Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vuosiloma päivät miten menee?

kunnan duunari

Aloitin työt nykyisellä työnantajalla (kunta) 2.4.13. 1.4 oli 2.pääsiäispäivä. Kysynkin nyt tyhmänä montako lomapäivää mulle on kertynyt 2.4.13 - 31.3.14 välisenä aikana? Tuo aloituspäivä nyt tietty pienensi lomarahaa palkanlaskijan mukaan, isomman lomarahan olisin saanut jos työsopimus olisi alkanut ennen pääsiäistä ja olen kerryttänyt tuona aikana lomaa 23 päivää. Siis 2 lomapäivää kuussa ansaittu. Tyhmänä kysyn kun ennen olin keikkahommissa ja sain lomat rahana ja nämä kuviot ovat uusia.

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkanlaskija

      Meillä tämä tulkitaan aina niin, että kertyy 2,5 pv vuosilomaa, jos työsuhde on alkanut 2.4. ja 1.4. on ollut pääsiäinen. Jos 1.4. ei olisi ollut pääsiäinen, sittenhän olisi ns. itsestäänselvyys, että 2.4. alkaneella työsuhteella ei kerry kuin 2 pv lomaoikeutta.

      • kunnalla

        Kunnalla on ihan omat vuosilomataulukot. Ne löytyy KVTES:n vuosilomaluvusta. KVTES löytyy työpaikalta ja netistä. Vuosiloman pituus määräytyy työpäivinä.

        Aloittaa saa 12 lomanmääräytymiskuukaudesta joko 23 tai 28 työpäivää vuosilomaa.
        Jos aloittaja on liittynyt liittoon, niin luottamusmies voi selvittää, saako 28 päivää.


    • apvastailee

      Tämähän mielenkiintoiseksi meni. Palkanlaskenta kuntatyönantajat sitä mieltä että lomaa määräytynyt 23 päivää ja yksi päivä vaikuttaa ja oma ammattiliittoni lakimies sitä mieltä että työneuvoston suosituksen mukaan on täydet 28 päivää. Saa nähdä mikä meteli tästä nousee.

    • Laki muuttunut

      Kyllä olet ansainnut 2,5 päivää/kuukausi lomaa. Työnantajasi joutuu nyt tarkistamaan tietonsa, he ovat vääräsä.

    • kunnontyöntekijä

      mihinkähä liittoon ap kuuluu? oikea paikka kysellä olisi jhl ja sieltähä vastauksen saa heti 24h-palvelusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe