiedän olevan jotakin parempaa, jotakin todellista ja sen tuntuista että olen kohdannut sielunkumppanini, olisin todennäköisesti tehnyt kuten AP ja hänen nykyinen uusi miehensä, aloittanut suhteen ja työstänyt eron siinä samalla.

Nilviäisten ikuinen ongelma on etsiä aina vain parempaa.

Ongelma on siinä, että kyllin hyvää ei löydy. Jos kuvitellaan, että ihmisistä 0,05 % täyttäisi ehdot, nämä 0,05 % eivät sietäisi nilviäisiä edes naapurikseen.

• nainenmaasta

Kynnys uuteen pettämiseen on madaltunut.Et voi tosissasi uskoa, että olisit petturille niin uskomaton poka kuherrusvaiheen jälkeen, ettei hän sortuisi.
      Oliko sinulla hyvä uskollinen puoliso?Juttelitteko te asiasta?

• Experiina

Ymmärrän sinua hyvin, koska elin itse hyvin pitkälti samanlaisen vaiheen elämässä. Vinkkinä sinulle sanoisin, että edetkää todellakin rauhassa. Anna miehelle aikaa ja tilaa setviä mennyt liittonsa. Toivottavasti sinäkin olet käsitellyt oman erosi. Teillä on jo historiaa takana, mutta tavallaan se oikea, julkinen parisuhde on myös uuden alku.

Ja muista myös nauttia tästä rakkaudesta. Kyllähän sen kertomasi perusteella huomaa, että ei suinkaan teidän tarkoituksenne ollut ketään loukata, eikä ole edelleenkään. Se mitä tulee siihen pysyttekö te uskollisina toisillenne, on teidän varassa; tältä palstalta tulet saamaan katkeraa, vihaista ja vahingoniloista kommenttia siitä, miten petturi on aina petturi ja kuinka sinäkin tulet vielä saamaan "ansiosi mukaan". Haukkujat tuntuvat unohtavan sen, että tokihan jokainen kakkosena elänyt tämän riskin tiedostaa. Ei sitä tarvitse erikseen kertoa :)

• Omat valinnat

Herkistyin lukiessani tätä. Itselläni oli samantyylinen suhde joka jatkui ja jatkui vaikka halusimmekin lopettaa. Minä ainakin rakastin ja rakastan edelleen, mutta kummallakin omat perheet ja nyt emme ole tekemisissä mitenkään.
      Toivon teille onnellista tulevaisuutta ja panostakaa rakkauteenne.
      Kaikki empaattiset ihmiset ymmärtää ettei aina tunteilleen voi mitään, ja leikkisästi sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua.
      Onnea Teille!

• Kaksi ääliötä

Ihana miehesi siis valehtelee entiselle vaimolleen eli haluaa pitää hyvän maineensa vaikka on aivan tavallinen pettävä aviomies. Sinä siis hyväksyisit myös omalla kohdalla kuukausien valehtelua itsellesi? Olet niin ansainnut ihanan ja rehellisen miehesi ja entinen vaimo voi vain olla onnellinen, että on moisesta epärehellisestä vellihoususta eroon päässyt. Eipä ole miehestä tekojensa takana seisomaan, raukkamainen surkimus.

• turnimpsi

Kolikolla on aina kaksi puolta. Ei se valehtelu herkkua ole koskaan, ei kellekään osapuolelle. On totta, että tässä(kin) tapauksessa miehen rehellisyys olisi voinut jopa auttaa ja nopeuttaa entisen puolison asiasta ylipääsyä, mutta... Aina se asia ei ole niin helppo.

Naisen kosto osaa joskus olla todella julma, ja todella tunteeton. Vain ja ainoastaan omaa etuansa ajatteleva. Nyt siis tarkoitan yhteisiä lapsia.

Valitettavasti tässä maassa mies, isä, on edelleen kovinkin heikoilla jos nainen, äiti, päättääkin heittäytyä marttyyriksi, uhriksi ja täysin nartuksi. Anteeksi sanavalinta, mutten keksi parempaa sanaa kuvaamaan naista, joka haluaa estää entiseltä mieheltään oikeuden omiin lapsiinsa vain ja ainoastaan siksi, että tämä otti ja rakastui toiseen naiseen. Joillekin riittää jo pelkästään ero ilman kolmansia osapuolia, mutta se on toinen tarina. Ja kyllä, vaikka sitä kuvittelisi, että tässäkin maassa on lait ja säädökset turvaamaan myös miehen oikeudet, niin kylmä tosiasia kuitenkin on se, että erittäinkin moni mies tälläkin hetkelle miettii notta mikähän helvetti meni pieleen. Omassa kaveripiirissäkin on yksi todella rankka tapaus.

Minäkin olen "se toinen", vaikkakin miehen mielestä juurikin se ykkönen. Pitkä tarina lyhyenä, niin tapasimme vastoin kaikkia luonnonlakeja. Kumpikaan ei toistansa etsinyt, minä kaikista vähiten "varattua" miestä. No näin kuitenkin kävi, ja pidemmän ystävyyden (ja vain ja ainoastaan ystävyyden) jälkeen tunteet myös muuttuivat rakkaudeksi. Paska juttu, mutta minkäs teet. Ja se, että rakastuimme ei todellakaan ole paska juttu, vaan vallitseva tilanne.

Mies oli jo kerran aiemmin yrittänyt erota (ennen minua) ilman kolmatta osapuolta. Avovaimo oli nopeasti torpannut eropuheet sillä, että uhkasi helvetin olevan irti jos mies lähtee. Yhteisiin lapsiin kuulemma oli turha edes ajatella yhteydenpitoa, ja hän teki hyvin selväksi sen, että valehtelee lastenvalvojille vaikka ummet ja lammet. Lapset ovat miehelle kaikki kaikessa, ja jopa minä tajuan paikkani olevani kakkonen lasten jälkeen. Mies tyytyi kohtaloonsa, ja pelosta käsin ei ole uskaltanut lähteä. Yhteiselo saman katon alla lasten takia, erilliset makuuhuoneet jne. Parisuhteesta, rakkaudesta, hellyydestä, seksistä ym. ei tietoakaan. Sellaistako elämän pitäisi olla seuraavat 20-vuotta 3-kymppisellä ihmisellä?

Ja joo, helppoahan se on olla jälkiviisas, "mitä menit valitsemaan niin kamalan naisen, ja teit vielä lapsiakin" jne. jne. jne. Ihmiset kasvaa, aikuistuu, tekevät virheitä, vääriä valintoja. Siitäkö pitäisi kärsiä koko loppuikänsä? Mies oli 18-vuotias tavatessaan avovaimonsa, ja 21-vuotiaana tuli ensimmäisen kerran isäksi. Ja kyllä, lapsi oli aivan ja täysin suunniteltu, ei mikään vahinko. Niin oli toinenkin. Mies rakastaa lapsiaan yli kaiken.

Nyt mies on tehnyt päätöksen erota, minun takiani. Rakkauden ja onnellisuuden takia. Hän ottaa siinä valtavan riskin, koska se riski tosiaan on se, että "menettää lapsensa". Minä olin se, joka ehdotti totuuden salaamista. Ei siksi, että häpeäisin asiaa millään tavalla, vaan ihan siksi, että tiedän tuon eron olevan hankala ja rasittava jo ilman kolmattakin osapuolta. Minä en halua olla se syy sille, että avovaimo saisi lisää vettä myllyynsä. Olen ollut tukena ja turvana, neuvonantajana. Mies saa selvitellä huoltajuudet, omaisuudenjaot yms. ja me pidämme matalaa profiilia. Missään nimessä ennen kuin on mustaa valkosella esim. huoltajuuden suhteen, niin meidän suhde ei tule julkisuuteen.

Oma perheeni ja kaksi läheisintä ystävää tietävät tilanteen, ja sen hyväksyvät myös eivätkä tuomitse. Miehen paras ystävä ja veli tietävät, hekään eivät tuomitse. Me tiedämme, me emme tuomitse, koska tiedämme miten asiat oikeasti ovat. Se riittää meille tällä hetkellä. Meillä kun on kuitenkin koko loppuelämä aikaa olla ja elää yhdessä, joten parempi nyt näin.

En missään nimessä haluaisi tukea valehtelua, mutta... Joskus vain tässä elämässä totuuden salaaminen on se pienempi paha kuin vastaavasti totuus. Meilläkin on kummallakin omatunto, tunteet... emme halua pahaa kenellekään, kaikesta vähiten lasten äidille, haluamme vain olla yhdessä. Se joka tässä haluaa pahaa on nainen, joka kynsin ja hampain haluaa väkisin olla ja elää avoliitossa taloudellisista ja järkisyistä, ja vielä kehtaa kiristää ja uhkailla miestä omien lastensa kustannuksella. Minäkin vielä ymmärtäisin sen, jos kyse olisi jostain palavasta rakkaudesta miestä kohtaan, kuinka nainen ei kykenisi elämään ilman juuri tätä miestä, mutta kun ei ole edes siitäkään kyse. Ja todella iso riski tässä on ihan ilman minuakin se, että tämä nainen myös toteuttaa uhkailunsa.

• Arvoista arvostus

"tietävät, eivät tuomitse"
        Voi teitä lapsukaisia. Omaa veljeä ei koskaan jätetä, eikä hyvää ystävää, eikä sukulaista. Joten ei tuomita, mutta se ei tarkoita, että sinua arvostetaan. On eri asia, mitä rehdit ihmiset ajattelevat omassa mielessään sinusta, tai mitä jopa sinusta puhuvat selkäsi takana, he eivät vain tuo sitä ilmi sinulle. Ihmisillä on omia periaatteita ja arvoja. Jos periaate on "uskollinen parisuhteessa" niin ei periaatteen ihminen arvosta häntä, joka rikkoo tärkeää periaatetta 6-0, ei vaikka ei mitään ääneen sano. Ihmisen arvoista ja siitä miten hän niitä noudattaa seuraa se, millaisen arvostuksen hän muilta saa.

• En usko että onnaa
        Arvoista arvostus kirjoitti:

Voi teitä lapsukaisia. Omaa veljeä ei koskaan jätetä, eikä hyvää ystävää, eikä sukulaista. Joten ei tuomita, mutta se ei tarkoita, että sinua arvostetaan. On eri asia, mitä rehdit ihmiset ajattelevat omassa mielessään sinusta, tai mitä jopa sinusta puhuvat selkäsi takana, he eivät vain tuo sitä ilmi sinulle. Ihmisillä on omia periaatteita ja arvoja. Jos periaate on "uskollinen parisuhteessa" niin ei periaatteen ihminen arvosta häntä, joka rikkoo tärkeää periaatetta 6-0, ei vaikka ei mitään ääneen sano. Ihmisen arvoista ja siitä miten hän niitä noudattaa seuraa se, millaisen arvostuksen hän muilta saa.

En usko, että mies aidosti ajattelee ottavansa vakavasti elämänkumppaniksi sellaisen naisen, jonka esittelee jo kakkosen asemassa omalle veljelleen. Se on kukkoilua tyyliin, että "kattokaa äijät, mä oon panomies, joka saa näin nuoria, nättejä naisia". Mutta mies varmasti tietää, että toinen mies, veli, tuskin arvostaisi suvussa sellaista naista, joka jakaa varatulle.

• 5ytyjh
        En usko että onnaa kirjoitti:

En usko, että mies aidosti ajattelee ottavansa vakavasti elämänkumppaniksi sellaisen naisen, jonka esittelee jo kakkosen asemassa omalle veljelleen. Se on kukkoilua tyyliin, että "kattokaa äijät, mä oon panomies, joka saa näin nuoria, nättejä naisia". Mutta mies varmasti tietää, että toinen mies, veli, tuskin arvostaisi suvussa sellaista naista, joka jakaa varatulle.

On tyystin eri asia kukkoilla panoillaan kuin kertoa omalle veljelleen, että tekee eroa ja tässä on se nainen, jonka kanssa aikoo tulevaisuutensa jakaa. Tämän tietää jokainen, joka on läheisissä väleissä sisaruksiensa kanssa. Veri on vettä sakeampaa, nääs.

• Herääääääää
        En usko että onnaa kirjoitti:

Hahhaha miltä vuosisadalta sinä olet?
        Repesin kun luin tämän.
        Tooodella vanhanaikaiset käsitykset miten suhteet menee ja kulkee tänäpäivänä.
        Ihmistä arvostetaan sen mukaan miten hän sinun edessäsi seisoo, suoraselkäisenä, katsoo sinua silmiin, on luotettava, sanoo ääneen huonotkin asiat jne...ei todellakaan sen mukaan onko hän antanut varatulle!

• Naiset ei usko
        Herääääääää kirjoitti:

Repesin kun luin tämän.
        Ihmistä arvostetaan sen mukaan miten hän sinun edessäsi seisoo, suoraselkäisenä, katsoo sinua silmiin, on luotettava, sanoo ääneen huonotkin asiat jne...ei todellakaan sen mukaan onko hän antanut varatulle!

Ootte kaikki naisia, jotka ette usko? Jos luulette että äijien machoasenteet on vanhanaikaisia, eikä niitä enää olisi, laittakaa joskus salanauhuri äijien saunaillan keskusteluja nauhoittamaan.

• koivunurpu

Voi kuule Iitu.Sulla ei tosiaan ole helppoa.

• Mikä urpo!
        Herääääääää kirjoitti:

Repesin kun luin tämän.

Suoraselkäinen ihminen ei jaa toosaansa varatulle.

• Vastenmielisiä

Mitkään sinun selittelysi eivät muuta sitä tosiasiaa, että te kaksi olette valehtelevia ja juonittelevia oman edun tavoittelijoita. Luuletko, etteivät valheenne joskus paljastu. Ei vaan ole rohkeutta seisoa tekojensa takana, mutta nussiminen kyllä kelpaa. Hyvää jatkoa teidän valheella aloitetulle ja valheiden täyttämälle tulevaisuudelle. Vai että loppuelämä yhdessä, ihan varmaan.

• 5ytyjh
        Naiset ei usko kirjoitti:

Ootte kaikki naisia, jotka ette usko? Jos luulette että äijien machoasenteet on vanhanaikaisia, eikä niitä enää olisi, laittakaa joskus salanauhuri äijien saunaillan keskusteluja nauhoittamaan.

Äijien saunaillat nyt tiedetään - niistä ei kai puhe ollutkaan, vaan omalle veljelle ja parhaalle ystävälle kertomisesta (?)

• Kaksinaamainen
        5ytyjh kirjoitti:

Äijien saunaillat nyt tiedetään - niistä ei kai puhe ollutkaan, vaan omalle veljelle ja parhaalle ystävälle kertomisesta (?)

Oma veli ja paras ystävä ovat tärkeä osa miehen ystäväpiiriä, joten heille kukkoillaan. Itsetunnottoman on tärkeää esittää panomiestä kaikille muille äijille,veljillekin, halutessaan ihailua äijäpiireissä. Vain nainen ajatttelee, että parhaille ystäville ja ihmisille puhutaan "oikeaa asiaa", mutta itsetunnoton mies kukkoilee joka suuntaan. Hänellä on vain eri rooli päällä, kun esittää pätevää miestä naisille, ja toinen rooli kukkoillessaan äijille, jotka "osallistuvat" miehen kaksoisroolin ylläpitoon salaamalla sen naisilta.

• kana KOT
        Kaksinaamainen kirjoitti:

Oma veli ja paras ystävä ovat tärkeä osa miehen ystäväpiiriä, joten heille kukkoillaan. Itsetunnottoman on tärkeää esittää panomiestä kaikille muille äijille,veljillekin, halutessaan ihailua äijäpiireissä. Vain nainen ajatttelee, että parhaille ystäville ja ihmisille puhutaan "oikeaa asiaa", mutta itsetunnoton mies kukkoilee joka suuntaan. Hänellä on vain eri rooli päällä, kun esittää pätevää miestä naisille, ja toinen rooli kukkoillessaan äijille, jotka "osallistuvat" miehen kaksoisroolin ylläpitoon salaamalla sen naisilta.

Vain nainen ajattelee.....HAHAHAHAH olipa taas järjen havinaa!
        Naisissa on aivan yhtä paljon oman edun tavoittelijoita kuten on miehissäkin.
        He sitten kanailevat joka suuntaa.
        Nämä asiat tulevat hyvin esille kun on kyseessä petetty nainen jonka exällä uusi vaimo. Siinä on kaikenlainen kotkotus sallittua!

• turnimpsi

Ei tässä kukaan ole väittänytkään, etteikö totuus tulisikin ilmi jossain vaiheessa. Itsekin uskon siihen, että totuus tulee aina ilmi tavalla tai toisella. Ja jos asiat olisivat toisin, tai edes "normaalisti", missä ihmiset eroavat yhteistuumin ja sovussa, niin ei olisi edes tarvetta valehdella. Saati pettää. Tässäkin tapauksessa mies olisi jo eronnut ennenkuin me olisimme tavanneet mikäli homma olisi mennyt kuin elokuvissa.

Onko kuitenkaan edes pettämistä enää se, että itse parisuhdetta ei enää ole olemassa, ei ole ollut pitkään aikaan, vaan väkinäinen kämppis- ja elatussuhde koska nainen uhkailee ja kiristää lapsilla? Jokainen toki päättää tuon ihan omien moraalikäsityksiensä mukaisesti. Ja ei minun tarvitse mitään selitellä, kerroin vain miten asiat ovat.

Jos kyseessä olisi nainen vastaavassa tilanteessa (missä mies kiristäisi ja uhkailisi täten pakottamaan jatkamaan suhdetta), niin tämäkin keskustelu olisi aivan toisella tolalla. Silloin kyllä heruisi sympatiat, ohjeet, neuvot, auttamishalut. Ja tässä myös se yksi oleellinen ja todellinen syy sillekin, että miksi miehet edelleen ovat niin heikoilla 2010-luvun Suomessa riitaisissa huoltajuuskiistoissa. Yllättäen kun suurin osa sossuista, lastenvalvojista ym. ovat naisia, ja asettuvat erittäinkin hepposin perustein uhriksi heittäytyvän äidin puolelle, vaikka kyetään vedenpitävästi todistaa esim. miehen kunnollisuus isänä. Siihenhän riittää esim. pelkästään se, että äiti väittää miestä väkivaltaiseksi, ja siinähän on soppa valmis.

Nainen siis harrastaa suhteessa rajua henkistä väkivaltaa ja tavoittelee taloudellista hyötyä, mutta huomio keskittyy vain "meihin vastenmielisiin pettureihin ja valehtelijoihin". No ei siinä, se on ihan odotettavaakin. Pettäminen kun on aina väärin, ja pettäjät ovat vastenmielisiä sikoja ja huo*ia. Älkää huoliko, kyllähän me taatusti saamme "ansiomme mukaan" ja varmaan palamme helvetissä.

Ja joo, jos minäkin pelkkää nussimista ja ruusunpunaisia suhdekuvioita haluaisin, niin enhän nyt hitto olisi niin hullu, että tähän suhteeseen edes jäisin? Minä tiedän, että tämä ei tule olemaan herkkua millään tavalla, ja voi räjähtää silmille pahemmankin kerran. Kyllä taatusti pääsisin helpommalla vain kävelemällä pois, ja unohtamalla koko asian ja ko. miehen, "etsimällä" toisen. Minä nyt vain satun rakastamaan tuota ihmistä sydänjuuriani myöten niin hyvässä kuin pahassakin, ja vaikka v-mäinen tilanne onkin, niin hän on silti parasta mitä minulle on tähänastisessa elämässäni tapahtunut. Kuten minä hänelle, niin uskomattomalta ja vastenmieliseltä kuin kuulostaakin. Ihan ilman seksiäkin. Meidän tapauksessa suhde ei alkanut seksillä, päinvastoin. Seksi tuli kuvioon vasta 5kk tutustumisen jälkeen, jolloin oli jo selvää se, että haluamme jatkaa yhdessä ja yhteistä elämää tavoitellen.

En tue, hyväksy enkä yllytä pettämiseen saati valehteluun, se on aina väärin. Halusin vain oman tarinani kertoa siitä, että AINA se tilanne ei kuitenkaan ole niin yksioikoinen. Joskus se koko totuuden kertominen kertaheitolla ei välttämättä ole se paras ratkaisu, vaikka väärin olisikin. Omaa etuani tässä en tavoittele, mutta miehen kyllä. Miehen etua omiin lapsiinsa nähden.

• Normaalia ei kuvaa

"mies olisi jo eronnut ennenkuin me olisimme tavanneet mikäli homma olisi mennyt kuin elokuvissa."
        Tavallisesti, normaalien ja rehellisten ihmisten elämässä erotaan ennenkuin tavataan tai tapaillaan uusia, ei siihen elokuvaa tarvita. Oma tilanteesi on epänormaali, enemmän se muistuttaa elokuvaa, joillekin jopa huonoa porno- taui kauhuelokuvaa.

• Herää unestasi

Sinun tarinasi on vain sinun tarinasi, sinun itse luomasi kuvitelma tilanteesta. Se perustuu siihen mitä mies on kertonut tai jättänyt kertomatta. Mahdollisesti myös siihen, mitä mies on valehdellut tai liioitellut tai kaunistellut omaa osuuttaan. Vain idiootti uskoo pettävän ja valehtelevan miehen puhuvan totta hänelle.

• yllytät valehteluun

Ja heppi vielä turnimpsin salapanolla seisoo...onko yhteiset lapset vielä suunnitelmissa...yksi yhteinen rakkauden hedelmä????

• turnimpsi

En voi saada lapsia, joten ei ole suunnitelmissa yhteistä vaikka kuinka haluaisi. Siitäkin syystä minulla on erityisen tärkeää se, että miehen olemassaolevat lapset jäävät hänen elämäänsä koska tiedän kuinka tärkeitä hälle ovat. Vanhempi on tosin jo kohta 12-vuotias, joten hällä on jo itsellään sanavaltaa koskien huoltajuusasioita. Toinen vain on paljon nuorempi, joten se ei sitten ole niin itsestäänselvä asia.

• Usein käy näin

Lapset jäävät useimmiten perheessä todellisen vastuun kantaneen eli petetyn harteille, joka kantaa vastuun yhä enemmän kun ero tapahtuu, pettäjä yhä vähemmän. Pettäjä on ollut jo avioliiton aikana alivastuullinen vanhemmanroolissaan, ei hänellä muutoin olisi ollut omaa aikaa, omaa vapaa-aikaa niin paljon, että saisi luotua salasuhteesta vakavan suhteen, ihan rakkauteen asti ja tämä kaikki koko ajan oman perheensä selän takana, omalla ajalla. vastuulliset vanhemmat nauravat salasuhteille, he eivät ymmärrä miten kukaan saa niihin tarpeeksi omaa aikaa työn ja lastenhopidon lisäksi.

• Varas ja valehtelija

Kas, sinä siis haluat äidiltä lapsetkin vielä miehen lisäksi.

• Ei onnaa
        Varas ja valehtelija kirjoitti:

Kas, sinä siis haluat äidiltä lapsetkin vielä miehen lisäksi.

..jos kakkonen edes yrittäisi viedä lapsetkin, tuskin onnistuu. 12v poika todnäk ennemmin vihaa naista, jonka kanssa isä petti omaa äitiä, erosi ja muutti kotoa pois. Jos kahden valehtelijan "isän edun mukainen" valhe eli "tapasimme vasta eron jälkeen" onnistuisi, silloin onnea sitten vaan onnistumisesta turnipsulle, hän saa sitten valehdella päin naamaa 12v lapsillekin loppuelämänsä. Tosi kivaa kun lapsi tulee kysymään koska te tapasitte, ja paljon muutakin. Ihan oikea ilkeä äitipuoli sellainen valehtelija olisi.

• 7890987
        Ei onnaa kirjoitti:

..jos kakkonen edes yrittäisi viedä lapsetkin, tuskin onnistuu. 12v poika todnäk ennemmin vihaa naista, jonka kanssa isä petti omaa äitiä, erosi ja muutti kotoa pois. Jos kahden valehtelijan "isän edun mukainen" valhe eli "tapasimme vasta eron jälkeen" onnistuisi, silloin onnea sitten vaan onnistumisesta turnipsulle, hän saa sitten valehdella päin naamaa 12v lapsillekin loppuelämänsä. Tosi kivaa kun lapsi tulee kysymään koska te tapasitte, ja paljon muutakin. Ihan oikea ilkeä äitipuoli sellainen valehtelija olisi.

Juuri tuollainen oli tyrkyllä, kävi jo talon paikankin katsomassa. Ja esitteli näin itsensä valehtelijoidenklubin uusille tuleville jäsenille, ei mitään häpyä.

• Ei todellakaan käy
        Usein käy näin kirjoitti:

Lapset jäävät useimmiten perheessä todellisen vastuun kantaneen eli petetyn harteille, joka kantaa vastuun yhä enemmän kun ero tapahtuu, pettäjä yhä vähemmän. Pettäjä on ollut jo avioliiton aikana alivastuullinen vanhemmanroolissaan, ei hänellä muutoin olisi ollut omaa aikaa, omaa vapaa-aikaa niin paljon, että saisi luotua salasuhteesta vakavan suhteen, ihan rakkauteen asti ja tämä kaikki koko ajan oman perheensä selän takana, omalla ajalla. vastuulliset vanhemmat nauravat salasuhteille, he eivät ymmärrä miten kukaan saa niihin tarpeeksi omaa aikaa työn ja lastenhopidon lisäksi.

Sinulle "usein käy näin", en kyllä voi olla kanssasi samaa mieltä. Kuinka monta tuollaista tarinaa muka tunnet??

Ei se, että mies rakastuu toiseen ja eroaa lastensa äidistä tarkoita sitä, että ei rakastaisi lapsiaan haluaisi olla mukana heidän elämässään ja arjessaan. Se nyt vain on tämä suomen sossutätien aikaansaama todella valitettava tilanen usein, että mennään äidin puolella. Isälle tarjotaan sitä perinteistä "joka toinen viikonloppu" -mallia.

Onko mielestäsi vastuullista vanhemmuutta kituuttaa lasten äidin kanssa saman katon alla, vaikka ei (enää) rakasta? Millaisen kuvan lapset saavat "rakkaudesta" jos vanhemmat aina vain riitelevät, halveksivat toisiaan jne. mutta pysyvät yhdessä lasten takia?

• Voi itku!
        7890987 kirjoitti:

Juuri tuollainen oli tyrkyllä, kävi jo talon paikankin katsomassa. Ja esitteli näin itsensä valehtelijoidenklubin uusille tuleville jäsenille, ei mitään häpyä.

Meilläkin oli moinen pers'aukinen luuseria taloa vailla, mutta mies vain unohti kertoa, että talo onkin vaimon.

• perheeneduksi

Erittäin hyvän ja vastuunsa tuntevan ihmisen kirjoitus, tämä "usein käy näin"-nimimerkin kirjoitus!

• Päivitysttär

todennäköisesti et vielä ymmärrä, mitä olet tehnyt ja missä olet osallisena. Aika tulee näyttämään. Aina kun lapsia on kuvioissa mukana, asiat eivät menekään niin helposti, kuin ehkä on ajateltu ja suunniteltu.
      Mutta onneksi olkoon, olet saanut itsellesi perheensä pettäneen, jättäneen, valehtelevan miehen. Jos siinä nyt mitään onniteltavaa on....... tai ai niin joo, olethan itse samanlainen. Ehkä teillä on sielujen sympatiaa.
      Joka tapauksessa se, mikä tässä irvoikkaimpana tulee esille, niin niitä lapsia ei ole ajateltu pätkääkään, ei hetkeäkään - on ollut vain MINÄ, MINÄ, MINÄ ja MINÄ.
      Isoihin saappaisiin olet nyt astunut, ehkä liian suuriin, sen vaikutelman saa, kun lapsellista tekstiäsi lukee.
      Yrittäkää nyt olla edes ihmisiksi ja pistäkää EDES NYT ne lapset etusijalle!
      Onnea ja menestystä! Helppoa ei tule olemaan. Elämä on valintoja täynnä! NIIN täynnä!

• Haloo!!

Ei mies perhettään ole jättänyt, vaan vaimonsa!!!! Miksi aina sotketaan nämä kaksi asiaa keskenään? Tätä palstaa kun lukee tuntuu olevan vallalla se perusajatus, että yhdessä ollaan vaikka hampaat irvessä vain lasten takia. Erota ei saa. Millä vuosisadalla te oikein elätte?

• Arvottomat

Asia on osittain kuvailemallasi tavalla .
      Erotessa ja astuessa uuteen suhteeseen yleensä uskottomuutta kokevien
      sukulaisten puolelta kuulee alenavaa arvostusta pettävää osapuolta kohtaan.

Vähiten ystävät ja sukulaiset tuomitsevat tai arvottavat uskotonta huomatessaan
      omassa suvusaan ja ystävpiirissään uskottomuuden monet kasvot .

Lähisukulaiset ovat myös voineet havaita avioliitossa uskollisen osapuolen
      kautta "hankala puoliso" vaikeutta .
      Tällainen ei "hyväksytty uskollinen "puoliso tuskin saa sympatiaakaan osakseen.
      Skulaiset ja ystävätkin näkevät hyvin läheltä avioliittojen tilan ja siinä olevat
      "mätäpesäkkeet "kuin vain uskottomuuden.

Monen uskollisen oma kuva itsestään hyvänä puolisona saakin kolhun
      huomatessaan vuosien kuluttua myös itsessään olevia vikoja ja haittoja
      toista puolisoaan kohtaan .Tämä toisen puolison liika määräämien tai elintilan
      vieminen yhteisessä kodissa saattaa rajoittaa puolison olotilaa juuri ei
      toivottuun kohteeseen .

Pettäjä tekee aina väärin lähtiessään hakemaan tilaa itselleen luvatta
      kodin ulkopuolelta .Hän kantaa vastuun jäätyään kiinni .Joutuu myös
      kohtaamaan omat pakoretkensä uudessa suhteessaan .

Jos oikeasti syy pettämiseen löytyy väärän kumppanin tai alkoholikäyttäytymisen
      vuoksi .
      Löytäessään sopivamman kumppanin syy pettämiseen laimenee ihan vain
      kumppanin uudenlleen valinnan kautta.

Mielestäni aina on myös oltava pettäjällä oma syy pettämiseen.
      Vaikka se nalkuttava puoliso tai muu hermoja raastava kotielämä ym vaikeudet
      yhteiselämässä.Tai vain kokeilunhalu.
      Tämä ei oikeuta pettämään ,mutta antaa kummasti vauhtia siihen suuntaan.

Väärä parinvalinta
      Tämän puolen ystävät ja lähisuku ovat huomanneet aivan suhteen alusta
      lähtien .Väärä pari ja lähtökohdat ovat kovin erilaiset .
      Uusi puoliso voi olla ainoa vaihtoehto .Pettämisen halu voi poistua jo
      uuden elämänkumppanin kautta.Varsinkin kun pettäminen jää yhteen kertaan
      ja pettämisen kohde on tuleva kumppani.
      Samaten käy alkoholin poisjättäneille huomatessaan kykenevän uskollisuuteen.

Uskottomuuden yleiskuva.
      Lisäksi ystäväpiireissä on vastaavia tapauksia ja oman suvun historiassa
      jokaisella enenevässä määrin .
      Tarve tuomitsemiseen laimenee mitä yleisemmäksi pariskuntien ristiriidat
      ja erot käyvät uskottomuuden kautta .

Arvostaminenkin syntyy aina ihmisen oman käyttäytymisen kautta muita
      ihmisiä kohtaan (työkavereita,harrastuspiireissä).
      Ei ihmisiä yleensä ottaen tuomita tai arvoteta pettämisen mukaan .
      He jotka tuomitsevat ovat ex-puolison sukua (suvun sisällä on myös
      ex-puolison lisäksi pettäviä puolisoita )Kaikenmoista roinaa kertyy suvun
      salisiin lonkeroihin.

Uskonnoliset piirit lähinnä hakevat näitä "aviliittorikollisiaan"tuomittavaksi
      ja syyllistävät tuntematta koko avioliittodraamaa.
      Ja he ,jotka tietävät ulkopuolisin silmin koko stoorin .
      Välttelevät kertomasta totuutta ,ettei uskottomuuden kokenut laoukkaantuisi
      hänen huomiostaan avioliiton tilasta .

Kannattaakin kysyä ystäviltä ja sukulaisilta joskus vihjettä uskollisenkin
      osapuolen .Kohtelenko mielestänne puolisoania oikein antamalla ystäville
      ja sukulaisille lupa rehellisyyteen arviointiin.

Rehellisyyden arviointi tuottaa kipua uskollisessakin puolisossa hänen kokiessaan
      olevansa puolisoon kohtaan oikeudenmukianen ja kaikin tavoin moraaliltaan
      moitettoon .
      Rehellisyys satuttaa niin uskollista kuin uskotonta .

Avo-avioliitoissa voidaan aika usein myös huonosti ja moni on lähtenyt
      suutuksissa ovet paukkuen hakemaan turvapaikkaa muualta )))

• Tietoa ja kokemusta

Lähisukulaiset ovat myös voineet havaita avioliitossa MYÖS USKOTTOMAN osapuolen
        kautta "hankala puoliso" vaikeutta.

Monen USKOTTOMANKIN oma kuva itsestään hyvänä puolisona saakin kolhun
        huomatessaan että salassa pidettäväksi tarkoitetut pettäminen ja valheet paljastuivat
        .
        "Jos oikeasti syy pettämiseen löytyy väärän kumppanin tai alkoholikäyttäytymisen
        vuoksi ."

Oikeasti, olen samaa mieltä, uskottomuuden "oikea syy" voisi löytyä pettäjän oman alkoholikäyttäytymisestä (humalatilasta, pettäjän alkoholismista ja siihen liittyvästä holtittomasta käytöksestä, joka saattaa aiheuttaa nalkutusta, josta saa sitten syyn pettää taas jne jne.--).

Kumppani voi olla 'väärä' tai alkoholisti, mutta silloin on muita rat´kaisuja ja tapoja joilla läheinen selviää, ei pettämisellä tilannetta selvitetä. Pettäminen tarkoittaa että liitto 'väärään' kumppaniin jatkuu vaan ja kumppanille valehdellaan omat tekemiset. Joku etsii nk. exit-suhteen, jotta pääsee eroon entisestä, jos on heikko lähtemään omin avuin, mutta esim. alkoholismi on niin vaikea ongelma liitossa, että sen ratkaisemisessa uskottomuus on pikkuasia. Alkoholismi ei ole uskottomuuden "syy", alkoholistin läheisillä on muita, vakavia ongelmia ja asioita elämässään ratkottavana, ota selvää vaikka : www.al-anon.fi/

Jos uskot että pettäm inen johtuu "nalkutuksesta" aattele edes vähän, mikä siihen on johtanut.

"Väärä parinvalinta - Tämän puolen ystävät ja lähisuku ovat huomanneet aivan suhteen alusta lähtien - Uusi puoliso voi olla ainoa vaihtoehto"
        Aikuisten oikeesti, tämä on jo lapsellista, teinin tietämyksellä toisten parisuhteista puhumista. Ei koske pitkäaikaisia, aikusiten ihmisten avioliittoja eikä "uusi puoliso" ole aikuisen "ainoa vaihtoehto", ihminen voi olla tyytyväinen sinkku/eronnut/ykisnhuoltaja.

Pikkaisen ajatusta mukaan pliis, jos haluat kertoa 'yleisenä totuutena' ihmisten parisuhteista. Parempi olisi että kirjoittaisit vilpittömästi tilanteesta missä itse elät,kuten sen näet, mutta et kirjoittaisi "tietoa" kaikkien aikuisten avioliitoista ja ihmissuhteista.

Vakavasti, kirjoituksesi luoettuni, vaikuttaisi siltä että sinulla on nuorena ja kokemattomana naisena suhde paljon alkoholia käyttävään mieheen, joka selittelee sinulle omaa alkoholinkäyttöään vaimonsa viaksi eikä kerro että nalkutus kotona johtuu omasta liiasta ryyppäämisestä. Kuten esim 'turvapaikasta' puhuvat alkoholistien läheiset, sellainen termi ei tule mieleen, jos ei ole sattunut alkoholismia kohtaamaan. Alkavassa alholismismin vaiheessa oleva pettäjä haluaa vain juoda ja pitää hauskaa, ja selittelee syypääksi omaan juomiseensa ja pettämiseensa puolison, myös itselleen ja kaikille jotka vain uskovat.

Silti, toivottavasti osuin täysin väärään.

• Arvottomat
        Tietoa ja kokemusta kirjoitti:

Lähisukulaiset ovat myös voineet havaita avioliitossa MYÖS USKOTTOMAN osapuolen
        kautta "hankala puoliso" vaikeutta.

Monen USKOTTOMANKIN oma kuva itsestään hyvänä puolisona saakin kolhun
        huomatessaan että salassa pidettäväksi tarkoitetut pettäminen ja valheet paljastuivat
        .
        "Jos oikeasti syy pettämiseen löytyy väärän kumppanin tai alkoholikäyttäytymisen
        vuoksi ."

Oikeasti, olen samaa mieltä, uskottomuuden "oikea syy" voisi löytyä pettäjän oman alkoholikäyttäytymisestä (humalatilasta, pettäjän alkoholismista ja siihen liittyvästä holtittomasta käytöksestä, joka saattaa aiheuttaa nalkutusta, josta saa sitten syyn pettää taas jne jne.--).

Kumppani voi olla 'väärä' tai alkoholisti, mutta silloin on muita rat´kaisuja ja tapoja joilla läheinen selviää, ei pettämisellä tilannetta selvitetä. Pettäminen tarkoittaa että liitto 'väärään' kumppaniin jatkuu vaan ja kumppanille valehdellaan omat tekemiset. Joku etsii nk. exit-suhteen, jotta pääsee eroon entisestä, jos on heikko lähtemään omin avuin, mutta esim. alkoholismi on niin vaikea ongelma liitossa, että sen ratkaisemisessa uskottomuus on pikkuasia. Alkoholismi ei ole uskottomuuden "syy", alkoholistin läheisillä on muita, vakavia ongelmia ja asioita elämässään ratkottavana, ota selvää vaikka : www.al-anon.fi/

Jos uskot että pettäm inen johtuu "nalkutuksesta" aattele edes vähän, mikä siihen on johtanut.

"Väärä parinvalinta - Tämän puolen ystävät ja lähisuku ovat huomanneet aivan suhteen alusta lähtien - Uusi puoliso voi olla ainoa vaihtoehto"
        Aikuisten oikeesti, tämä on jo lapsellista, teinin tietämyksellä toisten parisuhteista puhumista. Ei koske pitkäaikaisia, aikusiten ihmisten avioliittoja eikä "uusi puoliso" ole aikuisen "ainoa vaihtoehto", ihminen voi olla tyytyväinen sinkku/eronnut/ykisnhuoltaja.

Pikkaisen ajatusta mukaan pliis, jos haluat kertoa 'yleisenä totuutena' ihmisten parisuhteista. Parempi olisi että kirjoittaisit vilpittömästi tilanteesta missä itse elät,kuten sen näet, mutta et kirjoittaisi "tietoa" kaikkien aikuisten avioliitoista ja ihmissuhteista.

Vakavasti, kirjoituksesi luoettuni, vaikuttaisi siltä että sinulla on nuorena ja kokemattomana naisena suhde paljon alkoholia käyttävään mieheen, joka selittelee sinulle omaa alkoholinkäyttöään vaimonsa viaksi eikä kerro että nalkutus kotona johtuu omasta liiasta ryyppäämisestä. Kuten esim 'turvapaikasta' puhuvat alkoholistien läheiset, sellainen termi ei tule mieleen, jos ei ole sattunut alkoholismia kohtaamaan. Alkavassa alholismismin vaiheessa oleva pettäjä haluaa vain juoda ja pitää hauskaa, ja selittelee syypääksi omaan juomiseensa ja pettämiseensa puolison, myös itselleen ja kaikille jotka vain uskovat.

Silti, toivottavasti osuin täysin väärään.

uten esim 'turvapaikasta' puhuvat alkoholistien läheiset, sellainen termi ei tule mieleen, jos ei ole sattunut alkoholismia kohtaamaan. Alkavassa alholismismin vaiheessa oleva pettäjä haluaa vain juoda ja pitää hauskaa, ja selittelee syypääksi omaan juomiseensa ja pettämiseensa puolison, myös itselleen ja kaikille jotka vain uskova

Ja vaimo selittää nalkutustaan miehen ryyppäämisellä ja uskottomuudella.

Mies taasen vaimon nalkutusta ryyppäämisellään ,joka usein johtaa
        pettämiseen .Toisin kuin selvin päin ollessaan .
        Kuin vakka ja kansi kumpikaan ei erota omaa syytä ahdinkoonsa .

Ainoa paras ratkaisi tulee ulkopuoliselta .Erotkaa, ennen kuin jatkatte samaa
        kiistaa vuositolkulla .

Erotaan astutaan uusioliittoon ja kohta alkaa sama tuttu nalkutus vain uuden
        ei vielä alkoholisoituneen puolison kanssa .

Samassa kiertessä ollaan ,jollei puoliso ymmärrä etsiä toisenkaltaista
        kumppania itselleen.Taas on syy pettävässä miehessä .
        Ja pettäjä syyttää puolisoaan.

Osa kykenee etsimään itselleen sopivan kumppanin kompuroituaan
        huonossa suhteestaan ihan itse ulos oli sitten pettäjä tai petetty.
        Parinvalinnassa tulee epäonnistumisia puolin ja toisin.

Kyllä petetynkin tulisi osata tehdä itselleen parempia valintoja .
        Kohtaamalla omat syy seuraus suhteensa ,mikäli haluaa jatkossa
        tuottaa kumppanilleen uskollisuutta .

Monet ovat tästä syystä jättäneet alkoholin pois huomatessaan sen johtavan
        pettämiseen .Selvin päin on näyttöä uskollisuudesta.

Ensimmäiset merkit suhteen pahoinvoinnista näkevät läheiset ja kehoittavat
        lähtemään suhteesta eroamalla.

Näitä hälytysmerkkejä ei huomoida, vaan jatketaan, kuin suhde olisi kunnossa,
        ,kunnes käry käy uskottomuuden kautta.

Puoliso saa syyn hakea eroa .

Myös uskollinen puoliso voi ennaltaehkäistä pahaa oloaan jättämällä
        puolisonsa jo ennen käryä.

Monessa muussakin liitossa on" etukäteismerkit" tiedossa ,ennen varsinaista
        uskottomuutta suhteen ollessa huonossa hapessa . Pitemmän aikaan
        vuoden tai viisi katsotaan kuinka meidän oikein käy ?
        Tiedostetaan ,etteivät suhteessa asiat ole kunnossa.

Ulkopuoliset huomaavat suhteessa (ennen uskottomuuttakin )eriarvoisuutta
        tai muuta pariskunnan sopimattomuutta keskenään
        Voisivat olla avuksi tässäkin suhteen.kunhan vain uskaltaisivat tuoda
        julki suhdetta haittaavia tekijöitä, jotka heikentävät päivittäin suhteen laatua.

Omat vanhemmat ja ystävät tietävät aika varhaisessa vaiheessa pariskunnan
        suhteen ajautuvan karille jo aikaa ennen uskottomuutta.
        Tai huomatessaan pitkän liiton muuttuneen puolisoille "pakkopullaksi "
        josta puuttuu yhteisen arjen tekemisen iloa ja yhdessäolo .

Selvin merkki suhteen rapistumiselle on entisten yhteisten mukavien juttujen
        puuduttava pakonomaisuus.
        Toinen voi vielä nauttia yhteisistä jutuista puolison ollessa mukana vain pakonomaisesi .Ei vain haluta nähdä asioita toisenpuolison kannalta .

Ennen uskottomuutta suhde rapistuu ja väljähtää .Tuottaa tyytymättömyyttä
        seksin tai muun yhdessä tekemisen suhteen .

Ja miksei pettämistä haluava lähde suhteesta ja ilmoita etukäteen pettävänsä.
        Vähan sama kun ilmoittaisi etukäteen tulevasta autokolaristaan .

Ja miksei pettävä kolaroidessaan ilmoita puolisolle pettäneensä .
        Hän ei kykene kertomaan kolaristaan vasta kun on selvittänyt itselleen
        tilanteen ja seuraamukset .

Muiden täytyy auttaa häntä kuten kakkosten purkamaan omaa sotkuista vyyhtiä
        jonka nimi on avioliiton alasajo,.Puolisolle krtominen tiputtaisi hänet
        syvään kuoppaan .Ja kuopasta noustaan uuteen elämään kakkosten
        kautta .Kunnes taasen ,jolllei tilanteesta ole oppia päähän saatu.
        Kolaroidaan uusi suhde remonttikuntoon tai ajetaan ojasta allikkoon.

Jos vaimo ei salli hänelle oikeutta keskustella rehellisesti tilastaan .
        Pettämisen selittelyä puolisot kaipaavat kovasti,mutta kaihtavat kaikin keinoin.
        Ettei heidän tarvitsisi nähdä omaa avioliittonsa tilaa myös pettäjän kautta.
        Hän jää selvittämään päässään kakkosen luo tilannettaan.

• mietin Näin

Tätäkin ketjua lukiessa tuli mieleen, tulisi olla omat keskustelut, uskottomuutta lapsiperheessä ja uskottomuutta parisuhteessa jossa ei yhteisiä lapsia.
      Minusta näistä asioista ei voi puhua edes samana päivänä.

• helleviin

Kuten ap varmaan nyt huomaat, ei olisi kannattanut kirjoittaa tarinaasi tälle palstalle. Tämän palstan vaimot ovat sitä mieltä, että jos liitto on joskus solmittu, siitä ei lähdetä vaikka mikä olisi. Heidän mielestään myöskään lapsista ei voida huolehtia muuten kuin siinä ydinperheessä, tosin mielellään tässä unohtavat kommentoida sitä, millaista henkistä väkivaltaa miehesi exä liitossaan harrasti -ei, sitä he eivät halua kommentoida. Naama irvessä on liittoa jatkettava, muuta vaihtoehtoa ei ole.

Että semmoista. Älä tuhlaa aikaasi tähän palstaan. Ihmisillä pitäisi olla oikeus itse päättää siitä kenen kanssa elämänsä elävät. Pettäminen on väärin, mutta sinun tarinassasi ihan selvää, että vaimo edesauttoi tilanten syntymistä roikkumalla miehessä, joka olisi halunnut erota. Jos pettäminen on itsekästä, eikö sitten myös väkisin roikkuminen ihmisessä, joka haluaa jatkaa elämäänsä toisaalla?

• 78439jkrhf

Millä tavalla roikkuva vaimo oikein saa miehen pidettyä itsellään? Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, miten se oikein käytännössä onnistuu? Tarvitsen pikaisesti viimeisimmät neuvot, miten roikutaan ja mahdollisesti vuosikausia, ehkäpä jopa kymmeniä vuosia.

• BirdsFly
        78439jkrhf kirjoitti:

Millä tavalla roikkuva vaimo oikein saa miehen pidettyä itsellään? Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, miten se oikein käytännössä onnistuu? Tarvitsen pikaisesti viimeisimmät neuvot, miten roikutaan ja mahdollisesti vuosikausia, ehkäpä jopa kymmeniä vuosia.

No jos lukisit nuo ap:n tekstit niin sieltähän se löytyy, tässä tapauksessa kiristettiin lapsilla. Joku uhkaa itsemurhalla, toinen heittäytyy maan matoseksi tyyliin "en pärjää ilman sinua". Tottakai jättäminen on vaikeaa, kun toinen vain itkee ja anelee. Onhan ehkä takana pitkäkin yhteinen elämä, eli ei se helppoa ole lähtijällekään.

• Paatunut vaimo
        78439jkrhf kirjoitti:

Käytännössä kannattaa olla varakkaampi kuin se pettävä mies, niin se pettävä mies roikkuu sinussa, vaikka kakkonen tietysti väittää muuta.

• Bold and beautiful
        BirdsFly kirjoitti:

No jos lukisit nuo ap:n tekstit niin sieltähän se löytyy, tässä tapauksessa kiristettiin lapsilla. Joku uhkaa itsemurhalla, toinen heittäytyy maan matoseksi tyyliin "en pärjää ilman sinua". Tottakai jättäminen on vaikeaa, kun toinen vain itkee ja anelee. Onhan ehkä takana pitkäkin yhteinen elämä, eli ei se helppoa ole lähtijällekään.

Enpä ole kiristänyt lapsella, en uhkaillut itsemurhalla enkä heittäytynyt maan matoseksi. Kysyin mieheltä vain onko hän rakastunut siihen toiseen ja haluaako hän erota. Vastaus molempiin kysymyksiin oli ei. Se mitä hän sille toiselle naiselle sanoi, onkin jo aivan toinen juttu.

• Näin roikuin
        Bold and beautiful kirjoitti:

Enpä ole kiristänyt lapsella, en uhkaillut itsemurhalla enkä heittäytynyt maan matoseksi. Kysyin mieheltä vain onko hän rakastunut siihen toiseen ja haluaako hän erota. Vastaus molempiin kysymyksiin oli ei. Se mitä hän sille toiselle naiselle sanoi, onkin jo aivan toinen juttu.

Minä tunnustan, minä roikuin. Näin se roikkuminen menee.

Käry kävi. Koskaan aiemmin mies ei ollut vaatinut eroa, mutta vaati heti käryn jälkeen, Olin tietämätön, ihmeissäsi, shokissa ja sanoin että en halua erota vaan selvittää asian. Mies ei halunnut selvittää, vaati eroa, mutta ei itse hakenut sitä. 1kk kärystä kuulin että olen surkea miehessä roikkuja, "kaikkien kavereiden mielestä", tarkoitti varmaan kakkosta, jota en tuntenut, minä en ymmärrä että mies haluaa erota ja kaikki pilkkaavat minua siitä.. Ja paljon muutakin. 2kk kärystä hain eroa yksin ja vuokrasin miehelle oman asunnon, kun ei ymmärtänyt lähteä kotoa pois omin avuin. 6kk kärystä mies itkee että ei haluakaan erota, ei auttanut.

Sori, 2, nyt että roikuin.

• öllö

Voitko olla ihan varma että mies on eronnut vaimostaan, todennäköisesti sepittää sulle sontaa. Roikkuu kahden sinisilmäisen naisen elämässä. Osti oman kämpän missä voi käydä toisen naisen kanssa vähän peuhaamassa. Näitä kuule riittää tässä maassa.

• öllöpöllö

Väärensi sitten varmaan käräjäoikeuden päätöksenkin... Hohhoijaa...

• ei petytä ei

Lähisuvussani on ollut moni surulllinen avioliitoissaan. Jatkaneet kukin mistäkin vastuuntunnosta
      Merkit olivat selvät. Yleensähän sitä sitten löytää uuden. Kaikkien näidenkin tarina on eri. Kuin äitini, veljeni ja siskoni löysivät tai ihastuivat toisaalle. Kaikilla oli jo loppumetreillä liitot. Ja puhuivat jo siitä ennemmin. Yllätys ei ollut kellekkään mikään näistä. Huojentuneita lähinnä.
      Ovat edelleen uusien kumppaneiden kanssa joko naimisissa tai kihloissa, onnellisena. Täysin eri ihmisinä :)
      Ja kuinka paljon tuttavissa on myös onnistuneita tapauksia. Ei kannata niin olla pessimisti ja negatiivinen, koskaan ei elämästä tiedä.
      Tsemppiä aloittajalle ja onnea uudelle edlämällenne.

• veri on vettä sakeam

Meillä taas miehen veljen uutta vaimoa ei hyväksytä miehen sukuun juuri sen vuoksi, koska suhde aloitettiin jo miehen avioliiton aikana. Ei veljet , ei siskot, eikä heidän perheensä. Vanha, muutoin siisti sanainen anoppi , nimittää häntä loiseksi.

• Relleri
        veri on vettä sakeam kirjoitti:

Meillä taas miehen veljen uutta vaimoa ei hyväksytä miehen sukuun juuri sen vuoksi, koska suhde aloitettiin jo miehen avioliiton aikana. Ei veljet , ei siskot, eikä heidän perheensä. Vanha, muutoin siisti sanainen anoppi , nimittää häntä loiseksi.

Uusi vaimo voi olla ihan tyytyväinen, ettei tarvi olla moisen suvun kanssa tekemisissä :) Minä ainakin olisin, en todellakaan haluaisi koskaan edes tavata tuollaista kieltä käyttävää anoppia tai muita tekopyhiä sukulaisia.

• hmm.

Ikävää että mies oli kahden kanssa yhtäaikaa. Ei pitäisi olla. Lisäksi vaimolle pitää kertoa koko totuus. Eroissa on siis aina uusi nainen kuvioissa jo ennen eroa.

• Tämä riittäisi

"Olen rakastunut toiseen ja haluan erota sinusta" riittäisi, vaikka muutamaan kertaan toistettuna tavalliselle (normaalijärjellä varustetulle ihmisille) ymmärrykseen missä mennään ja että ei ole mitään mahiksia jatkaa. Normaali ei varmasti jäisi roikkumaan. Mutta tätä yksinkertaista lausetta aika harva petetty on täällä kertonut kuulleensa, sen sijaan salasuhteet salataan,ja käryssä kaikki mahdolliset valheet kuullaan, usein myös "rakastan sinua, en halua erota, en tiedä mikä minuun meni". Kummasti, kakkosten ja pettäjien kertomuksessa oman draaman petetty puoliso kuuluukin aina epänormaalien harvinaisten porukkaan, joka roikkuu ja tekee kaikkensa että pettäjä ei voisi erota.

• Relleri
        Tämä riittäisi kirjoitti:

"Olen rakastunut toiseen ja haluan erota sinusta" riittäisi, vaikka muutamaan kertaan toistettuna tavalliselle (normaalijärjellä varustetulle ihmisille) ymmärrykseen missä mennään ja että ei ole mitään mahiksia jatkaa. Normaali ei varmasti jäisi roikkumaan. Mutta tätä yksinkertaista lausetta aika harva petetty on täällä kertonut kuulleensa, sen sijaan salasuhteet salataan,ja käryssä kaikki mahdolliset valheet kuullaan, usein myös "rakastan sinua, en halua erota, en tiedä mikä minuun meni". Kummasti, kakkosten ja pettäjien kertomuksessa oman draaman petetty puoliso kuuluukin aina epänormaalien harvinaisten porukkaan, joka roikkuu ja tekee kaikkensa että pettäjä ei voisi erota.

Niin, ja usein asia kuitenkin on juuri näin. Onneksi ei kuitenkaan aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe