Hei,
Tarvitsisin kiperästi vastauksia ongelmaani. Toivoisin asiallista vastauksia, kiitos.
Olemme seurustelleet mieheni kanssa 3,5 vuotta ja olemme kihloissa ja hän ei ole vieläkään nähnyt perhettäni, mihin kuuluvat siskoni ja äitini. He asuvat meistä noin 500 km päästä. Olemme molemmat melko kiireisiä, joten perheeni luona ei olla ehditty käymään yhdessä.
Isäni kuoli jo ollessani nuorena saurauden takia. Mieheni kuitenkin luulee, että isäni on vielä hengissä. Olen salaillut asiaa, koska ex- mieheni erottuamme oli sanonut minulle niin pahasti isäni kuolemasta. " Isäs varmaa kuoli siihen kun ei jaksanu sua, saisit kuolla perässä". En halua tälläisten puheiden toistuvan, joten olen salaillut asiaa nykyiseltä.
Mitä tuumaatte jos kerron, mikä on hänen reaktio? Suuttuuko ja pitää minua hulluna ? Miten reagoisitte jos teidän miehenne/naisenne olisi salannut tälläistä? Vastauksia kaipaan, kiitos!!
Mieheltä salassa pitänyt isäni kuolemaa
10
1511
Vastaukset
- nopea ratkaisu
Parempi kertoa mahdollisimman pian. Miehesi varmaan ymmärtää, jos kerrot salailun syyn.
- Lapsellinen valehtel
Umpikiero olet ollut. Et edes ymmärrä tätä, kun nyt kyselet, hullusti, pitäisikö vai ei, elämässä puhua totta ja tunnustaa omat valheensa. Aatteleppa ite.
Pitkäaikainen parisiuhde perustuu avoimeen puheeseen ja keskinäiseen luottamukseen, siihen että voi uskoa että se mitä toinen puhuu on totta, ja siihen että puhuu itsekin vain totta kumppanilleen. Sinulla ei ole alkuunkaan kykyjä vakavaan ihmissuhteeseen ja paljon opittavaa. Voit aloittaa alkeista, joita äidit opettaa hiekkalaatikolla pikkulapsilleen: "Jos valehtelee toiselle, se pitää itse tunnustaa ja sitten pitää pyytää anteeksi siltä toiselta valhettaan" - Action now!
Reaktioni riippuis tietysti jo paikasta ja ajasta jolloin kumppanini mulle tollasen asian kertois, kuten myös se, että millä asenteella hän sen mulle uskoisi.
Kun kerrot, kerro syy miksi et ole uskonut kumppanillesi tuollaista asiaa, joten hän ymmärtää suhtautua siihen oikein eikä esim. yllä kirjottelevan tapaan syyttäen sua vaan kauheeks valehtelijaksi kun et ole uskaltanut avautua noin kipeästä asiasta hänelle.
Mä ihmettelisin ääneen miksi kumppanini ei ole uskaltanut puhua mulle Syyn kuutuani jatkasin keskustelua.
Aikansa se totta kai vie ennen kuin asian kans pääsee sinuiks – niin sä kuin sun kumppaniskin – mutta kyllä se tapahtuu jos vaan suhteenne on muuten kunnossa. Sitten vaan visiitille sun himaan, niin on sekin asia hoidettu. - rupsahdus
Mistä näitä typeriä provoja oikein riittää? VOI VOI!
- njgbnbkl
Mä luulen ettei tuo asia vaikuta mieheesi mitenkään. Enkä oikeestaan ymmärrä koko juttua. Mikähän tässä on ongelma.
Miks täläsiä hölmöjä pitää yleensä tulla täältä kyselemään :D - 0lli
mistähän näitä provofobioista kärsiviä aina riittää.VOI VOI
- Selvä peli
Sano, että olet varmaan puhunut epäselvästi perheestäsi, koska sinulla on nyt noussut mieleen ajatus, että poikaystväsi ei tiedä isäsi kuolleen jo v. XXXX. Siitä on ollut vaikea puhua, mutta nyt ajattelit tarkistaa, että poikaystäväsi tietää tilanteen.
Puhumattomuuden syynkin voit kertoa. Monelle tulee toisten ajattelemattomuuden takia elämänikäisiä traumoja.
Jos et puhu isäsi kuolemasta poikaystävällesi, hän saa samanlaisen trauman kuin josta itse kärsit. - KALLE KELLO
"Isäni kuoli jo ollessani nuorena saurauden takia. Mieheni kuitenkin luulee, että isäni on vielä hengissä. Olen salaillut asiaa, koska ex- mieheni erottuamme oli sanonut minulle niin pahasti isäni kuolemasta. " Isäs varmaa kuoli siihen kun ei jaksanu sua, saisit kuolla perässä".
HAH HAH, aika rankka aihe vitsailla kuolemalla. Luepas nyt itsekin uudelleen tuo sekava ja täysi floppi sepustuksesi. Sairautesi syykin selvisi kirjoituksestasi. Et ole ihan normaali, jos tuossa tarinassassasi oli tavukaan totta. - ullakolla
Sanomattakin on selvää ettei aloittajalla ole kaikki matot vintillä suorassa...
- olen itse mies
Sano se oikea syy minkä tähänkin kirjoitit. Ei pidä hulluna sinua, koska tuossa ei ole kyse mistään hulluudesta vaan asiasta mistä et ollut valmis puhumaan.
Sano tämä suoraan hänelle, ja pyydä vaikka anteeksi ettet ole kertonut mutta entinen mies sanoi noin törkeästi asiasta mikä on vaikea sinulle itsellekin, ja et halunnut elää sitä uudestaan vaikket nykyistä epäilekään että tekisi niin koskaan.
sano että se kertominen vain jäi ja lopulta et tiedä mitenkä sen olisit sanonut.
Rehellinen puhe vetoaa mieheen, eikä mies siitä suutu vaikka oletkin tämän jättänyt sanomatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550