Merikarvia-linkki

Otto2

Täällä suuri yleisö halusi siis koko jutun Merikarviasta, no tässähän se tulee.
Nyt pääsee ihan lukemaan ne halutut kommentitkin.

http://www.satakunnankansa.fi/Kolumnit/1194893535386/artikkeli/kun ilkea vihjailu muuttuu totuudeksi.html

56

1311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhoillislestadiolainen

      EVVK

      • ....

        hehheh ;)


      • Näin Merikarvialla

        Eihän se hihhulia kiinnosta, miten lestat talostelee


      • 11+3

        Ei kiinnosta lait eikä tositarinat arjestanne???


      • vanhoillislestadiolainen
        .... kirjoitti:

        hehheh ;)

        Luin eilen sen jutun, minua ensin huvitti, mutta nyt kun tuo vammanen työntää tuota uudestaan, niin enää ei huvita! Siksi EVVK.

        En edes tiedä pitääkö se juttu paikkaansa, mutta miksei pitäisi jos oikeudessa on sakkoja jaettu. Mitään ihmeellistä en näe siinä, että ihmiset riitelee. Minuakin on sanottu täällä useita kertoja pedofiliksi, ja sivusta seuraten ole huomannut, että koko vl-lahkoa ja myös hellarilahkoa sanotaan pedofiliksi. Nuo samat vammaiset jotka haukkuvat minua pedofiliksi, syöttävät ja hurskastelevat sitten tuolla lehtijutulla.


        siksi nyt EVVK.


      • vanhoillislestadiolainen
        Näin Merikarvialla kirjoitti:

        Eihän se hihhulia kiinnosta, miten lestat talostelee

        Ei!


      • 17+16
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Luin eilen sen jutun, minua ensin huvitti, mutta nyt kun tuo vammanen työntää tuota uudestaan, niin enää ei huvita! Siksi EVVK.

        En edes tiedä pitääkö se juttu paikkaansa, mutta miksei pitäisi jos oikeudessa on sakkoja jaettu. Mitään ihmeellistä en näe siinä, että ihmiset riitelee. Minuakin on sanottu täällä useita kertoja pedofiliksi, ja sivusta seuraten ole huomannut, että koko vl-lahkoa ja myös hellarilahkoa sanotaan pedofiliksi. Nuo samat vammaiset jotka haukkuvat minua pedofiliksi, syöttävät ja hurskastelevat sitten tuolla lehtijutulla.


        siksi nyt EVVK.

        No niin, sieltä se taas tulee, se yleinen syytös.
        Kun joku on lahkon touhuja vastaan ja tuo ne päivänvaloon, on kirjoittaja/julkaisija jjoko mielisairas tai vammainen.
        Voisitteko keksiä jotain uutta välillä?? Levy on jäänyt nähtävästi pahasti jumiin.


      • Hra huvitukselle
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Luin eilen sen jutun, minua ensin huvitti, mutta nyt kun tuo vammanen työntää tuota uudestaan, niin enää ei huvita! Siksi EVVK.

        En edes tiedä pitääkö se juttu paikkaansa, mutta miksei pitäisi jos oikeudessa on sakkoja jaettu. Mitään ihmeellistä en näe siinä, että ihmiset riitelee. Minuakin on sanottu täällä useita kertoja pedofiliksi, ja sivusta seuraten ole huomannut, että koko vl-lahkoa ja myös hellarilahkoa sanotaan pedofiliksi. Nuo samat vammaiset jotka haukkuvat minua pedofiliksi, syöttävät ja hurskastelevat sitten tuolla lehtijutulla.


        siksi nyt EVVK.

        Luit jutun ja huvitti?
        Mikä siinä huvitti. Sekö, että hovioikeus määräsi saarnamiehenne lopulta maksamaan yht 9000€ vai se, että yhden perheen maine saatiin vl:ien toimesta pilattua?
        Kerro toki, kumpi huvitti? Jos minun pitäisi valita,niin se hovioikeuden tuomio.


      • vanhoillislestadiolainen
        17+16 kirjoitti:

        No niin, sieltä se taas tulee, se yleinen syytös.
        Kun joku on lahkon touhuja vastaan ja tuo ne päivänvaloon, on kirjoittaja/julkaisija jjoko mielisairas tai vammainen.
        Voisitteko keksiä jotain uutta välillä?? Levy on jäänyt nähtävästi pahasti jumiin.

        Mikä kirjoittamassani ei pitänyt paikkaansa? Eniten oli totta se, kun kerroin että olet vammainen! Voithan todeta sen itsekin kun luet lääkärisi kirjoittaman diagnoosin mielenterveystilastasi.

        PS. Toki ymmärrän, että kirjoittamani koskee, mutta en tullut tänne foorumiin puuta heinää kirjoittamaan. Tilanteesi on vakava.


      • 18+10
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Mikä kirjoittamassani ei pitänyt paikkaansa? Eniten oli totta se, kun kerroin että olet vammainen! Voithan todeta sen itsekin kun luet lääkärisi kirjoittaman diagnoosin mielenterveystilastasi.

        PS. Toki ymmärrän, että kirjoittamani koskee, mutta en tullut tänne foorumiin puuta heinää kirjoittamaan. Tilanteesi on vakava.

        Reps :))))
        Mene nyt äitin helmoihin ja kasva mieheksi, kyllä se siitä helpottaa,kun murrosikä menee ohitse :D

        Tiedätkö muuten tuon toimittajan?? Tiedoksesi, on palkittu rikostoimittaja, ei kirjoittele mitään puutaheinää.....


      • vanhoillislestadiolainen
        Hra huvitukselle kirjoitti:

        Luit jutun ja huvitti?
        Mikä siinä huvitti. Sekö, että hovioikeus määräsi saarnamiehenne lopulta maksamaan yht 9000€ vai se, että yhden perheen maine saatiin vl:ien toimesta pilattua?
        Kerro toki, kumpi huvitti? Jos minun pitäisi valita,niin se hovioikeuden tuomio.

        Voisitko keskittyä lukemaan sitä juttua! Sinua selvästi kiinnostaa, älä minusta välitä. Ja jos siellä on keskusteluosio, niin jatka siellä. Toki uskon että taidat yksin jutella itsesi kanssa sielläkin. Se on sinun asiasi.


        Hauskoja lukuhetkiä Teille!


      • 10+7
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Voisitko keskittyä lukemaan sitä juttua! Sinua selvästi kiinnostaa, älä minusta välitä. Ja jos siellä on keskusteluosio, niin jatka siellä. Toki uskon että taidat yksin jutella itsesi kanssa sielläkin. Se on sinun asiasi.


        Hauskoja lukuhetkiä Teille!

        Olen lukenut sen ja toisaalta tunnen tapauksen lukemattakin...... mites on sinun laitasi???
        Ai niin, ethän sinä toki vielä voi tietää. Laitapa tutti suukkuun ja pyydä äitiä laulamaan yski siioni, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu :)

        Nuku hyvin ja näe kauniita unia :)


      • 7+5
        10+7 kirjoitti:

        Olen lukenut sen ja toisaalta tunnen tapauksen lukemattakin...... mites on sinun laitasi???
        Ai niin, ethän sinä toki vielä voi tietää. Laitapa tutti suukkuun ja pyydä äitiä laulamaan yski siioni, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu :)

        Nuku hyvin ja näe kauniita unia :)

        Lisäys...
        keskusteluosio pyydettiin juuri teikäläisten taholta julkaistavaksi, siksi se nyt on siellä, alkuperäisessä sitä ei ollut ja siitä nousi kauhea poru. Joten kiitäpä uskonveljiä (tai sisaria) siitä asiasta.


      • vanhoillislestadiolainen
        18+10 kirjoitti:

        Reps :))))
        Mene nyt äitin helmoihin ja kasva mieheksi, kyllä se siitä helpottaa,kun murrosikä menee ohitse :D

        Tiedätkö muuten tuon toimittajan?? Tiedoksesi, on palkittu rikostoimittaja, ei kirjoittele mitään puutaheinää.....

        En tiedä, jäi eilen katsomatta sekin nimi. Onko hän sinun auktoriteettisi?

        Itse asia sinällään oli hauska, en minä sitä juttua epäile miltään osin, ole huoleti.

        Huvittavaa tässä on sinun lisäksesi se, että täällä foorumissa on arkipäivää se sama mistä tuolla jaettiin tuomio ;)

        Sinulla on selvästi suuria vaikeuksia ymmärtää tässä se asia, mikä minua huvittaa.

        PS. Mukava kun vastailet mulle enemmän kuin kahdella sanalla ;)


      • vanhoillislestadiolainen
        7+5 kirjoitti:

        Lisäys...
        keskusteluosio pyydettiin juuri teikäläisten taholta julkaistavaksi, siksi se nyt on siellä, alkuperäisessä sitä ei ollut ja siitä nousi kauhea poru. Joten kiitäpä uskonveljiä (tai sisaria) siitä asiasta.

        En minä epäile, enkä ole epäillyt sanaakaan mitä siellä lukee.

        Sanoin että EVVK.


        Tämä jutustelu sinunlaisesi tulistujan kanssa on taas asia joka kiinnostaa enemmänkin :D


      • 14+10
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        En tiedä, jäi eilen katsomatta sekin nimi. Onko hän sinun auktoriteettisi?

        Itse asia sinällään oli hauska, en minä sitä juttua epäile miltään osin, ole huoleti.

        Huvittavaa tässä on sinun lisäksesi se, että täällä foorumissa on arkipäivää se sama mistä tuolla jaettiin tuomio ;)

        Sinulla on selvästi suuria vaikeuksia ymmärtää tässä se asia, mikä minua huvittaa.

        PS. Mukava kun vastailet mulle enemmän kuin kahdella sanalla ;)

        Ai jaa, yleissivistyksenä ajattelin sinunkin tietävän sellaisen asian.
        Liikaa vaadittu ilmeisesti. Sori.


      • 1+2
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        En minä epäile, enkä ole epäillyt sanaakaan mitä siellä lukee.

        Sanoin että EVVK.


        Tämä jutustelu sinunlaisesi tulistujan kanssa on taas asia joka kiinnostaa enemmänkin :D

        Tiedätkö, minua ei tällainen saa tulistumaan.
        Olen pakon edessä aikanaan joutunut katselemaan vl-touhua, lähinnä säälittää, että YHÄ tänä päivänä tietyt ihmiset on noin aivopestyjä. Onneksi älysin lähteä pois. Tänä päivänä ihan arvostettuna avioliitossani, en mikään lapsentekokone, mitä Lohi vaatii alaisiltaan - lopultakin vain sen takia, ettei liike kuihdu kasaan.
        Myönsi sen tv-lähetyksessä, mitä te rivivl:t ette tietenkään saa katsella :D
        Elämä on.


      • vanhoillislestadiolainen
        14+10 kirjoitti:

        Ai jaa, yleissivistyksenä ajattelin sinunkin tietävän sellaisen asian.
        Liikaa vaadittu ilmeisesti. Sori.

        Voitko kertoa sen nimen, kun jäi eilen katsomatta?


        Toki voisin avata linkin uudelleen, mutta en viitsi, heh! Ja onhan mukava kun tähän ketjuun tulee nimiäkin, ketjuhan on jo pitkäkin.


      • 19+6
        1+2 kirjoitti:

        Tiedätkö, minua ei tällainen saa tulistumaan.
        Olen pakon edessä aikanaan joutunut katselemaan vl-touhua, lähinnä säälittää, että YHÄ tänä päivänä tietyt ihmiset on noin aivopestyjä. Onneksi älysin lähteä pois. Tänä päivänä ihan arvostettuna avioliitossani, en mikään lapsentekokone, mitä Lohi vaatii alaisiltaan - lopultakin vain sen takia, ettei liike kuihdu kasaan.
        Myönsi sen tv-lähetyksessä, mitä te rivivl:t ette tietenkään saa katsella :D
        Elämä on.

        Kaiken kaikkiaan vl:stä tehdyt jutut, joissa ovat siis itse mukana, ovat aika hauskoja juttuja. TV:ssä kertovat yhtä ja seuroissa ja PM:ssä kerrotaan toista ja silti se uppoaa kuin häkä päähän. Ilman pienintäkään ihmettelyä.
        Se on sellaista se.


      • 6+18
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Voitko kertoa sen nimen, kun jäi eilen katsomatta?


        Toki voisin avata linkin uudelleen, mutta en viitsi, heh! Ja onhan mukava kun tähän ketjuun tulee nimiäkin, ketjuhan on jo pitkäkin.

        No mutta eiku avaamaan tuo linkki, mikä näkyy olevan tässä uudessa.... sinun harmiksesi minä en aloittanut tätä uutta keskustelua aiheesta. Mutta eiköhän se linkkiä avaamalla tule, en ole katsonut. Kuten sanoin, tiedän tämän jutun.


      • vanhoillislestadiolainen
        1+2 kirjoitti:

        Tiedätkö, minua ei tällainen saa tulistumaan.
        Olen pakon edessä aikanaan joutunut katselemaan vl-touhua, lähinnä säälittää, että YHÄ tänä päivänä tietyt ihmiset on noin aivopestyjä. Onneksi älysin lähteä pois. Tänä päivänä ihan arvostettuna avioliitossani, en mikään lapsentekokone, mitä Lohi vaatii alaisiltaan - lopultakin vain sen takia, ettei liike kuihdu kasaan.
        Myönsi sen tv-lähetyksessä, mitä te rivivl:t ette tietenkään saa katsella :D
        Elämä on.

        Ei hymiöillä kaikkea voi piilottaa.

        Psykiatrinen asiantuntemukseni (lähinnä potilaan muodossa ;) aina jotain muutakin paljastaa, myös sinun tekstistä.

        •••Ai niin, ethän sinä toki vielä voi tietää. Laitapa tutti suukkuun ja pyydä äitiä laulamaan yski siioni, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu :)

        Nuku hyvin ja näe kauniita unia :)
        •••


      • 17+17
        6+18 kirjoitti:

        No mutta eiku avaamaan tuo linkki, mikä näkyy olevan tässä uudessa.... sinun harmiksesi minä en aloittanut tätä uutta keskustelua aiheesta. Mutta eiköhän se linkkiä avaamalla tule, en ole katsonut. Kuten sanoin, tiedän tämän jutun.

        Mutta nyt minä poistun nukkumaan,jotta pääsen tienaamaan sunnareita huomenna työmaalle.
        Joten oikein makoisia unia :)


      • vanhoillislestadiolainen
        6+18 kirjoitti:

        No mutta eiku avaamaan tuo linkki, mikä näkyy olevan tässä uudessa.... sinun harmiksesi minä en aloittanut tätä uutta keskustelua aiheesta. Mutta eiköhän se linkkiä avaamalla tule, en ole katsonut. Kuten sanoin, tiedän tämän jutun.

        Ei minua harmita, kun tarpeeksi kauan juttelemme, niin EVVK muuttuu kiinnostukseksi ja kohta meistä toinen avaa tuon linkin ja kirjoittaa tänne iloksemme myös sen rikostoimittajan(?) nimenkin.


      • 13+9
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Ei hymiöillä kaikkea voi piilottaa.

        Psykiatrinen asiantuntemukseni (lähinnä potilaan muodossa ;) aina jotain muutakin paljastaa, myös sinun tekstistä.

        •••Ai niin, ethän sinä toki vielä voi tietää. Laitapa tutti suukkuun ja pyydä äitiä laulamaan yski siioni, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu :)

        Nuku hyvin ja näe kauniita unia :)
        •••

        Ja minä en ammatistanikaan huolimatta viitsi alkaa selvitellä, kuka on herjausten takana. Ei maksa vaivaa.


      • vanhoillislestadiolainen
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Ei hymiöillä kaikkea voi piilottaa.

        Psykiatrinen asiantuntemukseni (lähinnä potilaan muodossa ;) aina jotain muutakin paljastaa, myös sinun tekstistä.

        •••Ai niin, ethän sinä toki vielä voi tietää. Laitapa tutti suukkuun ja pyydä äitiä laulamaan yski siioni, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu :)

        Nuku hyvin ja näe kauniita unia :)
        •••

        Tämä edellinen kommenttini oli siis vastaus tähän: **Tiedätkö, minua ei tällainen saa tulistumaan**


        ;)


      • vanhoillislestadiolainen
        13+9 kirjoitti:

        Ja minä en ammatistanikaan huolimatta viitsi alkaa selvitellä, kuka on herjausten takana. Ei maksa vaivaa.

        **viitsi alkaa selvitellä, kuka on herjausten takana***


        Ymmärsin että tuomio oli jo jaettu, joten eikö siellä ole herjaajat jo kaikkien tiedossa?


      • 1+2
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Tämä edellinen kommenttini oli siis vastaus tähän: **Tiedätkö, minua ei tällainen saa tulistumaan**


        ;)

        Seliseli.
        Mutta en jaksa perehtyä mainitsemiisi psykiatrisiin väitteisiin, vaikka ne toki täyttävät tietynlaiset kriteerit puuttua kirjoitteluun - mutta sou sou. ja souteli sou.


      • vanhoillislestadiolainen
        1+2 kirjoitti:

        Seliseli.
        Mutta en jaksa perehtyä mainitsemiisi psykiatrisiin väitteisiin, vaikka ne toki täyttävät tietynlaiset kriteerit puuttua kirjoitteluun - mutta sou sou. ja souteli sou.

        Ok, vastasitte molemmat samantyylisesti, joten pidin teitä samana henkilönä.

        Psykiatrinen väitteeni on se, ettei ole tervettä (vaan vammaista) tuputtaa samaa juttua uudelleen luettavaksi. Katsoin, ettei eilenkään aihe ollut
        herättänyt kiinnostusta. Siksi totesin EVVK.
        Lisäksi ymmärsin (saatoin ymmärtää väärinkin) että ylläpitokin oli poistanut sen jossain vaiheessa keskustelusta?


        Totuuden nimessä ja puolustukseksi sanoisin, ettei tuo nyt niin vammainen aihe ole spämmättäväksi, kun vertaa siihen, että joku yksilö on postannut tänne joitain aiheita jo kymmenen vuotta ;)

        Kohtuus kaikessa!


      • vanhoillislestadiolainen
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Ei minua harmita, kun tarpeeksi kauan juttelemme, niin EVVK muuttuu kiinnostukseksi ja kohta meistä toinen avaa tuon linkin ja kirjoittaa tänne iloksemme myös sen rikostoimittajan(?) nimenkin.

        No nyt avasin linkin. Toimittajan nimi ei sanonut mitään, jos saman sukunimistä jääkiekkopuolustajaa ei lasketa ;)

        Luin jutunkin uudestaan. Silmääni pisti uutena asiana, minulta eilen huomaamatta jäänyt maininta:
        "Merikarvialla puhutaan myös siitä mahdollisuudesta, että likaisilla vihjauksilla peitellään aivan eri henkilöiden tekemisiä."

        Erikoinen kommentti. Ensin kerrotaan tuomio väärästä huhusta ja sitten lehti lyö pökkyä pesään uudelle huhulle. Harvoin lehdet huhuja levittävät, varsinkaan sellaisessa asiayhteydessä jossa uutisena on huhujen levityksestä langetettu tuomio.

        Että sellainen palkittu toimittaja, jos nyt asian oikein ymmärsin?


      • tujnu7j
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        No nyt avasin linkin. Toimittajan nimi ei sanonut mitään, jos saman sukunimistä jääkiekkopuolustajaa ei lasketa ;)

        Luin jutunkin uudestaan. Silmääni pisti uutena asiana, minulta eilen huomaamatta jäänyt maininta:
        "Merikarvialla puhutaan myös siitä mahdollisuudesta, että likaisilla vihjauksilla peitellään aivan eri henkilöiden tekemisiä."

        Erikoinen kommentti. Ensin kerrotaan tuomio väärästä huhusta ja sitten lehti lyö pökkyä pesään uudelle huhulle. Harvoin lehdet huhuja levittävät, varsinkaan sellaisessa asiayhteydessä jossa uutisena on huhujen levityksestä langetettu tuomio.

        Että sellainen palkittu toimittaja, jos nyt asian oikein ymmärsin?

        vanhoillislestadiolaisella on nyt vikova mieli, sillä et pääse totuutta pakoon, teidän liike on huhumylly joka jauhaa pask.aa ulkopuolisista. Puhukaa edes joskus totta.


      • vanhoillislestadiolainen
        tujnu7j kirjoitti:

        vanhoillislestadiolaisella on nyt vikova mieli, sillä et pääse totuutta pakoon, teidän liike on huhumylly joka jauhaa pask.aa ulkopuolisista. Puhukaa edes joskus totta.

        Etkö sinä mennytkään nukkumaan? Ei Se mitään.

        Mitä mieltä olet tuosta toimittajan uudesta huhusta?


        Älä puhu minusta, minä olen nimimerkki ;)


      • vanhoillislestadiolainen
        tujnu7j kirjoitti:

        vanhoillislestadiolaisella on nyt vikova mieli, sillä et pääse totuutta pakoon, teidän liike on huhumylly joka jauhaa pask.aa ulkopuolisista. Puhukaa edes joskus totta.

        Toki voit olla joku muukin ;)

        Kykeneekö teistä vaiheeseen jääneistä aivopestyistä entisistä vl:stä yksikään asialliseen keskusteluun?

        Minun vika oli se että aluksi= EVVK.
        Sitten kun pääsimme juttuun, niin alkoikin kiinnostaa, ainakin se toimittajan nimi...


        Nyt sinä tollo kirjoitat että olen "vikova". Miten tuo vikovaisuuteni sairaudessasi näkyy?


      • ik,lkyu
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Toki voit olla joku muukin ;)

        Kykeneekö teistä vaiheeseen jääneistä aivopestyistä entisistä vl:stä yksikään asialliseen keskusteluun?

        Minun vika oli se että aluksi= EVVK.
        Sitten kun pääsimme juttuun, niin alkoikin kiinnostaa, ainakin se toimittajan nimi...


        Nyt sinä tollo kirjoitat että olen "vikova". Miten tuo vikovaisuuteni sairaudessasi näkyy?

        Toimittaja osuu aivan kuin asian ytimeen, motivaatio kiusaamiseen ja juoruiluun on omien pahojen tekojen peittely, niin se ikävä kyllä on sinunkin jo tunnustettava, ymmärrän kyllä että olet suojelun tarpeessa, sieltä tuo vikova mielikin tulee niitä kohtaan jotka totta puhuvat.


      • vanhoillislestadiolainen
        ik,lkyu kirjoitti:

        Toimittaja osuu aivan kuin asian ytimeen, motivaatio kiusaamiseen ja juoruiluun on omien pahojen tekojen peittely, niin se ikävä kyllä on sinunkin jo tunnustettava, ymmärrän kyllä että olet suojelun tarpeessa, sieltä tuo vikova mielikin tulee niitä kohtaan jotka totta puhuvat.

        Voit olla oikeassa, mutta koetko että omien vikojen peittelyhuhun levittely on oikeutettua? Eikö mielestäsi kaikkien huhujen levittely ole moraalitonta?


        Kerro minulle vikovaisuudestani? Kopioi vaikka joku kirjoittamani lause, johon viittaat ;)

        Ole kiitollinen että sinulle joku juttelee, minäkin olen sinusta kiitollinen :)


      • äpåopä
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Voit olla oikeassa, mutta koetko että omien vikojen peittelyhuhun levittely on oikeutettua? Eikö mielestäsi kaikkien huhujen levittely ole moraalitonta?


        Kerro minulle vikovaisuudestani? Kopioi vaikka joku kirjoittamani lause, johon viittaat ;)

        Ole kiitollinen että sinulle joku juttelee, minäkin olen sinusta kiitollinen :)

        Miten liityt aiheeseen? Oletko mukana kiusaamassa? Miksi vikoilet toimittajaa joka kertoo asian julki? Olet ahkerasti jutussa kiinni ja selvästi ärsyyntynyt siitä, pelkäät että sinusta paljastuu jotain jota peittelet? Neuvon sinua rehellisyyteen, kipeäänkin haavaan saat sillä hoidon.


      • vanhoillislestadiolainen
        äpåopä kirjoitti:

        Miten liityt aiheeseen? Oletko mukana kiusaamassa? Miksi vikoilet toimittajaa joka kertoo asian julki? Olet ahkerasti jutussa kiinni ja selvästi ärsyyntynyt siitä, pelkäät että sinusta paljastuu jotain jota peittelet? Neuvon sinua rehellisyyteen, kipeäänkin haavaan saat sillä hoidon.

        Hei yöllinen ystäväni, olet paratiisissa, luulotautisen sellasessa. Ja onko muuta olemassakaan...

        **miten liityt aiheeseen?**

        Kiitos kysymyksistä, vastaan jokaiseen. En liity aiheeseen mitenkään, ellei EVVK:ta lasketa. Käytän tilaisuuden hyväkseni ja kysyn myös sinuun liittyen kysymyksen; Ajatteletko siten että pitää liittyä aiheeseen, ennen kuin on sopivaa osallistua keskusteluun?
        Itse en liity tämän palstan muihinkaan aiheisiin, mutta ole aktiivinen ottamaan kantaa aina kun tänne piipahtelen, yleensä pikkutunneilla.


        ** Oletko mukana kiusaamassa?**

        Tunnustan että ihan vähän sua nyt kiusaan. Toki voit livenä olla ihan ok, mutta vaikea sua on täällä ihan vakavasti ottaa. Älä silti loukkaannu, tää on virtuaalielämää, eikä juuri mikään ole sitä miltä näyttää :)


        ** Miksi vikoilet toimittajaa joka kertoo asian julki?**

        Minusta hänen julkituoma asia oli oikea ja viisas. Hyvä että toi julki.
        Esitin kysymyksen hänen huhukommentista. Ymmärrän että olet ja elät tilassa, jossa minkä tahansa kysymyksen esittäminen on aiheesta vikomista. Valitettavasti tai onneksi maailma on kuitenkin vähän erilainen sellaisilla ihmisillä joita narsismi ei rajoita...


        **Olet ahkerasti jutussa kiinni**

        Se on harhaa vaan. Kun kirjoittaa samalla nimimerkillä, niin näyttää siltä kuin muita ei olisikaan. Varsinaisesti aiheesta ei ole puhuttu montakaa sanaa. :D


        ** ja selvästi ärsyyntynyt siitä, pelkäät että sinusta paljastuu jotain jota peittelet?**

        Sinusta ei tulisi salapoliisia. Ei varmaan moni muu tulisi tän ketjun perusteella siihen tulokseen että nimimerkki "vanhoillislestadiolainen" peittelee jotain. Päin vastoin, olen ollut aktiivinen ketjussa pitämään aihetta esillä ja ketjusta on tullut jo nyt pitkä. Eilisessä ketjussa taisi olla yksi vastaus. Kiitä minua että asiasi on nyt esillä ;).


        ** Neuvon sinua rehellisyyteen, kipeäänkin haavaan saat sillä hoidon**

        Hyvät neuvot ovat tarpeen, kiitos!

        Lupaan mielenkiinnosta katsoa tän pääsiäisen aikana kartasta et missä päin sijaitsee merikarvia, uskoisin että jossain kokkola-pori axelilla.
        Täytyyhän tästä joku hyöty ottaa irti ;)

        Hyvää yötä sisar, palataan taas huomenessa tms.


      • vanhoillislestadiolainen
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Hei yöllinen ystäväni, olet paratiisissa, luulotautisen sellasessa. Ja onko muuta olemassakaan...

        **miten liityt aiheeseen?**

        Kiitos kysymyksistä, vastaan jokaiseen. En liity aiheeseen mitenkään, ellei EVVK:ta lasketa. Käytän tilaisuuden hyväkseni ja kysyn myös sinuun liittyen kysymyksen; Ajatteletko siten että pitää liittyä aiheeseen, ennen kuin on sopivaa osallistua keskusteluun?
        Itse en liity tämän palstan muihinkaan aiheisiin, mutta ole aktiivinen ottamaan kantaa aina kun tänne piipahtelen, yleensä pikkutunneilla.


        ** Oletko mukana kiusaamassa?**

        Tunnustan että ihan vähän sua nyt kiusaan. Toki voit livenä olla ihan ok, mutta vaikea sua on täällä ihan vakavasti ottaa. Älä silti loukkaannu, tää on virtuaalielämää, eikä juuri mikään ole sitä miltä näyttää :)


        ** Miksi vikoilet toimittajaa joka kertoo asian julki?**

        Minusta hänen julkituoma asia oli oikea ja viisas. Hyvä että toi julki.
        Esitin kysymyksen hänen huhukommentista. Ymmärrän että olet ja elät tilassa, jossa minkä tahansa kysymyksen esittäminen on aiheesta vikomista. Valitettavasti tai onneksi maailma on kuitenkin vähän erilainen sellaisilla ihmisillä joita narsismi ei rajoita...


        **Olet ahkerasti jutussa kiinni**

        Se on harhaa vaan. Kun kirjoittaa samalla nimimerkillä, niin näyttää siltä kuin muita ei olisikaan. Varsinaisesti aiheesta ei ole puhuttu montakaa sanaa. :D


        ** ja selvästi ärsyyntynyt siitä, pelkäät että sinusta paljastuu jotain jota peittelet?**

        Sinusta ei tulisi salapoliisia. Ei varmaan moni muu tulisi tän ketjun perusteella siihen tulokseen että nimimerkki "vanhoillislestadiolainen" peittelee jotain. Päin vastoin, olen ollut aktiivinen ketjussa pitämään aihetta esillä ja ketjusta on tullut jo nyt pitkä. Eilisessä ketjussa taisi olla yksi vastaus. Kiitä minua että asiasi on nyt esillä ;).


        ** Neuvon sinua rehellisyyteen, kipeäänkin haavaan saat sillä hoidon**

        Hyvät neuvot ovat tarpeen, kiitos!

        Lupaan mielenkiinnosta katsoa tän pääsiäisen aikana kartasta et missä päin sijaitsee merikarvia, uskoisin että jossain kokkola-pori axelilla.
        Täytyyhän tästä joku hyöty ottaa irti ;)

        Hyvää yötä sisar, palataan taas huomenessa tms.

        Hahaa, löyty nopeasti ja Mainos tähän vielä päälle, öitä!

        Wikipediassa:

        Merikarvia (ruots. Sastmola) on Suomen kunta, joka sijaitsee Satakunnan maakunnassa. Kunnassa asuu 3 233 henkilöä.[2] Kunnan pinta-ala on 1 246,25 km², josta 4,62 km² on sisävesiä ja 795,60 km² merialueita.[1] Väestötiheys on 7,2 asukasta/km². Merikarvian naapurikunnat ovat Isojoki, Kristiinankaupunki, Pomarkku, Pori ja Siikainen.

        Merikarvian seurakunta perustettiin vuonna 1639 sen erottua Porin ja Ulvilan seurakunnasta. Pitäjänhallinto alkoi 1647 ja kunnallishallinto 1865. Merikarvian vaakunan on suunnitellut Carolus Lindberg ja se on vahvistettu vuonna 1951.[5]





        Uskonnolliset yhteisötMuokkaa


        Merikarvialla toimii evankelisluterilainen Merikarvian seurakunta[13]. Kirkon sisäisistä herätysliikkeistä paikkakunnalla toimii vanhoillislestadiolaisuus, jolla on paikkakunnalla Merikarvian Rauhanyhdistys[14]. Lisäksi paikkakunnalla toimii helluntaiherätykseen lukeutuva Merikarvian Helluntaiseurakunta[15].


      • Mitäh?
        11+3 kirjoitti:

        Ei kiinnosta lait eikä tositarinat arjestanne???

        Vituttaako sinnuu?


      • 3+15
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Mikä kirjoittamassani ei pitänyt paikkaansa? Eniten oli totta se, kun kerroin että olet vammainen! Voithan todeta sen itsekin kun luet lääkärisi kirjoittaman diagnoosin mielenterveystilastasi.

        PS. Toki ymmärrän, että kirjoittamani koskee, mutta en tullut tänne foorumiin puuta heinää kirjoittamaan. Tilanteesi on vakava.

        Loukkaat sekä vammaisia ja mielisairaita että tällä palstalla kirjoittelevia anonyymikirjoittajia. Kirjoituksistasi paistaa läpi, että halveksit sekä vammaisia että mielisairaita.

        Useimmiten nämä tällä palstalla toisia kirjoittajia mielisairaiksi ja tolloiksi yms. nimittelevät ovat vl:a. Ovatko käytöstavat jääneet suurperheessä oppimatta?

        Menetkö tänään pääsiäisseuroihin tekemään parannusta siitä, että halveksit sairaita ja vammaisia ihmisiä ja nimittelet tolloiksi tällä palstalla ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä?

        Vl-tapoihinhan kuuluu tehdä parannusta omalle kohdalleen vain toisilta vl:ltä. Käytöstavat eivät riitä siihen, että vl:t pyytäisivät anteeksi niiltä ei-vl:lta, joita ovat loukanneet


      • voi taivas!
        3+15 kirjoitti:

        Loukkaat sekä vammaisia ja mielisairaita että tällä palstalla kirjoittelevia anonyymikirjoittajia. Kirjoituksistasi paistaa läpi, että halveksit sekä vammaisia että mielisairaita.

        Useimmiten nämä tällä palstalla toisia kirjoittajia mielisairaiksi ja tolloiksi yms. nimittelevät ovat vl:a. Ovatko käytöstavat jääneet suurperheessä oppimatta?

        Menetkö tänään pääsiäisseuroihin tekemään parannusta siitä, että halveksit sairaita ja vammaisia ihmisiä ja nimittelet tolloiksi tällä palstalla ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä?

        Vl-tapoihinhan kuuluu tehdä parannusta omalle kohdalleen vain toisilta vl:ltä. Käytöstavat eivät riitä siihen, että vl:t pyytäisivät anteeksi niiltä ei-vl:lta, joita ovat loukanneet

        >>Useimmiten nämä tällä palstalla toisia kirjoittajia mielisairaiksi ja tolloiksi yms. nimittelevät ovat vl:a.>>


        Niin, tuota propagandaa Admatakin täällä syötti vuosikausia, kunnes löysi melperin ns. omista housuista.


        Minulle on aivan sama mitä sekoilette, totean vaan, että kohta on pakko jonkun viranomaisen jo puuttua tän palstan touhuun, sen verran on pedofilia syytöksiä taulussa taas. Ajan kysymys milloin viimeinen naula isketään.

        Häpeä sinäkin, vaikka sairaana et siihen oikein kykene!


      • 18+6
        voi taivas! kirjoitti:

        >>Useimmiten nämä tällä palstalla toisia kirjoittajia mielisairaiksi ja tolloiksi yms. nimittelevät ovat vl:a.>>


        Niin, tuota propagandaa Admatakin täällä syötti vuosikausia, kunnes löysi melperin ns. omista housuista.


        Minulle on aivan sama mitä sekoilette, totean vaan, että kohta on pakko jonkun viranomaisen jo puuttua tän palstan touhuun, sen verran on pedofilia syytöksiä taulussa taas. Ajan kysymys milloin viimeinen naula isketään.

        Häpeä sinäkin, vaikka sairaana et siihen oikein kykene!

        Teetkö parannusta vain yleisestä saarnasta vai käytkö ripissä tunnustamassa uskonveljelle tai -sisarelle, että nimittelet sairaiksi tällä palstalla kirjoittelevia ihmisiä?


    • 666+777

      Näin täysin ulkopuolisena totean vaan että huh-huh. Näin täällä kirjoitellaan meidän Herramme Jeesuksen ylösnousemuksen muistopäivänä!

      • Päivä on aivan ok

        Ei täällä Jeesusta ole arvosteltu, vaan lestojen toimintaa Merikarvialla.


    • koulussa silloin

      Kaiken keskustelun jälkeen todettakoon,kun ko.perheen tyttäret olivat koulussa,oppilaat kuulivat juttuja perheen sisäisistä asioista ja tapahtumista.

      • Minusta näin

        Eiköhän se kaikkein tärkein asia ole nyt se, että asianomaiset ovat itse keskenään pyytäneet anteeksi siis tämä joka on saanut tuomionkin, hänen kuuluu sopia asianomistajan kanssa pahat puheensa ja juoruilunsa. Anteeksipyytäminen on ainut oikea teko eikä se että jossain Merikarvia lehdessä se pitää kirjoittaa.


      • Huh huh!

        Eli tytöt siis itse kertoivat silloin kun ei kotoapäin oltu kielletty mustamaalamasta ....

        "oppilaat kuulivat juttuja perheen sisäisistä asioista ja tapahtumista. "

        No niinhän se meneekin. Silloin vielä puhutaan kun ei olla peloteltu ja kielletty puhumasta.

        Ja onko sopivaa kaivella tätä nyt vieläkin, oikein SK.n palstalla. Sanooko joku kirja niin että: "mitä salassa teet, se kattoin päältä pitää julki huudettamaan."


      • Vähimmäisvaatimus
        Minusta näin kirjoitti:

        Eiköhän se kaikkein tärkein asia ole nyt se, että asianomaiset ovat itse keskenään pyytäneet anteeksi siis tämä joka on saanut tuomionkin, hänen kuuluu sopia asianomistajan kanssa pahat puheensa ja juoruilunsa. Anteeksipyytäminen on ainut oikea teko eikä se että jossain Merikarvia lehdessä se pitää kirjoittaa.

        Mikäli on julkisesti juoruillut ja perättömiä puhunut, pitää pystyä myös julkisesti pyytämään anteeksi.


      • näinköhän?
        Huh huh! kirjoitti:

        Eli tytöt siis itse kertoivat silloin kun ei kotoapäin oltu kielletty mustamaalamasta ....

        "oppilaat kuulivat juttuja perheen sisäisistä asioista ja tapahtumista. "

        No niinhän se meneekin. Silloin vielä puhutaan kun ei olla peloteltu ja kielletty puhumasta.

        Ja onko sopivaa kaivella tätä nyt vieläkin, oikein SK.n palstalla. Sanooko joku kirja niin että: "mitä salassa teet, se kattoin päältä pitää julki huudettamaan."

        No voi hyvä tavaton, hovioikeus siis tuomitsi syyttömän miehen.
        Kannattaa varmaan vaatia valtiolta himukorvauksia, jos asia niin on.


      • Pedofilia rehottaa
        Vähimmäisvaatimus kirjoitti:

        Mikäli on julkisesti juoruillut ja perättömiä puhunut, pitää pystyä myös julkisesti pyytämään anteeksi.

        Vl-uskonnossa pyydetään anteeksi ainoastaan höpösyntejä, todelliset vääryydet jäävät AINA anteeksi pyytämättä.


      • Luulenpa
        Pedofilia rehottaa kirjoitti:

        Vl-uskonnossa pyydetään anteeksi ainoastaan höpösyntejä, todelliset vääryydet jäävät AINA anteeksi pyytämättä.

        Luuletko että ne pedofiilit, jotka eivät ole vl:ä pyytävät sitten esimerkillisesti anteeksi omia tekojaan? Ja näitä ei-vl pedofiilejä on tässä maailmassa pilvin pimein.


    • Minusta näin

      Soitin tänään Merikarvialla asuvalle sisarelleni joka ei ole vl ja kysyin, onko hänen tiedossaan keistä mahtaa olla kysymys. Hän sanoi, että ei tiedä joten edelleenkin, miksi pitäisi pyytää anteeksi jollakin Merikarvia lehden palstalla asiasta, josta ei taatusti tiedä kuin murto osa karvialaisista? Toisekseen, kuka uskaltaa väittää, että ei olisi koskaan juoruillut asiasta, minkä on kuullut joltain ja mikä koskee jotain tapahtunutta? Saatikka että olisivat tulleet tuntoihinsa, ja korjanneet asiansa siinä, että ovat osaltaan levittäneet juorua? Vl:ltä vaaditaan täydellisyyttä, vaikka ei-vl:t ihan taatusti juoruilevat kuka mistäkin asiasta omilla tahoillaan, eivätkä taatusti Merikarvia lehdessä esitä anteeksipyyntöään.

      • Voi jee - pimeetä!

        Nii-i! Täällähän jo avauksessa: Syytä katsoa peiliin II.n kirjoitettiin että Pröttikarvialaisten mielestä huhuilta katkaistaan siivet laittamalla asia Satakunnan Kansaan. Kukaan ei ole tiennyt koko asiasta yhtikäs mitään, mutta nyt tietää niiden noin 30.n Pröttikarvialaisen avustamana jotka yrittävät katkoa huhulta siipiä, laittamalla asia sanomalehteen.

        Tottakait joki-ikinen ymmärtää että siinä haetaan aivan jotain muuta silloin. Senkin uhalla että asia tulee väylättäväksi Kaikkien Ihmisten suuhun, halutaan mustamaalata jotakin - mutta mitä?

        Me täällä keskustelupalstoilla menemme juuri siihen halpaan. Siihen mihin joku jonkun oman etunsa vuoksi pyrkii!

        Me tyhmiä ollaan. Saanen sanoa niin. Me jotka asiaa veulaamme ja vaulaamme täällä.

        Ne n. 30 Pröttikarvialaista käyttää meitä hyväkseen, välikappaleena.

        Voi jee. Pimeetä touhua.


      • Eikö olekkin
        Voi jee - pimeetä! kirjoitti:

        Nii-i! Täällähän jo avauksessa: Syytä katsoa peiliin II.n kirjoitettiin että Pröttikarvialaisten mielestä huhuilta katkaistaan siivet laittamalla asia Satakunnan Kansaan. Kukaan ei ole tiennyt koko asiasta yhtikäs mitään, mutta nyt tietää niiden noin 30.n Pröttikarvialaisen avustamana jotka yrittävät katkoa huhulta siipiä, laittamalla asia sanomalehteen.

        Tottakait joki-ikinen ymmärtää että siinä haetaan aivan jotain muuta silloin. Senkin uhalla että asia tulee väylättäväksi Kaikkien Ihmisten suuhun, halutaan mustamaalata jotakin - mutta mitä?

        Me täällä keskustelupalstoilla menemme juuri siihen halpaan. Siihen mihin joku jonkun oman etunsa vuoksi pyrkii!

        Me tyhmiä ollaan. Saanen sanoa niin. Me jotka asiaa veulaamme ja vaulaamme täällä.

        Ne n. 30 Pröttikarvialaista käyttää meitä hyväkseen, välikappaleena.

        Voi jee. Pimeetä touhua.

        Täys kahjoa touhua täällä huudella asiasta, joka ei edes koske ketään täällä kirjoittavaa. Hauska muuten tuo sana Pröttikarvialainen. olen minäkin aikoinaan siellä kylällä varttuneena tuota pröttiä tullut syöneeksi, mutta olin jo täysin unohtanut tuon "ruokalajin".


      • Peitenimellä
        Eikö olekkin kirjoitti:

        Täys kahjoa touhua täällä huudella asiasta, joka ei edes koske ketään täällä kirjoittavaa. Hauska muuten tuo sana Pröttikarvialainen. olen minäkin aikoinaan siellä kylällä varttuneena tuota pröttiä tullut syöneeksi, mutta olin jo täysin unohtanut tuon "ruokalajin".

        Merikarvia ON Pröttikarvia. Ja KAIKKI Merikarvialaiset on oikeesti Pröttikarvialaisia.

        Aloittajallekkin tiedoksi että kannattaa käyttää oikeita nimiä, ja korjata aloitus Pröttikarvia-linkiksi!


    • Elementär skribent

      No ja, det bor också många svenskspråkiga människor där, så vi kann benämna Sastmola - eller hur?

    • merikarvialainen

      En svenskspråkig människa skall påkallas Protti typ av krusbär!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe