Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä se "jotain muuta" on?

N38

Oon miettinyt otsikon kysymystä. Mitä muuta se voi olla kuin parisuhde, seksiä, treffiseuraa tai ystävyyttä? On sinkku tai varattu, jos hakee seksiseuraa, kyse on seksistä. Ellei halua suhdetta, etsii ystävää. Jos haluaa parisuhteen, silloin etsii sitä. Nämä ovat selkeitä. Treffiseuraa hakevillekin on oma vaihtoehtonsa ja se kai tarkoittaa kevyttä tapailua, mutta ettei vielä heti haluta kiihkeästi hypätä samantien parisuhteeseen.

Mitä ihmettä se jotain muuta on? Jotenkin määritteenä karkottaa pelkän seksin etsijöiden lisäksi. Selittäkää, kiitos.

29

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M51v

      Tuo on kyllä niin hämärä käsite, että kaikki ymmärtävät sen varmaan omalla tavallaan. Minä taas luulin, että se on kiertoilmaisu seksille. Jokainen keksii varmaan omat merkitykset. Yleensäkin profiilissa pitäisi olla selkeä ja kertoa tarkkaan, että mitä haluaa.

      • mies kaks ysi

        Niin, jotain muuta tarkoittaa mielestäni "katsotaan mitä tulee". Toisaalta, tiedän että joillekkin on helpompi laittaa kevyempää esim. seksiseuraa etsiessään kyseiseen kohtaan ruksi.


    • mies tosissaan

      Ainoa järkevähkö vaihtoehto, joka tulee mieleen, on matka- tai harrastusseura. Treffipalsta on kyllä outo paikka sellaisen etsimiseen. En ymmärää myöskään treffiseura-vaihtoehtoa. Miksi joku haluaa nimenomaan vain treffeille mutta ei parisuhteeseen? Mitä järkeä sellaista henkilöä on tavata? Hämmästyttävän moni nainen ilmoittaa etsivänsä ystävää sillä ajatuksella, että parisuhdekin käy jos sopiva mies sattuu löytymään. Eivät nuokaan paljon motivoi, kun parisuhde ei ilmeisesti ole heille erityisen kiinnostava tai tärkeä päämäärä. Ja varsinkin ne, joita häiritsee jos mies on 'liian tosissaan', jätän heti pois laskuista.

      • nainen vakavissaan

        Jos naisena laitat pelkän parisuhteen, silloin miehet epäilevät että haluaa välittömästi naimisiin ja saman katon alle asumaan. Jokatapauksessa pidetään epätoivoisena ja hysteerisenä fanaatikkona joka pakottaa miehen suhteeseen. Olen ajatellut että jos mainitsee myös treffailun, mies tajuaa että tottakai tapaillaan siltä pohjalta että tutkitaan kokoajan sovitaanko yhteen, ja jos ei sovita niin se on siinä. Ettei tässä se suhde ole pääasia, vaan että löytyisi rakas ihminen JONKA kanssa sitten kiinnostaa suhde.

        En minäkään tajua sitä "jotain muuta". Kuulostaa siltä että tyyppi haluaa vaikuttaa olevansa kenties suhteeseenkin valmis, mutta oikeasti hän haluaa vain seksiä. Pelimies siis.


    • N30

      Mulla se ainakin tarkoittaa seksiä, tai jotain fuckbuddy-tyylistä juttua.

      • Kіs-kіsu

        Siellähän on se seksi kyllä erikseen vaihtoehtona.


    • +++++++

      Itse tulkitsisin nuo vaihtoehdot näin:

      Elämänkumppani = ns. vakava parisuhde, jossa asutaan saman katon alla.
      Treffiseura = kevyt suhde, satunnaista tapailua, fuckbuddy- , friends with benefits - tyyppinen tai mitä näitä termejä nyt onkaan. Pointtina kuitenkin, että kyse ei ole sitoutumisesta parisuhteeseen.
      Ystävyys = 1) sama kuin edellä tai 2) platoninen kaveruus, kenties juuri matkustus- tai harrastusseuraa (mitä nyt kavereitten kanssa tehdään).
      Seksiseuraa = satunnaista seksiä, ei siis "sitoutumista" edes vakipanoon.

      Minä itse olen kiinnostunut "vakavasta" parisuhteesta, jossa ei asuta saman katon alla, joten olen ajatellut, että minun pitäisi valita varmaankin tuo jokin muu. Suurin osa ihmisistä kun käsittääkseni mieltää tuon elämänkumppanuuden niin, että ainakin jossain vaiheessa muutetaan yhteen asumaan.

      • nainen vakavissaan

        Minä olen kiinnostunut vakavasta parisuhteesta jossa ei asuta saman katon alla, mutta en määrittelisi sitä joksikin muuksi. Määrittelen sen vain parisuhteeksi, joka tarkoittaa sitä että ihmisten kesken vallitsee seksuaalinen muut osapuolet poissulkeva yhteisymmärrys.

        Joskus laitan ilmoitukseeni että haluan erillistaloudet. Joskus siitä tulee kuttuilua. Mutta mitä helvettiä varten keski-ikäisen pitäisi taas jaksaa sännätä saman katon alle, kun se juttu on jo parikin kertaa koettu? Ei jaksa tapella kaapinpaikasta.


      • 12+17
        nainen vakavissaan kirjoitti:

        Minä olen kiinnostunut vakavasta parisuhteesta jossa ei asuta saman katon alla, mutta en määrittelisi sitä joksikin muuksi. Määrittelen sen vain parisuhteeksi, joka tarkoittaa sitä että ihmisten kesken vallitsee seksuaalinen muut osapuolet poissulkeva yhteisymmärrys.

        Joskus laitan ilmoitukseeni että haluan erillistaloudet. Joskus siitä tulee kuttuilua. Mutta mitä helvettiä varten keski-ikäisen pitäisi taas jaksaa sännätä saman katon alle, kun se juttu on jo parikin kertaa koettu? Ei jaksa tapella kaapinpaikasta.

        Ei se ole mikään parisuhde, jos ei yhdessä asuta.


      • nainen vakavissaan
        12+17 kirjoitti:

        Ei se ole mikään parisuhde, jos ei yhdessä asuta.

        Minä en asu PARISUHTEESSA, vaan asunnossa. Asunto eli koti on paikka asumista varten, mutta parisuhteen ei tarvitse olla millään tavalla yhdessäasumista. Jos asuu jonkun kanssa, ei silloinkaan välttämättä olla kokoajan toisissaan kiinni, kun päivän aikana tehdään muutakin kuin ollaan juuri kumppanin kanssa. Mitä ihmeen väliä sillä on jos viikon varrella vietetään kuitenkin ihan yhtä paljon aikaa yhdessä erillään asuen kuin vietettäisiin yhdessä asuessakin? Ainoa mitä ei pääse tekemään on se että vahtii kuin haukka sitä toista osapuolta, mutta todellakaan sekään ei ole uskollisuuden tae että asutaan saman katon alla. On se nähty.

        On se, sori nyt vaan, jukoliste että kun tekee ilmoituksessaan selväksi että haluaa oikean seurustelusuhteen jossa ollaan uskollisia, niin miehet alkavat naukumaan että eivät halua naimisiin eivätkä yhteen asumaan. Sitten kun sanoo että en minäkään halua, niin sitten aletaan länkyttämään että ei ole parisuhde, ei ole parisuhde, ja kuvitellaan että saa panna ketä huvittaa.

        Miksei joillekin ole olemassa mitään muuta kuin äärimmäisyyksiä?


      • 19ja17
        nainen vakavissaan kirjoitti:

        Minä en asu PARISUHTEESSA, vaan asunnossa. Asunto eli koti on paikka asumista varten, mutta parisuhteen ei tarvitse olla millään tavalla yhdessäasumista. Jos asuu jonkun kanssa, ei silloinkaan välttämättä olla kokoajan toisissaan kiinni, kun päivän aikana tehdään muutakin kuin ollaan juuri kumppanin kanssa. Mitä ihmeen väliä sillä on jos viikon varrella vietetään kuitenkin ihan yhtä paljon aikaa yhdessä erillään asuen kuin vietettäisiin yhdessä asuessakin? Ainoa mitä ei pääse tekemään on se että vahtii kuin haukka sitä toista osapuolta, mutta todellakaan sekään ei ole uskollisuuden tae että asutaan saman katon alla. On se nähty.

        On se, sori nyt vaan, jukoliste että kun tekee ilmoituksessaan selväksi että haluaa oikean seurustelusuhteen jossa ollaan uskollisia, niin miehet alkavat naukumaan että eivät halua naimisiin eivätkä yhteen asumaan. Sitten kun sanoo että en minäkään halua, niin sitten aletaan länkyttämään että ei ole parisuhde, ei ole parisuhde, ja kuvitellaan että saa panna ketä huvittaa.

        Miksei joillekin ole olemassa mitään muuta kuin äärimmäisyyksiä?

        Nainen vakavissaan on siis tehnyt saman havainnon kuin minä :)

        Olen nainen 40 , joka en myöskään halua asua kenenkään kanssa samassa asunnossa, mutta haluan parisuhteen parhaat palat ;)


    • M51vee

      Todellakin. Tuoltahan puuttuu ISO aukko treffiseuran ja elämänkumppanin väliltä. Miksi tavoitteena ei voisi olla vielä yksinkertaisesti "seurustelusuhde". Sen takia kai on noita tilkitsemisvaihtoehtoja, kuten harrastus, seksi ja muu. Rakenna noista sitten ymmärrettävä kombinaatio...

    • mitähäh?

      No mutta eikös sinne profiiliin voi kirjoittaa mitä tahtoo?? ja ruksaa kaikki vähänkin sopivat vaihtoehdot...niin löytyy haulla sopivat kumppaniehdokkaat

      • n-66

        Voi kun joku joskus lukisi, mitä sinne on kirjoittanu :)

        Itse haen treffisuhdetta. Mitään tarvetta ei ole muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Mutta haluan suhteen perustuvan luottamukseen, ettei muita virityksiä ole!

        En enään lähes viiskymppisenä halua ruveta säheltämään kondomin kanssa vain sen vuosi etten voi luottaa toiseen. Itse olen niin yhden miehen nainen, etten tarvi muita miehiä samaa aikaan.


      • ----
        n-66 kirjoitti:

        Voi kun joku joskus lukisi, mitä sinne on kirjoittanu :)

        Itse haen treffisuhdetta. Mitään tarvetta ei ole muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Mutta haluan suhteen perustuvan luottamukseen, ettei muita virityksiä ole!

        En enään lähes viiskymppisenä halua ruveta säheltämään kondomin kanssa vain sen vuosi etten voi luottaa toiseen. Itse olen niin yhden miehen nainen, etten tarvi muita miehiä samaa aikaan.

        Tästäkin käy hyvin ilmi, miten eri tavalla nuo termit voi käsittää. Itse ajattelen, että treffisuhteessa ei ole mitään oikeutta asettaa mitään uskollisuusvaatimuksia.

        Eli jos edellyttää "yksinoikeutta" mieheen, silloin on jo kyse jonkinlaisesta seurustelu-/parisuhteesta. Jos vain treffaillaan, niin toki saa treffailla myös muita.


      • tätä mieltä
        ---- kirjoitti:

        Tästäkin käy hyvin ilmi, miten eri tavalla nuo termit voi käsittää. Itse ajattelen, että treffisuhteessa ei ole mitään oikeutta asettaa mitään uskollisuusvaatimuksia.

        Eli jos edellyttää "yksinoikeutta" mieheen, silloin on jo kyse jonkinlaisesta seurustelu-/parisuhteesta. Jos vain treffaillaan, niin toki saa treffailla myös muita.

        Samaa mieltä, treffailu on lähinnä kevyttä ajanvietettä, jota ei sido ketään mitenkään.

        Kyllä nykyaikana voi olla luottamuksellinen ja sitoutunut ihmissuhde ilman yhdessä asumistakin jos kumpikin niin tahtoo ja yhdessä sovitaan.

        Jokin muu on treffailun ja elämänkumppanin välimaastossa oleva fuckbuddy-tyylinen kuvio tms. jatkuva tapailusuhde joka sisältää jotain muutakin kuin pelkkää seksiä.

        Matka- ja harrastusseuraa hakevat laittavat ystävyyttä, kuten myös samaa sukupuolta olevia uusia tuttavuuksia etsivät.


      • nainen vakavissaan
        ---- kirjoitti:

        Tästäkin käy hyvin ilmi, miten eri tavalla nuo termit voi käsittää. Itse ajattelen, että treffisuhteessa ei ole mitään oikeutta asettaa mitään uskollisuusvaatimuksia.

        Eli jos edellyttää "yksinoikeutta" mieheen, silloin on jo kyse jonkinlaisesta seurustelu-/parisuhteesta. Jos vain treffaillaan, niin toki saa treffailla myös muita.

        Minun mielestäni taas treffailu ei välttämättä sisällä seksiä. Mielestäni treffailu tarkoittaa toiseen tutustumista.

        Ilmeisesti vähän kuin jenkkityyliin, fiktiosta saa joskus sellaisen käsityksen että ei siellä välttämättä heti rynnätä sänkyyn vaikka tapaillaankin.


    • N46

      Entä mitä mielestänne tarkoittaa jokin muu suhdestatuksessa?

      Mitä muuta voi olla jos sinkku, eronnut, parisuhteessa, naimisissa, leski tai asumuserossa ei käy?

      • ----

        Esim. polyamorisessa suhteessa (?)


      • onhan näitä

        Ihminen, jolla jonkunlainen suhde varattuun.
        Ihminen, joka tapailee monta ihmistä samaan aikaan, harrastaa kuitenkin seksiä vain yhden kanssa.
        Ihminen, joka ei itsekään tiedä, seurusteleeko, koska vastapuolen kanssa ei ole sopinut mitään.
        Ihminen, joka elää avoimessa suhteessa.
        Ihminen, joka elää polyamorisessa suhteessa.


    • on tullut vastaan

      Joku, joka voisi lainata rahaa :-(

      • Pulku tulee

        Noilta jokin muu suhdestatuksisilta miehiltä olen kysynyt, mitä se heille tarkoittaa. Ovat seurustelevia. Vapaa suhde eli seurustelukumppani, antanut luvan hakea seksiä muualta.
        Kertovat olevansa rehellisiä, luotettavia ja taudittomia.. joopa joo.


    • vaarille tyttöystävä

      Elämäntilanteet ja haaveet ovat monimutkaisempia kuin treffipalstan muutamat stereotyyppiset vaihtoehdot. Innostusta yhdessä asumiseen ja tarvetta talouden jakamiseen ei ole. Lapset (ja lapsenlapset) eivät katoa mihinkään elämästäni vaikka heidän äitinsä ei olekaan enää joukossamme.

      Uuden suhteen luokitteleminen parisuhteeksi, ystävyydeksi tai seksiseuraksi olisi myös vaikeaa. Siinä olisi osia kaikista. Yhden valitseminen vaihtoehdoista olisi vääryys.

    • vaihtoehtoja on

      Jotain muuta:

      1) Ei itsekkään tiedä mitä etsii.
      2) Etsii jotain muuta kuin perinteistä parisuhdetta. Esimerkiksi vaikka polysuhdetta.
      3) Hakee jotain enemmäin kuin pelkkää seksiä mutta vähemmän kuin suhdetta. Avoin suhde, seksisuhde, friends with benefits jne.

    • Nnndflkajeprw89rte0h

      kumppanuus.

      Mulle se ainakin tarkoittaa sitä. Se on ehkä lähinnä ystävyyttä.

    • 13+14

      Suurimmalle osalle se taitaa olla jännää seksiä. Mutta epäsuorasti sanottuna. Eihän nyt ainakaan mies voi myöntää etsivänsä palstalta seksiä? Tai ainakaan tavallisen näköinen mies. Perverssi mulukkuhan se semmoinen olisi. Komea mies tai kuka vaan nainen taas on rohkea, kiinnostava ja suorasukainen jos on ruksinut vaihtoehdon "seksi" sinne hakuihin.

    • Kіs-kіsu

      Useimmiten "jotain muuta" on kimppailijoiden tunnus. No sitten viattomat tomppelit, jotka haluaa maksimoida ettei tule vaan rajanneeksi ketään kumppaniehdokasta pois, laittaa myös ton "jotain muuta" tajuamatta minkä kuvan itsestään antaa ja että rajaavat siveimmät pois ulottuviltaan.

      Swingereiden ja muiden kaistapäiden touhuja siis pääosin.

    • mie mietin näin

      Jotain muuta=seksiä ja tapailua silloin tällöin. Mun mielestä joko varatun ilmoitus tai sitten ihmisen, joka ei ole vakavissaan parisuhdetta etsimässä, haluaa joskus mukavaa seuraa ja seksiä, ilman sitoumuksia mihinkään.
      Seksiseuraa hakevat=vain seksiä, ilman mitään muuta yhdessäoloa.

    • q-2

      Tuli vastaan yksi tyyppi jolla oli hakuna "jokin muu".

      Halusi vain kirjoitella eroottisia juttuja ja runkkailla siinä samalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe