Onko valkosipuli hyvä

James Hirvi

Mie aina keitän valkosipulin paloja maidossa. Siivilöin palat pois ja lisään
3 rkl hunajaa. Sitä maitoa otan 3 rkl kerrallaan kurkkukipuun.

44

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitroen.

      Minä aloin ottamaan kulauksen Möllerin kalanmaksaöljyä joka aamu 30 v sitten jostakin syystä. Paljon myöhemmin huomasin, että jokavuotiset flunssat, angiinat ja kurkkukivut loppuivat kerrasta. Samoin satunnaisemmat poskiontelotulehdukset.
      En väitä, että tämä olisi tuon öljyn ansiota, mutta mitään muutakaan syytä ei löydy. Kokeilee joka haluaa olla mieluummin terve kuin sairas.

      • ...

        Tottuuko makuun?

        Meitsi kokeillut kalanmaksaöljy kapseleita. Nehän ei maistu millekkään. Vaan tulee jotenkin jälkimakuna sellainen mätänevvän kalan maku/haju. Ei se voimakas ole, mutta ei herkullinen. Ollut joskus tarkoitus ostaa just perinteisesti pullossa, koska sittenhän se jälkimaku ei haittaa, kun se tulee valmiiksi suuhun?

        Nutta juu, kalanmaksaöljy tai joku valkosipuli, ei niistä nyt mitän haittaa voi olla ja onhan niistä löydetty kaikenlaista tarpeellista. Vissiin siitä erikoisia aineita, että vielä ainakaan ei ole alettu missään paapattamaan niitten epäterveellisyydestä :D

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Tottuuko makuun?

        Meitsi kokeillut kalanmaksaöljy kapseleita. Nehän ei maistu millekkään. Vaan tulee jotenkin jälkimakuna sellainen mätänevvän kalan maku/haju. Ei se voimakas ole, mutta ei herkullinen. Ollut joskus tarkoitus ostaa just perinteisesti pullossa, koska sittenhän se jälkimaku ei haittaa, kun se tulee valmiiksi suuhun?

        Nutta juu, kalanmaksaöljy tai joku valkosipuli, ei niistä nyt mitän haittaa voi olla ja onhan niistä löydetty kaikenlaista tarpeellista. Vissiin siitä erikoisia aineita, että vielä ainakaan ei ole alettu missään paapattamaan niitten epäterveellisyydestä :D

        =DW=

        Mulla syotettiin lapsena pakolla nestemäsitä kalanmaksöljyä ja hyi helkatti kun se ol pahaa, maku nousee vieläkin jo muistosta suuhun. En syö en.

        Valkosipuli luonnon oma antibiootti, mutta se sipulina, ai kapseleina.


      • sitroen.
        ... kirjoitti:

        Tottuuko makuun?

        Meitsi kokeillut kalanmaksaöljy kapseleita. Nehän ei maistu millekkään. Vaan tulee jotenkin jälkimakuna sellainen mätänevvän kalan maku/haju. Ei se voimakas ole, mutta ei herkullinen. Ollut joskus tarkoitus ostaa just perinteisesti pullossa, koska sittenhän se jälkimaku ei haittaa, kun se tulee valmiiksi suuhun?

        Nutta juu, kalanmaksaöljy tai joku valkosipuli, ei niistä nyt mitän haittaa voi olla ja onhan niistä löydetty kaikenlaista tarpeellista. Vissiin siitä erikoisia aineita, että vielä ainakaan ei ole alettu missään paapattamaan niitten epäterveellisyydestä :D

        =DW=

        Ei maussa ole juuri eroa ruokaöljyn makuun. Aivan eri ainetta kuin se 1950 -luvun kalkkikalanmaksaöljy.


      • pirre*
        ollakovaiei kirjoitti:

        Mulla syotettiin lapsena pakolla nestemäsitä kalanmaksöljyä ja hyi helkatti kun se ol pahaa, maku nousee vieläkin jo muistosta suuhun. En syö en.

        Valkosipuli luonnon oma antibiootti, mutta se sipulina, ai kapseleina.

        Nythän saa kalanmaksaöljyä eri makuisina, eikä siitä jää sitä pahaa jälkimakua, miki otan lusikallisen päivittäin


      • pirre* kirjoitti:

        Nythän saa kalanmaksaöljyä eri makuisina, eikä siitä jää sitä pahaa jälkimakua, miki otan lusikallisen päivittäin

        Minä syön mieluummin kalana pari kolme kertaa viikossa.


      • Pirre*
        ollakovaiei kirjoitti:

        Minä syön mieluummin kalana pari kolme kertaa viikossa.

        Syömme kyllä kalaakin, mutta varmuuden välttämiseksi pitää silti teelusikallinen ottaa päivittäin, on näet yksi aivoinfarkti ollut suvussa, äidillä.


      • Pirre* kirjoitti:

        Syömme kyllä kalaakin, mutta varmuuden välttämiseksi pitää silti teelusikallinen ottaa päivittäin, on näet yksi aivoinfarkti ollut suvussa, äidillä.

        Kalanmaksaöljykin tehostanee verenohennuslääkkeen vaikutusta? Ei vissiin suositella yhtä-aikaista käyttöä. Tai ainain kannattaa keskutella asasta oman hoitavan lääkärin kanssa.


      • Pirre*
        ollakovaiei kirjoitti:

        Kalanmaksaöljykin tehostanee verenohennuslääkkeen vaikutusta? Ei vissiin suositella yhtä-aikaista käyttöä. Tai ainain kannattaa keskutella asasta oman hoitavan lääkärin kanssa.

        Minulla ei ole minkään sortin lääkitystä ollut vielä tähän päivään, ja olen tietoinen tuosta yhteisvaikutuksesta :)


      • Pirre* kirjoitti:

        Minulla ei ole minkään sortin lääkitystä ollut vielä tähän päivään, ja olen tietoinen tuosta yhteisvaikutuksesta :)

        Niivvai Pirre mulla on, en puhunut enkä tarkoittanut juuri sinulle vaan yleensä :) siihen yhteyteen kun puhutaan kalanmaksaöljystä ja aivoverenkiertohäiriöistä ja sitä kautta veenohennuslääkkeistä.


      • pirre*
        ollakovaiei kirjoitti:

        Niivvai Pirre mulla on, en puhunut enkä tarkoittanut juuri sinulle vaan yleensä :) siihen yhteyteen kun puhutaan kalanmaksaöljystä ja aivoverenkiertohäiriöistä ja sitä kautta veenohennuslääkkeistä.

        Sorry,ehkä vastaukseni kuulosti liian tylyltä, ei ollut tarkoitus


      • pirre* kirjoitti:

        Sorry,ehkä vastaukseni kuulosti liian tylyltä, ei ollut tarkoitus

        No ehkä me kaikki välillä vastaillaan omista lähtökohdistamme käsin ja otamme asiat turhan henkilökohtaisesti.


      • Rapsi tai Rypsi
        ... kirjoitti:

        Tottuuko makuun?

        Meitsi kokeillut kalanmaksaöljy kapseleita. Nehän ei maistu millekkään. Vaan tulee jotenkin jälkimakuna sellainen mätänevvän kalan maku/haju. Ei se voimakas ole, mutta ei herkullinen. Ollut joskus tarkoitus ostaa just perinteisesti pullossa, koska sittenhän se jälkimaku ei haittaa, kun se tulee valmiiksi suuhun?

        Nutta juu, kalanmaksaöljy tai joku valkosipuli, ei niistä nyt mitän haittaa voi olla ja onhan niistä löydetty kaikenlaista tarpeellista. Vissiin siitä erikoisia aineita, että vielä ainakaan ei ole alettu missään paapattamaan niitten epäterveellisyydestä :D

        =DW=

        on aivan yhtä hyvä öljy, kun tuo KALLIS kalaöljy.

        Itse olen nyt kolmatta vuotta käyttänyt rapsiöljyä, ja kaikki maitorasvat on saanut jäädä Valiolle &.


    • Ulos sieltä

      Kalanmaksaöljy on turhaa. Flunssat yms pysyvät poissa kun ulkoilee päivittäin eikä makaile sohvalla. Kala on kyllä hyvää ruokaa ja valkosipulikin käy hienosti liharuoan mausteeksi.

      • ...

        ?

        Tuon teorian mukaan ihminen voikin lopettaa sekä syömisen, että juomisen, koska kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet, energian jne saakin kätevästi liikunnasta. Noin kahelia teoriaa ennen kuultukaan.

        =DW=


      • !!++
        ... kirjoitti:

        ?

        Tuon teorian mukaan ihminen voikin lopettaa sekä syömisen, että juomisen, koska kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet, energian jne saakin kätevästi liikunnasta. Noin kahelia teoriaa ennen kuultukaan.

        =DW=

        Samaa mieltä. :))))

        Taitaa kalakin olla meille useimmille kalapuikko.


      • Ylös ja ulos
        !!++ kirjoitti:

        Samaa mieltä. :))))

        Taitaa kalakin olla meille useimmille kalapuikko.

        niin löydätte muitakin syötäviä kun korppujauhot, jossa on kuivanut seitinpala.


      • !!++
        Ylös ja ulos kirjoitti:

        niin löydätte muitakin syötäviä kun korppujauhot, jossa on kuivanut seitinpala.

        NIin mistä?

        En asu saaressa, enkä tykkäää onkimisestä, enpä osta kalastuslupaa.

        Ostaisin, jos kalaa olisi kaupoissa aina saatavana. Tuoreena, ei pakasteena.
        En usko, että kukaan syö kalaa monta kertaa viikossa.
        Enkä jaksa aina vetää kitusiini Norjan pussilohta.


      • !!++ kirjoitti:

        NIin mistä?

        En asu saaressa, enkä tykkäää onkimisestä, enpä osta kalastuslupaa.

        Ostaisin, jos kalaa olisi kaupoissa aina saatavana. Tuoreena, ei pakasteena.
        En usko, että kukaan syö kalaa monta kertaa viikossa.
        Enkä jaksa aina vetää kitusiini Norjan pussilohta.

        Minäpä syön tälläkin viikolla kahdest kalaa työpaikan ruokalassa. Kalapulli, mantelikalaa, lohikiuausta on usein tarjolla. Lisäksi meillä on kotona perinteenä syödä ruodotonta lohifilettä tai lohimedaljonkeja lauantaisin, tai savustaa lohta tai siikaa. Eikä todellakaan mitään korppujaohtönkitettyä.


      • O - O
        !!++ kirjoitti:

        NIin mistä?

        En asu saaressa, enkä tykkäää onkimisestä, enpä osta kalastuslupaa.

        Ostaisin, jos kalaa olisi kaupoissa aina saatavana. Tuoreena, ei pakasteena.
        En usko, että kukaan syö kalaa monta kertaa viikossa.
        Enkä jaksa aina vetää kitusiini Norjan pussilohta.

        Voisin syödä kalaa vaikka joka päivä, ellei se olisi niin kallista. Joskus harvoin syön kalapuikkoja, mutta ne ovat pahuksen pieniä, kun kuorrutuksen poistaa.
        Olisipa lähellä hyvä kalastaja, jolta saisi luonnossa eläneitä kaloja kaupan viljeltyjen sijaan.


      • vali ja vali
        ollakovaiei kirjoitti:

        Minäpä syön tälläkin viikolla kahdest kalaa työpaikan ruokalassa. Kalapulli, mantelikalaa, lohikiuausta on usein tarjolla. Lisäksi meillä on kotona perinteenä syödä ruodotonta lohifilettä tai lohimedaljonkeja lauantaisin, tai savustaa lohta tai siikaa. Eikä todellakaan mitään korppujaohtönkitettyä.

        Niin minäkin söin työpaikan ruokasalissa, vaan kun ei ne eläkelläiselle tee kotikäyntejä.
        Voi vain muistella hyviä ja runsaita valinnanvaihtoehtoja, ja silti joku jaksoi aina valivalittaa.


      • ahti soi antejaan
        O - O kirjoitti:

        Voisin syödä kalaa vaikka joka päivä, ellei se olisi niin kallista. Joskus harvoin syön kalapuikkoja, mutta ne ovat pahuksen pieniä, kun kuorrutuksen poistaa.
        Olisipa lähellä hyvä kalastaja, jolta saisi luonnossa eläneitä kaloja kaupan viljeltyjen sijaan.

        Olihan nyt mies ollut muiden tietämättä kuukauden kaloja narraamassa.
        Söi varmaan päivittäin?


      • vali ja vali kirjoitti:

        Niin minäkin söin työpaikan ruokasalissa, vaan kun ei ne eläkelläiselle tee kotikäyntejä.
        Voi vain muistella hyviä ja runsaita valinnanvaihtoehtoja, ja silti joku jaksoi aina valivalittaa.

        No ihminen ei ole koskaa tyytyväinen, oli miten hyvänsä. Monen kaupan kalatiski on ihan hyvä ainakin meikäläisen tarpeisiin, mutta onhan se totta että kala on kallista.


      • vali ja vali
        ollakovaiei kirjoitti:

        No ihminen ei ole koskaa tyytyväinen, oli miten hyvänsä. Monen kaupan kalatiski on ihan hyvä ainakin meikäläisen tarpeisiin, mutta onhan se totta että kala on kallista.

        Mutta on myös se, ettei kukaan kotonaan tee niin monipuolista ja valinnanvapaata sapuskaa, kuin työpaikkaruokalassa saa päivittäin.
        Norjan lohi on yleensä helposti saatavilla olevaa.


      • vali ja vali kirjoitti:

        Mutta on myös se, ettei kukaan kotonaan tee niin monipuolista ja valinnanvapaata sapuskaa, kuin työpaikkaruokalassa saa päivittäin.
        Norjan lohi on yleensä helposti saatavilla olevaa.

        Typaikkaruokailumahdollisuus on kyllä monipuolisen ruokailun pelastus. Monenlaiset salaatit muunmuassa, kuka tekee kotona monenlaista salaattia päivittäin tai ylipäätään jos pieni perhe. viitsii alkaa värkätä kovin monimutkaisia pöperöitä.


      • vali ja vali
        ollakovaiei kirjoitti:

        Typaikkaruokailumahdollisuus on kyllä monipuolisen ruokailun pelastus. Monenlaiset salaatit muunmuassa, kuka tekee kotona monenlaista salaattia päivittäin tai ylipäätään jos pieni perhe. viitsii alkaa värkätä kovin monimutkaisia pöperöitä.

        Just så där.
        Meikälläkin usein salaatti on puolikas tomaattia, toinen miehelle.
        Siitä on monipuolisuus kaukana.
        Silti jäi pytyttämään, kun eräillä oli aina vain valituksen tuskaa ruokalassa, ja nokka nyrpyllään.


      • vali ja vali kirjoitti:

        Just så där.
        Meikälläkin usein salaatti on puolikas tomaattia, toinen miehelle.
        Siitä on monipuolisuus kaukana.
        Silti jäi pytyttämään, kun eräillä oli aina vain valituksen tuskaa ruokalassa, ja nokka nyrpyllään.

        Nykyajan ihminen on tottunut vissiin liian hyvälle.


    • mollamaija

      Kalaa tulee syötyä jopa 3-4 kertaa viikossa. En syö kalapuikkoja. Kalaöljykapseleita joskus.
      Valkosipuliakin menee.
      Tänään iltalenkillä napsin ensimmäiset mustikat :-)

      • ollakovaiei

        Minä napsin eilen pakasteesta viimeiset punaherukat :).


      • mollamaija
        ollakovaiei kirjoitti:

        Minä napsin eilen pakasteesta viimeiset punaherukat :).

        Viikonloppuherkut jo mielessä, uusia perunoita ja kanttarellisoisia. Sienet saa vielä par päivää kasvaa.


      • mollamaija kirjoitti:

        Viikonloppuherkut jo mielessä, uusia perunoita ja kanttarellisoisia. Sienet saa vielä par päivää kasvaa.

        Minä ostan sienet kaupasta. olen niin hyvä sieniasiantuntija jotta erotan juuri ja juuri kärpässienen.

        Me varmaan taas savustamme kalaa ja uusia siiklejä tienkin pitää hakea. Sitten vaan jotain arkisalaattia ja avot ku on hyvvää.


      • maamuna.
        ollakovaiei kirjoitti:

        Minä ostan sienet kaupasta. olen niin hyvä sieniasiantuntija jotta erotan juuri ja juuri kärpässienen.

        Me varmaan taas savustamme kalaa ja uusia siiklejä tienkin pitää hakea. Sitten vaan jotain arkisalaattia ja avot ku on hyvvää.

        Mekin ostettiin kerran kaupasta sienipurkki, jonka piti olla herkkutatteja.
        Kun tutkitettiin ne, purkissa oli viidenlaista sientä, osa helttasienia.
        Kaupungin ympäristöhygienian laitoksella.

        Herkkusieniä ostan kaupasta, en muita.
        Kerran torilta keltavahveroita toi mies.
        Hiekkakasoja, varmaan jostain tien varresta kerättyjä.
        Eestiläisiä.


      • maamuna. kirjoitti:

        Mekin ostettiin kerran kaupasta sienipurkki, jonka piti olla herkkutatteja.
        Kun tutkitettiin ne, purkissa oli viidenlaista sientä, osa helttasienia.
        Kaupungin ympäristöhygienian laitoksella.

        Herkkusieniä ostan kaupasta, en muita.
        Kerran torilta keltavahveroita toi mies.
        Hiekkakasoja, varmaan jostain tien varresta kerättyjä.
        Eestiläisiä.

        Niinpä, viisainta pitäytyä niissä lajeissa jotka itse tunnistaa. Muta en silti syö kärpssientä kuitenkaa. ;),


      • maamuna.
        ollakovaiei kirjoitti:

        Niinpä, viisainta pitäytyä niissä lajeissa jotka itse tunnistaa. Muta en silti syö kärpssientä kuitenkaa. ;),

        Meillä aikoinaan ope kertoi, että kärpässienikin on syötävää.
        Ihan oikea opettaja.
        Onhan aina tiedetty, että sieniä käytetään muuhunkin kuin ruokatarpeisiin.


      • maamuna. kirjoitti:

        Meillä aikoinaan ope kertoi, että kärpässienikin on syötävää.
        Ihan oikea opettaja.
        Onhan aina tiedetty, että sieniä käytetään muuhunkin kuin ruokatarpeisiin.

        Juu ja ennehän opettaja oli se puoljumala johon uskottiin. Siinä vis sanoa maksa poks.


    • neuosta onnellinen

      Auttasko hunaja ja valkosipuli haavoihin, parikuukautta ollu kipeitä haavoja sormenpäissä, terveykeskuksessa olen käynyt parikertaa hoitoohje aina sama, eilen ostin 15 € hoitoaineita rupee usko menemään.
      Haavoja syntyy melkein itsestään, esim paidannappien kiinni laittaminen tuottää kipeää

      • pirre*

        Olisiko b -vitamiinin puutosta?


      • ++++++

        Voi johtua allegiastakin. Minulla tulee haavoja sormenpäihin ainakin liiman ja mullan käsittelystä. Mullan käsittelyssä auttaa hanskat, mutta askartelu sun muu ei oikein onnistu hanskojen kanssa.

        Apteekissa huomasivat haavaiset sormenpääni ja antoivat näyteputken Decupal nimistä voidetta kokeiltavaksi. Ei auttanut vaan haavoja tuli lisää. Nyt olen syönyt magnesiumtabletteja joihin on lisätty b-vitamiinia. Jostakin ne sormenpäät kuitenkin aina haavoittuvat.


      • neuvosta onnellinen
        ++++++ kirjoitti:

        Voi johtua allegiastakin. Minulla tulee haavoja sormenpäihin ainakin liiman ja mullan käsittelystä. Mullan käsittelyssä auttaa hanskat, mutta askartelu sun muu ei oikein onnistu hanskojen kanssa.

        Apteekissa huomasivat haavaiset sormenpääni ja antoivat näyteputken Decupal nimistä voidetta kokeiltavaksi. Ei auttanut vaan haavoja tuli lisää. Nyt olen syönyt magnesiumtabletteja joihin on lisätty b-vitamiinia. Jostakin ne sormenpäät kuitenkin aina haavoittuvat.

        Niin tää on kumma juttu, ei ole ikinä ollu tälläistä oire viittaa johonkin herkkyyteen ihossa, lääkärikin on ymmällään ensiviikolle varattu taas aika, b-vitamiinia ruisleivän syönti kielletty puhdistusta rasvausta sekä oltava tumput suorana vaikka tekisi mieli tehdä jotain


      • vasli
        neuvosta onnellinen kirjoitti:

        Niin tää on kumma juttu, ei ole ikinä ollu tälläistä oire viittaa johonkin herkkyyteen ihossa, lääkärikin on ymmällään ensiviikolle varattu taas aika, b-vitamiinia ruisleivän syönti kielletty puhdistusta rasvausta sekä oltava tumput suorana vaikka tekisi mieli tehdä jotain

        Pihkavoidetta niihin sormenpään haavoihin. Omatekoista, ohjeita löytyy, kun etsii.Itse teen valkovaseliiniin. Ystäväni sormenpäät halkeili myös itsestään, voide auttoi .
        Suolainen ruoka kuulemani mukaan, halkoo sormenpäitä.
        Öitä


      • neuvosta onnellinen
        vasli kirjoitti:

        Pihkavoidetta niihin sormenpään haavoihin. Omatekoista, ohjeita löytyy, kun etsii.Itse teen valkovaseliiniin. Ystäväni sormenpäät halkeili myös itsestään, voide auttoi .
        Suolainen ruoka kuulemani mukaan, halkoo sormenpäitä.
        Öitä

        Mun tapaukseni ei ole yksinkertainen.
        Mulla on ollu psoriasis parikymmentä vuotta, keväällä levisi käsiin siitä johtuu haavautumat, tänä aikana olen käynyt hoitoja monellaisia, pihkatuotteet on kokeiltu ym. Psori ei parane kuin ääri tapauksissa, aloitin ruokavalio jutun joillekkin on tuonu helpotusta, sain tänään ajan ihotautilääkärille uusi lääkekuuri kokkeilussa saa nähdä auttaako,


      • Atoopikko
        ++++++ kirjoitti:

        Voi johtua allegiastakin. Minulla tulee haavoja sormenpäihin ainakin liiman ja mullan käsittelystä. Mullan käsittelyssä auttaa hanskat, mutta askartelu sun muu ei oikein onnistu hanskojen kanssa.

        Apteekissa huomasivat haavaiset sormenpääni ja antoivat näyteputken Decupal nimistä voidetta kokeiltavaksi. Ei auttanut vaan haavoja tuli lisää. Nyt olen syönyt magnesiumtabletteja joihin on lisätty b-vitamiinia. Jostakin ne sormenpäät kuitenkin aina haavoittuvat.

        Pihkamummon Kuusenpihkavoide auttaa. Kokemusta on!
        Pihkamummo(at)suomi24.fi


      • atoopikko

        Pihkamummon kuusenpihkasalva voi tuoda avun.
        pihkamummo(at)suomi24.fi


    • Jugurttia, myslejä, pähkinöitä ja valkosipulia, vettä päivittäin ja keho kiittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe