tunnistatko itsesi kenties,olet myymässä asuntoa mutta et ole myyjä henkinen,kuvittelet että saat ostajan,no totuus on on tämä.
Jos olet mulkvisti etkä omaa suhteellisen hienoja käytöstapoja niin myymättä jää nyt ja tulevina vuosina,et ehkä ole edes havahtunut omaan tilanteesi,nyt et voi aukoa päätäsi vaan nuolla ostajaa kaikin tavoin että saisi ostajan,jos olet tura ukko et saa myytyä et ehkä välittäjänkään kautta,koska esim:elinympäristösi paljastaa koko karmeuden ostaja kandille.
Vieläpä jos olet tee itsemies ja turannut omilla virityksilläsi koko asunnon niin se jää näppiin,nyt on jos meinaa saada myytyä olisi hyötyä niistä neuvottelijan ja kauppamiehen kultaisista opeista ja taidoista.
Maasdeudun mökit suurin osa jää paikalleen,koska omistajat koittavat itse myydä ymmärtämättä ettei heidän taitonsa riitä siihen näinä aikoina,turaukot yrittää ja lopulta mokaavat itse myynniin,lopulta kohde on jo vanhentunut ja myynti kohde ku-si näppiin armotta,nyt kun kuvittelut ei auta enään ja mielikuvat nyt oltava vastinetta ja myyjällä hyvä taito myydä,se ei onnistu pääsääntöisesti enään ok-taloissa omistajilta itseltään.
Välittäjän valintakin on helpommin sanottu kuin osuma oikeaan,läheskään kaikki eivät syntyneet myyjiksi,erikoisesti näinä aikoina erottuvat hyvät ja huonot myyjät,toinen myy kohteen alle 3kk toinen ei saa myytyä oikein mitenkään,varsinkin kun omistaja on sen etukäteen itse tyrinyt alkuun yrittämällä itse myydä,tällöin kohde on vanhentunut ja käytännössä myymätön.
Monilla kohde on ylihinnoiteltu ja puhelin ei pirise tai ei ole todellisia katsojia saatikka tarjousta.
Nyt jos koskaan on kaikkien myyjien älyttävä tehdä itselleen jotain mieli saada myytyä,kauppaa ei synnyt mikäli kaikki osaalueet ei ole kohdallaan,se on tämän ajan trendi.
monille jää se asunto varmuudella myymättä,vain aniharva saa myytyä ymmärtämättä taantuman syventyvän päiväpäivältä.
Maaseudun asuntojen myyjät eivät edes käsitä missä mennään.
Entinen ei nimittäin palaa vuosikausiin nyt mennään kuilun pohjaa kohti että humina käy.
Ja kerrottakoon mulk-ku myyjille totuus.
28
1099
Vastaukset
Mistäs tämä vuodatus?
Olitko ostamassa ja myyjä käutäytyi mulk-vistimäisesti?
Mitä ne Tura-ukot on?- Luki.
Tura ukko on maaseudun kunnon ölkki.
Eli hivenen kätkäläinen,mutta siinä on hiuksen hieno ero,maasudulla kovin moni on turamainen,semmoinen jäärä kaavoihin kangistunut,kenties kaljoittelee aika usein,emäntä saattaa olla paksuna muutama lapsi jalanjuuressa,polttelee tupakkaa ja turaa jotain pihamaalla,vaikeaa tarkasti havainnollistaa jos ei tiedä turaukon merkitystä.
Monissa maaseudun alueilla koko suomessa on turaukkoa,nämä ei pukeudu hyvin ajelevat tura autoilla (sekanen läävä)sisältä jne....
-Ai niin en ollut ostamassa ,en osta nyt tänä aikana kahdessa on riittävästi,toki voi olla että luovun jossain vaiheessa toisesta saa nähdä,toistaiseksi mennään näin,taantumasta on tulossa pitkä jota ei olisi kaivannut,olisi kerralla ryskynyt mutta ei,tämä tulee olemaan pahaa aikaa,myyjille että ostajille,taantumasta on tulossa aivan liian pitkä.
Jos mitään ei tapahdu suuntaa tai toiseen niin teen melkoisella todennäköisyydellä suurehkon muutoksen,muutan pois suomesta vaimoineni.Tätä ei pirukaan odota 20vuotta.- Ok-Loordi
Eiköhän ne rakenteeliset muutokset jyrätä läpi Suomessa nyt 2-4 vuodessa hallituksen (tämän nykyisen tai uuden / uusien) toimesta ja nousu alkaa Suomesta riippumatta maailmassa ja EU:ssa kun pankkikriisi on selvitetty. Mitä haittaa muuten edes salavarakkaalle Lukille pitkittyneestäkään taantumasta olisi, eihän sinullakaan ole velkaa ja parikin velatonta taloa ja matkailuautot ja mersut, samsungit yms. löytyy
- pppåäööööööööööööööö
Mihin olet muuttamassa ? Aiotko palkkatöitä saada sieltä mihin muuttamassa olet ? Jos pelkästään bisneksilläsi ja sijoituksillasi aiot pärjäillä niin se on todella vaativaa. Jos pohjalla on edes jonkunlainen eläke tai muu säännöllinen etuus joka ei bisneksien onnistumisista riipu, niin silloin se on helpompi pelailla ulkomaillakin. Kielitaitoja ei nykyään kyllä välttämättä kaivata muuta kuin englannin kieli. Sitä osataan nykyään , ainakin auttavasti, melkein missä vaan.
Mutta mihin tahansa ulkomaihin ei todellakaan kannata suunnata alkuunkaan,ei sijoittajana sen paremmin kuin töiden perässäkään.
Tarvitset myös ainakin jonkun viralliseksi osoitteeksi kelpaavan asunnon täältä suomesta, kun et ainakaan äkkiseltään voi muun maan kansalaiseksikaan päästä. No ehkä Ruotsi voisi tässä mennä ainoanakin ositteena. Joku hyväkuntoinen yksiö hyvältä paikalta sen verran kaukaa pääkaupungista että ei niin paljon siitä maksa tarvitsisi kävisi kotimaan ositteeksi, kustannukset siitä kaikkiaan alta 150€/kk. - Mitähäh??
pppåäööööööööööööööö kirjoitti:
Mihin olet muuttamassa ? Aiotko palkkatöitä saada sieltä mihin muuttamassa olet ? Jos pelkästään bisneksilläsi ja sijoituksillasi aiot pärjäillä niin se on todella vaativaa. Jos pohjalla on edes jonkunlainen eläke tai muu säännöllinen etuus joka ei bisneksien onnistumisista riipu, niin silloin se on helpompi pelailla ulkomaillakin. Kielitaitoja ei nykyään kyllä välttämättä kaivata muuta kuin englannin kieli. Sitä osataan nykyään , ainakin auttavasti, melkein missä vaan.
Mutta mihin tahansa ulkomaihin ei todellakaan kannata suunnata alkuunkaan,ei sijoittajana sen paremmin kuin töiden perässäkään.
Tarvitset myös ainakin jonkun viralliseksi osoitteeksi kelpaavan asunnon täältä suomesta, kun et ainakaan äkkiseltään voi muun maan kansalaiseksikaan päästä. No ehkä Ruotsi voisi tässä mennä ainoanakin ositteena. Joku hyväkuntoinen yksiö hyvältä paikalta sen verran kaukaa pääkaupungista että ei niin paljon siitä maksa tarvitsisi kävisi kotimaan ositteeksi, kustannukset siitä kaikkiaan alta 150€/kk.Häh? Miksi tarvitsee osoitteen Suomessa? EU:ssa saa vapaasti liikkua ja asua ja muissakin maissa saa hankkimalla oleskeluluvan.
- Luki.
Suomessa on menetetty seitsemän vuoden tuotanto normaaliin talouskasvuun suhteutettuna. Se tarkoittaa myös, että valtiolta on jäänyt saamatta verotuloja kymmenen miljardia euroa. Suomen talouden tila on odotettuakin vakavampi.
Valtiovarainministeri arvioi, että valtion velka kasvaa sellaista vauhtia, että vuonna 2015 ollaan mahdollisesti tilanteessa, jossa velka kasvaa yli 60 prosenttiin bruttokansantuotteesta. Tämä merkitsee sitä, että Suomen kolmen A:n luottoluokitus on vaarassa.
Tästä on haittaa, kaikki maksaa jotka asuvat suomessa.Siinä ei auta velattomat talot tai muut laitteet.
Pitkä taantuma kurjistaa koko suomea ,katsokaa ympärillenne hyvin useilla on jo naama pitkällä kuin norsun kärsä,kuka haluaa maksaa kreikan ja muiden kriisimaiden toilauksia myös eu:sta ja euro valuutasta on tulossa kallis kokonaisuus tämä kokeili on suomelle tullut hyvin kalliiksi.
Kun suomi ei älyä ajoissa poistua euron käytöstä niin se on tehtävä itse ja jättää maksamaan ne jotka haluaa maksaa ja kuulua eurovaluutaan käyttäjäksi,ennemmin tai myöhemmin todennäköisesti myöhemmin eurossa tapahtuu äkkirysäys jolloin on joitakin jotka ymmärsivät euron olevan valuuttana täysin mahdoton jo syntyessään.
Vaihtoehtoja ei kauheanpaljon ole/deflaatio tai valuutan vaihto.
Mikäli suomi myöhästyy se maksaa taas lisää,myös deflaatiossa alkaa maiden kilpailu.
Eli toisin sanoen hidas nousu ei auta mitenkään,rakenteeliset muutokset tulevat kurjiostamaan entisestään,kelkka olisi pitänyt kääntää täysin ympäri.
Eurokriisi ei ole ohi olemme menossa myrskyn silmään. - ylimiljoonatulijaa
Onpas maaseudulla synkkä tulevaisuus. Toista se on täällä sivistyksen parissa jossa riittää kulttuuria ja paljon iloisia ilmeitä. Keväällä avataan uusi maailmanpyörä, kelluvaravintola jne.
- Luki.
No tässä tarkoitin norsunilmellä sivistyksen parissa olevia asujia,ei tarvitse kun päätä kääntää kadulta toiselle,ei näytä kulttuurit auttavan.
Siihen ei myös riitä kelluvaravintola ja maailmanpyörä,niin on myrtsinnäköistä kaupungeissa. - styhmy
Helsingissä se tyhmyys tiivistyy. Maalaisilla on viisautta. Entinen maalainen ja nykyinen Hesalainen.
- asiantuntija.
No nyt siis ryskähti?
- palataanasiaan
Ajattelin itse "hautautua" vuokrapoteroon muutamaksi vuodeksi ja palata asiaan n. 5 vuoden päästä.
- EX-OKmies-nytAutossa
Asun asuntoautossa, asunut jo muutaman vuoden sen verran hulluksi meno mennyt. Rahaa on iskeä kun hinnat romahtaa, tosin Euro on hieman romauttanut säästöjeni arvoa, mutta lopussa on voittajana helppo hymyillä...
- Luki.
EX-OKmies-nytAutossa
Nyt kun sinulla on säästöjä ja tarkoitus käyttää myös,vaihda valuutta ajoissa älä säilytä euroja.Avaa valuuttatili.esim:nordeaan älä op:hen se maksaa."Nyt kun sinulla on säästöjä ja tarkoitus käyttää myös,vaihda valuutta ajoissa älä säilytä euroja.Avaa valuuttatili.esim:nordeaan älä op:hen se maksaa. "
Oikeasti siis kannattaa säilyttää Euroja, OP:ssä.
- Luki.
"Oikeasti siis kannattaa säilyttää Euroja, OP:ssä."
Miksi Laupiaalta tälläinen neuvo?.op on kallis pankki eikä sovi sijoittajille.
Toinen on ettei op:hen kannata nojautua ,näissä on tapahtumassa uudenaikainen aika jolloin pienistä kylistä lähtee op,henkilökuntaa lentää mittavasti pihalle.Useimissa kaupunkien lähiöissä lähtee myös.
Jospa laupias tarkentaisi kuvausta miksi raha mies jolla on säästöjä olisi op:läinen.?En tarkoita nyt ihan kaveria jolla on velkaa käytännössä parhaimman eliniän.ironiaa..
Lukutaitoa..
Joo koska sinun ennustukset tiedetään, siksi tuo ehdotus.
Ei raha miehet säilytä sen koommin nordeassakaan , hyvin vähän on syytä olla käteisenä sehän on selviö.- Luki.
laupias60 kirjoitti:
ironiaa..
Lukutaitoa..
Joo koska sinun ennustukset tiedetään, siksi tuo ehdotus.
Ei raha miehet säilytä sen koommin nordeassakaan , hyvin vähän on syytä olla käteisenä sehän on selviö.Ja kerrattokoon heti etten minä ennusta,se on aivan eri juttu.
Monilla tällä palstalla on ihmeelliinen pää,ne miettii usein omiaan ja lisäävät omiaan.
Se että ilmeisesti sinua harmittaa kun nokia lähti ja nosti pörssiosakkeen hinnan ja sinä et hyötynytkään nyt siitä.
Nyt palstalla ei taaskaan nähdä kokonaisuutta,nythän sinun tulisi seurata kiven kovaan ja olla valmis kotiuttamaan mikäli hyötyä,pidemmällä aikajaksolla nokian osake laskee tähän on useita syitä.
Ei kannata olla ahne ja katkera sinulle olisi voinut käydä huonomminkin.Ei siis pidä syyttää toisia omista virheistä.
Sen takia pörssissä pelataan upporikasta tai rutiköyhää,naamat menee monilla useinmiten melko myrtsiksi,ainakin kirjoitus asusi näyttää siltä että olet katkera.
Älä siis ole pösrsissä jos et kestä häviä tai niin sanottua mahdollista tappioa,olen varoittanut montakertaa se tekee monista katkeran ihmisen (ahneus).
- Luki.
Kyseessä on kokonaisuus miksi op?
Kyseessähän oli valuuttatili. - Luki.
Valuuttatili maksaa op:ssä nordeassa ei.
Miten Laupias ei ymmärrä,sinä laitat pörssiin,sielä sinä voit varmemmin menettää niin kuin nyt itsekkin huomasit,useanvaluuttatilin omistaja tai valuuttakauppaa käyvä heillä on rahaa säästössä,ei niitä tungeta pörssiin,ne voi hävitä niin kuin nyt itsekkin hieman katkerana annat ymmärtää.
Rahamiehillä on valuuttatili osa heistä tekee valuuttakauppaa.Kaikki raha mikä lojuu pörssissä sitä ei ole olemassa,et kai sinä laittaisi säästörahojasi pörssiin?esim:100000e tai 200000e et kai laittaisi,kaverilla kun on tarkoitus ostaa asunto ei hävitä pörssissä. - Luki.
Jos olet velkainen älä koskaan laita rahojasi pörssiin,useimat muuttuvat katkeriksi sen tämä palsta on nyt kaikille todistanut.
Koskaan ei voi tietää mitä on nurkantakana,niin kuin nähtiin nokiasta,eloppi heinäkuussa ei ollut myymässä,no tuli elokuu niin se oli siinä.
Älä sorru velkaisena pörssikauppaan katkeroidut entistä enemmän ja alat syyttämään muita koska et nää itsessäsi vikaa.
Sama se on kun syyttäisit pankin analyytikkoa tai sijoitus neuvojaa,ei heillä ole vastuuta sinun rahoistasi,sinä teet päätökset,joko olet upporikas tai rutiköyhä.
Sitä paitsi 30%-40% nousu ei ole yhtään mitään useiman sijoituksessa,1000e ja 40% ja voitosta vero.
Ei yhtään mitään.Nuo summat pitää olla kymmeniä tuhansia että hyötyy nousususta.- ei liikavarovaisuude
Ei se noinkaan hyvä ole. Sillä toisaalta juuri silloin kun ei varoja ole pitää ottaa riskejä ja nokittaa sijoituksilla jos ylipäätänsä jotain mielii saada.
- Joskus isäntä
Tuo 30%-40% on hurja tuotto jo 1000 euron sijoituksessakin. Hyvin hajautetussa salkussa tuollaisia yksittäisiä onnenkantamoisia tosin tulee suuntaan ja toiseen. Alle 1000 euron myyntivoitosta ei mene veroa (muistaakseni) ja vähennyskelpoisia "tappioita" saa myymällä tappiollisia osakkeita pois ja ostamalla muutaman päivän kuluttua takaisin. Siten pystyy siirtämään verojen maksua tulevaisuuteen ja jopa välttämään myyntivoitonveron kokonaan, jos pitää osakkeet ja napsii vain osinkoja.
- Luki.
Joskus isäntä kirjoitti:
Tuo 30%-40% on hurja tuotto jo 1000 euron sijoituksessakin. Hyvin hajautetussa salkussa tuollaisia yksittäisiä onnenkantamoisia tosin tulee suuntaan ja toiseen. Alle 1000 euron myyntivoitosta ei mene veroa (muistaakseni) ja vähennyskelpoisia "tappioita" saa myymällä tappiollisia osakkeita pois ja ostamalla muutaman päivän kuluttua takaisin. Siten pystyy siirtämään verojen maksua tulevaisuuteen ja jopa välttämään myyntivoitonveron kokonaan, jos pitää osakkeet ja napsii vain osinkoja.
Pääomatulona verotettavasta osingon osasta menee veroa 30 prosenttia. Kuitenkin siltä osin kuin osingon ja muiden verotettavien pääomatulojen yhteismäärä verovuonna on suurempi kuin 50 000 euroa, pääomatulon verokanta 50 000 euroa ylittävältä osalta on 32 %.
Osingosta menevän veron määrä on siten joko 21 tai 22,4 prosenttia. Osingon maksava pörssiyhtiö pidättää ja tilittää verottajalle ennakonpidätyksenä 21 prosenttia maksetun osingon kokonaismäärästä. - Luki.
Luki. kirjoitti:
Pääomatulona verotettavasta osingon osasta menee veroa 30 prosenttia. Kuitenkin siltä osin kuin osingon ja muiden verotettavien pääomatulojen yhteismäärä verovuonna on suurempi kuin 50 000 euroa, pääomatulon verokanta 50 000 euroa ylittävältä osalta on 32 %.
Osingosta menevän veron määrä on siten joko 21 tai 22,4 prosenttia. Osingon maksava pörssiyhtiö pidättää ja tilittää verottajalle ennakonpidätyksenä 21 prosenttia maksetun osingon kokonaismäärästä.Hallitus teki budjettiriihessä 28.- 29.8.2013 osinkoverotusta koskevia päätöksiä. Yksityishenkilön ja kuolinpesän saamasta pörssiosingosta 85 prosenttia on veronalaista pääomatuloa vuoden 2014 alusta lähtien. Tällä hetkellä pääomatulojen veroprosentti on 30 ja 50 000 euroa ylittävältä osalta 32. Hallitus sopi budjettiriihessä, että progressiorajaa alennetaan 50 000 eurosta 40 000 euroon vuoden 2014 alussa.
- Luki.
EX-OKmies-nytAutossa
"Asun asuntoautossa, asunut jo muutaman vuoden sen verran hulluksi meno mennyt. Rahaa on iskeä kun hinnat romahtaa, tosin Euro on hieman romauttanut säästöjeni arvoa, mutta lopussa on voittajana helppo hymyillä..".
-Kyse on tästä miehestä,hän ei ole ottanut hirmuriskiä.Eikä omilla säästöillään kannata kaikkea tunkea pörssiin edes hajauttamalla.
Olemme nähneet ja nähdään kokoajan kun liikavarovaisia ei ihmiset ole ollut,on ostettu hyvinä vuosina melkokalliita asuntoja ja riskillä useimmat.Kun pankista sai lainaa ja talous hymyili,nyt ei sitten hymyille,monille on jäämässä asunto joka ei maksa sen vertaa jonka he kenties ostivat 2007-2012 välisenä aikana.
Useimmilla on velkaa enemmän kuin kohteesta edes oltaisiin valmiita maksamaan,näitä on aika paljon.- ppåååääääällllllllll
Mä olen pelannut velkarahalla pörssiä ja asuntokauppojakin tehnyt, enimmillään olin pitkälle yli 100 tonnia velalla. Velka on ollut asunto-omaisuutta vastaan, nyt ei velkaa paljon ole ja asunto-omaisuuttakin olen vähän myynyt pois. Kyllä sitä vähän pitää uskaltaa nokittaa sijoituksilla, jos ei mitään tee niin ei se varallisuus itsestään pysy edes entisellään vaikka kuinka säästeliästi elelisi ja huolellinen olisi.
- Luki.
Tuota en kuitenkaan suosittele läheskään kaikille,itse en kiinittäisi asuntoani pörssipelaamiseen.
Oletko kuinka hyvin onnistunut pörssissä tai hävinnyt.Ja minkä verran on kiini ollut pörssissä lainarahalla?- 4455566666664455555
Enimmmillään on minulla pörssiosakkeissa ollut kiinni jotain 40 tonnia. Tästä koneelta niitä olen klikkaillut ostoa ja myyntiä sellaisissa jotain 2500- 3000€ erissä. Sillä pienellä, jotain vartin viivellä tämä pörssi minulla koneellani on eikä se maksa minulle Nordean kautta saatuna mitään muuta kuin arvo-osuustilistä menee se joku vitonen. Kun kurssi lähtee laskuun niin klikkaan ostoa kerran, ja jos edelleen laskee merkittävästi niin klikkaan toisen erän j.n.e. alaspäin mentäessä. Myydessä se menee päin vastoin samanlaisissa erissä kun lähtee nousuun. Pyrin siis saamaan netottua lyhyen aikavaälin kurssiheilahteluista, mutta en ihan lyhyen aikavälin heilahteluista kun minulla tämä pörssi pienellä viiveelläkin on. Pidän siis muutaman vuodenkin osakkeita, mutta ei ole tarkoituskaan pysyvästi osakkeisiin sijoittaa. Lähinnä Eliisan kanssa olen pelannut, mutta nyt on ollut näiden kanssa taukoa jo pari vuotta. Möin kaikki Elisani pois vuoden 2011 keväällä juuri ennen osinkoja silloiseen keskimäärin jotain 16,7€ hintaan. Kyllä niistä ihan oikeasti nettoa jäi, ja veroa meni monta tonnia. Näin siksi kun en niin montaa vuotta pitänyt, ja ei siksi inflaatiokompensaatiollekkaan niin paljon tarvitse noteerata. Möin lähinnä siksi kun tarvitsin nekin asuntosijoituksiini, mistä suurinta osaa on nyttemmin näyttellyt ensimmäinen ulkoamailta ostamani asunto joka siis hiljattain rakennettiiin ja on uusi ja vähän sisustuskalujakin on vielä vailla. Olen seurannut sen asunnon tai kerrostaloprojektin rakentamista ihan alusta ja perustuksista lähtien. Isommat rahat on minulla siis pyörinyt näissä asuntokaupoissa. Mulla on hyvä olla vähän velkaa asuntoihin siksikin, kun minulla on myös vuokratuloa josta joudun maksamaan voron siitä näennäisnetosta korjausvelkaa vastaan, paitsi niiltä osin kuin mitä asuntoja vastaan on velkaa ja niistä korkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1543297- 2233005
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791976Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va791618Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391447- 481158
- 991051
- 1211036
- 58978
- 12923