Onko trollaaminen psykopaattista?

Tiukkapipous

Jonkin tutkimuksen mukaan trollaajat keskustelupalstoilla ovat psykopaattisia ihmisiä. Miten joku tutkija voi suhtautua joihinkin keskustelupalstojen kirjoittelijoihin noin tiukkapipoisesti?
Onpahan taas joku tutkija saanut tehdä yhden kappaleen turhia tutkimuksia. Itse ainakin ohitan olankohautuksella jonkin aloituksen joka on selvästi provo.
En jää miettimään millainen henkilö tekee provoja, koska sama henkilö saattaa tehdä ihan asiallisia avauksia, ja välillä heittäytyä hulluttelemaan.

Pieni hulluttelu on vain terapeuttista ja tutkija itse tarvitsisi varmaankin terapiaa että osaisi suhtautua elämään niin ettei kaikkeen pidä suhtautua niin vakavasti, ja opettelisi itsekin heittämään pieniä hupsutuksia nettiin.
Asiapalstat ovat erikseen ja sekalaiset keskustelupalstat taas omansa. Minnekään syöpäsairauksien palstalle en lähtisi heittämään mitään provoja.

http://www.iltalehti.fi/digi/2014021618044368_du.shtml

288

3096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiukkapipous
      • provosoidaan!

        Asioilla on toki puolensa.

        Psykopaatti on psykopaatti, ja trollaa varmaan juuri siten, että menee HENKILÖKOHTAISUUKSIIN - TOISEN PERSOONAAN KÄYVIIN TÖRKEYKSIIN, EI TUNNE MYÖTÄTUNTOA, ON PAHANSUOPA PANETTELIJA, JA HALUAA VÄÄRISTÄÄ TOTUUTTA ESIM .SITEN ETTÄ PÖLLII TOISEN IDENTITEETIN NETISSÄ.- TAI SITTEN MUUTOIN JOHTAA KESKUSTELUA HARHAAN NIIN, ETTÄ OMAT KIEROT TARKOITUSPERÄNSÄ SAISIVAT JOTENKIN TYYDYTYKSEN /TÄYTTYMEKSENSÄ. Se on varmaan sitä sairasta trollausta, joka on tuomittavaa varmaan joakisen mielestä-

        Sitten toinen mielenkiintoinen näkökulma: viimeisessä Pressiklubissa (näkyy yleareenan kautta) oli keskustelua provokaatiosta; lopputulemana näkemys ETTÄ PROVOSOIMINEN ON KANSALAISTAITO.:D
        Että he, ketkä kokevat provoamisen TROLLAUKSENA ovat huumorintajuttomia herkkänahkoja. Keskustelusta kävi ilmi, että suomalaiset ovat provojen vastaantottamisessa aivan kuin "puusta pudonneita" vielä; pääosa kansasta siis. Kaikki otetaan niin henkilökohtaisesti ja loukaannutaan heti.. Eli itse tässä kohtaa sanoisi, lisäisin itse - se on sitä MIELENSÄPAHOITTAMISEN KULTTUURIA, AH, niin suomalaista.

        Susanna (mikä nyt olikaan sukunimi) sen sanoi siinä ohjelmassa mielestäni erittäin osuvasti: meillä ajatellaan pääsääntöisesti, että ajatukset ja asiat ikään kuin "lilluu" jossain irrallisina toisistaan, ja JOS JOKU ALKAA VETÄÄ YHTÄLÄISYYSMERKKEJÄ NÄIDEN ASIOIDEN VÄLILLE, että joku johtuis jostain, ja joillakin asioilla olisi yhteyksiä toisiinsa - NIIN SEHÄN EI KÄY PÄINSÄ. ei SELLAISEEN OLE LUPAA. VÄHINTÄÄN PSYKOLOGI TÄYTYY OLLA, lisään tässä kohtaa itse, ETTÄ VOISI JOTAIN TARKKANÄKÖISTÄ ANALYYSIä IHMISISTÄ JA ASIOISTA TEHDÄ.

        iTSE OLEN KOKENUT juurikin noin. Että muhun on pahennuttu, koska olen paljastanut joitakin totuuksia julki. (Koen että neän ja havaitsen tarkemmin kuin ehkä joku toinen - superherkkis kun olen myöskin - ) Ja halunnut siis herättää keskustelua, useimmiten pilke silmäsää, joskus provotenkin, YKSINKERTAISESTI VAAN SIITÄ SYYSTÄ, JOTTA IHMISISTÄ SAIS JOTAIN IRTI. En kestä jaksa latteaa joopajoota "smal talkia", diipadaapaa, hymistelyä, jota maailma on täynnä... toki on myös toisinaan hyvä pitää matalaa profiilia tarpeen / tilanteen niin vaatiessa. KÄYTÖSTAPOJA EI TOKI SAA UNOHTAA. Ja keveyttä / kepeyttä saa toki elämässä myös olla! Pitää ehdottomasti myös olla, jottei mene liian raskassoutuiseksi elämä - Mutta näiden kahden asian / puolen ei mielelstäni tarvitse sulkea toisiaan pois -

        Mut katsokaa se Pressiklubi! itse rakasta sitä ohjelmaa! Se Stiller on niin hyvä! Tuolla kertaa kuitenkin joku nainen tuuraa häntä juonnossa, mutta Stilleri jakson etukuvassa on nojautunut provosti eteenpäin - kuin provosoidakseen ihmiset kuunteloon / taistoon kanssaan - (:D)


      • nauran!;D
        provosoidaan! kirjoitti:

        Asioilla on toki puolensa.

        Psykopaatti on psykopaatti, ja trollaa varmaan juuri siten, että menee HENKILÖKOHTAISUUKSIIN - TOISEN PERSOONAAN KÄYVIIN TÖRKEYKSIIN, EI TUNNE MYÖTÄTUNTOA, ON PAHANSUOPA PANETTELIJA, JA HALUAA VÄÄRISTÄÄ TOTUUTTA ESIM .SITEN ETTÄ PÖLLII TOISEN IDENTITEETIN NETISSÄ.- TAI SITTEN MUUTOIN JOHTAA KESKUSTELUA HARHAAN NIIN, ETTÄ OMAT KIEROT TARKOITUSPERÄNSÄ SAISIVAT JOTENKIN TYYDYTYKSEN /TÄYTTYMEKSENSÄ. Se on varmaan sitä sairasta trollausta, joka on tuomittavaa varmaan joakisen mielestä-

        Sitten toinen mielenkiintoinen näkökulma: viimeisessä Pressiklubissa (näkyy yleareenan kautta) oli keskustelua provokaatiosta; lopputulemana näkemys ETTÄ PROVOSOIMINEN ON KANSALAISTAITO.:D
        Että he, ketkä kokevat provoamisen TROLLAUKSENA ovat huumorintajuttomia herkkänahkoja. Keskustelusta kävi ilmi, että suomalaiset ovat provojen vastaantottamisessa aivan kuin "puusta pudonneita" vielä; pääosa kansasta siis. Kaikki otetaan niin henkilökohtaisesti ja loukaannutaan heti.. Eli itse tässä kohtaa sanoisi, lisäisin itse - se on sitä MIELENSÄPAHOITTAMISEN KULTTUURIA, AH, niin suomalaista.

        Susanna (mikä nyt olikaan sukunimi) sen sanoi siinä ohjelmassa mielestäni erittäin osuvasti: meillä ajatellaan pääsääntöisesti, että ajatukset ja asiat ikään kuin "lilluu" jossain irrallisina toisistaan, ja JOS JOKU ALKAA VETÄÄ YHTÄLÄISYYSMERKKEJÄ NÄIDEN ASIOIDEN VÄLILLE, että joku johtuis jostain, ja joillakin asioilla olisi yhteyksiä toisiinsa - NIIN SEHÄN EI KÄY PÄINSÄ. ei SELLAISEEN OLE LUPAA. VÄHINTÄÄN PSYKOLOGI TÄYTYY OLLA, lisään tässä kohtaa itse, ETTÄ VOISI JOTAIN TARKKANÄKÖISTÄ ANALYYSIä IHMISISTÄ JA ASIOISTA TEHDÄ.

        iTSE OLEN KOKENUT juurikin noin. Että muhun on pahennuttu, koska olen paljastanut joitakin totuuksia julki. (Koen että neän ja havaitsen tarkemmin kuin ehkä joku toinen - superherkkis kun olen myöskin - ) Ja halunnut siis herättää keskustelua, useimmiten pilke silmäsää, joskus provotenkin, YKSINKERTAISESTI VAAN SIITÄ SYYSTÄ, JOTTA IHMISISTÄ SAIS JOTAIN IRTI. En kestä jaksa latteaa joopajoota "smal talkia", diipadaapaa, hymistelyä, jota maailma on täynnä... toki on myös toisinaan hyvä pitää matalaa profiilia tarpeen / tilanteen niin vaatiessa. KÄYTÖSTAPOJA EI TOKI SAA UNOHTAA. Ja keveyttä / kepeyttä saa toki elämässä myös olla! Pitää ehdottomasti myös olla, jottei mene liian raskassoutuiseksi elämä - Mutta näiden kahden asian / puolen ei mielelstäni tarvitse sulkea toisiaan pois -

        Mut katsokaa se Pressiklubi! itse rakasta sitä ohjelmaa! Se Stiller on niin hyvä! Tuolla kertaa kuitenkin joku nainen tuuraa häntä juonnossa, mutta Stilleri jakson etukuvassa on nojautunut provosti eteenpäin - kuin provosoidakseen ihmiset kuunteloon / taistoon kanssaan - (:D)

        Provosoidaan! halusin antaa sulle plussan, mutta ylläpito lukinnut plussat, nauran teille!

        Tajuutteko enää itekää touhujanne!


      • Älä huuda!
        provosoidaan! kirjoitti:

        Asioilla on toki puolensa.

        Psykopaatti on psykopaatti, ja trollaa varmaan juuri siten, että menee HENKILÖKOHTAISUUKSIIN - TOISEN PERSOONAAN KÄYVIIN TÖRKEYKSIIN, EI TUNNE MYÖTÄTUNTOA, ON PAHANSUOPA PANETTELIJA, JA HALUAA VÄÄRISTÄÄ TOTUUTTA ESIM .SITEN ETTÄ PÖLLII TOISEN IDENTITEETIN NETISSÄ.- TAI SITTEN MUUTOIN JOHTAA KESKUSTELUA HARHAAN NIIN, ETTÄ OMAT KIEROT TARKOITUSPERÄNSÄ SAISIVAT JOTENKIN TYYDYTYKSEN /TÄYTTYMEKSENSÄ. Se on varmaan sitä sairasta trollausta, joka on tuomittavaa varmaan joakisen mielestä-

        Sitten toinen mielenkiintoinen näkökulma: viimeisessä Pressiklubissa (näkyy yleareenan kautta) oli keskustelua provokaatiosta; lopputulemana näkemys ETTÄ PROVOSOIMINEN ON KANSALAISTAITO.:D
        Että he, ketkä kokevat provoamisen TROLLAUKSENA ovat huumorintajuttomia herkkänahkoja. Keskustelusta kävi ilmi, että suomalaiset ovat provojen vastaantottamisessa aivan kuin "puusta pudonneita" vielä; pääosa kansasta siis. Kaikki otetaan niin henkilökohtaisesti ja loukaannutaan heti.. Eli itse tässä kohtaa sanoisi, lisäisin itse - se on sitä MIELENSÄPAHOITTAMISEN KULTTUURIA, AH, niin suomalaista.

        Susanna (mikä nyt olikaan sukunimi) sen sanoi siinä ohjelmassa mielestäni erittäin osuvasti: meillä ajatellaan pääsääntöisesti, että ajatukset ja asiat ikään kuin "lilluu" jossain irrallisina toisistaan, ja JOS JOKU ALKAA VETÄÄ YHTÄLÄISYYSMERKKEJÄ NÄIDEN ASIOIDEN VÄLILLE, että joku johtuis jostain, ja joillakin asioilla olisi yhteyksiä toisiinsa - NIIN SEHÄN EI KÄY PÄINSÄ. ei SELLAISEEN OLE LUPAA. VÄHINTÄÄN PSYKOLOGI TÄYTYY OLLA, lisään tässä kohtaa itse, ETTÄ VOISI JOTAIN TARKKANÄKÖISTÄ ANALYYSIä IHMISISTÄ JA ASIOISTA TEHDÄ.

        iTSE OLEN KOKENUT juurikin noin. Että muhun on pahennuttu, koska olen paljastanut joitakin totuuksia julki. (Koen että neän ja havaitsen tarkemmin kuin ehkä joku toinen - superherkkis kun olen myöskin - ) Ja halunnut siis herättää keskustelua, useimmiten pilke silmäsää, joskus provotenkin, YKSINKERTAISESTI VAAN SIITÄ SYYSTÄ, JOTTA IHMISISTÄ SAIS JOTAIN IRTI. En kestä jaksa latteaa joopajoota "smal talkia", diipadaapaa, hymistelyä, jota maailma on täynnä... toki on myös toisinaan hyvä pitää matalaa profiilia tarpeen / tilanteen niin vaatiessa. KÄYTÖSTAPOJA EI TOKI SAA UNOHTAA. Ja keveyttä / kepeyttä saa toki elämässä myös olla! Pitää ehdottomasti myös olla, jottei mene liian raskassoutuiseksi elämä - Mutta näiden kahden asian / puolen ei mielelstäni tarvitse sulkea toisiaan pois -

        Mut katsokaa se Pressiklubi! itse rakasta sitä ohjelmaa! Se Stiller on niin hyvä! Tuolla kertaa kuitenkin joku nainen tuuraa häntä juonnossa, mutta Stilleri jakson etukuvassa on nojautunut provosti eteenpäin - kuin provosoidakseen ihmiset kuunteloon / taistoon kanssaan - (:D)

        Tiedätkö itse, että isoilla kirjaimilla netissä kirjoittaminen on huutamista, "oikeassa olemista" ja itsensä korostamista : Kuuntele minua, olen niin oikeassa? Sivistymätöntä.


      • poliiseille luovutan
        nauran!;D kirjoitti:

        Provosoidaan! halusin antaa sulle plussan, mutta ylläpito lukinnut plussat, nauran teille!

        Tajuutteko enää itekää touhujanne!

        "Trololol", sulle.

        Jäitte kiinni! Nostakaa kädet ylös ja antautukaa!

        KRP KUTUU JÄLLEEN KERRAN!


      • totuus tästä
        Älä huuda! kirjoitti:

        Tiedätkö itse, että isoilla kirjaimilla netissä kirjoittaminen on huutamista, "oikeassa olemista" ja itsensä korostamista : Kuuntele minua, olen niin oikeassa? Sivistymätöntä.

        Porvareilla mielipiteensä, ja meillä muilla omansa. Tässä on ehkä aihettakin käyttäytyä vähn sivistymättömästi, jotte ylläpito ja TE TAJUATTE, MITÄ TEETTE.

        Uskomatonta et just porvarit tuntuvat olevan kaikkein empatiakyvyttömimpiä, ja trollavimpia - katsokaa tän keskustelun aloituskuvaa : henkilö hullunkiilto silmissään, kravaattia löysyttäneenä! Ei valkokoulustyö mitään sivistystä näköjän takaa..


      • trolol? kuka??
        totuus tästä kirjoitti:

        Porvareilla mielipiteensä, ja meillä muilla omansa. Tässä on ehkä aihettakin käyttäytyä vähn sivistymättömästi, jotte ylläpito ja TE TAJUATTE, MITÄ TEETTE.

        Uskomatonta et just porvarit tuntuvat olevan kaikkein empatiakyvyttömimpiä, ja trollavimpia - katsokaa tän keskustelun aloituskuvaa : henkilö hullunkiilto silmissään, kravaattia löysyttäneenä! Ei valkokoulustyö mitään sivistystä näköjän takaa..

        "Älä huuda", sulle vielä.

        MIKS LUKITSITTE NE PLUSSAT? ETTE VAAN TÄSSÄ VAAN MYÖS MUISSAKIN KEKUSTELUISSA IHMISET ANTO PALAUTETTA ETTEIVÄT PÄÄSSEET ANTAMAAN PLUSSIA- KOSKA YLLÄPITO OLI LUKINNUT SYSTEEMIN.

        ET KATSO HYVÄ MIES / NAINEN SIVISTYNYT ITSEÄSI PEILIIN JA ...!!!


      • poloisille/poliisill
        trolol? kuka?? kirjoitti:

        "Älä huuda", sulle vielä.

        MIKS LUKITSITTE NE PLUSSAT? ETTE VAAN TÄSSÄ VAAN MYÖS MUISSAKIN KEKUSTELUISSA IHMISET ANTO PALAUTETTA ETTEIVÄT PÄÄSSEET ANTAMAAN PLUSSIA- KOSKA YLLÄPITO OLI LUKINNUT SYSTEEMIN.

        ET KATSO HYVÄ MIES / NAINEN SIVISTYNYT ITSEÄSI PEILIIN JA ...!!!

        tällekään kommentille ei herunut ylläpidolta plussia, voi teitä poloisia siellä..


      • asdfsdf

      • kasaripaituli
        nauran!;D kirjoitti:

        Provosoidaan! halusin antaa sulle plussan, mutta ylläpito lukinnut plussat, nauran teille!

        Tajuutteko enää itekää touhujanne!

        Te ette voi muuten tietää tätä.. olen itse käyttänut tietokonetta pitkän aikaa ja tiedän sen sikSI!

        ANNA ABRÖU ja SINI SAKOTAGE _MOLEMMAT_ aloittivat AMMAttilaisuransa oikeasti TROLLAAMALLA.

        Eli siinä on jos missä esim. :iä että voi pärjätä hyin.. jos sitten kysymykseen, että onko se psykopaattista VAI ei. EN tiedä. En vain tiedä. Mutta olen itse sitä mieltä että menestys painaa enemmän kuin tutkimus :))


      • rotia meininkiin!
        asdfsdf kirjoitti:

        JIDF-trollaaminen on ainakin psykoottista.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Internet_Defense_Force

        vaiko psykopaattista?! :D

        Kumpaa sanaa tarkoitit?

        Itselläin pukkas psykoottista olotilaa tuossa vuoden vaihteessa päälle, - mut eivät siel aurooras sitten ottaneetkaan hoitoon. Koska heil oli vaan suljettuja osastoja, "päästivät" mut avohoitoon - eli kadulle, ja TÄNNE NETTIIN!;DD

        Pikkuhiljaa täs toivun, ja työ- ja opiskelukyky palautuu, KUN LOPETATTE ASIATTOMAN TOIMINNAN!

        Kiitos jo etukäteen!


      • loppusanat
        rotia meininkiin! kirjoitti:

        vaiko psykopaattista?! :D

        Kumpaa sanaa tarkoitit?

        Itselläin pukkas psykoottista olotilaa tuossa vuoden vaihteessa päälle, - mut eivät siel aurooras sitten ottaneetkaan hoitoon. Koska heil oli vaan suljettuja osastoja, "päästivät" mut avohoitoon - eli kadulle, ja TÄNNE NETTIIN!;DD

        Pikkuhiljaa täs toivun, ja työ- ja opiskelukyky palautuu, KUN LOPETATTE ASIATTOMAN TOIMINNAN!

        Kiitos jo etukäteen!

        En siis ollut psykoosis, enkä siihen menoskaan, vaik kerkesin jo todella säikähtää!!

        Hypomaniaa se "vain" oli - ja on jossain määrin ollut edelleen. Tämä "puheripuli", joka "suoltuu" tietsikan näppäimistölle! :DDD

        Koittakaa kestää!

        Lopetan, ku tekin lopetatte! ( - ja kun tervehdyn ja toivun - totaalisesti. Eli siis pikkuhiljaa ja vähitellen -)

        Eli tässä valossa jotain voisitte ottaa toisesta korvasta sisään ja laittaa toisesta ulos.

        "Suodattaa." Jossa kohtaa kysyn, milloin on vastuu "kertojalla", milloin kuulijalla?

        Itse en ole ollut pahansuopuuksissani liikkeellä. Itseäni olen toki yrittänyt puolustaa, joskus jopa "henkeni hädässä".

        Ja opettaa teille provosoinnin jaloa taitoa.! Ehkä nyt moni on jo päässyt kärryille..
        Elämää ei nähkääs kannata ottaa ylimaallisen vakavasti - eikä sitä aikuisuuttakaan.

        Pilkettä silmään, niin hyvin menee!


      • oliko järkeä?
        provosoidaan! kirjoitti:

        Asioilla on toki puolensa.

        Psykopaatti on psykopaatti, ja trollaa varmaan juuri siten, että menee HENKILÖKOHTAISUUKSIIN - TOISEN PERSOONAAN KÄYVIIN TÖRKEYKSIIN, EI TUNNE MYÖTÄTUNTOA, ON PAHANSUOPA PANETTELIJA, JA HALUAA VÄÄRISTÄÄ TOTUUTTA ESIM .SITEN ETTÄ PÖLLII TOISEN IDENTITEETIN NETISSÄ.- TAI SITTEN MUUTOIN JOHTAA KESKUSTELUA HARHAAN NIIN, ETTÄ OMAT KIEROT TARKOITUSPERÄNSÄ SAISIVAT JOTENKIN TYYDYTYKSEN /TÄYTTYMEKSENSÄ. Se on varmaan sitä sairasta trollausta, joka on tuomittavaa varmaan joakisen mielestä-

        Sitten toinen mielenkiintoinen näkökulma: viimeisessä Pressiklubissa (näkyy yleareenan kautta) oli keskustelua provokaatiosta; lopputulemana näkemys ETTÄ PROVOSOIMINEN ON KANSALAISTAITO.:D
        Että he, ketkä kokevat provoamisen TROLLAUKSENA ovat huumorintajuttomia herkkänahkoja. Keskustelusta kävi ilmi, että suomalaiset ovat provojen vastaantottamisessa aivan kuin "puusta pudonneita" vielä; pääosa kansasta siis. Kaikki otetaan niin henkilökohtaisesti ja loukaannutaan heti.. Eli itse tässä kohtaa sanoisi, lisäisin itse - se on sitä MIELENSÄPAHOITTAMISEN KULTTUURIA, AH, niin suomalaista.

        Susanna (mikä nyt olikaan sukunimi) sen sanoi siinä ohjelmassa mielestäni erittäin osuvasti: meillä ajatellaan pääsääntöisesti, että ajatukset ja asiat ikään kuin "lilluu" jossain irrallisina toisistaan, ja JOS JOKU ALKAA VETÄÄ YHTÄLÄISYYSMERKKEJÄ NÄIDEN ASIOIDEN VÄLILLE, että joku johtuis jostain, ja joillakin asioilla olisi yhteyksiä toisiinsa - NIIN SEHÄN EI KÄY PÄINSÄ. ei SELLAISEEN OLE LUPAA. VÄHINTÄÄN PSYKOLOGI TÄYTYY OLLA, lisään tässä kohtaa itse, ETTÄ VOISI JOTAIN TARKKANÄKÖISTÄ ANALYYSIä IHMISISTÄ JA ASIOISTA TEHDÄ.

        iTSE OLEN KOKENUT juurikin noin. Että muhun on pahennuttu, koska olen paljastanut joitakin totuuksia julki. (Koen että neän ja havaitsen tarkemmin kuin ehkä joku toinen - superherkkis kun olen myöskin - ) Ja halunnut siis herättää keskustelua, useimmiten pilke silmäsää, joskus provotenkin, YKSINKERTAISESTI VAAN SIITÄ SYYSTÄ, JOTTA IHMISISTÄ SAIS JOTAIN IRTI. En kestä jaksa latteaa joopajoota "smal talkia", diipadaapaa, hymistelyä, jota maailma on täynnä... toki on myös toisinaan hyvä pitää matalaa profiilia tarpeen / tilanteen niin vaatiessa. KÄYTÖSTAPOJA EI TOKI SAA UNOHTAA. Ja keveyttä / kepeyttä saa toki elämässä myös olla! Pitää ehdottomasti myös olla, jottei mene liian raskassoutuiseksi elämä - Mutta näiden kahden asian / puolen ei mielelstäni tarvitse sulkea toisiaan pois -

        Mut katsokaa se Pressiklubi! itse rakasta sitä ohjelmaa! Se Stiller on niin hyvä! Tuolla kertaa kuitenkin joku nainen tuuraa häntä juonnossa, mutta Stilleri jakson etukuvassa on nojautunut provosti eteenpäin - kuin provosoidakseen ihmiset kuunteloon / taistoon kanssaan - (:D)

        Kuka jaksaa lukea tikkukirjaimilla sotkettuja tekstejä?


      • Jonne609

        Pippeli


    • Mielenkiintoista 1

      Saahan trolleja arvostella . Kuka vaan voi oman mielensä mukaan olla trollista
      mitä mieltä tahansa . Jonkin mielestä psykopaatti , toisen mielestä kiusaaja ym. ym .
      Joku voi tykätä että on kiva . Ihmisiä on niin monenlaisia .
      Onhan se tietysti mielenkiintoista että millainen ihminen pystyy sanomaan
      karkeuksia joita suuri osa ihmisistä ei koskaan sanoisi . Millainen mieli siihen tarvitaan . Meidät on kasvatettu HIENOTUNTEISIKSI .
      Minä henkilökohtaisesti pidän trollia moukkamaisena .

      • Miettivä puska

        Paraus vastailkeily trollille on se että ei ole huomaavimaan toisen ilkeyttä. Käyttäytyy ystävällisesti aivan kuin ilkeys ei olisi koskettanut.
        Se kiukuttaa ilkeilijää ja hän yrittää olla seuraavan kerran vielä ilkeämpi jotta saisi suuttumaaneli saavuttaisi ilkeilyn päämäärän.


      • kaikenlaista mahtuu
        Miettivä puska kirjoitti:

        Paraus vastailkeily trollille on se että ei ole huomaavimaan toisen ilkeyttä. Käyttäytyy ystävällisesti aivan kuin ilkeys ei olisi koskettanut.
        Se kiukuttaa ilkeilijää ja hän yrittää olla seuraavan kerran vielä ilkeämpi jotta saisi suuttumaaneli saavuttaisi ilkeilyn päämäärän.

        Joittenkin fyysisten sairauksien lieveilmiönä saattaa olla ympäristölleen ilkeily. Siinä mielessä olet oikeassa, että ei pitäisi mennä ilkeilemään vastaan, kun ei tiedä mistä se toisen ilkeily johtuu.


      • ...

        Olet ymmärtänyt väärin.

        Trolli on nettislangia. Sana tietenkin alunperin englantia. "Trolling", joka tarkoittaa vetouistelua. Elikkäs suomeksi käännettynä hyvä vaihtoehto olisi vaikkapa "vedätys".

        Perusidea on tehdä kaheli aloitus jollekin palstalle, mikä saa ihmiset ärsyyntymään ja kommentoimaan sitä. Sen jälkeen alkaa fleimaaminen. Joka taas puolestaan tarkoittaa, lisä-ärsyttämistä omilla kommenteilla. Bensaa liekkeihin.

        Trollit esiintyy yleensä itseään tyhmempinä tai viisaampina, joka tapauksessa tarkoitus on aikaansaada fleimisotia. Elikkäs riitelyketjuja. Tällä palstallakin on pari trollia, jotka nyt eivät kommentoi asia-asioihin oikein mitään, mutta kirjoittavat silti jatkuvasti ja paljon. Ihan tavallisisa trolleja, niitä nyt vaan on netissä.

        JA. Itse asiassa taitava trolli on erittäin hienotunteinen, usein hyvä kirjoittajakin. Niitä tällä palstalla ei ole, johtuu käyttäjäkunnasta. Ja nämä kaksi edellistä lausetta olivat sitä hienotunteista trollausta, tai siis koska ei ollut aloitus, vaan kommentti, kyse fleimaantumisesta :DDD

        Trolli provosoi ihmisiä fleimisotiin. Parhaimmillaan ihan kiintoisia ja eri näkökulmia esiintuovia. Tällä palstalla tosin kaikki tahtoo aina mennä henkilökohtaisuuksiin ja inttämiseen. Tosikot ihmiset eivät tunnista trollauksia, ne jää kiinni uistimeen ja niitä sitten vedätetään.

        =DW=


      • Kirjamato
        ... kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin.

        Trolli on nettislangia. Sana tietenkin alunperin englantia. "Trolling", joka tarkoittaa vetouistelua. Elikkäs suomeksi käännettynä hyvä vaihtoehto olisi vaikkapa "vedätys".

        Perusidea on tehdä kaheli aloitus jollekin palstalle, mikä saa ihmiset ärsyyntymään ja kommentoimaan sitä. Sen jälkeen alkaa fleimaaminen. Joka taas puolestaan tarkoittaa, lisä-ärsyttämistä omilla kommenteilla. Bensaa liekkeihin.

        Trollit esiintyy yleensä itseään tyhmempinä tai viisaampina, joka tapauksessa tarkoitus on aikaansaada fleimisotia. Elikkäs riitelyketjuja. Tällä palstallakin on pari trollia, jotka nyt eivät kommentoi asia-asioihin oikein mitään, mutta kirjoittavat silti jatkuvasti ja paljon. Ihan tavallisisa trolleja, niitä nyt vaan on netissä.

        JA. Itse asiassa taitava trolli on erittäin hienotunteinen, usein hyvä kirjoittajakin. Niitä tällä palstalla ei ole, johtuu käyttäjäkunnasta. Ja nämä kaksi edellistä lausetta olivat sitä hienotunteista trollausta, tai siis koska ei ollut aloitus, vaan kommentti, kyse fleimaantumisesta :DDD

        Trolli provosoi ihmisiä fleimisotiin. Parhaimmillaan ihan kiintoisia ja eri näkökulmia esiintuovia. Tällä palstalla tosin kaikki tahtoo aina mennä henkilökohtaisuuksiin ja inttämiseen. Tosikot ihmiset eivät tunnista trollauksia, ne jää kiinni uistimeen ja niitä sitten vedätetään.

        =DW=

        Ihan vasta on ilmestynyt kirja, jonka tekijät ovat Tero Kartastenpää ja Jani Timonen.
        Kirjan nimi Provo opas. ärsyttämisen jalo taito.

        Varmaan hauskaa luettavaa. Täytyy seurata milloin tulee kirjastoon.


      • ...
        kaikenlaista mahtuu kirjoitti:

        Joittenkin fyysisten sairauksien lieveilmiönä saattaa olla ympäristölleen ilkeily. Siinä mielessä olet oikeassa, että ei pitäisi mennä ilkeilemään vastaan, kun ei tiedä mistä se toisen ilkeily johtuu.

        Päänaukominen eri asia kuin trollaaminen.

        =DW=


      • Saanko vastauksen
        ... kirjoitti:

        Päänaukominen eri asia kuin trollaaminen.

        =DW=

        Mitä muuten ihan tarkkaan sanoen on trollaaminen?


      • Jäätävä trolli
        Saanko vastauksen kirjoitti:

        Mitä muuten ihan tarkkaan sanoen on trollaaminen?

        Trolli on homoseksuaalisen some yhteisön muotisana.

        Tiedättekö kun yleensä asialle on jo olemassa sana, kuten häirikkö, ja kun sen saman sanan käyttö koetaan tylsäksi, tehdään uusi sana. Juuri näitä jäätävä ja trolli ja muita keksintöjä.


      • Trolli??
        Saanko vastauksen kirjoitti:

        Mitä muuten ihan tarkkaan sanoen on trollaaminen?

        Internetissä: "Viesti jonka tarkoituksena on ärsyttää muita"

        http://www.suomisanakirja.fi/trolli


      • Trolli??
        ... kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin.

        Trolli on nettislangia. Sana tietenkin alunperin englantia. "Trolling", joka tarkoittaa vetouistelua. Elikkäs suomeksi käännettynä hyvä vaihtoehto olisi vaikkapa "vedätys".

        Perusidea on tehdä kaheli aloitus jollekin palstalle, mikä saa ihmiset ärsyyntymään ja kommentoimaan sitä. Sen jälkeen alkaa fleimaaminen. Joka taas puolestaan tarkoittaa, lisä-ärsyttämistä omilla kommenteilla. Bensaa liekkeihin.

        Trollit esiintyy yleensä itseään tyhmempinä tai viisaampina, joka tapauksessa tarkoitus on aikaansaada fleimisotia. Elikkäs riitelyketjuja. Tällä palstallakin on pari trollia, jotka nyt eivät kommentoi asia-asioihin oikein mitään, mutta kirjoittavat silti jatkuvasti ja paljon. Ihan tavallisisa trolleja, niitä nyt vaan on netissä.

        JA. Itse asiassa taitava trolli on erittäin hienotunteinen, usein hyvä kirjoittajakin. Niitä tällä palstalla ei ole, johtuu käyttäjäkunnasta. Ja nämä kaksi edellistä lausetta olivat sitä hienotunteista trollausta, tai siis koska ei ollut aloitus, vaan kommentti, kyse fleimaantumisesta :DDD

        Trolli provosoi ihmisiä fleimisotiin. Parhaimmillaan ihan kiintoisia ja eri näkökulmia esiintuovia. Tällä palstalla tosin kaikki tahtoo aina mennä henkilökohtaisuuksiin ja inttämiseen. Tosikot ihmiset eivät tunnista trollauksia, ne jää kiinni uistimeen ja niitä sitten vedätetään.

        =DW=

        " --- " : Itse olet nyt hakoteillä!
        http://www.suomisanakirja.fi/trolli

        -Trollin yhteys tuohon Englnninkieliseen sanaan on nyt vähintäänkin ontuva.
        -Trollin ei välttämättä tarvitse tosiaankaan olla aloitusviesti ja se voi yhtälailla olla yksittäinen viesti ilman jatkoa


      • ...

      • provokeskustellaan!
        Trolli?? kirjoitti:

        Internetissä: "Viesti jonka tarkoituksena on ärsyttää muita"

        http://www.suomisanakirja.fi/trolli

        TROLL tulee norjan kielestä, ja tarkoittaa peikkoa (tai velhoa tai noitaa). Joku sen jossain kohtaa muotoili niiin, että trolli ON SIIS riidan ja eripuran aiheuttaja / luoja.

        Itse tykkään provosoimalla saada enmmän irti vastapuolesta, haastaa häntä skabaan - silloin siis kun provoan. Ja onhan niitä toki myös asioita olemassa, joista me ihmiset olemme eri mieltä, jokaisella on toki oikeus omaan näkökantaansa ja mielipiteeseensä. ja mielestäni on silloin kiintoisaa myös kuulla, mihin vastapuolen argumentti perustuu (perustelut siwtääkin sitten olla hyvät :D), jos menee väittelyksi. Mikä sekin on antoisaa usein! joskus taas jätän omaan arvoonsa, jos huomaan et parempi niin..

        Tykkään myös keskustella asiallisesti, vakavastikin, varsinkin jos on tarve ja jokin painaa mieltä -

        Joten trollit (epäasialliset ja pahansuovat tyypit) asia erikseen. ja kunnon provot kunniaan - TARKOITAN: KUNNIALLISET PROVOT KUNNIAAN.:D


      • ...
        Jäätävä trolli kirjoitti:

        Trolli on homoseksuaalisen some yhteisön muotisana.

        Tiedättekö kun yleensä asialle on jo olemassa sana, kuten häirikkö, ja kun sen saman sanan käyttö koetaan tylsäksi, tehdään uusi sana. Juuri näitä jäätävä ja trolli ja muita keksintöjä.

        En tiedä homoyhteisöistä

        Mutta kyllä trolli on alkuperäinen nettisana ja tarkoitus selitettynä alempana. Häiriköiminen aivan eri asia.

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli

        =DW=


      • Kuka muu muka
        provokeskustellaan! kirjoitti:

        TROLL tulee norjan kielestä, ja tarkoittaa peikkoa (tai velhoa tai noitaa). Joku sen jossain kohtaa muotoili niiin, että trolli ON SIIS riidan ja eripuran aiheuttaja / luoja.

        Itse tykkään provosoimalla saada enmmän irti vastapuolesta, haastaa häntä skabaan - silloin siis kun provoan. Ja onhan niitä toki myös asioita olemassa, joista me ihmiset olemme eri mieltä, jokaisella on toki oikeus omaan näkökantaansa ja mielipiteeseensä. ja mielestäni on silloin kiintoisaa myös kuulla, mihin vastapuolen argumentti perustuu (perustelut siwtääkin sitten olla hyvät :D), jos menee väittelyksi. Mikä sekin on antoisaa usein! joskus taas jätän omaan arvoonsa, jos huomaan et parempi niin..

        Tykkään myös keskustella asiallisesti, vakavastikin, varsinkin jos on tarve ja jokin painaa mieltä -

        Joten trollit (epäasialliset ja pahansuovat tyypit) asia erikseen. ja kunnon provot kunniaan - TARKOITAN: KUNNIALLISET PROVOT KUNNIAAN.:D

        Kyllä paha pahan tuntee


      • Trolli??

      • "viattomasti"!;D
        Kirjamato kirjoitti:

        Ihan vasta on ilmestynyt kirja, jonka tekijät ovat Tero Kartastenpää ja Jani Timonen.
        Kirjan nimi Provo opas. ärsyttämisen jalo taito.

        Varmaan hauskaa luettavaa. Täytyy seurata milloin tulee kirjastoon.

        Kartastenpää on ihan kunkku!

        Häntä haastatellan siinä viiemisessä Pressikulbissa! Ja oli haastattelu juurikin aiheeseen liittyen myös UUSIMMASSA IMAGESSA. Että jotta provosoiminen on KANSALAISTAITO, olikohan juurikin slogan kartastenpään suusta?

        Seuravakin käy ilmi Pressiklubista, jossa myös porvariprovokaattori (siten ohjelmassa tituleerattu) MATTI APUNEN MUKANA. Analyysini ohjelman jälkeen oli, että juuri PORVARIT usein ottavat itsensä niin tärkeästi ja vakavasti, että he jos ketkä voivat olla sitä mieltä että trollaukset / provosoinnit ovat moukkmaisten aikaansaannoksia. he kun vannonevat "tyylikkyyden ja hienotunteisuuden" nimiin. (:D) eipä sillä, kyllä hienotunteinen JOISSAIN ASIOISSA on toki hyvä olla.

        Ohjelma (Pressiklubin viiem jakso) alkaa PROVOKAATIOLLA ,että jääkiekko on sikaniskaisten punanahkojen junttien laji. En voinut olla repeämättä itsekseni ja bravoamatta taputtaessani kommentille! (:D -älkää jääkiekkoilijat ihan täysin todesta ottako, vakavasti tällaista... ) Mut siinä ohjelmas päästiin provoamisen ytimeen - katsokaa ihmees yleareenasta!


      • ...
        Trolli?? kirjoitti:

        Kyseessä on Jukka "Yucca" Korpelan subjektiivinen määritelmä asiasta.

        Ei ole subjektiivinen, ikivanha nettisana selitetty suomenkielellä ajat sitten. Sanalle ei ole asiallista suomenkielistä käännöstä. Jos osaat kieliä, kattele googlesta. Noin se vain on ja on ollut.

        =DW=


      • trolleja1
        Kuka muu muka kirjoitti:

        Kyllä paha pahan tuntee

        Halusin antaa "provokeskutellaan! nimimerkille plussan, mutta en päässyt antamaan.. huvittavaa toimintaa ylläpito, ootte...! trolleja!


      • Trolli??
        ... kirjoitti:

        Ei ole subjektiivinen, ikivanha nettisana selitetty suomenkielellä ajat sitten. Sanalle ei ole asiallista suomenkielistä käännöstä. Jos osaat kieliä, kattele googlesta. Noin se vain on ja on ollut.

        =DW=

        Ei ole


      • Perehdy niihin
        ... kirjoitti:

        En tiedä homoyhteisöistä

        Mutta kyllä trolli on alkuperäinen nettisana ja tarkoitus selitettynä alempana. Häiriköiminen aivan eri asia.

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli

        =DW=

        Ilman homoyhteisöjä ei olisi sosiaalista verkostoakaan.
        Internet olisi niin sanotusti käytännön asioiden käytössä.


      • Joku normi heilläkin
        trolleja1 kirjoitti:

        Halusin antaa "provokeskutellaan! nimimerkille plussan, mutta en päässyt antamaan.. huvittavaa toimintaa ylläpito, ootte...! trolleja!

        Julkisella medialla nimeltä suomi24 on omat kaupalliset ja poliittiset sponsorinsa. Palkanmaksaja myös saa päättää sen mihin suuntaan rahoittamaansa laivaa kuuluu ohjastaa.

        Siihen en ole perehtynyt minkälaista normia poliittisesti ja yleisesti tämä suomi24 sivusto pitää hyväksyttävänä tavis mielipiteenä, varmasti heillä jokin normaalin ihmisen muotti ja mielipide on.

        Plussat ja miinukset saattavat olla ylläpidon fiksaamia, ainakin kommenttien poistot ja jättämiset takuulla ovat tosiasia.


      • UGH!!,olen Puhunut
        Joku normi heilläkin kirjoitti:

        Julkisella medialla nimeltä suomi24 on omat kaupalliset ja poliittiset sponsorinsa. Palkanmaksaja myös saa päättää sen mihin suuntaan rahoittamaansa laivaa kuuluu ohjastaa.

        Siihen en ole perehtynyt minkälaista normia poliittisesti ja yleisesti tämä suomi24 sivusto pitää hyväksyttävänä tavis mielipiteenä, varmasti heillä jokin normaalin ihmisen muotti ja mielipide on.

        Plussat ja miinukset saattavat olla ylläpidon fiksaamia, ainakin kommenttien poistot ja jättämiset takuulla ovat tosiasia.

        Naulan kantaan!

        Mun mielestä tulisi mahdollistaa tasavertainen kansalaiskeskustelu ilman mitään rajoitteita! SITÄ ON TAS-ARVO JA DEMOKRATIA SUOMESSA (eli itsekorostan, olen oikeassa tässä, alleviivaan tiedän tämän olen oikeassa:D = provo, jos ei kaikille aukene - )

        Oudoksuttavinta on itsestäni se, havainto, mitä olen täällä Suomi 24ssä viimekuukausien aikana havainnut. Porvarioikeistolaiset, joiden ajattelisi olevan juurikin sivistyneitä, koska myös kouluttautuneita laajalti ovat, niin eipä näytä asia niin HYVIN USEASSA MONESSA TAPAUKSESSA olevankaan. Ei välttämättä mitään mytätuntoa ihmisen inhimilliselle kärsimykselle ja kivulle - huono-osaisista kansalaisitamme puhumattakaan, jos heistä puhutaa. Eli yhteiskuntavastuu ja lähimmäsen (rakkaus) ja vastuu, mitä merkitsevät heille?

        En halua yleistää ja leimata kaikkia, mut tämä on havaintoni, jonka nyt tässä tuon julki -


      • Ihmiset erillaisia
        UGH!!,olen Puhunut kirjoitti:

        Naulan kantaan!

        Mun mielestä tulisi mahdollistaa tasavertainen kansalaiskeskustelu ilman mitään rajoitteita! SITÄ ON TAS-ARVO JA DEMOKRATIA SUOMESSA (eli itsekorostan, olen oikeassa tässä, alleviivaan tiedän tämän olen oikeassa:D = provo, jos ei kaikille aukene - )

        Oudoksuttavinta on itsestäni se, havainto, mitä olen täällä Suomi 24ssä viimekuukausien aikana havainnut. Porvarioikeistolaiset, joiden ajattelisi olevan juurikin sivistyneitä, koska myös kouluttautuneita laajalti ovat, niin eipä näytä asia niin HYVIN USEASSA MONESSA TAPAUKSESSA olevankaan. Ei välttämättä mitään mytätuntoa ihmisen inhimilliselle kärsimykselle ja kivulle - huono-osaisista kansalaisitamme puhumattakaan, jos heistä puhutaa. Eli yhteiskuntavastuu ja lähimmäsen (rakkaus) ja vastuu, mitä merkitsevät heille?

        En halua yleistää ja leimata kaikkia, mut tämä on havaintoni, jonka nyt tässä tuon julki -

        Näytät toistavan tuota samaa asiaa täällä useammassakin kommentissasi porvareiden välinpitämättömyydestä inhimillisyydelle.

        Eihän se mikään uutinen ole, että rikkaat ovat itsekkäitä, eivätkä välitä toisenlaisesta ihmisestä.

        Paitsi jos tuo toinen ihminen on samanlainen itsekäs, niin hengessä mukana elävät toisilleen, itsenäisinä välittäjinä, kahtena samanlaisena yksilönä, erillä toisistaan, omissa samankaltaisissa ajatuksissaan, kapitalistisesti.


      • sydäntä!
        Ihmiset erillaisia kirjoitti:

        Näytät toistavan tuota samaa asiaa täällä useammassakin kommentissasi porvareiden välinpitämättömyydestä inhimillisyydelle.

        Eihän se mikään uutinen ole, että rikkaat ovat itsekkäitä, eivätkä välitä toisenlaisesta ihmisestä.

        Paitsi jos tuo toinen ihminen on samanlainen itsekäs, niin hengessä mukana elävät toisilleen, itsenäisinä välittäjinä, kahtena samanlaisena yksilönä, erillä toisistaan, omissa samankaltaisissa ajatuksissaan, kapitalistisesti.

        Itse en siis tod haluaisin lokeroida ja leimata en siis halua, muuta em. olen surukseni huomannut.

        Kapistalisteista (jos porvareita tarkoitetaan) on sentään taloudellista hyötyä yhteikunnallemme siinä, että tuovat verovaroja.

        Ja täytyyhän teistä ihan kunnollisia ja kelvollisiakin ihmisiä löytyä! Joilla sydäntäkin löytyy!?

        mut näyttäkää se!


      • Teknistä hyötyä
        sydäntä! kirjoitti:

        Itse en siis tod haluaisin lokeroida ja leimata en siis halua, muuta em. olen surukseni huomannut.

        Kapistalisteista (jos porvareita tarkoitetaan) on sentään taloudellista hyötyä yhteikunnallemme siinä, että tuovat verovaroja.

        Ja täytyyhän teistä ihan kunnollisia ja kelvollisiakin ihmisiä löytyä! Joilla sydäntäkin löytyy!?

        mut näyttäkää se!

        Kyllä hengityslaite ja tiputusletkut pitää ruumiin lämpimänä siinä missä verorahat ja muu humpuuki.


      • 4+15
        Teknistä hyötyä kirjoitti:

        Kyllä hengityslaite ja tiputusletkut pitää ruumiin lämpimänä siinä missä verorahat ja muu humpuuki.

        Mutta eikös lämpö edistä hajoamista, , , siis rahvaanomaisesti ilmaistuna mätänemistä, letkuilla tahi ilman?


      • Ainoa oikea keino
        4+15 kirjoitti:

        Mutta eikös lämpö edistä hajoamista, , , siis rahvaanomaisesti ilmaistuna mätänemistä, letkuilla tahi ilman?

        Raha ainakin edistää hajoamista, nimittäin yhteisöjen hajoamista.

        Tässä onkin ratkaisu:

        Kaikille joku kykyjään vastaava työ, kaikille yhtä paljon työnmäärää, ja kaikki nollapalkalla töissään. Yhteiskunnassa kaikki tuotteet ja palvelut ilmaista, rahaa ei ole.

        Helppoa ja hyvää elämää kaikille.


      • ...
        provokeskustellaan! kirjoitti:

        TROLL tulee norjan kielestä, ja tarkoittaa peikkoa (tai velhoa tai noitaa). Joku sen jossain kohtaa muotoili niiin, että trolli ON SIIS riidan ja eripuran aiheuttaja / luoja.

        Itse tykkään provosoimalla saada enmmän irti vastapuolesta, haastaa häntä skabaan - silloin siis kun provoan. Ja onhan niitä toki myös asioita olemassa, joista me ihmiset olemme eri mieltä, jokaisella on toki oikeus omaan näkökantaansa ja mielipiteeseensä. ja mielestäni on silloin kiintoisaa myös kuulla, mihin vastapuolen argumentti perustuu (perustelut siwtääkin sitten olla hyvät :D), jos menee väittelyksi. Mikä sekin on antoisaa usein! joskus taas jätän omaan arvoonsa, jos huomaan et parempi niin..

        Tykkään myös keskustella asiallisesti, vakavastikin, varsinkin jos on tarve ja jokin painaa mieltä -

        Joten trollit (epäasialliset ja pahansuovat tyypit) asia erikseen. ja kunnon provot kunniaan - TARKOITAN: KUNNIALLISET PROVOT KUNNIAAN.:D

        Tämä peikko sotkettu asiaan myöhemmin pohjoismaissa. "Trollipeikko" on muodostunut pilkkanimitykseksi trollille, viittaa lapsenomaisuuteen, ei niinkään psykopaattisuuteen. Ja trolli tosiaankin juontuu englanninkielen ilmauksesta uistelulle, elikkkä suora käännös ois "vedätys" ja trollille käännös "vedättäjä". Mutta atk-slangi perustuu englanninkieleen, Elikkäs trolli on trolli.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Tämä peikko sotkettu asiaan myöhemmin pohjoismaissa. "Trollipeikko" on muodostunut pilkkanimitykseksi trollille, viittaa lapsenomaisuuteen, ei niinkään psykopaattisuuteen. Ja trolli tosiaankin juontuu englanninkielen ilmauksesta uistelulle, elikkkä suora käännös ois "vedätys" ja trollille käännös "vedättäjä". Mutta atk-slangi perustuu englanninkieleen, Elikkäs trolli on trolli.

        =DW=

        Anna olla, ylläpito näemmä tässä vedätti taas...


      • ugh!!
        Ainoa oikea keino kirjoitti:

        Raha ainakin edistää hajoamista, nimittäin yhteisöjen hajoamista.

        Tässä onkin ratkaisu:

        Kaikille joku kykyjään vastaava työ, kaikille yhtä paljon työnmäärää, ja kaikki nollapalkalla töissään. Yhteiskunnassa kaikki tuotteet ja palvelut ilmaista, rahaa ei ole.

        Helppoa ja hyvää elämää kaikille.

        Alat oppia provoamisen jalon taidon! Onnea!:D


      • Älä väheksy provoa
        ugh!! kirjoitti:

        Alat oppia provoamisen jalon taidon! Onnea!:D

        Provoa tai ei provoa, erolla on väliä vain provottelijoille.



      • Pimeää
        "viattomasti"!;D kirjoitti:

        Kartastenpää on ihan kunkku!

        Häntä haastatellan siinä viiemisessä Pressikulbissa! Ja oli haastattelu juurikin aiheeseen liittyen myös UUSIMMASSA IMAGESSA. Että jotta provosoiminen on KANSALAISTAITO, olikohan juurikin slogan kartastenpään suusta?

        Seuravakin käy ilmi Pressiklubista, jossa myös porvariprovokaattori (siten ohjelmassa tituleerattu) MATTI APUNEN MUKANA. Analyysini ohjelman jälkeen oli, että juuri PORVARIT usein ottavat itsensä niin tärkeästi ja vakavasti, että he jos ketkä voivat olla sitä mieltä että trollaukset / provosoinnit ovat moukkmaisten aikaansaannoksia. he kun vannonevat "tyylikkyyden ja hienotunteisuuden" nimiin. (:D) eipä sillä, kyllä hienotunteinen JOISSAIN ASIOISSA on toki hyvä olla.

        Ohjelma (Pressiklubin viiem jakso) alkaa PROVOKAATIOLLA ,että jääkiekko on sikaniskaisten punanahkojen junttien laji. En voinut olla repeämättä itsekseni ja bravoamatta taputtaessani kommentille! (:D -älkää jääkiekkoilijat ihan täysin todesta ottako, vakavasti tällaista... ) Mut siinä ohjelmas päästiin provoamisen ytimeen - katsokaa ihmees yleareenasta!

        Olen sitä mieltä että kaikki ihmiset osaavat trollata , kysymys on siitä yksinomaan
        kuka sanoo ääneen ja täällä se on sitä kuka viitsii kirjoittaa sen . Luontainen hienotunteisuus estää tuomaan pimeääpuolta esiin , se näyttää valossa pahalta .
        Ei pidä kuvitella ihmisiä yksinkertaisiksi . Siitä voi vetää johtopäätöksen .


      • Terjantai
        Perehdy niihin kirjoitti:

        Ilman homoyhteisöjä ei olisi sosiaalista verkostoakaan.
        Internet olisi niin sanotusti käytännön asioiden käytössä.

        No höpsis, sosiaalisia verkostoja on ollut yhtä kauan kuin ihmisiäkin.
        Ihminen on aina " verkostoitunut " ryhmiksi ollakseen yhdessä samanmielisten kanssa ja turvatakseen olonsa.
        Muita ihmisiä vastaan :D


    • Trollaaminen nettipalstoilla ei ole harmitonta huvia ja trollit eivät ole palstojen ilmaisia hauskuttojia. Monilla näyttää olevan täysin virheellinen käsitys siitä mitä internettrollit saavat aikaan. Moni hyvä keskustelusaitti on mennyt mahalleen trollien ansiosta.Itse olen taistellut trollien kanssa kuutisen vuotta, en tosin yksin, vaan moderaatoriteamin jäsenenä ja vaikka meitä oli viisi kappaletta niin trollit pitivät meidät täystyöllistettyinä.

      Trolleja voi verrata pahasti luonnevikaisiin kansalaisiin jotka tuhoavat ja repivät alas kaikki mitä muut yrittävät rakentaa ja ylläpitää. Ei tavallinen "ilkeily" tai huonot henkilökemiat ole trollaamista. Kaikilla on joskus huono päivä ja sanomme pahasti aina silloin tällöin, mutta käymme täällä pääasiassa juttelemassa ja kertomassa asioista ja esittämässä mielipiteitä ja katsantokantoja, toiset omaan elämäänsä, omiin kokemuksiinsa perustuvia, toiset enemmän fiktiivisiä tai symboolisia, jokainen luonteensa ja ilmaisutapansa mukaan, mutta eii täällä kovin monta oikeaa trollia ole näkynyt.

      Onneksemme.

      • "Paloma-se-co"

        Hyvä perusta on kirjoituksessasi.
        Meilläkin on tämä oma väsytys-trollaus.
        Kauan sitten jo kaikonnut keskustelusta tai ajatusten-vaihdosta.
        Pahoitellen sanon, on kuin yhden ihmisen yksinäinen Blogi.
        Tämä ei siis sinulle.
        Luotsien tehtävä ei todellakaan ole aina helppoa.
        Ymmärrys on aina työn-takana.

        H.


      • Trolli???

        Trolli, voi myös ola hyväntahtoinen, joka osallistuu viesteillään ainoastaan selkeästi asiattomiin kommentteihin ja aloituksiin.


      • jytdurtxutyj

        Mielipiteesi trollaamisesta on kapea ja subjektiivinen. Todellisuudessa trollaus on netin suola jota ilman netti olisi oikeasti aika tylsä paikka. Suurin osa trollauksesta on viihdyttävää. En tiedä miksi sinä sitten lasket viihdyttävät trollit, jos et trolleiksi.

        Trollauksesta kertoo osuvasti vanha kiinalainen sananlasku: kun sormi osoittaa kuuhun, tyhmä ihminen katsoo sormea.

        Ja, ihmisillä on oikeus anonymiteettiin niin kauan kuin ihmisillä on myös oikeus ahdasmielisyyteen. Ei tulisi mieleenkään kirjoittaa omalla nimellä netissä, kun ei koskaan voi tietää millä perusteella sinut siellä tuomitaan. Trolleista pitää osata erottaa se ihmistyyppi, jotka todella ovat valmiita sanomaa kasvotustenkin kaikki samat asiattomuudet toisille mitä sanovat netissä, ja ovat todella ihan vakavasti sitä mieltä mitä sanovat olevansa, johon yleensä sisältyy hväksyvä suhtautuminen erilaiseen syrjintään. Nämä ne ovat netin todellinen ongelma, eivät trollit.


    • Jaa... kuten tuolla alempana jo sanottiin, tärkeintä on miettiä miten aloitukseen vastaa, jos siihen päättää vastata. Asiallisuus on aina paras asenne.

      • Kyllä tänne mahtuu....

        Joko saa rueta nukkumaan- ketju on hauskaa lukemista synkkien aiheiden rinnalla. Antaa ihmisten vaan hupatella, tosikoille löytyy kyllä muuta. Ainoa ketju missä kerrotaan arkipäivän hommista. Ne kun tuntuvat olevan täällä muutoin kiellettyjä.
        Ja jos ei löydy, niin mieleisiä aloituksia kehiin.


      • Kyllä tänne mahtuu.... kirjoitti:

        Joko saa rueta nukkumaan- ketju on hauskaa lukemista synkkien aiheiden rinnalla. Antaa ihmisten vaan hupatella, tosikoille löytyy kyllä muuta. Ainoa ketju missä kerrotaan arkipäivän hommista. Ne kun tuntuvat olevan täällä muutoin kiellettyjä.
        Ja jos ei löydy, niin mieleisiä aloituksia kehiin.

        "Kyllä tänne mahtuu...."

        Minäkin olen hereillä.
        Mutta olisi hölmöä, jos siitä päivittäin tosikkona kertoisin.
        Olen kyllä niinkin hyvä, että pystyisin tekemään heräämisestä hauskan aloituksen.
        Vaan siihen ei hölmöillä sanat riittäisi.
        Eikä mieli-kuvitus.
        Hyvä että olet omasi löytänyt.

        Ja onhan noita aloituksia minultakin.

        H.


    • demeter1

      Jos trollaus tarkoittaa vedätystä, niin olisin valmis näkemään, että siihen pieni luonnevika tarvitaan.

      Tietenkin trollaaja katsoo itse olevansa vain moniulotteinen persoona, joka pystyy välillä heittämään vapaalle - kuten aloittaja kuvaa - mutta onko siinä koko totuus ?

      Trollaaja kuitenkin operoi toisten tunteilla, eräällä tavalla käyttää heitä hyväkseen ja saa sitten tyydytystä siitä, että sai heidät huijatuksi, mukaan omaan leikkiinsä. Jos trolli paljastuu, hän yleensä leimaa huijatut
      huumorintajuttomiksi, tiukkapipoiksi.
      Eli kyllä trollaukseen minusta ainakin korostunutta narsismpia tarvitaan.

      Tuskin nettikiusaajan tarvitsee psykopaatti olla - eikä tutkimus sitä väittänytkään - mutta uskon kyllä, että jonkinasteista sadismia siihen tarvitaan. Tai sitten vain äärimmäistä elämänpettymystä ja paljon turhautumista.

      • "demeter"

        Painotat elämään pettymistä ja turhautumista.
        Viittaat myös inhimillisiin, henkisiin ominaisuuksiin.
        Voisiko kuitenkin olla niin, että eri-arvoisuus luo luokka-rajoja?
        Onko trolli arvosteluiden arvoinen aina.
        Vai vasta-painona kiitosten?

        Minun mielestäni trolli on elämän arvoinen vain hetken.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Painotat elämään pettymistä ja turhautumista.
        Viittaat myös inhimillisiin, henkisiin ominaisuuksiin.
        Voisiko kuitenkin olla niin, että eri-arvoisuus luo luokka-rajoja?
        Onko trolli arvosteluiden arvoinen aina.
        Vai vasta-painona kiitosten?

        Minun mielestäni trolli on elämän arvoinen vain hetken.

        H.

        "Minun mielestäni trolli on elämän arvoinen vain hetken" (hunksin mielipide)

        En tiedä tavoitanko ajatustasi, mutta tarkoitatko nyt sitä, että trolli saa voimia liikkeelle, "keskustelua" aikaan ? Parhaimmillaan varmasti saa, mutta voi käydä toisinkin, vähätkin keskustelijat kaikkoavat.


    • höpöhöpöä

      Trolleissa ei ole mitään vikaa vaan trollaantuvissa.

      Trollaantuvat ovat niitä joiden mielestä kaikkien tulisi ajatella samoin. Eli alentuvia orjia. Näille ei mene jakeluun etteivät a) kaikki ihmiset ole samanlaisia - eikä pidäkään olla ja b) kaikki ihmiset eivät ilmaise asioitaan samalla tavoin - kuten ei tarvitsekaan.

      Trolli ja internet-kiusaaja/häirikkö ovat kaksi ERI asiaa ja tuo p@skatutkimus sotkee nuo kaksi asiaa keskenään.Tietenkin.

      Jännä juttu on että aikuiset ovat opettavinaan kersoilleen vanhan ohjeen: " Ei haukku haavaa tee." Mutta sitten kun on kyse näiden aikuisten omasta järjenjuoksusta ja loukkaantumiskynnyksestä, niin nämä toimivat usein tuota vanhaa ja paikkaansa pitävää sääntöä vastaan - ulisemalla milloin mistäkin asiasta josta ovat loukkaantuneet.

      • Teksti tunnistettu

        palstan savonlinnalaisen Aspergenin syndroomaa sairastavan vapaamuurarisolvaajan lähettämäksi. Hänen käsialaansa on myös joka puolelle levitetty adressin allekirjoitusvetoomus joka koskee lasten huostaanottoja. Vapaamuurarikirjoittelijatar pelkää että omat lapsensa huostaanotetaan oman hulluutensa takia. Vai mitä mieltä olette varmasti tuhansista vapaamuurararien solvausviesteistä parin viime vuoden aikana. Onko tervettä trollaamista, kysyn vaan. Kyllä mielestäni tuo nainen kuuluu suljetulle osastolle ja lapsensa sosiaalisektorin huostaan. Sairaus on jo päässyt liian pahaksi eikä ole enää mitään harmitonta. Nimensäkin löytyy monelta eri palstalta.


    • fsdfdsfsdfdsfsdfsdfs

      Trollaajat trollaavat vain ja ainoastaan yhden asian takia, trollaamisella halutaan huomiota, trollaajille riittää huomio, ei ole väliä vaikka huomio kohdistuu anonyymiin nimimerkkiin heille se riittää.

      Trollaajat ovat vain yksinäisiä ihmisiä joilla ei ole muutakaan tekemistä ja se on heidän ainoa tapa saada huomiota

      • huomattu on

        eikä väliä onko huomio negatiivista tai positiivista, kunhan vaan sitä saa


      • .voi olla

        Siis minä ihminen,itseään kehuva,kaiket päivät keskustelu palstoilla pyörivät huomion kipeät, näitäkö tarkoitit.


      • IkuistaRakkautta

        On niitä muunkinlaisia trolleja!

        Joillekin tuntuu olevan elämäntapana työntyä toisten avaamiin aiheisiin ja alkaa herjaamaan avaajaa!

        Eli ei nämä trollit todellakaan edes yritä keskustella!

        Ottavat jotkut kirjoittelijat kohteikseen ja työntyvät heti avauksen jälkeen herjoineen aiheeseen!

        Joutavilla jottain tiettää jne.

        :(


      • trollollol

        Oikeassa olet. Trollaajat ovat yksinäisyydessään säälittäviä. Säälittävyyttä vain lisää se epätoivoinen huomionhalu. Jos laskisi heidän trollaamiseen käyttämänsä aika netissä voisi epäillä ehtivätkö edes nukkua. Toisaalta kun ei ole normaaleja ihmissuhteita eikä sosiaalisia taitoja ja niitä normaaleja sääntöjä minkä mukaan täällä pyöritään niin se oma maailma on aika eriskummallinen.


    • Jos trolli tekee aloituksen vain siksi, että saa huijata toisia, saa nämä luulemaan, että kyse on oikeasta asiasta, niin se ei ole kivaa.

      Mutta toisaalta alemmassa ikäryhmässä meillä oli hauskoja ketjuja, koska jo aloitus oli sillä lailla veikeä ja vetävä, että jokainen osallistuja tiesi, jotta nyt saa vähän hupsutella ja kirjoittaa hassutuksia.
      Niitäkään kyllä eivät kaikki ymmärrä, mutta kunhan ymmärtäisivät pysyä poissa arvostelemasta.

      Tässä ikäryhmässä tosin hyvin, hyvin harvoin mitään hupijuttuja sallitaan, ikäkö se tekee vakavaksi ja topakaksi.
      Toivottavasti vaan minua ei koskaan.

      • Trollit ei ole hauskoja ja huumori ei ole heidän lajinsa. Hupialoitukset eivät normaalisti ole trollien käsialaa. Heidän erikoisalansa on häiritseminen, vedätys, hajoittaminen ja ilmiriidan aikaan saamine, esittämällä esim täysin perättömiä väitteitä saadakseen vain sodan aikaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Trollit ei ole hauskoja ja huumori ei ole heidän lajinsa. Hupialoitukset eivät normaalisti ole trollien käsialaa. Heidän erikoisalansa on häiritseminen, vedätys, hajoittaminen ja ilmiriidan aikaan saamine, esittämällä esim täysin perättömiä väitteitä saadakseen vain sodan aikaan.

        Näinhän se on, mutta jotkut pitävät noita hauskoja hupimielessä tehtyjä aloituksia trollaamisena. Kai he, jotka eivät sitä ymmärrä eivätkä hyväksy.
        Hauskanpito on kai lapsellista.


      • maria k
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Trollit ei ole hauskoja ja huumori ei ole heidän lajinsa. Hupialoitukset eivät normaalisti ole trollien käsialaa. Heidän erikoisalansa on häiritseminen, vedätys, hajoittaminen ja ilmiriidan aikaan saamine, esittämällä esim täysin perättömiä väitteitä saadakseen vain sodan aikaan.

        Perättömiä väitteitä? Perätön väite on esim. arvostella toisia luonnevikaiseksi.


    • trollaus-mitä se on

      Myönnän. Olen psykopaattinen ja puran itseäni täällä. Kyllä tutkija tietää..

    • Häiriköitä on maailma väärallään eikä netti ole tästä mikään poikkeus. Erityisen paljon "hulluja" taitaa olla suomalaisilla työmarkkinoilla, kun mielenterveyden häiriöt ovat lähes kansantauti. Ellei peräti.

    • GGGGGGG

      Jokainen voi kohdallaan miettiä kuinka paljon käyttää turhaan aikaa sosiaaliseen mediaan ja television katseluun. Jos se ajan käyttäisi paremmin eikä provosoituisi kaikesta. Totuus on, että sosiaalinen media lätästää tunteet ja aito kommunikointi puuttuu kun ei näe miten toinen asiaan suhtautuu. Näin jotkut laukovat mitä mieleen tulee sen suuremmin asioita ajattelematta.

      • ...

        Eriävä mielipide.

        Some muuttanut kommunikaatiota positiiviseen suuntaan. Avartaa katsantokantaa ja piirit laajenevat. Muutama tunti somessa päivässä, siitä saa paljon enemmän ajateltavaa ja erilaisia näkökulmia, kuin essonpaarin vakiopöydässä (Yleismies tietenkin erimieltä) tai naapurissa kahvittelemalla.

        Ja ite ainakin ajattelen yleensä aika paljonkin, ennenkuin kirjoitan mitään. Chat eri asia, siinä pitää toimia refleksinopeudella, sillä pääsee kyllä sammakoita vähän kaikilta. Ja mua ei siis kiinnosta somessa mikään facebook, missä kirjoittajat henkilöityvät kovin pitkälle, Anonyymit keskustelupalstat todella mielenkiintoisia. Pitääkin vilkaista muutamien lehtien palstat seuraavaksi.

        Sitäpaitsi, ihmiset riitelee aina, livessä etenkin.

        =DW=


    •  Kk

      Counter-trollaaminen on tuntemattomampi ilmiö. Eli provosoitunut henkilö vain esittää menneensä trolliin ja trollaa takaisin. Itse harrastan vain ja ainoastaan vastatrollausta, jos harrastan.

    • psykoja ovat

      Trollit ovat omasta mielestään hauskoja, mutta oikeasti todella rasittavia tyyppejä joilla on oikeastikin nurinkuriset käsitykset useimmista asioista. Se näkyy kaikilla keskustelupalstoilla.

    • hhoihoioigiog

      Et tiedä edes mistä puhut.

      Provoilija, eli provokaattori, ei ole trollailija. Provoilija on keskustelun ylläpitäjä.

      Trollailija haluaa sekoittaa keskustelun.

      Häirikkö haluaa estää keskustelun. Valitettavasti joskus häiriköitä kutsutaan trolleiksi.

      Eikä tuolla ole mitään tekemistä pienen hulluttelun kanssa jonka jokainen kyllä havaitsee. Ne jotka eivät sitä havaitse, ovat yleensä palstojen uusia keskustelijoita jonka kustannuksella yleensä vanhemmat keskustelijat pitävät hetken hauskaa kunnes uusi keskustelija oppii palstan tavoille.

      Kuten huomaat tuossa on aika merkittävä ero.

      Viidentoista vuoden aikana kun olen aktiivisesti keskustellut lukuisilla kotimaisilla ja ulkomaisilla palstoilla on tullut selkeästi ilmi se kuinka jotkut trollit ovat selkeästi mieleltään häiriintyneitä, eli he ovat häiriköitä.

      Eräs tärkeimmistä merkeistä on se että heillä ei ole mitään käsitystä tekojensa seurauksista.

      Esimerkiksi seksi on aika arka aihe monelle, joten se kerää myös perskärpäsiä paljon. Toiset saarnaavat jumalasta tai hyökkäävät muutoin vihamielisesti seksiaiheen kimppuun. Seksipalstalla on tällä hetkellä kaksi häirikköä jotka ovat selkeästi mieleltään häiriintyneitä.

      Toinen häiriköstä ei käytä vakiintunutta nimimerkkiä, mutta on jo kymmenen vuoden ajan suoltanut joka ainoa päivä prostituutiopalstalle kolmen sanan viestejä joissa isoin kirjaimin huutaa ja haukkuu prostituoituja vaikka miksi.

      Väitätkö ettei tuo henkilö ole häiriintynyt kun hänellä ei selkeästi ole omaa elämää eikä kykyä tuottaa keskustelua? Ei kukaan normaalilla elämällä ja järjellä varustettu edes kykenisi jatkamaan tuollaista vuosien ajan.

      Toinen palstojen häirikkö käyttää nimimerkkiä "kutsuni" ja on vuodesta 2008 saakka käynyt keräämässä ihmisten sähköposteja listaansa sekä poistattamassa kaikki viestit jotka eivät häntä miellytä.

      Tuollainen listan pakonomainen kerääminen ja sen postittaminen joka päivä keskusteluihin on selkeä merkki siitä että hän on mieleltään häiriintynyt.

      Lisäksi henkilö ei ymmärrä mitä tarkoittaa keskustelun estäminen ja keskustelun häirintä.

      Kolmas vastaantullut selkeästi mielenterveyspalveluja tarvitseva henkilö julistaa joka päivä eräällä kaupunkipalstalla erästä tunnettua henkilöä pedofiiliksi ja on tehnyt sitä jo vuoden ajan. Jokainen käsittää että julkisesti toisen henkilön nimittäminen esimerkiksi pedofiiliksi on kunnianloukkaus ja siten rikos.

      Yleensä tervepäiset trollit tai provokaattorit jatkavat trollailujaan vain muutaman päivän, tai yhden keskusteluketjun ajan jonka jälkeen normaali elämä taas kutsuu heitä ja he jättävät keskustelun rauhaan. Hyvä esimerkki tästä on joka vuosi, syksyisin ja keväisin tapahtuva koululaisten rantautuminen keskustelupalstoille. Koululaisten trollaus kestää viikon tai kaksi jonka jälkeen he joko painuvat kesälomille tai kouluarki kutsuu.

      • ...

        Eriävä mielipide.

        Trolli nimenomaan provoaa, tekee aloituksen, mieluiten täysin järjenvastaisen väittämän, että ihmiset alkavat riitelemään aiheesta. Välillä pensaa liekkeihin, sotatilanne päällä. Keskusteluketjujen sotkeminen on puhdasta häiriköintiä. Sitä tapahtuu paljon, motiivia joskus hankala keksiä, mutta useasti se on täysin tarkoitushakuista. Täällä useasti ongelmia uskiksista, jotka erehtyvät portaalista. Se kun tuo uskisportaali on nimeltään "Kotimaa 24", Lisäksi huomattava, täällä luotsiksi pääsee vain helluntailaiset, Allerin toimitusjohtajakin on helluntailainen, lisäksi mm. lestaatit häiriköi innokkaasti täällä, niillä kun aikaa, koska ne ei saa katsoa telkkaria, mutta nettiä saavat käyttää.

        Ihan samaa, kuin livessäkin, tosin korostuneempana, median luonteesta johtuen.

        =DW=


      • Trolli??
        ... kirjoitti:

        Eriävä mielipide.

        Trolli nimenomaan provoaa, tekee aloituksen, mieluiten täysin järjenvastaisen väittämän, että ihmiset alkavat riitelemään aiheesta. Välillä pensaa liekkeihin, sotatilanne päällä. Keskusteluketjujen sotkeminen on puhdasta häiriköintiä. Sitä tapahtuu paljon, motiivia joskus hankala keksiä, mutta useasti se on täysin tarkoitushakuista. Täällä useasti ongelmia uskiksista, jotka erehtyvät portaalista. Se kun tuo uskisportaali on nimeltään "Kotimaa 24", Lisäksi huomattava, täällä luotsiksi pääsee vain helluntailaiset, Allerin toimitusjohtajakin on helluntailainen, lisäksi mm. lestaatit häiriköi innokkaasti täällä, niillä kun aikaa, koska ne ei saa katsoa telkkaria, mutta nettiä saavat käyttää.

        Ihan samaa, kuin livessäkin, tosin korostuneempana, median luonteesta johtuen.

        =DW=

        Vielä kerran: Trolli voi osallistua myöskin MUIDEN ALOITTAMIIN keskusteluihin, EIKÄ välttämättä osallistu siihen kuin yhdellä kommentilla/viestillä!


      • ...
        Trolli?? kirjoitti:

        Vielä kerran: Trolli voi osallistua myöskin MUIDEN ALOITTAMIIN keskusteluihin, EIKÄ välttämättä osallistu siihen kuin yhdellä kommentilla/viestillä!

        Vielä kerran, voi olla. Mutta käytännössä juuri koskaan ei käyttäydy noin. Paras esimerkki hunkki. Tekee kaheleita aloituksi ja vedättää kanalaumaa. Mutta iskee kiinni muitten ketjuihin ja vedättää se sitten höpinöillää kuolleiksi. Ikinä ei ole jättänyt yhteen kommenttiin, se nalkuttaa. Niinkuin näköjään muutamat muutkin :D

        Yksi kommentti ei kanna, siitä jää fleimaaminen pois.

        =DW=


      • hhoihoioigiog
        ... kirjoitti:

        Eriävä mielipide.

        Trolli nimenomaan provoaa, tekee aloituksen, mieluiten täysin järjenvastaisen väittämän, että ihmiset alkavat riitelemään aiheesta. Välillä pensaa liekkeihin, sotatilanne päällä. Keskusteluketjujen sotkeminen on puhdasta häiriköintiä. Sitä tapahtuu paljon, motiivia joskus hankala keksiä, mutta useasti se on täysin tarkoitushakuista. Täällä useasti ongelmia uskiksista, jotka erehtyvät portaalista. Se kun tuo uskisportaali on nimeltään "Kotimaa 24", Lisäksi huomattava, täällä luotsiksi pääsee vain helluntailaiset, Allerin toimitusjohtajakin on helluntailainen, lisäksi mm. lestaatit häiriköi innokkaasti täällä, niillä kun aikaa, koska ne ei saa katsoa telkkaria, mutta nettiä saavat käyttää.

        Ihan samaa, kuin livessäkin, tosin korostuneempana, median luonteesta johtuen.

        =DW=

        Trolli voi olla provoaja, mutta provoaja ei ole välttämättä trolli.

        Trollin tarkoituksena on sekoittaa, ei estää, keskustelua ja hän käyttää siihen niitä keinoja joita voi.

        Provoaja yleensä käyttää samaa nimimerkkiä joilla laittaa keskusteluun tulta erinäisillä provokatiivisilla argumenteilla. Yleensä nuo argumentit eivät ole kuitenkaan tieteellisesti oikein tai "poliittisesti korrekteja", vaan ainoastaan naamioitu sellaisiksi.

        Trolli taas heittää keskusteluun ihan mitä sattuu löytämään ja välillä keskustelee myös itsensä kanssa.

        Tuo itsekseen keskustelu voi olla myös provoajan eräs tapa saada keskustelua aikaiseksi mutta vain siihen saakka että keskustelu jatkuu.

        Provokaattori ei siis missään tapauksessa pyri sekoittamaan tai estämään keskustelua. Ei silloinkaan kun se on menossa sivuraiteille. Trolli taas pyrkii heittämään kaiken järjellisen sivuraiteille.

        Trolli ja provokaattorin välillä on veteen piirretty viiva. Eli heitä ei voi suoranaisesti aina erottaa toisistaan koska provoaminen on enemmänkin keino, provokaattori keinon käyttäjä, kun taas trolli on _keinojen_ käyttäjä.

        Mutta kuten sanoin, noiden välille on välillä hankala vetää selkeää eroa.

        Häirikkö ei edes pyri sekoittamaan keskustelua, eli ns. sekoittamaan soppaa. Häirikkö pyrkii estämään sen ja viime kädessä siihen löytyy keinoksi ilmoittaa vaikka keskusteluketjut poistettaviksi.

        15 vuoden ajan olen noiden kanssa ollut tekemisissä, joten kokemusta heistä löytyy ja sen voin sanoa että trollien ja provoajien kanssa tulee toimeen kun kontekstin ymmärtää. Paras neuvo on se ettei trollia ruokita. Häiriköiden kanssa ei voi tulla toimeen koska he ovat henkisesti sairaita ihmisiä eivätkä ymmärrä tekojensa seurauksia silloinkaan kun joutuvat oikeuden kanssa tekemisiin. Eikä heillä ole takanaan mitään erityistä normaalia motiivia, vaan motiivit ovat ihan selkeästi heidän omien psykoottisten mieltensä sekoiluja joissa logiikka ei seuraa normaaleja luonnonlakeja. Valitettavasti meillä Suomessa ei ole avohoitopotilailta, eikä osastopotilailtakaan netin käyttöä kielletty, joten me tavalliset ihmiset joudumme kestämään heitä.


    • bob van helsingborg

      Yhtä viestiä lukuunottamatta kaikki tämän ketjun viestit ovat trollien kirjoittamia.

      Mistäkö sen tiedän?

      Siitä että minusta TUNTUU siltä. Ja siitä etten ymmärrä muita kuin yhden vastauksen ja ne aiheuttavat mielessäni subjektiivista närkästymistä: Täten kaikki muut viestit ovat trollien kirjoittamia.

      Vaadin että trollaamisesta tehdään rangaistava teko ja vaadin että kaikki ihmiset pakotetaan ajattelemaan ja ilmaisemaan itseään samalla - virallisen korrektilla - tavalla. Jos se ei onnistu vapaaehtoisesti, on kaikki vastaanhangoittelijat suljettava EU:n ylläpitämille uudelleenkoulutusleireille, joissa käytetään kidutusta apukeinona.

      • ei trolli

        Älähän nyt, trollit ovat iloisia mukaavuuden haluisia jotka kurkkivat selkäsi takana mitä kirjoittelet, huomauttavat heti jos et pysy asiallisena.Muista trollilla on aikaa, olet aina silmän pidon alla,


    • Surullisia tapauksia

      Pikemminkin ovat surullisia. Minulla ainakin on parempaakin tekemistä perjantai iltana kuin laittaa trolliviestejä keskustelupalstoille. Mutta kukin tyylillään....

    • Kylmät kädet

      Trolli-syytöstä käytetään hyvin paljon lyömäaseena silloin, kun ei vain pidetä kyseisen tyypin mielipiteestä tai itse tyypistä. Itseasiassa, uskallan vaikka vannoa, että trolli-korttia vedetään esille useamman ihmisen kohdalla, kuin trolleja on edes olemassa.

      Lisäksi, ihminen joka trollaa toisaalla, voi useimmissa paikoissa kirjoittaa täysin tosissaan.

    • Trollit ovat keskustelupalstojen selkäranka ja joissain tapauksissa jopa koossapitävä voima.

      • Patologin valehteli?

        Sanoi "trolli" seppo_myllis, joka ilmoittaa iloisesti trollaten profiilissaan syntymävuodekseen 1902, ja iäkseen 111 vuotta!
        (Kantsisko piilottaa toi ikä-vale? Vai onko nimikin keksitty?)


    • karri koiran kissa

      Tutkija piti trolleja psykopaattisina koska tutkimustulokset antoivat näin olettaa. Ei siinä varmaan mitään sen henkilökohtaisemmsta ole kyse.

    • Trollking

      TUTKIMUKSEN TEHNYT ON ITSE TIUKKAPIPOINEN, HUUMORITAJUTON TOSIKKOTYYPPI JA TULEVA VANHAPIIKA ...

    • jhköh

      Joissakin tapauksissa trollit eivät ole hauskoja, kun henkilö lataa sivuille viisi trollia päivässä eri nimimerkeillä ja vastailee muiden keskusteluihin vihaiseen sävyyn. Keskustelee jopa itsensä kanssa. Tämä lopettaa aika nopeasti järkevät keskustelut.

      Käykää lukemassa esim. vauvakuumepalstalla mm. 12/32 ja mikael32.Hki. Henkilö esiintyy lisäksi monella muullakin nimimerkillä. Keskustelut vauvakuumesta on jäänyt täysin taka-alalle.

    • Mieleeni

      muistuu tapaus, kun toimin nuorten työpajaohjaajana. Eräs nuori oli kovasti syrjäänvetäytyvä ja hiljainen.Istui vain apaattisena koko päivän tietokoneella eikä ottanut muihin mitään kontaktia. Eäänä päivänä ajattelin lähestyä häntä ja vähän kuullostella miehen vointia. "Ole hiljaa ja mene pois. Minä keskustelen juuri muiden kanssa", hän vastasi minulle. Tätä samaa jatkui 6 kk.

      • Omassa mielessään

        ...hän elää täyttä elämää ja lujaa menee, todellisuudessa hän ei elä, eikä tee juuri mitään.

        Some on katala.

        Mitäs normaalit nuoret tekee muutakuin napsuttelevat kännyköitään aina vaan enemmän ja enemmän.


    • qwerty123321
    • trollololl

      Nettitrolli syntyy siitä, kun jollekin on päätä auottu aivan riittävästi jossain muualla, tosielämän narsistien piirien sylkykuppeja. Trollaus on siitä kehittynyt paskan kimpoamisrefleksi. Patoutumiaan on hyvä päästä purkamaan johonkin ja suomi24 on siihen loistava ja vaaraton paikka.

    • ccghgjjt

      Tulee mieleen, että mahtoivatko trollit trollaa tutkijoita.

      Minäkin nautin trollaamisesta, joskus menen syöpäsairaalan eteen ja kysyn kui he ovat kaljuja. Välillä taas kysyn pyörätuolissa olevia, et mistä sais niitä ostettua ku ei jaksais kävellä joka paikkaan.

      • ...

        Tuo riippuu ihan vastaanottajasta.

        Terveysasiolla ei ole syytä pilailla. Mutta vaikkapa hikiällä naapurin vanhan isännän kanssa keskustellaan usein tyyliin "Miten eturauhanen on toiminut?" Ukkelilla välillä hoitoja päällä ja tukka pois päästä. Jonkinlaista pohjalaista myötätuntoa ja se ymmärtää kyllä. Vaan kaikki ei ymmärrä.

        Mutta se siis liveä. Netissä asiat erilailla. Pitäisi pystyä kommunikoimaan avoimesti ja anonyymisti, eipä tahdo nykyisin enää onnistua, monet kiskovat hernemaissipaprikat neesuliin uskomattoman herkästi. Netti raaempaa kuin live, sen oppii kantapään kautta, jos oppii.

        =DW=


      • trolli.

        sinun tapuksessa olet 2.suuntanenjakomielisairas missä niitä sa ostettuu.t.rolli,


      • anus.

        siinä tauksessa onlet mielisairas.


    • Kas tässä
      • trolli.

        iltisfoorumi on sairain kun niillä rassikoilla ei oo muuta elämää.


      • turhaa vääntää

        No tuossa on kysymys ihan puhtaasti todella alhaisesta älykkyysosamäärästä. Tyhjästä on paha nyhjästä tai jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Täytyy vaan kestää näitä tällaisia, koska eivät tajua itse vaikka kuinka rautalangasta vääntäisi.


    • Minä vaan...

      Niin tai näin !

      Trollaamista provoilua aivan sama, jotenkin vain lapsellista touhua vastailla järkeviinkin kysymyksiin typerillä kommenteilla asian vierestä.
      Jotenkin tuntuu että heillä ei oikein elämässä muuten sisältöä :)

    • madx

      Kun kirjoittaja saa omituisia syytöksiä, niin kyllä se pipo kiristyy kesyimmälläkin :), varsinkin, jos erilaisia nimimerkkiepäilyjä on tullut pitkin kirjoitteluhistoriaa.

      Toisen kirjoittajan kehumisestakin saa sapiskaa, miksipä sitten ei vastavuoroisesti voisi ’kehua’ hieman erilaisellakin tavalla… ”trollaamistako”?
      Kaikki eivät edes ennätä lukea ala-arvoisina poistettuja vastauksia, joten vastinekirjoitus jää roikkumaan turhana tekeleenä.

      Tiukkapipoisuus kestää vain niin kauan, kuin sitä pipoa käyttää, siitä on helppo luopua :D

    • vfcghju,

      esim. tuolla vauvakuumepalstalla (perheosiossa) yksi ihminen kiusaa muita niillä hölmöillä 12/32 viesteillä, haukkuu idiooteiksi ja vaikka miksi kun kyselee asiallisesti millä perustelee oman kantansa. vastausta ei siis koskaan saa vaan vain haukkuja niskaan. hänellä on jotain kaikkia lapsia haluavia ja saavia vastaan, mikäli eivät ole oikean ikäisiä tai tarpeeksi kauan parisuhteessa (hänen mielestään) ehkä jokin suuri mielenterveys-ongelma tai jokin vastoinkäyminen omassa elämässä selittää tämän vihamielisyyden, ehkä vain on suuri halu koittaa leikkiä jotain jumalaa tai ylivaltiasta, ja kuvittelee saavansa ihmiset toimimaan oman tahtonsa mukaan (eikö tästä käytetä nimitystä harhainen?)
      Tyyppi kirjoittelee siis lähinnä juuri tuolla palstalla, toisinsanoen haluaa pilata muiden ilon haaveilla vauvasta tai jo alkuraskauden onnesta. Minusta se on väärin, mutta siihen ei palstan ylläpitäjä puutu millään lailla.
      Ihan tervettä on kommentoida ehkä kerran ja tuoda ilmi mielipiteensä, oli se sitten mikä tahansa, mutta epätervettä on syytää samaa kuraa kokoajan, ja sitten suuttua kun joku haluaa tietää, mille perustaa väitteensä.
      ja se että näitä kommentteja saattaa samassa ketjussa olla kymmeniä, aika epätervettä minusta. edes se, että tyypille ei vastaa mitään, ei auta asiaa, vaan hän saa varmaan jotain epänormaalia tyydytyksen tunnetta siitä että saa siellä paatostaa ja haukkua muiden valintoja perheen perustamisesta.
      monta kertaa olen itse ilmiantanut asiattomana nämä kommentit, mutta eipä se ylläpitäjä puutu mitenkään siltikään.

    • mina1

      ei minusta psykopaattista. Siellä voi olla nuoriakin jotka haluaa vaan heittää läppää siis asiaa joka häntä itseään huvittaa.

    • 2+15

      pohjanmaan alueella on parikunnon trollaajaa. ensin on kauhajokelaislähtöinen mielenterveyspotilas, joka on myös rekisteröinyt täällä nimen seppo myllis.

      tämä ketju on hänen aikaansaannoksensa. Siinö ei juurikaan ole ulkopuolisen kirjoituksia.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12053803

      seinäjoen plastaa häiriköi viinaa karsastava vanhapoika, joka myös vihaa lihavia ihmisiä, nämä kaksi ketjua ovat kokonaisuudessaan hänen tekemiä


      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12058495


      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12033596

      seinäjoen kaupunkirjaston koneelta käsiin kirjoittaa kiihkomielinen, n.30 pitkätukkainen, narkkarinlaiha vapaamuurareiden vastustaja, joka levittää sanomaansa vähän joka paikkaan:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12066271

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12066003


      päätelkää itse, ovatko nämä ihmiset mitenkään liikkeellä "huumorimielessä" vai ovatko he osoitus siitä, kuinka huonolla tolalla mielenterveyspelvelut ovat suomessa?

    • on tässä perää...

      Paras esimerkki tästä ilmiöstä löytyy suomi24 UUSPERHEET-palstalta. Siellä on jo kohta vuosikymmenen ajan provoillut ja trollaillut sama mielenvikainen tyyppi, jonka mies aikanaan jätti hänet ja löysi uuden naisen. Kyseinen henkilö tästä katkeroitui niin, että suuntaa oman pahan olonsa ja tuskansa nyt kaikkiin maailman miehiin ja uusiin puolisoihin. Hän tekee aloituksia, joissa esiintyy mm. muka-uutena puolisona, ja hänen tarkoituksenaan on vain ärsyttää ja mustamaalata tietyn sosiaalisen statuksen omaavia ihmisiä.

      Olen 99% varma, että kyseessä on aidosti mielenvikainen, ehkä jopa psykoottinenkin ihminen, sen verran sairasta juttua kyseinen henkilö suoltaa päivästä toiseen. Hän tekee uusia aloituksia päivittäin uusperheet-, yhteis- ja yksinhuoltajuus- ja äitien jutut-palstoille; on olevinaan hitler-uusikko, haukkuu miehiä ja valittaa elatusmaksuista. Kaikki palstoilla kauemmin käyneet tunnistavat välittömästi, kun kyseinen tyyppi on taas käynyt jotain p-askaa suoltamassa näppikseltänsä.

      Sinänsä tutkimuksen tuloksissa on varmasti perää, että ainakin tämä kyseinen tyyppi on sairas. Hän kirjoittaa lapsistaan ja itsestään me-muodossa, näkee siis lapsensa oman itsensä jatkeena, tahdottomina olentoina, joita hän muokkaa mielensä mukaan. Kirjoittaa, ettei "meillä ole velvollisuutta kahvitella ex-isän naikkosen kanssa" (viittaa ex-miehensä uuteen puolisoon) ja on haukkunut ja nimitellyt lapsille isäänsä ja tämän uutta puolisoa. On siis aivopessyt lapsiparkojaan vuosia, sabotoinut näiden suhteen omaan isäänsä ja saanut lapsetkin vihaamaan omaa isäänsä. Erittäin harhainen, ennakkoluuloinen ja mustavalkoisesti ajatteleva tyyppi kyseessä, joka muuten lopettaa tietyissä ketjuissa kirjoittelun, jos joku kysyy häneltä jotain, johon vastaamalla hän ns. puhuisi itsensä pussiin.

      • Rassukoita

        Myös uskottomuuspalstalta löytyy "mielenvikaisia" naisia, jotka vihaavat miehiä ja ns. "kakkosia" ja haukkuvat näitä törkeillä nimityksillä. Eivät rassukat ymmärrä, että toisen ihmisen nimittely voi johtaa kunnianloukkauksesta syytteeseen. Kukaan ei ole tuntematon, vaikka kuinka nikillä kirjoittaa. Aina voi tehdä poliisille rikosilmoituksen, jolloin nikin takana olevan henkilöllisyys voidaan selvittää.

        Ps. Jos näin kirjoittaisin ko. palstalla (en kirjoita sinne koskaan mitään), minut "teloitettaisiin" ko. ex-rouvien toimesta - olisin heidän mielestään "juuri se saa..nan lortto, joka on jakanut per....ään ko. naisen miehelle".


    • trollaja.

      huumorii on suurinosa trolleista mut jos ei oo huumorii paitsi iltisfoorumills mielenvikiaisii riittää..trolli johannes kusettaja.

    • Psykopaatti ..

      Mikä on provo ?

      Tämäkin on näet myös provo jonkun mielestä, kuten nuo kaiken maailman tyhjäntoimittajien tutkimukset.

      Niitä sanonkin suojatyöksi, kun ei viitsitä tehdä oikeita töitä.
      Tuossakin on vanhempien vastuu mitä sustaan suoltaa!

      • aravaXT

        No, provokaatio on vaikka tuota, että väheksyt joidenkin työtä. Nyt odotamme, että kerrot, mitä on oikea työ. Aika tavallista nimittäin näyttää olevan, että provoilijat ja trollaajat tarttuvat muiden sanomisiin, mutta eivät kerro itsestään mitään. Avoimuushan altistaisi arvostelulle tai jopa väheksynnälle. Ja muistutan, että huumorintajuttomuusargumentti tai minun väheksymiseni oikeutus tällaisessa tilanteessa on käsitelty aikaisemmin tässä keskustelussa.

        Minusta on hyvä, että näitä nettimaailman ilmiöitä tutkitaan, koska tämä on yhteiskunnallisesti tärkeä foorumi, ja täällä herää ja leviää asioita, jotka näkyvät netin ulkopuolellakin. Vai mitä ajattelet nuorten ryyppyjuhlista julkisilla paikoilla, joissa tärvellään sivullisten omaisuutta ja raiskataan naisia? Järjestäjät sitten vetäytyvät vastuustaan väittämällä, että en se minä ole, joka keksi ehdottaa, että tiettynä aikana kaikki teinijuopot Kupittaalle ryyppäämään... Tutkimusta tarvitaan, jotta voitaisiin edes kuvitella, että ymmärtäisimme netinkäytöstä aiheutuvia ilmiöitä ja osaisimme varautua siihen. Yhteiskunnan on pakko puuttua tällaisiin asioihin, koska yksilöt eivät näemmä kykene kantamaan omaa vastuutaan.

        Ja olisipa vanhempien vastuulla kaikki. Minulla on karmea aaninki, että moni trollaaja on iässä, jossa vähitellen pitäisi siirtyä kantamaan vastuuta omista vanhemmistaan. En tiedä, miten itse kunkin kohdalla on, mutta miksihän minulla on sellainen intuitio, että toisten tahallinen ärsyttäminen ja huolenpito läheisistään eivät ole saman ihmisen ominaisuuksia. Vaan ehkä on, en tiedä.


      • Psykopaatti ..
        aravaXT kirjoitti:

        No, provokaatio on vaikka tuota, että väheksyt joidenkin työtä. Nyt odotamme, että kerrot, mitä on oikea työ. Aika tavallista nimittäin näyttää olevan, että provoilijat ja trollaajat tarttuvat muiden sanomisiin, mutta eivät kerro itsestään mitään. Avoimuushan altistaisi arvostelulle tai jopa väheksynnälle. Ja muistutan, että huumorintajuttomuusargumentti tai minun väheksymiseni oikeutus tällaisessa tilanteessa on käsitelty aikaisemmin tässä keskustelussa.

        Minusta on hyvä, että näitä nettimaailman ilmiöitä tutkitaan, koska tämä on yhteiskunnallisesti tärkeä foorumi, ja täällä herää ja leviää asioita, jotka näkyvät netin ulkopuolellakin. Vai mitä ajattelet nuorten ryyppyjuhlista julkisilla paikoilla, joissa tärvellään sivullisten omaisuutta ja raiskataan naisia? Järjestäjät sitten vetäytyvät vastuustaan väittämällä, että en se minä ole, joka keksi ehdottaa, että tiettynä aikana kaikki teinijuopot Kupittaalle ryyppäämään... Tutkimusta tarvitaan, jotta voitaisiin edes kuvitella, että ymmärtäisimme netinkäytöstä aiheutuvia ilmiöitä ja osaisimme varautua siihen. Yhteiskunnan on pakko puuttua tällaisiin asioihin, koska yksilöt eivät näemmä kykene kantamaan omaa vastuutaan.

        Ja olisipa vanhempien vastuulla kaikki. Minulla on karmea aaninki, että moni trollaaja on iässä, jossa vähitellen pitäisi siirtyä kantamaan vastuuta omista vanhemmistaan. En tiedä, miten itse kunkin kohdalla on, mutta miksihän minulla on sellainen intuitio, että toisten tahallinen ärsyttäminen ja huolenpito läheisistään eivät ole saman ihmisen ominaisuuksia. Vaan ehkä on, en tiedä.

        "Nyt odotamme, että kerrot, mitä on oikea työ."

        Oikea työ on muuta kun odottaa saavansa niistä oikeista töistä saatuja veroja, joilla nytkin jo Suomessa 60% on tekevinään töitä.

        Joten kai sinäkin sen ymmärrät mikä tätä maata ja sen hyvinvointia pitää pystyssä.

        Tuskin tosin ymmärrät kun sitä kyselet.

        Tosin olen kyllä oppinut senkin tajuamaan jo, että kaikenlainen huuhaa on sitä "parasta työtä" tässäkin maassa, kun noiden alojen selittelijöitä jatkuvasti tiedotusvälineisiin mainostamaan miten korvaamattomia on heidän mielipiteet ja tutkimukset.


    • Ada.

      Niin no kun aloittaja ei taida ymmärtää et ne jotka tekee provoja tekee myös usein sellasia provoja millä loukataan toisia ihmisiä. Eli mennään henkilökohtasuuksiin. Sellanen satuttaa pakostikkin, ainakin edes vähän, jos osaat miettiä miksi.

      Eli tutkija on kyllä ihan oikeessa, provoojissa, jotka etenkin haluaa satuttaa toisia tahallaan jutuillaan päivästä toiseen ja aiheet on mitä sairaimpia, ovat jotenkin psykoottisia tapauksia.

      Siinä voi ite miettiä, vaikka kiinni ei jäiskään ja pystys salaa tekemään, koska kyllä moni psykopaatti senkin verran viisas on että ei lähtis omalla naamallaan huutelemaan netissä vaikka mitä paskaa jos tajuaa siis yhtään henkensä päälle vielä ainakin.. koska joku voi kostaa kun tietää kyseisen tyypin tai kohtaa jossain. Niin ite voi kuitenkin siellä kotonakin miettiä, et oonkohan mä nyt vähän nolo kun teen tällästä tai oikeesti jotenkin sairas et oisko minulla esim parempaa tekemistä... voisinko hassutella jotenkin terveemmällä tavalla kun loukkaamalla toisia ihmisiä? voisinko esim kuluttaa tämänkin ajan jollain toisella tavalla, olla esim kavereiden kanssa menossa jossain? jne.

      Ite kun käyn koneella niin käyn vaan tarkastaa oman sähköpostin, sit kavereiden kanssa saatan jutella sosiaalisessa mediassa ja jos jossain keskustelupalstalla käyn niin vastaan niihin keskusteluihin joihin mua kiinostaa vastata ja vastaukset on oikeesti sillon asiallisia ja järkeviä, sellasista keskusteluista jotka ei mua kiinostaa niin en oikeen piittaa, koska emmä jaksais niihin mitään järkevää laittaakaan.

      Et näin.

    • Olen ihan varma että tätä foorumia kiusaavat trollit on aller oy-suoli24.lla töissä.

      No mitä muuta voisi odottaa aller oy jonka pääasiallinen tulo tulee 7-päivää roskalehdestä?

      Tyypillistä roskalehdistölle : tonkia julkkisten roskista aiheita, siitähän se nimitys tulee.
      Aikoinaan joku julkkis ( En muista nimeä) sanoi että lopettaa julkisuudessa olemisen koska ”eräs lehti” pyysi haastattelua ja hän ei antanut niin ”roska-toimittaja” sanoi että keksimme sitten jotain.
      Sellainen on tyypillistä roskalehdistölle !

      Sinällään valittaminen on turhaa. Voiko 7-päivää roskalehdeltä tai sen kirjoitus-foorumilta odottaa jotain muuta?
      Monet täällä yrittää kirjoittaa asiallisesti, kuten vaikka minä, mutta lapsellisella käytöksellään trolli pilaa kaiken, kivan, hauskan ja asiallisen. Miksi? Niiden tarkoitushan on saada mainostajien tuloja, me maksamme ne mainokset ja siten myös tämän kaiken allerin toiminnan. Pääasiahan on saada paljon klikkauksia. Niistä se tulo tulee – ärsyttäminen, trollaaminen on tämän foorumin tarkoitus. Oikeesti !!

      • ammattitrolleja on

        Tota mä oon epäilly jo pitkään, et palstoilla on ylläpidon ammattitrolleja, tarkotuksena aiheuttaa muita ärsyttämällä riitoja ja pitkiä ketjuja.


      • 7-lehti

        7-lehdestä soitti tänään, jaksavat tarjota lehteä kuukaudesta toiseen, vaikka on varmaan 5 vuotta kun tuli muutaman kk.


      • ...
        ammattitrolleja on kirjoitti:

        Tota mä oon epäilly jo pitkään, et palstoilla on ylläpidon ammattitrolleja, tarkotuksena aiheuttaa muita ärsyttämällä riitoja ja pitkiä ketjuja.

        Ylläpidossa jonkin verran duunareita, mutta ei noderaattoreita.

        Hommassa kiintoisa kaava. Aina kun joku palsta on hiljentynyt ja vuosikvartaali tulossa täyteen, keskusteluissa nostatetaan ikivanhoja keskusteluita esiin, jotta näyttäisi siltä, että palsta olisi hyvinkin suosittu. Hyvin harva hokaa kattoa aloituksen vuosilukua. Ja mainosmyynnun takia pakko olla edes jotain keskustelua, että kauppa käy ja rahat virtaavat eurooppaan omistajille.

        Siis tota yp mun mielestä tekee. Nämä provokirjoitukset, mistä kyse on ihan ilmaisduunareitten hommia, jotka saavat sensuroinnista palkakseen näennäisen vallantunteen. Olemassa oikeasti sellainen ammatti, kuin moderaattori, jonka duunina on tarkastaa kirjoitukset ennen julkaisemista. Suomi 24 säästää palkkakuluissa ja kiertää näitä julkaisuasioita luotsi-systeemillä. Eikä luotsi todellakaan ole moderaattori, vaikka niin muka annetaan ymmärtää.

        Pahin epäkohta koko portaalissa. Siihen yritettty saada muutosta, mutta ei onnistu, koska se pienentää liikevoittoa. Moderaattorit tekevät töitä ja töistähän pitää maksaa palkkaa. Jossain vaiheessa homma loppuu, oletus, postaali lopetetaan kannattamattomana ja sitten entiset luotsit siirtyvät muualle riehumaan. JA siis iloisesti trollailemaankin...

        =DW=


    • Uskoisin,

      että nettikeskustelun luonne muuttuisi, jos aloittaja joutusi kertomaan nimensä ja taustansa, muut nimensä.

      Nyt voi vapaasti puskan takaa sanoa mitä sylki suuhun tuo. Ollaan niin rohkeita, kunnes äiti tulee ja vetää tietokoneesta sähköjohdon pois...

    • No loppujen lopuksi kaikkeen on aina olemassa HELPPO selitys :))))

      http://www.hs.fi/kulttuuri/Abba paljasti syyn järkyttäviin esiintymisasuihinsa/a1392606478224

      Abba paljasti syyn järkyttäviin esiintymisasuihinsa

      ___________________________________


      Nauratti kun luin sen !

      Luultavasti tämänkin palstan trollin esiintymiseen on yhtä hekppo syy :

      PALKKA allerr oy.ltä

    • valaiskaa

      Minkälainen on psykopaattinen ihminen? Olen kuullut psykopaateista ja psykottiisista ihmisistä, mutta mitä se psykopaattius on?

      • Olisikohan tuota ?

        "Suomen sikaeliitissä voi saada 438000 euroa "nimenkirjoituspalkkiona" työsopimukseen.

        Vingut ja muut itsensä ylentäneet karjut ja emakot vaativat satoja tuhansia siitä, että suostuvat istumaan työpaikallaan vuoden, pari. Aina on muutos, kriisi tai joku muu pakko, joka vaatii "avainhenkilöille" lisää rahaa, ei kauhalla, vaan kauhakuormaajalla.

        Orwellin kirja opettaa sen, että kommunismissa ja kapitalismissa napoleonit ovat aivan samanlaisia. "Bisneksellä ei ole etiikkaa", siteerasi Björn Wahlroos Berlusconia rikastumisen taidosta.

        Albert Einstein puhui näin: "Sivistyneen ihmiskunnan kohtalo riippuu enemmän moraalin tasosta kuin tuotantokyvystä. Vapaa taloudellisten voimien leikki, ihmisen sääntelemätön halu kerätä itselleen aina vain enemmän valtaa ja varallisuutta aiheuttavat ongelmia. Onnellisen elämän edellytyksiin kuuluu yhteisöllisyys ja suhteellisuudentaju, kyky rajoittaa halujaan ja tarpeitaan".

        Wahlroos sanoo: "Puhu nyt 27-vuotiaalle kohtuullisuudesta. Ei se toimi!"

        Suomi-kartanossa lammaslauma katsoo televisiosta Miljonääriäitejä ja määkii almuja Menestyjiltä. Valistuneimmat katsovat uutisista, kun Syyriassa verikoirat raatelevat äitejä ja lapsia hengiltä. Se on paikallisen Napoleonin tahto.

        Maailma on sairas, Suomi myös."


    • Amiga una

      No, itse saman alan ihmisenä uskon, että jotkut tosiaan ovat vain psyykauksia ja vallanhalua jä täten tyypillistä esim. psykopatialle, mutta on paljon muitakin motiiveja.

    • Edelliselle

      viestittäjälle: Oletko koskaan kuullut hakukoneista. En nyt tarkoita Inexin hakurobotteja jotka hakevat varastosta automaattisesti lavoilta tavaraa vaan internetin hakukoneista. Etsipä nyt esim. google.fi ja kirjoita psykopaatti!

    • jepsjeps...
    • hoitoon hän

      S24 koirapalstalla on psykopaattinen trollaaja, joka kirjoittaa fantasioita koirien tappamisesta.

    • Kylmät kädet

      Uskon oikeiden trollien juuri haluavatkin tätä, että itse kirjoitukseen keskittymisen sijasta mietitään vain kuka on kirjoittaja ja onko hän trolli.

    • S24suoli?

      Jollakin perusteella Suomi24 palstat on kääntyneet suoli24 palstoiksi kansan suussa. Harva tutustuu tähän viestintään sen tarkemmin, mutta todella on sellaisia ihmisiä, jotka päivittäin viettävät tunteja "suolistossa". Heistä suuri osa on näitä trolleja.

    • Tästä päätellen olen siis psykopaatti. Täytyy asia varmistaa vielä aamulla peilistä.

    • ZZSSDD

      Lainaus: "Harva tutustuu tähän viestintään sen tarkemmin, mutta todella on sellaisia ihmisiä, jotka päivittäin viettävät tunteja "suolistossa".

      Tilanne on siis aivan sama, kun pomo näki alaisensa kahviossa ja kysyi, että ainako te pojat olette täällä kahvilla? Pojat vastasivat, että eivät aina vaan he käyvät välillä kyllä syömässäkin.

      Jos ei ole elämää "apparaattien" ulopuolella niin näin voi käydä...eli kehitys kohti psykopaattia...

    • narskujen blogit

      Trolli voi olla vain jonkinlainen provo, jolla halutaan keskustelu liikkeelle. Tai sitten se voi olla sairaan mielen tuotos, jolla halutaan pahaa oloa muille. Jälkimmäinen ainakin on psykopaattisen ääliön häiriköintiä.

      Vähintäänkin äärimmäisen narsistisia hirvityksiä ovat life style -blogit yms., joiden "kirjoittaja" joka ikinen päivä räpsii itsestään/lapsistaan/kodistaan/vaatteistaan kymmeniä kuvia ja lataa niitä blogiinsa tyhjänpäiväisen lässytystekstin kera. Tuota lattapäiden arjesta kertovaa narsistista moskaa on netti tulvillaan.

    • lineaarinen X

      Kyse on seuraavasta asiasta:

      1. On erilaisia ihmisiä.
      2. He ilmaisevat itseään eri tavoin ja päämäärin.
      3. On ihmisiä jotka tämän ymmärtävät ja a) eivät trollaannu, tai b) jos trollaantuvat, niin osaavat tehdä sen niin, että perustelevat vastaväitteitään, huumoria unohtamatta. Sikatrolleihin ja pahansuopin troglodyyteihin tämä ryhmä osaa suhtautua terveesti - eli eivät ruoki rölliä.
      4. On ihmisiä jotka eivät ymmärrä mistään mitään - tässä joukossa on usein suurimmat turhastaloukkaantujat, joiden hermoilun takia trooli vetää. Monesti nämä loukkaantujat syyllistyvät itse "trollia" ala-arvoisempaan kimmasteluun ja jopa uhkailuun. Tämä ryhmä omaehtoisesti ruokkii trolleja - ja vinkuu siitä, että trolleja on olemassa. Tästä ryhmästä löytyvät yleensä myös huumorintajuttomimmat ja ne, ketkä kaipaavat totalitaristisia otteita erilaisiin "hyvinvointiyhteiskunnan" lieveilmiöihin.

      Selittäkää miksi aikuiset opettavat lapsilleen loruja, jotka eivät päde aikuisille? "Ei haukku haavaa tee." Sehän on mielenvikaista.

      Sairas yhteiskunta ei näe sairauden syitä, vaan syyttelee oireista aina kaikkea poikkeavaa. Milloin mitäkin.

    • Trullit

      Kohta tulee Pääsiäisenaika ja trullit on liikkeellä, ne on ilkeitä noitia käyvät tekemässä pahaa ihmisille . Vanha suomalainen pääsiäisajan perinne .
      Muistakaa myös että " piru istuu joka oksalla " . Myös täällä .

    • Tutkija ei joko tuntenut kovin monia trolleja tai ehkä hän ei tiennyt, mikä on psykopaatti.

      • onkjbkj

        Tai sitten sinulla on tuohon ikään nähden vielä aivan liian vähän kokemusta keskustelupalstoista?


    • STIS
    • Nasdaq

      Lääkärini vakuutteli minulle, että olen aivan terve, eikä mitään syytä huoleen ole. Tästä on kuitenkin jo aikaa.

      Tämän vuoksi en luota yhteiskunnallisiin ilmaispalveluihin.



      (reps)

      • Church

        Tuo on niin totta!!
        Maksulliset palvelut niin ulkoistettuina kuin vähäarvoisinakin herättävät suurta toivottomuutta herätysliikkeiden keskuudessa!


    • wut1

      Joo sekin on sitten eri asia kuin trollaaminen ja nettikiusaaminen. Vaikka joskus trollit joita olen nähnyt tai kokenut ovat yrittäneet mennä ihon alle ja sanoa "die in a fire" ja sitä rataa. Silloin sitä ei enää ymmärrä eikä naurata.
      Itsekin olen trollaillut mutta en koskaan noin merkittävästi. Enemmänki sitte spammaillu jos mitään.

    • Niinpä niin

      Pysyyko 60 palstalaiset mukana.

      Sitä saa mitä tilaa.

    • bojoing

      Autistinen
      TrolliTrolliTrOlliTrolliTrolli\
      TrolliTrolliTROlliTrolliTrolli\
      TrolliTrollITROLliTrolliTrolli\
      TrolliTrolLITROLLiTrolliTrolli\
      TrolliTroLLITROLLITrolliTrolli
      TrolliTrolLITROLLiTrolliTrolli/
      TrolliTrollITROLLiTrolliTrolli/
      TrolliTrolliTROLliTrolliTrolli/
      TrolliTrolliTROlliTrolliTrolli/
      TrolliTrolliTrolliTrolliTrolli/
      Uoooh siinä on virhe.
      Roskaa!

    •  Kk

      Kalikan kalahtaminen koiraan ei ole koskaan ollut näin palkitsevaa. Kaikki trollit ilmottautuvat yht'aikaa.

      • Nasdaq

        Itse näen tilanteen tässä hieman vinoutuneena, sillä katsoessani minne tahansa täällä, niin tilanne on aivan sama kuin tässä.

        Mutta ymmärrän hyvän tarkoituksesi.


        (reps)


      • hau hau uuuiii

        Sillä lailla korpikirjailija/korppis, puskiin lupasitkin mennä.


      •  Kk
        hau hau uuuiii kirjoitti:

        Sillä lailla korpikirjailija/korppis, puskiin lupasitkin mennä.

        Korppis on Kotkon uusi lempinimi.


      • View
        Nasdaq kirjoitti:

        Itse näen tilanteen tässä hieman vinoutuneena, sillä katsoessani minne tahansa täällä, niin tilanne on aivan sama kuin tässä.

        Mutta ymmärrän hyvän tarkoituksesi.


        (reps)

        Sanonta: "Katsomatta paras", lienee viisaus muiden joukossa, eikä siis sovi tähän.


      • Nasdaq
        View kirjoitti:

        Sanonta: "Katsomatta paras", lienee viisaus muiden joukossa, eikä siis sovi tähän.

        Olet suurten joukossa. Suuret eivät koskaan pidä toisistaan. Elämä vain on sellaista.


        (reps)


      • kalikalikali
         Kk kirjoitti:

        Korppis on Kotkon uusi lempinimi.

        Luotsi hohoi....nyt se alkoi se mistä Korppis mainitsi : DDDD.


    • "Minua ei kiinnosta"

      Vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä. Trollaajat ovat hulluja. Kaikkein määräävin ja huvittavin julkinen piirre trollaajissa on se että he "eivät ole koskaan kiinnostuneita siitä mistä kirjoittavat". Lue mitä = ( haukkuvat ). Psykologinen tosiasia vain on että jos ei kiinnostaisi he todellakaan eivät kirjoittaisi siitä mitään. Teot ratkaisee ei puheet/kirjoitukset.

      • Nasdaq

        Mjoo

        Mielestäni jonkinlainen suhde kirjoittamiseen riittää. Ei tähän ole mitään mieltä muita syitä kytkeä.


        (reps)


      • Clutch
        Nasdaq kirjoitti:

        Mjoo

        Mielestäni jonkinlainen suhde kirjoittamiseen riittää. Ei tähän ole mitään mieltä muita syitä kytkeä.


        (reps)

        Vaan mikä lienee Jeepin kykimen kunnon laita, sanopa se


      • Nasdaq

    • Widow

      Tässä todistajien läsnäollessa ja holhoojani loistaessa poissaolollaan totean absoluuttisena faktana: EHKÄ

    • kaalisoppa
    • sssssdasgfads

      kaikki ovat enemmän tai vähemmän :3

    • Aloitukseen
      Aika uskottavalta tuo minusta vaikuttaa.

      Eikähän tuossa mitään "pienien hupsutuksien heittämistä" tutkittu, jäikö huomaamatta vai ymmärtämättä?
      Se, mikä häirikölle itselleen EHKÄ on terapeuttista, voi ajaa jopa useamman muun 'terapian tarpeeseen', tai ainakin pois, ja onhan itsemurhiakin tehty.

      Aika harva osaa pitää "pienenä hullutteluna" pitkäkestoista, vaikkakin sinänsä harmitonta häiriköintiä. Yleensä sellaisessa kuitenkin on jonkinlainen linja, ihan umpimähkään sinne tänne ei räiskitä.

      "Sekalainen keskustelupalsta" jos mikä on paikka missä ei pitäisi ruveta mellastamaan. "Asiapalstoilla" on todellisia asianharrastajia ja asioista tietäviäkin, niissä eivät pelkästään "hulluttelemaan" tulleet itsekään viihdy kovin pitkään.

    • Arviontia

      Otsikossa ollut kuva miehestä muistutti chattailijää, jonka kanssa tuntui välillä, että aivoni pyörähtää päässä ympäri. Hän oli loistava trollaaja. Älykkyyteni varmaankin nousi hänen seurassaan, vaikka psyyke menikin välillä aivan sekaisin. En tiedä oliko hän psykopaatti, koska en ole tuntenut häntä livenä. Keskustelukumppanista tulee jonkinlainen kuva itselle tietenkin, mutta ei todellakaan ole viisasta tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Minä en pahastu trolleista sillä tällaiset kirjoittajat terävöittävät arviointitaitoja.

    • Trollollooo

      Psykopaatteja? Minä kun luulin, että trollauksessa on kysymys eräänlaisesta jokapäiväisestä aprillipilasta (=Tarkoitus on höynäyttää hyväuskoisia ja ehkäpä antaa opetus siitä, että kaikki mitä netissä kirjoitetaan ei ole totta).

      En luokittele trolleiksi niitä, jotka jokaisessa keskustelussa kirjoittavat fiduja ja jotain sekavaa. Ne on vain häiriköitä. Todellinen trolli luo illuusion ja kun saa keskustelun huuhaasta aikaiseksi ja käyntiin. Lopuksi vetää illuusiosta maton alta.

      Kun kerran hyväuskoisten höynäytys on trollaamista, niin miksi sitten mainonnan annetaan luoda mielikuvia, jotka eivät kuitenkaan ole totta?

    • Suoli24.

      Tämä aloitus on Allerin provo.

      • Nasdaq

        Tietenkin. Me olemme töissä Allerilla.


        (reps)


    • Kylläpäs on paljon paskapuhetta tässä ketjussa. Olen tutkinut näitä suoli24-palstoja jo muutaman vuoden ja päätynyt siihen lopputulokseen, että trollit ovat olennainen, jopa välttämätön osa Suomi24-palstoja. Moni ei hyväksy tätä katsomusta, koska ei ole ymmärtänyt trollaamisen syvintä olemusta.

      Valaisen asiaa esimerkillä. Jo muinaisessa Kreikassa kuuluisa ja kunnioitettu filosofi Sokrates kierteli ympäriinsä esittäen visaisiä kysymyksiä. Hänen pyrkimyksensä oli saada ihmiset ajattelemaan. Valtaapitävät pitivät häntä eräänlaisena trollina ja karkoittivat pois. Nykyajan nettipalstojen trolleilla on samanlainen rooli, vaikka he eivät ehkä aina esitä kysymystä. Tavoite on kuitenkin sama. Ilman trolleja nämä palstat todennäköisesti lakkaisivat olemasta keskustelun puutteessa.

      • p ja aska

        Nautit sanasta paskapuhe, olit pahin trolli jonka tiedän ja vielä paskafetissi kaiken lisäksi.


      • Näkyypä tuo paskapuhe luonnistuvan sinultakin, seppo_myllis

        Ymmärrämme me nyt miten tahansa tuon "trolli" sanan, niin joka tapauksessa, eivät he tai ne nyt sentään olennaisia ja jopa välttämättömiä ole keskustelupalstoille.

        Näyttäisi myös tuo valonlähteesi valaisevan vain lyhdynkantajan itsensä...tai siis käyttämänsä asun.

        Sitähän emme tiedä, miten täällä (nykyisessä tilanteessa) keskustelut sujuisivat ilman trolleja. Arvelen, että kyllä se siitä pikku hiljaa lähtisi sujumaan. Mutta sitähän me emme taida saada koskaan tietää, tuskin ne trollit joilla on tuo vahva missio "saada ihmiset ajattelemaan" pystyvät luopumaan kutsumuksestaan.

        Kaikki me tiedämme, että 'suomi24 keskustelupalstat' on hyvin suurelle osalle suomalaisia synonyymi noh olkoon sanomatta. Mutta jos, kuten kirjoitat trollit ovat olennainen osa tutkimiasi "suoli24-palstoja", niin varmaan heillä on ollut olennainen osa myös tuon yleisen käsityksen syntymisessä.


      • ...

        Vähän sivuun.

        Ite perehtynyt vähän kaikenlaiseen. Siis asioita voi ilmaista niin monilla tavoilla. Parhaimmillaa trollaaminen itse asiassa on ihan rakentavaa touhua. Laittaa tosiaan ihmiset ehkä ajattelemaankin.

        Menee tavallaan joskus huumorin puolelle, kun aivan kieliposkessä joku vääntää menemään. Nykyajan hovinarreja. Hovinarrit oli valtakunnan suurimpia totuudentorvia, jotka tekivät pilkkaa hallitsijoista ja valtaa pitävistä, hovissa. Kaikki perustui hassunkuriseen esiintymiseen ja naamarin vääntelemiseen ja meikkaamiseen. Mutta sisällön huomasivat jotkut, monet näkivät vain pellen, joka on viihdetaiteilijan roolissa.

        Trolli tavallaan nettiajan muoto narrista, siis parhaimmillaan. Pelkkä järjettömien väittämien esittäminen ja jankuttaminen ei ole kovin taitavaa, mutta onhan niitä erilaisia koomikoitakin.

        =DW=


      • bessie kirjoitti:

        Näkyypä tuo paskapuhe luonnistuvan sinultakin, seppo_myllis

        Ymmärrämme me nyt miten tahansa tuon "trolli" sanan, niin joka tapauksessa, eivät he tai ne nyt sentään olennaisia ja jopa välttämättömiä ole keskustelupalstoille.

        Näyttäisi myös tuo valonlähteesi valaisevan vain lyhdynkantajan itsensä...tai siis käyttämänsä asun.

        Sitähän emme tiedä, miten täällä (nykyisessä tilanteessa) keskustelut sujuisivat ilman trolleja. Arvelen, että kyllä se siitä pikku hiljaa lähtisi sujumaan. Mutta sitähän me emme taida saada koskaan tietää, tuskin ne trollit joilla on tuo vahva missio "saada ihmiset ajattelemaan" pystyvät luopumaan kutsumuksestaan.

        Kaikki me tiedämme, että 'suomi24 keskustelupalstat' on hyvin suurelle osalle suomalaisia synonyymi noh olkoon sanomatta. Mutta jos, kuten kirjoitat trollit ovat olennainen osa tutkimiasi "suoli24-palstoja", niin varmaan heillä on ollut olennainen osa myös tuon yleisen käsityksen syntymisessä.

        En usko, että trollit ovat Suomi24:n huonoa mainetta luoneet, vaan syyllisiä ovat erilaiset mieleltään häiriintyneet ja fanaatikot. Nimettömyys yleensäkin tekee helpoksi sanoa asioita, joita ei omalla nimellään kehtaisi muuten sanoa.


      • seppo.myllis

        Mielenterveyspotilaille ei voi oikein sanoa että hanki elämä. Eihän sinulla olekaan kuin netti ja purkki pillereitä....

        Etkä sinä noita viestejä kirjoita hauskuus mielessä, etkä saadaksesi ihmisiä ajattelemaan, vaan olet katkeroitunut siitä, ettet kykene elämää normaalia elämää.
        Alemmudentuntosi näkyy joka viestissäsi, tiedostat olevasi muita huonompi, vaikka tukiryhmäsi kuinka yrittää kehua sinua. Mielenterveyspotilaiden itsemurhien määrä on normaalia väestöä suurempi, joten ehkä tämä katkera riehunta on sinulle ainoa syy elää, surkimus.


      • Makutuomari : (
        ... kirjoitti:

        Vähän sivuun.

        Ite perehtynyt vähän kaikenlaiseen. Siis asioita voi ilmaista niin monilla tavoilla. Parhaimmillaa trollaaminen itse asiassa on ihan rakentavaa touhua. Laittaa tosiaan ihmiset ehkä ajattelemaankin.

        Menee tavallaan joskus huumorin puolelle, kun aivan kieliposkessä joku vääntää menemään. Nykyajan hovinarreja. Hovinarrit oli valtakunnan suurimpia totuudentorvia, jotka tekivät pilkkaa hallitsijoista ja valtaa pitävistä, hovissa. Kaikki perustui hassunkuriseen esiintymiseen ja naamarin vääntelemiseen ja meikkaamiseen. Mutta sisällön huomasivat jotkut, monet näkivät vain pellen, joka on viihdetaiteilijan roolissa.

        Trolli tavallaan nettiajan muoto narrista, siis parhaimmillaan. Pelkkä järjettömien väittämien esittäminen ja jankuttaminen ei ole kovin taitavaa, mutta onhan niitä erilaisia koomikoitakin.

        =DW=

        "Parhaimmillaa trollaaminen itse asiassa on ihan rakentavaa touhua. Laittaa tosiaan ihmiset ehkä ajattelemaankin."

        Oon ihan samaa mieltä! Erityisesti toisten nimimerkeillä kikkailu on mukavaa puuhastelua tylsien yrityspaperi kaavakkeiden selailun lomaan. Oikein aivonystyröitä hiovaa hommaa!

        Nuorena hitsarina, croupierina tai kouluttamattomana myymälävartijana en ikinä arvannu, että jonain päivänä meikäläisestäkin tulee tällanen kalpee, vekkiotsanen, katkeroitunu 45-v, alkoholisoitunut, eturauhasvaivanen äijä, joka sössii avioliitonsa ja hakee lohtua suomi24.fi Ikävä-palstalta, vaihtelevin nimimerkein!!

        Nuorena miehenä mä sahasin punasella Volvolla ympäri eteläistä Suomea! Mulla seiso, ja oli naisia Hyvinkäältä Keravalle ja Turusta Imatralle! Nyt on vaan katkeruus ja yritysverotuksen paskakiemurat, ja mustasukkanen akka vaimona. Voi pee-veli!!!


      • Patolog.valehtelija?
        seppo_myllis kirjoitti:

        En usko, että trollit ovat Suomi24:n huonoa mainetta luoneet, vaan syyllisiä ovat erilaiset mieleltään häiriintyneet ja fanaatikot. Nimettömyys yleensäkin tekee helpoksi sanoa asioita, joita ei omalla nimellään kehtaisi muuten sanoa.

        Onko siinkin kysymyksessä jonkin sortin "mielenhäiriö", kun Seppo Myllis ilmoittaa profiilissaan iäkseen 111 vuotta?

        http://www.suomi24.fi/yhteisö/seppo_myllis


      • T imppa
        seppo.myllis kirjoitti:

        Mielenterveyspotilaille ei voi oikein sanoa että hanki elämä. Eihän sinulla olekaan kuin netti ja purkki pillereitä....

        Etkä sinä noita viestejä kirjoita hauskuus mielessä, etkä saadaksesi ihmisiä ajattelemaan, vaan olet katkeroitunut siitä, ettet kykene elämää normaalia elämää.
        Alemmudentuntosi näkyy joka viestissäsi, tiedostat olevasi muita huonompi, vaikka tukiryhmäsi kuinka yrittää kehua sinua. Mielenterveyspotilaiden itsemurhien määrä on normaalia väestöä suurempi, joten ehkä tämä katkera riehunta on sinulle ainoa syy elää, surkimus.

        Taitaa kuulu "mylliksen seppo" tai sepon nimimerkin vellipöksyinen varastaja olla siitä kyse, että olet itse mieleltäsi sairas? Minkäslaisesta mielenterveyden häiriöstä kertoo oman iän valehteleminen 111 vuodeksi? Syntymäaikakin on ihan 1902?

        http://www.suomi24.fi/yhteisö/seppo_myllis


    • Suurin

      trollaus lienee se, että suomalaiset saatiin aikoinaan äänestämään EU:hun liittymisen puolesta vetoamalla ruuan, erityisesti lihan, sekä alkoholin hinnan laskuun.

    • Ensinnäkin katsotaanpas psykopatian määritelmää. Se on mielialahäiriö, jossa ihminen käyttäytyy antisosiaalisesti, häneltä puuttuu empatiaa tai katumusta sekä itsekontrollia. Tai usein sanotaan myös että psykopaatti on tunteeton ilminen.

      Tietääkseni trollaamisen määritelmä on se, että henkilö tekee sen "for the lulz" - hänestä on siis riemukkaan hauskaa tehdä pilaa jossa saa muut suuttumaan. Tyhmänä olemisen teeskentely ja toisten tökkiminen ("u mad?") ovat siinä hyvin tavallisia keinoja.

      Käyvätkö nuo kaksi yksiin? Ehkä, ehkä ei. Riippuu tilanteesta, mutta psykopaattihan kykenee paljon enempään kun pelkkään trollaukseen, mm. tappamaan jonkun omantunnon tai tunteiden puutteen vuoksi.

      • Sudelle morsio!!

        Nyt on mimmiltä tainnut jäädä..se ensimmäinenkin kirja lukematta. Aika kapea-alainen näkemys, etten sanois sinisilmäinen, väittää, et kaikki psykopaatit vois tappaa! Onhan niissäkin eroja niiku sadevesikourujen malleissakin!

        Mutta röyhistä sä vaan sievään latuskarintaas, ja vedä iso suden suus muikeaan hymyyn! Sä oot sellanen susi naiseks, oikeen peto!


      • valtio tuottaa

        Sen takia meidän koulutettiinkin armeijassa murhaajiksi. Vaimo oli rynkky ja ne tunteet oli: "taakse poistu!"


    • Ai niin ja muuten, onko Suomi24:n ylläpito sitten psykopaattinen kun se valitsee ilmiselvät trollit tuonne yläreunan valokeilaan?

    • Sunnuntaitrolli

      Minusta on hauskaa joskus trollailla näissä harmittomissa ikuisuusaiheketjuissa kuten politiikka. On hirveän helppo painella ihmisten nappuloita sillä tavalla, että joku alkaa suu vaahdossa opettemaan "oikeanlaista ajattelua" :) Koskaan en mene henkilökohtaisuuksiin, enkä kirjoita loukkaavasti. Käytöstavat trollaamisessakin pitää olla mukana :)

      Eri asia sitten nämä asialliset keskustelut oikeista järkevistä aiheista, kuten harrastuksista, ihmisuhteista, töistä, taloudesta jne. Erityisesti kun keskustellaan oikeasti vakavista asioista (sairaudet, perheasiat jne). En minä sellaisia ketjuja koskaan trollaile.

      • Suvaitset kaltaisesi

        Muttet toisenlaista. Olet siis asiallinen psykopaatti.


      • Mutta politiikkaan

        on sitten lisättävä lisää paskaa jo sen vanhan paskan tilalle? menehän kakara itseesi.


      • Makutuomari:)

        Niin. Asiallista.. asiallista.. Vieläku sai hakea yhen sorjan mimmin Dickursbyn apoteekilta.. männä vuosien tapaan. Suutelisin sen lakattuja varpaan kynsiä niin kuin ennenkin.
        Taivuttaiskohan se kaposan reitensä ..taas mun pään taa.
        Oi niitä aikoja!


    • häshtäg asiantuntija

      Kuka nyt joihinkin Iltalehden tutkimuksiin uskoo? Jos uskoo niin taitaa itse olla joku vasuristallaripsykopaattihomo. Mitä pahaa trollauksessa edes on? Sehän on ihan saatanan hauskaa kun saa jonkun oikein kunnolla suuttumaan.

      • Eihän se itse Iltalehden oma tutkimus ole. Jos luit artikkelin, tietäisit että tutkija on Manitoban Yliopisto Kanadassa.


      • T-yrittäjäpomo

        "Mitä pahaa trollauksessa edes on? Sehän on ihan saatanan hauskaa kun saa jonkun oikein kunnolla suuttumaan. "

        Joo, oon samaa mieltä!! Trollaus on yhtä hauskaa ku uusien renkaiden lainaus kaverin kärrystä katsastusta varten, virottarissa äijämatkalla käynti tai Carneval-keksit kaffen kera!

        Aina pitää olla yritystä!! Jos ei tiedä, aina voi ottaa selvää trollauksen saloista, vaikk mittarissa ois 45-vee!


    • est2004

      Tätä pahempaa trolli-keskustelua en oo koskaa nähny että HUHHUH.

      • Aineistonkeruuta

        Haha joo toimittajalla välähti, tää on loistava. En ihmettelis, jos kyseessä olis tutkimus. Oon ite tutkija ja tää olis ihan jees tapa kerätä aineistoa, näistä vastauksista sais väännettyä sata erilaista analyysia, esim kaikenlaisia korrelaatio-, regressio-, frekvenssianalyyseja jne. Montakohan sataa vastausta yksin tässäkin ketjussa on.


    • Essolaiset eivät trollaa

      Me essolaiset emme todennäköisesti trollaa, sillä emme tarkalleen tiedä, mitä se trollaaminen oikein tarkoittaa. Kertoilemme vain kansankielellä niitä Essolla sattuneita juttuja, joilla oletamme olevan laajempaakin mielenkiintoa. Ihan hyvin olemme tällä konstilla pärjäilleet, ja neitosetkin ovat olleet meille suosiollisia, joten politiikkamme vaikuttaa oikealta.

      • Kas, kas

        Yleismies
        Kas , koira älähtää kun kalikka kalahtaa !


      • T-yrittäjäpomo
        Kas, kas kirjoitti:

        Yleismies
        Kas , koira älähtää kun kalikka kalahtaa !

        Eihän kaveri sille mitään voi, jos paikallisella St1 tai ABC:lla antaa itselleen munkkikahvien kera tukevaa tarinaa kertoa!!
        Monesti on iteki joutunu toteamaan, että näin minulle on kerrottu...

        Voi mitä ruikutusta koko palsta! Jos ihmiset perehtys ennemmin vaikka yritysverotuksen porsaanreikiin, vois omat lahjatavarapuljut, vaatekomeron kokoset käsityöliikkeet tuottaa paremmin.


    • psykonarsissi

      Well, ihmisiä on verkossa ja netissä miljardeja.
      Jos kirjoittaa 'dominoivasti', yrittää saada asiaansa kuuluviin tms, niin ei ihme että ketuttaa, koska täällä asioi tuhansia ja taas tuhansia ja jutut on spämmii , kevyttä chattii jne.

      Kokematon voi vetää siitä herneet nenään.

      Mutta toi : tod näk on seassa psykop,narsistei jne,... täällä on anonyymina helppo purkaa oloaan, mutta itse näkisin asian plussa puolen : ilmaistu viha ei ole niin paha asia ku padottu viha.

      Ja mitä persoonallisuuksiin tulee, osa on luonteeltaan dominoivia ja toiset myötäileviä, totuus on ettei kahta samanlaista... vaikka 'tutkijat' kuvaisi metsää, eivätkä näe puita. Hirveen hankala määritellä ihmisiä niitä tuntematta pelkän generoidun tekstin mukaan. Kirjoitelkaa, tää on hauskaa x)

      • T - yrittäjäpomo

        "täällä on anonyymina helppo purkaa oloaan, mutta itse näkisin asian plussa puolen : ilmaistu viha ei ole niin paha asia ku padottu viha."

        Joo ilmastu viha on aina "paree", ku padottu! Kyllä meikäläinenkin suuttu aikoinaan, kun tytöt jätti. Selittelin sitte kavereille parhain päin, että se Carina oli vaikee luonne. Ja Merrinkin jätin ihan itte, kun se siellä Sveitsissä kieltä oppimassa ollessaan ylpisty, ja oli niin olevinaan, niin olevinaan.. Mutta kaikkihan ne mut jätti Mämmistä Suskiin, ja Tuulasta Suskiin..

        Uskollisuus ei oo koskaan ollu mun vahva puoleni, johtusko siitä, et oon tällänen Apinan vuonna syntyny fisumies. Yks kiinalainen opiskelukaveri kerran sano, ett kyll huomaa, et oon Apinan vuonna syntyny sumplari, ja hymyili vinosti!


    • ei tulta ilman bensa

      Siis suurin osa aloituksista ja etusivulle päätyvistä "kohuotsikoista" täällä Suomi24:ssä ovat yleensä lähteneet juuri taitavien trollien kynästä. Hyväkin aloitus voi hukkua massaan ilman trollin sopivaan paikkaan iskeviä provosointeja ja välikommentteja. Ei ole tulta ilman bensaa.

      • Kyllä se tuli

        muuhunkin tarttuu.


      • T-yrittäjäpomo

        Joo ruokkia pitää..nuotion liekkejä bensalla kuin Kotkan venakkotyttöjä rahalla..sano entinen miäs, ku poveensa sylki.
        Voi poijjaat olise aikaa vielä 90-luvulla kun oli nuori, ja "palkkaa saamassa" elikkäs työnantaja hoiti maksupuolen. Meikäläinen vaan edusti, kosteilla ja ilman.

        Sillon tuli 1990-luvulla ensimmäinen kunnon autokin ostettua,
        ja kaikki kaverit kävi mun punasta menopeliä katsomassa. Kyllä oli pikkubroidikin kunnioittavasti hiljaa ...ekalla koeajolla. Ja puuseppä sukulainen innostu, että tällähän voidaan vaikka käydä huorissa...

        Kyllä olin kova jätkä, kun matkustin mallimimmin kanssa Italiaan lomalle...nykyään jo virtsaaminen on vaikeeta, ja Tenat nousee kiltisti ostoskärryyn...ku eturauhanen kasvaa. Uudet lukulasitkin pitäs hommata..että jaksas kaikkien tollojen liittymiskaavakkeita lukea!


    • kalikalikali

      Ala-arvoisin provoaloitus, joka on nyt yläpalkkissa on... Lihavat naiset ovat rumia. Alustuksessa ihaillaan anoreksiaan sairastuneita. Varma nakki saada viestejä ja mainoksia suomi 24:lle.

      Onneksi on mahdollisuus poistaa sivumainokset, joten se siitä mainonnan tehokkuudesta.

      • T-yrittäjäpomo

        Rumia ovat! Niissä ei miehisen makutuomarin silmä lepää! Entisissä hommissani pääsin paljon matkustelemaan myyntiedustajan roolissa. Tuli käytyä firman piikkiin Pariisissa ja Kiinassa. Kyllä siinä suomalaiset Susannat, Tuulat ja Annikat kalpenee sorjien unkarittarien ja pienten kaukoidän ilolintujen rinnalla.

        Nuorena poikana kun hoitelin muutamissa ravintelissa pelipöytää tuli illaksi tälläytyneitä mimmejä nähtyä oikein läheltä. Silloin pidin naivina maitoposkena suunilleen joka toista suomalaisia naista kauniina. Joskus tuli croupierin uniformussa lähdettyä..jonkun vanhemman varakkaamman rouvan matkaa. Ja voin kertoa, että loppuyöstä oli mirri muuallakin kuin kaulassa.... Sitä sitten nöyränä poikana hipsi setelitukkokädessä kädessä, päätään puistellen kotiin. Ja vanhemmat varakkaat lesket tykkäs. Hetken jo hatkitsin Auervaaran uraa.


    • Kylmät kädet

      Ihmiset ajattelevat liian yksiulotteisesti. Tyyppi on trolli, tai ei. Ei näin. Oikeasti tulisi vain etsiä kirjoitus, johon samaistua ja olla välittämättä siitä, että onko se kirjoitettu tosissaan, vaikko ei.

      • Kielitoimisto

        Ei ihminen voi olla trolli, ellet tarkoita pääsiäisnoitaa. PÄÄSIÄISNOITA ON TROLLI, KUSIPÄÄ! Tässä merkityksessään trolli viittaa viestiin, joka kalastelee vastauksia (tulee enkun sanasta trolling, joka on siis VIRVELÖINTI


      • T- yrittäjäpomo
        Kielitoimisto kirjoitti:

        Ei ihminen voi olla trolli, ellet tarkoita pääsiäisnoitaa. PÄÄSIÄISNOITA ON TROLLI, KUSIPÄÄ! Tässä merkityksessään trolli viittaa viestiin, joka kalastelee vastauksia (tulee enkun sanasta trolling, joka on siis VIRVELÖINTI

        Näin. Virvelöinti. Meikäläinen oli kohtuullisen kova kalamies nuorena poikana Vesalan kulmilla asuessaan. Oisin vieläkin, mutta nykyisin ei riitä aika edes huorissa käymiseen... Pitää vaan kattella näitä itähelsingin 100 kilosia ryhävalasakkoja, joissa ei kyllä miehisen makutuomarin silmä lepää....

        Edes pienessä kaljassa ei Suomen persjalkaset naiset näytä hyviltä. Onkohan niillä joku 100 kilon painorajan, että vasta sen saavutettuaan lähtevät ulos itseään näyttämään! Ja sitten ne läskit haluavat perustaa jonkun kahvilan tai hienommin sanottuna cafeterian. Eihän sellanen kannata, kun syövät kuitenkin itse kaikki leipomuksensa. Perustaisivat ennemmin jonkun 12h vuorokaudessa auki olevan kiskan, jossa kuluttavat kaloreita edes seistessään. Oppisivat akat samalla asiakaspalvelun saloja ja palvelualttiutta... Kyllä niin monenmoista väkeä kioskeissa käy.


    • 5e76k567k

      Aika monen lauseen voi aloittaa "jonkin tutkimuksen mukaan".
      Kannattaa ihan laittaa se tutkimus näkyviin.

      • ____(___

        Jos tarkoitat aloitusta, niin tutkimus käy ilmi aloituksessa olevasta linkistä, vai mitä tarkoitit?


      • +:)
        ____(___ kirjoitti:

        Jos tarkoitat aloitusta, niin tutkimus käy ilmi aloituksessa olevasta linkistä, vai mitä tarkoitit?

        Onko menossa tutkimus tutkimuksesta


      • tfutfut
        +:) kirjoitti:

        Onko menossa tutkimus tutkimuksesta

        Niitä tehdään paljon, joka inen hyvä tieteellinen tutkimus alkaa kirjallisuuskatrsauksella, jossa käydään läpi kaikki aiemmat tutkimukset aiheesta. Iltalehden toimittajat, muut toimittajat, poliitikot ja pääosa suomalaisista tutkijoista ei tosin osaa sellaista tehdä.


      • T-yrittäjäpomo

        Näin on... kato ne on just näitä lammasakkoja, jotka on aina palkkaa saamassa.

        Nykyisin yrittäjikskin tunkee kaikenlaista kouluuttamatonta työtöntä tollukkaa. Halutaan perustaa tyyliin kylpylä Vesalaan ja hotelli Vuosaareen.


      • T-yrittäjäpomo
        +:) kirjoitti:

        Onko menossa tutkimus tutkimuksesta

        Joo...tutkimuksen tutkimus tutkimuksesta!! Ou yeh! Meikäläinen lopetti opiskelut heti ku sai paprut käteensä. Ykkösiä on viimesin tutkintotodistus täynnä..tuli nääs mentyä rimaa hipoen viimesin koulutus läpi. Ja ryhmä töissä tuli vähän sumplailutua..ja ratsastettua toisten panoksella. Mutta hei, minä poika se porskutan vaan...Kun yks yritys joutuu vaikeuksiin perustan toisen. Siitä vyyhdistä ei verottaja hevillä ota selville, että mikä on muna ja mikä kana.

        Jo tutkimuksen tutkimukset ja tytäryhtiöt...ne on kun votka ja viski, veljekset!!


    • Mielestäni kaikista Suomi24 on 80% keskustelujen avauksista trollien näppäimistä lähtöisin. :D
      Kymmenenkin aktiivista trollia suoltaa satoja viestej helposti päivässä.
      Toivottavasti vakavien aiheiden aluilla heitä ei ole liikenteessä.

    • WiseUSA

      Suomi24 on psykopaatti sivu....
      trollaatte liikaa! x)

      • T-yrittäjäpomo

        Ei välttämättä. Mua kyllästyttää ainanen paapominen, ja ohjailu.
        Fiksu ihminen kyllä pärjää tälläkin sivustolla.

        Maailmassa on isompiaki asioita ku pieni trollaus, enkä nyt tarkota minkään hyvinkääläisen tai turkulaisen mallimimmin kynnen katkeamista.

        Entisissä hommistani mm. jouduin lähtemään, kun jäi muutama sopimus hoitamatta, kun oli jääny huikka päälle. Ilmeisesti mutsin sivulta peritty taipumus. Anyway, henkilöstön luotsaaminen on paljo isompi juttu, ku mitä kukakin milläkin sivulla kirjoitti...

        Esimerkiks broidilla ja sen kaiffarilla on tosi kovat ajat länsi Supmen rännibisneksessä. Jos mut ois älytty ottaa mukaan. ei lokviditeettiongelmia ilmenis..


      • Trollipoeka
        T-yrittäjäpomo kirjoitti:

        Ei välttämättä. Mua kyllästyttää ainanen paapominen, ja ohjailu.
        Fiksu ihminen kyllä pärjää tälläkin sivustolla.

        Maailmassa on isompiaki asioita ku pieni trollaus, enkä nyt tarkota minkään hyvinkääläisen tai turkulaisen mallimimmin kynnen katkeamista.

        Entisissä hommistani mm. jouduin lähtemään, kun jäi muutama sopimus hoitamatta, kun oli jääny huikka päälle. Ilmeisesti mutsin sivulta peritty taipumus. Anyway, henkilöstön luotsaaminen on paljo isompi juttu, ku mitä kukakin milläkin sivulla kirjoitti...

        Esimerkiks broidilla ja sen kaiffarilla on tosi kovat ajat länsi Supmen rännibisneksessä. Jos mut ois älytty ottaa mukaan. ei lokviditeettiongelmia ilmenis..

        "Suomi24 on psykopaatti sivu....
        trollaatte liikaa! x) "

        joo sulla näyttäis olevan silmätkierossa, on niin psykopaattinen ilme.


      • er gge e 452 t
        Trollipoeka kirjoitti:

        "Suomi24 on psykopaatti sivu....
        trollaatte liikaa! x) "

        joo sulla näyttäis olevan silmätkierossa, on niin psykopaattinen ilme.

        eg 4e rt5g er


    • Kielitoimisto

      Haistakaa vittu! Ja muuten "provo" eli fleimi on eri asia, kuin trolli. Fleimillä koetetaan saada jengi hiiltymään, trollilla kirjoittamaan mitä vain. Usein nää esiintyy samassa viestissä, mutta on silti eri asioita.

      • ...

        Väärin.

        Trolli kirjoittaa provoaloituksen. Jos ihmiset tarttuvat siihen, trolli yleensä jatkaa fleimaamalla, ei välttämättä aina, jos riitely jatkuu omalla painollaan. Tarkoituksena kuitenkin saada aikaan fleimisota. Provo on trollin tekemä aloitus, mutta voi trollaus alkaa kesken ketjunkin.

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli

        =DW=


      • Tää on selvä trolli
        ... kirjoitti:

        Väärin.

        Trolli kirjoittaa provoaloituksen. Jos ihmiset tarttuvat siihen, trolli yleensä jatkaa fleimaamalla, ei välttämättä aina, jos riitely jatkuu omalla painollaan. Tarkoituksena kuitenkin saada aikaan fleimisota. Provo on trollin tekemä aloitus, mutta voi trollaus alkaa kesken ketjunkin.

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli

        =DW=

        Kaksi kysymystä.
        Miksi trolleja ja provoja esiintyy vain ja ainoastaan nettikeskusteluissa?

        Miksei koskaan muita sivistyssanoja kuin provo ja trolli?

        Ei nimittäin juuri löydä pidempää ketjua jossa ei jossan välissä lukisi että tämä on selvä provo tai trolli. Eikö tuon voisi ylläpitäjä jo laittaa valmiiksi näkymään joka keskustelussa niin ihmisiltä säästyisi suuri vaiva kun ei tarvitsisi erikseen kirjoitta joka ketjuun?


      • Kielitoimisto
        ... kirjoitti:

        Väärin.

        Trolli kirjoittaa provoaloituksen. Jos ihmiset tarttuvat siihen, trolli yleensä jatkaa fleimaamalla, ei välttämättä aina, jos riitely jatkuu omalla painollaan. Tarkoituksena kuitenkin saada aikaan fleimisota. Provo on trollin tekemä aloitus, mutta voi trollaus alkaa kesken ketjunkin.

        http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli

        =DW=

        Voi sua, kun TROLLI EI OLE HENKILÖ, VAAN SE ITSE TEKSTI. ja sulla on yks lähde taas. Jos trollilla viitataan henkilöön, kyseessä on pääsiäisnoita. Lue pelle sanakirjasta. Sun mukaan jotku luudilla lentelevät koukkunenät skrivailee fleimejä. Koko provo-sana on pelkkä 2000-lukulaisen suomalaisen nettikeskustelun tuotos, just jostain kaksplussan pellekeskusteluista levinny junttiurpojen käyttöön. Ysäriluvulla sanottiin fleimi samasta asiasta. Mee oikeesti himaan noiden idioottimaisten mielipiteittesi kanssa, juntti-einari. Tajuatko, että olet itse väärässä ja mulla on 110% selvät perustelut? PLEASE BITCH, painu vittuun


      • Snäpäyttäjä?
        Kielitoimisto kirjoitti:

        Voi sua, kun TROLLI EI OLE HENKILÖ, VAAN SE ITSE TEKSTI. ja sulla on yks lähde taas. Jos trollilla viitataan henkilöön, kyseessä on pääsiäisnoita. Lue pelle sanakirjasta. Sun mukaan jotku luudilla lentelevät koukkunenät skrivailee fleimejä. Koko provo-sana on pelkkä 2000-lukulaisen suomalaisen nettikeskustelun tuotos, just jostain kaksplussan pellekeskusteluista levinny junttiurpojen käyttöön. Ysäriluvulla sanottiin fleimi samasta asiasta. Mee oikeesti himaan noiden idioottimaisten mielipiteittesi kanssa, juntti-einari. Tajuatko, että olet itse väärässä ja mulla on 110% selvät perustelut? PLEASE BITCH, painu vittuun

        "PLEASE BITCH, painu vittuun"

        Oletko homoseksuelli ?


      • Snäpäyttäjä haist vi
        Snäpäyttäjä? kirjoitti:

        "PLEASE BITCH, painu vittuun"

        Oletko homoseksuelli ?

        Joo vittu ime mun kyrpää juntti


    • T-yrittäjäpomo

      Trollollailu on todellakin vain pientä hulluttelua!! Varsinkin kun ei itse ole kohteena.... No, ei vaiska!

      Varsinkin täällä Itä-Helsingissä on paljon tiukkapiposta, harmaats sakkia! Äskenkin yks muija soitti, ja vaati tarkastusta yhdistyksen kassasta, koska mulla on muka mennyt omat ja yhdistyksen rahat sekaisin!

      On sitä suurempiakin asioita kuin trollaus, kuten se, että sain fudut edellisestä duunipaikastani juopottelun ja rahaepäselvyyksien takia! Nyt oon sitte ollu omillani, en koko ajan vaan palkkaa saamassa.

    • Avokaulus

      Sitäkös impi ihmetteli jota erkko eritteli mitä päivö panetteli.

    • aika trollimaista

      24h:
      22 262 viestiä.

    • trolliProvoprinsessa

      Tämän keskustelun aloituksen tarkoitus on herättää sisäiset trollimme henkiin...

    • trollailen joskus

      On joitain aloituksia, jotka eivät liity mitenkään aihealueeseen, ovat huonosti artikuloituja, niistä puuttuu tavutukset ja usein höystetty hullunmaanisella "hahahhaha a!! hah" lopetuksilla

      Tulee vain sellainen olo, että onko kirjoittaja juuri saanut tietokoneeseen tuntumaa vai mistä kiikastaa, hullu joka tapauksessa.

      Trolleja löytyy niin päivänselvää kuin erittäin hienovaraistakin, kannattaa vain muistaa että netissä ollaan ja nettiin voi kirjoittaa oikeastaan mitä vain.

    • Kielitoimisto

      Tässä huono teksti psykopatiasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia Ihan vaan, että tiedettäisiin edes suunnilleen, mistä keskustellaan. Tämä teksti ei ole akateemista nähnytkään, esimerkiksi, koska viittaaminen on monin tavoin puutteellista ja epämääräistä, puolet viittauksista on samaan kirjoittajaan jne. Surkea teksti, mutta kaipa se jotain osviittaa antaa. Tekstin säälittävin argumentti on, että psykopatiaa voitaisiin luotettavasti mitata, vaikka samassa tekstissä todetaan, että määritelmästä ei ole yksimielisyyttä. Mitäs muuttujia mittaat? Mut kyllä tämmönen höttö riittää kaikille vitun toimittajille, nettikolumnisteille ja -keskustelijoille VITUN PELLET

    • neutri atomi hikkine

      tässä arvojen mailmankaikkeudessa, olemme, olemme, olemme, olemme, olemme ja hyvä näin on arvioituakin selvempää ettei vakavammat tapaukset tule esiin keskustelupalstoilla, otan vastuun pahimpien arvioijien kohteena ja arviojien omalle tilille kääntää koko paskakärry/ämpärillinen paskaa ... --- likakaivo ämpärillinen --- provoja/trolleja -------------------------------------------------HUUHAANÄÄS

    • Trolli/ei-trolli

      Eihän näin pitkää ketjua kukaan jaksa lukea, mutta...

      Olen trollannut monesti, joskus taas keskustellut asiallisesti. En koe olevani psykopaatti, vaan enemmän trollatessa on ollut kyse siitä, että olen ollut huonolla tuulella, turhautunut jostain tai todella vihainen tietystä asiasta, ja sitten lähtenyt hakemaan huomiota, ärsyttämään ihmisiä tai muuta, joka saa oman mielen helpottumaan.

      Yleensä juttelen asiallisesti.

      Joskus olen jopa samassa keskustelussa puhunut yhdellä nimimerkillä asiallisesti ja toisella trollannut vain hämmentääkseni soppaa.

    • Trollilista?

      Täällä on tullut jo monipuolista tietoa sekä trollauksesta että psykopatiasta.
      Kannttaisiko listata trollien nimimerkkejä tähän kirjoitukseen? Siten muut osaavat välttää heidän kirjoituksiaan. Muutama onkin mainittu.

      Yleistä mielenterveydestä-palstallakin on kirjoitus trollauksesta:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12068309
      Siellä yleisin trolli on "psykiatri"-nimimerkki.

    • 9mm

      Asiallista keskustella täällä ehkä suomen suurimalla trolli sivustolla, trollaamisesta, no kai tämän voi vetää sarkasmin piikkiin.

    • Simmmpa

      En jaksunut lukea koko ketjua lävitse enkä sen takia halua esiintyä suuna ja päänä
      asiassa.

    • Palstaloman aika

      Ainakin kaikki psykopaatit on taas tänne kutsuttu ja pahimmatkin ilmoittautuneet saman tien.

      Mutta miksi aina tänne?

    • yks

      niin, haluaisin uskovaiseksi ....................

    • varpaana/sormena

      Emmä tiiä,
      jos nyt vaan yleensä elämä ja maailma on semmonen
      - paljon asioi , ihan omassa elossakin itsekoettuna, jotka kirkkaasti menee
      yli kestokyvyn ja ymmärryksenkin, maailma teki musta typerän, sanoo monetkin.
      - oikeesti väsyy, reagoi tylsyydellä ja typeryydellä, ainaski nuoremmat sanoo
      hyvin yksinkertaiseks, jos joka temppukoulun vouhkauksessa ole mukana
      ja oikeesti kärryillä pysy, ei osaa aina olla ees ikuisessa maksumiehen roolissa.
      - mielenkiinto suuntautuu toisaalle - sekään oo joittenkin mielestä oikein ja hyväksyttävää eikä ketään miellytä ihan kaikki maailman asiat,
      - joku vedätys - eiks niihinkin liity kaikenlaista, variaatioita monenmoisii,
      itsestäänselvistä, tarkoituksellisista tarkoituksettomiin
      - tommone psykopatia-sana lähinnä tuo erilaisia vahvuus- ja herkkyysasteita ihmisissä mieleen. Vaihtelua monenmoista kuin maailmassakin jossa elämme.

      • 2 4erwf 43 r4f3

        w4t w4 gtf3wgf 3 gf


    • 17+16

      Kyllä se tänäpäivänä on jonkinlainen mielisairaus, koska se on osittain järjestelmällistä provosointia. Esimerkiksi lietsotaan vihaa ihmisten keskuuteen ja kutsutaan sitä trollaamiseksi.

      Ennen oli kaikki paremmin. Trollaaminen oli "Ei niin vakavaa" hauskanpitoa, jossa viedään keskustelua alkuperäisestä suunnasta väärään tai muuten vain viljellään tietoa, mikä sekottaa ihmisiä. Hyvän maun rajoissa. Sitten väärät ihmiset keksivät internetin ja nykyisin trollaaminen on vieroittunut alkuperäisestä tarkoituksestaan.

      Miksi kukaan edes avaisi keskustelua, jonka muut hylkäävät provona? Ei se ole trollaamista, se on vain kaistan kuluttamista. Trollihan saisi ihmiset keskustelemaan näkkileivän vaikutuksesta valkohaiden käyttäytymiseen mielipidetasolla. (Kieltämättä aika pätevä aihe)

      • 17-5

        Katollinenkirkko niin tekee FN nuhteli kovin sanoin Paavia, mutta ei tapahdu mitään, kuinka Suomessa--kaikki ovat hiljaa kun rikollisuus on kysymyksessä?

        Kirjoitukset ovat todella alle miinuksen kuitenkaan eivät kaikki!


    • Trollientrolli!
    • Kylmät kädet

      Yölinjalla Pekka Sauri yritti jo 90-luvulla saada Lepakkoluolan pojat tajuamaan, ettei siinä ole mitään pahaa, jos olette keksineet koko ongelmanne, mutta älkää hyvät ihmiset puhelunne päätteeksi PALJASTAKO sitä, että kaikki olikin vain huumorimielessä sepitettyä fiktiota, sillä moni ihminen samaistuu uskottavaan avautumiseen.

      Sillä, että onko anonyyminä tehty avautuminen totta vai ei, ei ole mitään väliä, jos oikein mietitte.

      • Yölinjalla

        Yölinja rulas kybällä. Kuuntelin sen aina, jostain syystä.


      • Kylmät kädet
        Yölinjalla kirjoitti:

        Yölinja rulas kybällä. Kuuntelin sen aina, jostain syystä.

        Varmasti osasyy lopettamiseen oli Lepakkoluolan pojat.


    • Niskapersote

      Trolli on pirullinen kiusanhenki joka heitetään niskasta pihalle ennenkuin
      tilaisuus alkaa . Lyhyesti sanottuna .

    • T-yrittäjäpomo

      Hahhahhah kunhan olen jauhanut paskaa koko ajan ja ootte vastailleet tosissanne. Hahhah, voi teitä...

    • ilman diagnooseja

      Jokaisellehan meistä jokin diagnoosi löytyy, kun oikein etsitään. Trollailu lienee enemmänkin ajanvietettä niille, joilla on liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä.

    • naurattaaaaaaaaaaaa

      Eivät ole, he ovat kokoomuksen puoluetoimiston väkeä.
      Nehän täälläkin riehuu, joka palstalla.

    • kotkotkoot

      mielestäni keskustelupalstoilla on tosi kivaa. mitä usempi on mukana niin tietenkin löytyy aina joku joka provosoi... ei kannata ottaa nokkiinsa, siellä on niin monta kivaakin ihmistä jotka ovat asiallisia. monet naurut olen saanut noilla palstoilla.

    • nuorempi

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Koko "tutkimus" oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Trollaamisessa ja siihen suhtautumisessa on lähes aina kysymys huumorintajun asteesta ja laadusta.

      Itse kirjoittelen nettiin vakavamielisiä tekstejä, kommentteja ja keskustelunavauksia esim. yhteiskunnallisista aiheista.

      Joskus törmään keskustelun lomassa ärsyttäviin, parin lauseen mittaisiin trolliviesteihin, jotka ohitan tottuneesti. Joskus törmään trolliviesteihin, jotka saavat minut purskahtamaan nauruun tai jotka vain piristävät päivääni huvittavuudellaan.

      Joskus tunnen kiusausta itse pistää jonkun vitsikkään trollausviestin johonkin keskusteluun. Ja joskus (en kovin usein) annan periksi kiusaukselle.

      En ole jaksanut lukea tarkemmin, miten tutkija määritteli trollaamisen tutkimuksessaan. Eli ehkä hänen käsityksensä siitä, mikä ylipäätään on trollausviesti ja mitkä ovat sen rajat, on ratkaisevasti erilainen kuin minun? Luulenpa kuitenkin, että koko tutkimus on vain yksi surullinen esimerkki siitä, mihin sairaalloinen loukkaantumisen kulttuurimme johtaa.

      Ainoa mitä en hyväksy, on erilaiset vakaviin aiheisiin, kuten sairauteen, väkivaltaan ja kuolemaan yms liittyvät, "trollaushengessä" toteutetut solvaukset, uhkaukset ja yllytykset sekä tietysti henkilöidyt mustamaalaamiset. Mutta tällaisissa tapauksissa joudutaan kirjoituksia jo pohtimaan rikoslainkin kannalta.

    • Pate the batman

      En kommentoi

      • Pate the batman

        En kommentoi


      • Pate the batman
        Pate the batman kirjoitti:

        En kommentoi

        En kommentoi


      • Pate the batman
        Pate the batman kirjoitti:

        En kommentoi

        En kommentoi


      • Pate the batman
        Pate the batman kirjoitti:

        En kommentoi

        En kommentoi


      • Pate the batman
        Pate the batman kirjoitti:

        En kommentoi

        En kommentoi


    • ,,,,,,,

      Minusta kun tuntuu, että kuvitelma siitä on.

    • Ilkimyksiä

      Täällä on ilkeitä ihmisiä .

      • väsy-tys

        Eikö sinulle riittänyt jo se yksi pitkä ketju ? Pitikö toinenkin nostaa vielä esiin ?


      • vasy-tys
        väsy-tys kirjoitti:

        Eikö sinulle riittänyt jo se yksi pitkä ketju ? Pitikö toinenkin nostaa vielä esiin ?

        Minä en sitten ole tuota kirjoittanut, tänään tutustuin ensimmäistä kertaa tähän keskusteluun.


      • Kaisa Reikänaama
        vasy-tys kirjoitti:

        Minä en sitten ole tuota kirjoittanut, tänään tutustuin ensimmäistä kertaa tähän keskusteluun.

        Huomasin myös että toinen on esiintynyt sinuna. Tuollaistahan ei rueta- ketjun aloittaja kirjoittaisi missään tapauksessa.
        Vaan jos onkin tarkoitis saada tähänkin 500 tappiin.


    • Taitaa olla niin, että lasten satujen mukaisesti trolli olisi Monni-kissa ja hänellä on tyhjännaurajia; Pilli ja Pulla käskyläisiä siipeilijöinä ja tekemässä likaista työtä. Monni häijyilee ja saa lopulta ainakin Pekoilta takkiinsa, mutta ei ota opikseen vaan jatkaa touhujaan. Tunteeton ja ilkee ja vastuutaottamaton trolli on kiistämättä ilman tutkimuksiakin lehtiartikkelin väitteen kaltainen ilmiö.

      • bussikuski

        ei näkyneet trollit onnistuvan tuossa pitkässä rueta-ketjussa. heidän ansiostaan taitaa avautua kohtapuoliin uusi ketju aiheesta. niin että turhaa työtä teiltä.


      • ----
        bussikuski kirjoitti:

        ei näkyneet trollit onnistuvan tuossa pitkässä rueta-ketjussa. heidän ansiostaan taitaa avautua kohtapuoliin uusi ketju aiheesta. niin että turhaa työtä teiltä.

        Jossakin kohtaa väittivät ketjua riidattomaksi.

        Lukekaahan loppupäästä näyttääkö siltä.

        Mihinkäpä se koira luonteestaan pääsee.


    • Voi valita

      Täällä on tosipaljon ilkeitä ihmisiä , yli kuusikymppisissä . Työelämässä niitä nähnyt , joutunut sietämään , nyt ei tarvitse , voi valita .
      Se on uskomattoman hienoa kun voi kääntää sivun . Pahanvallassa oleva
      on säälittävä .

      • Klenkkajalka

        Täällä on paljon ilkeitä tyhjäntoimittajia, joilla ei ole muuta tekemistä kuin istua aamusta iltaan koneella. Valitettavasti joskus tuntuu siltä.
        Trolliviestit voi ohittaa nopsasti eikä niistä kannata välittää.
        Minua ärsyttää henkilöä solvaavat viestit ja vakavista asioista nälvimiset, kuten jos joku mainitsee jostain sairaudesta. Elämä, kuolema, sairaudet ja muut vastaavat eivät ole ivailun aiheita. Ne ovat ikäluokkamme arkipäivää ja miksi kieltää kirjoittelu tällä palstalla. Jos tällainen viestin sisältö kiusaa, niin kannattanee olla kommentoimatta jos asiallinen ei voi olla.


      • ,,,,
        Klenkkajalka kirjoitti:

        Täällä on paljon ilkeitä tyhjäntoimittajia, joilla ei ole muuta tekemistä kuin istua aamusta iltaan koneella. Valitettavasti joskus tuntuu siltä.
        Trolliviestit voi ohittaa nopsasti eikä niistä kannata välittää.
        Minua ärsyttää henkilöä solvaavat viestit ja vakavista asioista nälvimiset, kuten jos joku mainitsee jostain sairaudesta. Elämä, kuolema, sairaudet ja muut vastaavat eivät ole ivailun aiheita. Ne ovat ikäluokkamme arkipäivää ja miksi kieltää kirjoittelu tällä palstalla. Jos tällainen viestin sisältö kiusaa, niin kannattanee olla kommentoimatta jos asiallinen ei voi olla.

        Sairauden ja kuoleman kielto on pelkoa perimmiltään. Ihminen, joka on niiden tuttu, ei niitä pelkää.
        Raukka pelkää.


      • Hole in one
        Klenkkajalka kirjoitti:

        Täällä on paljon ilkeitä tyhjäntoimittajia, joilla ei ole muuta tekemistä kuin istua aamusta iltaan koneella. Valitettavasti joskus tuntuu siltä.
        Trolliviestit voi ohittaa nopsasti eikä niistä kannata välittää.
        Minua ärsyttää henkilöä solvaavat viestit ja vakavista asioista nälvimiset, kuten jos joku mainitsee jostain sairaudesta. Elämä, kuolema, sairaudet ja muut vastaavat eivät ole ivailun aiheita. Ne ovat ikäluokkamme arkipäivää ja miksi kieltää kirjoittelu tällä palstalla. Jos tällainen viestin sisältö kiusaa, niin kannattanee olla kommentoimatta jos asiallinen ei voi olla.

        @ Klenkkajalka

        Homoilla klenkkaa vain se keskijalka, ja sitähän ei homot itse halua vammana käsiteltävän.
        Ne klenkkaa jatkuvasti väärään koloon.


      • Trolla-us
        Hole in one kirjoitti:

        @ Klenkkajalka

        Homoilla klenkkaa vain se keskijalka, ja sitähän ei homot itse halua vammana käsiteltävän.
        Ne klenkkaa jatkuvasti väärään koloon.

        Sittenkö tämä ketju käsittelyyn jotta 500 täyttyy?
        Tämä trollausasia ei ole vielä tyydyttävästi loppuunkäsitelty.


      • Hole in one kirjoitti:

        @ Klenkkajalka

        Homoilla klenkkaa vain se keskijalka, ja sitähän ei homot itse halua vammana käsiteltävän.
        Ne klenkkaa jatkuvasti väärään koloon.

        Hole in one@.

        Näisen peräaukkoon naiminen on ollut miesten suosiossa läpi ihmiskunnan historian. Eräs nainen kertoi kun hän nai kreikkalaisen miehen, että hänellä oli aluksi vaikeuksia tottua tähän kreikkalaiseen naimistapaan..

        Onko oikeaa koloa, olet varmaan itsekin antanut naisen ottaa suihinsa?

        Vai onko sekin väärä kolo?.


    • Ei ole

      Ei ole trollausta ollenkaan , on vaan ilkeitä ja katkeria ihmisiä , suomeksi sanottuna .

    • hei vain

      Itse jos näen keskustelun typerästä aiheesta niin mene heti vittuilemaan ja ankarasti trollaan koska voin. Toisaalta jos näen viksun ja asiallisen keskustelun niin käyttäydyn asiallisesti.
      Eli johtopäätös on, että vietän suuren osan nettia ajasta vittuiluun ympärin maailmaa enkä kadu mitään.

      • ???

        Mitä siitä saat? Hyvän mielenkö?


      • moi vain
        ??? kirjoitti:

        Mitä siitä saat? Hyvän mielenkö?

        Kyllä saan tyydytettyä itseni ja saan hyvän tunteen tiedosta että joku on vitun tyhmä ja sain tämä hänelle ilmoitettua.


      • ???
        moi vain kirjoitti:

        Kyllä saan tyydytettyä itseni ja saan hyvän tunteen tiedosta että joku on vitun tyhmä ja sain tämä hänelle ilmoitettua.

        Kuulepas, jos joku on tuhmä, ei hän sitä itse tajua. Onhan se täälläkin kerta toisensa jälkeen nähty.
        Kuvittelee itsestään vielä päinvastaista, kun saa viimeisen sanan, johon toinen ei enää kehtaa ottaa kantaa.


      • ???????
        ??? kirjoitti:

        Kuulepas, jos joku on tuhmä, ei hän sitä itse tajua. Onhan se täälläkin kerta toisensa jälkeen nähty.
        Kuvittelee itsestään vielä päinvastaista, kun saa viimeisen sanan, johon toinen ei enää kehtaa ottaa kantaa.

        Niin?


      • ???
        ??????? kirjoitti:

        Niin?

        Onko luetunymmärryksessäsi jotain vikaa, vikaa, vikaa?


      • ?!?!?!
        ??? kirjoitti:

        Onko luetunymmärryksessäsi jotain vikaa, vikaa, vikaa?

        Ei mutta onko ongelmia saada aikaiseksi mitään pointtia?


    • Trollaamisesta päättää palstoilla luotsi.
      Kaikki mitä ei poisteta, ei ole trollaamista.
      Vaikka niin helposti voisi luullakin.

      H.

    • eppu2

      Onko tyhmiä olemassa? Yksi tietää yhtä, toinen toista. Yksi on viisas jossain ja toinen toisessa asiassa. Toisella kirjaviisaus ja toisella käden taito.
      Yksi on yhtä mieltä ja toinen toista mieltä.
      Joku ymmärtää yhden lajin huumoria, toinen toisen.
      Sanojenkin merkitys voi olla toinen eri puolilla valtakuntaa.

      • "eppu2"

        Jokohan tämä on se viimeinen sana?
        Niin tyhjänpäiväinen yhteen-veto vanhoista totuuksista kun on.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Jokohan tämä on se viimeinen sana?
        Niin tyhjänpäiväinen yhteen-veto vanhoista totuuksista kun on.

        H.

        Totuudet ovat aina vanhoja, muttei tyhjänpäiväisiä.
        Vai, että viimeinen sana, älä ny hulluja puhu, vastahan tässä on päästy alkuun.


      • Hantta Pulju
        eppu2 kirjoitti:

        Totuudet ovat aina vanhoja, muttei tyhjänpäiväisiä.
        Vai, että viimeinen sana, älä ny hulluja puhu, vastahan tässä on päästy alkuun.

        Hyvin vähän, jos ollenkaan totuuksia. Vanhat todetaan vääriksi, ja uudet otetaan käyttöön.
        Kunnes nekin vaihtuvat.


      • Kehtaatko?

        @eppu2

        Niinpä! Muistan kun ihmettelin kouluaikana yhtä Oulusta muuttanutta poikaa joka sanoi, kun ehdotin jonnekin menemistä ettei hän kehtaa.
        Ihmettelin että miten niin ei kehtaa, mitäs häpeämistä siinä on, mutta Oulussa tarkoitetaan sanalla "kehtaa" samaa mitä täällä etelämmässä sanalla "viitsiä".


      • Kehtaatko? kirjoitti:

        @eppu2

        Niinpä! Muistan kun ihmettelin kouluaikana yhtä Oulusta muuttanutta poikaa joka sanoi, kun ehdotin jonnekin menemistä ettei hän kehtaa.
        Ihmettelin että miten niin ei kehtaa, mitäs häpeämistä siinä on, mutta Oulussa tarkoitetaan sanalla "kehtaa" samaa mitä täällä etelämmässä sanalla "viitsiä".

        :)
        No - ainakin myöhemmin oivalsit, ettei kyse ole seurastasi :D
        Se viitsiminen - katuikohan!? :)


      • eppu2
        Hantta Pulju kirjoitti:

        Hyvin vähän, jos ollenkaan totuuksia. Vanhat todetaan vääriksi, ja uudet otetaan käyttöön.
        Kunnes nekin vaihtuvat.

        On hienoa, että asioita funtsitaan monelta kannalta.


    • suomalainen ei tiiä

      Voisiko joku suomentaa, mitä tarkoittaa trollaaminen?

    • Ei ole

      "suomalainen ei tiiä"
      Asiasi selitetty edellä"Ei ole" 13.3 2014 klo08.59

    • ei mitään uutta..

      Eiköpähän aihe kuulu enempikin
      tohon tautisen maailman tautiperintöä - otsikoiden alle?

      Hallituksella menossa erittäin likainen peli, luonnehtii puolustusministeri otsikoissa.

    • 10-17

      Miksi ei oma sivu apinoilla???

    • Tavallinen arki

      Sairautta on monenlaista, joku sairas hääräilee täälläkin. Tänne kun pääsee
      kaikki jotka kynnelle kykenee, ei kysellä taustoja. Arkipäivän mukavat puuhastelut
      näyttää olevan erikoisen vainon kohde, voi vaan kuvitella mistä johtuu.
      Puuttuuko tavallinen arki toisten elämästä, voiko siitä olla kade.
      Kyllä puuttuu, voi olla.

      • Muuan eräs

        Näin on nimimerkki "Tavallinen arki".
        Olen pysytellyt takavasemmalla muutaman viikon, mutta pitää vissiin painua sinne takaisin. Ei näitä riitelyjä viitsi lukea saati kommentoida. Paksuihin kalloihin ei näy mahtuvan että kaikille on tilaa ja kirjoitelkoon jokainen missä ketjussa tahansa ja antakoon niiden ketjujen olla rauhassa jotka eivät ole oman maun mukaisia.
        Plussaajista ja miinustajista ei tarvitse välittää, vain ymmärtää että se on pelkkää kiusantekoa. Olen huomannut että mitä fiksumpi kirjoitus, sitä enemmän miinuksia. Se on tätä suomalaiselle ominaista kateutta. Kadehtitaan kun ei itse osata muuta kuin miinus lauittaa.

        Hatunnosto teille, jotka jaksatte kirjoitella muiden iloksi.


      • fiksu ja faksi
        Muuan eräs kirjoitti:

        Näin on nimimerkki "Tavallinen arki".
        Olen pysytellyt takavasemmalla muutaman viikon, mutta pitää vissiin painua sinne takaisin. Ei näitä riitelyjä viitsi lukea saati kommentoida. Paksuihin kalloihin ei näy mahtuvan että kaikille on tilaa ja kirjoitelkoon jokainen missä ketjussa tahansa ja antakoon niiden ketjujen olla rauhassa jotka eivät ole oman maun mukaisia.
        Plussaajista ja miinustajista ei tarvitse välittää, vain ymmärtää että se on pelkkää kiusantekoa. Olen huomannut että mitä fiksumpi kirjoitus, sitä enemmän miinuksia. Se on tätä suomalaiselle ominaista kateutta. Kadehtitaan kun ei itse osata muuta kuin miinus lauittaa.

        Hatunnosto teille, jotka jaksatte kirjoitella muiden iloksi.

        Fiksu ja fiksu.

        Sinulla on vain oma fiksuusmittarisi.


      • Tavallinen taaplaaja

        Olen samaa mieltä.
        Yli kuuskymmpisiä on Suomessa paljon ja muutama hassu täällä tappelee palstaherruudesta. Annetaan vain kaikille tilaa ja mahdollisuus kirjoittaa mistä haluaa.


      • ihoummessa
        Tavallinen taaplaaja kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Yli kuuskymmpisiä on Suomessa paljon ja muutama hassu täällä tappelee palstaherruudesta. Annetaan vain kaikille tilaa ja mahdollisuus kirjoittaa mistä haluaa.

        Eipä täällä enää juuri viitsi suutaan avata. Ei saa, eikä osaa enää antaa mitään. Kai kaikkeen kyllästyy, kuivuuteenkin.


    • ... ja tiedättehän, että kun painat ctrl f - ja kirjoitat riville esim päiväyksen (4.4.), niin viimeisin kirjoitus pitkässä ketjussa löytyy...
      :D

    • ghdfh

      Aloittaja ime kyrpää

    • 19-4

      Kaikessa elämän hetkissä tulee provoja vastaan, koska älykkyys on poistumassa ihmisiltä.

      Hyvin harvoin on ihmisyyttä sen aidolla tavalla, aina takana jotain.

      Kysymys ei ole myöskään siitä kuinka suuri akateeminen koulutus on kyseessä.

    • Huooooooh

      No tämäkin vähän riippuu, on olemassa sellaista mukavampaa trollaamista ja sitten on olemassa sellaista, missä oikeasti on tarkoituksena pahoittaa toisen mieli/saada toinen vihastumaan.

      Itse provosoidun herkästi ja se ärsyttää, homma menee niin, että kerron asiallisesti perustellen oman mielipiteeni, joku sitten ymmärtää esim. jotakin väärin, yritän korjata tuota väärää tietoa, jolloin joku taas ymmärtää jotakin väärin ja taas yritän korjata. Väärinymmärrykset menee yhä kummallisemmiksi keskustelun edetessä ja vastaukset aggressiiviseksi, niin että lopulta jo herjauksen kriteerit täyttyy aika huolella. Siinä vaiheessa sitten huomaan, että jumalauta, näillä ihmisillä ei ole mitään halua keskustella itse aiheesta, he vain haluavat saada minut selittämään, sitten kun selitän, niin usein he alkavat sitten pilkkaamaan siitä selittelystä (ja tässä vaiheessa homma menee likaiseksi), keksivät faktoja jotka eivät ole faktoja ollenkaan jne.

      Ärsyttää kun tuo on osittain oma vikani ja tiedostan sen, siis kun en vain osaa olla selittämättä ja kun en vain tajua, ettei se vastapuoli halua keskustella asiallisesti. Usein sitten jatkan ja jatkan ja yritän kirjoittaa näille provoajille jotta jättäisivät rauhaan ja lopulta he seuraa jo moneen eri ketjuun provoamaan ja syyttävät minua ketjun pilaamisesta.

      Asia olisi esim. täällä helpommin hyväksyttävissä kuin kyseisellä palstalla, jossa olen vakituinen kävijä ja ihmiset tuntee palstapersoonani jne. kaikki loukkaukset ja nälvimiset tuntuu siellä paljon pahemmilta, melkein samalta kuin tuota tehtäiisin livenä. Onneksi ei kuitenkaan aivan.

      Parasta aikaakin homma on äitynyt ihan hirveäksi haukkumiseksi ja syyttelyksi ja puran sitä nyt sitten tänne, kun yritän olla reagoimatta :D Ei jumalauta että tekisi mieli vaan räjähtää, mutta kun sitä ne juuri haluaa. Asiaa ei muuten yhtään helpota se, että olen entinen koulukiusattu ja kotikiusattu ja saanut kokea henkistä väkivaltaa ikäni.

      Jajoo ratkaisu olisi pysyä pois palstalta, mutta tykkään kirjoitella ja kyseinen palsta kuitenkin on se missä olen tullut myös hyväksytyksikkin.

      TOISAALTA en tiedä lasketaanko tuollaista systeemaattista ihmisjahtia enää trollaamiseksi? Kepeää se ei ainakaan ole, eikä sillä haeta enää hauskuutta, paitsi ehkä trollille itselleen. Kyse taitaa olla enemmänkin nettikiusaamisesta, joka ehkä alkoi jostain yksittäisestä provosta, mutta äityi sitten (kuvaannollisesti) uhrin maassa potkimiseen.

      Ja varmaan joku tunnistaa nyt minut tästäkin, mutta se ja sama, asia hoidetaan nyt ylläpidon kautta ja jos ei sieltä, niin sitten ihan viranomaisiin olen yhteydessä, en kuitenkaan halua antaa kiusaajien ajaa itseäni pois tuolta, se olisi vain palkka heille ja valikoisivat sitten seuraavan, uhrin, minulle tämä sentäs on jo "tuttua".

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe