Svekoilla lyhyt matka henkiseen kotimaahan

kära sverige..yhyy..

ruotsiin,sinne pääsee jopa soutelemalla kesä-aikaan,sitähän tapahtui varsinkin sota vuosina.

Svekkuli nappaa banjon käteen ja repun selkään,siitä se matka alkaa.

14

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksei lähde?

      Ihmettelen että mitä hur.rit täällä vielä tekee.

    • viipuritakaisin!

      lär dig lite historia tack. procentmässigt var det FLERA finskspräkiga än svenskspråkiga som flydde kriget. Dessutom kom över 8000 frivillga soldater från sverige för att hjälpa oss. skulle vi göra samma sak?

      • Totuus!

        Suomalaisetbsotivat ja kuolivat Ruotsin puolesta peräti 700 vuotta. Ruotsilla oli kerrankin mahdollisuus maksaa kunniavelkansa takaisin talvisodassa, mutta se julistautui raukkamaisesti puolueettomaksi.

        Siihen nähden ei yksi vapaaehtoisjoukko tunnu missään. Kymmenet maat lähettivät vaapaehtoisia Suomeen. Ruotsalaiset sijoitettiin rauhalliseen linjaan pohjoiseen, koska sodanjohto ei halunnut vaarantaa pullamössövappaehtoisten henkeä.


      • Varmasti.

        Jos ruotsalaiset olisivat kuolleet Suomen puolesta 700 vuotta, niin varmasti Suomi olisi sitoutunut puolustamaan Ruotsia.

        Suomalaisilla on kunniantuntoa toisin kuin ruotsalaisilla.


    • viipuritakaisin!

      "Siihen nähden ei yksi vapaaehtoisjoukko tunnu missään. Kymmenet maat lähettivät vaapaehtoisia Suomeen."

      av totalt 11000 frvilliga från tio olika länder var 8000 svenskar. försöker du nu verkligen säga att svenskarna inte ställer mer upp för oss än andra?

      • rys.sän pelko

        Ruotsin apu oli pientä tosiasiassa,ruotsi pelkäsi auttaa Suomea.


    • viipuritakaisin!

      försök nu läsa lite av skolans historieböcker så får du se hur mycket sverige har hjälpt finland i alla år!

      • Kuules!

        Kuules nyt! Ruotsi on Suomen perivihollinen. Tämä on totuus, vaikka svekot väittävät Venäjän olevan sellainen.

        Ruotsi TARKOITUKSELLA köyhdytti Suomen. Suomi oli vain verotettava resurssiaitta, jota Ruotsi hyödynsi kuin Belgia Kongoa.

        Lisäksi Ruotsi tapatti suomalaisia myös sodissaan sukupolvi toisensa jälkeen. Niistä sodista hyöty meni Ruotsiin, Suomi sai haitat.

        Tämän ovat sanoneet monet puolueettomat historiantutkijat. Tämä keksustelukin on käyty laajasti läpi tälla palstalla monta kertaa.

        Mutta nettisuru postaa valhettaan pokkana ja esiintyy muka jonain historiantuntijana? Olet pelkkä surutrolli.


      • Niin.
        Kuules! kirjoitti:

        Kuules nyt! Ruotsi on Suomen perivihollinen. Tämä on totuus, vaikka svekot väittävät Venäjän olevan sellainen.

        Ruotsi TARKOITUKSELLA köyhdytti Suomen. Suomi oli vain verotettava resurssiaitta, jota Ruotsi hyödynsi kuin Belgia Kongoa.

        Lisäksi Ruotsi tapatti suomalaisia myös sodissaan sukupolvi toisensa jälkeen. Niistä sodista hyöty meni Ruotsiin, Suomi sai haitat.

        Tämän ovat sanoneet monet puolueettomat historiantutkijat. Tämä keksustelukin on käyty laajasti läpi tälla palstalla monta kertaa.

        Mutta nettisuru postaa valhettaan pokkana ja esiintyy muka jonain historiantuntijana? Olet pelkkä surutrolli.

        Historioitsija Matti Klingekin sanoi, että Suomi alkoi vaurastua HETI, kun pääsi Venäjän alaisuuteen. Syynä oli se, että Suomi sai vihdoin pitää OMAT verovaransa, eikä niitä lähetetty Tukholmaan ruotsalaisia hyödyttämään.

        Lisäksi suomalaisten pakkosotiminen loppui kokonaan. Vain vapaaehtoiset olivat mukana Venäjän sodissa. Monet suomalaiset nousivat kenraaleiksi ja amiraaleiksi Venäjän sotavoimissa.


      • yyyööökkk
        Niin. kirjoitti:

        Historioitsija Matti Klingekin sanoi, että Suomi alkoi vaurastua HETI, kun pääsi Venäjän alaisuuteen. Syynä oli se, että Suomi sai vihdoin pitää OMAT verovaransa, eikä niitä lähetetty Tukholmaan ruotsalaisia hyödyttämään.

        Lisäksi suomalaisten pakkosotiminen loppui kokonaan. Vain vapaaehtoiset olivat mukana Venäjän sodissa. Monet suomalaiset nousivat kenraaleiksi ja amiraaleiksi Venäjän sotavoimissa.

        Ruotsi on Suomen syöjä,sitä pitää inhota.


    • kun soudellaan

      Banjoa voi myös käyttää melana.

      • närpiöstä

        Snapseja vedellään ja viisuja laulellaan.


    • ekenäsbo

      Ahh vad skönt att flyttä till Sverige.

      • uraa

        Fennolla on vielä lyhyempi matka kotimaahansa Venäjälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe