Äitini kuoli neljä viikkoa sitten, enkä vieläkään...

Eli2

... pysty itkemään lukuunottamatta paria kertaa. Välillä kurkkua kuristaa ja rinnassa on möykky, mutta muuten tuntuu kuin olisin ihan turta tai sitten niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Äiti oli jo vanha ja fyysisesti ja psyykkisesti "loppu", ja tunnen helpotusta, kun hänen toisinaan ahdistavakin elämänsä täällä maan päällä loppui. Uskon myös että ruumis jota kävin katsomassa oli enää kylmä kuori, ja äiti on päässyt ylös taivaaseen luo Jumalan ja hänellä on hyvä ja täydellinen olo! Miksi minun pitäisi sitä itkeä?
Minulla on myös aika vahva lääkitys (SSRI-lääkkeet, Lamictal ja Ketipinor), ja luulen, että ne ovat osasyy siihen, että en pysty tuntemaan mitään puoleen tai toiseen. Missään nimessä en voi niitä vähentää saamatta vakavia henkisiä oireita, ja kaikista viimeksi juuri tällaisessa tilanteessa!
Sanokaa mikä minua vaivaa? Olenko ollenkaan aloittanut surutyötä vai voiko olla, että se menee tällä tavalla ohi?

5

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • broken angel

jokainen purkaa surun ja tuskan eri tavalla. jotku itkemällä jne. jollaine menee monta vuotta ja jollaine esim. viikko kaks ja on jo päässy yli. se on niin yksilöllistä. itselläni on kans lääkkeet joiden nimiä en muista nyt ja ja minulla on sama juttu: en tunne mitään mutta sitten myöhemmin voin itkeä jne.

voimia sulle

• Eli2

ihana enkeli, kiitos sanoistasi. Toivon vain, että muut eivät luule, etten välittänyt äidistäni, koska olin hänelle kaikkein läheisin sukulaisista!

• Keissa

Usein tapahtuu noin iäkkään omaisen kuollessa. Kun alkaa itsekkin jo olla vähintään keski-ikäinen ja kypsyy elämään niin vanhan sairaan elämänsä eläneen rakkaan poismeno on helpotus. Ei tarvitse kantaa syyllisyyttä, jos ei koe konkreettista surua. Sitä vain muistelee elämää, rakkaan kanssa vietettyjä vuosia, pohtii omaakin lähtöään. Saattaa olla jopa kiitollinen kun omainen on seillä perillä jonne itsekkin on matkalla.

• jkmkuuuu

ninkköjjjjjjjk

• Eli2

Kiitos Keissa, juuri noin ajattelen, ettei enää tarvitse kantaa huolta äidistä, vaan voi olla turvallisin mielin, että hän on "hyvässä tallessa" ja onnellinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30