Työnteko Suomessa ei kannata

Noin eräs

Mulla Suomessa töissä ollessa 4300 eur/kk jätti käteen verojen jälkeen 2700 eur. Sittemmin lomautettuna sain ansiosidonnaisista päivärahoista käteen noin 2400 eur/kk. Mitään tukia en ole saanut. Eli melkein saman sain, eikä tarvinnut kiusata itseään ja menettää hermojaan, vaan lämmittelin saunaa, ulkoilin ja muutenkin vietin sellaista normielämää.
Lähtökohtaisesti työnteko Suomessa ei kannata.

33

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jää työttömäksi

      Montako vuotta voit nostaa ansiosidonnaista? Entäs sitten?

    • Ei sitten viitsitä

      Holhoaminen ja sosiaalituet ovat karanneet käsistä jos joutomiehenä tienaa saman kuin töissä!

      Sosiaalitukeja on leikattava, otettava Virosta mallia. Siellä sosiaalituet kohdistetaan oikeasti apua tarvitseviin, työkykyisten aikuisten oletetaan huolehtivan itse itsestään mikä on ihan oikein. Suomessa kansa on jo lellitty pilalle ja mitään ei viitsitä yrittää itse, aina olisi jonkun muun tuotava kaikki valmiina eteen!

      Missään muualla maailmassa ei aikuisia ihmisiä elätetä kotiin kohdusta hautaan jos kaveri ei vain viitsi tehdä mitään!

    • Ihanko tosi?
      • Kepuli valehteli

        Taisi avaaja laittaa hieman Lapin lisää?

        Eihän tuon mukaan 4300 bruttopalkasta laskettuna jää ansiosidonnaista käteen mitenkään 2700 euroa.
        Vaikka olisi liuta lapsia ja korotettu ansio-osakin.


      • Ei tietääkseni
        Kepuli valehteli kirjoitti:

        Taisi avaaja laittaa hieman Lapin lisää?

        Eihän tuon mukaan 4300 bruttopalkasta laskettuna jää ansiosidonnaista käteen mitenkään 2700 euroa.
        Vaikka olisi liuta lapsia ja korotettu ansio-osakin.

        Maksetaanko korotettua ansio-osaa edes lomautetuille?


      • Korjaan 2400 euroa.
        Kepuli valehteli kirjoitti:

        Taisi avaaja laittaa hieman Lapin lisää?

        Eihän tuon mukaan 4300 bruttopalkasta laskettuna jää ansiosidonnaista käteen mitenkään 2700 euroa.
        Vaikka olisi liuta lapsia ja korotettu ansio-osakin.


      • niin se vaan on

        1800 maximissaan.


      • Itse sanoi
        Ei tietääkseni kirjoitti:

        Maksetaanko korotettua ansio-osaa edes lomautetuille?

        2700 €
        Sanoi itse nainen saavansa ilman työtä.


      • Jäit valeesta kii
        Itse sanoi kirjoitti:

        2700 €
        Sanoi itse nainen saavansa ilman työtä.

        Avauksesi mukaan 2400.


    • Valehtelet

      Veroprossa tissä siis 37%?
      Jos jäät ansiosidonnaiselle, eikö veroprosenttikin ole samaa luokkaa?
      Sinähän puhut ihan puutaheinää?
      Ansiosidonnaisesta otetaan minimissään 20% veroa minun tietääkseni.

    • Kukaan ei usko

      Lähtökohtaisesti todellisuushorisontin tuolla puolen elävän kepulaisen pankkopojan normielämää on valehdella ummet ja lammet asiassa kuin asiassa.

    • Tämäkin vielä

      Jos kuukausipalkka ylittää 105 kertaisesti peruspäivärahan suuruuden (vuonna 2012 3 292,80 €), ansio-osa alenee ylimenevältä osalta 20 prosenttiin. Edellä mainittu leikkuri johtaa siihen, että pienistä palkoista maksetaan suhteellisesti suurempaa ansiosidonnaista kuin suurista. Jos palkka on ollut 1500 euroa, ansiosidonnainen päiväraha on n. 68 prosenttia palkasta, mutta 2000 euron palkasta laskettuna enää n. 62 prosenttia. Kolmentuhannen euron suuruinen palkka oikeuttaa n. 55-prosenttiseen päivärahaan.

      • unbelieved

        Jos tosta laskee, 4300 euron palkasta kertyisi noin 39% ansiosidonnaiskertymä.
        Se olisi euroina noin 1700 euroa.


        Missähän ammatissa noin hulluja puhuva toimii/on toiminut, kun kuitenkin kertoo ennen lomautustaan nauttineen ensinnäkin noin kohtuullista kk-palkkaa ja sen lisäksi on noin pihalla siitä, paljonko on saanut ansiosidonnaista lomautettuna?


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      Jo s sinulla on kolme lasta sinun päivärahasi on nettona 1757. Jos ei ole yhtään lasta sinun päivärahasi on 1592. Jos sinulla on korotettu ansio-osa päivärahasi alkuun 2105. Jos sinulla on kolme lasta ja korotettu ansio-osa saat alkuun 2276.

      Nimttäin jos veroprosenttisi on se tavallinen 23%. Mutta jos olet saanut työstä 4300 euroa kuukaudeessa sinun veropeosenttisi on lähempänä 60% kuin 23%:tia. Jos veroprosenttisi on 50% sinulle jää 1474.

      taisi tulla pikkusen "Lapinlisää" tyuohin ansiosidonnaisen lukuun.

      Nettopalkkasi veroporosentti on siis ollut 63%?? Sinun työttömyyskorvauksesi veroprosentti on sama. Ainakin se lopullinen-

    • Ei kai niin paljon?

      "Mutta jos olet saanut työstä 4300 euroa kuukaudeessa sinun veropeosenttisi on lähempänä 60% kuin 23%:tia."


      Kun avaaja kertoo näin, että 4300 eurosta jäi käteen 2700, veroprosentti olisi 37, jos kaikki olisi veroa?

    • Kalervo.

      Lisää näitä.

    • Riittääkö?

      Laitoin sinulle muutaman plussapisteen lohduksi, kun eivät näy sinua uskovan.

    • Kaikki mukaan

      Nainen laski kaikki tukensa.
      mm lasten päivähoitomaksut.
      Sai 200 € vähemmän kuin työssä.

      • Suoraan avauksesta

        "Mitään tukia en ole saanut."


      • Golgatan Olga
        Suoraan avauksesta kirjoitti:

        "Mitään tukia en ole saanut."

        Mitään faxeja en saanut, onhan minulla kaksi korvaa.


    • Poloinen suomi

      Kauppatieteiden maisteri, joka kuvaili omia kokemuksiaan työnteon kannattamattomuudesta Suomessa.

      Nainen kertoi jääneensä työttömäksi, mutta saavansa silti vain 200 euroa vähemmän rahaa kuin työssä käydessään.

      - Bruttopalkkani edellisessä työssäni oli 3600 euroa, mutta olen laskenut, että minulla jäi silloin kuussa käteen vain 200 euroa enemmän kuin nyt, hän sanoi.

      Suomalaisessa sosiaaliturvajärjestelmässä on naisen mielestä paljon parannettavaa.

      Suurimpana ongelmana hän pitää kannustinloukkoja, eli sitä, että työtulojen ja sosiaaliturvan yhdistely ei onnistu. Tulojen kasvun myötä etuisuudet tippuvat nopeasti ja toisaalta esimerkiksi päivähoitolaskut suurenevat.

      • Höpöhöpöä siis

        Kauppatieteiden maisteri on sitten laskenut toisella tapaa kuin avauksessa kerrotaan, koska millään opilla ei pelkkä ansiosidonnainen 4300 euron palkasta (tai nythän se onkin 3600) yksistään riitä siihen, että ero olisi vain 200 euroa. Avauksessa oli 300 euroa ja ilman mitään tukia. Onkohan kyseessä edes sama tapaus?


        :D


      • Kalervo.

    • Mihin pyrit?
    • Omillaan Toimeen

      Ei ole jäänyt.Minä en lainaile mitään.
      En lainaile nyt enkä myöhemmin.
      Lainailut heitän punikeille.

      • pikkupioneeri

        jämptinä.


      • hihihiiiiiiii

        Ehkä sinun kannattaisi lainata, sillä jos sokellat omasta päästäsi juttuja, eihän niistä tule kuin sanomista. Tämänkin ketjun avaus esimerkkinä.

        Mutta muista mainita lähde, punikittelija ja homottelija.


    • 20 14

      "Työnteko Suomessa ei kannata"

      Mulla Suomessa töissä ollessa 4300 eur/kk jätti käteen verojen jälkeen 2700 eur. Sittemmin lomautettuna sain ansiosidonnaisista päivärahoista käteen noin 2400 eur/kk. Mitään tukia en ole saanut. Eli melkein saman sain, eikä tarvinnut kiusata itseään ja menettää hermojaan, vaan lämmittelin saunaa, ulkoilin ja muutenkin vietin sellaista normielämää.
      Sittemmin lähdin Norjaan töihin. Lähtökohtaisesti työnteko Suomessa ei kannata."





      Miksi Iltasanomat laittaa lehteen tuollaisia minkä lie huumehörhön utopioita?

      • Ilta-Sanomat kuten Helsingin Sanomatkin ajaa tuollaisilla jutuilla kokoomuksen asiaa. Siinä syy.


      • Avaaja tunnetaan
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Ilta-Sanomat kuten Helsingin Sanomatkin ajaa tuollaisilla jutuilla kokoomuksen asiaa. Siinä syy.

        Näkyy nuo joillekin kepulaisillekin totuudeksi kelpaavan.


    • hiuteiukg

      Muuta sitten vaikka Norjaan. Sinne sikatilallinen Anttilakin kehotti maanviljelijöitä muuttamaan, kun siellä on isommat tuet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe