Jeesus saa kirkkauden ja voiman... JUMALALTA!!!

jumalan_pete

Joku kirjoitti että Jeesus on maailman valo. Siitä tuli juuri mieleen, että hänessä täytyy silloin olla myös kirkkautta, ja tuolloin hänestä lähtee myös säteilyä. Siihen kyllä uskon, kun Raamattu sen kerran sanoo.

Mutta oletko miettinyt sitä, että mistä se kirkkaus tulee Jeesukseen? Minä uskallan vastata kysymykseen lainaten Raamattua:

Heb 1:3 ja joka, OLLEN HÄNEN KIRKKAUTENSA SÄTEILY (JumalaN kirkkauden säteily) ja hänen olemuksensa kuva (JumalaN olemuksen kuva) ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa (Jumalan oikealle puolelle) ...

Joh.1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, SENKALTAISTA KIRKKAUTTA, KUIN AINOKAISELLA POJALLA ON ISÄLTÄ; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Okei. Nyt me siis tiedetään että Jeesuksen kirkkaus, valo ja säteily tulee suoraan Jumalasta.

Entäs, elääkö Jeesus omasta voimastaan vai Jumalan voimasta? Vastaan Raamatulla:

2.Kor.13:4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, ELÄÄ HÄN KUITENKIN JUMALAN VOIMASTA; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.

Nyt me tiedämme että Jeesus yhä elää Jumalan voimasta eikä omasta voimastaan, ja että se valo, kirkkaus ja säteily mikä on hänen olemuksessaan on Jumalasta lähtöisin, eikä hänestä itsestään.

Kuka on tämä Jumala jonka kautta Jeesus saa sätielyä ja voimaa? Annetaan Jeesuksen vastata:

"...Isä... YKSIN olet totinen Jumala..." (Joh.17:1,3).

Selvisi siis sekin, että ainoa totinen Jumala on Isä. Tämän täytyy siis tarkoittaa sitä, että Jeesus on maailman palvotuin epäjumala.

Ajatelkaamme asiaa toiselta kantilta, esim. että Jeesus on sittenkin se ainut totinen Jumala jota hän rukoili ja yhä rukoilee (Heb.7:25, Room.8:34). Kysykäämme tästä Jumalasta:

Miksi Jumala rukoilee Jumalaa?

Onko Jumalalla tarvetta rukoilla?

Kuka antaa rukousvastauksia Jumalalle?

Ketä Jumala rukoilee?

Kertooko Raamattu että Jumala rukoilee, vai että Jumalan Poika rukoilee? Mitä arvelet?

Entäs: Kuoliko Jumala ristillä? Vastaus on: Ei, sillä Jumala on ainut jolla on kuolemattomuus:

1Tim.6:16 JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Mikäli Jeesus on se meidän ainut Jumala, Jumalan on varmaan joka nähnyt, koska tuhannet näkivät Jeesuksen . Toki, Jeesus sanoi Tuomakselle että joka on nähnyt hänet, on nähnyt myös Isän (Joh.14:9). Mutta hän sanoi myös ettei kukaan ole nähnyt Isää (Joh.6:46). Onko siinä ristiriita? Ei, sillä hän tarkoitti Tuomakselle että joka on nähnyt hänet on nähnyt ISÄN KUVAN (kopion Jumalasta). Jeesus on Isä Jumalan kuva (Kol.1:15, Heb.1:3). Tuomas oli nähnyt Isän ja Jumalan koska Jeesus on kuva/kopio Jumalasta. Mutta hän ei nähnyt Jumalaa kirjaimellisesti, vaan ainoataan hänen kuvan. Mistä tämän tiedän? Tiedän sen näistä jakeista:

2.Moos.33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".

Joh.1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt…

Joh.6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt...

1.Tim.6:16 … jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

1.Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.

1.Joh.4:20 Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

Raamattu on puhunut!

45

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juudas

      Raamatun mukaan Jeesus oli myös homoseksuaali ja piti ympärilään 12 miehen haaremia. Ja jos Joosef ei ollut Jeesuksen biologinen isä, niin sitten se oli se naapurin äijä eikä Jumala, koska oikeastihan Jumalaa ei ole olemassakaan.

    • No millaista kirkautta niistä säteilee, jotka väittävät tällä palstalla omaaavansa pyhän hengen? Mielestäni he ovat täysin pimeitä.

    • Kupla puhkeaa.

      Raamattu puhuu lisää. 1Moos.32:30. Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, sillä, sanoi hän, minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on henkeni pelastunut. 2Moos.33:11. Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin niinkuin mies puhuttelee toista. 5Moos.5:4. Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kansanne, jotka nyt elämme.

      • Älä turhia sure

        Katolinen kirkko tarvitsi perisynti- ja pelastusopit voidakseen levittää uutta uskoa ympäri Rooman valtakunnan. Jeesuksen pelastustyö ja jumaluus olivat sopivia oppeja sen ajan Eurooppaan. Samalla saatiin mukavasti pesäeroa juutalaisiin ja heidän uskoonsa.

        Juutalaisten Jumalasta tehtiin uusi, eurooppalainen versio. Samoin Jeesuksesta.


      • Kupla taas sulkeutuu...

        Ensinnäkin, se "muuan mies" ei ollut kirjaimellisesti Jumala, vaan enkeli. Sen tietää siitä kun "mies"-sanaa ei ole koskaan Raamatussa käytetty Jumalasta, paitsi tässä jakeessa (1.Moos.32:24) jonka mies luulet olevan Jumala.

        Toisekseen: Jos hän olisi painiskellut Jumalan kanssa ja nähnyt hänet kasvoista kasvoihin, hän olisi kuollut:

        2.Moos.33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".

        Kolmanneksi: Sana "elohim" mitä käytetään tuossa esismerkissäsi (1.Moos.32:28,30) sitä on käytetty myös muistakin olennoista eikä ainoastaan Jumalasta. Esim. Mooseksesta (2.Moos.7:1) ja enkeleistä (Ps.8:6).

        Neljänneksi: Valtaosa Raamatun kommentaattoreista on sitä mieltä että kyse oli Herran enkelistä eikä itse Jumalasta.

        Kupla on sulkeutunut.


    • Juu, niin tekee koska Raamatun mukaan tämä sama jumala sanoi:

      2. Moos. 33:20
      Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä EI KUKAAN, joka näkee minut, jää eloon".

    • Thank you

      Kiitos selvennyksestä, mikset avaa omia kotisivuja tuomaan ulos tätä totuutta? Jatkaa samaa rataa! :)

      • >>>mikset avaa omia kotisivuja tuomaan ulos tätä totuutta?


      • thank you
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>mikset avaa omia kotisivuja tuomaan ulos tätä totuutta?

        Sinulle oli juuri tarkoitettu, voisitko antaa sen sivuston nimeen? Laittaa linkit tänne kun olet valmis.


      • thank you kirjoitti:

        Sinulle oli juuri tarkoitettu, voisitko antaa sen sivuston nimeen? Laittaa linkit tänne kun olet valmis.

        www.kertokaa-totuus.com
        ja muutaman viikon päästä myös
        www.seurakuntaraamattuopisto.com (jos Herra suo)


      • thank you
        jumalan_pete kirjoitti:

        www.kertokaa-totuus.com
        ja muutaman viikon päästä myös
        www.seurakuntaraamattuopisto.com (jos Herra suo)

        Oliko nuo sinun sivut, en tiennyt. Olen lukenut muutamaan kertaan läpi sen aikaisemmin jo, olen sataprosenttisesti samaa mieltä kuin sinä näistä asioista, mutta yksi kysymys olisi sinulle. Mitä tykkäät että meidän (entiset trinitaarit) pitäisi tehdä kun meidät on kastettu epäjumalan nimessä, Isän, Pojan ja pyhän hengen nimeen. Uskallanko mennä uudestaan kasteelle, tällä kertaa Jeesuksen nimessä?


      • thank you kirjoitti:

        Oliko nuo sinun sivut, en tiennyt. Olen lukenut muutamaan kertaan läpi sen aikaisemmin jo, olen sataprosenttisesti samaa mieltä kuin sinä näistä asioista, mutta yksi kysymys olisi sinulle. Mitä tykkäät että meidän (entiset trinitaarit) pitäisi tehdä kun meidät on kastettu epäjumalan nimessä, Isän, Pojan ja pyhän hengen nimeen. Uskallanko mennä uudestaan kasteelle, tällä kertaa Jeesuksen nimessä?

        Olen yrittänyt pohtia vastausta tuohon kysymyksesi muulloinkin. Olen tullut tällaiseen näkemykseen (mikä ei välttämättä ole lopullinen näkemykseni, mutta kelpaa minulle tällä erää):

        Raamattu sanoo että on vain yksi kaste (Ef.4:5). Se voidaan tulkita siten että se tarkoittaa, "On olemassa vain yksi OIKEA vesikaste".

        En usko kuten eräät, että se tarkoittaa vain yhden ainoan kerran suoritettava kaste. Perusidea on tietenkin se, että kaste pitäisi suorittaa vain kerran. Mutta mikäli kaste on vääränlainen, silloin pitäisi pystyä kastamaan oikeaan nimeen.

        Uudellen kastamisesta löytyy elävä esimerkki Apostolien teoista, jossa Johanneksen kasteen saaneet kastettiin uudelleen Jeesuksen kasteella (Apt.19:1-5).

        Vaikuttaa siltä, että nuo uudelleen kastetut efesolaiset eivät saaneet aikaisemmin kastettaan Jeesuksen nimessä, ja että se oli se todellinen syy miksi kastetoimitus suoritettiin uudelleen:

        Apt.19:5 "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."

        Uskallatko siis mennä uudelleen kasteelle? Seuraa sisäisen ihmisesi kehotusta, jolle Jumalan henki antaa inspiraation. Tee sydämesi mukaan.


      • thank you
        jumalan_pete kirjoitti:

        Olen yrittänyt pohtia vastausta tuohon kysymyksesi muulloinkin. Olen tullut tällaiseen näkemykseen (mikä ei välttämättä ole lopullinen näkemykseni, mutta kelpaa minulle tällä erää):

        Raamattu sanoo että on vain yksi kaste (Ef.4:5). Se voidaan tulkita siten että se tarkoittaa, "On olemassa vain yksi OIKEA vesikaste".

        En usko kuten eräät, että se tarkoittaa vain yhden ainoan kerran suoritettava kaste. Perusidea on tietenkin se, että kaste pitäisi suorittaa vain kerran. Mutta mikäli kaste on vääränlainen, silloin pitäisi pystyä kastamaan oikeaan nimeen.

        Uudellen kastamisesta löytyy elävä esimerkki Apostolien teoista, jossa Johanneksen kasteen saaneet kastettiin uudelleen Jeesuksen kasteella (Apt.19:1-5).

        Vaikuttaa siltä, että nuo uudelleen kastetut efesolaiset eivät saaneet aikaisemmin kastettaan Jeesuksen nimessä, ja että se oli se todellinen syy miksi kastetoimitus suoritettiin uudelleen:

        Apt.19:5 "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."

        Uskallatko siis mennä uudelleen kasteelle? Seuraa sisäisen ihmisesi kehotusta, jolle Jumalan henki antaa inspiraation. Tee sydämesi mukaan.

        Olet oikeassa, mutta toinen ongelma liene sitää missä tälläinen kaste voisi tehdä, tietääkseni ei ole kun yksi seurakuntaa koko skandinaviassa joka kastaa Jeesuksen nimeen, Ruotsissa sijaitseva seurakuntaa Klippan, mutta he uskovat ja opettavat Jeesuksen kaksiluonto-oppia (Jeesus on Isä ja Poika yhtäaikaa, jonkinlainen sivuoire kolminaisuus opetuksesta) voinko itse itseni kastaa Jeesuksen nimessä?


      • thank you kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta toinen ongelma liene sitää missä tälläinen kaste voisi tehdä, tietääkseni ei ole kun yksi seurakuntaa koko skandinaviassa joka kastaa Jeesuksen nimeen, Ruotsissa sijaitseva seurakuntaa Klippan, mutta he uskovat ja opettavat Jeesuksen kaksiluonto-oppia (Jeesus on Isä ja Poika yhtäaikaa, jonkinlainen sivuoire kolminaisuus opetuksesta) voinko itse itseni kastaa Jeesuksen nimessä?

        En tiedä mistä olet saanut sellaisen käsityksen että joku erillinen seurakunta pitää suorittaa sinulle kasteen. Sinä olet jo ainoan universaalisen seurakunnan jäsen kun sinut kastetaan. Nämä ns. kristilliset yhdistykset eivät anna sinulle taivasten valtakunnan kaksoiskansalaisuutta. Heidän "seurakuntaan liittyminen" ei ole kun vain nimi katoavassa paperissa tai hiekasta rakennetussa muistikapulassa. Mutta nimi elämän kirjassa on ikuinen... jos otat Jeesuksen opeista vaarin, etkä anna hänelle syytä poistaa sieltä nimeäsi.

        Toki, eräänlainen kirjoittamaton sääntö on, että kaste pitäisi tapahtua seurakunnan tiloissa tai heidän järjestämässä tilaisuudessa. Mutta tuo sääntö on kirjoittamaton. Sitä ei löydy Raamatusta.

        Esim. helluntaipäivänä kun puhkesi herätys, niin noin 3000 ihmistä kastettiin. Mutta siinä ei kerrota kuka sen kasteen suoritti. Niin ikään, vaikka Paavali voitti paljon sieluja uusilla paikkakunnilla, niin hän kastoi ainoastaan Krispuksen, Gaiuksen ja Stefanan perhekunnan. Muita hän ei kastanut (1,Kor.1:14-17). Tämän täytyy siis tarkoittaa että täysin uusilla paikkakunnilla, jossa evankeliumia ei olut vielä julistettu, että tavalliset uskoon tulleet ihmiset kastoivat toinen toisiaan.

        Huomionarvoinen asia on myös se, että ennen kuin Jeesus nousi ylös taivaaseen, Isänsä tykö, nin hän puhui kerralla yli 500 ihmiselle (1.Kor.15:6). Hän käski heitä näin:

        Mat 28:19 MENKÄÄ siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI, KASTAMALLA heitä MINUN NIMESSÄNI (eikä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen).

        Eli kasteen antamisen käsky ei tullut ainoastaan 12 opetuslapselle, vaan peräti kaikille jotka käskyn kuulivat. Käytännössä yli 500:lle miehelle ja tämän lisäksi, todennäköisesti myös monille naisille.

        Kuka tahansa joka tunnustaa uskoaan Herraan Jeesuksen voi kastaa sinut Jeesuksen nimessä.

        MM. Torben Sondergaard on opettanut kasteesta että kuka tahansa uskovainen voi suorittaa sen, ja että siihen ei tarvita erillistä pappisvirkaa koska me olemme jo pappeja Kristuksessa. Torben on väkevästi Jumalan käytössä ja monet heistä jotka ovat tulleet uskoon hänen kauttaan ovat alkaneet myös kastamaan uusia uskoontulleita:
        http://www.thelastreformation.com/


    • Usko Toivonen

      >> Raamattu on puhunut! >>

      Ei kommentissasi puhu Raamattu, vaan ihminen. Ihmisen tulkinta omaan korvasyyhyynsä.

      • Onhan niitä seurakuntiakin nimeltään "Raamattu puhuu". Kerrotaanko niissä Raaamatun totuuksia vai tulkintoja ainoastaan?

        Mikä aloituksessani oli mielestäsi valhetta? Olisin kiitollinen jos voisit kopioida tänne edes yhden lyhyen väittämän siitä, sellaisen joka mielestäsi on valhetta, niin käydään yhdessä sen kimppuun.


      • Thank you

        Raamattu puhuu selkeästi siitä, että Jumala on vain yksi. Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala!


      • Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

        Onhan niitä seurakuntiakin nimeltään "Raamattu puhuu". Kerrotaanko niissä Raaamatun totuuksia vai tulkintoja ainoastaan?

        Mikä aloituksessani oli mielestäsi valhetta? Olisin kiitollinen jos voisit kopioida tänne edes yhden lyhyen väittämän siitä, sellaisen joka mielestäsi on valhetta, niin käydään yhdessä sen kimppuun.

        >> Mikä aloituksessani oli mielestäsi valhetta? >>

        Korvasyyhyysi käytät Raamattua, menet yli sen mikä kirjoitettu on.

        >> Selvisi siis sekin, että ainoa totinen Jumala on Isä. Tämän täytyy siis tarkoittaa sitä, että Jeesus on maailman palvotuin epäjumala. >>

        Laita nyt sitten vaikka kohta esille, missä Jeesus Raamatun ilmoituksella ilmoitetaan epäjumalaksi.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Mikä aloituksessani oli mielestäsi valhetta? >>

        Korvasyyhyysi käytät Raamattua, menet yli sen mikä kirjoitettu on.

        >> Selvisi siis sekin, että ainoa totinen Jumala on Isä. Tämän täytyy siis tarkoittaa sitä, että Jeesus on maailman palvotuin epäjumala. >>

        Laita nyt sitten vaikka kohta esille, missä Jeesus Raamatun ilmoituksella ilmoitetaan epäjumalaksi.

        Jeesus on epäjumala ainoastaan niille, jotka pitävät häntä Jumalana Jumalan rinnalla (se on nyt, hänen oikealla puolellaan).

        Jumala sanoi:

        "Älä pidä muita jumalia minun rinnallani" (2.Moos.20:3, 5.Moos.5:7).

        Jeesus sanoi:

        "... Isä... YKSIN olet totinen Jumala...." (Joh.17:1,3).

        Käsky numero 1 (lyhennettynä):

        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html


      • Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

        Jeesus on epäjumala ainoastaan niille, jotka pitävät häntä Jumalana Jumalan rinnalla (se on nyt, hänen oikealla puolellaan).

        Jumala sanoi:

        "Älä pidä muita jumalia minun rinnallani" (2.Moos.20:3, 5.Moos.5:7).

        Jeesus sanoi:

        "... Isä... YKSIN olet totinen Jumala...." (Joh.17:1,3).

        Käsky numero 1 (lyhennettynä):

        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

        Pyysin Raamatun ilmoitusta, missä nimenomaan todettaisiin Jeesus epäjumalksi.

        En pyytänyt sitä omaa päättelyäsi korvasyyhyysi.

        Eli, tuo Raamatun ilmoitus, jossa Jeesus ilmoitetaan epäjumalaksi.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        Pyysin Raamatun ilmoitusta, missä nimenomaan todettaisiin Jeesus epäjumalksi.

        En pyytänyt sitä omaa päättelyäsi korvasyyhyysi.

        Eli, tuo Raamatun ilmoitus, jossa Jeesus ilmoitetaan epäjumalaksi.

        >>>Pyysin Raamatun ilmoitusta, missä nimenomaan todettaisiin Jeesus epäjumalksi.


      • Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Pyysin Raamatun ilmoitusta, missä nimenomaan todettaisiin Jeesus epäjumalksi.

        Nyt löytyi kommentistasi jo hitunen totuutta, nimittäin osa pääteäelmästäsi:

        >> Sellaisa jaetta ei ole olemassa >>

        Sellaista ilmoitusta eiRaamattu todellakaan anna, mutta sinä korvasyyhyysi annat.

        Eli menet yli sen, mikä kirjoitettu on.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        Nyt löytyi kommentistasi jo hitunen totuutta, nimittäin osa pääteäelmästäsi:

        >> Sellaisa jaetta ei ole olemassa >>

        Sellaista ilmoitusta eiRaamattu todellakaan anna, mutta sinä korvasyyhyysi annat.

        Eli menet yli sen, mikä kirjoitettu on.

        >>>Sellaista ilmoitusta eiRaamattu todellakaan anna, mutta sinä korvasyyhyysi annat.


      • Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Sellaista ilmoitusta eiRaamattu todellakaan anna, mutta sinä korvasyyhyysi annat.

        Kannattaa miettiä, mitä kirjoittelee.

        Kirjoitat avauksesi lopuksi, että " Raamattu on puhunut", ja nyt kun olemme keskustelleet asiasta, niin huomaamme, että ei suinkaan Raamattu vaan nimimerkki "jumalan_pete" on puhunut omaan korvasyyhyynsä.


    • Meingott

      Minä uskonnon edustaja olet?

      • Sen uskon edustaja, jonka Herra Jeesus Kristus vaikuttaa.

        Tai oikeammin; en uskon edustaja, vaan uskon antajan edustaja.


      • Meingott
        jumalan_pete kirjoitti:

        Sen uskon edustaja, jonka Herra Jeesus Kristus vaikuttaa.

        Tai oikeammin; en uskon edustaja, vaan uskon antajan edustaja.

        Juu, asia selvä.

        Et siis ole kristitty. Puhut omalla auktoriteetillasi.

        Kiitos vastauksestasi.


      • Meingott kirjoitti:

        Juu, asia selvä.

        Et siis ole kristitty. Puhut omalla auktoriteetillasi.

        Kiitos vastauksestasi.

        >>>Puhut omalla auktoriteetillasi.


    • Meingott

      Jännä, vilkaisin nopsasti blogisivustoasi ja yhtä kohtaa, jossa Jeesuksesta kirjoitetaan hänen olevan totinen Jumala ja iankaikkinen elämää. Eli 1. Joh. 5:20.

      Korjaat Kirkkoraamatun kohdan siirtämällä pilkun... No, alkukielisessä tekstissä pilkku on paikallaan ja viimeinen lause kuuluu juuri käännöksen mukaisesti: Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

      Pyhä Johannes kirjoittaa selvästi Jeesuksen olevan Jumala.

      • Pete Peto(llinen)

        Peten sivusto keskittyy Herran Jeesuksen Kristuksen halventamiseen ja siten myös kieltämiseen¨.Mielenkiintoista siinä mielessä että herää kysymys miksi joku näkee niin paljon vaivaa Herran halventamiseen ja kieltämiseen. Aika paljastavaa kun sitä hunteeraa vähän.


      • >>>alkukielisessä tekstissä pilkku on paikallaan ja viimeinen lause kuuluu juuri käännöksen mukaisesti


      • Pete Peto(llinen) kirjoitti:

        Peten sivusto keskittyy Herran Jeesuksen Kristuksen halventamiseen ja siten myös kieltämiseen¨.Mielenkiintoista siinä mielessä että herää kysymys miksi joku näkee niin paljon vaivaa Herran halventamiseen ja kieltämiseen. Aika paljastavaa kun sitä hunteeraa vähän.

        >>>Peten sivusto keskittyy Herran Jeesuksen Kristuksen halventamiseen ja siten myös kieltämiseen


      • Meingott
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>alkukielisessä tekstissä pilkku on paikallaan ja viimeinen lause kuuluu juuri käännöksen mukaisesti

        Alkukielinen teksti, jota käytin, on monituisten tutkimusten tulosta ja pohjautuu vanhoihin olemassaoleviin lähteisiin. Se on rekonstruktio, luonnollisesti, alkuperäistekstistä, mutta valinnat ovat vahvasti perusteltuja ja kokonaisuudessaan kaikessa on käytetty parasta tieteellistä tutkimusta ja metodiikkaa hyödyksi. Se on alkukielinen teksti, joka on käytettävissä. Jos kiinnostaa, niin tilaa pois itsellesi, saatavilla esimerkiksi Pipliaseuran verkkokaupasta, UT kreikaksi ja VT hepreaksi. Jos ihan innostuu, niin löytyy Vulgata (koko Raamattu latinaksi) ja myös Septuaginta (VT kreikaksi, joka oli muuten luonnollisesti maailman ensimmäinen raamatunkäännös).

        Jeesuksen kutsuminen Jumalaksi on hyvin varhaista kristikunnassa. Jo apostolisilla isillä on tästä selvä maininta, ja he elivät sitä aikaa, kun koko Raamattua ei ollut vielä edes koottu ja nuorimmat UT:n tekstit syntyivät. Se on vahva viesti, että Kristuksen jumaluus on kuulunut sen varhaisuudesta alkaen kristilliseen uskoon. Kieltäessäsi Kristuksen jumaluuden et kirjoita tai väittele mitään uutta - lämmittelet käytännössä vanhoja asioita, jotka on kumottu toistatuhatta vuotta sitten.

        Olen itse vakaumuksellinen kristitty, ja todella uskonyhteisö määrittelee uskon säännön. Yhteisö on tuki ja turva yksilön uskon horjuessa ja hänen haparoidessaan. Yhteisön usko pysyy jalustallaan eikä horju epäilyksistä - yksilö itse horjuu, mutta hän voi tukeutua yhteisön yhteiseen uskoon siinä vaiheessa. Yhteisön ulkopuolelle lähtenyt seikkailee omia teitään ja rakentelee omaa uskoaan ilman yhteisön tukea ja ohjausta, ja rakentaa uskonsa oman inhimillisen viisautensa päätelmiin.

        Yhteisö on Kristuksen ruumis, ja yhteisöllä on uskonsa. Yhteisöllä on monta nimeä, kuten pyhät, seurakunta, ja tutuimpana tietenkin kirkko. Olen itse kristillisessä yhteisössä ja siinä paikalla minä olen Kristuksen ruumiissa. Kristus on minussa ja minä hänessä.


      • Meingott kirjoitti:

        Alkukielinen teksti, jota käytin, on monituisten tutkimusten tulosta ja pohjautuu vanhoihin olemassaoleviin lähteisiin. Se on rekonstruktio, luonnollisesti, alkuperäistekstistä, mutta valinnat ovat vahvasti perusteltuja ja kokonaisuudessaan kaikessa on käytetty parasta tieteellistä tutkimusta ja metodiikkaa hyödyksi. Se on alkukielinen teksti, joka on käytettävissä. Jos kiinnostaa, niin tilaa pois itsellesi, saatavilla esimerkiksi Pipliaseuran verkkokaupasta, UT kreikaksi ja VT hepreaksi. Jos ihan innostuu, niin löytyy Vulgata (koko Raamattu latinaksi) ja myös Septuaginta (VT kreikaksi, joka oli muuten luonnollisesti maailman ensimmäinen raamatunkäännös).

        Jeesuksen kutsuminen Jumalaksi on hyvin varhaista kristikunnassa. Jo apostolisilla isillä on tästä selvä maininta, ja he elivät sitä aikaa, kun koko Raamattua ei ollut vielä edes koottu ja nuorimmat UT:n tekstit syntyivät. Se on vahva viesti, että Kristuksen jumaluus on kuulunut sen varhaisuudesta alkaen kristilliseen uskoon. Kieltäessäsi Kristuksen jumaluuden et kirjoita tai väittele mitään uutta - lämmittelet käytännössä vanhoja asioita, jotka on kumottu toistatuhatta vuotta sitten.

        Olen itse vakaumuksellinen kristitty, ja todella uskonyhteisö määrittelee uskon säännön. Yhteisö on tuki ja turva yksilön uskon horjuessa ja hänen haparoidessaan. Yhteisön usko pysyy jalustallaan eikä horju epäilyksistä - yksilö itse horjuu, mutta hän voi tukeutua yhteisön yhteiseen uskoon siinä vaiheessa. Yhteisön ulkopuolelle lähtenyt seikkailee omia teitään ja rakentelee omaa uskoaan ilman yhteisön tukea ja ohjausta, ja rakentaa uskonsa oman inhimillisen viisautensa päätelmiin.

        Yhteisö on Kristuksen ruumis, ja yhteisöllä on uskonsa. Yhteisöllä on monta nimeä, kuten pyhät, seurakunta, ja tutuimpana tietenkin kirkko. Olen itse kristillisessä yhteisössä ja siinä paikalla minä olen Kristuksen ruumiissa. Kristus on minussa ja minä hänessä.

        >>>Olen itse vakaumuksellinen kristitty


    • * Taitaa olla, että pete on puhunut! Tietenkin Ihmisen Poika saa kirkkauden Isältä Hänhän on ihminen, niin kuin yksi meistä, kuitenkin ilman syntiä. Mutta Poikana, joka on aina Isän helmassa, ja on ollut iäti , ilman alkua ja loppua Isässä. Pojalla on elämä ja kirkkaus itsessään, samoin Pyhällä Hengellä- Muista nyt, mitä Raamattu puhuu edelleen, Heb. että Isä valmisti Pojalleen ruumiin, Pojalla on siis kaksi persoonaa, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika. Tosi Jumala ja täydellinen Ihmisen Poika. Tästä Raamattu puhuu edelleen ja on Raamatun ydinasia, että Jeesus on Jumala, muutoin Raamattu olisi vain kirja kirjojen joukossa, nyt se on kirjojojen Kirja !

      • Mohikaani, mielestäni kaikki vesikasteet ovat esikuvia Kristuksen kuolemaan kastamisesta:

        Roomalaiskirje 6
        3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

        Syntisyytensä ristillä tunnustanut ryöväri sai tämän ainoan oikean kasteen Kristukseen kuollessaan yhdessä hänen kanssaan.Tulemme kaikki saamaan kuollessamme tämän tämän kasteen: Kaikki vesikasteet, niin aikuisena kuin lapsena suoritetut, ovat vain esikuvia Kristuksen kuolemaan kastamisesta:
        [Hepr. 9:10]

        Markus 10
        38 "Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
        39 He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;"

        Isä Jumala ei ole koskaan kuollut, vaan "niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."


      • >>>Mutta Poikana, joka on aina Isän helmassa, ja on ollut iäti , ilman alkua ja loppua Isässä.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Mutta Poikana, joka on aina Isän helmassa, ja on ollut iäti , ilman alkua ja loppua Isässä.

        Mieleltään turmeltuneista 'uskovaisista' Jumala sanoi profeetta Hoosealle:

        Hoosea 8
        12 "Kirjoitinpa minä hänelle lakejani vaikka kymmenin tuhansin, muukalaisina niitä pidetään."

        Kolminaisuusopin saastuttamat trinitaarit ovat juuri heidän kaltaisiaan; mieleltään turmeltuneet, joihin Jumalan sana ei uppoa. [2. Kor.11:2,3]


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Mieleltään turmeltuneista 'uskovaisista' Jumala sanoi profeetta Hoosealle:

        Hoosea 8
        12 "Kirjoitinpa minä hänelle lakejani vaikka kymmenin tuhansin, muukalaisina niitä pidetään."

        Kolminaisuusopin saastuttamat trinitaarit ovat juuri heidän kaltaisiaan; mieleltään turmeltuneet, joihin Jumalan sana ei uppoa. [2. Kor.11:2,3]

        Jumalan sana on uponnut jokaiseen, joka huutaa avukseen Jeesusta.


      • -?-
        jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Mutta Poikana, joka on aina Isän helmassa, ja on ollut iäti , ilman alkua ja loppua Isässä.

        Se, että Jumala sanoo synnyttäneen Pojan, ei vielä tarkoita, että Poika on luotu.


      • -?- kirjoitti:

        Se, että Jumala sanoo synnyttäneen Pojan, ei vielä tarkoita, että Poika on luotu.

        Kyllä se juuri sitä nimenomaan tarkoittaa, että Poika on luotu. Samassa yhteydessä (Snl.8:24,25) Jeesus kertoo että JHWH loi hänet (jae 22).

        Monet pyrkivät vesittämään sen, että Jeesus paljasti Jumalan luoneen hänet, kertomalla että sana "loi" on väärä käännös, ja että oikea käännös olisi esim. "omisti". Mutta tätä mieltä ei ole läheskään kaikki käännökset.

        Olen löytänyt ainakin 20 eri käännöstä pohjoismaisista kielistä ja englanninkielisiä jotka kaikki kertovat sitä samaa, eli että Jumala loi Jeesuksen jakeessa Snl.8:22. Näihin käännöksiin kuuluu mm. seuraavat:

        Kirkkokäännös 1933
        Kirkkokäännös 1992
        UMK
        Bibeln 1917
        Bibel 1933
        Bibelen 1930
        Holman Christian Standard Bible
        Revised Standard Version 1952
        New Revised Standard Version
        New Living Translation
        Good News Translation
        The Message
        New Life Version
        Easy-to-Read Version
        The Complete Jewish Bible
        JPS Old Testament
        George Lamsa Translation of the Peshitta
        Arameankielinen Targum
        Brenton Septuagint Translation
        Septuaginta (LXX)

        Saat olla satavarma siitä että tämä on oikea käännös:

        "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."

        Tämä asia on tietenkin iso juttu, sillä sen myötä kaatuu koko kolminaisuusoppi, jonka mukaan Jeesus on Jumala. Mutta eihän Jumalaa ole koskaan luotu. Jumalahan sanoi itse näin profeettansa kautta:

        "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule" (Jes.43:10).

        Olen kirjoittanut tästä aihepiiristä aikaisemminkin ja perustellut näkemyksiäni, mm. täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12237229


      • jumalan_pete kirjoitti:

        Kyllä se juuri sitä nimenomaan tarkoittaa, että Poika on luotu. Samassa yhteydessä (Snl.8:24,25) Jeesus kertoo että JHWH loi hänet (jae 22).

        Monet pyrkivät vesittämään sen, että Jeesus paljasti Jumalan luoneen hänet, kertomalla että sana "loi" on väärä käännös, ja että oikea käännös olisi esim. "omisti". Mutta tätä mieltä ei ole läheskään kaikki käännökset.

        Olen löytänyt ainakin 20 eri käännöstä pohjoismaisista kielistä ja englanninkielisiä jotka kaikki kertovat sitä samaa, eli että Jumala loi Jeesuksen jakeessa Snl.8:22. Näihin käännöksiin kuuluu mm. seuraavat:

        Kirkkokäännös 1933
        Kirkkokäännös 1992
        UMK
        Bibeln 1917
        Bibel 1933
        Bibelen 1930
        Holman Christian Standard Bible
        Revised Standard Version 1952
        New Revised Standard Version
        New Living Translation
        Good News Translation
        The Message
        New Life Version
        Easy-to-Read Version
        The Complete Jewish Bible
        JPS Old Testament
        George Lamsa Translation of the Peshitta
        Arameankielinen Targum
        Brenton Septuagint Translation
        Septuaginta (LXX)

        Saat olla satavarma siitä että tämä on oikea käännös:

        "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."

        Tämä asia on tietenkin iso juttu, sillä sen myötä kaatuu koko kolminaisuusoppi, jonka mukaan Jeesus on Jumala. Mutta eihän Jumalaa ole koskaan luotu. Jumalahan sanoi itse näin profeettansa kautta:

        "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule" (Jes.43:10).

        Olen kirjoittanut tästä aihepiiristä aikaisemminkin ja perustellut näkemyksiäni, mm. täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12237229

        Vieläkin et ole Jumala että voit kertoa meille millainen Hän ON. Raamatussa ei lue että meille on annttu profeetta ja opettaja nimeltään Jumalan-Pete. : ) Hassu eix niin ????

        Jumala on niin korkea ja niin sývä ettei minun tai sun aivot sitä kestäis ja sentakia Hän on salassa meiltä ja millainen Hän ON.


      • savonarola kirjoitti:

        Vieläkin et ole Jumala että voit kertoa meille millainen Hän ON. Raamatussa ei lue että meille on annttu profeetta ja opettaja nimeltään Jumalan-Pete. : ) Hassu eix niin ????

        Jumala on niin korkea ja niin sývä ettei minun tai sun aivot sitä kestäis ja sentakia Hän on salassa meiltä ja millainen Hän ON.

        >>>Vieläkin et ole Jumala>voit kertoa meille millainen Hän ON.>Raamatussa ei lue että meille on annttu profeetta ja opettaja nimeltään Jumalan-Pete


      • -?- kirjoitti:

        Se, että Jumala sanoo synnyttäneen Pojan, ei vielä tarkoita, että Poika on luotu.

        Monet aramean ja heprean kielten taitoniekat sanovat että Sananl. 8:22 jakeen "loi"- sana lukijasta riippuen voi tarkoittaa sanoja; "loi", "omisti", "teki", "synnytti" ja "valmisti". Nämä keskenään synonyymiset sanat syntyvät siitä kun aramean ja heprean kielen konsonanttien välit lukija voi itse täyttää väleihin sopivilla vokaaleilla.

        Raamattu antaa vahvan tuen sille että Jeesus Kristus on sekä syntynyt, luotu, tehty ja valmistettu.


      • ekivaari kirjoitti:

        Monet aramean ja heprean kielten taitoniekat sanovat että Sananl. 8:22 jakeen "loi"- sana lukijasta riippuen voi tarkoittaa sanoja; "loi", "omisti", "teki", "synnytti" ja "valmisti". Nämä keskenään synonyymiset sanat syntyvät siitä kun aramean ja heprean kielen konsonanttien välit lukija voi itse täyttää väleihin sopivilla vokaaleilla.

        Raamattu antaa vahvan tuen sille että Jeesus Kristus on sekä syntynyt, luotu, tehty ja valmistettu.

        Siltä se vahvasti näyttää.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe