Järkyttävät satelliittikuvat arktisjäistä

Sähköteurastaja

17

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Al Goren uskottavuus on viimeistään nyt nollassa. Mutta eipä taida herra siitä paljon välittää, kun on Nobel-palkintorahat ja CAGW-pelottelumiljoonat taskussa.

    • kepstikko

      Meinaatteko että on elokuussa kehitellyt uutta jäätä pohjoiselle Atlantille. Kuvitelkaa vain. Kuvitelmiinhan hörhöuskonto perustuu.

      • kepsikko

        Alarmismi on hörhöuskontoa, joka perustuu kuvitelmiin.


      • Kukahan suomentaisi kepstikolle aloituksessa viitatun jutun?


    • metsäveli

      Suomennetaan suomennetaan.
      Ihan alussa yritetään mollata Al Gorea tämän lausunnosta:
      ‘The North Polar ice cap is falling off a cliff,’ he said. ‘It could be completely
      gone in summer in as little as seven years. Seven years from now.’

      Nyt sitten pitää olla tarkkana siitä mitä sanottiin ja mitä ei.
      Sanottiin että jäät saattavat olla sulaneet niinkin pikaisesti
      kuin 7 vuoden kuluttua.
      Oliko kyseessä ennuste?
      Ei ollut ei.
      Oli vain lyhyesti ilmaistu se mihin silloinen sulamistrendi viittasi.
      Kaikki muu onkin pelkkää hönötystä.
      Tämä on tyypillistä sille häpeälliselle tavalle jolla denialistit
      yrittävät kieroilla selvästi ja kirkkaasti esitetyt asiat ihmemutkalle.

      Seuraava kieroilu on esittää puolitotuus.
      Kerrotaan että elokuun 25 päivä mitattu jään laajuus oli suurin sitten
      2006, jolloin siis oli enemmän jään pinta-alaa.

      Toinen puoli totuudesta kun olisi ollut "jostain" syystä ikävämpi.
      Sehän on se että jäätä oli seitsämänneksi vähiten tilastoinnin ajalta,
      joka taas alkaa päälle 30 vuotta sitten.

      Seuraava artikkelin väite on että jää olisi paksumpaa.
      Ei pidä paikkaansa, ja tämä on selvää kaikille jotka ovat
      edes auttavasti asiaan perehtyneet.
      On vain vedetty pölkkypäinen johtopäätös että "consentrated"
      merkitsee samaa kuin paksuus.
      Ei kyllä merkitse, vaan merkitsee vain ja ainoastaan sitä että
      railoja ja irtolauttoja ei esiinny näillä aloilla.
      Itse asiassa muuta tietä ilmenee että jää on ohuempaa kuin
      vaikkapa viime vuonna.

      Asiaa vedetään tukemaan lausunto Professor Andrew Shepherdiltä:
      ‘It is clear from the measurements we have collected that the Arctic
      sea ice has experienced a significant recovery in thickness
      over the past year.
      Eli hemmo kertoo että viime vuonna jäät paksunivat.

      Nyt on nyt, ja lisäksi tilavuus viime talven lopulla oli
      pienin mitä milloinkaan tilastoinnin aikana on mitattu.
      Miten siis jäät olisivat olleet paksumpia kun tilavuusmittauksen aikaan
      jäämeri oli lähes laidasta laitaan jäässä?
      Komoon tai silleen!

      Proffa on asiasta lausunut paljon muutakin ja rajoittanut
      paksuuden kasvun Grönlannin pohjoisrannalle mikä on
      vain pieni osa napamerestä.
      Näin ollen proffan lausunto ei koske artikkelin väittämää
      aihetta lainkaan, vaan sen liittäminen asiaan on pelkkää
      väärämielistä hönötystä.

      Judith Curry päästetään ääneen ja tämä voiman pimeälle
      puolelle siirtynyt vänkääjä totistaa että kyllä nyt kylmenee.
      Täti on metsäveljen kirjoissa pönäkkä täinpesä, eli
      titteli tuo pönäkkyyden ja ikävä luonne pilkuviilaamisen.
      Mitäs siitä että vaikka empiirinen viisari näyttää pienintä
      tilavuutta, kun tämä tosiasia sivuuttaen päästään nalkuttamaan
      kerrassaan suurta tyydytystä tuottaen.

      Tämä artikkeli on malliesimerkki mediahuoraamisesta.
      Rahastavalehtelu kannattaa, - valitettavasti.

    • metsäveli
      • jäätävää keliä

      • huoh....

        Jännä ploki, itekkö löysit?

        Eikös plokit ollu pannassa?


      • ???????????
        huoh.... kirjoitti:

        Jännä ploki, itekkö löysit?

        Eikös plokit ollu pannassa?

        Kerropas hohheli-pakkomielteinen denialistihihhuli, miksi sinä itse haluat olla "hohheli"?


    • metsäveli

      Eihän tuosta käppyrästä mitään erota !
      Pitää esittää numeroina asia niin ei ole tulkinnanavaraa.
      Tietenkään pienet erot jotka ovat tilavuudessa olleet viime vuosina
      eivät varmasti kerro mikä on todellinen järjestys, - eikä ole tarviskaan.
      Kunhan on riittävästi hujakalla.
      Nykyinen hujakka taas lanaa kaikki hönötykset jäiden vahvistumisesta.

      • lämpenee

        Huolestuttavasti nuo jäät tosiaankin vähenevät jatkuvasti.


      • höpö höpö
        lämpenee kirjoitti:

        Huolestuttavasti nuo jäät tosiaankin vähenevät jatkuvasti.

        Ei vähene.


    • konitohtori.
    • metsäveli

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      126
      1288
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      963
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe