Lesken uusi suhde

Leski

Milloin on soveliasta aloittaa seurustelu? Puolison kuolemasta vajaa vuosi. Jos sattuu sopiva kohdalle.

312

9119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent. siivoojaparka

      Ei kai siinä mitään haamurajaa liene. Joillekin puolison kuolema on pelkästään helpotus, niin välttyy avioerolta ja uusi on katseltuna valmiiksi jo hyvissä ajoin.

      Joillekin taas tuntuu mahdottomalle edes ajatella uuden ottamista enää koskaan.

      Jokaisen oma yksilöllinen asia, miten tuntee.

      • EI TYHMILLE!!!!!!!

        Enpä usko, että leski hyppää! Vaan voi aliotta uuden suhteen, jos kaipaa HARRASTUKSIA, SEURAA ja jonka kanssa jakaa huolet ja murheet ja voi pitää vaikka kädestä. Jättäkää te seksihurjastelijat Hänet rauhaan. Hänellä on uusi YSTÄVÄ. ei rattopoika/mies! Aina teillä on riettaat ajatukset mielessä ja näköjään teksteissä. Hän kysyy. Voiko aloittaa uuden suhteen. Tottakai tuollainen ystävällinen Ihminen, joka HUOM! Haluaa jakaa sen toisen IHMISEN kanssa, joka on hänkin yksinäinen. Yksinäisiä on liiankin paljon. kuka kieltää solmimasta suhteen. Olkaa onnellisia ja katsokaa kohden TULEVAISUUTTA! ONNEA ONNEA VAAN.


      • omajuttusi?????

        Sama ,vaikka juoksisit alasti pitkin katuja, ei kukaan välitä! Omapahan on värkkisi, käytä miten haluat, hittoako tuota keneltäkään kysyt. aatami ja eevakaan kysyneet?? vai kysyikö????


    • Ennen Wanhaan puhuttiin Lesken Vuodesta, miten lienee nykysin?

      • Leski

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt


      • heh heh heeee,,
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        ei vielä ole iltasadun aika, kerro hieman myöhemmin,

        satutäti liikkeellä,


      • ||||
        heh heh heeee,, kirjoitti:

        ei vielä ole iltasadun aika, kerro hieman myöhemmin,

        satutäti liikkeellä,

        Miksi sinun pitää vääntää jonkun tuntemattoman juttu saduksi, sinä tuntematon?

        Ei aina kaikille käy pahasti.
        Onnea Leskelle!!


      • Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        No anna elämän näyttää mitä tapahtuu, päivä kerrallaan :). Tarvinneeko alkaa erityisesti analysoimaan. Minä uskon että viime kädessä loppupeleissä kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Nauti siitä että sinullla on samanhenkinen lenkkikaveri.
        Elämäsi on sinun, ei naapureiden.


      • Elä ja anna elää
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Nauti kaikesta siitä hyvästä, mitä elämä sinulle tarjoaa.
        Onko sillä oikeastaan mitään väliä, mitä (kateelliset) naapurit tai vieraat ihmiset ajattelevat? Mieti sitä ja mieti, miksi olisi.

        Vain omassa elämässään pettyneet ja katelliset arvostelevat toisia.

        Itselleen kannattaa olla rehellinen ja samoin omille läheisille ja rakkaille. Muista viis!


      • Hörhö kakara taas
        heh heh heeee,, kirjoitti:

        ei vielä ole iltasadun aika, kerro hieman myöhemmin,

        satutäti liikkeellä,

        Ja taas yksi täysin idiootti täällä! Tai sitten kakara, joita niitäkin täällä on aika paljon. Ei lapsia saisi tänne päästää,mutta minkäs teet.... Mene sinä nimimerkki " heh heh heeee " äitisi hameen alle piiloon, kohta täältä tulee ruma setä irvistää !!! :) Voi voi taas raukkaa, kun äiti on jättänyt yksin kersan kotiin... Sitten teksti on mitä on, kun kukaan ei vahdi!


      • rakastunut immeinen
        Hörhö kakara taas kirjoitti:

        Ja taas yksi täysin idiootti täällä! Tai sitten kakara, joita niitäkin täällä on aika paljon. Ei lapsia saisi tänne päästää,mutta minkäs teet.... Mene sinä nimimerkki " heh heh heeee " äitisi hameen alle piiloon, kohta täältä tulee ruma setä irvistää !!! :) Voi voi taas raukkaa, kun äiti on jättänyt yksin kersan kotiin... Sitten teksti on mitä on, kun kukaan ei vahdi!

        itse olenn ollut jo reilu puoli vuotta suhteessa lesken kanssa. tunnettiin jo ennen kuin toinen osapuoli kuoli. mutta rakkaus roihahti vahingossa lähes vuosi sen jälkeen tämän puoliso kuoli.
        .


      • Jönssi
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Voi hyvänen aika. Mikä ikä tuo 60 on nykyään? Ei mikään. Nauti onnestasi. Siis siitä että sinulla on uusi ystävä ja ehkä pian rakastettukin. Minä olen iloinen puolestasi!
        Onnea!


      • ikä kultaa kaiken
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Voi pyhä yksinkertaisuus..Mene vain lenkille ja jatka tutustumista, älä ajattele muita. Elämä jatkuu kaikesta surusta huolimatta. Ole onnellinen että on joku jonkakanssa voit käydä lenkillä ja kahvitella.

        Nuorihan sinä vielä olet.


      • 5 min pikasuru
        ollakovaiei kirjoitti:

        No anna elämän näyttää mitä tapahtuu, päivä kerrallaan :). Tarvinneeko alkaa erityisesti analysoimaan. Minä uskon että viime kädessä loppupeleissä kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Nauti siitä että sinullla on samanhenkinen lenkkikaveri.
        Elämäsi on sinun, ei naapureiden.

        Uskomuksesi on oikea.

        Kaikki on tarkoitettu mentäväksi siten kuten asiat ylipäänsä menevät. Menivätpä ne sitten miten tahansa. Pakko asioiden jotenkin on mennä.


      • 45v
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Leskelle : elämä on lyhyt ,vanhemmiten tuntuu aina lyhkäisemmältä,aika siis.
        milloin tuntuu itseltä hyvältä ja on saanut surutyönsä yms tehtyä,ettei vie ylimääräistä uuteen suhteeseen,niin silloin taitaa olla aika. elämä on eläviä varten,pidä hauskaa,naura,iloitse uudesta tuttavuudesta,käykää konserteissa,eläkää elämää.


      • Mummeli -48
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Tartu onneen, kun se tulee kohdalle. Tutustukaa kunnolla, ennenkuin teette mitään ratkaisuita. Nauttikaa! Täällä taas jotkut vähemmän viisaat kommentoi, jätä ne omaan arvoonsa! Nauti elämästä täysillä!


      • Oeyusta
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        No huh!!

        Transsitilaasi on käytetty hyväksi. Tottakai ensimmäinen, joka sanoo "hei" laittaa sukat pyörimään jalassa. Ihan sama kuin olisit koko vuoden asunut maanalla tai ollut vankilassa...:>

        Nyt järki päähän ja jalat maassa!


      • 5 min pikasuru kirjoitti:

        Uskomuksesi on oikea.

        Kaikki on tarkoitettu mentäväksi siten kuten asiat ylipäänsä menevät. Menivätpä ne sitten miten tahansa. Pakko asioiden jotenkin on mennä.

        No ei minun mielestäni. Tarkoitan lähinnä että ei kannata kauheasti alkaa miettimään, tekee niin kuin sydämmessään tuntee olevan oikein. Ei kai ajallisesti voi määrätä mikä on sopiva aika surra. Tosin ulkopuoliset haluavat kyllä asettaa aikarajat.


      • Muorix5
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Anna palaa vain! Mitä piittaat naapureista? Ei täällä iänkaiken olla, joten miksi et iloitsisi onnen hippusista, joita tiellesi tipahtaa.


      • Jaaritella vai ei
        ollakovaiei kirjoitti:

        No ei minun mielestäni. Tarkoitan lähinnä että ei kannata kauheasti alkaa miettimään, tekee niin kuin sydämmessään tuntee olevan oikein. Ei kai ajallisesti voi määrätä mikä on sopiva aika surra. Tosin ulkopuoliset haluavat kyllä asettaa aikarajat.

        No ehkäpä ei sinun mielestäsi, mutta looginen fakta se silti on.


      • Jaaritella vai ei kirjoitti:

        No ehkäpä ei sinun mielestäsi, mutta looginen fakta se silti on.

        Anteeksi mutta nyt putosin käryltä, mikä on looginen fakta? Omaa mielipidettähän täällä kirjoitan, kirjoita sinäkin :)


      • otettu
        ollakovaiei kirjoitti:

        No anna elämän näyttää mitä tapahtuu, päivä kerrallaan :). Tarvinneeko alkaa erityisesti analysoimaan. Minä uskon että viime kädessä loppupeleissä kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Nauti siitä että sinullla on samanhenkinen lenkkikaveri.
        Elämäsi on sinun, ei naapureiden.

        Ei ole ollut suhteita, kuin nussinut vaan. panoja, mutta ei ottoja????


      • Älä murehdi
        ollakovaiei kirjoitti:

        Anteeksi mutta nyt putosin käryltä, mikä on looginen fakta? Omaa mielipidettähän täällä kirjoitan, kirjoita sinäkin :)

        Jaahas. Vanhuus ei tule näköjään yksinään, höperöys tulee kaupanpäälle.


      • Pakkohan se on panna
        otettu kirjoitti:

        Ei ole ollut suhteita, kuin nussinut vaan. panoja, mutta ei ottoja????

        Kyllä pano kannattaa aina. Sehän on viisasta ja säästeliään ihmisen merkki. Otot tulee kalliiksi, eikä pelkästään otoilla kukaan voi elää.


      • Älä murehdi kirjoitti:

        Jaahas. Vanhuus ei tule näköjään yksinään, höperöys tulee kaupanpäälle.

        Nii, kyllä mie kuitenni muistan ja huomaan vaikken ole muistavinnaan.


      • nouse ylös?????
        ollakovaiei kirjoitti:

        Anteeksi mutta nyt putosin käryltä, mikä on looginen fakta? Omaa mielipidettähän täällä kirjoitan, kirjoita sinäkin :)

        Putosit kärryltä ja rangaskin meni puhki ilmeisesti. Kärryt????? liukulauta potkukelkka????


      • nouse ylös????? kirjoitti:

        Putosit kärryltä ja rangaskin meni puhki ilmeisesti. Kärryt????? liukulauta potkukelkka????

        Rangas????? Sie taiat olla vähä pöhkö?


      • annatoisenolla!

        Raamatussa sanotaan: Lisääntykäämme ja täyttäkäämme maa. Luoja ei kiellä suhteita eikä kiellä aloittamasta uusia suhteita. Ihminen menee Jumalan edelle ja kieltää ja kyttää ja on VÄKIVALTAINEN? miksi vakivaltaa ja raiskauksia sallitaan?
        Ja ihminen löytää kaverin ,niin aletaan tykittämään ja panssarivaunuilla ajetaan ylitse ,että varmasti suhde kaatuu ja latistuu?


      • hekottelee???
        heh heh heeee,, kirjoitti:

        ei vielä ole iltasadun aika, kerro hieman myöhemmin,

        satutäti liikkeellä,

        Oletpa raskas ja rasittava Ihminen, tuommoinen typerä hehehe. tyhmä olet kuin saapas(pirun saapas syntisiä täynnä). Et ole onnen tarpeessa, toivottavasti itsellesi ei käy samoin. vaan saisit pitää rinnallasi aviopuolisosi. Miten sitten suu pannaan, kun omalle kohdallesi sattuu tälläinen tapaus. Olet ilmeisesti joku työnarkomaani, luulisin. Typerä heheheheh. vitunnaurulokki.


      • Leskiäiti <3
        Leski kirjoitti:

        Avioliitto oli onnellinen. Puoliso nukkui pois vuoden sairastettuaan. Olin omaishoitaja.
        Vaivuin johonkin transsitilaan koko talveksi. Olin kuin robotti.
        Yhtäkkiä tapahtui hyvin kummallista.
        Tuntematon mies tervehti joskus pihassa.
        Jotain puhuttiin.
        Mies soitti yhtenä päivänä ovikelloa ja kysyi,lähdetkö lenkille?
        Lähdin seuraavana päivänä,ja sitä seuraavana. Myös kahvit on juotu yhdessä. Ja puhuttu paljon.
        Olen ällikällä lyöty. Mitä tässä tapahtuu? Olenhan 60 vuotias leski.
        Mitä naapuritkin ajattelee?
        Olen myös kuullut vuoden leskeydestä.
        Ap on häkeltynyt

        Kuulostaa ihanalle AP...minun mielestä voit ihan hyvällä omallatunnolla nauttia elämästäsi ja uudesta suhteesta. Olet sen kaiken hyvän varmasti ansainnut


      • EI KAI?
        Älä murehdi kirjoitti:

        Jaahas. Vanhuus ei tule näköjään yksinään, höperöys tulee kaupanpäälle.

        EI KAI VAAN?


      • Purkaus 1.1947
        ikä kultaa kaiken kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus..Mene vain lenkille ja jatka tutustumista, älä ajattele muita. Elämä jatkuu kaikesta surusta huolimatta. Ole onnellinen että on joku jonkakanssa voit käydä lenkillä ja kahvitella.

        Nuorihan sinä vielä olet.

        Olen pohtinut kohdaltani tulevaa yksinäisyyttä. Ei jaksa kiinnostaa uuden kumppanin mahdollinen tulo. Jäisin yksinäni nauttimaan olostani. Passaamisen aika olisi ohi. Ei tämä mitään pakkopullaa ole ollut. Itse halusin passata:)
        Jokunen tulija varmaan olisi, mutta ei sitten yhtään innosta ajatuskaan.

        Onhan silti mahdollista kuolla itse ensin, mistä sitä tietää. Terveen oloinen olen kuitenkin ja puoliso vakavasti sairas. Ovat kyllä kehittäneet syöpähoitoja. Kuusi sairasvuotta on takana, kun ennuste oli alussa nelisen vuotta...

        Aloittaja voi aivan hyvin elää uutta onneaan, jos itse sitä tahtoo. Oma asia.


    • nelikertainen leski.

      Lesken oletettiin odottavan vuoden, mutta se oli silloin joskus.

      Puolen vuoden päästä aloin seurustella.Mies oli tuttu. Tuli kysymään, jos oli lukemista , kirjoja lainata. Toisena iltana jo kysyi, että uskaltaisitko mennä naimisiin . Joo, jos on avioehto.

      Miehiä saa varoa, myös naisia. Jos omistaa talon, asunnon, tietävät, että sillä on, niin yrittävät saada ne itsellensä, ja sitten menevät hänen lapsillensa.

      Parasta on vähän aikaa kuulostella. Kohtalo sen tuo. Yleensä leski jos elää kaksi vuotta, niin sitten alkaa helpottaa.

      Toivon, että et haksahda heti ensimäiseen. Onnea sinulle.

      • mek

        Avioehto suojaa vain omaisuuden mutta jos se talon omistaja kuolee niin se aviopuolisolla on asumisoikeus yhteiseen asuntoon vaikka se on avuioehdolla muuten suojattu niin voi asua siinä vaikka 20 vuotta.


    • suvetar

      Eiköhän olla jo sen verran iäkkäitä, että voimme itse päättää. Itse en ajatellut edes sellaista mahdollisuutta, että joku hyvä vielä osuisi kohdalle, kun ihana mieheni menehtyi. Mutta niin vain kävi noin kolme vuotta mieheni kuoleman jälkeen. Rakastuimme ja kultasimme toistemme vuosia neljä vuotta, kaksi vuotta sitten hänkin nukkui pois. Muistelen kumpaisenkin kanssa vietettyjä hetkiä ja perrin hänenkin pikkuperheensä eli tyttären, vävyn, lapsenlapsen ja tämän miesystävän oman pikkuperheeni lisäksi. Minusta näin tulleet ihmissuhteet ovat arvokkaita, meillähän ei ollut taloudellisesti mitään yhteistä. Onnea kaikille leskille näissä asioissa, itse en enää uutta kumppania halua.

      • + 70

        LESKEN SYLIIN
        - Lesken syli se on lämpöisin?
        70 palstalla on keskusteluja aiheesta mm.
        Onni, treffit, Tapaammeko yms.


    • säädyllistä

      Muistan kun Åke Lindman kertoi tv-ohjelmassa lapsuudestaan ja nuoruudestaan. Äiti oli jäänyt leskeksi, ja tämä Lindman, joka oli joskus aikoinaan seurustellut Åken äidin kanssa, otti äitiin yhteyttä vasta kun säädylliset puoli vuotta oli kulunut leskeytymisestä. Eli ainakin siihen aikaan tuo aikaraja oli puoli vuotta.

      Sittemmin menivät naimisiin, ja Åke sai tämän uuden isän nimen. Muistaakseni oli oikein hyvä isä-poika-suhde heillä.

      • Leski

        Ei ole iltasatu. Sitähän en voi tietää,loppuuko kahvittelut ja lenkkeily.
        Olen työtön,vuokralla-asuva,enkä omista mitään. Rahat riittää elämiseen.
        Lenkkikaveri on yksinäinen vuokralla-asuva,eläkeputkessa oleva. Ei myöskään omista autoa enempää.
        Rahasta ei siis ole kysymys.
        Samanikäisinä ja samassa kaupungissa syntyneinä,meillä onkin paljon yhteisiä tuttuja. Me vaan emme ole ikinä ennen nähneet.
        Olemme kovia puhumaan ja juttua riittää.
        Katsellaan,kuunnellaan kesää
        Ap


      • ja eikun menoks!
        Leski kirjoitti:

        Ei ole iltasatu. Sitähän en voi tietää,loppuuko kahvittelut ja lenkkeily.
        Olen työtön,vuokralla-asuva,enkä omista mitään. Rahat riittää elämiseen.
        Lenkkikaveri on yksinäinen vuokralla-asuva,eläkeputkessa oleva. Ei myöskään omista autoa enempää.
        Rahasta ei siis ole kysymys.
        Samanikäisinä ja samassa kaupungissa syntyneinä,meillä onkin paljon yhteisiä tuttuja. Me vaan emme ole ikinä ennen nähneet.
        Olemme kovia puhumaan ja juttua riittää.
        Katsellaan,kuunnellaan kesää
        Ap

        Onnea ! Itse tunnet jos rakastat. Aikuisten oikeesti voitte mennä naimisiin, siten annatte muittenkin tietää että olette tosissanne.
        Elämä on lyhyt se on elettävä. Kateellisista veisaa viis.
        Sanotaanhan sitä sanassakin että parempi on naida kuin palaa. Ja leskistä mm. jos eivät voi hillitä itseään menkööt naimisiin.
        Onnea ei vaan kannata kuuluttaa toreilla ja turuilla, eivät immeiset kestä toisen onnea. Mutta oma asianne, ei muiden. Kell onni on hän onnen kätkeköön.. Mutta eihän rakkautta ja punaista nenää voi salata.
        Mukavia lenkkejä. Puhukaa paljon kaikesta. olkaa iloisia että olette löytäneet toisenne. Tutustukaa yhteisiin ystäviin parina.
        Ei elämä aina mene jonkun kaavaan kautta. Onneksi.


      • seuraaja
        Leski kirjoitti:

        Ei ole iltasatu. Sitähän en voi tietää,loppuuko kahvittelut ja lenkkeily.
        Olen työtön,vuokralla-asuva,enkä omista mitään. Rahat riittää elämiseen.
        Lenkkikaveri on yksinäinen vuokralla-asuva,eläkeputkessa oleva. Ei myöskään omista autoa enempää.
        Rahasta ei siis ole kysymys.
        Samanikäisinä ja samassa kaupungissa syntyneinä,meillä onkin paljon yhteisiä tuttuja. Me vaan emme ole ikinä ennen nähneet.
        Olemme kovia puhumaan ja juttua riittää.
        Katsellaan,kuunnellaan kesää
        Ap

        Kuuntelin tässä jokin aika sitten papin haastattelua leskeksi jäämisestä ja hän totesi, että vihkikaavassa kysyttiin, että tahdotko ... kunnes kuolema teidät erottaa? Ei siis mitään lisäyksiä että
        ½vuotta tai vuosi tai 2 kuoleman jälkeen, joten hänen mielestään ei ole esteitä jatkaa omaa elämää puolison kuoleman jälkeen heti siinä vaiheessa, kun itse kokee olevansa siihen valmis


      • 1.1947
        seuraaja kirjoitti:

        Kuuntelin tässä jokin aika sitten papin haastattelua leskeksi jäämisestä ja hän totesi, että vihkikaavassa kysyttiin, että tahdotko ... kunnes kuolema teidät erottaa? Ei siis mitään lisäyksiä että
        ½vuotta tai vuosi tai 2 kuoleman jälkeen, joten hänen mielestään ei ole esteitä jatkaa omaa elämää puolison kuoleman jälkeen heti siinä vaiheessa, kun itse kokee olevansa siihen valmis

        Juu. Raamattu antaa leskelle avioon luvan ilman aikarajoituksia. Kai se on lähinnä ihmisten sopivuusjuttu. Ettei vaikuttaisi valmiilta ennen kuolemaa...
        Itse asiassa nuoria, alle 60-vuotiaita kehoitetaankin menemään naimisiin ja kotinsa hyvin hoitamaan. Ne mieliteot tunnettiin jo silloin:)


      • ELETÄÄN ETEEN PÄIN
        Leski kirjoitti:

        Ei ole iltasatu. Sitähän en voi tietää,loppuuko kahvittelut ja lenkkeily.
        Olen työtön,vuokralla-asuva,enkä omista mitään. Rahat riittää elämiseen.
        Lenkkikaveri on yksinäinen vuokralla-asuva,eläkeputkessa oleva. Ei myöskään omista autoa enempää.
        Rahasta ei siis ole kysymys.
        Samanikäisinä ja samassa kaupungissa syntyneinä,meillä onkin paljon yhteisiä tuttuja. Me vaan emme ole ikinä ennen nähneet.
        Olemme kovia puhumaan ja juttua riittää.
        Katsellaan,kuunnellaan kesää
        Ap

        No huh noita mielipiteitä joita olen lukenut tämän aiheen tiimoilta.kuka ja ken on
        oiketettu sanomaan miten pitää elää,osannevatko itsekkään elää,Nimen omaa
        elää omaa elämää HUOM omaa elämää,unohtakaa kirkko ym säätiöt ja eläkää omaa
        elämää niin kuin viimeistä päivää koska milloinkaan ihmis-polo ei tiedä milloin on
        viimoinen päivä,ellei itse sitä päätä itsemurhan kautta.Varmasti pois nukkunut haluaisi
        että olet niin reipas että jatkat elämänkulkuasi eteenpäin nauttien ELÄMÄSTÄ.
        Olen 56 vuotias naimissa ollut jo 28 vuotta ja olen sanonut vaimollinen että
        jos lähden ennen sua jatka eläämääsi eläkä takerru menneeseen,ja ENNEN KAIKKEA ETSI RINNALLESI UUSI ELÄMÄNKUMPPANI MAHDOLLISMMAN PIAN.
        sillä periaateella että mennyt on mennyttä.Niinhän ne eronneetkin tekevät Miksi
        kuolema on poikkeus?


      • rakasta
        Leski kirjoitti:

        Ei ole iltasatu. Sitähän en voi tietää,loppuuko kahvittelut ja lenkkeily.
        Olen työtön,vuokralla-asuva,enkä omista mitään. Rahat riittää elämiseen.
        Lenkkikaveri on yksinäinen vuokralla-asuva,eläkeputkessa oleva. Ei myöskään omista autoa enempää.
        Rahasta ei siis ole kysymys.
        Samanikäisinä ja samassa kaupungissa syntyneinä,meillä onkin paljon yhteisiä tuttuja. Me vaan emme ole ikinä ennen nähneet.
        Olemme kovia puhumaan ja juttua riittää.
        Katsellaan,kuunnellaan kesää
        Ap

        Ei muuta kun jatkatte vähitellen kehittyvää suhdetta. Rakkaus on kaunis asia ,ei sille voi rajoittaa aikatulua


    • Hyvä elämä

      Jokainen tekee miltä tuntuu, kannattaa kyllä kaikenlaisesta erosta käydä suru ja
      luopumisprosessi läpi kunnolla. Laastarisuhdetta ei kannata ottaa, siitä unesta
      herää pettyneenä. Jos puoliso on ollut mieleinen saattaa olla vaikeaa se uuden löytyminen, voi olla että jää loppuelämäksi yksin, sekään ei ole huono vaihtoehto.
      Onhan pitkässä liitossa parisuhteen hyvät ja huonot puolet nähty.
      Tiedän että monilla on taloudellisia paineita, iso asunto pitää myydä pois ja alkaa elää itsellisen aikuisen elämää. Hyvä elämä on korvien välissä, ei omaisuudessa.

    • kyyneleet......14

      Miniäni tuskin malttoi odottaa leskeksi pääsyään. Uusi mies oli katsottuna. Koska oli perintöä tiedossa malttoi "hoitaa" syöpää sairastavaaa poikaamme.Ei hän hoitajaa tarvinnut kuin muutaman viikon ajan lopussa.
      Kun poika kuoli alkoi tapahtua, eteiseni lattialla oli ardessit muovipusseissa heti seuraavana aamuna hautajaisista. Kaikki ei ollut rahanarvoista piti hävittää mikä muistutti exästä. Sormuksen hän otti heti sormestaan.
      Onneksi jouduin syömään lääkkeitä jotka saivat tunteita edes vähän kuriin. Monen huomautuksen jälkeen hän suostui maksamaan haudan hoidon ja kukat.
      Kyllä niin huomattavasta perinnöstä edes haudan hoito pitäisi olla itsestään selvyys.
      Suru muuttaa muotoaan, alkuun kävin päivittäin haudalla, nyt en pysty menemään.
      Eläköön elämäänsä, jos uskon karman lakiin tulee hänen tuottamansa tuska vielä eteen jossain elämän varrella.
      Minulla on hyvä elämä, en ole katkera, asiat olisi voinut hoitaa hienovaraisemmin.

      • älä tuomitse

        Jokainen suree tavallaan. Kirjoituksestasi näkee asenteesi miniääsi kohtaan ja sen ettei hänen tapansa surra ole sinulle mieleinen. Jotkut vaan pärjää paremmin nollaamalla kaiken, hänen surunsa on erilainen kuin äidin suru, anna arvo myös hänelle.


      • ihan vierestä.
        älä tuomitse kirjoitti:

        Jokainen suree tavallaan. Kirjoituksestasi näkee asenteesi miniääsi kohtaan ja sen ettei hänen tapansa surra ole sinulle mieleinen. Jotkut vaan pärjää paremmin nollaamalla kaiken, hänen surunsa on erilainen kuin äidin suru, anna arvo myös hänelle.

        Mikä suru?


      • puolison toive?

        Mahdatko tietää mitä poikasi ja miniä olivat sopineet? Tiedän tapauksia, joissa syöpään kuoleva puoliso on vaatinut, ettei pidä jäädä suremaan vaan toivon mukaan löydät uuden mukavan kumppanin rinnalle pian. Moni syöpää sairastava tekee puolison kanssa tiliä elämästään ja kertoo toiveensa miten tämän on hyvä jatkaa ja mitä toivoo ja haluaa. Niin itsekin tekisin ja toivoisin puolison jatkavan elämää normaalisti. Niin teki läheinen työtoverini joka kuoli pari vuotta sitten. Puolisolle ei jäänyt taakkaa että hänen pitää surra surra ja surra eikä elää normaalisti.


      • ihan vierestä. kirjoitti:

        Mikä suru?

        Mistä sen tietää millainen suhde tälä parilla oli ennen miehen sairastumista syöpään.
        Kaikki ei ole niin mustavalkoista aina.


      • .....
        ollakovaiei kirjoitti:

        Mistä sen tietää millainen suhde tälä parilla oli ennen miehen sairastumista syöpään.
        Kaikki ei ole niin mustavalkoista aina.

        Vaimo puhui että eroavat, muutti mieltään kun mies sairastui.


      • *******
        puolison toive? kirjoitti:

        Mahdatko tietää mitä poikasi ja miniä olivat sopineet? Tiedän tapauksia, joissa syöpään kuoleva puoliso on vaatinut, ettei pidä jäädä suremaan vaan toivon mukaan löydät uuden mukavan kumppanin rinnalle pian. Moni syöpää sairastava tekee puolison kanssa tiliä elämästään ja kertoo toiveensa miten tämän on hyvä jatkaa ja mitä toivoo ja haluaa. Niin itsekin tekisin ja toivoisin puolison jatkavan elämää normaalisti. Niin teki läheinen työtoverini joka kuoli pari vuotta sitten. Puolisolle ei jäänyt taakkaa että hänen pitää surra surra ja surra eikä elää normaalisti.

        Minä pitäsin itsestään selvänä että osoittaa hienovaraisuutta vainajan läheisiä kohtaan vaikka ei itse surekaan.


      • ++++++
        ..... kirjoitti:

        Vaimo puhui että eroavat, muutti mieltään kun mies sairastui.

        eli päättivät jatkaa yhteistä matkaansa miehen elämän loppuun saakka, kauniisti tehty kumppanilta, tietämättä miksi olivat eroamassa, syy ei useinkaan yksipuolinen


      • ..... kirjoitti:

        Vaimo puhui että eroavat, muutti mieltään kun mies sairastui.

        No näinpä. Minun tuttavani oli myös eroamassa kunnes tämä toinen osapuoli yllättäen kuoli (ihan luonnollisen kuoleman, ei itse itseään hävittänyt). Ennen siis kuin ehtivät eroa. Nyt sitten tämä jäljelle jäänyt on surun murtama ja syyllistää itseään kun tuli sanottua sitä ja tätä. Suree varmasti enemmän kuin tulevan eron jälkeen. Kyseessä nuorehko pariskunta.


      • onkohan näin
        ++++++ kirjoitti:

        eli päättivät jatkaa yhteistä matkaansa miehen elämän loppuun saakka, kauniisti tehty kumppanilta, tietämättä miksi olivat eroamassa, syy ei useinkaan yksipuolinen

        Voihan olla niinkin että toiveita perinnöstä on kun tietää miehen pian kuolevan.


      • ¨¨¨¨¨¨
        onkohan näin kirjoitti:

        Voihan olla niinkin että toiveita perinnöstä on kun tietää miehen pian kuolevan.

        Noinhan se juuri onkin. Kun on odotettavaa taloudellisessa mielessä, voi siirtää eroa kun tietää kuoleman tulevan pian.


      • on kokemusta-
        ollakovaiei kirjoitti:

        No näinpä. Minun tuttavani oli myös eroamassa kunnes tämä toinen osapuoli yllättäen kuoli (ihan luonnollisen kuoleman, ei itse itseään hävittänyt). Ennen siis kuin ehtivät eroa. Nyt sitten tämä jäljelle jäänyt on surun murtama ja syyllistää itseään kun tuli sanottua sitä ja tätä. Suree varmasti enemmän kuin tulevan eron jälkeen. Kyseessä nuorehko pariskunta.

        semmosta se rakkaus on,
        meneys koskeeki paljon enemmän kuin on osannu arvatakkaa,


      • Lesken syli se on..
        ¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:

        Noinhan se juuri onkin. Kun on odotettavaa taloudellisessa mielessä, voi siirtää eroa kun tietää kuoleman tulevan pian.

        Niinpä! Leskeneläkekin jäis saamatta....


      • on kokemusta- kirjoitti:

        semmosta se rakkaus on,
        meneys koskeeki paljon enemmän kuin on osannu arvatakkaa,

        Niinpä, milloinkaa ei taida olla helppoa oli syyt mitkä hyvänsä. Mutta kyllä silti monen eronkin jälkeen voipi paistaa kirkkaampi aurinko kun sen kaiken kohun on kestänyt ensin.


      • lesken tarina
        ollakovaiei kirjoitti:

        Mistä sen tietää millainen suhde tälä parilla oli ennen miehen sairastumista syöpään.
        Kaikki ei ole niin mustavalkoista aina.

        Olen jäänyt leskeksi vajaa kolmevuotta sitten...mieheni äkillinen kuolema 56- vuotiaana tuli täydellisenä shokkina. itse olin alta 50v silloin. Rakastin miestäni koko sydämestäni ja hänkin minua...niin luulin...

        Surin alkuun häntä ihan niinkuin varmaan kuka tahansa puolisoaan rakastava ihminen. Mutta sitten joitain kuukausia hänen kuolemansa jälkeen, menin poistamaan hänen fb sivuansa. Minä onneton menin poistamaan viestejä (ajattelin että jos siellä on viestiä hänelle joltain ystävältä joka ei tiedä hänen kuolleen, niin voin sitten laittaa viestiä ja kertoa mieheni kuolleen).
        Silmiini sattuikin sieltä jotain mikä tahrasi hänen muistonsa totaalisesti. Oli kuin minua olisi isketty märällä rätillä kasvoille...tai paremminkin lekalla päähän.

        Voitte vaan kuvitella järkytykseni...sen jälkeen en ole pystynyt suremaan mieheni kuolemaa...jäin jotenkin turraksi. En pääse eteen enkä taakse. Olen sydämessäni antanut hänelle anteeksi, mutta jatkuvat painajaiset piinaavat, missä mieheni jatkuvasti jättää minut toisten naisten takia yms. Aina herään sellaiseen painostavaan ja surulliseen oloon. Hänen muistonsa tahrautui, enkä saa sitä tahraa enään pois :(

        Onko kenellekkään muulle käynyt mitään vastavaa, että puolison kuoltua olisi ilmennyt jotain mikä olisi tahrannut hänen muistonsa?

        Minä kun luulin että olimme onnellisia...että hänkin oli...

        Tämä kaikki sai minussa aikaan sen, että uusi rakkaus ikinä, on jo pelkästään ajatuksenakin kauhistuttava. En uskaltaisi luottaa enään kehenkään...en onneemme, näyttäisi se kuinka hyvältä tahansa. Minussa meni rikki jotain, mitä ei ehkä saa enään korjattua :(

        Tämä on yhden lesken tarina...minun. Miheni sukulaiset ei tiedä tästä mitään, mutta en ole heille näyttänyt enkä kertonut näitä tuntojani. Kirjoitin tämän vaan siksi että, koskaan ei voi tietää mitä sieltä taustalta löytyy...


      • Keksitty
        lesken tarina kirjoitti:

        Olen jäänyt leskeksi vajaa kolmevuotta sitten...mieheni äkillinen kuolema 56- vuotiaana tuli täydellisenä shokkina. itse olin alta 50v silloin. Rakastin miestäni koko sydämestäni ja hänkin minua...niin luulin...

        Surin alkuun häntä ihan niinkuin varmaan kuka tahansa puolisoaan rakastava ihminen. Mutta sitten joitain kuukausia hänen kuolemansa jälkeen, menin poistamaan hänen fb sivuansa. Minä onneton menin poistamaan viestejä (ajattelin että jos siellä on viestiä hänelle joltain ystävältä joka ei tiedä hänen kuolleen, niin voin sitten laittaa viestiä ja kertoa mieheni kuolleen).
        Silmiini sattuikin sieltä jotain mikä tahrasi hänen muistonsa totaalisesti. Oli kuin minua olisi isketty märällä rätillä kasvoille...tai paremminkin lekalla päähän.

        Voitte vaan kuvitella järkytykseni...sen jälkeen en ole pystynyt suremaan mieheni kuolemaa...jäin jotenkin turraksi. En pääse eteen enkä taakse. Olen sydämessäni antanut hänelle anteeksi, mutta jatkuvat painajaiset piinaavat, missä mieheni jatkuvasti jättää minut toisten naisten takia yms. Aina herään sellaiseen painostavaan ja surulliseen oloon. Hänen muistonsa tahrautui, enkä saa sitä tahraa enään pois :(

        Onko kenellekkään muulle käynyt mitään vastavaa, että puolison kuoltua olisi ilmennyt jotain mikä olisi tahrannut hänen muistonsa?

        Minä kun luulin että olimme onnellisia...että hänkin oli...

        Tämä kaikki sai minussa aikaan sen, että uusi rakkaus ikinä, on jo pelkästään ajatuksenakin kauhistuttava. En uskaltaisi luottaa enään kehenkään...en onneemme, näyttäisi se kuinka hyvältä tahansa. Minussa meni rikki jotain, mitä ei ehkä saa enään korjattua :(

        Tämä on yhden lesken tarina...minun. Miheni sukulaiset ei tiedä tästä mitään, mutta en ole heille näyttänyt enkä kertonut näitä tuntojani. Kirjoitin tämän vaan siksi että, koskaan ei voi tietää mitä sieltä taustalta löytyy...

        Mistä tiesit hänen sala-sanansa?


      • muistot kultaa???
        Lesken syli se on.. kirjoitti:

        Niinpä! Leskeneläkekin jäis saamatta....

        Toivottavasti MINUN elämääni ei tule joku kolli saastuttamaan,jos jään leskeksi, minun rakkaustarinaani ei saastuteta uudella typerällä suhteella. aion kunnioittaa lopun elämääni , vaikka käsitöitä tehden tai muita hyviä harrastuksia, ja ne ihanat muistot ja uskon kuoleman jälkeiseen elämään. kunnioitus ja muistot, ei uudet turhuudet?


      • Lesken tarina
        Keksitty kirjoitti:

        Mistä tiesit hänen sala-sanansa?

        Salasana oli tallennettu koneelle, molemmilla...kun hänellä oli huonomuisti niin tallensi ettei tarvii sitä aina muistaa...itse taas olen vaan laiska aina kirjottamaan tiedot niin on helpompi kun on salasana tallennettuna. Mulle sillä ei ole väliä koska ei ole mitään salaista fb:ssä mulla mikä ei kestäisi päivänvaloa. Mieheni myös luotti minuun (niinkuin minäkin häneen) että en mene hänen juttujaan tutkimaan...enkä eläessään mennytkään. Enkä mennyt siinä tarkoituksessa kuolemansa jälkeenkään...vaan kuten kirjoitin, ajattelin että jos siellä on joku ystävänsä hänelle kirjoittanut hänen kuoleman jälkeen, jos ei tiennyt hänen kuolleen, niin ajattelin että voin sitten laittaa viestin kuolemasta.
        Miksi ihmeessä keksisin tuollasta????? Olisin ylen tyytyväinen jos se olisikin vaan keksittyä, voisin ihan normisti surra miestäni, eikä hänen muistonsa olisi tahriintunut.


    • Syyllisen hakeminen on osa surutyön vaiheita.

    • Ero on aina sivistys-kysymys.
      Sivistys syntyy kasvatuksesta.
      Yhteistyössä vanhempien ja yhteis-kunnan kanssa.
      Siksi on täysin hölmöä kysyä toisilta ihmisiltä miten pitää omalla ruumiillaan
      tehdä.
      Pelkästään se, että kysyy, saa kysymyksen kohteen tuntemaan surua ja sääliä
      kysyjän kesken-kasvuisuutta kohtaan.
      Lähti puoliso sitten kävellen, tai ruumis-autolla ei muuta asiaa miksikään.

      H.

    • mollamaija

      Tuo on paljon kai vieläkin yhteisökysymys. Jos asuu pienellä paikkakunnalla voi saada suvaisemattomia katseita.
      Elämän ainutkertaisuutta ajatellen ei ole mitään soveliaisuuden rajaa. Omista tunteista kiinni.

    • Hyvä elämä

      Nainen saattaa olla hyvinkin tyytyväinen kun oppii yhdenihmisen pieneen
      talouteen. Voi olla aivan omien halujen mukaan. Toisen erilaisten toiveiden
      täyttäminen on saattanut olla epämieluisaa, raskastakin. Rauha ja hiljaisuus,
      ikioma aikataulu päivittäin, se on kyllä myös kokemisen arvoista.
      Ei ole yhtä oikeaa elämää, jos elää elämänsä parisuhteessa jää muu kokematta.

      • Leski

        Kiitos kaikille,jotka ovat ottaneet osaa tähän keskusteluun. Olen aina asunut kerrostaloissa,missä kukaan ei tunne toisiaan. Nyt kun asun rivitalossa,on ihmeellistä kun joku tervehtii pihalla ja kysyy kuulumisia.
        Samalla on outoa,että kaikki tuntuu tietävän toistensa asiat.
        Olen 60 vuotias, mutta tuntuu kuin olisin täysin avuton lapsi.
        Elämä kouluttaa.
        Ap


      • *****
        Leski kirjoitti:

        Kiitos kaikille,jotka ovat ottaneet osaa tähän keskusteluun. Olen aina asunut kerrostaloissa,missä kukaan ei tunne toisiaan. Nyt kun asun rivitalossa,on ihmeellistä kun joku tervehtii pihalla ja kysyy kuulumisia.
        Samalla on outoa,että kaikki tuntuu tietävän toistensa asiat.
        Olen 60 vuotias, mutta tuntuu kuin olisin täysin avuton lapsi.
        Elämä kouluttaa.
        Ap

        Olet elänyt suojattua elämää, nyt et osaa mitään kun jäit omillesi. Siihen ei varmaan auta muu kuin etsiä uusi ukko.


      • *****

        Minä ainakin elän elämäni parasta aikaa nyt yksin asuessa.
        En olisi uskonut että elämä voisi olla näin mukavaa. hulluutta otta ketään tähän riesakseen.


      • suvetar
        ***** kirjoitti:

        Minä ainakin elän elämäni parasta aikaa nyt yksin asuessa.
        En olisi uskonut että elämä voisi olla näin mukavaa. hulluutta otta ketään tähän riesakseen.

        Itse en sanoisi noin. Koko elämä on ollut hyvää ja on vieläkin, paljon on ollut kultaisia hetkiä, myös surun aikoja. Kahta samanlaista elämää ei ole, eikä uusiksi voi ottaa. Yksi tuttuni kauhistui, kun joutui sairaalassa olemaan yksin huoneessaan, itselleni yksinolo on ihan normaalia tiettyihin ajanjaksoihin kuuluvaa.


      • 1 x 2
        suvetar kirjoitti:

        Itse en sanoisi noin. Koko elämä on ollut hyvää ja on vieläkin, paljon on ollut kultaisia hetkiä, myös surun aikoja. Kahta samanlaista elämää ei ole, eikä uusiksi voi ottaa. Yksi tuttuni kauhistui, kun joutui sairaalassa olemaan yksin huoneessaan, itselleni yksinolo on ihan normaalia tiettyihin ajanjaksoihin kuuluvaa.

        Minä olin hyvilläni, että sain sairaalassa olla yksin huoneessani.
        Kun osaaa olla yksin, osaa olla kaksinkin. MInä osaan.
        Vaikka nyt odottelenkin miestäni töistä. Sitten on hyvä olla kaksin.


      • Onnellinen leski
        ***** kirjoitti:

        Minä ainakin elän elämäni parasta aikaa nyt yksin asuessa.
        En olisi uskonut että elämä voisi olla näin mukavaa. hulluutta otta ketään tähän riesakseen.

        Ihan samaa mieltä olen kanssasi. Olen saanut elämän, jossa olen oma herrani, ei tarvitse kysellä, mikä sopii ja mikä ei sovi. Nautin jokaisesta päivästä, saa harrastaa, saa nukkua eikä kukaan vaadi seksiä.

        Avioliitossa ainakin minun ikäpolvelle seksi oli aviollisten velvollisuuksia soirittamista, vaikka ei olisi yhtään huvittanut, oli suostuttava, kun mies vaati. Tänään sitä sanottaisiin jo raiskaukseksi, mutta silloin se oli velvollisuus
        .
        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku löytää uuden onnen, mutta kai joku aika raja saisi olla, milloin aloittaa uuden suhteen. Tosin miehillä on usein se joka päiväisten askareiden hallinta vähäisempää tai kotityöt ei kiinnosta, niin haetaan siihen heti helpotusta.
        Talon ja tavaran perässä on kyllä ollut heti ottaja ehdokkaita, ihminen on ahne. Lesken kannattaa pitää matalaa profiilia omaisuudestaan, muuten on joku kärkkymässä osingiolle.


      • toinenavuton
        ***** kirjoitti:

        Olet elänyt suojattua elämää, nyt et osaa mitään kun jäit omillesi. Siihen ei varmaan auta muu kuin etsiä uusi ukko.

        Minäkin jäin juuri 61 vuotiaana leskeksi. Koko elämä on suistunut raiteiltaan. Tulevaisuus, aivan kaikki pelottaa. Tunne tosiaan on kuin olisi täysin avuton lapsi. Olen sentään jo kolme vuotta asunut yksin puolisoni oltua laitoshoidossa, mutta eipä sillä tunnu olevan mitään merkitystä. Tunne-elämä on aivan sekaisin.
        Kukaan ei soita tai ole kiinnostunut miten voin. Ei sillä mitään väliä. Voin muutenkin tosi huonosti, mutta se on pikkujuttu sadan vuoden päästä, kuten puolisoni sanoisi.
        Pitää vain yksin kelata ja pyörittää asioita mielessään, kun ei ole ketään kuuntelijaa.


      • älä ole yksin
        toinenavuton kirjoitti:

        Minäkin jäin juuri 61 vuotiaana leskeksi. Koko elämä on suistunut raiteiltaan. Tulevaisuus, aivan kaikki pelottaa. Tunne tosiaan on kuin olisi täysin avuton lapsi. Olen sentään jo kolme vuotta asunut yksin puolisoni oltua laitoshoidossa, mutta eipä sillä tunnu olevan mitään merkitystä. Tunne-elämä on aivan sekaisin.
        Kukaan ei soita tai ole kiinnostunut miten voin. Ei sillä mitään väliä. Voin muutenkin tosi huonosti, mutta se on pikkujuttu sadan vuoden päästä, kuten puolisoni sanoisi.
        Pitää vain yksin kelata ja pyörittää asioita mielessään, kun ei ole ketään kuuntelijaa.

        Etsi se kuuntelija! Osallistu johonkin missä tapaat ihmisiä.


      • Pii on 3.0
        ***** kirjoitti:

        Minä ainakin elän elämäni parasta aikaa nyt yksin asuessa.
        En olisi uskonut että elämä voisi olla näin mukavaa. hulluutta otta ketään tähän riesakseen.

        Voi tokkiisa , vaimoni sairastui yht'äkkiä ja 2 kuukautta se kesti , maailma oli aivan yhtä mustaa putkea , ja aloin saada sydäreitä , ,
        sitten tuli eräs tanssisalista tuttu rouva , ( Harrastimme lavatanssia vaimon kanssa ,- )kysymään ,miksi kuljen yksin , kun aina on ennen ollut vaimo rinnallani ,( -hänkin on leski , )
        Ja kerrroin ,märehdin sitäkin , kun ei ole enää tanssiystävää olemassa , hän tunsi nämä tanssiseurat ja lähti mukaan sellaisen iltaharjoituksiin , -
        Nyt kuljemme ympäriinsä ,ilman mitään sitoumuksia , ja käymme kuntosaleilla ja tanssipaikoissa, ja olo on parempi .
        on muistettava , että uusi vierustoveri ei ole " Mulle vähän aikaa hän , " niinkuin Juice lauloi , vaan itsellinen oma ihmisensä ,
        Ei siis mikään - Vararakas " , vaan ns , ensimäisenä otettava , niinkuin se ensimmäinenkin ,


      • yksinkin on hyvä
        Onnellinen leski kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä olen kanssasi. Olen saanut elämän, jossa olen oma herrani, ei tarvitse kysellä, mikä sopii ja mikä ei sovi. Nautin jokaisesta päivästä, saa harrastaa, saa nukkua eikä kukaan vaadi seksiä.

        Avioliitossa ainakin minun ikäpolvelle seksi oli aviollisten velvollisuuksia soirittamista, vaikka ei olisi yhtään huvittanut, oli suostuttava, kun mies vaati. Tänään sitä sanottaisiin jo raiskaukseksi, mutta silloin se oli velvollisuus
        .
        Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku löytää uuden onnen, mutta kai joku aika raja saisi olla, milloin aloittaa uuden suhteen. Tosin miehillä on usein se joka päiväisten askareiden hallinta vähäisempää tai kotityöt ei kiinnosta, niin haetaan siihen heti helpotusta.
        Talon ja tavaran perässä on kyllä ollut heti ottaja ehdokkaita, ihminen on ahne. Lesken kannattaa pitää matalaa profiilia omaisuudestaan, muuten on joku kärkkymässä osingiolle.

        Onnellinen leski...täällä toinen :) Minäkään en voisi kuvitellakkaan ottavani enään miestä. Nuoresta asti olin mieheni kanssa yhdessä hänen kuolemaansa asti. Nyt on jotenkin mukavaa kun saa olla niin kuin haluaa, eikä tarvii miellyttää toista ja miettiä kokoajan että mitä mies haluaa, miten olla että toisella olisi hyvä olla. Rakastin miestäni, mutta olen huomannut nyt että, todellakin nautin elämästäni "sinkkuna", ja sinkkuna aijon pysyäkkin...nautin rauhasta. Olen 50:nen vasta, mutta ei ole mitään hinkua ottaa uutta miestä. Kolmevuotta on mennyt kuin siivillä. En ole onnellinen mieheni kuolemasta, mutta olen oppinut nauttimaan elämstäni ja huomannut että onkin ihan hyvä olla yksinkin :)


      • itseellinen
        toinenavuton kirjoitti:

        Minäkin jäin juuri 61 vuotiaana leskeksi. Koko elämä on suistunut raiteiltaan. Tulevaisuus, aivan kaikki pelottaa. Tunne tosiaan on kuin olisi täysin avuton lapsi. Olen sentään jo kolme vuotta asunut yksin puolisoni oltua laitoshoidossa, mutta eipä sillä tunnu olevan mitään merkitystä. Tunne-elämä on aivan sekaisin.
        Kukaan ei soita tai ole kiinnostunut miten voin. Ei sillä mitään väliä. Voin muutenkin tosi huonosti, mutta se on pikkujuttu sadan vuoden päästä, kuten puolisoni sanoisi.
        Pitää vain yksin kelata ja pyörittää asioita mielessään, kun ei ole ketään kuuntelijaa.

        Olenkohan jotenki outo, kun itselle on selvät pasmat tulevan mahdollisen yksinäisyyden suhteen.
        Olen tulossa mummuksi ja se tietää lapsenvahtiaikoja. On pihojen hoitoakin.
        Rivari, maatilan ja mökin. Neljäs osajuttu veljen piha..
        Tekemistä riittää liiankin kanssa. Rivari voisi olla kerrostaloasunto, niin työmäärä vähenisi.


    • Rivarissa asuva mies

      Olisi kiva tutustua.

      • mitä sanot ?

        Voisin muuttaa sun rivariin naapuri asuntoon, sitten juksisimme toisissamme niinpaljon kuin vain jaksaa ja kiinostaa,
        onko vapaita asuntoja sun aapurissa ??


      • Rivari kolmio
        mitä sanot ? kirjoitti:

        Voisin muuttaa sun rivariin naapuri asuntoon, sitten juksisimme toisissamme niinpaljon kuin vain jaksaa ja kiinostaa,
        onko vapaita asuntoja sun aapurissa ??

        On yksi myynnissä oleva asunto.


    • etsivä

      En todellakaan ymmärrä mitä pahaa siinä on kun Leski on löytänyt uuden ystävän. Itse en ole leski vaan eronnut 7 vuotta sitten. Olen tehnyt kovasti töitä uuden miesystävän löytämiseksi: tanssilavat, yökerhot, netti, yhdistystoiminta, kulttuuririennoissa käyminen ym. Mutta vasta nyt kuukausi sitten olen löytänyt miehen joka on kiinnostunut minusta ja vapaa. Ei tässä iässä ole itsestäänselvää että nainen löytää uuden kumppanin.

      • Samma på svenska

        Eikä missään iässä, ellei ketä tahansa satu huolimaan. Tarkoittaen myös niitä kännieinareita ja pubipirkkoja, huonokäytöksisisä, sairaanloisen mustiksia tai väkivaltaisia. Siis ei hyvän kumppanin löytyminen ole koskaan itsestään selvyys! Hyvä että olet löytänyt miehen. Joskus hyvä antaa odotuttaa itseään, joten toivotaan että tämä olisi nyt se odotettu hyvä :)
        Eikä siinä ole mitään pahaa, että leskikin vielä rakastuu uudelleen. Itse roikun erossakin vuosi tolkulla, siis olen semmoista sorttia, että on vaikea jatkaa eteenpäin vaikka syyt on selvillä ja homma on valmis. Pettymys ja suru ja kaikki, siitä on vaikeaa toipua, meni oikeasti vuosia. Vaikea lähteä uuteen suhteeseen jos on vanhat roinat mukana. Olen onnellinen niiden ihmisten puolesta, jotka osaavat elää myös rakkaudessa. Itse kyllä muuten, mutta hieman liiankin raskaasti vissiin otan kaiken. Joskus toivoisin että itsekin osaisin ottaa kevyemmin, mutta kaikesta hauskuudesta, sosiaalisuudesta ja ulospäin suuntautuneisuudestani huolimatta, olen hirveä tosikko :)
        Ja kaikenpäälle olen kohtalaisen nuorikin. Hah, hah. Olen semmoinen vanhoista vanhin jolla on pelkkä nuori kuori, totinen tosikko torvensoittaja, jolla on vain muuten huumorintajua :D
        Onneksi itselleen osaa nauraa.

        Rakastakaa ihmiset, jos se tilaisuus tulee, se on kuitenkin lopulta tässä elämässä yksi tärkeimmistä asioista, ellei jopa tärkein. Ellei jopa ainoa oikeasti tärkeä asia ;)


      • Ko ala
        Samma på svenska kirjoitti:

        Eikä missään iässä, ellei ketä tahansa satu huolimaan. Tarkoittaen myös niitä kännieinareita ja pubipirkkoja, huonokäytöksisisä, sairaanloisen mustiksia tai väkivaltaisia. Siis ei hyvän kumppanin löytyminen ole koskaan itsestään selvyys! Hyvä että olet löytänyt miehen. Joskus hyvä antaa odotuttaa itseään, joten toivotaan että tämä olisi nyt se odotettu hyvä :)
        Eikä siinä ole mitään pahaa, että leskikin vielä rakastuu uudelleen. Itse roikun erossakin vuosi tolkulla, siis olen semmoista sorttia, että on vaikea jatkaa eteenpäin vaikka syyt on selvillä ja homma on valmis. Pettymys ja suru ja kaikki, siitä on vaikeaa toipua, meni oikeasti vuosia. Vaikea lähteä uuteen suhteeseen jos on vanhat roinat mukana. Olen onnellinen niiden ihmisten puolesta, jotka osaavat elää myös rakkaudessa. Itse kyllä muuten, mutta hieman liiankin raskaasti vissiin otan kaiken. Joskus toivoisin että itsekin osaisin ottaa kevyemmin, mutta kaikesta hauskuudesta, sosiaalisuudesta ja ulospäin suuntautuneisuudestani huolimatta, olen hirveä tosikko :)
        Ja kaikenpäälle olen kohtalaisen nuorikin. Hah, hah. Olen semmoinen vanhoista vanhin jolla on pelkkä nuori kuori, totinen tosikko torvensoittaja, jolla on vain muuten huumorintajua :D
        Onneksi itselleen osaa nauraa.

        Rakastakaa ihmiset, jos se tilaisuus tulee, se on kuitenkin lopulta tässä elämässä yksi tärkeimmistä asioista, ellei jopa tärkein. Ellei jopa ainoa oikeasti tärkeä asia ;)

        Mä olen ihan samanlainen. Jään kai roikkumaan muistoihin ja menneeseen, en osaa jatkaa helposti eteenpäin. Eron jälkeen mies aloitti melkein heti uuden suhteen, itse en pysty vieläkään, ehkä en koskaan, ajattelemaan uutta miestä. Huono juttu mitään laastareita tähän yksinäisyyteen olisikin hommata kun rakastan entistä edelleen, vaikkei hän enää rakasta minua. Kissalasteni kanssa jatkan taapertamista, vaikka kaipaan syliä ja läheisyyttä niin paljon että sattuu. Futiksen seuraamista ja pari tölkkiä kaljaa, niillä hetkeksi ilta sujuu ilman itkua. Rakastaminen ilman vastarakkautta tuntuu tosi pahalta................................


      • Miehenkipeä leski

        Tuttavani mies kuoli, leski lähti jo muutaman kuukauden kuluttua tansseihin, "leikillään" ensin vitsaillen uutta miestä katsastamaan... Puolen vuoden kuluttua leskeyden alusta oli jo epätoivon vimmalla joka lavalla ja ravintolassa, johon vain sai kaverinsa mukaan miestä etsimässä. Voivotteli tutuilleen, ettei tunnu miestä löytyvän ei...

        Ja sitten kun sai ensimmäisen mukaansa on elämä taas pelastettu. Puheittensa mukaan "katsastaa" miehen, eli ei vaikuta sen kummemmin rakastuneelta tai edes ihastuneelta. Kunhan vain sai edes jonkun...


      • Iloinen leski
        Miehenkipeä leski kirjoitti:

        Tuttavani mies kuoli, leski lähti jo muutaman kuukauden kuluttua tansseihin, "leikillään" ensin vitsaillen uutta miestä katsastamaan... Puolen vuoden kuluttua leskeyden alusta oli jo epätoivon vimmalla joka lavalla ja ravintolassa, johon vain sai kaverinsa mukaan miestä etsimässä. Voivotteli tutuilleen, ettei tunnu miestä löytyvän ei...

        Ja sitten kun sai ensimmäisen mukaansa on elämä taas pelastettu. Puheittensa mukaan "katsastaa" miehen, eli ei vaikuta sen kummemmin rakastuneelta tai edes ihastuneelta. Kunhan vain sai edes jonkun...

        Mikä tämän kertomuksen tarkoitus oli? Tehdä leskestä jotenkin huono immeinen? Juuri näin pitää toimia, elää kun on vielä elossa ja tanssivarvasta kutittaa.


    • huijatuksi tullut

      Varatut kyllä vonkaa, kun vapaan yksinasuvan naisen huomaa,miksi he ei ole tyytyväisiä parisuhteessaan?

      Vai käyttävätkö vaan hyväkseen, toista ihmistä.

      • avaa silmäsi --

        huijtuksi tullut :

        oletko tosiaan noin lapsellinen,, miehet on luotu moniavioisuuteen,
        samoin naiset,
        ainostaan jämäkkä sivistyny kurinalinen itselleen voi kieltäytyä houkutuksesta käydä vieraissa,,
        jos lähettyvillä näkyy vanhapiika tai leski, kylläpä jokaisen miehen melenkiintto herää varsinki jos pientäkää flirttiä huomaa kysesessä naikkosessa,
        harvoin mies on niin arka ettei uskalla aviomiehen omiaisuudessa käydä vieraiss,
        jokainen käy ainaki salaa, aviomiehet on hyvä salaamaan jälkensä,
        miehet käyttää sumeilematta hyväkseen puuttessa olevia naisia,
        tuliko nyt selväksi,


      • ||||
        avaa silmäsi -- kirjoitti:

        huijtuksi tullut :

        oletko tosiaan noin lapsellinen,, miehet on luotu moniavioisuuteen,
        samoin naiset,
        ainostaan jämäkkä sivistyny kurinalinen itselleen voi kieltäytyä houkutuksesta käydä vieraissa,,
        jos lähettyvillä näkyy vanhapiika tai leski, kylläpä jokaisen miehen melenkiintto herää varsinki jos pientäkää flirttiä huomaa kysesessä naikkosessa,
        harvoin mies on niin arka ettei uskalla aviomiehen omiaisuudessa käydä vieraiss,
        jokainen käy ainaki salaa, aviomiehet on hyvä salaamaan jälkensä,
        miehet käyttää sumeilematta hyväkseen puuttessa olevia naisia,
        tuliko nyt selväksi,

        Höpön löpö.


      • surullinen leski
        avaa silmäsi -- kirjoitti:

        huijtuksi tullut :

        oletko tosiaan noin lapsellinen,, miehet on luotu moniavioisuuteen,
        samoin naiset,
        ainostaan jämäkkä sivistyny kurinalinen itselleen voi kieltäytyä houkutuksesta käydä vieraissa,,
        jos lähettyvillä näkyy vanhapiika tai leski, kylläpä jokaisen miehen melenkiintto herää varsinki jos pientäkää flirttiä huomaa kysesessä naikkosessa,
        harvoin mies on niin arka ettei uskalla aviomiehen omiaisuudessa käydä vieraiss,
        jokainen käy ainaki salaa, aviomiehet on hyvä salaamaan jälkensä,
        miehet käyttää sumeilematta hyväkseen puuttessa olevia naisia,
        tuliko nyt selväksi,

        "avaa silmäsi"...valitettavasti olet ilmeisesti täysin oikeassa...


    • Lorena*

      Ero tai pitempiaikaisen suhteen loppuminen, on aina pieni kuolema. Siinä sitä sitten on perimmäisten kysymysten äärellä, mikä, miksi ja milloin kaikki alkoi menemään etääntymisen suuntaan. Vaikea siihen kysymykseen on kenenkään antaa ohjeita, se on henkilökohtaisen miettimisen paikka.

      Omalla kohdallani olen toiminut aina niinkuin itsestä on hyvältä tuntunut. Tuskin kannattaa haku päällä vaihetta yllä pitää, jos kohdalle tulee tällainen onni, se on parastaa käyttää hyväksi kunhan toiveet ovat molimmin puoliset.

      Turhaa, kaikki on turhaa, sillä haaveet ovat haaveita, vaikka ne kuinka onnea uskottelevat. Yksinäisillä on vapaus ja se on paljon se.

    • Avulias leski nainen

      Moni varattu mies joutuu elämään osan ajastaan potkot täynnä.
      Jos joku tuttu nainen vähänkin vinkkaa siihen suuntaan,että piparia olisi saatavilla,niin jokainen mies(pieni,kuiva hiirennäköinenkin)ottaa tarjouksen vastaan.

      • senkunvaan!

        Kaikki huorathan on panemista varten!


      • menetin kaikkeni
        senkunvaan! kirjoitti:

        Kaikki huorathan on panemista varten!

        Hirveää! Ovatko kaikki lesket mielestäsi h.oria myös miespuoliset? Vai oletko vain kateellinen meille leskille? Voin sanoa, että ei kannattaisi olla.
        Minä en haluaisi olla leski, mutta olosuhteiden pakosta olen. En omasta halustani.


      • kaunistaon!
        senkunvaan! kirjoitti:

        Kaikki huorathan on panemista varten!

        Ja kaikki miehet ottamista varten? OTTAA JA ANTAA SAAVAT MOLEMMAT ja molempia hymyilyttää.


      • mieseijaksa

        No hahhah! Minä ainakin saan liitossani liian vähän seksiä, kun ukkoa ei huvita. Suren sitä, että 60 on jo ylitetty ja aika tiimalasissa valuu... Saisimpa vielä sellaisen suhteen, jossa naitaisiin usein ja lujaa!


      • ei elukoille?
        kaunistaon! kirjoitti:

        Ja kaikki miehet ottamista varten? OTTAA JA ANTAA SAAVAT MOLEMMAT ja molempia hymyilyttää.

        Ja paskannusta. miehet ja naiset on toisiaan varten, jokaiselle yksi riittää. Ei saa puhua rumia luojanluomista. senkin saastainen naimaelukka. rivoukset vaan mielessä, naamastakin jo paistaa likaiset asiat mielessä.


    • @~@

      Eläpähän käy ylleistämmään.

      • Sama Leski

        Yhtään kieltäytyjää en ole tavannut. Jos tanssipaikalla kysyn miestä saatolle,niin JOKAINEN lähtee. Tai on ainakin tähän asti lähtenyt.


      • Pii on 3.0
        Sama Leski kirjoitti:

        Yhtään kieltäytyjää en ole tavannut. Jos tanssipaikalla kysyn miestä saatolle,niin JOKAINEN lähtee. Tai on ainakin tähän asti lähtenyt.

        .." NIIN JOKAINEN lähtee .. "
        Olempa käynyt kymmeniä vuosia lavoilla ja tanssipaikoilla , ja eipä ole yksikään kysynyt saatille , -
        en kylläkään ole ollut yksin , paitsi nyt kun jäin leskeksi, niin käytiin backaksessa ja Ämyrillä , tuttujen raahaamana ,
        Ei siellä kukaan edes yrittänyt kysyä , Kun hain , useampi luisti kesken tanssin pois sanomalla , ettei osaa näin tanssia , -ja minä sentäs harrastan kilpatanssia ammattiseurassa , ja osaan tavallisenkin lavatanssin ,
        kyse on siitä , että aikuisemmatkin tyttäret etsii sitä unelmiensa miestä , 30 v prinssiä , joka saapuu valkoisella kaakillaan , -on seurallinen ja ostaa hälle olutpurkin , -
        ja tuoksuukin hivenen kaljalta
        he katsoo henkilökoht, loukkaukseksi sen , että joku aikuisempi hakee , ja niin senssit ei pelaa ,


    • Kokeiltu 1986

      Naiset. Pyytäkää jotain tuttua itseänne 10-15 vuotta nuorempaa soittamaan miehellenne "ehdotuksia".

      Varmasti suostuu...................................ihan varmasti.

      • Ei kai sitä erikseen tarvinne pyytää, onhan niitä pyytäjiä luonnostaankin :).


    • L.ranta(u-levola)

      Kokeiltu on,joskus 70-luvulla. Ukko lensi lankaan,kun työkaveri,vaalea nainen ehdotti ruokatuntitapaamista. Meinas tulla ero,mutta kun oltiin viikko sitten sovittu hääpäivä,niin en kehdannut potkaista ukkoa pihalle.

      P.s Pilapuhelun jälkeen, soitettiin uudestaan ja kerrottiin totuus.
      Sitä en tiedä,onko ukkoni piilottanut myöhemmin lihaa blondin pitaleipään.
      Uskon,että on.

      • J.K.

        Vai niin.


    • tulipahan sanottua -

      Sitä aina jaksaa ihmetellä
      MIKSI naikkoset käy UKKOMIESTEN kimpuun sumeilematta,
      ovat jopaikassa tarjolla
      niin tietenki ukkomiehet on helppo nakki,
      vanhapiika ku ei kelpaa kunnon miehille, niissä on aina joku vika,
      ne on joko tautisia tai muuten tavallista rumenpia, tai loppuun kulutettuja ukkomiesten markkinoilla,

      • Voi ukkoparat

        on tuossa "tulipahan Sanottua" tekstissä perää.
        Kesätanssilavalla olen nähnyt,kun vaimo menee vessaan,niin sinkkunaiset iskee.
        Ukko tanssilavalle,ei kehtaa kieltäytykään tuttavan tuttavan tanssipyynnöstä. Sumeilematta flirttailevat ja vokottavat ukkoa. Vaimo etsii miestään,ja siellä se tangoon taipuu jonkun vosun kanssa.
        Sinkut,jättäkää varatut miehet rauhaan !


      • Voi ukkoparat kirjoitti:

        on tuossa "tulipahan Sanottua" tekstissä perää.
        Kesätanssilavalla olen nähnyt,kun vaimo menee vessaan,niin sinkkunaiset iskee.
        Ukko tanssilavalle,ei kehtaa kieltäytykään tuttavan tuttavan tanssipyynnöstä. Sumeilematta flirttailevat ja vokottavat ukkoa. Vaimo etsii miestään,ja siellä se tangoon taipuu jonkun vosun kanssa.
        Sinkut,jättäkää varatut miehet rauhaan !

        Minun ukkokkait käypi yksin pippaloissa ja jos sillon siellä kivaa niin mullain on :).


      • Vieras Vosu
        Voi ukkoparat kirjoitti:

        on tuossa "tulipahan Sanottua" tekstissä perää.
        Kesätanssilavalla olen nähnyt,kun vaimo menee vessaan,niin sinkkunaiset iskee.
        Ukko tanssilavalle,ei kehtaa kieltäytykään tuttavan tuttavan tanssipyynnöstä. Sumeilematta flirttailevat ja vokottavat ukkoa. Vaimo etsii miestään,ja siellä se tangoon taipuu jonkun vosun kanssa.
        Sinkut,jättäkää varatut miehet rauhaan !

        Vokotus tarkoittaa usein ,että sovitaan tapaaminen. Tansseissa hangataan sitä ja sitä vastakkain ja nauretaan kun ukolla "pulskistuu",niin että punteista loppuu tila.


    • Kyllä syletti

      Mieheni lauloi karaokea. Nuori nainen meni hänen kanssaan esiintymään,pian huomasin,että käsi oli mieheni naperon päällä. Onneksi oli lyhytkestoinen laulu.eikä mikään lapin kesä.

    • Ei limboilua

      Yksin ja vapaa on hyvä olla, ihmemies pitäisi olla jos kiinnostuisin, joku yliluonnollinen. Nuorena niitä oli, nuoria hyviä rakastajia. Itseni ikäiset eivät kiinnosta
      ovat niin ränsistyneitä, toinen jalka jo hau......
      Paree olla ilman kun hyvää ei saa.

      • Kolmijalkainen mies

        Toinen jalka? Käytä sitä kolmatta,jos se pelaa.


    • En saa ....

      30% aviopareista harrastaa seksiä 5-10 kertaa vuodessa.

    • Vastaappa?

      Tämäon niin tilannekohtainen kysymys!
      Leski ei varmaan halua aloittaa uutta suhdetta jos avioliitto on ollut hyvä!
      Mutta jos suhde on ollut huono tilanne on toinen sen jokainen ymmärtää, mutta jos halutaan syyllistää joku niin leskihän se kohde on.
      Siis jokaisen oma asia. Ei pitäisi kuulua muille. Ja jos jotain kiinnostaa tälläinen asia niin katsoppa itseäsi peiliin ja kysy itseltäsi : Miksi minua kiinnostaa tuon lesken asiat?

      • eimentykahville

        Mieheni kuoli vasta, ei ole vielä edes haudattu.
        Sain ensimmäisen kahville kutsun viikko hänen kuolemansa jälkeen. Sinnikkäitä ovat jopa itse parisuhteessa olevat miehet.


    • on kunnolisiaki -

      ukkkomiehiä olemassa, mutta ne on harvassa nykyään,,



      ukkomiehistä puheeollen joillaki käy vanhatpiiat kotona itseään naitattamassa ku tietää että akka on töissä,
      se vasta v i t u t t a a ,,,


      en vaan kehtais toisen naisen miestä vokotella,

      • hyvän miehen vaimo

        Mistä sinä tiedät, mitä siellä puuhaillaan???


      • hallinnassa.
        hyvän miehen vaimo kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, mitä siellä puuhaillaan???

        Ota minun ukko. On kova panemaan.


    • mitähä ne siellä ?

      no mitä, kerro kerro hyvä immeinen, mieki tahon tietää,,

    • Ei limboilua

      Juuri tuo on sitä typerää elämää jota minä en jaksa katsella. Kuka oli kenen kanssa
      missä ja miksi ja oliko sitä tai tätä. Pariskuntien taistelua siitä onko jotain jossain muualla vai eikö. Siinä menee aika ihan hukkaan naimatouhuista riidellessä.
      Toisiaan kyttäävä aviopari on rasite ympäristölleen, luuloineen.
      Minun itsellinen elämäni on tasapainoista ja antoisaa.

    • tottuus tässä

      uskallan väittää,
      sun elämä on kuivaa kuin homehtunu korppu,
      on kokemusta noista tyypeistä

      kaksin aina kaunihimpi

      sillä erolla ettei ukko toisen ole,

      • puskaisa

        Ei kai korput homehdu?

        Mullon mukava ukko, ja ihan ikioma.


    • aika loppuu

      Ruetkaahan jo elämään ja jättäkää turhat mustasukkaisuudet.
      Jos se ukko on naisiin menevä, niin sehän menee ja hässii,
      ei pidä kattoo semmosta pässii.

    • kova kohtaloToisilla

      m
      Moni nainen on sian kanssa naimissa, sanan merkityksessä,
      yleensä nämä siat kuolee paljon ennemmin kuin heidä vaimo ressukkansa,
      ikävä on naisen elämä ku on joutunu sian pulisoksi.

      • miehen vaimo

        Miksi vaimo on karjun valinnut kun kunnon miehiäkin on olemassa.


    • kasvakaaAikuisuuteen

      se nuoruus ja tyhmyys, rakkaus on sokea,
      kunnes silmät aukeaa, myöhästä on hiiren haukotella ku puolet on jo kissan suussa, iso liuat lapsia
      mieti vähä ja vanhan ajan kasvatus, " kunnes kuolema erotta "
      näin on käyny monelle meidän ikäselle vanhanajan ihmiselle,
      ei ero ole mikään ratkasu,
      ihmisen pitää sopeutua elämässä tilanteisiin
      kamalaa on nyky ihmisten lyhytjänniteisyys,
      erotaan heti ja taas uusi, siitäki erotaan ja taas uusi,
      mitä sekää elämä on, mieluummin yksinkertanen sopeutuminen
      ei elämä ole ruusuilla tansimista kellää,

    • oma elämä

      Aikuisuutta on se kun huomaa, ettei vanhuutta kannata elää väkivaltaisen juopon tai pettäjän kanssa.

      • uusi pitäs löytää

        oma elämä

        EIse noin yksinkerasta ole, 40-50v naimissisa olleet on jo liimautuneet toisiinsa niin lujasti ettei liitosta noin vainlähdetä,
        ja mikä odottaa, täydellinen yksinäisyys,
        kuitenki nämä kaksi ihmisriepua rakastava toisiaan vioista huolimatta, aina on kaksi parempi elää kuin aivan yksin, varsiki vanhojen ihmisten,
        ei ne hurmuri ukotkaan ikuisesti jaksa viihdyttää ulkopuolisia ,
        jos oma akka vähääkää vihjaa lähtevänsä lätkimään niitten elämä ukolla romahtaa täysin, alkaa kaikenlainen mairittelu takasi,
        on kokemusta asiasta,
        kuolema vei lopulta hurmurin jäin yksin häntä kaipaamaan vioistaan huolimatta,


    • oma elämä

      Mistä tuo yksinäisyyden pelko johtuu?,ihmisiä maailma täynnä ja mukaviakin löytyy,vanhat ukot alistaa vaimoaan ja pitävät palvelijanaan,ei kiitos enää sellaista.

      Enempi on yksin huonossa suhteessa jossa ei ole rakkautta vaan riippuvuutta.Luonteenpiirteet vaan pahenee vanhetessa.

      • -------------

        höpön höpö , kiintymys pitkässä avioliitossa sitoo ihmiset yhteen kuolemaan asti, oli vikoja minkälaisia tahansa,


      • VAIKEAELÄMÄ

        TOSIJON. Ihan kuin siinä kopin mainoksessa. Huonossa suhteessa on niin ikävä olla. Mies huutaa ja kiroilee vaimolle, kun sillä raukalla on niin pieni palkka, ettei se pääse tästä elämästä, kuin tekemällä itsemurhan, että Itse pääsee loistamaan. TOSION. tosijon. Olet niin helvetin oikeassa. En huoli sellaista miestä, joka kiroilee ja huutaa ja alistaa ja vittuilee. Voi, kun pääsis tästä elämästä pois, vaikka helvettiin, jos ei taivaaseen oteta. Mieluummin taivaaseen.


    • oma elämä

      Joka neljäs parisuhteessa oleva yli 60v joutuu kokemaan väkivaltaa ja kaltoinkohtelua,usein nainen eli tämäkin tutkittu,ja varmaan totta.

      Ollakko siis sen takia parisuhteessa, ettei tarvii olla yksin ja antaa kohdella itseään huonosti samalla palvelemalla kaltoinkohtelijaa.

    • yksin hyvä,kaksin --

      parempi ,




      EI se noin kylmää elämä ole, nuoruuden rakkaus, ei se noin vain katoa elämän myrskyissä,
      eihän elämä pidä olla itsekästä, heti kun tulee vastoin käymmisiä otetaan ero,
      ei meidän suhde koskaan ollu noin huterala phjalla, eikä noin itsekästä vain omaa etua ajavaa,
      no nyt se on ohi,
      kaipaan omaa kaikkien naisten hurmuria, oli hänessä hyväkin puoli, hän piti omaa puolisoa itsellen tärkeimpänä ihmisen loppuun asti, oli jopa huolisaan kuinka pärjään kun hän kuolee,

    • oma elämä

      No tuon ymmärrän, mutta en sitä et suostuu ottamaan nyrkin iskuja ja samalla palvelee sitä lyöjää.

      • on kokemusta asiasta

        outo mielipide, sulla " oma elämä "

        kuka jää hakattavaksi EI kukaan
        katsos , kun ihminen pääsee juoksemaan pakoon kun huomaa toisen väkivaltaisen ominaisuuden, näin meillä, en suostunu hakattavaksi, pakenin,
        hetken kuluttua oli taas tyyntä ja rauhaisaa,
        ja kaikkein TÄRKEINTÄ on ettei itse provosoi toista varsikkaan silloin kun tietää puolisonsa olevan väkivaltainen,
        näin kestää avioliitto kunnes kuolema erottaa,
        KUKAAN EI riitele yksin aina on se uhriki jotenki syyllinen ,

        ON OPITTAVA VAROMAAN,
        ja kunnioittamaan toisiaan, muuten ei mistää tule mitään,


    • naisten puolesta

      Mikä ihme ja kumma saa vieläkin naiset nostamaan miehensä jalustalle.
      Ottakaa pari askelta siitä miehestänne etäisyyttä.
      Huomasitteko? Te olette kaksi erllistä ihmistä.
      Ette ole kiinni siinä aataminne kylkiluussa.
      Uskaltaa elää ja kulkekaa välillä edellä sitä yhteistä polkuanne (kuvainnollisesti).

    • rehellisyys -

      luottamus ja uskollisuus kuuluu avioliittoon,
      ei ensimmäisen riidan takia järkevä ihminen heti ota eroa,
      järkevät ihmiset hakeutuu avioliittoneuvolaan tai leirille, jossa oppii ymmärtämään elämä oikeaa arkea ja toisiaan,




      naisten puolesta,

      vihkivalassakin sanotaan jotenki näin " teistä tulee yksi "
      " kunnes kuolema teidät erottaa "
      kyllä avioliitto on paljon enemmän kuin kaksi erillistä ihmistä,
      avioliitto on perhe,
      jossa lasten " pitäisi" saada kasvaa turvalisessa ympäristössä,
      on törkeää nykyinen vapaa suhde jossa kukanenki käy h u o r a a m a s s a missä milloinki, hyiiiii, yööööök,,, tautista,,,
      koskaa en ole ymmätäny ihmisiä naisia jotka käyttää ukkomiehiä sumeilemtta hyväkseen,
      piittamatta miehen perheestä ja lapsista
      kuinka perhe voi h u o r a a m i s e n jälkeen,
      väitän ,,, aina vieraissa käynti aiheuttaa ongelmia omaan liittoon,
      joka muuta väittää valehtelee itselleen ja muille,

      • onnen avaimet

        Osaatpa kirjoittaa tosi rumasti.

        Jos et satu tietämään, aina enemmistö ihmisistä on kunnon rehellisiä ihmisiä.
        Ei mitä h-pukkeja eikä kuttuja.


      • naisten puolesta

        Käyppä -rehellisyys- pesemässä suusi.
        Mitä lienet suussasi pidellyt kun noin rumia sanoja suollat.


      • --------------------
        onnen avaimet kirjoitti:

        Osaatpa kirjoittaa tosi rumasti.

        Jos et satu tietämään, aina enemmistö ihmisistä on kunnon rehellisiä ihmisiä.
        Ei mitä h-pukkeja eikä kuttuja.

        miinusta pukkaa ----------------------------------


    • Mielitekoja.

      Myös leskinainen tarvitsee miehen läheisyyttä ja jokus jopa sitä itseään.
      Moni nainen syö puutteeseensa ja lihovat sekä jäävät ilman miestä.

      • kurjuuskaikkosi?

        Siinäpä syövät itsensä pullukoiksi, maailmaan mahtuu lihavia, ja kauppias rikastuu juuri pullukoista. pullukoita inja on mukava nussia, lihaa on joka puolella. senkun vaan pullukan päälle keinumaan. heilu, keinuni korkealle nythän on juhannusilta. eikä puutteessa tarvitse olla. on ruokaa, rahaa ja rakkautta ja seksiä ja hyviä panoja. mikäpä tässä ollessa, kaikkea on, puutuu vaan kurjuus, jota ei kaivata enää.


    • tämä on totuus -

      mielitekoja

      joo leskinainen tarvitsee läheisyytt, MUTTA ÄLÄ hakeudu toisen naisen miehen läheisyyteen,
      maailma on täynnä yksinäisiä perheetömiä eronneita miehiä, jotka mielellään myös tarvitsee läheisyyttä ja ystävää,
      etsi vapaa joko eronnu tai myyten vanhapoika ittellesi,
      avioliitossa olevaan sekaantuminen on h u o r a a m i s ta ,

      eräs käsky

      " älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, äläkä mitää mikä toisen on "

      kymmenen käskyä on maailman paras opas elämän tiellä,

      • ihanamies on

        mä ajattelin kyllä viedä just sun miehes. Mitäs siihen sanot.


      • Mies vie nainen viki
        ihanamies on kirjoitti:

        mä ajattelin kyllä viedä just sun miehes. Mitäs siihen sanot.

        Niin tai sun miehes vie mut, mitäs sä siihen?


      • 890890

        Minua piirittää yksin asuvat miehet, ei kai se minun syyni ole. Ovet pidän luokossa päivälläkin, asun yksin. En taatusti retkahda noihin vanhoihin äijiin jotka ovat vonkaamassa. "Tämä on totuus" varmaan sinunkin ukkosi on käynyt yrittämässä kun olet noin ärhäkkä.


      • hörö taas liikkeellä
        890890 kirjoitti:

        Minua piirittää yksin asuvat miehet, ei kai se minun syyni ole. Ovet pidän luokossa päivälläkin, asun yksin. En taatusti retkahda noihin vanhoihin äijiin jotka ovat vonkaamassa. "Tämä on totuus" varmaan sinunkin ukkosi on käynyt yrittämässä kun olet noin ärhäkkä.

        älä keksi satuja, höperö oot ,

        taitaa paremminki olla toisin päin itte piirität ukkoja, ne kiertää sinut kaukaa, heh

        mihin mennään nauramaan heh


      • 890890
        hörö taas liikkeellä kirjoitti:

        älä keksi satuja, höperö oot ,

        taitaa paremminki olla toisin päin itte piirität ukkoja, ne kiertää sinut kaukaa, heh

        mihin mennään nauramaan heh

        Niin se vain on, olet tottunut syyttämään naista, kuvittelet että vievät ukkoriepusi väkisin.
        Onneksi on ovat lukossa, kolme ukkomiestä pysähtyy usein pihalleni, alkuun ajattelin että käyvät ihan naapurina, sitten aloin huomata mitä heillä on mielessä, tein tiettäväksi että en ole kiinnostunut. Asun yksin, minulla on vapaa mies joka käy viikonloppuisin. kai ne ajattelee kun minulla käy mies, olen kaikille antelias.


      • .....
        hörö taas liikkeellä kirjoitti:

        älä keksi satuja, höperö oot ,

        taitaa paremminki olla toisin päin itte piirität ukkoja, ne kiertää sinut kaukaa, heh

        mihin mennään nauramaan heh

        Ikävä, ettei ole miinustusta.


      • ota ja vie pois.
        ihanamies on kirjoitti:

        mä ajattelin kyllä viedä just sun miehes. Mitäs siihen sanot.

        Vie pois. pääsenpähän siitäkin eroon. Paskahousu. ei siitä minulle ollut iloa, kuin surua vaan. vie pois. tahdon olla yksin ja rauhassa. mukavaa olla rauhassa ja yksin. hohoijaa. onni on olla yksin mieluummin, kuin huonon kaverin kanssa.


      • viekää paskahousut..
        Mies vie nainen viki kirjoitti:

        Niin tai sun miehes vie mut, mitäs sä siihen?

        Kunhan poistutte näköpiiristäni hui hiiteen. vie pois en tahdo ukonrähjäkettä. vie vie vie. pois pois vaan. ota ja omista.


      • tasainen käynti?
        Mies vie nainen viki kirjoitti:

        Niin tai sun miehes vie mut, mitäs sä siihen?

        Voi. Olisitko niin kiltti, ja veisit ja ottaisit itsellesi, minun entisen miehen. Nykyinen ja hän on kohta entinen. luovutuskirjat voidaan kirjoittaa, ja huollot ja muut suoritettu. sen kun käyttelet, vähäpäästöinen on ja hyvin starttaa.


    • Ei limboilua

      "tämä on totuus"

      Nainen voi pitää miehen kurissa ja Herran nuhteessa.

      Kuudes käsky: Älä tee aviorikosta.

      Se on helpompaa kun yrittää muuttaa koko maailmaa.

    • ughh.

      Jokainen halujensa mukaan

      • Leski

        Ap kirjoittaa. Kun olen käynyt lenkillä ja kahvilla miehen luona,yritän vaivihkaa tiedustella,onko hänen edellinen liittonsa täysin ohi. Hän vastasi,että tunnit tuli täyteen,siksi lähti! Olivat yhdessä 10 vuotta.
        Miehethän voi tietty puhua mitä vaan.
        Meillä ei ole muuta kuin kaverisuhde.
        Askarruttaa, kuin teini-ikäistä,miten jatkot. Ollakko vai eikö olla.
        Ehdotusta en ole saanut, mutta kun nyt 60v ollaan,kait se jotenkin kuuluu asiaan. Olen suoraansanoen täysin pihalla omien mielihalujeni ja tunteitteni kanssa. Miten muilla sujuu tässä iässä tuo sänkykamaripuoli?


      • ilman seksiä yli 10v
        Leski kirjoitti:

        Ap kirjoittaa. Kun olen käynyt lenkillä ja kahvilla miehen luona,yritän vaivihkaa tiedustella,onko hänen edellinen liittonsa täysin ohi. Hän vastasi,että tunnit tuli täyteen,siksi lähti! Olivat yhdessä 10 vuotta.
        Miehethän voi tietty puhua mitä vaan.
        Meillä ei ole muuta kuin kaverisuhde.
        Askarruttaa, kuin teini-ikäistä,miten jatkot. Ollakko vai eikö olla.
        Ehdotusta en ole saanut, mutta kun nyt 60v ollaan,kait se jotenkin kuuluu asiaan. Olen suoraansanoen täysin pihalla omien mielihalujeni ja tunteitteni kanssa. Miten muilla sujuu tässä iässä tuo sänkykamaripuoli?

        ei minkäänlaista uutta suhdetta sen jälkeen ku puoliso kuoli,


    • valitsemaan ja äkkiä

      Ei muuta kun uutta suoleen kun vanha kuolee, jos jää ihmettelemään niin kerkiää itekkin kuolla

      • <3<3

        Ei se aina noin mene. Riippuneeko liiton onnellisuudesta.


      • Leski
        <3<3 kirjoitti:

        Ei se aina noin mene. Riippuneeko liiton onnellisuudesta.

        Ap kirj. Edesmennyt mieheni oli todella loppuvuodet hyvin sairas. Ja muutenkin. Viimeinen seksuaalinen kanssakäyminen oli hänen kanssaan 15 vuotta sitten.
        Avioliitossa pysyin uskollisena. Tuotti kieltämättä suuria vaikeuksia naiseuteni kannalta. Minulla oli haluja.
        Eli,olen tosiaan kuin teini. Ajatuskin seksistä pyörryttää. Miten se menikään?
        Olisi ehkä viisainta lähteä etelään,ja pokata sieltä joku rattopoika, Huh huh
        Juhannus sekoittaa pään,vai.......


      • uusio neitsyt heh

        EI se noin mene, vuosikymmet avioliitossa olleena ei leski noinvain osaa enään hakea uutta suhdetta,
        vanhana se on vaikeempaa kuin luuletkaa,


      • jos näin
        uusio neitsyt heh kirjoitti:

        EI se noin mene, vuosikymmet avioliitossa olleena ei leski noinvain osaa enään hakea uutta suhdetta,
        vanhana se on vaikeempaa kuin luuletkaa,

        Kyllä varmasti osaa mutta jos ei halua. Vanhana menee kuitenkin paljon pareja uudestaan avioon asti


      • tunne-elämä sekaisin
        Leski kirjoitti:

        Ap kirj. Edesmennyt mieheni oli todella loppuvuodet hyvin sairas. Ja muutenkin. Viimeinen seksuaalinen kanssakäyminen oli hänen kanssaan 15 vuotta sitten.
        Avioliitossa pysyin uskollisena. Tuotti kieltämättä suuria vaikeuksia naiseuteni kannalta. Minulla oli haluja.
        Eli,olen tosiaan kuin teini. Ajatuskin seksistä pyörryttää. Miten se menikään?
        Olisi ehkä viisainta lähteä etelään,ja pokata sieltä joku rattopoika, Huh huh
        Juhannus sekoittaa pään,vai.......

        Samanlaiset ovat ajatukset ja tuntemukset täällä juuri leskeksi jääneellä. 33v onnellista yhteiselämää takana. Mieheni sairauden vuoksi viimeisten seitsemän vuoden aikana rakastelua oli vain kaksi kertaa, läheisyys riitti. Ei tullut mieleenkään lähteä vieraisiin. Seksuaaliset halut loppuivat kuin seinään.
        Pelkkä ajatuskin, että joku muu koskettaisi minua tuntui mahdottomalle. Nyt ajatusmaailma on ihan sekaisin.


    • 20-3

      Oma on asiasi mitä olisi uusi kysymys???

      • 4 + 2

        Eikö tämä ole keskustelupalsta? Jokaiselle? Sinulla on vain yksi ääni täällä, kuin muillakin.


    • .--.

      Jostain luin, että naislesken leskenvuosi/suruaika, oli 9kk.
      Jokainen ymmärtää miksi.

      • ....

        Kerropa miksi?


    • kerro miksi --

      ei jymmarra ???


      MIKSI en ymmärrä, mulla on kestäny jo 2 vuotta, eikä vieläkää uutta osaa ettiä

      • .--.

        Ei se ollut surun loppumisaika, vaan aika, jolloin ei voinut mennä uusiin naimisiin, förstår du?


    • suru vaan jatkuu

      ikävä on omaa puolisoa,

    • 10-11

      Leski suomessa on onni.

    • näin on

      ei parisuhde aina takaa seksiä

      • ikärouva

        eitodellakaan.ei kaikkimiehet edeshalua rakastella,pelkäävätläheisyyttä.ettäjosvaikka matcomiehennaamiopettääsääli sittenmolempia


    • --€

      Mikä saisi lesket syttymään,, viagra,, ota pilleri päivässä jo juoksuttaa

      • Nonii, ei muuta sitten ku uusia juoksutrikoita ja -kenkiä ostamaan :).


    • Mietiskelen tässä, moniko teistä on kokenut puolison poismenon henkilökohtaisesti? Pitkän parisuhteen päättyminen puolison kuolemaan on melkoisen kova juttu, joka jakaa eletyn elämän kahtia, mikä oli ennen ja mikä sen jälkeen.
      Hyvää Juhannuksen jatkumoa, vielä on kesää jäljellä!

      • Ei limboilua

        "virva"
        Niin, sitä se tekee pitkässä suhteessa olleelle.
        Minä tiedän mitä se tekee nuorelle naiselle, kun se seuraa läpi elämän.
        Puolison kuolema, ei se koskaan unohdu.


    • meitä on moneksi ,,,

      Paha juttu on menettää oma puoliso tuonpuoleiseen,
      vihkikaavassa sanotaan " kunnes kuolema teidät erottaa " en vaan vieläkää tajua että meidät on erottettu toisistamme,
      ei ole kenkä kevyt, vaikka siitäki väitetään, että " leski on kevytkenkäinen "
      oma oli parasta elämässäni, omaani kaipaan ikuisesti,

      eräski joka heti lekeksi jäätyään hyökkäsi naapurin miehn kanssa sänkyyn, tai heillä oli kai paljon ennen jo sala suhde hyii, toisen aviomies,

      • Hikoilevat sentit

        Naapurin kantasolu olis voinnu kieltäytyä. Mutta aina ollaan valmiita kun vierasta lihaa tarjotaan.


      • naisten puolesta

        Kyllä on epäkelpo naapurin mies rouvalleen.
        Toivottavasti rouva laittaa miehensä käpälämäkeen.


      • avoimuus rehellisyys
        naisten puolesta kirjoitti:

        Kyllä on epäkelpo naapurin mies rouvalleen.
        Toivottavasti rouva laittaa miehensä käpälämäkeen.

        on aina parasta ,




        toivottavsti laittaa ukon käveleen,
        mutta !!!
        yleensä vaimo tietää viimeksi ukkosa touhuista,
        on se kumma ku kaikki muut tietää eikä kukaan ole rehellinen ja kerro vaimolle totuutta
        mikä meitä ihmisiä vaivaa,
        luullaanko salaamisen olevan hienotunteisuutta,
        päinvastoin,
        se on inhottavinta, pahinta mitä ihmisen elämässä stauu,


    • hyiiii,,

      ihmiset katteelee pitkin nokkavartta, kehtaavatki

      • Leski

        Ap kirjoittaa. En ymmärrä kaikkia kirjoituksia. Mitä tarkoittaa "Leski onni Suomessa?
        Kun nyt uskallan ajatella pitkästä aikaa itseäni,oikein hätkähdän.
        Kuka tuo nainen on tuolla peilissä?
        Olen elänyt kuin zombie, vuodesta toiseen.
        Mieheni oli koko elämäni,mutta ei ole enää. Hän on poissa,mutta minä elän.
        Laitan väriä pitkiin hiuksiini,puuteria poskiin ja huulikiillettä.
        Lähden radalle,ja lakkaan murehtimisen ja itsesäälissä elämisen.
        Aion mennä mummotunnelissa käymään Hesassa ja unohdan. Mrnnyttä ei saa takaisin,mutta minullahan on tulevaisuus.


      • siitävaan
        Leski kirjoitti:

        Ap kirjoittaa. En ymmärrä kaikkia kirjoituksia. Mitä tarkoittaa "Leski onni Suomessa?
        Kun nyt uskallan ajatella pitkästä aikaa itseäni,oikein hätkähdän.
        Kuka tuo nainen on tuolla peilissä?
        Olen elänyt kuin zombie, vuodesta toiseen.
        Mieheni oli koko elämäni,mutta ei ole enää. Hän on poissa,mutta minä elän.
        Laitan väriä pitkiin hiuksiini,puuteria poskiin ja huulikiillettä.
        Lähden radalle,ja lakkaan murehtimisen ja itsesäälissä elämisen.
        Aion mennä mummotunnelissa käymään Hesassa ja unohdan. Mrnnyttä ei saa takaisin,mutta minullahan on tulevaisuus.

        iloitkaaamme.nauttikaammejosse meilleannetaan eitämäeloainaoleruusuillatanssia seonmyös silkkiäja samettiasanoiKylli täti.jahänelläoliystävä miesloppumetreilleasti taisiolla 98.v.


      • juulia77
        Leski kirjoitti:

        Ap kirjoittaa. En ymmärrä kaikkia kirjoituksia. Mitä tarkoittaa "Leski onni Suomessa?
        Kun nyt uskallan ajatella pitkästä aikaa itseäni,oikein hätkähdän.
        Kuka tuo nainen on tuolla peilissä?
        Olen elänyt kuin zombie, vuodesta toiseen.
        Mieheni oli koko elämäni,mutta ei ole enää. Hän on poissa,mutta minä elän.
        Laitan väriä pitkiin hiuksiini,puuteria poskiin ja huulikiillettä.
        Lähden radalle,ja lakkaan murehtimisen ja itsesäälissä elämisen.
        Aion mennä mummotunnelissa käymään Hesassa ja unohdan. Mrnnyttä ei saa takaisin,mutta minullahan on tulevaisuus.

        Mä olen niin sun kanssa samaa mieltä. Mun mies kuoli 2.3.2014 suren häntä kyllä mutta elän myös. Surutyö on hyvä tehdä ja kuunnella itseään mutta jokainen tekee niin kuin haluaa. En minä ilman seksiä kyllä aio elää...........


    • €ero

      En ota asioita yleensä vakavasti, mut joulun aikaan siirty eukko parka kirkkomaahan, hammasta purren surin itkin salassa nyt on helepottanut vuan päivittäin on mielessä. Kyllä yksin olokin on ikävää kai siihen tottuu, tässä iässä harkihtoo kattelee...niin katellaan nyt

    • Pitäisi löytyä se taho, joka pistää väkisin ihmisen taas elävien kirjoihin. Ikuisesti olen kiitollinen niille ihmisille, jotka lievää pakkoa käyttäen minut pelastivat elämälle, ja patistivat ihmisten joukkoon. On helppoa käpertyä suruun, vaikeampi pyristellä sieltä pois.

    • ei yksin

      Kunnes kuolema erottaa sanotaan avioliitto valas.Ja jos kerran hyvältä tuntuu niin soveliasta on aloittaa vaikka heti elämästä pitää nauttia ja tuollaiset vuoden leskeydet ovat turhia se mitä muut ajatteloo on heidän häpiänsä elä elämääsi muut eläkööt omaansa Onnea uuden johdosta

      • lopettakaa???

        Hyvä, että erottaa, kuka jaksaa entisiä muistellakaan, kateelliset yrittää vainajia yhdistää eläviin, minkä taakseen jättää se on historiaa, kerran erottu niin älkää typerät sukulaiset alkako yhdistämään entisiin, kun uusi puoliso on jo. viimeinen puoliso on se oikea, joka korjaa loppusadon. hoitakaa omat puolisonne ja exät. minua ei tarvitse exiin yhdistää. en halua palata menneisyyteen, kun olen päässyt huonoista suhteista eroon. Luojan Kiitos. jokainen on oman onnensa seppä. ettäs tiedätte sen vainoharhaiset perkeleet. avioliittoon tullaan häiritsemään. menikö kaaliin? saatanan elukat! minkä takia pitää alkaa yhdistää entiset, senkun kuolevat ja häipyvät, kun on erottu! HUOM! EROTTU! JÄTETTY!


    • näin meillä

      Ilman muuta voit aloittaa uuden elämän Kuitenkin älä katso vaalenpunaistenlasien läpi. Hän on tullakseen jos on? Mikäli sinulla on lapsia riippuu heidän aikuisuudestaan
      hyväksyvätkö He uuden tulokkaan elämääsi Meille kävi juuri noin Äiti oli isän kuoleman jälkeen yksin yli kolmevuotta sit löytyi uusi mies ,Emme "hyväksy" tätä miestä Kuitenkin Äidin elämä Äidin uusi mies On kiva kun joku hänen seuranaan ei tarvitse olla yksin.Asuvat erillään molemmilla oma koti

      • hämmästynyt

        Miksi ette hyväksy hänen uutta miestään?


      • ippe.
        hämmästynyt kirjoitti:

        Miksi ette hyväksy hänen uutta miestään?

        Samaa ajattelin. Miksi lapsilla, ainakin joskus, on vaikeaa hyväksyä lesken/eronneen uusi suhde.
        Pelätäänkö perinnön pienenevän, vai onko syynä pelkkä mustasukkaisuus?

        Toki ymmärrän, jos tulokas on joku "tule Gabriel takaisin"-tyyppi.
        Vaikka voihan sellainenkin omata omia avujaan, joista on iloa.


      • raskaus????
        hämmästynyt kirjoitti:

        Miksi ette hyväksy hänen uutta miestään?

        Na jos se vaikka PAMAHTAA PAKSUKSI, tulee tiineeksi. raskaana, tulee vielä raskaaksi. On jo hätä silloin. älkää vain ainakaan nussiko ilman ehkäisyä. kontoomi pitää olla.mummoriepu tulee raskaaksi ja saa vauvan. ?????


      • hyväksytty!!!!!
        hämmästynyt kirjoitti:

        Miksi ette hyväksy hänen uutta miestään?

        Emme ole nähneet hänen sukupuolivehkeitään, jos hyväksymme. ja testaamme seisooko sillä vai roikkuuko, kuin letkumulkku. hyväksymme arvosanoin 1-3 kiitettävä, tyydyttävä, hylätty. Tämä on eräänlaista kiusaamista. Ettei kadu. nussimistutkinto pitää suorittaa ja kolme näytönvastaanottajaa ja kaikki naispuoliset. nousee pystyyn huojuen, vai terhakkaasti ja nopeasti , miten laukeaa?????


    • +++

      Ketju nostettu ylös korkeuksiin.

      • leski

        Ap kirjoittaa. Olen lapseton, mutta todella hämmästynyt kun joku kirjoittaa,että ei hyväksy äitinsä uutta suhdetta?
        Miehen täytyy olla väkivaltainen,luuseri,juoppo jos häntä ette hyväksy.
        Mitenkä äitinne ei näe tätä?
        Lapsetko sen seurustelun määräävät?
        Ei ole todellista.


    • Vain yksi riittää

      Turha miettiä suruajan kestoa, ei se uusi tuttavuus välttämättä halua kuin olla vaan kaveri, ei pidä heti olettaa parisuhdetta jos viihtyy jonkun seurassa. Todellakin olet yksinäinen, hanki joku kiva harrastus ja uusia naispuolisia ystäviä joiden kanssa voit pohdiskella asioita. Itse erosin 17 vuotta sitten enkä ole seurustellut kuin kerran sen jälkeen, ei todellakaan kiinnonsta parisuhde; hyvä kun entisestä pääsi eroon. Meitä on moneen junaan.
      Omassa tuttavapiirissä on leskiä, ovat olleet leskenä jo yli 40 vuotta. Ei suhteita. Ihminen on yksiavioinen, kuten joutsen.

    • oksettaaaaaaaaaaaaaa

      Jos ihminen on kuudenkympin ja kuoleman välissä niin aivan turha haaveilla mistään suhteista. Tuon ikäisestä ihmisestä ole iloa kenellekään.
      Omin käsin onneen on ainoa oikea ratkaisu sinulle. Hyi olkoon että alkoi inhottamaan.

    • Näin mietin

      Sinulla on ollut hyvä elämä miehesi kanssa, mutta nyt hän on poissa. Hän ei enää tule takaisin, vaikka kuinka viettäisit suruaikaa, eikä hänkään varmasti olisi toivonut, että itket ja suret loppuelämäsi. Sinulla on kuitenkin vielä elämääsi elämättä, ota vastaan, mitä se tuo. Jos sinulle on tarkoitettu uusi onni, niin ei se ole pois sinun ja sinun miehesi onnesta. Elämää ei kannata tuhlata.

    • n 2 vuotta on paras aika mielestäni mikäli suhde ed on ollut hyvä

    • -toivossa elävä-

      Riippuu niin monesta asiasta. Edellisen suhteen ajasta ja syvyydestä yms.
      Kuitenkin tuo on ihan sinun itsesi päätettävissä oleva asia. Ei uusi suhde välttämättä tarkoita sitä että entinen ei olisi merkinnyt mitään, elämä vaan jatkuu uuden ihmisen kanssa. Fiksu uusi kumppani ymmärtää asian kunhan siitä ei tehdä mitään suurta numeroa eikä vertailua.
      Naapureilla, eikä etenkään sukulaisilla ole siihen mitään sanomista. Hoitakoot omat soppansa.
      Jokainen elää tuossa tilanteessa vain omaa elämäänsä eikä sitä toisilla ole arvosteleminen.

    • 99999999

      Meilä jokaisella on oma elämä.!Jos puoliso poistuu.Ei kai siinä mitään estettä pitäs olla.Jos sattuu vaikka rakastumaan uudestaan.En minä ainakaan jäis paikalleen murehtimaan.Jokaisella on tietysti oma aikanssa.Ennenkö pystyy ajattelemaan pitemmälle omaa elämää!!

    • Elämä elettävänä

      Kyllä sitä täytyy kuitenkin jossain vaiheessa alkaa elää elämäänsä muulla tavalla kun surren ei jatkuva sureminen tee hyvää ihmiselle siihenkin voi kuolla. Joten nyt vaan katse tulevaisuuteen!

    • 5-19

      Mitä naisiin tulee, ei koske vain leskiä myös eronneita ja jättyjä, heillä on samat asiat.

      Mitä minuun tulee 3 vuotta katselin "seiniä" tosin harrastuksia, puutarha, talous, kirjojen luku, sitten alkoi nuoruus en ole katunut vaan tavallaan oppinut lisää vaiherikkaaseen elämääni.

      Onnea vain kaikille yksinäisille matkalla loppua kohden.

    • mörri

      Vähintään 3kk.ennen siipan kuolemaa pitää olla jo toinen kenen kanssa pistetään lakanat liehumaan!!

    • Saa.

      Hypätä heti uuteen suhteeseen. Toiset aloittavat uuden suhteen, ennen kuin entinen on kuopattu.

    • 10vuoden suhde

      Hei mutta otta selvää menetätkö eläkeesi jos menet aviolitton muuten voi asua avoliitossa ei menettä mitään menin 60 vuotiana avioliiton kela onnitteli heti 3viikon kuluttua lopetti eläkeen
      muuten anna palaa elämä on lyhyt

    • Sitten kun hyvältä tuntuu.

    • 16-16

      Täällä taas näkyy häiriköitä joilla ei ole lähes 40 vuoden avioliitto naisen kanssa.

    • Elämänanti

      Sinähän teet niin kuin sinusta hyvältä tuntuu. Sinä elät omaa elämääsi ja toiset omaansa. Älä kuitenkaan tee isoja peruuttamattomia ratkaisuja. Olet loppujen lopuksi vain vähän aikaa sitten kokenut ison muutoksen ja voit olla vielä vereslihalla.
      Oli miten oli, nauti. Lämmin hali sinulle!

    • öjsöjasöj

      Jos omatuntosi ei kolkuta anna mennä vaan. Noin suuren menetyksen jälkeen olet varmasti ansainnut olla onnellinen.

      • onnistunut leikkaus

        Omantunnon ohitusleikkaus menee ihan päiväkäynnillä ja paikallispuudutuksella.
        Kunnallisellahan puolella se ei onnistu koska lääkäreille ei enään saa aikoja ja apu-/sairaanhoitajat eivät tätä saa tehdä.
        Terveystalo Oy:stä saa ajan viimeistään seuraavalle päivälle. Hinta on 499,-.

        Suosittelen lämpimästi. Nyt ei rinnassa korvenna vaikka tekis mitä.


    • Marianne rouva

      Antaa palaa vaan, ei se toinen enää henkiin palaa.

    • Kyllä näin on!!

      Kyllä mielestäni heti saa ruveta etsimään ja yrittämään iskeä kun puoliso saa lääkäriltä sairaskertomuksen jossa lopullinen tuomio on sanottu, tai sitten viimeistään hautajaisissa voipi alkaa iskemään täydellä teholla! Turha on jäädä tuleen makaamaan!! uutta tervetä matoa heti koukkuun ja panohommiin vaan :) Turhat suremiset joutaa romukoppaan, on mentävä täysillä kulli pystyssä tai pimppa kosteena!!

      • josseonkin?

        Jaa. Niinkö se olikin. joo. niin se taisi ollakin. joo. hm.....


    • yksi elämä

      Itse erosin, löysin n. vuoden päästä mitä ihanimman miehen, asumme etäsuhteessa, matkaa onn.250 kilsaa ja viikolla tulee juteltua tosi paljon, sekä skypessä oltua, viikonloput olemme joko hänen luonaan tai minun luonani, toimii hyvin, eikä aikuiset (nyt) ole sanoneet pahaa sanaa, parempi ero huonosta liitosta kuin riitainen ja väkivältainen liitto. Heilläkin hyvä olla nyt.

      Äitini erosi joskus taannoin vuosia vuosia sitten isästäni sitten, olin teini, en ihan ymmärtänyt kaikkea mutta jälkikäteen ajteltuna, hänellekkin oli ero väkivaltaisesta ja todella mustasukkaisesta miehestä ero, meille kaikille helpotus.

      Hän löysi uuden rakkauden ja sallimme kaikki lapset hänelle sen, häne kumppaninsa oli todella hieno mies ja huomioi meidätkin, ei hänen lapsensan omiaan, vaan äitini. Sitten hänkin kuoli, äitini kumppani ja äitini sanoi ettei tulee enää sellaista miestä, jonka hän kelpuuttaisi.

      Toisin kävi, äitini löysi toise lesken ihan kotikontuvilta ja ovat tänä päivänäkin yhdessä ja heillä menee ihan hyvin. Mitä nyt noita vanhusten vaivoja, mutta onpa kaksi nättiä vanahusta, jotka pitävät yhtä ja soittelevat toisilleen päivittäin, pitävtät toisistaa huolta ja jakavat kuulumisia. Hekään eivät asu yhdessä.

      Rakkaus olkoon se nuori taia vahahan ihmisen, sitä ei voi kieltää, eikä kukkahan tulla vällihin, jos rakastuneet eivät anna. En antanut itsekkään, eikä äitinikään :)
      Rakkaus käsitteenä vain muuttaa muotoaan, kun tule ikää, se ole enää pelkkää seksiä ja suuteloimista, se on ehkä sitä välittämistä, kädestä pitämistä, mitä sulle kuuluu, miten voit, tulenko käymähän :))

      Kirjoittajalle, nauti elämästä ja tunteesta, meillä on vain yksi elämä :))

    • toimeksi

      siitä vaan, aikaa on vähän!!

    • Toisen kuolema lopettaa avioliiton,kunnes kuolema teidät erottaa,sanoo raamattu

      • Motiivit on monet

        Kerrattain eräs vanhempi nainen huikkasi korvaan, että ei niitä tarjouksia enään tällä iällä paljoa tule, pitää käyttää tilaisuus kun tulee. Hän oli napannut lehden palstalta 'jonkun' ja pika häät oli tulossa..

        Tai sitten niin, että ennen kuin rakas puoliso on kuollut, mutta kuolemassa, ollaan jo raskaana toiselle.. Ja nyt selvyydesksi sanottakoot, että kyse oli ns. uskovasta, eikä niin nuorista enää.. Että se siitä 'leskeydestä'..

        Kyllä joskus ihmettelee näitä ''koottuja selityksiä'' miksi hypätään suhteeseen, ennen kuin kaveri on edes kylmentynyt haudassaan. 'Minulla on oikeus onneen', Just! Kuola valuu suupielistä tai yksinjäämisen pelko kuristaa kurkkua, miten pärjätä. Ei osata olla yksin.
        ''Vanhuus on viisautta'', ONKO! Motiivit on monet...

        Sitä toivoo rakkautta kaikille - sitä oikeaa kumppania loppu elämäksi. Se tulee viisaudesta, tunteesta, varmuudesta, kun se tulee kohdalle - ei hötkyilystä ; Kiire kiire, minulla on oikeus, aikaa loppuu, henki karkaa eikä ole kokenut onnea - täh!








        ps. ei muuten kestänyt ustisten sekään liitto...


      • lukemisiin!!!!

        Ja minä, kun luulin, että se vasta aloittaa, Olin väärässä. Pitääpä lukea raamattu vielä kolmanteen kertaan.


      • tapajanussi?

        Senkun tappakoon, saa luvan aloittaa uuden suhteen. Ensin pitää entinen tappaako? ennenkuin voi uuden aloittaa. Tappakaa minut? tai naulatkaa mieluumin ristiin. Jos sellaiset on säännöt? Uuden voi aloittaa keneltäkään kysymättä lupaa. taloja riittää ja ruokaa yms.....


    • Jeesuksen lapsi

      ihmisellä on oikeus onneen. Yksi keskeisimmisytä onnen lähteistä on hyvä ja läheinen parisuhde. Uuden suhteen aloittaminen ei tee tyhjäksi vanhaa vuosikymmeninen suhdetta päinvastoin se tuo vanhan suhteen uuteen valoon, syventää ja lämmentää muistoja. Uuden parisuhteen tulee kuitenkin olla sellainen missä asioista voidaan puhua, uuden kumppanin pitää hyväksyä ja antaa lesken puhua ja jopa kannustaa puhumaan vanhasta suhteestaan ja hyvistä muistoistaan. Parisuhde on elämän ilojen, surujen ja ajatusten jakamista. Ja kuten tossa yllä nimimerkki toteaa TOIMEKSI, sillä AIKAA on OIKEASTI vähän

      • sovelias

        "Milloin on soveliasta aloittaa seurustelu?"

        Soveliasta kenen mielestä?
        Jos haluat tietää sen alakerran naapurin mielipiteen, sinun pitää kysyä sitä.
        Vai haluatko sen yläkerran naapurin mielipiteen? Olisiko hyvä kysyä koko talon asukkaiden mielipidettä ja laskea siitä keskiarvo ja mennä sen mukaan.
        Sinä saat itse päättää kenen annat puolestasi asioita päättää.
        Mikset päätä itse kun seuraukset kuitenkin joudut itse kantamaan?

        Sovelias aika on tarkasti 7kk 22vrk ja 47min. Tarkistin tuon juuri vaimoltani ja hän tietää kaikki.


    • KirsikkaMansikka

      Isäni kuolemasta tulee pian viisi vuotta. Hän ja äitini olivat naimisissa yli 40 vuotta ja vaikka heillä ongelmansa olikin, niin rakkautta heidän välillään riitti. Isäni sairaus kesti vain puolisen vuotta ja loppu tuli aika yllättäen.

      Se ensimmäinen vuosi oli aivan hirveää aikaa. Asun itse toisessa maassa, joten olosuhteiden pakosta voin käydä äitiäni tapaamassa vain pari kertaa vuodessa. Puhelimitse olemme toki yhteydessä vähintään kerran viikossa. Sydäntä särki kun äidille soitti ja kuuli miten onneton hän oli. Yritti ressukka minun vuokseni teeskennellä reipasta mutta kyllähän sen ymmärsi miten vaikeaa hänellä oli. Pahinta oli varmaan loputon yksinäisyys ja hiljaisuus. Äitini ja isäni olivat molemmat kovia juttelemaan ja vielä 40 vuoden jälkeen heillä riitti jutun juurta ja naurun aihetta (isäni oli todella hauska sille päälle sattuessaan). Äitini asuu pienessä maalaiskylässä ja lähin naapuri on kilometrin päässä; he toki kävivät katsomassa ja pitämässä seuraa, mistä olin iloinen.

      Sitten elokuussa vähän yli vuosi isäni kuolemasta olin käymässä kotona ja äitini alkoi varovasti kertoa että hänellä olisi hieman asiaa. Oli muutama kuukausi aikaisemmin tavannut, yhteisen ystävän kautta, samanikäisen miehen joka oli jäänyt leskeksi lähes samaan aikaan kuin äitini. Ja olivat sitten alkaneet viettää aikaa yhdessä ja molemmista tuntui mukavalta. Äitini sitten halusi tietää mitä olen asiasta mieltä. Kovasti kannustin että ehdottomasti kannattaa jatkaa tuota tapailemista ja hyvässä lykyssähän siitä voi tulla vaikka mitä.

      Ja niin siitä on sitten tullutkin. Nyt ovat siis seurustelleet kohta neljä vuotta, kihloihin menivät pari vuotta sitten. Tapailevat lähes joka päivä, käyvät ajelemassa yhdessä, ja erilaisissa eläkeläisriennoissa. Ja juttelevat kaiken maailman asioista. Molemmilla siis sama elämäntilanne ja ymmärtävät toisiaan todella hyvin.

      Sekä minä että miehen lapset olemme suhtautuneet tähän pelkästään positiivisesti ja olemme valtavan iloisia vanhempiemme puolesta. On uskomaton siunaus että vielä heidän iässään (molemmat yli 70) löytää mukavan ihmisen rinnalleen.

      Kaikkein ihananinta on ollut se että nyt kuin soitan äidilleni hän on aina täynnä iloa ja pirteyttä ja kertoo innoissaan mitä kaikkea hän on taas tämän miehen kanssa puuhannut ("Käytiin Hannun kanssa kiinalaisessa ravintolassa; Hannu toi kukkia; Hannu leikkasi nurmikon; tein Hannulle kinkkupiirakkaa" jne. jne. On niin jännää huomata että ihastuminen ja rakastuminen eivät riipu iästä. Äitini kuulostaa välillä lähes teinitytöltä. :-)

      Isääni hän ei ole unohtanut, ihan kuten mieskään ei ole unohtanut vaimoaan jonka kanssa hänkin oli yhdessä yli neljä vuosikymmentä. He kertovat toisilleen puolisoistaan, ja ovat käyneet yhdessä haudoillakin. Äidilläni on isääni ikävä, mutta hän ymmärtää ja hyväksyy sen että isäni ei tule takaisin, ja äitini ansaitsee tämän uuden onnensa.

      Joten kysymykseen vastaan että soveliasta aloittaa seurustelu on juuri silloin kun itsestä siltä tuntuu. Äitini kävi isäni kuoleman jälkeen useita kertoja leskien sururyhmässä, johon tämä mieskin oli saanut kutsun, mutta ei koskaan mennyt sinne (aika tavallista nähtävästi; ryhmän vetäjä sanoi että heillä on hyvin harvoin miesleskiä). Äitini on pohtinut jälkikäteen että jos mies olisikin ollut siellä, niin heille ei varmasti edes olisi tullut mitään koska suru oli kummallakin vielä niin suuri ja ajatuskin toisesta ihmisestä olisi tuntunut mahdottomalta.

    • Tietäjä Kitunen

      Hai miks painella jarrua jos penaali on hukassa?

    • tähtilapsi

      Luulen että paras aika on silloin kun se tuntuu oikealta :)

      • Leski

        AP kirj. tähtilapsi Näin teen


    • Zetteskooaa

      Anna elämän viedä, sillä on sinulle vielä paljon annettavaa.

    • valehteli

      Eräs tuttavamme paheksui vanhojen suhdetta. Kun puoliso kuoli niin alle vuosi ja uusi kainalossa?

      • panettaako????

        Minä ottaisin ensin kaksi . Molempiin kainaloon ja sitten voisin kolmatta harkita. huom. harkita. jos on enää tarpeen. Eiköhän kahdella pääse jo hyvään vauhtiin, jos jarrut toimii?? tarviiko tuossa tapauksessa, rytmi pitää olla raju. hetekka pitää narista ja lattia kulua vedoista ja työnnöistä. kolmas voi olla siellä jalkovälissä. maaten, seisaaltaan ja makuultaan. kaikki asennot käy. riemu ja ratto, kuin lentävämatto?????


    • Onko pakko?

      Vielä 2-3 vuosikymmentä sitten arvosteltiin selän takana leskeä, joka aloitti uuden suhteen ennen kuin vuosi oli kulunut puolison kuolemasta. Nykyään se on lesken oma asia eikä kuulu muille.

      Olen ollut yksin jo useamman vuoden, suru on muuttunut ajan kanssa kaipaukseksi. Tuttavat ja suku (myös edesmenneen mieheni puolelta) toimittavat minua etsimään uutta miestä, olenhan vasta viisikymppinen. En usko kohdalleni tulevan yhtä hyvää ihmissuhdetta toista kertaa. Enpä ole tosin etsinytkään. Mieheni toivoi, että löytäisin uuden suhteen hänen kuoltuaan. En halua ja siksi olen kai epänormaali.

    • tsemppari2

      Ihan heti kun itse on siihen valmis! Ei tartte oottaa muiden hyväksyntää.
      Ei tarkoita, että se vähentäisi tunteita mennyttä puolisoa kohtaan, mutta elämän on jatkuttava ja joka päiv elettävä. Teet niinkuin sinusta tuntuu!
      Nauti elämästä ja jokaisesta hetkestä! Se uusi ihana voi tulla hetikin...
      Voimia ja tsemppiä!

    • 35v leskenä

      Lesket on kysyttyjä varsinkin jos on omaisuutta,varokaa näitä onnen onkijoita olette surunne jälkeen helppoja saaliita.Terveellä järjellä nämäkin oppii karsimaan tuttavapiiristään niinkuin ukkomiehetkin jopa perhetutut yrittävät näitä leskiparkoja auttaa.Elämä jatkuu yksin tai yhdessä jokainen voi valita yapansa.

      • leski

        Ap kirjoittaa
        Saan miehen työeläkkeestä puolet. Etera maksaa.
        Tätä eläkettä en tule menettämään,vaikka solmisin uuden avioliiton.
        En saa Kelan eläkettä. Olen ansiosidonnaisella päivärahalla. Kelan eläke maksetaan,jos tulot jäävät alle 1200€.
        Asun vuokralla ja saan 15€ asumistukea.
        Mieheni kuoli varattomana. Itse elän kädestä suuhun.
        Että onnen onkijat varmasti lähtee lipettiin,kun näkevät köyhyyteni.
        Itse olen näin ihan tyytyväinen.


      • Lesken tytär
        leski kirjoitti:

        Ap kirjoittaa
        Saan miehen työeläkkeestä puolet. Etera maksaa.
        Tätä eläkettä en tule menettämään,vaikka solmisin uuden avioliiton.
        En saa Kelan eläkettä. Olen ansiosidonnaisella päivärahalla. Kelan eläke maksetaan,jos tulot jäävät alle 1200€.
        Asun vuokralla ja saan 15€ asumistukea.
        Mieheni kuoli varattomana. Itse elän kädestä suuhun.
        Että onnen onkijat varmasti lähtee lipettiin,kun näkevät köyhyyteni.
        Itse olen näin ihan tyytyväinen.

        Hei Ap. Etenet elämässäsi juuri niin kuin sydämessäsi tuntuu. Vaikka mitä tekisit, aina löytyy arvostelijoita joka lähtöön. Eli unohda heidät.
        Kaikilla oikeus onneen.
        Hyvää kesää sinulle.


    • onomatopoet

      Iän karttuessa olen huomannut, etten välitä lainkaan siitä mitä muut ajattelevat. Elämä on lyhyt ja valintani omiani, kunhan en loukkaa muita. Ei elämälle ole mitään sääntökirjaa jota noudattaa. Uudet suhteet ovat omalla kohdallani mahdollisia silloin kun on henkisesti sinut olemisensa kanssa. Jos on vielä vereslihalla tai suree kovasti on ehkä hyvä antaa ajan kulua ja katsoa mitä tapahtuu. Ei kai teillä ole mihinkään kiire. Katsokaa rauhassa mihin suuntaan suhde kehittyy ja onko siinä edellytyksiä vakavampaan.

    • kahdenkaunihimpi

      Miksi jarrutella,ei elämää ole tarkoitettu menneessä elämiseen.Sinulla on muistot jäljellä,Jatka elämää,jos kohdallesi uusi ystävä ilmaantuu niin siitä vain. Meillä on vain tämä yksi elämä.

    • 60 +

      Minulle sattui sopiva kohdalle vajaa vuosi puolison kuolemasta. Nyt olemme olleet yhdessä melkein kymmenen vuotta ja naimisissakin kolmatta vuotta. Lapset ovat iloisia kun en jäänyt yksin loppuelämäkseni.

    • Näin se on

      Jokainen jo tässä yli 60kymppisenä voi itse päättää uudesta elämänsä kumppanista.

    • Antiikkia vai ei

      Haloo, herätys elämme 2000-luvun Suomessa emme 1800-lukua. Tee miltä tuntuu hyvänen aika!!!!

    • Onko pakko jos ei taho?

    • ohjenuora

      Etköhän ole jo sen ikäinen, ettei sinun ole tarpeen enää välittää naapurien ja muiden ihmisten mielipiteistä. Ihan sama mitä muut ihmiset ajattelevat. Elä sellaista elämää kuin itse haluat, kun ei siitä ole haittaa muille, eikä itsellesi. Anna palaa vaan ja nauti loppuelämästäsi.

    • minun valinta

      Tässä taas nähdään, ettei aina sekään ole hyvä jos pitkään aviossa ja toinen kuolee.

      Avioeron jälkeen, molemmat elää ja se on helpompaa kuin lopullinen menetys.

      • paskareikä!!!!

        Minä en ole kieltänyt aviopulisolta panoja toisten kanssa, siinä vain tappi ja reikä yhtykää , jos se tuottaa tyydytyksen. minä en välitä. Olen itseeni tyytyväinen. parempi yksin, kuin huonon panomiehen kanssa.


    • GOgoLoveIsAll

      Jokainen sen itse päättäköön eli menet sen mukaan mitä itse haluat ja mitkä sun tarpeesi on parisuhteen mukaan. Ei tässä mitään soveliaisuus rajaa ole ellei nyt puhuta sitten ihan ns. suruajasta, joka sekin on vähän liikkuva käsite.

      Mutta jokainen katsoo sen soveliaisuuden itse ja päättää, toki näistä voi joku sukulainen tai naapuri jne. olla eri mieltä mutta heiltähän ei kysytä eivätkä he elä lesken elämää ja asiahan ei heille kuulu mitenkään.

      Anna palaa jos kiva ihminen osuu kohdalla ja pitää susta ja sinä hänestä.
      Minä ainakaan en pitäisi pahana jos vaimolla on hyvä mies jos minusta aika jättää, pääasia on se, että on onnellinen ja elää hyvässä turvallisessa suhteessa jossa rakkaus kukoistaa.

    • J hvgvg g g

      Ei saa! Vain kaalimato kommi tms. Luvallinen.

    • Mopoti-Mopoti-Hop

      Joillakin mopo karkaa...Toisilla se ruostuu.

    • gustavo_1987

      kyllähän , sitä voi uuteenkiin suhteeseen mennä. ei kannata. jäädä murehtimaan, entistä, koska sitten , voi mennä oma elämä pieleen, jos murehtii liikaa, ja näin.. hyvää kesää kaikille, juu...

      • ei vanhoille?????

        Sairastuu se vanhakin, jos ottaa liian vanhan, Naiset ottakaa ja suosikaa itseänne nuorempia miehiä, Heillä seisoo kauan ja on kova ja kiihkeä. Nussikaamme autuaasti elämämme loppuun asti nauttien jokaisesta työnnöstä ja vedosta.


    • oppia ikä kaikki...

      kylläpä se kalu seisoo kuin ennenkin , ja katso vaikkapa seksisivuilta kun vanhat jäärät on mielipuuhissaan hampaatomanakin....

      • ei seisokauan??????

        seisoo hetken, mutta ei toimi kunnolla, akka jää puutteeseen. älä väitä, kun et tiedä.


    • japanilainen????

      Itse sinuna haluaisini JAPANILAISEN miehen, suomalaiset on sikoja, saavat olla minunpuolesta rauhassa. Japanilainen on kekseliäs, ketterä ja nopea ja muutenkin samankokoinen, ei mikän strutsinnäköinen pitkäkaulainen ilolintu urospuolinen. hahaa strutsi. kattokaa lintukirjasta sellainen typerä mies. Japanilainen on vähän parempi kuin hieromasauva. jos ei japanilainen sitten kiinalainen mies. Kuka välittää kenen kanssa suomalainen mies seurustelee. suosikaamme japanilaista . pieni ja ketterä. sopivakyrpä japanilaisella.

      • minä iffe

        Olis aika lähteä aivo-ostoksille ja tilata lobotomia mahdollisimman pian. Tai muuta sinne japaniisi. Terve.


    • leeviläinen

      Ei kai siinä liene mitään aikarajaa, milloinka voi ottaa uuden kumppanin elämäänsä, kun sopiva osuu kohdalle..

      Meinaan kun eräältä evankelistalta kuoli vaimo, niin ei mennyt kuin pari kuukautta, kun uusi ehdokas oli tarjolla suhteeseen. Samoin kun monilta naisimmeisiltä on kuollut puoliso, niin aikaa ei ole kulunut montaa kuukautta, kun heille on tullut uusi kumppaniehdokas kuvioihin..

      Ja näitten esimerkkien seurauksena ajattelen, ettei asiassa liene mitään ennakolta määriteltyä aikarajaa, vaan se on jokaisen lesken oma asia päättää sopiva ajankohta omassa elämässään, olipa leski uskossa tai ns. 'askossa'..

      Suhde vastakkaisen sukupuolen kanssa leski-ihmisilläkin on aina ja poikkeuksetta kahden kauppa ja komannen korvapuusti..

      • suihinkin?

        Ajattelinkin tässä alkaa korvapuusteja leipomaan pakastimeen, että jää sille, jos uusi tulee. Leivotaan me korvapuusteja kahdelle. ihanat pullat uunissa kypsyy. ja sitten ne syödään makeisiin suihin.


      • leeviläinen
        suihinkin? kirjoitti:

        Ajattelinkin tässä alkaa korvapuusteja leipomaan pakastimeen, että jää sille, jos uusi tulee. Leivotaan me korvapuusteja kahdelle. ihanat pullat uunissa kypsyy. ja sitten ne syödään makeisiin suihin.

        Justiinsa.. Se onkin hyvä pointti suhteen alussa, jos satut olemaan leskimies ja pakastimessa on valamiina korvapuustit iltapäiväkahveille..

        Uusi kumppaniehdokas huomioi siinä sen tosiasian, ettet Sinä ole mikään kalkkis, jolle on ruoka laitettava valamiiksi nokan eteen, vaan aivan leipomistaitoinen heppu..


    • siemenetsisään

      Kai sitä voi seuraavana päivän alkaa suhteen jos vaan ehtii

      • allekkain???

        ja vuode on vapaa pöllyyttämään päällekkäin?


    • kuka osaa vastata ?

      ketä pantas,


      ku ei oo ketään ketä panna,

      eikä sängyn peleenkää viitti tökkiä

      miksi yksinäiset ei löydä toisiaan,

      miksi kaikki on kuin sokeita ohikulkiessaan ??

      mikä meitä vaivaa ??

      missä meni elämä pieleen, kun yksinäisiä on kohta suomessa enenmmän kuin puolet kansasta, ?

      jotain on yhteiskunnan keksittävä, kun ihmiset itse ei keksi syytä yksinäisyyteen !

      • Ei limboilua

        "kuka osaa vastata"
        Minä osaan vastata, noin käy kun pitää toista vaan panopuuna.
        Siitä seuraa yksinäisyys.


      • VILUTTAA1234

        Koittakaa nyt kakarat tajuta, että kun puoliso kuolee, ei ensimmäisenä ja päällimmäisenä ajatuksena ole "paneminen/naiminen/nussiminen/köyriminen".. Melkeinpä toivon teille taliaivoille, että teiltä kuolee joku todella läheinen, että oppisitte saakelivieköön ajattelemaan. Ihan alkaa raivostuttamaan tuommoinen haaravälillä-ajattelu. Missä te olette silloin olleet, kun järkeä on jaettu? Ette ainakaan paikalla


    • Leski

      Ihminen kaipaa mm. keskustelukumppania, läheisyyttä ja seksiä. Vaikka ei olisi vielä valmis uuteen pysyvään suhteeseen, ei kannata antaa elämän kulkea ohitse. Hyvä jos saa nuo kaikki kolme yhdessä paketissa, joillakin ne ovat kolme eri ihmistä.

      • hyi kuinka kehtaat

        Leski .

        vai niin, hyiii ku kuvottaa ,,, toivottavsti joku kertoo puolisollesi sun touhuista,,,


    • Kyseessä on sun elämä, ja teet niinkun susta itsestä tuntuu hyvältä. Voihan sitä alkuun ihan tapailla vaikka ystävinä, mutta jos joku sopiva osuu kohdalle niin eikös siitä kannata pitää kiinni? :)

      Ehkä edesmennyt puolisokin toivoisi uutta onnea?

    • Leski

      Ja aion harrastaa villiä senioriseksiä PIAN (katsokaa kuvani avauksesta)

    • marhenna

      ei kai se nyt nykymaailmassa ole enää niin tärkeää. jos löytää kivan puolison ja kunhan se on vapaa ettei keneltäkään vie puolisoa. niin siitä vaan. elämä on kuitenkin niin lyhyt.että kannatta nauttia pienistäkin hetkistä

    • leskenä 3v

      Mä olen sitä mieltä että sitten kun itsestä tuntuu siltä että on valmis...että on päässyt yli puolison kuolemasta. Ei kannata kuitenkaan vain siksi rynnätä uuteen suhteeseen ettei osaa olla yksin. Se uusi kaveri ansaitsee rakkautesi, eikä olla vain edesmenneen korvike.

    • eräs joka kiviä kerä

      Ihmisen ei ole hyvä olla yksin, sanoo iso-kirja. Se on hienoa, että ihmiset ovat keskenään tekemisissä, olivat he sitten leskiä tai ei. Enenmmäkin saisivat olla, sellasta pyyteetöntä auttamista ja toisistaan välittämistä, se olisi tervetullutta jokapäiväisessä elämässä näinä aikoina. Ja jos kaksi elämää nähnyttä ihmistä, sillä kaikkihan ovat leskeksi tultuaan nähneet jonkin näköistä elämää, alkavat kulkea ja elää yhdessä, niin se on ihan hieno juttu. Tulee siinä huolehdittua toinen toisistaan ja on ainakin kaveri jonka kanssa jutella päivän asioista.

      • panopanopano

        Lisäisin tuohon: ja naida yhdessä


      • edelleenkin eräs...
        panopanopano kirjoitti:

        Lisäisin tuohon: ja naida yhdessä

        En tiedä onko se naiminen sitten enää tuossa vaiheessa niin tärkeää, kun kumminkin sitä varmaan on jokainen tehnyt enemmän ja vähemmän ilolla tai vähän väkisin. Kyllä siinä alkaavat varmaan muut asiat olla ensin tärkeimpiä ja sitten naiminen. Tulee jos on tullakseen ja ollakseen ja tekee sitä sitten hyvillä mielin toista kunnioittaen ja hyvänä pitäen.


    • @^@

      Jospa aloittajat tarkistaisivat ennen aloituksensa tekemistä mitä "iso-kirja" sanoo, niin ei sitä sanoomaa tartvitsisi joka ketjusta lukea.

    • Janttu63

      Hei!
      Miun mielestä se raja kulkee maan ja taivaan välissä.
      Jos kahdella ihmisella lyö kemiat yhteen niin sillon mennään eikä meinata. Oli Leski tai ei, ei leskeys ole mikään kirosana/tai Tabu.
      Jos oikea osuu kohilleen niin ei muutakun oikein kovasti Onnea sinulle/teille tulevaan.

      • leski

        Ap kiittää kirjoittajia.
        Kun luen tuota ketjua,niin olen saanut ajatuksiani paljon järjestykseen. Hyviä neuvoja on tullut tosi paljon
        Lenkillä käymiseni on lisääntynyt,ja ulkona metsäpolulla viettämäni aika on todella terapeuttista.
        Lenkkikaverini,mies, ilahdutti ja yllätti eilen. Kun tulin kotiin,ovessa oli kukkakimppu. Minulla kun on tänään merkkipäivä.
        Olin tosi liikuttunut.
        Kaikille kirjoittajilla hyvää viikon loppua. Joko se kesä vihdoin alkaisi.


      • pysy totuudessa -

        Janttu 63

        HYIII, ei se noin käy,
        EI kukaan saa sekaantua toisen aviopuolisoon,
        mutta jos löydät yksin jääneen niin siitä vaan anna palaa,
        ÄLÄ missään tapauksessa ala h u o r a a m a a n , sillä hu or a am ist a
        ON toisen aviopulisoon sekaantuminen,
        se on raamatun sana,
        " älä himoitse toisen aviopuolisoa äläkä mitää mikä toisen on "
        muuten joudun jumalan edessä vastaamaan teoistasi,
        tulee myös kärsimystä ja valtavia vaikuksia elämääsi,


      • Leski
        pysy totuudessa - kirjoitti:

        Janttu 63

        HYIII, ei se noin käy,
        EI kukaan saa sekaantua toisen aviopuolisoon,
        mutta jos löydät yksin jääneen niin siitä vaan anna palaa,
        ÄLÄ missään tapauksessa ala h u o r a a m a a n , sillä hu or a am ist a
        ON toisen aviopulisoon sekaantuminen,
        se on raamatun sana,
        " älä himoitse toisen aviopuolisoa äläkä mitää mikä toisen on "
        muuten joudun jumalan edessä vastaamaan teoistasi,
        tulee myös kärsimystä ja valtavia vaikuksia elämääsi,

        Ap vastaa
        En usko että Janttu 63 tarkoitti avioliitossa olevia.
        Hän mielestäni kirjoitti hyvin oikeudesta nauttia elämästä. Kyllä niitä vapaita miehiä ja naisia on paljon.
        Kuin vain kohtaisivat.


    • VAGI & DILI

      Varmasti Vapaus On Naimatta Paras. Suhteettomuus nykyään Helposti Itseänsä voi muuten, missä lesken on Parasta, naimatta Paras. Ihmettelen naivaa ihmistä, olisimmeko nyt kasvavassa tyydytyksen tarpeessa, niinhän eläimetkin tekevät. Uskollisuus ja leskeys ja naimiseen sisältyvä vastuullisuus, Ruotsissahan oli kiintoisa Dildon henkiin herääminen ja keskeytys lentoliikenteeessä, olisi suuntautuvia Ihmeitä Parhaimmillaan, kysyä itseltään, miksi Dildoja liikkuu nykyään luvattomilla vesillä, (NORJA - NORJA) uskon lesken lupaavinta tulevaisuudenkuvaa palvoen, rukoilemme suoritusta epävirallisen verottajan eliminoimiseksi.

    • mennyt on mennyttä

      Jos luoja toisi vielä uuden ihmisenelämääni, hän saisi koko rakkauteni, entinen on kuollut kuten vihkikaavassa sanotaan,
      hautuumalla voisin käydä silloin gtällöin kukan viemässä mutta keskittyisin täydestä sydämmestä elossa olevaan uuteen rakkauteen,
      näin on jumala asian tarkoittanu elämän kulkevan,
      kaisi yksinäistä kun löytää toisensa, siihen ei vällin mahdu ketään muuta,

    • kademieli

      1. Kerran me vain eletään, ota tilaisuudesta vaari.
      2. Puoliso ei palaa, jos et halua olla yksin niin ole kaksin kun kerran voit.
      3. Kuka tietää, milloin seuraava tilaisuus tulee? Kannattaa tarttua kaksin käsin siihen kun mahdollisuus annetaan.
      4. Edessäsi on monen monta yksinäistä vuotta, jos luulet että se kruunuasi kirkastaa niin voipa olla että vielä kaduttaa.
      5. Elä itsellesi, älä välitä muiden sanomisista tai mielipiteistä. Kyllä he tottuvat ja hyväksyvät aikaa myöten, jos eivät niin se on heidän ongelmansa ei sinun.
      6. Onnea yhteiselle jatkollenne.

    • Itse omat sääntösi luot - eli hypi tai pompi miten haluat.

    • Ei limboilua

      Kaikkea sitä kuuleekin, että muka sivulliset määräisi miten elän. Kyllä ihan itse olen
      oman elämäni kässärit kirjoittanut. Itse teen virheet ja itseäni kiitän onnistumisista.
      Elämässä kannattaa pitää silmät auki ja korvat höröllään.

    • Hellyyttä kaipaava

      Tuntuu erdelleen siltä.että sentti koota maksaa kilon kultaa.
      Niin vaikeaa on vanhemmalle naiselle kunnollisen tilapäisseuran saaminen.

    • Atte 57

      Joka kylässä on peräkammarinpoika,jotka tulevat hätiin,jos kauniisti pyydät esim piparikahville.

    • onko totta tarina
    • ei ole esine

      Kyllä on yksipuolista miehillä ajattelu usein, ei naiset halua vaan seksiä vaan elämänkumppania ihan jokapäiväiseen elämään.

      • --!--

        Tämä ketju kuka tätä viruttaa tyhjän puhumista


      • näin luulen----

        mä haluisin vain luotettavan hyvän seksikumpanin jota rakastaisin,
        MUTTA ehdottomasti eri asunoissa asuisimme,

        ei pitkässä avioliitossa eläny leski enään halua, eikä jaksai uutta suhdetta saman katon alle,


    • Ei limboilua

      Kuuleppas viruttelija, tämä ketju jos mikä on asiaa. Kaiken roskan keskellä,
      ihmissuhdeasiat on tärkeimmästä päästä. Minä pidän tätä vertaistukena niille
      jotka ovat elämänsä, ehkä, suurimmassa kriisissä. Jos näitä ketjuja ei olisi koko
      palsta oli hölynpölyä.

    • vai tarpeen hah hah

      Selasin vähän sisältöä, alapää juttuja.
      Itse leskeksi tullu äskettäin, hölynpölyä koko ketju yksinkertaisia varten

      • Hah !

        Mitähän se kertoo sinusta itsestäsi, jos löysit ketjusta vain "alapääjuttuja"?


    • Mies jolla on

      Jokainen nainen haluaa..............................sitä itseään.

      • mistä löytäisin sen

        tälläkertaa laulu jatkuuki, ,, näin,,, sen miehen,,,





        Mies jolla on .




        TOTTA PUHUT ,,

        moni on puutteessa,,,, seki on totta,,,,,

        miksi te ukot kuolette aikasemmin,
        miksi teiltä menee kyky aikasemmin kuin naisilta,

        elämä on joskus harmillista,,


      • Iloinen leski
        mistä löytäisin sen kirjoitti:

        tälläkertaa laulu jatkuuki, ,, näin,,, sen miehen,,,





        Mies jolla on .




        TOTTA PUHUT ,,

        moni on puutteessa,,,, seki on totta,,,,,

        miksi te ukot kuolette aikasemmin,
        miksi teiltä menee kyky aikasemmin kuin naisilta,

        elämä on joskus harmillista,,

        Mitä sinä höpsit? Kyllä siihen ongelmaan ratkaisu on: nuori / nuorempi mies.


      • leski vuodesta 2011

        Väärin...täällä on leski joka ei todellakaan halua sitä itseään...eikä sitä kellä sitä on. Tämä leski on tyytväinen elämäänsä juuri näin. Ei tarvii keltään kysellä eikä kelleen selitellä. Saa olla pitkin tai poikin justiinsa niinku tahtoo :)


    • 3-10

      Kun yläpää alkaa toimia, suomalaisilla tänään toimii vain alapää!

      • Käsky lähtee sieltä

        Hieman epätarkkaan ilmaisuusi kommentoin kuitenkin: alapäässä ei toimi yhtään mikään, ellei yläpäässä toimi ensin.


    • kaksixkaksi

      Onpa tainnut leski jo uudelleenn jäädä yksin, asiaa on jo niin kauan vatvottu.

      • Leski

        Ap kirjoittaa Kaksixkaksi:lle
        En ole jäänyt yksin. Olemme siirtyneet lenkkikaverini kanssa seuraavalle tasolle. Eli,suudelmia,hyvänäpitoa .
        Tilanne on jännittävä,kiihottava, pitkästä aikaa. Nyt on kaksi kypsässä iässä olevaa vapaata löytänyt hennon elämänlangn,millä jatkaa.
        Kaikki kirjoittajat ovat hienosti oivaltaneet ja auttaneet matkaani eteenpäin.
        Kauneimmat kiitokseni


    • 8-18

      Leskille yleisesti sanon vain---on yksi elämä ja se on sinulla.

      Ikä ei ole haitta--jos on edellisys elämään.

      • Leski

        Ap kirjoittaa
        Nyt kun olen syventynyt lesken ihmeelliseen maailmaan,olen huomannut eräitä asioita.
        Kun mies kuulee,että on leski,hän tietää ainakin sen,että puoliso ei koskaan palaa.
        Näin ei ole laita välttämättä esim. avioerossa.
        Leski on tietty haavoittuvimillaan,mutta myös rohkea.
        Käynyt läpi kovan elämänkoulun.
        Miehelläkin on helpompi puhua omista vaikeuksistaan,kun tietää lesken uineen tosi syvissä vesissä.
        Toinen asia,minkä olen huomannut omalta kohdaltani on se,että olen täysin aito,oma itseni.
        Jos en näin kelpaa,meikittömänä,kotiasussa jne.,ei voi mitään.
        Ennen olen selvästi yrittänyt miellyttää kaikkia ja kaikkea.
        Leskeys on siis myös,onkohan tämä kliseistä,vahvistanut ja auttanut ymmärtämään asioita eri vinkkelistä.


      • @^@
        Leski kirjoitti:

        Ap kirjoittaa
        Nyt kun olen syventynyt lesken ihmeelliseen maailmaan,olen huomannut eräitä asioita.
        Kun mies kuulee,että on leski,hän tietää ainakin sen,että puoliso ei koskaan palaa.
        Näin ei ole laita välttämättä esim. avioerossa.
        Leski on tietty haavoittuvimillaan,mutta myös rohkea.
        Käynyt läpi kovan elämänkoulun.
        Miehelläkin on helpompi puhua omista vaikeuksistaan,kun tietää lesken uineen tosi syvissä vesissä.
        Toinen asia,minkä olen huomannut omalta kohdaltani on se,että olen täysin aito,oma itseni.
        Jos en näin kelpaa,meikittömänä,kotiasussa jne.,ei voi mitään.
        Ennen olen selvästi yrittänyt miellyttää kaikkia ja kaikkea.
        Leskeys on siis myös,onkohan tämä kliseistä,vahvistanut ja auttanut ymmärtämään asioita eri vinkkelistä.

        Hyvä, saadaan tämäkn ketju jauhettua kohta poikki!


      • Leski
        @^@ kirjoitti:

        Hyvä, saadaan tämäkn ketju jauhettua kohta poikki!

        Ap kirjoittaa.Olen päässyt leskeydessäni huimia askeleita eteenpäin. Miehen nimi on poissa ovesta,passista olen leikannut kulman pois. En enää aamulla kata kahta kahvikuppia. Painajaiset ovat hävinneet. Olen tutustunut paikalliseen kylätoimintaan ja ollut kioskissa töissä. Lenkkeilen paljon ja nautin mahtavasta luonnosta.
        Lenkkikaverin,miehen siis, kanssa lähdemme risteilylle A-luokan yhteisessä hytissä.
        Elämä hymyilee ainakin tällähetkellä,ja olen avoin kaikelle uudelle ja jännittävälle.
        Sydämessäni on aina paikka miesvainajalleni,mutta tilaa on myös uudelle.


    • Lukematta muita vastaan että silloin, kun surutyö on tehty ja suhde ei jää laastarisuhteeksi tai ole pakopaikka omilta tunteilta.

    • höpsismi auttaa

      Lisää pökköä pesään.

      • Leski

        Aloittaja
        Surutyö on tehty. Nyt tunnen olevani kokonainen. Riennän kevyin askelin varhain aamulla lenkille ja olen energiaa täynnä.
        Leivoin aamulla lämpimäisiä ja vein ne eräälle hyvin tärkeälle henkilölle.


    • hellurei vaan

      Mitäpä te arvon immeist ootte mieltä seuraavasta?
      Itselläni on kiihkeä salasuhde (olen siis naimisissa) 60v leski-miehen kanssa
      ja nautin joka sekunnista hänen kanssaan. Tänäänkin meillä oli ihana 3 h kestävä seksihetki... Hän on todella taitava sängyssä ja en todellakaan ole pistänyt hanttiin vaikka aloimme tavallaan vahingossa suhteeseen vaikka tiesin että hän on leski ja itse olen naimisissa toisen kanssa. Nautimme vain toistemme seurassa olemisesta.

      • Leski

        Ap vastaa
        Kun tunnut olevan onnellinen,asia on OK. Hyvä tietää että 60 mies on vielä rautaa.


    • ;))

      En mitään mieltä.

      Ei kai aikuisen ihmisen tarvitse pyytää siunaustaan omille tekemisilleen?
      Kaikkea hyvää ja kaunista

    • :::<<<(((

      Eikö taatana näitä tata kilometliä pitkiä alotuktia voi jo kuopata hellan lauhaan :

      • voi veljet

        Jos yksi painuu, kaksi samasta aiheesta ilmestyy palstalle.


    • piparminttuli

      Hienoahan se on jos pystyy vielä menettämisen jälkeen aloittamaan uuden suhteen. Mutta mielestäni sellainen yksi vuosi olisi hyvä aika. Ja ihan iästä riippumatta.

      Siinä muuten käy helposti niin että siitä toisesta tulee kuolleen puolison korvike. Ja se ei ole sitä toista kohtaan oikein.

      Ensin itse pitää päästä selville vesille ja sitten vasta aloittaa uutta elämää. Suru ei häviä koskaan sen kanssa vain oppii elämään. Ja vuosi ei edes kaikille riitä asian käsittelyyn. Valitettavasti puhun kokoemuksesta.

    • ei sääntöä

      Silloin kun löytää sopivan jonka kanssa haluaa suhteilla.

      • löysi ja menetti jo

        Johan se tuossa suhteilikin ja oli niiiiin ihastunut, mutta mies ei vaikuttanut olevan oikein tyytyväinen pesään, kun kerran testasi ja heitti lesken menemään kuin vanhan lapasen.


    • on muutakin

      Tuo et taitava sängyssä jotenkin huvittaa, mitä taitoja pitää olla silloin kun oikeasti toisesta pitää?

      Miehet vois lopettaa heti alkuunsa tuon viriilisyyden mainostamisen, ei sitä vaan jaksa, mielummin on ilman miestä.

    • tässä kaiki mitä -

      nainen kaipaa.



      Katsokaa luontoa, ei siellä taidosta ole kysymys, siellä on kiima joka ajaa uroksia naaraitten perään,
      samoin ihminen on kuin eläin,
      ei ihminen taitoa tarvitse seksiin, pelkkä kiima eli rakkaus riittää,
      kiima on naiselle kaikki se mitä ikinä nainen kaipaa,
      kaikki ylimääräinen " taito " hössöytys
      ( kaikenlainen nuoleskelu sun muut luonnottomuudet ) lähinnä tympii, menee loputki halut heti taivaan tuuliin,
      olkaa luonnolisia ihmisiä seksi ei kaipaa erikoisia taitoja,
      muistakaa se on se kiima parasta hunajaa ihmisessä, se riittää.

    • 8888888888

      Ei ole mitään aikaa.Jos tuntuu sydämmessä niin.Ei muuta kun uusi kaveri vain.Kerran me olemme täälä.Onnea matkaan!!

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe