Minulla on resepti joka on iteroitu. Voin hankkia lääkettä seuraavan kerran 26.5. joka on sunnuntai. Voinko käydä jo launtaina ostoksilla apteekissa vai vasta maanantaina? Kyse on rauhoittavasta lääkkeestä, on ollut rajuja vastoinkäymisiä joten lääkettä on kulunut hieman nopeammin... pitkä juttu...
Kuinka tarkkaa iteroinnissa?
9
198
Vastaukset
- 1 päivällä väliä?
Moni apteekki on sunnuntaisinkin auki.
- tyhmis1
Mitä tarkalleen tarkoittaa reseptin iterointi?
- f.................
tyhmis1 kirjoitti:
Mitä tarkalleen tarkoittaa reseptin iterointi?
Google kertoo, siis mitä tarkoittaa iterointi...
- Sitä sun tätä
Iter! Reseptin reunassa tarkoittaa, että lääkäri on uusinut reseptin valmiiksi, tämä tiedoksi niille, jotka eivät tiedä mitä iter reseptin kulmassa tarkoittaa.
Se koska voit hakea lääkkeet seuraavan kerran riippuu monesta asiasta. a) Siitä kuinka monta tablettia sinulla on 26.5 vielä jäljellä. b) Siitä onko lääke erityiskorvattava vai ei (KELA tiukempi erityiskorvattavien lääkkeiden kohdalla) ja
c) Siitä onko sinulla vuotuinen kattokorvausraja jo mennyt rikki (vrt. KELA:n kantaa em.)
Toki aina voit hakea lääkkeesi koska haluat, jos olet valmis maksamaan lääkkeesi kokonaan itse!
Ehdottaisinkin sinua soittamaan apteekkiin ja kysymään heiltä koska voit seuraavan kerran hakea lääkkeesi apteekista. KELA on lääkekorvausasioissa todella tiukka!- farm.
"Toki aina voit hakea lääkkeesi koska haluat, jos olet valmis maksamaan lääkkeesi kokonaan itse!" No ei todellakaan voi jos on kyse iteroidusta reseptistä.
Ja tuo kohta B tuossa listassasi ei pitä paikkaansa, kuten ei kohta C:n. Se, että onko kyseessä erityiskorvattavuus tai onko maksukatto täynnä, ne eivät todellakaan vaikuta iteroimisasiassa.
- pkv_lääke
PKV-lääkkeillä on kysymys muustakin kuin korvattavuudesta. Rajoituksilla pyrytään estämään liian suurta eli annettua ohjetta suurempaa käyttömäärää päivässä.
Eli ei saa ainakaan sellaisia lääkkeitä aikaisemmin vaikka itse maksaisi kokonaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/PKV-lääkkeet - Kiitos.
Ilmeisesti saisin jo hakea aikaisemmin jos kerran käytön mukaan katsotaan, kuukauden satsi kestää 25 vrk reseptin ohjeella.
- Saat.
Siinä tapauksessa saat hakea vaikka tänään. KELA seuraa tosiaan vuorokausikulutusta, joten käytännössä lääkkeesi ovat jo lähes loppu. Myös kolmen kuukauden satsin saa hakea ennen "viimeistä päivää", esim. pari viikkoa ennen, jos haluaa. Samoin annoksen muutos kesken kaiken on mahdollista kumpaan suuntaan tahansa. Tällöin pitää ilmoittaa annosmuutos apteekille hakiessaan seuraavaa annosta.
Omien kokemusteni pohjalta e-resepti on hankalampi kuin perinteinen, kun kyseessä on yhtäkkinen annosnosto vuoden paikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462