Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taxify torpattiin Savossa ???

cartell

Taksiyrittäjien omistama Savon Taksidata pitää virolaiseen Taxify-palveluun liittymistä sopimustensa vastaisena. Taxify on älypuhelimella toimiva sovellus, jonka avulla asiakas voi tilata jonkin palvelussa mukana olevista takseista.

Yhtiöt ovat eri mieltä siitä, onko Taxify kilpailevaa välityspalvelutoimintaa, jota Savon Taksidatan sopimuskuljettajien ei ole sallittua käyttää.

Taxifyn mukaan kilpailua ei voi rajoittaa näin. Yhtiö tulkitsee sovelluksensa olevan enemmänkin taksiyrittäjälle lisätuloja tuova, käyntikortin omainen lisäpalvelu kuin Savon Taksidatan palveluihin rinnastettava välityspalvelu.

Pohjois-Savossa toimivan Savon Taksidatan hallituksen puheenjohtajan Ville Kuivalaisen mukaan sopimusautoilijoille on tiedotettu yhtiön linjauksesta. Mitään sanktioita mahdollisesta Taxifyyn liittymisestä ei ole määritelty, mutta Kuivalaisen mukaan sitä "ei katsottaisi suopeasti".

30

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+12

      Jos haluaa liittyä toiseen välityskeskukseen, on erottava toisesta. En tajua miksi se on niin vaikea ymmärtää. Tai itse asiassa tajuan. Taxify tietää, ettei varsinkaan lanseerausvaiheessa ole mahdollista taata sen alaisuuteen liittyville autoille riittävää asiakasvolyymia ja senpä takia yksikään auto ei nykysysteemissä halua liittyä sen alaisuuteen. Pitäisi päästä nyppimään rusinat pullasta eli saada autoille peruselanto ja kaikki tukipalvelut kuten maksuliikenne olemassa olevien taksikeskusten järjestämänä, mutta sitten satunnaisten keikkojen tuomat provisiot taxifyille ilman suurta vastuuta yhtään mistään.

      Nostan hattua taxifyille siitä, että he sentään lähtökohtaisesti pyrkivät toimimaan nykyisen järjestelmän puitteissa ja jakamaan keikat olemassa oleville takseille. Olisi vaan hyvä päästä jonkinlaiseen ratkaisuun, jossa taxify olisi osa nykyisin toimivien keskusten palveluita eikä kilpaileva keskus. Toisaalta ei taida onnistua enää kun kotimaassa on vihdoin lyöty viisaat päät yhteen ja alettua keksiä pyörää (=mobiilisofta) uudelleen.

      No viimeisenä vaihtoehtona sitten mitataan oikeudessa miten paljon keskus saa rajoittaa allaan toimivien yrittäjien vapautta.

    • 15+17

      Ei ota nykyiset keskuksetkaan mitään vastuuta mistään.
      Kalliin systeemin ovat vain luoneet ja sitoneet taksiyrittäjien kädet.
      Korkea aika vapauttaa koko ala kun nykyisillä taksialan toimijoilla ei ole edellytyksiä saada alalle mitään toimivaa kilpailua minkään suhteen.
      Taksikeskukset ja liitto torpanneet kaiken uudistumisen.

      • No minä se taas

        Taksikeskukset ovat järjestäneet sinne liittyneille kyydinvälityksen ja maksukorttien välityspalkkion omien palvelimiensa kautta. Keskuksiin liittyneet allekirjoittavat sopimuksen ja sitoutuvat noudattamaan keskustensa yhtiöjärjestystä. Yksi yleisistä ehdoista on, ettei kilpailevaan välitysjärjestelmään saa liittyä. Vähän sama, kuin K-kauppias alkaisi myydä muiden, kuin ketjunsa mainostamia/tuottamia/välittämiä tuotteita. Iso osa keskusten tuloista muodostuukin kyydinvälityksesta ja jos kyydit tilataankin taxifystä, on jokainen tilaus keskusten kassavirrasta pois.

        Keskuksilla on, kuten HTD:llä, oma puhelinappsi kyydin välitykseen ja on varsin toimiva ja suosittu ja saa tästä tuloja itselleen asiakkailta. Taxify on panemassa omaa versiotaan liikkeelle, joka on asiakkaalle ilmainen ja autoilijalle pirun kallis (20€/kk ja euron kyyti). Valtakunnallinen taksiliiton vastaava appsi on tulollaan, ellei ole jo tullut. Miksi siis haluaisimme ulkolaisia tilausyrittäjiä tänne, koska osaamista on suomessakin?

        Miten taksikeskusten sitten pitäisi uudistua? Tätä täällä aina vingutaan, ehdotuksia ei kuitenkaan kuulu??

        Tuosta taxifystä vielä. Liikun paljon suomessa ja minulla on puhelimessani taxifyn ilmainen asiakasappsi. Seuraan, kuinka paljon autoja on järjestelmässä mukana eri puolilla suomea. Yllätys on melkoinen, olen tavannut yhden (1) tila-auton Vantaalla, muualla en auton autoa. Ristiriitaista sinällään, koska täällä(kin) jotkut väittävät ajavan sieltä ihan hurjasti kyytiejä?? Suuria puheita ja provosointia. Kyllä autoilijat yleensä tietävät, mihin nimensä laittavat ja mikä on kiellettyä. Enempi kai renkien suun pieksämistä?? ;)


      • Minä myös
        No minä se taas kirjoitti:

        Taksikeskukset ovat järjestäneet sinne liittyneille kyydinvälityksen ja maksukorttien välityspalkkion omien palvelimiensa kautta. Keskuksiin liittyneet allekirjoittavat sopimuksen ja sitoutuvat noudattamaan keskustensa yhtiöjärjestystä. Yksi yleisistä ehdoista on, ettei kilpailevaan välitysjärjestelmään saa liittyä. Vähän sama, kuin K-kauppias alkaisi myydä muiden, kuin ketjunsa mainostamia/tuottamia/välittämiä tuotteita. Iso osa keskusten tuloista muodostuukin kyydinvälityksesta ja jos kyydit tilataankin taxifystä, on jokainen tilaus keskusten kassavirrasta pois.

        Keskuksilla on, kuten HTD:llä, oma puhelinappsi kyydin välitykseen ja on varsin toimiva ja suosittu ja saa tästä tuloja itselleen asiakkailta. Taxify on panemassa omaa versiotaan liikkeelle, joka on asiakkaalle ilmainen ja autoilijalle pirun kallis (20€/kk ja euron kyyti). Valtakunnallinen taksiliiton vastaava appsi on tulollaan, ellei ole jo tullut. Miksi siis haluaisimme ulkolaisia tilausyrittäjiä tänne, koska osaamista on suomessakin?

        Miten taksikeskusten sitten pitäisi uudistua? Tätä täällä aina vingutaan, ehdotuksia ei kuitenkaan kuulu??

        Tuosta taxifystä vielä. Liikun paljon suomessa ja minulla on puhelimessani taxifyn ilmainen asiakasappsi. Seuraan, kuinka paljon autoja on järjestelmässä mukana eri puolilla suomea. Yllätys on melkoinen, olen tavannut yhden (1) tila-auton Vantaalla, muualla en auton autoa. Ristiriitaista sinällään, koska täällä(kin) jotkut väittävät ajavan sieltä ihan hurjasti kyytiejä?? Suuria puheita ja provosointia. Kyllä autoilijat yleensä tietävät, mihin nimensä laittavat ja mikä on kiellettyä. Enempi kai renkien suun pieksämistä?? ;)

        Tarpeeksi kun järjestellään tätä K-kauppa hommelia tulee pian jokin Lidl ja kaappaa suuren osan rusinoista.
        Tuosta autoilijalle kalliista systeemistä voidaan olla montaakin mieltä. Hinta muuttuu huomattavasti kun lukee sopimus paperin läpi ja vertaa sitä vaikkapa nykyisiin K-torpparisopimuksiin .Mm. pakko pukupakko, työvuorottaminen, laitteistovaatimukset ja datakiellot ja muu taksikeskusten mielivalta nostavat nykyisten K-torpparisopimuksien "hinnan" törkeäksi.
        Ehdotuksia uudistuksista kuulunut jo pitkään mm tällä palstalla. Tosin niillä ei ole vaikutusta koska silloin alettaisiin purkamaan tätä tolkuttoman kallista järjestelmää.
        Järjestelmän kalleudesta ja kankeudesta kertonee myös se kuinka kevyellä kännykkä ohjelmalla pystyy virolainen tunkemaan väliin, kun taksikeskuksien systeemit pelkästään taksin päätelaitteiden osalta on tulleet maksamaan yli 10000/autoilija. Ja päälle tulee siis käyttömaksut.
        Ulkomaalaisuudesta on turha kitistä niin kauan kun ostetaan ylihintaisia laitteistoja ruotsalaiselta miljonääriltä. Ja laitteet kootaan virossa.
        Taksikeskuksista ja liitosta on muodostunut suojatyöpaikka muutamalle autoilijalle.


      • No minä se taas
        Minä myös kirjoitti:

        Tarpeeksi kun järjestellään tätä K-kauppa hommelia tulee pian jokin Lidl ja kaappaa suuren osan rusinoista.
        Tuosta autoilijalle kalliista systeemistä voidaan olla montaakin mieltä. Hinta muuttuu huomattavasti kun lukee sopimus paperin läpi ja vertaa sitä vaikkapa nykyisiin K-torpparisopimuksiin .Mm. pakko pukupakko, työvuorottaminen, laitteistovaatimukset ja datakiellot ja muu taksikeskusten mielivalta nostavat nykyisten K-torpparisopimuksien "hinnan" törkeäksi.
        Ehdotuksia uudistuksista kuulunut jo pitkään mm tällä palstalla. Tosin niillä ei ole vaikutusta koska silloin alettaisiin purkamaan tätä tolkuttoman kallista järjestelmää.
        Järjestelmän kalleudesta ja kankeudesta kertonee myös se kuinka kevyellä kännykkä ohjelmalla pystyy virolainen tunkemaan väliin, kun taksikeskuksien systeemit pelkästään taksin päätelaitteiden osalta on tulleet maksamaan yli 10000/autoilija. Ja päälle tulee siis käyttömaksut.
        Ulkomaalaisuudesta on turha kitistä niin kauan kun ostetaan ylihintaisia laitteistoja ruotsalaiselta miljonääriltä. Ja laitteet kootaan virossa.
        Taksikeskuksista ja liitosta on muodostunut suojatyöpaikka muutamalle autoilijalle.

        Jos pidät taxifytä NIIN hyvänä, niin mikset sitten mene sinne taxifyhyn ja eroa nykyisestä keskuksestasi? Ei sinua kukaan estä äänestämistä jaloillasi, senkun menet sinne, ole hyvä! Loppuu kitinä ja vollotuksesi!


      • äänestä, vaikutat
        Minä myös kirjoitti:

        Tarpeeksi kun järjestellään tätä K-kauppa hommelia tulee pian jokin Lidl ja kaappaa suuren osan rusinoista.
        Tuosta autoilijalle kalliista systeemistä voidaan olla montaakin mieltä. Hinta muuttuu huomattavasti kun lukee sopimus paperin läpi ja vertaa sitä vaikkapa nykyisiin K-torpparisopimuksiin .Mm. pakko pukupakko, työvuorottaminen, laitteistovaatimukset ja datakiellot ja muu taksikeskusten mielivalta nostavat nykyisten K-torpparisopimuksien "hinnan" törkeäksi.
        Ehdotuksia uudistuksista kuulunut jo pitkään mm tällä palstalla. Tosin niillä ei ole vaikutusta koska silloin alettaisiin purkamaan tätä tolkuttoman kallista järjestelmää.
        Järjestelmän kalleudesta ja kankeudesta kertonee myös se kuinka kevyellä kännykkä ohjelmalla pystyy virolainen tunkemaan väliin, kun taksikeskuksien systeemit pelkästään taksin päätelaitteiden osalta on tulleet maksamaan yli 10000/autoilija. Ja päälle tulee siis käyttömaksut.
        Ulkomaalaisuudesta on turha kitistä niin kauan kun ostetaan ylihintaisia laitteistoja ruotsalaiselta miljonääriltä. Ja laitteet kootaan virossa.
        Taksikeskuksista ja liitosta on muodostunut suojatyöpaikka muutamalle autoilijalle.

        "Ehdotuksia uudistuksista kuulunut jo pitkään mm tällä palstalla. Tosin niillä ei ole vaikutusta koska silloin alettaisiin purkamaan tätä tolkuttoman kallista järjestelmää. "

        Juu. Puhutaan paljon, ei sanota kuitenkaan mitään. Kuten yksikään vollottaja ei ole sanonut sanallakaan, MITEN keskusten pitäisi uudistua? Kertokaa nyt hyvät ihmiset omat ehdotuksenne!

        "Taksikeskuksista ja liitosta on muodostunut suojatyöpaikka muutamalle autoilijalle. "

        Tietääkseni luottamustoimiin äänestetään, ei sinne noin vain mennä. Oletko muuten ollut siellä itse äänestämässä? Jos et, turvat tukkoon! Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa, jos et vaikuttanut ole sitten hiljaa!


      • A: K ;K23
        No minä se taas kirjoitti:

        Jos pidät taxifytä NIIN hyvänä, niin mikset sitten mene sinne taxifyhyn ja eroa nykyisestä keskuksestasi? Ei sinua kukaan estä äänestämistä jaloillasi, senkun menet sinne, ole hyvä! Loppuu kitinä ja vollotuksesi!

        Jos haluat ehdotuksia uudistuksista, niin miksi sitten heti kehoitat heti saatuasi niitä irtisanoutumaan keskuksesta?
        Miksi yleensä vaivaudut keskustelemaan aiheesta jos vastauksesi on välittömästi, eroa.
        Tuliko nimimerkiltä "minä myös" liian osuvia ajatuksia taksikeskuksista vai onko hermosi vaan todella kireällä?


      • A: K; K23
        äänestä, vaikutat kirjoitti:

        "Ehdotuksia uudistuksista kuulunut jo pitkään mm tällä palstalla. Tosin niillä ei ole vaikutusta koska silloin alettaisiin purkamaan tätä tolkuttoman kallista järjestelmää. "

        Juu. Puhutaan paljon, ei sanota kuitenkaan mitään. Kuten yksikään vollottaja ei ole sanonut sanallakaan, MITEN keskusten pitäisi uudistua? Kertokaa nyt hyvät ihmiset omat ehdotuksenne!

        "Taksikeskuksista ja liitosta on muodostunut suojatyöpaikka muutamalle autoilijalle. "

        Tietääkseni luottamustoimiin äänestetään, ei sinne noin vain mennä. Oletko muuten ollut siellä itse äänestämässä? Jos et, turvat tukkoon! Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa, jos et vaikuttanut ole sitten hiljaa!

        Taksikeskukset ja liitto olleet jo pitkään sisäänpäin lämpiävän pienen piirin hiekkalaatikko joten se siitä.

        Uudistuksia esiintyy tälläkin palstalla usein. Ja myös todellisessa elämässä.

        Ongelma on se että vallan kahvassa ovat vanhemmat autoilijat ikähaarukassa 58- kuolema jotka ajattelevat että "näin on aina tehty ja tullaan tekemään."

        Esimerkkinä vaikkapa tuo datalaitteisto. Kuinka se voikin olla noin raskas, kallis, ja kankea kun vaikkapa pankkiyhteyteen riittää nykyisin kännykkä...

        Uudistuksia löytyy, tosin tyylinä on;
        " Oletko muuten ollut siellä itse äänestämässä? Jos et, turvat tukkoon! Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa, jos et vaikuttanut ole sitten hiljaa! "


      • äänestä, vaikutat
        A: K; K23 kirjoitti:

        Taksikeskukset ja liitto olleet jo pitkään sisäänpäin lämpiävän pienen piirin hiekkalaatikko joten se siitä.

        Uudistuksia esiintyy tälläkin palstalla usein. Ja myös todellisessa elämässä.

        Ongelma on se että vallan kahvassa ovat vanhemmat autoilijat ikähaarukassa 58- kuolema jotka ajattelevat että "näin on aina tehty ja tullaan tekemään."

        Esimerkkinä vaikkapa tuo datalaitteisto. Kuinka se voikin olla noin raskas, kallis, ja kankea kun vaikkapa pankkiyhteyteen riittää nykyisin kännykkä...

        Uudistuksia löytyy, tosin tyylinä on;
        " Oletko muuten ollut siellä itse äänestämässä? Jos et, turvat tukkoon! Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa, jos et vaikuttanut ole sitten hiljaa! "

        Itse äänestän AINA, siksi voinkin puhua asiasta äänestämättömille = tietämättömille. Kuten sinulle.

        Kerrohan, miksi autoilijoilla ei ole sitä taxifytä käytössään, vaikka muuta väitt'vät?


    • tryruiopå¨å

      Vaikuttaa ihan normaalilta sopimussäännöltä. Ei mäkkäriyrittäjäkään voi myydä hesen hampurilaisia tai teboilkauppias nesteen öljyjä.

      Miksi pitäisi poimia vain rusinat pullasta? Jos tunnet taxifyn hyväksi systeemiksi niin ota se käyttöön mutta älä silloin roiku toisessä välityksessä varmistelemassa.

      Jos olen itse taxifyn hinnan oikein ymmärtänyt niin sen hinta on normaalilla kuukausittaisella suoritemäärällä yli kaksinkertainen nykyiseen keskuspalvelumaksuun verrattuna. Miksi maksaisi enemmän ja saisi vähemmän?

      • Aslak k

        Mulla tulis taxifyllä hieman halvemmalla. Nykyiset taksikeskukset jos aloittaisivat uudistuskampanjan ja vaihtaisivat normaaliin nettipohjaiseen systeemiin välityksensä niin säästöjä syntyisi. Järkyttävää autoilijoiden kituuttamista katsoa nyt lama-aikana ja taksikeskukset vaan rakentelee kivikautisia järjestelmiä jotka maksatetaan takseilla. Mitä ihmeen asiantuntijoita siellä ollut päättämässä?
        Toinen mikä ihmetyttänyt pisemmän aikaan; kuinka hemmetin paljon siellä keskuksessa on sitä turhaa porukkaa? Varsinkin lähitaksin herrojen määrä kummastuttaa, ja tekninen asiantuntemus, siellä on kyllä pyörä keksitty uudestaan, hoh, hoijaa vaan...


      • drftgyuiopå
        Aslak k kirjoitti:

        Mulla tulis taxifyllä hieman halvemmalla. Nykyiset taksikeskukset jos aloittaisivat uudistuskampanjan ja vaihtaisivat normaaliin nettipohjaiseen systeemiin välityksensä niin säästöjä syntyisi. Järkyttävää autoilijoiden kituuttamista katsoa nyt lama-aikana ja taksikeskukset vaan rakentelee kivikautisia järjestelmiä jotka maksatetaan takseilla. Mitä ihmeen asiantuntijoita siellä ollut päättämässä?
        Toinen mikä ihmetyttänyt pisemmän aikaan; kuinka hemmetin paljon siellä keskuksessa on sitä turhaa porukkaa? Varsinkin lähitaksin herrojen määrä kummastuttaa, ja tekninen asiantuntemus, siellä on kyllä pyörä keksitty uudestaan, hoh, hoijaa vaan...

        >Nykyiset taksikeskukset jos aloittaisivat uudistuskampanjan ja vaihtaisivat normaaliin nettipohjaiseen systeemiin välityksensä niin säästöjä syntyisi.>

        Yksinomaan nettipohjaiseen välitykseen siirtyminen ei ihan heittämällä onnistu. Tämä siksi että aika iso osa asiakkaista on vanhuksia joilla on vaikeuksia käyttää vanhaa lankapuhelintakin. Meinaatko että Peräkylän Iidamummo hankkii iphonen ja lataa siihe apsin?


      • Maalla on mukavaa
        Aslak k kirjoitti:

        Mulla tulis taxifyllä hieman halvemmalla. Nykyiset taksikeskukset jos aloittaisivat uudistuskampanjan ja vaihtaisivat normaaliin nettipohjaiseen systeemiin välityksensä niin säästöjä syntyisi. Järkyttävää autoilijoiden kituuttamista katsoa nyt lama-aikana ja taksikeskukset vaan rakentelee kivikautisia järjestelmiä jotka maksatetaan takseilla. Mitä ihmeen asiantuntijoita siellä ollut päättämässä?
        Toinen mikä ihmetyttänyt pisemmän aikaan; kuinka hemmetin paljon siellä keskuksessa on sitä turhaa porukkaa? Varsinkin lähitaksin herrojen määrä kummastuttaa, ja tekninen asiantuntemus, siellä on kyllä pyörä keksitty uudestaan, hoh, hoijaa vaan...

        Sulla taitaa olla tietämys tosielästä yhtä haurasta kuin ministeri Rädyllä? Luuletko, että valtaosalla kansasta se netti kulkee taskussa? Yli puolet suomalaisista on vailla mitään nettiä taskussaan, kotonakin vain nuoremmilla. Minulla on kontrastia maaseudusta, asun mökilläni valtaosan ajasta, stadissa olen vaan duunissa ollessani. Ei täällä maalla ole edes kaikille nettiyhteyksiä. Suomi kokonaisuudessaan ei ole stadi, elämää on muuallakin ja sitä eletään ilman nettiä.

        Et sitten tiennyt, että usean keskuksen rinnalla on myös mahdollisuus tilata se taksi tekstarilla? Ettäkö KOKO systeemi pitäisi muuttaa nettipohjaiseksi? Joskus se varmasti tapahtuu, ei vaan vielä, nettiyhteydet vaan eivät tapaa koko kansaa, ainakaan vielä.

        Jotain realismia noihin juttuihisi....


    • sdtrfyuio8p9åoliu

      >>Taxify torpattiin Savossa ??? >>

      Eihän taksikeskus voi ketään kieltää liittymästä taxifyn käyttäjäksi, eli otsikkosi on harhaanjohtava.
      Sen taksikeskus toki voi kieltää että et voi kuulua samaan aikaan toiseen kilpailevaan välitysjärjestelmään ja se taas on täysin normaalia yrityselämässä.
      Sinun vain on valittava kenen lippua kannat, kahta lippua ei voi samaan aikaan kantaa. Kauppiaskin myy sen kauppaketjun kamoja jonka kanssa on sopimuksen tehnyt.

      • Taas minä täällä

        Tätä olen näille vesseleille yrittänyt selittää lukuisia ja taas lukuisia kertoja. Ei nää ymmärrä selkeää puhetta.

        Aina muistetaan moittia keskuksia, samaan hengenvetoon kehutaan taxifyta, ymmärtämättä, ettei molempiin voi/saa kuulua yhtaikaa.

        Yksi asia, mistä myös olen muistuttanut, eroamalla keskuksesta menetät myös korttivälityksen. Kuulemma sen välityksen saa halvalla ja kuulemma kuntien/taksiliiton/taksiyhdistystenkin kortit käy siinäkin??

        Kummallista, ettei sinne ole liittynyt oikeastaan yksikään autoilija, mitä omalla taxifyn asiakasapsillano olen seurannut....


      • mä vaan
        Taas minä täällä kirjoitti:

        Tätä olen näille vesseleille yrittänyt selittää lukuisia ja taas lukuisia kertoja. Ei nää ymmärrä selkeää puhetta.

        Aina muistetaan moittia keskuksia, samaan hengenvetoon kehutaan taxifyta, ymmärtämättä, ettei molempiin voi/saa kuulua yhtaikaa.

        Yksi asia, mistä myös olen muistuttanut, eroamalla keskuksesta menetät myös korttivälityksen. Kuulemma sen välityksen saa halvalla ja kuulemma kuntien/taksiliiton/taksiyhdistystenkin kortit käy siinäkin??

        Kummallista, ettei sinne ole liittynyt oikeastaan yksikään autoilija, mitä omalla taxifyn asiakasapsillano olen seurannut....

        Oletko ihan varma tosta vikasta kappaleesta?
        Ja toka vikasta?
        Ja tokasta?


      • Taas minä täällä
        mä vaan kirjoitti:

        Oletko ihan varma tosta vikasta kappaleesta?
        Ja toka vikasta?
        Ja tokasta?

        Olen!


    • fgdjkyuliöuoäipå

      Miettikääpäs te taxify intoilijat montako asiakasta menetätte kun ryhtyisitte taxifyn palvelun käyttäjäksi. Vanhusväestö on suurin yksittäinen asiakasryhmä ja siitä joukosta löytyy vielä aika monta sellaista jotka käyttää vain lankapuhelinta tai mummomallin peruskännykkää isoilla näppäimillä. Älypuhelimet ja sovellukset ei tälle joukolle aukea.

      • äippä tässä

        Joo, kyllä halvemmaksi tulisi jos nykyiset laittaisi ne netit kuntoon ja jättäisi muutaman neidin vastailee puhelimeen vanhuksia varten, eikä harrastele rakettitiedettä autoilijoiden kukkarolla.
        Keskuksen pomoille kenkää. Varsinkin "teknisille asiantuntijoillle"


      • Tekniikka tutuksi
        äippä tässä kirjoitti:

        Joo, kyllä halvemmaksi tulisi jos nykyiset laittaisi ne netit kuntoon ja jättäisi muutaman neidin vastailee puhelimeen vanhuksia varten, eikä harrastele rakettitiedettä autoilijoiden kukkarolla.
        Keskuksen pomoille kenkää. Varsinkin "teknisille asiantuntijoillle"

        Netit kuntoon? Kyllä keskuksilla on netit 100% kunnossa, onko netit kunnossa maaseudulla? Onko netit maaseudun asukkaiden taskuissa? No ei! Potkut keskusten " teknisille asiantuntijoille"????? Sinähän hulluja puhut. Oli systeemi mikä tahansa, teknistä asiantuntijaa tarvitaan! Aina! Ai niin, eihän sinun mielestäsi tarvita tekniikkaa, kännykkänettihän tulee taskustasi ja sähkö töpselistä, helppoa? ;)


      • Puhut paskaa
        Tekniikka tutuksi kirjoitti:

        Netit kuntoon? Kyllä keskuksilla on netit 100% kunnossa, onko netit kunnossa maaseudulla? Onko netit maaseudun asukkaiden taskuissa? No ei! Potkut keskusten " teknisille asiantuntijoille"????? Sinähän hulluja puhut. Oli systeemi mikä tahansa, teknistä asiantuntijaa tarvitaan! Aina! Ai niin, eihän sinun mielestäsi tarvita tekniikkaa, kännykkänettihän tulee taskustasi ja sähkö töpselistä, helppoa? ;)

        maaseuduilla EI OLE VÄLISTÄVETÄVIÄ TAKSIKESKUKSIA, vaan mummot soittaa kyydit suoraan autoihin!

        Se taas missä on välistävetäviä taksikeskuksia on suuremmat kaupungit ja näiden välistävetämis/ rahastus toimintaa on turha yrittää puolustella maaseudun mummojen kyytitarpeella (joissa ei todellisuudessa ole edes tv.keskusta).


      • Maaseutu tutuksi
        Puhut paskaa kirjoitti:

        maaseuduilla EI OLE VÄLISTÄVETÄVIÄ TAKSIKESKUKSIA, vaan mummot soittaa kyydit suoraan autoihin!

        Se taas missä on välistävetäviä taksikeskuksia on suuremmat kaupungit ja näiden välistävetämis/ rahastus toimintaa on turha yrittää puolustella maaseudun mummojen kyytitarpeella (joissa ei todellisuudessa ole edes tv.keskusta).

        Pikkukylissä soittelevat usein suoraan, totta. Täällä mun mokillä päin on myös isompia kyläkeskuksia ja sitten se perinteinen kirkonkylä. Kirkonkylällä on useampi auto ja tilausvälityskeskus, siellä se meidän kylätaksikin öisin ajaa kiinni tilausvälityskeskuksessa. Täällä mökin alueella asiakkaat joutuvat usein soittelemaan autoa sieltä keskuksesta, kun kylän pirssi sattuu olemaan sairaalakeikalla (meno-paluu), eikä täällä sitten ole autoa 4-6 tuntiin.

        En tiedä paskan puhumisesta mitään, totuuden tiedän kyllä. Muuten, mulla toimii netti täällä vain kunnollisen lisäantennin (harava) kanssa, usealla ei ole minkäänlaista nettiä. Onhan noi operaattorit luvanneet ensi vuonna parannuksia, sen sitten näkee, minkälaisia.

        Mikset muuten lähde mukisematta sinne taxifyn orjaksi ja lopettaisit välityskeskusten moittimisen? On helpompi elää ilman kiristävää pantaa pään ympärillä.... Elämästä tulee ikävää jos ei elämästä löydä muuta kuin valittamisen aihetta. Eroa hyvä henkilö tilausvälityskeskuksesta, helpotta heti! :D


      • xzdfgjuyiop
        Puhut paskaa kirjoitti:

        maaseuduilla EI OLE VÄLISTÄVETÄVIÄ TAKSIKESKUKSIA, vaan mummot soittaa kyydit suoraan autoihin!

        Se taas missä on välistävetäviä taksikeskuksia on suuremmat kaupungit ja näiden välistävetämis/ rahastus toimintaa on turha yrittää puolustella maaseudun mummojen kyytitarpeella (joissa ei todellisuudessa ole edes tv.keskusta).

        Meinaatko että vanhuksia ei asu kaupungeissa ollenkaan? Kaikki kaupungissa asuvat on kosmopoliiteja metroseksuaaleja älypuhelimen käyttäjiä?


    • No huh huh!

      Täytyy sanoa että on noilla lähitaksin tekniikan neroilla ihme käsitys maaseudun ihmisistä ja asumisesta täällä!
      Tapahan se tuokin on puolustella ylisuuria rahastuksia kaupunkien takseilta ja olemista ihan pihalla nykyisistä mahdolllisuuksista.
      PS; Tätäkin kirjoitan tänne nettiin lähes keskeltä korpea. Ja Tabletilla.
      Osaako taksikeskuksen tekninen asian tuntija painaa enter nappulaa?
      Seuraavaksi opettele delete ja poista itsesi täältä rääpimästä tyhmyyksiä.

      • Tekniikka tutuksi

        Onko täällä keskuksen asiantuntija paikalla? Kiva, että juuri SINULLA on se tabletti ja netti, toimita sellaiset sinne mökin asukkaillekkin.


      • V*ttu joo hei!

        Ei luulisi Lähitaksin asioiden paljon metsäläistä kiinnostavan kun ei kiinnosta edes helsinkiläistä. Kyllä taas trollien pitää kaivaa syvältä kun haukutaan Lähitaksia siltä pohjalta, että Inarissa on Internet.


      • Maseutu tutuksi

        " Täytyy sanoa että on noilla lähitaksin tekniikan neroilla ihme käsitys maaseudun ihmisistä ja asumisesta täällä! "

        Missähän se sinun "täällä" on? Varmaankin joku Mäntsälä on sulle landea? Minä olen syvällä Pohjois-Karjalassa ja on minullakin tabletti, Netflix ja pelit! Kyllä netin saa pelittämään hyvällä korkealla paikalla ja pitkällä harava-antennilla täälläkin. Tule laittamaan se tabletti toimimaan näille vakiasukkaille, joilla on vaikeuksia jo pelkän puhelimella soittamisen kanssa. Sonera kun kaikessa viisaudessaan katkoi täältä puhelinpylväätkin. Näkisimpä joskus jonkun tilaavan taksin tänne taxifyllä, ei taitais autoilijoidenkaan appsit pelata niin sitten mitenkään?


    • ylisuojelua?

      Hieman on outoa jos taksidata keskus torppaa ja "ei katso hyvällä" apsia jos joku ottaa sen ja ei edes toimi syrjäkylillä...
      Todellista huolehtivaisuutta autoilijoista ;)

      • ...

        Isolla kirkolla se kai toimii? Ei herra Lidlkään myy K-kaupan tuotteita, toimii "yhden lipun" alla. Tämä tuntuu olevan kovapäisimmille mahdoton käsittää?


    • Se siitä

      Suomenlaki ja siten siis myös taksilaki sisältävät ne säännöt ja määräykset joiden mukaan tässä maassa on elettävä ja toimittava. Lakia ei voi muuttaa paikalliset taksijärjestöt eikä edes valtakunnallinen taksiliitto, eikä varsinkaan Kuopion taksiVille. Taksilakia tämä rutikuiva taksiVille on vääristellen soveltanut monessakin asiassa ja vain siksi, että hän saisi henkilökohtaista poliittista kannatusta politiikassa. Taksify tai jokin vastaava tulee Suomessa kyllä käyttöön jos se vain saa riittävästi taksitoimijoita sen toteuttamiseen. Jos sitä ei Suomenlaki estä, niin minkäs sille sitten voi. Aina löytyy niitä, jotka haluavat uutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe