Elämän varrella opittua

Olen huomannut elämäni varrella että vl-vihamielisiä tyyppejä yhdistää yksi ominaisuus: Asosiaalinen, eli antisosiaalinen persoonallisuus. Melperi mukaanlukien.

Miksiköhöhän näin? Linnat taas on täynnä asosiaalisia rikollisia, jotka ovat helluntailaisia.. Kunhan pohdin, nyt alan ottamaan vastaan haukkumisia.

74

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkittutietoa

      Mistä sait tilaston että hellurit olisi linnassa enemmistönä, sen uskon kun jossakin maassa on tutkittu että 95% murhaan syyllistyneistä uskoo Jumalaan.

      • Olen kuullut että vankiloissa on voimakas helluntaiherätys, tosin suurin osa jättää uskon kun saa armahduksen. Tiedän eräänkin tyypin joka helluntailaisuuden avulla hommasi armahduksen ja jätti uskonsa sen jälkeen.


      • ateisti Stalin

        "sen uskon kun jossakin maassa on tutkittu että 95% murhaan syyllistyneistä uskoo Jumalaan"

        Mistäköhän lähteestä olet tuon saanut, ateisti? Parempi olisi tutkia, moniko murhaan syyllistyneistä uskoi Jumalaan murhan tehdessään.

        Ateistien propagandassa jopa Stalin oli "uskovainen", koska kävi pappisseminaaria.

        "Hän siirtyi Tbilisin pappisseminaarin, jossa kannustettiin lukemaan entistä intohimoisemmin, mutta se teki hänestä myös ateistin jo ensimmäisenä vuotena. Hän ryhtyi käymään uskovaisten kanssa kiivasta väittelyä sekä tutustui marxismiin. Hänet erotettiin seminaarista vuonna 1899."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Josif_Stalin#Nuoruus


      • ateisti Stalin kirjoitti:

        "sen uskon kun jossakin maassa on tutkittu että 95% murhaan syyllistyneistä uskoo Jumalaan"

        Mistäköhän lähteestä olet tuon saanut, ateisti? Parempi olisi tutkia, moniko murhaan syyllistyneistä uskoi Jumalaan murhan tehdessään.

        Ateistien propagandassa jopa Stalin oli "uskovainen", koska kävi pappisseminaaria.

        "Hän siirtyi Tbilisin pappisseminaarin, jossa kannustettiin lukemaan entistä intohimoisemmin, mutta se teki hänestä myös ateistin jo ensimmäisenä vuotena. Hän ryhtyi käymään uskovaisten kanssa kiivasta väittelyä sekä tutustui marxismiin. Hänet erotettiin seminaarista vuonna 1899."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Josif_Stalin#Nuoruus

        No niin, mietippä sitä, onko julkiuskovaisiin mitään luottamista? Jospa ovatkin lahkonsa jäseniä vain sen takia, että heille on siitä hyötyä. Voivat olla herranenkeleitä kun haluavat siltä näyttää, mutta sydämessään asuu ilkeämielisyys, vallanhimo ja kateus.
        Muistini mukaan, Raamatussakin mainitaan farisealaisuus esimerkkinä julkiuskovaisuudesta ja sen ulkokultaisuudesta.
        Ei se, miltä ihminen näyttää, takaa mitään. Eikä käyttäytyminen.
        Murhaajia, varkaita ja lasten ja naisten raiskaajia on tasapuolisesti jokapuolella, sekä julkiuskovaisissa että ateisteissa ja muissa teisteissa.
        Lahko ei tuo kenellekään varmaa suojaa, se on pelkkä sosiaalinen yhteisö jolla on samat mielipiteet, jos nekään on kaikkien kohdalla rehellisiä.
        Kaikista pahinta on se, että lapset aivopestään uskonlahkoihin ja uskontoihin, ja näin ollen heillä on vain pieni oikeus uskonvapauteen, joka heille Suomen valtion lakien mukaan on.


      • ex vanki nyk. vl
        Devoit kirjoitti:

        Olen kuullut että vankiloissa on voimakas helluntaiherätys, tosin suurin osa jättää uskon kun saa armahduksen. Tiedän eräänkin tyypin joka helluntailaisuuden avulla hommasi armahduksen ja jätti uskonsa sen jälkeen.

        Silloin kun minä olin vankilassa, siellä oli äänekäs aamuherätys.


      • ex vanki nyk. vl kirjoitti:

        Silloin kun minä olin vankilassa, siellä oli äänekäs aamuherätys.

        "Silloin kun minä olin vankilassa, siellä oli äänekäs aamuherätys."

        Eipä sitten paljoa armeijasta eronnut.


      • tuosta päätellen
        Wariska kirjoitti:

        No niin, mietippä sitä, onko julkiuskovaisiin mitään luottamista? Jospa ovatkin lahkonsa jäseniä vain sen takia, että heille on siitä hyötyä. Voivat olla herranenkeleitä kun haluavat siltä näyttää, mutta sydämessään asuu ilkeämielisyys, vallanhimo ja kateus.
        Muistini mukaan, Raamatussakin mainitaan farisealaisuus esimerkkinä julkiuskovaisuudesta ja sen ulkokultaisuudesta.
        Ei se, miltä ihminen näyttää, takaa mitään. Eikä käyttäytyminen.
        Murhaajia, varkaita ja lasten ja naisten raiskaajia on tasapuolisesti jokapuolella, sekä julkiuskovaisissa että ateisteissa ja muissa teisteissa.
        Lahko ei tuo kenellekään varmaa suojaa, se on pelkkä sosiaalinen yhteisö jolla on samat mielipiteet, jos nekään on kaikkien kohdalla rehellisiä.
        Kaikista pahinta on se, että lapset aivopestään uskonlahkoihin ja uskontoihin, ja näin ollen heillä on vain pieni oikeus uskonvapauteen, joka heille Suomen valtion lakien mukaan on.

        "onko julkiuskovaisiin mitään luottamista? Jospa ovatkin lahkonsa jäseniä vain sen takia, että heille on siitä hyötyä."

        Tuosta päätellen vl:iin kannattaa luottaa enemmän kuin moniin muihin uskiksiin, vl:t näet tuovan erittäin vähän uskoaan esiin.

        "Murhaajia, varkaita ja lasten ja naisten raiskaajia on tasapuolisesti jokapuolella, sekä julkiuskovaisissa että ateisteissa ja muissa teisteissa."

        Ei ole tasaisesti, murhista ja seksirikoksista näet tehdään valtaosa tekijän, uhrin tai molempien ollessa päihtyneenä. Siksi vl:issa ja alkoholin suhteen absolutismia opettavissa uskonliikkeissä on rikollisuutta selvästi muuta väestöä vähemmän. Toinen puoli on, että kunnollisten ja rehellisten joukkoon voi sitten piiloutua myös rankkoja rikollisia, kuten pedofiilejä. Heitä on muuta väestöä vähemmän, mutta ulospäin kunnollisen oloisina heitä ei epäillä eikä heidän syyllisyyteensä helposti uskota.

        Agentti Vilho Pentikäisestä lukee Wikipediassa: "Pentikäisen käytöstä kuvattiin miellyttäväksi ja olemusta huolitelluksi ja aina rauhalliseksi." http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilho_Pentikäinen

        Hyvä käytös ja luottamusta herättävä olemus ei tee ihmisestä pahantekijää. Sen sijaan hyvä käytös ja luottamusta herättävä olemus antavat ihan erilaiset mahdollisuudet peittää rankat rikokset kuin kuumakallekäytös ja epäluotettavuutta huokuva olemus. Uskon, että kuumakallet oikeastikin tekevät enemmän rikoksia kuin "vilhopentikäiset", mutta he myös jäävät "vilhopentikäisiä" helpommin kiinni rikoksistaan.


      • fakta vs. mielipide
        Wariska kirjoitti:

        No niin, mietippä sitä, onko julkiuskovaisiin mitään luottamista? Jospa ovatkin lahkonsa jäseniä vain sen takia, että heille on siitä hyötyä. Voivat olla herranenkeleitä kun haluavat siltä näyttää, mutta sydämessään asuu ilkeämielisyys, vallanhimo ja kateus.
        Muistini mukaan, Raamatussakin mainitaan farisealaisuus esimerkkinä julkiuskovaisuudesta ja sen ulkokultaisuudesta.
        Ei se, miltä ihminen näyttää, takaa mitään. Eikä käyttäytyminen.
        Murhaajia, varkaita ja lasten ja naisten raiskaajia on tasapuolisesti jokapuolella, sekä julkiuskovaisissa että ateisteissa ja muissa teisteissa.
        Lahko ei tuo kenellekään varmaa suojaa, se on pelkkä sosiaalinen yhteisö jolla on samat mielipiteet, jos nekään on kaikkien kohdalla rehellisiä.
        Kaikista pahinta on se, että lapset aivopestään uskonlahkoihin ja uskontoihin, ja näin ollen heillä on vain pieni oikeus uskonvapauteen, joka heille Suomen valtion lakien mukaan on.

        "Murhaajia ... on tasapuolisesti jokapuolella, sekä julkiuskovaisissa että ateisteissa ja muissa teisteissa."

        Koska henkirikokset tapahtuvat tyypillisesti humalassa ja absolutisteja eniten eri uskiksissa, tuo ei pidä paikkaansa:

        "Aikuisten miesten välisistä, tekijän ystävään tai tuttavaan kohdistuvista henkirikoksista 80 prosentissa sekä tekijä että uhri ovat rikoshetkellä humalassa. Naisiin kohdistuvissa parisuhdetapoissa linkki osapuolten yhteiseen ryypiskelyyn on heikompi; rikoksista 60 prosentissa kumpikin osapuolista on humalassa. Naisten tekemissä ja naisiin kohdistuvissa henkirikoksissa alkoholin rooli on ylipäätään yleensä pienempi kuin miesten välisissä. Vähäisin merkitys alkoholinkäytöllä ja käyttötilanteilla on lapsiin kohdistuvissa henkirikoksissa, joissa tekijä on lähes aina selvä."
        http://www.vakivalta.rikoksentorjunta.fi/fi/index/vakivaltarikollisuus/henkirikokset/alkoholijahenkirikokset.html

        "Henkirikokset ovat enimmäkseen miesten rikollisuutta, sillä 60 % tapauksista on miesten välisiä. 30 % tapauksista mies on surmannut naisen. Naisten tekemien henkirikosten osuus on 10 %, uhrina niissä on yleensä mies."
        http://www.vakivalta.rikoksentorjunta.fi/fi/index/vakivaltarikollisuus/henkirikokset/perhe-japarisuhdevakivaltaanliittyvathenkirikokset.html


      • Wariska kirjoitti:

        No niin, mietippä sitä, onko julkiuskovaisiin mitään luottamista? Jospa ovatkin lahkonsa jäseniä vain sen takia, että heille on siitä hyötyä. Voivat olla herranenkeleitä kun haluavat siltä näyttää, mutta sydämessään asuu ilkeämielisyys, vallanhimo ja kateus.
        Muistini mukaan, Raamatussakin mainitaan farisealaisuus esimerkkinä julkiuskovaisuudesta ja sen ulkokultaisuudesta.
        Ei se, miltä ihminen näyttää, takaa mitään. Eikä käyttäytyminen.
        Murhaajia, varkaita ja lasten ja naisten raiskaajia on tasapuolisesti jokapuolella, sekä julkiuskovaisissa että ateisteissa ja muissa teisteissa.
        Lahko ei tuo kenellekään varmaa suojaa, se on pelkkä sosiaalinen yhteisö jolla on samat mielipiteet, jos nekään on kaikkien kohdalla rehellisiä.
        Kaikista pahinta on se, että lapset aivopestään uskonlahkoihin ja uskontoihin, ja näin ollen heillä on vain pieni oikeus uskonvapauteen, joka heille Suomen valtion lakien mukaan on.

        Vaude. Olettepa ärhäkkäänä vastaamaan . Onpa hyvä asia.Näin saadaan keskustelua.
        Myönnän, että kärjistin hieman. Enkä ole kyllä kuullutkaan kuin yhdestä lestadiolaismurhaajasta. Totta totisesti.
        Sitä ole aina ihmetellyt, että missä ovat ne lapset, jotka ovat pedofilian ja insestin uhrien lapsia, sillä näitäkin on pakko olla jossakin vai onko ne abortoitu?
        Jos nyt murhista puhutaan.
        Toisaalta jokainen pedofiili on myös murhaaja, koska hän tuhoaa uhrinsa elämän ja jättää hänet niin sanotusti raanaan jossa hän kärsii koko loppu elämänsä, pedofiilin jatkaessa rellestystään.
        Naistenhakkaajat ja alistajat ovat monesti narsisteja, joilla on hyvä maine perheen ulkopuolella.
        Ja sitten myöskin yksi fakta. Tosiuskovainen ei uskonlahkoa kaipaa sillä usko on sydämessä eikä se tarvitse tuekseen saarnaajia eikä lahkojen päämiesten keksimiä sääntöjä.


      • Wariska kirjoitti:

        Vaude. Olettepa ärhäkkäänä vastaamaan . Onpa hyvä asia.Näin saadaan keskustelua.
        Myönnän, että kärjistin hieman. Enkä ole kyllä kuullutkaan kuin yhdestä lestadiolaismurhaajasta. Totta totisesti.
        Sitä ole aina ihmetellyt, että missä ovat ne lapset, jotka ovat pedofilian ja insestin uhrien lapsia, sillä näitäkin on pakko olla jossakin vai onko ne abortoitu?
        Jos nyt murhista puhutaan.
        Toisaalta jokainen pedofiili on myös murhaaja, koska hän tuhoaa uhrinsa elämän ja jättää hänet niin sanotusti raanaan jossa hän kärsii koko loppu elämänsä, pedofiilin jatkaessa rellestystään.
        Naistenhakkaajat ja alistajat ovat monesti narsisteja, joilla on hyvä maine perheen ulkopuolella.
        Ja sitten myöskin yksi fakta. Tosiuskovainen ei uskonlahkoa kaipaa sillä usko on sydämessä eikä se tarvitse tuekseen saarnaajia eikä lahkojen päämiesten keksimiä sääntöjä.

        ****Tosiuskovainen ei uskonlahkoa kaipaa sillä usko on sydämessä eikä se tarvitse tuekseen saarnaajia eikä lahkojen päämiesten keksimiä sääntöjä.****

        Näin on


    • tutkittutietoa

      Tarkoitus pyhittää keinot sitten jos noin on, minulla ei ole faskta-tietoa tuosta, vaikka olen tuntenut myös linnan-kundeja elämän varrella.

      • ex hellarivanki

        Etkös Sinä Melleri puolusta niitä lakimiehenä? - ei ihme että tunnet helluntailaiset *ei ollu oma tytär* raiskaajalinnankundit.


    • En kuitenkaan halua mitätöidä tai halventaa helluntai uskoakaan, mutta kerroinpahan vain havaintoni, että asosiaaliset tyypit vihaavat vl-uskoa ja uskovaisia.

      • veijareista täällä

        Tekevät sitä myös toisten nimissä. Esim voimakas homoviha tällä foorumilla on hellarien masinoimaa. Sairaimmat hellarit haukkuvat homoja ja perään kirjoittavat viestin jossa syyllistävät vl:t itsensä kirjoittamista viesteistä.
        Toki täällä taitaa pari Tynkkystäkin vl-vihaa nostattaa...


    • 10+15

      Miksi Devvoitti välillä haukut vk:iä ja sitten muka meitä puolustat ?

      Tuuliviiiri ? Haluaisitko kuteski olla vl ? Tunnetko että se usko on sittekin se oikea ?

      • Vl Sisareni *

        Devoitti ei koskaan hauku, ei ikinä. Puhuu totta, aina. Se voi sinulle olla ylivoimainen kyky ymmärtää ettei kaikki ihmiset periaatteesta hauku toisia, kuten sinä. ... Oletko nyt sitten melperi, tai ex vl, ihan sama...


      • oulunlikka
        Vl Sisareni * kirjoitti:

        Devoitti ei koskaan hauku, ei ikinä. Puhuu totta, aina. Se voi sinulle olla ylivoimainen kyky ymmärtää ettei kaikki ihmiset periaatteesta hauku toisia, kuten sinä. ... Oletko nyt sitten melperi, tai ex vl, ihan sama...

        Devoit on ollut minun miesihanteeni jo pitkään ja olen hänelle sen tuonut esillekin, mutta ilman vastakaikua olen jäänyt.


      • ****Miksi Devvoitti välillä haukut vk:iä ja sitten muka meitä puolustat ?*****

        Kuten "vl-sisareni" todisti, puhun totta. En voi sille mitään että otat vl-oppiin liittyvän kritiikin haukkumisena, ottaisit siitä onkeesi mieluummin.


      • Vl Sisareni * kirjoitti:

        Devoitti ei koskaan hauku, ei ikinä. Puhuu totta, aina. Se voi sinulle olla ylivoimainen kyky ymmärtää ettei kaikki ihmiset periaatteesta hauku toisia, kuten sinä. ... Oletko nyt sitten melperi, tai ex vl, ihan sama...

        Kiitos "vl-sisareni" todistuksesta, olet harvinaisen ymmärtävä ihminen.


      • "10 15" vielä. En missään nimessä halua olla vl, vaikkakin tunnen monia mukavia vl-ihmisiä, yksi heistä jopa hyvä ystäväni.

        Uskon Raamatun ilmoittamaan pelastukseen, en tarvitse siihen syntisten ihmisten vakuutteluja . Vl,t ovat syntisiä siinä missä muutkin.

        Sanottakoot vielä että tunnen yhden antisosiaalisen vl-tyypinkin, hän elää täydellistä kaksoiselämää ja näin ollen en pidä häntä edes oikeana vl-uskovaisena. Kuinka monta tällaista mätää kalaa onkaan vl-ympyröissä pilaamassa vl-uskovaisten mainetta?


      • .Teuvo.

        Voihan sitä melperin kanssa niinkin jutella, eipä tule tappelu. :D


      • oulunlikka kirjoitti:

        Devoit on ollut minun miesihanteeni jo pitkään ja olen hänelle sen tuonut esillekin, mutta ilman vastakaikua olen jäänyt.

        Oulunlikka, Devoit sattuu olemaan varattu....


      • .Teuvo. kirjoitti:

        Voihan sitä melperin kanssa niinkin jutella, eipä tule tappelu. :D

        Niin Melperi ei tappele vaan iskee puukkoa selkään..


      • Japet shov:-)
        Devoit kirjoitti:

        Kiitos "vl-sisareni" todistuksesta, olet harvinaisen ymmärtävä ihminen.

        Itse täällä itseäsi kiittelet, ja hauskaa on:-)


      • kyllä näin on

        Lestadiolaisuus on niinkuin alkoholismi, ei siitä koskaan parane. Joka on lestaksi lyöty se lestana pysyy.


      • Ole.
        kyllä näin on kirjoitti:

        Lestadiolaisuus on niinkuin alkoholismi, ei siitä koskaan parane. Joka on lestaksi lyöty se lestana pysyy.

        sinä susi hiljaa.


      • Onks näkynyt?
        Ole. kirjoitti:

        sinä susi hiljaa.

        Eikös musta lentävä kissa?


      • :D:D:D
        Ole. kirjoitti:

        sinä susi hiljaa.

        No, veikös kissa kielen?


      • Olet kummallinen
        :D:D:D kirjoitti:

        No, veikös kissa kielen?

        Puhut koko ajan p,askaa ja sitten vaadit asiallisia ihmisiä kommentoimaan pas,kapuheitasi.


      • :D:D:D
        Olet kummallinen kirjoitti:

        Puhut koko ajan p,askaa ja sitten vaadit asiallisia ihmisiä kommentoimaan pas,kapuheitasi.

        Näköjään kalikka kalahti.
        Mikset käytä omaa nimimerkkiäsi?


    • ....

      Kyllähän sinulla on mahdollisuus parannus tehdä. Tee se, ennen kuin myöhäinen saavuttaa.

      Sittemmin voit lopettaa myös Melperi-vihasi. Ei nimittäin kannata koko ajan yhtä tyyppiä vihata. Antaa Melperin olla, jospa hänkin tekisi vielä parannuksen.

      Jumala saattaa ihmisiä joskus pelollakin tuoda huoneeseensa. Kuka tietää, mikä on Suomen tulevaisuus? Onko kansa sen verran luopiota, että Jumala päättää antaa kuritituksen tulla päällemme? Kuritus olis kuitenkin parempi kuin, että helvetti.

      Yksi on lammashuone ja yksi siihen ovi. Ei ikkunan kautta sisälle tulla. Ja jos tullaan, niin ikkunan kautta tulleet heitetään pois.

      • hienoa Kale

        Aika hyvä stoori helluntailaisen kirjoittamaksi :D


      • hienoa Kale kirjoitti:

        Aika hyvä stoori helluntailaisen kirjoittamaksi :D

        *****Sittemmin voit lopettaa myös Melperi-vihasi. Ei nimittäin kannata koko ajan yhtä tyyppiä vihata. Antaa Melperin olla, jospa hänkin tekisi vielä parannuksen.****

        Sekö on vihaa jos kehoitan häntä olemaan ihmisiksi?


      • ...
        Devoit kirjoitti:

        *****Sittemmin voit lopettaa myös Melperi-vihasi. Ei nimittäin kannata koko ajan yhtä tyyppiä vihata. Antaa Melperin olla, jospa hänkin tekisi vielä parannuksen.****

        Sekö on vihaa jos kehoitan häntä olemaan ihmisiksi?

        Minä tiedän, ettei kannata vihata.

        Melperikin saattaa tehdä parannuksen, me ihmiset emme näe sydämiin. Hänenkin sydämensä saattaa olla itkevä ja kaivata Jumalan yhteyttä.

        Herran pelko on kuitenkin viisauden alku.


    • klonks pomm

      Taas kerran tyhjänpäinen aloitus, ei mitään totuutta eikä muutenkaan mitään hyötymotiivia, tyhjää paukutusta.

      sen voi tehdä paukuttamalla omaa päätään riihenseinään, tiedoksi vaan.

      • Toteavainen

        Mikäpä poikkeus tämä aloitus olisi.


      • Devoitilla
        Toteavainen kirjoitti:

        Mikäpä poikkeus tämä aloitus olisi.

        on oivaltavia aloituksia.


      • Tulos +-0

        Eipä taitais riihi siitä viisastua, jos ei toisinkaan päin.


      • Sanoo toinen samanlainenko?
        Onko sitä aina idiootti jos ei ole kanssasi samaa mieltä?
        Pitäisikö sinun mennä väittelykursseille? Siellä opetetaan, että väitellään asioista eikä toisten nimittely ole se pointti.


    • Freudilaista

      Aina vain omassa seurassa

      "Se, mikä on minun laatuistani luonnossa ja historiassa puhuttelee minua, ajaa minua eteenpäin, kiittää minua, lohduttaa minua.. muuta en kuule tai unohdan sen heti. Me olemme aina vain omassa seurassamme"(F.Nietzsche).

    • Melperi.

      Antaa taas palstalla näyttöä selkäänpuukotustaidostaan.

    • Kerro meille

      Voisitko sinä Devoit itse vastata, että oletko pedofiili, kun tällaista palstalla väitetään?

      Itsehän sen parhaiten tiedät.

      • Melperistäkin

        väitetään että hän on pedofiili.


      • Ihan väärin
        Melperistäkin kirjoitti:

        väitetään että hän on pedofiili.

        Väärin kuittasit Devoit.


      • Savua ilman tulta?
        Ihan väärin kirjoitti:

        Väärin kuittasit Devoit.

        Mistä tulee savu, jos ei ole tulta?


      • Savua ilman tulta? kirjoitti:

        Mistä tulee savu, jos ei ole tulta?

        Mistä tulee paskapuheet ellei sudelta?


      • palstametsästä
        Devoit kirjoitti:

        Mistä tulee paskapuheet ellei sudelta?

        Nyt ymmärsit väärin, viesti "Savua ilman tulta? 22.4.2014 13:42 Mistä tulee savu, jos ei ole tulta?" oli tarkoitettu kommentiksi viestiin "Melperistäkin 19.4.2014 20:05 väitetään että hän on pedofiili." Palstametsä vastaa Melperille niin kuin Melperi on palstametsään huutanut.


    • 10+14

      Eipähän noita veeälliä viitsi edes vihata. Sääli ja hienoinen halveksunta on ainakin omalla kohdalla kuvaavammat tunteet.

      • termistö

        "Sääli ja hienoinen halveksunta on ainakin omalla kohdalla kuvaavammat tunteet."

        Sitten taidat ymmärtää säälin aivan eri tavalla kuin minä. Sääli ja halveksunta ovat minulle toisensa poissulkevia asioita. Todellinen sääli edustaa myönteistä suhtautumista lähimmäiseen, halveksunta kielteistä.


    • Sudelle vaan tiedoksi: Paskapuheita en kommentoi.

      • Tiedossa on

        Kyllä me palstalaiset tiedämme, millainen reppana sinä olet.


    • Netistä löytyy näistä em melpereistä tällaista tietoa:

      Ryhmä B persoonallisuushäiriöt

      Henkilöillä joilla on Ryhmä B:n mukainen persoonallisuushäiriö toimivat hetken mielijohteesta ja heidän ihmissuhteensa, käsityksensä itsestään ja tunteistaan ovat epävakaita.
      Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö
      Määritelmä

      Antisosiaaliselle persoonallisuushäiriölle on luonteenomaista jatkuva piittaamattomuus omasta ja toisten turvallisuudesta sekä toisten oikeuksien loukkaaminen tuntematta katumusta. Henkilöt joilla on tällainen persoonallisuus ovat epäluotettavia, manipuloivia, kyvyttömiä säilyttämään suhteitaan ja kykenemättömiä noudattamaan sosiaalisia normeja. Häiriö alkaa varhain (ennen 15 vuoden ikää), on kaikenkattava ja ilmenee monissa asiayhteyksissä. Vaikkakin sosiaalinen poikkeavuus on yksi epäsosiaalisen persoonallisuuden ydinominaisuuksista se ei ole synonyymi kriminaalisuudelle.

      Antisosiaalista persoonallisuushäiriötä ei useinkaan eroteta muista persoonallisuushäiriöistä kliinisissä puitteissa, paitsi oikeuspsykiatriassa. Kuitenkin juuri se vaikuttaa voimakkaasti perhe- ja sosiaaliseen ympäristöön, sillä on suuri kansanterveydellinen merkitys ja sitä on laajalti tutkittu yliopistoissa; psykiatriassa, psykoanalyysissä, laissa, sosiologiassa, teologiassa, ja kirjallisuudessa.
      Historiallinen näkökulma
      Varhaiset tutkimustulokset

      Epäsosiaalinen käyttäytymisen johtumisen mielen häiriöstä havaitsivat jo varhain Pinel, Pritchard, Lombroso, Koch, Kraepelin, ja muut. Sille annettiin nimeksi manie sans délire, moraalinen epäpuhtaus, moraalinen mania, syntymärikollisuus, ja perinteinen psykopaattinen huonommuus. Termit joita käytettiin ennen, ja vielä nykyäänkin (sosiopatia, psykopatia, poikkeava, amoraalinen, dissosiaalinen ja asosiaalinen persoonallisuus), osoittivat joko persoonallisuuden häiriötä tai käyttäytymiseen perustuvaa häiriötä joka ei ollut sosiaalisten normien mukaan hyväksyttävää.

      Cleckleyn merkittävä teos The Mask of Sanity on arvostettu perusoppikirjaksi antisosiaalisesta persoonallisuuhäiriöstä. Cleckley erotti psykopaattisen persoonallisuuden rikollisuudesta ja sosiaalisesta poikkeavuudesta sekä vaikutti suuresti DSM-I:n käsitteeseen sosiopaattisesta persoonallisuuden häiriintymisestä niin kuin myös kuvaukseen antisosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä DSM-II:ssa.
      Nykyaikaiset käsitteet

      Robins'in seurantatutkimus Deviant Children Grown Up kuvasi antisosiaalisen persoonallisuushäiriön alun ennen 8 vuoden ikää jatkuen aikuisuuteen ja perehdytti antisosiaalisen persoonallisuushäiriön lapsesta-aikuiseksi -jatkumon psykopatologiaan. Glueckin ja Robinsin klassiset tutkimukset olivat ratkaisevan määrääviä tekijöitä DSM-III:n luonteelle, joka keskittyi rikolliseen käyttäytymiseen. Persoonallisuuden piirteistä tai perinteisistä oireista ei välitetty, ja häiriöstä muodostettiin käsite joka on synonyymi rikollisuudelle, mikä oli suurin kritiikin aihe DSM-IIIR:a kohtaan. Kriteerit muokattiin DSM-IV:ään ( Taulukko 1) ja sisällytettiin persoonallisuudenpiirteet kuten alkuperäisessä Cleckleyn kuvauksessa. ICD-10 (Taulukko 2) kuvastaa enemmän persoonallisuudenpiirteitä kuin avointa rikollista käyttäytymistä.

      Taulukko 1. DSM-IV:n diagnostiset kriteerit antisosiaaliselle persoonallisuushäiriölle
      DSM-IV:n diagnostiset kriteerit antisosiaaliselle persoonallisuushäiriölle

      A. Pysyvä käyttäytymismalli johon kuuluu piittaamattomuus ja väkivalta
      toisten oikeuksia kohtaan 15 vuoden iästä alkaen, ilmeten kolmella
      (tai useammalla) seuraavalla oireella

      Kykenemättömyys sopeutua sosiaalisiin normeihin kunnioittaen
      laillista käyttäytymistä joka on ilmennyt toistuvista sellaisten
      tekojen tekemisestä jotka ovat perusteena pidättämiselle
      vilpillisyys, joka ilmenee toistuvana valehteluna, väärällä
      nimellä esiintymisenä tai huijaamalla muita ansaitsemismielessä tai huvikseen
      Impulsiivisuus tai kyvyttömyys suunnitella asioita etukäteen.
      Ärtyvyys ja agressiivisuus, joka on ilmennyt toistuneina
      fyysisinä tappeluina tai pahoinpitelyinä
      Piittaamattomuus omasta tai toisten turvallisuudesta
      Pysyvä vastuuttomuus, joka on ilmennyt toistuvina epäonnistumisina
      jatkaa pysyvää työkäyttäytymistä tai kunnioittaa taloudellisia sopimuksia
      Katumuksen puute, joka on ilmennyt olemalla piittaamaton tai
      järkeistämällä loukkaaminen, huono kohtelu tai varastaminen toiselta

      B. Henkilö on vähintään 18 vuotias.

      C. Käytöshäiriö on todistettavasti alkanut ennen 15 vuoden ikää.

      D. Antisosiaalisen käyttäytymistä ei esiinny ainoastaan
      skitsofrenian tai maanisen jakson aikana.

      • Heittääkö isopyörä?

        Melpereitä joka puolella...Ne vainoaa devoittia...Kaikkialla vaan Melpereitä...


      • Lisää pillereitä
        Heittääkö isopyörä? kirjoitti:

        Melpereitä joka puolella...Ne vainoaa devoittia...Kaikkialla vaan Melpereitä...

        Devoit: Kaikki kommentit tällä palstalla kirjoittaa melperi.


      • Lisää pillereitä kirjoitti:

        Devoit: Kaikki kommentit tällä palstalla kirjoittaa melperi.

        Ne antisosiaaliset koirat älisee, johon keppi kalahti :-)


      • Yllättävä havainto
        Devoit kirjoitti:

        Ne antisosiaaliset koirat älisee, johon keppi kalahti :-)

        Ei kun yksi koira vaan...Se on se melperi aina vaan. Sinäkin voit olla melperi jonka yksi sivupersoonista on Devoit. Pidät melperin nimeä esillä kirjoittamalla välillä Devoitina. Sitä se persoonallisuushäiriö teettää, huomaatkos?


      • Yllättävä havainto kirjoitti:

        Ei kun yksi koira vaan...Se on se melperi aina vaan. Sinäkin voit olla melperi jonka yksi sivupersoonista on Devoit. Pidät melperin nimeä esillä kirjoittamalla välillä Devoitina. Sitä se persoonallisuushäiriö teettää, huomaatkos?

        Niinpä niin. Osaatko ollenkaan puhua asiaa? Paskanjauhaminen sinulta näyttää kyllä hyvin luonnistuvan.


      • Yllättävä havainto
        Devoit kirjoitti:

        Niinpä niin. Osaatko ollenkaan puhua asiaa? Paskanjauhaminen sinulta näyttää kyllä hyvin luonnistuvan.

        Kommenttini on täysin keskustelun aloituksen mukainen ja linjassa omien kommenttisiesi kanssa. Huomaattko sen omien hampaittesi välistä tursuavan ruskean tahnan muita arvostellessasi?

        Vai pitäisikö herra Devoitin kanssa oikein keskustella hänen aloituksestaan?
        No tässä pari kommenttia jotka ehkä kelpaavat Sinulle:

        "Olen huomannut elämäni varrella että vl-vihamielisiä tyyppejä yhdistää yksi ominaisuus: Asosiaalinen, eli antisosiaalinen persoonallisuus. Melperi mukaanlukien."
        - HALLELUJAA siinä tuli totuus!

        "Netistä löytyy näistä em melpereistä tällaista tietoa:"
        - Hyvina sanottu! Semmoinenhan se melperi on. Mistä Devoit ammennat viisautesi?

        "Linnat taas on täynnä asosiaalisia rikollisia, jotka ovat helluntailaisia."
        - Oikein tuokin! Miten yksi porukka voikin olla niin täynnä rikollisia. Asia on tutkimattakin täysin selvä: Linnat on täynnä helluntailaisia. Tämä on totuus jo Devoit niin sanoo.


      • Tilastonikkari -71

        Sinulla tuntuu tuo vankilamaailma tulevan kommenteissasi esiin toistuvasti. Onko siihen jokin henkilököhtainen syy? Joku perheestä istunut tuomion, tai omia kokemuksia? Jostainhan sinä tiedät että linnoissa istuu paljona hellareita. Ei julkiset tilastot vahvista tuollaista väitettä. Huomaa että jos sinulle on sattunut sellainen paikka jossa on ollut paljon hellareita ei se välttämättä korreloi koko maan tilannetta. Vähän sama juttu kuin jos sattuisi seppo-veli sellikaveriksi niin voisi luulla että vl-porukassa olisi rikollisia.


      • Tilastonikkari -71 kirjoitti:

        Sinulla tuntuu tuo vankilamaailma tulevan kommenteissasi esiin toistuvasti. Onko siihen jokin henkilököhtainen syy? Joku perheestä istunut tuomion, tai omia kokemuksia? Jostainhan sinä tiedät että linnoissa istuu paljona hellareita. Ei julkiset tilastot vahvista tuollaista väitettä. Huomaa että jos sinulle on sattunut sellainen paikka jossa on ollut paljon hellareita ei se välttämättä korreloi koko maan tilannetta. Vähän sama juttu kuin jos sattuisi seppo-veli sellikaveriksi niin voisi luulla että vl-porukassa olisi rikollisia.

        Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet vankilassa ja tiedän monta hellaria jotka ovat olleet linnassa. Tosin monet ,kun ovat uskonsa avulla saaneet armahduksen, ovat vapauduttuaan jatkaneet entistä rikollista elämäänsä.


      • Hoitaja vai ...

        Sopiiko kysyä mistä johtuu ylepalttinen kiinnostuksesi noihin mielenterveysasioihin, liippaako ne jotenkin sua läheltä?


      • Diipa daa
        Hoitaja vai ... kirjoitti:

        Sopiiko kysyä mistä johtuu ylepalttinen kiinnostuksesi noihin mielenterveysasioihin, liippaako ne jotenkin sua läheltä?

        Myöskin vankila-asiat ovat lähellä Devoitin sydäntä. Omakohtaisesti koettua...


      • Yllättävä havainto kirjoitti:

        Ei kun yksi koira vaan...Se on se melperi aina vaan. Sinäkin voit olla melperi jonka yksi sivupersoonista on Devoit. Pidät melperin nimeä esillä kirjoittamalla välillä Devoitina. Sitä se persoonallisuushäiriö teettää, huomaatkos?

        "Sinäkin voit olla melperi jonka yksi sivupersoonista on Devoit."

        Tuo on törkein minuun kohdistettu väite tällä palstalla.

        Olet varsinainen SIKA!


      • Hyi olkoon!
        Melperi1 kirjoitti:

        "Sinäkin voit olla melperi jonka yksi sivupersoonista on Devoit."

        Tuo on törkein minuun kohdistettu väite tällä palstalla.

        Olet varsinainen SIKA!

        "Sinäkin voit olla melperi jonka yksi sivupersoonista on Devoit."

        Onpa joku tosissaan rienannut Devoitia. Jopa pedofiilikyselyt kalpenevat tuon rinnalla.

        Lämmin osanottoni Devoitille hirvittävästä loukkauksesta.


    • Viesteistä päätellen lapset tai lapsenmieliset kommentoivat aloitustani.

      Niin se näkyy olevan että vähänkään vanhoillislestadiolaisia ymmärtävä tai puolustava joutuu raivokkaan ryöpytyksen kohteeksi.

      Vaikka vanhoillislestadiolaisuudessa on puutteensa ja vikansa, en aio ryhtyä samaan rintamaan antisosiaalisten tyyppien kanssa.

      • Pakko sanoa näin

        Olet säälittävä.


      • niinhän sinä Mellu
        Pakko sanoa näin kirjoitti:

        Olet säälittävä.

        Niinhän sinä Mellu sanot.


      • Arvaa oma tilasi

        Kuvitteletko sinä poloinen, että sinulla on joku erioikeus loukata toisia ihmisiä.
        Tämänkin ketjun avauksessa luokittelet vl:n toimia kritisoivat henkisesti sairaiksi.
        Eikö sinulle koskaan tule mieleen, että sinussakin voisi olla jotain vikaa, kun lähes kaikkien kanssa riitelet ja räyhäät?


      • Yllättävä havainto

        "Viesteistä päätellen lapset tai lapsenmieliset kommentoivat aloitustani."

        Mitäpä siihen on sanomista paitsi:

        mutta Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."


      • termistö
        Pakko sanoa näin kirjoitti:

        Olet säälittävä.

        Ja tässä toinen, joka käyttää sääliä halveksunnan synonyyminä. Aito sääli on laupeutta ja myötäelämistä.


    • varrellaoppinut

      >Olen huomannut elämäni varrella että vl-vihamielisiä tyyppejä yhdistää yksi ominaisuus: Asosiaalinen, eli antisosiaalinen persoonallisuus.

      Liioittelet. Tunnen joitain vihamielisiä vl:iä, jotka kyllä osaavat olla sosiaalisia toisten samanlaisten joukossa - eivät niinkään muualla.

      • ****Liioittelet. Tunnen joitain vihamielisiä vl:iä, jotka kyllä osaavat olla sosiaalisia toisten samanlaisten joukossa - eivät niinkään muualla. *****

        En sanonutkaan että vl,t olisivat antisosiaalisista tyypeistä vapaita, kirjoitinkin nyt vl-vihaajista. Sinänsä tragikoomista että nämä vl-vihaajat/antisosiaaliset toitottavat vl-pedofiliasta kun juuri antisosiaaliset tyypit sitä tekevät vl-lahkon sisällä.


      • Vaikeneminen kultaa!
        Devoit kirjoitti:

        ****Liioittelet. Tunnen joitain vihamielisiä vl:iä, jotka kyllä osaavat olla sosiaalisia toisten samanlaisten joukossa - eivät niinkään muualla. *****

        En sanonutkaan että vl,t olisivat antisosiaalisista tyypeistä vapaita, kirjoitinkin nyt vl-vihaajista. Sinänsä tragikoomista että nämä vl-vihaajat/antisosiaaliset toitottavat vl-pedofiliasta kun juuri antisosiaaliset tyypit sitä tekevät vl-lahkon sisällä.

        Pedofiliasta tulsi vaieta muttei antisosiaaliset anna sen tapahtua! No mutta senhän tietää minne Saara - äidin arvostelijat joutuu.


    • Anti VL

      Se on viha pedofiliaa kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe