Kuinka tarkkaa iteroinnissa?

Kunhan kysyn

Minulla on resepti joka on iteroitu. Voin hankkia lääkettä seuraavan kerran 26.5. joka on sunnuntai. Voinko käydä jo launtaina ostoksilla apteekissa vai vasta maanantaina? Kyse on rauhoittavasta lääkkeestä, on ollut rajuja vastoinkäymisiä joten lääkettä on kulunut hieman nopeammin... pitkä juttu...

9

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 päivällä väliä?

Moni apteekki on sunnuntaisinkin auki.

• tyhmis1

Mitä tarkalleen tarkoittaa reseptin iterointi?

• f.................
        tyhmis1 kirjoitti:

Mitä tarkalleen tarkoittaa reseptin iterointi?

Google kertoo, siis mitä tarkoittaa iterointi...

• Sitä sun tätä

Iter! Reseptin reunassa tarkoittaa, että lääkäri on uusinut reseptin valmiiksi, tämä tiedoksi niille, jotka eivät tiedä mitä iter reseptin kulmassa tarkoittaa.

Se koska voit hakea lääkkeet seuraavan kerran riippuu monesta asiasta. a) Siitä kuinka monta tablettia sinulla on 26.5 vielä jäljellä. b) Siitä onko lääke erityiskorvattava vai ei (KELA tiukempi erityiskorvattavien lääkkeiden kohdalla) ja
      c) Siitä onko sinulla vuotuinen kattokorvausraja jo mennyt rikki (vrt. KELA:n kantaa em.)

Toki aina voit hakea lääkkeesi koska haluat, jos olet valmis maksamaan lääkkeesi kokonaan itse!

Ehdottaisinkin sinua soittamaan apteekkiin ja kysymään heiltä koska voit seuraavan kerran hakea lääkkeesi apteekista. KELA on lääkekorvausasioissa todella tiukka!

• farm.

"Toki aina voit hakea lääkkeesi koska haluat, jos olet valmis maksamaan lääkkeesi kokonaan itse!" No ei todellakaan voi jos on kyse iteroidusta reseptistä.

Ja tuo kohta B tuossa listassasi ei pitä paikkaansa, kuten ei kohta C:n. Se, että onko kyseessä erityiskorvattavuus tai onko maksukatto täynnä, ne eivät todellakaan vaikuta iteroimisasiassa.

• pkv_lääke

PKV-lääkkeillä on kysymys muustakin kuin korvattavuudesta. Rajoituksilla pyrytään estämään liian suurta eli annettua ohjetta suurempaa käyttömäärää päivässä.

Eli ei saa ainakaan sellaisia lääkkeitä aikaisemmin vaikka itse maksaisi kokonaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/PKV-lääkkeet

• Kiitos.

Ilmeisesti saisin jo hakea aikaisemmin jos kerran käytön mukaan katsotaan, kuukauden satsi kestää 25 vrk reseptin ohjeella.

• Saat.

Siinä tapauksessa saat hakea vaikka tänään. KELA seuraa tosiaan vuorokausikulutusta, joten käytännössä lääkkeesi ovat jo lähes loppu. Myös kolmen kuukauden satsin saa hakea ennen "viimeistä päivää", esim. pari viikkoa ennen, jos haluaa. Samoin annoksen muutos kesken kaiken on mahdollista kumpaan suuntaan tahansa. Tällöin pitää ilmoittaa annosmuutos apteekille hakiessaan seuraavaa annosta.

Omien kokemusteni pohjalta e-resepti on hankalampi kuin perinteinen, kun kyseessä on yhtäkkinen annosnosto vuoden paikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe