Viiraako minulla vai jollain muulla...?

3+15

Uusi suhde aluillaan. Kaikki muuten menee hyvin, mutta... kaverilla sellainen piirre että " tietää ja tekee kaiken ensin". Jos esim puhun jostain.." että olisi kiva joskus nähdä jokin asia, niin hän menee äkkiä katsomaan tämän asian. Tai jos mietin vaikka jotain asiaa..niin tämä jo äkkiä on googlannut faktat. Eli yrittää ehtiä kaikessa ennen minua. Mikä tämä tällainen piirre oikein on...ei ole enne tällaista tullut vastaan? Äsken mietin että mitenhän tämä sää mahtaa muuttua..niin tämä jo säätietoja äkkiä netistä kyttäämään...ÄÄÄK! Jotenkin ahdistavaa...

16

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r446ygh

      Narsisti joka haluaa määräillä kaikesta, on aina oikeassa ja tuskin itse saat sanoa mielipiteesi kun toinen lyttää sen.

      • Ja taas se Iso N

        Narsistikorttia taas. Tiesitkö että kärkkäimpiä syyttämään muita narsisteiksi ovat narsistit itse? Jostain kumman syystä he löytävät aina muista narsistisia piirteitä. En tarkoita että sinä nyt olet mitän, vaan että se kannattaisi näidenkin täällä hörjöilevien narsisti-innokkaiden diagnosoijien muistaa tai tiedostaa.

        Ehkäpä tuolle narsistikortille olisi vaikka ihan keskustelun mielenkiinnon takia aihetta keksiä myös vaikka muitakin vaihtoehtoja. Ajattele nyt jos sinua itseäsi syytettäisiin yhden ainoan piirteen (vaikka se olisi raivostuttavakin) pinnallisen kuvauksen takia absoluuttisesti narsistiksi, ja tavallaan lauseella leimattaisiin?
        Ok, se mies nyt ei ole täällä vaan meillä on vain ap:n puoli kertomuksesta jostakin tyypistä, mutta joskus vaan mietin, että ettekai te toimi oikeassa elämässäkin noin? Että kaikki ihmiset jotka teitä ei miellytä on narsisteja. Kaikkien muiden huonot piirteet ovat heti merkki narsismista. Että leima läimähtää helposti ja sana kulkee eteenpäin.
        Nimittäin siinä olisi kyllä minun mielestä miettimisen paikka.

        Ihmisillä on myös huonot puolensa ja jopa joitain narsistisiakin piirteitä ilman että he ovat varsinaisesti "narsisteja". Ihmisillä kaikilla, siis minulla ja sinulla myös, on myös joku totaalisen pimeä puoli. Huono puoli. Sitten lievempiä paheita, kohti niitä hyviä.
        No, joo, ihan miten vaan, mutta joka asiaa on melkeinpä eka vastaus että se on narsisti. Kaikkien exät tuntuu olevan narsisteja. Ja aina ne viattomat törmää vaan narsisteihin ja jää jollain taikavoimalla näihin kiinni vailla omaa vastuuta tai tahtoa asioista. Ei vaan voi olla niin.


      • ollako vai eikö olla
        Ja taas se Iso N kirjoitti:

        Narsistikorttia taas. Tiesitkö että kärkkäimpiä syyttämään muita narsisteiksi ovat narsistit itse? Jostain kumman syystä he löytävät aina muista narsistisia piirteitä. En tarkoita että sinä nyt olet mitän, vaan että se kannattaisi näidenkin täällä hörjöilevien narsisti-innokkaiden diagnosoijien muistaa tai tiedostaa.

        Ehkäpä tuolle narsistikortille olisi vaikka ihan keskustelun mielenkiinnon takia aihetta keksiä myös vaikka muitakin vaihtoehtoja. Ajattele nyt jos sinua itseäsi syytettäisiin yhden ainoan piirteen (vaikka se olisi raivostuttavakin) pinnallisen kuvauksen takia absoluuttisesti narsistiksi, ja tavallaan lauseella leimattaisiin?
        Ok, se mies nyt ei ole täällä vaan meillä on vain ap:n puoli kertomuksesta jostakin tyypistä, mutta joskus vaan mietin, että ettekai te toimi oikeassa elämässäkin noin? Että kaikki ihmiset jotka teitä ei miellytä on narsisteja. Kaikkien muiden huonot piirteet ovat heti merkki narsismista. Että leima läimähtää helposti ja sana kulkee eteenpäin.
        Nimittäin siinä olisi kyllä minun mielestä miettimisen paikka.

        Ihmisillä on myös huonot puolensa ja jopa joitain narsistisiakin piirteitä ilman että he ovat varsinaisesti "narsisteja". Ihmisillä kaikilla, siis minulla ja sinulla myös, on myös joku totaalisen pimeä puoli. Huono puoli. Sitten lievempiä paheita, kohti niitä hyviä.
        No, joo, ihan miten vaan, mutta joka asiaa on melkeinpä eka vastaus että se on narsisti. Kaikkien exät tuntuu olevan narsisteja. Ja aina ne viattomat törmää vaan narsisteihin ja jää jollain taikavoimalla näihin kiinni vailla omaa vastuuta tai tahtoa asioista. Ei vaan voi olla niin.

        Sellaistakin kuullut, että haukuttu eksä täysnarsistiksi omien pettymysten vuoksi ja lopulta sitten selvisi, ettei kysessä ollut lainkaan narsisti, vaan liian kiltti ihminen, joka yritti vain kannatella toista vaikeuksissa. Sana valitettavasti leviää sinnekin, minne se ei ole tarkoitettu ja aiheuttaa siten valtavaa mieliharmia. Ihme ja kumma, ettei haukkuja huomannut jo kaikkia niitä vikoja, joita luetteloi silloin 28 vuotta sitten. Eikö narsisti ole aina kuitenkin se narsisti ja ihan kaikkien kanssa? Voikin kysyä, miksi joku alkaa kanssani käyttäytymään liian narsistisesti eli onko mahdollisesti itsessä sellaisia piirteitä, jotka nostavat ns. narsismin pintaan? Välillä tosiaan tuntuu, että se, joka toista narsistiksi haukkuu on se itse.


    • Kokeilisin

      Testaa, sano et ei tarvii heti tutkia ehtiihän tuon myöhemminkin. Jos hermostuu kovasti voi olla narsisti, jos sanoo hermostumatta tykkäävänsä tutkia juttuja eikä hermostu on ihan luonnostaan selvittäjä ja ehkä haluu tehdä suhun vaikutuksen.

    • Monta puolta

      Pöh! Mun mies on samanlainen ja kyse on vain siitä, että haluaa tietää asioista. Ei todellakaan mistään pätemisestä.

      • todellakin, todellak

        Niin, mies on vaan tekemiseen suuntautunut persoona, joka ei ihmettele ja mietiskele, vaan tekee ja ottaa selvää. Kyse voi olla ihan vaan luonne-eroista.
        Eikä edes välttämättä sukupuolieroista, teen nimittäin itse usein sitä myös, että kun joku kertoo jostain asiasta, otan heti selvää, kun vaan alkaa kiinnostamaan että "jaa, jaa, mikä tämmöinen juttu oikein on". Maailmassa on vaan paljon kiinnostavia asioita ja toista ihmistä oppii myös tuntemaan sitä kautta. Tai minun mielestä.

        Tosin on sitten niitäkin joilla ei ole mitään omia kiinnostuksen kohteita vaan jotka vaan matkii, seuraa ja pyrkii ylettömästi mielistelemään. Mutta ap:n kertomus on puolikas, siitä voi päätellä mitä vaan. Ehkä nyt asiaa miettiessäni kaikkein eniten sen, ettei heillä oikein synkkaa ja tuo yhteisymmärrys ehkä toimi.
        Joko pitää hioa särmiä tai sitten antaa olla.


    • 3+15

      Hyvähän se on jos haluaa tietoa etsiä, mutta tämä piirre näkyy ihan kaikessa,minusta liiallisuuksiin asti. Ihan tavallisia asioita..esim sanoin että taidan lainata erään videon,olisi kiva katsella se. Tämä kertoi vähän ajan kuluttua, että lainasi videon ja katsoo sen kohta! Ei minusta tällainen ole normaalia. Ärsyttää vaan. Kun tietäisi mistä voisi olla kyse...tai sitten vaan on sellainen :D. En kyl jaksa...

      • 6+14

        Mä oon vähän tollanen. Mut mun mies kestää sen että googletan kaiken kymmenessä sekunnissa ja kerron paikkakunnan sään kun hän katsoo ikkunasta ja pohtii että sataisko tänään. Mä en voi sille mitään, että kuulen jostain niin on pakko ottaa heti selvää. Mulla on add että johtuiskohan siitä. Mä en kestä hetkeäkään ilman uutta informaatiota. Loppujenlopuksi mitään ei jää kuitenkaan päähän koska on liikaa kaaosta.


      • ---
        6+14 kirjoitti:

        Mä oon vähän tollanen. Mut mun mies kestää sen että googletan kaiken kymmenessä sekunnissa ja kerron paikkakunnan sään kun hän katsoo ikkunasta ja pohtii että sataisko tänään. Mä en voi sille mitään, että kuulen jostain niin on pakko ottaa heti selvää. Mulla on add että johtuiskohan siitä. Mä en kestä hetkeäkään ilman uutta informaatiota. Loppujenlopuksi mitään ei jää kuitenkaan päähän koska on liikaa kaaosta.

        Meditoi.

        Oli joskus adhd ja add.


    • Apuajatus

      Mulle tulee mieleen, että miehen oma ajattelu on täysin jäässä ja kun sinä ajattelet jonkun asian mitä vois tehdä niin hän saa tavallaan siitä kipinän itselleen ja alkaa toteuttaa sitä itse. Ikäänkuin ajattelet toisen puolesta.

      • 3+15

        Aika hyvin sanottu...apuajatus. Itsellään ei ole ideoita mutta kaikessa ottaa minun ajatukset itselleen ja toteuttaa ne. Ihme touhua. Ja kaikkea tutkii googlesta..jos kuuluu hälytysajoneuvon ääni..niin sitä pitää heti tutkia mitä ja missä tapahtuu! Ja kyseessä keski-ikäinen mies...


      • Kokeilisin
        3+15 kirjoitti:

        Aika hyvin sanottu...apuajatus. Itsellään ei ole ideoita mutta kaikessa ottaa minun ajatukset itselleen ja toteuttaa ne. Ihme touhua. Ja kaikkea tutkii googlesta..jos kuuluu hälytysajoneuvon ääni..niin sitä pitää heti tutkia mitä ja missä tapahtuu! Ja kyseessä keski-ikäinen mies...

        No mitäs jos kokeilisit ette ilmaise haluavasi mitään, mitä tapahtuu.
        En tiedä voiko joku olla täysin omaa ajatus kykyä, en jaksais uskoa, mut mistä sellaista voi tietää.
        Ajattele jos sen ajtukset on lapsena lyöty maahan ja ei oo koskaan osanut kuin toteuttaa muiden tahtoa, vanhemmat, opettajat, kaverit ym.


      • 3+15
        Kokeilisin kirjoitti:

        No mitäs jos kokeilisit ette ilmaise haluavasi mitään, mitä tapahtuu.
        En tiedä voiko joku olla täysin omaa ajatus kykyä, en jaksais uskoa, mut mistä sellaista voi tietää.
        Ajattele jos sen ajtukset on lapsena lyöty maahan ja ei oo koskaan osanut kuin toteuttaa muiden tahtoa, vanhemmat, opettajat, kaverit ym.

        Niin sitähän en voi tietää. Miten voi vaan olla,miettimättä mitään toisen seurassa? Jotenkin luonnotonta mutta voihan sitä kokeilla. Mutta uskoisin että mitään ei tapahdu silloin... ei ole syytä. Jokin addiktio varmaan.


    • huh4

      Rasittavaa. Ei joka asiaa voi katsoa netistä toisen puheesta, pitäisi muistissa olla myös jotain. Keskustelu auttaisi? Pariterapia? Kenen kanssa olet, tunnetko häntä? Mikä tausta? Miksei hän googlaa yksin ollessa.

    • kumpi ja kampi

      Yrittää ehtiä? Siis sinusta tuntuu siltä vai hän oikeasti aggressiivisesti kilpailee asiasta?
      No, jos hän on vaan aktiivinen ja sinusta tuntuu siltä, veikkaan seuraavaa.

      Hän kuulostaa semmoiselta tyypiltä, joka on epävarma itsestään eikä oikein omaa itse mitään mielenkiinnon kohteita ja jos omaa hänelle tärkeämpää on silti roikkua/miellyttää/olla kiinnostunut sinun jutuistasi.
      Sitten hän ihailee sinua nyt kun on ihastunut, ja raivostuttavasti "matkii" kaiken. Hieman kuin joskus semmoisilta ylisosiaalisilta ihmisiltä kuulee omia mielipiteitään (siis he kopioivat kaikkien mielipiteet ja mielistelläkseen ovat sitten samaa mieltä kaikesta), ja he kumartelevat joka suuntaan, että miellyttäisivät. Ylisosiaalisilla, eli en tarkoita nyt seurassa puheliaita, tai pelkästään seurassa viihtyviä, vaan sitä tyyppiä tosiaan, jolle kaikki on pelkkää suhdetoimintaa, joka sopii hyvin vaikka myyntimieheksi/-naiseksi, mediataloon tai johonkin... mainostoimistoon sähläämään, mitä kerjätään oikein "oletko dynaaminen farkkumyyjä, elät farkuille, ihmisille ja muodille ja haluat miellyttää, sekä ylittää itsesi joka päivä, haluat olla pop ja hop ja in" jne.

      Tai niitä löytyy myös usein kulttuurihännysteliöinä jne.
      Mutta heistä jokunen saattaisi käyttäytyä noin. Oi, minäkin olen kiinnostunut, minä kerron sinulle, minä käyn katsomassa, jne. :)
      He ovat nykyään suosittuja ihmisiä, vaikka käytännössä he lähinnä valehtelevat. Eivät tahallaan, mutta joka suuntaan kun ei voi kumarrella aidosti eikä kaikkia aina miellyttää.

      Sitten tosiaan tuo saattaisi olla ihastumisen aiheuttamaa tilapäistä mielistelyn tarvetta, että kun ihmettelet säätä, hän toiminnan miehenä tässä nyt kertoo sitten sen, mikä se on. Eli sinä haluaisit vaan jutella, hän ottaa heti selvää. Sinä haluaisit käydä siellä ainakin teoreettisesti, hänpä heti ottaa selvää onko siellä käymistä.
      Hän ei ymmärrä huvikseen pohtimista, eikä sitä, että hän voisi jatkaa ihan omista asioistaan kiinnostumista. Kannattaa kysyä, jutella ja sanoa, että liika innostus ja kiinnostus on liikaa. Kannattaa katsoa miten hän reagoi ja mitä hän sanoo.
      Tosin jos hän on luonteeltaan ylisosiaalinen ja tahdoltaan yliriippuvainen mielistelijä, on vaihtoehtoina joko sietää tai erota, koska me emme useinkaan muutu.

      Jos hän taas on oikeasti vihamielinen ja kilpailunhaluinen aggressiivisella tavalla, ja hän etsii vain syitä väitellä, tyrmätä, väheksyä jne. hänellä on jonkun sortin luonnevika ja kannattaa etsiä suoraan ja suosiolla joku muu eikä edes yrittää enää keskustella asiasta.

      • 3+15

        Mielenkiintoisia näkökulmia kaikki. Tarkkailen hieman tilannetta..ehkä tuo mielistelijä on aika lähellä hänen käytöstään..en ole ainoa jolle hän tekee nuo samat kuviot,eli en usko että ihastuksesta haluaa näyttää jotain. Ja kuten kirjoitin..tämä on minun näkökulmani asiasta ,se mitä olen kokenut. Kaikki ei voi kaikkia miellyttää, voi vaan oppia oikeastaan itsestään asioita. Mutta ei ole pakko sietääkään kaikkea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe