Pulinat Info

biologinalku

Kuten varmaan huomaat, tämän palstan sisältö saattaa olla alkuun vaikeaselkoista ja hämmentävää. Siksi tässä on hieman tietoa, joka auttaa sinua pääsemään jyvälle siitä, mistä täällä keskustellaan.

Tämä palsta on yleisiä pulinoita varten. Täällä siis jokainen saa aloittaa keskustelun itseään kiinnostavasta aiheesta huomioiden kuitenkin Suomi24:n säännöt (http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot). Huomioi erityisesti, että palstalle ei saa kirjoittaa yhteystietoja kuten nimiä, sähköpostiosoitteita tai käyttäjätunnuksia muihin palveluihin.

Palstan sisällöstä vastaavat pääasiassa vakiokävijät, joita kutsutaan vakkareiksi. Useimmilla vakkareilla on rekisteröity nimimerkki, mutta sellaista ei välttämättä tarvita. Vakkariksi pääsee yksinkertaisesti kirjoittamalla aina samalla nimimerkillä, jonka voi halutessaan rekisteröidä heti tai myöhemmin. (http://www.suomi24.fi/opastus/s24/rekisterointi). Rekisteröitymisestä on se hyöty, ettei kukaan voi sen jälkeen kirjoittaa tekstejä sinun nimimerkilläsi aiheuttaen sekaannusta.


Sanastoa:

Vakkari:
Vakiokävijä, joka kirjoittaa palstalla vakionimimerkillä riittävän usein. Osa vakkareista kirjoittaa joka päivä, mutta toiset harvemmin.

Suolistotarina:
Vakkarin kirjoittama tarina, jonka henkilöinä on Pulinoiden vakkareita sekä mahdollisesti muita henkilöitä. Suolistotarinat koostuvat kyseessä olevan suolistotarinan keskusteluketjuun ilmestyvistä osista, joiden väliin muut vakkarit/satunnaiset kävijät voivat kommentoida tarinaa ja keskustella siitä. Kannattaa lukea ainakin muutamia suolistotarinoita malliksi ennen kuin itse kirjoittaa (jos siis haluaa kirjoittaa; se ei ole mitenkään pakollista).

Nyrskytys:
Seksin harrastaminen eli paneminen.

Luotsi (yleistä Suomi24-sanastoa):
Henkilö, jonka tehtävänä on poistaa sääntöjen vastaiset viestit ja huolehtia hyvästä ilmapiiristä palstalla. Pulinoiden luotseina toimivat tällä hetkellä Jokutyyppi19 ja Kurpizza.

Trolli (yleistä nettislangia)
Henkilö tai viesti, jonka tarkoituksena on häiritä ja provosoida muita keskustelijoita.

Spämmi (yleistä nettislangia):
Massapostitus; ilmenee Pulinoissa yleensä siten, että joku yrittää täyttää palstan höpöviesteillä, joita luotsit sitten yrittävät poistaa minkä ehtivät.


Erilaisia keskusteluja:

-luontokeskustelut
-roolipelit (en ole itse ollut mukana, joten joku muu saa esitellä halutessaan nämä)
-vakkareiden sisäpiirikeskustelut: Keskusteluja, joissa ei ole erityistä aihetta vaan vakkarit keskustelevat niissä milloin mistäkin. Nämä ketjut täytetään, minkä jälkeen aloitetaan uusi, yleensä roomalaisin numeroin numeroitu keskustelu. Esimerkiksi Vakkariklubben, Kotkokerho.
-keskustelua herättävät keskustelut (KHK), joista ei yleensä synny kovin paljon keskustelua, koska niissä on niin sanotusti järkevä ja keskustelua herättävä aihe; ovat numeroituja, mutta numerointi ei mene enää järjestyksessä; joistakin (mahdollisesti jostakin muustakin keskustelusta kuin KHK:sta) on myös käytetty termiä tekemällä tehty keskustelu (TTK)
-muut keskustelut, joita en ala jakamaan kategorioihin


Pulinat sisältää vaihtelevasti asiallista ja vähemmän asiallista keskustelua sekä höpötystä ja sekoilua. Tämä minun tekstini ei kovin hyvin vastaa useimpien kirjoittajien tyyliä. Monet tekstit ovat tyyliltään enemmän tai vähemmän epäasiallisia.


Vakkareita en ala tässä esittelemään vaan he saavat hoitaa sen halutessaan tässä ketjussa itse tai voivat esitellä toisiaan (jolloin voitte ehkä saada näytettä epäasiallisemmasta keskustelusta).


Minä, Biologinalku, kirjoitan yleensä asiallisesti ja olen kiinnostunut luonnosta. Aloitan silloin tällöin luontokeskusteluja. Muita luonnosta kiinnostuneita vakkareita ovat Raippari, Herra X, Sinisiipinen ja ehkä VeH

18

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan kirjoittaa lyhyen, tiivistetyn (siis tosi tiivistetyn) katkelman tapahtumista:

      Koko vakkarijärjestelmä sai alkunsa vuonna 2013 kesällä keskustelusta Kiusaajan opas. Sinä kesänä ilmestyneet vakkarit ovat "ensimmäisen polven vakkareita" ja minä käytän heistä nimitystä wakkarit. Nykyisiä wakkareita ovat esim. Ocean, Eräs trotskilainen (alias Trotski alias Icepicked), Jokutyyppi19, VeH ja HeKeKee. Sinä kesänä keksittiin suolistotarinat ja täytettiin yksi keskustelu; Piste. Kesän lopussa (?) katosivat piece&love, ErNuGirl4ever (kirjoitinko sen oikein?), Mestarisikiusaaja, Judohaa ja ketä näitä muita nyt oli. Kesällä 2013 ollutta nikkien pöllijää kutsutaan nimellä vitunPASKA.

      Kun minä ilmestyin tänne Pulinoihin, oli wakkari nimeltä KorppiTM aloittanut roolipelin, johon sitten osallistuin. Roolipeli on siis sama, joka on vieläkin käynnissä, mutta hahmot ovat erit. Muita roolipeleistä tuttuja vakkareita ovat Siiliö, Neloth, Nefairion. Myöhemmin mukaan liittyi Assassin (ent. Tiberius Auditore) ja Moottoriturpa (aluksi rölläsi, mutta sitten vaihtoi nikkinsä Motariksi ja jäi palstalle) Osa heistäkin on kadonnut.

      Siinä meni syksy.

      Joulu aikaan palstalla pyöri uskontonsa levittäjä Lomatoyt. Hän kinasteli aika useasti Pepperin (ei mtn hajua, miten nikki kirjoitetaan, wakkari kuitenkin) ja Trotskin kanssa. Trotski ja Pepperi kinastelevat vielä keskenäänkin. Lomatoyt uhkasi useaan otteeseen tehdä minusta pinjatan... Hän on nykyisin kadonnut.

      Tammikuussa Suolistossa alkoi rölli-aalto, jossa useita nimimerkkejä varastettiin. Korppi katosi näihin aikoihin. Erityisesti hänellä oli ongelmaa Siiliön ja HeKeKeen kanssa. Trollia alettiin Nassen ehdotuksen mukaisesti kutsumaan nimellä Näätä. Nimimerkkiä alkoi kuitenkin käyttämään uusi vakkari nimeltä Mr. Näätä.

      Trolliksi sitten paljastuikin Rainbowdash120, jota kaikki olivat puolustaneet Pepperin poninrunkkaus-juttuja vastaan. Rainbowdash120 sai monia lempinimiä, kuten RD/SD/SP120 ja Raippari. Israelin tukija taisi jo pyöriä palstalla noihin aikoihin. Kuitenkin, sitten Raippari ilmoitti lähtevänsä ylilaudalle, ja Suolistoon laskeutui hetkeksi rauha.

      Nasse-sedän ilmestyminen. Aikaisemmin palstalla kirjoitteli joku suurin piirtein asiallinen Karolin, mutta hän ärsyyntyi kevään 2014 trollausaallon huonoon trollauksen tasoon. Silloin palstalle ilmestyi Nasse-setä, joka ilmoitti, että minä teille pennuille trollaamiset näytän.

      Jatkan seuraavassa viestissä.

      • Jatkuu.

        Motari siis taisi näihin aikoihin ilmestyä Suolistoon. Hänellä oli silloin paha sieniongelma. Palstalla alkoi myös pyöriä Eräs norjalainen (Norski), joka kommentoi aina "Olen panoseuraa vailla." Aikaisemminkin oli Suolistossa ollut tällainen jankkaaja nimeltä Simo Kurki, jonka unohdin äsken mainita. Simo Kurki on myös wakkareita.

        Näihin aikoihin eräs kertakävijä aloitti keskustelun siitä, että seksiä pitäisi opettaa koulussa, jossa sitten IT (Israelin tukija) käytti ensimmäistä kertaa sanaa nyrskytys. Eli sieltä se sana lähti elämään.

        Minä sain suunnilleen tähän aikaan hölmön idean kirjoittaa luettelo siitä, mitä tapahtuisi jos vakkarit tapaisivat. Aloituksen mittainen luettelo, joka oli köpöisesti ja kiireesti kirjoitettu, mutta jooh. Wakkarit muistivat suolistotarinat, ja yhtäkkiä niitä ilmestyikin paljon.

        Mitä muuta.... Ai niin. Minut pakkonaitettiin Siiliön ja Trotskin toimesta Motarin kanssa. Jonkun sieniläpän takia. Niihin aikoihin minua kutsuttiin Pizzaksi.

        Pääsiäisen aikoihin Raippari teki comebackin. Monet vakkarit rekisteröivät silloin nimimerkkinsä. Tarinoita kirjoitettiin paljon, muistaakseni. Ahkerimmat taisivat olla minä, IT ja Raippari. Minä ja Trotski suunnittelimme Pepperin ruotsin laivan matkaa. Oceankin oli siinä muuten mukana.
        Jossain vaiheessa sitten päätimme vakkareiden neuvostossa, että palstalle tarvitaan luotsit...

        Sitten jotain, jota en muista. Toukokuussa tänne ilmestyivät Sinisiipinen, Empty ja Shady. HeKeKee uhkasi tehdä homoparituksen IT:stä ja Trotskista, ja siitä aiheutui tarina, jonka mukaan herrat olisivat pitäneet hauskaa yökerhon vessassa päättäjäisyönä. Koska minä olin eronnut vastikään Motarista, niin HeKe ja Ocean päättivät sitten tunkea minutkin mukaan sinne vessaan.

        Shady aloitti keskustelun, jossa oli pelkkiä pisteitä. Keskityimme siellä sumplimaan traagisia naistenvessa seikkailuja, jotka kyllä tarivitsivatkin miettimistä, sillä maaliskuun aikoihin VeH oli epäillyt Trotski ja IT:tä samoiksi henkilöiksi. Shadyn aloittama keskustelu spämmittiin täyteen, juttua jatkettiin seuraavassa ja taas seuraavassa.... Nyt on 20? menossa.

        Sitten Raippari ja -yllätys yllätys- Trotski päättivät parittaa minut IT:n kanssa. Itsensä Raippari paritti Oceanin kanssa. Heillä on joskus aika väkivaltaisen kuuloisia riitoja. Caps lockin raiskaamista. Myöhemmin minä paritin HeKeKeen ja Alicen. (Alice on myös ollut roolipeleissä mukana)

        Sivistynyt lukiolainen ja keskustelijapoitsu ottavat kantaa palstan juttujen tasoon.

        Siirtokunnan hankkimisen jälkeen seuraava suuri tapahtuma teki palstasta Draama24:n. VeH paljastui trolliksi, ja mm. Eräs norjalainen on yksi hänen nikeistään. Siitä kesti hetken aikaa toipua... Palstalla alkoi pyöriä Biologinalku ja Halfelf. Muun muassa.

        Koulujen alkaessa moni vakkari katosi. Siiliö jäi tauolle, ja nyt täällä jaloissa pyörii verenhimoisia siilejä, joita kukaan ei ole ruokkimassa. JT:llä jotain hajua, miten ne saa rauhoittumaan vai pitääkö meidän alkaa syöttämään spämmijöitä niille??

        Päivitys: Siiliö on palannut ja HeKeKeetäkin on näkynyt.


    • Raippari

      Päivitys: Parituksia oli myös Simo Kurki ja JessicaMuru, jonka käyttäjän eräs Raippari varasti myöhemmin. Tätä ennen Raippari oli puhunut JessicaMurulle kik-nimisessä sovelluksessa.

    • Pitäisikö tupa/triplatunnusepäilyistäkin kirjoittaa?

      • Vai riittäisikö pelkkä maininta, että joidenkin nimimerkien takana saattaa olla sama henkilö, toisin sanoen yhdellä haenkilöllä voi olla useita nimimerrkejä, joilla hän keskustelee täällä.


      • biologinalku kirjoitti:

        Vai riittäisikö pelkkä maininta, että joidenkin nimimerkien takana saattaa olla sama henkilö, toisin sanoen yhdellä haenkilöllä voi olla useita nimimerrkejä, joilla hän keskustelee täällä.

        Sama se minulle.


    • Mä olen Atrytone. Aloitin Pulinoissa syksyllä 2012. Piste oli kesällä 2013. Lähdin täältä kuitenkin alkuvuodesta 2014 kirjautuminen oli hankalaa puhelimella. Jouduin myös vaihtamaan nimimerkin koska poistin Atrytone-profiilin paniikissa kun täällä jaettiin minun osoitteitani. Nyt kun olen seurannut keskusteluita vähän aikaa, huomasin että sydämeni yhä on Pulinoissa.

      • ebzu

        Eikä häntä sen koommin nähty.

        Miksi tämä keskustelu ei muuten mene mihinkään vaan pysyy ensimmäisenä kokoajan?


      • ebzu kirjoitti:

        Eikä häntä sen koommin nähty.

        Miksi tämä keskustelu ei muuten mene mihinkään vaan pysyy ensimmäisenä kokoajan?

        Se on naulattu ylimmäksi.


      • PERWOOO
        ebzu kirjoitti:

        Eikä häntä sen koommin nähty.

        Miksi tämä keskustelu ei muuten mene mihinkään vaan pysyy ensimmäisenä kokoajan?

        TUHUMA! :3 NYT NE AIVOT KÄYTTÖÖN, SITÄ VARTEN NE ON.


    • (Esittäydytään sitten.)

      Olen Herre, jota oppimattomat kutsuvat lyhenteellä IT, olen harvoja joilla on oikeutus kirjoittaa itseensä viittaavat persoonapronominit isolla alkukirjaimella, sekä olen suoliston paras ex-kristitty ja paikallisista miehistä Minulla on suurin testosteronin tuotanto, joka ilmenee kirjoittamissani tarinoissa sekä väittelytaidoissani.

      Minulla on enemmän meriittejä kuin muilla:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12722405

      • papusalaatti

        Ok


    • Kivi_

      Sanastoa: Kivi, kaunis luonno luomus.

      • Jooko?

        Kivi_ on yksi suosikeistani! Pidä toi!


    • Esittäydyn!
      Mitäs voisin kertoa itsestäni....olen siis Alice, -01 tyttö täältä jostain aika läheltä Turkua tai sitten ei yhtään. Kuuntelen paljon musiikkia, kaikenlaista sellaista. Tällä hetkellä eniten k-popia, mutta kaikki shitti menee alas (saa suositella jotain bändejä, tutustun mieluusti). Olen Jokutyypin ja Siiliön pikkusisko, ja omistan vielä yhden pikkusiskon jota ei todellakaan tänne Suolistoon päästetä. Niin, ja omistan EEENEEERGIIIAAA ja möhisen usein.

    • PERWOOO

      MOI URPOT!!!!! :))

    •  Vierailija

      Vierailija toteaa, että on hauska palsta. Asiaa, huumoria ja välillä jopa sikailua hyvällä maulla. Seriffit ovat tehtäviensä tasalla, antavat pelleillä sopivasti, mutta kik tunnukset, seuranhakuilmoitukset lähtevät välittömästi.

      Kiitoksia näistä hauskoista hetkistä ja lisää on varmasti odotettavissa.

    • Pulinat.keskustelu.info

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe