Yksin Raamattua lukemalla ei voi saada uskoa.

R.R.TH

"Yksin Raamattua lukemalla ei voi saada uskoa.", näin sanoi puhuja suviseurateltassa minulle. Raamatussa ei ole siitä yhtään mainintaa. Kauhukseni sitten kotona pelästyin ja sanoin itselleni: "Suviseurateltassa ei kukaan voi saada uskoa, koska siitä ei ole mainintaa Raamatussa.

97

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 x15

      Uskon voi saada, mutta syntikuormasta ei pääse vapaaksi, ellei joku oikea uskovainen julista/todista syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä. Henki johdattaa sitä pyytävän armon lähteille.

      • 8x10

        Jumalan rauhaa sydämessään kantava uskovainen ei reagoi noin. Päälimmäinen reaktio on nyt viha, jonka sielunvihollinen saa aikaan. Vaikka neuvot eivät olisikaan oman ymmärryksen mukaisia, niin yksi etsivän ihmisen tuntomerkeistä on nöyryys ja kysyvä mieli.


      • teu,

        ""10 15""

        "uskon on saanut , minä kin tunnen 4-5 tapausta ja uskon että Herra on
        antaja , luulen että samoin voi Jeesus tehdä synnin kanssa voi tapahtua samoin
        ainakin Paavalin kohdalle se sattui , jos me rukoilemme syntiä anteeksi niin
        miksei sitä Herra antaisi .

        Jos tarkastelen ITSEÄNI en minä ainakaan tunne syntien kuritusta ,rukoilemisen
        jälkeen , siis meidän tulee uskoa , kaikki synnit anteeksi , niin kuin JEESUS
        on luvannut ja odotan kaikkien hyvää tekoa..


      • Kuvakoko

        Voisitko ystävällisesti luetella ne tuntomerkit, joista oikean uskovaisen erottaa? Jos ne on helposti todettavissa, silloinhan ei pitäisi sattua sellaista vahinkoa, että pedofiilisyntiä harjoittanut puhuja pääsisi julistamaan synnit anteeksi koko seuraporukalle.


      • harhaoppia

        "Uskon voi saada, mutta syntikuormasta ei pääse vapaaksi, ellei joku oikea uskovainen julista/todista syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä."

        Täyttä puppua, ikävää että tällaista kristinuskon vastaista harhaoppia levitetään yhä laajasti. kristuksen sovitusyötä ei ole luvallista turhentaa tuommoisella ihmisopilla.


      • harhaoppia kirjoitti:

        "Uskon voi saada, mutta syntikuormasta ei pääse vapaaksi, ellei joku oikea uskovainen julista/todista syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä."

        Täyttä puppua, ikävää että tällaista kristinuskon vastaista harhaoppia levitetään yhä laajasti. kristuksen sovitusyötä ei ole luvallista turhentaa tuommoisella ihmisopilla.

        Älä suotta ihmettele.

        Tuollaista opettavat vanhoillislestadiolaiset ovat vain isäntänsä SAATANAN uskollisia renkejä ja toteuttavat sen ohjeita ja määräyksiä.


      • 1x16
        Melperi1 kirjoitti:

        Älä suotta ihmettele.

        Tuollaista opettavat vanhoillislestadiolaiset ovat vain isäntänsä SAATANAN uskollisia renkejä ja toteuttavat sen ohjeita ja määräyksiä.

        Kyllä minä IHMETTELEN !
        Vaikka sinä Melperi1 kiivaasti uskot Jeesukseen, niin EN USKO, että sinulla on Jumalan rauhaa sydämellä. Olen nimittäin vuosien ajan lukenut kirjoituksiasi ja totean niistä aina vain sen, ettei niitä ole kirjoitettu puhtaalla omallatunnolla.

        Kol. 3:11-14
        12 Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. [Gal. 5:22; Ef. 4:1,2]
        13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. [Ef. 4:32]
        14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. [Kol. 2:2]

        Oikea usko velvoittaa meitä Kristuksen mielen mukaisiin tekoihin. Sanon tämän siksi, että sinulta puuttuu parannuksen armo/ uudestisyntyminen Hengelliseen Jumalan valtakuntaan. Sinun pitää löytää joku uskovainen jolla Henki on, muuten et pääse vapaaksi saatanan kahleista! —Se mitättömin ja kurjin käy oikein hyvin. Jumalan rauhaa sinulle.


      • 1x16 kirjoitti:

        Kyllä minä IHMETTELEN !
        Vaikka sinä Melperi1 kiivaasti uskot Jeesukseen, niin EN USKO, että sinulla on Jumalan rauhaa sydämellä. Olen nimittäin vuosien ajan lukenut kirjoituksiasi ja totean niistä aina vain sen, ettei niitä ole kirjoitettu puhtaalla omallatunnolla.

        Kol. 3:11-14
        12 Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. [Gal. 5:22; Ef. 4:1,2]
        13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. [Ef. 4:32]
        14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. [Kol. 2:2]

        Oikea usko velvoittaa meitä Kristuksen mielen mukaisiin tekoihin. Sanon tämän siksi, että sinulta puuttuu parannuksen armo/ uudestisyntyminen Hengelliseen Jumalan valtakuntaan. Sinun pitää löytää joku uskovainen jolla Henki on, muuten et pääse vapaaksi saatanan kahleista! —Se mitättömin ja kurjin käy oikein hyvin. Jumalan rauhaa sinulle.

        "Oikea usko velvoittaa meitä Kristuksen mielen mukaisiin tekoihin."

        Oikea usko sanoo oman lahkon ulkopuolisille uskovaisille:

        "Hyi olkoon teitä epäuskovaisia!"

        Eikö?


      • 7*7
        Melperi1 kirjoitti:

        "Oikea usko velvoittaa meitä Kristuksen mielen mukaisiin tekoihin."

        Oikea usko sanoo oman lahkon ulkopuolisille uskovaisille:

        "Hyi olkoon teitä epäuskovaisia!"

        Eikö?

        Kol.3:12.Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. [Gal. 5:22; Ef. 4:1,2]

        Sinulta puuttuu puuttuu nuo Jumalan tahdon mukaiset ominaisuudet.

        Eikö?

        Kyllä,tällöin sinua ei voi pitää uskovaisena,vaan epäuskoisena.


      • 7*7 kirjoitti:

        Kol.3:12.Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. [Gal. 5:22; Ef. 4:1,2]

        Sinulta puuttuu puuttuu nuo Jumalan tahdon mukaiset ominaisuudet.

        Eikö?

        Kyllä,tällöin sinua ei voi pitää uskovaisena,vaan epäuskoisena.

        Te hengelliset SIAT (= vanhoillislestadiolaiset) ivaatte KAIKKIA vl-lahkon ulkopuolisia uskovaisia "epäuskoisiksi".

        Ei ainoastaan minua.

        VAIN ME.


      • Anonyymi

        Miksi pitää lausua tuota epämieluisaa "Jeesuksen nimessä ja veressä" ? Miksi ei voi lausua niinkuin kirkossa ; "julistan sinulle synninpäästön Isän , Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!"


      • Anonyymi
        Melperi1 kirjoitti:

        Älä suotta ihmettele.

        Tuollaista opettavat vanhoillislestadiolaiset ovat vain isäntänsä SAATANAN uskollisia renkejä ja toteuttavat sen ohjeita ja määräyksiä.

        Eivät ne mitään renkejä tietenkään ole, vaan kyse on tapakulttuurista, aivankuin Afrikassa on uskovien tapana tanssia Jumalan kunniaksi ja jota suomen uskovaiset pitävät vähintäänkin omituisena.


      • Anonyymi
        1x16 kirjoitti:

        Kyllä minä IHMETTELEN !
        Vaikka sinä Melperi1 kiivaasti uskot Jeesukseen, niin EN USKO, että sinulla on Jumalan rauhaa sydämellä. Olen nimittäin vuosien ajan lukenut kirjoituksiasi ja totean niistä aina vain sen, ettei niitä ole kirjoitettu puhtaalla omallatunnolla.

        Kol. 3:11-14
        12 Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. [Gal. 5:22; Ef. 4:1,2]
        13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. [Ef. 4:32]
        14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. [Kol. 2:2]

        Oikea usko velvoittaa meitä Kristuksen mielen mukaisiin tekoihin. Sanon tämän siksi, että sinulta puuttuu parannuksen armo/ uudestisyntyminen Hengelliseen Jumalan valtakuntaan. Sinun pitää löytää joku uskovainen jolla Henki on, muuten et pääse vapaaksi saatanan kahleista! —Se mitättömin ja kurjin käy oikein hyvin. Jumalan rauhaa sinulle.

        > sinulta puuttuu parannuksen armo/ uudestisyntyminen Hengelliseen Jumalan valtakuntaan. <
        parannuksen armo, minulle ihan outo sana / uudestisyntyminen?. Voitko syntyä montakin kertaa uudesti hengellisessä mielessä ? Lestadiolaisittainhan sitä parannusta pitää tehdä jatkuvasti , mikä tapahtuu käytännössä istumalla seurapenkissä ja siellä kuultu sana vaikuttaa niin, että voit saada taas kerran armon syntyä uudesti. Siitä en ole varma, voiko kotona kuunnellessa uudistaa tämän uskomisen asian ilman fyysistä läsnäoloa seurapenkissä ? Niin, milloinka sitten se hengellinen Jumalan valtakuntaa muuttuu eläväksi todellisuudeksi, vai muuttuuko koskaan. Kun uskovaiset kuolee, niin silloin kuulemma uskominen muuttuu näkemiseksi eli todellisuudeksi, vaikka hyvin tiedämme,e ttei näin ole. Todellisuushan häviää tyhjiin kuoltuamme, eli emme pääse mihinkään tietoiseen hengelliseen henkimaailmaan. Ainakaan se ei ole maallista henkimaailmaa vaan hengellistä edelleen samoin kuin täällä ajallisessa jumalan hengellisessä todellisuus maailmassa.
        Nämä käsitteet ovat melkoisessa ristiriidassa keskenään ja uskovaiset eivät itsekkään oikein ole kartalla, miten näitä asioita pitäisi oikein ymmärtää.
        Kun kerran viimeisenä päivänä kaikki kootaan yhteen, mikä on sula mahdottomuus, niin sen jälkeenhän vasta haudasta nousseet pääsevät johonkin todellisuuteen, jos enää voivat saada entisiä aivojaan takaisin, joilla pystyy jotenkin tajuamaan asioita. Niin, pitäisi voida saada samat muistikuvat, joilla tunnistaa omat läheisensä. Ei, aivan täyttä soopaa tämmöiset raamatun epätoivoiset selitykset, joita sitten kukin uskonto selittää itselleen parhaimmalla ja yksinkertaisimmalla lapsen uskolla.


    • puku musta31

      Jumalan säätämän järjestyksen mukaan tuhlaajapoika vaatetetaan palvelijan toimesta.

      Tosin sanoen taivaskelpoinen juhla-asu, hääpuku puertaan aina palvelijan toimesta.
      Pukua ei saa lukemalla tai rukoilemalla.

      • Eikö.

        Miten oli Hoviherralla.

        Apt 8;28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.

        Hän oli tullut siinä uskoon ja Filippos kastoi, Jeeuksen opetuksen mukaan Hänet.

        Jos vielä epäilet Raamatun sanomaa, lue lisää, asian jolla Hän varmisti, että Hoviherra on uskossa ja Hänet voi kastaa;

        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika

        Hän uskoi ja Filippos kastoi Hänet.


      • teu,
        Kesitas kirjoitti:

        Eikö.

        Miten oli Hoviherralla.

        Apt 8;28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.

        Hän oli tullut siinä uskoon ja Filippos kastoi, Jeeuksen opetuksen mukaan Hänet.

        Jos vielä epäilet Raamatun sanomaa, lue lisää, asian jolla Hän varmisti, että Hoviherra on uskossa ja Hänet voi kastaa;

        36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika

        Hän uskoi ja Filippos kastoi Hänet.

        ""kesitas ""

        Miksi Hän oli nyt palaamassa kotiin , hän oli käynyt Jerusalemissa , rukoilemassa
        oli ostanut Rullaramatun joka maksoi siihen aikaan , 20 Kamelin hinnan (hänen
        Rukous oli kuulunut ,anna minulle kaste , sen oli Hera lukenut hänen ajatuksista , )

        Ja Lähetti Enkelin Filippukesen luo Samariaan Tämä filippus ei ollut se opetus lapsi
        Filippus Vaan hä oli alkujaan Pöytäpalvelija yksi niistä 7:stä ..kun Enekeli tuli hänen
        luokseen ,tuli myös Pyhä Hnki , siinä koppasi enkeli hänet kainaloon , ja lento alkoi
        vähän yli 100 km Gatsan tienmutkaan , jossa he oli vähän edellä ja enkeli sanoi ..

        Mene tienllä niin lähelle että kuulet mmitä hän lukee , sekävi kohta selville ja
        se oli Jesajan kirjaa ,kohta oli ,hänet vietiin kuin karitsa teuraaksi . Filippus
        kysyy ymmärrätkö mitä luet ? Hoviherra sanoo: kuinka minä voisin ymmärtää
        kun kukaan ei opastaminua ,?tulisitko sinä opastamaan , Filippuksella ei ollut
        mitään sitä vastaan , kun he oli käyneet kymmen kunta paikkaa läpi Huomasi
        Hoviherra tässä on vettä , Estääkö mikään Kastamasta minua ..

        Filippus sanoo , jos sinä uskot Jeesuksen Jumalan Pojaksi , ja anot synnit
        anteeksi kyllä se käy . kun he otti isompia päälisvaatteita pois , ajatteli Filippus
        Tämä oli se käsky jonka Herra on tarkoittava että kastan , tämän miehen
        Ja niin Filippus Kastaa , kun he trulevat vedestä, saa filippus vaate nipun
        kainaloonsa kun PYHÄ HENKI on hänen kanssan matkalla , ja samaan aikaan
        hoviherra on iloinrrren ja veisaa ,ja on matkalla palaa omaan maahansa .


      • teu, kirjoitti:

        ""kesitas ""

        Miksi Hän oli nyt palaamassa kotiin , hän oli käynyt Jerusalemissa , rukoilemassa
        oli ostanut Rullaramatun joka maksoi siihen aikaan , 20 Kamelin hinnan (hänen
        Rukous oli kuulunut ,anna minulle kaste , sen oli Hera lukenut hänen ajatuksista , )

        Ja Lähetti Enkelin Filippukesen luo Samariaan Tämä filippus ei ollut se opetus lapsi
        Filippus Vaan hä oli alkujaan Pöytäpalvelija yksi niistä 7:stä ..kun Enekeli tuli hänen
        luokseen ,tuli myös Pyhä Hnki , siinä koppasi enkeli hänet kainaloon , ja lento alkoi
        vähän yli 100 km Gatsan tienmutkaan , jossa he oli vähän edellä ja enkeli sanoi ..

        Mene tienllä niin lähelle että kuulet mmitä hän lukee , sekävi kohta selville ja
        se oli Jesajan kirjaa ,kohta oli ,hänet vietiin kuin karitsa teuraaksi . Filippus
        kysyy ymmärrätkö mitä luet ? Hoviherra sanoo: kuinka minä voisin ymmärtää
        kun kukaan ei opastaminua ,?tulisitko sinä opastamaan , Filippuksella ei ollut
        mitään sitä vastaan , kun he oli käyneet kymmen kunta paikkaa läpi Huomasi
        Hoviherra tässä on vettä , Estääkö mikään Kastamasta minua ..

        Filippus sanoo , jos sinä uskot Jeesuksen Jumalan Pojaksi , ja anot synnit
        anteeksi kyllä se käy . kun he otti isompia päälisvaatteita pois , ajatteli Filippus
        Tämä oli se käsky jonka Herra on tarkoittava että kastan , tämän miehen
        Ja niin Filippus Kastaa , kun he trulevat vedestä, saa filippus vaate nipun
        kainaloonsa kun PYHÄ HENKI on hänen kanssan matkalla , ja samaan aikaan
        hoviherra on iloinrrren ja veisaa ,ja on matkalla palaa omaan maahansa .

        Jos luet, mitä Jeesus asiasta sanoo;
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Jumala oli vetänyt Häntä Jeesuksen yhteyteen ja Hän oli hankkinut Tanghin Jerusalemista, mistä luki Jesajaa Messiaan tulemisesta, jota Hän kaikapsi, yksi ilman seurakuntaa.
        Mikä vaatii, että Sanan vahvistaja, sekä kastaja on opetuslapsi. Hänen täytyy vain olla Kristitty, uudestisyntynyt ihminen.
        Mitä sillä on merkitystä mitä oli, sillä vain on merkitystä Jeesuksen silmissä, mitä on ja ketä todistaa.
        Jerusalemista on todella lähes 100 km Samariaan, mutta tehtävä kun on, matka on nyanssi.
        Miksi toistat minun kirjoitusta. Totta kai Filipuksen tulee mitata kysyjän usko, tunnustaako Hän Jeesuksen Messiaaksi.
        Hän tunnusti, kastettiin ja sai pelastuksen.
        Näin helppoa se on.
        Synnin anteeksi antamisella ei ole tuossa sijaa. Se on ihmisten kesken pelleilyä.
        Filipoksen ajatuksista ei Raamattu puhu mitään, se on niitä VL satuja.

        Näin se menee ja ihminen pelastuu, tunnustamalla Jeesus Messiaaksi ja ottamalla kaste, sen enempää kukaan ei voi enää kytätä, sillä he ovat samalla viivalla.
        VL;T ja Jehovat panevat aina kytät muutamaksi vuodeksi mukaan.
        Se on sitä hopön höpöä.


    • 48+08

      ### Jumalan säätämän järjestyksen mukaan tuhlaajapoika vaatetetaan palvelijan toimesta. ###

      Kunpa on sitten tärkeämpää tuhlaajapojalle:

      1.) Isä armahtaa poikansa ja antaa anteeksi
      2.) Palvelijat pukevat puhtaat vaatteet ylle
      3.) Vai onko niin , että palvelijat armahtavat ja antavat synnit anteeksi pojalle ( vaikka tämä ei olisi rikkonut palvelijoita vastaan) ja pukevat vielä puhtaat vaatteet ylle?

      Onko Isän säätämä järjestys sellainen, kun poika on rikkonut Isäänsä vastaan, niin Isä sanoo pojalle: "En minä anna anteeksi, mene vaan palvelijoiden luokse, sillä näin olen määrännyt!"

      Jokin tässä mättää???? !!!!!!!

      • mättää...

        Miksihän Paavali koki uudestisyntymisen ilman kenekään ulkoupuolisen apua:

        Gal 1:11
        "Sillä minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, ENKÄ MINÄ OLE SITÄ IHMISILTÄ SAANUT, vaan Jeesus Kristus on senh minulle ilmoittanut."

        Vl-opissa jokin mättää!!!


      • Sievä nainen
        mättää... kirjoitti:

        Miksihän Paavali koki uudestisyntymisen ilman kenekään ulkoupuolisen apua:

        Gal 1:11
        "Sillä minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, ENKÄ MINÄ OLE SITÄ IHMISILTÄ SAANUT, vaan Jeesus Kristus on senh minulle ilmoittanut."

        Vl-opissa jokin mättää!!!

        Sun pää on täynnä mätää.
        Miksi valvot yökaudet tuon vl-liikkeen jutun takia?

        Miksi et vaihdata kunnon lääkitystä itsellesi? Onko taloudellinen kynnyskysymys?


      • lukekaaaaa
        Sievä nainen kirjoitti:

        Sun pää on täynnä mätää.
        Miksi valvot yökaudet tuon vl-liikkeen jutun takia?

        Miksi et vaihdata kunnon lääkitystä itsellesi? Onko taloudellinen kynnyskysymys?

        Paavalinkin(Sauluksen) piti matkata toisen uskovan luo. Lukekaa Raamatusta. Siellä se on.


      • 48+08
        Sievä nainen kirjoitti:

        Sun pää on täynnä mätää.
        Miksi valvot yökaudet tuon vl-liikkeen jutun takia?

        Miksi et vaihdata kunnon lääkitystä itsellesi? Onko taloudellinen kynnyskysymys?

        Olen SRK:n palkkaama tarkkailija linjalla.


      • lukekaaaaa kirjoitti:

        Paavalinkin(Sauluksen) piti matkata toisen uskovan luo. Lukekaa Raamatusta. Siellä se on.

        Onko.

        Lue itse tarkemmin ja mainitse missä siitä kirjoitetaan.


      • puku musta31

        Tuossa oli "48 08" -tehnyt hyvän kysymyksen kirjoitukseni johdosta.
        Kysymys kuului, "Kunpi on sitten tärkeämpää tuhlaajapojalle"

        Vaihtoehdoista yksi on tärkein. Vain "puhtaat vaattee" ovat tärkeimmät.
        Muut luettelemasi asiat ovat sen johdosta, että puku voidaan pukea tuhlaajapojan ylle.

        Sitten kysymyksesi lyhennettynä:"En minä anna anteeksi, mene vaan palvelijoiden luokse, sillä näin olen määrännyt!"

        Isä ei koskaan kiellä armahdusta katuvalta. Isä armahti poikansa heti, kun poika oli kääntynyt pahoilta teiltänsä.

        "Palvelijat" pukevat, koska Isä, eli Jumala EI PUE juhlapukua muutoin kuin palvelijansa kautta. Siinä näkee, ettei taivaaseen kelpaava juhlapuku tule uskomalla Jeesukseen, vaan omistamalla henkilökohtaisesti Isän poikansa kanssa valmistaman hääpuvun, joka puetaan ylle palvelijan toimesta.
        Pienellä lapsella tämä puku on valmiina ja tahraton....myös ilman kastetta.
        Huomaa vielä, ettei tuossa puhuta syntien anteeksiantamisesta mitään! Ei, koska hääpuku osoittaa syntien olevan jo sovitettu puettavan kohdalla.Siis Isä armahti, eli anteeksiantajana on Jumala. Palvelijat ovat tälläkin palstalla parjatut "välimiehet".

        Kysyt tietysti, mihin Jeesus jäi?
        Ei Jeesus jäänyt pois. Jeesus lunasti ja puhdisti tuon hääpuvun Isältä. Muutoin palvelijoilla ei olisi hääpukua itselleen tai häävieraille
        .
        Muistanet, miten syntiinlankeemusessa ihmispari huomasi olevansa alasti, kun hääpuku poistettiin synnin seurauksena.

        Ei tuossa ole mitään muuta mätää kuin oma järki tai sen heikko toiminta..


      • Hyi olkoon!
        puku musta31 kirjoitti:

        Tuossa oli "48 08" -tehnyt hyvän kysymyksen kirjoitukseni johdosta.
        Kysymys kuului, "Kunpi on sitten tärkeämpää tuhlaajapojalle"

        Vaihtoehdoista yksi on tärkein. Vain "puhtaat vaattee" ovat tärkeimmät.
        Muut luettelemasi asiat ovat sen johdosta, että puku voidaan pukea tuhlaajapojan ylle.

        Sitten kysymyksesi lyhennettynä:"En minä anna anteeksi, mene vaan palvelijoiden luokse, sillä näin olen määrännyt!"

        Isä ei koskaan kiellä armahdusta katuvalta. Isä armahti poikansa heti, kun poika oli kääntynyt pahoilta teiltänsä.

        "Palvelijat" pukevat, koska Isä, eli Jumala EI PUE juhlapukua muutoin kuin palvelijansa kautta. Siinä näkee, ettei taivaaseen kelpaava juhlapuku tule uskomalla Jeesukseen, vaan omistamalla henkilökohtaisesti Isän poikansa kanssa valmistaman hääpuvun, joka puetaan ylle palvelijan toimesta.
        Pienellä lapsella tämä puku on valmiina ja tahraton....myös ilman kastetta.
        Huomaa vielä, ettei tuossa puhuta syntien anteeksiantamisesta mitään! Ei, koska hääpuku osoittaa syntien olevan jo sovitettu puettavan kohdalla.Siis Isä armahti, eli anteeksiantajana on Jumala. Palvelijat ovat tälläkin palstalla parjatut "välimiehet".

        Kysyt tietysti, mihin Jeesus jäi?
        Ei Jeesus jäänyt pois. Jeesus lunasti ja puhdisti tuon hääpuvun Isältä. Muutoin palvelijoilla ei olisi hääpukua itselleen tai häävieraille
        .
        Muistanet, miten syntiinlankeemusessa ihmispari huomasi olevansa alasti, kun hääpuku poistettiin synnin seurauksena.

        Ei tuossa ole mitään muuta mätää kuin oma järki tai sen heikko toiminta..

        Omavanhurskasta vl-ROSKAA!

        Miten joku kehtaa kirjoittaa palstalle, että ihminen ei kelpaa taivaaseen ilman, että uskovainen (= vanhoillislestadiolainen) pukee hänelle taivaspuvun.

        Irvokasta rienaamista!


      • Mikä on tärkein vertauksessa?
        Se on kokonaisuus ja armo ja oppiminen elämään siinä.
        Juutalaiseen kulttuuriin kuului ja kuuluu vieläkin vertaus. Se on tapa, kuten näyttelykin valaista tilanne.
        Toisaalta kansa on keskimääräistä viisaampaa, kai yksi syy on siinä.
        Vertauksen sanoma yksin ei ole kotona tapahtuva, vaan siihen liittyy paljon muutakin.
        Vertaus ei ole laki, eikä pelkkä itse tehoinen sanoma pelastuksesta, enemmän se on oppi elää oikein.
        Vertaus kertoo isästä ja hänen kahdesta pojastaan.
        Nuorempi pojista pyysi saada perintöosansa etukäteen. Isä suostui tähän, ja poika lähti maailmalle tuhlaamaan isänsä hänelle antamaa perintöä.
        Näin raakaa menettelyä, että vaaditaan perintöosa, perittävän eläessä, ei istu juutalaiseen kulttuurin.
        Sitä ei ole edes yhdessäkään asiakirjassa, Raamatusta puhumattakaan. Käytännössä palaajalla oli vastassa kotikylässään varma kivityskuolema.
        Toisena on sika. Hänhän meni sikopaimeneksi köyhtyessään?
        Sika on juutalaisuudessa saastainen eläin.
        Pojalla oli nälkä, ja hän olisi halunnut syödä sikojen ruokaa, mutta hänelle ei annettu edes sitä.
        Emmekä me juutalaiset voikaan syödä sikaa, olo on juuri se, mitä syö, ei pelaa nytkään. Puoltona on myöskin lääketieteelliset seikat.
        Lopulta poika palasi isänsä taloon. Tämä on kolmas asia, hän pyysi isältään päästä tämän palvelijaksi, koska ei mielestään enää ansainnut, että häntä kutsuttaisiin tämän pojaksi.
        Tässä ei ollut kovinkaan katumista, vaan järkeilyä; "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään.
        Isä, joka oli vertauksessa Jumala, tiesi tämän, pojan tullessa kotiin. Valinta oli järjen, ei uskon valinta.
        Isä ei kuitenkaan välittänyt siitä, vaan otti pojan vastaan poikanaan, kuten nytkin, mutta vastaanottajana on Jeesus.
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        Isän ilo oli kuitenkin pyyteetön ja Hän merkkasi pojan sinettisormuksella, ettei kyläläiset tappaneet häntä ja sai olla yksi heistä.
        Pojan hengen säilytyksen vuoksi sormus oli tärkein, elämisen osalta koti, jossa oli ruokaa, eikä tarvinnut olla palkollinen, vaan perillinen.
        Vankemman pojan olemus vertauksessa on se, jolla Jeesus osoitti, ettei seurakunnan ainutkertaisuutta tajuta, ennekuin tapahtuu jotain kamalaa. Hänhän oli aina läsnä perheessä, Isän huomassa.
        Tuhlaajapoikavertaus on maailman tunnetuimpia vertauksia. Sanaa tuhlaajapoika käytetään myös yleisesti henkilöstä, joka palaa kristilliseen uskoon oltuaan siitä poissa, tai myös henkilöstä, joka katuu tekojaan havaittuaan toimineensa jollakin tavalla epäviisaasti.
        Vastaavassa buddhalaisessa vertauksessa tuhlaajapoika joutuu isänsä palvelijaksi.
        Sanat tuhlaajapoika ja tuhlaajapoikavertaus ovat syntyneet jälkikäteen. Raamatussa niitä ei ole.
        Siellä on vain poika.
        Kes.


      • ei tarvetta
        Hyi olkoon! kirjoitti:

        Omavanhurskasta vl-ROSKAA!

        Miten joku kehtaa kirjoittaa palstalle, että ihminen ei kelpaa taivaaseen ilman, että uskovainen (= vanhoillislestadiolainen) pukee hänelle taivaspuvun.

        Irvokasta rienaamista!

        ´
        No kn se on oulussa niin päätetty !

        turha siitä on valittaa, siinä ei Raamatuita tarvita.


      • 15x10
        mättää... kirjoitti:

        Miksihän Paavali koki uudestisyntymisen ilman kenekään ulkoupuolisen apua:

        Gal 1:11
        "Sillä minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, ENKÄ MINÄ OLE SITÄ IHMISILTÄ SAANUT, vaan Jeesus Kristus on senh minulle ilmoittanut."

        Vl-opissa jokin mättää!!!

        Ap. t. 19
        1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
        2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. [Joh. 7:39; Ap. t. 2:38, Ap. t. 10:44]
        3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." [Ap. t. 1:5 ]
        4 Silloin Paavali sanoi: "JOHANNES TOSIN KASTOI VEDELLÄ PARANNUKSEEN, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." [Matt. 3:11 ]

        Tämä UUDEN LIITON "kaste" (uudestisyntyminen) on henkikaste, eikä vettä aina edes käytetty! UUDESTISYNTYMINEN tapahtuu Hengen vaikutuksesta, jonka uskovainen voi katuvalle syntiselle todistaa. (Joh.3) (Matt. 28:11-20)

        "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme."


      • 15x10 kirjoitti:

        Ap. t. 19
        1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
        2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. [Joh. 7:39; Ap. t. 2:38, Ap. t. 10:44]
        3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." [Ap. t. 1:5 ]
        4 Silloin Paavali sanoi: "JOHANNES TOSIN KASTOI VEDELLÄ PARANNUKSEEN, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." [Matt. 3:11 ]

        Tämä UUDEN LIITON "kaste" (uudestisyntyminen) on henkikaste, eikä vettä aina edes käytetty! UUDESTISYNTYMINEN tapahtuu Hengen vaikutuksesta, jonka uskovainen voi katuvalle syntiselle todistaa. (Joh.3) (Matt. 28:11-20)

        "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme."

        >>Tämä UUDEN LIITON "kaste" (uudestisyntyminen) on henkikaste, eikä vettä aina edes käytetty! ** Väärin.
        Kaste on kaste, ja uudensyntyminen on uudestisyntyminen. Aivan eri asioita.
        Johannes sanoo uudestisyntymisestä:
        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        Uudestisyntyminen tulee ylhäältä, Tavarasta ja kaste ihmisen toimittamana.
        Ap. t. 8:38
        Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
        Mark. 1:9
        Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        Kaste on ihmisen tekemä toimenpide, Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan ja se ei ole ripottelu, tai valelu, vaan upottaminen, paptizo.

        >>UUDESTISYNTYMINEN tapahtuu Hengen vaikutuksesta, jonka uskovainen voi katuvalle syntiselle todistaa. (Joh.3) (Matt. 28:11-20)*** Missä se katumus ilmenee?
        Siihen liittyy olennaisena osana upotuskaste ja opetuslapseutuminen.


      • etsivä-xx

        Siinä vertauskessa mättää jokin minun vl aivoissanikin.

        Nimittäin Kun poika lähtee pois isän kotoa hän ei enää ole perillinen koska perillinen on uskovainen.
        Miten voisi epäuskoinen joka sanoo että kelpaa enää pohaksi toivoa että olisi palvelija jos palvelijat olisivat uskovaisia. Tässä on jokin käsittämätön ristiriita.

        17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. [1. Kun. 8:47]
        18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. [Ps. 51:6]
        19 En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.'

        siis jos kyse on uskovaisista miksi kahtiajako poika ja palvelijat jos epäuskoinen kelpaa palvelijaksi?

        Eikö kaikki uskovaiset ole perillisiä?
        Gal.
        4 Mutta kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti tänne Poikansa. Naisesta hän syntyi ja tuli lain alaiseksi [Mark. 1:15; Ef. 1:10]
        5 lunastaakseen lain alaisina elävät vapaiksi, että me pääsisimme lapsen asemaan. [Gal. 3:13]
        6 Ja koska tekin olette Jumalan lapsia, hän on lähettänyt meidän kaikkien sydämiin Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" [Mark. 14:36; Room. 8:15]
        7 Sinä et siis enää ole orja vaan lapsi. Ja jos kerran olet lapsi, olet myös perillinen, Jumalan tahdosta.

        Minä en usko että tässä tuhlaajapoika-vertauksessa on palvelijoilla osaa tai arpaa, vaan tässä puhutaan vertauksena Jumalan armosta ja syntien anteeksiantamuksesta ei siinä ole mitään kertomusta missä palvelijat mitään synninpäästöä välittäisivät. Koska kyseessä on vertaus siinä kuvataan yhtä asiaa syntien anteeksiantamusta mutta se ei sisällä samaa kuin esim kertomus Corneliuksesta.

        Isä antaa anteeksi
        20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. [Hes. 33:11]
        21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
        22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. [Jes. 61:10]
        23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa!
        24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla.


      • Etsivlle
        etsivä-xx kirjoitti:

        Siinä vertauskessa mättää jokin minun vl aivoissanikin.

        Nimittäin Kun poika lähtee pois isän kotoa hän ei enää ole perillinen koska perillinen on uskovainen.
        Miten voisi epäuskoinen joka sanoo että kelpaa enää pohaksi toivoa että olisi palvelija jos palvelijat olisivat uskovaisia. Tässä on jokin käsittämätön ristiriita.

        17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. [1. Kun. 8:47]
        18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. [Ps. 51:6]
        19 En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.'

        siis jos kyse on uskovaisista miksi kahtiajako poika ja palvelijat jos epäuskoinen kelpaa palvelijaksi?

        Eikö kaikki uskovaiset ole perillisiä?
        Gal.
        4 Mutta kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti tänne Poikansa. Naisesta hän syntyi ja tuli lain alaiseksi [Mark. 1:15; Ef. 1:10]
        5 lunastaakseen lain alaisina elävät vapaiksi, että me pääsisimme lapsen asemaan. [Gal. 3:13]
        6 Ja koska tekin olette Jumalan lapsia, hän on lähettänyt meidän kaikkien sydämiin Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" [Mark. 14:36; Room. 8:15]
        7 Sinä et siis enää ole orja vaan lapsi. Ja jos kerran olet lapsi, olet myös perillinen, Jumalan tahdosta.

        Minä en usko että tässä tuhlaajapoika-vertauksessa on palvelijoilla osaa tai arpaa, vaan tässä puhutaan vertauksena Jumalan armosta ja syntien anteeksiantamuksesta ei siinä ole mitään kertomusta missä palvelijat mitään synninpäästöä välittäisivät. Koska kyseessä on vertaus siinä kuvataan yhtä asiaa syntien anteeksiantamusta mutta se ei sisällä samaa kuin esim kertomus Corneliuksesta.

        Isä antaa anteeksi
        20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. [Hes. 33:11]
        21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
        22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. [Jes. 61:10]
        23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa!
        24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla.

        Poika on perillinen. Poika sai (ajallisen) osuutensa. Poika tuhlasi perintönsä. Ts.hukkasi ajallisen ja taivaspaikkansa.

        Poika muisteli isänsä palkkalaisia. Palkkalaiset eivät ole perillisiä, ts, he eivät kuuluneet isän huoneeseen. (vrt. palkkapaimen) Ruokaa palkkalaisilla oli tarjolla.

        Tuhlaajapoika palasi isän luo ja tunnusti syntinsä. Tunnusti, ettei ansaistse,.... siis EI OLE ansioita tarjolla. Hän ei ansaiste tulla kutsuttabvaksi perilliseksi.
        Isä armahti. Ei ansioiden tähden, vaan armosta. "niin kuin isä armahtaa poikaansa".

        Kysyt, miksi poika kelpaisi palkolliseksi? Onhan nytkin kirkossa, Herran huoneessa palkollisia, eli palkkapaimenia, naispappeja..!
        Nyt isän armahtava poika vaatetettiin. Ole tarkkana. Vaatetettiin palvelijoiden toimesta. Palkkalaiset eivät vaatettaneet poikaa.

        Eli hengellisesti Jumala antoi ennen uskoon autettujen palvelijoiden tehtäväksi pukea vanhurskauden puku pojalle, jolloin pojasta tuli jälleen isän huoneen asukas ja perillinen. Tässäkään isä ei itse pukenut poikaansa.


      • etsivä-xx
        Etsivlle kirjoitti:

        Poika on perillinen. Poika sai (ajallisen) osuutensa. Poika tuhlasi perintönsä. Ts.hukkasi ajallisen ja taivaspaikkansa.

        Poika muisteli isänsä palkkalaisia. Palkkalaiset eivät ole perillisiä, ts, he eivät kuuluneet isän huoneeseen. (vrt. palkkapaimen) Ruokaa palkkalaisilla oli tarjolla.

        Tuhlaajapoika palasi isän luo ja tunnusti syntinsä. Tunnusti, ettei ansaistse,.... siis EI OLE ansioita tarjolla. Hän ei ansaiste tulla kutsuttabvaksi perilliseksi.
        Isä armahti. Ei ansioiden tähden, vaan armosta. "niin kuin isä armahtaa poikaansa".

        Kysyt, miksi poika kelpaisi palkolliseksi? Onhan nytkin kirkossa, Herran huoneessa palkollisia, eli palkkapaimenia, naispappeja..!
        Nyt isän armahtava poika vaatetettiin. Ole tarkkana. Vaatetettiin palvelijoiden toimesta. Palkkalaiset eivät vaatettaneet poikaa.

        Eli hengellisesti Jumala antoi ennen uskoon autettujen palvelijoiden tehtäväksi pukea vanhurskauden puku pojalle, jolloin pojasta tuli jälleen isän huoneen asukas ja perillinen. Tässäkään isä ei itse pukenut poikaansa.

        Aika ontuva juttu minun mielestäni.

        Palkkalaiset ja palvelijat . Palvelijoille maksetaan palkaa.

        Hataraa on teologia jos tähän noin perustetaan. Aika paljon saa väännellä ja käännellä.

        Miksei annetta sen olla sitä mitä se on. Se on kuvaus Jumalan armosta syntistä ihmistä kohtaan.

        kääntelyn ja vääntelyn sijaan on muita raamatunkohtia.
        Ei Isä meidän rukoustakaan käännellä ja väännellä.


      • Etsivlle
        etsivä-xx kirjoitti:

        Aika ontuva juttu minun mielestäni.

        Palkkalaiset ja palvelijat . Palvelijoille maksetaan palkaa.

        Hataraa on teologia jos tähän noin perustetaan. Aika paljon saa väännellä ja käännellä.

        Miksei annetta sen olla sitä mitä se on. Se on kuvaus Jumalan armosta syntistä ihmistä kohtaan.

        kääntelyn ja vääntelyn sijaan on muita raamatunkohtia.
        Ei Isä meidän rukoustakaan käännellä ja väännellä.

        "Palkkalaiset ja palvelijat . Palvelijoille maksetaan palkkaa."

        Tuossa on kuva siitä, että Isällä eli Jumalalla on palvelijioita maanpäällä, jotka Isä on valinnut. Ei mainita, maksetaanko palvelijoille palkkaa, eikä se ole merkittävä sanoma.. Tietänet, että palvelustehtävä on arvokas.

        Sitävastoin palkkalaiset ovat työssä palkka vastaan. Heille ei ole tärkeää perintö, (=taivaspaikka). Heille tärkeää on palkka yms. ajallinen toimeentulo. (vrt maallistuneen kirkon työntekijät)

        Palvelijat ovat Jumalan valtakunnan työmiehiä ja sen johdosta taivaan valtakunnan perillisiä. Huomaa myös, palkkalaisille maksetaan tilipäivänä, mutta perillisille maksetaan kuoleman jälkeen. Taivaan perilliset..

        Jos ei asia selvinnyt, niin voit ohittaa!


      • rrrkjl
        Etsivlle kirjoitti:

        "Palkkalaiset ja palvelijat . Palvelijoille maksetaan palkkaa."

        Tuossa on kuva siitä, että Isällä eli Jumalalla on palvelijioita maanpäällä, jotka Isä on valinnut. Ei mainita, maksetaanko palvelijoille palkkaa, eikä se ole merkittävä sanoma.. Tietänet, että palvelustehtävä on arvokas.

        Sitävastoin palkkalaiset ovat työssä palkka vastaan. Heille ei ole tärkeää perintö, (=taivaspaikka). Heille tärkeää on palkka yms. ajallinen toimeentulo. (vrt maallistuneen kirkon työntekijät)

        Palvelijat ovat Jumalan valtakunnan työmiehiä ja sen johdosta taivaan valtakunnan perillisiä. Huomaa myös, palkkalaisille maksetaan tilipäivänä, mutta perillisille maksetaan kuoleman jälkeen. Taivaan perilliset..

        Jos ei asia selvinnyt, niin voit ohittaa!

        Etsivä-xx on oikeassa: "Miksei annetta sen olla sitä mitä se on. Se on kuvaus Jumalan armosta syntistä ihmistä kohtaan."

        Juuri näin! On kysymys syntisen armahtamisesta Jeesuksen Kristuksen tähden. Itse armahduksessa ei ole sijaa palvelijoiden roolille.


      • Etsivlle kirjoitti:

        "Palkkalaiset ja palvelijat . Palvelijoille maksetaan palkkaa."

        Tuossa on kuva siitä, että Isällä eli Jumalalla on palvelijioita maanpäällä, jotka Isä on valinnut. Ei mainita, maksetaanko palvelijoille palkkaa, eikä se ole merkittävä sanoma.. Tietänet, että palvelustehtävä on arvokas.

        Sitävastoin palkkalaiset ovat työssä palkka vastaan. Heille ei ole tärkeää perintö, (=taivaspaikka). Heille tärkeää on palkka yms. ajallinen toimeentulo. (vrt maallistuneen kirkon työntekijät)

        Palvelijat ovat Jumalan valtakunnan työmiehiä ja sen johdosta taivaan valtakunnan perillisiä. Huomaa myös, palkkalaisille maksetaan tilipäivänä, mutta perillisille maksetaan kuoleman jälkeen. Taivaan perilliset..

        Jos ei asia selvinnyt, niin voit ohittaa!

        Kovin pitkälle ei ”tuhlaajapoika” vertauksessa voi mennä, ainakaan hengellistäisenä, sillä se on vertaus.
        Teillä unohtuu, tai ette tajua kaikkein tärkeintä, mikä tapahtui pojan lähtiessä, - Hän otti perintöosan isän vielä eläessä, joka on juutalaiselle niin tabu, ettei mikään kirjasin sitä edes käsittele.
        Mutta lestadiolainenhan elää juuri tässä ”sumussa”. Hän on ominut perintönsä itsensä vielä eläessä ja aikana milloin Jeesus ei vielä ole tullut maan päälle tuomitsemaan, tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.
        Osa saarnaajista on jo perinyt senkin, joten heti alussa mennään kirottuun suuntaan, syömään sikojen ruokaa.
        Toinen on yhtä tärkeä.
        Poika tajuaa menettäneensä perintönsä, mutta ei poikuuttaan isäänsä.
        Hän saa armon tulla poikana takaisin, vaikka oli tuhlannut isän omaisuudesta puolet.
        Hän palasi isän luo ja sai tulolleen hyväksynnän, se oli mm lupaus siitä, että Hän sai säilyttää suhteensa isään.
        Palkollisilla ei ollut vertauksessa muuta merkitystä, kun he palvelivat Isäntää, kuten palkan eteen kuuluukin.
        Pitää kuitenkin muistaa, tämä on vertaus.

        Kes.


    • 33+09

      #### Paavalinkin(Sauluksen) piti matkata toisen uskovan luo. Lukekaa Raamatusta. Siellä se on. ####

      Ainahan on uskoontullut ihminen ottanut yhteyttä toisiin uskoviin. Näin seurakunnat muodostuvat.

    • 76+43

      #### Gal 1:11
      "Sillä minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, ENKÄ MINÄ OLE SITÄ IHMISILTÄ SAANUT, vaan Jeesus Kristus on senh minulle ilmoittanut." ###

      Huomatkaa, että tässä Paavali on saanut evankeliumin Jeesukselta Kristukselta eli vanhoillislestadiolaisuudessa se tarkoittaa, että Paavali on saanut synninpäästön Jeesukselta Kristukselta.

      Tästä väittelimme parisen vuotta sitten Helsingin RY:llä ja ihme kumma oli, että tässä nimenomaisessa raamatunkohdassa evankeliumi ei tarkoitakaan synninpäästöä. Eipä tietenkään, koska se ei sovi kuvioon.

      • Paavli manitsi aina kaiken hyvin tarkkaan, mitä oli saanut Jeesukselta.

        Hän ei ollut saanut Häneltä mitään synninpäästöä, vaan lupauksen pelastua, kun sälilyttää uskonsa.

        Pave ei saanut myöskään yhdeltäkään ihmiseltä synninpäästöä.

        Tämä synnipääsytö on Katolisen kirkon ja SRK;N hallintaoppi, ei pelastusoppi.


      • ent.vl

        Erota käsitteet "Jeesus" ja "Kristus". Jeesus on ihminen, Kristus on Jumala ihmisessä. Paavalikin kirjoittaa "Kristuksesta meissä". "Kristus elää minussa" .."kunnes Kristus saa muodon teissä". Vl-ihmisetkin ovat vasta matkalla kohti kotia.(1.Kor.15:19-).


      • ent.vl
        ent.vl kirjoitti:

        Erota käsitteet "Jeesus" ja "Kristus". Jeesus on ihminen, Kristus on Jumala ihmisessä. Paavalikin kirjoittaa "Kristuksesta meissä". "Kristus elää minussa" .."kunnes Kristus saa muodon teissä". Vl-ihmisetkin ovat vasta matkalla kohti kotia.(1.Kor.15:19-).

        Te olette jumalia, Joh.10:34-38. Joh.10:34-38 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.

        Jumala - ihminen - Jumala. Silloin, kun ihminen Aatamissa lankeemuksen jälkeen tulee ylösnousemuksesta osalliseksi, hän ei mene enää naimisiin(Lukk.20:34-)(Ilm.20:6).

        Edellisissä elämissä ehkä menikin naimisiin.


      • Huomaa itse

        Paavali puhuu tuossa siitä evankeliumista, jota hän julistaa TOISILLE!
        Ei siis siitä, kuinka hän on sen omalle kohdalleen saanut.


      • hyvä huomio sinulta
        Huomaa itse kirjoitti:

        Paavali puhuu tuossa siitä evankeliumista, jota hän julistaa TOISILLE!
        Ei siis siitä, kuinka hän on sen omalle kohdalleen saanut.

        "Paavali puhuu tuossa siitä evankeliumista, jota hän julistaa TOISILLE!"

        Alkutekstissä sanotaan juuri noin, että jota evankeliumia Paavali, hän itse julistaa, se ei ole ihmisestä lähtöisin ja hän itsekin on saanut sen Jeesuksen Kristuksen ilmoituksesta, ei siis Jeesuksen saarnaamana.

        Evankeliumi on juuri ilmoitusta ja julistamista Jeesusta Kristusta. Biblian käännös on jakeissa 11 ja 12 on parempi ja lähempänä alkutekstiä kuin KR92:n käännös.


      • etsivä-xx
        Huomaa itse kirjoitti:

        Paavali puhuu tuossa siitä evankeliumista, jota hän julistaa TOISILLE!
        Ei siis siitä, kuinka hän on sen omalle kohdalleen saanut.

        Paavali kertoo sen kyllä Raamatussa ja se tässä kohdassa missä hän puhuu itsestään:
        2. Korinttolaiskirje 12
        1 Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin. [Ap. t. 9:3,4, Ap. t. 18:9,10, Ap. t. 22:17,18; 1. Kor. 15:8; Gal. 1:12]
        2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        3 (12:3-4) Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
        4 (12:3-4) Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        5 Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani. [2. Kor. 11:30]
        6 Vaikka tahtoisinkin ylpeillä, en olisi mieletön, sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee, jottei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuulee.
        7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]
        8 Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
        9 Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima. [2. Kor. 11:30]

        Tämä on se tapa millä Paavali sai sen evankeliumin minkä Gal.1 kertoo.
        11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
        12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle. [1. Kor. 11:23; Ef. 3:3]


    • Vahva näyttö

      Avaus on vahva näyttö MIELISAIRAISTA vl-opeista, joihin jotkut höperöt vanhoillislestadiolaiset uskovat.

    • gfds

      Niin, ei ehkä saa raamattua lukemalla uskoa....

      MUTTA
      koska rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina niin pitää olla uskontunnustuksen kaltaisia pappislupauksen antaneita kouluttajia opettamassa herra epäjumalalle/epäjumalille kristittyjä uskovaisia!
      Jeesuksen kouluttamat kristilliset opetuslapset ovat ihan eri asia!

      paavalilais-luterilaisuuden opit eivät todellakaan ole Jumalaa ja Jeesusta palvelevien oppeja. Tunnustavathan papitkin itsensä uskontunnustuksen kaltaisiksi Jumalaa ymmärtämättömiksi ja eivät pappislupauksen mukaan saa Jeesuksen evankeliumia saarnata ja opettaa:

      Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin syntyy ammattilainen eksyttäjä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      • jhgfdsa

        uskontunnustuksen voitte tarkistaa...

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        Tästä ja ihmisyydestä uskovainen luopuu:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Järkevät ihmiset sallivat lasten pysyä Jumalan Valtakunnan kaltaisina.
        Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen = lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia.


      • uytr3ew
        jhgfdsa kirjoitti:

        uskontunnustuksen voitte tarkistaa...

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        Tästä ja ihmisyydestä uskovainen luopuu:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

        Järkevät ihmiset sallivat lasten pysyä Jumalan Valtakunnan kaltaisina.
        Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen = lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia.

        Kristittyjen näyttöä rikollisuudestaan ja heidän todellisesta herrasta, muutamia esimerkkejä suomalaisittain.

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194940912797/artikkeli/juuri nyt tampereen hiippakunnassa uusi raskas rikosepaily.html
        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194938304461/artikkeli/seurakuntavaaliehdokasta epaillaan vakavasta rikoksesta tampereen hiippakunnassa.html
        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Jeesuksen Nimeen valehdellen;
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        kristitty ei tarvitse Jumalaa kun heillä on mm paavalilais-luterilaisuuden herra jumalat:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        jne...


      • Jeesus ei ole perustanut seurakuntia, mutta Jeesus on kristillisen seurakunnan kulmakivi.
        Uudestisyntyneet Hänen opetuslapsensa perustavat sekä vaalivat seurakuntiaan, Hänen perintöosassa.
        Ei ole väliä, näkikö Jeesuksen, vai ei, usko ratkaisee.
        Eihän kaikki näkijätkään uskonut Häneen, omat veljensäkin vasta Kirkastumisen jälkeen.
        Jeesus ei rakentanut kirkkoaan Paavalin varaan, Hän on samassa asemassa kun me, mutta Hän rakensi seurakuntansa Pietarin varaan, joka on Uuden liiton ensimmäinen pastori, seurakunnan palvelija.

        Teologiseen teidenkuntaan/ Yliopistoon tarvitaan pääsykoe, imbesilli sitä ei läpäise. Minä sen aikoinaan läpäisin.
        Minä ymmärrän Jumalan. Jumala on niin suuri, ettei sitä voi nähdä, eikä voi suuruudessa ymmärtää.
        Se joka ei tuota ymmärrä, ei ole ymmärtäjä Jumalan edessä. Valitsihan Hän aina käytännössä tavallisia ihmisiä työhönsä, sama oli Jeesuksen suhde rekrytointiin, vaikka olisi ollut Yliopiston rehtoreitakin.

        Pappi/ Pastori ei opeta uskonnollisuutta, vaan toetutta oikein toimiessaan lähetynkäskyä, se on selvimmin Marr 28; 18, 19
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja OPETTAMAAN NOUDATTAMAAN KAIKKEA SITÄ MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN NOUDATTAMAAN Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Nuo kirjoittamasi pappislupaukset on luterilaista liturgiaa, sekä pakkopaitaa, jolla pastori pidetään ruodussa.
        Jeesuksen opetus on papeista myös se; - Olette pappeja toinen toisillenne.
        Tällä Jeesus osoitti, että Vanhan Liiton Leeviläis- pappeus loppui silloin, kun temppelin verho repesi YLHÄÄLTÄ alkaen alas asti.
        Silloin pappeus vapautui.

        >>Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!** Juuri näin se sitoo.

        >>Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"** Valitettavasti.

        Kes.


      • teu,
        Kesitas kirjoitti:

        Jeesus ei ole perustanut seurakuntia, mutta Jeesus on kristillisen seurakunnan kulmakivi.
        Uudestisyntyneet Hänen opetuslapsensa perustavat sekä vaalivat seurakuntiaan, Hänen perintöosassa.
        Ei ole väliä, näkikö Jeesuksen, vai ei, usko ratkaisee.
        Eihän kaikki näkijätkään uskonut Häneen, omat veljensäkin vasta Kirkastumisen jälkeen.
        Jeesus ei rakentanut kirkkoaan Paavalin varaan, Hän on samassa asemassa kun me, mutta Hän rakensi seurakuntansa Pietarin varaan, joka on Uuden liiton ensimmäinen pastori, seurakunnan palvelija.

        Teologiseen teidenkuntaan/ Yliopistoon tarvitaan pääsykoe, imbesilli sitä ei läpäise. Minä sen aikoinaan läpäisin.
        Minä ymmärrän Jumalan. Jumala on niin suuri, ettei sitä voi nähdä, eikä voi suuruudessa ymmärtää.
        Se joka ei tuota ymmärrä, ei ole ymmärtäjä Jumalan edessä. Valitsihan Hän aina käytännössä tavallisia ihmisiä työhönsä, sama oli Jeesuksen suhde rekrytointiin, vaikka olisi ollut Yliopiston rehtoreitakin.

        Pappi/ Pastori ei opeta uskonnollisuutta, vaan toetutta oikein toimiessaan lähetynkäskyä, se on selvimmin Marr 28; 18, 19
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja OPETTAMAAN NOUDATTAMAAN KAIKKEA SITÄ MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN NOUDATTAMAAN Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Nuo kirjoittamasi pappislupaukset on luterilaista liturgiaa, sekä pakkopaitaa, jolla pastori pidetään ruodussa.
        Jeesuksen opetus on papeista myös se; - Olette pappeja toinen toisillenne.
        Tällä Jeesus osoitti, että Vanhan Liiton Leeviläis- pappeus loppui silloin, kun temppelin verho repesi YLHÄÄLTÄ alkaen alas asti.
        Silloin pappeus vapautui.

        >>Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!** Juuri näin se sitoo.

        >>Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"** Valitettavasti.

        Kes.

        KS.
        Sinulla on PINI virhe , etteikö Jeesus perustanut seurakunnan Milloin ? Silloin
        kun Hänet Herätettiin Kuolleista , vaikka myöhään illalla , Siis 1:pääsiäspäivä iltana
        Luukl. 24:36-43. ja Joh. 20:19-25. siitä voit lukea..


      • teu, kirjoitti:

        KS.
        Sinulla on PINI virhe , etteikö Jeesus perustanut seurakunnan Milloin ? Silloin
        kun Hänet Herätettiin Kuolleista , vaikka myöhään illalla , Siis 1:pääsiäspäivä iltana
        Luukl. 24:36-43. ja Joh. 20:19-25. siitä voit lukea..

        Jeesus ei perustanut seurakuntaa, mutta valtuutti siihen Pietarin.
        Matt 16;18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.´
        Tuo mitä otit Raamatun otteita oli ainoastaan kertomuksia siitä, kun Kirkastettu Jeesus ylösnousemisruumiissa ilmenstyi ihmisille.
        Siinä ei seurakuntaa perustettu.
        Ensimmäinen seurakunta oli Jerusalemin seurakunta,
        Ap. t. 2:42
        Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat

        Kes.


    • ekumenia-VL

      Juuri n. 1 kk. sitten oli esillä sitaatti Raattamaalta, jossa kohdassa selkeästi tuotiin esille, että Jumalan Henki voi synnyttää uskon Kristukseen sekä Sanan lukemisen kautta että äänellisen julistuksen kautta. Ei taida olla "SMP-tulimeri" -oppi ainut, jossa muutoksen tuulet ovat puhaltaneet. Myös pois sulkevan seurakuntaopin harhaoppi on myöhempää kerrostumaa laestadiolaisuudessa LLL päiviin verrattuna.

    • Aloittaja on oikeassa ettei Raamattua lukemalla tule uskoon. Miksi? Koska se ei pidä paikkaansa ja sen jumalatkin ovat kivi taikka puu esineitä.
      Mitä enemmän tutkit Raamattua, sitä vähemmän uskot sen tarinoihin ja ristiriitoihin.

    • T.M.NH

      ### Juuri n. 1 kk. sitten oli esillä sitaatti Raattamaalta, jossa kohdassa selkeästi tuotiin esille, että Jumalan Henki voi synnyttää uskon Kristukseen sekä Sanan lukemisen kautta että äänellisen julistuksen kautta. Ei taida olla "SMP-tulimeri" -oppi ainut, jossa muutoksen tuulet ovat puhaltaneet. Myös pois sulkevan seurakuntaopin harhaoppi on myöhempää kerrostumaa laestadiolaisuudessa LLL päiviin verrattuna. ####

      Kauan liikkeessä olleena tiedän, että tuo on totta, mitä kirjoitit!

      • Missähän se Raamatussa ilmenee, että Henki synnyttää uskon?

        Voitko auttaa, pane vaikka kohta Sanasta.

        Kes.


      • huomautus

        Hoviherra ei saanut elävää uskoa Raamattua lukemalla. Itse sanoi, ettei ymmärrä lukemastaan mitään, joten asiaa ei tarvitse sen enempää pohtia ja epäillä.

        Filippos saarnasi evankeliumia Jeesuksesta ja tämän saarnan uskomisen kautta hoviherrasta tuli uskovainen ja Jumalan lapsi. Sen jälkeen Filippos kastoi hoviherran.

        Raamattu ei tunne lukemalla uskon saaneita ihmisiä. LLL(Lars Levi Lestadius) oli samaa mieltä, että lukemalla ei voi tulla autuaaksi:

        ”Mutta Tuomas, joka kulkee vielä omia reissujansa, eikä pysy muitten
        opetuslasten kanssa kristittyin kokouksessa, milloinka hän tulee näkemään
        Kristusta? Minä luulen, ettei hän pääse näkemään Herraa, ennenkuin hän tulee
        opetuslasten kokoukseen. Jos Tuomas oleskelee yksin ja hakee Kristusta yksinäisyydessä, jokohan Kristus tulee häntä hakemaan sieltä? Minä luulen,
        Tuomas, että sinun täytyy ensin tullakristittyin kokoukseen, ennen kuin
        Kristus tulee näyttämään haavojansa. Et suinkaan tule osalliseksi ylösnousemisen armosta, ennen kuin sinä tulet seurakuntaan. Vaikka kuinka lukisit kirjaa yksinäisyydessä, ja pitäisit rukouksia kotona, et suinkaan siellä tule
        kristityksi. Mutta tule ensin kristittyin kokoukseen, ja hae ensin seurakunta,
        ennen kuin sinä löydät Kristuksen." (Lestadiuksen saarnasta 4. sunnuntaina Pääsiäisestä 1859)

        Ei ole oppi muuttunut Lestadiuksen ajoista.


      • 49+33
        huomautus kirjoitti:

        Hoviherra ei saanut elävää uskoa Raamattua lukemalla. Itse sanoi, ettei ymmärrä lukemastaan mitään, joten asiaa ei tarvitse sen enempää pohtia ja epäillä.

        Filippos saarnasi evankeliumia Jeesuksesta ja tämän saarnan uskomisen kautta hoviherrasta tuli uskovainen ja Jumalan lapsi. Sen jälkeen Filippos kastoi hoviherran.

        Raamattu ei tunne lukemalla uskon saaneita ihmisiä. LLL(Lars Levi Lestadius) oli samaa mieltä, että lukemalla ei voi tulla autuaaksi:

        ”Mutta Tuomas, joka kulkee vielä omia reissujansa, eikä pysy muitten
        opetuslasten kanssa kristittyin kokouksessa, milloinka hän tulee näkemään
        Kristusta? Minä luulen, ettei hän pääse näkemään Herraa, ennenkuin hän tulee
        opetuslasten kokoukseen. Jos Tuomas oleskelee yksin ja hakee Kristusta yksinäisyydessä, jokohan Kristus tulee häntä hakemaan sieltä? Minä luulen,
        Tuomas, että sinun täytyy ensin tullakristittyin kokoukseen, ennen kuin
        Kristus tulee näyttämään haavojansa. Et suinkaan tule osalliseksi ylösnousemisen armosta, ennen kuin sinä tulet seurakuntaan. Vaikka kuinka lukisit kirjaa yksinäisyydessä, ja pitäisit rukouksia kotona, et suinkaan siellä tule
        kristityksi. Mutta tule ensin kristittyin kokoukseen, ja hae ensin seurakunta,
        ennen kuin sinä löydät Kristuksen." (Lestadiuksen saarnasta 4. sunnuntaina Pääsiäisestä 1859)

        Ei ole oppi muuttunut Lestadiuksen ajoista.

        Voit varmaan ymmärtää, että jos lukee VT:a, niin vaikea sieltä on löytää samaa Jeesusta Kristusta ja jo tapahtunutta ristinkuolemaa ja sovitusta kuin mitä tämän päivän ihmisille on tarjolla UT:issa. Raamatun kirjoitukset ovat Jumala Sanaa ja ne puhuttelevat Pyhän Hengen kautta sydämelle (ei vain korville) samalla tavalla kuin julistettu saarna. Turha on IHMISEN MENNÄ RAJOITTAMAAN PYHÄN HENGEN TYÖTÄ OMILLA OPEILLAAN!


    • Ykskaks..

      Voiko yksin Koraania lukemalla saada uskoa? En tarkoita, että yksinomaan Koraania/Raamattua lukemalla voisi uskoa. Lukeminen on vain aistiärsykettä ja aivomiellettä.

      Kaksin Raamattua lukemalla olet kuitenkin yksin. Usko tulee vasta kokemusperäisessä kääntymyksessä Paavalin tavoin. Jeesuskin meni" syvälle hautaan" noustakseen ylös.(Luuk.20:34-)(1.Kor.15:19-).

      He, jotka haudoissa ovat saavat kuulla hänen äänensä. Jeesuksenkin kohdalla ääni taivaasta kuului: sinä olet minun Poikani(=Kristus).

    • 49+33

      ## Kaksin Raamattua lukemalla olet kuitenkin yksin. Usko tulee vasta kokemusperäisessä kääntymyksessä Paavalin tavoin. ##

      Et ole yksin Raamattua lukiessa. Pyhä Henki puhuu ja vaikuttaa Jumalan Sanassa, koska ovat samaa kolminaisuutta. Et voi lukea Raamattua ilman Pyhän Hengen vaikutusta. Jos haluat rukoillen lukea Raamattua, niin, että Pyhä Henki opastaa sinua, niin näin varmasti tapahtuu. Pyhä Henki herättää uskon niin lukemisen kuin julistetun Jumalan Sanan kautta. Siitä itse Raamattu Sanansa kautta todistaa. Kokemusperäinen kääntymys oli Paavalilla kova, kun sai kohdata itse Jeesuksen Kristuksen ja sai evankeliumin eli synninpäästön ( näin vanhoillisina ainakin uskomme) suoraan Häneltä. Sen jälkeen vielä vahvistuksena ja todistuksena Ananiaalta.

      • Et ole yksin Raamattua lukiessa. Pyhä Henki puhuu ja vaikuttaa Jumalan Sanassa, koska ovat samaa kolminaisuutta. Et voi lukea Raamattua ilman Pyhän Hengen vaikutusta. Jos haluat rukoillen lukea Raamattua, niin, että Pyhä Henki opastaa sinua, niin näin varmasti tapahtuu. Pyhä Henki herättää uskon niin lukemisen kuin julistetun Jumalan Sanan kautta. Siitä itse Raamattu Sanansa kautta todistaa. ** Amen.
        Mutta miksi tuot sekoittamaan ja kertomaan väärää opetusta, joka jopa kumoaa Raamatun, että Pave sai synninpäästön?
        Luukas, joka pani kaiken TARKASTI muistiin, olisi maininnut asiasta.
        Miten sitten VL;t, jotka tuntevat huonosti Raamattua, eivät juuri lue, ja jopa kieltokin oli taannoin päällä, osaavat siitä kertoa.
        Jos uskotte Raamatun vastaisesti; -ja sai evankeliumin eli synninpäästön ( näin vanhoillisina ainakin uskomme) suoraan Häneltä. Sen jälkeen vielä vahvistuksena ja todistuksena Ananiaalta.** Tuleeko koskaan mietittyä mikä se raja on, vai jätetäänkö tuokin soopa, että evankeliumi on synninpäästö? Josta olen parissa saarnassa kuullut, vai onko se Raamatun mukainen, eli ilosanoma Messiaan syntymästä, enkelten kertomana.
        Uskotteko muunkin soopan samalla tavalla, kuten olen ymmärtänyt.
        Mutta kasteen Hän sai, miksi te ette upota kasteessa uskoon tullutta ihmistä, kuten me kristityt teemme.
        Kes.


    • Vain Yksi Välimies

      Uskon syntymiseen ei tarvita välttämättä toista ihmistä.

      "Nämä ovat kir joitetut, että te USKOISITTE, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika ja
      että teillä uskon kautta olisi elämä Hänen nimessään" Joh 20:31

      Pyhä Henki avaa Sanaa.

    • 49+33

      ### Uskon syntymiseen ei tarvita välttämättä toista ihmistä.

      "Nämä ovat kir joitetut, että te USKOISITTE, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika ja
      että teillä uskon kautta olisi elämä Hänen nimessään" Joh 20:31

      Pyhä Henki avaa Sanaa. ###

      AMEN!!!!

      • Lähteellä

        Kun matkalla tahraan jalkani, kuinka voin uskomalla ne puhdistaa?
        Olisiko vesilähde kuitenkin parempi puhdistamaan?

        Kuinka ammennan vettä kaivosta, kun kaivo on syvä?
        Olisiko parempi pyytää sitä vettä ammentajalta, vaiko uskoa sen veden nousevan kielelleni?


      • niin että
        Lähteellä kirjoitti:

        Kun matkalla tahraan jalkani, kuinka voin uskomalla ne puhdistaa?
        Olisiko vesilähde kuitenkin parempi puhdistamaan?

        Kuinka ammennan vettä kaivosta, kun kaivo on syvä?
        Olisiko parempi pyytää sitä vettä ammentajalta, vaiko uskoa sen veden nousevan kielelleni?

        Eli sinulla ei ole Jumalasuhdetta ollenkaan.

        mikä olet silloin? tavoille opetettu pakana, sehän se.


    • umpisokea harhaileva

      Millä ihmeellä näille saataisiin klasi tpäähän ja Jumala sydämeen, sitä voipi ihmetellä !

      Aivan kuin heillä ei olisi mitään käsitystä mikä on Pyhän Hengen rooli ja osallisuus kaikessa!

      Ehkei heillä iohan oikeasti sellaisesesta olekkaan mitään tietoa, kertoohan sen nyt jo mnet asiat.

      Vai kehtaako joku olla sitä mieltä että hoitkokoukset olivat Pyhän Hengen alaisuudessa tehtyjä tekosia !!!??

      • >>Aivan kuin heillä ei olisi mitään käsitystä mikä on Pyhän Hengen rooli ja osallisuus kaikessa!*’ Pyhän Hengen roolissa lestadiolaisuudessa on epäselvyyttä.
        Jeesushan sanoi lähteissään, että Hän lähtee, että Pyhä Henki voi tulla Hänen tilalleen maapallolle.
        Pyhän Hengen tehtävä on persoonana kirkastaa Kristusta.
        Useille lestadiolaisille se ei ole sitä, vaan kirkastaa Jumalaa, näin ei Raamattu kerro.
        Toinen Hengen tehtävä on jakaa armolahjoja, jokaiselle Hänen näkemyksen mukaan.
        Nämä ilmenee ja on tunnistettavissa karismaattisissa seurakunnissa. Siellä on kielillä puhumista, parantamisen, selittämisen yms armolahjoja.
        Henki tulee uudestisyntyneeseen ihmiseen, kun Hän nousee vedestä Kristus- ruumiissa, ja saa lahjaksi armolahjoja.
        Ap. t. 2:38
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Saarnaaja sanovat, että armolahjoja ei enää ole, aika on mennyt umpeen.
        Se pitää paikkansa, mutta vain SRK;n seurakunnissa.
        Kannattaisiko uskoa Paavalia.
        1. Kor. 14:1
        Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.

        Hoitokokoukset, jotka on sovittamatta lain, sekä Jeesuksen edessä, vei SRK,lta Hengen.


        Kes.


      • harhassaan ehdoton
        Kesitas kirjoitti:

        >>Aivan kuin heillä ei olisi mitään käsitystä mikä on Pyhän Hengen rooli ja osallisuus kaikessa!*’ Pyhän Hengen roolissa lestadiolaisuudessa on epäselvyyttä.
        Jeesushan sanoi lähteissään, että Hän lähtee, että Pyhä Henki voi tulla Hänen tilalleen maapallolle.
        Pyhän Hengen tehtävä on persoonana kirkastaa Kristusta.
        Useille lestadiolaisille se ei ole sitä, vaan kirkastaa Jumalaa, näin ei Raamattu kerro.
        Toinen Hengen tehtävä on jakaa armolahjoja, jokaiselle Hänen näkemyksen mukaan.
        Nämä ilmenee ja on tunnistettavissa karismaattisissa seurakunnissa. Siellä on kielillä puhumista, parantamisen, selittämisen yms armolahjoja.
        Henki tulee uudestisyntyneeseen ihmiseen, kun Hän nousee vedestä Kristus- ruumiissa, ja saa lahjaksi armolahjoja.
        Ap. t. 2:38
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Saarnaaja sanovat, että armolahjoja ei enää ole, aika on mennyt umpeen.
        Se pitää paikkansa, mutta vain SRK;n seurakunnissa.
        Kannattaisiko uskoa Paavalia.
        1. Kor. 14:1
        Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.

        Hoitokokoukset, jotka on sovittamatta lain, sekä Jeesuksen edessä, vei SRK,lta Hengen.


        Kes.

        #Hoitokokoukset, jotka on sovittamatta lain, sekä Jeesuksen edessä, vei SRK,lta Hengen.#

        Valtaosa vl:stä on out hoitokokouksista,joten Henki ei ole kadonnut minnekään.
        Pitää ihmisen olla vähän "kevyillä" kirjoittaessaan tollaista ja kuvitellessaan
        omia rakenteita uskovaisten asioista. Helluraisena sinun olisi hyvä rakentaa
        Raamatun tuntemuksesi koko Raamattuun ,eikä helluraisuuden muutaman
        Raamatun kohdan mukaan. Elämän tehtäväsi on julistaa Raamattua vastaan
        paholaisen siipien suojassa. Näytät nauttivan siitä. Palkkasi olet saava.


      • harhassaan ehdoton kirjoitti:

        #Hoitokokoukset, jotka on sovittamatta lain, sekä Jeesuksen edessä, vei SRK,lta Hengen.#

        Valtaosa vl:stä on out hoitokokouksista,joten Henki ei ole kadonnut minnekään.
        Pitää ihmisen olla vähän "kevyillä" kirjoittaessaan tollaista ja kuvitellessaan
        omia rakenteita uskovaisten asioista. Helluraisena sinun olisi hyvä rakentaa
        Raamatun tuntemuksesi koko Raamattuun ,eikä helluraisuuden muutaman
        Raamatun kohdan mukaan. Elämän tehtäväsi on julistaa Raamattua vastaan
        paholaisen siipien suojassa. Näytät nauttivan siitä. Palkkasi olet saava.

        Pistä jo mieleen, en ole mikään helluntailainen, enempää kun lestadiolainenkaan. En ole edes pummipaikkanne Luterilaisen kirkon jäsen.
        Jos Henki on teissä, mainitse yksikään armolahja, joka on lestadiolaisella?
        mahtaa olla vaikea nimetä.
        Vai oli valtaosa VL;istä out, taidat olla itse historiastanne out.
        Täällä ”pohjoisessa maassa”, kuten tykkäätte sanoa, sen koki jokainen, sata prosenttisesti.
        Jollei muuten hautaamalla sen tuloksia.
        Kevyillä on koko lahko, koska ei vieläkään nöyrry jutussa, ne elää teissä. Parannus uupuu.
        Vai kirjoitan Raamatun vastaisesti. Kannattaa laittaa hieman tartuntapintaa, sillä maallikko en ole.


    • 39+09

      ### Kuinka ammennan vettä kaivosta, kun kaivo on syvä?
      Olisiko parempi pyytää sitä vettä ammentajalta, vaiko uskoa sen veden nousevan kielelleni? ###

      Yhtä syvä se on ammentajallekin. Kuinka hän saa sitä vettä nostettua, kun on vaan yksi meistä!

      • Lähteellä

        Ammentajalla on ammennusastia, sekä
        "Joka juo sitä vettä, jota minä annan, tulee sen veden lähteeksi..."


    • on on

      Täällä sitä nyt on sitä Raamattuun perustuneisuutta tarjolla eikö vain!

      • ekumenia-VL

        SRK-oppimuutoksista voidaan mainita mm se, että SMP:n tukemista ei enää nähdä uskonopillisena syntinä, josta saatanalle pitäis heittää. Onko sittenkin niin, ettei SRK-opit ole iäti samoja. SRK-kristillinen uskon ja opin jäsennysperiaate on, että VL-kristityt uskovat ja opettavat kaikki "Prikulleen samalla tavalla". Ja tuo prikun viilaus 1970-luvulla ulotettiin jopa siihen minkä eduskuntapuolueen tukeminen oli luvallista. Tämä asetelma (SMP-kielto) teki siis Vennamon puolueen tukemisesta opillisen synnin. Kun kerran siitä saatanalle heitettiin.

        VL-kristityt eivät ajattele uskonasioista "prikulleen samalla tavalla". Johan sen tuo Raattamaankin sitaatti osoittaa. Ja ajatteleeko esim. Mari Leppänen ja T. Hänninen "prikulleen samalla tavalla"...


    • 39+44

      ### Ammentajalla on ammennusastia, sekä
      "Joka juo sitä vettä, jota minä annan, tulee sen veden lähteeksi..."###

      Me olemme kaikki samanlaisia ammentajia ja saamme juoda sitä vettä ja tulla lähteiksi. Ei ole olemassa mitään muuta välimiestä, paitsi Jeesus Kristus, jonka Välimiehen luo on kaikilla vapaa pääsy ja saa juoda sitä vettä ja tulla lähteeksi.

      • Lähteellä

        Lähde ei tuota lähteelle vettä. Lähde toimii niin kauan, kun se on yhteydessä iankaikkisen elämän lähteeseen.

        Mieti, ottiko Jeesus itse vettä lahteestä vaiko pyysi ammentajalta?
        Miksi?


    • 33+00

      Ei tarvinnut ottaa lähteestä, koska on itse lähde!. Meiidän sen sijaan täytyy pyytää Jeesukselta vettä!

      • voi sokeutta

        Etkö ole k oskaan kuullut että jokainen udestisyntynyt on muuttunut elävän veden lähteeksi, etkö ole?


    • 33+00

      ### Etkö ole k oskaan kuullut että jokainen udestisyntynyt on muuttunut elävän veden lähteeksi, etkö ole? ###

      Uudestisyntynyt ihminen ei tuota itse vettä, vaan täytyy olla jatkuvassa yhteydessä Elävään lähteeseen. Lähde toimii niin kauan, kun se on yhteydessä iankaikkisen elämän lähteeseen.

      • ho hoi

        Niin ja pyöreä on pyöreä edelleen, eikö vain.

        mitä siis tarkoitat tuolla itsestäänselvyydellä ja miten se liittyy mihinkin tässä ketjussa?

        et suinkaan vaan väitä että siihen iankaikkiseen lähteessä pysymiseenkin tarvitaan veeällä?!


    • Mitä enemmän luet Raamattua, sen enemmän pohdit sen ristiriitoja ja taruja. Kumpi antoi Jeeesukselle nimen, Maria vaiko Joosef?

    • 49+44

      ### Yksin Raamattua lukemalla ei voi saada uskoa. ###

      Onko Raamatussa kohtaa, jossa se mitätöidään, vai onko se vaan luulo?

      • Ei ole sellaista Raamatussa.

        Kyseessä on puhtaasti SRK:n keksimä Raamatun vastainen VALHEOPPI, jonka avulla nostatetaan OMAVANHURSKAAT vanhoillislestadiolaiset taivaallisiin opettamalla, että VAIN ME voimme antaa synnit anteeksi ja VAIN MEIDÄN kautta voi löytyä usko.

        Kaikuuko näille omavanhurskaille VALEHTELIJOILLE aikanaan kovat sanat:

        Matt. 25:41

        "41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."

        ???


    • Kumpaan luomiskertomukseen uskotte enemmän. Luotiinko ihminen ensimmäisenä vai viimeisenä?

    • 15+10

      Siksi me luetaankin pareittain.

    • Anonyymi

      Aivan, pitää myös rukoilla "pyytää Pyhää Henkeä" ja jotenkin uskoa, mutta Raamattu avaa mielen Herran sanalle🙏

    • Anonyymi

      > "Yksin Raamattua lukemalla ei voi saada uskoa.",

      "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta".
      Room. 10:17

      On ikävää, että nykyään on paljon "uskovia", jotka ovat kaukana totuudesta ja Raamatun ilmoituksesta.

      • Anonyymi

        "Yksin Raamattua lukemalla ei voi saada uskoa."

        Väärin, sillä Raamattua lukemallakin voi usko syntyä sydämeen. Siihen ei tarvita synninpäästöä_
        Joh 20
        Tämä on kirjoitettu
        siksi, että te uskoisitte
        Jeesuksen olevan Kristus,
        Jumalan Poika, ja että teillä,
        kun uskotte, olisi elämä
        hänen nimensä tähden."

        Ja synnit saa anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen. Siihenkään ei tarvita synninpäästöä:
        Ap 10
        " Kaikki profeetat todistavat hänestä ja sanovat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksin Raamattua lukemalla ei voi saada uskoa."

        Väärin, sillä Raamattua lukemallakin voi usko syntyä sydämeen. Siihen ei tarvita synninpäästöä_
        Joh 20
        Tämä on kirjoitettu
        siksi, että te uskoisitte
        Jeesuksen olevan Kristus,
        Jumalan Poika, ja että teillä,
        kun uskotte, olisi elämä
        hänen nimensä tähden."

        Ja synnit saa anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen. Siihenkään ei tarvita synninpäästöä:
        Ap 10
        " Kaikki profeetat todistavat hänestä ja sanovat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Ne saa anteeksi vaim tpisen julistiksen.kaitta
        Kula vaan ei voi julistaa. Oikea uskovainen. Ja se tietää kelle julistaa ja kelle ei. Vääräuskosilta ei pxydetä eikä annrea mitään. Ne kuolee teki ne mitä tahansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne saa anteeksi vaim tpisen julistiksen.kaitta
        Kula vaan ei voi julistaa. Oikea uskovainen. Ja se tietää kelle julistaa ja kelle ei. Vääräuskosilta ei pxydetä eikä annrea mitään. Ne kuolee teki ne mitä tahansa

        Jeesus ja raamattu on ainoa auktoriteetti. Raamattukin kirjoitettu paljon ennen SRK:n oppikirjaa ja harhauskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja raamattu on ainoa auktoriteetti. Raamattukin kirjoitettu paljon ennen SRK:n oppikirjaa ja harhauskoa.

        ainut valta maan on ainostaan vl evenkeliumi


    • Mutta Raamatussa se on sanottu; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Sitten mitä uskot; Minä autan; Usko Jeesus luvatuksi Messiaaksi painu kontalleen ja lähesty Häntä rukouksella, jos ei kiellä, saat etsiä ihmisen (Vapaista suunnista, joka kastaa suun tunnustamistasi käyttäen.

      Ei se Kerhossa onnistu.

      Eihän siellä ole ristiä katolla, eikä kasteallasta.

      Saat myös Pyhän Hengen.

    • Anonyymi

      Yksin Raamattua lukemalla voi saada kirjauskon, mutta ei elävää uskoa.

      • Anonyymi

        eikös kirkko sano että vauva uskoo ja siksi kastetaan.

        miten se on voinut saada uskon kun ei tajua mitään mistään.

        kuka tietää tämän yhtälön salaisuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös kirkko sano että vauva uskoo ja siksi kastetaan.

        miten se on voinut saada uskon kun ei tajua mitään mistään.

        kuka tietää tämän yhtälön salaisuuden?

        moni tietää mutta tuollaiselle toljakkeelle sitä ei kukaan jaksa selittää

        tuolla katkeralla hellarivanhuksella on vain vauvat mielessä


    • Anonyymi

      Teidän saastaisten, kyykäärmeiden sikiöiden vuoksi, Kristuksen sovitustö ei kantaudu mailman toreilla ja tueruilla. Kristus, elämän antaja ja rakkaus on teille vain maallista, lihaa ja pilkkaa.

      • Anonyymi

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen

        suomessa nyt tarvi mitä saarnata, 150 vuotta ollu jo


    • Ei ole koko SRK;sta.

    • Anonyymi

      Olette tällä palstalla pimeitä, ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä muut hengellisyys on saatananpalvontaa. Omavanurskaat sekoittavat itsensä raamatulla, oikea usko tulee pyhästä Hengestä, laki herättää synnintunnon, synnit saa anteeksi kun toinen uskovainen hänelle ne saarnaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe