Kulturfonden delar ut pengar.

fyrk finns

Svenska kulturfonden delar ut 34 milj.euro i bidrag år 2015.
En god ansökan skall vara omsorgsfullt ifylld,ha en tydlig plan och anknyta till det svenska i Finland.

16

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • byaföreningen

      Fint att Kulturfonden finns,små svenskspråkiga föreningar skulle inte ha existensmöjligher utan bidrag därifrån.

      • heh,heh...

        Nåja,nu är det bara att skriva ansökningar.


      • hih,hih.....
        heh,heh... kirjoitti:

        Nåja,nu är det bara att skriva ansökningar.

        Hur skulle det vara med litet stöd till svenskastudier ?


      • hih,hih..... kirjoitti:

        Hur skulle det vara med litet stöd till svenskastudier ?

        Goda chanser. Sök!


      • tummen upp
        Ankdam kirjoitti:

        Goda chanser. Sök!

        Fint att Kulturfonden "sköter om " sina finanser så det finns pengar att dela ut.


      • bråttom
        heh,heh... kirjoitti:

        Nåja,nu är det bara att skriva ansökningar.

        Ansökningarna skall vara inlämnade inom november månad.


      • Hjälp Stocka !
        bråttom kirjoitti:

        Ansökningarna skall vara inlämnade inom november månad.

        Mahtaako sitä rahaa nyt olla jaettavaksi kun Stockalla on hätä ja ovat varmaan kirjoittaneet ison anomuksen, ansökning så att säga.


      • fastigheten kanske
        Hjälp Stocka ! kirjoitti:

        Mahtaako sitä rahaa nyt olla jaettavaksi kun Stockalla on hätä ja ovat varmaan kirjoittaneet ison anomuksen, ansökning så att säga.

        Stockmann räknas knappast till kulturobjekt,tror jag åtminstone.


      • huusianna.
        heh,heh... kirjoitti:

        Nåja,nu är det bara att skriva ansökningar.

        Paljonko tällä kirjoituksella saa?

        Pakkoruotsi on suora jatkumo suomenruotsalaiselle rumuudelle. Ruotsinkieliset tahot jarruttivat suomen kielen ottamista viralliseksi kieleksi ja opetuskieleksi kaikissa vaiheissa.

        Ruotsinkieliset eivät rakenna enää piikkilankaesteitä suomenkielisten lasten koulujen ympärille mutta pakkoruotsilla he ovat rakentaneet sivistyksellisen piikkilankaesteen kaikille suomenkielisille lapsille.

        Pieni lista ruotsalaisuuden rumuudesta.

        Agricola joutui odottamaan 4 vuotta painolupaa että sai Uuden Testamentin painettua. Kesti sata vuotta että löytyi rahat Raamatun kääntämiseen kokonaisuudessaan.

        Vuoteen 1860 asti onnistuivat ruotsinkieliset tahot estämään suomenkielisen kirjallisuuden painamisen. Ja siten kirjallisuuden ja lukutaidon kehittymisen suomenkielisten joukossa.

        Mikkeliin anottiin koulua suomenkielisille mutta saatiin ruotsinkielinen koulu v. 1873, vaikka alueella ei ollut tarvetta ruotsinkieliselle koululle.

        Vuonna 1908 Espoossa suomenkielinen koulu saarrettiin piikkilangalla että lapset eivät pääsisi kouluun.

        Helsingin yliopisto suomalaistettiin vasta hivenen ennen Talvisotaa 1937, vaikka suurin osa opiskelijoista oli ollut suomenkielisiä.

        Nykyinen pakkoruotsi tuli peruskoulu-uudistuksessa yli neljäkymmentä vuotta sitten.

        Uusin oiikkilanka-aita on Rassenburgin pakkoruotsin aloittaminen jo ensimmäisellä luokalla.


      • huusianna.
        huusianna. kirjoitti:

        Paljonko tällä kirjoituksella saa?

        Pakkoruotsi on suora jatkumo suomenruotsalaiselle rumuudelle. Ruotsinkieliset tahot jarruttivat suomen kielen ottamista viralliseksi kieleksi ja opetuskieleksi kaikissa vaiheissa.

        Ruotsinkieliset eivät rakenna enää piikkilankaesteitä suomenkielisten lasten koulujen ympärille mutta pakkoruotsilla he ovat rakentaneet sivistyksellisen piikkilankaesteen kaikille suomenkielisille lapsille.

        Pieni lista ruotsalaisuuden rumuudesta.

        Agricola joutui odottamaan 4 vuotta painolupaa että sai Uuden Testamentin painettua. Kesti sata vuotta että löytyi rahat Raamatun kääntämiseen kokonaisuudessaan.

        Vuoteen 1860 asti onnistuivat ruotsinkieliset tahot estämään suomenkielisen kirjallisuuden painamisen. Ja siten kirjallisuuden ja lukutaidon kehittymisen suomenkielisten joukossa.

        Mikkeliin anottiin koulua suomenkielisille mutta saatiin ruotsinkielinen koulu v. 1873, vaikka alueella ei ollut tarvetta ruotsinkieliselle koululle.

        Vuonna 1908 Espoossa suomenkielinen koulu saarrettiin piikkilangalla että lapset eivät pääsisi kouluun.

        Helsingin yliopisto suomalaistettiin vasta hivenen ennen Talvisotaa 1937, vaikka suurin osa opiskelijoista oli ollut suomenkielisiä.

        Nykyinen pakkoruotsi tuli peruskoulu-uudistuksessa yli neljäkymmentä vuotta sitten.

        Uusin oiikkilanka-aita on Rassenburgin pakkoruotsin aloittaminen jo ensimmäisellä luokalla.

        Sorry kirjoitusvirheitä.
        esim. Piikkilanka-aita


      • över 800 ansökningar
        bråttom kirjoitti:

        Ansökningarna skall vara inlämnade inom november månad.

        Till olika ändamål kommer österbottningarna att få en miljon skriver svenska yle.Kanske det dyker upp någon ny musiker eller sångare om de får litet starthjälp ?
        Ösrterbottningarna är ju bra på musik.


      • Sven Hur
        huusianna. kirjoitti:

        Sorry kirjoitusvirheitä.
        esim. Piikkilanka-aita

        Det gör ingenting, min hän. Vi har ju studerat pakkosuomea !


      • amadeus
        över 800 ansökningar kirjoitti:

        Till olika ändamål kommer österbottningarna att få en miljon skriver svenska yle.Kanske det dyker upp någon ny musiker eller sångare om de får litet starthjälp ?
        Ösrterbottningarna är ju bra på musik.

        Det är ju fint att svenskspråkig kultur stöds med privata pengar.Då behövs det inte gråtas så mycket bland de här som har ont i ryggskinnet.


      • vårt land
        Hjälp Stocka ! kirjoitti:

        Mahtaako sitä rahaa nyt olla jaettavaksi kun Stockalla on hätä ja ovat varmaan kirjoittaneet ison anomuksen, ansökning så att säga.

        De kunde ha delat litet pengar till Helsingfors byggnadskontor,nu talar Runebergsstatyn bara finska och engelska.Svenska blev för dyrt.


      • där är orsaken
        Hjälp Stocka ! kirjoitti:

        Mahtaako sitä rahaa nyt olla jaettavaksi kun Stockalla on hätä ja ovat varmaan kirjoittaneet ison anomuksen, ansökning så att säga.

        Det började gå dåligt för Stockman när ryssarna blev de viktigaste kunderna.


    • gamalpiga

      Fennona är inte lika bra på att sköta sina fonder,vad beror det på ?Jag skall absolut testamentera mina pengar till någon svenskspråkig stiftelse.Många fonder och stiftelser har möjlighet till medicinsk forskning därför att det funnits givmilda människor som tänker längre än näsan är lån.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe