Esimerkki. jos isoäitini kuolee niin pappani saa asunnosta puolet ja ja lapset toisen puolen (eli minun vanhempani ja hänen sisaruksensa).
Jos minun vanhempini kieltäytyy perinnöstä eli ei osoita sitä mihinkään, kieltäytyy vain, niin perintö tulee minun harteille.
Jos minäkin kieltäydyn ja minulla ei ole lapsia niin mihin perintö sitten menee?
TAI VOINKO SIIRTÄÄ SEN MIEHELLENI (tietysti perintövero lahjavero sitten tulisi maksettavaksi) ????
Minne perintö menee jos lapsi kieltäytyy ja lapsenlapsi myös?
6
204
Vastaukset
- 3+3
Voit ottaa perinnön vastaan ja lahjoittaa sen miehellesi.
Tosin asunnosta ei juurikaan ole vaivaa ja maksettavaksi tulisivat perintö- ja lahjaverot. Eli rahaa menisi turhaan.- todella-vaikeaa-90
mutta kun asunto menee ehkä myyntiin joskus niin minulla on ulosotossa velkoja jotka eivät ole vanhentuneet/ en ole pystynyt maksamaan niitä siihen mennessä, kun perintö tulisi rahana tilille.
että siksi kysyn tätä. - Ttppii
todella-vaikeaa-90 kirjoitti:
mutta kun asunto menee ehkä myyntiin joskus niin minulla on ulosotossa velkoja jotka eivät ole vanhentuneet/ en ole pystynyt maksamaan niitä siihen mennessä, kun perintö tulisi rahana tilille.
että siksi kysyn tätä.No mutta eikös se olisi hyvä saada ne velkansa maksettua?
- todella-vaikeaa-90
Ttppii kirjoitti:
No mutta eikös se olisi hyvä saada ne velkansa maksettua?
ymmärrän kyllä mutta niitä on niin paljon ja haluaisin mieheni kanssa hankkia lapsen jota ilman monia tonneja ei saa.
Ja sit joku alkaa valittamaan että millä lapsen elätät jos veloissa olet.
Nyt olis vaan kerrankin (ikävä kyllä) tilaisuus saada rahaa lapsen hankintaan.
- 3+3
Jos olet velkojen takia ulosotossa, et voi lahjoittaa pois omaisuuttasi.
Jos sinäkin vanhempasi jälkeen kieltäydyt perinnöstä, menee perintöosasi sinun sisaruksillesi tai jos heitä ei vanhempasi sisaruksille. - jkjii
en tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473