Helsingissä sataa lunta!

hiutaleita leiailee

En ollut uskoa silmiäni kun äsken parvekkeella kävin. Luulin, että siitepölyä leijui ilmassa. Mutta luntahan se olikin! Kivaa. Takatalvi.

http://www.iltalehti.fi/saa/

20

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkas-Ukkoko

      Kyllä. Ilmasto on selkeästi kylmenemässä.

    • kevät saapuu

      Aprillipäivänä Helsingissä sataa lunta. Jopas nyt jotakin!

      • ilmastonmuuttaja

        Torstaiksikin ollaan luvattu lumisadetta Helsinkiin:
        http://www.iltalehti.fi/saa/?100658225/Suomi/Etel%E4-Suomi/Helsinki

        Nyt vois denialistit/realistit luyödä vetoa siitä, että sataako/ei-sada ;)


      • ilmastonmuuttaja

        Tarkkennetaan nyt vielä, että se ei ollut aprillipilaa, jos niin luulit. En minä osaa sellaisia tehdä. Täällä oikeasti satoi lunta.


      • kevät saapuu
        ilmastonmuuttaja kirjoitti:

        Tarkkennetaan nyt vielä, että se ei ollut aprillipilaa, jos niin luulit. En minä osaa sellaisia tehdä. Täällä oikeasti satoi lunta.

        En luullut, että olisi aprillipila, koska olisi huono pila. Lumisade Helsingissä huhtikuun alussa on aivan normaalia.


      • huomenta
        kevät saapuu kirjoitti:

        En luullut, että olisi aprillipila, koska olisi huono pila. Lumisade Helsingissä huhtikuun alussa on aivan normaalia.

        Kaikki on tietysti normaalia. Samoin kuin kaikki on luonnollista. Mikä ei olisi luonnollista? Normaalius/epänormaalius - jotka ovat subjektiivisiä käsitteitä jonkin ilmiön kannalta ei kerro ilmiön herättämästä tunnekokemuksesta. Minä en väittänyt mitään havainnollani, Se koski säätä ja julkaisin sen ilmastonmuutos palstalla, ja siitä tehtiin se virhepäätelmä, että olisin havainnon julkituomisella pitänyt ilmiötä epänormaalina? Ei. Tapahtuma vain aiheutti minussa voimakkaan tunnereaktion ja sitä voimisti se, että tuntui jo pari viikkoa sitten, että olisi tullut kevät, kun pääskysiäkin oli lennellyt taivaalla. Minusta oli vain kiva nähdä lumihiutaleiden leiuvan ja halusin sen kertoa. Kevät keikkuen tulevi.


    • 23456tydbrrvdc

      Talvi oli silti ennätys KUUMA

      • höpö höpö

        Ei ollut.


    • ilmastonmuuttaja
      • ??????

        Miksi pkeckman vaihdoit nimimerkkiä? Alkoiko kahden edellisen vuorokauden massiivinen hörhöilysi nolottamaan? Auttaako nimimerkin vaihto siihen? Eikö parhaiten auttaisi sen hörhöilyn lopettaminen tai ainakin vähentäminen reilusti?


      • ilmastonmuuttaja
        ?????? kirjoitti:

        Miksi pkeckman vaihdoit nimimerkkiä? Alkoiko kahden edellisen vuorokauden massiivinen hörhöilysi nolottamaan? Auttaako nimimerkin vaihto siihen? Eikö parhaiten auttaisi sen hörhöilyn lopettaminen tai ainakin vähentäminen reilusti?

        Vaihtelu virkistää. Ei minua mikään nolota. Jos kokisin massiivisesti hörhöilleeni, niin voisi nolottaa, mutta se on sinun - kuka lie - näkemys toimistani.

        Toisaalta, koska sain selvitettyä itselleni, että ihmisen lisäämä CO2 kasvattaa globaaleja keskilämpötiloja, niin oli aika astua vähän uudelle alueelle. Nyt en ole enää sääilmiöiden passiivinen sivustaseuraaja, vaan pystyn jopa vaikuttamaan niihin: siksi nimimerkki "ilmastonmuuttaja", sillä siitähän tässä on kyse: me ihmiset muutamme ilmastoa, eli olemme ilmastonmuuttajia.


      • Trolliukko
        ilmastonmuuttaja kirjoitti:

        Vaihtelu virkistää. Ei minua mikään nolota. Jos kokisin massiivisesti hörhöilleeni, niin voisi nolottaa, mutta se on sinun - kuka lie - näkemys toimistani.

        Toisaalta, koska sain selvitettyä itselleni, että ihmisen lisäämä CO2 kasvattaa globaaleja keskilämpötiloja, niin oli aika astua vähän uudelle alueelle. Nyt en ole enää sääilmiöiden passiivinen sivustaseuraaja, vaan pystyn jopa vaikuttamaan niihin: siksi nimimerkki "ilmastonmuuttaja", sillä siitähän tässä on kyse: me ihmiset muutamme ilmastoa, eli olemme ilmastonmuuttajia.

        Pkeckman on siirtynyt luoviin tiloihin, sen näkee tuosta nimimerkin kuvastakin.


      • ilmastonmuuttaja
        Trolliukko kirjoitti:

        Pkeckman on siirtynyt luoviin tiloihin, sen näkee tuosta nimimerkin kuvastakin.

        Ei näe enää kohta. Muutin just kuvaa. Kestää vähän aikaa ennenkuin uusi kuva näkyy.


    • Aika reilusti on Suomen ilmasto lämmennyt jos huhtikuun ensimmäisen päivän lumisadetta tavis pitää jotenkin erikoisena.

      • ilmastonmuuttaja

        No ei mut kuhan ilahduin. Aikaisen kevään jälkeen oli kiva yllätys. Hullulla ja köyhällä on halvat huvit ja ilon aiheet.


    • ilmastonmuuttaja

      Kiitos kaikille niille kolmelle tai kenties yhdelle, jolla on kolme rekisteröityä nimimerkkiä ja joka sillä tavalla käsittääkseni pystyy automaattisesti antamaan kaikille viesteilleni - merkkejä. On hienoa saada miinusmerkkejä. Siitä on hyötyä. Nimittäin ne, kenties vähän nuoremmat, jotka eivät niin paljon osallistu keskusteluihin, mutta lukevat näitä viestejä, joutuvat ihmettelemään, että miksi tuo yksi fiksuja viestejä kirjoitteleva teilataan täällä. Se panee heidät miettimään ja miettiminen kannattaa aina. Viestieni ansiokkuus ja niiden vaikuttavuus vain korostuu sitä kautta. Se auttaa lukijoita näkemään kuinka suurin osa ihmisistä on typeryksiä ja kuinka vallasta taistellaan kun ei osata olla yhteistyössä opa näinkin pienissä piireissä, kuin Suomi24:n keskustelupalstoilla. Minua nuo miinukset eivät haittaa myöskään siksi, että en anna niille mitään arvoa. en plussille enkö miinuksille, koska minulla ei ole harmainta aavistusta minkä takia niitä ollaan jollekin viestille annettu, niin ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Itse pyrin lukemaan ja ottamaan viesteistä ja niiden sisällöstä selkoa paskaakaan välittämättä siitä, mitä jotkut vellihousut ovat antaneet niille miinuksia tai plussia.

    • Trolliukko

      (Nimittäin ne, kenties vähän nuoremmat, jotka eivät niin paljon osallistu keskusteluihin, mutta lukevat näitä viestejä, joutuvat ihmettelemään, että miksi tuo yksi fiksuja viestejä kirjoitteleva teilataan täällä)

      No niin on tullu ihmeteltyä ja muutenkin pitemmän aikaa. Itse käyn satunnaisesti täällä pikkuisen hörhöilemässä ja lukemassa.

      • ilmastonmuuttaja

        Sait juuri yhden virtuaaliystävän :)


      • Trolliukko
        ilmastonmuuttaja kirjoitti:

        Sait juuri yhden virtuaaliystävän :)

        Mahtavaa


      • ilmastonmuuttaja
        Trolliukko kirjoitti:

        Mahtavaa

        Hienoa, että tänne syntyy välillä tällaista leppoista jutustelun poikasen tapaistakin.

        Sulla on hyvä nimimerkki. Rekisteröi se äkkiä ennenkuin joku toinen ehtii. Tarkistin, se on vielä käyttämättä. Jutellaan sit, jos vaikka otettais toisemme kaverit -listalle :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe