Toyotan koneet ovat tutkitusti keskivertokestäviä

Toyota-asentaja

Dieselien hajoamiset ja VTTi-koneen jatkuvat laukeamiset (eritoten 1,4Vtti) verottavat Toyotan "laatua". Koneissa ohi pyyhkii niin Fiatit, Suzukit, Seatit, Hondat, Hyundait, Volvot, Crhyslerit, Mersut.

Tämänhän ne jo tiesivätkin, jotka ovat ajaneet muillakin merkeillä kuin Tojo.

http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine

43

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän ketjuun lisään omia kokemuksia yli 25 v Toyota autoilun kokemuksella, kaikki hankittu käytettyinä ja hyvin sisäänajettuina. Väitän että japanissa tehdyt ja myös briteissä tehdyt moottorit ennen VVT sarjaa ovat keskivertoa paremmin kestäviä; esim vaihdoin Carina II:n 1,6 litrasella 4A-FE moottorilla pois 445 tkm ajettuna, ja sen ostanut ajoi sillä vielä yli 100 tkm. eikä vanhemmissa Tojotissa ollut harmia vikamerkkivaloista katsastuksessa. viime vuosina on Tojotan laatumielikuva ja -maine kärsinyt moottorivaurioista joitten syistä saavat asiantuntijat keskustella.

      • Jogumuumuka

        Olet aika oikeassa.


    • Luistaa ei luista

      Mikä niissä 1,4 VVTi:ssä muka vikaantuu? Lähtökohtaisesti 1,4 on kestävämpi moottori kuin 1,6, koska lohko on sama. 1,6 on vain stroukatulla kampiaksilalla ja tirakammalla polttoaineensyötöllä varusetttu 1,4. Ilmanpuhdistuslaitteisto on sama 1,4-1,8. Vähimmillä vastuksilla ilmaa saa 1,4. Hintelän alakierrosväännön vuoksi 1,4 heikoin lenkki lienee kytkinlevy.

    • Toyo kestää

      Kyllä Toyotalla on kestävämpi moottori kuin mersulla, kun vuoden -69 mersuunkin on tarvinnut vaihtaa kone monta kertaa:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12375291
      Sen sijaan Toyotan moottoria ei ajamalla loppuun saa!

      • puhut puppua

        Lainaapa minulle viikonlopuksi vanha Tojosi, katsotaan mistä se loppu tulee ulos.


      • @uto

        Joo itekin luin kyseisen artikkelin ja kun ilmeni nuo moottorin vaihdot ja useat maalaukset, niin repesin kyllä nauruun, ei helvata.


      • Tietäjä

        Niin, Mersulla oli ajettu 60-luvun tekniikalla 1000000 km / kone. Laitapa faktaa tähän alle, millä 60-luvun Toyotalla on ajettu 1000000km /kone, niin ei millään!


    • ksadhflhak
      • Luistaa ei luista

        Mielipidekyselyssä Toyota pärjää aina, kun käyttäjillä ei ole muuta kokemusta, vai väitätkö, että Toyotan d4d-moottorit ovat kestävyydeltään parhaita?

        Jos tuo "tutkimustulos" tuossa yllä Toyotan moottorien kestävýydestä pitäisi paikkansa, niin D4D-moottorien olisi oltava luotettavimmasta päästä.

        Yllä oleva "tutkimus" on ehdolla, että...


      • juketsi

        Jos toyotan dieselkone on hyvä, niin miksi bmw alkaa toimittamaan 1,6 ja 2,0 dieselkoneita toyotan?


      • D4D TSI DSG
        juketsi kirjoitti:

        Jos toyotan dieselkone on hyvä, niin miksi bmw alkaa toimittamaan 1,6 ja 2,0 dieselkoneita toyotan?

        Siitä yksinkertaisesta syystä tojo ei osaa diesel-konetta tehdä.


    • parempimielipide

      Yllä oleva Honest Johnin "warrant direct" on vakuutusyhtiön tilastofaktaa eikä mikään mielipidekysely, keksi lisää...

      • Toyota-asentaja

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että tutkimustulos, jossa väitetään lopputuloksena Toyotan koneiden olevan 2. parhaita kaikkinensa? Ei pidä paikkaansa ikinä! Tulos on varmasti ehdolla, että kyseessä ovat bensakoneet. Jos vertailuun otetaan sekä dieselit että bensat, niin tulos on silloin keskivertoMOT


    • Monella ajanut

      Listasta unohdit mm. PSA:n moottorit jotka ovat huomattavasti Toyotan moottoreita kestävämpiä, etenkin dieselit.

      VVT = venttiilivikainen Toyota.

    • hhhhehhhheheh

      Hienosti listalla psa, pökö kuudenneksi huonoimpana, hienoa !!!

      • korjausta...

        Siis Peugeot sijalla 24. ja Sitikka sijalla 10. Toyota sijalla 18.


    • masentaja
      • PrOjAsEe

        no voi pojjaat! satoja miljoonia kilometrejä on tullut toijjootilla ajettua,eikä koskaan ole ollut vähäisintäkään ongelmaa! ylivertaiset ajo-ominaisuudet ynnättynä täydelliseen korroosionestoon jättää käytännössä muut rimpulat omaan kastiinsa.toyotan varustetasotkin jättää muut "auto"merkit haukkomaan henkeään.näillä mennään,ja pitkään...


      • Oletvalehtelija
        PrOjAsEe kirjoitti:

        no voi pojjaat! satoja miljoonia kilometrejä on tullut toijjootilla ajettua,eikä koskaan ole ollut vähäisintäkään ongelmaa! ylivertaiset ajo-ominaisuudet ynnättynä täydelliseen korroosionestoon jättää käytännössä muut rimpulat omaan kastiinsa.toyotan varustetasotkin jättää muut "auto"merkit haukkomaan henkeään.näillä mennään,ja pitkään...

        Kato Proace- Luottomyyjä alias Corolla pappa yrittää hädissään paskapuheilla oikoa tietoa siitä, että uudet Toyotat hajoaa käsiin ja myynti tippuu.


    • potsLojo

      olen ajanut useilla tojotilla useampia satoja miljoonia kilometrejä,eikä koskaan ole ollut ainoatakaan ongelmaa missään suhteessa.korroosionestokin on aina ollut huippuluokkaa nautinnollisista ajo-ominaisuuksista nyt puhumattakaan.minä sentään TIEDÄN asioista vähän niinkuin enemmän.foordit kampeaa sinne mihin tie on kallellaan.ja toyotan varusteet on AINA olleet vertaansa vailla!

      • Satojamiljoonia? Siinä on tullu ihan kohtuullisesti kilometrejä per vuosi.


      • Möly Kommari

        Älähän valehtele tuo ei ole mitenkään mahdollista. Mikäli ajaa 30 vuotta yhtä soittoa kertaakaan pysähtymättä tuon 100 milj. kilometrin matkan. Tulee keskinopeudeksi vaatimattomat 380km/h. Tuon perusteella nopeutesi on ollut suurimmillaan pitkälti yli 500km/h. Tuohon nopeuteen eivät yllä edes F1 autotkaan. Formuloja ei edes saa liikenne käyttöön. Niillä saa ajaa vain suljetuilla radoilla.


      • poZlojo
        Möly Kommari kirjoitti:

        Älähän valehtele tuo ei ole mitenkään mahdollista. Mikäli ajaa 30 vuotta yhtä soittoa kertaakaan pysähtymättä tuon 100 milj. kilometrin matkan. Tulee keskinopeudeksi vaatimattomat 380km/h. Tuon perusteella nopeutesi on ollut suurimmillaan pitkälti yli 500km/h. Tuohon nopeuteen eivät yllä edes F1 autotkaan. Formuloja ei edes saa liikenne käyttöön. Niillä saa ajaa vain suljetuilla radoilla.

        kuulkaas poijjaat toyotalla pääsee,kun se kestää!!!


      • poZlojo
        poZlojo kirjoitti:

        kuulkaas poijjaat toyotalla pääsee,kun se kestää!!!

        vastailen mielelläni itselleni paljon ja usein.harmittavan huonosti toimii tämä soneran tökkylä.toyota on aina toiminut virheettömästi


      • kolumömmäri
        Möly Kommari kirjoitti:

        Älähän valehtele tuo ei ole mitenkään mahdollista. Mikäli ajaa 30 vuotta yhtä soittoa kertaakaan pysähtymättä tuon 100 milj. kilometrin matkan. Tulee keskinopeudeksi vaatimattomat 380km/h. Tuon perusteella nopeutesi on ollut suurimmillaan pitkälti yli 500km/h. Tuohon nopeuteen eivät yllä edes F1 autotkaan. Formuloja ei edes saa liikenne käyttöön. Niillä saa ajaa vain suljetuilla radoilla.

        kolumömmäri


      • Tietäjä

        Aivopesty paskiainen latelee omiaan. Ajo-ominaisuudet ja Toyota, eivät kuulu samaan lauseeseen!


      • Satoja miljoonia
        Möly Kommari kirjoitti:

        Älähän valehtele tuo ei ole mitenkään mahdollista. Mikäli ajaa 30 vuotta yhtä soittoa kertaakaan pysähtymättä tuon 100 milj. kilometrin matkan. Tulee keskinopeudeksi vaatimattomat 380km/h. Tuon perusteella nopeutesi on ollut suurimmillaan pitkälti yli 500km/h. Tuohon nopeuteen eivät yllä edes F1 autotkaan. Formuloja ei edes saa liikenne käyttöön. Niillä saa ajaa vain suljetuilla radoilla.

        400km Toyotalla tuntuu tuskaisemmalta kuin 400tkm Lada Nivalla.


      • Ajettavuus!
        Tietäjä kirjoitti:

        Aivopesty paskiainen latelee omiaan. Ajo-ominaisuudet ja Toyota, eivät kuulu samaan lauseeseen!

        Onhan Citroen!


    • Postjolo

      Toyota Proace vaikuttaa lupaavalta tuotteelta.aika sen näyttää sitten .itse olen kyllästynyt toistuvasti hyytyviin ranskiksiin.

      • HuUkelo

        16.9.1984 Turengin Essolla näin kun Hiacella vetäistiin pottukauppiaan hyytynyt Transitti käyntiin.toyotalla siis pelastettiin tuon reppanan perheen leipä.on se toyota paras.proace varsinkin!


      • Konklaavien konkurss
        HuUkelo kirjoitti:

        16.9.1984 Turengin Essolla näin kun Hiacella vetäistiin pottukauppiaan hyytynyt Transitti käyntiin.toyotalla siis pelastettiin tuon reppanan perheen leipä.on se toyota paras.proace varsinkin!

        Proace, Yaris, Aygo! Toyotien japanilaisten taidonnäytteet! Ei siinä PSA pärjää. Salainen ranskalaislinja(hampurilaisineen) on Toyotan parhaita. Luottomyyjä kerää kolehtia ja ajaa mersulla, kun on saanut valmiiksi rikkinäiset (miljoonien takaisinkutsut) Toyotat myytyä hyväuskoisille hölmöille.


      • Keveät kyydit!
        Konklaavien konkurss kirjoitti:

        Proace, Yaris, Aygo! Toyotien japanilaisten taidonnäytteet! Ei siinä PSA pärjää. Salainen ranskalaislinja(hampurilaisineen) on Toyotan parhaita. Luottomyyjä kerää kolehtia ja ajaa mersulla, kun on saanut valmiiksi rikkinäiset (miljoonien takaisinkutsut) Toyotat myytyä hyväuskoisille hölmöille.

        Mutta miksi ollenkaan ajaa millään puukengällä kun voi ostaa aidon Citroenin?


    • toyootaa

      Toyotan laatu on kyllä heikentynyt vuosien varella,80 luvulla oli 1.6 l moottori todella kestävä mutta auto ruosteherkkä hyvälla hoidolla ei ongema.
      Koeajoin juuri Verso-s mallin cvt laatikolla en lämmennyt vääntöä ei ollut riittävästi.
      Jatkan Auriksella vanhempi malli ainoa vika että vetoakselin stefa vuotaa vähäsen ei vielä vaihdon tarpeessa ajettu vain 60 tkm.
      Olen viimeiset 20v ajannut toyotalla pikkasen on laatu alkanut askaruttaa.

      • versos

        Uskallan suositella Verso-S:aa. Kone on kuitenkin vain 1,33 vvt, niin tuon pariksi CVT-laatikko sopii todella hyvin. Auto on muuten valmistettu japanissa. Eli erittäin laadukas peli.


      • NopeaTojo
        versos kirjoitti:

        Uskallan suositella Verso-S:aa. Kone on kuitenkin vain 1,33 vvt, niin tuon pariksi CVT-laatikko sopii todella hyvin. Auto on muuten valmistettu japanissa. Eli erittäin laadukas peli.

        Niin, tämähän taisi olla se tosi päivitetty versio Toyotan suorituskyvystä ja aikakauden kuvasta Toyotasta. 0-100km/h 13s ja huiput 165km/h...


    • versottaa

      Verso-s ihan ok muuten mutta saiai olla 1.6l moottori ,vääntöä aivan liian vähän jos on enemmän porukkaa,kulutus aika korkea normi ajolla .

      • Verso-s.

      • Directs
        Verso-s. kirjoitti:

        Tässä meidän Verso-S Multidrive S kulutus kaupunkiajossa. 90% ajosta Kehä III sisällä.

        http://vanha.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=502085

        Kulutus on mielestäni ihan ok, bensa automaatille. Ajosta valtaosa on kuitenkin lyhyitä 2-10km pätkiä.

        Ihan Ok kulutus. Olen päässyt bensa-automaatilla 5,8l/100km. Merkki eri kuin sulla, mutta autossani on huomattavasti enemmän pattia. 122hv=9,5s 0-100km/h. Miten se S.Verson automaatti toimii kaupungissa, eli laittaako isompaa heti, kun tilaisuus, vai vedättääkö pienellä vaihteella alle 40km/h nopeuksissa?


    • hyvin synkkaa

      "Toyotan koneet ovat tutkitusti keskivertokestäviä"

      Keskinkertaisenahan minä olen Toyotaa pitänytkin.

    • dxfgttdzs

      VVT on ainakin minun tietääkseni Variable valve timing= Muuttuva venttiilien ajoitus.
      Öljynpaine vaikuttaa myös VVT:n toimintaan joten ei kannata turhia viivästellä öljynvaihtoväleissä. Joskus tosin tällaisen auton omistaja joutuu vaihdattamaan VVT pyörän ja solenoidin, ehkä 1-2 kertaa moottorin käyttöiän aikana. Jos VVT pyörä menee rikki niin silloin kuuluu melkoinen meteli moottoritilasta, kuin vasaralla hakkaisi metallia. Tällöin on syytä viedä auto heti korjaamolle jos et itse osaa korjata.

      VVT on varsin yleinen nykyajan autoissa. Esimerkiksi volvon turbomoottoreissa VVT on ollut käytössä jo vuodesta 2001 ellei kauemmin.

    • Sairaat ja rammat

      Toyotalla ajamme mieluusti ainakin me moottoripyöräilijät, jotka saatamme ajaa jopa1600 km vuorokaudessa. Bemarin K100 -mallin pyörillä on ajettu lehtitietojen mukaan 500 000 km, ilman että istuimesta olisi valitettu sanallakaan tekstissä.

      Kertokaa reilusti olevanne selkävaivainen, peräpukamat, invalidi jne. niin mp-miehet ymmärtävät paremmin vaivanne ja autovalintanne. Muuten ei ole olemassa ainoatakaan autoa, jossa miljoona kilometriä ei olisi parempi ajaa kuin 500 000 km moottoripyörällä.

      • MBSLC

        Viestisi oli: Kun ajaa BMW-moottoripyörällä, niin ei le varaa ajaa kuin Tojotalla.


      • tihkupissikset
        MBSLC kirjoitti:

        Viestisi oli: Kun ajaa BMW-moottoripyörällä, niin ei le varaa ajaa kuin Tojotalla.

        Jos vaikka kumpaisestakin aiheutuu samanlaisia ongelmia prostataan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      4923
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      306
      3703
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2780
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2709
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      145
      2230
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2016
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1900
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1594
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      4
      1514
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      26
      1468
    Aihe