Napajäät ennätyksissä ja hyvissä

ilmasto kylmenee

30

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmasto lämpenee

      Pohjoinen merijää oli oikeasti mittaushistorian viidenneksi alimmalla tasolla tämän kuun alussa.

      Ilmaston lämpenemisen seurauksena voimistuneet tuulet ovat aiheuttaneet merijään pienoista lisääntymistä Etelämantereen ympäristössä:

      "Stronger winds explain puzzling growth of sea ice in Antarctica"

      http://www.washington.edu/news/2013/09/17/stronger-winds-explain-puzzling-growth-of-sea-ice-in-antarctica/

      Mutta eipä noilla ohuiden merijäiden pienillä vaihteluilla ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta, kun massiiviset mannerjäätiköt sulavat kiihtyvällä vauhdilla sekä Etelämantereella että Grönlannissa:

      http://climate.nasa.gov/key_indicators

      • ++++++++

        Vaihda tuo nimimerkkisi, ilmasto kylmenee ei se lämpene.


      • Voi sua hiihtäjää

        Miksi pohjoisella alueella ei tuule tarpeeksi, kun on jäätä vähemmän?

        Eikö ilmaston lämpeneminen vaikuta pohjoisella, kun ei jäät lisäänny?

        Voiko ilmaston yhä lämmetessä eteläinen puolisko jäätyä päiväntasaajalle asti?


      • eri tilanne
        Voi sua hiihtäjää kirjoitti:

        Miksi pohjoisella alueella ei tuule tarpeeksi, kun on jäätä vähemmän?

        Eikö ilmaston lämpeneminen vaikuta pohjoisella, kun ei jäät lisäänny?

        Voiko ilmaston yhä lämmetessä eteläinen puolisko jäätyä päiväntasaajalle asti?

        Pohjoinen ja etelä ovat toistensa peilikuvat. Pohjoisessa on meri, jota ympäröi manner. Etelässä on manner, jota ympäröi meri. Siinä on syy miksi vaikutus on erilainen.


      • Hippulat vinkuu
        eri tilanne kirjoitti:

        Pohjoinen ja etelä ovat toistensa peilikuvat. Pohjoisessa on meri, jota ympäröi manner. Etelässä on manner, jota ympäröi meri. Siinä on syy miksi vaikutus on erilainen.

        Mistä se tuuli tietää, että onko alla jäätynyt meri vai jäätynyt manner?

        Vai onko etelässä kaikki päinvastoin kuin pohjoisessa?


      • ++++++++

        Globaali jää tosiaan kaikkien aikojen top4 lukemassa


      • ilmasto kylmenee

      • -------
        ++++++++ kirjoitti:

        Globaali jää tosiaan kaikkien aikojen top4 lukemassa

        Eiköhän se globaali jää ole ihan top1-lukemassa, koska hupenee jatkuvasti kiihtyvällä vauhdilla.


    • pursottaja

      Jääpeite on arktiksella taas vähissä.

      http://ocean.dmi.dk/arctic/icecover.uk.php

      Ihmisen ja erityisesti sätkiä käärivien ja lattialle räkivien amis-nissanintuunaajien takia ilmasto lämpenee kiihtyvästi eikä mitään ole enää tehtävissä.

      • höp höpö

        Ei ole.

        https://stevengoddard.files.wordpress.com/2014/02/screenhunter_306-feb-22-10-26.gif

        Ihan normaalia vaihtelua.


      • -----

    • katsojan silmässä

      Kui niin vähissä? 2% hajonnanssa mennään. Ei lähelläkään aikaisempaa minimiä.

    • Eelis Permanen

      Ilmasto kylmenee, yksinkertainen kysymys miksi nimimerkkisi on ilmasto kylmenee? Kun se ei pidä paikkaansa. Suomessahan on ollut 2000-luvulla kahdeksan huippulämmintä vuodenaikaa (top5) ja huippukylmiä nolla!!!!! Sama trendi muuallakin mutta siitä enemmän kun hörhö myöntää ensin tämän Suomen selkeän lämpenemisen!

      • mitäkummaa

        Mitä höpäjät, ulkona pitäisi olla sun mukkaas lämpöstä, kylmähän siellä on, ei puhettakaan ilmaston lämpenemisestä


      • Kekkuli

        Kun keskustelun otsikkona on: "Napajäät ennätyksissä ja hyvissä ", niin Eelis yrittää vaihtaa puheenaihetta. Ymmärretään tietenkin, että on ikävä keskustella uskoaan vastaan olevista totuuksista.

        Miten se Eelis on mahdollista, että nuo etelän jäät paukuttelevat ennätyksiä näin kiihtyvän sulamisen aikana???

        Pohjoisessa tilanne on se, että ilmaston kylmetessä tuulet muuttuvat niin, että syksyisin jäätä on hieman normaalia vähemmän, joten sitä ei kannata laskea.


      • joopa joo
        Kekkuli kirjoitti:

        Kun keskustelun otsikkona on: "Napajäät ennätyksissä ja hyvissä ", niin Eelis yrittää vaihtaa puheenaihetta. Ymmärretään tietenkin, että on ikävä keskustella uskoaan vastaan olevista totuuksista.

        Miten se Eelis on mahdollista, että nuo etelän jäät paukuttelevat ennätyksiä näin kiihtyvän sulamisen aikana???

        Pohjoisessa tilanne on se, että ilmaston kylmetessä tuulet muuttuvat niin, että syksyisin jäätä on hieman normaalia vähemmän, joten sitä ei kannata laskea.

        Varmaan se hiilidioksidi vaikuttaa vain pohjoisessa.


    • JäätyySe

      Etelässä ollaan noin 30% yli normaalin, joten hurjaa on jäätyminen siellä. Täytyy olla todella kylmää isolla alueella ympäri etelämannerta.

      Ei meinaa CO2 lämmittää siellä yhtään, vaikka hiilidioksidin absorptiospektrin tehokkain alue on -20 - -35 asteen pakkasessa. Ennätyksiä vaan pukkaa. On siinä AGW-Hihhulilla taas jännittämistä, että tuleeko uusi maximi jälleen?!?!?!

      VoiVoi sitä selitysten tulvaa, kun AGW ei toimikkaan!!! Voisiko Metsäveli tehdä pienen romaanin aiheesta, niin ois ihmisillä hauskaa??? Hohheli ei pysty muuta kuin Linkkilitanioihin...

      • -----

        Puhut ilmeisesti ohuesta merijäästä. Antarktiksen mannerjäätikkö sulaa kiihtyvällä vauhdilla, eikä ohuiden merijäiden pienillä vaihteluilla ole mitään merkitystä sen rinnalla.

        http://climate.nasa.gov/keyIndicators/


    • Näintaaskerran

      Mitä tuumii AGW-uskovat?
      Tilanne etelässä on riistäytymässä käsistä, kun jäät kasvaa aivan älytöntä kyytiä.

      Muutoinkin globaali jäätilanne on reilusti plussalla, vaikka kuinka AGW-uskova polkisi jalkaa maahan ja repisi AGW-lippistä pörräyttelisi punertavia rupsuja. Kun ei lämpene, niin se ei lämpene ja jäät senkuin porskuttaa.

      Voi Hohheli rukkaa...

      • taas uudestaan

        Puhut ilmeisesti ohuesta merijäästä. Antarktiksen mannerjäätikkö sulaa kiihtyvällä vauhdilla, eikä ohuiden merijäiden pienillä vaihteluilla ole mitään merkitystä sen rinnalla.

        http://climate.nasa.gov/keyIndicators/


      • Papatlaulaa
        taas uudestaan kirjoitti:

        Puhut ilmeisesti ohuesta merijäästä. Antarktiksen mannerjäätikkö sulaa kiihtyvällä vauhdilla, eikä ohuiden merijäiden pienillä vaihteluilla ole mitään merkitystä sen rinnalla.

        http://climate.nasa.gov/keyIndicators/

        "eikä ohuiden merijäiden pienillä vaihteluilla ole mitään merkitystä sen rinnalla."

        No voihan rähmä!!!
        On mennyt hohhelilla kauheä älämölö Arktiksen merijäiden vähyydestä ihan hukkaa!!!
        Sillä ei olekaan MITÄÄN MERKITYSTÄ mihinkään!!!

        No voihan tulimmaiset, kun minäkin jo luulin, että olisi ollut, kun AGW-saarnat ovat mesonneet siitä niin kovasti. No onneksi ei olekaan mitään hätää ja huolta merijäistä.


      • -----------
        Papatlaulaa kirjoitti:

        "eikä ohuiden merijäiden pienillä vaihteluilla ole mitään merkitystä sen rinnalla."

        No voihan rähmä!!!
        On mennyt hohhelilla kauheä älämölö Arktiksen merijäiden vähyydestä ihan hukkaa!!!
        Sillä ei olekaan MITÄÄN MERKITYSTÄ mihinkään!!!

        No voihan tulimmaiset, kun minäkin jo luulin, että olisi ollut, kun AGW-saarnat ovat mesonneet siitä niin kovasti. No onneksi ei olekaan mitään hätää ja huolta merijäistä.

        Kokonaisuuden kannalta varmaankin ratkaisevin on koko maapallon jään määrä, joka luonnollisesti vähenee koko ajan maapallomme lämmetessä.


    • HellureiAGW

      Vauhti senkuin kiihtyy!

      Pian ei voida puhua mistään elpymisestä, kun aletaan taas paukuttelemaan uusia jääennätyksiä.

      On tämä AGW hurjaa menoa. Jäät elää ihan omaa elämää eikä usko AGW-sanomaa.

    • metsäveli

      No metsäveli ei nyt viitsi lapsille tehdä romaania eteläisen jäämeren
      jäätilanteen kehittymisestä.
      Tässä kylläkin jo ehti jännittää että jyrääkös planeetta metsäveljen
      aiemmat puheet kun etelän jäät hupenivat enemmän kuin arvelin.
      Nythän nuo ovat reippaasti kasvussa ja juuri näinhän pitää käydäkin.

      Eli ilmastonmuutos lisää etelämantereen päällä olevan laskevan
      ilmamassan määrää , mikä sitten muuttaa tuuliolosuhteet jäätymiselle
      rannikolla ja meren yllä otolliseksi.
      Näin helppoa se on jyrätä akuankkalinkit matalaksi riekkuu metsäveli-riepu.

      • näinon007

        Jep,jep ; )
        Eli musta on valkoista, ja kylmä on todisteena lämpenemisestä ; )
        Kyllä minusta se on todiste ääri-ilmiöstä, eli uskovaisen äärettömästä tyhmyydestä : (


      • metsäveli
        näinon007 kirjoitti:

        Jep,jep ; )
        Eli musta on valkoista, ja kylmä on todisteena lämpenemisestä ; )
        Kyllä minusta se on todiste ääri-ilmiöstä, eli uskovaisen äärettömästä tyhmyydestä : (

        No mutta !
        Mitäs uskovaisuutta looginen syy ja seurausketju vaatii ?
        Ettei vaan tyhmyys majaile ankkalinnan puolella ristikansaa.


      • AGW-logiikkaa

        Eli ilmaston kylmeneminen vähentää Arktiksen päällä olevan laskevan
        ilmamassan määrää , mikä sitten muuttaa tuuliolosuhteet jäätymiselle
        rannikolla ja meren yllä huonommaksi.

        Tästä on kyse Arktiksen hieman normaalia pienemmistä jäistä.


      • ----------
        AGW-logiikkaa kirjoitti:

        Eli ilmaston kylmeneminen vähentää Arktiksen päällä olevan laskevan
        ilmamassan määrää , mikä sitten muuttaa tuuliolosuhteet jäätymiselle
        rannikolla ja meren yllä huonommaksi.

        Tästä on kyse Arktiksen hieman normaalia pienemmistä jäistä.

        Ilmasto nyt kuitenkin lämpenee, ja tietty ihmiskunnan tupruttelujen takia.


      • ++++++++++
        ---------- kirjoitti:

        Ilmasto nyt kuitenkin lämpenee, ja tietty ihmiskunnan tupruttelujen takia.

        Kyllä se ilmasto nyt vaan kylmenee


    • Käkäkääk

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe