Miks nykyään suositaan allas vain terästä tiskipöydissä?

nen645454

muu osa jotain levyä.hankalaa.

22

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitroen.

      Saa sen koko pöydän yläpinnankin rosterina. Tehtaan luettelosta etsit mieleisesi mallin ja annat mitat, niin tekevät. Siis sellaisen kuin ennen oli. Eikä maksa mahdottomia.
      Ne pikkualtaat on suoraan sanottuna /C:stä. Tilaa omilla mitoilla (tosin altaat vakiomitoilla) ja haluamallasi pintakuviolla.
      Näin minä tein ja melko hyvä tuli. Ainut huono puoli on, ettei pohjatulpat ole sitä upotettua mallia.
      Taisi minulla olla merkiltään Frankia.

    • ...

      Saa niitä isoja rostereitakin.

      Eivät ole hyllytavaraa, koska ei ostajia. Aikanaan tutkailin asiaa, päädyin puutasoihin, kuten monet muutkin. Syy selkeä, ulkonäkö ja käytettävyys. Ulkonäkö makuasia, mutta mun mielestä puu paljon mukavampi materiaali, kuin pelti. On siinä pikkasen enenpi hommaa, joutuu öljyämään ajoittain. Vaan kääntöpuolena, voi hioa, jolloin taso taas uuden veroinen. Rosteri helpompi siivota, kai siksi, että ei ole reunaa altaan ja tason välissä, mutta kun siihen tulee klohmu, se klohmu sitten on ja pysyy. Lisäksi rosteri vaatii puunaamista, että on siistin näköinen, päivittäisessä käytössä puu helpompi pitää siistinä.

      Nämät asioita, mistä voi kinastella loputtomiin. Jos kaipaat rosteritasoja, kysele kauppiailta. Net ei edes älyttömän kalliita muistaakseni, mutta toimitus kestää hetken. Vähän sama tossa toimituksessa, kuin kivitasoissakin, pitää olla tarkat mitat, niitä ei niin vaan sahailla metritavarasta sopivan kokoisiksi.

      =DW=

      • O - O

        Itse olen valinnut jo pari kertaa keittiöön rosterialtaan ja kivitason. Uuteen kotiini valitsin pesuhuoneeseen pyöreän rosterialtaan, ja luulin valintaani harvinaiseksi ja "kummalliseksi". Myöhemmin olen nähnyt niitä monessa paikassa.

        Rosteripinta puhdistuu ja kiillottuu muuten helposti ihmesienellä. Kuulin asiasta vasta äskettäin ja iloitsin "löydöstä".


      • bessie*
        O - O kirjoitti:

        Itse olen valinnut jo pari kertaa keittiöön rosterialtaan ja kivitason. Uuteen kotiini valitsin pesuhuoneeseen pyöreän rosterialtaan, ja luulin valintaani harvinaiseksi ja "kummalliseksi". Myöhemmin olen nähnyt niitä monessa paikassa.

        Rosteripinta puhdistuu ja kiillottuu muuten helposti ihmesienellä. Kuulin asiasta vasta äskettäin ja iloitsin "löydöstä".

        Tarkoitatko ihmesienellä sitä sellaista kiinteää valkoista 'pesusientä', vai jotain pesuainetta, O - O?
        Tässä taannoin neuvoin tuttavalle, että voisi kokeilla (mutta hyvin varovaisesti) taikasienellä, ja minulle se oli ilman muuta sellainen kiinteä sieni. Jälkeen päin ilmeni, että hänelle oli myyty jotain ihmesieneksi? sanottua ainetta, ei siis tarkoittamaani hankausvälinettä.
        Se on todella toimiva, mutta voi olla liian tehokas. Jos yhtä pientä kohtaa kovasti jynssää niin voi hyvinkin jäädä 'hiontajälki'. Minulle jäi kun kerran yhtä kuorimaveitsen jättämää ruostetahraa hankasin. Vaikka arvostankin enemmän puhtautta ja käytettävyyttä kuin virheetöntä kiiltoa, niin kyllä se vähän häiritsee silmääni.

        Pidän tiskipöydästä joka on kokonaan ruostumatonta terästä, en muuta huolisi. Käytän sitä leipomisalustanakin. Tarvittaessa pesen sen pehmeällä harjalla ja käsitiskiaineella, sitten vedän lastalla enimmät vaahdot ja vedet tiskialtaaseen ja viimeistelen vain vedellä ja ainoastaan keittiötasoja varten olevalla mikrokuituliinalla. Leipomisen jälkeen 'kaavin' muovisella taikinalastalla enimmät taikinan rippeet ja jauhot suoraan biojätteeseen ja useimmiten lopuille riittää liinalla ja vedellä puhdistaminen.

        Ihmesieni on nimensä veroinen, se leikkaa tehokkaasti irti tahrat, mutta samalla menee kyllä maalipinnatkin ellei ole huolellinen. Nykyään se kuuluu ehdottomasti siivouskaappiini.
        Kiillotukseen se ei mielestäni sovellu, joten taitaa tosiaan olla eri sienestä taas kysymys?


      • bessie* kirjoitti:

        Tarkoitatko ihmesienellä sitä sellaista kiinteää valkoista 'pesusientä', vai jotain pesuainetta, O - O?
        Tässä taannoin neuvoin tuttavalle, että voisi kokeilla (mutta hyvin varovaisesti) taikasienellä, ja minulle se oli ilman muuta sellainen kiinteä sieni. Jälkeen päin ilmeni, että hänelle oli myyty jotain ihmesieneksi? sanottua ainetta, ei siis tarkoittamaani hankausvälinettä.
        Se on todella toimiva, mutta voi olla liian tehokas. Jos yhtä pientä kohtaa kovasti jynssää niin voi hyvinkin jäädä 'hiontajälki'. Minulle jäi kun kerran yhtä kuorimaveitsen jättämää ruostetahraa hankasin. Vaikka arvostankin enemmän puhtautta ja käytettävyyttä kuin virheetöntä kiiltoa, niin kyllä se vähän häiritsee silmääni.

        Pidän tiskipöydästä joka on kokonaan ruostumatonta terästä, en muuta huolisi. Käytän sitä leipomisalustanakin. Tarvittaessa pesen sen pehmeällä harjalla ja käsitiskiaineella, sitten vedän lastalla enimmät vaahdot ja vedet tiskialtaaseen ja viimeistelen vain vedellä ja ainoastaan keittiötasoja varten olevalla mikrokuituliinalla. Leipomisen jälkeen 'kaavin' muovisella taikinalastalla enimmät taikinan rippeet ja jauhot suoraan biojätteeseen ja useimmiten lopuille riittää liinalla ja vedellä puhdistaminen.

        Ihmesieni on nimensä veroinen, se leikkaa tehokkaasti irti tahrat, mutta samalla menee kyllä maalipinnatkin ellei ole huolellinen. Nykyään se kuuluu ehdottomasti siivouskaappiini.
        Kiillotukseen se ei mielestäni sovellu, joten taitaa tosiaan olla eri sienestä taas kysymys?

        "bessie*"

        Sienet eivät koskaan ole ihmiselle pahaksi.
        Katselin tuossa dokumentin Areenalta sienistä.
        Kauan sitten katselin kavereitanikin sienissä.
        Ei sienestys saa aina aikaiseksi kovinkaan kaunista katseltavaa.
        Siksi minä käytänkin kovaa kemikaalia ja muovista teräs-villa-jäljitelmää.
        Kemikaalin vuoksi ei tule leivottua.
        Hyvä sekin niin, koska en syö pullaakaan.
        Minulla on loistava, puinen leikkuu-lauta.
        Stadin vankilan tekemä.
        Jo vuosia se on imennyt minulle tarpeelliset bakteerit.
        Varmaan hiven-aineitakin.
        Kuitenkaan se ei haise kalalta.
        Jotenkin se haisee Umamilta.

        yst.

        H.


      • ---
        O - O kirjoitti:

        Itse olen valinnut jo pari kertaa keittiöön rosterialtaan ja kivitason. Uuteen kotiini valitsin pesuhuoneeseen pyöreän rosterialtaan, ja luulin valintaani harvinaiseksi ja "kummalliseksi". Myöhemmin olen nähnyt niitä monessa paikassa.

        Rosteripinta puhdistuu ja kiillottuu muuten helposti ihmesienellä. Kuulin asiasta vasta äskettäin ja iloitsin "löydöstä".

        Etikka tahi Sinol.

        Mä käytän niitä valtavasti. Ihan autonpesusta just keittiöön. Hah, mulla Sinol-pillo tiskipöydällä, aina olen vieraille tarjonnut, jostain syystä kellekkään ei drinksu ole maistunut :DDD

        Sinol muuten ylivoimainen silmälasien pesemiseen, ei takuulla jää mitään kalvoja. Ajoittain pitää tietenkin pestä pesuaineella, mutta silloinkin putsaan lopuksi Sinolilla kalvot pois. Tohonetikaan olen jotenkin vaan tottunut, toimii melkein missä tahansa ja pidän hajusta. Kaupoista hankala saada vahvempaa kuin 10) etikkaa, mutta jostain etnokaupasta olen onnistunut ostamaan 30 prossaista. Ikinä muistanyt apteekista udella etikkahappoa, saihan tuota ainakin ennen ostaa sieltä. Etikkaa nyt voi käyttää vaikka mihin putsaamiseen, vaikka huuhteluaineena pyykkikoneessa. Eikä ole kallistakaan.

        Meni vähän offtopiciksi, mutta teräs tosiaan pitää pitää puhtaana ja joskus kiillotellakin, muuten keittiö helpolla tartuntatautisairaalan näköinen.

        =DW=


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Sienet eivät koskaan ole ihmiselle pahaksi.
        Katselin tuossa dokumentin Areenalta sienistä.
        Kauan sitten katselin kavereitanikin sienissä.
        Ei sienestys saa aina aikaiseksi kovinkaan kaunista katseltavaa.
        Siksi minä käytänkin kovaa kemikaalia ja muovista teräs-villa-jäljitelmää.
        Kemikaalin vuoksi ei tule leivottua.
        Hyvä sekin niin, koska en syö pullaakaan.
        Minulla on loistava, puinen leikkuu-lauta.
        Stadin vankilan tekemä.
        Jo vuosia se on imennyt minulle tarpeelliset bakteerit.
        Varmaan hiven-aineitakin.
        Kuitenkaan se ei haise kalalta.
        Jotenkin se haisee Umamilta.

        yst.

        H.

        Sienet ovat hyvin usein ihmiselle pahaksi.

        Koska tulen hyvin toimeen ilman kovia kemikaaleja niin en niitä käytä. Joskus sattui toisessa huushollissa käteeni sellainen nimenomaan keittiön teräspinnoille tarkoitettu aine. Olin siinä puolihuolimattomasti lääpäissyt isoa huuvaa vain siltä osin kuin yletyin. Rievun jäljet erottuivat ja tuon löytämäni aineen inspiroimana rupesin korjaamaan asiaa. Otin keittiötikkaat ja panin toimeksi. Se touhu loppui aika pian, sillä aine kävi jollain tavalla päähäni, huippasi niin että oli tultava alas kesken kaiken.
        Ihan turha aine minusta kaikin puolin, öljypohjainenkin taisi olla. Että lähtisin levittämään rasvaa keittiöpinnoille, sekin tuntuu minusta tyhmältä.

        Puinen leikuulauta tuoksuu puulta. Jos muulta, niin se on syytä kuurata kunnolla.
        Kloriittiakin voisin harkita, edes umamin tuoksuinen ei käy minulle.


      • --- kirjoitti:

        Etikka tahi Sinol.

        Mä käytän niitä valtavasti. Ihan autonpesusta just keittiöön. Hah, mulla Sinol-pillo tiskipöydällä, aina olen vieraille tarjonnut, jostain syystä kellekkään ei drinksu ole maistunut :DDD

        Sinol muuten ylivoimainen silmälasien pesemiseen, ei takuulla jää mitään kalvoja. Ajoittain pitää tietenkin pestä pesuaineella, mutta silloinkin putsaan lopuksi Sinolilla kalvot pois. Tohonetikaan olen jotenkin vaan tottunut, toimii melkein missä tahansa ja pidän hajusta. Kaupoista hankala saada vahvempaa kuin 10) etikkaa, mutta jostain etnokaupasta olen onnistunut ostamaan 30 prossaista. Ikinä muistanyt apteekista udella etikkahappoa, saihan tuota ainakin ennen ostaa sieltä. Etikkaa nyt voi käyttää vaikka mihin putsaamiseen, vaikka huuhteluaineena pyykkikoneessa. Eikä ole kallistakaan.

        Meni vähän offtopiciksi, mutta teräs tosiaan pitää pitää puhtaana ja joskus kiillotellakin, muuten keittiö helpolla tartuntatautisairaalan näköinen.

        =DW=

        "..."

        Joo, ei ole pitkäkään aika siitä kun Etikasta kerrottiin joka uutisissa.
        Sinolista EU:kin laittoi hanttiin.
        Hyvin otit mukaan tuon juomisenkin.

        Muuta "uutta" en kommentistasi löytänytkään.
        Mamutkin kun olivat.

        H.


      • ---
        bessie* kirjoitti:

        Sienet ovat hyvin usein ihmiselle pahaksi.

        Koska tulen hyvin toimeen ilman kovia kemikaaleja niin en niitä käytä. Joskus sattui toisessa huushollissa käteeni sellainen nimenomaan keittiön teräspinnoille tarkoitettu aine. Olin siinä puolihuolimattomasti lääpäissyt isoa huuvaa vain siltä osin kuin yletyin. Rievun jäljet erottuivat ja tuon löytämäni aineen inspiroimana rupesin korjaamaan asiaa. Otin keittiötikkaat ja panin toimeksi. Se touhu loppui aika pian, sillä aine kävi jollain tavalla päähäni, huippasi niin että oli tultava alas kesken kaiken.
        Ihan turha aine minusta kaikin puolin, öljypohjainenkin taisi olla. Että lähtisin levittämään rasvaa keittiöpinnoille, sekin tuntuu minusta tyhmältä.

        Puinen leikuulauta tuoksuu puulta. Jos muulta, niin se on syytä kuurata kunnolla.
        Kloriittiakin voisin harkita, edes umamin tuoksuinen ei käy minulle.

        Pellavaöljyä leikkuulautaan.

        Samaten puutasoihin. Eip vääntyile, ei halkeile, helppo putsata. Ei mun mielestä haise oikein millekkään. Leikkuulautoja voi muuten hioa, jos alkaa menemään käytetyn näköiseksi....

        Siis mä teoriassa olen erittäin siisti kokkailija, keittiöön ei käytännössä ulkopuolisia mieluusti päästetä :D

        =DW=


      • bessie*
        --- kirjoitti:

        Pellavaöljyä leikkuulautaan.

        Samaten puutasoihin. Eip vääntyile, ei halkeile, helppo putsata. Ei mun mielestä haise oikein millekkään. Leikkuulautoja voi muuten hioa, jos alkaa menemään käytetyn näköiseksi....

        Siis mä teoriassa olen erittäin siisti kokkailija, keittiöön ei käytännössä ulkopuolisia mieluusti päästetä :D

        =DW=

        No juu, puutasot erikseen, ja esim. yksi iso ruokapöytä kuuluisikin hioa ja öljykäsitellä aika ajoin. Hiottu ei mahda olla ainakaan kymmeneen vuoteen, vaikka on siihen eräskin maitolasi kaatunut ja kovassa käytössä on jatkuvasti. Tiedä onko öljyttykään kovin säännöllisesti, mutta siistin näköinen on. Ikkunaa vasten katsottaessa erottuu jokunen mattaisemman näköinen kohta, mutta sähkövalossa käy uudesta.

        Helposti minäkin muodostan kiintymyssuhteen puisiin leikuulautoihin, mutta mieluummin silti niistä eroan kuin että hiomaan rupeaisin.
        Surutta pesen puisia keittiövälineitä vettä säästelemättä jos tuntuu tarvis olevan. Jopa rakkaan ja lähes korvaamattoman, upeasti toimivan puisen, hienosti laakeroidun kaulimeni joskus, sen tosin hieman varovaisemmin.


      • ...
        bessie* kirjoitti:

        No juu, puutasot erikseen, ja esim. yksi iso ruokapöytä kuuluisikin hioa ja öljykäsitellä aika ajoin. Hiottu ei mahda olla ainakaan kymmeneen vuoteen, vaikka on siihen eräskin maitolasi kaatunut ja kovassa käytössä on jatkuvasti. Tiedä onko öljyttykään kovin säännöllisesti, mutta siistin näköinen on. Ikkunaa vasten katsottaessa erottuu jokunen mattaisemman näköinen kohta, mutta sähkövalossa käy uudesta.

        Helposti minäkin muodostan kiintymyssuhteen puisiin leikuulautoihin, mutta mieluummin silti niistä eroan kuin että hiomaan rupeaisin.
        Surutta pesen puisia keittiövälineitä vettä säästelemättä jos tuntuu tarvis olevan. Jopa rakkaan ja lähes korvaamattoman, upeasti toimivan puisen, hienosti laakeroidun kaulimeni joskus, sen tosin hieman varovaisemmin.

        Laakeroitu kaulin.

        Kerro lisää. Itse en leivo ikinä, ei hajuakaan onko kaulintakaan olemassa muualla kuin mökillä pölyyntymässä. Sen muistan, aina ne pyöri kehnosti ja jotenkin tökkivät, käytän pulloa tai lasia, jos jotain pitää kaulita.

        Mutta siis. Hikiällä naapurin vnhaisäntä innostunut eläkepäivillään sorvaamisesta. Ihan hyvä sorvaamaan, vata pari sormea mennyt opetellessa :D Mutta se tekee kaikenlaista, puhdetöinään. Uusin hitti oli joulun alla pienet kaulimet, joita se tehtaili jonnekin seurakunnan myyjäisiin. Idea siinä just, että ne on pienempiä, kuin nämät normaalit. Ei lasten kaulimia, aikuiset niitä käyttää, paljon kuulemma sopivampia pienissä keittiöissä pitsapohjan tekemiseen, kuin tavalliset.

        Meitsi ollut enenpi konsultointi-osastolla sen jutuissa, mutta tuli just silloin juttua, että kamppeesta saisi high-end tuotteen kun laittaisi vielä laakerit. Niettä sen puupökkelön päissäkö laakerit kepukkaa vartenko? Millaset, epäilyttää että menee suurisuuntaiseksi laittaa kuulalaakereita stefoineen, jokin suljettu systeemi pitää kuitenkin olla, että jauhot ei tuki laakereita...

        =DW=


      • bessie*
        ... kirjoitti:

        Laakeroitu kaulin.

        Kerro lisää. Itse en leivo ikinä, ei hajuakaan onko kaulintakaan olemassa muualla kuin mökillä pölyyntymässä. Sen muistan, aina ne pyöri kehnosti ja jotenkin tökkivät, käytän pulloa tai lasia, jos jotain pitää kaulita.

        Mutta siis. Hikiällä naapurin vnhaisäntä innostunut eläkepäivillään sorvaamisesta. Ihan hyvä sorvaamaan, vata pari sormea mennyt opetellessa :D Mutta se tekee kaikenlaista, puhdetöinään. Uusin hitti oli joulun alla pienet kaulimet, joita se tehtaili jonnekin seurakunnan myyjäisiin. Idea siinä just, että ne on pienempiä, kuin nämät normaalit. Ei lasten kaulimia, aikuiset niitä käyttää, paljon kuulemma sopivampia pienissä keittiöissä pitsapohjan tekemiseen, kuin tavalliset.

        Meitsi ollut enenpi konsultointi-osastolla sen jutuissa, mutta tuli just silloin juttua, että kamppeesta saisi high-end tuotteen kun laittaisi vielä laakerit. Niettä sen puupökkelön päissäkö laakerit kepukkaa vartenko? Millaset, epäilyttää että menee suurisuuntaiseksi laittaa kuulalaakereita stefoineen, jokin suljettu systeemi pitää kuitenkin olla, että jauhot ei tuki laakereita...

        =DW=

        Laakeroitu on. Purkamaan en käy, joten en osaa sanoa stefoista tai muista mitään. Tiedän laakereita olevan, koska sieltä kerran putosi yksi pieni kuula, ja kun vielä tuntui olevan jotain irtonaista sisällä, ravistelemalla toinen.

        Tämä on melko siro ja pyörii kuin unelma. Toisessa päädyssä kaiverrus, tai pikemminkin kevyt raaputus "Made in Denmark", puu luultavasti pyökkiä. Kädensijat on kiinnitetty metalliputkeen, tai voi se umpimetalliakin olla, aika ohut. Molemmissa päissä oli pari prikkaa suojana, eli on ollut 'suljettu systeemi' (liikkumavaroineen), mutta toisesta päästä ne prikat ovat hävinneet.
        Sanoisin, että tämä kaulin on täydellinen. Parista pudonneesta kuulasta huolimatta on vieläkin parempi kuin mikään muu saatavissa oleva, tosin en ole ihan viime aikoina uusia katsellut ja testannut.


      • ---
        bessie* kirjoitti:

        Laakeroitu on. Purkamaan en käy, joten en osaa sanoa stefoista tai muista mitään. Tiedän laakereita olevan, koska sieltä kerran putosi yksi pieni kuula, ja kun vielä tuntui olevan jotain irtonaista sisällä, ravistelemalla toinen.

        Tämä on melko siro ja pyörii kuin unelma. Toisessa päädyssä kaiverrus, tai pikemminkin kevyt raaputus "Made in Denmark", puu luultavasti pyökkiä. Kädensijat on kiinnitetty metalliputkeen, tai voi se umpimetalliakin olla, aika ohut. Molemmissa päissä oli pari prikkaa suojana, eli on ollut 'suljettu systeemi' (liikkumavaroineen), mutta toisesta päästä ne prikat ovat hävinneet.
        Sanoisin, että tämä kaulin on täydellinen. Parista pudonneesta kuulasta huolimatta on vieläkin parempi kuin mikään muu saatavissa oleva, tosin en ole ihan viime aikoina uusia katsellut ja testannut.

        Mnaah.

        Kaavailin laakeroidusta kaulimesta menestystuotetta ja runsaita tuloja patentista. Se siitä, sellaisia myynnissä prismoissa 13 ekeä kappale >:(


        http://prisma.s-verkkokauppa.fi/fi/prisma/heirol-laakeroitu-kaulin?cm_mmc=adwords-_-search-_-_inurl:prisma.s-verkkokauppa.fi-_-b&gclid=CNTCtKuF770CFYELcwod_XcAJA


        =DW=


      • O - O
        bessie* kirjoitti:

        Tarkoitatko ihmesienellä sitä sellaista kiinteää valkoista 'pesusientä', vai jotain pesuainetta, O - O?
        Tässä taannoin neuvoin tuttavalle, että voisi kokeilla (mutta hyvin varovaisesti) taikasienellä, ja minulle se oli ilman muuta sellainen kiinteä sieni. Jälkeen päin ilmeni, että hänelle oli myyty jotain ihmesieneksi? sanottua ainetta, ei siis tarkoittamaani hankausvälinettä.
        Se on todella toimiva, mutta voi olla liian tehokas. Jos yhtä pientä kohtaa kovasti jynssää niin voi hyvinkin jäädä 'hiontajälki'. Minulle jäi kun kerran yhtä kuorimaveitsen jättämää ruostetahraa hankasin. Vaikka arvostankin enemmän puhtautta ja käytettävyyttä kuin virheetöntä kiiltoa, niin kyllä se vähän häiritsee silmääni.

        Pidän tiskipöydästä joka on kokonaan ruostumatonta terästä, en muuta huolisi. Käytän sitä leipomisalustanakin. Tarvittaessa pesen sen pehmeällä harjalla ja käsitiskiaineella, sitten vedän lastalla enimmät vaahdot ja vedet tiskialtaaseen ja viimeistelen vain vedellä ja ainoastaan keittiötasoja varten olevalla mikrokuituliinalla. Leipomisen jälkeen 'kaavin' muovisella taikinalastalla enimmät taikinan rippeet ja jauhot suoraan biojätteeseen ja useimmiten lopuille riittää liinalla ja vedellä puhdistaminen.

        Ihmesieni on nimensä veroinen, se leikkaa tehokkaasti irti tahrat, mutta samalla menee kyllä maalipinnatkin ellei ole huolellinen. Nykyään se kuuluu ehdottomasti siivouskaappiini.
        Kiillotukseen se ei mielestäni sovellu, joten taitaa tosiaan olla eri sienestä taas kysymys?

        Bessie,
        anteeksi vastaukseni viive. Kyseessä on itselleni ihan uusi "tuttavuus". Pakkauksen päällä lukee, Taikasieni. Käytän pelkkää vettä ja puhdistan monenlaisia pintoja sienellä. En tiedä, voiko sienen käyttämisestä pitkällä aikavälillä aiheutua jotain haittaa. Toivottavasti ei. Ruostumattomasta teräksestä valmistettuja altaita ja tiskipöytiä olen puhdistanut sillä sienellä ja monenlaisia muita pintoja.

        Vanha savesta muovattu, seinällä roikkunut taideteos näyttäisi myös puhdistuvan ko. taikasienellä. Heikan teos taitaa saada jatkoajan. ;)


      • O - O
        --- kirjoitti:

        Etikka tahi Sinol.

        Mä käytän niitä valtavasti. Ihan autonpesusta just keittiöön. Hah, mulla Sinol-pillo tiskipöydällä, aina olen vieraille tarjonnut, jostain syystä kellekkään ei drinksu ole maistunut :DDD

        Sinol muuten ylivoimainen silmälasien pesemiseen, ei takuulla jää mitään kalvoja. Ajoittain pitää tietenkin pestä pesuaineella, mutta silloinkin putsaan lopuksi Sinolilla kalvot pois. Tohonetikaan olen jotenkin vaan tottunut, toimii melkein missä tahansa ja pidän hajusta. Kaupoista hankala saada vahvempaa kuin 10) etikkaa, mutta jostain etnokaupasta olen onnistunut ostamaan 30 prossaista. Ikinä muistanyt apteekista udella etikkahappoa, saihan tuota ainakin ennen ostaa sieltä. Etikkaa nyt voi käyttää vaikka mihin putsaamiseen, vaikka huuhteluaineena pyykkikoneessa. Eikä ole kallistakaan.

        Meni vähän offtopiciksi, mutta teräs tosiaan pitää pitää puhtaana ja joskus kiillotellakin, muuten keittiö helpolla tartuntatautisairaalan näköinen.

        =DW=

        Kerran, kun kaupan puhdistusaine loppui, sekoitin astianpesuainetta (Fairy), väkiviinaetikkaa ja vettä sumutinpulloon. Sen jälkeen en ole muita pesuaineita (vielä) ostanutkaan.


    • O - O

      Onhan tarjolla myös monenlaisia posliini- ja kivialtaita.

    • Jaha, kiitos, taas opin uuden sanan:rosteriallas. Oletan että se tarkoittaa ruostumattomasta teräksestä valmistettua tiskiallasta. Ne on kai se standardivariantti, missä tiskipöytä ja allas (tai kaksi) on samaa peltilevyä. Käytännöllinen joskaan ei kauheen kaunis. Pöytätasoon marmorilevy tai joku muu kivilevy (Kolumbian kodissani minulla on graniittilevy kuuskytluvulta :) on ihan sievä. Todennäkösesti vaikeampi pitää puhtaana.
      Leipomisalustana mikään ei voita puuta.

      • O - O

        Millaisen graniittipöydän pinnan puhtaanapito voisi olla vaikeaa? Sileäksi hiottu graniittipöytä on yleensä säilynyt vuosikymmeniä muuttumattomana, samanlaisia ovat kuin uutena.

        Leipomisalustaksi haaveilin jo koulu vuosina (oppikoulussa) köksätunneilla kokeilemaani valkoista marmoripöytää. Kun tuli aika suunnitella oma keittiö, sain kuulla, että marmoripöytä on helppo pilata esim. punaviinillä tai mustaherukkamehulla yms. Huokoisena materiaalina marmori imee kuulemma kaiken itseensä. Siksi olen valinnut graniitin keittiöni työ- ym. tasojen materiaaliksi.


      • O - O kirjoitti:

        Millaisen graniittipöydän pinnan puhtaanapito voisi olla vaikeaa? Sileäksi hiottu graniittipöytä on yleensä säilynyt vuosikymmeniä muuttumattomana, samanlaisia ovat kuin uutena.

        Leipomisalustaksi haaveilin jo koulu vuosina (oppikoulussa) köksätunneilla kokeilemaani valkoista marmoripöytää. Kun tuli aika suunnitella oma keittiö, sain kuulla, että marmoripöytä on helppo pilata esim. punaviinillä tai mustaherukkamehulla yms. Huokoisena materiaalina marmori imee kuulemma kaiken itseensä. Siksi olen valinnut graniitin keittiöni työ- ym. tasojen materiaaliksi.

        Siitä graniittipöydästä vain, O-O, en ole itse koskaan käyttänyt sitä koska en ole asunut siinä talossa. Remontoin taloa noin kymmenen vuotta sitten ja keittiön graniittipöydät hiottiin ja siinä yhteydessä kuulin että paikalliset tykkäävät että ruostumaton teräs on helppohoitoisempaa ja hygieenisempää materiaalia, mutta tykkäsin että graniitti oli kaunista ja annoin vain hioa ne uudelleen enkä vaihtanut metalliin.


    • rosterinen paras

      Esimerkiksi Franken Tailor made mallistosta voi valita mieleisensä rst-altaat sopivan mittaiseen rst-tasoon. Itselläni lisäksi kolme tasoa sileänä kalan, kanan ja vihannesten käsittelyyn.

      • 9090909099088778

        Franken on niin tummaa.

        Millähän tumman teräksen saisi vaaleeksi?


      • mitä se on??????
        9090909099088778 kirjoitti:

        Franken on niin tummaa.

        Millähän tumman teräksen saisi vaaleeksi?

        Tummaa ruostumatonta terästä? En ole kuullutkaan sellaisesta terässeoksesta, kertoisitko lisää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe