Lapsenmielisesti

ajatella

Onko ajatuksesi muuttunu ajanmyötä minusta tuntuu että pääkoppani ajatusmaailma on kuin nuorena ollessa

27

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.l.

      Huomenta, kyllä sitä on tainnut ajatusmaailma kääntyä "parempaan" suuntaan. Perustelu = vanhin poikani taannoin ilmaisi et olen pehmennyt, pitäs kuulemma olla lapsille tiukempi. Höh, mummonako, kyllä he minun kanssani toimeen tulevat pehmeydestä huolimatta.
      Siis on muuttuut ajatuksetkin, mitä sitä pingottamaan.

    • Olen huomannut että olen itselleni armollisempi ja myös muille.
      Joskus huvittaa kuinka vakavasti nuoremmat ottavat asioita joilla ei käytännössä ole juuri merkitystä, niin olen tehnyt itsekin joskus.
      Sellaiset asiat kuin mitä minusta puhutaan, mitä ajatellaan tai miltä näytän eivät enää vaivaa, en murehdi vikojani joille ei voi mitään..
      Tietenkin kampaan hiukseni joka päivä ja pukeudun siististi :), en tarkoittanut ettenkö koettasi olla mahdollisimman esteettisen näköinen.
      Minulle on monet sanoneet että vanhenen kauniisti, otan sen suurena kohteliaisuutena.

      • .mollis

        Niinpä, surettaa nuorten ulkonäköpaineet ja ajattelu siitä mitä muut heistä ajattelee.
        Kun sillä ei loppupeleissä ole merkitystä. Kun omaa hyvät käytöstavat ja pukeutuu vaatteisiin joissa itse viihtyy niin se pitäisi riittää. Mutta kait nuorempien täytyy sukupolvesta toiseen antaa kasvaa itsekseen.
        Nyt on hyvä olla kun on itsensä kanssa sinut. Olen aina ollut lapsenmielinen.


    • Olisin pettynyt ja jopa vihainen itselleni, ellei ajatusmaailmani olisi nuoruuden ajoista mihinkään muuttunut eli kehittynyt.
      Että olisin jymähtänyt jonnekin teini-iän aatoksiin.

      Lapsenmielinen voin olla, mutta en lapsellinen.

    • k/k

      Paljonkin ,mielipiteet sillai pyöristyneet etten sanoisi peräti pehmenneet.
      Pikkasen on muitakin värejä kun musta valkoinen.
      Olen aina ollut se suorittaja nyt pikkasen opettelen lintsaamaan.

    • reppuriika

      Ne elämän suuret pääperiaatteet eivät ole muuttuneet. Jotain hienosäätöä on tapahtunut. Olen armolisempi toisille ja itselle. Muutokset tapahtuvat pikkuhiljaa ja ihmismuistikin on rajallinen. Kun voisi kysyä asiaa joltain joka on rinnalla vuosikymmenien ajan.

    • €ero

      Tota olen monasti aateellu tottakai sitä kypsyy elämän varrella mutta ajattelutapa onko se muuttunu, lapsenmielisyyttä kyllä kait sitäkin löytyy.

    • Runoissa on kuvailtu iän olevan ihmiselle taakka.
      Siinä mielessä olen minäkin muuttunut.
      Vuodet ovat harteiltani kadonneet, vain pieni ja kevyt risu-kasa on enää jäljellä.
      Äkkiäkös sen polttaa poroksi.
      Nuorena piti kaikki saada mulle ja heti.
      Nyt sitä malttaisi odotella, vaan aika käy vähiin.
      Hippiyttä riittää loppuun saakka.
      Vaan Suomi-tuoksu-kynttilä palaa enää pari kertaa vuodessa.
      Tässä vuokra-slummissanikin on yllättävästi alkanut esiintymään inhoa tuoksuja
      kohtaan.
      Johtunee varmaan vieras-työläisistä.
      Ei ne mitään ymmärrä kaatuneiden muisto-päivästä eikä itsenäisyydestä.
      Edelleen on siis hyvä tunne, kun voi mielessään vastustaa heitä, jotka aikanaan
      vastustivat Vietnamin sotaakin.
      Kaikenlaisia Hinduja sitä maailma päällään vieläkin kantaa :)

      Eläköön pers-tupakki, nurkan-takunen ja iki-aikaiset Suomalaiset perinteet!

      H.

    • Olen kuulemma vähemmän intensiivinen kuin silloi mun poikani oli teini-ikäinen (puhuttiin eilen illalla hän sanoi mamma olet pehmeämpi, arvostelet vähemmän, olet muuttunut). Niin kait, eikse niin ole että jos ei elämä muuta opeta niin ainakin kävelemään hiljaa?
      Samaa huomasin omassa äidissäni kun hän alkoi ikääntyä: särmät olivat hioutuneet, uutta armollisuutta, kärsivällisyyttä, pehmeyttä oli tullut hänenkin topakkaan luonteeseensa.
      Toivotaan kuitenkin etten nyt ihan muussiksi menisi ennenkuin aikani on ummessa.

    • ent. siivoojaparka

      Ajatusmaailma? Olipa vakavan tuntuinen kysymys. Onko minulla edes sellaista?

      Kyllä se jotenkin näin menee, että välillä ajatusmaailma kävi jo melkein aikuisen tasolla. Silloin, kun oli vastuu poikasten syöttämisestä ja kasvattamisesta, yrittää olla aikuisen esimerkkinä. Silloin oli pikkutarkempi ja otti elämän melkein vakavasti, oli tiukempi itselleen ja toisille, niinkuin tehtävänäni olisi ollut pitää maapallo radallaan. Sitä ennen oli suurpiirteisempi, rennompi asenne elämään. Elämän pyörittely veivaa ajatusmaailmaa suuntaan ja toiseen.

      Luulen, että perusperiaatteet elämässä on säilyneet jotakuinkin samana väliaikaisia poikkeuksia lukunottamatta.
      Johtuneeko siitä, että olen horoskoopissa kaksonen, vaikka en sellaisiin uskokaan, mutta tuntuu, niinkuin minussa olisi kaikenikäistä, jotka kinastelevat keskenään. Iän myötä niitä tulee tietysti lisääkin; vaivainen vanhus ja sellaista. Joskus se järkevä aikuinen niistä haluaisi mennä peilin eteen, ottaa tiukan katsekontaktin ja pitää vakavan puhuttelun, ilmoittaa minulle todellisen ikäni. Toinen puoli taas huutaa, että no entäs sitten, älä niuhota.

      Tänään vien itseni tuulettumaan. Mikä lienee ajatusmaailmani sitten taas illalla. Minkä ikäisen tasolla.

    • Olen samaa mieltä aloittajan kanssa.

      • €ero

        He sitten ollaan sammoo mieltä, tein alotuksen kun viime yönä heräsin eikä nukuttanu tuli aateltua kaikenlaista


      • "korppis"

        No jopas pääsit yllättämään :)
        Yleensä aloituksien omais-hoitajat ovat toisena tai kolmantena.

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        No jopas pääsit yllättämään :)
        Yleensä aloituksien omais-hoitajat ovat toisena tai kolmantena.

        yst.

        H.

        Ota huomioon tämä maantieteellinen etäisyys. Mutta, määritelmäsi mukaan kuulut omaishoitajiin.


      • €ero kirjoitti:

        He sitten ollaan sammoo mieltä, tein alotuksen kun viime yönä heräsin eikä nukuttanu tuli aateltua kaikenlaista

        Miksi vastasit minulle rumasti tuolla huonekaluketjussasi. Poistin viestini sillä vastauksesi oli omituinen eikä sopinut kommenttiini?


      • korppis kirjoitti:

        Ota huomioon tämä maantieteellinen etäisyys. Mutta, määritelmäsi mukaan kuulut omaishoitajiin.

        "korppis"

        Minä teen niin vähän aloituksia.
        Koska ne eivät kiinnosta ketään.
        Tai kukaan ei kehtaa.

        Uskoisin olevani enemmän KELA:n virkailija .
        Mitä kommentteihini tulee.
        Tosiaan...taidan olla joskus aikastikin innokas kommentoimaan.
        Mut enhä mie aina sillee.

        Tule pois sieltä jo.
        Joulu tulee, ja paljon on askarreltavana.

        H.


      • €ero
        korppis kirjoitti:

        Miksi vastasit minulle rumasti tuolla huonekaluketjussasi. Poistin viestini sillä vastauksesi oli omituinen eikä sopinut kommenttiini?

        Pyydän anteeksi sekoiluani, sinä olet piriste palstalla joten olen kovin pahoillani nyyh..


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Minä teen niin vähän aloituksia.
        Koska ne eivät kiinnosta ketään.
        Tai kukaan ei kehtaa.

        Uskoisin olevani enemmän KELA:n virkailija .
        Mitä kommentteihini tulee.
        Tosiaan...taidan olla joskus aikastikin innokas kommentoimaan.
        Mut enhä mie aina sillee.

        Tule pois sieltä jo.
        Joulu tulee, ja paljon on askarreltavana.

        H.

        Ihana, että kaipaat minua. Tulen Hesaan 14.11 ja vietän siellä viikonlopun ; ))

        Korpeen kyykkimään en todella kaipaa, mutta joulu tulee ja jonkunhan sekin juhla on organisoitava ja syötävät tehtävä.

        En osallistu ketjuihisi sillä esim. musiikki ei kiinnosta pätkääkään. Muut aloituksesi ovat kuin sudokoja. Sudokoja ratkon nojatuolissa istuen en netissä.


      • €ero kirjoitti:

        Pyydän anteeksi sekoiluani, sinä olet piriste palstalla joten olen kovin pahoillani nyyh..

        Kiitos, saat anteeksi ; )))


    • eppu2

      Peilikuva ei ole ollenkaan niin tärkeä, kuin se oli nuorena.
      Tavaran kerääjä en ole ollut koskaan, silti tuntuu, että roinaa on ihan liikaa.
      Enää ei kuvittele, että onni tulee jostain nurkan takaa.
      Sen voi löytää vain löytämällä sisäisen rauhan ja tasapainon itsensä ja elämän kanssa.
      Sitä huomaa sellaisenkin asian, että asioilla saattaa olla monta eri puolta ja näkökulmaa.

    • siilimuori

      Ei ole muuttunut, ruppi vain rapistuu.

    • Muutos välttämätöntä

      Jos ajatukset ja asenteet eivät aikain ja elämän kuluessa koskaan tai kertaakaan muutu, niin pitää todella vakavasti miettiä, mistä se johtuu. Paikoilleen jämähtämisestä, ahtaasta rajoittuneisuudesta, osaamattomuudesta, ajattelemattomuudesta ... vai mistä?

      Jos ihmisen ajatukset eivät elämän aikana koskaan muutu, niin se tarkoittaa, että mitään oppimista, ymmärtämistä, tajuamista ja hoksaamista ei ole koskaan tapahtunut. Niillä samoilla mennään, joilla alussa aloitettiin. Tooosi surullista.

      Lapsenmielisyys on sitten aivan eri asia. Onnellinen se, joka jaksaa pitää avoimen ja leikkisän mielen kaikista elämän paineista, vastuista ja stresseistä huolimatta.

    • Viaton sivullinen

      Lapset on terveitä kun ne leikkii, samoin aikuiset. Leikki sijansa saakoon.
      Kyllä minä tunnistan itsessäni sen saman pikkutytön, se on tuolla sisällä, sielussa.
      Kyllä sen voi päästää välillä pintaankin, tuulettaa.

      • €ero

        Näin mullakin joku sisäinen palo kuin nuorena vaikka hillitymmin, sitä takavuosina ajatteli et tän ikäsenä ei ole mihinkään. Mieli on etiä päin katsova ja utelias kun vaan menis kun on tehny sitä varten suunnitelmia.


    • Viaton sivullinen

      Kyllä joutuu ihmettelemään välillä miten kovan prässin ihminen kestää.
      Minäkin olen joskus luullut etten tästä enää ikinä nouse,
      mutta aina ihme tapahtuu. Ihan kun tulis vaan paremmaksi, ihmisenä.
      Loppuu sitten joskus jokainen.

      • .mollis

        Niin, kyllä minäkin olen ihmetellyt, että olen kaikesta selvinnyt. Elämän nälkää on vieläkin. Sitkee luu. Me kaikki, koska jokaisella on oma taakkansa, sen olen täällä teksteistä lukenut.


    • Opettajaksi lukeva poikani kyseli minulta juuri euokapöydässä että millainen olin koulussa, miten suhtauduin opiskeluun, koulunkäyntiin. läksyihin jne. ja hän oli hyvin yllättynyt että mamma-Paloma oli joskus ollut kapinallinen,, välinpitämätön, kaikesta-muusta-paitsi koulusta kiinnostunut teini-ikäinen, joka rikkoi sääntöjä, uhmasi opettajia, poltti salaa röökiä, lintsasi tunneilta jne. jne. ja kuitenkin selviytyi hyvin koulusta ja opiskeluista.

      Jokaisesta kehitysvaiheestani olen varmaan tallentanut jotain joka on jättänyt jälkensä ja tehnyt minusta sen joka olen tänään. Lapsenomaisuutta en usko kauheasti kyllä enää löytyvän, ellei se ole sitten tahallinen kiusoittelunhaluni, sietämätön keveyteni ja tietty kapinallisuuteni (rakastan leikkiä ns. paholaisen asianajajaa)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe