Retkiluistelua Helsingissä ?

Mats

Tervehdys,onko helsingissä retkiluistelu mahdollisuutta....esim.aurattua rataa missään päin ?

12

3605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tonic

      jep.vartiokylän lahdelta löytyy n,4km reitti ja taivalniemestä n1,5 km reitti mitä liikuntavirasto pitää kunnossa niin kauan ku jää tilanne sallii....

      • kohti

        Rysäkaria hyvää luonnonjäätä, irtonainen pakkaslumi ei haittaa.


    • MO

      kts. www.luisteluliitto.fi

    • JormaM

      Kun ja jos harrastat luistelua auratuilla luonnonjääradoilla tai jäädytettyillä radoilla, harrastat matkaluistelua et retkiluistelua. Retkiluistelua harrastetaan vapailla luonnonjäillä kaikilla turvavarusteilla ryhmissä. Matkaluistelu ja retkiluistelu ovat täysin eri lajeja. lisätietoja luistelusta ja luistelulajeista: www.luisteluliitto.fi

      Helsingin auratut matkaluisteluradat sijaitsevat Vartiokylän/Puotilan rannassa ja Laajalahden rata (munkkiniemi) ja Espoon puolen lähdöt.

      • luistin

        Unohdit mainita kaunoluistelun, pikaluistelun, rullaluistelun, luisteluhiihdon ja luistoneston....Jotka ovat täysin relevantteja tuohon vastaukseesi. Kiitos kuitenkin tästä valoittavasta vastauksestasi. Ja Jorma, hanki vähemmän kiristävä PIPO!!!


      • Jääkiituri
        luistin kirjoitti:

        Unohdit mainita kaunoluistelun, pikaluistelun, rullaluistelun, luisteluhiihdon ja luistoneston....Jotka ovat täysin relevantteja tuohon vastaukseesi. Kiitos kuitenkin tästä valoittavasta vastauksestasi. Ja Jorma, hanki vähemmän kiristävä PIPO!!!

        Retkiluisteluretkiä järjestää mm. http://vetra-liikuttaja.weebly.com/retkiluistelu.html


      • L-Uistin

    • l-Uistin

    • retku200
    • luistelua

      Munkkiniemen rata aurattuna, mutta pinta röpelöinen.
      - valitettavasti uimarannan päässä ei ole radalta aurattua pistoa parkkipaikalle päin

      Pirkkolan 400m radan pinta jäädytetty uudestaan suojan jälkeen. Pinta ok.

    • hoitoa kentälle

      ... kuormitusta ollut niin paljon, että ei se ollut ok joka paikasta, mutta pääsi kumminkin makuun.

      Soisi kaupungin hoitavan hieman paremmin Pirkkolan kenttää, kun henkilökuntaakin on paikalla ja huoltovälineet olemassa.

      Muistakaa myös, että Helsingin kentillä luistelu loppuu silloin kun ohjesäännössä paperilla niin lukee huomioimatta keliä pihalla.... Talvea on enää noin 4 viikkoa jäljellä.

      http://www.hel.fi/hki/liv/fi/liikuntapaikat/luonnonj__kent_t/pirkkolan liikuntapuiston luonnonj__kentt_


      Näin tietotekniikan aikana jokaisessa paremmassa A-luokan pisteessä pitäisi olla tietokone nettiyhteydellä henkilökunnalle ja mahdollisuus kirjoittaa huoltotiedote kentästä nettiin. Blogi, jossa näkyisi tilanne, milloin aurattu, jäädytetty, harjattu

    • kati.t.

      Nostellaan.

      Viikonloppuna Lohjanjärven baana välttävässä kunnossa. Viime viikkoisten lumipyryjen johdosta kaventunut yksikaistaiseksi. Pinta röpelöistä ja lunta osittain haitaksi asti. Suosittelen mukaan sauvoja. Baana auki enää Hevossaaren laavulle asti.

      Lohjanjärven rannassa oleva n 500m baana on erinomaisessa kunnossa.

      Skrinnareiden sivuilla oli maininta Siikajärvelle auratusta radasta. On kuulema yksityisen tahon ylläpitämä kuten rannan ladutkin (Hotelli Siikaranta?) Onko kellään haisua missä kunnossa on? Merkintä on n kahden viikon takaa ja siinä ajassa kerkeää Suomen talvessa tapahtua vaikka mitä :D

      Entä Bodom/Oittaa? Tuleeko tänä talvena rataa lainkaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe