Pertsa2012 se synnistä vapautettu ihminen ei löydy

Balttis pertaslle

Itseään lihanmukaan tuntien ikäänkuin vain "peiliin katsomalla", vaan kaikessa vaellusta myöten vain Jeesukseen Kristukseen katsomalla, eli häneen joka on kuollut pois synnistä, - nimittäin meidän synneistämme jotka hän kantoi ruumiinsa kuoleman kautta hautaansa, - nousten kuolleista ilman syntiä - ja me myös hänessä !

56

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "täysin synnitön"

      Olemme löytäneet ihmemiehen, joka kuvittelee olevansa synnitön.

      Tuo synnitön ei tosin osaa kirjoittaa edes nimiä oikein, mutta synnitön tuntuu juttujensa perusteella olevan.
      Pitääkö niin kiirettä monen koneen kanssa, että oikoluku on mahdotonta ?

      Vähintään kolmella koneella tuo retale päivystää palstaa ja on hyeenan lailla valmis herjaamaan kaikkea, kuten tässäkin on.

      Vastaapa pertsa nyt synnittömälle, kaikki tietävälle ) ) ) aaltoja.............

      • Mieti sitäkin

        "kaikkitietävyys" on sinun antamasi määre Balttikselle, joka ei sellaisena suinkaan itse esiinny, vaikka onkin pereheynyt usein asioihin joista keskustelee.


    • Balttis

      Muutan heti mieleni "synnittömyys kysymyksen suhteen" jos ja kun osoitat minun erehtyneen asiassa ja teet sen Jumalan sanan avulla. Tässä on kyse siis nimeomaan siitä mitä UT opettaa, eikä siitä miltä meistä itseemme katsomalla ihmisinä näyttää esim. lain edessä lihaamme tarkastellen. Laki on kuoleman virka kaikelle lihalle, ja koskekoon siihen kuka vaan, eläinkin senkin laki tappaa. Laki ja sen noudatattamin ei voi tehdä koskaan ketää eläväksi, ja siksi Jeesuskin oli lakiin nähden suhteessa siihen, meidän edestämme synniksi tehtynä - sen kuolemalla siitä pois kuolettava kaikkine käskyineen ja säädöksineen: ja siten hän vaputti nimeomaan kaikki lain alaiset sen kirouksesta: Room. 7:4-6 . 5Moos.21:22,23; 27:26. Huuto juutalaisten huuto ristiinaulitse oli lain alaisten aamen koko laille, koska se varmisti Kristuksen kuoleman kirottuna ja puuhun ripustettuna.

      • mak kaiver

        Sä oot pelle, etkä pysty millään selittämään itseäsi synnittömäksi.
        Jeesus on ainoa synnitön.


    • Balttis

      Ihmenen voi saada oikein hengen ilmestyken uskoon tultuaan siitä että: hän on kuollut pois synnistä, sen myötä että: hänen koko vanha ihmisensä on ristiinnaulittu yhdessä Kristuksen kanssa, ja että se Jeesus Kristus joka on kertakaikkiaan kuollut pois synnistä, elää hänessä - siis ilmestyneenä uskovaa Pyhässä Hengessä: Joh.14:16-20. Tällaisen "ilmestyksen" tuloksena, uskova voi ymmärtää että hän on uusi luomus Kristuksessa, ja että: itse Jeesus elää Henkensä kautta hänessä, kuten Paavali tämän viisauden ja ilmestyksen hengen saatuaan kirjoittaakin: "En enää elä minä vaan Kristus elää minussa". Tämä ei ole hengellistä ylpeyttä vaan seurausta siitä että: Jeesus on ilmoittanut itsensä ihmisessä, kuten hän teki Paavalissa, - eli se nisunjävä joka putosi maahan alkaa versota taivaallista elämää ja kokonaan uuden identiteetin.

      Jos ihminen sanoisi olevansa itse Jeesus, kyseessä olisi ilmeinen psykoosi, mutta kun ihminen todistaa olevansa osallinen Jeesuksen Kristuksen Hengestä, hän on itsenäinen persoona, vakkka onkin uusi luomus Kristuksessa ja Hengessä. Tätä tarkoittaa olla yhtä, Hengessä ja nimeomaan hebreankielen sanan "echad" mukaisesti, sillä tuo käsite yksi ei ole lukusana vaan merkitsee: olla yhtä, persoonina jotka tuo sana sisältää ja sisällyttää yhtenä itseensä.

      Pahin mahdollinen kasvuympäristö uudestisyntyneelle on sellainen yhteisö, jossa uudestisyntymättömät ihmiset ovat ryhtyneet uskovaisiksi, - ilman että ovat tulleet todellisesti osallisiksi myös "vanhan ihmisen kuolemasta" - ja he eivät voi lainkaa luonnollisina ihmisinä ilman Jumalan Hengen osallisuutta käsitää näitä asiota. Kun opetin kerran "vanhan ihmisen kuolemaa" luterilaisessa seurakunnassa raamattupiirissä, sen vetäjä tuli piirin päätyttyä luokseni ja sanoi minulle_: "Sinä xxxxxx opetat asiota joita "tavalliset ihmiset eivät voi ymmärtää - ja juttusi ylittävät tavallisen ihmisen ymmärryksen" Mitä siihen sanomaan sillä niinhän sanoo myös Jumalan sana vähän toisin sanoin:

      >> luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkiskeltava hengellisesti.

    • mak kaiver

      Kuka sen kissanhännän nostaa, ellei kissa itse.

      " : "Sinä xxxxxx opetat " tuo sensuroitu kohta tarkoittaa retale ? vai peräti synnitön?

    • Balttis

      Pahin paradoksi ja tilannekärjistymä aiheesta minun elämäni aikana oli se kun uskovien kastetilaisuuden jälkeen totesin aurinkorannikon pastorille:

      "Siinä toteutui sitten taas se vanhan ihmisen kuolema, hautaaminen".

      Johon pastori silmänräpyksessä:

      "Älä vaan väitä, että vanha ihminen on jo kuollut. Kuule se ei kuole ennenkuin sillä on kolme metriä multaa naaman päällä."

      Ja minä siihen myös heti: "Mutta Roomalaskirjeen kuudes luku sanoo niin, ja varsinkin jae 6:6."

      Johon pastori: "No se Raamattu nyt puhuu kaikenlaista".

      Siispä jos on pastoria uskominen aurinkorannikon turistikirkossa johtaa tilaisuuksia seillä mainiosti etälän lämmössä viihtyvä "vanha ihmien" - joka kertoilee myös kevennykseksi mukavia vitsejä ennen kolehdin keräämistä kevennykseksi.

    • Tätä en kaipaa

      Ainut asia mikä mikä sellä lämmässä minunkuulteni tuossa seurakunnassa uudestisyntyi sen 4 kk aikana kun turistikirkossa kävin oli "uusi vuosi", jonka uudestisyntymistä paikallinen pastori suitsutti monisanaisesti.

    • Balttis
      _______
      Tuossa puhutaan järkeä :

      1.Johanneksen kirje :
      1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

    • (Lut)erilainen

      Paavali piti itseään syntisenä kristityksi tultuaankin. 1. Tim. 1:15.

      • erkki.

        Niin pitää balttiskin, mutta tuo Pertsan esittämä Raamatunpaikka osoittaa:
        Vaikka olemme saaneet syntimme anteeksi Jeesuksen armahdettua meidät, tulee silti kilvoitella, koska olemme perisynnin alaisia ja lankeamme tämän tästä, ajatuksilla, sanoilla ja teoilla.

        Paavalikin julistaa, että tulee kilvoitella kohti voittopalkintoa ja sitä päivää, kun kohtaamme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.
        Meistä ei tule tämän vaelluksemme aikana synnittömiä, vaikka kuinka saisimme itkupotku raivareita, eikä varsinkaan silloin.

        Siunattua Juhannusta kaikille syntisille.


      • Balttis

        Tuossa kohdassa Paavali ei kuvaa itseään uudestisyntyneenä ihmisenä jossa Kristus on ottanut muodon ja ilmestynyt - ylösnouseena kuolleista ilman syntiä, vaan hän puhuu yleisesti siitä että:

        >> Kristus Jeesus on tullut maaimaan SYNTISIÄ PELASTAMAAN, joista minä olen suurin,


      • Balttis
        erkki. kirjoitti:

        Niin pitää balttiskin, mutta tuo Pertsan esittämä Raamatunpaikka osoittaa:
        Vaikka olemme saaneet syntimme anteeksi Jeesuksen armahdettua meidät, tulee silti kilvoitella, koska olemme perisynnin alaisia ja lankeamme tämän tästä, ajatuksilla, sanoilla ja teoilla.

        Paavalikin julistaa, että tulee kilvoitella kohti voittopalkintoa ja sitä päivää, kun kohtaamme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.
        Meistä ei tule tämän vaelluksemme aikana synnittömiä, vaikka kuinka saisimme itkupotku raivareita, eikä varsinkaan silloin.

        Siunattua Juhannusta kaikille syntisille.

        Jeesus on erimieltä kanssasi erkki, ja katsos kuinka hän opettaa juutalaisille aiheesta, miten vapautua synnin vallasta:

        >> Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille jotka olivat alkaneet uskoa häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät VAPAIKSI". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: "Te tultette vapaiksi". Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: JOKAINEN, JOKA SYNTIÄ HARJOITTAA ON SYNNIN ORJA. MUTTA ORJA EI PYSY TALOSSA IÄTI; Poika pysyy iäti. JOS POIKA TEKEE TEIDÄT VAPAIKSI, NIIN TE TULETTE TODELLISESTI VAPAIKSI.


      • erkki.
        erkki. kirjoitti:

        Niin pitää balttiskin, mutta tuo Pertsan esittämä Raamatunpaikka osoittaa:
        Vaikka olemme saaneet syntimme anteeksi Jeesuksen armahdettua meidät, tulee silti kilvoitella, koska olemme perisynnin alaisia ja lankeamme tämän tästä, ajatuksilla, sanoilla ja teoilla.

        Paavalikin julistaa, että tulee kilvoitella kohti voittopalkintoa ja sitä päivää, kun kohtaamme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.
        Meistä ei tule tämän vaelluksemme aikana synnittömiä, vaikka kuinka saisimme itkupotku raivareita, eikä varsinkaan silloin.

        Siunattua Juhannusta kaikille syntisille.

        Piti sanoman vielä, että myös armahdetuille syntisille.
        - vaikkei synnitömiä silti ollakaan.


      • (Lut)erilainen
        Balttis kirjoitti:

        Tuossa kohdassa Paavali ei kuvaa itseään uudestisyntyneenä ihmisenä jossa Kristus on ottanut muodon ja ilmestynyt - ylösnouseena kuolleista ilman syntiä, vaan hän puhuu yleisesti siitä että:

        >> Kristus Jeesus on tullut maaimaan SYNTISIÄ PELASTAMAAN, joista minä olen suurin,

        Jos väitteesi pitäisi paikkansa, niin tuossa kohtaa pitäisi lukea, että "Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olin suurin." Mikään tekstissä itsessään ei anna ymmärtää, että Paavali puhuisi menneistä. Aikaisemmissa jakeissa, joissa hän puhuu menneistä, hän käyttää menneen ajan aikamuotoja, mutta tässä kohtaa hän ei käytä.


      • erkki.
        Balttis kirjoitti:

        Jeesus on erimieltä kanssasi erkki, ja katsos kuinka hän opettaa juutalaisille aiheesta, miten vapautua synnin vallasta:

        >> Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille jotka olivat alkaneet uskoa häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät VAPAIKSI". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: "Te tultette vapaiksi". Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: JOKAINEN, JOKA SYNTIÄ HARJOITTAA ON SYNNIN ORJA. MUTTA ORJA EI PYSY TALOSSA IÄTI; Poika pysyy iäti. JOS POIKA TEKEE TEIDÄT VAPAIKSI, NIIN TE TULETTE TODELLISESTI VAPAIKSI.

        No eipä taida olla, kuulun niihin toisiin lampaisiin, joista Jeesus puhuu.
        En siis ole juutalainen , mutta Jeesus tarkoittaa sanansa myös heille.

        Outoa on tuo Raamatun vääntösi, väität kaikkia opetuksia vastaan, ehkä vaan siksi, että haluat sanoa sen viimeisen sanan.
        Sittemmin alat selitellä juttujasi pitkillä litanioillasi.

        Olen uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja, vuodesta - 79.


      • Balttis
        erkki. kirjoitti:

        No eipä taida olla, kuulun niihin toisiin lampaisiin, joista Jeesus puhuu.
        En siis ole juutalainen , mutta Jeesus tarkoittaa sanansa myös heille.

        Outoa on tuo Raamatun vääntösi, väität kaikkia opetuksia vastaan, ehkä vaan siksi, että haluat sanoa sen viimeisen sanan.
        Sittemmin alat selitellä juttujasi pitkillä litanioillasi.

        Olen uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja, vuodesta - 79.

        Osoita missä teen niin erkki.


      • Balttis
        (Lut)erilainen kirjoitti:

        Jos väitteesi pitäisi paikkansa, niin tuossa kohtaa pitäisi lukea, että "Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olin suurin." Mikään tekstissä itsessään ei anna ymmärtää, että Paavali puhuisi menneistä. Aikaisemmissa jakeissa, joissa hän puhuu menneistä, hän käyttää menneen ajan aikamuotoja, mutta tässä kohtaa hän ei käytä.

        Koko asiayhteys puhuu juuri siitä, eli Paavai sanoo tulleensa jopa Jumalan syntisille osoittaman laupeuden esikuvaksi.

        Hän koki olevansa Jumalan seurakunnan eli Kristuksen Jeesuksen vainoojana maailman suurin syntinen.

        Näinhän ei ole vaan ne jotka ovat pitäneet Jumalan vapaita seurakuntia ja niiden jäseniä läpi kirkkohistorian "teuraslampaina", ja tapattaneet heitä uhripalveluksena kirkkojen jumalalle ovat paljon historiallisesti Paavalia suurempia syntisiä.


      • Balttis erkille
        erkki. kirjoitti:

        Piti sanoman vielä, että myös armahdetuille syntisille.
        - vaikkei synnitömiä silti ollakaan.

        Jäit siis syntiseksi? Eikös Jeesus Kristus kantanutkaan sinun kaikkia syntejäsi ruumiissaan ristinpuuhun ja vienyt niitä kuoltuaan siellä puolestasi kirkottuna syntisenä, hautaansa kuoleman osaksi?

        Sinäkö olet itsellesi jättänyt syntejä vielä joita ei Jeesus ottanutkaan pois?


      • erkki.
        Balttis kirjoitti:

        Osoita missä teen niin erkki.

        Olet kirjanoppineiden kaltainen, tietoa on, mutta tahto puuttuu.

        esim." älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin sanon"

        Tässä kohti.


      • Balttis
        erkki. kirjoitti:

        Olet kirjanoppineiden kaltainen, tietoa on, mutta tahto puuttuu.

        esim." älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin sanon"

        Tässä kohti.

        Kyllä se mitä kirjoitan on sellaista jonka tulee Jumalan sanan tarkan ja täsmällisen tutkimisen yhteydessä uskossa omaksuen sulautua kanssamme, niin ettei se sana jää vain tyhjäksi tai kuoleeksi kirjaimeksi: Hebr.4:2 ; ja varoittavia erimerkkejä sanan ohi kulkeutumisestakin riittää kyllä valitettavan paljon.


      • (Lut)erilainen
        Balttis kirjoitti:

        Koko asiayhteys puhuu juuri siitä, eli Paavai sanoo tulleensa jopa Jumalan syntisille osoittaman laupeuden esikuvaksi.

        Hän koki olevansa Jumalan seurakunnan eli Kristuksen Jeesuksen vainoojana maailman suurin syntinen.

        Näinhän ei ole vaan ne jotka ovat pitäneet Jumalan vapaita seurakuntia ja niiden jäseniä läpi kirkkohistorian "teuraslampaina", ja tapattaneet heitä uhripalveluksena kirkkojen jumalalle ovat paljon historiallisesti Paavalia suurempia syntisiä.

        Asiayhteydessäänkin Paavalin lause tarkoittaa sitä, että hän on pitänyt itseään kirjoittamishetkellä syntisenä. Tämän asian kieltäminen ei tee oikeutta tekstille.


      • Balttis
        (Lut)erilainen kirjoitti:

        Asiayhteydessäänkin Paavalin lause tarkoittaa sitä, että hän on pitänyt itseään kirjoittamishetkellä syntisenä. Tämän asian kieltäminen ei tee oikeutta tekstille.

        Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta minusta tuossa Paavali kertoi nimeomaan siitä armosta, jonka hän sai kääntymyksensä hetkellä, suurena syntisenä ja seurakunnan vainoojana.


      • erkki.
        Balttis erkille kirjoitti:

        Jäit siis syntiseksi? Eikös Jeesus Kristus kantanutkaan sinun kaikkia syntejäsi ruumiissaan ristinpuuhun ja vienyt niitä kuoltuaan siellä puolestasi kirkottuna syntisenä, hautaansa kuoleman osaksi?

        Sinäkö olet itsellesi jättänyt syntejä vielä joita ei Jeesus ottanutkaan pois?

        Äläpä syyttele siellä, kaikki syntini Jeesus todellakin sovitti golgatan keskimmäisellä ristillä.
        Mikä herjaaja noin esiintyy, niinkuin sinä ?


      • (Lut)erilainen
        Balttis kirjoitti:

        Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta minusta tuossa Paavali kertoi nimeomaan siitä armosta, jonka hän sai kääntymyksensä hetkellä, suurena syntisenä ja seurakunnan vainoojana.

        Kyllä hän puhuu armosta, mutta myös siitä, kuinka hän kristittynäkin on edelleen syntinen.


    • Balttis pertsalle

      Tämä ei kumoa sitä että uudestisyntynyt ihminen on synnitön, vaikka hän saattaa synnin sokaisemana siihen langetakin, hän ei kuitenkaan saata siinä elää. Elkä tässä kohdassa puhtaan siitä että uskovakin voi langeta yksittäisiin synteihin, sokaudessaan ja likinäköisyydessään, ja nämä annetaa tunnustamisen yhteydessä anteeksi, ja Jumala puhdistaa näin uskovan synnistä; sehän on tuon lupauksen sisältö tuossa kohdassa, eli Jumala on näin synnintunnustuksen seurauksena uskollinen ja vanhurskas ja PUHDISTAA MYÖS MEIDÄT KAIKESTA SYNNISTÄ.

      Tämän asian rinnakkaisjakeena voisi pitää myös kohtaa jossa puhutaan synnin harjoittamisesta: 1 Joh. 3:7-9 - jossa puhtaan ei vain "lankeamisesta yksittäiseen syntiin", vaan jatkuvasta synnin alla elämisestä eli synnin harjoittamisesta:

      Siinä sanotaan: "saata synytiä harjoittaa, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä (Pyhä Henki) eikä hän saata syntiä hajoittaa." Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana.

      Tätä ennen saman luvun jakeessa 5; Jeesuksesta sanotaan: "Me TIEDÄMME HÄNEN ILMESTYNEEN OTTAMAAN POIS SYNNIT, ja hänessä ei ole syntiä.

      • Balttis sanoi :
        Tämä ei kumoa sitä että uudestisyntynyt ihminen on synnitön, vaikka hän saattaa synnin sokaisemana siihen langetakin, hän ei kuitenkaan saata siinä elää.
        __________
        Tuo on nyt suurin piirtein totta vaikkakin alttius syntiin lankeamiselle on meissä aina.
        _______________________________
        "Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana. "

        Tuohon voin myöskin yhtyä.
        __________
        "Siinä sanotaan: "saata syntiä harjoittaa, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä (Pyhä Henki) eikä hän saata syntiä harjoittaa." Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana. "

        Aivan niin.
        Minusta vaikuttaa että vain ilmaisemme asiat eri tavoin ,mutta tarkoitamme
        kuitenkin samoja periaatteita?
        __________


      • Balttis pertsalle
        pertsa2012 kirjoitti:

        Balttis sanoi :
        Tämä ei kumoa sitä että uudestisyntynyt ihminen on synnitön, vaikka hän saattaa synnin sokaisemana siihen langetakin, hän ei kuitenkaan saata siinä elää.
        __________
        Tuo on nyt suurin piirtein totta vaikkakin alttius syntiin lankeamiselle on meissä aina.
        _______________________________
        "Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana. "

        Tuohon voin myöskin yhtyä.
        __________
        "Siinä sanotaan: "saata syntiä harjoittaa, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä (Pyhä Henki) eikä hän saata syntiä harjoittaa." Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana. "

        Aivan niin.
        Minusta vaikuttaa että vain ilmaisemme asiat eri tavoin ,mutta tarkoitamme
        kuitenkin samoja periaatteita?
        __________

        Toivotaan näin ja ainahan voimme vuorovaikuttavassa keskustelussa kasvaa ja vahvistua yhteisessä uskossamme, eli ei niin että sitä toisen uskoa tulisi hallita tai vallita, vaan vahvistaa ja tukea sen rohkeutta omIstaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen KIRKKAUDEN OSALLISUUDEN evankeliumin kautta.


      • öylätty

        Balttis!

        Sano nyt hyvä mies viimein,o nko langennut ihminen syntinen , vai synnitön, oli sitten lankeemus miten lyhyt tahansa.Entä jos hän ei edes tunnusta lankeemustaan synniksi. Olettaako hän edelleen saavansa armon - "joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ,saa armon!" Entä mikä ero on lankeemuksen ja harjoittamisen välillä?. Räikeissä tapauksissa asia on selvä. Pääsääntöisesti "harjoittaja" ei ole minkään sortin vakavasti otettava uskova,
        Mutta entä, jos lankeemuksen välissä on kuukausi, vuosi, vuosikymmen, tai puoli tuntia?
        Sinun lutherfobiasi estää sinua näkemästä muidenkin kuin oman puolesi näkemykset aitoina pyrkimyksinä. Sinun näkemyksesi on tiukan juridinen, lupauksiin ja periaatteisiin sitoutuva ja siinä mielessä aivan oikea. Me muut otamme huomioon käytännön, toki samaa absoluuttista synnittömyyttä perustana pitäen sovituksen puolesta, mutta elämän ja Sanan opastamana, ettei asia ole aivan pelkkää julistautumista.


      • Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

        Balttis sanoi :
        Tämä ei kumoa sitä että uudestisyntynyt ihminen on synnitön, vaikka hän saattaa synnin sokaisemana siihen langetakin, hän ei kuitenkaan saata siinä elää.
        __________
        Tuo on nyt suurin piirtein totta vaikkakin alttius syntiin lankeamiselle on meissä aina.
        _______________________________
        "Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana. "

        Tuohon voin myöskin yhtyä.
        __________
        "Siinä sanotaan: "saata syntiä harjoittaa, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä (Pyhä Henki) eikä hän saata syntiä harjoittaa." Siis Jumalan siemen joka on uskovassa estää häntä elämästä synnissä ja hajoittamasta sitä jatkettuna elämäntapana. "

        Aivan niin.
        Minusta vaikuttaa että vain ilmaisemme asiat eri tavoin ,mutta tarkoitamme
        kuitenkin samoja periaatteita?
        __________

        Tuon alttiuden muodastaa meissä meidän lihamme, ja synti joka elää ja voi hyvin maailmassa jonka keskelle joudumme vielä "kiusattuinakin" elämään, ja tämä ei johdu siitä etteikö "vanhaa ihmistä" ei olisi ristiinaulittu jo kerran ja lopullisesti yhdessä Kristuksen kanssa ristillä - Jumalan toimesta; - vaan se johtuu siitä ettei Jumalan Hengelle vihamielinen "lihan mieli", tai toisin sanoen "jäsenten laki ruumissamme" - joka on vielä voima meissä, tahdo alistua Jumalan Hengen hallintaan, vaan sen mieli sotii omaansa etsien "ruumiin alennustilan ruumiissamme" Henkeä vastaan, ja voi jopa onnistua pettemään tai sokaisemaan meidät, varsinkin, jos se saa niin suuren vallan että kuvittelemme ettei vanha ihminen olekkaan kuollut ja ristiinaulittu, tai "unhoitamme puhdistuneemme entisistä synneistä", sillä juuri tieto tuosta on puhdistuksesta ja vanhan ihmisen kuolemasta on ase syntyi ja lihan mieltä vastaan. Me joudumme elämään vielä lunstamattomassa ruumiissa, ja siinä vaikkuttavan "jäsenten lain" ja "lihan mielenkin" ahditamana, ja sen mieltä ja sitä Hengellä kuolettaen, - odottaen kokonaisvaltaista ja lopullista ruumiimmekin lunastamista Kristuksen kirkkauden ruumiin kaltaisuuteen, ja siinä ruumiissa ei lihan mieli enää sodi Henkeä vastaan.


      • Balttis pertsalle kirjoitti:

        Toivotaan näin ja ainahan voimme vuorovaikuttavassa keskustelussa kasvaa ja vahvistua yhteisessä uskossamme, eli ei niin että sitä toisen uskoa tulisi hallita tai vallita, vaan vahvistaa ja tukea sen rohkeutta omIstaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen KIRKKAUDEN OSALLISUUDEN evankeliumin kautta.

        Balttis pertsalle sanoi :
        Toivotaan näin ja ainahan voimme vuorovaikuttavassa keskustelussa kasvaa ja vahvistua yhteisessä uskossamme, eli ei niin että sitä toisen uskoa tulisi hallita tai vallita, vaan vahvistaa ja tukea sen rohkeutta omIstaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen KIRKKAUDEN OSALLISUUDEN evankeliumin kautta.
        ___________
        Tiedän saavani Herraltani oikeudenmukaisen tuomion , kun aika koittaa ja suhtaudun
        asiaan luottavaisin mielin.

        Keskustelumme osoitti että olemme pääasioissa yhtä mieltä pienen sopuisan
        sanailun jälkeen ja se on hyvä.


      • Balttis
        öylätty kirjoitti:

        Balttis!

        Sano nyt hyvä mies viimein,o nko langennut ihminen syntinen , vai synnitön, oli sitten lankeemus miten lyhyt tahansa.Entä jos hän ei edes tunnusta lankeemustaan synniksi. Olettaako hän edelleen saavansa armon - "joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ,saa armon!" Entä mikä ero on lankeemuksen ja harjoittamisen välillä?. Räikeissä tapauksissa asia on selvä. Pääsääntöisesti "harjoittaja" ei ole minkään sortin vakavasti otettava uskova,
        Mutta entä, jos lankeemuksen välissä on kuukausi, vuosi, vuosikymmen, tai puoli tuntia?
        Sinun lutherfobiasi estää sinua näkemästä muidenkin kuin oman puolesi näkemykset aitoina pyrkimyksinä. Sinun näkemyksesi on tiukan juridinen, lupauksiin ja periaatteisiin sitoutuva ja siinä mielessä aivan oikea. Me muut otamme huomioon käytännön, toki samaa absoluuttista synnittömyyttä perustana pitäen sovituksen puolesta, mutta elämän ja Sanan opastamana, ettei asia ole aivan pelkkää julistautumista.

        Minulla ei ole mitään Lutherfobiaa vaikka olen melkein koko elämäni ajan tutkinut hänen teologiaansakin, ja joskus jopa sen pettämänä opettanut sitä evankeliumin yksipuolista väärennöstä, jota usein luterilaiset laki < > evankeliumi yhdistelmänä aitona evankeliumina ihmisille tarjoilevatkin - jättäen heidät sekä lain että synnin alle, ja vieläpa siksi että he opettavat sekä väärennettyä evankeljumia, että sen ohessa väärennettyä lakia - ja lain toista käyttöä pakanakansoille suunnatun aidon evankeliumin vastaisesti, sen joka vanhurskautta pakanat ILMAN LAKIA - NIINKUIN HEIDÄN HENGELLINEN KANTAISÄNSÄKIN Aabraham vanhurskautettiin uskosta Herraan, - n. 430 vuotta ennen lain antamista: 1 Moos.15:6 - jumalattomana ja ilman ympärilaikkaustakin.


      • öylätty
        Balttis kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään Lutherfobiaa vaikka olen melkein koko elämäni ajan tutkinut hänen teologiaansakin, ja joskus jopa sen pettämänä opettanut sitä evankeliumin yksipuolista väärennöstä, jota usein luterilaiset laki < > evankeliumi yhdistelmänä aitona evankeliumina ihmisille tarjoilevatkin - jättäen heidät sekä lain että synnin alle, ja vieläpa siksi että he opettavat sekä väärennettyä evankeljumia, että sen ohessa väärennettyä lakia - ja lain toista käyttöä pakanakansoille suunnatun aidon evankeliumin vastaisesti, sen joka vanhurskautta pakanat ILMAN LAKIA - NIINKUIN HEIDÄN HENGELLINEN KANTAISÄNSÄKIN Aabraham vanhurskautettiin uskosta Herraan, - n. 430 vuotta ennen lain antamista: 1 Moos.15:6 - jumalattomana ja ilman ympärilaikkaustakin.

        balttis!

        En ole puhunut luterilaisesta teologiasta mitään, taas sotket asioita, En ole edes luterilainen. Sinä vaan OLETAT, että kaikki, jotka eivät huuda aamenta mielipiteillesi , ovat luterilaisia, Olen hyvin monessa asiassa eri mieltä luterilaisten kanssa, vaikka koetan ymmärtää heidän teologiset perustelunsa.
        Itse olet muissa yhteyksissä kertonut, mitä mieltä olet muista, myös vapaista suunnista, Itse sen tiedät, eri asia on, että tunnustatko.
        Mikä kysymyksessäni on niin arkaa, ettei sitä voi edes hipaista vastauksessa?
        P.S. Öylättejäkin näkyy, pi-ru vieköön olevan niin, että päät yhteen kolisee!
        Pitänee luopua siitä, ja siirtyä vaikka "oblatkaan"!


    • lkjhgfd

      Lopeta JEESUKSEN NIMEEN VALEHTELUT!
      Jeesus EI OLE kaikkien kaikkia syntejä sovittanut joten älä jatkossa valehtele!
      JONKINLAISTA REHELLISYYTTÄ PITÄS saatanaakin palvelevien noudattaa!

      Jeesus on Isän; Jumalan antaman Lain vahvistanut joten eksytät uskomaan ettei se LAKI olis muka voimassa!

      Jeesus SOVITTI syntiin/rikoksiin toisten taholta pekotettujen synnit/rikokset.
      Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomio istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
      Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

      HÄPEÄ paavalisi ja saatananne kanssa!!!

      • JESHUAN SEURAAJA!
        ÄLÄ TAPA ! ÄLÄ MURHAA ! ÄLÄ TAPATA IHMISIÄ !
        ENNEMMIN ON KUUNNELTAVA JUMALA KUIN IHMISTÄ JA JUMALATONTA HALLITSIJAA JA HÄNEN HOVIVÄEN JUMALATTOMIA PÄÄTÖKSIÄ!
        (näin on Abba Jumalan tahto tänään kaikissa maailman valtioissa, ollut kaikkina historian aikakausina)

        Raamatun mukaan yksilön ihmisen vastuu ei poistu Jumalan silmissä jos ihminen tappaa, murhaa tai tapattaa lähimmäisen esivallan käskyttämänä!
        (lue Jeshuan vuorisaarna http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuorisaarna )

        Synti ei poistu vaikka jonkin valtion esivalta käskee Jeshuan seuraajia tappamaan, yleensä pienen valtaeliitin hyväksi! Näin on ollut useiden sukupolvien kohdalla, jokaisella sukupolvella on omat hirmuhallitsija tässä ajassa.

        Lähi historia...
        Suomessa 1917-18 silloinen evlut suuntauksen arkkipiispa sanoi köyhällistö punaisten tappamista heidän jumalan tahdoksi kun köyhällistö lampaat halusi määräosan leipää ja pois orjuudesta. Samoin Martin Lutherin aikaa Saksan talonpoikaiskapinassa kun köyhällistö halusi pois orjuudesta ja määräosan leipää. Tänään marttyyrien ja pyhien veri huutaa taivaassa... Koska kostat meidän veremme! kertoo ilmestyskirja. Lähtekäää ulos evlut portto babylon baabelista jotta ette tule heidän synteihin osalliseksi (jer.51:6-9,2.kor.6:14-18,room.1:18-32,ilm.17-18 ojentautumiskehoitus hebr.11:1, room.12:2,apt.2:40).

        Se että Jeshuaa seuraava uskova on vallinnut työpaikaksi jonkin valtion armeijan tai poliisin on ihmisen oma valinta. (myös natsi-saksassa oli esivalta ja samoin pohjois-Koreassa jne...esivalta tulee vielä käskemään ottakaa 666 mikrosiru)

        "...Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa..."
        - Ef.6:12

        Jos ihminen itse tapetaan tai kuolee sen tähden että kieltäytyy tapppamasta toisia ihmistä tai ihmisiä niin....

        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        - Joh.15:12-20

        Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
        - Apt.4:19

        Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
        - Apt.5:29

        "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        - Joh.16:1-3

        "...Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa..."
        - Ef.6:12

        Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.
        Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.
        - 1.Moos.9:5-6

        Joka lyö ihmistä, niin että tämä kuolee, se rangaistakoon kuolemalla.
        - 2.Moos.21:12

        Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.
        - 3.Moos.24:17

        Joh.16:1-3, Joh.18:36, Ef.6:12, 2.Kor.10:3-6, Apt.4:19, Apt.5:29, 1.Moos.9:5-6, 2.Moos.21:12, 3.Moos.24:17


      • israelson kirjoitti:

        JESHUAN SEURAAJA!
        ÄLÄ TAPA ! ÄLÄ MURHAA ! ÄLÄ TAPATA IHMISIÄ !
        ENNEMMIN ON KUUNNELTAVA JUMALA KUIN IHMISTÄ JA JUMALATONTA HALLITSIJAA JA HÄNEN HOVIVÄEN JUMALATTOMIA PÄÄTÖKSIÄ!
        (näin on Abba Jumalan tahto tänään kaikissa maailman valtioissa, ollut kaikkina historian aikakausina)

        Raamatun mukaan yksilön ihmisen vastuu ei poistu Jumalan silmissä jos ihminen tappaa, murhaa tai tapattaa lähimmäisen esivallan käskyttämänä!
        (lue Jeshuan vuorisaarna http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuorisaarna )

        Synti ei poistu vaikka jonkin valtion esivalta käskee Jeshuan seuraajia tappamaan, yleensä pienen valtaeliitin hyväksi! Näin on ollut useiden sukupolvien kohdalla, jokaisella sukupolvella on omat hirmuhallitsija tässä ajassa.

        Lähi historia...
        Suomessa 1917-18 silloinen evlut suuntauksen arkkipiispa sanoi köyhällistö punaisten tappamista heidän jumalan tahdoksi kun köyhällistö lampaat halusi määräosan leipää ja pois orjuudesta. Samoin Martin Lutherin aikaa Saksan talonpoikaiskapinassa kun köyhällistö halusi pois orjuudesta ja määräosan leipää. Tänään marttyyrien ja pyhien veri huutaa taivaassa... Koska kostat meidän veremme! kertoo ilmestyskirja. Lähtekäää ulos evlut portto babylon baabelista jotta ette tule heidän synteihin osalliseksi (jer.51:6-9,2.kor.6:14-18,room.1:18-32,ilm.17-18 ojentautumiskehoitus hebr.11:1, room.12:2,apt.2:40).

        Se että Jeshuaa seuraava uskova on vallinnut työpaikaksi jonkin valtion armeijan tai poliisin on ihmisen oma valinta. (myös natsi-saksassa oli esivalta ja samoin pohjois-Koreassa jne...esivalta tulee vielä käskemään ottakaa 666 mikrosiru)

        "...Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa..."
        - Ef.6:12

        Jos ihminen itse tapetaan tai kuolee sen tähden että kieltäytyy tapppamasta toisia ihmistä tai ihmisiä niin....

        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        - Joh.15:12-20

        Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
        - Apt.4:19

        Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
        - Apt.5:29

        "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
        He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
        - Joh.16:1-3

        "...Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa..."
        - Ef.6:12

        Mutta teidän oman verenne minä kostan; jokaiselle eläimelle minä sen kostan, ja myöskin ihmisille minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun.
        Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.
        - 1.Moos.9:5-6

        Joka lyö ihmistä, niin että tämä kuolee, se rangaistakoon kuolemalla.
        - 2.Moos.21:12

        Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.
        - 3.Moos.24:17

        Joh.16:1-3, Joh.18:36, Ef.6:12, 2.Kor.10:3-6, Apt.4:19, Apt.5:29, 1.Moos.9:5-6, 2.Moos.21:12, 3.Moos.24:17

        Jeshuan seuraajat TEILLÄ ON MYÖS MAALLISEN LAIN MUKAAN OIKEUS KIELTÄYTYÄ SOTILASKÄSKYISTÄ ! EX-SUOMI JA EU-Suomi on allekirjoittanut ja hyväksynyt tämä periaatteen. Alla oleva laki on vanha mutta voimassa ! Myös Kansainväliset ihmisoikeudet, Euroopan ihmisoikeudet ja Lissabonin sopimuksen ihmisoikeudet ovat voimassa!

        ps.miksi Suomen sodissa ( tulevissa? :/ ja lopunajan sodissa :( ) evlut suuntauksen arkkipiispat, piispat, kenttärovastit, sotilaspapisto EIVÄT ITSE sodissa juokse asekädessä pitkin metsiä ja sotaalueita, tappamassa Jumalan kuvaksi luotuja ihmisiä? Mutta heidän lampaansa kylläkin tappaa ja murhaa ja tapattaa. Jos ei suostu tappamaan uskoonsa ja omantuntoonsa vedoten niin. Heidän omat lampaat muiden lampaat voidaan kenttäoikeudenkäynnissä teloittaa pelkuruudesta jos pakenee rintamalta tai kieltäytyy tappamasta ihmisiä. Mutta ei heidän niitä palkkapaimenia, miksi "susia lampaiden vaatteissa" ei tapettu? He jakoi jopa Herran Pyhän ehtoollisen tappajille ja lähetti heidät heidän "pyhään" sotaan?

        4.10.2012 - Jatkosota - hävitty pyhä sota
        http://yle.fi/uutiset/jatkosota_-_havitty_pyha_sota/6321370
        Jyväskylän yliopistossa tarkastettavan väitöstutkimuksen mukaan suomalainen papisto maalasi jatkosodan aikaan retorisilla keinoilla kuvan pyhästä sodasta, joka lopulta hävittiin yksilön moraalin rappion vuoksi.

        21.4.2013 - Suomen pyhä sota
        http://www.hs.fi/sunnuntai/a1366431326821
        Suomalaiset papit puhuivat jatkosodasta pyhänä sotana, kertoo palkittu väitöskirja. Kristuksen sotilaat olivat "ristiretkellä", mutta ajautuivat "moraaliseen rappioon" ja "polttavaan erämaahan". Suomalaispappien vanhat puheet tuovat mieleen tämän päivän jihadistit.


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nürnbergin_oikeudenkäynti

        NURNBERGIN PERIAATTEET

        I periaate

        Jokainen joka tekee teon, joka on kansainvälisen oikeuden mukaan rikos, on siitä vastuussa ja häntä voidaan rangaista.

        II periaate

        Se seikka, ettei valtionsisäisen lainsäädäntö määrää rangaistusta teosta, joka on kansainvälisen oikeuden mukaan rikos, ei vapauta teon tekijää kansainvälisen oikeuden mukaisesta vastuusta.


        III periaate

        Se seikka, että kansainvälisen oikeuden tarkoittaman rikoksen tekijä toimii valtionpäämiehenä tai vastuullisena hallituksen toimihenkilönä, ei vapauta häntä kansainvälisen oikeuden mukaisesta vastuusta.


        IV periaate

        Se seikka, että henkilö toimii hallituksensa tai esimiehensä käskystä, ei vapauta häntä kansainvälisen oikeuden mukaisesta vastuusta, jos hänellä oli moraalisen valinnan tosiasiallinen mahdollisuus.


        V periaate

        Jokaisella kansainvälisen oikeuden tarkoittamasta rikoksesta syytetyllä on oikeus kunnolliseen oikeudenkäyntiin sekä tosiseikka- että oikeuskysymysten osalta.


        VI periaate

        Seuraavat rikokset ovat rangaistavia kansainvälisen oikeuden tarkoittamina rikoksina:

        (a) Rikokset rauhaa vastaan:
        (i) Hyökkäyssodan tai kansainvälisiä sopimus- tai muita velvoitteita loukkaavan sodan suunnittelu, valmistelu, aloittaminen tai käyttäminen.
        (ii) Osallistuminen yhteiseen suunnitelmaan tai salahankkeeseen minkä hyvänsä (i) kohdassa tarkoitetun teon toteuttamiseksi.

        (b) Sotarikokset:
        Sodankäynnin lakien ja tapojen loukkaukset, mukaanlukien miehitetyllä alueella tapahtuva tai miehitetyn alueen siviiliväestön murhaaminen, kielletty kohtelu tai pakkosiirrot pakkotyöhön tai missä hyvänsä muussa tarkoituksessa, sotavankien tai merenkulkijoiden murhaaminen tai kieletty kohtelu, panttivankien surmaaminen, julkisen tai yksityisen omaisuuden ryöstäminen, kaupunkien ja kylien umpimähkäinen tuhoaminen ja muu kuin sotilaallisen välttämättömyyden perustelema tuhoaminen.


        (c) Rikokset ihmisyyttä vastaan:
        Murha, joukkomurha, orjuuttaminen, pakkosiirto tai muu epäinhimillinen teko mitä hyvänäsä siviiliväestöä kohtaan, sekä poliittinen, rodullinen tai uskonnollinen vaino, kun sellaiset teot tehdään yhteydessä rikokseen rauhaa vastaan tai sotarikoseen.


        VII periaate

        Osallisuus VI periaattessa tarkoitettuun rikokseen rauhaa vastaan, sotarikokseen tai rikokseen ihmisyyttä vastaan on rikos kansainvälisen oikeuden mukaan.


        lähde;

        kirja: Oikeus kieltäytyä sotilaskäskyistä
        sivut: 143-145
        toimittaneet: Martin Scheinin ja Kirsi Tarvainen

        Suomen rauhanliitto
        YK-yhdistys ry
        Juristit rauhan ja eloonjäämisen puolesta ry

        Ei uutta auringon alla vaikka sukupolvet ja hallitsijat vaihtuvat!
        http://historianet.fi/arkielama/uskonnon-historia/ristiretket-pyha-sota


    • kui22

      "eikä siitä miltä meistä itseemme katsomalla ihmisinä näyttää esim. lain edessä lihaamme tarkastellen.

      "peiliin katsomalla", vaan kaikessa vaellusta myöten vain Jeesukseen Kristukseen katsomalla,"

      Eli sinä itse peiliin katsova lihaa ja verta oleva Baltis olet syntinen (kristinuskon mukaan), noinhan noissa lauseissasi toteat ihan itse.

      En ymmärrä miten miehellä on noin hirveän vaikeaa tunnustaan ettei ole virheetön (synnitön).

      Ateistikin tunnustaa olevansa epätäydellinen paljossa vaikka ei synnistä puhukaan

    • Balttis

      Jeesus Kristus on ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne jotka pyhitetään: ja vielä sellaisia kuin hän on olemme mekin tässä maailmassa Jumalan silmissä - Kristuksella kaunistettuina, ja hänen ympärilaikkauksellaankin Jumalan edessä Goltatalla suoritetun koko syntisen lihan poisriisumisen myötä, eli Kristuksen ympärileikkauksesta osallisina: Kol.2:9-15. Oikeita ympärileikkattuja olemme me jotka palvelemme Jumalaa Hengessä ja kerskaamme Jeesuksessa Kristuksessa emmekä luota lihaan. Ei meitä enää sen syntisen lihan mukaan tunneta, niin kuin ei meidänkänkään tule tuntea, sen jälkeen kun se vanha ihminen - synninorja joka ruumiissamme hallitsi, on kuollut, ja KATSO UUSI ON SIJAAN TULLUT: 2 Kor.5:14-17.

      • lkjhuygtfr

        MIKÄ PIRU SINUA RIIVAA NIIN PALJON, ETTÄ PILKKAAT JUMALAA JA JEESUSTA?

        JOS NAHOISSASI OLISI HITUNENKAAN IHMISYYTTÄ, NIIN HÄPEÄISIT!

        sinun jumalas, herra paavali järjestäköön sinulle paikan yhteisen herranne tulessa:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        PaavaliKAAN ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        saatanaa PALVELLEEN PAAVALIN OPIA JUMALAN JA JEESUKSEN NIMESSÄ EDUSTAVAT ON TODELLA saatanallisen TÖRKEITÄ!!!


    • Mieti sitäkin

      Näitä kannnattaa lukea, näistä voi oppia, - jos Jumala suo, ja miksei soisi jos mieli on nöyrä ja opinhaluinen.

    • Evita

      Vain Jeesuksessa ihminen on synnitön, itsessään ei. Vaikka uskovalle ei lueta hänen syntejään viaksi ja rangaistukseksi Jeesuksen tähden, ei se tarkoita, että ihminen itsessään olisi synnitön. Jeesus vain on ottanut hänen syntivelkansa kannettavakseen.

      • "Vain Jeesuksessa ihminen on synnitön, itsessään ei."

        Juuri niin.


      • kjhgf

        Jeesus EI OLE kaikkien kaikkia syntejä sovittanut joten....!

        Jeesus on Isän; Jumalan antaman Lain vahvistanut joten eksytät uskomaan ettei se LAKI olis muka voimassa!

        Jeesus SOVITTI syntiin/rikoksiin toisten taholta pekotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastaoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        usko ei ole totuutta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.

        Kannattee tarkoin miettiä mihin ja ketä uskoo....
        JEESUS ei ollut uskossa VAAN JUMALALLISUUDEN TIETOUDESSA.


      • lkjhgyt
        kjhgf kirjoitti:

        Jeesus EI OLE kaikkien kaikkia syntejä sovittanut joten....!

        Jeesus on Isän; Jumalan antaman Lain vahvistanut joten eksytät uskomaan ettei se LAKI olis muka voimassa!

        Jeesus SOVITTI syntiin/rikoksiin toisten taholta pekotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastaoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        usko ei ole totuutta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.

        Kannattee tarkoin miettiä mihin ja ketä uskoo....
        JEESUS ei ollut uskossa VAAN JUMALALLISUUDEN TIETOUDESSA.

        korjaus:
        "pekotettujen" pitää olla > pakotettujen


      • lkjhgyt
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Vain Jeesuksessa ihminen on synnitön, itsessään ei."

        Juuri niin.

        "Juuri niin"

        vai niin!!!

        Jumalan ja Jeesuksen Nimeen on paavalilais-luterilaisuuden opeilla tapettu ihmisiä. pikku lapsiakin noitarovioilla jne
        SEKÖ ON "juuri niin" Jeesuksenkin Nimissä esiintyvien rikollisuutta jota ihailet!

        Teoista rikollisen kristinuskon "juuri niin jeesus tunnetaan" saatanaksi:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

        jne


      • oiuyt

        Jeesus ei sovittanut kakkien kaikkia syntejä/rikoksia joten usko ja kaste ei pelasta! Sen Jeesus todisti opeillaan ja teoillaan; mm ottamalla ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin.
        Jeesus on ilmoittanut minne rikolliset herroineen joutuu:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Jeesus SOVITTI syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastaoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        usko ei ole totuutta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.


      • kjhuytr
        oiuyt kirjoitti:

        Jeesus ei sovittanut kakkien kaikkia syntejä/rikoksia joten usko ja kaste ei pelasta! Sen Jeesus todisti opeillaan ja teoillaan; mm ottamalla ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin.
        Jeesus on ilmoittanut minne rikolliset herroineen joutuu:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Jeesus SOVITTI syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastaoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        usko ei ole totuutta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.

        En ymmärrä mistä "Evita 23.6.2014 06:42" oppejaan repii!!!
        Laittais edes näyttöä oppiensa tueksi! ...vai häpeääkö todellista herraansa....


      • Balttis
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Vain Jeesuksessa ihminen on synnitön, itsessään ei."

        Juuri niin.

        Tai vielä tarkemmin ja Raamatun sanoin sanottuna: vain Kristuksen kuoleman kautta synnistä pois kuollut hänen kuolemaansa osallinen ihminen, kasteen haudassa käynyt ihminen on kuollut pois synnistä, - sieltä jo nyt ylösnousseena: Room. 6-luku - niinkuin Kristuskin: 1 Joh.4.16-19; Ef.5:14 - sen Jumalan edessä joka kuolleet eläviksi tekee.


      • Evita
        kjhuytr kirjoitti:

        En ymmärrä mistä "Evita 23.6.2014 06:42" oppejaan repii!!!
        Laittais edes näyttöä oppiensa tueksi! ...vai häpeääkö todellista herraansa....

        Se kirja on Raamattu ja Jeesus on Herrani. Entä itse, kun noin outoja kirjoittelet?


      • kjhgf kirjoitti:

        Jeesus EI OLE kaikkien kaikkia syntejä sovittanut joten....!

        Jeesus on Isän; Jumalan antaman Lain vahvistanut joten eksytät uskomaan ettei se LAKI olis muka voimassa!

        Jeesus SOVITTI syntiin/rikoksiin toisten taholta pekotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastaoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin sinunkin käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        usko ei ole totuutta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

        JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAMISET OVAT RIKOKSIA.

        Kannattee tarkoin miettiä mihin ja ketä uskoo....
        JEESUS ei ollut uskossa VAAN JUMALALLISUUDEN TIETOUDESSA.

        EVLUT SUUNTAUS JA SEN JOHTO ON YLIMIELISIÄ JA VILPILLISIÄ!
        Jeshuan seuraaja! Älä tapa ! Älä murhaa ! Älä tapata ihmisiä minkään esivallan käskystä ! Syntisi ei poistu Jumalan silmissä kun olet sisällä suuren porton tyttären evlut lahkossa! Älä edes kuvittele että sinä pystyisit sitä parantamaan! Lähtekää ulos sieltä jotta ette tule heidän synteihin osalliseksi ! (ilm.17-18, 2.kor.6:14-18). Eroamalla tuosta porton tyttärestä, evlut suuntauksesta. Et eroa Jeshuan morsiuseurakunnasta. Älä ajattele näin...

        - kerran evlut suuntauksessa aina evlut?
        - kerran mormooni aina mormooni?
        - kerran hellari aina hellari?
        - kerran katollinen aina katollinen?
        - jne....
        Eikä ulkopuolella heidän suuntauksia ole heidän mielestään Herran Jeshuan pelastusta! Evlut suuntauksen lahko on vapaamuurarien (noin 7000-8000), temppelinherrojen, pappisloosien, papittarien, homo lesbo pappien, korvausteologien, liberaaliteologien, ja kirkollisvaalien kautta eduskunta puolue lahkojen ohjaama iljetys! Jumalan lapsella on oikeus puhua Abba isän talossa mutta ei evlut suuntauksen lahkossa.
        http://www.eroakirkosta.fi

        Ekumeniassa ja evlut suuntauksessa (evlut = menestysteologiaa arkkipiispan palkka 128.000€/vuosi ja samalla varakkaita ja rikkaita jäseniä suositaaan) halutaan hallita ja hyväksi käyttää köyhälistö lampaita. Evlut suuntaukseeen kuulumattomia yrittäjiä käytetään hyväksi taloudellisesti, kaikkia raamatun sanaa tietämättömiä, he haluu hallita ihmisiä kuoleman pelolla... "jos eroat meistä ja meidän suuntauksesta olet kadotukseen matkalla".

        Vaikka Herra Jeshua kertoo että mikään ei voi eroittaa sinua hänestä.
        (hakeudu kuitenkin uudestisyntyneiden uskovien seuraan)

        Room.8:33-39
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina". Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 8:1&rnd=1403512962351

        Maallinen ja hengellinen vallanhimo ja katoava ihmiskunnia on heidän motiivia.
        Eikä mukamas heidän opetusta saa raamatulla tutkia koska vaikka raamattu kehoittaa tutkimaan kaiken sanalla.
        http://www.kotipetripaavola.com/Kirkkojenopetukset.html

        Ilm.17
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 17:1&rnd=1403511214960

        Ilm.18
        Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. 5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa. 9 Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun; 23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat; 24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 18:1&rnd=1403511217796

        jatkuu.. jer.51:6-9, 2.kor.6:14-18, room.1:18-32, ojentautumiskehoitus hebr.11:1, room.12:2, apt.2:40

        http://www.youtube.com/watch?v=-d0-teHpgr0&lr=1


      • oiuy
        Evita kirjoitti:

        Se kirja on Raamattu ja Jeesus on Herrani. Entä itse, kun noin outoja kirjoittelet?

        Anteeksi mutta olet uskontunnustuksen kaltainen ymmärtämätön uskovainen!!

        VT = vanhan liiton Lait ja opit.

        UT = on saatanaa palvelleiden paavalais-luterilaisuuden eksytys oppia.

        JEESUKSEN EVANKELIUMIT ovat Jeesuksen perustamien seurakuntien ja sen seurakuntalaisten Lakia ja oppia joita joita rikollisen kristinuskon uskovaiset eivät ymmärrä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Siis, rikollisen kristinuskon uskovaisena palvelet eksytettynä samaa herraa jumalanasi niin kuin paavalilais-luterilaiset:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        HUOMAA, että Paavali ei raamatun mukaan eroa saatanasta saanut.

        Tässä näyttöä saatanallisuuden sivistyksestä suomessa:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Väittämälläsi olevas Jeesuksen seuraaja niin ilmeisesti syytät Jeesusta yllä mainituistakin rikoksista!!!
        Jeesus ei ollut rikollinen kristitty!
        vaan
        Jeesus ole Jumalallisuuden tietoudessa ollut ja oleva kristillinen!


      • iuytr
        oiuy kirjoitti:

        Anteeksi mutta olet uskontunnustuksen kaltainen ymmärtämätön uskovainen!!

        VT = vanhan liiton Lait ja opit.

        UT = on saatanaa palvelleiden paavalais-luterilaisuuden eksytys oppia.

        JEESUKSEN EVANKELIUMIT ovat Jeesuksen perustamien seurakuntien ja sen seurakuntalaisten Lakia ja oppia joita joita rikollisen kristinuskon uskovaiset eivät ymmärrä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Siis, rikollisen kristinuskon uskovaisena palvelet eksytettynä samaa herraa jumalanasi niin kuin paavalilais-luterilaiset:

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        HUOMAA, että Paavali ei raamatun mukaan eroa saatanasta saanut.

        Tässä näyttöä saatanallisuuden sivistyksestä suomessa:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Väittämälläsi olevas Jeesuksen seuraaja niin ilmeisesti syytät Jeesusta yllä mainituistakin rikoksista!!!
        Jeesus ei ollut rikollinen kristitty!
        vaan
        Jeesus ole Jumalallisuuden tietoudessa ollut ja oleva kristillinen!

        jk.

        Tätä käskyä noudattaen ei pappislupauksen antaneet saa edes opettaa!
        Markuksen evankeliumi:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


    • MrrMorden

      Tässäpä olisi oivallinen MOT aihe:

      Pertsa Baltis vs muut hihhulit.

      Ja erokäyrät kiittäisi!

      Keep up the good work!!!

    • Balttis

      Hyvä ehdotus ja mikä ettei ellei Balttista katosta esteelliseksi kun MOT toimittaja on hänen tuttunsa.

      • Inside jutska

        Juu, olikos se Timo Pipola, lupaus joka ei toiminut.


    • Pasi Toivonen

      >>Muutan heti mieleni "synnittömyys kysymyksen suhteen" jos ja kun osoitat minun erehtyneen asiassa ja teet sen Jumalan sanan avulla. >>

      20 % abortin tekijöistä mieltää itsensä "uskovaisiksi". Ehkäpä se ei ole enää synti, näin varmistetaan sikiön pääsy Taivaaseen.

      "One in five abortion patients identified themselves as born-again, evangelical, charismatic or fundamentalist; 75 percent of these were Protestant.”

      http://www.charismanews.com/opinion/40519-why-do-so-many-churchgoers-have-abortions

      Syvässä Etelässä henkirikokset ovat yleisempiä kuin luterilaisessa Minnesotassa ja Pohjois-Dakotassa.

      Maallistuneessa New Hampshiressa luku on alhaisin.

      http://www.deathpenaltyinfo.org/murder-rates-nationally-and-state#MRalpha

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe