Me emme voi tietää lopulta,

vanhoillislestadiolainen

ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Me voimme uskoa, että tällä uskolla pelastumme. Emme voi sanoa, että sinä et pelastu, kun uskot toisin. Voimme uskoa omakohtaisesti. Uskoa, että pelastunko tällä uskolla vaikko en.
Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle ja uskoa niin, kuin minulle on lapsesta asti opetettu, perinteisellä vanhoillislestadiolaisella tavalla.

48

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inhottava realisti

      Miksiköhän sinä sitten "haluat pelata varman päälle"?

      Siksi, että olet lapsesta saakka oppinut sen, että on väärin ajatella toisin. Jo tuon totuuden kyseenalaistaminen on siis väärin. Saivartelet ja kiemurtelet asialla, joka on päivänselvä.

      Totta kai jokainen lahko ja ryhmittymä väittää ja olettaa uskovansa "oikein"! Miksi ihmeessä ryhmiä olisi kautta aikojen syntynyt, mikäli niin ei olisi? Eihän niillä olisi mitään tarkoitusta. Läpi aikakausien ryhmien eroja on ratkottu aseillakin. Nykyisin vain sattumalta elämme sen suhteen sivistyneempiä aikoja.

      "Pelastuminen" on voimakas vallankäytön väline. Joku ihminen olettaa olevansa toisia kykenevämpi määrittelemään pelastumiset ym. Kaiken taustalla todellisuudessa vain kuoleman pelko. Luonnostakin näemme, miten kuolema on osa ikuista kiertokulkua ja välttämätön. Uskontojen nimissä sitten säädellään tuttuun tapaan ihmisten elämää ja lupaillaan monenmoista. Todisteita? Ei mitään. On vain mystinen "usko", joka sekin lisäksi on siis "omakohtainen"...

      Jos se usko on "omakohtainen", miksi se pitää AINA tietyillä toimintatavoilla ja valinnoilla oikeaksi osoittaa? Ovatko rituaalit ja toimintakottuuri lopulta tärkeämpiä kuin usko?

      • vanhoillislestadiolainen

        Jorinasi on ihan turhaa hörötystä ja itsesi egon kohotusyritystä.

        Sanoin kaiken oleellisen avauksessa, eikö siihen ole mitään lisäämistä, eikä näsäviisailemista jonkun pojanklopin toimesta.


      • Puolustaja...
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Jorinasi on ihan turhaa hörötystä ja itsesi egon kohotusyritystä.

        Sanoin kaiken oleellisen avauksessa, eikö siihen ole mitään lisäämistä, eikä näsäviisailemista jonkun pojanklopin toimesta.

        Kukaan Oikeasti Kristitty, kaikille hyväksi Jumalan Sanan mukaisesti ja perustalta elävä ei vastaisi noin rakkaudettomasti / EPÄ pyhästi.

        Muistuttaen; "kaikki minkä sanotte yhdellekin vähimmistä, joka uskoo Kristukseen Jeesukseen sanotte ensisijaisesti Hänelle, Herralle Jeesukselle".

        Vasta Raamatun UT, Kristuksen Jeeusksen apostolista, seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentamaan yhtyvät saavat mahdollisuuden päästä kavamaan siihen lopulliseen pelastukseen / ylös ottoon kelvollisuuteen. siihe "tahrattomuuteen ja rypyttömään puhtauteen Kristukselle Jeesukselle uskollisuuteen ja kuuliaisuuteen. Joka on itsensä Herralleen morsian sieluksi, otolliseksi kaunistanut. Kaikesta rakkaudetomuudestaan puhdistautuneena.


      • vanhoillishelluntalainen
        Puolustaja... kirjoitti:

        Kukaan Oikeasti Kristitty, kaikille hyväksi Jumalan Sanan mukaisesti ja perustalta elävä ei vastaisi noin rakkaudettomasti / EPÄ pyhästi.

        Muistuttaen; "kaikki minkä sanotte yhdellekin vähimmistä, joka uskoo Kristukseen Jeesukseen sanotte ensisijaisesti Hänelle, Herralle Jeesukselle".

        Vasta Raamatun UT, Kristuksen Jeeusksen apostolista, seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentamaan yhtyvät saavat mahdollisuuden päästä kavamaan siihen lopulliseen pelastukseen / ylös ottoon kelvollisuuteen. siihe "tahrattomuuteen ja rypyttömään puhtauteen Kristukselle Jeesukselle uskollisuuteen ja kuuliaisuuteen. Joka on itsensä Herralleen morsian sieluksi, otolliseksi kaunistanut. Kaikesta rakkaudetomuudestaan puhdistautuneena.

        Jorinasi on ihan turhaa hörötystä ja itsesi egon kohotusyritystä.

        Sanoin kaiken oleellisen avauksessa, eikö siihen ole mitään lisäämistä, eikä näsäviisailemista jonkun pojanklopin toimesta.


      • 17x11
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Jorinasi on ihan turhaa hörötystä ja itsesi egon kohotusyritystä.

        Sanoin kaiken oleellisen avauksessa, eikö siihen ole mitään lisäämistä, eikä näsäviisailemista jonkun pojanklopin toimesta.

        Vastasit kyllä tosi ylimielisesti. Jos tutkit asiaa käsi sydämellä Raamatusta, joudut myöntämään, että Jumalan sana ei anna lupaa "valtakunnan" rajaamiseen eikä toisen uskon mitätöimiseen. Tee siis parannus harhasta yhdessä muiden kanssa, tai osoita, että olen itse mennyt vikaan. Henki neuvoo nyt sinua vastaan.


      • LUCIFER 66
        17x11 kirjoitti:

        Vastasit kyllä tosi ylimielisesti. Jos tutkit asiaa käsi sydämellä Raamatusta, joudut myöntämään, että Jumalan sana ei anna lupaa "valtakunnan" rajaamiseen eikä toisen uskon mitätöimiseen. Tee siis parannus harhasta yhdessä muiden kanssa, tai osoita, että olen itse mennyt vikaan. Henki neuvoo nyt sinua vastaan.

        Antoi luvan tai ei antanut lupaa - se Raamattusi, niin sillä ei ole merkitystä. Usko on aina henkilökohtainen ja vaikka minä tässä ja nyt sanoisin sinun sisälläsi asuvan jättiläiskokoisen sisiliskon, niin mitä tekemistä sillä on sinun todellisen hengellisen tilasi kanssa? Ei uskoni tai uskomukseni ole muuta kuin minun uskoani. Se ei ole esim matematiikkaa, fysiikkaa tai lääketiedettä, mutta vähiten myöskään sinun uskoasi.

        Sama pätee väitteeseeni, että olet luciferuksen lapsi, siis epäuskovainen. Se olisi minun uskoani. Kun sinussa asuu luciferus tai jättiläiskokoinen lisko, niin sekään ei tilannetta muuttaisi muutoin kuin että uskoni muuttuisikin meidän yhteiseksi tiedoksi.

        Epäuskoa ei ole subjektiivisesti olemassakaan. On vain henkilökohtaista uskoa. Objektiivinen usko tai epäusko on illuusio ja käsite vailla pohjaa.

        Täten sinun paheksuntasi minun kommenttini motivaatiosta perustuu illuusioon.

        Aamen


      • Nyt realisti olet hyvin oikeassa.

        Lahkot on lahkoja pelastumisessaan, niitä ei pelastu yhtään.

        Jeesuskin kysyi aina; - Minkä on SINUN uskosi ja se pelasti, tai paranti, tilanteesta riippuen.

        Olet myös siinä oikeassa, että se on vallan käyttöä.

        Eniten se ilmenee juuri tuossa VL;ien "synnin päästöissä", jossa he ovat ottaneet Jeesuksen paikan, ja minä naurettavinta, jälkikäteen.

        Jeesushan sovitti asiat jo pari tuhatta vuotta sitten.

        Kes.


      • 20+2

        Huom! Esim. Rauhanyhdistyksen perustamisasiakirjoissa esiintyy, että Jumalan Sana pääsisi leviämään MYÖS tämän yhdistyksen kautta. Yhdistyksen tarkoitus oli ylläpitää rukoushuoneita ja saarnauttaa Jumalan Sanaa.

        Ei silloin korostettu, että vain tässä yhteisössä pelastuu, vaan, jotka kokevat uudestisyntymisen uskovat Jumalan Sanan.

        Herätysliike ei ollut silloin vielä hajonnut. Exlusiivisuus tuli vasta hajoamisen jälkeen

        Hajaannuksen jälkeenkin ryhmien jäsenet tervehtivät alkuun toisiaan kristittyjen lailla. Rauhan tervehdyksellä.


      • eläkeläisien isiensä maa
        Kesitas kirjoitti:

        Nyt realisti olet hyvin oikeassa.

        Lahkot on lahkoja pelastumisessaan, niitä ei pelastu yhtään.

        Jeesuskin kysyi aina; - Minkä on SINUN uskosi ja se pelasti, tai paranti, tilanteesta riippuen.

        Olet myös siinä oikeassa, että se on vallan käyttöä.

        Eniten se ilmenee juuri tuossa VL;ien "synnin päästöissä", jossa he ovat ottaneet Jeesuksen paikan, ja minä naurettavinta, jälkikäteen.

        Jeesushan sovitti asiat jo pari tuhatta vuotta sitten.

        Kes.

        olet "haamukommentoijasi" kanssa niitä puoli kuuden herääjiä


      • Inhottava realisti
        Kesitas kirjoitti:

        Nyt realisti olet hyvin oikeassa.

        Lahkot on lahkoja pelastumisessaan, niitä ei pelastu yhtään.

        Jeesuskin kysyi aina; - Minkä on SINUN uskosi ja se pelasti, tai paranti, tilanteesta riippuen.

        Olet myös siinä oikeassa, että se on vallan käyttöä.

        Eniten se ilmenee juuri tuossa VL;ien "synnin päästöissä", jossa he ovat ottaneet Jeesuksen paikan, ja minä naurettavinta, jälkikäteen.

        Jeesushan sovitti asiat jo pari tuhatta vuotta sitten.

        Kes.

        >>> ja minä naurettavinta, jälkikäteen.>>

        Minäkin nauran sinulle, mutta tuo oli uutta, että teet sitä itsekin. Vai mitä tarkoitat?


      • vanhoillislestadiolainen
        20+2 kirjoitti:

        Huom! Esim. Rauhanyhdistyksen perustamisasiakirjoissa esiintyy, että Jumalan Sana pääsisi leviämään MYÖS tämän yhdistyksen kautta. Yhdistyksen tarkoitus oli ylläpitää rukoushuoneita ja saarnauttaa Jumalan Sanaa.

        Ei silloin korostettu, että vain tässä yhteisössä pelastuu, vaan, jotka kokevat uudestisyntymisen uskovat Jumalan Sanan.

        Herätysliike ei ollut silloin vielä hajonnut. Exlusiivisuus tuli vasta hajoamisen jälkeen

        Hajaannuksen jälkeenkin ryhmien jäsenet tervehtivät alkuun toisiaan kristittyjen lailla. Rauhan tervehdyksellä.

        20 2

        Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.


      • vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        20 2

        Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.

        UT;n mukaan; - Jeesus sen tietää, ei Jumala.


      • vanhoillislestadiolainen
        Kesitas kirjoitti:

        UT;n mukaan; - Jeesus sen tietää, ei Jumala.

        Sinulta en kysynyt mitään.


        1. Tyhjänilmanhuitominen
        - (hyttysten hätistelyä istuiltaan kannon nokassa, rohkeasti valoisaan aikaan)

        2. Kattorakennemulkoilu
        - (luciferusta etsivä nurkkasilmän pelokas muljautus syyspimeään lähipuskaan, toinen silmä ylös kuin poikamiehen viisari - kohti Otavaa)

        3. Kurkkusuoranahuuto
        - (pakokauhun aiheuttama tuskan parahdus, hysteerinen ulvominen, transsi ja lopuksi kuolleen kissan pomppu)


    • 1+7

      1 7

    • ypsilon09

      Mun mielestäni nimimerkki "vanhoillislestadiolainen" edustaa kohtuullisen raittiita käsityksiä. Onko sitten oikea VL...? Vastauksissa hänelle olin aistivinani tiettyä ylimielisyyttä. Itse en Kylliäis-dogmeja paljon edes ääneen lausuisi, mut todella vain Jumala tietää ja näkee ihmis-sydämen tilan.

      • Etkö olekkaan kristitty, kun et turvaa Jeesukseen.


      • ypsilon09
        Kesitas kirjoitti:

        Etkö olekkaan kristitty, kun et turvaa Jeesukseen.

        Olen kristitty ja turvaan Kristukseen, lunastajaani.


      • ypsilon09 kirjoitti:

        Olen kristitty ja turvaan Kristukseen, lunastajaani.

        Jeesus on Herra, Vapahtaja.

        Jumala on lunastaja, Hän lunastaa ihmiset oman poikansa sovitustyöllä.

        Mark:17;68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

        Pieni täsmennys.

        Kes.


      • Lunastaja?
        Kesitas kirjoitti:

        Jeesus on Herra, Vapahtaja.

        Jumala on lunastaja, Hän lunastaa ihmiset oman poikansa sovitustyöllä.

        Mark:17;68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

        Pieni täsmennys.

        Kes.

        "Jumala on lunastaja"

        Jumalan ei tarvitse mitään lunastaa keneltäkään, saati sitten itseltään.
        Jumala valmisti lunastuksen poikansa kautta.
        Poika lupasi Isällleen lunastaa ihmisen.


      • en "Hän" itse
        Lunastaja? kirjoitti:

        "Jumala on lunastaja"

        Jumalan ei tarvitse mitään lunastaa keneltäkään, saati sitten itseltään.
        Jumala valmisti lunastuksen poikansa kautta.
        Poika lupasi Isällleen lunastaa ihmisen.

        Mark:17;68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

        Pieni täsmennys.

        Kes. (itse)


      • persecilmälle
        en "Hän" itse kirjoitti:

        Mark:17;68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

        Pieni täsmennys.

        Kes. (itse)

        "Jumala on lunastaja"

        Jumalan ei tarvitse mitään lunastaa keneltäkään, saati sitten itseltään.
        Jumala valmisti lunastuksen poikansa kautta.
        Poika lupasi Isällleen lunastaa ihmisen.


      • en "Hän" itse
        persecilmälle kirjoitti:

        "Jumala on lunastaja"

        Jumalan ei tarvitse mitään lunastaa keneltäkään, saati sitten itseltään.
        Jumala valmisti lunastuksen poikansa kautta.
        Poika lupasi Isällleen lunastaa ihmisen.

        Mark:17;68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

        Pieni täsmennys.

        Kes. (itse)


      • Mutta hei..
        en "Hän" itse kirjoitti:

        Mark:17;68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

        Pieni täsmennys.

        Kes. (itse)

        Kyllä sen tietää.
        Raamattu sanoo sen yksiselitteisesti useassa eri kohdassa.
        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."


      • Kesitas itse
        Mutta hei.. kirjoitti:

        Kyllä sen tietää.
        Raamattu sanoo sen yksiselitteisesti useassa eri kohdassa.
        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Jeesus on Herra, Vapahtaja.

        Kes


    • Kyllä sen tietää.
      Raamattu sanoo sen yksiselitteisesti useassa eri kohdassa.
      Joh. 3:3
      Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      Eli uudestisyntynyt pelastuu aina, saa iankaikkisen elämän.
      Miten, ei kuten sanot, - Jumala tietää vaan sen tietää Jeesus, joka esittelee isälleen nämä omansa, uudestisyntyneet Pyhät.
      Se vain vaatii jotain, suulla tunnustamisen.
      - "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. (Matt 10;32,33)
      Jeesuksen tunnustaminen on vain hyvin vaikeaa useille, kuten Sinäkään et edes mainitse Häntä.
      Kes.

      • vanhoillislestadiolainen

        Miksi helluntailainen tulit TAAS pilaamaan hyvä avaukseni sairaalla mulkoilullasi joka EI kiinnosta ketään tervettä?


      • me vain
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Miksi helluntailainen tulit TAAS pilaamaan hyvä avaukseni sairaalla mulkoilullasi joka EI kiinnosta ketään tervettä?

        sinä et ole tervettä koskaan nähnytkään, siitä voit alakaa oppisi kääntelyn.


      • Ihan sivusta
        me vain kirjoitti:

        sinä et ole tervettä koskaan nähnytkään, siitä voit alakaa oppisi kääntelyn.

        Kalevi miksi puolustat helluntaiveljeäsi? Eikö hänellä ole omia avuja jotka puhuisivat Hänen puolesta?

        Pf-uhri EI TODELLAKAAN halua, että ikuiset arvet jättävästä psykopaattisesta hyväksikäyttökokemuksesta fyysisesti irtipäästyään, hänen "etuaan" ja henkistä puolta alkaisi julkisella foorumilla hoitamaan helluntalainen psykopaatti!!


    • se oli siinä

      Luin tuolta jostain taannoin kuinka Kesitas ilmoitti halveksivansa helluntain uskovia!!?

      se sai aikaan sen, että en enää arvosta enkä kunnioita tämän Jumalan paikalle asettuneen herran näkemyksiä miltään osin, toisin kuin varauksella aiemmin.

      mielestäni se oli erittäin tyhmästi sanottu ja paljasti jotain piilossa ollutta

      piste

      • hyi olkoon!!!

        Haiskahtaa mulkoilijan omalta provolta. Toivottavasti ei tule taas itselle mulkoilemaan tähänketjuun ...


        YÄK !!


      • vanhoillislestadiolainen
        hyi olkoon!!! kirjoitti:

        Haiskahtaa mulkoilijan omalta provolta. Toivottavasti ei tule taas itselle mulkoilemaan tähänketjuun ...


        YÄK !!

        Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.


      • äh käisen vain
        vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.

        eli et ehkäise ja odotat viidakosta ihmisiä tuleman seuroihin saamaan syntinsä anteeksi, niinkö?


      • helluntailaiselle
        äh käisen vain kirjoitti:

        eli et ehkäise ja odotat viidakosta ihmisiä tuleman seuroihin saamaan syntinsä anteeksi, niinkö?

        Ei, vaan Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.


      • kaikkea sitä
        helluntailaiselle kirjoitti:

        Ei, vaan Loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.

        Siis sinulla ei ole mitään muuta kuin että roikut joukossa, ihan kuin sanotaan että siellä p..ka missä ratas, niinkö?

        Jos siis vähänkin tiedät jotain Raamatun ilmoituksesta niin siellä ei opillesi ole mitään tukea!

        oletko koskaan ihan itse avannut koko Kirjaa?


      • kauko näkö kunnossa
        kaikkea sitä kirjoitti:

        Siis sinulla ei ole mitään muuta kuin että roikut joukossa, ihan kuin sanotaan että siellä p..ka missä ratas, niinkö?

        Jos siis vähänkin tiedät jotain Raamatun ilmoituksesta niin siellä ei opillesi ole mitään tukea!

        oletko koskaan ihan itse avannut koko Kirjaa?

        ja jäi pois että mikä taho saa ninut nimittelemään vaikka et voi edes teoriassa mitään tietää kanssakirjoittajan elämisestä?

        Mistähän arvelisit sellaisen kertovan, onko se sitä varman päälle pelaamista häh?


      • helluntailaiselle
        kauko näkö kunnossa kirjoitti:

        ja jäi pois että mikä taho saa ninut nimittelemään vaikka et voi edes teoriassa mitään tietää kanssakirjoittajan elämisestä?

        Mistähän arvelisit sellaisen kertovan, onko se sitä varman päälle pelaamista häh?

        En lähde tuolle alhaiselle linjallesi kes, mutta loppukädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.


    • Tieto muka ei pelast

      Mistään suunnalta ei ole tietoja, että jokin, tai joku on pelastunut, tai joutunut kadotukseen.

      Näistä asioista on vain kertomuksia, toinen toisistaan saarnamiesten suusta pahempia-- tai parempia.

      Aina näitä pelastustoimintoja käytetään oman kukkopojan kaulan nostossa, pelotteeksi muille ja "minulle ylvästelyksi"

      • helluntailaiselle

        Niin meillä on kaikilla oma uskomme, niin sinullakin, viime kädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.


      • pelaa poika pelaa
        helluntailaiselle kirjoitti:

        Niin meillä on kaikilla oma uskomme, niin sinullakin, viime kädessä vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.

        Juu jatka vaan sitä pelaamistasi kun sen olet oppinut ja vaunuissa.


      • helluntailaiselle
        pelaa poika pelaa kirjoitti:

        Juu jatka vaan sitä pelaamistasi kun sen olet oppinut ja vaunuissa.

        Totta, olet oikeassa ja viime kädessähän vain Jumala tietää, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Voi olla mahdollista sekin, että lopulta kaikki pelastuvat. Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle.


    • Jeesuksen nimessä...

      Herra Jeesus sanoin mistä ihmisen tunnistaa oikeasti Kristityksi.

      Sanoi että; "hedelmistään" joita sanatkin on. On joko kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisuuden puolesta, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, Kristuksen Jeesuksen apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan jokaista jäsentään myöden Krist. yhtenäisyyttä rakentavia, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" olevia, tai sen vastaisia. Joksi ne hyvää hedelmää tuottamat, tuoreen ja ulkonaisesti hyvän näköiset ja siltä pinnallisesti kuulostavatkin lukeutuu.

      Muistuttaen ja valistaen

    • viesti hoitomieheltä

      Läppäritön hoitomies 1970-luvulta pyysi sanoa, että Perussuomalaisten näkyvä kannattaminen johtaa eroon "Jumalan valtakunnasta". On kuulemma tuolla tavoin "Jumalan valtakunnassa" opetettu ja hänen mukaansa opit pysyvät samoina maailman loppuun saakka.

    • Mirtuja

      "Itse haluan kuitenkin pelata varman päälle ja uskoa niin, kuin minulle on lapsesta asti opetettu, perinteisellä vanhoillislestadiolaisella tavalla. "

      On opetettu lapsesta asti, minullekin, että muut uskovat väärin.

    • vl-lapsi iistä

      ### On opetettu lapsesta asti, minullekin, että muut uskovat väärin. ###

      Kumma, että meillä vanhemmat eivät opettaneet niin, vaikka isäni oli puhuja ja äiti opettaja. Ehkä he ymmärsivät, että vain Jumala näkee sydämeen ja sen uskon siellä.

      • Kalkuvia

        Mitä tarkoittaa ainoa oikea usko?


    • Nikolaeus

      AUNOA pelastava usko on uskominen Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan, joka on myös ainoa välimies ihmisen ja JUMALAN välillä.
      Häneen Jeesukseen Uskomalla pelastutaan iankaikkiseen elämään.
      Mikään ihmisrakenteinen uskonnollisuus ei pelasta ketään.

      • Inhottava realisti

        Tuo on kuultu täällä 12 708 kertaa.

        Täysin merkityksetön kuulema, jonka ainoa tarkoitus on vakuuttaa sillä itseä jos sattuis aina joku samanmielinen löytyvän tukemaan narsismiasi.

        Vedä välillä käteen niin on muutakin tekemistä.


    • Inhottava realisti

      Millaisia todisteita teillä on siitä, että ihmisen on jotenkin pelastuttava tai joku on joskus hengellisesti pelastunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe