Miksei hiluxia otettu ?

hiluxin_sauhut

46

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ma luulen

      Se on tekniikaltaan, niin vanhanaikainen, että ei enää täytä mm. Päästömääräyksiä monissa maissa.

    • ei kelpaa

      Hilux on tekniikaltaan vanhanaikainen, heikkotehoinen, vaarallisen huonot ajo-ominaisuudet ja ambulanssikäyttöön auto on liian kapea puikkari, jossa raideväli on samaa luokkaa pikkuautojen kanssa.

    • klongs klongs

      Ja kauppias hakee volkkariin vastuuvapaussopimukseen allekirjotuksen
      ja myy puoleen hintaan
      No menneehän niitä kaupaks

      • gorillapappa

        Tosi asiassa Hilux olisi ollut ominaisuuksiltaan täysin yli voimainen avo lava paketti auto ja kestävyydeltään aivan eri tasoa kuin jossakin latinalaisen Amerikan banaani valtiossa VW konsernin yli jäämä paloista mulattien ja mestitsien kyhäämä Amarok joka ei todellakaan kelpaa vaativaan ammatti käyttöön toisin kuin Hilux jolla on vaikuttavat referenssti muun muassa sellaisilta operaattoreilta kuin Isis ja Taliban järjestö ja kuten tunnettua lähi idän vaativissa operaatioissa ei VW konsernin kyhäelmiin luotetta vaan Toyota se on joka täyttää näidenkin operaattoreiden timantin kovat vaatimukset kelvaten niin raskaan kone kiväärin tai panssarin torjunta ohjuksen lavetiksi eikä edes ammatti ylpeä itse murha pommittajakaan suostuisi käyttämään jotakin Amarokin kaltaista välinettä.


    • ammattidriver

      Emme suostu ajamaan trabanteilla, tojosteilla, kialla emmekä muillakaan rotiskoilla.
      Amarok ja muut vw t ovat voimakkaita, hiljaisia ja ajo-ominaisuudet kuin parhaissa henkilöautoissa .

    • 10%volsu

      Eihän tuossa ole mitään muuta yhtäläisyyttä volsuun kun nuo etupään pellit, istuimetkin vaihdetaan parempiin. Koko alusta sellaiseksi että sillä pystyy ajamaan ja paljon muuta.

      • työkaluista kyse

        Oliko tuo vihjaus siihen suuntaan, että Hilux olisi kelvannut ambulanssiksi sellaisenaan?

        Jos olisit jaksanut lukea linkissä olleen artikkelin, et olisi tarvinnut tuollaista kommenttia kirjoittaa. Sieltähän nimenomaan ilmenee, että uudenlaisessa konseptissa valmiiseen alustaan liitetään ambulanssiksi, jonka voi tarvittaessa siirtää uuden alustan päälle.
        "Norjaankin myyty Amarok Negea edustaa uudenlaista ambulanssikonseptia. Volkswagenin alustaan on yhdistetty moduulirakenteinen ambulanssikori. Komposiittimateriaaleista valmistettu moduuli on siirrettävissä esimerkiksi uuden alustan päälle."
        Amarokin valinta ambulanssin alustaksi johtuu varmasti sopivan koon, ominaisuuksien ja hinnan yhdistelmästä.
        Vaikken sitä varmuudella tiedäkään, arvelen Hiluxin olevan tarkoitukseen sopimaton esimerkiksi kapeutensa takia, onhan se melkein 20cm Amarokia kapeampi. Samoin sopivan moottori-vaihteisto-yhdistelmän puute voi olla syynä.


      • Hillux vai ekkö?
        työkaluista kyse kirjoitti:

        Oliko tuo vihjaus siihen suuntaan, että Hilux olisi kelvannut ambulanssiksi sellaisenaan?

        Jos olisit jaksanut lukea linkissä olleen artikkelin, et olisi tarvinnut tuollaista kommenttia kirjoittaa. Sieltähän nimenomaan ilmenee, että uudenlaisessa konseptissa valmiiseen alustaan liitetään ambulanssiksi, jonka voi tarvittaessa siirtää uuden alustan päälle.
        "Norjaankin myyty Amarok Negea edustaa uudenlaista ambulanssikonseptia. Volkswagenin alustaan on yhdistetty moduulirakenteinen ambulanssikori. Komposiittimateriaaleista valmistettu moduuli on siirrettävissä esimerkiksi uuden alustan päälle."
        Amarokin valinta ambulanssin alustaksi johtuu varmasti sopivan koon, ominaisuuksien ja hinnan yhdistelmästä.
        Vaikken sitä varmuudella tiedäkään, arvelen Hiluxin olevan tarkoitukseen sopimaton esimerkiksi kapeutensa takia, onhan se melkein 20cm Amarokia kapeampi. Samoin sopivan moottori-vaihteisto-yhdistelmän puute voi olla syynä.

        Hillux vai eksä hillu? Mikäköhän tuossa moduulikonsepti-lanssissa on niinkö uutta? Ruotsissa moduulikonseptia on ollut tuotanossa ja 20-30 vuotta. Valloissa ehkä kauemminkin.


      • lanssimoduli

      • Tarvitaanko laki

      • Vw:n konsernilaatu
        Tarvitaanko laki kirjoitti:

        Pitäisikö säätää laki, että on pakko ostaa Tojotaa joka paikkaan. Kun omalla valinnalla ihmiset päättävät ostaa muitakjin merkkejä. Ja sekös ottaa Teron itsetunnon päälle.

        ei varmaan tule riittämään tuollaiseen ajoon jossa auton täytyy olla ehdottoman varmatoiminen ja luotettava.


      • niinkö?
        Vw:n konsernilaatu kirjoitti:

        ei varmaan tule riittämään tuollaiseen ajoon jossa auton täytyy olla ehdottoman varmatoiminen ja luotettava.

        Tälläkin hetkellä konsernilaatu riittää oikein hyvin hälytysajoneuvoihin, kun suurin osa niistä on VW-konsernin valmistamia, ollut jo kauan. Toyota taas ei kelpaa siihen käyttöön.


    • korjaus

      Korjaus toiseen kappaleeseen: "ambulanssiksi" kuuluu olla ambulanssimoduli.

      Kirottu tekstin automaattinen korjaus teki tempun.

    • Negea
    • klongs klongs

      Olisi saanut Toyotalta tehokkaamman moottorin ja vaihdelaatikon
      toisaalta volkkari osti miljoona kpl toyotan automaattilaatikoita
      ja hinta tietenkin vaikuttaa

      • höpöhöpö!

        Suomeen tuotavista Toyotista ei löydy Hiluxia isompaa pickupia, joten ei kelpaa.
        Letkurunkoista Toyota Tundraa ei ole tyypitetty Suomeen, eikä sitä tuoda uutena muuallekaan Eurooppaan, joten ei kelpaa sekään.

        Keksi parempia satuja!


      • Tämä on jämpti
        höpöhöpö! kirjoitti:

        Suomeen tuotavista Toyotista ei löydy Hiluxia isompaa pickupia, joten ei kelpaa.
        Letkurunkoista Toyota Tundraa ei ole tyypitetty Suomeen, eikä sitä tuoda uutena muuallekaan Eurooppaan, joten ei kelpaa sekään.

        Keksi parempia satuja!

        Kyllä löytyy. Vastikään oli Toyota plussassa oli juttua. Olikohan se malli Dyna vai joku vastaava. 3,0 D-4D Power Clean Diesel


      • ambu lanssi
        Tämä on jämpti kirjoitti:

        Kyllä löytyy. Vastikään oli Toyota plussassa oli juttua. Olikohan se malli Dyna vai joku vastaava. 3,0 D-4D Power Clean Diesel

        Ja se on tietysti nelivetoinen, ambulanssivarustuksellakin kulkee 180km/h, kuljttajalle riittää henkilöauton ajolupa ja hinnaksi valmiiksi varusteltuna tulee hiukan yli 70000€. Jos vastaus kaikkiin vaatimuksiin on kyllä, voidaan tarkastella ajo-ominaisuuksien kelvollisuutta. Muuten ei kannata vaivautua.


      • Longlaiffi
        ambu lanssi kirjoitti:

        Ja se on tietysti nelivetoinen, ambulanssivarustuksellakin kulkee 180km/h, kuljttajalle riittää henkilöauton ajolupa ja hinnaksi valmiiksi varusteltuna tulee hiukan yli 70000€. Jos vastaus kaikkiin vaatimuksiin on kyllä, voidaan tarkastella ajo-ominaisuuksien kelvollisuutta. Muuten ei kannata vaivautua.

        Amarokkia pitää varautua huoltamaan joka toisen keikan jälkeen. Tallissa on hyvä olla muutama DSG:n ohjausyksikkö, muutamava vaihteisto, turbo ja koko moottori varalta. Alusta on hyvä vaihtaa kokonaan viimeistyään 30 tkm:ssä.


      • syyyjkj
        höpöhöpö! kirjoitti:

        Suomeen tuotavista Toyotista ei löydy Hiluxia isompaa pickupia, joten ei kelpaa.
        Letkurunkoista Toyota Tundraa ei ole tyypitetty Suomeen, eikä sitä tuoda uutena muuallekaan Eurooppaan, joten ei kelpaa sekään.

        Keksi parempia satuja!

        kumirunkoinen auto on kielletty euroopassa ja mahdoton tyypittää, siksi tundraa ei tuoda eurooppaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=GJZVUnOduH4


    • klongs klongs

      Onhan hiluksista isompi ja tehokkaampi alusta

      • mielikuvitusalusta

        "Onhan hiluksista isompi ja tehokkaampi alusta"
        Mistä kohtaa?


    • klongs klongs

      Suapihansen TUNDRANkin suomeen jos haluaa
      tuossa jokupäivä sit näin sellasen toyotan myynnin pihassa
      Näky olevan oikein esittelyssä

    • klongs klongs

      Unohin tossa höpöhöpöltä kysyä et onko tosta amarok mallista kuuspyörä vetoista ambulanssia niinku hiluxista on

      • 6-veto Corolla

        Mihin sellaista tarvitaan, sen enempää kuin 6-pyörävetoista Corollaakaan? Ja jos sellainen on, sopii esittää vaikka linkin muodossa se täällä kello heti.


      • jos avolavaa
        6-veto Corolla kirjoitti:

        Mihin sellaista tarvitaan, sen enempää kuin 6-pyörävetoista Corollaakaan? Ja jos sellainen on, sopii esittää vaikka linkin muodossa se täällä kello heti.

        Ite kun olin avolavan osteksinnassa, niin Hiluxin ohitin, koska sillä saa vetää lähinnä lasten kuormia. Pitää olla vetolupaa ihan eri tavalla.


      • ambu lanssi
        6-veto Corolla kirjoitti:

        Mihin sellaista tarvitaan, sen enempää kuin 6-pyörävetoista Corollaakaan? Ja jos sellainen on, sopii esittää vaikka linkin muodossa se täällä kello heti.

        Islannissa Arctictruck modifioi Hiluxeja 6-pyörävetoisiksi erikoisajoneuvoiksi. Jumalattoman kallis ja kankea kulkine se on eikä soveltuisi alkuunkaan ambulanssin alustaksi, eikä sitä siihen ole tarkoitettukaan.
        Ymmärrän kyllä klonkun, aidon tojoteron, katkeruuden kun Hilux ei kelvannut Norjalaisille ja Tamlans teki ampparit VW:n alustalle.


      • Ehdinkö ajoissa?
        6-veto Corolla kirjoitti:

        Mihin sellaista tarvitaan, sen enempää kuin 6-pyörävetoista Corollaakaan? Ja jos sellainen on, sopii esittää vaikka linkin muodossa se täällä kello heti.

        http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4720


      • No huh-huh
        ambu lanssi kirjoitti:

        Islannissa Arctictruck modifioi Hiluxeja 6-pyörävetoisiksi erikoisajoneuvoiksi. Jumalattoman kallis ja kankea kulkine se on eikä soveltuisi alkuunkaan ambulanssin alustaksi, eikä sitä siihen ole tarkoitettukaan.
        Ymmärrän kyllä klonkun, aidon tojoteron, katkeruuden kun Hilux ei kelvannut Norjalaisille ja Tamlans teki ampparit VW:n alustalle.

        Ompa mielenkiintoista seurata kauanko kokeilu Amarokkien kanssa kestää. 2 litran VAG-turbodiesel ja aina raskas kuorma. Loglife-öljyt, DSG, 4-veto.

        Riskit: Kestoikä? Huoltokustannukset? kannattavuus ammattiajussa?


      • Ok, saat vetoluvan
        jos avolavaa kirjoitti:

        Ite kun olin avolavan osteksinnassa, niin Hiluxin ohitin, koska sillä saa vetää lähinnä lasten kuormia. Pitää olla vetolupaa ihan eri tavalla.

        poju. Saat vetää käteen minun luvallani.


      • ambu lanssi
        ambu lanssi kirjoitti:

        Islannissa Arctictruck modifioi Hiluxeja 6-pyörävetoisiksi erikoisajoneuvoiksi. Jumalattoman kallis ja kankea kulkine se on eikä soveltuisi alkuunkaan ambulanssin alustaksi, eikä sitä siihen ole tarkoitettukaan.
        Ymmärrän kyllä klonkun, aidon tojoteron, katkeruuden kun Hilux ei kelvannut Norjalaisille ja Tamlans teki ampparit VW:n alustalle.

        Ei kuitenkaan ambulansseiksi! Klongs klongs keksi 6-vetoisen ambulanssi-Hiluxin omasta päästään.


      • pitkä seuranta
        No huh-huh kirjoitti:

        Ompa mielenkiintoista seurata kauanko kokeilu Amarokkien kanssa kestää. 2 litran VAG-turbodiesel ja aina raskas kuorma. Loglife-öljyt, DSG, 4-veto.

        Riskit: Kestoikä? Huoltokustannukset? kannattavuus ammattiajussa?

        Tulee pitkä seuranta, koska kyseessä ei ole kokeilu, vaan käytäntö joka laajenee.


      • Rock-ama-rok
        pitkä seuranta kirjoitti:

        Tulee pitkä seuranta, koska kyseessä ei ole kokeilu, vaan käytäntö joka laajenee.

        Näin sisäpiiritietona transportterit ei kestä poliisilla. Moottori ja vaihteisto ovat heikkoimmat lenkit. 2,5 TDi kesti vielä joten kuten, mutta 2,0 TDI ei enää huonostikaan. Poliisi ajelee enimmäkseen rauhallisesti, silloin tällöin hälyjä. Ambulanssit ajavat 50 % ajoista hälyjä.


      • Tero on reppana
        Rock-ama-rok kirjoitti:

        Näin sisäpiiritietona transportterit ei kestä poliisilla. Moottori ja vaihteisto ovat heikkoimmat lenkit. 2,5 TDi kesti vielä joten kuten, mutta 2,0 TDI ei enää huonostikaan. Poliisi ajelee enimmäkseen rauhallisesti, silloin tällöin hälyjä. Ambulanssit ajavat 50 % ajoista hälyjä.

        Sinun sisäpiirisi on ammattikoulun tupakkapaikalla!
        Siltikään Toyotat eivät kelpaa viranomaiskäyttöön. Maijat ja iso osa tilatakseista ovat Transportereita olleet jo vuosikausia ja tulevat olemaan jatkossakin. 2,0 TDI on yleisin viranomais- ja taksikäytössä oleva moottori ja niitä on tässä maassa tuhansia. Poliisi ja Ambulanssit ajaa niillä yleensä 3-400tkm, taksit vielä enemmän. Jos niissä olisi jotain vikaa, ne olisi hylätty jo vuosia sitten.

        Kirjoituksistanne huokuu suunnaton kateus ja katkeruus. Siitä ette parane ennen kuin ostatte itse kunnon auton Toyotienne ja Kymcojenne tilalle.


      • argumentit petti
        ambu lanssi kirjoitti:

        Islannissa Arctictruck modifioi Hiluxeja 6-pyörävetoisiksi erikoisajoneuvoiksi. Jumalattoman kallis ja kankea kulkine se on eikä soveltuisi alkuunkaan ambulanssin alustaksi, eikä sitä siihen ole tarkoitettukaan.
        Ymmärrän kyllä klonkun, aidon tojoteron, katkeruuden kun Hilux ei kelvannut Norjalaisille ja Tamlans teki ampparit VW:n alustalle.

        Arctic trucksin sivuilta selviää sekin, että 6-pyörävetoisesta Hiluxista ei ole tosielmässä ambulanssin alustaksi ja syy on tässä (suora lainaus):"Kuusipyörävetoinen Hilux on Arctic Trucksin omaa suunnittelua oleva konseptiauto (ei tuotannossa)."


    • klongs klongs

      HILUXsista on tehty jo ajat sitten ambulanssi versio
      Amarokin kun ostaa niin saa ainakin
      suuremmat pakokaasu päästöt tehottoman 2l koneen
      Mutta kun sai halvalla

      • Hillux foreva

      • ei kelpaa tänne!
        Hillux foreva kirjoitti:

        Hilluxin ambulanssi. Neliveto 2,7 V6

        https://www.youtube.com/watch?v=AE0hbHZ6-Og

        Kapea ja matala puikkari. Ei edes tuo 1,5m hukkapätkä mahdu suorana seisomaan hoitotilassa. Heikkotehoinen bensamoottori ja manuaalivaihteisto on myös tuossa avolavapakun lavalle rakennetussa kätöksessä.
        Siis aivan naurettava laitos. Sopii hyvin sinne mihin se on tehty eli Bankokiin!


      • Hillux kaikille teil
        ei kelpaa tänne! kirjoitti:

        Kapea ja matala puikkari. Ei edes tuo 1,5m hukkapätkä mahdu suorana seisomaan hoitotilassa. Heikkotehoinen bensamoottori ja manuaalivaihteisto on myös tuossa avolavapakun lavalle rakennetussa kätöksessä.
        Siis aivan naurettava laitos. Sopii hyvin sinne mihin se on tehty eli Bankokiin!

        Mutta toimii silloinkin kun Amarokki seisoo Laakkosen pihalla. Suomessakin kun on jotain liikennettä, niin tuskinpa Amarokilla käytännössä montaa sekuntia aikaisemmin ehtii kohteeseen. Vähän sama tilanne kuin jos poliisi ajaa 200 kulkevalla autolla takaa 250 kulkevaa autoa. Nopeammalla autolla tuskin pääsee karkuun.


    • Realiteetit ratkaise

      No ei kai siellä Tamlansilla sentään niin tyhmiä olla, että huonoin vaihtoehto valittaisiin uuden konseptin alustaksi. Firman pitää ajatella tulevaisuuttaan ja tarjota markinoille sellaista mitä markkinat haluaa. Toyotan päälle rakennettuna tuolla ambulanssilla ei olisi mitään saumaa missään Euroopan maassa.

      • Nimenomaan!

        Tamlanssissa tero kyllä olisi niin tyhmä, että iskisi kätensä paskaan rakentamalla ambulanssin Hiluxin päälle vain sen vuoksi, että se on Toyota. Onneksi vastuulliset eivät siinä firmassa ole teroja ja markkinat avautuivat puheena olevalla konseptilla ympäri Eurooppaa.


    • klongs klongs

      Ja onhan se selvää jos yhden varman alustan hinnalla saa kaksi epävarma puoleen hintaan
      ja taitaa olla vielä niinku suomessa että päättäjällä ei ole edes korttia

      • tarkkiksen setä

        "..taitaa olla vielä niinku suomessa että päättäjällä ei ole edes korttia"

        Kirjoituksesi tässä ja ja muissakin keskusteluissa on sitä luokkaa, että kortti puuttuu sinultakin. Kehitystaso ja ymmärrys on selkeästi enintään yläasteikäisen tasolla.
        Moni aikuinen kokee myötähäpeää puolestasi!


    • ampparisetä

      Miksei Hiluxia otettu?
      Yksinkertaisesti siksi, että se on kyseiseen tarkoitukseen ominaisuuksiltaan ja kooltaan täysin sopimaton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe