Kestääkö tämä vai ei?

Apuakaipaavatyttö

Olen pitkään miettinyt ja punnitsenut vaihtoehtoja, mutten saanut mitään aikaiseksi ja siksi haluaisin kysyä neuvoa tai mielipiteitä.
Olen lukiota käyvä tyttö ja löydettiin poikaystäväni kanssa toisemme yli vuosi sitten. Olemme aina olleet kaukosuhteessa ja parhaimmillaan matkaa on ollut yli 700km. Muutin äitilleni jotta voisimme olla lähempänä toisiamme ja matkaa on nyt päälle 200km. Luulin että kaikki helpottuisi kun näkisimme ainakin muutaman kerran useammin kuin edellisessä tilanteessamme, mutta tämä on käynyt vaan raskaammaksi. Rahaa kuluu tosi paljon matkustamiseen ja ainoastaan viikonloput käyvät ja tietenkin tulee aina jonkinlaisia esteitä silloin tällöin joka myös vähentää näkemisiä. Minulle tämä on tosi vaikeeta sillä aina joutuu jättää heipat lyhyen viikonlopun jälkeen milloin ei edes ehdi tehdä paljoa ja sitten viikot vaan laittaa viestiä ja soitella. Ei tämä poikaystävällenikään ole helppoa mutta minä aina sorrun ikävässä sanomaan etten kestä tätä enää, mutten halua jättääkään häntä sillä tosissani olen rakastunut ja hän on kaikkea mitä toivoisin mieheltäni, mutta hänessä on paljon mustasukkaisuutta joista useimmat riidat lähteekin ja niitä tässä kaukosuhteessa on paljon. Epäilyjä ja luuloja tulee molemmista suunnista ja se tekee tästä entistä raskempaa.
En tiedä mitä tehdä. Äiti kyselee aina etteikö ole ketään toista mukavaa poikaa joka asuisi lähempänä, sillä hänestä on paha katsoo mua kun olen aina allapäin, mutta en voi jättää poikaystävääni ihan tuosta vaan. En kyllä tiedä kauan tämmöistä suhdetta jaksan.
Jos jatkan tätä, meille tulisi vastaan yhteen muutto, joka muuttaisi kaiken parempaan päin, ainakin uskon niin. Mutta sitäkin täytyisi odottaa ensi syksyyn ja sitten kun olemme yhdessä tulee poikaystäväni lähteä armeijaan, eli edelleen näkisimme viikonloppuisin, mutta näkisimme paljon useammin.
Voisinhan tehdä tästä lopun ja elää ajattelematta vähän väliä mitä se poikaystävä tekee nyt siellä ja kärsimättä kokoaikaisesta ikävästä ja kaipuusta. Olen muutenkin siinä iässä että voisin tehdä enemmän ja nyt kun muutin pienestä kylästä kaupunkiin haluaisin nauttia tästä hyvissä rajoin, mutta poikaystäväni ei pidä oikeen mistään rällästelyistä ja ylipäätänsä siitäkään että liikun porukassa jossa on poikia. Hänen mielestään kaikki jätkät yrittää olla enemmän ku kavereita ja vaikka mitä olen sanonut niin häneen ei pure mikään ja kyllähän minä liikun poikien kaa, mutta saan sitten aina jonkinlaista mökötystä siitä, ellei hän nyt tunne kyseisiä poikia.
En yhtään tiedä mitä teen. En haluaisi omaa kultaani jättääkkään sillä kaikki on vaan täydellistä hänen kanssa ja hän on tehnyt kaiken mun vuoksi ja minäkin hänen niin en haluaisi tehdä tästä loppua. Mutta toisaalta olemme vielä nuoria ja voisimme jatkaa ja nauttia elämästä ilman rajotteita, sillä eihän vielä tarvitse sitoutua mihinkään. En kyllä myöskään haluaisi tänne äitille jäädä asumaan, eli poikaystäväni pelastaisi minut siitäkin pulasta. Mutta jos nyt tulee vastaan tämän suhteen loppu, tiedän että se sattuu enemmän poikaystävääni, sillä hän on meistä se herkempi ja takertunut kovemmin minuun. En sillä sano etteikö minua sattuisi. Tämä ikävä sattuu jo niin paljon, niin en voi edes kuvitella sitä että joutuu sitten jättämään toisen ikuisesti pois otteesta.
Nyt tuli pitkä teksti ja toivon että edes muutama jaksaisi sen lukea, sillä haluaisin kuulla mielipiteitänne ja sen että mitä te tässä tilanteessa tekisitte. Ja neuvoja otan mieluusti vastaan.
Kiitos jo kaikille etukäteen jotka viitsivät vaivautua auttamaan :')

10

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ApuaNopeasti132
    • mävaan

      Sun kannattais puhua seäun poikaystävän kaa tästä ja miettiä sen kaa. Jos sulla on aina hirvee ikävä, yritä tehä kaikee kivaa esim oo kavereiden kaa, mee johonkin harrastukseen. Se piristää huomattavasti. Tää on Sellanen asia josta sun pitäs oikeesti puhuunsen kaa. Ei mitenkään ärsyttävästi Vaan ihan asiallisesti ku näätte taas. Mulla vähä sama juttu, mut pääsen ikävästä eroon olemalla kavereidensa kanssa ja treenaamalla! Tsemppiä sulle tän asian kaa ja uskalla.vaa puhuu kultas kaa!

      • Apuakaipaavatyttö

        Kiitos viestistäsi! Ja olemme puhuneet vaikka mistä ja siinä taas yksi hyvä puoli lisää hänessä. Voimme puhua kaikesta ja ainakun jokin häiritsee niin sanomme siitä pitämättä asioita sisällämme. Mutta vaikka puhumme hän myöntää itsekin ettei hän osaa olla eri asenteella mua kohtaan.


    • Hex~

      Itse olen myös elänyt kaukosuhteessa, tosin silloinen tyttöystäväni oli englantilainen, etäisyyttä siis heittämällä enemmän.. Kirjottelen vähän pitemmin omat ajatukseni myöhemmin, vielä töissä tällä hetkellä ja tauko loppumassa. Lyhyesti nyt kuitenkin jätän englantilaisen sanonnan, toivottavasti jättää selkoa;
      'Distance between two hearts is not an obstacle, but a great reminder of how strong true love can be'

      • Joo, elikkäs.. Muutama vuosi takaperin elin myös kaukosuhteessa englantilaisen tytön kanssa, meidän tapamme pitää yhteyttä oli päivittäin skype/messenger videon kera, kamerat avattiin aina kun molemmat olivat koulusta päässeet ja aivan sitten nukkuessakin asti, niin kauan kunnes kännykässä akku hyytyi toisella, pidettiin linjoja auki.
        Voin myös täysin samaistua poikakaverisi tunteisiin tuosta kaveriporukka jutusta, itse olin aivan samanlainen suhteessani, ja ihan syystä: (poikapuoliset) kaverisi ovat tuntemattomia hänelle, hän ei tiedä miten he käyttäytyvät, mitä he voivat yrittää. Siitä nousee auttamatta epävarmuus. Mutta huomio tähän väliin; hän ei pelkää että SINÄ koittaisit tehdä jotain heille, vaan että HE koittaisivat tehdä jotain sinulle joka saattaisi jättää hänet (poikaystäväsi) taka-alalle, se on vähän kuin suojeluvaisto omaa rakastaan kohtaan. Tämän päälle on myös pieni kateus (jota ei viitsitä niinkään myöntää) näitä muita poikia kohtaan kun heillä on mahdollisuus viettää aikaa sinun kanssasi mutta poikakaverillasi ei ole etäisyyden takia.
        Äitiä ei kannata kuunnella jos se tuommoisia kyselee, kyllä perhana jos rakastetaan niin sitten rakastetaan vaikka Marssiin ja takaisin, linnunradan keskipisteen kautta kiertäen ja naapurigalaksissa samalla vieraillen.
        Myös vaikka rahaa kuluu matkusteluihin, eikä niin paljoa aikaa pystyisi yhdessä viettämään, olkaa kuitenkin iloisia siitä että olette päässeet olemaan yhdessä. Eräälle tätä mahdollisuutta ei koskaan tullut... Ja joskus kun on vaikka lomat niin silloinhan voisi myös viettää pidempiä aikoja yhdessä?
        Jos te todellakin toisianne rakastatte niin ne muutamat tunnit yhdessä on helposti niiden satojen tuntien vastine jota olette toisistanne erossa, tämä on vain vaihe teidän elämässääne kunnes pääsette saman katon alle ja voitte pidellä toisianne niin pitkään kun vaan ikinä tahdotte.
        Taisteluhenkeä molemmille, jos te tahdotte sen kestävän niin pistkävää se kestämään! Kaikki peliin ja näyttätte äireelles että kyllä te kaks perhanan nulikkaa muuten yhdessä pysytte ja loppuun asti! :D


      • Apuakaipaavatyttö
        hexgarudo kirjoitti:

        Joo, elikkäs.. Muutama vuosi takaperin elin myös kaukosuhteessa englantilaisen tytön kanssa, meidän tapamme pitää yhteyttä oli päivittäin skype/messenger videon kera, kamerat avattiin aina kun molemmat olivat koulusta päässeet ja aivan sitten nukkuessakin asti, niin kauan kunnes kännykässä akku hyytyi toisella, pidettiin linjoja auki.
        Voin myös täysin samaistua poikakaverisi tunteisiin tuosta kaveriporukka jutusta, itse olin aivan samanlainen suhteessani, ja ihan syystä: (poikapuoliset) kaverisi ovat tuntemattomia hänelle, hän ei tiedä miten he käyttäytyvät, mitä he voivat yrittää. Siitä nousee auttamatta epävarmuus. Mutta huomio tähän väliin; hän ei pelkää että SINÄ koittaisit tehdä jotain heille, vaan että HE koittaisivat tehdä jotain sinulle joka saattaisi jättää hänet (poikaystäväsi) taka-alalle, se on vähän kuin suojeluvaisto omaa rakastaan kohtaan. Tämän päälle on myös pieni kateus (jota ei viitsitä niinkään myöntää) näitä muita poikia kohtaan kun heillä on mahdollisuus viettää aikaa sinun kanssasi mutta poikakaverillasi ei ole etäisyyden takia.
        Äitiä ei kannata kuunnella jos se tuommoisia kyselee, kyllä perhana jos rakastetaan niin sitten rakastetaan vaikka Marssiin ja takaisin, linnunradan keskipisteen kautta kiertäen ja naapurigalaksissa samalla vieraillen.
        Myös vaikka rahaa kuluu matkusteluihin, eikä niin paljoa aikaa pystyisi yhdessä viettämään, olkaa kuitenkin iloisia siitä että olette päässeet olemaan yhdessä. Eräälle tätä mahdollisuutta ei koskaan tullut... Ja joskus kun on vaikka lomat niin silloinhan voisi myös viettää pidempiä aikoja yhdessä?
        Jos te todellakin toisianne rakastatte niin ne muutamat tunnit yhdessä on helposti niiden satojen tuntien vastine jota olette toisistanne erossa, tämä on vain vaihe teidän elämässääne kunnes pääsette saman katon alle ja voitte pidellä toisianne niin pitkään kun vaan ikinä tahdotte.
        Taisteluhenkeä molemmille, jos te tahdotte sen kestävän niin pistkävää se kestämään! Kaikki peliin ja näyttätte äireelles että kyllä te kaks perhanan nulikkaa muuten yhdessä pysytte ja loppuun asti! :D

        Oi vitsi,tuli niin hyvä mieli tästä viestistäsi!
        Nyt taidan ymmärtää paremmin ton mustasukkaisuuden poikaystävälläni. Ja on kyllä totta, että muutamat tunnit yhdessä on satojen tuntien vastine, sillä kun ollaan yhdessä niin se on kaiken sen odotuksen arvosta.
        Kiitos ajatuksistasi! Ne sai miettimään :)


    • kaukosuhde99

      Moi! :) kuulostaa ihan kun puhuisit minusta ja olisit tyttöystäväni (paljon samoja yksityiskohtia) :D minäkin olen välillä hieman mustasukkainen kun tyttöni menee johonkin poikaporukalla. En vaan haluu että mun rakkaalle sattuu mitään koska se on mulle tärkeintä koko maailmas

      • Apuakaipaavatyttö

        Kerran kuukaudessa? No teidät molemmat on luotu sit kestämään. Mä olen heikompi lenkki ja sen takia muutin lähemmäksi kultaani, mutta en aavistanut että tästä tulee vielä vaikeampaa. Kun sit tuli mahdollisuus nähdä hieman useammin ja viettää aikaa yhdessä, kiinnyin vain kovemmin ja rakkaus kasvoi ja siinä samassa suhteessa ikävä ja kaipuu kun kulta joutui lähtemään taas kauas :(


    • Pjoikja98

      Mä luulen että sun äiti ei tarkottanut sitä sillein, että etsi uus poikaystävä. Vaan niin, et jos sulla olis joku sellanen ystävä jolle sä voisit kanssa kertoa (melkein) kaiken, joku sellanen joka välittäis ja pitäis huolta.
      Yritä vaan selvitä ja sinnitellä sen aikaa et voitte muuttaa yhteen. Armeijasta pääsee joskus myös iltavapaille ;)
      Ja lohdutuksen sanana se, et vaikka teiän suhde ei kestäislään sit, niin se kuva minkä sain sun luonteesta - aika unelmaluonne tyttöystävälle :)

      • Apuakaipaavatyttö

        Kyllä mun äiti itseasiassa sitä uutta poikaystävää lähempää tarkoitti.. hän on yksi niistä joka ajattelee että maailmassa on miljoona ihmistä, jotka kaikki voisivat tehdä yhden ihmisen yhtä onnelliseksi. Mutta mun mielestä kun sen yhden täydellisen kerran löytää niin ei saa päästää irti, koska ei se siitä paremmaksi välttämättä muutu seuraavassa suhteessa. Ei tässä lyhyessä elämässä ehdi testata niitä jokaista siitä miljoonasta että kukahan niistä olisi se joka tekee onnellisimmaksi.

        Olemme nyt puhuneet ja ollaan aikaistettu meidän yhteenmuutto suunnitelmaamme ja mikäli se nyt onnistuu niin en voi olla muuta kuin onnellinen kaikesta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe