V ittu noita kassoja.

kohta entinen renki

Taas palattu 12t vuorosta pe 18-la 05.00 393e PK seutu. Takseja on aivan liikaa kysyntään nähden.Nyt olisi vuorot rajattava kysynnän mukaan,mitään pikkujoulubuumista ei ole tietoakaan.Bussit pyörii vielä 04.00 ja yleensä kydissä 1-2 matkustajaa.Mistä saadaan tuurarit VKlsi eihän tässä ole mitään järkeä.Mikäli asiakkaat ei takseja käytä on liikenteessä takseja vähennettävä tai vuorot muutettava.Taksi on kallis no niin on kaikki muukin...surkea katsoa yöllä yksin hoipertelivia ihmisiä aimo jurrissa..no kävelkää niin pitkään,kuin jaksatte.Ansio 11 tunnista 120-140e näppiin yö töstä hei haloo!!!!

206

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nytkö vasta...

      ...huomasit?

      aiheesta on jo keskusteltu jonkun aikaa! Tässä linkki aikaisempaan keskusteluun:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12211126

      Valitat että 11-tunnista yöllä jää näppiin 120 - 140€?

      Maanantai-yönä Helsingissä tuo 140€ saattaa olla KOKO AUTON kassa! Kiitos kuuluu vapaavuorolaisille jotka tulevat syömään toisten leipää joka ikisenä arkiyönä.

    • Itsekin mahdollisest

      kohta entinen renki.

      Olen miettynyt että milloinka kuljettajapula alkaa PK-seudulla näkyä ihan kunnolla? Ei meinaa oikeesti tuollaisilla ansioilla suhteessa tehtyyn työmäärään ja työssä vaadittavaaan vastuuseen loputtomiin kuskit katsele tätä menoa.

      Ala on rakennemuutosten edessä (oli se sitten vapauttaminen tai jotain muuta) koska näin ei voi loputtomiin jatkua.

      Ei varmaan käy kateeks isäntiäkään. Pakolliset kustannukset (huolto, polttoaine, renkaat, vakuutukset ym.) kallistuu vuosivuodelta ja tuotto sen kuin laskee.

      Eräs tuttava-autoilijani kertoi että viimeinsen neljän vuoden aikana kate on laskenut yli 10%.

    • jamestazimiesgki

      393e alv 0? Ihmettelin ettå miten jää 120e 140e käteen jos ei. Eihän taksi olekkaan mikään kovapalkkanen duuni. Vaihda alaa. Sun laiset valittajat tän tähäb on ajanut. Eka valitetaan että ei saa ajaa sitten kun saa itketään että on liikaa autoja. Nää in näitä minä minä tyypoejä joita taksissa on varmaan 90% kaikisra kuskeista jarisännistä. hohoijaa.

      • Kohta entinen

        Verotus pöhelö eikä mikään ALV0% vaihda alaa no yritä itse vaihtaa ei sinuakaan kukaan kaipaa veikkaan vai vaihdatko alaa kuukausittain. En minä tästä ole riippuvainen jos niin luulet. Olen tuurari voin lopettaa,koska tahansa. Haluan tehdä töitä,mutta jokin raja menee siinäkin millä vapaa-aikaani myyn.

        Sitten on tämä suurijoukko,jotka VAATIVAT alan vapauttamista.Epäilen ettei taksat laske vaan kalusto ja kuskit huononevat toki alussa voi olla hinnanpudotus,mutta mutta ajattele 1-5v eteenpäin.

        Hahhaaa sitten oli kommentteja,että toiset tekee kunnolla duunia ja suuri osa oleilee tolpalla ilmeisesti huvikseen TMS. Tolpilta järjestyksessä kyydit jaetaan siis sinne on hakeuduttava,autoon niitä ei tule ja käsipystyt ei tätä korvaa jokainen kuljettaja varmasti ottaa käsipystyn se on varma.

        Laske itse auton kokonaiskassa on 393,josta saan 35% eli 137,5 siitä verot yms lakisääteiset maksut niin mitä jää käteen en edes viitsi laskea.

        Sitten,joku vertasi MA kassaa no tottakai se on pieni verrattuna VKL kassaan on aina ollut onhan tässäkin esim voi veljet.


      • frggtyhujtiopöäå

        Ei se kymppi tunnilta yötyöstä kyllä ole mikään kovin kaksinen saavutus.
        Ei tule mieleen yhtään toista ammattia jossa tuntipalkka olisi näin huono.

        Olen ollut taksissa vuodesta -88 saakka. Silloin kun tulin taksiin töihin palkkani melkein kaksinkertaistui edelliseen työpaikkaan nähden. Taksin ratissa kasarin lopussa tienasi keskimäärin 11-13 000 markkaa kuussa, joka euroiksi muutettuna on noin 2 000,00€/kk. Vuonna 88 tuo keskimäärin 12 000mk kuussa oli todella iso palkka, edellisessä duunissa liksa jäi 6000mk paikkeille.

        Nyt tänä päivänä päätoimisen kuljettajan palkka PK seudulla on noin 2500-2700€/kk
        Palkansaajien keskipalkka taitaa olla 3000€ paremmalla puolella ja työtunnit alhaisemmat. Jos kehitys olisi mennyt taksialalla samaa tahtia kun muu yhteiskunta, palkkojen pitäisi taksissa olla vähintään 4000€ kuussa. Kyllä ala on silloin aika paikalleen jämähtänyt jos 25 vuotta sitten pystyi ajamaan saman palkan kuin nyt.

        Taksiala notkahti -90 luvun lamaan jolloin ajot tippuivat paikoin puoleen. Paikkakunnalla jossa itse lajia harjoitin noin 30% autoilijoista lopetti ja fksuimmat kuljettajat hakeutuivat muualle jos vain pääsivät.

        Myös taksiliitto kantoi kortensa kekoon laman tappotalkoissa ja jätti pari ilmiselvää taksankorotusta hakematta. Tämä vaje on taksassa edelleen.

        Niin kuin edellinen sanoikin, alan rakennemuutos on välttämätön. Pesä pitää putsata oikein kunnolla ja rakentaa uusi taksi infra. Ala pitäisi vapauttaa sääntelystä.


      • lisäys edelliseen
        frggtyhujtiopöäå kirjoitti:

        Ei se kymppi tunnilta yötyöstä kyllä ole mikään kovin kaksinen saavutus.
        Ei tule mieleen yhtään toista ammattia jossa tuntipalkka olisi näin huono.

        Olen ollut taksissa vuodesta -88 saakka. Silloin kun tulin taksiin töihin palkkani melkein kaksinkertaistui edelliseen työpaikkaan nähden. Taksin ratissa kasarin lopussa tienasi keskimäärin 11-13 000 markkaa kuussa, joka euroiksi muutettuna on noin 2 000,00€/kk. Vuonna 88 tuo keskimäärin 12 000mk kuussa oli todella iso palkka, edellisessä duunissa liksa jäi 6000mk paikkeille.

        Nyt tänä päivänä päätoimisen kuljettajan palkka PK seudulla on noin 2500-2700€/kk
        Palkansaajien keskipalkka taitaa olla 3000€ paremmalla puolella ja työtunnit alhaisemmat. Jos kehitys olisi mennyt taksialalla samaa tahtia kun muu yhteiskunta, palkkojen pitäisi taksissa olla vähintään 4000€ kuussa. Kyllä ala on silloin aika paikalleen jämähtänyt jos 25 vuotta sitten pystyi ajamaan saman palkan kuin nyt.

        Taksiala notkahti -90 luvun lamaan jolloin ajot tippuivat paikoin puoleen. Paikkakunnalla jossa itse lajia harjoitin noin 30% autoilijoista lopetti ja fksuimmat kuljettajat hakeutuivat muualle jos vain pääsivät.

        Myös taksiliitto kantoi kortensa kekoon laman tappotalkoissa ja jätti pari ilmiselvää taksankorotusta hakematta. Tämä vaje on taksassa edelleen.

        Niin kuin edellinen sanoikin, alan rakennemuutos on välttämätön. Pesä pitää putsata oikein kunnolla ja rakentaa uusi taksi infra. Ala pitäisi vapauttaa sääntelystä.

        Sen verran lisään vielä että kasarina yleinen palkkaprosentti oli 35%. Tänä päivänä suoraan kurssilta tullut märkäkorvakin saa 37-38% mikä entisestään heikentää tämän päivän ansaintaa suhteessa 25 vuoden takaiseen.


      • ei aina näin
        frggtyhujtiopöäå kirjoitti:

        Ei se kymppi tunnilta yötyöstä kyllä ole mikään kovin kaksinen saavutus.
        Ei tule mieleen yhtään toista ammattia jossa tuntipalkka olisi näin huono.

        Olen ollut taksissa vuodesta -88 saakka. Silloin kun tulin taksiin töihin palkkani melkein kaksinkertaistui edelliseen työpaikkaan nähden. Taksin ratissa kasarin lopussa tienasi keskimäärin 11-13 000 markkaa kuussa, joka euroiksi muutettuna on noin 2 000,00€/kk. Vuonna 88 tuo keskimäärin 12 000mk kuussa oli todella iso palkka, edellisessä duunissa liksa jäi 6000mk paikkeille.

        Nyt tänä päivänä päätoimisen kuljettajan palkka PK seudulla on noin 2500-2700€/kk
        Palkansaajien keskipalkka taitaa olla 3000€ paremmalla puolella ja työtunnit alhaisemmat. Jos kehitys olisi mennyt taksialalla samaa tahtia kun muu yhteiskunta, palkkojen pitäisi taksissa olla vähintään 4000€ kuussa. Kyllä ala on silloin aika paikalleen jämähtänyt jos 25 vuotta sitten pystyi ajamaan saman palkan kuin nyt.

        Taksiala notkahti -90 luvun lamaan jolloin ajot tippuivat paikoin puoleen. Paikkakunnalla jossa itse lajia harjoitin noin 30% autoilijoista lopetti ja fksuimmat kuljettajat hakeutuivat muualle jos vain pääsivät.

        Myös taksiliitto kantoi kortensa kekoon laman tappotalkoissa ja jätti pari ilmiselvää taksankorotusta hakematta. Tämä vaje on taksassa edelleen.

        Niin kuin edellinen sanoikin, alan rakennemuutos on välttämätön. Pesä pitää putsata oikein kunnolla ja rakentaa uusi taksi infra. Ala pitäisi vapauttaa sääntelystä.

        Palkansaajien keskipalkalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. 49% saa vähemmän, kuin sen keskipalkan :) Ja jos ei lasketa mediaanina, niin vielä vähemmän ..

        Jos joku tienaa miljoonan, niin keskipalkat kummasti kohoaa jos koko potti lasketaan yhteen ..

        Kaupan vastaavanakin minun palkkani jäi alle 2500. Kun valitettiin omistajalle yleisestä palkkatasosta, niin pääsimme tuohon samaan välimaastoon!


      • Nähty on ..
        lisäys edelliseen kirjoitti:

        Sen verran lisään vielä että kasarina yleinen palkkaprosentti oli 35%. Tänä päivänä suoraan kurssilta tullut märkäkorvakin saa 37-38% mikä entisestään heikentää tämän päivän ansaintaa suhteessa 25 vuoden takaiseen.

        Miksi sun pitäisi saada enemmän samasta työstä kun Gps opastaa kuitenkin perille.

        Jäljellä ei ole enää mitään "ammattitaitoa" mistä pitäisi maksaa ekstraa. Miksi sulle pitäisi maksaa extraa tyhjästä.
        Sama kuin yrittäisit kilpailla autotehtaalla koneen kanssa joka ruksuttaa tietyn määrän tuotteita tulemaan hihnastolta.

        Varautukaa perustuloon vaan. Kun autoihinkin saadaan robotit ajamaan, niin kyytejä riittää ja valittajat voidaan laittaa kilometritolppia mittailemaan.

        Eivät enää suhaa ja kilometritolpat vilisevät vain enää päiväunissa. Se on n. 10-20 vuotta, kun saadaan tietokone ohjaus liikenteeseen, vaikka se toki olisi tänäkin päivänä jo mahdollista.

        Luojan kiitos. Valittajien sijaan voi mennä omalla autolla ja ei tarvitse pakkasessa odotella näitä teiden ritareita.


      • sahuri
        ei aina näin kirjoitti:

        Palkansaajien keskipalkalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. 49% saa vähemmän, kuin sen keskipalkan :) Ja jos ei lasketa mediaanina, niin vielä vähemmän ..

        Jos joku tienaa miljoonan, niin keskipalkat kummasti kohoaa jos koko potti lasketaan yhteen ..

        Kaupan vastaavanakin minun palkkani jäi alle 2500. Kun valitettiin omistajalle yleisestä palkkatasosta, niin pääsimme tuohon samaan välimaastoon!

        Eiköhän edellinen kirjoittaja tarkoittanut lähinnä sitä että -80 luvulla taksinkuljettaja tienasi huomattavasti enemmän kuin palkansaajat keskimäärin ja tänä päivänä taas vastaavasti huomattavasti vähemmän kuin palkansaajat keskimäärin.

        Tämä viesti kyllä käy ihan selvästi kirjoituksesta ilmi. Jos tarkempaa analyysiä joku kaipaa niin silloin otetaan yhteys tilastokeskukseen.

        Kaupanala on myös matalapalkkaala, mutta sillä erolla että taksin kuljettaja työskentelee noin 200 tuntia kuukaudessa saadakseen saman rahan kun sinä kaupan vastaavana 150 tunnilla kuukaudessa.


      • Kaupan arki
        sahuri kirjoitti:

        Eiköhän edellinen kirjoittaja tarkoittanut lähinnä sitä että -80 luvulla taksinkuljettaja tienasi huomattavasti enemmän kuin palkansaajat keskimäärin ja tänä päivänä taas vastaavasti huomattavasti vähemmän kuin palkansaajat keskimäärin.

        Tämä viesti kyllä käy ihan selvästi kirjoituksesta ilmi. Jos tarkempaa analyysiä joku kaipaa niin silloin otetaan yhteys tilastokeskukseen.

        Kaupanala on myös matalapalkkaala, mutta sillä erolla että taksin kuljettaja työskentelee noin 200 tuntia kuukaudessa saadakseen saman rahan kun sinä kaupan vastaavana 150 tunnilla kuukaudessa.

        Kuule nuo tuntimäärät olet keksinyt omasta päästäsi. Omat tuntini pyörivät n. 168-170 tunnin paikkeilla ja siinä ei ole _ollenkaan_ laskettu mukaan ns. ylimääräisiä tunteja joita kertyy joka päivä 15-30 minuuttia. Kuukausitasolla se tarkoittaa n. 10 lisätuntia. Ovien lukitsemista ja väen ulos ohjaamista, liikkeiden ulkoasun tarkastamista vielä kotiin lähtiessä.. yms. Jos koskaan menee myöhäisemmäksi, mistä syystä tahansa, niin minä olen se joka poistuu paikalta viimeisenä.

        Välillä tulee soittoja keskellä yötä, että kukaan ei ole ottamassa vastaan kuormia ja ovet ovat kiinni. No siinä leipien, maitojen ja lihojen lastaamisessahan ei itsessään kauaa mene, mutta sinne täytyy mennä paikalle tällaisessa tilanteessa. No paljonko se 30 minuutin paikalla olo hyödyttää minua palkallisesti? Jääkö siitä 5 euroa käteen?
        Herään keskellä yötä ja koko keikka kestää kaksi tuntia, vaikka saatan olla menossa iltavuoroon, kun ketään muuta ei tavoitettu. Onko siis 5 euroa kahden tunnin ajasta keskellä yötä kohtuullinen, kun haluat wittu LASKEA TUNTEJA!!!

        Sori .. sait mut hermostumaan, mutta parempi kun näet muidenkin mietteitä.


      • Kaupan arki kirjoitti:

        Kuule nuo tuntimäärät olet keksinyt omasta päästäsi. Omat tuntini pyörivät n. 168-170 tunnin paikkeilla ja siinä ei ole _ollenkaan_ laskettu mukaan ns. ylimääräisiä tunteja joita kertyy joka päivä 15-30 minuuttia. Kuukausitasolla se tarkoittaa n. 10 lisätuntia. Ovien lukitsemista ja väen ulos ohjaamista, liikkeiden ulkoasun tarkastamista vielä kotiin lähtiessä.. yms. Jos koskaan menee myöhäisemmäksi, mistä syystä tahansa, niin minä olen se joka poistuu paikalta viimeisenä.

        Välillä tulee soittoja keskellä yötä, että kukaan ei ole ottamassa vastaan kuormia ja ovet ovat kiinni. No siinä leipien, maitojen ja lihojen lastaamisessahan ei itsessään kauaa mene, mutta sinne täytyy mennä paikalle tällaisessa tilanteessa. No paljonko se 30 minuutin paikalla olo hyödyttää minua palkallisesti? Jääkö siitä 5 euroa käteen?
        Herään keskellä yötä ja koko keikka kestää kaksi tuntia, vaikka saatan olla menossa iltavuoroon, kun ketään muuta ei tavoitettu. Onko siis 5 euroa kahden tunnin ajasta keskellä yötä kohtuullinen, kun haluat wittu LASKEA TUNTEJA!!!

        Sori .. sait mut hermostumaan, mutta parempi kun näet muidenkin mietteitä.

        No sitten vain irtisanot itsesi. Ei ole pakko olla töissä.

        Kuljetusalalla minimipalkka on 4h 45min. Eli esim. kesällä kun kävin avamaassa firman portin, ja annoin auton avaimet kuskille, meni aikaa noin 15 minsaa, niin sain tästä palkkaa 62€ hälytyslisän 2h eli 26€.

        Yhteensä siis 88€

        Omalla "henkilönsiirtopalvelulla" saisin ajella noin 6 tuntia että saisin saman palkan... No en saa ajella. Sakkoahan siitä tulee jos tarjoan nyt henkilökuljetusta rahaa vastaan


      • dfegrthyjuik8
        Kaupan arki kirjoitti:

        Kuule nuo tuntimäärät olet keksinyt omasta päästäsi. Omat tuntini pyörivät n. 168-170 tunnin paikkeilla ja siinä ei ole _ollenkaan_ laskettu mukaan ns. ylimääräisiä tunteja joita kertyy joka päivä 15-30 minuuttia. Kuukausitasolla se tarkoittaa n. 10 lisätuntia. Ovien lukitsemista ja väen ulos ohjaamista, liikkeiden ulkoasun tarkastamista vielä kotiin lähtiessä.. yms. Jos koskaan menee myöhäisemmäksi, mistä syystä tahansa, niin minä olen se joka poistuu paikalta viimeisenä.

        Välillä tulee soittoja keskellä yötä, että kukaan ei ole ottamassa vastaan kuormia ja ovet ovat kiinni. No siinä leipien, maitojen ja lihojen lastaamisessahan ei itsessään kauaa mene, mutta sinne täytyy mennä paikalle tällaisessa tilanteessa. No paljonko se 30 minuutin paikalla olo hyödyttää minua palkallisesti? Jääkö siitä 5 euroa käteen?
        Herään keskellä yötä ja koko keikka kestää kaksi tuntia, vaikka saatan olla menossa iltavuoroon, kun ketään muuta ei tavoitettu. Onko siis 5 euroa kahden tunnin ajasta keskellä yötä kohtuullinen, kun haluat wittu LASKEA TUNTEJA!!!

        Sori .. sait mut hermostumaan, mutta parempi kun näet muidenkin mietteitä.

        Älä nyt hyvä mies vedä poroja nokkaan.

        Onhan taksillakin niitä ylimääräisiä tunteja vielä niiden ajotuntien lisäksi. On auton pesua, auton vientiä isännälle, tilitysten laskemista yms. Yölähtöjä tulee ihan satavarmasti enemmän kuin kaupan vastaavalle.

        Jos taas palattaisiin siihen mitä edellinen kirjoitti, eli hän vain toi julki sen tosiasian että -80 luvulla taksinkuljettajana tienasi enemmän kuin palkansaajat keskimäärin ja tänä päivänä taas vähemmän kuin palkansaajat keskimäärin. Tässä lauseessa ei ollut mitään epäselvää, mutta sinä halusit väkisin työntää kaupanalan ja oman surkeutesi siihen soppaan vaikka keskustelussa ei puhuttu kaupan alasta yhtään mitään.


      • pankkiautomaatti kirjoitti:

        No sitten vain irtisanot itsesi. Ei ole pakko olla töissä.

        Kuljetusalalla minimipalkka on 4h 45min. Eli esim. kesällä kun kävin avamaassa firman portin, ja annoin auton avaimet kuskille, meni aikaa noin 15 minsaa, niin sain tästä palkkaa 62€ hälytyslisän 2h eli 26€.

        Yhteensä siis 88€

        Omalla "henkilönsiirtopalvelulla" saisin ajella noin 6 tuntia että saisin saman palkan... No en saa ajella. Sakkoahan siitä tulee jos tarjoan nyt henkilökuljetusta rahaa vastaan

        Miten voi olla minimipalkka,4tuntia,45minuuttia?Mulle kyllä maksetaan palkka euroina.


      • juomari kirjoitti:

        Miten voi olla minimipalkka,4tuntia,45minuuttia?Mulle kyllä maksetaan palkka euroina.

        Jossain alalla käytössä tuntipalkka, jossain se palkka kostuu jonkun muun mukaan


      • pankkiiri
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Jossain alalla käytössä tuntipalkka, jossain se palkka kostuu jonkun muun mukaan

        minä lopetin taksin pyörittämisen. nykyään rahtipuolella tuplat jää käteen entisestä. eikä hermoja enään kiristä. kävisit pankki kokeilemassa sitä taksi hommaa. yllättyisit miten raskasta henkisestil a miten vähän rahaa jää käteen. joka kk 250 tuntia pitää istua pärjätäkseen ei ole herkkua. eikä se että ajelisit alle puoleen hintaan lisäis sun palkkaa.


      • pankkiiri kirjoitti:

        minä lopetin taksin pyörittämisen. nykyään rahtipuolella tuplat jää käteen entisestä. eikä hermoja enään kiristä. kävisit pankki kokeilemassa sitä taksi hommaa. yllättyisit miten raskasta henkisestil a miten vähän rahaa jää käteen. joka kk 250 tuntia pitää istua pärjätäkseen ei ole herkkua. eikä se että ajelisit alle puoleen hintaan lisäis sun palkkaa.

        Jos lähden kokeilemaan tuota, niin

        A: saan sakkoa siitä

        B: Tunnissa jää käteen 10-20€

        C: työtunteja kuukauteen 140


      • Luonossa asikkaan lu

        Kun osan maksusta otta luonnossa ei se näy tilipussissa. Tuntuu vaan omissa pusseissa...
        Aamun viimeiset kyydit on parhaat....


    • naknavnvla

      Kyllä eilen Stadissa ajoi samassa vuorossa paljon isomman kassan. Ihan hyvin oli keikkaa.

    • kunnonukkeli

      Näitä kun lukee siellä on seassa asiaa ja aloittelian höpinää, varmaan kuljettaja aloittanut muutaman vuoden sisään ajamiseen, siis keskustelun aloittelija. Omien puheitten mukaan tuurari ja rahasta ei ole puutetta tulee toimeen muutenkin. hehe, miksi vitussa ajat sit yöllä taksia! hahahahaaa... sosiaalinen elämä ja unirytmi ei merkaa sulle mitään.just joo! älä valita. sulla on vaan laskut erääntymässä ja on ollut pohjalla huono tuuri ja vitusta laimennat purkaat täällä. Kyllä sieltä vetää ihan hyvää rahaa vuorottomna ja vuorollisena viikonloppu yöistä. ja toi sun alv 0% kassa ei selvinnyt nyt. sanot tossa että kokonais kassata 393e , saa sen vaikutelman että ei alv 0% en ole vielä törmännyt yhtään autoilijaa tai firmaa joka tilitää palkan kokonaiskassasta , kyllä se on se siitä alv 0% sta mistä se sun 35% että todellisuudessa toi sun palkkas on vieläkin pienempi. 393e on ihan hyvä 10tunnin vuoroon. tietenkin oot varmaan siellä istunut ahneena sikana jo 13h niin ei se sit enään ole hyvä. ja valitat että autoja on liika vaikka itse aloitat vuorot aikaisemmin mitän listassa on merkattu ryhmäsi kohdalle. hohoijaa.... ja ei ne kassat nouse ellei taksoja koroteta sillä yksin kertaisesti SUOMESSA EI ASU NIIN PALJON IHMISIÄ ETTÄ TAKSIN TILAUS TAI KÄYTTÖ NOUSI PALKKAA NÄHDEN! ja jos luvat vapautetaan se potti vaan pienenee.... aika yksinkertainen matikka.

    • 121242314

      toi oli provo. 393e hahah itse ajoin 1200e vein yhen mummon lahteen sieltä sen pojan penan hämeenlinnaan ja sit tulin ajaa tunkion ajot. hoijaa... näin se meikäläinen vaan kasvattaa lompakkoa. lähdenkin joulun jälkeen thaimaahan ja tuuun hiihtoloman jälkeen parit viikonloput vielä niin on semmoinen 10000e matka kassa. älä tuu mulle ikinä tuuraa....

      • kohta entinen

        Bullshit 1200e mahdotonta vai onko mummojen kaupunkikorti sun povarissa. Luuletteko etten ole ajanut kovia kassoja,olen tottavie ja jokainen tietää,kun tuuri käy silloin mennään.Tässä oli olevinaan kova kassa 600e yli Vappuna olen itse vetänyt vappuna 900e ilman korttiapuja jne toiset on parempia,kuin toiset sehän on selvää.Yrittäjä jolle hommia teen hallitsee Espoon,Stadin,Vantaan ja ympäryskunnat on ammattimies eikä tarvi navia vaan 30v kokemusta ja paljon itse ratissa.

        Olette kyllä niin ihme jengiä helvetin eripuraista porukkaa ja täällä vittuilemassa.Mun tulos meni osin pipariksi juututtuani 1.45min yhdelle tolpalla ja näin käy muillekkin välillä se on varma.

        Älkääkä haukkoko Mamuja typeryksiksi ovat fiksumpia,kuin monet teistä.Fiksuja kundeja mitä olen kiireeltä ehtinyt muutaman sanan vaihtaa,kyllä ne rahan päälle ymmärtää.

        Ja se yksi urpo,joka vinkuu 0% niin osaatko edes laskea mitä se tekee 393e vittuako sitä minulta tivaat ALVia tarkoittanet.

        Kukonukkeli haista sinä pitkä....sinähän mun asiat tiedät.


      • Theo2013

        Tuo sieltä Thaimaasta Norsu taxsi niin saat varmaan kyytiläisiä enemmän,mutta laita sille nastat ja talvitakki.


    • kohta

      No en jaksa jauhaa enempää kanssanne.Ai niin unohdin tipit sillä paikkas kassaa kunnolla

    • 4563426234

      Ukkeli on oikeassa, kohta entinen juksaa... miten mahdollista että olet ajanut yön ja olet jo nyt täällä kirjoittelemassa. eikö nukuta? Vedätkö jotain piristävää kamaa =). Keskustelun aloitus 8.11.2014 05:48 ja viimeinen samaiselta henkilöltä( oleitus) 8.11.2014 11:25.

      Jos et osaa palkkaasi laskea niin turhaan vinkut täällä. On olemassa KASSA (kokonaiskassa) ja Kassa ALV 0%,

      Mitenkäs nyt aloit isännästäsi puhumaan eiköhän niille ole omat keskustelut. Mutta hyvä että hallitsee. Ja hallitsee myös raha asiat kun maksaa sinulle 35% =). Jos kerran ajat niin hyviä kassoja tai olet ajanut. % olisi aivan varmasti jotain muuta kun 35% , ehkä olet sinisilmäinen ja uskot isännän jutut. Se on lama nyt.

      Ja mamuille on myös omat keskustelu palstat. Se on kiva että sinulla on tolpilla kavereita niin voit esim tuon öisen 1h45min jumittumisesi keskustella ja rupatella . Aika pitkä jumittuminen olikin. ettet vaan olisi ollut veivaamassa vuorottomana =) hyihyi! siinä syöt muitten ansiotuloja joita olit äsken puolustamassa. koita jo päättää.

      • 452345235432

        LISÄYS.

        Laske itse auton kokonaiskassa on 393,josta saan 35% eli 137,5 siitä verot yms lakisääteiset maksut niin mitä jää käteen en edes viitsi laskea. mainitset itse selvästi kokonaiskassa. Veikkaan että olet pelkkän provo tyyppi kaikki viittaa siihen . Hyvää päivän jatkoa


      • ­­¢
        452345235432 kirjoitti:

        LISÄYS.

        Laske itse auton kokonaiskassa on 393,josta saan 35% eli 137,5 siitä verot yms lakisääteiset maksut niin mitä jää käteen en edes viitsi laskea. mainitset itse selvästi kokonaiskassa. Veikkaan että olet pelkkän provo tyyppi kaikki viittaa siihen . Hyvää päivän jatkoa

        jos tuo 393 € on arvonlisäverollinen kassa, niin silloin alv 0 kassasta 35 % on 125 €.

        Kummallista että täällä kukaan ei osaa edes prosenttilaskua.


      • ­­¢
        ­­¢ kirjoitti:

        jos tuo 393 € on arvonlisäverollinen kassa, niin silloin alv 0 kassasta 35 % on 125 €.

        Kummallista että täällä kukaan ei osaa edes prosenttilaskua.

        eikä tuokaan ole se näppiin tuleva raha, vaan bruttopalkka, josta maksetaan myös veroa, joka jollain viikonlopputuurarilla on pelkkää rangaistusta ylenmääräisestä ahneudesta työntekoon. Alle kympin tunti se jää joka tapauksessa. Nee­­kereille sopivaa hommaa.


    • Minimoney cruising

      Yle Savo:n TV uutisissa 7.11.2014 Mikkelistä oli juttu taksien ajojen vähenemisestä. (Nähtävissä YLE Areena, YLE Savo). Siinä paikallinen autoilija sanoi, että siellä ovat vähentäneet autoja vuoroista. Järkevää. Sillä niillä joilla on vuoro, saisivat edes jollain tavoin siedettävän tuloksen ja työ olisi mielekästä. KANNATTAISI OTTAA MALLIA MUUALLAKIN Mikkelistä.

    • Entinen renki

      Siihen jumiin jäi tolpalle muitakin en yksin minä. Joo vedä sä pirisstävät vaan tulevaan vuoroosi.Minä raauhoittelen perheen parissa. No totuuden nimessä kyllä tämäkin lama taittuu...Joskus.

      Enemmän minulla on yrittäjinä kavereita,kuin renkejä ja tiedän kyllä miten he toimivat.

    • isäntä 42vuotta

      Mistä näitä aivopieruja tulee. kaverit tykkää kun ajat niitten yövuorot. Saavat viedä viettää aikaa perheensä kanssa normaali aikaan. Huolestuttavaa jos on paljon isäntä kavereita. Monenkohan kanssa olet väleissä. Aika tiuhaan vaihdat varmaan tallia. Kirjoituksisi ainakin kielivät siitä.

      Sillä nyt ei ole oikein mitään väliä onko siellä 15ryhmää ajossa vai 17vuoroa (päivällä) öisin niitä vuoroja on arkisin juuri sopiva määrä. On varmaan omaa tyhmyyttä jos meet yöllä tolpalle joka ei vedä. Kyllä se sitten ajan kanssa valkenee mikä vetää ja mikä ei. Silleen ne kassat syntyy eikä täällä . Mutta onhan täällä paljon viisaita taloustieteen ammattilaisia. huhu...

      • ertuy567

        "Huolestuttavaa jos on paljon isäntä kavereita"

        Aika erikoinen lohkaisu. Minullakin on kaveripiirissä useampikin isäntä, ollaan kavereita mutta silloin tällöin saatan ajaa jonkun vuoron ihan vain huvikseen. Yleensä kieltäydyn ja siksi eivät kovin usein kyselekkään. Pikemminkin se menee niin että jos joskus haluan lähteä ajoon soittelen kavereille, aina joku on valmis antamaan auton alle. Olen muualla päivätöissä.


    • AKLKLskla

      Hah! Taas niin Suomi24-tasoa tämäkin.

    • Kohta entinen

      Aloitin tämän ketjun ja ainut asiallinen kommentti on AKLKLskla. Se ,että tunnen yrittäjiä johtuu siitä,et valmistuttiin samalta kurssilta kauan sitten ajettiin samoille isännille jne. Nyt heollä on omat autot ja minä valitsin toisen tien. Väleissä olen kaikien kanssa. Täällä hyökätään heti henkilökohtaisuuksiin jne. Siitä nyt voimme olla samaa mieltä,että ajot ja tulot ovat vähentyneet. Surkein kommentti oli vedänkö jotain piritävää ja miksi en ole nukkumassa voi jehna mikä pelle.

    • Itsekin mahdollisest

      Jos AKLKL:llä on mielestäsi ainoa asiallinen kommentti, niin mikä vika minun kommentissani sitten on? Mikä tekee siitä epäasiallisen? Mielestäni kirjoitan siinä täyttä asiaa. (Siis ensimmäinen kommentti tähän aloittamaasi keskusteluun)

    • Lopettava isäntä

      Tosiasiassa esim. Stadissa ajettiin vielä n. 3 vuotta sitten viikonloppuöinä helposti 700€ kassoja ihan normaalissa 10 tunnin vuorossa. Nyt viikonloppuyössä ajetaan normaalissa vuorossa korkeintaan 400€ kassoja. Kuskini ajavat nyt ylipitkää päivää, jopa 15-17 tunnin ja saavat 500-600€ korkeintaan.

      Homma on nyt siinä pisteessä, että kulutan vihoviimeistä autoani kolmevuotiaaksi, sen jälkeen siirryn eläkkeelle ja lopetan. Ensi vuonna tämä tapahtuu. Hommassa ei ole enää järjen hiventäkään. Lopettamista tukee lisäksi vielä valmisteilla oleva uudistus, jossa ollaan luopumassa tarveharkinnasta, eli jokainen halukas lupakriteerit täyttävä saa luvan.

      Herran haltuun vaan.....

      • Ax...... se ja se

        Muistithan maksaa fiksusti eläkemaksusi aikoinaan, ettei tule eläkkeellä ns. vilu puseroon?

        Noi jutut on ollu välillä aika lennokkaita, niin pakko kysyä


      • Lopettava isäntä
        Ax...... se ja se kirjoitti:

        Muistithan maksaa fiksusti eläkemaksusi aikoinaan, ettei tule eläkkeellä ns. vilu puseroon?

        Noi jutut on ollu välillä aika lennokkaita, niin pakko kysyä

        Olen sen verran tarkka vanhuuden "turvastani", että maksoin YEL maksuni isoina. Joskus tuntui raskaalta, maksoin myös vapaaehtoista maksua. No, kyllä saan ihan kohtuullisen eläkkeen, ei huolta. Lopettaisin vaikka heti, jos ei olis noita autoveroja tulossa, siksi vielä vuoden päivät jatkan....


    • bussari

      Hehhee
      Itse ajan bussia ja kuskaan noita onnettomia örveltäjiä iltaisin kapakkaan ja aamuyöstä pois sieltä.
      Kiva katsoa r-torilla kun on takseja jonossa ja isäntärengit yrittävät tienata muutakin kun ylähuulen leivänpäälle.

      Onneksi on kiinteä palkka 16,48 100% Sunnuntailisä alkaen klo 00 00 eli ehtii jo n 5 - 6 tuntia Sunnuntai aamusta ajaa pohjalle ennen iltavuoroa.
      Niin ja tuo 100% korotus on keskituntiansiosta laskettuna.
      Ei vituta yhtään katsella noita juoppoja urpoja tuolla...

    • realismia

      Kuorma-autolla saa suurinpirtein saman tuntihinnan erään suuren huolintaliikkeen sopimusajossa. Tosin auto maksaa kevyesti sen 200k€ toisin kun joku skoda taksi... Elämä on valintoja...

    • pelimies on rahamies

      RAY:n hedelmäpeleissä on systeemi millä voittaa melkein aina varsinkin silloin kun toisella käynnistyksellä rahan syötön jälkeen kone ikäänkuin nytkähtää. Sitten vaan lukituksessa ja tuplauksessa systeemi käyttöön. Monta konetta on jo tyhjennetty, mutta ei kannata ahnehtia kun muuten huomaavat virheen.

    • Ei muutakuin taksien hinnat kohdilleen, niin johan riittää matkustajia, oli arki tai viikonloppu lähes yhtenään

      • Lopettava isäntä

        Meinaatkos, että pitäis ajaa niinku halvemmalla? Luulisitkos että vakuutusmaksut, polttoaineet, renkaat, autohuollot, ALV, ennakkoverot, Yrittäjäeläkemaksu, Datamaksut, tallivuokrat, pesut, TyEL-maksut, autojen hinnat, autonvaihdon välirahat,ym. halpenisivat myös?

        Ajamalla puoli-ilmaiseksi riittää varmasti asiakkaita, vaan riittääkö rahat em. maksuihin ja kai pitäisi vielä elääkkin? ;)

        Tervetuloa ajelemaan halvalla! Kohtahan ne luvat saatat saada, ehkä parin-kolmen vuoden odotuksen jälkeen? Riippuen siitä, minkä päätöksen eduskunta taksiluvista päättää.....


      • Lopettava isäntä kirjoitti:

        Meinaatkos, että pitäis ajaa niinku halvemmalla? Luulisitkos että vakuutusmaksut, polttoaineet, renkaat, autohuollot, ALV, ennakkoverot, Yrittäjäeläkemaksu, Datamaksut, tallivuokrat, pesut, TyEL-maksut, autojen hinnat, autonvaihdon välirahat,ym. halpenisivat myös?

        Ajamalla puoli-ilmaiseksi riittää varmasti asiakkaita, vaan riittääkö rahat em. maksuihin ja kai pitäisi vielä elääkkin? ;)

        Tervetuloa ajelemaan halvalla! Kohtahan ne luvat saatat saada, ehkä parin-kolmen vuoden odotuksen jälkeen? Riippuen siitä, minkä päätöksen eduskunta taksiluvista päättää.....

        Mielummin kyydittää halvalla, kuin seistä paikoillaan kalliilla.

        Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h


      • hhgfgjkoorrd
        Lopettava isäntä kirjoitti:

        Meinaatkos, että pitäis ajaa niinku halvemmalla? Luulisitkos että vakuutusmaksut, polttoaineet, renkaat, autohuollot, ALV, ennakkoverot, Yrittäjäeläkemaksu, Datamaksut, tallivuokrat, pesut, TyEL-maksut, autojen hinnat, autonvaihdon välirahat,ym. halpenisivat myös?

        Ajamalla puoli-ilmaiseksi riittää varmasti asiakkaita, vaan riittääkö rahat em. maksuihin ja kai pitäisi vielä elääkkin? ;)

        Tervetuloa ajelemaan halvalla! Kohtahan ne luvat saatat saada, ehkä parin-kolmen vuoden odotuksen jälkeen? Riippuen siitä, minkä päätöksen eduskunta taksiluvista päättää.....

        Ennakot? Pesut? Talli? Mid vid sä horiset? Luoja miten helvetissä sä olet päässy noilla aivoilla eläkeikään?


      • pankki on tyhmä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mielummin kyydittää halvalla, kuin seistä paikoillaan kalliilla.

        Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h

        sä et osaa laskea. et ymmärrä alasta mitään. vaikka saisit kaikki itelle ei hurraata tarvis huudella.


      • mff99d
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mielummin kyydittää halvalla, kuin seistä paikoillaan kalliilla.

        Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h

        No jos se on elämäntapa, se kyydittäminen, niiin miksei tosiaan halvemmalla.
        On aina yhtä hellyyttävää lukea täällä sellaisten ihmisten juttuja, joilla ei ole mitään kosketuspintaa palveluyrittämiseen, tyyliin: "myyhän se kauppakin kahvipaketin mieluummin eurolla, kun seisottaa sitä hyllyssä"


      • Amisesa
        hhgfgjkoorrd kirjoitti:

        Ennakot? Pesut? Talli? Mid vid sä horiset? Luoja miten helvetissä sä olet päässy noilla aivoilla eläkeikään?

        Nämä pankkiautomaatit ja muut urpot ovat parhaita nykyisen järjestelmän puolestapuhujia.Suomi ei kaipaa enää yhtään etukäteen varmaan konkurssiin päätyvää yrittäjää.Ei taksiala,eikä mikän muukaan.Parempi vaan käuydä se amis loppuun ja koittaa sitten pärjäillä jotenkin.Tsemppiä teille kaikille!Ja hei,ainahan voitte suoltaa noita älyn riemuvoittoja tänne.Piristää päivää kun huomaa että asiat on omalla kohdalla sittenkin ihan hyvin.Kiitos.


      • Lopettava isäntä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mielummin kyydittää halvalla, kuin seistä paikoillaan kalliilla.

        Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h

        Palkkaa ei yrittäjä koskaan saa, muista tämä. Yrittäjällä EI OLE palkkatuloja, eikä sen palkan maksajaa, joka sen tilillesi säännöllisesti maksaa. Millään lupauksilla ja laskennalla et voi tietää tulojasi. Eilen kuskini ajoi kymmenen tuntia, sai kassaan 180€, tästä pois kulut, niin jo laskelmasi heitti kuperkeikkaa.

        Tule ajamaan halvalla, saatat oppia kantapään kautta jotakin....:)


      • Lopettava isäntä
        hhgfgjkoorrd kirjoitti:

        Ennakot? Pesut? Talli? Mid vid sä horiset? Luoja miten helvetissä sä olet päässy noilla aivoilla eläkeikään?

        Etkö maksa veroennakoit, pese ja huollata autoasi, et osta uutta autoa, etkä maksa ALV:tä? Luuletkos, että koko kassa jää käytettäväksi? Kysynkin, pääsetkö noilla aivoilla edes isännäksi?


      • hhgfgjkoorrd
        Lopettava isäntä kirjoitti:

        Etkö maksa veroennakoit, pese ja huollata autoasi, et osta uutta autoa, etkä maksa ALV:tä? Luuletkos, että koko kassa jää käytettäväksi? Kysynkin, pääsetkö noilla aivoilla edes isännäksi?

        0 tuloksella ennakot tulee takas. Hoida kirjanpitäjä ketä osaa hommansa ja pesen itse autoni. Tallia ei todella tarvitse huollot kuuluu takuuseen sekä soppariin ja alvstä ei kukaan sanonut mitään mutta onhan sulla alv vähennyksiä myös? Voithan sä sisällyttää vaikka koko sukus laskut noihin sun menoihin mutta turha lässyttää että ei rahat riitä jos kaikki pitää saada.


      • Huollot takuuseen...
        hhgfgjkoorrd kirjoitti:

        0 tuloksella ennakot tulee takas. Hoida kirjanpitäjä ketä osaa hommansa ja pesen itse autoni. Tallia ei todella tarvitse huollot kuuluu takuuseen sekä soppariin ja alvstä ei kukaan sanonut mitään mutta onhan sulla alv vähennyksiä myös? Voithan sä sisällyttää vaikka koko sukus laskut noihin sun menoihin mutta turha lässyttää että ei rahat riitä jos kaikki pitää saada.

        0 tuloksella ennakot takas?Nyt on asioista otettu selvää.Tervetuloa yrittäjäksi,sinulla on menestyksekäs ura edessä!Mitä muuta?Neste maksaa sinun polttoaineet,ja valtionkonttori palkat?Huollot takuuseen?Olen luullut että Suomessa on oppivelvollisuus,mutta tämä Spede kumoaa kyllä kiistatta luuloni.


      • Lopettava isäntä kirjoitti:

        Palkkaa ei yrittäjä koskaan saa, muista tämä. Yrittäjällä EI OLE palkkatuloja, eikä sen palkan maksajaa, joka sen tilillesi säännöllisesti maksaa. Millään lupauksilla ja laskennalla et voi tietää tulojasi. Eilen kuskini ajoi kymmenen tuntia, sai kassaan 180€, tästä pois kulut, niin jo laskelmasi heitti kuperkeikkaa.

        Tule ajamaan halvalla, saatat oppia kantapään kautta jotakin....:)

        Johan sanoin että voisin heti tulla ajamaan 1,1 eurolla kilsa, mutta jos teen sen nyt, niin sakkoa pukkaa.


      • urpoja riittåå
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Johan sanoin että voisin heti tulla ajamaan 1,1 eurolla kilsa, mutta jos teen sen nyt, niin sakkoa pukkaa.

        Pmaatti miten ois 50centti km silloin ois vielä enemmän tai jos maksaisit kyyditettäville. Silloin riittäis työttömlä mitä kuskailla.


      • urpoja riittåå kirjoitti:

        Pmaatti miten ois 50centti km silloin ois vielä enemmän tai jos maksaisit kyyditettäville. Silloin riittäis työttömlä mitä kuskailla.

        Jos ajaisin 50c/km ei se riittäisi kuin auton kuluihin, ei jäisi palkkaa lainkaan


      • dfgrtjhykluiöo
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Jos ajaisin 50c/km ei se riittäisi kuin auton kuluihin, ei jäisi palkkaa lainkaan

        Itse asiassa taksin keskimääräinen kilometrituotto on monilla paikkakunnilla alle tuon mainitsemasi 1,10€/km. Taksi kun ajaa pääsääntöisesti toiseen suuntaan ilmaiseksi.
        Minullekin riittäisi tuo kilometrihinta oikein hyvin jos sen saisi kaikista ajetuista kilometreistä. Itse asiassa riittäisi jos saisin sen edes 70%:ta kilometreistä tuon summan.

        Maksettuja kilometrejä kaikista ajetuista on ainakin minun autossa noin 50%. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä että ihmiset liikkuu tiettyinä kellonaikoina samoihin suuntiin, eikä paluukyydeille ole mahdollisuutta koska kenelläkään ei ole tarvetta liikkua toiseen suuntaan. Teoriassa kaikki näyttää paljon valoisammalta kuin asiat oikeasti ovatkaan.


      • dfgrtjhykluiöo kirjoitti:

        Itse asiassa taksin keskimääräinen kilometrituotto on monilla paikkakunnilla alle tuon mainitsemasi 1,10€/km. Taksi kun ajaa pääsääntöisesti toiseen suuntaan ilmaiseksi.
        Minullekin riittäisi tuo kilometrihinta oikein hyvin jos sen saisi kaikista ajetuista kilometreistä. Itse asiassa riittäisi jos saisin sen edes 70%:ta kilometreistä tuon summan.

        Maksettuja kilometrejä kaikista ajetuista on ainakin minun autossa noin 50%. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä että ihmiset liikkuu tiettyinä kellonaikoina samoihin suuntiin, eikä paluukyydeille ole mahdollisuutta koska kenelläkään ei ole tarvetta liikkua toiseen suuntaan. Teoriassa kaikki näyttää paljon valoisammalta kuin asiat oikeasti ovatkaan.

        Siis asiakas maksaisi 1,1€/km ja ajot joissa asiakas ei olisi kyydissä oli mun päävaiva


      • hyvää päivää vaan
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Johan sanoin että voisin heti tulla ajamaan 1,1 eurolla kilsa, mutta jos teen sen nyt, niin sakkoa pukkaa.

        Mutta mulle et tuu kuskina ajamaan, vaikka maksan sulle auton, polttoaineen,vakuutukset ,mittarit ja muut pelit ja liksaa 0,77 eur kilsa.
        Tää mua aina jaksaa hymyilyttää: täällä äijät parkuu oman luvan perään, ja tekee utopistisia laskelmia, vaikka periaatteessa saavat renkinä jo nyt ihan sen saman rahan.


      • ffhfhj
        Huollot takuuseen... kirjoitti:

        0 tuloksella ennakot takas?Nyt on asioista otettu selvää.Tervetuloa yrittäjäksi,sinulla on menestyksekäs ura edessä!Mitä muuta?Neste maksaa sinun polttoaineet,ja valtionkonttori palkat?Huollot takuuseen?Olen luullut että Suomessa on oppivelvollisuus,mutta tämä Spede kumoaa kyllä kiistatta luuloni.

        0 tuloksella ennakot takas, ja erikoistarjouksena 2015 uusille yrittäjille: jos menee miinukselle, niin valtio maksaa teille veroa, ja kirjanpitäjä pesee auton.


      • hyvää päivää vaan kirjoitti:

        Mutta mulle et tuu kuskina ajamaan, vaikka maksan sulle auton, polttoaineen,vakuutukset ,mittarit ja muut pelit ja liksaa 0,77 eur kilsa.
        Tää mua aina jaksaa hymyilyttää: täällä äijät parkuu oman luvan perään, ja tekee utopistisia laskelmia, vaikka periaatteessa saavat renkinä jo nyt ihan sen saman rahan.

        Mun laskema oli todellinen, laskin mukaan kaikki kulut TARKKAAN, työnantajamaksut yms...

        No taksikuskithan tästä suuttui ja heitti lukuja vain hatusta mitä ne kulut ovat


      • en ymmärrä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mun laskema oli todellinen, laskin mukaan kaikki kulut TARKKAAN, työnantajamaksut yms...

        No taksikuskithan tästä suuttui ja heitti lukuja vain hatusta mitä ne kulut ovat

        euron kilsalla saisit stadissa 100-150 10 tunnissa miinus kulut kannattais vaan ajella sitä kuorma-autoa.


      • en ymmärrä kirjoitti:

        euron kilsalla saisit stadissa 100-150 10 tunnissa miinus kulut kannattais vaan ajella sitä kuorma-autoa.

        noin 30-40 kilsaa tunnissa maksavia asiakkaita, eli palkkaa jäisi tunnissa 13,5-18€.. jollain keikoilla tietenkin enemmänkin... Eli hinnalla 1,1€/km jäisi palkkaa varten työnantajakulujen jälkeen 0,45€/km

        Matematiikka on helppoa, paitsi jos on taksikuski ja pitää vääristellä lukuja


      • pelkkkä automaatti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        noin 30-40 kilsaa tunnissa maksavia asiakkaita, eli palkkaa jäisi tunnissa 13,5-18€.. jollain keikoilla tietenkin enemmänkin... Eli hinnalla 1,1€/km jäisi palkkaa varten työnantajakulujen jälkeen 0,45€/km

        Matematiikka on helppoa, paitsi jos on taksikuski ja pitää vääristellä lukuja

        Työnantajakulujen?? Luulin ,että ajaisit itse .


      • rallikuski.
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        noin 30-40 kilsaa tunnissa maksavia asiakkaita, eli palkkaa jäisi tunnissa 13,5-18€.. jollain keikoilla tietenkin enemmänkin... Eli hinnalla 1,1€/km jäisi palkkaa varten työnantajakulujen jälkeen 0,45€/km

        Matematiikka on helppoa, paitsi jos on taksikuski ja pitää vääristellä lukuja

        Koitappa ajella 80 km/h keskinopeudella Helsingin keskustassa. (jos takaisin ajat tyhjänä)


      • Vwroa verolle
        ffhfhj kirjoitti:

        0 tuloksella ennakot takas, ja erikoistarjouksena 2015 uusille yrittäjille: jos menee miinukselle, niin valtio maksaa teille veroa, ja kirjanpitäjä pesee auton.

        Öh. Ei kai tällä järjellä edes taksin puikkoihi?


      • pelkkkä automaatti kirjoitti:

        Työnantajakulujen?? Luulin ,että ajaisit itse .

        Ei sitä yrittäjäkään voi suoraan kaikkia omia kuluja firman tililtä ottaa, ainakaan kauhean pitkää aikaa

        Ja työnantajakulut ovat mun tapauksessa:


        Työeläkemaksu 0,1044€

        Sosiaaliturvamaksu 0,0120€

        Työttömyysvakuutusmaksu 0,0042

        Ja noiden jälkeen käteen jää siis se palkka josta vähennetään verot yms. eli se normaaliin tapaan ilmoitettu tuntipalkka, ihan kuten vaikkapa kaupan kassalla


      • KameliKameli
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Siis asiakas maksaisi 1,1€/km ja ajot joissa asiakas ei olisi kyydissä oli mun päävaiva

        Paljonko olet sitten laskenut että auton täytyisi saada maksettuja kilometrejä, eli liikevaihtoa? kuukaudessa ja vuodessa?

        Avataan tätä luvuiksi ESAn lukuja odotellessa. Montahan vuotta se aikoo laskea niitä...


      • klndfölnlkö
        rallikuski. kirjoitti:

        Koitappa ajella 80 km/h keskinopeudella Helsingin keskustassa. (jos takaisin ajat tyhjänä)

        Toki tämä on viihdyttävää, mutta ei ehkä kannata ihan loputtomiin tätä trollia ruokkia. Sitä tosiaan ihmettelen, että miksi se ei aja jo nykyisellään taksia kun saisi enemmän kuin mihin on "heti valmis" omalla autolla eikä tarvitsisi huolehtia kalustosta. No järki se on trollillakin toki.


      • totuus esiin vain
        klndfölnlkö kirjoitti:

        Toki tämä on viihdyttävää, mutta ei ehkä kannata ihan loputtomiin tätä trollia ruokkia. Sitä tosiaan ihmettelen, että miksi se ei aja jo nykyisellään taksia kun saisi enemmän kuin mihin on "heti valmis" omalla autolla eikä tarvitsisi huolehtia kalustosta. No järki se on trollillakin toki.

        Eikös trolli olisi parempi pummata faktoilla, kuten teinkin?

        Vai mitä .. ?


      • rtyuiyopiuyt
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei sitä yrittäjäkään voi suoraan kaikkia omia kuluja firman tililtä ottaa, ainakaan kauhean pitkää aikaa

        Ja työnantajakulut ovat mun tapauksessa:


        Työeläkemaksu 0,1044€

        Sosiaaliturvamaksu 0,0120€

        Työttömyysvakuutusmaksu 0,0042

        Ja noiden jälkeen käteen jää siis se palkka josta vähennetään verot yms. eli se normaaliin tapaan ilmoitettu tuntipalkka, ihan kuten vaikkapa kaupan kassalla

        Avaa pikkasen noita kuluprosentteja, eli kuinka päädyit noihin lukuihin?


      • rtyuiop9
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        noin 30-40 kilsaa tunnissa maksavia asiakkaita, eli palkkaa jäisi tunnissa 13,5-18€.. jollain keikoilla tietenkin enemmänkin... Eli hinnalla 1,1€/km jäisi palkkaa varten työnantajakulujen jälkeen 0,45€/km

        Matematiikka on helppoa, paitsi jos on taksikuski ja pitää vääristellä lukuja

        Et sä pysty saamaan maksavia asiakkaita niin paljoa että pystyisit ajamaan koko ajan 30-40km maksava asiakas kyydissä. Se ei vain onnistu. Asiakkaita ei vain ole jo pelkästään sen takia että ihmisillä ei ole koko ajan tarvetta liikkua. PK seudun arki liikenteessä 30-40 kilometrin eteneminen tunnissa on muutenkin välillä melko haasteellista, saati sitten niin että maksaja olisi koko ajan kyydissä.

        Teoriassa asia varmaan on noin kuin sen olet ajatellut, käytäntö vain on toinen.
        Tuo hinta kyllä riittää jos ajaa vain maantietä ilman liikennevaloja ja muuta liikennettä, mielummin maksaja kyydissä molempiin suuntiin, mikä sekin on vain teoriaa.


      • 5+1
        totuus esiin vain kirjoitti:

        Eikös trolli olisi parempi pummata faktoilla, kuten teinkin?

        Vai mitä .. ?

        Ei se välitä faktoista. Samat faktat on käyty jo monessa ketjussa läpi aikaa sitten. Sen takia kyseessä onkin trolli.


      • rtyuiop9 kirjoitti:

        Et sä pysty saamaan maksavia asiakkaita niin paljoa että pystyisit ajamaan koko ajan 30-40km maksava asiakas kyydissä. Se ei vain onnistu. Asiakkaita ei vain ole jo pelkästään sen takia että ihmisillä ei ole koko ajan tarvetta liikkua. PK seudun arki liikenteessä 30-40 kilometrin eteneminen tunnissa on muutenkin välillä melko haasteellista, saati sitten niin että maksaja olisi koko ajan kyydissä.

        Teoriassa asia varmaan on noin kuin sen olet ajatellut, käytäntö vain on toinen.
        Tuo hinta kyllä riittää jos ajaa vain maantietä ilman liikennevaloja ja muuta liikennettä, mielummin maksaja kyydissä molempiin suuntiin, mikä sekin on vain teoriaa.

        Olen laskenut mukaan sen että joskus ei ole asiakkaita lainkaan, joskus voidaan joutua tekemään paluukyyti jopa 100 kilsan päästä "ilmaiseksi"

        Mutta totuus on se, että halvat hinnat = enemmän asiakkaita.

        Itse en käytä taksia nykyjään, koska hinnat on törkeän suuret, kuljen omalla autolla, polkupyörällä tai kävellen

        Ja tuo että olisi "lähes aina asiakas kyydissä" vaatisi nettivarausjärestelmän josta varattaisi kyyti ja näkisi lähinnä omaa toivetta olevat vapaat autot silloin... Mutta tuo vaatisi vaikkapa 5 eurotaksia, ja tuollainen nettivarausjärjestelmä maksaisi 200€/kk

        Eli jos haluisin kyydin vaikkapa 8:00 keskustasta satamaan, niin nettivaraus voisi ehdottaa kyytiä 7:50 ja 8:15, koska siihen aikaan olisi auto vapautunut lähistöllä. Samaten varausjärjestelmä päättelisi että auto on vapaana satamassa noin 10 minuttia lähdön jälkeen, ja osaisi tarjota tätä autoa jollekin joka haluaa vähän samaan aikaan kyytiä sataman hollilta. Eli periaatteessa tuollaisella varausjärjestelmällä voisi joskus olla jopa koko auton päivän ajoreitti ja aikataulut tiedossa. Tosin noihin pitää antaa väljää, joten väkisinkin tulee luppoaikaa hieman. Mutta ideana melko toimiva, joskin kallis ylläpitää


      • hyviä pointteja sull
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Olen laskenut mukaan sen että joskus ei ole asiakkaita lainkaan, joskus voidaan joutua tekemään paluukyyti jopa 100 kilsan päästä "ilmaiseksi"

        Mutta totuus on se, että halvat hinnat = enemmän asiakkaita.

        Itse en käytä taksia nykyjään, koska hinnat on törkeän suuret, kuljen omalla autolla, polkupyörällä tai kävellen

        Ja tuo että olisi "lähes aina asiakas kyydissä" vaatisi nettivarausjärestelmän josta varattaisi kyyti ja näkisi lähinnä omaa toivetta olevat vapaat autot silloin... Mutta tuo vaatisi vaikkapa 5 eurotaksia, ja tuollainen nettivarausjärjestelmä maksaisi 200€/kk

        Eli jos haluisin kyydin vaikkapa 8:00 keskustasta satamaan, niin nettivaraus voisi ehdottaa kyytiä 7:50 ja 8:15, koska siihen aikaan olisi auto vapautunut lähistöllä. Samaten varausjärjestelmä päättelisi että auto on vapaana satamassa noin 10 minuttia lähdön jälkeen, ja osaisi tarjota tätä autoa jollekin joka haluaa vähän samaan aikaan kyytiä sataman hollilta. Eli periaatteessa tuollaisella varausjärjestelmällä voisi joskus olla jopa koko auton päivän ajoreitti ja aikataulut tiedossa. Tosin noihin pitää antaa väljää, joten väkisinkin tulee luppoaikaa hieman. Mutta ideana melko toimiva, joskin kallis ylläpitää

        Hyvä idea ja ei mitenkään kallis ylläpitää. Ainoa asia minkä unohdit oli asiakkaat. Se taas tarkottaisi taksimäärien lisäämistä ja kyytien vähenemistä. En mä viitti tuntia odotella, jos kävelen kotiin 45 minuutissa. Ymmärrätkö yskän?

        Tosin sekin on harmittavaa, koska parempi olisi että molemmat osapuolet voittaisivat.


      • Ihan varmasti!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mielummin kyydittää halvalla, kuin seistä paikoillaan kalliilla.

        Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h

        Vastausta nimimerkille pankkiautomaatti:

        "Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h"

        Varmasti ajatkin ensimmäisen kuukauden tai kaksi mutta odotahan kun postiluukustasi ropsahtaa Lopettavan isännän mainitsemat pakolliset laskut (jotka täytyy valitettavasti maksaa jos meinaa tällä alalla liiketoimintaa pyörittää), niin pääset neuvottelemaan ulosottomiehen kanssa kenenkä avain käy ensi viikolla asuntosi lukkoon!

        Tässä jälleen kerran esimerkki siitä kuinka ihmisillä on tarve ruveta pätemään asioista mistä he eivät mitään tiedä!


      • hyviä pointteja sull kirjoitti:

        Hyvä idea ja ei mitenkään kallis ylläpitää. Ainoa asia minkä unohdit oli asiakkaat. Se taas tarkottaisi taksimäärien lisäämistä ja kyytien vähenemistä. En mä viitti tuntia odotella, jos kävelen kotiin 45 minuutissa. Ymmärrätkö yskän?

        Tosin sekin on harmittavaa, koska parempi olisi että molemmat osapuolet voittaisivat.

        Jos kävelet kotiin 45 minutissa, on matkaa ehkä noin 5 kilsaa, mun kyydissä maksaisi sen 5,5€...


      • Ihan varmasti! kirjoitti:

        Vastausta nimimerkille pankkiautomaatti:

        "Ja johan olen luvannut ja laskenut että voin ajaa 1,1€/km sisältäen kaikki kulut, ja silti tulee tuntipalkkaa 10-20€/h"

        Varmasti ajatkin ensimmäisen kuukauden tai kaksi mutta odotahan kun postiluukustasi ropsahtaa Lopettavan isännän mainitsemat pakolliset laskut (jotka täytyy valitettavasti maksaa jos meinaa tällä alalla liiketoimintaa pyörittää), niin pääset neuvottelemaan ulosottomiehen kanssa kenenkä avain käy ensi viikolla asuntosi lukkoon!

        Tässä jälleen kerran esimerkki siitä kuinka ihmisillä on tarve ruveta pätemään asioista mistä he eivät mitään tiedä!

        Olen laskenut mukaan auton kulut, työnantajakulut, verot, eläkemaksut yms.

        Enkä vain kuten taksikuski "se on kannattamatonta, piste"


      • jotain järkeä tähän
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Jos kävelet kotiin 45 minutissa, on matkaa ehkä noin 5 kilsaa, mun kyydissä maksaisi sen 5,5€...

        Ei se parin euron säästö pakkasella kiinnosta, vaan koska on aikaisemmin ja mukavammin kotona. Tosin tämä ei taas päde kokonaisvaltaisesti. Ala joka yrittää keinotekoista tekohengitystä vähentämällä työntekijöitä, niin eihän sen hullumpaa ajatusta voi olla. Töitä ei saada hoidettua ajoissa ja lääkkeeksi ehdotetaan työntekijöiden vähentämistä?

        Mutta sun ehdotuksessa on järkeä ja jos se yhdistettäisiin siihen että kaikki saisivat vapaasti ajaa miten tahtovat, niin silloin myös asiakkaat olisivat otettuna huomioon.

        Tämä ei vielä tarkottaisi mitään hukabaloo hinnoittelua. Olen minäkin mennyt pizzeriaan missä mies väitti kirkkain silmin, että yrittämään ei pysty myymättä 25 euron pitsoja. Ja kuulemma kaikki muut ovat huijareita ja valehtelevat verottajalle.

        Tiedä sitten ..


      • jotain järkeä tähän kirjoitti:

        Ei se parin euron säästö pakkasella kiinnosta, vaan koska on aikaisemmin ja mukavammin kotona. Tosin tämä ei taas päde kokonaisvaltaisesti. Ala joka yrittää keinotekoista tekohengitystä vähentämällä työntekijöitä, niin eihän sen hullumpaa ajatusta voi olla. Töitä ei saada hoidettua ajoissa ja lääkkeeksi ehdotetaan työntekijöiden vähentämistä?

        Mutta sun ehdotuksessa on järkeä ja jos se yhdistettäisiin siihen että kaikki saisivat vapaasti ajaa miten tahtovat, niin silloin myös asiakkaat olisivat otettuna huomioon.

        Tämä ei vielä tarkottaisi mitään hukabaloo hinnoittelua. Olen minäkin mennyt pizzeriaan missä mies väitti kirkkain silmin, että yrittämään ei pysty myymättä 25 euron pitsoja. Ja kuulemma kaikki muut ovat huijareita ja valehtelevat verottajalle.

        Tiedä sitten ..

        Jos en pystyisi hoitamaan sun kuljetusta, olisi menossa muu kuljetus josta saa rahaa. Mutta totuus on se että halvemmat hinnat lisää asiakkaita.

        Esim. ensi yönä takseilla on varmana hyvin hiljaista. Kumpi on kannattavampaa A olla tolpalla 20 minuttia tienaamatta mitään B viedä minut kaarinaan 11 eurolla (10km/20 min)


      • 15+11
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Olen laskenut mukaan auton kulut, työnantajakulut, verot, eläkemaksut yms.

        Enkä vain kuten taksikuski "se on kannattamatonta, piste"

        Et ole laskenut. Väität laskeneesi, mutta koska laskelmasi perustuu taustaolettamuksiin, jotka eivät voi toteutua (kuten se, että ajat jatkuvasti asiakas kyydissä ja suunnilleen korkeinta sallittua nopeutta), ei niillä ole mitään arvoa. Tämän toki kaikki tiedämme tällä palstalla.

        Jos haluat väittää laskeneesi, niin näytä sitten laskelmasi. Ei luulisi olevan vaikeaa ja päästäisiin kaikki samalle aallonpituudelle. Kyllä taksinkuljettajatkin matematiikkaa uskovat, jos todistat yhtälösi toimivan.


      • 15+11 kirjoitti:

        Et ole laskenut. Väität laskeneesi, mutta koska laskelmasi perustuu taustaolettamuksiin, jotka eivät voi toteutua (kuten se, että ajat jatkuvasti asiakas kyydissä ja suunnilleen korkeinta sallittua nopeutta), ei niillä ole mitään arvoa. Tämän toki kaikki tiedämme tällä palstalla.

        Jos haluat väittää laskeneesi, niin näytä sitten laskelmasi. Ei luulisi olevan vaikeaa ja päästäisiin kaikki samalle aallonpituudelle. Kyllä taksinkuljettajatkin matematiikkaa uskovat, jos todistat yhtälösi toimivan.

        Olen laskenut mukaan auton kulut, työnantajakulut, verot, eläkemaksut yms.

        Enkä vain kuten taksikuski "se on kannattamatonta, piste" "työntajakulut on 1,5 kertaa palkka"

        No kuten sanottu, nyt homma ei vain toimi, sakkoa tulee jos lähden ajamaan tohon hintaan.

        Ja olen laskenut että tunnissa on kyydissä 30-40 kilsan ajan maksava asiakas, en että kokoajan ajetaan motarilla asiakas kyydissä


      • rtyuilofdgty
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Olen laskenut mukaan sen että joskus ei ole asiakkaita lainkaan, joskus voidaan joutua tekemään paluukyyti jopa 100 kilsan päästä "ilmaiseksi"

        Mutta totuus on se, että halvat hinnat = enemmän asiakkaita.

        Itse en käytä taksia nykyjään, koska hinnat on törkeän suuret, kuljen omalla autolla, polkupyörällä tai kävellen

        Ja tuo että olisi "lähes aina asiakas kyydissä" vaatisi nettivarausjärestelmän josta varattaisi kyyti ja näkisi lähinnä omaa toivetta olevat vapaat autot silloin... Mutta tuo vaatisi vaikkapa 5 eurotaksia, ja tuollainen nettivarausjärjestelmä maksaisi 200€/kk

        Eli jos haluisin kyydin vaikkapa 8:00 keskustasta satamaan, niin nettivaraus voisi ehdottaa kyytiä 7:50 ja 8:15, koska siihen aikaan olisi auto vapautunut lähistöllä. Samaten varausjärjestelmä päättelisi että auto on vapaana satamassa noin 10 minuttia lähdön jälkeen, ja osaisi tarjota tätä autoa jollekin joka haluaa vähän samaan aikaan kyytiä sataman hollilta. Eli periaatteessa tuollaisella varausjärjestelmällä voisi joskus olla jopa koko auton päivän ajoreitti ja aikataulut tiedossa. Tosin noihin pitää antaa väljää, joten väkisinkin tulee luppoaikaa hieman. Mutta ideana melko toimiva, joskin kallis ylläpitää

        Tämä on toki toteutettavissa, vastaavia reititysohjelmistoja on ihan myynnissä ja käytössä. Toimii vallan mainiosti jossakin pakettikuljetuksissa mutta ei ihmisten kuljetuksissa. Ihmisillä kun on ns. oma tahto, eli hän saattaa muuttaa suunnitelmiaan matkan aikana, pysähtyä apteekkiin tai ärrälle, jolloin reititys kusee heti.

        Tuo mainitsemasi ei edes ole mikään uusi keksintö. Tuota on kokeiltu keski-uudellamaalla useamman vuoden ajan muistaakseni 97-04 välisenä aikana. Homma toimi nimellä SAMPOLIIKENNE. Operaattorina toimi Korsisaariyhtiöt ja taksit suoritti ajamisen. Ajatus oli yhtä idealistinen ja kuvitelmat ruusuisia. Käytännössä homma ei vain toiminut ja hanke tuottikin tappiota joka ikinen toimintavuosi.
        Sampoliikenteessä asiakas teki varauksen ja ilmoitti haluamansa lähtöajan. järjestelmä vastaavasti tarjosi jotakin aikaa joka mahdollisesti sopisi reittiin paremmin.

        Sampoliikenteen toiminta-alueella asui noin 150 000 ihmistä mutta homma ei kannattanut koskaan vaikka kyytiä tarjottiin hintaan 2-10€ matkan pituudesta riippuen. Jotta systeemiin olisi saatu enemmän asiakasmassaa, kaupunki hiillosti vammaispalvelun asiakkaita puoli väkisin Sampoliikenteen asiakkaiksi, samoin koulukyytejä. Siltikään sitä ei saatu kannattavaksi.

        Toistan edelleen että ihmisten kuljettaminen on eri asia kuin pakettien kuljettaminen.


      • rtyuilofdgty kirjoitti:

        Tämä on toki toteutettavissa, vastaavia reititysohjelmistoja on ihan myynnissä ja käytössä. Toimii vallan mainiosti jossakin pakettikuljetuksissa mutta ei ihmisten kuljetuksissa. Ihmisillä kun on ns. oma tahto, eli hän saattaa muuttaa suunnitelmiaan matkan aikana, pysähtyä apteekkiin tai ärrälle, jolloin reititys kusee heti.

        Tuo mainitsemasi ei edes ole mikään uusi keksintö. Tuota on kokeiltu keski-uudellamaalla useamman vuoden ajan muistaakseni 97-04 välisenä aikana. Homma toimi nimellä SAMPOLIIKENNE. Operaattorina toimi Korsisaariyhtiöt ja taksit suoritti ajamisen. Ajatus oli yhtä idealistinen ja kuvitelmat ruusuisia. Käytännössä homma ei vain toiminut ja hanke tuottikin tappiota joka ikinen toimintavuosi.
        Sampoliikenteessä asiakas teki varauksen ja ilmoitti haluamansa lähtöajan. järjestelmä vastaavasti tarjosi jotakin aikaa joka mahdollisesti sopisi reittiin paremmin.

        Sampoliikenteen toiminta-alueella asui noin 150 000 ihmistä mutta homma ei kannattanut koskaan vaikka kyytiä tarjottiin hintaan 2-10€ matkan pituudesta riippuen. Jotta systeemiin olisi saatu enemmän asiakasmassaa, kaupunki hiillosti vammaispalvelun asiakkaita puoli väkisin Sampoliikenteen asiakkaiksi, samoin koulukyytejä. Siltikään sitä ei saatu kannattavaksi.

        Toistan edelleen että ihmisten kuljettaminen on eri asia kuin pakettien kuljettaminen.

        Kuten sanoin.

        Henkilö tilaisi netistä kuljetuksen esim. Satamasta kadulta 1. linja runosmäkeen muntterintielle.

        Hän laittaisi toiveeksi vaikkapa 19:30.

        Sitten järjestelmä katsoisi mitkä autot vapautuu lähinnä satamaa lähinnä 19:30, ja millä on vapaata niin paljon että riittää että auto vapautuu Runosmäessä 20:00...

        Löytyy auto mikä vapautuu 19:30 messukeskuksen kohdalla

        Auto mikä vapautuu 19:00 turun keskustassa

        Asiakkaalle siis ehdotetaan 19:45 ja 19:20.

        Asiakas valitsee sopivan kyydin, ja maksaa sen suoraan tilattaessa kilsojen mukaan.

        Satamassa sitten viimeistään 19:45 tai 19:20 on auto paikalla

        Ja juuri siksi koska kyseessä on liikenne, on aikatauluihin pakko laittaa reilusti väljää, muuten meinaan jos yksi keikka "kusee" niin se vaikuttaa seuraavaan, ja seuraavaan jne. vaikea sitä on ajamalla aikaa kuroa kiinni.

        Ja jos asiakas haluisi kyydin apteekkiin, hän varaisi sen, ja uuden kyydin siitä kotiin. Suurella todennäköisyydellä (koska on tehty väljät aikataulut) olisi tulos se että kuljetuspalvelun auto odottaisi apteekin edessä sen 20 minsaa. Tosin koska tietokoneet laskee tuon homman "kannattavuuden" niin saattaisi olla että auto vaihtuisi välissä, niin tulisi 1 minutti vähemmän palkatonta, tietokoneelle kun on pakko antaa "toleranssit"


      • 6+1
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Olen laskenut mukaan auton kulut, työnantajakulut, verot, eläkemaksut yms.

        Enkä vain kuten taksikuski "se on kannattamatonta, piste" "työntajakulut on 1,5 kertaa palkka"

        No kuten sanottu, nyt homma ei vain toimi, sakkoa tulee jos lähden ajamaan tohon hintaan.

        Ja olen laskenut että tunnissa on kyydissä 30-40 kilsan ajan maksava asiakas, en että kokoajan ajetaan motarilla asiakas kyydissä

        Et ole laskenut. Mitään laskelmaa et ole esittänyt.


      • 1+6
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Olen laskenut mukaan auton kulut, työnantajakulut, verot, eläkemaksut yms.

        Enkä vain kuten taksikuski "se on kannattamatonta, piste" "työntajakulut on 1,5 kertaa palkka"

        No kuten sanottu, nyt homma ei vain toimi, sakkoa tulee jos lähden ajamaan tohon hintaan.

        Ja olen laskenut että tunnissa on kyydissä 30-40 kilsan ajan maksava asiakas, en että kokoajan ajetaan motarilla asiakas kyydissä

        40 km tunnissa asiakas kyydissä tarkoittaisi koko tunnin 40 km/h nopeudella ajamista ja sen asiakkaan pitäisi olla tosiaan koko ajan kyydissä. Kumpikin on mahdotonta kaupunkiliikenteessä.


      • 1+6 kirjoitti:

        40 km tunnissa asiakas kyydissä tarkoittaisi koko tunnin 40 km/h nopeudella ajamista ja sen asiakkaan pitäisi olla tosiaan koko ajan kyydissä. Kumpikin on mahdotonta kaupunkiliikenteessä.

        30-40km tunnissa maksava asiakas kyydissä...


      • öfopöjrfö
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        30-40km tunnissa maksava asiakas kyydissä...

        Kannattaa ajaa 50-60 km tunnissa maksava asiakas kyydissä. Huomattavasti parempaa bisnestä.


      • öfopöjrfö kirjoitti:

        Kannattaa ajaa 50-60 km tunnissa maksava asiakas kyydissä. Huomattavasti parempaa bisnestä.

        Ei välttämättä, tuolla nopeudella kyyti on usein isoa tietä pitkin kauemmas, joten se (ehkä) ilmainen paluukyyti on pidempi


      • ...
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kuten sanoin.

        Henkilö tilaisi netistä kuljetuksen esim. Satamasta kadulta 1. linja runosmäkeen muntterintielle.

        Hän laittaisi toiveeksi vaikkapa 19:30.

        Sitten järjestelmä katsoisi mitkä autot vapautuu lähinnä satamaa lähinnä 19:30, ja millä on vapaata niin paljon että riittää että auto vapautuu Runosmäessä 20:00...

        Löytyy auto mikä vapautuu 19:30 messukeskuksen kohdalla

        Auto mikä vapautuu 19:00 turun keskustassa

        Asiakkaalle siis ehdotetaan 19:45 ja 19:20.

        Asiakas valitsee sopivan kyydin, ja maksaa sen suoraan tilattaessa kilsojen mukaan.

        Satamassa sitten viimeistään 19:45 tai 19:20 on auto paikalla

        Ja juuri siksi koska kyseessä on liikenne, on aikatauluihin pakko laittaa reilusti väljää, muuten meinaan jos yksi keikka "kusee" niin se vaikuttaa seuraavaan, ja seuraavaan jne. vaikea sitä on ajamalla aikaa kuroa kiinni.

        Ja jos asiakas haluisi kyydin apteekkiin, hän varaisi sen, ja uuden kyydin siitä kotiin. Suurella todennäköisyydellä (koska on tehty väljät aikataulut) olisi tulos se että kuljetuspalvelun auto odottaisi apteekin edessä sen 20 minsaa. Tosin koska tietokoneet laskee tuon homman "kannattavuuden" niin saattaisi olla että auto vaihtuisi välissä, niin tulisi 1 minutti vähemmän palkatonta, tietokoneelle kun on pakko antaa "toleranssit"

        Mä en kanssa usko siihen, että tietokonetta ei saataisi laskemaan näitä ajoja. Toleranssia vaatii kuten sanoit ja selitys ei ole sekään, että joku muu ei ole osannut asiaa hoitaa oikein.

        Jalkapallojoukkuieitakin on mennyt konkurssiin ja toiset taas tienaavat satoja miljoonia.
        Miten tätä nyt sitten pitäisi tulkita.

        Mutta taas kerran unohdit ne asiakkaat siinä mielessä, että mitäpä jos niitä vapaita ajoja ei ole siihen väliin? Myydäänkö ei oota?

        Itse tosin uskon, että jos kysyntä ja tarjonta saadaan kohdalleen, niin tätä ongelmaa ei enää ole .. vaan se johtuu juurikin tämän hetkisestä keinotekoisesta ja väkisin ylläpidetystä järjestelmästä.


      • fdgtyjuhi9
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kuten sanoin.

        Henkilö tilaisi netistä kuljetuksen esim. Satamasta kadulta 1. linja runosmäkeen muntterintielle.

        Hän laittaisi toiveeksi vaikkapa 19:30.

        Sitten järjestelmä katsoisi mitkä autot vapautuu lähinnä satamaa lähinnä 19:30, ja millä on vapaata niin paljon että riittää että auto vapautuu Runosmäessä 20:00...

        Löytyy auto mikä vapautuu 19:30 messukeskuksen kohdalla

        Auto mikä vapautuu 19:00 turun keskustassa

        Asiakkaalle siis ehdotetaan 19:45 ja 19:20.

        Asiakas valitsee sopivan kyydin, ja maksaa sen suoraan tilattaessa kilsojen mukaan.

        Satamassa sitten viimeistään 19:45 tai 19:20 on auto paikalla

        Ja juuri siksi koska kyseessä on liikenne, on aikatauluihin pakko laittaa reilusti väljää, muuten meinaan jos yksi keikka "kusee" niin se vaikuttaa seuraavaan, ja seuraavaan jne. vaikea sitä on ajamalla aikaa kuroa kiinni.

        Ja jos asiakas haluisi kyydin apteekkiin, hän varaisi sen, ja uuden kyydin siitä kotiin. Suurella todennäköisyydellä (koska on tehty väljät aikataulut) olisi tulos se että kuljetuspalvelun auto odottaisi apteekin edessä sen 20 minsaa. Tosin koska tietokoneet laskee tuon homman "kannattavuuden" niin saattaisi olla että auto vaihtuisi välissä, niin tulisi 1 minutti vähemmän palkatonta, tietokoneelle kun on pakko antaa "toleranssit"

        "Ja juuri siksi koska kyseessä on liikenne, on aikatauluihin pakko laittaa reilusti väljää, muuten meinaan jos yksi keikka "kusee" niin se vaikuttaa seuraavaan, ja seuraavaan jne. vaikea sitä on ajamalla aikaa kuroa kiinni."

        Just tämä tuo mukanaan sitä tehottomuutta jonka takia 30-40 maksettua kilometriä tunnissa on mahdoton.

        Miksi muuten et aloita tällaista toimintaa? Aikaisemmissa kirjoituksissa annoit ymmärtää että ajelisit 1,1€/km jos sinulla olisi auto. Tämä edellä kertomasi systeemi vaatii toimiakseen satoja autoja, eli ajatuksenasi olikin itseasiassa välitystoiminta.

        Välitystoiminta taas on vapaata liiketoimintaa, kunhan homma pyörii 24/7. Jos uskot bisnekseesi niin perusta tällainen taksinvälityspalvelu. Autoja saat siihen varmasti mukaan tarvittavan määrän koska tuottohan on hyvä ja ilmassa paljon tyytymättömyyttä nykyisiin keskuksiin..


      • ... kirjoitti:

        Mä en kanssa usko siihen, että tietokonetta ei saataisi laskemaan näitä ajoja. Toleranssia vaatii kuten sanoit ja selitys ei ole sekään, että joku muu ei ole osannut asiaa hoitaa oikein.

        Jalkapallojoukkuieitakin on mennyt konkurssiin ja toiset taas tienaavat satoja miljoonia.
        Miten tätä nyt sitten pitäisi tulkita.

        Mutta taas kerran unohdit ne asiakkaat siinä mielessä, että mitäpä jos niitä vapaita ajoja ei ole siihen väliin? Myydäänkö ei oota?

        Itse tosin uskon, että jos kysyntä ja tarjonta saadaan kohdalleen, niin tätä ongelmaa ei enää ole .. vaan se johtuu juurikin tämän hetkisestä keinotekoisesta ja väkisin ylläpidetystä järjestelmästä.

        Jokunen aika sitten koitin nettivarauksella varata ruotsin risteilyä. Ei ollut yhtään matkaa vapaana haluttuna aikana.

        Sama juttu vähän joka työpaikassa, vaikkapa parturilla, joskus ei ole asiakkaita juuri lainkaan, ja joskus sellainen ruuhka ettei ehdi palvelemaan kaikka halukkaita


      • fdgtyjuhi9 kirjoitti:

        "Ja juuri siksi koska kyseessä on liikenne, on aikatauluihin pakko laittaa reilusti väljää, muuten meinaan jos yksi keikka "kusee" niin se vaikuttaa seuraavaan, ja seuraavaan jne. vaikea sitä on ajamalla aikaa kuroa kiinni."

        Just tämä tuo mukanaan sitä tehottomuutta jonka takia 30-40 maksettua kilometriä tunnissa on mahdoton.

        Miksi muuten et aloita tällaista toimintaa? Aikaisemmissa kirjoituksissa annoit ymmärtää että ajelisit 1,1€/km jos sinulla olisi auto. Tämä edellä kertomasi systeemi vaatii toimiakseen satoja autoja, eli ajatuksenasi olikin itseasiassa välitystoiminta.

        Välitystoiminta taas on vapaata liiketoimintaa, kunhan homma pyörii 24/7. Jos uskot bisnekseesi niin perusta tällainen taksinvälityspalvelu. Autoja saat siihen varmasti mukaan tarvittavan määrän koska tuottohan on hyvä ja ilmassa paljon tyytymättömyyttä nykyisiin keskuksiin..

        "Miksi muuten et aloita tällaista toimintaa?"

        Jos alottaisin ajaan 1,1 eurolla/km yhdellä autolla, ilman mitään keskuksia tms. vaikkapa tänä illalla, niin äkkiä olisi kädessä 15 päiväsakkoa luvattomasta taksiliikenteen harjoittamisesta


      • johtotaso
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Jokunen aika sitten koitin nettivarauksella varata ruotsin risteilyä. Ei ollut yhtään matkaa vapaana haluttuna aikana.

        Sama juttu vähän joka työpaikassa, vaikkapa parturilla, joskus ei ole asiakkaita juuri lainkaan, ja joskus sellainen ruuhka ettei ehdi palvelemaan kaikka halukkaita

        Et sä tuosta voi lähteä vain puolustelemalla kantaasi, koska olen myöntänyt että olet 90% oikeassa. Kyllä kuitenkin palvelun tarjoajan täytyy vastata huutoon, tai muuten asiakkaat häipyvät. Asioita pitää pystyä kypsästi tarkastelemaan ja näkemään niiden kaikki vahvuudet ja heikkoudet.


      • itsestään selvyys
        johtotaso kirjoitti:

        Et sä tuosta voi lähteä vain puolustelemalla kantaasi, koska olen myöntänyt että olet 90% oikeassa. Kyllä kuitenkin palvelun tarjoajan täytyy vastata huutoon, tai muuten asiakkaat häipyvät. Asioita pitää pystyä kypsästi tarkastelemaan ja näkemään niiden kaikki vahvuudet ja heikkoudet.

        (heikkouksia sitten tietenkin parannetaan, jotta ne saadaan toimiviksi)


      • johtotaso kirjoitti:

        Et sä tuosta voi lähteä vain puolustelemalla kantaasi, koska olen myöntänyt että olet 90% oikeassa. Kyllä kuitenkin palvelun tarjoajan täytyy vastata huutoon, tai muuten asiakkaat häipyvät. Asioita pitää pystyä kypsästi tarkastelemaan ja näkemään niiden kaikki vahvuudet ja heikkoudet.

        Ootte te taksikuskit kyllä ihania kun jaksatte huolehtia toisten yritysidoiden kannattavuudesta noin paljon... Ettei vaan ois vähä pelko persiissä...

        Toistan edelleen, jos alan tekemään tuota ajoa nyt, saan sakkoa siitä, eli pelko pois


      • johtotaso
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ootte te taksikuskit kyllä ihania kun jaksatte huolehtia toisten yritysidoiden kannattavuudesta noin paljon... Ettei vaan ois vähä pelko persiissä...

        Toistan edelleen, jos alan tekemään tuota ajoa nyt, saan sakkoa siitä, eli pelko pois

        Se kun ei vaikuta pelkästään sinun tekemisiisi, jos ala vapautetaan, vaan myös meidän kaikkien muidenkin työhön. Ajatteleppa alan vapautusta ja asiakkaat menettäisivät luottamuksen, niin se vaikuttaisi sinunkin ajoihisi jotka kaiken lisäksi olit laskenut sen varaan, että asiakasmäärät lisääntyisivät. Siinä täytyy siis ottaa huomioon kokonaisuus ja jokaisen toimijan tekeminen vaikuttaa kokonaisuuteen.


      • lmdfölfeöl
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei välttämättä, tuolla nopeudella kyyti on usein isoa tietä pitkin kauemmas, joten se (ehkä) ilmainen paluukyyti on pidempi

        Laskin niin, että asiakas on myös paluukyydin autossa eli rahaa tulee paljon enemmän.


      • laskelmia .. juu
        lmdfölfeöl kirjoitti:

        Laskin niin, että asiakas on myös paluukyydin autossa eli rahaa tulee paljon enemmän.

        ;D hahhahhaa ..

        tää oli hyvä.


      • dfgtyjuio
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        "Miksi muuten et aloita tällaista toimintaa?"

        Jos alottaisin ajaan 1,1 eurolla/km yhdellä autolla, ilman mitään keskuksia tms. vaikkapa tänä illalla, niin äkkiä olisi kädessä 15 päiväsakkoa luvattomasta taksiliikenteen harjoittamisesta

        Yhdellä autolla esittämäsi malli ei käytännössä toimi, paitsi ehkä just pimeänä taksina.
        Mallisi tarvitsee toimiakseen satoja autoja ja satojen autojen logistiikan järjestäminen vaatii jonkin asteista keskustoimintaa ja ohjelmistot.

        Ajamista parempi bisnes on se keskustoiminta. Se taas on vapaa toimiala, eli visiosi toteuttaminen on täysin mahdollista. Ryhdy ihmeessä sanoista tekoihin, uusi järjestelmä olisi varmasti tervetullut. Sinun on vain otettava riski.


      • dfgtyjuio kirjoitti:

        Yhdellä autolla esittämäsi malli ei käytännössä toimi, paitsi ehkä just pimeänä taksina.
        Mallisi tarvitsee toimiakseen satoja autoja ja satojen autojen logistiikan järjestäminen vaatii jonkin asteista keskustoimintaa ja ohjelmistot.

        Ajamista parempi bisnes on se keskustoiminta. Se taas on vapaa toimiala, eli visiosi toteuttaminen on täysin mahdollista. Ryhdy ihmeessä sanoista tekoihin, uusi järjestelmä olisi varmasti tervetullut. Sinun on vain otettava riski.

        Ei ole tervetullut, jos alan tekemään hommaa, tulee sakoa.

        Toki voisin perustaa pelkän keskuksen ja ottaa 10c/km proviikan aina.

        Ja palkkaisin suoraan kuskit töihin ajamaan omalla autolla (autolla olisi tietenkin vaatimuksia iän, varusteiden yms. suhteen).

        Minä tarjoisin kuskeille "taksikuvun" ja älypuhelinsoftan.

        Ja kuukauden välein maksaisin kuskeille palkan km-korvaukset (kyydit maksettaisi netissä suoraan)

        Ja työvuorot voisi sopia mun kanssa, 8h pätkissä.

        Uskon että moni kenellä on 2000 luvun auto joka täyttää vaatimukset voisi haluta vähän lisätuloja ajamalla sillä välillä kyydityspalveluita. Lisäksi monelle tuo 43c/km olisi enemmän kuin auton todelliset menot.

        Eli pienellä lainmuutoksella saataisi työllisyyttä ja halpoja kyytejä


    • Kohta entinen renki

      Lopettava isäntä, kiitos nyt on aika sulkea tämä cace. Tämä oli viestini,kun ketjun aloitin eli ansiot ovat rajusti pienentyneet. Pakko nyt vielä lisätä tähän bussikuskin pullistelu mun arvoasteikolla sun ammattis on roskaa en voisi koskaan ajaa pussia saatikka kertoa lapsilleni olevani pussikuski.

      • Lopettava isäntä

        Niin. Lpettava isäntä saa eläkettäkin enemmän kuin ajava renki. Lopetellaan vaan. Revi siitä!


    • taksi-mies

      Luvat vapaaksi niin loppuu se valitus kassoista! Kilpailu hoitakoon asian!

    • Itse vapauttaisin aj

      Takseja lisää ehdottomasti. Sopiva työ opiskelijalle tai vastaavalle, ei täysipäiväiselle.

      Nyt yritetään ajaa käärmettä pulloon väkisin. Jos tarpeeksi pitkiä vuoroja ei ole, niin voivoi. Silloin se on sopivaa hommaa osa-aikaiselle.

      Kiva jonottaa tunti 30 C. pakkasessa taksia sen takia, että pitää keinotekoisesti vähentää taksien määrää ja pidentää niitä vuoroja. Se tarkoittaa että siellä pitää talvipakkasilla odotella, että joku saa istuskella lämpöisessä autossaan asiakkaidensa kanssa.

      Ehdotan taksilupien vapauttamista ja hintojen alentamista. Ajelkoot kuka tahansa tahtoo, niin takseja riittää buumi-aikaan, eikä tarvi kylmissään odotella. Jos tekisi työtä itselleen, niin voisi tehdä useampana päivänä ja lyhyemmän aikaa ;)
      Tai jotain muuta lisätyötä.

      • Ei se taksikuskeille sovi. Heillehän ei käynyt edes kuorma-autoilla (ducato/sprinter) suoritettu henkilönsiirtopalvelu


      • Lopettava isäntä.
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei se taksikuskeille sovi. Heillehän ei käynyt edes kuorma-autoilla (ducato/sprinter) suoritettu henkilönsiirtopalvelu

        Kuorma-autolla henkilökuljetusta? Taksikuskit ei tykänny siitä, että yksityisautolulla saatiin ajaa samalla taksalla. Oliko ihan aito kilpailutilanne? Taksin vakuutus.... No heitän vertailusumman 40.000€ vuodessa, peivaatilla 5000€. Vähän eri summa.

        Pankkiautomaatti, tiesitkös itse ammattiliikenteeseen rekisreröidyn auton vakuutusmaksuista? Voi sinunkin laskusi heittää häränpyllyä pahemman kerran?.

        Ainähän lupaat kärrätä väkeä 1,1€urolla per kilsa? Mitäs teet, kun kaupungissa ei liiku ristin sieluakaan? Saatko se mainitsemasi " hyvän palkan"? Kuka sen palkan sulle maksaa?

        Tervetuloa alalle!


      • syytä oikeata puuta
        Lopettava isäntä. kirjoitti:

        Kuorma-autolla henkilökuljetusta? Taksikuskit ei tykänny siitä, että yksityisautolulla saatiin ajaa samalla taksalla. Oliko ihan aito kilpailutilanne? Taksin vakuutus.... No heitän vertailusumman 40.000€ vuodessa, peivaatilla 5000€. Vähän eri summa.

        Pankkiautomaatti, tiesitkös itse ammattiliikenteeseen rekisreröidyn auton vakuutusmaksuista? Voi sinunkin laskusi heittää häränpyllyä pahemman kerran?.

        Ainähän lupaat kärrätä väkeä 1,1€urolla per kilsa? Mitäs teet, kun kaupungissa ei liiku ristin sieluakaan? Saatko se mainitsemasi " hyvän palkan"? Kuka sen palkan sulle maksaa?

        Tervetuloa alalle!

        Kuulehan isäntä, jos sut on verotettu ja raadeltu puhtaaksi niin syytät väärää paikkaa asiassa. Olet siis ostanut valheet ja uskot mielummin niitä, jotka ovat hankaloittaneet yrittämistä yli äyräiden. Onko vika asiakkaissa tai työtä tekevissä ihmisissä vai kenties niissä jotka ne ihan omat kuppaus hintansa ja veronsa ovat keksineet?


      • Lopettava isäntä. kirjoitti:

        Kuorma-autolla henkilökuljetusta? Taksikuskit ei tykänny siitä, että yksityisautolulla saatiin ajaa samalla taksalla. Oliko ihan aito kilpailutilanne? Taksin vakuutus.... No heitän vertailusumman 40.000€ vuodessa, peivaatilla 5000€. Vähän eri summa.

        Pankkiautomaatti, tiesitkös itse ammattiliikenteeseen rekisreröidyn auton vakuutusmaksuista? Voi sinunkin laskusi heittää häränpyllyä pahemman kerran?.

        Ainähän lupaat kärrätä väkeä 1,1€urolla per kilsa? Mitäs teet, kun kaupungissa ei liiku ristin sieluakaan? Saatko se mainitsemasi " hyvän palkan"? Kuka sen palkan sulle maksaa?

        Tervetuloa alalle!

        "Kuka sen palkan sulle maksaa?"

        Silloin jos ei ole asiakkaita, niin palkka tulee siitä että on otettu vähän enemmän silloin kun niitä on ollut.

        Jännää miten taksikuskit päättyy IHAN eri tuloksiin laskemissa kuin minä. Tosin minä en "heitä" lukuja, vaan lasken ne


    • Pankkiesa

      Joo!Kaikki työt pitäisi Suomessa tehdä opiskelijoiden toimesta sivuhommina.Saataisiin kaikki hinnat alas kun ei tarvitsisi maksaa veroja,eläkkeitä yms.Mistä näitä urpoja löytyy?Luulisi että älyäisi olle edes hiljaaa jos ei ymmärrä mistään mitään.No,provojahan nämä on tietysti,mutta jos ei edes sitä osaa niin vähän säälittää kyllä.On jotenkin hellyttävää kun tämä Spede vaahtoaa laskeneensa jotain tarkkaan.Just.

      • sun on provoja

        Urpospedet varmaan istuisi kaupan kassallakin myymässä kun kauppa on jo mennyt kiinni??

        Jos sulla olis älyä niin tajuaisit esim. että vika voi olla vaikka ravintoloiden aukioloissa.
        Hauku oikeaa puuta. Jos porukkaa valuis kotiin aamu kuuteen saakka pikkuhiljaa, niin silloin teille olisi todellista tarvetta, eikä sitä tarvitsisi keksiä omasta päästä!


      • hölmiläiset peittoa
        sun on provoja kirjoitti:

        Urpospedet varmaan istuisi kaupan kassallakin myymässä kun kauppa on jo mennyt kiinni??

        Jos sulla olis älyä niin tajuaisit esim. että vika voi olla vaikka ravintoloiden aukioloissa.
        Hauku oikeaa puuta. Jos porukkaa valuis kotiin aamu kuuteen saakka pikkuhiljaa, niin silloin teille olisi todellista tarvetta, eikä sitä tarvitsisi keksiä omasta päästä!

        Voitais tehdä sellanen kauppa, johon ihmiset joutuu jonottamaan jotta saadaan kauppojen kassojen palkkatasoa ylös. Kaupat on siis pidempään auki, mutta kaikkia ei päästetä heti sisään vaan pikkuhiljaa ja kassoja täytyy vähentää, että saadaan palkkoja ylös .. Jos vaikka tunnin kahden jonotus ulkona ja lisätään sen takia aukioloaikoja?


      • juu juu
        hölmiläiset peittoa kirjoitti:

        Voitais tehdä sellanen kauppa, johon ihmiset joutuu jonottamaan jotta saadaan kauppojen kassojen palkkatasoa ylös. Kaupat on siis pidempään auki, mutta kaikkia ei päästetä heti sisään vaan pikkuhiljaa ja kassoja täytyy vähentää, että saadaan palkkoja ylös .. Jos vaikka tunnin kahden jonotus ulkona ja lisätään sen takia aukioloaikoja?

        Hmm..tota pitää vähän pohtia....
        Jospa työpaikoilla homma toimis taksien tapaan : Palkkapotti olis x euroa, joka on perinteisesti jaettu vaikkapa neljän työntekijän kesken, mutta nyt pomo on keksinyt uuden idean:
        Otetaan neljä työntekijää lisää, palkkapotti pysyy samana, mutta hommat tulee tarkemmin tehtyä. Loistoidea!


      • terve menoa..
        juu juu kirjoitti:

        Hmm..tota pitää vähän pohtia....
        Jospa työpaikoilla homma toimis taksien tapaan : Palkkapotti olis x euroa, joka on perinteisesti jaettu vaikkapa neljän työntekijän kesken, mutta nyt pomo on keksinyt uuden idean:
        Otetaan neljä työntekijää lisää, palkkapotti pysyy samana, mutta hommat tulee tarkemmin tehtyä. Loistoidea!

        Hommat vaan kun ei tuu tehtyä, jos asiakkaat seisoo pihalla. Kuten ei kaupassakaan jossa olisi sadan metrin jono ulkona ja sisälle päästetään ketä satutaan huvittamaan.

        Tervetuloa neuvostoliittoon.


    • arvaatko missä?

      Joissain asioissa säätelystä on enemmän harmia kuin hyötyä.

    • huuareyouu

      Lopettevalle isännälle kunnioitusta se ymmärtää,että 700e kassa on ok 300e kassa aiheuttaa vaikeuksia. Prosentti pellejen matematiikkaa ei tässä tarvita. Ne,jotka haluaa vapauttaa alan eivät ole taksialalla se on varma.

      • sdcvefgrhtyjrui

        "Ne,jotka haluaa vapauttaa alan eivät ole taksialalla se on varma. "

        Ei nyt ihan noinkaan. Olen ollut alalla vuodesta -88 ja olen alan vapauttamisen vankkumaton kannattaja.

        Perustan käsitykseni Ruotsin hyviin kokemuksiin vapauttamisesta. Ruotsissahan taksit nykyään vastustaa sääntelyn lisäämistä ja paikallinen eduskunta sun muut lobbarit taas yrittää saada alalle sääntelyä mm hintoihin.

        Ruotsissa alkurytinän jälkeen vapautus koitui alalle onneksi. Asiakkaat tosin kärsivät kalliimmista hinnoista eikä joka paikassa enää ole takseja lainkaan, mutta sitä markkinatalous on.


      • retro esa
        sdcvefgrhtyjrui kirjoitti:

        "Ne,jotka haluaa vapauttaa alan eivät ole taksialalla se on varma. "

        Ei nyt ihan noinkaan. Olen ollut alalla vuodesta -88 ja olen alan vapauttamisen vankkumaton kannattaja.

        Perustan käsitykseni Ruotsin hyviin kokemuksiin vapauttamisesta. Ruotsissahan taksit nykyään vastustaa sääntelyn lisäämistä ja paikallinen eduskunta sun muut lobbarit taas yrittää saada alalle sääntelyä mm hintoihin.

        Ruotsissa alkurytinän jälkeen vapautus koitui alalle onneksi. Asiakkaat tosin kärsivät kalliimmista hinnoista eikä joka paikassa enää ole takseja lainkaan, mutta sitä markkinatalous on.

        Niin että paljonko se vakuutus oli? 40000€ heitti taas joku kuka ei ilmeisesti niitä maksa tai sitten se oli 40000¥. Mahtaa kattaa hyvin sun vakuutukset.


      • Al mighty
        sdcvefgrhtyjrui kirjoitti:

        "Ne,jotka haluaa vapauttaa alan eivät ole taksialalla se on varma. "

        Ei nyt ihan noinkaan. Olen ollut alalla vuodesta -88 ja olen alan vapauttamisen vankkumaton kannattaja.

        Perustan käsitykseni Ruotsin hyviin kokemuksiin vapauttamisesta. Ruotsissahan taksit nykyään vastustaa sääntelyn lisäämistä ja paikallinen eduskunta sun muut lobbarit taas yrittää saada alalle sääntelyä mm hintoihin.

        Ruotsissa alkurytinän jälkeen vapautus koitui alalle onneksi. Asiakkaat tosin kärsivät kalliimmista hinnoista eikä joka paikassa enää ole takseja lainkaan, mutta sitä markkinatalous on.

        Se ruotsin tapaus oli surkeasti toteutettu. Mitä juttelin asiakkaiden kanssa, niin eivät olleet tyytyväisiä. Siinä pitäisi päästä siihen tilanteeseen, että kuskit ja asiakkaat voittavat!

        Se on ainoa oikea tapa tehdä hyviä sopimuksia. Koska tässähän ei loppujen lopuksi ole kuin kaksi osapuolta. Kuskit ja asiakkaat. Ja jos kumpikaan osapuoli vittuuntuu, niin ei siitä hyvää lopputulosta saa.


      • Tänne vaan
        Al mighty kirjoitti:

        Se ruotsin tapaus oli surkeasti toteutettu. Mitä juttelin asiakkaiden kanssa, niin eivät olleet tyytyväisiä. Siinä pitäisi päästä siihen tilanteeseen, että kuskit ja asiakkaat voittavat!

        Se on ainoa oikea tapa tehdä hyviä sopimuksia. Koska tässähän ei loppujen lopuksi ole kuin kaksi osapuolta. Kuskit ja asiakkaat. Ja jos kumpikaan osapuoli vittuuntuu, niin ei siitä hyvää lopputulosta saa.

        ruotsin malli niin maksaa kyti HKI-Vantaalta Steissille 2000€! Eiköhän rupea siinä vaiheessa päättäjiltä ja asiakkailta hymy hyytymään!


      • dvfbgnthymjui
        retro esa kirjoitti:

        Niin että paljonko se vakuutus oli? 40000€ heitti taas joku kuka ei ilmeisesti niitä maksa tai sitten se oli 40000¥. Mahtaa kattaa hyvin sun vakuutukset.

        En kyllä mielestäni puhunut mitään vakuutuksista, mahdoitko vastata edes oikeaan viestiin?

        Vakuutusmaksut taksiautossa on paikkakunnasta riippuvainen, mutta hyvä nyrkkisääntö on että ovat kymmenkertaiset siviiliauton vakuutuksiin nähden. Esimerkiksi PK-seudulla on vakuutukset pari tonnia enemmän vuodessa kun vaikkapa kehyskunnissa. Yleinen haarukka on ilman bonuksia 7 000-10 000€/vuosi.
        Bonuksia taas on aika harvalla varsinkin jos käyttää kuljettajia. Pojat tuntuu osuvan vähän väliä jonnekin.


      • retro esa
        dvfbgnthymjui kirjoitti:

        En kyllä mielestäni puhunut mitään vakuutuksista, mahdoitko vastata edes oikeaan viestiin?

        Vakuutusmaksut taksiautossa on paikkakunnasta riippuvainen, mutta hyvä nyrkkisääntö on että ovat kymmenkertaiset siviiliauton vakuutuksiin nähden. Esimerkiksi PK-seudulla on vakuutukset pari tonnia enemmän vuodessa kun vaikkapa kehyskunnissa. Yleinen haarukka on ilman bonuksia 7 000-10 000€/vuosi.
        Bonuksia taas on aika harvalla varsinkin jos käyttää kuljettajia. Pojat tuntuu osuvan vähän väliä jonnekin.

        Ja sitten ihmettelette miksi vakuutukset on teille kalliita. Ei se sun vitun fennia ole mikään romurallisponsori ole vaan voittoa tavoitteleva yritys. Koittakaa "ammattikuskit" olla mokailematta niin ne bonuksetkin vois nousta ja vakuutukset laskea.


      • 8+10
        dvfbgnthymjui kirjoitti:

        En kyllä mielestäni puhunut mitään vakuutuksista, mahdoitko vastata edes oikeaan viestiin?

        Vakuutusmaksut taksiautossa on paikkakunnasta riippuvainen, mutta hyvä nyrkkisääntö on että ovat kymmenkertaiset siviiliauton vakuutuksiin nähden. Esimerkiksi PK-seudulla on vakuutukset pari tonnia enemmän vuodessa kun vaikkapa kehyskunnissa. Yleinen haarukka on ilman bonuksia 7 000-10 000€/vuosi.
        Bonuksia taas on aika harvalla varsinkin jos käyttää kuljettajia. Pojat tuntuu osuvan vähän väliä jonnekin.

        pojat.... joo joo, olen nähnyt tuota kalustoa isäntien jäljiltä. pikku lommoa koko ajan ja laitetaan kuljettajien syyksi.


      • dvfbgnthymjui kirjoitti:

        En kyllä mielestäni puhunut mitään vakuutuksista, mahdoitko vastata edes oikeaan viestiin?

        Vakuutusmaksut taksiautossa on paikkakunnasta riippuvainen, mutta hyvä nyrkkisääntö on että ovat kymmenkertaiset siviiliauton vakuutuksiin nähden. Esimerkiksi PK-seudulla on vakuutukset pari tonnia enemmän vuodessa kun vaikkapa kehyskunnissa. Yleinen haarukka on ilman bonuksia 7 000-10 000€/vuosi.
        Bonuksia taas on aika harvalla varsinkin jos käyttää kuljettajia. Pojat tuntuu osuvan vähän väliä jonnekin.

        Paitis että firman autoihin tulee aina täydet bonukset kun ottaa uuden vakuutuksen... Mutta totta, vakuutukset on vähän kalliimpia, joku 100€ vuodessa enemmän 2000 luvun autossa


      • Pankkiesa
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Paitis että firman autoihin tulee aina täydet bonukset kun ottaa uuden vakuutuksen... Mutta totta, vakuutukset on vähän kalliimpia, joku 100€ vuodessa enemmän 2000 luvun autossa

        Esimerkiksi kommentti vakuutusten hinnoista osoittaa kiistatta että nimimerkki pankkiautomaatti ei ole ottanut alkuunkaan selvää taksien kustannuksista.Voinhan minäkin väittää totisella naamalla voivani ajaa omalla rekalla puoleen hintaan nykyisiin yrittäjiin verrattuna,ja silti päästä 60000€ vuosituloihin.Noen väitä,koska se olisi tyhmyyttä.Jos haluaisin oikeasti kommentida rekkojen kannattavuudesta,ottaisin asioista ensin selvää.No näitä esoja tulee aina olemaan näillä palstoilla.Sääli.


      • hgtjyuikl8o9p0
        retro esa kirjoitti:

        Ja sitten ihmettelette miksi vakuutukset on teille kalliita. Ei se sun vitun fennia ole mikään romurallisponsori ole vaan voittoa tavoitteleva yritys. Koittakaa "ammattikuskit" olla mokailematta niin ne bonuksetkin vois nousta ja vakuutukset laskea.

        Ihmettelinkö mä edellisessä viestissä maksujen suuruutta? vastasin vain edellisen kysymykseen.

        Itse en ole osunut mihinkään 20 vuoteen, mutta kuljettajat sitäkin enemmän. Kuljettaja-aines taksialalla on aika heikkotasoista. Tämä taas johtuu siitä että alalle tulee vain sitä joukkoa joka ei pääse enää mihinkään muualle.
        Anteeksi nyt vain kuljettajat, mutta näin se kuitenkin on. Ammattiylpeys puuttuu lähes täysin ja ajetaan niin kuin ei millään olisi mitään väliä.


      • Pankkiesa kirjoitti:

        Esimerkiksi kommentti vakuutusten hinnoista osoittaa kiistatta että nimimerkki pankkiautomaatti ei ole ottanut alkuunkaan selvää taksien kustannuksista.Voinhan minäkin väittää totisella naamalla voivani ajaa omalla rekalla puoleen hintaan nykyisiin yrittäjiin verrattuna,ja silti päästä 60000€ vuosituloihin.Noen väitä,koska se olisi tyhmyyttä.Jos haluaisin oikeasti kommentida rekkojen kannattavuudesta,ottaisin asioista ensin selvää.No näitä esoja tulee aina olemaan näillä palstoilla.Sääli.

        No voit väittää ajavasi autolla mihin hintaan tahansa, minä en väitä, minä laskin mistä kulut tulee


      • Itku näitä esoja
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        No voit väittää ajavasi autolla mihin hintaan tahansa, minä en väitä, minä laskin mistä kulut tulee

        No et sitten laskenut oikein.Esimerkiksi vakuutuksista sinulla ei ole mitään käsitystä kirjoittamasi perusteella.Etkä näköjään tiedä muistakan kuluista mitään.Juuri kaltaisesi haaveilijat kaatuvat ensimmäisenä kun yritystoiminnan tosiasiat selviävät.Jos olet laskenut jotain,kerro ihmeessä miten tulit päätelleeksi että tappiolla ajaminen on kannattavaa.Vai onko helpompaa huudella omia kuvitelmia?


      • Itku näitä esoja kirjoitti:

        No et sitten laskenut oikein.Esimerkiksi vakuutuksista sinulla ei ole mitään käsitystä kirjoittamasi perusteella.Etkä näköjään tiedä muistakan kuluista mitään.Juuri kaltaisesi haaveilijat kaatuvat ensimmäisenä kun yritystoiminnan tosiasiat selviävät.Jos olet laskenut jotain,kerro ihmeessä miten tulit päätelleeksi että tappiolla ajaminen on kannattavaa.Vai onko helpompaa huudella omia kuvitelmia?

        Laskin auton kuluiksi 43c/km, tuo siis kattaa kaikki auton kulut. jollain 2002 autolla jää vielä vähän "pimeetä tuloa" lisäksi siitä


    • tosi on

      Nää "laskelmat" perustuu aina siihen käsittämättömään olettamaan, että niitä asiakkaita on olemassa aivan lukematon määrä, ja aina kun hinta laskee, niitä tulee lisää ja lisää, ja ne on aina juuri siinä paikassa , jossa taksi jättää edellisen asiakkaan veks.
      Tää toimii ehkä 10 miljoonan asukkaan taajamassa, muttei Suomessa missään.

      • Kyllä toimii. Esim. minä menisin taksilla satamaan kun menen laivalle, ja taksilla kaarinaan "tyttö"ystävän luokse, joskus jopa baariin jos hinnat olisi järkevällä tasolla


    • Ratkaisu?

      Tuli mieleeni kun ihmiset (varsinkin opiskelijat) valittavat jatkuvasti, että taksilla ajaminen on liian kallista. Pystyisikö tämän ongelman poistamaan samalla logiikalla kuin KELA-kyytien yhdistäminen.

      Eli siis sama kimppa-kyyti järjestelmä myös "siviili-kyyteihin". Tämä olisi nykytekniikalla (älypuhelimet & internet) aika helppo toteuttaa.

      Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä että suuremmissa kaupungeissa esim. Helsingissä Malmilla (tai muussa lähiössä) asuva opiskelija-nuorukainen olisi lähdössä kaupungille illan viettoon, muttei raaski maksaa täyttää hintaa 30€ taksista Malmilta keskustaan. Hän pistää siis nettiin ja/tai Helsingin taksikeskukseen kyselyn: "tarvitsen kimppakyydin Malmilta keskustaan klo 21:00 - 22:00 välisenä aikana". Kyydin välitysjärjestelmä etsisi lähistöltä vastaavat kyydin tarvitsijat ja näin maksettavaa kertyisi vain 1/4 kyydin kokonais-hinnasta!

      Tiedän kyllä että tässä olisi tiettyjä lapsentauteja aluksi, mutta haasteethan on tehty voitettaviksi:)

      • äääöp

        Ihan hyvä idea. Luulen kuitenkin, että aika pieneksi jäisi kysyntä, mutta olisihan se yksi palvelukonsepti muitten joukossa, mutta ihan 1/4 hintaan ei varmaan pääse, kun niitä matkustajia pitäisi haalia sieltä täältä, ehkä vähän odotellakin...toisaalta yhdellä lähdöllä pärjäis ...


      • dfgbnhmjyuki

        Tuo mainitsemasi ei edes ole mikään uusi keksintö. Tuota on kokeiltu keski-uudellamaalla useamman vuoden ajan muistaakseni 97-04 välisenä aikana. Homma toimi nimellä SAMPOLIIKENNE. Operaattorina toimi Korsisaariyhtiöt ja taksit suoritti ajamisen. Ajatus oli yhtä idealistinen ja kuvitelmat ruusuisia. Käytännössä homma ei vain toiminut ja hanke tuottikin tappiota joka ikinen toimintavuosi.
        Sampoliikenteessä asiakas teki varauksen ja ilmoitti haluamansa lähtöajan. järjestelmä vastaavasti tarjosi jotakin aikaa joka mahdollisesti sopisi reittiin paremmin.

        Sampoliikenteen toiminta-alueella asui noin 150 000 ihmistä mutta homma ei kannattanut koskaan vaikka kyytiä tarjottiin hintaan 2-10€ matkan pituudesta riippuen. Jotta systeemiin olisi saatu enemmän asiakasmassaa, kaupunki hiillosti vammaispalvelun asiakkaita puoli väkisin Sampoliikenteen asiakkaiksi, samoin koulukyytejä. Siltikään sitä ei saatu kannattavaksi.


      • Ratkaisu?
        dfgbnhmjyuki kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi ei edes ole mikään uusi keksintö. Tuota on kokeiltu keski-uudellamaalla useamman vuoden ajan muistaakseni 97-04 välisenä aikana. Homma toimi nimellä SAMPOLIIKENNE. Operaattorina toimi Korsisaariyhtiöt ja taksit suoritti ajamisen. Ajatus oli yhtä idealistinen ja kuvitelmat ruusuisia. Käytännössä homma ei vain toiminut ja hanke tuottikin tappiota joka ikinen toimintavuosi.
        Sampoliikenteessä asiakas teki varauksen ja ilmoitti haluamansa lähtöajan. järjestelmä vastaavasti tarjosi jotakin aikaa joka mahdollisesti sopisi reittiin paremmin.

        Sampoliikenteen toiminta-alueella asui noin 150 000 ihmistä mutta homma ei kannattanut koskaan vaikka kyytiä tarjottiin hintaan 2-10€ matkan pituudesta riippuen. Jotta systeemiin olisi saatu enemmän asiakasmassaa, kaupunki hiillosti vammaispalvelun asiakkaita puoli väkisin Sampoliikenteen asiakkaiksi, samoin koulukyytejä. Siltikään sitä ei saatu kannattavaksi.

        "Sampoliikenteen toiminta-alueella asui noin 150 000 ihmistä"

        Pääkaupunkiseudulla asuu yli 1000000 ihmistä!

        "Tuota on kokeiltu keski-uudellamaalla useamman vuoden ajan muistaakseni 97-04 välisenä aikana."

        Kyseisenä aikakautena ei vielä tunnettu älypuhelimia ja mobiilisovelluksia.

        Korastan vielä että tämä palvelu olisi täysin vapaaehtoinen/vaihtoehtoinen nykyisen järjestelmän rinnalle. Jokainen saisi tietenkin käyttää myös perinteistä "privaatti" taksipalvelua.

        Niin ja muuten. Esittämääni järjestelmää käytetään jossain määrin ravintolaiden sulkemisaikaan Helsingin keskustan taksiasemilla. Monet huutelevat tolpalla että onko esim. Haagaan päin menijöitä ja kyyti maksetaan useampaan pekkaan.


      • gfthyutiolöpäå
        Ratkaisu? kirjoitti:

        "Sampoliikenteen toiminta-alueella asui noin 150 000 ihmistä"

        Pääkaupunkiseudulla asuu yli 1000000 ihmistä!

        "Tuota on kokeiltu keski-uudellamaalla useamman vuoden ajan muistaakseni 97-04 välisenä aikana."

        Kyseisenä aikakautena ei vielä tunnettu älypuhelimia ja mobiilisovelluksia.

        Korastan vielä että tämä palvelu olisi täysin vapaaehtoinen/vaihtoehtoinen nykyisen järjestelmän rinnalle. Jokainen saisi tietenkin käyttää myös perinteistä "privaatti" taksipalvelua.

        Niin ja muuten. Esittämääni järjestelmää käytetään jossain määrin ravintolaiden sulkemisaikaan Helsingin keskustan taksiasemilla. Monet huutelevat tolpalla että onko esim. Haagaan päin menijöitä ja kyyti maksetaan useampaan pekkaan.

        Eikö kuitenkin olisi fiksua tutustua samanlaiseen hankkeeseen joka on mennyt vituiksi? Siitä saattaisi oppia mitä virheitä ei kannata tehdä ja mitä taas kannattaa tehdä.


    • kysymys?

      Onko helsingin, espoon tai vantaan yö-kassoissa eroja?

      • Future Hese

        Vain sinulle, PÖLJÄ.


      • pöljä
        Future Hese kirjoitti:

        Vain sinulle, PÖLJÄ.

        Ite oot!


    • Esaaaaaaaaa

      Niinpä.Juuri tälläkin hetkellä me veronmaksajat maksamme esim.kutsuplus kokeilusta MILJOONIA.Eikä tarvitse edes matkustaa,silyi maksat.

      • janis petke

        Sovitaan vaan että teitä vituttaa ja pelottaa että luvan saa tulevaisuudessa huomattavasti nopeammin ja alalle tulee oikeassa yritysmaailmassa kilpailleita yrittäjiä joilla ei ole noin vääristynyttä kuvaa markkinataloudesta. Moni nykyinen tuppikulli millä ei ole mitään hajua kilpailusta tulee tekemään konkurssin.


      • Juuri niin
        janis petke kirjoitti:

        Sovitaan vaan että teitä vituttaa ja pelottaa että luvan saa tulevaisuudessa huomattavasti nopeammin ja alalle tulee oikeassa yritysmaailmassa kilpailleita yrittäjiä joilla ei ole noin vääristynyttä kuvaa markkinataloudesta. Moni nykyinen tuppikulli millä ei ole mitään hajua kilpailusta tulee tekemään konkurssin.

        siinä tulee käymään ja sitten konkurssiin menneet yrittäjät tulevat tänne suomi24:een huutelemaan surkeaa kohtaloaan.


    • entinen renki

      Taksi homma pitäs olla vapaa kilpailu,ei mitään lupakäytäntöä

      • Vapaaksi vain?

        Vapaassa kilpailussa tulee käymään seuraavanlaisesti:

        Vapaa kilpailu taksimarkkinoilla

        Joidenkin kannattamassa puhtaasti vapaassa kilpailutilanteessa yrittäjällä tulisi olla vapaus määrittää koko toiminta oman harkinnan mukaan: milloin ajetaan, millä hinnalla ja kuinka monella autolla. Kenellä tahansa tulisi olla oikeus liikennöintilupaan.

        Seurauksia:
        - Etukäteen et voisi tietää matkan hintaa hinta sovittaisiin joka kyydissä erikseen. Tilattuasi taksin, olisi ensin edessä hintaneuvottelut: jos sinulla sattuu olemaan kiire lentokentälle tai synnytykseen, kuski voisi sanoa, että 200, ota tai jätä. Lapsivesi tuli ja lentokone lähtee vartin päästä. Mitä teet?

        - Ei olisi yhtenäistä tilauskeskusta, vaan jokaisella yrittäjällä olisi oma, tai sitten olisi useiden yrittäjien perustamia, toisten vastaavien kanssa kilpailevia tilauskeskuksia. Halutessasi taksin, joutuisit soittelemaan ja tiedustelemaan taksinsaantimahdollisuutta, kuten nykyään auton huoltoaikaa tai parturia tilatessa.

        - Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna. Rautatieaseman tolpalla käytäisiin aamuyöllä huutokauppaa ja tarjouskilpailua vapaista takseista. Se, joka maksaisi eniten, pääsisi kotiin ensimmäisenä.

        - Taksi voisi valita vapaasti asiakkaansa

        - Pakollisia ajovuoroja ei olisi, joten hiljaisina aikoina taksin saanti voisi olla hyvinkin vaikeaa.

        - Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä? Ei ketään, ellei asiakas maksaisi niin isoa hintaa, että se kannattaa.

        - Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa.

        Joillakin on sellainen kummallinen kuvitelma, että vapaassa taksikilpailussa ainoa muutos olisi taksien määrän räjähdysmäinen lisääntyminen. Aivan kuin kaikkien ihmisten salainen intohimo olisi päästä ajamaan taksia vaikka sitten tappiollisesti.

        Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. Viikonloppuöisin autoja on mahdotonta saada, koska kun pakollisia ajovuoroja ei ole, taksit pidetään tallissa, koska Tukholman keskustassa saattaa auto joutua ilkivallan kohteeksi. Tällä hetkellä ruotsalaistaksin kyyti suhteessa suomalaiseen on noin 65% kalliimpi. Ruotsissa laskutetaan myös siirtymisestä tolpalta asiakkaan luo. Suomessa tämä matka on maksuton.

        Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu.


      • oddis slajos
        Vapaaksi vain? kirjoitti:

        Vapaassa kilpailussa tulee käymään seuraavanlaisesti:

        Vapaa kilpailu taksimarkkinoilla

        Joidenkin kannattamassa puhtaasti vapaassa kilpailutilanteessa yrittäjällä tulisi olla vapaus määrittää koko toiminta oman harkinnan mukaan: milloin ajetaan, millä hinnalla ja kuinka monella autolla. Kenellä tahansa tulisi olla oikeus liikennöintilupaan.

        Seurauksia:
        - Etukäteen et voisi tietää matkan hintaa hinta sovittaisiin joka kyydissä erikseen. Tilattuasi taksin, olisi ensin edessä hintaneuvottelut: jos sinulla sattuu olemaan kiire lentokentälle tai synnytykseen, kuski voisi sanoa, että 200, ota tai jätä. Lapsivesi tuli ja lentokone lähtee vartin päästä. Mitä teet?

        - Ei olisi yhtenäistä tilauskeskusta, vaan jokaisella yrittäjällä olisi oma, tai sitten olisi useiden yrittäjien perustamia, toisten vastaavien kanssa kilpailevia tilauskeskuksia. Halutessasi taksin, joutuisit soittelemaan ja tiedustelemaan taksinsaantimahdollisuutta, kuten nykyään auton huoltoaikaa tai parturia tilatessa.

        - Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna. Rautatieaseman tolpalla käytäisiin aamuyöllä huutokauppaa ja tarjouskilpailua vapaista takseista. Se, joka maksaisi eniten, pääsisi kotiin ensimmäisenä.

        - Taksi voisi valita vapaasti asiakkaansa

        - Pakollisia ajovuoroja ei olisi, joten hiljaisina aikoina taksin saanti voisi olla hyvinkin vaikeaa.

        - Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä? Ei ketään, ellei asiakas maksaisi niin isoa hintaa, että se kannattaa.

        - Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa.

        Joillakin on sellainen kummallinen kuvitelma, että vapaassa taksikilpailussa ainoa muutos olisi taksien määrän räjähdysmäinen lisääntyminen. Aivan kuin kaikkien ihmisten salainen intohimo olisi päästä ajamaan taksia vaikka sitten tappiollisesti.

        Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. Viikonloppuöisin autoja on mahdotonta saada, koska kun pakollisia ajovuoroja ei ole, taksit pidetään tallissa, koska Tukholman keskustassa saattaa auto joutua ilkivallan kohteeksi. Tällä hetkellä ruotsalaistaksin kyyti suhteessa suomalaiseen on noin 65% kalliimpi. Ruotsissa laskutetaan myös siirtymisestä tolpalta asiakkaan luo. Suomessa tämä matka on maksuton.

        Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu.

        Voi taivas sä olet pihalla! Jos sä teet noi yllämainutut löytyy satoja muita jotka ei valitse esim. Asiakasta vaan rahan. Sä voit sitten tolpanpäässä valkkailla vaikka koko yön sun standardeihin sopivaa asiakasta. Luuletko sä oikeesti että kaupoilla,putkimiehillä tai muilla yrittäjillä on varaa valita asiakkaansa? Jos mä en kelpaa esim ravintolan asiakkaaks niin stadista löytyy monta sataa saman tason paikkaa minne mun raha on tervetullut. Onnea sun luxusökytaksi co.oy.incille.


      • 1+ ...
        Vapaaksi vain? kirjoitti:

        Vapaassa kilpailussa tulee käymään seuraavanlaisesti:

        Vapaa kilpailu taksimarkkinoilla

        Joidenkin kannattamassa puhtaasti vapaassa kilpailutilanteessa yrittäjällä tulisi olla vapaus määrittää koko toiminta oman harkinnan mukaan: milloin ajetaan, millä hinnalla ja kuinka monella autolla. Kenellä tahansa tulisi olla oikeus liikennöintilupaan.

        Seurauksia:
        - Etukäteen et voisi tietää matkan hintaa hinta sovittaisiin joka kyydissä erikseen. Tilattuasi taksin, olisi ensin edessä hintaneuvottelut: jos sinulla sattuu olemaan kiire lentokentälle tai synnytykseen, kuski voisi sanoa, että 200, ota tai jätä. Lapsivesi tuli ja lentokone lähtee vartin päästä. Mitä teet?

        - Ei olisi yhtenäistä tilauskeskusta, vaan jokaisella yrittäjällä olisi oma, tai sitten olisi useiden yrittäjien perustamia, toisten vastaavien kanssa kilpailevia tilauskeskuksia. Halutessasi taksin, joutuisit soittelemaan ja tiedustelemaan taksinsaantimahdollisuutta, kuten nykyään auton huoltoaikaa tai parturia tilatessa.

        - Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna. Rautatieaseman tolpalla käytäisiin aamuyöllä huutokauppaa ja tarjouskilpailua vapaista takseista. Se, joka maksaisi eniten, pääsisi kotiin ensimmäisenä.

        - Taksi voisi valita vapaasti asiakkaansa

        - Pakollisia ajovuoroja ei olisi, joten hiljaisina aikoina taksin saanti voisi olla hyvinkin vaikeaa.

        - Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä? Ei ketään, ellei asiakas maksaisi niin isoa hintaa, että se kannattaa.

        - Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa.

        Joillakin on sellainen kummallinen kuvitelma, että vapaassa taksikilpailussa ainoa muutos olisi taksien määrän räjähdysmäinen lisääntyminen. Aivan kuin kaikkien ihmisten salainen intohimo olisi päästä ajamaan taksia vaikka sitten tappiollisesti.

        Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. Viikonloppuöisin autoja on mahdotonta saada, koska kun pakollisia ajovuoroja ei ole, taksit pidetään tallissa, koska Tukholman keskustassa saattaa auto joutua ilkivallan kohteeksi. Tällä hetkellä ruotsalaistaksin kyyti suhteessa suomalaiseen on noin 65% kalliimpi. Ruotsissa laskutetaan myös siirtymisestä tolpalta asiakkaan luo. Suomessa tämä matka on maksuton.

        Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu.

        "Vapaassa kilpailussa tulee käymään seuraavanlaisesti:"

        Ei tule.

        "Joidenkin kannattamassa puhtaasti vapaassa kilpailutilanteessa yrittäjällä tulisi olla vapaus määrittää koko toiminta oman harkinnan mukaan: milloin ajetaan, millä hinnalla ja kuinka monella autolla. Kenellä tahansa tulisi olla oikeus liikennöintilupaan."

        Tämä oli täysin oma näkemyksesi. Voinhan minäkin alustaa tekstin niin, että vapaassa alkoholimyynnissä vaikka Jaska saa keitellä pontikkaa ja myydä sitä alaikäisille. Vapaassa kilpailussa kun kaikki on sallittua .. ;) Ja alkoholiahan se on lasinpesunestekin.


        Seurauksia:
        "- Etukäteen et voisi tietää matkan hintaa hinta sovittaisiin joka kyydissä erikseen. Tilattuasi taksin, olisi ensin edessä hintaneuvottelut: jos sinulla sattuu olemaan kiire lentokentälle tai synnytykseen, kuski voisi sanoa, että 200, ota tai jätä. Lapsivesi tuli ja lentokone lähtee vartin päästä. Mitä teet?"

        Ei omaa oksaa kannata sahata. Tämä johtaa luottamuksen menettämiseen ja kyydittävien vähenemiseen ja palkkapussin pienenemiseen. Ei tyhmä kannata olla.

        Lisäksi hinta per kilometri voidaan sopia aivan yhteisesti kaikille. Ei se sitä tarkoita, että kuka tahansa saa vapaasti ajaa, että hinnat täytyisi päästää järjettömyyksiin.

        Kuskilla tulisi olla myöskin mahdollisuus antaa kyyti Kaarinaan halvemmalla, kuin seisoskella tolpalla tyhjän panttina. Tällaisia sopimuksia pojat ovat tehneet lukuisia. (turha kenenkään väittää, etteivät tietäisi)


        "- Ei olisi yhtenäistä tilauskeskusta, vaan jokaisella yrittäjällä olisi oma,"

        Yksi hyvä järjestelmä olisi kaikille eduksi, jos se vielä tosiaankin vähentäisi turhaa seisoskelua yms. pois. Tällainen järjestelmä olisi täysin realistista luoda.

        Mitä luulet, että kummin homma toimii paremmin, tuurillako tolpalle vai niin että jokaiselle taksille pystyttäisiin määrittelemään taksin kannalta aina paras kyyti.


        "- Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna."

        Ei määräytyis sen enempää kuin nytkään. Hiljaisempana aikana koneen ohjaama järjestelmä helpottais ajoja, niin että päivystäminen olisi helpompaa.

        " Rautatieaseman tolpalla käytäisiin aamuyöllä huutokauppaa ja tarjouskilpailua vapaista takseista. Se, joka maksaisi eniten, pääsisi kotiin ensimmäisenä."

        Niinhän sitä tehdään nytkin. Olen joskus saapunut ravintolasta rautatieasemalle ja todennut, että voi jumalauta kahden tunnin jono. Vähän aikaa mietittyään voi todeta, että tämä nyt sitten tulee vain maksamaan. Etsit jonosta asiakkaan mahd. edestä ja mahd. lähelle menevän, jos samaan suuntaan menevää ei löydy.
        No tämä asiakas menee esimerkiksi kallioon ja lupaat maksaa puolet kuluista kallioon, vaikka itse olen menossa lauttasaareen. Hyppään siis kyytiin ja maksan puolet ja tämä toinen puolet. No nyt sitten saan suunnilleen "aloitusmaksun" maksettavakseni, mutta "lähtöpaikkani" on vain rautatientorin sijaan kalliossa.

        Kalliimmaksihan se tulee, mutta rahalla pääsee.. eikä tarvitse seisoa kahta tuntia jonossa.

        Halvaksi on tietenkin tullut sille toiselle kun pääsee melkein puoleen hintaan ..


        "- Taksi voisi valita vapaasti asiakkaansa"

        Ja ravintolat kanssa. Ja vaatekaupatkin? Pitseriat? Lapsellisia juttuja jo.

        EI voi.

        - Pakollisia ajovuoroja ei olisi, joten hiljaisina aikoina taksin saanti voisi olla hyvinkin vaikeaa.

        On se joskus nytkin. Pahimmillaan odottanut aamupäivällä melkein tunnin tolpalla kerta toisensa jälkeen kun on ollut kantamuksia. Tähänkin viisas järjestelmä auttaisi, jos minä seison tyhjällä tolpalla ja taksikuski odottaa asiakasta toisella tolpalla!

        Jossain kohtaa yritän sitten saada sen kyydin muuten, vaikka kaverin tuomaan/viemään yms. Tai katselee bussiaikatauluja. Tämä on juuri sitä miksi fiksu järjestelmä lisäisi sitä palkkapussia, koska usean pettymyksen jälkeen ne hiljaiset ajat ovat VIELÄ hiljaisempia!


      • ja jatkuu ..
        Vapaaksi vain? kirjoitti:

        Vapaassa kilpailussa tulee käymään seuraavanlaisesti:

        Vapaa kilpailu taksimarkkinoilla

        Joidenkin kannattamassa puhtaasti vapaassa kilpailutilanteessa yrittäjällä tulisi olla vapaus määrittää koko toiminta oman harkinnan mukaan: milloin ajetaan, millä hinnalla ja kuinka monella autolla. Kenellä tahansa tulisi olla oikeus liikennöintilupaan.

        Seurauksia:
        - Etukäteen et voisi tietää matkan hintaa hinta sovittaisiin joka kyydissä erikseen. Tilattuasi taksin, olisi ensin edessä hintaneuvottelut: jos sinulla sattuu olemaan kiire lentokentälle tai synnytykseen, kuski voisi sanoa, että 200, ota tai jätä. Lapsivesi tuli ja lentokone lähtee vartin päästä. Mitä teet?

        - Ei olisi yhtenäistä tilauskeskusta, vaan jokaisella yrittäjällä olisi oma, tai sitten olisi useiden yrittäjien perustamia, toisten vastaavien kanssa kilpailevia tilauskeskuksia. Halutessasi taksin, joutuisit soittelemaan ja tiedustelemaan taksinsaantimahdollisuutta, kuten nykyään auton huoltoaikaa tai parturia tilatessa.

        - Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna. Rautatieaseman tolpalla käytäisiin aamuyöllä huutokauppaa ja tarjouskilpailua vapaista takseista. Se, joka maksaisi eniten, pääsisi kotiin ensimmäisenä.

        - Taksi voisi valita vapaasti asiakkaansa

        - Pakollisia ajovuoroja ei olisi, joten hiljaisina aikoina taksin saanti voisi olla hyvinkin vaikeaa.

        - Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä? Ei ketään, ellei asiakas maksaisi niin isoa hintaa, että se kannattaa.

        - Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa.

        Joillakin on sellainen kummallinen kuvitelma, että vapaassa taksikilpailussa ainoa muutos olisi taksien määrän räjähdysmäinen lisääntyminen. Aivan kuin kaikkien ihmisten salainen intohimo olisi päästä ajamaan taksia vaikka sitten tappiollisesti.

        Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. Viikonloppuöisin autoja on mahdotonta saada, koska kun pakollisia ajovuoroja ei ole, taksit pidetään tallissa, koska Tukholman keskustassa saattaa auto joutua ilkivallan kohteeksi. Tällä hetkellä ruotsalaistaksin kyyti suhteessa suomalaiseen on noin 65% kalliimpi. Ruotsissa laskutetaan myös siirtymisestä tolpalta asiakkaan luo. Suomessa tämä matka on maksuton.

        Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu.

        "- Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä?"

        Ei varmaan ketään. Mutta ketä huvittaisi maksella kovia hintoja autolla ajelusta, kun silloin kun sille olisi tarvetta, niin ei vastata huutoon. -> oman oksan sahaamista taas. Ei tyhmä pidä olla.

        Jos asiakkaita alkaa halveksimaan, niin tulee pitkässä juoksussa menettämään pitkän pennin.

        "- Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa."

        Kyllä se siitä tasaantuisi. Tuskin kaikkien ihmisten salainen intohimo on päästä taksia ajamaan. Lisäksi on sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat asiaa järjellä eivätkä tunteella.
        Hyvä järjestelmä mahdollistaisi jopa välillä kotona päivystämisen ja omien asioiden hoitamisen töiden lomassa yms. Jos kaikki energia menee pikkuasioista valittamiseen, niin turha odottaa kovin kummoista lopputulosta.


        "Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. "

        Typeryksille kun annetaan liikaa vapauksia, niin juuri näinhän siinä käy, kun eivät ymmärrä edes omaa parastaan ja sitten valittavat kun asiat ovat huonosti.

        Se että kuka tahansa saa ajaa taksia ei tarkoita sitä, että hinnoittelu on pakko vapauttaa.

        "Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu."

        Eihän se että jotain tehdään typerästi todista mitään muuta kuin että jotain on tehty typerästi. Ahneilla ja typerillä ihmisillä on lisäksi tapana hakata sillä kirveellä omaan jalkaansa, kun ymmärrys ei riitä huomista pidemmälle.


      • KameliKameli
        ja jatkuu .. kirjoitti:

        "- Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä?"

        Ei varmaan ketään. Mutta ketä huvittaisi maksella kovia hintoja autolla ajelusta, kun silloin kun sille olisi tarvetta, niin ei vastata huutoon. -> oman oksan sahaamista taas. Ei tyhmä pidä olla.

        Jos asiakkaita alkaa halveksimaan, niin tulee pitkässä juoksussa menettämään pitkän pennin.

        "- Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa."

        Kyllä se siitä tasaantuisi. Tuskin kaikkien ihmisten salainen intohimo on päästä taksia ajamaan. Lisäksi on sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat asiaa järjellä eivätkä tunteella.
        Hyvä järjestelmä mahdollistaisi jopa välillä kotona päivystämisen ja omien asioiden hoitamisen töiden lomassa yms. Jos kaikki energia menee pikkuasioista valittamiseen, niin turha odottaa kovin kummoista lopputulosta.


        "Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. "

        Typeryksille kun annetaan liikaa vapauksia, niin juuri näinhän siinä käy, kun eivät ymmärrä edes omaa parastaan ja sitten valittavat kun asiat ovat huonosti.

        Se että kuka tahansa saa ajaa taksia ei tarkoita sitä, että hinnoittelu on pakko vapauttaa.

        "Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu."

        Eihän se että jotain tehdään typerästi todista mitään muuta kuin että jotain on tehty typerästi. Ahneilla ja typerillä ihmisillä on lisäksi tapana hakata sillä kirveellä omaan jalkaansa, kun ymmärrys ei riitä huomista pidemmälle.

        Esa ja tomaatti voisivat laittaa niitä lukuja ja laskelmia näkyville tän taivaan unelmien tornin maalailun tueksi.


      • Vapaaksi vain?
        ja jatkuu .. kirjoitti:

        "- Ketä huvittaisi lähteä viemään asiakasta aamuyöllä Helsingistä Tuusulaan, jos takaisin joutuu ajamaan tyhjänä?"

        Ei varmaan ketään. Mutta ketä huvittaisi maksella kovia hintoja autolla ajelusta, kun silloin kun sille olisi tarvetta, niin ei vastata huutoon. -> oman oksan sahaamista taas. Ei tyhmä pidä olla.

        Jos asiakkaita alkaa halveksimaan, niin tulee pitkässä juoksussa menettämään pitkän pennin.

        "- Yletön taksien määrä vähentäisi tienestiä. Tämä aiheuttaisi sen, että kuskien vaihtuvuus olisi suurta, eikä liikenteessä olisi kovinkaan kokeneita kuskeja. Kuskien katu- ja paikallistuntemus olisi huonoa."

        Kyllä se siitä tasaantuisi. Tuskin kaikkien ihmisten salainen intohimo on päästä taksia ajamaan. Lisäksi on sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat asiaa järjellä eivätkä tunteella.
        Hyvä järjestelmä mahdollistaisi jopa välillä kotona päivystämisen ja omien asioiden hoitamisen töiden lomassa yms. Jos kaikki energia menee pikkuasioista valittamiseen, niin turha odottaa kovin kummoista lopputulosta.


        "Kun Tukholmassa taksiliikenne vapautettiin, taksihinnat nousivat, ja taksin saantimahdollisuudet heikkenivät. "

        Typeryksille kun annetaan liikaa vapauksia, niin juuri näinhän siinä käy, kun eivät ymmärrä edes omaa parastaan ja sitten valittavat kun asiat ovat huonosti.

        Se että kuka tahansa saa ajaa taksia ei tarkoita sitä, että hinnoittelu on pakko vapauttaa.

        "Edellämainittu on kopioitu eräästä taksiblogista ja mielestäni se on täyttä asiaa kuten Ruotsin maalla on jo käytännössä todistettu."

        Eihän se että jotain tehdään typerästi todista mitään muuta kuin että jotain on tehty typerästi. Ahneilla ja typerillä ihmisillä on lisäksi tapana hakata sillä kirveellä omaan jalkaansa, kun ymmärrys ei riitä huomista pidemmälle.

        "- Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna."

        Ei määräytyis sen enempää kuin nytkään. Hiljaisempana aikana koneen ohjaama järjestelmä helpottais ajoja, niin että päivystäminen olisi helpompaa.


        Niin sinunko mielestä vapaassa markkinataloudessa hinnat eivät kasva kysynnän ylittäessä tarjonnan? Saatko esim. Helsingistä hotellihuoneen Tuska-Festari viikonloppuna samaan hintaan kuin hiljaisena tammikuun arkiyönä? Tai Aurinkomatkoilta Kanarian loman koulujen hiihtolomaviikolla samaan hintaan kuin satunnaisena Syyskuun viikkona?


      • jatquu
        Vapaaksi vain? kirjoitti:

        "- Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna."

        Ei määräytyis sen enempää kuin nytkään. Hiljaisempana aikana koneen ohjaama järjestelmä helpottais ajoja, niin että päivystäminen olisi helpompaa.


        Niin sinunko mielestä vapaassa markkinataloudessa hinnat eivät kasva kysynnän ylittäessä tarjonnan? Saatko esim. Helsingistä hotellihuoneen Tuska-Festari viikonloppuna samaan hintaan kuin hiljaisena tammikuun arkiyönä? Tai Aurinkomatkoilta Kanarian loman koulujen hiihtolomaviikolla samaan hintaan kuin satunnaisena Syyskuun viikkona?

        "- Taksi voisi valita vapaasti asiakkaansa"

        Ja ravintolat kanssa. Ja vaatekaupatkin? Pitseriat? Lapsellisia juttuja jo.

        EI voi.


        Ja kyllä muuten voi!

        Ainakin ravintolat. Sukulaiseni on ollut ravintolayrittäjä useamman vuoden ja hän kertoi minulle, että virallisesti termiä porttikielto ei ravintola-alalla ole olemassakaan vaan oikea termi on ASIAKASVALINTA. Toisinsanoen ravintolalla on oikeusvalita asiakkaansa ja siihen ei tarvitse mitään sen kummempia perusteluita. Ainoa kriteeri on että se ei saa perustua ihonväriin, uskontoon, syntyperään jne. (eli tätä paljon puhuttua rasismia).


        - Pakollisia ajovuoroja ei olisi, joten hiljaisina aikoina taksin saanti voisi olla hyvinkin vaikeaa.

        On se joskus nytkin. Pahimmillaan odottanut aamupäivällä melkein tunnin tolpalla kerta toisensa jälkeen kun on ollut kantamuksia. Tähänkin viisas järjestelmä auttaisi, jos minä seison tyhjällä tolpalla ja taksikuski odottaa asiakasta toisella tolpalla!


        Tuota sinä et usko itsekään saati kukaan muukaan tätä palstaa lukeva taksari. tai sitten asut jossain perähikiän tuppukylässä jossa kylän ainoa taksi on viemässä naaparin mummoa lähimpään keskussairaalaan 100km päähän juuri sillä hetkellä kuin taksia tarvitsisit. Näin Stadilaisen kuskin näkökulmasta voin kyllä sanoa suoraan että tänäpäivänä autot odottavat asiakkaita eikä toisin päin. Helsingissä ei tällä hetkellä taksia asiakkaan tarvitse 10min pidempään odotella poislukien viikonloppu & juhlapyhä yöt!


      • rajoitus x
        Vapaaksi vain? kirjoitti:

        "- Hinta määräytyisi kysynnän ja tarjonnan mukaan. Lauantaiyönä hinnat olisivat huomattavasti kallimmat kuin maanantaiaamuna."

        Ei määräytyis sen enempää kuin nytkään. Hiljaisempana aikana koneen ohjaama järjestelmä helpottais ajoja, niin että päivystäminen olisi helpompaa.


        Niin sinunko mielestä vapaassa markkinataloudessa hinnat eivät kasva kysynnän ylittäessä tarjonnan? Saatko esim. Helsingistä hotellihuoneen Tuska-Festari viikonloppuna samaan hintaan kuin hiljaisena tammikuun arkiyönä? Tai Aurinkomatkoilta Kanarian loman koulujen hiihtolomaviikolla samaan hintaan kuin satunnaisena Syyskuun viikkona?

        "Niin sinunko mielestä vapaassa markkinataloudessa hinnat eivät kasva kysynnän ylittäessä tarjonnan?"

        Nyt tarjontaa onkin rajoitettu monopolilla.


      • rajoitus y
        rajoitus x kirjoitti:

        "Niin sinunko mielestä vapaassa markkinataloudessa hinnat eivät kasva kysynnän ylittäessä tarjonnan?"

        Nyt tarjontaa onkin rajoitettu monopolilla.

        Niin on rajoitettu hintojakin. Ei voi pyytää korkeampaa taksaa viikonloppuyönä vaikka maksajia kyllä löytyisi


      • 0 ei voi kertoa ..
        rajoitus y kirjoitti:

        Niin on rajoitettu hintojakin. Ei voi pyytää korkeampaa taksaa viikonloppuyönä vaikka maksajia kyllä löytyisi

        Vaikka kosteimmissa päiväunissasi voisit pyytää satasen per kyyti muutaman kilometrin matkasta, niin kukaan ei olisi kauaa valmis niitä pyyntöjäsi maksamaan.

        Sitten saisitkin taas istua tyhjilläsi tolpalla ja itkisit, että hintoja täytyy nostaa kun on niin hiljaista, että kulut eivät tule katettua. Taas kaikki muut olisivat syyllisiä?

        Markkinataloudessa kannattaa kuunnella asiakasta, tai kohta niitä ei enää ole.

        Ymmärrätkö noidankehäsi viimein?


    • liberta ..

      "Ainakin ravintolat. Sukulaiseni on ollut ravintolayrittäjä useamman vuoden ja hän kertoi minulle, että virallisesti termiä porttikielto ei ravintola-alalla ole olemassakaan vaan oikea termi on ASIAKASVALINTA. "

      Mitään tuollaista termiä ei ole olemassakaan. Kaikki jutut ovat hävinneet, jos ilman syytä eivät ole päästäneet sisään ja joku on vain vaivautuut nostamaan jutun. Ihan järjestäen.
      Kaverisi puhuu sinulle palturia asiakasvalinnoistaan.

      "taksi on viemässä naaparin mummoa lähimpään"

      Pääkaupunki seudulla voi hiljaisena aikana todellakin kestää ettei mitään taksia näy eikä kuulu.
      Ja rautatientorilla on pisimmät odottelu ajat olleet liki 2 tuntia.Surkeata palvelua etten sanoisi.

      • oddis slajos

        Miettikää nyt vitun apinat jos mulla on ravintolaa A porttikielto niin mä kävelen 5 metrin päähän ravintola B:hen jne jne. Tarjontaa riittää niin myös takseissa jos et meinaa ostaa stadin kaikkia takseja ja alkaa valkkaamaan asiakkaitas. Miten vitussa te luulette omistavanne jonkun helvetin ihmebisneksen mihin ei normaalit markkinatalouden säännöt päde? Te olette kuskeja vailla sen suurempaa tietoa.


      • myyjä
        oddis slajos kirjoitti:

        Miettikää nyt vitun apinat jos mulla on ravintolaa A porttikielto niin mä kävelen 5 metrin päähän ravintola B:hen jne jne. Tarjontaa riittää niin myös takseissa jos et meinaa ostaa stadin kaikkia takseja ja alkaa valkkaamaan asiakkaitas. Miten vitussa te luulette omistavanne jonkun helvetin ihmebisneksen mihin ei normaalit markkinatalouden säännöt päde? Te olette kuskeja vailla sen suurempaa tietoa.

        Osta multa auto ja luvat. Pääset itse myös taksin omistajan ihanuuden pariin. Riittääkö rahas? Edes siihen kapakkakyytiin, vai juoksetko?


      • köyhäisäntä
        myyjä kirjoitti:

        Osta multa auto ja luvat. Pääset itse myös taksin omistajan ihanuuden pariin. Riittääkö rahas? Edes siihen kapakkakyytiin, vai juoksetko?

        yrityksesi arvo laskee auton käypään hintaan kunhan luvat vapautuu!


    • Apina hiljaa

      Apina ole sinä hiljaa. Sä et tiedä alasta mitään.

      • Qwe20

        On se vaan aina täällä yhtä tasokasta keskustelua.


      • 33333,,,,
        Qwe20 kirjoitti:

        On se vaan aina täällä yhtä tasokasta keskustelua.

        pmaatti mulla oli keskiviikkona asikas kyydissä 7h 15min liikuin sinä aikana 255 km.15h yhteensä töissä. voin kertoa ton olevan sullekkin maksimi. eli sun maksimi on noin 270 päivä siitä rupeet vähentää kulut ja lasket palkan eli aja sitä kuormuria vaan.


    • Voi meidän pikku esa

      Nämä esat eivät ymmärrä seikkaa että vaikka luvat vapautuisivat,taksin kulut eivät silti putoa senttiäkään.Valitettavasti talouden realiteetit estävät kuluttajahintojen laskemisen.Päinvastoin,lisää takseja jakamassa sama pottia=hinta nousee.Tottakai nämä esat voivat täällä kirjoitella näitä keksimiään juttuja,mutta oikeassa maailmassa heidän horinoillaan ei ole mitään tekoa.Säälittävintä on, että noilla tiedoilla edes lähtee kommentoimaan asioita joista ei mitään ymmärrä.Muta suodaan heille se ilo,taitaa muuten olla ilonaiheet elämässä aika vähissä.

      • kansan talous

        Höpöhöpö. Jos kuka vain voisi ajaa taksia, niin voisin ajaa vaikka naapurinmummon "taksilla" kylille sinne lähtiessäni. Eikä minun tarvitsisi pyytää riistohintoja.

        Opiskelijat voisivat ajaa vkl taksia. jne. Jokaiselle auton omistavalle vain oikeus ajamiseen. Hintakatto täytyisi toki laittaa, etteivät kaikenkarvaiset huijarit pääsisi pesiytymään alalle.


      • Alat vapaaksi
        kansan talous kirjoitti:

        Höpöhöpö. Jos kuka vain voisi ajaa taksia, niin voisin ajaa vaikka naapurinmummon "taksilla" kylille sinne lähtiessäni. Eikä minun tarvitsisi pyytää riistohintoja.

        Opiskelijat voisivat ajaa vkl taksia. jne. Jokaiselle auton omistavalle vain oikeus ajamiseen. Hintakatto täytyisi toki laittaa, etteivät kaikenkarvaiset huijarit pääsisi pesiytymään alalle.

        Kyllähän minäkin lääkärin broidina voisin perustaa vastaanoton vaikka Forumin käytävälle Mehiläisen sisäänkäynnin viereen. Kaulassani roikkuisi kyltti "Lääkäripalvelu, sairasloma 20€) Yksinkertaiset flunssat ja yskät hoituisivat hienosti ja tunnissa saisi kirjoitettua 10 lappua. Kulujahan ei olisi, paitsi valkoisen takin ja stetoskoopin hankintahinta, ehkä myös rektaalilämpömittarin. Käytällä kun kävelisin, mitään vuokraahan minun ei tarvitsisi maksaa. Ja koulutuksellahan ei niin väliä olisi, onhan Google ja broidin konsultaatiomahdollisuus


      • oleoleole
        kansan talous kirjoitti:

        Höpöhöpö. Jos kuka vain voisi ajaa taksia, niin voisin ajaa vaikka naapurinmummon "taksilla" kylille sinne lähtiessäni. Eikä minun tarvitsisi pyytää riistohintoja.

        Opiskelijat voisivat ajaa vkl taksia. jne. Jokaiselle auton omistavalle vain oikeus ajamiseen. Hintakatto täytyisi toki laittaa, etteivät kaikenkarvaiset huijarit pääsisi pesiytymään alalle.

        Aivan naurettavan huono provo. Tällä kaverilla ei ole mitään hajua taksityöstä. Mutu-tuntumalla hyvä heitellä näidä ideoita. Aika monet opiskelijat ajavat jo nyt viikonloppuisin ja hinnat ovat sitä luokkaa, että ei niillä kukaan säädyllistä palkkaa saa.


      • Esaaaaaaa
        kansan talous kirjoitti:

        Höpöhöpö. Jos kuka vain voisi ajaa taksia, niin voisin ajaa vaikka naapurinmummon "taksilla" kylille sinne lähtiessäni. Eikä minun tarvitsisi pyytää riistohintoja.

        Opiskelijat voisivat ajaa vkl taksia. jne. Jokaiselle auton omistavalle vain oikeus ajamiseen. Hintakatto täytyisi toki laittaa, etteivät kaikenkarvaiset huijarit pääsisi pesiytymään alalle.

        Hyvä idea! Olethan sitten maanantaiyönäkin valmiina kun haluan lähikuppilasta kotiin?Eihän se haittaa ettei yön tuotto kata edes kulujasi?Taksit hoitavat myös valtavan määärän yhteiskunnan maksamia kyytejä,joihin kaikkiin on omanlaisensa maksujärjestelmä.Sinäkö sitten Corollalla ajaisit nämäkin?Jos ajattelit keskittyä pelkkiin viikonloppuöihin et saa kasaan edes ammattiliikenteen taksojen mukaisia vakuutusmaksuja.Suomi ei ole kehitysmaa,täällä valvotaan viranomaisten taholta että tietyt velvoitteet hoidetaan.


      • kansan talous
        Alat vapaaksi kirjoitti:

        Kyllähän minäkin lääkärin broidina voisin perustaa vastaanoton vaikka Forumin käytävälle Mehiläisen sisäänkäynnin viereen. Kaulassani roikkuisi kyltti "Lääkäripalvelu, sairasloma 20€) Yksinkertaiset flunssat ja yskät hoituisivat hienosti ja tunnissa saisi kirjoitettua 10 lappua. Kulujahan ei olisi, paitsi valkoisen takin ja stetoskoopin hankintahinta, ehkä myös rektaalilämpömittarin. Käytällä kun kävelisin, mitään vuokraahan minun ei tarvitsisi maksaa. Ja koulutuksellahan ei niin väliä olisi, onhan Google ja broidin konsultaatiomahdollisuus

        Niin voisit, jos gps:stä voisit suoraan lukea 100% varmuudella taudin kuvan.

        Mitään ammattitaitoahan siihen ei tarvittaisi.


      • kansan talous
        oleoleole kirjoitti:

        Aivan naurettavan huono provo. Tällä kaverilla ei ole mitään hajua taksityöstä. Mutu-tuntumalla hyvä heitellä näidä ideoita. Aika monet opiskelijat ajavat jo nyt viikonloppuisin ja hinnat ovat sitä luokkaa, että ei niillä kukaan säädyllistä palkkaa saa.

        Aivan, ylihinnoittelusta johtuen kukaan viitsi taksia käyttääkään. Oletko huomannut, kun etelän maissa missä taksien hinnat ovat halvempia, niin siirtymisiä kaupungilla voi ottaa "lennosta" kun ei tarvitse maksaa riistohintoja. Silloin sitä palvelua tulee käytettyäkin.

        Nyt "palvelu" jää käyttämättä ja ukot seisoskelevat tyhjänpanttina tolpilla.

        Veni vidi vici


      • kansan talous
        Esaaaaaaa kirjoitti:

        Hyvä idea! Olethan sitten maanantaiyönäkin valmiina kun haluan lähikuppilasta kotiin?Eihän se haittaa ettei yön tuotto kata edes kulujasi?Taksit hoitavat myös valtavan määärän yhteiskunnan maksamia kyytejä,joihin kaikkiin on omanlaisensa maksujärjestelmä.Sinäkö sitten Corollalla ajaisit nämäkin?Jos ajattelit keskittyä pelkkiin viikonloppuöihin et saa kasaan edes ammattiliikenteen taksojen mukaisia vakuutusmaksuja.Suomi ei ole kehitysmaa,täällä valvotaan viranomaisten taholta että tietyt velvoitteet hoidetaan.

        "Hyvä idea! Olethan sitten maanantaiyönäkin valmiina kun haluan lähikuppilasta kotiin?Eihän se haittaa ettei yön tuotto kata edes kulujasi?"


        Nyt ei olla enää järkipohjalla keskustelemassa asioista, vaan tunnepohjalla.

        Jos kuka vain voisi ajaa niitä ajoja, niin ymmärrätkö että se olisi pelkkää YLIMÄÄRÄISTÄ tuloa. Auton ylläpitokustannukset ovat jo olemassa töissä käydessä/opiskellessa. Järkevä tietenkin vähentäisi ennen omaa "palkkaa" kustannukset.

        "Taksit hoitavat myös valtavan määärän yhteiskunnan maksamia kyytejä,joihin kaikkiin on omanlaisensa maksujärjestelmä."

        Tunne, tunne ja tunne. Entäs järki -> No eihän kukaan tällaisia ajoja ole kieltämässä jatkossakaan. En minä yksinäni koko Suomen ajoja aio ajaa. Kyllä niitä opiskelijoita yms. ilmaantuisi riittävästi nämä ajot hoitamaan.

        "Sinäkö sitten Corollalla ajaisit nämäkin?"

        Avensiksella.

        "Jos ajattelit keskittyä pelkkiin viikonloppuöihin et saa kasaan edes ammattiliikenteen taksojen mukaisia vakuutusmaksuja."

        Hyvä pointti. Tässäkohtaa joku kusettaa ja rankasti. Tähän pitäisi myöskin ensimmäisenä puuttua. Vakuutusmaksut pitäisi/voisi sitoa esim. suhteessa ajettuihin kilometreihin/ajopäiviin. Muutenkin ylilaskuttaminen yrittäjiltä jotka ovat leipäänsä tienaamassa on törkeää. Tuollaiselle pitäisi tehdä loppu.

        "Suomi ei ole kehitysmaa"

        Enpä ole enää aivan varma. Tuntuu että kehitysmaissa asiat ovat paremmin. Valvota täällä kyllä osataan, mutta monet asiat toimivat huonommin. Ja turhasta maksaminen tarkoittaa myöskin, että ollaan kehitysmaata jäljessä.


    • Mieti nyt vähän

      Eli pointtisi siis on että takseja, jotka nyt hoitavat liikenettä velvoitettuna 24/7 ei enää olisi,vaan opiskelijat ajaisivat baarista tulijoita Anjoviksilla silloin kun huvittaa?Nämä ikävät kannattamattomat ajat, ja asiakkaat, vaan unohdettaisiin.Mitäs sitten kun sinun äitisi tarvitsee äkisti kyydin terveyskeskukseen sieltä Perähikiänpolunmutkasta?No pärjätköön kotona iltaan asti kun on taas kannattavaa lähteä töihin?Ja koulukyytiläiset voivat kai sinun puolesta ihan hyvin kävellä siellä Inarissakin sen 50 km aamuin illoin?Entäs verokertymä ja eläkkeet?Ai niin,pimeänähän näitä tietysti tehtäisiin?Ideaahan toki voidaan laajentaa.Turha maksaa bussikuskeille palkkaa,kun sinä voit lisätienistinä ajella puoleen hintaan silloin tällöin.Pimeänä tottakai.Samahan se jos ne kannattamattomat vuorot jää ajamatta.

      • Auton suhteen olisi tarkat vaatimukset, vuosimallin yms. suhteen. eli tulisi olla farmarikori, takaovet, väh 5 paikkaa, ilmastointi jne.

        Ja kyllä niitä lisäansiota haluavia löytyisi todella paljon, joten autoja löytyisi helpolla.

        Työvuorot jaettaisi 8h pätkissä, ja huolehdittaisi että aina on autoja tarpeeksi liikkeellä.

        Jos kyyti maksaisi 1,2€/KM se jakautuisi seuraavalla tavalla:

        Vero valtiolle 0,12€
        Provisio keskukselle 0,108€
        Palkkio kuskille auton käytöstä 0,43€/km (usein enemmän kuin auton todelliset menot, joten tästä saisi vähän bonusta, tuo ei kerrytä eläkettä tms.)
        Työeläkemaksu 0,101€
        Sosiaaliturvamaksu 0,010€
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,004€
        Palkan maksuun 0,426€

        Matematiikalla homma on kannattavaa, kun taksikuski heittää lukuja päästä, muuttuu se kannattamattomaksu


      • Sehän täsmää
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Auton suhteen olisi tarkat vaatimukset, vuosimallin yms. suhteen. eli tulisi olla farmarikori, takaovet, väh 5 paikkaa, ilmastointi jne.

        Ja kyllä niitä lisäansiota haluavia löytyisi todella paljon, joten autoja löytyisi helpolla.

        Työvuorot jaettaisi 8h pätkissä, ja huolehdittaisi että aina on autoja tarpeeksi liikkeellä.

        Jos kyyti maksaisi 1,2€/KM se jakautuisi seuraavalla tavalla:

        Vero valtiolle 0,12€
        Provisio keskukselle 0,108€
        Palkkio kuskille auton käytöstä 0,43€/km (usein enemmän kuin auton todelliset menot, joten tästä saisi vähän bonusta, tuo ei kerrytä eläkettä tms.)
        Työeläkemaksu 0,101€
        Sosiaaliturvamaksu 0,010€
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,004€
        Palkan maksuun 0,426€

        Matematiikalla homma on kannattavaa, kun taksikuski heittää lukuja päästä, muuttuu se kannattamattomaksu

        Ja kun nuo kaikki laskee yhteen, tulee tulokseksi 1,199€ eli aika tarkkaan oot laskenut. Kehut siitä.

        Ei muutakuin odottelemaan että laki mahdollistaa tuon, voisi itsekkin omalla Volvo V70:llä ajella pari vuoroa viikkoon. Tosin älypuhelinta mulla ei ole, eli sellainen pitäisi hankkia


      • kansan talous

        "Eli pointtisi siis on että takseja, jotka nyt hoitavat liikenettä velvoitettuna 24/7 ei enää olisi,vaan opiskelijat ajaisivat baarista tulijoita Anjoviksilla silloin kun huvittaa?"

        Ei kai ketään voida pakottaa ajamaan 24/7? Jos ei huvita, niin älä aja kellon ympäri.
        Opiskelijat voisivat ajaa päivin ja öin jne. Lopullinen määrä ammattikuskeja määräytyisi sitten hinnan ja kysynnän kanssa. Ne kun tuppaavat kulkemaan käsi kädessä.


        "Nämä ikävät kannattamattomat ajat, ja asiakkaat, vaan unohdettaisiin.Mitäs sitten kun sinun äitisi tarvitsee äkisti kyydin terveyskeskukseen sieltä "

        Sillä on n. kilometrin matka terveyskeskukseen, että varmaankin menee tapauksesta riippuen joko polkupyörällä, naapurin ukon kyydillä, omalla autolla, tai taksilla tai hätätapauksessa ambulanssilla.


        "Perähikiänpolunmutkasta?No pärjätköön kotona iltaan asti kun on taas kannattavaa lähteä töihin?"

        Kyllä ulkomaalaisia työntekijöitä varmasti löytyisi tekemään hyvää bisnestä. Kynnys ruveta tekemään tätä työtä pitäisi asettaa mahd. alhaalle, kuten olen mieltä myöskin kaiken muunkin yrittämisen kanssa.


        "Ja koulukyytiläiset voivat kai sinun puolesta ihan hyvin kävellä siellä Inarissakin sen 50 km aamuin illoin?"

        Ilmaiseksiko niitä nyt kyyditään? Vai asiakastako katsot pitkin nenän varttasi? Miksei maksavaa asiakasta kuka tahansa voisi kyyditä jos on alalle päättänyt lähteä?

        "Entäs verokertymä ja eläkkeet?

        Mitä niistä? Artisti maksaa.


        "Turha maksaa bussikuskeille palkkaa,kun sinä voit lisätienistinä ajella puoleen
        hintaan silloin tällöin."

        Miten ne bussikuskit tähän kuuluu? Jos minulta kysyt, niin laittaisin pääkaupunkiseudun liikenteen liki ilmaiseksi. Veroista ylläpidettäväksi. Näin julkinen liikenne ja taksit saisivat roimasti lisää asiakkaita ja turha omalla autolla kulkeminen vähentyisi. (mutten tiedä kannattaako tätä keskustelua laajentaa siihen, tee vaikka oma aloitus jos sinua kiinostaa siitä keskustella)
        Julkista liikennettä parannettaisiin ja koska ei olisi järkeä kulkea omalla autolla, kun matkat on "jo maksettu" veroista, niin asiakasmäärät lisääntyisivät räjähdysmäisesti. Vuoroja menisi paljon useammin ja useampaan paikkaan. Lisääntyneet asiakasmäärät lisäisivät takseilla ajoja poikittaisliikenteessä yms, jos hinnat olisivat vain järkevällä tasolla.

        Kaikki voittavat tilanne pitkällä aikavälillä. Mutta taksit ovat joka tapauksessa katoava luonnonvara kun saadaan tietokone ohjaukset autoihin. (Eivät nuo junatkaan nykyisin enää mitään kuskeja vaadi. Kahvia ovat siellä "kuskit" juomassa ja hätäjarrusta voivat vetää tarvittaessa)

        "Samahan se jos ne kannattamattomat vuorot jää ajamatta."

        Mitä ne sellaiset kannattamattomat vuorot ovat? :)

        Minäkin kävin eilen kannattamattomana kaupassa. Kerran odottelin (tiin) tunti 30c pakkasessa taksia tolpalla. (pääkaupunkis.) Meitä oli menossa ihmisiä 3-4 eri suuntaan. Muistaakseni ylikuormaa. Sovittiin että tungetaan kaikki sinne taksiin ja yritetään sopia hinnoista keskenään jotenkin, ettei kenenkään tarvitse vielä odotella toista tuntia.
        Siinä olisi ollut ajettavaa 3-4 kuskille. Mutta ethän sinä tästä mitään ymmärrä.

        Tiedätkö mihin tämä odottelu johtaa? Luottamuksen katoamiseen -> kyytien entisestä vähenemiseen. Ei se auta, että kyyti tulee samana päivänä, jos odotusaika on kohtuuton, niin ihmiset siirtyvät käyttämään niitä 4-5 muuta vaihtoehtoa. Tämä vastaa täysin esittämääsi "uhkakuvaa", joka on nykyjärjestelmässä täyttä todellisuutta.

        Lisäksi ne yhteiskyytiläiset vähentävät tuloja. Voisihan sitä vaikka yksi kuski kiertää koko baarillisen yhdellä ajolla ja viedä kaikki kotiin. Tarvittaisiin siis vain yksi taksi :) (auttaako hahmottamaan)


      • Voi esaaaaaa
        kansan talous kirjoitti:

        "Eli pointtisi siis on että takseja, jotka nyt hoitavat liikenettä velvoitettuna 24/7 ei enää olisi,vaan opiskelijat ajaisivat baarista tulijoita Anjoviksilla silloin kun huvittaa?"

        Ei kai ketään voida pakottaa ajamaan 24/7? Jos ei huvita, niin älä aja kellon ympäri.
        Opiskelijat voisivat ajaa päivin ja öin jne. Lopullinen määrä ammattikuskeja määräytyisi sitten hinnan ja kysynnän kanssa. Ne kun tuppaavat kulkemaan käsi kädessä.


        "Nämä ikävät kannattamattomat ajat, ja asiakkaat, vaan unohdettaisiin.Mitäs sitten kun sinun äitisi tarvitsee äkisti kyydin terveyskeskukseen sieltä "

        Sillä on n. kilometrin matka terveyskeskukseen, että varmaankin menee tapauksesta riippuen joko polkupyörällä, naapurin ukon kyydillä, omalla autolla, tai taksilla tai hätätapauksessa ambulanssilla.


        "Perähikiänpolunmutkasta?No pärjätköön kotona iltaan asti kun on taas kannattavaa lähteä töihin?"

        Kyllä ulkomaalaisia työntekijöitä varmasti löytyisi tekemään hyvää bisnestä. Kynnys ruveta tekemään tätä työtä pitäisi asettaa mahd. alhaalle, kuten olen mieltä myöskin kaiken muunkin yrittämisen kanssa.


        "Ja koulukyytiläiset voivat kai sinun puolesta ihan hyvin kävellä siellä Inarissakin sen 50 km aamuin illoin?"

        Ilmaiseksiko niitä nyt kyyditään? Vai asiakastako katsot pitkin nenän varttasi? Miksei maksavaa asiakasta kuka tahansa voisi kyyditä jos on alalle päättänyt lähteä?

        "Entäs verokertymä ja eläkkeet?

        Mitä niistä? Artisti maksaa.


        "Turha maksaa bussikuskeille palkkaa,kun sinä voit lisätienistinä ajella puoleen
        hintaan silloin tällöin."

        Miten ne bussikuskit tähän kuuluu? Jos minulta kysyt, niin laittaisin pääkaupunkiseudun liikenteen liki ilmaiseksi. Veroista ylläpidettäväksi. Näin julkinen liikenne ja taksit saisivat roimasti lisää asiakkaita ja turha omalla autolla kulkeminen vähentyisi. (mutten tiedä kannattaako tätä keskustelua laajentaa siihen, tee vaikka oma aloitus jos sinua kiinostaa siitä keskustella)
        Julkista liikennettä parannettaisiin ja koska ei olisi järkeä kulkea omalla autolla, kun matkat on "jo maksettu" veroista, niin asiakasmäärät lisääntyisivät räjähdysmäisesti. Vuoroja menisi paljon useammin ja useampaan paikkaan. Lisääntyneet asiakasmäärät lisäisivät takseilla ajoja poikittaisliikenteessä yms, jos hinnat olisivat vain järkevällä tasolla.

        Kaikki voittavat tilanne pitkällä aikavälillä. Mutta taksit ovat joka tapauksessa katoava luonnonvara kun saadaan tietokone ohjaukset autoihin. (Eivät nuo junatkaan nykyisin enää mitään kuskeja vaadi. Kahvia ovat siellä "kuskit" juomassa ja hätäjarrusta voivat vetää tarvittaessa)

        "Samahan se jos ne kannattamattomat vuorot jää ajamatta."

        Mitä ne sellaiset kannattamattomat vuorot ovat? :)

        Minäkin kävin eilen kannattamattomana kaupassa. Kerran odottelin (tiin) tunti 30c pakkasessa taksia tolpalla. (pääkaupunkis.) Meitä oli menossa ihmisiä 3-4 eri suuntaan. Muistaakseni ylikuormaa. Sovittiin että tungetaan kaikki sinne taksiin ja yritetään sopia hinnoista keskenään jotenkin, ettei kenenkään tarvitse vielä odotella toista tuntia.
        Siinä olisi ollut ajettavaa 3-4 kuskille. Mutta ethän sinä tästä mitään ymmärrä.

        Tiedätkö mihin tämä odottelu johtaa? Luottamuksen katoamiseen -> kyytien entisestä vähenemiseen. Ei se auta, että kyyti tulee samana päivänä, jos odotusaika on kohtuuton, niin ihmiset siirtyvät käyttämään niitä 4-5 muuta vaihtoehtoa. Tämä vastaa täysin esittämääsi "uhkakuvaa", joka on nykyjärjestelmässä täyttä todellisuutta.

        Lisäksi ne yhteiskyytiläiset vähentävät tuloja. Voisihan sitä vaikka yksi kuski kiertää koko baarillisen yhdellä ajolla ja viedä kaikki kotiin. Tarvittaisiin siis vain yksi taksi :) (auttaako hahmottamaan)

        Eli ei pakoteta ketään ajamaan hiljaisina aikoina kuten nykyään?miten takaat palvelun saatavuuden?
        Mitäs jos mummo ei pysty kävelemään tai pyöräilemään?Ambulanssi ei tosiiankaan kuskaile terkkarikyytejä.Koulukyydit hoitaa nykyään suurimmaksi osaksi taksit,koska kukaan ei pysty havemmalla asiaa hotamaan.Jos sinun kunnassa esim. 400 oppilasta tarvitsee aikataulutetun,säännöllisen reittikuljetuksen,niin miten ajattelit asian hoitaa?Kommenttisi veroista ja eläkkeistä kertoo kaiken ajatuksenoksustasi.Vertaus busseihin tarkoitti että sinun ajatusmallin mukaan taksiautoilija olisi töissä vain kun se on kannattavaa,miksei sitten bussit?Nykyjärjestelmä takaa autojen saatavuuden 24/7.Myös sinulle.Kannattamattomia vuoroja on paljon.Se tarkoittaa että saat vain kulut,tai osan kuluista katettua.Kyllä,kiinteät kulut karttuvat joka päivä,oli auto töissä tai ei.Tänä päivänä et joudu Helsingissä odottamaan taksia pitkään,ellet aamuyöstä,ravintoloiden sulkemisaikaan,tietoisesti mene tolpalle jossa ei voi edes olettaa yhdenkään taksin käyvän.No joo,iso osa näistä valittajista käyttää taksia vain uutenavuotena ja pikkujouluista palatessaan.Silti heillä on vahva mielipide että taksia ei saa ikinä kun tarvitsee.Jols muuten aamuyöstä ihmettelet että et pääse julkisilla kotiin,syy on että vuoroja ei kannata ajattaa.Eli taksit hoitavat lähes yksin bussien,junien,metrojen,raitiovaunujen yms.täyttämän kaupungin tyhjentämisen parissa tunnissa.On totta että me tarvitsemme näitä kiireisiä hetkiä paikkaamaan kassaa,jota ei tosiaankaan kummasti kerry alkuillasta.Tämä baarien tyhentäminen on kuitenkin vain yksi osa työstämme.Tärkeä sellainen sekin,mutta koko nykyjärjestelmän purkaminen sen perusteella, että kaikilla tuhansilla ihmisillä ei ole taksi odottamassa oven edessä kun pitää päästä kotiin olisi täydellistä typeryyttä.Olet toki oikeutettu mielipiteesen,mutta jos ymmärryksesi asiasta on noin heikko,mielipidekin on samaa tasoa.Hyvää jatkoa vaan.


      • Ei esa, vaan Vesa.
        Voi esaaaaaa kirjoitti:

        Eli ei pakoteta ketään ajamaan hiljaisina aikoina kuten nykyään?miten takaat palvelun saatavuuden?
        Mitäs jos mummo ei pysty kävelemään tai pyöräilemään?Ambulanssi ei tosiiankaan kuskaile terkkarikyytejä.Koulukyydit hoitaa nykyään suurimmaksi osaksi taksit,koska kukaan ei pysty havemmalla asiaa hotamaan.Jos sinun kunnassa esim. 400 oppilasta tarvitsee aikataulutetun,säännöllisen reittikuljetuksen,niin miten ajattelit asian hoitaa?Kommenttisi veroista ja eläkkeistä kertoo kaiken ajatuksenoksustasi.Vertaus busseihin tarkoitti että sinun ajatusmallin mukaan taksiautoilija olisi töissä vain kun se on kannattavaa,miksei sitten bussit?Nykyjärjestelmä takaa autojen saatavuuden 24/7.Myös sinulle.Kannattamattomia vuoroja on paljon.Se tarkoittaa että saat vain kulut,tai osan kuluista katettua.Kyllä,kiinteät kulut karttuvat joka päivä,oli auto töissä tai ei.Tänä päivänä et joudu Helsingissä odottamaan taksia pitkään,ellet aamuyöstä,ravintoloiden sulkemisaikaan,tietoisesti mene tolpalle jossa ei voi edes olettaa yhdenkään taksin käyvän.No joo,iso osa näistä valittajista käyttää taksia vain uutenavuotena ja pikkujouluista palatessaan.Silti heillä on vahva mielipide että taksia ei saa ikinä kun tarvitsee.Jols muuten aamuyöstä ihmettelet että et pääse julkisilla kotiin,syy on että vuoroja ei kannata ajattaa.Eli taksit hoitavat lähes yksin bussien,junien,metrojen,raitiovaunujen yms.täyttämän kaupungin tyhjentämisen parissa tunnissa.On totta että me tarvitsemme näitä kiireisiä hetkiä paikkaamaan kassaa,jota ei tosiaankaan kummasti kerry alkuillasta.Tämä baarien tyhentäminen on kuitenkin vain yksi osa työstämme.Tärkeä sellainen sekin,mutta koko nykyjärjestelmän purkaminen sen perusteella, että kaikilla tuhansilla ihmisillä ei ole taksi odottamassa oven edessä kun pitää päästä kotiin olisi täydellistä typeryyttä.Olet toki oikeutettu mielipiteesen,mutta jos ymmärryksesi asiasta on noin heikko,mielipidekin on samaa tasoa.Hyvää jatkoa vaan.

        Ymmärrän kyllä jos muutokset tuntuvat pelottavilta, mutta toisten näkemysten haukkuminen heikoksi asiasta, jota ei ole edes kokeiltu niin lienee kysymys puolustusreaktiosta. Itse työskentelen alalla, jossa nopeat muutokset ovat arkipäivää. Toisilla vain tuntuu menevän sormi suuhun näissä asioissa ja valitetaan vaikka muutokseen sopeutumisessa olisi aikaa jopa vuosia. Kyvyttömyys nähdä _mitään muuta_ vaihtoehtoa kuin se vanha tuttu ja turvallinen .. on paljon puhuvaa. (edes suostua ajattelemaan sellaista)

        Mutta hyvää jatkoa paljon kyytejä toivottaa, Vesa.


    • puolet pois

      no niin ei kun luvat vapaaksi ja ajamaan 5 keikkoja. Miten tyhmiä nämä nyky taksit on kun eivät aja puoleen hintaan rahan tuloa ei vois estää. tosin moni menee jo nykyäänkin konkkaan. eli puolet hinnasta pois ja hilloo rupee tulemaan. tää on hyvä idea. parturit,hierojat,siivoojat ja huorat vois ainakin lähteä mukaan rupeis hommia olemaan jokaisella. itseasiassa kaikki yksityis yrittäjät vois ottaa puolet hinnasta pois.

      • Miksi laskea hintoja jos riittää asiakkaita?

        Mutta totta. Esim. baarit myy olutta mielummin halvemmalla, kuin pitää paikkaa tyhjänä. Siksi monessa paikassa on esim. alkuillasta halvemmat juomat....


      • Nerokasta!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Miksi laskea hintoja jos riittää asiakkaita?

        Mutta totta. Esim. baarit myy olutta mielummin halvemmalla, kuin pitää paikkaa tyhjänä. Siksi monessa paikassa on esim. alkuillasta halvemmat juomat....

        Sen baarin kulut on tismalleen yhtä suuret tuopin hinnasta riippumatta.Taksin kulut nousevat merkittävästi kun autolla ajetaan enemmän kilometrejä samaan bruttokassaan.Koska sinä et tiedä näistä kuluista yhtään mitään,komenttisi ovat vailla mitään järkeä.Kuten aiemmin todettu,kuka tahansa voisi ilmoittaa tekevänsä asioita halvemmalla perustuen itse keksimiinsä lukuihin.Minulla on se etu että voin lukea nuo luvut ihan virallisesta tilinpäätöksestä.Ja voin kertoa sinulle että olet oikeassa vain palkan sivukuluissa.Miten se vapaa kilpailu sitten? Olet jo nyt viestissäsi vaatimassa rajoituksia auton ja ajoaikojen suhteen?Jos meinaat pärjätä kahdeksan tunnin vuoroilla,niin mitkä viisi vuoroa viikossa ajattelit ajaa että saat homman kannattamaan.Ja muistathan nyt että "renkejä"ei oikein saa,kun niillä on jo se oma,ilmastoiti,farmari tolpalla seisomassa.Ottaisit nyt vähän selvää esim.todellisista kuluista niin keskustelu voisi olla järkevää,tämän jankkaamisesi sijasta.


      • oddis slajos
        Nerokasta! kirjoitti:

        Sen baarin kulut on tismalleen yhtä suuret tuopin hinnasta riippumatta.Taksin kulut nousevat merkittävästi kun autolla ajetaan enemmän kilometrejä samaan bruttokassaan.Koska sinä et tiedä näistä kuluista yhtään mitään,komenttisi ovat vailla mitään järkeä.Kuten aiemmin todettu,kuka tahansa voisi ilmoittaa tekevänsä asioita halvemmalla perustuen itse keksimiinsä lukuihin.Minulla on se etu että voin lukea nuo luvut ihan virallisesta tilinpäätöksestä.Ja voin kertoa sinulle että olet oikeassa vain palkan sivukuluissa.Miten se vapaa kilpailu sitten? Olet jo nyt viestissäsi vaatimassa rajoituksia auton ja ajoaikojen suhteen?Jos meinaat pärjätä kahdeksan tunnin vuoroilla,niin mitkä viisi vuoroa viikossa ajattelit ajaa että saat homman kannattamaan.Ja muistathan nyt että "renkejä"ei oikein saa,kun niillä on jo se oma,ilmastoiti,farmari tolpalla seisomassa.Ottaisit nyt vähän selvää esim.todellisista kuluista niin keskustelu voisi olla järkevää,tämän jankkaamisesi sijasta.

        Kuis paljon sä tiedät ravintoloitten kulurakenteesta? Tai sähän olet taksikuski ja sun logiikan mukaan kun sä kuskaat ravintola asiakkaita sä osaat sen alan tai sun serkunkaimanystävänveljenpoika on ollut töissä snagarilla 3 kk niin se kerto faktana että kulut ei kasva mitenkään vaikka asiakkaita tulis tuplasti. Olette te aika guruja ihme että te jaksatte valittaa liksoista ja jaksatte ajaa liki kannattamatonta taksia vaikka tietoa ja taitoa piisaa vaikka muille jakais.


      • ??????????
        oddis slajos kirjoitti:

        Kuis paljon sä tiedät ravintoloitten kulurakenteesta? Tai sähän olet taksikuski ja sun logiikan mukaan kun sä kuskaat ravintola asiakkaita sä osaat sen alan tai sun serkunkaimanystävänveljenpoika on ollut töissä snagarilla 3 kk niin se kerto faktana että kulut ei kasva mitenkään vaikka asiakkaita tulis tuplasti. Olette te aika guruja ihme että te jaksatte valittaa liksoista ja jaksatte ajaa liki kannattamatonta taksia vaikka tietoa ja taitoa piisaa vaikka muille jakais.

        Selitä miten kaupan kulut nousee jos myy pullan 2 euron sijaan 1eurolla?


      • Baarissako aina
        oddis slajos kirjoitti:

        Kuis paljon sä tiedät ravintoloitten kulurakenteesta? Tai sähän olet taksikuski ja sun logiikan mukaan kun sä kuskaat ravintola asiakkaita sä osaat sen alan tai sun serkunkaimanystävänveljenpoika on ollut töissä snagarilla 3 kk niin se kerto faktana että kulut ei kasva mitenkään vaikka asiakkaita tulis tuplasti. Olette te aika guruja ihme että te jaksatte valittaa liksoista ja jaksatte ajaa liki kannattamatonta taksia vaikka tietoa ja taitoa piisaa vaikka muille jakais.

        Mikä tuo lisäkuluja baarille jos myy tuopin halvemmalla?Tavarantoimitukset toki hieman useammin?Tuopit tiskattava useammin?Mitä muuta?


      • oddis slajos
        Baarissako aina kirjoitti:

        Mikä tuo lisäkuluja baarille jos myy tuopin halvemmalla?Tavarantoimitukset toki hieman useammin?Tuopit tiskattava useammin?Mitä muuta?

        Samalla millä sä selität kulujen nousun hintoja tiputtamalla. Kai sä ymmärrät että jos sulla tulee lisää kilsoja se meinaa enemmän maksavia asiakkaita joista koostuu sun liikevoitto vai ajeletko sä nollatuloksella nyt? Enemmän km = enemmän €€€€.


      • hhgfgjkoorrd
        Baarissako aina kirjoitti:

        Mikä tuo lisäkuluja baarille jos myy tuopin halvemmalla?Tavarantoimitukset toki hieman useammin?Tuopit tiskattava useammin?Mitä muuta?

        Lisääntynyt asiakasmäärä joten henkilökuntaa tarvitaan lisää!


      • siivouskulut
        hhgfgjkoorrd kirjoitti:

        Lisääntynyt asiakasmäärä joten henkilökuntaa tarvitaan lisää!

        Täällä.


    • ekonomi möttönen

      vertailussa on pikku vika eli kate. taksistakin olisi helppo pudottaa jos maksaisi 3 e kilsa. nyt on vähän vaikeata koska menee tappion puolelle. tuoppi olutta maksaa baarille noin 1,5 sisään myydään 5 e voi pudottaa 3 vielä puolet katetta. taksissa jos tekis saman menis miinuksille. vaikka tää yks matemaatikko tekeekin täällä huvittavia laskelmia. kaveri on valmis yrittäjäksi vaikka nyt tienaa enemmän palkollisena mihin olisi edes teoriassa mahdollisuus. nerokasta sanon minä.

      • Taas teit sen. Heitit lukuja päästä, siinä missä minä lasken ne 0,1 sentin tarkkuudella


      • Tuopissa 0,5 litraa on alkoholiveroa 1,625 ALV

        Eli kuten yksi Turkulainen baari myy oluttuoppia välillä 2 eurolla, niin ei siitä verojen jälkeen paljoa jää. Ei kata edes raaka-ainekuluja saati työvoimakustannuksia, vuokria yms. kuluja.... Tässä ei välttämättä ole järkeä, koska tuo 2€ on hinta koko illan ajan Tiistaisin. Eikä ole edes sisäänpääsymaksua joka kuittaisi tuota summaa


      • pöljämpi
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tuopissa 0,5 litraa on alkoholiveroa 1,625 ALV

        Eli kuten yksi Turkulainen baari myy oluttuoppia välillä 2 eurolla, niin ei siitä verojen jälkeen paljoa jää. Ei kata edes raaka-ainekuluja saati työvoimakustannuksia, vuokria yms. kuluja.... Tässä ei välttämättä ole järkeä, koska tuo 2€ on hinta koko illan ajan Tiistaisin. Eikä ole edes sisäänpääsymaksua joka kuittaisi tuota summaa

        taksi saa pk-seudulla tällähetkellä saman,kuin sä voisit teoriassa saada noilla hinnoilla. siltri pärjääminen on vaikeaa. eli 35 saisit jos asiaKAS KOKO AJAN KYYDISSÄ.saman saan minä. ajan 240h kk. 3000 miinus verot jää käteen. paljonko on tunti palkka. joten oiskohan aika lopettaa toi jauhaminen asioista joista sulla ei ole tietoa. luulet vielä taksin ajamisen olevan helppoa.henkisesti aikaraskasta,mutta kuormurikuskina sinähän tämän jo tiedät. eli jos nyt ottaisin hinnasta puolet pois rupeisko rahaa tulemaan.


      • pöljämpi kirjoitti:

        taksi saa pk-seudulla tällähetkellä saman,kuin sä voisit teoriassa saada noilla hinnoilla. siltri pärjääminen on vaikeaa. eli 35 saisit jos asiaKAS KOKO AJAN KYYDISSÄ.saman saan minä. ajan 240h kk. 3000 miinus verot jää käteen. paljonko on tunti palkka. joten oiskohan aika lopettaa toi jauhaminen asioista joista sulla ei ole tietoa. luulet vielä taksin ajamisen olevan helppoa.henkisesti aikaraskasta,mutta kuormurikuskina sinähän tämän jo tiedät. eli jos nyt ottaisin hinnasta puolet pois rupeisko rahaa tulemaan.

        Tulipas aikamoista siansaksaa sulta...


    • yyyyyberi

      nyt ei tarvitse pankki enään höpöttää menet ajamaan yyyberillä. saat enemmän kuin tuon 1.2e kilsa eikä lupia tarvita. hommiin vaan ei tarvitse enään luetella lukuja. nyt voit kokeilla oma kohtaisesti.

      • Edelleen, jos lähden ajamaan tuolla hinnalla, niin sakkoahan siitä tulee luvattomasta taksiliikenteen harjoittamisesta


    • Esaaaaaaaaaaa

      Jos taksin taksaa pudottaa esim.30%, joutuu taksi ajamaan saman kasan saadakseen huomattavasyi enemmän kilometrejä.Jokainen ylimääräinen kilometri nostaa kuluja.Jos tarkoitus on että hintaa pudottamalla taksi vielä kasvattaa tulosta,kilometrejä kertyy vielä enemmän.Näiden urpojen käsitys on että jos hintoja pudottaa,taksiasiakkaita tulee lisää niin paljon että kysyntä on tauotonta.Näin ei tietenkään ole.Ei kukaan lähde maanantaiyönä ajelemaan taksilla koska sen saa hieman halvemmalla.Nyt olisi hauska nähdä nämä pautotomaatin "tarkat laskelmat"Yhtään ei ole näkynyt.On kyllä näkynyt palkan sivukulut,Täysin virheellinen "tieto" vakuutuksista ja sitten omia arvioita.Toki jos näitä laskee yhteen saa jonkinnäköisen tuoloksen,mutta mitään yhteistä todellisuuden kanssa tuloksella ei ole.Jos baarin omistaja jotuu palkata ylimääräisen ihmisen myymään niitä halpoja tuoppeja,niitä pitääkin sitten myydä älyvapaa määrä jotta baarin tulos paranisi.Mutta urpojen luuloissahan on että asiakkaat lisääntyy potenssiin kun hintaa lasketaan.

      • janis petke

        Onhan sulla urpo kate joka kilometrille. Mitä helvettiä sä länkytät? Jos kulu on noin 45c/ km ja sä velotat yli 3 krt summan niin eikö se meinaa että joka km minkä sä ajat sä saat enemmän euromanii? Km pohjanenhan sun korvaus on? Miten helvetissä sä voit edes laskea noin päin persettä?


      • Hyvä esa!
        janis petke kirjoitti:

        Onhan sulla urpo kate joka kilometrille. Mitä helvettiä sä länkytät? Jos kulu on noin 45c/ km ja sä velotat yli 3 krt summan niin eikö se meinaa että joka km minkä sä ajat sä saat enemmän euromanii? Km pohjanenhan sun korvaus on? Miten helvetissä sä voit edes laskea noin päin persettä?

        Eli mielestäsi ajan kaikki kilometrit maksava asiakas päällä?Juuri oli puhe että jos PUDOTTAA. taksaa,kate/kilometri pienenee.Ja mistä sinä olet tietoosi saanut että kulu on 45c/km?Tältä palstalta?Pitäisikö sinun nyt vaan palata Aku Ankan pariinEt näytä tajuavan asiasta edes alkeita.


      • Tottakai asiakasmäärät kasvaa kun hinnat putoaa. Silloin taksi on monelle vaihtoehto mopolle, autolle, linja-autolle ja vaikkapa polkupyörälle

        Ja tottakai harmittaa sua kun sivukulut lasken tarkkaan, en vain heitä hatusta lukemia.

        Naapurissa on rokbar, ennen tuoppi maksoi vitosen, asiakkaita ei ollut juuri koskaan, nykyjään maksaan, nykyjään väkeä paljon arki-iltoinakin kiitettävästi, joskus se yksi baarimikko joutuu oikein urakalla tekemään töitä, ja joskus joutuu tiskillä jopa pari minsaa odottamaan omaa vuoroa kun tulee kunnon ryysis


      • Kuqqen
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tottakai asiakasmäärät kasvaa kun hinnat putoaa. Silloin taksi on monelle vaihtoehto mopolle, autolle, linja-autolle ja vaikkapa polkupyörälle

        Ja tottakai harmittaa sua kun sivukulut lasken tarkkaan, en vain heitä hatusta lukemia.

        Naapurissa on rokbar, ennen tuoppi maksoi vitosen, asiakkaita ei ollut juuri koskaan, nykyjään maksaan, nykyjään väkeä paljon arki-iltoinakin kiitettävästi, joskus se yksi baarimikko joutuu oikein urakalla tekemään töitä, ja joskus joutuu tiskillä jopa pari minsaa odottamaan omaa vuoroa kun tulee kunnon ryysis

        Niin paljon nykyään maksaa? Paljonko tekee enämmän voittoa? Onko baarimikon työn arvoista ja joudutaanko palkkaamaan lisää väkeä? Et näköjään osaa edes kirjoittaa.


      • Kuqqen
        Kuqqen kirjoitti:

        Niin paljon nykyään maksaa? Paljonko tekee enämmän voittoa? Onko baarimikon työn arvoista ja joudutaanko palkkaamaan lisää väkeä? Et näköjään osaa edes kirjoittaa.

        en näköjään minäkään :D


      • Kuqqen kirjoitti:

        Niin paljon nykyään maksaa? Paljonko tekee enämmän voittoa? Onko baarimikon työn arvoista ja joudutaanko palkkaamaan lisää väkeä? Et näköjään osaa edes kirjoittaa.

        Ennen tuoppi maksoi vitosen, niitä meni noin 3 tunnissa hiljaisina aikoina

        Nykyjään tuoppi maksaa 3,70€ ja paikalla aina väkeä noin 20-40 asiakasta vähintään...

        Ja jos noistakin jokainen juo keskimäärin 3 tuoppia tunnissa, niin nyt myydään tunnissa jopa 120 tuoppia....

        Eli kumpi oli rokbarille kannattavampi:

        Entinen tilanne 3 viiden euron tuoppia tuntiin, myynti 15€/h

        nykyinen 120 3,70€ tuoppia tunnissa, myynti 444€/h

        Tuo oli siis karkea arvio, mutta kertoo miten on kannattavamoaa myydä halvemmalla ja enemmän, kuin kalliilla ja ei juuri mitään

        Ja baarissa on töissä aina kaksi henkilöä, se baarimikko, ja baaripöydän vieressä oleva karaokejuontaja jolla myös anniskelupassi, joten hoitaa kiireaikana myös tarjoilua, ja blokkailee tyhjiä tuoppeja yms. kappaleiden aikana


      • ghtjyuiklop
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ennen tuoppi maksoi vitosen, niitä meni noin 3 tunnissa hiljaisina aikoina

        Nykyjään tuoppi maksaa 3,70€ ja paikalla aina väkeä noin 20-40 asiakasta vähintään...

        Ja jos noistakin jokainen juo keskimäärin 3 tuoppia tunnissa, niin nyt myydään tunnissa jopa 120 tuoppia....

        Eli kumpi oli rokbarille kannattavampi:

        Entinen tilanne 3 viiden euron tuoppia tuntiin, myynti 15€/h

        nykyinen 120 3,70€ tuoppia tunnissa, myynti 444€/h

        Tuo oli siis karkea arvio, mutta kertoo miten on kannattavamoaa myydä halvemmalla ja enemmän, kuin kalliilla ja ei juuri mitään

        Ja baarissa on töissä aina kaksi henkilöä, se baarimikko, ja baaripöydän vieressä oleva karaokejuontaja jolla myös anniskelupassi, joten hoitaa kiireaikana myös tarjoilua, ja blokkailee tyhjiä tuoppeja yms. kappaleiden aikana

        Tavaran, tässä tapauksessa oluen myyminen on eri asia kuin työn myyminen. Tavaraa mitataan kappalemäärissä, työtä tunneissa. Tavaraa ehtii tunnissa myymään melkein rajattomasti. Työtä ei voi tehdä rajattomasti. Ajosuoritteiden lisääminen tunnissa on erittäin rajallista.

        Jos möisin prikkoja, niin niitä voisin myydä tunnissa vaikka kymmeniä miljoonia kappaleita jos ostaja osuu kohdalle, eli katetta on mahdollista paikata volyymilla mutta jos tekisin ne prikat käsin niin ehtisin tunnissa muutaman kappaleen viilailemaan.

        Muuten olen toki kanssasi samaa mieltä siitä että taksimaailman pesää on hyvä vähän tuulettaa ja alan vapauttamistakin kannatan. Ymmärrän kuitenkin alan, niin kuin monen muunkin työhön perustuvan palvelualan taloudelliset realiteetit.
        Työtä ei vain voi myydä alehinnalla koska se ei vain toimi, velvoitteita on aivan liikaa siihen nähden mitä sinä olet hinnaksi kaavaillut.

        f


    • Hellsinki

      Haha, vittu näitä pellejä jotka luulevat keksineensä jotain uutta ja hienoa :D Tervetuloa vaan ratin taakse kokeilemaan, että miten homma toimii. Saattaa kuva alasta hieman muuttua. Itse en aja viikonloppuöitä ollenkaan, jotta ei tarvitse olla tämänkaltaisten "asiantuntijoiden" kanssa tekemisissä kun aina on niin reitti, taksa, kuin ajotyylikin väärä.

      "Tää reitti kiertää ainakin 5 kilometriä" (Todellisuudessa 0,5 km pidempi ja huomattavasti nopeampi = edullisempi)

      "Järkyttävät nää teidän hinnat" (Joo paljon veroja ja menoja ja mulle jää alle 10€/h, eli vittuako mulle avaudut)

      jne jne...

      Onneksi olen osa-aikainen ja pian voi nämä hommat lopettaa. Yksikään kurssittamaton opiskelija tuskin muutamaa vuoroa pidempään ajaisi ja alalle pesiytyisi kaikenmaailman huijarit, mafiosot ja raiskarit.

    • Esa on nero

      Otetaan tasaiset numerot että Esakin pysyy mukana.
      Ajat kymmenen tunnin vuoron torstaina.
      300 km hintaan 1,2 €/km.
      Maksettuja kilometrejä 55%
      Kassa 198€
      AUTON kulut/km=45c
      AUTON kulut vuorosta 135€
      Nyt kupissa on jäljellä 63€
      Tästä maksat ne muut,aiemmin mainitsemasi,kulut.
      Sitten kun ne kulut on hoidettu,voit katsella itsellesi sitä palkkaa.
      Siitä baarista.Toki baariin voidaan houkutella asiakkaita myymällä halvalla.Taksi kun vaan ei pysty hoitamaan vuoron aikana kuin tietyn määrän asiakkaita.Katsos kun on liikenne,liikennesäännöt ja fysiikan lait.Jos matka Helsingistä Korsoon kestää sen 25 min,auto ei saa sillä aikaa yhtään uutta asiakasta.Ja 99 kertaa sadasta myös joutuu lähtemään takaisin helsinkiin tyhjänä.Kokonaisaika kyydille,Hki-Korso-seuraava asiakas venyy helposti yli 45min.Tämä siis yöllä,kun tiedetään että palaamalla Helsinkiin nopeasti seuraava kyyti on varma.Päivällä aika tietysti pidentyy.Tuopin voit myydä vaikka puolen minuutin välein,paikallasi seisten.Nyt voitkin sijoitella vielä halvemman taksan laskelmaan ja tulla taas johonkin upeaan lopputulokseen,jossa mielestäsi taksit menestyisivät jos meitä olisi tuplamäärä,ja hinnat olisivat puolet nykyisestä.

      • On se niin liikuttavaa kun taksikuskit saa kauheen raivokohtauksen pelkistä laskemista tai suunitelmista.

        Olen laskenut paluukyydit mukaan laskemiin... ja jos matka on 300 kilsaa, niin keskinopeus on aika iso = isompi tuntipalkka ajalta kun on MAKSAVA asiakas kyydissä.

        Omalla autolla minimi on 1,1€/km ja keskuksen kautta 1,2€/km


      • pankin jatke
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        On se niin liikuttavaa kun taksikuskit saa kauheen raivokohtauksen pelkistä laskemista tai suunitelmista.

        Olen laskenut paluukyydit mukaan laskemiin... ja jos matka on 300 kilsaa, niin keskinopeus on aika iso = isompi tuntipalkka ajalta kun on MAKSAVA asiakas kyydissä.

        Omalla autolla minimi on 1,1€/km ja keskuksen kautta 1,2€/km

        tuolla oli joku laskenut pärjätäkseen jotenkin järkevästi km hinnaksi 3e näin sitä näkee eri matikka neroja.


      • pankin jatke kirjoitti:

        tuolla oli joku laskenut pärjätäkseen jotenkin järkevästi km hinnaksi 3e näin sitä näkee eri matikka neroja.

        No silloin jäisi palkan maksuun 1,77€/km Riippuu siis kuinkapaljon palkkaa haluaa mikä tulee hinnaksi


    • Sut on nähty

      Eli et edelleenkään ymmärrä mistään mitään?
      Otin tasaiset numerot että ymmärtäisit,mutta kun ei niin ei.
      Muuta sitten kymmenen tunnin ajomääräksi 200 kilometriä jos olisi vielä helpompi hahmottaa.Miten laskit paluukyydit?Joka kerta Korsoon saavuttuasi,seuraava asiakas astuu heti kyytiisi,ja haluaa Helsinkiin?Just.No jos saisit jotenkin vuotuisen maksettujen kilometrien määrän nostettua 60%:iin,menisi lasku seuraavasti:
      Esim.100000 km/v.
      Maksettuja 60000=72000€/v.
      Kulut 45000€/v.
      Kassassa nyt 27000€
      Tässä siis AUTON kulut.
      Nyt sitten taas niitä muita kuluja maksamaan.Ja sitten sitä palkkaa ja omaa eläkettä,jos jää jotain mistä maksaa.
      Kuinka paljon aikaa ajattelit viettää autossa että saat sen 100000 ajettua?
      Jos olet laskenut asioita kuten väität,olet kyllä vähään tyytyväinen.

    • iuklj

      pankki nyt voit mennä ajamaan yyyyberille sieltä saat 40% taksia halvemmalla ajella omalla autolla kohti rikkauksia.

      • Sut on nähty

        Uber muuttaa laskelmaa site,että tästä 27000€ saaliista maksetaan uberin provisio,jonka jälkeen sitten taas ne pakolliset....


    • hyödytöntä tietoa

      Pojat ei nyt vain muista, että luvut on keksitty omasta päästä.

    • Uberesa

      Pankkiautomaatti on tosiaan keksinyt lukuja omiin "laskutoimituksiin",minun ei tarvitse,voin tarkistaa kirjanpidosta sentilleen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe