Rasittavin sairaus

Siiliö

Mikä/mitkä ovat rasittavimmat kokemanne sairaudet.
Itselläni kärkisijaa pitää influenssa, koska silloin sattuu kaikkialle ja on ihan kuollut tai ainakin toivoisi olevansa kuollut.
Toisena on akne. Finnit ovat erittäin ärsyttäviä ja joskus jopa hyvin kivuliaita. Lisäksi ne pilaavat ulkonäköni. (#turhamaisuus)
Kolmantena on oikein tukkoinen flunssa. Se vaan on vittumaista, kun ei saa kunnolla henkeä, kurkkuun sattuu, on yleisesti kauhea olo ja jopa nukkuminen on vaikeaa.

Kerrikääs tekin.

-Siiliö-

34

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on varmaan aina sidoksissa siihen, että mitä kukakin on kokenut. Tai niinhän sinä tajusit sitä kysyäkin.

      Oma ärsyttävin tautini on varmaan migreeni. Kas kun sen oirekin on ärtyvyys. Sen lisäksi siihen kuuluu valonarkuutta, ääniarkuutta, tajutonta pääkipua ja yrjöämistä.

      Hermovaurio käy hermoon ilmaisun kaikissa merkityksissä.

      Kutiavat ihottumat ovat aika karseita.

    • erkkiebola

      Kyl tää ebola on aika perseestä

      • Siiliö

        Ystävämme erkki sanoo siis kokeneensa ebolan? Ookkei. Sallinette minun olla epäuskoinen.


    • Kaksi vuotta sitten sairastamani streptokokki A-tulehdus oli ja on ärsyttävin. Minulla oli ensin kurkku helvetin kipeänä kolmen päivän ajan, enkä voinut nielaista, joten syljin kuppiin.

      Viikon-parin kuluttua siitä (olo oli välissä normaali) niskani ja selkäni jumittuivat ja kaulaani tuli paise, joka liikuskeli ympäriinsä sairauden ajan. Niska oli koko ajan kipeämpi, joten napsin kipulääkkeitä, kunnes tuli kuumetta, jolloin menin lääkäriin. Sieltä sain antibiootteja, jotka eivät toimineet heti, joten minulle nousi neljänkymmenen asteen kuume. Sitten sain vahvempia antibiootteja, ja arviolta viiden viikon kuluttua tartunnasta ja kahden kuluttua paiseen ilmaantumisesta kuume laski.

      No, en taudin aikana pystynyt nukkumaan selinmakuulla enkä välillä ollenkaan, joten istuin valveilla ja nojasin tyynyyn. En voinut kääntää päätäni tai liikuttaa niskaani enkä loppuvaiheessa avata tai sulkea suutani kokonaan. Vittumaisuuden huipuksi tauti laukaisi tiksit eli lihasnykäykset. Jee.

      Tähän verrattuna toissakesäinen lihassärky/kuumehallusinointini oli erittäin miellyttävää.

    • 1. Akne
      - Pilaa ulkonäön
      - Ei hyväksyttävää tytöillä

      2. Silmätulehdus
      - Sitten sitä näyttää jollekkin elinikäistä krapulaa potevalle spurgulle
      - Kamalat tihrusilmät
      - Kukaan ei tule silloin kehumaan silmiä: "et sinä ole ruma, sinulla on esimerkiksi todella kauniit... eeeh."
      - Ei voi pitää piilareita

      3. Kurkkukipu ilman muita oireita, kuten kuumetta.
      - Se on silloin vain puhdasta kärsimystä, koska ei voi jäädä sängyn pohjalle makaamaan vaan pitää lähteä kouluun/asioille/sosialisoimaan läpi lumen ja tuiskun.

      4. Pääkipu
      - "No nyt mulla sitten vittu on se aivokasvain, ei voi mitään, nyt se on menoa, minä kuolen..."

      En ole paljoa kokenut.

      • Voisin laittaa kuudenneksi: Epämääräinen kipu oikealla alavatsalla, joka pahenee kun yhdestä kohtaa painaa, ja joka kestää noin viikon ajan ja sitten lopulta vaan hiipuu pois.

        - ONKO SE UMPILISÄKKEEN/SUOLEN MINKÄLIE TULEHDUS? ("Ei ei, fnfn, jos se olisi umpilisäkkeen tulehdus, sinä et olisi siinä, siinä sattuu ihan kamalasti." "Mutta jos se on sellainen alkava, et se voimistuu viikon mittaan?" "No mutta sitten soitat vaan 112:teen!")
        - Onko se oireeton virtsatulehdus? ---------> se voi levitä munuaisiin jos sitä ei hoida!
        - Onko se joku saatanan suolitukos?
        - Onko se jokin syöpä?

        Mikä ihme se oli?


      • Sen lisäksi, että olen luultavasti koko porukan vanhin, olen myös raihnaisin. En viitsi edes luetella kaikki vaivojani ja vammojani.

        Mitä akneen tulee, niin joo, sekin minulla oli. Monta vuotta. Lähti lopulta Roaccutanilla. Hyvin ärsyttävä vaiva monella lailla. Ei vakava, mutta se vaiva mikä menee naaman värittämiseen. Vie aikaa ja on hankala. Kipeäkin välillä.

        Hehheh, voidaan melkein aloittaa ketju "mitä tautia Nassella EI ole ollut". Sellaista on jo vaikea keksiä.

        Kohta minulta leikataan kaksi ylimääräistä hammasta. Yleensä ihmisillä on 32, minullapa on 34 , mikä paljastui röntgenkuvissa. Muhivat siellä muita juuria tulehduttaen. Kivasti luutuneet leukaan. Että taas leikataan.


    • Siiliö

      Mulla ollu 7 kertaa tippuri, 5 kertaa satiaiset, 6 kertaa klamydia, ja kerran hyppykuppa.

      • Siiliö

        "klamydia, ja kerran "

        Taisi jäädä sairauksien vuoksi pari äikän tuntia väliin erkki?


      • Opettajat
        Siiliö kirjoitti:

        "klamydia, ja kerran "

        Taisi jäädä sairauksien vuoksi pari äikän tuntia väliin erkki?

        Ei taida Siiliö ymmärtää omia tekstejään...


      • Siiliö
        Opettajat kirjoitti:

        Ei taida Siiliö ymmärtää omia tekstejään...

        Ohhoh! Eikö Erkki tiennyt, että opettajan ammatissa pitäisi:
        A) Osata edes vähän kielioppia.
        B) Näyttää esimerkkiä nuorille, eikä röllätä netissä ja heittää mukahauskaa läppää.
        ?

        Chassoo! Taitaa Erkki saada potkut nyt.
        ;)


    • Oksentaminen ei tunnu muavalta. Onneksi oksennustauti on yleensä nopeasti ohi. Ei kurkkukipu, paha yskä tai nuhakaan ole mukava. Joskus minulla taisi olla influenssakin, koska lihakset tulivat kipeiksi. Ei ollut mukavaa. Hankala kuitenkaan sanoa, mikä olisi se rasittavin sairaus. Onneksi en ole sairastellut pitkään aikaan.

    • Raippari

      Herpes, enkä oo mitään seksiä koskaan harrastanutkaan.

      • Raippari

        En tiää onko 1 vai 2 tyyppiä, mut ihan sama.


    • Akne ja muut ihosairaudet herpes

      - Pilaavat ulkonäkö roimasti

      - Ärsyttäviä

      - Kutinaa

      - Herpeksen/allergian peittämät huulet ei näytä kivoilta

      - Joka päivä voi odottaa uusia yllätyksiä iholta


      Angiina

      - Ärsyttävä

      - Välillä sai henkeä huonosti

      - Joutu syömäänlääkkeitä

      Paha flunssa

      - Et oikeasti voi mennä kouluun

      - Kurkkuun sattuu ja nenä tukossa

      - aivastelet ja yskit kokoajan

      - Mikään ei maita

      - nenä tukossa

      Ripuli

      - Pahempi kuin Herpes

      - Pahempi kuin kuppa

      - Pahempi kuin kondyooma

      - Pahempi kuin AIDS

      - Pahempi kuin Ebola

      • "Kun sul on ebola, sä et ajattele mitään muuta."

        Ripuli kyllä on, no, perseestä.


      • icepicked kirjoitti:

        "Kun sul on ebola, sä et ajattele mitään muuta."

        Ripuli kyllä on, no, perseestä.

        No ebolaa tai mitään sukupuolitautia minulla ei ole ollut.


      • nasse_seta kirjoitti:

        No ebolaa tai mitään sukupuolitautia minulla ei ole ollut.

        Minulla on vain krooninen ärsyttävyys. (Tule ropeen sekoilemaan! Kerrankin minulla on idea.)


      • icepicked kirjoitti:

        Minulla on vain krooninen ärsyttävyys. (Tule ropeen sekoilemaan! Kerrankin minulla on idea.)

        Mikä rope? Siiliön? Läppärini hajosi, minulla on vain iPad ja mokia tulee :P


      • nasse_seta kirjoitti:

        Mikä rope? Siiliön? Läppärini hajosi, minulla on vain iPad ja mokia tulee :P

        Siiliön rope otsikolla Rope I. Ipadilla on ärsyttävää kirjoittaa.


      • icepicked kirjoitti:

        Siiliön rope otsikolla Rope I. Ipadilla on ärsyttävää kirjoittaa.

        Lupasin kirjoittaa töihin pitkän selostuksen /kehitysidean huomiseen mennessä. Että tälläkö sitten.... X(


      • nasse_seta kirjoitti:

        Lupasin kirjoittaa töihin pitkän selostuksen /kehitysidean huomiseen mennessä. Että tälläkö sitten.... X(

        Noo, minulla on koe huomenna. Kyllä tästäkin jotain tulee.


    • Keuhkoputken tulehdus:
      Joskus lapsena oli. Muistan yskineeni hirveästi ja yskiminen kävi aivan perkuleen kipeää.

      Sikainfluenssa:
      -Viikko koipi suorana sohvalla, pää on aivan tukossa ja jopa kuolaaminen tuottaa hankaluuksia. Sitten menin kouluun ja jouduin tekemään parissa päivässä noin viiden aineen kokeet, joista en ollut edes ollut tietoinen.

      Se oksennustauti, joka minulla oli vuosi ennen Pulinoihin ilmestymistä. Jouduin katsomaan samaa kanavaa, jossa pyöri ne samat paskat leffat, mutta kun en jaksanut kontata hakemaan kaukosäädintä lattialta.

      Se flunssa vuonna nuija ja kirves (kun olin jotain 6 /7 vuotta?): Kuume neljässäkymmenessä, nokka vuosi ja yskitti ja pää oli lievästi sanottuna kipeä. Valvoin koko yön, koska nenäni turina olisi pitänyt muut hereillä, jos en olisi niistänyt sitä koko ajan. Iskä ja äitipuoli myötätuntoisesti käskivät olla hiljaa. En muista, sainko edes särkylääkettä.

      Flunssa yleensäkin: Kuume ei nouse, nokka vuotaa ja hiton paha olla koulussa. Ja ai niin. Se vitun kurkkukipu.

      Oksennustauti: No minä minimoin syömisen pariksi päiväksi, mutta ei se siltikään nautinnollista ole.

    • Kaikki pitkäaikainen.

      Vatsataudeista ja flunssista sentään tietää, että parin päivän päästä se on ainakin enimmäkseen ohi, vaikka varsinkin mahataudissa olo onkin ihan karsea. Tämän sanon salmonellan sairastaneena.

      "Oma ärsyttävin tautini on varmaan migreeni. Kas kun sen oirekin on ärtyvyys. Sen lisäksi siihen kuuluu valonarkuutta, ääniarkuutta, tajutonta pääkipua ja yrjöämistä."

      Olen Nassen kanssa samaa mieltä tästä. Migreeni todellakin rajoittaa elämää, koska on pakko elää ihan helevetin säännöllisesti. Itse en ole löytänyt kohtaukseen auttavaa lääkitystäkään, kaikki mitä on kokeiltu, on saanut lähinnä aikaan pahoinvointia. Oma migreenini on todella herkkä hajuille, joten välillä kyllä tekee mieli kuristaa jokainen kahvia lipittävä tai hajuvedessä kylpevä. Karseimpia tietysti ne kerrat kun saan auraoireita = toimintakyky menee kokonaan, koska en näe mitään, enkä pysty liikkumaan omin avuin, puhumaan en myöskään pysty, joten hössötyksellä ei ole mitään rajaa.

      Allergiat on kanssa harvianisen ahterista. Ei voi mennä kavereille kylään kun on kissoja ja koiria ja koko kesä pitää pelätä astmakohtausta (astma allergian kylkiäisinä). Puhumattakaan siitä jatkuvasta niistämisestä.

      Sitten on ne Nassen mainitsemat ihottumat (Jos helvetti on olemassa niin siellä on ihan varmasti ihottumaa jokaista lajia!). Varsinkin kun jonkun pienen kutisevan iholäntin takia ei viitsisi lekurille lähteä, joten sitä piinaa kestää sitten kuukausitolkulla (kädessäni on ollut nyt kutiseva ihottuma heinäkuusta lähtien). Kutina noin yleensäkin pitäisi kyllä kieltää. Korvat kutisevat jatkuvasti. Jostain bongaamani sitruunamehukikka auttaa aina hetkeksi, mutta kutina tulee aina takaisin.

      Mainitsinko jo refluksin? Aina sen pahentuessa alkaa kaikki menemään päin mäntyä. Ei saa nukuttua, kaikki rahat menee närästyslääkkeisiin, eikä sittenkään pysty syömään. Ongelma onneksi korjaa itsensä, koska minulla painonnousu korreloi vahvasti näiden jaksojen kanssa ja tietenkin jos oksentaa kaiken minkä syö, laihtuu. Sitten jaksan ylläpitää terveellisempää ruokavaliota suunnilleen puoli vuotta ja vuosi siitä ollaan taas lähtöruudussa. Hyvä minä!

    • Rasittavin sairaus? Kaikki henkiset sairaudet, sillä en ole koskaan kokenut voimakkaita fyysisiä sairauksia.

      • Neloth

        Sikainfluenssa ei ollut mielestäni mitenkään rasittava, tai siis näkökenttä sumeni ja kaikkea, mutta muistan olleeni melko sekavassa tilassa, enkä tuntenut paljon mitään kipuja. Rasittavin sairaus mitä minulla on ollut on ehdottomasti keuhkoputkentulehdus.


      • Neloth kirjoitti:

        Sikainfluenssa ei ollut mielestäni mitenkään rasittava, tai siis näkökenttä sumeni ja kaikkea, mutta muistan olleeni melko sekavassa tilassa, enkä tuntenut paljon mitään kipuja. Rasittavin sairaus mitä minulla on ollut on ehdottomasti keuhkoputkentulehdus.

        Neloth! Missä oikein olit, kiva kun palasit.


    • Ai niin! Allergiat!!!!

      • -yksisarvinen-

        Just niin! Tosi rasittavaa kun mulla on laktoosi-intoleranssi ja kaikki ns. tavallinen maito niin ruuissa kuin pelkästäänkin saa vatsani huutamaan kahtasataa ja a päästelemään sellaiset pierut että naapurinmummokin varmasti kuuli :D
        Mutta joo, vatsaan tosiaan sattuu kamalasti.


      • -yksisarvinen- kirjoitti:

        Just niin! Tosi rasittavaa kun mulla on laktoosi-intoleranssi ja kaikki ns. tavallinen maito niin ruuissa kuin pelkästäänkin saa vatsani huutamaan kahtasataa ja a päästelemään sellaiset pierut että naapurinmummokin varmasti kuuli :D
        Mutta joo, vatsaan tosiaan sattuu kamalasti.

        Lienee turhaa mainita, että minulla on tietysti myös laktoosi-intoleranssi. (Onneksi myyvät erillisiä entsyymeiltä apteekissa.)


    • Putininsyndrooma.

    • Vaivaa aina!

      En tiiä onko sairaus vai ihan vaan vaiva mut joka kerta kun käy kakalla ja pyyhkii koko rullalla takapuolen, niin tunnin liikkumisen jälkeen kun käy pyyhkii uudelleen niin paperi näyttää siltä kun ei ois ikinä persettä pyyhkinytkään!!

      • 18+18=?

        Tuo on mukava ominaisuus 32c kesähelteellä :D


      • helteitäootellessa

        Vaivalle on nimi:peräpukamat. Hoituu leikkauksella. Good luck.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe