Hei uusioliitossa olevat miehet!

Uusiohelvettikö?

Miten uusi vaimonne antaa auttaa aikuisia lapsiasi? Kyttääkö hän että annatko rahallista apua?
Entä fyysinen apu, eli onko aikaa esim. rempata lapsiesi asuntoa tai tehdä korjaustöitä vai vaatiiko että sinun pitää seurata kuin nöyrä koira vaimoasi hänen aikuisten lastensa/lapsensa ja vanhempiensa kanssa seurusteluun?

Pitääkö sinun kustantaa kaikki kinkerit joita uusiovaimosi järjestää sukulaisilleen ja ystävilleen ym.? Joudutko auttamaan jatkuvasti uusiovaimosi lapsia ja vanhempia ja omat vanhempasi jäävät paitsioon?

40

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitäSaaMitä

      Vätyksellä on vätyksen kohtalo...

    • -------

      Yleensä toisinpäin. Ukko ei hyväksy vaimon lapsia.

    • kukamitenkin

      Varmasti paljon ongelmia uusioliitoissa. Onneksi ei ole omakohtaisia kokemuksia. Olisi mielenkiintoista kuulla asiallisia vastauksia aiheesta.

    • tuomitsen --

      kaikki raamatunvastaiset suhteet, muistakaa mitä olette papille luvanneet vihkikaavassa, pitäkää lupauksistanne kiinni, ja kunioittakaa kaikkia ramaussa olevia ohjeita elämän varella,
      raamatun sana on TOTTA ja vain TOTTA


      ON se hullua kun ihmiset SOTKEE elämänsä ottamalla MUKA paremman puolison tai jopa särkemällä ensin toisen avioliiton ja sitten mennään uusioliittoon, HAH HAH ,
      niikuin se elämä MUKA paremmaksi muuttuis, huh huh
      PÄINVASTOIN tulee paljon enemmän ongelmia lapsille ja kaikille läheisille,
      aivan naurettavaa touhua nykyään,
      tähän se elämä vie kun ei kunnioiteta raamatun sanaa,
      HYVÄ neuvo kaikille ,
      jos tekee vierasta mieli, tulee heti keskustella OMAN puolison kanssa ensin perusteelisesti asiasta ja mennä terapiaan heti
      ,
      TAI mennä heti perheterapiaan hoidattamaan päänsä, onko mitään mieltä huseerata elämäänsä pilalle himojen perässä,

      jokaiselle ihmiselle on annettu myös JÄRKI sitä varten ettei tee elämässä tyhmyyksiä,
      jos ihminen on niin epäkypsä että joksee himojensa perässä, hyppii sängystä sänkyyn,
      hän saa paljon pahaa aikaan lähisilleen ja ympäristöön ja kaikkein eniten itselleen,
      kannataa miettiä ensin ennkuin hypää toiseen sänkyyn,

      sillä se p i l l u / m u n a ei ole yhtään kummempi kuin ensirakkaudelakaan ,
      päivastoin luonne voi olla paljon pahempi kuin ensimmäisellä nuoruuden rakkaudella,

      eilen viimeksi oli taas iltasanomissa juttu, kuinka 3 lapsen äiti puukotetiin kuoliaaksi lasten nähden,
      siinä erittäin hyvä esimerkki ihmisten huonosta käytöksestä, ja himojen viemästä uusioperheestä,
      huh huh
      jooooo tapakaa vaan toisianne kun ette osaa elää edes omaa elämäänne oikein loukkaamatta muita ja itseänne eniten huonolla käytöksellä,

      • ent. siivoojaparka

        Tuomitset?

        Herran pyhä sana sanoo, että tuomio on Jumalan. "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi".

        Ei tuominnut Jeesuskaan, vaan sanoi syntiselle naiselle jotain tyyliin; menes nyt siitä ja yritä elää vähän ihmisiksi tästälähin. Jotain sinnepäin. Ei nyt tule tarkalleen sanat mieleen, mutta sisältö oli noin.


      • ****

        nimim. "tuomitsen---"
        Onneksi en joudu samaan taivaaseen kanssasi. Vaikutat lievää pahemmalta riivinraudalta.
        Älä puutu muiden tekemisiin, omassa ukossasi on varmaan tarpeeksi pitelemistä.


    • vaikea hyväksyä nyky

      ihmisten moraalia ja käytöstä elämää suurimmissa asioissa
      kuten esm. avioliiton särkeminen ja uusioperheitten itse aiheuttanat suuret vaikeudet,

      tietenki kirstillisenä ihmisenä olen sitä mieltä,
      että pitää auttaa uusioperheitä mutta TERAPIAN avulla, sillä kaikki niissä olevat ihmiset on hoidon tarpeessa kun lapset kärsii ja ympäristö kärsii niiten takia,






      ent siivooja,

      olet oikeassa san tuomiten oli väärä, olisipitäny sanoa
      ( en hyväsky nyky menoa ihmis-suhteissa, )

      olisiko tuo ollu parempi ilmaisu, ehkä,
      joku sanoo ettei kaipaa mun hyväksyntää,
      no se on hänen asiansa,

      kaikesta huolimatta neuvon lukemaan ramatun sanaa, sen neuvot helpottaa valtavasti ihmisen elämää maanpäällä,

      • ent. siivoojaparka

        Olen olen lukenut Raamatun. Eilen aloin Kalevalaa.

        Henkilökohtaisesti avioliitosta. No en tiedä, jos alkaa olla jo kuoleman kynnyksellä itse, niin uskaltaisin ehkä luvata sen; kunnes kuolema teidät erottaa. Mutta on se hirveä kohtalo ihmiselle, jos sattuu nuoruuden hölmöydessään lupautumaan elinikautiseen sellaisen kanssa, jonka kanssa ei synkkaa jatkossa. Pilata ihan koko elämänsä kirkkaamman kruunun toivossa.

        Minusta se vihkikaava pitäisi kuulua jotenkin niin, että rakastaa niin kauan kuin rakastaa ja avioliitossa ollaan niin kauan kun molemmat sitä haluavat ja toisen on päästettävä toinen irti heti kun hän itse haluaa vapautensa takaisin.

        Vähän inhimillisempää.


      • tämä on tosi-
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Olen olen lukenut Raamatun. Eilen aloin Kalevalaa.

        Henkilökohtaisesti avioliitosta. No en tiedä, jos alkaa olla jo kuoleman kynnyksellä itse, niin uskaltaisin ehkä luvata sen; kunnes kuolema teidät erottaa. Mutta on se hirveä kohtalo ihmiselle, jos sattuu nuoruuden hölmöydessään lupautumaan elinikautiseen sellaisen kanssa, jonka kanssa ei synkkaa jatkossa. Pilata ihan koko elämänsä kirkkaamman kruunun toivossa.

        Minusta se vihkikaava pitäisi kuulua jotenkin niin, että rakastaa niin kauan kuin rakastaa ja avioliitossa ollaan niin kauan kun molemmat sitä haluavat ja toisen on päästettävä toinen irti heti kun hän itse haluaa vapautensa takaisin.

        Vähän inhimillisempää.

        ent.siivooja,

        jokainen aikuinen ihminen tietää ettei avioelämä ole helppoa, ensihuuman jälkeen tulee aina ARKI,
        tässä on se vika kun tätä ei ihmiset ole ottaneet huomiooan ennen avioitumistaan,
        siksi kenekää ei HETI ensimmäisten krisien ilmaantuessa elämään ole syytä heti erota,
        ja huutaa kuinka epäsopiva aviopuoliso on,
        vaan joka tapuksessa kaikkien kriisiin joutuneitten pitäisi velvoittaa perheterapiaan , joss pää selvitetään perinpohjin,
        sillä ensirakkus on aina useinmiten kahden epäkypsän liitto,
        josta seuraa sopeutumisvaikeudet,
        elämä on opettanu, että harvoin uusi puoliso on parempi kuin se ensimmäinen, voi olla jopa paljon pahempi,
        joten kaikki pitäisi velvottaa terapiaan, silloin säätyttäisiin peheen lasten surrila turhilta kärsimyksiltä,
        usein terapian avulla perhe eheytyy kypsyy aikuisuuteen,
        ja jos todella käy ilmi ettei liitosta tule mitään, niin siinäki tapauksessa ero on helpompi ja turvalisempi suorittaa kun on ollu terapiassa,
        sillä ero johtaa usein väkivaltaan jopa toisen puolison kuolemaan, kuten eilenki saimme lukea jälleen iltasanomista, kolmen lapsen äiti puukotettiin kuoliaaksi lasten nähden,
        korostan terapian tärkeyttä kriisin tullessa perheeseen,
        ja vaikka väheksyt raamatun sanaa, siinä on maailman paras polku ja ohje elämän varrelle kun vaan viittsii paneutua sanaan,
        kun ihminen ottaa raamatun ohjeet opikseen , ihminen säästyy paljolta pahalta maailmassa,
        eikä itsekkään tuota turhaa kärsimystä ja pahaa maailmaan


      • ent. siivoojaparka
        tämä on tosi- kirjoitti:

        ent.siivooja,

        jokainen aikuinen ihminen tietää ettei avioelämä ole helppoa, ensihuuman jälkeen tulee aina ARKI,
        tässä on se vika kun tätä ei ihmiset ole ottaneet huomiooan ennen avioitumistaan,
        siksi kenekää ei HETI ensimmäisten krisien ilmaantuessa elämään ole syytä heti erota,
        ja huutaa kuinka epäsopiva aviopuoliso on,
        vaan joka tapuksessa kaikkien kriisiin joutuneitten pitäisi velvoittaa perheterapiaan , joss pää selvitetään perinpohjin,
        sillä ensirakkus on aina useinmiten kahden epäkypsän liitto,
        josta seuraa sopeutumisvaikeudet,
        elämä on opettanu, että harvoin uusi puoliso on parempi kuin se ensimmäinen, voi olla jopa paljon pahempi,
        joten kaikki pitäisi velvottaa terapiaan, silloin säätyttäisiin peheen lasten surrila turhilta kärsimyksiltä,
        usein terapian avulla perhe eheytyy kypsyy aikuisuuteen,
        ja jos todella käy ilmi ettei liitosta tule mitään, niin siinäki tapauksessa ero on helpompi ja turvalisempi suorittaa kun on ollu terapiassa,
        sillä ero johtaa usein väkivaltaan jopa toisen puolison kuolemaan, kuten eilenki saimme lukea jälleen iltasanomista, kolmen lapsen äiti puukotettiin kuoliaaksi lasten nähden,
        korostan terapian tärkeyttä kriisin tullessa perheeseen,
        ja vaikka väheksyt raamatun sanaa, siinä on maailman paras polku ja ohje elämän varrelle kun vaan viittsii paneutua sanaan,
        kun ihminen ottaa raamatun ohjeet opikseen , ihminen säästyy paljolta pahalta maailmassa,
        eikä itsekkään tuota turhaa kärsimystä ja pahaa maailmaan

        Eikö se olisi viisaampaa odottaa sen avioliiton kanssa, niin välttyisi paljolta pahalta. Jonkunlainen parin vuoden koeaika, että näkee miten se alkaa menemään. Silleen kun ei tiedä, minkälaista toisen kanssa on asua ja hyökkää avioliittoon, niin se on niinkuin sukeltaisi mereen ottamatta selvää minkälainen pohja on, pää kiveen...


    • onnekas..

      Mitä tähä täytyy vihkikaavoja ja raamattuja sotkea, jos kaksi normaalisti eronnutta aikuista solmii uuden liiton. Se heille suotakoon. Joko sitten onnistuu tai ei, se on eri juttu.
      Itse erosin juoposta hulttiosta seitsemäntoista vuoden jälkeen ja siitä oppineena toista liittoa en ole haikaillut.

    • --------------

      onnekas..



      luitko otsikon siinä kyseltiin saako uusioperheen isä osallistua ensimmäisen avioliitossa olevien lasten elämään ja saako heitä avustaa,

      lue koko ketju niin pääset kärrylle mistä oikein on kysymys,

      juttusi on supea vain omakohtainen kokemus, hyvä niin jos et ole sekaantunu toisten avioelämään,
      etkä ole särkeny kenkään toisen liittoa omalla käytökselläsi
      hyvä niin,

      • "----"

        Minä kans!
        Kun mullakin on naisista ketju-kokemus.
        Tosin ihan oma-kohtainen.
        Toisten elämästä kun en osaa sanoa.
        Vaikka niillä onkin pitkä ketju takananaan.
        Kukapa toisista voi mennä mitään sanomaan.
        Tunnen kyllä surua niiden naisten puolesta, joita miehet eivät jätä rauhaan.
        Varsinkin ne miehet, jotka eivät olleet kelvollisia.
        Mielestäni hyvä mies hoitaa naisensa ja lapsensa.
        Huono mies saa jäädä näppejään nuolemaan.
        Sehän on huono mies, joka ei naiselle kelpaa.
        Huono nainen sentään muuttuu aina vaan paremmaksi.
        Uusio-avioituneen naisen lapsille entinen mies on vain kerjääjä lahjoineen.
        Typerä mies, joka ei edelleenkään pysty katsomaan elämässään eteen-päin.

        H.


      • ent. siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "----"

        Minä kans!
        Kun mullakin on naisista ketju-kokemus.
        Tosin ihan oma-kohtainen.
        Toisten elämästä kun en osaa sanoa.
        Vaikka niillä onkin pitkä ketju takananaan.
        Kukapa toisista voi mennä mitään sanomaan.
        Tunnen kyllä surua niiden naisten puolesta, joita miehet eivät jätä rauhaan.
        Varsinkin ne miehet, jotka eivät olleet kelvollisia.
        Mielestäni hyvä mies hoitaa naisensa ja lapsensa.
        Huono mies saa jäädä näppejään nuolemaan.
        Sehän on huono mies, joka ei naiselle kelpaa.
        Huono nainen sentään muuttuu aina vaan paremmaksi.
        Uusio-avioituneen naisen lapsille entinen mies on vain kerjääjä lahjoineen.
        Typerä mies, joka ei edelleenkään pysty katsomaan elämässään eteen-päin.

        H.

        No niin. Siinä saatin alan asiantuntijan tyhjentävä lausunto.


    • se siitä ja senkestä

      maistraatissahan ei luvat mitään ikuista

      • ent. siivoojaparka

        Aha. En ole ollut koskaa maistraatissa todistamassa vihkimistä.

        Mutta mutta mutta, eikö siihen yhdessäelämiseen riitä kahden ihmisen keskinäinen sopimus, että ollan nyt yhdessä niin kauan kun halutaan kumpikin. Jonkunlaisen lyhytaikaisen irtisanomisajan voisi mahdollisesti liittää siihen sopimukseensa, ettei tule toiselle ihan yllätyksenä.


      • näin sen näen
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Aha. En ole ollut koskaa maistraatissa todistamassa vihkimistä.

        Mutta mutta mutta, eikö siihen yhdessäelämiseen riitä kahden ihmisen keskinäinen sopimus, että ollan nyt yhdessä niin kauan kun halutaan kumpikin. Jonkunlaisen lyhytaikaisen irtisanomisajan voisi mahdollisesti liittää siihen sopimukseensa, ettei tule toiselle ihan yllätyksenä.

        Avoliittohan on tuonkaltainen sopimus, kamat yhteen ja taas erilleen, kun ei enää olekaan kivaa olla yhdessä.
        Mitä sitä naimisiin menemään.


      • ----
        näin sen näen kirjoitti:

        Avoliittohan on tuonkaltainen sopimus, kamat yhteen ja taas erilleen, kun ei enää olekaan kivaa olla yhdessä.
        Mitä sitä naimisiin menemään.

        Miksipä vaivautua naimisiin, jos tietää oman ailahtelevaisuutensa, sekä kyvyttömyyden pitkään suhteeseen ja kiintymykseen..

        Mutta, kun meitä on moneksi.


      • näin sen näen
        ---- kirjoitti:

        Miksipä vaivautua naimisiin, jos tietää oman ailahtelevaisuutensa, sekä kyvyttömyyden pitkään suhteeseen ja kiintymykseen..

        Mutta, kun meitä on moneksi.

        Juuri näin, siinä mitään sopimuksia tarvita, sovitaan vaan että ollaan yhdessä jos kestetään toisiamme ja erotaan elei kestetä.
        Kaikki turha jää pois, kuten vihkiminen.


      • ent. siivoojaparka
        näin sen näen kirjoitti:

        Avoliittohan on tuonkaltainen sopimus, kamat yhteen ja taas erilleen, kun ei enää olekaan kivaa olla yhdessä.
        Mitä sitä naimisiin menemään.

        Näin just. Minä en ymmärrä koko avioliittovouhotusta. Ei se mitään miksikään muuta. Yksillä alkoi yli kymmenen vuoden avoliitto rakoilemaan ja kuvitelivat sen siitä parenevan, kun menivät vihille. Kaksi viikkoa he olivat ehtivät olla naimisissa kun muuttivat erilleen.


      • ----
        näin sen näen kirjoitti:

        Juuri näin, siinä mitään sopimuksia tarvita, sovitaan vaan että ollaan yhdessä jos kestetään toisiamme ja erotaan elei kestetä.
        Kaikki turha jää pois, kuten vihkiminen.

        Oman elämäni kohokohta on nuorena naiminen.
        Kun kaksi vankkaa tahtoa löytää toisensa, on vain taivas rajana.

        Mutta kukin tykönään omien kykyjensä ja tahtojensa mukaan.


      • lupaus on eri

        Ei sitä luvata papin edessäkään. Siinä "tahdotaan" sanotaan Tahdon, mutta ei sanota, Lupaan. Tahtominen on kuin veteen piirretty viiva. Ei velvoita mihinkään. Aina voi tahtoa vaikka mitä, mutta ei onnistu.


      • höh!
        ---- kirjoitti:

        Oman elämäni kohokohta on nuorena naiminen.
        Kun kaksi vankkaa tahtoa löytää toisensa, on vain taivas rajana.

        Mutta kukin tykönään omien kykyjensä ja tahtojensa mukaan.

        Naiminen ihan eri juttu kuin avioliitto.


      • pöh itelles!
        höh! kirjoitti:

        Naiminen ihan eri juttu kuin avioliitto.

        Naida = ottaa joku puolisokseen, mennä naimisiin jonkun kanssa. Wikipedia


    • Olikohan apua

      Voi miten hauskasti siivoojaparka olit kuvaillut raamatun lausetta. Jeesus sanoi sytiselle naiselle: Mene äläkä enää syntiä tee.

      Mutta aloittajalle. En oikein ymmärrä oudon hyökäävän johdattelevia kysmyksiä. Onko kysyjä mies vai nainen? Mihin oikein pyrit. Että sanoisimme joo, joo vai ei ei.

      Meidän uussuhteessa miehen toinen lapsi katkaisi välinsä sen jälkeen kun oli aikansa odottanut miehen uudelta naiselta rahaa. Mies käy auttamassa niin omiaan kuin naisensakin lapsia aina kun apua tarvitsevat, töiden teossa, rahaa hänellä ei ole antaa. Eikä häntä kukaan kyttää.

      • .pirkko.

        Kai hän mies on, niin kertoo kirjoitus, ja se, että hän asetti sen muille miehille, vertaisilleen.


    • Siihen aikaan, kun me Jessen kanssa totesimme tehneemme Mooseksessa pikku virheen.
      Päätimme olla hiljaa ja katsoa miten Jessen faijan tauluille käy.
      Juostiin Siinaille nauramaan, kun ukko pudotti niistä kaksi.
      Kuulimme Jessen faijan jylisevän:
      Ukko peekele, nyt et arvaakaan kuinka monta polvea jälkeesi tulee kulumaan.
      Mooses vastasi siihen, että ainakin tulevat sentään nauramaan.
      Jesse pysähtyi todeten:
      Ei se tainnut ihan pilalle mennä...

      H.

    • €ero

      Avoliitto jota eletään kui aviossa on lapsia ym. Jo vain et tee syntiä vaikka yhteis elo loppuu pah sanon minä ei muuta kirkon kotkotuksia, kaksin päättävät ei siinä kirkolta lupaa kysytä.

    • toivotaan toivotaan.

      Liekö aloittaja saanut ainuttakaan vastausta kysymykseensä?
      Minäkään en kykene, en ole mies, en eronnut enkä karannut.

      Kun on vain minä, minä, minä...........

      • ent. siivoojaparka

        Kukapa tuohon aloitukseenkaan olisi osannut vastata muuten kuin omakohtaisen kokemuksen perusteella. Väkisin olisi tarvinnut tulla minä, minä, minä... Ei kai kukaan toisten perheitten asioita olisi alkanut repostelemaan.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta uusioperheestä. Aitiopaikalla olen kyllä päässyt seuraamaan...


      • ,,,,
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kukapa tuohon aloitukseenkaan olisi osannut vastata muuten kuin omakohtaisen kokemuksen perusteella. Väkisin olisi tarvinnut tulla minä, minä, minä... Ei kai kukaan toisten perheitten asioita olisi alkanut repostelemaan.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta uusioperheestä. Aitiopaikalla olen kyllä päässyt seuraamaan...

        Ei minun silmäni erottaneet, että aloituksessa kysyttäisiin avo- ja avioliiton paremmuutta.


      • ent. siivoojaparka
        ,,,, kirjoitti:

        Ei minun silmäni erottaneet, että aloituksessa kysyttäisiin avo- ja avioliiton paremmuutta.

        Se alkoi rönsyilemään siitä, kun täällä joku jumalaapelkäävä alkoi moralisoimaan. Ainakin minulla.


    • Rimmir tänään

      Vastaan vaikka en ole mies enkä uusioliitossa. Kummallisia kysymyksiä, siis mehän jutellaan 60 palstalla ja ei kait meillä enää ole varaa vahdata ja olla mustasukkaisia uusien puolisoiden aikuisista lapsista ja lapsenlapsista. Jos tässä iässä laitetaan hynttyyt yhteen niin luulisi ne raha-asiatkin olevan sen verran järjestyksessä että kumpikin pitää omat tilinsä kunnossa ja laittaa siihen yhteíseen kassaankin sen verran ettei taivasalla tarvi asua.
      Jos lapset ja vanhemmat ovat hyväksyneet uudet puolisot ja tarvivat apua niin eikö sitä mennä yhdessä tuumin auttamaan puolin ja toisin jos apua tarvivat, vai olenko aivan liian hyväuskoinen?
      Ja tuo sosiaalinen kanssakäyminen uusiopuoliskon ystävien ja sukulaisten seurassa, niin en käsitä kysymystä.

      • tasan ei käy

        Mikä siinä oli käsittämätöntä, ei minulle mikään.
        Uuden liiton mies ei saisi edes auttaa ex-liittonsa lapsia, vaan pitäisi työntää rahansa jopa uuden vaimon kummin kaimojen hyvinvointiin.


      • ent. siivoojaparka
        tasan ei käy kirjoitti:

        Mikä siinä oli käsittämätöntä, ei minulle mikään.
        Uuden liiton mies ei saisi edes auttaa ex-liittonsa lapsia, vaan pitäisi työntää rahansa jopa uuden vaimon kummin kaimojen hyvinvointiin.

        Itsepähän on sen valinnut. Mitään valittamista.


      • Uusiohelvettikö?
        tasan ei käy kirjoitti:

        Mikä siinä oli käsittämätöntä, ei minulle mikään.
        Uuden liiton mies ei saisi edes auttaa ex-liittonsa lapsia, vaan pitäisi työntää rahansa jopa uuden vaimon kummin kaimojen hyvinvointiin.

        @ tasan ei käy

        Taidat olla ainoa joka on ymmärtänyt kysymykseni.


    • att2

      Hyvin kulkee, vaikea kirjoittaa kun suomenkielessä on vain hän.

      Täytyy olla ymmärrystä. Lapsemme ovat suuria molemminpuolin myös lapsenlapsia.

      Itse ole leski, kaikilla on hyvät suhteet, vierailua kaikkialla.

    • entistä tulee ikävä

      Kannattas miettiä ennekuin alkaa uusioliittoon kenekää kanssa,
      siinä se elämän h e l v e t t i maanpäällä aukeaa, tulee kummasti entinen oma puoliso mieleen, mutta turha enää on harmitella tekojaan ku on noin tyhmä,

      • ,,--,,

        Joopa joo.
        Moni on päässyt uudessa liitossa entisestä, pahasta ukosta/akasta.

        Kai jokainen aivot omaa miettii tekojaan.


    • eppu2

      Mies en ole, eikä eikä uusioliittoakaan.
      Silti heräsi ajatus, että miksi annat painostaa itseäsi.
      Olisiko aika istua alas vaimosi kanssa ja puhua pelisäännöistä ja tasapuolisuudesta ja siitä, mihin rahkeet riittävät.
      Jos tilanne vain jatkuu ja jatkuu, siitä ei hyvä seuraa liitollenne.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe