Auton tilaus tolpalta ja toimittaminen sinne

Paalupaikka?

Onko muuten yleinen käytäntö kaikissa kaupungeissa, että taksikeskus ottaa tilauksia taksitolpalle ja lähettää auton sinne? Tämä tapa näyttää olevan ainakin Tampereella, missä itse olen ajanut.

Mielestäni on todella typerää, että keskus lähettää taksin tietylle tolpalle. Olen pari kertaa tullut kuitanneeksi tuollaisen tilauksen, mutta koska tolpalle usein tulee muita takseja ennen kuin tilattu ehtii sinne, kyyti olikin jo viety.

Olisi mukavaa, jos ihmiset kävelisivät ihan vaikka muutaman kymmenen metrin päähän tolpasta ja tilaisivat taksin sinne, mitä siellä sitten onkin. Tosi ärsyttäviä nuo tolpalle lähettämiset em syystä. Tuollaisia hukka-ajoja ei tulisi niin todennäköisesti jos esimerkiksi Tampereella taksia tarvitseva tilaisi taksin vaikka Sokoksen Hämeenkadun puoleiselle pääovelle taksitolppa 21:n (Kuninkaankadulla) sijaan. Matkaa olisi tuo pari kolkyt metriä.

Viimeisimpänä huolestuttavana kehityksenä kun olen Ulaa kuunnellut, taksikuskitkin ovat alkaneet Ulalla kuuluttamaan keskusta että tämä lähettäisi taksin tolpalle. Tietty ne asiakkaat tulee hoitaa tolpiltakin, mutta olisi reilumpaa kuljettajan kannalta kun keskus vain pistäisi viestin että tolpalla on asiakkaita.

Toinen no-braineri on se, kun ihmiset tilaavat joskus lauantaiyön ruuhka-aikaan taksin suositun ravintolan pääovelle. Parhaimmillaan olen itse saanut hätistellä puolenkymmentä kyydin kyselijää ennen kuin tilaaja itse on tullut paikalle.

6

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai kauheeta

      Ai kauheeta...oot vissiin aloittelija alalla.

      • Paalupaikka?

        Taisit sekoitta yksikön ensimmäisen ja toisen persoonapronominin keskenään... :)

        Mainittakoon vielä: Pointti ei ole siinä, että asiakkaita ei pitäisi tolpalta hakea. Mielestäni pitäisi kuitenkin luopua siitä tavasta, että tolpalle lähetetään vartavasten jokin tietty auto, joka sitten toteaa asiakkaiden jo häipyneen toisen auton mukana.


    • 8+5

      Helsingissä ei voi tilata autoa tolpalle, mikä onkin tietysti oikein. Asiakas voi soittaa keskukseen ja ilmoittaa tarvitsevansa autoa tolpalle, mutta sitä ei jaeta tilauksena autoon, vaan viestinä kaikille autoille, että sillä ja sillä tolpalla odottaa asiakas. Jullikan todennäköisyys on aika valtava, jos tolppatilaus jaetaan normaalin autoon.

      • Paalupaikka?

        Muualla siis osataan noudattaa paremmin tervettä järkeä kuin Tampereella.


    • pelle paalupaikka

      Paalupaikka on pelle.

      • Paalupaikka?

        Kiitoksia kohteliaisuudesta, mutta en kirjoittanut saadakseni imartelua vaan herättääkseni huomiota itse asian suhteen. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3440
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2790
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2594
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1962
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      154
      1596
    Aihe