Hei kaikki keskustelupalstalaiset ja erityisesti te nuoret jotka käytte seuroissa ry:llä!
Olen jonkin aikaa seurannut näitä keskusteluita tällä Vanhoillisuusl.palstalla.
Haluisin nyt kysyä teiltä, että onko esim. ry:n norten keskusteluilloissa otettu esille tällainen feikkaaminen (en tiedä oliko käsite oikein).
Onhan niin, että esim. täällä on helppo minimerkin takana kysellä esim.- "lupaa saada tehdä sitä ja sitä..". Mutta onko tämä tapa keskustella kuolematonta sielua ruokkivaa?
Jeesus itse on sanonut tähän tapaan: "Missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimeeni, siellä minä olen läsnä teidän kanssanne"
Onko Jeesus läsnä näissä keskusteluissa?
Itselläni on nuoret kohta siinä iässä, että joudun ottamaan jonkinlaisen kannan tällaiseen keskusteluun. Olisin kiitollinen teidän mielipiteistänne!!
osaako joku sanoa
5
487
Vastaukset
- hande
ettei tämä keskustelu siinä mielessä ruoki kuolematonta sielua. Yleensäkin, jos haluaa keskustella uskomisen asioista ja varsinkin kun joku askarruttaa, niin kannattaa varmaan keskustella jossain kasvokkain, tämän olen todennut ja kokenut omalla kohdalla jo aiemmin. Täällä on sielunvihollinen iskemässä väliin jos tuolla tavalla kyselee lupaa tehdä jotain.
Täällä olisi kyllä mukava keskustella siinä mielessä, että keskustellaan, mitä joku Raamatun kohta tarkoittaa.
Täällä vain on mukana myös sielunvihollinen.(tosin se on aina meitä kiusaamassa)
Toivottavasti sait jotain irti tästä. Ja kommentoikaa jos olette erimieltä.- rauha s
ettei "pitäisi antaa laittajalle sijaa". Eli, jos on ongelma uskon asiassa, kannattaisi kysyä neuvoa toiselta uskovaiselta.
Raamattu sanoo myös, että autuas on se, joka ei vaella jumalattomien neuvoissa. - usk.m
rauha s kirjoitti:
ettei "pitäisi antaa laittajalle sijaa". Eli, jos on ongelma uskon asiassa, kannattaisi kysyä neuvoa toiselta uskovaiselta.
Raamattu sanoo myös, että autuas on se, joka ei vaella jumalattomien neuvoissa.ovat mielissään siitä, kuinka epäuskoiset ja täysin maailmalliset ihmiset kehuvat ja ylistävät "vapaamieliseksi" ja "suvaitsevaksi".
- hande
usk.m kirjoitti:
ovat mielissään siitä, kuinka epäuskoiset ja täysin maailmalliset ihmiset kehuvat ja ylistävät "vapaamieliseksi" ja "suvaitsevaksi".
ovatko mielissään, sama asia on käynyt minunkin mielessä. itse varoisin jos joku sanoo minua suvaitsevaiseksi tai vapaamieliseksi. jotain on silloin ymmärretty tai tulkittu väärin(siis lukija) tai suola on tullut mauttomaksi. en kuitenkaan usko että kaikki (jos kukaan, aika vähän aikaa oon täällä käyny)joista näin on sanottu ovat tätä tavoitelleet.
- lars
hande kirjoitti:
ovatko mielissään, sama asia on käynyt minunkin mielessä. itse varoisin jos joku sanoo minua suvaitsevaiseksi tai vapaamieliseksi. jotain on silloin ymmärretty tai tulkittu väärin(siis lukija) tai suola on tullut mauttomaksi. en kuitenkaan usko että kaikki (jos kukaan, aika vähän aikaa oon täällä käyny)joista näin on sanottu ovat tätä tavoitelleet.
Keskustelut tällä palstalla ovat olleet hyvin mielenkiintoisia - noin voittopuolisesti!
Jonkin verran minua on mietityttänyt se, että
sielunhoidolliset keskustelut eivät ehkä ole niitä parhaimpia keskusteluja.
Iloinen olen erityisesti siitä, että etsivällä mielellä oleville on kärsivällisesti selitetty esim. "mitä minun pitää tekemän, että minä autuaaksi tulisin".
Mutta nyt on lähdettävä kotiin. Maanantaina voin taas palata asiaan, mikäli kiireiltäni ehdin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole442494Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742477Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.562140Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211143Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411005Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886