MItä tarkoittaa pesäkemäärä?

Ntuk

Hometutkimustuloksissa on termi "pesäkemäärä", mitä se tarkoittaa ja mitä siitä voidaan päätellä?

30

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Ntuk

        Valitettavasti olen sen verran moukka etten tajua tuosta kielestä mitään :D Osaisitko vääntää rautalangasta? :)


    • En ole itsekkään mikään mikrobiologian mestari, täällä tuntuu olevan eräs siitä paljon tietävä. Itseasiassa ihan aluksi kuvittelin että tämä on ansa minulle, naurettavaa - eihän sellaista ole tapahtunut täällä ikinä ennenkään :P

      Auttaisi kyllä jos kertoisit mikäli käsissäsi on jokin raportti mistä haluat selkoa ja miksi Sinulla on moinen raportti :)

    • Ntuk

      Ohhoh. No kait täällä voi joku ansojakin viritellä :D En kuitenkaan viritellyt. Siis kun talosta on otettu näytteitä ja raportissa lukee että A. Penisillioides (löydöksen nimi) ja suluissa lukee pesäkemäärä 39, mitä se tarkoittaa? Jos määrä olisi 100, eli korkeampi, tarkoittaisiko se sitä että korjaus tuskin auttaa. Ja nyt jos luku on alempi, korjaus kannattaa? Vai mitä pesäkemäärä meinaa?

    • *astuu epämukavuusalueelle toivoen omien vastausten provosoivan fiksumpia osallistumaan* 0_o

      "Talosta on otettu näytteitä" -> pinta- vai ilmanäytteitä? Ettekö saaneet mitään tulkinta-apua? Eikö niissä ollut niitä merkintöjä / / /

      vertti-eetuuu, alluuu...apua!!!

      Tuossa oli vielä näytteiden otosta:
      http://www.sisailmayhdistys.fi/terveelliset-tilat-tietojarjestelma/ongelmien-tutkiminen/mikrobitutkimukset/naytteenotto/

      Tarkkoja terveysperusteisia raja-arvojahan siis ei ole näissä asioissa olemassa.

      Mutta mun mukavuusalueelle:
      Miksi teillä lähdettiin tutkimaan asiaa?

    • vertti-eetu tuos apu

      Tuosta pesäkeasiasta on väännetty jo aikaisemminkin. Lue tuosta ainakin aloittajan kertoma totuus ja vähän sen jälkeen lisää. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8899585

      Jos halutaan rakennuksen kunnon mukaisia pesäkelukemia, niin siitä en tiedä miten ne lasketaan oikein ja satavarmasti ettei kenenkään terveyttä välinpitämättömällä tavalla vaarannettaisi, kun terveysperusteisia pesäkelukemia ei ole olemassakaan ja tuskin lähiaikoina edes tulee jos nykyistä politiikkaa ja päättäjien toimia katsellaan suurennuslasin takaa. Valvira, STM ja THL jotka valvovat mitä valvovat, jopa turvallisuuttamme terveyden osalta ovat avainasemassa otakaa sinne yhteyttä. Minä olen jo ottanutkin. Katellaan... ja kuunnellaan mitä tulee lisää esille.

      Googlaa STM ja asumisterveysohje, niin selviää enempi pesäkkeistä. Eri asia ymmärtääkö siitä yhtään mitää tai selviääkö sittenkään mitään mitään.

      Näytteitä voidaan manipuloida ja niin on myös tehty.

    • Asiasta yleisestiottaen: miksi näistä asioista on tehty näin hiton epäselvää mössöä! Kauhea vaiva nähty muka asioiden suhteen, mutta ihmisille ei suoda edes apua omien raporttiensa tulkinnassa! Tai siis joo, voi aina pyytää jotain firmaa tulkitsemaan ja tutkimaan ja sitten lisätutkimaan ja uusia tuloksia tulkitsemaan.... Täällä päin ainakin terveydensuojeluviranomainen heittää pallon heti vtt-sertifioiduille rakennusterveysasiantuntijoille ja Fisestäkin voi kysellä. Juu. Ja maksaa niinmaanperusteellisesti! Talkoomateriaalia löytyy, mutta mitenkä helposti löytyy se materiaali missä kerrotaan tutkimuksista ja korjaustavoista? Sellainen materiaalin nimittäin on olemassa, mutta ei kaiken kansan ulottuvilla, tietenkään.

      Mielenkiinnolla kuitenkin haluaisin tietää alottajan tapauksesta. Minulla on salaista tietoa jota voin antaa tiskin alta ihan ilmaiseksi. Vertti-eetullakin on. Allullakin on, mutta hän mököttänee, kun luuli minun poistaneen hänen juttunsa. Ja joskus täällä pyörähtelee ihan asiantuntijoitakin - omien sanojensa mukaan :)

      • vertti-etu

        " miksi näistä asioista on tehty näin hiton epäselvää mössöä"! Minä tiedän sen ja sinäkin jos olet aineistoni lukenut kokonaan? Olen sen myös joutunut kokemaan helv rajulla tavalla. Se on suomeksi "homekusetus". Ei mulla ole mitään salaista tietoo eikä salattavaa ja se onkin hieno juttu miss.007 tässä kosteusvaurio- ja homevauriokatastrofissamme. Kaikki rehellisesti ja avoimesti julkisuuteen ei mitään salattavaa. Eikä mitään nöyristelyä mihinkään päin. Hienotunteisuuskin meni siinä samalla kusettajia kohtaan kun meni terveys ja saastuttivat vielä irtaimistomme siinä samalla. Katellaan vaan ihan rauhassa, pakko tulla muutoksia ja pikapuoliin.
        Hometalkoot ei tätä ongelmaa vielä yksin ratkaise eikä "näytteidenotot silmiä räpäyttämättä ja ääntä päästämättä" kuten aatu tuolla osuvasti sanoikin.


      • vertti-etu kirjoitti:

        " miksi näistä asioista on tehty näin hiton epäselvää mössöä"! Minä tiedän sen ja sinäkin jos olet aineistoni lukenut kokonaan? Olen sen myös joutunut kokemaan helv rajulla tavalla. Se on suomeksi "homekusetus". Ei mulla ole mitään salaista tietoo eikä salattavaa ja se onkin hieno juttu miss.007 tässä kosteusvaurio- ja homevauriokatastrofissamme. Kaikki rehellisesti ja avoimesti julkisuuteen ei mitään salattavaa. Eikä mitään nöyristelyä mihinkään päin. Hienotunteisuuskin meni siinä samalla kusettajia kohtaan kun meni terveys ja saastuttivat vielä irtaimistomme siinä samalla. Katellaan vaan ihan rauhassa, pakko tulla muutoksia ja pikapuoliin.
        Hometalkoot ei tätä ongelmaa vielä yksin ratkaise eikä "näytteidenotot silmiä räpäyttämättä ja ääntä päästämättä" kuten aatu tuolla osuvasti sanoikin.

        Sarkasmia, sarkasmia. Tuo mun tiskin alta juttu. Johan kummastelinkin missä materiaalit on ihmisten ulottuvilta.

        Aloittaja älköön säikähtäkö pois linjoilta :)


    • Sisäilamtutkija

      Pesäkemäärä tarkoittaa näytteessä (materiaali, ilma tai pinta) olevien mikrobipesäkkeiden määrää. Pesäkemääriä verrataan raja-arvoihin, minkä perusteella tehdään johtopäätökset näytteen tavanomaisuudesta/poikkeavuudesta. Yleensä raja-arvot on esitetty näytevastauksessa. Sen lisäksi laboratorio ilmoittaa tuloksen tulkinnan kirjallisesti.

      • Kerro lisää "raja-arvoista" ... :)


      • vertti-eetu(ei allu)

        Tutkimustuloksia voidaan manipuloida ja niin myös on tehty. Mulla on todisteet papereissa, videoissa, valokuvissa ja asiantuntijalausunoissa. Kohta alkaa porukat heräileen ruususen unistaan.

        Herätkäähän päättäjät vihdoinkin Valvira, STM ja THL.


      • vertti ei hyvä veli

    • Ei tyytyväinen

      " raportissa lukee että A. Penisillioides (löydöksen nimi) ja suluissa lukee pesäkemäärä 39, mitä se tarkoittaa?"

      Mitä nuo nyt ovatkaan, Penisillioides, homeitiöitä? Ne ovat kuitenkin kasapäin, "pesäkkeissä".
      Onko löydös runsas näkyy plusmerkkien määrästä.

      Kannattaako korjata? Mikäli kaikki saastunut materiaali voidaan poistaa saattaa lopputulos olla tyydyttävä. Kannattavuus on kuitenkin riippuvainen siitä, mitä poisto ja jälleenrakennus tulevat maksamaan. Täysin hajuttomaksi kerran saastunutta ei saa, mutta normaali ihminen voi korjatussa asua. Altistunut ja herkistynyt ei.

      Kokemukset omasta mökkiremontista.

      • Allun pikkuveli

        Näytteen tulosta ei voi kukaan tulkita, jos ei ole tietoa, mistä rakenteesta se on otettu vaiko jopa ilmasta. On tiedettävä, onko kyseessä ilmanäyte (aina täysin turha tutkimus) vai materiaalista ja silloinkin, onko pintanäyte vai varsinainen materiaalinäyte( pmy/g). Sitten vielä tärkeä kysymys: jos on oikea materiaalinäyte niin eikös sitä itse näytettä ole mikroskopoitu. Siinähän se tulos olisi ollut saman tien ihan paljaksena ja ilman erehtymisen vaaraa.

        On oikeasti harmillista, että rakennusten homevaurioita ilmoittelee tekevänsä lukuisat rakennusammattilaiset, joilla voi toki olla kovasti arvostettu VTT:n sertifikaatti ja titteli, mitä niitä nyt sitten onkaan, virallinen kosteuden mittaaja, sertifioitu vedeneristäjä, rakennusterveysasiantuntija, home asiantuntija, AKK, jne. Mutta kun puuttuu se oikea osaaminen mikrobiologiasta ja vähän muustakin niin eihän se laboratoriotulosten tulkinta sitten mitenkään onnistu tai sitten se on hatusta vedetty ja on täyttä potaskaa.


      • Allun isompi velpuol
        Allun pikkuveli kirjoitti:

        Näytteen tulosta ei voi kukaan tulkita, jos ei ole tietoa, mistä rakenteesta se on otettu vaiko jopa ilmasta. On tiedettävä, onko kyseessä ilmanäyte (aina täysin turha tutkimus) vai materiaalista ja silloinkin, onko pintanäyte vai varsinainen materiaalinäyte( pmy/g). Sitten vielä tärkeä kysymys: jos on oikea materiaalinäyte niin eikös sitä itse näytettä ole mikroskopoitu. Siinähän se tulos olisi ollut saman tien ihan paljaksena ja ilman erehtymisen vaaraa.

        On oikeasti harmillista, että rakennusten homevaurioita ilmoittelee tekevänsä lukuisat rakennusammattilaiset, joilla voi toki olla kovasti arvostettu VTT:n sertifikaatti ja titteli, mitä niitä nyt sitten onkaan, virallinen kosteuden mittaaja, sertifioitu vedeneristäjä, rakennusterveysasiantuntija, home asiantuntija, AKK, jne. Mutta kun puuttuu se oikea osaaminen mikrobiologiasta ja vähän muustakin niin eihän se laboratoriotulosten tulkinta sitten mitenkään onnistu tai sitten se on hatusta vedetty ja on täyttä potaskaa.

        Pikkuvelikin, tai toinen velipuol alkaa näköjään jauhamaan samoja asioita kuin vertti-eetu. Voi helekutti sentään. Tuosta olen kyllä häntä varoitellut. Ei toisen tiedoilla saa edetä huipulle vaan ihan omilla eväillä repussa kuten "boorit ja muut yksinkertaiset myrkyt tai asiantuntijan linkeillä todistellen, muuten ei uskota tippaakaan absoluuttisesti totisena. Tai ne häiriintyneet nulikat ei kunnioita yhtään vaikka kuinka selvästä päästä yrität totuudet kertoa.

        Tuossa nuo samat väittämät kuin vertti-eetulla!
        Sisäilmanäyte kolmenässänkujalla "aina turha tutkimus" samoin kuin järvienkadullakin ja virheellinen jos on "hatusta vedetty". Onhan tässä meidän allujen perheessä ainakin yksi joka ymärtää mistä on kysymys, mutta se on väärin, että vaihetelevat nimimerkkiään yhtenään ja jopa vertti-eetun nimimerkillä allu ite ratsastaa ja haukkuu muntesin ja polyonin joka tekee vaan sen mitä tilataan, käsketään tai mitä he poika poloiset osaavat. Muuten pojille potkut perseelle kuin vanhassa neuvostoliitossa. Niin ja jos ei tee kuten tilataan, niin tilaukset loppuvat ko seinään, raaka peli vaikka tietoisesti ja tahallaankin ihmisten terveys vaarannettaisiin eivätkä siihen uskalla puuttua vaikka moraalisesti ajattelisivatkin aivan jotan muuta.
        Kirijoottelen lisää taasen kun tuo allu tuosta "sammuu", se voi viedä vielä pitkään kun on mitä lie halapaa litkua lipittäny heti töistä pääsynsä jälkeen ja aika pahalla pääl oli. Mutta sille ei nyt voi mitään samanlaiset ne on desinfiointiaineetkin tällä kylällä ja todellisista tehoista ei taida olla mitään tietoa edes Valvira, STM ja THL. Sekoitussuhteistakaa ei ole vissiin kenelläkää mitään tietoa kun ei ole mitään valvontaa. Hinat on varmaankin kohillaan. Ajelevat pojat komeilla autoilla siitä päättelen.


      • Allun isoin velipuol

        "mutta normaali ihminen voi korjatussa asua" mut valitettavasti sitä ei voi kukaan taata kuinka kauan ilman oireita ja sairastumista.


      • vertti-eetu
        Allun isoin velipuol kirjoitti:

        "mutta normaali ihminen voi korjatussa asua" mut valitettavasti sitä ei voi kukaan taata kuinka kauan ilman oireita ja sairastumista.

        Kunhan vaurioalue on käsitelty MCF PHMG-aineella, asunnossa voi turvallisesti asua. Mikäli oireita ilmenee, otsonointi korjaa


      • Ei tyytyväinen
        Allun isompi velpuol kirjoitti:

        Pikkuvelikin, tai toinen velipuol alkaa näköjään jauhamaan samoja asioita kuin vertti-eetu. Voi helekutti sentään. Tuosta olen kyllä häntä varoitellut. Ei toisen tiedoilla saa edetä huipulle vaan ihan omilla eväillä repussa kuten "boorit ja muut yksinkertaiset myrkyt tai asiantuntijan linkeillä todistellen, muuten ei uskota tippaakaan absoluuttisesti totisena. Tai ne häiriintyneet nulikat ei kunnioita yhtään vaikka kuinka selvästä päästä yrität totuudet kertoa.

        Tuossa nuo samat väittämät kuin vertti-eetulla!
        Sisäilmanäyte kolmenässänkujalla "aina turha tutkimus" samoin kuin järvienkadullakin ja virheellinen jos on "hatusta vedetty". Onhan tässä meidän allujen perheessä ainakin yksi joka ymärtää mistä on kysymys, mutta se on väärin, että vaihetelevat nimimerkkiään yhtenään ja jopa vertti-eetun nimimerkillä allu ite ratsastaa ja haukkuu muntesin ja polyonin joka tekee vaan sen mitä tilataan, käsketään tai mitä he poika poloiset osaavat. Muuten pojille potkut perseelle kuin vanhassa neuvostoliitossa. Niin ja jos ei tee kuten tilataan, niin tilaukset loppuvat ko seinään, raaka peli vaikka tietoisesti ja tahallaankin ihmisten terveys vaarannettaisiin eivätkä siihen uskalla puuttua vaikka moraalisesti ajattelisivatkin aivan jotan muuta.
        Kirijoottelen lisää taasen kun tuo allu tuosta "sammuu", se voi viedä vielä pitkään kun on mitä lie halapaa litkua lipittäny heti töistä pääsynsä jälkeen ja aika pahalla pääl oli. Mutta sille ei nyt voi mitään samanlaiset ne on desinfiointiaineetkin tällä kylällä ja todellisista tehoista ei taida olla mitään tietoa edes Valvira, STM ja THL. Sekoitussuhteistakaa ei ole vissiin kenelläkää mitään tietoa kun ei ole mitään valvontaa. Hinat on varmaankin kohillaan. Ajelevat pojat komeilla autoilla siitä päättelen.

        Täytyy sanoa, ettei kyllä yhtään naurata puhumattakaan, että olisin saanut jotakin järkevää tietoa nimimerkiltä Allun isompi velpuol. Enkä oikein ymmärrä mitä ihmettä hän oikein jauhaa, P*sk**ko ?


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        Kunhan vaurioalue on käsitelty MCF PHMG-aineella, asunnossa voi turvallisesti asua. Mikäli oireita ilmenee, otsonointi korjaa

        Tuossa nimimerkilläni kirjoitteleva lapsellinen Allu unohti kertoa, että asunnossa voi asua oireita ja kipuja tuntematta vain kuolleena sen jälkeen kun on käsitelty homeasunto MCF PHMG myrkyillä mitkä on kielletty muistaakseni EU helmikuun alussa 2013. Niin ja kuten Munters meillä petollisesti teki vittumaisen isännöitsijän tilaamana myrkyttivät myrkkyjä MCF PHMG ennen näytteidenottoja mikä oli petos ja petos on rikos jos joku nulikka ei sitä vielä satu tietämään. Samoin tekivät myös otsonoinnin kanssa. Onneksi pääsin vielä elävänä pois Kolmenässänkuja 7 C 14 asunnosta. Nuo Allu ja sen pikkuveli tietävät nämä asiat erittäin hyvin mutta tuo Allu on pilannut aivonsa syömällä "booria" ja juomalla halpoja viinoja eikä halua kertoa meille mitään kosteusvauriorakennuksissa käytetyistä mustista litimäristä villoista vaikka pyysin nätisti, että vastaa nyt vihdoinki prkl. Koska rakennusmiehenä tiedät aiheesta kaiken tai ainakin nimimerkillä 14 15 kirjoitellessa sen tietää. Mutta tämän illan uutisten jälkeen peukut persuille vai mitä miss.007. Saa nähdä järjestääkö persut tänä syksynä kosteusvaurio- ja homevaurio rakennuksien ongelmista ja niiden aiheuttamista sairauksista kansalais info tilaisuuden. Ollaanpa kuulolla.
        Viimeksi siellä oli Professori Mirja Salkinoja-Salonen kertomassa mm. PHMG myrkyistä ja vastaavista epäkohdista mitä homebisneksessä tapahtuu.

        Älähän Allu anna yhtään enempää väärä tietoa tänne vanhoille ja uusille lukijoille. Mitään homedesinfiointia ei tule homeasuntoon eikä homepäiväkotiin eikä myöskään hoemekouluihin suorittaa vaikka tuo Allu nimimerkilläni niin vastuuntunnottomasti vittuunnuksissaan ja viinapäissään ehottaakin.

        PS: nyt se varmaan kirjoittelee sitten nimimerkilläni, että älyäisin kirjoitella tänne entistä enempi oikeaa asiaa ja totuuksia homekusetuksista. No kyllä se Allu mulle pasaa! Heippa, nyt hyvää futista tsiikaamaan Led Tellusta.


      • Allun isompi velpuo
        Ei tyytyväinen kirjoitti:

        Täytyy sanoa, ettei kyllä yhtään naurata puhumattakaan, että olisin saanut jotakin järkevää tietoa nimimerkiltä Allun isompi velpuol. Enkä oikein ymmärrä mitä ihmettä hän oikein jauhaa, P*sk**ko ?

        Hyvä on, sama sitten suomeksi " ilmanäyte (aina täysin turha tutkimus)" vaikka se olisi "vedetty hatusta". Sanoo tuossa Allun pikkuveli ja samoilla linjoilla on ollut vertti-eetu jo vuosia. Jollet vieläkään ymmärrä, niin en voi olla nauramatta!

        Ei minuakaan enään naurata Valvira, STM ja THL pomojen suhtautuminen virheellisten sisäilmanäytteiden ottamiseen. Ihmetyttää heidän osaamattomuutensa ja selittelynsä sekä valvonnan puute vakavissa virheellisissä tekosissa mitä on tapahtunut näissä näytteiden otoissa. Muutamassa kohteessa aivan varmati ja todistettavasti vielä.

        AHAA! Mutta josko ne tietääkin tuon saman mitä Allun pikkuveli "Näytteen tulosta ei voi kukaan tulkita". Ja sehän ei olekaan mitään pasko juttu sitten vai mitä (Ei tyytyväinen). Minä ainakin olen tyytyväinen pikkuveljen juttuun vaikka ei olisikaan se hyvä veli.


    • vertti-eetu

      Niin tään oon ihan itte kokkeellu ja hyväksi todennu. MCF PHMG:hen uskon, koiriin en, sumhautukset taas kunniaan ja kunnon litkut käyttöön !

      • vertti-eetu

        "kunnon litkut käyttöön". Tuotahan minä olen sulle Alluparka yrittänyt toitottaa jo vuosikaudet. Siirry jo pikkuhiljaa parempiin ja kalliimpiin viinaksiin terveytesi vuoksi, niin pahantuulisuutesikin saa lopun ja pikkuveljesi uskaltaa tänne kirjootella enempi oikeaa asiaa ja samoja totuuksia kanssani. Jo siitä saakka sua olen ohjeistanut kun aloit täällä häiriköimään nimimerkillä vertti-aatu ja olit vielä sukusi ainoa miespuolinen kirjanpitäjä / kirjuri, muistatko vai onko se "boori" ja halvat viinat yhdessä vieneet muistisikin niiltä ajoilta? ET ole vielä kertonut mulle mitään miksi rakenuksissa on käytetty mustia litimärkiä villoja, vaikka tiedät siitä kaiken myös kotitoksikolookin näkövinkkelistä. Sekä näin ollen myös märkien homehtuneiden villojen todellisista vaaroista. Vastaahan nyt vihdoinkin kysymykseeni reippaasti, asiallisesti ja omalla Allu nimimerkilläsi, muuten joudun pyytämään mis.007 poistamaan kaikki höpötyksesi ja vaaralliset ohjeistuksesi minun nimimerkin alla. Se on edesvastuutonta ja joudut niistä vastaamaan jos vahinkoa tahallasi aiheutat syyttömille kuten on ollut maan tapa kusetuksissa.


    • vertti-eetu

      Missä se allu taas oikein luukaa, kun ei anna vastausta suoraan kysymykseen "LITIMÄRÄT VILLAT SEINÄÄN". vastaa allu, jos osaat tai muuten et mitään osaa. Olen jo monta kertoa pyytännä, että vastaa tuohon yksinkertaseen kysymykseen, mutta ei taida litkumiehen kantti kestää tai ei sitten olekaan sitä paljon mainostettua osaamista homeista ja niiden tutkimisesta.

      • Allun pienempi vel

        Allu vääntyi herättyään kylppäriin ottamaan näytteitä aamutokkurassa "takapuolelta" ilman paperia pintoja syvemmältä ja paljain sormin. Sillähän on ollut pitkään se päähänpinttymä, jotta silmiä räpyttämättä ja ääniä päästämättä voi ottaa näytteet pesuhuoneen viallisten laattojen takia vaikka ei kirvestä, sahaa ja poria käytä, mutta kyllä sieltä outoa ukinaa välillä kuului meitin kylppäristä kuiten. Ei meny nekään näytteet pussiin täysin ääniä päästämättä.
        Ei ollut kyllä kunnolla herännyt kun tänne palstalle ehti näitä viimeisiä juttujaan vääntämän ja taas vertti-eetun nimmarilla. Ei se ala uskomaan, että IP selvittää kaiken.
        Osoitteet ja ja paljon muutakin kuten entiset ammatit alalla.


      • Apuvaaaaaa taas
        Allun pienempi vel kirjoitti:

        Allu vääntyi herättyään kylppäriin ottamaan näytteitä aamutokkurassa "takapuolelta" ilman paperia pintoja syvemmältä ja paljain sormin. Sillähän on ollut pitkään se päähänpinttymä, jotta silmiä räpyttämättä ja ääniä päästämättä voi ottaa näytteet pesuhuoneen viallisten laattojen takia vaikka ei kirvestä, sahaa ja poria käytä, mutta kyllä sieltä outoa ukinaa välillä kuului meitin kylppäristä kuiten. Ei meny nekään näytteet pussiin täysin ääniä päästämättä.
        Ei ollut kyllä kunnolla herännyt kun tänne palstalle ehti näitä viimeisiä juttujaan vääntämän ja taas vertti-eetun nimmarilla. Ei se ala uskomaan, että IP selvittää kaiken.
        Osoitteet ja ja paljon muutakin kuten entiset ammatit alalla.

        Täällä kaivetaan nyt sontaa paljain käsin kylppärin laattojen takapuolelta. Eikö tuohon saada mitään tolokkua prkl. Laittaisivat edes käsineet käsiiin ja käsidesi pullo varalta mutta ei sitä missä lukee PHMB koska se on kovaa myrkkyä ja kielletty sanoo asiantuntijat. Lukekaahan etiketti tarkkaan. Se pienellä olva pränttikin just.


    • vertti-eetu

      "Takakautta ja jälkiä jättämättä."

      Vaikka velaksi. Niinkö?

      Mikroskopointia alan huipulta vai allun oivallus paikan päällä homevaurio kohteessa suihkuhuoneessa. (Googlaa Kylyphuoneen alalaattojen kosteus). Lue vielä kun ehdit!
      Juttua näytteidenotoista kylppärissä.
      -:D ;) :)

    • 25+25

      Eipä voi muuta sanoa, kuin ompa mennyt ala-arvoiseksi nämäkin kirjoitukset ja kaikesta päätellen yhden häirikön "kynästä".

      • vertti-eetu

        Niin on mutta näyttää olevan useasta kynästä nuo totuudet ei minun etkö kestä sitä vai teeskenteletkö jälleen.

        Totuudet näyttää sua häiritsevän, mutta kysyhän Allulta mikä oikein on totuus näytteiden otoissa "Takakautta ja jälkiä jättämättä." Allu on ollut tuollaisten näytteiden kannalla jo pitempäänkin. Minä en tiedä, joku toinen ehkä jotain epäilee kun jotain vihjaili tuolla toisaalla. Mulla ei ole mitään sanomista kenenkään mieltymyksistä eikä huonoista harrastuksista kunhan ei kirjoittele mitään pahaa minun nimimerkilläni niistä.

        Vastaahan sinä niihin kysymyksiin kun tuntuu virtaa olevan.

        Miksi rakenteisiin jätetään LITIMÄRKIÄ VILLOJA ja kuka niistä vastaa ja kuinka suuri vaara siinä tietoisesti ja tahallisesti voidaa aiheuttaa rakennuksessa vuosia oleskeleville ihmisille ja lemmikkieläimille?

        Vastaa äläkä häippäse sinäkin kuin pieru saharaan jos asiasta halutaan keskustella.
        Onko siinä tosiaankin "Asennevamma" ja mitä muuta siinä mielestäsi on.

        http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/tyomaiden-puutteelliset-saasuojaukset-johtavat-hometaloihin-asennevamma/2308138


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe