" Profetian henki "

Ellen G White / Kristillisiä opetuksia, sivu 154:

~ " Eräs piirre, mikä erottaa totisen Jumalan vääristä Jumalista on kyky välittää ihmisille tietoja menneisyydestä ja tulevaisuudesta...
... Eräs Jumalan määräämistä koetuksista Jumalan todellisen profeetan selville saamiseksi on hänen sanojensa täsmällinen toteutuminen." ~

- Siis Ellen G Whiten mukaan vain Jumala voi nähdä tulevaisuuteen ja se profeetta, jolle Jumala sanansa Hengessä ilmoittaa. Saatanan enkeli ja "väärä profeetta" ei siis Ellenin opin mukaan kykene näkemään tulevaisuuteen niin kuin Jumala näkee !

Vrt: 5 Moos 18:22 "kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

MUTTA KUINKAHAN ASIAN LAITA OLI ELLENIN ITSENSÄ KANSSA ?
ONKO ELLENIN ENNUSTUKSET TOTEUTUNUT ?

___________________

Itse Raamattukin kertoo meille tällaisen mielenkiintoisen ennustuksen: 1 Sam 28:16,17,19
" Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

JA KUINKA TÄLLE ENNUSTUKSELLE KÄVIKÄÄN...

1 Sam31:1 Mutta filistealaiset taistelivat Israelia vastaan. Ja Israelin miehet pakenivat filistealaisia, ja heitä kaatui surmattuina Gilboan vuorella.
31:2 Ja filistealaiset pääsivät Saulin ja hänen poikiensa kintereille, ja filistealaiset surmasivat Joonatanin, Abinadabin ja Malkisuan, Saulin pojat.
31:3 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
31:4 Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
31:5 Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
31:6 NIIN KUOLIVAT SINÄ PÄIVÄNÄ YHDESSÄ SAUL, HÄNEN KOLME POIKAANSA ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä." !

JUMALAN PROFEETAN SAMUELIN ENNUSTUS SIIS TOTEUTUI ! :)
Jumalan profeetta näkee tulevaisuuteen... Saatanan enkeli ja väärä profeetta ei näe, vain Jumala näkee ! Näin Ellenkin vakuuttaa ! :)

29

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se on vaan hienoa huomata, että Raamattu ei valehtele ! :)

      • Ilm.18:4

        "Huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni".

        Nyt voidaan sitten kysyä 1) menikö jumalaton Saul sinne "Aabrahamin helmaan" Samuelin luo, vai 2) oliko "Samuelkin" siellä "väärällä puolella", minne Saul sinun kuolemattomuusoppisi mukaan joutui.

        Ensimmäisessä vaihtoehdossa jumalattomatkin pääsisivät "Aabrahamin helmaan". Toisessa vaihtoehdossa taas Jumalan profeetta Samuelkin olisi joutunut sinne "väärälle puolelle". Kumpikaan vaihtoehto ei voi pitää paikkaansa, mikäli uskomme Jumalan Sanaan, joten johtopäätös on se, että valheen henki esiintyi Samuelina. Ja sehän on myös Raamatunkin todistus: Jumalahan oli poistunut Saulista, eikä puhunut hänelle enää profeettojen kautta.


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        "Huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni".

        Nyt voidaan sitten kysyä 1) menikö jumalaton Saul sinne "Aabrahamin helmaan" Samuelin luo, vai 2) oliko "Samuelkin" siellä "väärällä puolella", minne Saul sinun kuolemattomuusoppisi mukaan joutui.

        Ensimmäisessä vaihtoehdossa jumalattomatkin pääsisivät "Aabrahamin helmaan". Toisessa vaihtoehdossa taas Jumalan profeetta Samuelkin olisi joutunut sinne "väärälle puolelle". Kumpikaan vaihtoehto ei voi pitää paikkaansa, mikäli uskomme Jumalan Sanaan, joten johtopäätös on se, että valheen henki esiintyi Samuelina. Ja sehän on myös Raamatunkin todistus: Jumalahan oli poistunut Saulista, eikä puhunut hänelle enää profeettojen kautta.

        Et siis usko RAAMATTUA etkä myöskään Ellen G Whiteä joka sanoo että vain Jumala ja Jumalan Hengen profeetta näkee tulevaisuuteen....

        RAAMATTU SANOO SAMUELIA SAMUELIKSI HÄNEN HENKILÖKOHTAISELLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN !
        EI SAA MENNÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN ALKUTEKSTIÄ !
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm


        Vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157043


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        "Huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni".

        Nyt voidaan sitten kysyä 1) menikö jumalaton Saul sinne "Aabrahamin helmaan" Samuelin luo, vai 2) oliko "Samuelkin" siellä "väärällä puolella", minne Saul sinun kuolemattomuusoppisi mukaan joutui.

        Ensimmäisessä vaihtoehdossa jumalattomatkin pääsisivät "Aabrahamin helmaan". Toisessa vaihtoehdossa taas Jumalan profeetta Samuelkin olisi joutunut sinne "väärälle puolelle". Kumpikaan vaihtoehto ei voi pitää paikkaansa, mikäli uskomme Jumalan Sanaan, joten johtopäätös on se, että valheen henki esiintyi Samuelina. Ja sehän on myös Raamatunkin todistus: Jumalahan oli poistunut Saulista, eikä puhunut hänelle enää profeettojen kautta.

        Ilm18:4 1) menikö jumalaton Saul sinne "Aabrahamin helmaan" Samuelin luo,
        ____________________

        Näistä "tuomioista" voisimme keskustella päästä päähän...

        Menikö Saul "Aabrahamin helmaan" ?

        Tai hänen poikansa "Joonatan", joka oli Daavidin hyvä ystävä !
        Vrt 1 Sam20:17 "Ja Joonatan vannotti vielä Daavidin heidän keskinäisen rakkautensa kautta, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa."

        Tai menikö Kuningas Salomo "Aabrahamin helmaan" !
        Vrt: 1 Kun11:4 Ja kun Salomo vanheni, taivuttivat hänen vaimonsa hänen sydämensä seuraamaan muita jumalia, niin ettei hän antautunut ehyin sydämin Herralle, Jumalallensa, niinkuin hänen isänsä Daavidin sydän oli ollut.
        11:5 Niin Salomo lähti seuraamaan Astartea, siidonilaisten jumalatarta, ja Milkomia, ammonilais-iljetystä.
        11:6 Ja Salomo teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, eikä uskollisesti seurannut Herraa niinkuin hänen isänsä Daavid."

        No onneksi me emme ole yhtä kuin Jumala ja me emme ole tuomareita emmekä voi tuomita ketään ja syntisinä me kaikki täällä kuolemme ja Jeesuksen armon varassa ja siinä uskossa riippuen siirrymme tuonpuoleiseen, tuonelaan !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Et siis usko RAAMATTUA etkä myöskään Ellen G Whiteä joka sanoo että vain Jumala ja Jumalan Hengen profeetta näkee tulevaisuuteen....

        RAAMATTU SANOO SAMUELIA SAMUELIKSI HÄNEN HENKILÖKOHTAISELLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN !
        EI SAA MENNÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN ALKUTEKSTIÄ !
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm


        Vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12157043

        Sinulla kopittelija on paha tapa olla vastaamatta hankaliin raamatullisiin kysymyksiin. Kirjoitat kyllä pitkiä litanioita, mutta kun sinulta kysytään jotain olet hiljaa..

        Tunnustasit nyt vain reilusti, että olet tällä Adventismi palstalla saanut (vastustuksestasi huolimatta) paljon uutta valoa uskoosi. Esimerkiksi sen, että raamattuaiheisiin kysymyksiin voi aina vastata - ei yhtäkään vastausta tarvitse kierrellä..

        Yksi mahdollinen vastaus luonnollisesti on "en tiedä" ..

        alex


      • näin näen !
        alex.kasi kirjoitti:

        Sinulla kopittelija on paha tapa olla vastaamatta hankaliin raamatullisiin kysymyksiin. Kirjoitat kyllä pitkiä litanioita, mutta kun sinulta kysytään jotain olet hiljaa..

        Tunnustasit nyt vain reilusti, että olet tällä Adventismi palstalla saanut (vastustuksestasi huolimatta) paljon uutta valoa uskoosi. Esimerkiksi sen, että raamattuaiheisiin kysymyksiin voi aina vastata - ei yhtäkään vastausta tarvitse kierrellä..

        Yksi mahdollinen vastaus luonnollisesti on "en tiedä" ..

        alex

        alex.kasi. . on kyllä paljon järkevämpi kirjoittelija, ja henki aivan erilainen kuin Kopittelijalla007.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Sinulla kopittelija on paha tapa olla vastaamatta hankaliin raamatullisiin kysymyksiin. Kirjoitat kyllä pitkiä litanioita, mutta kun sinulta kysytään jotain olet hiljaa..

        Tunnustasit nyt vain reilusti, että olet tällä Adventismi palstalla saanut (vastustuksestasi huolimatta) paljon uutta valoa uskoosi. Esimerkiksi sen, että raamattuaiheisiin kysymyksiin voi aina vastata - ei yhtäkään vastausta tarvitse kierrellä..

        Yksi mahdollinen vastaus luonnollisesti on "en tiedä" ..

        alex

        Ja sinulla se paha tapa että vain arvostelet minua henkilökohtaisesti koko ajan ja monessa topiikissa kun sinulla on niin kova "antipatian henki" minua kohtaan !

        Etkö ole huomannut sitä ja jopa asetat suuhuni sanoja joita en ole sanonut ! :(

        Uutta valoa uskooni en ole täällä saanut mutta uutta valoa adventismiin kyllä se täytyy myöntää, vaikkakin olen adventismia tutkinut jo 25 vuotta mutta hyviä linkkejä olen täältä löytänyt !


      • näin näen ! kirjoitti:

        alex.kasi. . on kyllä paljon järkevämpi kirjoittelija, ja henki aivan erilainen kuin Kopittelijalla007.

        Kiitos mielipiteestäsi


      • näin näen ! kirjoitti:

        alex.kasi. . on kyllä paljon järkevämpi kirjoittelija, ja henki aivan erilainen kuin Kopittelijalla007.

        Hengestä vain että kun katselen adventistien vastauksia näihin heitä arvosteleviin kirjoituksiin joista löyytyy vaikka minkälaista - alkaen normaaleista kyselyistä ja normaalista kritiikistääkin aina suoranaiseen panetteluun ja täysin valheelliseen parjaamiseen -- Olen pannut merkille että adventistit eivät yleensä ala vasttaamaan samalla mitalla vaan pysyvät normaalin rajoissa. Se kuuluu nimittäin adventismiin - puolustaa uskoaan, mutta ei langeta samanlaiseen panetteluun kuin se mitä he niin usein asaavat ottaa vastaan.
        Jotkut katsovat ehkä tämän heikkoudeksi - minä katson sen vahvuudeksi ja Raamatun opetuksia seuraavaksi käytökseksi..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Hengestä vain että kun katselen adventistien vastauksia näihin heitä arvosteleviin kirjoituksiin joista löyytyy vaikka minkälaista - alkaen normaaleista kyselyistä ja normaalista kritiikistääkin aina suoranaiseen panetteluun ja täysin valheelliseen parjaamiseen -- Olen pannut merkille että adventistit eivät yleensä ala vasttaamaan samalla mitalla vaan pysyvät normaalin rajoissa. Se kuuluu nimittäin adventismiin - puolustaa uskoaan, mutta ei langeta samanlaiseen panetteluun kuin se mitä he niin usein asaavat ottaa vastaan.
        Jotkut katsovat ehkä tämän heikkoudeksi - minä katson sen vahvuudeksi ja Raamatun opetuksia seuraavaksi käytökseksi..

        alex

        Kiitos mielipiteestäsi...sinun tarkoituksesi ei ole kuin lyödä "puukkoa selkään"
        Myönnä pois... piste.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi...sinun tarkoituksesi ei ole kuin lyödä "puukkoa selkään"
        Myönnä pois... piste.

        Minä haluan täällä keskustella raamatusta ja perustella ajatuksiani raamatulla enkä kinastella ja trollata ohi aiheiden...
        Tiedoksi vaan...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja sinulla se paha tapa että vain arvostelet minua henkilökohtaisesti koko ajan ja monessa topiikissa kun sinulla on niin kova "antipatian henki" minua kohtaan !

        Etkö ole huomannut sitä ja jopa asetat suuhuni sanoja joita en ole sanonut ! :(

        Uutta valoa uskooni en ole täällä saanut mutta uutta valoa adventismiin kyllä se täytyy myöntää, vaikkakin olen adventismia tutkinut jo 25 vuotta mutta hyviä linkkejä olen täältä löytänyt !

        No, jos se on sinua kohtaan, että en usko olevani kuolematon erossa Luojastani - niin valitan. Koeta ymmärtää että minusta sellainen uskonto on väärä .. KOSKA SE MUUTTAA KOKO RAAMATUN TOISEKSI.
        Adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia erossa Jumalstaan ja voivat myös Raamatusta osoittaa myös miksi he uskovat siten kuin tekevät - se ei kuitenkaan tunnu teille kelpaavan. "On kuin puhuisi seinille" sanoi vanha äitini aikoinaan kun lapset olivat uppiniskaisia eivätkä kuunnelleet mitä hän sanoi.. hoosasivat vain sitä omaansa..

        Rehellinen kysymys sinulle: Oletko tullut Adventismi palstalla keskustelemaan tai saarnaamaan ?


        Siksi minusta ei ole ok, että sellaisen levittäjät tulevat tänne ja kirjoittavat valheita (ymmärtämättömyydessään?? ehkä) ihmisistä ja heidän uskostaan.
        Se on se mitä minä vastustan - ei minulla ole mitään sitä vastaan että kirjoitetaan siitä mihin itse uskotaan tai ollaan uskomatta - mutta esimerkiksi tuo Timo Flinkin mollaaminen on täysin asiatonta.. Jopa kun hän sanoo kuinka itse ajattelee - te sanotte vastaan.?


      • Vaikeasti vastauksia
        alex.kasi kirjoitti:

        Sinulla kopittelija on paha tapa olla vastaamatta hankaliin raamatullisiin kysymyksiin. Kirjoitat kyllä pitkiä litanioita, mutta kun sinulta kysytään jotain olet hiljaa..

        Tunnustasit nyt vain reilusti, että olet tällä Adventismi palstalla saanut (vastustuksestasi huolimatta) paljon uutta valoa uskoosi. Esimerkiksi sen, että raamattuaiheisiin kysymyksiin voi aina vastata - ei yhtäkään vastausta tarvitse kierrellä..

        Yksi mahdollinen vastaus luonnollisesti on "en tiedä" ..

        alex

        "Esimerkiksi sen, että raamattuaiheisiin kysymyksiin voi aina vastata"

        Ellen White -aiheisiin kysymyksiin on täällä kauhean vaikea saada vastauksia. Kukaan ei halua kertoa minulle mitä White varsinaisesti profetoi tapahtuvaksi vuonna 1844.


      • alex.kasi kirjoitti:

        No, jos se on sinua kohtaan, että en usko olevani kuolematon erossa Luojastani - niin valitan. Koeta ymmärtää että minusta sellainen uskonto on väärä .. KOSKA SE MUUTTAA KOKO RAAMATUN TOISEKSI.
        Adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia erossa Jumalstaan ja voivat myös Raamatusta osoittaa myös miksi he uskovat siten kuin tekevät - se ei kuitenkaan tunnu teille kelpaavan. "On kuin puhuisi seinille" sanoi vanha äitini aikoinaan kun lapset olivat uppiniskaisia eivätkä kuunnelleet mitä hän sanoi.. hoosasivat vain sitä omaansa..

        Rehellinen kysymys sinulle: Oletko tullut Adventismi palstalla keskustelemaan tai saarnaamaan ?


        Siksi minusta ei ole ok, että sellaisen levittäjät tulevat tänne ja kirjoittavat valheita (ymmärtämättömyydessään?? ehkä) ihmisistä ja heidän uskostaan.
        Se on se mitä minä vastustan - ei minulla ole mitään sitä vastaan että kirjoitetaan siitä mihin itse uskotaan tai ollaan uskomatta - mutta esimerkiksi tuo Timo Flinkin mollaaminen on täysin asiatonta.. Jopa kun hän sanoo kuinka itse ajattelee - te sanotte vastaan.?

        Ja taas se trollaus alkaa " ikuinen piina" ja Timo Flink ei kiinnosta minua kuin opillisesti eli mitä hän edustaa ! Muuten en ole Timo Flinkistä mitenkään kiinnostunut mutta jos hänellä on vaikka uskonnon historiaan liittyvää oikeaa tietoa niin sitten olen !
        Adventismissa hän edustaa minulle "legalistista" ääripäätä !

        Pitääkö tätä Alex sinun syyttelyäsi kestää päivästä toiseen kun tulet nyt pilaamaan tämänkin ketjun... :O

        Ilm 18.4 kanssa joskus en enää keskustellut kun hän aina myös panetteli ja toisti samoja asioita mutta nykyisin hän on ollut asiallisempi...

        Asiallisiin viesteihin vastaan aina !
        Sinä Alex etsit vain riitaa...ikävä kyllä...


      • Vaikeasti vastauksia kirjoitti:

        "Esimerkiksi sen, että raamattuaiheisiin kysymyksiin voi aina vastata"

        Ellen White -aiheisiin kysymyksiin on täällä kauhean vaikea saada vastauksia. Kukaan ei halua kertoa minulle mitä White varsinaisesti profetoi tapahtuvaksi vuonna 1844.

        Olen samaa mieltä näitä Ellenin alun touhuja on vaikea jäljittää ja saada tietoa ja hyvin myös huomasin, että kun kirjoitin tuosta "suljetun oven" opista niin kukaan adventtiteologi ei suostunut vastaamaan aiheeseen ja Jarihotellikaan ei edes pyynnöstä ottanut kantaa vaikka hänellä on kanta yleensä kaikkeen...

        "Kielletty hedelmä" koko aihe kaiketi...

        Minua harmittaa kun en niitä vanhoja Ellen G Whiten suomennettuja teoksia kopioinut Lahden adventtikirkosta 90- luvun alussa kun niitä ei voi saada enää mistään .... niissä oli niitä Ellenin näkyjä enemmänkin...


      • alex.kasi kirjoitti:

        No, jos se on sinua kohtaan, että en usko olevani kuolematon erossa Luojastani - niin valitan. Koeta ymmärtää että minusta sellainen uskonto on väärä .. KOSKA SE MUUTTAA KOKO RAAMATUN TOISEKSI.
        Adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia erossa Jumalstaan ja voivat myös Raamatusta osoittaa myös miksi he uskovat siten kuin tekevät - se ei kuitenkaan tunnu teille kelpaavan. "On kuin puhuisi seinille" sanoi vanha äitini aikoinaan kun lapset olivat uppiniskaisia eivätkä kuunnelleet mitä hän sanoi.. hoosasivat vain sitä omaansa..

        Rehellinen kysymys sinulle: Oletko tullut Adventismi palstalla keskustelemaan tai saarnaamaan ?


        Siksi minusta ei ole ok, että sellaisen levittäjät tulevat tänne ja kirjoittavat valheita (ymmärtämättömyydessään?? ehkä) ihmisistä ja heidän uskostaan.
        Se on se mitä minä vastustan - ei minulla ole mitään sitä vastaan että kirjoitetaan siitä mihin itse uskotaan tai ollaan uskomatta - mutta esimerkiksi tuo Timo Flinkin mollaaminen on täysin asiatonta.. Jopa kun hän sanoo kuinka itse ajattelee - te sanotte vastaan.?

        Rehellinen kysymys sinulle: Oletko tullut Adventismi palstalla keskustelemaan tai saarnaamaan ?
        ____________________

        Kyllä olen tullut tänne keskustelemaan ja saarnaamaan !

        Sana Saarnata tulee Hebrean kielen sanasta " Lehattif " = "Saada aikaan pisaroita" sana tulee hebrean sanajuuresta "tippa" eli pestä puhtaaksi, tipoittain...

        Hyvä saarna saa aikaiseksi "puhdistavia pisaroita" :)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja taas se trollaus alkaa " ikuinen piina" ja Timo Flink ei kiinnosta minua kuin opillisesti eli mitä hän edustaa ! Muuten en ole Timo Flinkistä mitenkään kiinnostunut mutta jos hänellä on vaikka uskonnon historiaan liittyvää oikeaa tietoa niin sitten olen !
        Adventismissa hän edustaa minulle "legalistista" ääripäätä !

        Pitääkö tätä Alex sinun syyttelyäsi kestää päivästä toiseen kun tulet nyt pilaamaan tämänkin ketjun... :O

        Ilm 18.4 kanssa joskus en enää keskustellut kun hän aina myös panetteli ja toisti samoja asioita mutta nykyisin hän on ollut asiallisempi...

        Asiallisiin viesteihin vastaan aina !
        Sinä Alex etsit vain riitaa...ikävä kyllä...

        Siis näin...Arkikielessä legalismilla voidaan tarkoittaa yksisilmäistä ohjesääntösokeutta ja lain kirjaimen pilkuntarkkaa noudattamista lain hengestä piittaamatta.
        Legalismillä tarkoitetaan myös armottomuutta sekä itseä että muita kohtaan...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ilm18:4 1) menikö jumalaton Saul sinne "Aabrahamin helmaan" Samuelin luo,
        ____________________

        Näistä "tuomioista" voisimme keskustella päästä päähän...

        Menikö Saul "Aabrahamin helmaan" ?

        Tai hänen poikansa "Joonatan", joka oli Daavidin hyvä ystävä !
        Vrt 1 Sam20:17 "Ja Joonatan vannotti vielä Daavidin heidän keskinäisen rakkautensa kautta, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa."

        Tai menikö Kuningas Salomo "Aabrahamin helmaan" !
        Vrt: 1 Kun11:4 Ja kun Salomo vanheni, taivuttivat hänen vaimonsa hänen sydämensä seuraamaan muita jumalia, niin ettei hän antautunut ehyin sydämin Herralle, Jumalallensa, niinkuin hänen isänsä Daavidin sydän oli ollut.
        11:5 Niin Salomo lähti seuraamaan Astartea, siidonilaisten jumalatarta, ja Milkomia, ammonilais-iljetystä.
        11:6 Ja Salomo teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, eikä uskollisesti seurannut Herraa niinkuin hänen isänsä Daavid."

        No onneksi me emme ole yhtä kuin Jumala ja me emme ole tuomareita emmekä voi tuomita ketään ja syntisinä me kaikki täällä kuolemme ja Jeesuksen armon varassa ja siinä uskossa riippuen siirrymme tuonpuoleiseen, tuonelaan !

        Ilm 18:4 "Raamatunkin todistus: Jumalahan oli poistunut Saulista, eikä puhunut hänelle enää profeettojen kautta.
        ________________________

        Tämä sinun todistelusi tässä on vähän vääristävä ja harhaanjohtava, että raamattu kertoo näin...
        Lueppas tarkemmin tämä dialogi:

        1 Sam28:15 Ja Samuel sanoi Saulille: "MIKSI sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?"
        Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä."

        Eli Saul sanoo olevansa "suuressa hädässä" FILISTEALAISET ahdistaa ja Jumala ei puhu ja profeetat ei kerro ja unissakaan ei tule vastauksia, niin tässä suuressa hädässään Saul huonossa itsetunnossaan turvautuu viimeiseen vaihtoehtoon mikä oli jo kiellettyä mutta ei missään sanota ettei olisi mahdollista !

        Ja tähän Samuelin ensimmäiset sanat ovatkin " MIKSI sinä olet häirinnyt minua" !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ilm 18:4 "Raamatunkin todistus: Jumalahan oli poistunut Saulista, eikä puhunut hänelle enää profeettojen kautta.
        ________________________

        Tämä sinun todistelusi tässä on vähän vääristävä ja harhaanjohtava, että raamattu kertoo näin...
        Lueppas tarkemmin tämä dialogi:

        1 Sam28:15 Ja Samuel sanoi Saulille: "MIKSI sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?"
        Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä."

        Eli Saul sanoo olevansa "suuressa hädässä" FILISTEALAISET ahdistaa ja Jumala ei puhu ja profeetat ei kerro ja unissakaan ei tule vastauksia, niin tässä suuressa hädässään Saul huonossa itsetunnossaan turvautuu viimeiseen vaihtoehtoon mikä oli jo kiellettyä mutta ei missään sanota ettei olisi mahdollista !

        Ja tähän Samuelin ensimmäiset sanat ovatkin " MIKSI sinä olet häirinnyt minua" !

        Ja sitä me voimme vain jäädä tässä asiassa miettimään, että jos Saul ei olisikaan ottanut yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin tällä kielletyllä tavalla, niin olisiko Jumala säästänyt Saulin ja hänen uskolliset poikansa ja joukkonsa tältä turmiolta ja rangaistukselta, jonka hän nyt sai kun turvautui kiellettyyn tapaan lähestyä henkivaltoja....


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja sitä me voimme vain jäädä tässä asiassa miettimään, että jos Saul ei olisikaan ottanut yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin tällä kielletyllä tavalla, niin olisiko Jumala säästänyt Saulin ja hänen uskolliset poikansa ja joukkonsa tältä turmiolta ja rangaistukselta, jonka hän nyt sai kun turvautui kiellettyyn tapaan lähestyä henkivaltoja....

        Eli Summa summarum... Saul sai rangaistuksen siitä, että turvautui kiellettyyn asiaan eli syyllistyi tekoon mitä ei saanut tehdä ja näin uhmasi Jumalan käskyä...

        Mutta tämä ei tee Saulista vielä ns. "kadotuksen lasta" ja vakuuttahan sanakin tämän

        (28:19): "HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI"

        ELI He kaikki ,myös Daavidin hyvä ystävä Joonatan, menivät kaikesta huolimatta
        " Aabrahamin helmaan" !

        Näin uskon !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Eli Summa summarum... Saul sai rangaistuksen siitä, että turvautui kiellettyyn asiaan eli syyllistyi tekoon mitä ei saanut tehdä ja näin uhmasi Jumalan käskyä...

        Mutta tämä ei tee Saulista vielä ns. "kadotuksen lasta" ja vakuuttahan sanakin tämän

        (28:19): "HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI"

        ELI He kaikki ,myös Daavidin hyvä ystävä Joonatan, menivät kaikesta huolimatta
        " Aabrahamin helmaan" !

        Näin uskon !

        1 Aik 10:8 Seuraavana päivänä filistealaiset tulivat ryöstämään surmattuja ja löysivät Saulin ja hänen poikansa kaatuneina Gilboan vuorelta.
        10:9 Niin he ryöstivät hänet ja ottivat hänen päänsä ja hänen aseensa ja lähettivät ne ympäri filistealaisten maata, julistaaksensa voitonsanomaa epäjumalillensa ja kansalle.
        10:10 Ja he asettivat hänen aseensa jumalansa temppeliin, ja hänen pääkallonsa he kiinnittivät Daagonin temppeliin.
        10:11 Kun koko Gileadin Jaabes kuuli, mitä kaikkea filistealaiset olivat tehneet Saulille,
        10:12 nousivat he, kaikki asekuntoiset miehet, ja ottivat Saulin ja hänen poikainsa ruumiit ja toivat ne Jaabekseen. Sitten he hautasivat heidän luunsa tammen alle Jaabekseen ja paastosivat seitsemän päivää.

        10:13 Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta, ja myös sentähden, että hän oli KYSYNYT VAINAJAHENGELTÄ NEUVOA,

        10:14 mutta ei ollut kysynyt neuvoa Herralta. Sentähden Herra surmasi hänet ja siirsi kuninkuuden Daavidille, Iisain pojalle.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        1 Aik 10:8 Seuraavana päivänä filistealaiset tulivat ryöstämään surmattuja ja löysivät Saulin ja hänen poikansa kaatuneina Gilboan vuorelta.
        10:9 Niin he ryöstivät hänet ja ottivat hänen päänsä ja hänen aseensa ja lähettivät ne ympäri filistealaisten maata, julistaaksensa voitonsanomaa epäjumalillensa ja kansalle.
        10:10 Ja he asettivat hänen aseensa jumalansa temppeliin, ja hänen pääkallonsa he kiinnittivät Daagonin temppeliin.
        10:11 Kun koko Gileadin Jaabes kuuli, mitä kaikkea filistealaiset olivat tehneet Saulille,
        10:12 nousivat he, kaikki asekuntoiset miehet, ja ottivat Saulin ja hänen poikainsa ruumiit ja toivat ne Jaabekseen. Sitten he hautasivat heidän luunsa tammen alle Jaabekseen ja paastosivat seitsemän päivää.

        10:13 Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan eikä ollut ottanut vaaria Herran sanasta, ja myös sentähden, että hän oli KYSYNYT VAINAJAHENGELTÄ NEUVOA,

        10:14 mutta ei ollut kysynyt neuvoa Herralta. Sentähden Herra surmasi hänet ja siirsi kuninkuuden Daavidille, Iisain pojalle.

        Eli Saulin ja hänen poikainsa ruumiit tuotiin Jaabekseen ja heidän LUUNSA haudattiin tammen alle eli heidät tämän mukaan luultavammin poltettiin ensin ja Sauli ilman päätä, koska se oli kiinnitettynä Daagonin temppeliin eli sinne heidän "maalliset majansa" jäivät mutta onneksi sentään SIELUT meni Samuelin tykö "Aabrahamin helmaan" ! :)


      • Ilm.18:4
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja taas se trollaus alkaa " ikuinen piina" ja Timo Flink ei kiinnosta minua kuin opillisesti eli mitä hän edustaa ! Muuten en ole Timo Flinkistä mitenkään kiinnostunut mutta jos hänellä on vaikka uskonnon historiaan liittyvää oikeaa tietoa niin sitten olen !
        Adventismissa hän edustaa minulle "legalistista" ääripäätä !

        Pitääkö tätä Alex sinun syyttelyäsi kestää päivästä toiseen kun tulet nyt pilaamaan tämänkin ketjun... :O

        Ilm 18.4 kanssa joskus en enää keskustellut kun hän aina myös panetteli ja toisti samoja asioita mutta nykyisin hän on ollut asiallisempi...

        Asiallisiin viesteihin vastaan aina !
        Sinä Alex etsit vain riitaa...ikävä kyllä...

        >>>Ilm 18.4 kanssa joskus en enää keskustellut kun hän aina myös panetteli ja toisti samoja asioita mutta nykyisin hän on ollut asiallisempi...


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>Ilm 18.4 kanssa joskus en enää keskustellut kun hän aina myös panetteli ja toisti samoja asioita mutta nykyisin hän on ollut asiallisempi...

        Joo, en varsinaisesti tarkoittanut panettelua ja sen löytäminen nyt on kyllä aika vaikeaa koska olen poistanut näiltä sivuilta kaksi viestiketjua jossa toisessa nimimerkki alex sotki sen täysin ja sitten se toinen taisi olla jotain "onko ihmisellä elävä sielu" ja se oli täynnä jotain sinun kommentteja ja muidenkin mikä oli vain täysin sekava ketju ja laitoin sen aloituksen Jeesus sivulle...

        Eli sitä ketjua tarkoitan ja sen olen poistanut täältä itse !
        Yksi viestiketju myös on poistettu täältä ylläpidon tai shefun toimesta vähän ennen kun minulle annettiin myös kirjoituskielto ! :O
        Se taisi olla "Tuonelassa voimme nähdä toisemme" joka on nyt Jeesus sivulla !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Eli Saulin ja hänen poikainsa ruumiit tuotiin Jaabekseen ja heidän LUUNSA haudattiin tammen alle eli heidät tämän mukaan luultavammin poltettiin ensin ja Sauli ilman päätä, koska se oli kiinnitettynä Daagonin temppeliin eli sinne heidän "maalliset majansa" jäivät mutta onneksi sentään SIELUT meni Samuelin tykö "Aabrahamin helmaan" ! :)

        Palaan tässä vielä tuohon 1992 raamatun käännökseen, joka on mielestäni vähän väärin käännetty ja siis kohtaan 1 Aik 10:13 alkuun joka kuuluu näin:

        " Näin kuoli Saul koska hän oli LUOPUNUT Herrasta " !

        Tässä uusi käännös käyttää siis sanaa "luopunut" ja vanhempi käännös
        sanaa " uskoton"...

        Tämä uskoton on sentään hiukan parempi mutta ei sekään aivan oikea, koska Saulillahan selvästi oli vielä uskoa mutta hän ei ollut uskollinen Jumalan kielloille vrt 1Sam 28:15" ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää" eli Saul selvästi vielä kyselee ja etsii... ja luvun lopussa kerrotaan myös että Saul ei olisi syönyt mitään, liekö "paastonnutkin" ja tämä "Vaimo" Saulin palvelijoiden kanssa vielä teurasti juottovasikkansakin ja teki happamattomia leipiä ja sitten pakottivat Saulin syömään...Eli Saul etsi kovasti ja oli suuressa hajauksen tilassa !

        Mutta palaan tähän väärään sanaan "luopunut" !

        Hebrean alkukielellä sana on "ma·'al" joka englanniksi kääntyy paljon paremmin eli tarkoittaa " Trespass " = Rikkomus, Synti, tunkeutuminen jkn maalle ja verbi "trespass, tunkeutua luvatta jkn maalle !
        ja voidaan kääntää myös "an unfaithful" = "uskoton" niin kuin v38 käännös sanoo,
        mutta myös "treacherous act" = " Petollinen teko"

        Eli tässä näemme että sanalle on monia merkityksiä mutta uuden käännöksen sana että Saul olisi täysin "luopunut" Jumalastaan on harhaanjohtava ja väärä !

        Kyllä Saul suuressa hädässään etsi vastausta "joka paikasta" !

        http://biblehub.com/lexicon/1_chronicles/10-13.htm
        Web of Trust


      • Ilm.18:4
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Joo, en varsinaisesti tarkoittanut panettelua ja sen löytäminen nyt on kyllä aika vaikeaa koska olen poistanut näiltä sivuilta kaksi viestiketjua jossa toisessa nimimerkki alex sotki sen täysin ja sitten se toinen taisi olla jotain "onko ihmisellä elävä sielu" ja se oli täynnä jotain sinun kommentteja ja muidenkin mikä oli vain täysin sekava ketju ja laitoin sen aloituksen Jeesus sivulle...

        Eli sitä ketjua tarkoitan ja sen olen poistanut täältä itse !
        Yksi viestiketju myös on poistettu täältä ylläpidon tai shefun toimesta vähän ennen kun minulle annettiin myös kirjoituskielto ! :O
        Se taisi olla "Tuonelassa voimme nähdä toisemme" joka on nyt Jeesus sivulla !

        >>>Joo, en varsinaisesti tarkoittanut panettelua


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Palaan tässä vielä tuohon 1992 raamatun käännökseen, joka on mielestäni vähän väärin käännetty ja siis kohtaan 1 Aik 10:13 alkuun joka kuuluu näin:

        " Näin kuoli Saul koska hän oli LUOPUNUT Herrasta " !

        Tässä uusi käännös käyttää siis sanaa "luopunut" ja vanhempi käännös
        sanaa " uskoton"...

        Tämä uskoton on sentään hiukan parempi mutta ei sekään aivan oikea, koska Saulillahan selvästi oli vielä uskoa mutta hän ei ollut uskollinen Jumalan kielloille vrt 1Sam 28:15" ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää" eli Saul selvästi vielä kyselee ja etsii... ja luvun lopussa kerrotaan myös että Saul ei olisi syönyt mitään, liekö "paastonnutkin" ja tämä "Vaimo" Saulin palvelijoiden kanssa vielä teurasti juottovasikkansakin ja teki happamattomia leipiä ja sitten pakottivat Saulin syömään...Eli Saul etsi kovasti ja oli suuressa hajauksen tilassa !

        Mutta palaan tähän väärään sanaan "luopunut" !

        Hebrean alkukielellä sana on "ma·'al" joka englanniksi kääntyy paljon paremmin eli tarkoittaa " Trespass " = Rikkomus, Synti, tunkeutuminen jkn maalle ja verbi "trespass, tunkeutua luvatta jkn maalle !
        ja voidaan kääntää myös "an unfaithful" = "uskoton" niin kuin v38 käännös sanoo,
        mutta myös "treacherous act" = " Petollinen teko"

        Eli tässä näemme että sanalle on monia merkityksiä mutta uuden käännöksen sana että Saul olisi täysin "luopunut" Jumalastaan on harhaanjohtava ja väärä !

        Kyllä Saul suuressa hädässään etsi vastausta "joka paikasta" !

        http://biblehub.com/lexicon/1_chronicles/10-13.htm
        Web of Trust

        Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
        Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 kertaa tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja kerran kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !

        Vertaa:

        1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.

        1Sam18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä PAHA HENKI valtasi Saulin,

        1Sam19:9 Mutta Herran lähettämä PAHA HENKI tuli Sauliin,

        JA SITTEN

        1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"

        ELI näiden Samuelin kirjan esimerkkien valossa on todella vaikea ajatella, että
        28 luvun Samuel ei olisi juuri se oikea Samuel !

        JUMALAN SANAAN JA RAAMATUN ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)

        San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."


    • Sana

      Jumalan Sana on varmaan käännöksestä riippumatta Raamatussa. Jokin asia paremmin käännettynä jossakin, kuin taas jossakin toisessa. Ihmiset ovat Raamatun kääntäneet. Jokaiselle jotakin. Jumala Sana on Pyhä. Ihmiset vain kiistelevät käännöksien oikeeellisuudesta ja paremmuudesta. Jumalan Sana on tärkein...

      • Olet oikeassa mutta alkusanojen synonyymit on hyvä tutkia kaikki ja näin kokonaisuus hahmottuu paremmin...

        Lainatakseni Risto Santalan kirjan takakannesta Suudelma hunnun läpi kirjan nimeä !

        Israelin kansallisrunoilija Bialik on sanonut, että

        ♥ "Raamatun lukeminen muulla kuin alkukielellä on kuin suutelisi
        morsianta hunnun läpi." ♥

        Siinä onkin meillä miettimistä... :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe