Moniko syntynyt vaatteet päällä?

...

Nyt sattui kummallinen otsikko mediassa vastaan.

Joku hepppuli asuu ok-talossa, jossain taajamassa. Oli kuleskellut alasti sisällä kotonaan j luemma jopa hypellyt omalla pihallaan tramboliinissa ilman vaatteita. No naapurikyttäystä harrastava mielensäpahoittaja oli sitten tehnyt rikosilmoituksen ja sen perusteella kundille oli käräjillä mätkäisty pikkusakot.

Tota tota. Jotain vastaavia juttuja ollut ennenkin suomessa. Jotenkin vaan ihmetyttää. Selkeä seksuaalinen itsensäpaljastelu nyt ei ole suotavaa. Mutta jos omassa kodissaan on ilman vaatteita, joku kaheli voi "käräyttää" siitä.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194929385527/artikkeli/is mies liikkui alastomana kotonaan ja pihallaan sai oikeudessa tuomion.html

Niettä mitenkäs mentäis saunaan enskerran, ajattelin laittaa puvun, kravatin ja kiiltonahkakenkät.

=DW=

57

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin luulen

      Jos on suljettu piha ja on näköesteitä ympärillä, niin asukas saa omassa kodissaan elää niin kuin parhaakseen kokee. Jos sakot on saanut, niin on täytynyt liikkua julkisesti yleisellä alueella. esim. pihan viereltä on kulkenut polku, jossa ei ole näköesteitä.

      • ...

        Lukases toi linkki.

        Siis kundi oli liikkunut sisällä asunnossaan ilman vaatteita ja naapurit ja muut oli nähneet sen. Lisäksi tietenkin toi pihalla ilman vaatteita oleminen.

        Mistä kyse?

        Lehtijutussa ei tietenkään selitetty paljoa, mutta kundi ite ei ollut edes vaivautunut menemään oikeuteen ja yhden hapankorpun todistus riitti tuomioon. Se tässä minusta on kamalinta.

        Asiaa voi miettiä monelta kantilta. Jos laitan pikkutanhat ja heilun pihallani tissisilläni, saanko sakot? Entäpä jos muija tekee saman? Enpätä sitten alaosattomuus?

        Ja tämä on tärkeä näkökohta. Ei laki kiellä alastomuutta, ei alasti olemista, ei ylä/alaosattomuutta. Ihan periaatteessa. lain mukaan voin mennä alasti kauppaan vaikka tsadin keskustassa, ei se rikos ole. Sukupuolisiveellisyyden loukkaaminen on rikos.

        Että laitanko kaken varalta saunaan mennessäni ylleni avaruuspuvun, että joku naapurinkyttääjä ei näe minun viuhahtavan epäsiveellisesti asunnossani ja koskeeko sama pihaa. jos vaikka leikkaa ruohoa?

        =DW=


    • Mun kaverit sai valituksia naapureilta kans "säädyttömyydestä" kun isäntä tapasi mennä terassille jäähylle saunasta, iso pyyhe ympärillä ja kaljapurkki kädessä.
      Ne joutu rakentaan näköesteen.

      • ...

        Naapuri sitten rakensi itselleen näköesteen, ihan hyvä asia, eipähän suotta joudu kiikarilla katteleen, kun joku juo jossain kaljaa puolipukeissaan :D

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Naapuri sitten rakensi itselleen näköesteen, ihan hyvä asia, eipähän suotta joudu kiikarilla katteleen, kun joku juo jossain kaljaa puolipukeissaan :D

        =DW=

        Ei kun siis mun kaverit joutu rakentaan näköesteen omalle altaanilleen.


      • ...
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei kun siis mun kaverit joutu rakentaan näköesteen omalle altaanilleen.

        "Joutu"

        Se on se sana, mitä hain, en hauskaa väärinkäsityshuumoria. Kuka määräsi, millä valtuuksilla ja minkä lain perusteella? En tunne häävisti homosvedujen lakeja, mutta käsitykseni kuitenkin on, jotain tollasta ei sielläkään voi kukaan määrätä. Ja sekin, Laki aina kaikkien järjestyssääntöjen ja taloyhtiöiden tms omien höpinöiden yläpuolella. Että jos viitsist googlailla lain, minkä mukaan naapurisiasi on kielletty käymään terassillaan pyyhkeen kanssa, ois erittäin kiinnostavaa kaikille nähdä. Samaten muuten se määräys itsessään, kuka ja millä perusteilla jaellut "määräyksiään"- Yleensä niinpäin, ei saa rakentaa mitään ilman lupaa, että mitä toikin nyt tarkoitti, että komennettu rakentamaan näköeste?

        Noh, kucipäit kaikkialla. Ite kyllä oikein mielelläni kattelisin, jos naapureitten nuoret frouvat kulkisivat alasti pihoillaan, miksei yleisilläkin alueilla, eikä haittaisi, vaikka tulisivat munkin pihalle :DDD


      • ... kirjoitti:

        "Joutu"

        Se on se sana, mitä hain, en hauskaa väärinkäsityshuumoria. Kuka määräsi, millä valtuuksilla ja minkä lain perusteella? En tunne häävisti homosvedujen lakeja, mutta käsitykseni kuitenkin on, jotain tollasta ei sielläkään voi kukaan määrätä. Ja sekin, Laki aina kaikkien järjestyssääntöjen ja taloyhtiöiden tms omien höpinöiden yläpuolella. Että jos viitsist googlailla lain, minkä mukaan naapurisiasi on kielletty käymään terassillaan pyyhkeen kanssa, ois erittäin kiinnostavaa kaikille nähdä. Samaten muuten se määräys itsessään, kuka ja millä perusteilla jaellut "määräyksiään"- Yleensä niinpäin, ei saa rakentaa mitään ilman lupaa, että mitä toikin nyt tarkoitti, että komennettu rakentamaan näköeste?

        Noh, kucipäit kaikkialla. Ite kyllä oikein mielelläni kattelisin, jos naapureitten nuoret frouvat kulkisivat alasti pihoillaan, miksei yleisilläkin alueilla, eikä haittaisi, vaikka tulisivat munkin pihalle :DDD

        Mahdotonta saivartelua. Tarkennan siis kerran vielä: mun kaverit joutuivat naapurisovun säilymisen takia rakentamaan näköesteen terassin ja naapurin talon välille että isäntä voi edelleenkin käydä jäähyllä saunasta pyyhe ympärillään ja kaljapurkki kädessään ilman että (muslimi)lapsukaiset saavat traumoja hänen näkemisestään. Ei se asia sen pitemmälle mennyt. Isäntä osti lautaa ja nauloja ja rakennutti näkösuojan.
        Eikä kysymys ole mistään siirtolaisghetosta, vaan ihan normaalista lähiöstä jossa talot ovat omistusasuntoja, tontit suuria ja ihmisillä varaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mahdotonta saivartelua. Tarkennan siis kerran vielä: mun kaverit joutuivat naapurisovun säilymisen takia rakentamaan näköesteen terassin ja naapurin talon välille että isäntä voi edelleenkin käydä jäähyllä saunasta pyyhe ympärillään ja kaljapurkki kädessään ilman että (muslimi)lapsukaiset saavat traumoja hänen näkemisestään. Ei se asia sen pitemmälle mennyt. Isäntä osti lautaa ja nauloja ja rakennutti näkösuojan.
        Eikä kysymys ole mistään siirtolaisghetosta, vaan ihan normaalista lähiöstä jossa talot ovat omistusasuntoja, tontit suuria ja ihmisillä varaa.

        "Paloma.se.co"

        Väärä kulttuuri, väärä paikka, väärä maa, väärä aika.
        Se tapa Gheton aloittaa ja pitää.
        Toivottavasti saunova naapurisi ei tuntenut sosiaalista painetta yhteis-kuntasi
        taholta:
        Eihän laki vaadi...mutta mitä jos Tukholma suuttuu?
        Tulevat pian pihalle kyltteineen ja sotkevat istutukset.
        Pussy-riotit, iso-kaluisine poika-ystävineen.
        Voi tulla vaikka avio-ero.

        H.


      • ...
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mahdotonta saivartelua. Tarkennan siis kerran vielä: mun kaverit joutuivat naapurisovun säilymisen takia rakentamaan näköesteen terassin ja naapurin talon välille että isäntä voi edelleenkin käydä jäähyllä saunasta pyyhe ympärillään ja kaljapurkki kädessään ilman että (muslimi)lapsukaiset saavat traumoja hänen näkemisestään. Ei se asia sen pitemmälle mennyt. Isäntä osti lautaa ja nauloja ja rakennutti näkösuojan.
        Eikä kysymys ole mistään siirtolaisghetosta, vaan ihan normaalista lähiöstä jossa talot ovat omistusasuntoja, tontit suuria ja ihmisillä varaa.

        Tervaa, höyheniä, kanto parrun päällä maanrajojen ulkopuolelle. Ei nimittäin kuullosta alkuunkaan normaalilta meiningiltä, vielä vähemmän hyvältä naapurisovulta. Omat ongelmanne, ei sovi tollanen suomeen.

        =DW=


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Väärä kulttuuri, väärä paikka, väärä maa, väärä aika.
        Se tapa Gheton aloittaa ja pitää.
        Toivottavasti saunova naapurisi ei tuntenut sosiaalista painetta yhteis-kuntasi
        taholta:
        Eihän laki vaadi...mutta mitä jos Tukholma suuttuu?
        Tulevat pian pihalle kyltteineen ja sotkevat istutukset.
        Pussy-riotit, iso-kaluisine poika-ystävineen.
        Voi tulla vaikka avio-ero.

        H.

        Alue on 90% etnisiä ruotsalaisia, jokunen suomalaisperhe ja yksi muslimiperhe. Sovussa pitäisi yrittää elää naapureiden kanssa oli sitten missä tahansa. Eikö Suomessa tehdä juuri samalla tavalla? Ainakin kaupunkimaisessa yhteisössä jossa naapurit ovat näköetäisyydellä?
        Kysymys on juuri sosiaalisesta paineesta. Myös kulttuurieroista, sinä H. sen tiedät paremmin kuin kukaan että ruotsalaiset ovat suvaitsevaista kansaa. Ainakin niin kauan kuin muut sulautuvat heidän kulttuuriinsa napisemmatta. Saunassa (45asteisessa) istutaan ja luetaan aftonbladetia ja syödään appelsiinia, savut ei saa tulla naapurin tontille, konsensus on tärkeää, ollaan ihmisiksi. Sarvikuonot ruotuun.
        Juuri tuo suhtautuminen alostomuuteen on muuttunut todella paljon sitten seitskytluvun. Vielä kahdeksankymmentäluvun lopussa kun minä tulin tänne näki vielä esim. puistoissa naisten ottavan aurinkoa yläosattomissa, vaan ei enää. Siirtolaisuus ja yhteiskunnan muuttuminen on muuttanut normit ja ihmisten tavat.

        Vr. Kolumbiassa raaka. asiestettu paramilitääriarmeija opetti Karibian rannikon sensuellit neitoset kävelemään uudella tavalla (keinuttelematta lanteitaan.)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Alue on 90% etnisiä ruotsalaisia, jokunen suomalaisperhe ja yksi muslimiperhe. Sovussa pitäisi yrittää elää naapureiden kanssa oli sitten missä tahansa. Eikö Suomessa tehdä juuri samalla tavalla? Ainakin kaupunkimaisessa yhteisössä jossa naapurit ovat näköetäisyydellä?
        Kysymys on juuri sosiaalisesta paineesta. Myös kulttuurieroista, sinä H. sen tiedät paremmin kuin kukaan että ruotsalaiset ovat suvaitsevaista kansaa. Ainakin niin kauan kuin muut sulautuvat heidän kulttuuriinsa napisemmatta. Saunassa (45asteisessa) istutaan ja luetaan aftonbladetia ja syödään appelsiinia, savut ei saa tulla naapurin tontille, konsensus on tärkeää, ollaan ihmisiksi. Sarvikuonot ruotuun.
        Juuri tuo suhtautuminen alostomuuteen on muuttunut todella paljon sitten seitskytluvun. Vielä kahdeksankymmentäluvun lopussa kun minä tulin tänne näki vielä esim. puistoissa naisten ottavan aurinkoa yläosattomissa, vaan ei enää. Siirtolaisuus ja yhteiskunnan muuttuminen on muuttanut normit ja ihmisten tavat.

        Vr. Kolumbiassa raaka. asiestettu paramilitääriarmeija opetti Karibian rannikon sensuellit neitoset kävelemään uudella tavalla (keinuttelematta lanteitaan.)

        "Paloma.se.co"

        Kyllähän minä vapaa-mielisyyden muistan hyvin.
        Mutta kun se on mennyt överiksi.
        Ulko-maalaiset ovat alkaneet puuttua elämäämme.
        Vaikka hyväksyvät seitsemän hunnun tanssin omissa oloissaan.
        Ruotsalaisuus on muuttanut Tukholmasta Helsinkiin.
        Onneksi ei ole sieltä vielä levinnyt.
        Olispas kunnon Keski-Suomalainen televisio.
        Arvaat itekkin minkälaista hunkkia, tai lisä-aine-munkkia siellä ei näkyisi.
        Vaikka muuten julkea olisikin.
        Suomalainen Poliisi naureskelee hyvän-tahtoisesti, jos vaikkapa minusta tehtäisiin
        ilmoitus aseen-käsittelystä kaupunki-alueella.
        Ja aseeni osottautuisi heikosti pihahtavaksi ilma-aseeksi, värittömin, ja pieni-
        kuulaisin ammuksin.
        Ruotsalainen Poliisi kertyisi paikalle sadoin ammuksin.
        Kovasti piiputtaen.

        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Alue on 90% etnisiä ruotsalaisia, jokunen suomalaisperhe ja yksi muslimiperhe. Sovussa pitäisi yrittää elää naapureiden kanssa oli sitten missä tahansa. Eikö Suomessa tehdä juuri samalla tavalla? Ainakin kaupunkimaisessa yhteisössä jossa naapurit ovat näköetäisyydellä?
        Kysymys on juuri sosiaalisesta paineesta. Myös kulttuurieroista, sinä H. sen tiedät paremmin kuin kukaan että ruotsalaiset ovat suvaitsevaista kansaa. Ainakin niin kauan kuin muut sulautuvat heidän kulttuuriinsa napisemmatta. Saunassa (45asteisessa) istutaan ja luetaan aftonbladetia ja syödään appelsiinia, savut ei saa tulla naapurin tontille, konsensus on tärkeää, ollaan ihmisiksi. Sarvikuonot ruotuun.
        Juuri tuo suhtautuminen alostomuuteen on muuttunut todella paljon sitten seitskytluvun. Vielä kahdeksankymmentäluvun lopussa kun minä tulin tänne näki vielä esim. puistoissa naisten ottavan aurinkoa yläosattomissa, vaan ei enää. Siirtolaisuus ja yhteiskunnan muuttuminen on muuttanut normit ja ihmisten tavat.

        Vr. Kolumbiassa raaka. asiestettu paramilitääriarmeija opetti Karibian rannikon sensuellit neitoset kävelemään uudella tavalla (keinuttelematta lanteitaan.)

        Hei Paloma!

        Ihan turha yrittää selittää näille metsä-suomalaisille, mitä tarkoittavat hyvät tavat ja muiden ihmisten huomioon ottaminen. Ovat vasta pudonneet puusta ja hiljaa opettelevat ihmisiksi, kirves kädessä, housut kintuissa :-)).


      • kotimaani ompi
        suvenkorento123 kirjoitti:

        Hei Paloma!

        Ihan turha yrittää selittää näille metsä-suomalaisille, mitä tarkoittavat hyvät tavat ja muiden ihmisten huomioon ottaminen. Ovat vasta pudonneet puusta ja hiljaa opettelevat ihmisiksi, kirves kädessä, housut kintuissa :-)).

        Jospa te siellä lahden toisella puolella vain keskitytte siihen, miksi teini-ikäiset pojat ampuvat toisiaan hengiltä.
        Onko siellä tosiaan niin paha olla?


      • kotimaani ompi kirjoitti:

        Jospa te siellä lahden toisella puolella vain keskitytte siihen, miksi teini-ikäiset pojat ampuvat toisiaan hengiltä.
        Onko siellä tosiaan niin paha olla?

        Mitenkä minä olen muistavinani, että meillä täällä ihan koto-Suomessa on ollut muutama kouluampuminen, jossa ihan kotoperäinen on ampunut omia koulutovereitaan.

        Onko täällä Suomessa niin paha olla?


      • kna.
        suvenkorento123 kirjoitti:

        Hei Paloma!

        Ihan turha yrittää selittää näille metsä-suomalaisille, mitä tarkoittavat hyvät tavat ja muiden ihmisten huomioon ottaminen. Ovat vasta pudonneet puusta ja hiljaa opettelevat ihmisiksi, kirves kädessä, housut kintuissa :-)).

        @suvenkorento123

        Toivottavasti sanasi ovat sarkasmia.

        Me suomalaiset olemme paljon vaikuttaneet nyky-Ruotsin hyvinvointiin. Aikoinaan täältä lähti kansaa suomalaismetsiin, myöhemmin satoja tuhansia tekemään aluksi p askaduuneja, jotka ruotsalaisille itselleen eivät kelvanneet.

        Vaikka vain suomalainen olenkin, ei minulla ole tarvetta nostattaa itsetuntoani yleisellä keskustelupalstalla mollaamalla minkään maalaisia.


      • kna. kirjoitti:

        @suvenkorento123

        Toivottavasti sanasi ovat sarkasmia.

        Me suomalaiset olemme paljon vaikuttaneet nyky-Ruotsin hyvinvointiin. Aikoinaan täältä lähti kansaa suomalaismetsiin, myöhemmin satoja tuhansia tekemään aluksi p askaduuneja, jotka ruotsalaisille itselleen eivät kelvanneet.

        Vaikka vain suomalainen olenkin, ei minulla ole tarvetta nostattaa itsetuntoani yleisellä keskustelupalstalla mollaamalla minkään maalaisia.

        Annan arvoa kaikille niille suomalaisille, jotka olosuhteiden pakosta ovat lähteneet maailmalle tienatakseen elantonsa, helpolla eivät ole päässeet.

        Huonoa käytöstä en hyväksy minkään maalaisilta. Oikein sovinistiset, rasistiset, tai sikamaiset jutut saavat olkapäälläni istuvan pikkupirun hereille.


      • sitroen.
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Alue on 90% etnisiä ruotsalaisia, jokunen suomalaisperhe ja yksi muslimiperhe. Sovussa pitäisi yrittää elää naapureiden kanssa oli sitten missä tahansa. Eikö Suomessa tehdä juuri samalla tavalla? Ainakin kaupunkimaisessa yhteisössä jossa naapurit ovat näköetäisyydellä?
        Kysymys on juuri sosiaalisesta paineesta. Myös kulttuurieroista, sinä H. sen tiedät paremmin kuin kukaan että ruotsalaiset ovat suvaitsevaista kansaa. Ainakin niin kauan kuin muut sulautuvat heidän kulttuuriinsa napisemmatta. Saunassa (45asteisessa) istutaan ja luetaan aftonbladetia ja syödään appelsiinia, savut ei saa tulla naapurin tontille, konsensus on tärkeää, ollaan ihmisiksi. Sarvikuonot ruotuun.
        Juuri tuo suhtautuminen alostomuuteen on muuttunut todella paljon sitten seitskytluvun. Vielä kahdeksankymmentäluvun lopussa kun minä tulin tänne näki vielä esim. puistoissa naisten ottavan aurinkoa yläosattomissa, vaan ei enää. Siirtolaisuus ja yhteiskunnan muuttuminen on muuttanut normit ja ihmisten tavat.

        Vr. Kolumbiassa raaka. asiestettu paramilitääriarmeija opetti Karibian rannikon sensuellit neitoset kävelemään uudella tavalla (keinuttelematta lanteitaan.)

        Paloma: "Saunassa (45asteisessa) istutaan ja luetaan aftonbladetia ja syödään appelsiinia, savut ei saa tulla naapurin tontille, konsensus on tärkeää, ollaan ihmisiksi."
        Niin ruåtsalaista, niin ruåtsalaista...
        Ja siellä saunassa eikun bastussa vielä kieltolappu, ettei kiukaalle saa viskata vettä... Ainakin Torslandan Volvolla 1969-70.


    • Minä synnyin aika-moisessa kinassa.
      Vaan Frederik on sitä mieltä että Sonni-Hirven sarvea saa näyttää telkkarissa.
      Saa tsiikaa pino-okulaarillakin, eestä ja takaa, alhaalta, ylhäältä miten haluaa.
      En tiedä viha- vai iha- stuttaako nuo lehtien väkinäiset uutiset.
      Henkilö-kohtaisesti suosin julkean-julkista alastomuutta toisten koti-oloissa.
      Minulla kun on nuo kiikarit.
      Isot ja pienet, sanoisinko...jokaiselle kohteelle kokonsa mukaan.

      H.

    • äijä.

      Täysin selvää on ja ns. maalaisjärkikin jo sanoo, et taajaan asutulla alueella ei voi ilman vaatteita edes omalla pihallaan oleilla...eihän alastomuudesta paha mieli kai tule, ei mulle ainakaan, mut niinku laulus lauletaan silleen tähänsuuntaan jotenkin;.. jos haluat välttämättä tehdä juuri niin, kuin ehdottomasti tahdot, joudut myös maksamaan täyden hinnan...

      • ...

        Ei ole ollenkaan selvää, eikä maalaisjärjellä perusteltavissa.

        Tarkoitan nimenomaan sitä, ihminen syntyy alasti, niin kaikki muutkin eläinlajit. Kovin monia muita eläilajeja, kuin ihminen ei käytä vaatteita. Jotain kaloja tms. vedeneläviä on, jotka käyttävät jotain vanhoha kotilonkuoria, mutta pakko myöntää, ei miettimälläkään tule mieleen mitään muuta. Kilpikonnat kasvattavat itse kilpensä, mutta tuollaisia erilisiä ihmisen vaatteiksi nimeämiä peitteitä ei mun mielestä käytä muut eläinlajit.

        JA ihmisenkin pukeutuminen perustuu ihan muuhun, kuin alastomuuden peittämiseen. Vaatteet säätelevät lämpöä, lisäksi suojaavat. Ihmisellä kun tuo karvankasvaminen ei ole hääviä, rotu leveinnyt mitä erilaisimpiin ilmasto-olosuhteisiin. Sopeutumatta itse siihen, sopeutuu sitten olosuhteisiin pukeutumisella.

        Mun mielestä koko alastomuuden kammoksuminen perustuu aivan johonkin käsittämättömään. Joku puhuisi ka imoraalista tms. Mitä hiton moraalitonta on olla ilman vaatteita. Tollasista kannanotoista tulee mieli vanha satu keisarin uusista vaatteista.

        Tässä asiassa paljon tausta-asioita, joita syytä pohtia. Äkikseltään vaikuttais, että kyse olis samasta asiasta, kuin vaikkapa parvekegrillailussa tai tupakkipaikoista riitelemisessä. Ei mun mielestä. Noita paria voi perustella sillä, että niistä tosiaan voi olla haittaa tioisille. Mutta jos ihminen on syntymäasussaan kotonaan tai omalla pihallaan, kyse jostain aivan muusta. Enenpi niinkuin niitten muitten ongelma.

        =DW=


    • ---------

      " Omissa koti- ja mökkioloissa saa lähtökohtaisesti olla ihan missä asussa huvittaa, tai vaikka alasti. Siihen ei voi kukaan puuttua. Siinä vaiheessa, kun selkeästi esimerkiksi tanssii ja esittelee itseään toistuvasti muille, tapaus muuttuu sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaksi."

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288571849839.html

      • "-----"

        "En tiedä viha- vai iha- stuttaako nuo lehtien väkinäiset uutiset."

        H.


      • |||
        hunksz kirjoitti:

        "-----"

        "En tiedä viha- vai iha- stuttaako nuo lehtien väkinäiset uutiset."

        H.

        Se ja sama, miten sinä ne otat.

        Nehän ovat palstasta poiketen vain faktaa.


    • mies ja alaston ase

      Kepeksillään meillä ukko kesäkuumalla hommia pihalla hoitaa.
      Ei ole teitä lähelläkään, eikä kartanolle näe kukaan, jos ei mene pusikoihin kyttäämään.

      Tuli mieleen vanha vitsi. Nainen soittaa poliisille, kamalaa, vastapäätä mies on ippoalasti.
      Poliisi tulee naisen luo, ihmettelee, ettei missään miestä näy.
      No ei näykään, mutta kiipeäpä keittiöjakkaralle, jo näkyy.

    • Onneksi meillä on toimiva oikeuslaitos.

      Minusta tuo ns. "mies" pääsi liian vähällä, jos olisin ollut naapuri, olisin tusauttanut värikuulapyssyllä keskelle kalustoa hypyn ollessa korkeimmillaan!

      • ...

        Aloituksessa mainittu juttu menee suurella varmuudella hoviin, kenties ylemmäksikin. Oikeuslaitoksen pitää hakea ennakkotapaus, että naapurikyttääjät ei voi jatkossa esittää ties mitä keksittyjä syytteitä naapureita vastaan.

        Suomessa ollut viimeaikoina muuten muoti tehdä ilmiantoja eläinrääkkäyksistä. Kaikenlaiset kennelin pitäjät ja yksityisetkin käyttivät sitä ilkivalllantekemisen keinona. Se kun just yhtä helppo idea, kuin ilmoittaa, että joku on ollut ilman vaatteita. Se alkanut rasittamaan oikeuslaitosta ja muita viranomaisia. Just oli, jossain päin suomea tehdään kaikkiin alueen kenneleihin jne tarkastukset. Se maksaa tietenkin paljon rahaa, mutta viranomaiset tulivat tulokseen, tarkistetaan kaikki, saadaan olla vähän aokaa rauhassa perustettomilta ilmiannoilta.

        Että mikä seuraava askel? Viranomaiset alkavat tarkastamaan, pujeutuvatko ihmset saunaan säädyllisesti, vaiko peräti nukkuvat ilman vaatteita?

        Näissä asioissa toki se ero, että eläinrääkkäykseen kuuluu puuttuakin, mutta alastomuus asia, mitä ei viranomainen voi kieltää. Tässä alastomuusasiassa, mikä oli linkin lehtijutussa, koko härdelli perustui ainostaan yhden kurpan todistukseen ja mielipiteseen alastomuudesta. Se ei kyllä kerro, että suomi olisi oikeusvaltio.

        Että asiassa tosiaan on enenpikin pohtimista, kuin se, että joku saanut sakot jostain syystä.

        =DW=


    • ...

      Tyypillisesti.

      Aloitukseen sinällääm on tullut kommentteja, ihan asiaan liittyviä, mutta ei ydinasiaa koskevia. Mielipiteitä kaikenlaisia, kaksijakoisia Perustelut olemattomia, likipitäen kaikki pelkkiä mielipiteitä.

      Lukuko kukaan otsikkoa, ilmoittautuisi nyt edes yksi ihminen, joka on syntynyt vaatteet päällään. Se kun löydetään, sitten voi keskustella siitä, miksi alastomuus pitäisi kieltää. Mitään järkiperustetta sellaiselle kiellolle ei kukaan ole esittänyt.

      =DW=

      • .....

        Mitä jankkaat, ei tietenkään kukaan ole syntynyt puku päällä.


      • siistinä syntynyt

        Kun minä silloin pienenä synnyin, oli siinä kätilöllä siunailemista:

        Vihreät verkkarihousut, sininen nailonpaita, nilkkasukat ja koripallotossut, nahkaiset henkselit ja rippikoulupuku pahvisessa kapsäkissä.
        Kätilö haukkoi henkeään naama keltaisena, kun vielä nostin kättä tervehdykseksi ja hihkaisin:

        Päevää! Ollaanko jo Haminassa vai pitääkö vaihtaa jossakin kulkuneuvoa?


      • Älä pidä meitä tyhminä, kysymyksesi oli niin naivi.

        Vaikka paljaina olemmekin maailmaan putkahtaneet, niin sen jälkeen elämäämme ja käyttäytymistämme säätelevät tietyt normit, moraali ja hyvät tavat.

        Se, että ihmisellä on pakottava tarve yrittää rikkoa näitä normeja ja hyviä tapoja ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi se hyväksyä.

        Sinä saat juoksennella minun puolestani alasti missä tahansa, kunhan et eksy tänne päin, silloin tulee pii paa -auto.


      • kna.
        siistinä syntynyt kirjoitti:

        Kun minä silloin pienenä synnyin, oli siinä kätilöllä siunailemista:

        Vihreät verkkarihousut, sininen nailonpaita, nilkkasukat ja koripallotossut, nahkaiset henkselit ja rippikoulupuku pahvisessa kapsäkissä.
        Kätilö haukkoi henkeään naama keltaisena, kun vielä nostin kättä tervehdykseksi ja hihkaisin:

        Päevää! Ollaanko jo Haminassa vai pitääkö vaihtaa jossakin kulkuneuvoa?

        Olix puoliksi juotu Kossu-pullo verkkarin takataskussa?


      • siistinä syntynyt kirjoitti:

        Kun minä silloin pienenä synnyin, oli siinä kätilöllä siunailemista:

        Vihreät verkkarihousut, sininen nailonpaita, nilkkasukat ja koripallotossut, nahkaiset henkselit ja rippikoulupuku pahvisessa kapsäkissä.
        Kätilö haukkoi henkeään naama keltaisena, kun vielä nostin kättä tervehdykseksi ja hihkaisin:

        Päevää! Ollaanko jo Haminassa vai pitääkö vaihtaa jossakin kulkuneuvoa?

        Kiitos makeista nauruista, pelastit päiväni.


      • suvenkorento123 kirjoitti:

        Kiitos makeista nauruista, pelastit päiväni.

        Tämä oli tarkoitettu siistinä syntyneelle :-)).


      • -------
        suvenkorento123 kirjoitti:

        Tämä oli tarkoitettu siistinä syntyneelle :-)).

        Näkeehän sen, kelle on, ja niin nauratti minuakin.


      • ...
        suvenkorento123 kirjoitti:

        Älä pidä meitä tyhminä, kysymyksesi oli niin naivi.

        Vaikka paljaina olemmekin maailmaan putkahtaneet, niin sen jälkeen elämäämme ja käyttäytymistämme säätelevät tietyt normit, moraali ja hyvät tavat.

        Se, että ihmisellä on pakottava tarve yrittää rikkoa näitä normeja ja hyviä tapoja ei tarkoita sitä, että muiden pitäisi se hyväksyä.

        Sinä saat juoksennella minun puolestani alasti missä tahansa, kunhan et eksy tänne päin, silloin tulee pii paa -auto.

        Mikä "normi"?

        Siitä just kyse. Ihminen syntyy alastomana, se on normi, kaikki muu ihmisen itsensä keksimää höpinää pachaa. Ja edelleen, ei ensimmäistäkääm perustelua, pelkkiä mielipiteitä.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Mikä "normi"?

        Siitä just kyse. Ihminen syntyy alastomana, se on normi, kaikki muu ihmisen itsensä keksimää höpinää pachaa. Ja edelleen, ei ensimmäistäkääm perustelua, pelkkiä mielipiteitä.

        =DW=

        No miksihän se Aatami meni ottamaan sen omenan? Ois jättäny nauttimata niin nytkin saataisiin käyskennellä nakuina ihan al naturel.


      • äijä.
        ... kirjoitti:

        Mikä "normi"?

        Siitä just kyse. Ihminen syntyy alastomana, se on normi, kaikki muu ihmisen itsensä keksimää höpinää pachaa. Ja edelleen, ei ensimmäistäkääm perustelua, pelkkiä mielipiteitä.

        =DW=

        "ei ensimmäistäkään perustelua, pelkkiä mielipiteitä"
        ....aivan niinkuin sunkin textisi tässä asiassa...
        ..m.o.t..


    • tiutau tilitalitikka

      Hertsi sun leijaa.
      Näytti esimerkkiä kaikille sohvapotuille.

      EU:n on ensitilassa kiellettävä nakujuoksukisat Padasjoella. Saattaa aiheuttaa Pohjanlahden toiselle puolelle unettomuutta.

    • Pirre*

      Uutisessa kerrottiin että kys. mies hyppi alasti tramboliinissa, miksihän - luulen että ihan vasiten esitelläkseen heiluriaan :/ :).

      • Olikohan sillä erilainen kuin muilla?


      • kna.

        Jos se leikki merkonomia, ei ku metronomia?


      • King kong

        No se nyt varmaan tykkäsi vain siitä kun hypätessä heiluri kumahtaa otsaan.


      • liika on liikaa
        King kong kirjoitti:

        No se nyt varmaan tykkäsi vain siitä kun hypätessä heiluri kumahtaa otsaan.

        Jos urologi oli määrännyt hänelle tramboliinihyppyjä Jorman voimistukseen tai sen liikajäykkyystilan poistoon?


      • Kuki se siellä
        King kong kirjoitti:

        No se nyt varmaan tykkäsi vain siitä kun hypätessä heiluri kumahtaa otsaan.

        Niin tai pyrkii ulos ja esiin sieltä säkkien välistä.


      • Ron Jeremy-kö
        King kong kirjoitti:

        No se nyt varmaan tykkäsi vain siitä kun hypätessä heiluri kumahtaa otsaan.

        @King kong

        Omaanko?


    • Kääk! Aina ei hokase näin kesän jälkeen, että ulkona on jo pimeetä. Ei aina tuu vedetyks verhoja ikkunaan.

      Saatan joskus saunailtoina viuhahdella edestakasin, kun kasaan pesuvehkeet ja ettin kylpytakkia.

      Ja oon useemmankin kerran päästänyt eevan asussa kissan illalla ovesta. Näkiks kukaan!?

      Ootanko nyt haastemiestä, vai viekö poliisit mukanaan?


      :D

    • Viaton sivullinen

      Siksi on annettu kyky ajatella käyttää aivoja koska ihminen on niin vajavainen.
      Ei karvan karvaa ole nykyään, se vähäinenkin sheivataan vek. Jos olisi vaatteettomaksi suunniteltu kaipa luonto olisi tuuhean turkin antanut.
      Minä olisin ottanut samanlaisen kun ilves.

    • Ei varmaan

      Jos hän olisi ollut nainen, olisiko nuapurin mies ilimottanu polliisille.

    • Viaton sivullinen

      "Ei varmaan"
      Tuskinpa olisi ilmoittanut, mutta naapurinmiehen vaimo olisi kyllä ollut raivoissaan
      jos varsinkin nainen olisi ollut kauniinpi kun hän. Mutta olisiko vaimo ilmoittanut
      poliisille jos komea mies olisi kävellyt nakuna pihalla, en minä ainakaan olisi,
      Mutta mieheni ei olisi kyllä tykännyt vaan olisi
      ryhtynyt häätämään komistusta kauemmas, mainiten jotain vaatteista. Luulempa
      että mies olisi kokenut sen uhkana varsinkin jos minä olisin siinä hymysuisena
      tirkistellyt. Venka tilanne. Jos mies olisi ollut omaa miestäni heikompi esitys,
      miten olisi sitten käynyt, luulempa että mieheni olisi ollut vain huvittunut.

      Minullakin on ollut mies, lainasin häntä tähän.

    • ent. siivoojaparka

      Yksi kysymys. Oliko se tramboliinilla hyppivä mies vastasyntynyt?

      Tuli tuossa mieleen, kun pikkuveljeni on syntynyt alasti taksin takapenkillä. Nykyisin hän istuu taksikuskin uniformu päällään taksin etupenkillä. Miksi hän ei enää makoile alasti takapenkillä? Olisiko niin, että hänestä on jossain välissä tullut aikuinen.

    • ...

      Sattuikin sopivasti taaskin..

      Mediassa parikin hupaisaa otsikkoa aloitukseen liittyen. Että miten se nyt oikein meneekään elävässä elämässä ja miten ihmiset sitä vääristelee hulluuspuuskissaan.

      Kun peruskysymys on, moniko on syntynyt vaatteet päällä?

      http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-1288743174626.html

      http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288743179172.html

      Siis ensimmäitäkään vaatteet pääööä syntynyttä ei näin pienessä oteksessa ole ilmoittautunut, melko monta kahelia kyllä :DDDDD

      =DW=

      • ihan yhtä typerää

        Moniko syntyi läppäri sylissä?
        Moniko syntyi kännykkä kädessään?
        Moniko syntyi auto persiin alla?
        Moniko osasi lukea ja kirjoittaa syntyessään?

        Moniko...?
        Moniko...?

        Jos vastaatte ei, niin ei muuta kuin makaamaan nakuna selälleen ja imemään varvastaan.


      • antaas kuulua
        ihan yhtä typerää kirjoitti:

        Moniko syntyi läppäri sylissä?
        Moniko syntyi kännykkä kädessään?
        Moniko syntyi auto persiin alla?
        Moniko osasi lukea ja kirjoittaa syntyessään?

        Moniko...?
        Moniko...?

        Jos vastaatte ei, niin ei muuta kuin makaamaan nakuna selälleen ja imemään varvastaan.

        Tuohon voisi vielä lisätä, että moniko syntyi keskaripurkki kädessä ja kännissä.


    • linnan juhliin

      Pingviineille ainakin ajan myötä syntyy ihan oma frakki.

    • eppu2

      Olin tuossa puolukassa ja kuinka ollakaan, sieltä puiden välistä satuin näkemään, kun naapurin isäntä seisoi saunan terssilla ilkosillaan.
      Sitten muistin, että nythän on koko kansan saunapäivä.
      Läksin sitten äkkiä toiseen suuntaan, ettei vaan luule minun vanhoilla päivilläni tirkistelijäksi ruvenneen.

      • kaino.

        Tekisi mieli kysyä, näkyikö häneltä ******, mutta kun en kehtova.


      • eppu2
        kaino. kirjoitti:

        Tekisi mieli kysyä, näkyikö häneltä ******, mutta kun en kehtova.

        En kerinnyt saamaan selkeää kuvaa, tuli niin kiire peruuttamaan, ettei hän näe minua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe