Kiinteistönhoitajien palkoista

epäilys

Täällä on heitelty kiinteistönhoidon palkoista jos jonkinlaisia väittämiä aina 2300-2500:aan euroon saakka, joihin tuskin pääsee edes päivystyksellä tai sitten pitää hypätä alvariinsa keikalla. Noihin mainitsemiini summiin täytyy toimia kiinteistöalalla jossakin urakoinnissa vähintään projektinhoitajana tai urakkahommissa. Luulenpa että tuollainen 2000 egee on ihan maksimi ja keskipalkka jotain 1800 egee/kk.

132

43639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkanlaskija

      Ainakin täällä pohjoisessa kiinteistönhoitajien kk-palkka on keskimäärin 1100 € - 1600 € riippuen kaikenlaisista lisistä. Talvisin kk-palkkaa nostaa lumityöt ja osalle kertyy viikonpäivystyksestä joku ylityötunti 109 €/per vko. Ettei sillä kovin juhlita....

      • osittain

        Etelässä tuskin paljoa enenpää, mutta erikoisosaajille kyllä maksetaan enenmän. Olkoon kateellinen ken haluaa.


      • Laihialainen

        Voi saatanan pässit mitä te tänne kirjoittelette, jos joku saa 2500e/kk, aivan oikein että saa, mutta onneksi tätä palstaa tuskin lukeekaan sellaiset henkilöt jotka ottavat monin kerroin enemmän kuin mainitsin. Onko muka kiinteistötyöntakijät niin uunoa porukkaa, että luulevat jonkun muun ammattiryhmän tekevän ilmaiseksi pyhätyötä, juhlapyhistä puhumattakaan, kertokaa ketkä lähtevät päivystämään tehtaisiin normaalituntipalkoilla, kun on Joulu. Juhannus, Pääsiäinen, Vappu, ym. ym. . Kyllä se on itsestä kiinni jos alat vinkumaan täällä, liity ammattiyhdistysliikkeen jäseneksi ja vaatimaan inhimillisiä, ja oikeudellisia ansiotasoa, leipä maksaa jokaiselle saman verran. Totuus on että kukaan muu ammattiryhmä ei varmaan päivystä tai varallaole niin heikoilla liksoilla kuin kiinteistötyöntekijät. Sitten jeesustellaan että joku voi saada niin ja niin paljon. Lue iltakoulussa vaikka yo:ksi ja opiskeluja missä haluat, varmasti saat inhimilisemmän työpaikan. Unohtui kirjoittaa että ei se rapoista ole kiinteistötyöntekijällä se palkkapolitiikka, jos on pelkällä kuukausipalkalla ilman edellämainittuja ilta, pyhä, juhlapäiväkorvauksia voi sanoa että kävele palkkapäivänä sosiaalihuoltoon, näin on totuus. Se on korutonta kertomaa.


      • 2700€ kuussa

        olisi hauska tietää kuinka paljon taloja on hoidettavana 1100€ kuukausi palkalla itse en edes pyllistäisi tolla hinnalla


      • kulut
        2700€ kuussa kirjoitti:

        olisi hauska tietää kuinka paljon taloja on hoidettavana 1100€ kuukausi palkalla itse en edes pyllistäisi tolla hinnalla

        1100 plus kulut = n. 2,5 kertaa kate firmalle n . 35% ahneus =isot firmat kun tarvitsee elättää (ei tuottava konttori organisaatio)


      • mies johonka kukaan ei ole ...
        Laihialainen kirjoitti:

        Voi saatanan pässit mitä te tänne kirjoittelette, jos joku saa 2500e/kk, aivan oikein että saa, mutta onneksi tätä palstaa tuskin lukeekaan sellaiset henkilöt jotka ottavat monin kerroin enemmän kuin mainitsin. Onko muka kiinteistötyöntakijät niin uunoa porukkaa, että luulevat jonkun muun ammattiryhmän tekevän ilmaiseksi pyhätyötä, juhlapyhistä puhumattakaan, kertokaa ketkä lähtevät päivystämään tehtaisiin normaalituntipalkoilla, kun on Joulu. Juhannus, Pääsiäinen, Vappu, ym. ym. . Kyllä se on itsestä kiinni jos alat vinkumaan täällä, liity ammattiyhdistysliikkeen jäseneksi ja vaatimaan inhimillisiä, ja oikeudellisia ansiotasoa, leipä maksaa jokaiselle saman verran. Totuus on että kukaan muu ammattiryhmä ei varmaan päivystä tai varallaole niin heikoilla liksoilla kuin kiinteistötyöntekijät. Sitten jeesustellaan että joku voi saada niin ja niin paljon. Lue iltakoulussa vaikka yo:ksi ja opiskeluja missä haluat, varmasti saat inhimilisemmän työpaikan. Unohtui kirjoittaa että ei se rapoista ole kiinteistötyöntekijällä se palkkapolitiikka, jos on pelkällä kuukausipalkalla ilman edellämainittuja ilta, pyhä, juhlapäiväkorvauksia voi sanoa että kävele palkkapäivänä sosiaalihuoltoon, näin on totuus. Se on korutonta kertomaa.

        Oot tainnu lukee ihtes pihalle. Sattuu olemaan korutonta kertomaa noi palkat ja niiden vähyys
        itellä on kohta seitsemän vuotta takana tätä paskaa ku oon saanu palkastani tapella, liitto ku ei tee mitään jos vastassa on pienyritys....tuntipalkka on edelleen alle 9.00e. Sä joudat syksyn lehtien mukana
        kaatopaikalle(ilmainen kuljetus ku kerrot osoitteen)


      • on se nii väärin
        osittain kirjoitti:

        Etelässä tuskin paljoa enenpää, mutta erikoisosaajille kyllä maksetaan enenmän. Olkoon kateellinen ken haluaa.

        7,5 t€/kk & ts-puhelin &-auto. Lisäksi vain lounas-, kulttuuri ja liikunatkupongit. Silti jää alle 8 t€/kk:n.


      • talkkari
        2700€ kuussa kirjoitti:

        olisi hauska tietää kuinka paljon taloja on hoidettavana 1100€ kuukausi palkalla itse en edes pyllistäisi tolla hinnalla

        8.2e tunti 12 omaa taloa ja juhannuksen päivystin yhteensä 50e plus liputus en muista tarkkaa summaa. 850e jäi käteen verojen jälkee kuukaudessa köyhän on pakko tehä sitä mitä on


      • kiinteistönhoitaja p
        Laihialainen kirjoitti:

        Voi saatanan pässit mitä te tänne kirjoittelette, jos joku saa 2500e/kk, aivan oikein että saa, mutta onneksi tätä palstaa tuskin lukeekaan sellaiset henkilöt jotka ottavat monin kerroin enemmän kuin mainitsin. Onko muka kiinteistötyöntakijät niin uunoa porukkaa, että luulevat jonkun muun ammattiryhmän tekevän ilmaiseksi pyhätyötä, juhlapyhistä puhumattakaan, kertokaa ketkä lähtevät päivystämään tehtaisiin normaalituntipalkoilla, kun on Joulu. Juhannus, Pääsiäinen, Vappu, ym. ym. . Kyllä se on itsestä kiinni jos alat vinkumaan täällä, liity ammattiyhdistysliikkeen jäseneksi ja vaatimaan inhimillisiä, ja oikeudellisia ansiotasoa, leipä maksaa jokaiselle saman verran. Totuus on että kukaan muu ammattiryhmä ei varmaan päivystä tai varallaole niin heikoilla liksoilla kuin kiinteistötyöntekijät. Sitten jeesustellaan että joku voi saada niin ja niin paljon. Lue iltakoulussa vaikka yo:ksi ja opiskeluja missä haluat, varmasti saat inhimilisemmän työpaikan. Unohtui kirjoittaa että ei se rapoista ole kiinteistötyöntekijällä se palkkapolitiikka, jos on pelkällä kuukausipalkalla ilman edellämainittuja ilta, pyhä, juhlapäiväkorvauksia voi sanoa että kävele palkkapäivänä sosiaalihuoltoon, näin on totuus. Se on korutonta kertomaa.

        Oli kyllä niin osuvasti kirjotettu !!!


    • Solmiomies

      Tarkoitit kai talkkareita, jotka ovat omineet kiinteistönhoitajan tittelin itsetuntoa pönkittämään.

      • epäilijä

        Tittelit ja nimikkeet eivät lisää kenenkään älykkyyttä tippaakaan - eivät sinunkaan - ja siksi nimikkeillä ainakin pitäisi olla minimaalinen itsetuntoa kohottava vaikutus. Kiinteistönhoitoalalla työskentelee ihmisiä jotka todella voivat olla ylpeitä osaamisestaan, jos kohta sellaisiakin joiden edesottamukset aiheuttavat myötähäpeää. Itse olen eliittiä.


      • ..eliittiä
        epäilijä kirjoitti:

        Tittelit ja nimikkeet eivät lisää kenenkään älykkyyttä tippaakaan - eivät sinunkaan - ja siksi nimikkeillä ainakin pitäisi olla minimaalinen itsetuntoa kohottava vaikutus. Kiinteistönhoitoalalla työskentelee ihmisiä jotka todella voivat olla ylpeitä osaamisestaan, jos kohta sellaisiakin joiden edesottamukset aiheuttavat myötähäpeää. Itse olen eliittiä.

        Mutta kun se ei ole, täys tumpula koko ukko!


      • rigth
        epäilijä kirjoitti:

        Tittelit ja nimikkeet eivät lisää kenenkään älykkyyttä tippaakaan - eivät sinunkaan - ja siksi nimikkeillä ainakin pitäisi olla minimaalinen itsetuntoa kohottava vaikutus. Kiinteistönhoitoalalla työskentelee ihmisiä jotka todella voivat olla ylpeitä osaamisestaan, jos kohta sellaisiakin joiden edesottamukset aiheuttavat myötähäpeää. Itse olen eliittiä.

        oot muka eliittiä --todista lakasetko oikea käsi alapuolella--niinkuin jali kulli se on eliittiä ja palkat sen mukaan....pidetään nyt vaan ne parkkipaikat puhtaana, että miehet pääsee remppaamaan asuntoja -ja jos jää aikaa niin maasutatte sitten taas niitä pihan mummoja


      • sutta tulee
        rigth kirjoitti:

        oot muka eliittiä --todista lakasetko oikea käsi alapuolella--niinkuin jali kulli se on eliittiä ja palkat sen mukaan....pidetään nyt vaan ne parkkipaikat puhtaana, että miehet pääsee remppaamaan asuntoja -ja jos jää aikaa niin maasutatte sitten taas niitä pihan mummoja

        Pitäs jättää parkkikset siihen kuntoon ettei nää rakennus-spedet pääse
        tekee niitä " remontteja"


    • palkat

      Paskan ammattiliiton sopimus palkka n.1400
      lisät ja ylityöt. Terve vaan tuloa PAM:in
      Kannattaa kuulua ammattiliitoon , jos jollain palkka parempi niin onnea vaan.

      • liitonmies

        Ammattiliiton työehtosopimuksessa olevat palkat ovat minimipalkkoja. itse saan 1980/kk päivystys ja ylityöt ja kuulun PAM-liittoon.Olen ollut töissä kiinteistöalalla 10 v.


      • 1 000 000 vuositulot
        liitonmies kirjoitti:

        Ammattiliiton työehtosopimuksessa olevat palkat ovat minimipalkkoja. itse saan 1980/kk päivystys ja ylityöt ja kuulun PAM-liittoon.Olen ollut töissä kiinteistöalalla 10 v.

        Höpönhöpön sun palkkas! Etsi vuoden 2005 palkkataulukko ja vertaa 2012 plktlkoon niin näet ja tiedät ittes valehtelijax!


    • huikuri

      Topeliuksenkadulla sijaitseva huolto-yhtiö maksaa 6,5e-8,5e max, eli se niistä miljoona palkoista, ei paljon elä tolla/noilla liksoilla..

      • MV

        Ota lopputili!


    • jep jep

      itselläni vasta valmistuneena palkka about 1300 euroa kuussa, ja vanhemmat jotka on jo toistakymmentä vuotta tehneet alan hommia ovat puhuneet maksimissaan 1600 euron tuloista... että se siitä 2500 egestä. tietty tuo liksa voi olla ihan realistinen jollain huoltopäälliköllä tms.

      • Lucky79870

        Itse työskentelen myös samalla alalla. Työkokemusta rakennuksilta yms. Tuntipalkka 8.01 ja siihen kilometrit ja päivystykset päälle, tulee n. 1600€ /kk. Tykkään paljon työstä, aika itsenäistä. Ja ikääkään ei ole kun 20-v joten ihan hyvä tälle iälle.


      • Simo
        Lucky79870 kirjoitti:

        Itse työskentelen myös samalla alalla. Työkokemusta rakennuksilta yms. Tuntipalkka 8.01 ja siihen kilometrit ja päivystykset päälle, tulee n. 1600€ /kk. Tykkään paljon työstä, aika itsenäistä. Ja ikääkään ei ole kun 20-v joten ihan hyvä tälle iälle.

        Onko tosiaan nyt kyseessä kiinteistönhoitajan kuukausipalkka bruttona? eli vaihtelee tuon 1100-2000e välillä kuukaudessa.


    • Pannuhuoneen prinssi

      Pojat tekee paskalla palkalla paskaa hommaa. Itse samalla alalla vähän ylivuoden ollut päivystyksen kanssa ~2500e/kk eikä kouluja tai muuta kokemusta alalta. Talojakaan ei paljoa ole että stressi iskisi. NAUTITAAN TALVESTA JA RAHAKKAISTA SUNNUNTAISTA!

    • Are taitaa talotekniikan

      ite ollut vuoden alalla ja kk palkka ilman lisiä 1790€/kk. en tee mitään päivystyksiä ym..

      • miehenä

        kiinteistöhuolto firmassa ,etelä-suomessa,peruspalkka 2460€/kk,sillä eletään,ylitöillä ja pävystyksillä katetaan harrastusmenot.


      • kiinteistönhoitajana 8v
        miehenä kirjoitti:

        kiinteistöhuolto firmassa ,etelä-suomessa,peruspalkka 2460€/kk,sillä eletään,ylitöillä ja pävystyksillä katetaan harrastusmenot.

        kyllä tällä alalla helposti saa 2200-2400e/kk ja siihen päivystyslisät ja muut ylityöt päälle niin niin helposti tulot kuukaudessa 3000e ennen veroja. Ja lisäksi se riippuu ihan siitä ootko jollain kaupungin omistamalla firmalla tai iss,sol tms. Mutta pienemmissä kiinteistönhuolto lafkoissa on palkat tota luokkaa. Vasta alalle tulleille yleensä maksetaa 1950-2000e alussa. Näin se vaan on noita vuosiakin on jo kertynyt aika kivasti alalla. Ja on tullu tutuksi muutkin alan yrittäjät


      • Tj. Espoo
        kiinteistönhoitajana 8v kirjoitti:

        kyllä tällä alalla helposti saa 2200-2400e/kk ja siihen päivystyslisät ja muut ylityöt päälle niin niin helposti tulot kuukaudessa 3000e ennen veroja. Ja lisäksi se riippuu ihan siitä ootko jollain kaupungin omistamalla firmalla tai iss,sol tms. Mutta pienemmissä kiinteistönhuolto lafkoissa on palkat tota luokkaa. Vasta alalle tulleille yleensä maksetaa 1950-2000e alussa. Näin se vaan on noita vuosiakin on jo kertynyt aika kivasti alalla. Ja on tullu tutuksi muutkin alan yrittäjät

        Meillä peruspalkat on 1850€ -2350€, tämän päälle sitten mahdolliset ylityöt kuten liputukset ja lumityöt. Muuten ei oikeastaan ylitöitä tule. Päivystys on ulkoistettu.


      • palkoissa ja tehtävissä
        Tj. Espoo kirjoitti:

        Meillä peruspalkat on 1850€ -2350€, tämän päälle sitten mahdolliset ylityöt kuten liputukset ja lumityöt. Muuten ei oikeastaan ylitöitä tule. Päivystys on ulkoistettu.

        Aikamoista hintahaitaria.Itse teen tampereella kolmatta vuotta alan hommia;6 kiinteistöä ja päivystys noin 5-6vk välein.Peruspalkka 1880e ja päivystyksen kanssa n.2300e.Päinvastoin kuin moni luulee,ei todellakaan ole leppoisaa hommaa,itseasiassa vaativimpia perusammatteja.Päivystys(=viikko löysässä hirressä) on pahimmillaan todella vastenmielistä,parhaimmillaan ihan "mukavaa"..eli kesäaikaan ja silloin kun työtä ei ole liikaa,mutta silloin ei viikon piinasta paljon kostukaan.

        En tätä työtä suosittele kenellekään,vaikka hyviäkin puolia on.Ei taida toista ammattia olla missä täytyy toimia yleismiehenä,ja hölmömpikin ymmärtänee että kiirettä pitää ja monenlaista pulmaa pitää ratkoa.Asiaa ei auta asiakkaat,joista ainakin meikäläisellä on suuri osa tyhjäntoimittajia,jotka luulevat saavansa vuokrarahoillaan kuun taivaalta.


      • Kiinteistöhuollosta
        kiinteistönhoitajana 8v kirjoitti:

        kyllä tällä alalla helposti saa 2200-2400e/kk ja siihen päivystyslisät ja muut ylityöt päälle niin niin helposti tulot kuukaudessa 3000e ennen veroja. Ja lisäksi se riippuu ihan siitä ootko jollain kaupungin omistamalla firmalla tai iss,sol tms. Mutta pienemmissä kiinteistönhuolto lafkoissa on palkat tota luokkaa. Vasta alalle tulleille yleensä maksetaa 1950-2000e alussa. Näin se vaan on noita vuosiakin on jo kertynyt aika kivasti alalla. Ja on tullu tutuksi muutkin alan yrittäjät

        Ihan selvyyden nimiin...
        Kiinteistöhuollossa kiinteistöhoitajan nimen alla voi olla ns. siivojia ja sitten LVI alan ammattilaisia. Siksi palkka haarukka on helvetin suuri.
        Jotkut saa TES minimi, esim just siivoojat,
        kun taas huolto "keikoista" vastaavat henkilöt voivat saada perusliksana 2000-2200€/kk plus päiv yms lisät.

        Ei tää oo niin musta valkoista.


      • if80w
        Tj. Espoo kirjoitti:

        Meillä peruspalkat on 1850€ -2350€, tämän päälle sitten mahdolliset ylityöt kuten liputukset ja lumityöt. Muuten ei oikeastaan ylitöitä tule. Päivystys on ulkoistettu.

        mite paljo lumitöistä tienaa, entä liputuksesta entä päivystyksestä
        kertokaa kaikki osahinnat


    • tuota..

      eppäilee.. paljoa alle kolmen tontun en tekis..
      ja kiinteistöjä kymmenen..

      • kiinteistönhoitaja

        Minä olen ollut kohta puoli vuotta kiinteistönhoitajana ja palkka tällä hetkellä 3780 e/kk plus päivystys. Tulot noin 7500 e/kk.


      • ite ollu
        kiinteistönhoitaja kirjoitti:

        Minä olen ollut kohta puoli vuotta kiinteistönhoitajana ja palkka tällä hetkellä 3780 e/kk plus päivystys. Tulot noin 7500 e/kk.

        vajaan vuoden ja aloitin kolmipäiväsellä viikolla ja palkkaa sain 4000eur/kk. Nyt teen viittä päivää ja saan lisineen15.000eur/kk.
        Veholta lupasit mersun perseen alle jouluksi!


      • somali
        ite ollu kirjoitti:

        vajaan vuoden ja aloitin kolmipäiväsellä viikolla ja palkkaa sain 4000eur/kk. Nyt teen viittä päivää ja saan lisineen15.000eur/kk.
        Veholta lupasit mersun perseen alle jouluksi!

        itse olen ollut 3 vuotta alalla ja perus palkka on 3000e/kk ylityöt. mulla on kiinteistöjä 200. kuussa jää käteen 8500e ja muna


    • Hpj

      Huonompiakin palkkoja tässä maassa maksetaan, siis tekemättömästä työstä.

    • talkkari ISO M

      ite olen ollu ISS:lä muutaman vuoden ja palkka on mikä on. eipä tuonne 2000 euroon pääse vaikka olis päivystyksiä tai mitä lie. olen mie liittonkin soitellu mutta ei ne siellä tiä mitään. jaa se olis lakisääteisen paikka

      • tuon firman

        paljon kohteita,aikaa vähän.


    • korttelitalonmieheksi?

      Onko edelleen käytössä työantajan oma sopimus (ei ammattiliiton neuvottelema)?
      Miten asiat on muuttuneet sitten kun pam liitto puuttui epäkohtiin?

      • ariasentaja

        Olisin myös kiinnostunut paljonko huoltomies tienaa kuukaudessa?


      • Jsnz
        ariasentaja kirjoitti:

        Olisin myös kiinnostunut paljonko huoltomies tienaa kuukaudessa?

        Olen huoltomiehenä ja 1650kk/palkka autokilometrit ylityöt..Parhaimillaan käteen jäänny 2500e/kk


      • Jaan87.Talkkari
        Jsnz kirjoitti:

        Olen huoltomiehenä ja 1650kk/palkka autokilometrit ylityöt..Parhaimillaan käteen jäänny 2500e/kk

        Ajatko omalla autolla?!?
        Eikä sen bensat, huollot yms. ole ilmaisia?


    • sairas ahne

      Kunnallisella puolella kiinteistöhoitaja-taho laskuttaa tilaaja noin 40 eur/ tunti, siitä on hyvä laskea. Eiköhän ne täysiä päivä ole mitä tehdään....

      • vedätetty

        Siis tuohan tekee 6400e.kk...Ei kai hallinnolliset toimet kai ihan 70 % tuosta vie..

        Kuka siis vetää välistä ja mihin?


      • kaupungin hommia
        vedätetty kirjoitti:

        Siis tuohan tekee 6400e.kk...Ei kai hallinnolliset toimet kai ihan 70 % tuosta vie..

        Kuka siis vetää välistä ja mihin?

        vanhaan viestiin kommenttia mutta meillä näin:

        kaksi äijää (kaupungin kiinteistönhoidosta) töissä kohteessa, laskutus kuukaudessa yhdellä päivystyksellä oli 7200€. Tosin oma palkka oli siinä kuussa 2200 mutta kuitenkin. Johonkin se raha vaan mystisesti katoaa, kattelin että isolla herralla auto vaihtui vuodenvaihteessa


      • kaupungin hommia
        kaupungin hommia kirjoitti:

        vanhaan viestiin kommenttia mutta meillä näin:

        kaksi äijää (kaupungin kiinteistönhoidosta) töissä kohteessa, laskutus kuukaudessa yhdellä päivystyksellä oli 7200€. Tosin oma palkka oli siinä kuussa 2200 mutta kuitenkin. Johonkin se raha vaan mystisesti katoaa, kattelin että isolla herralla auto vaihtui vuodenvaihteessa

        siis per äijä


    • ....

      Minkälainen palkkaus siinä tehtävässä on? Entä muut luontaisedut sun muut? Onko jollain kokemusta kiinteistönhoitajana työskentelystä tuossa firmassa? Onko se hyvä työpaikkana?

      • anonyymi

        seittämäs vuos menossa, samassa puljussa opetettu "alusta alkaen"..

        ~2000e/kk päivystys ~kerran kuussa (tessin minimillä mihin kuuluu kaikenmoisia roska yms kierroksia)

        firma auto nyt lomillakin seisonut omassa pihassa :)


      • talkkari poju
        anonyymi kirjoitti:

        seittämäs vuos menossa, samassa puljussa opetettu "alusta alkaen"..

        ~2000e/kk päivystys ~kerran kuussa (tessin minimillä mihin kuuluu kaikenmoisia roska yms kierroksia)

        firma auto nyt lomillakin seisonut omassa pihassa :)

        Teen töitä 4;ssä taloyhtiössä talkkarin nimikkeellä verokirjalla.tulot yhteensä 3600 ekuu.
        Ei tee enää mieli huoltofirmoihin...


      • LEKSA356
        talkkari poju kirjoitti:

        Teen töitä 4;ssä taloyhtiössä talkkarin nimikkeellä verokirjalla.tulot yhteensä 3600 ekuu.
        Ei tee enää mieli huoltofirmoihin...

        Niin eipä ihme että talkkarit ovat katoava luonnonvara. Kaiken järjen mukaan tuo hinta pitää sisällään kaiken sisällään niin koneistosta, työstä kuin aineistakin, muutoin tuossa ei mitään järkeä ole.


      • palkkalaskija
        LEKSA356 kirjoitti:

        Niin eipä ihme että talkkarit ovat katoava luonnonvara. Kaiken järjen mukaan tuo hinta pitää sisällään kaiken sisällään niin koneistosta, työstä kuin aineistakin, muutoin tuossa ei mitään järkeä ole.

        Laskutus tilaajapuolelta siis 40 eur/h. Tuosta pois alv, työnantajan kustannukset ( Suomessa työnantajakustannukset korkeat noin 50% ja tuottoa myös saatava vähintään 20% muuten ei yrittäjyys kannata) niin työntekijälle palkkaan jää noin 10-12 euroa tunnilta.


      • ihtarad
        anonyymi kirjoitti:

        seittämäs vuos menossa, samassa puljussa opetettu "alusta alkaen"..

        ~2000e/kk päivystys ~kerran kuussa (tessin minimillä mihin kuuluu kaikenmoisia roska yms kierroksia)

        firma auto nyt lomillakin seisonut omassa pihassa :)

        olen työ iss ja palka on 5.50 euro tunissa. olen tulu ulkomaa ja kuukisi jää kätten 800 euro


      • 1+1=2
        ihtarad kirjoitti:

        olen työ iss ja palka on 5.50 euro tunissa. olen tulu ulkomaa ja kuukisi jää kätten 800 euro

        Palkka 1800e/KK työ on hiukan kausiluontoista tällä hetkellä lähinnä "tulipalon sammuttamista" maanantaina oli jonossa 56 tilausta tänään töistä lähtiesäni 19.

        Itse tykkään työstä, mutta voin sanoa että tässä ammatissa ei helpolla tienaa kuuntelet kuinka huono olet, kun et ole tullut juuri hänen luokse eilen vaikka takanasi on 3vk jono, mitäs teet kiirellisimmät heti ja lopuista rekkulaa tai kovaa painamista.

        Talkkarit oli ennen nyt on tätä, että yks ukko hoitaa satoja puheluita tilaa, järjestää, korjaa ja kuuntelee.

        Valittajat vois joskus miettiä meitäkin eikä sitä omaa sulaketta tai lammppua mikä palaa liian usein.


      • arvi5
        1+1=2 kirjoitti:

        Palkka 1800e/KK työ on hiukan kausiluontoista tällä hetkellä lähinnä "tulipalon sammuttamista" maanantaina oli jonossa 56 tilausta tänään töistä lähtiesäni 19.

        Itse tykkään työstä, mutta voin sanoa että tässä ammatissa ei helpolla tienaa kuuntelet kuinka huono olet, kun et ole tullut juuri hänen luokse eilen vaikka takanasi on 3vk jono, mitäs teet kiirellisimmät heti ja lopuista rekkulaa tai kovaa painamista.

        Talkkarit oli ennen nyt on tätä, että yks ukko hoitaa satoja puheluita tilaa, järjestää, korjaa ja kuuntelee.

        Valittajat vois joskus miettiä meitäkin eikä sitä omaa sulaketta tai lammppua mikä palaa liian usein.

        Joo-o. Pidetään keskustelu taas asiallisena. Ite ollut etelä-suomessa kohta 9v alalla, palkka on sellasta 1900e/kk verojen jälkeen. Pyöreesti.

        Eihän sillä määrällä juhlita, mutta liputuksilla, päivystyksillä ja lumihommilla pääsee ihan hyville tienesteille. Jotain 2500e/kk palkkoja voi tienata jotku esimiehet L&T:llä, harvoin nekään pääsee kovin kummosiin summiin. Tietysti se, että sulla on LVI-paperit ja oot jossain kiint.hoito firmassa duunissa PUTKIMIEHENÄ, nii sillon onki ihan eri tienestit.

        Mutta pojat pojat, ei se vaihtamalla parane ;) Hyvää kevättä kaikille kanssaluutijoille!


      • Juueih.
        arvi5 kirjoitti:

        Joo-o. Pidetään keskustelu taas asiallisena. Ite ollut etelä-suomessa kohta 9v alalla, palkka on sellasta 1900e/kk verojen jälkeen. Pyöreesti.

        Eihän sillä määrällä juhlita, mutta liputuksilla, päivystyksillä ja lumihommilla pääsee ihan hyville tienesteille. Jotain 2500e/kk palkkoja voi tienata jotku esimiehet L&T:llä, harvoin nekään pääsee kovin kummosiin summiin. Tietysti se, että sulla on LVI-paperit ja oot jossain kiint.hoito firmassa duunissa PUTKIMIEHENÄ, nii sillon onki ihan eri tienestit.

        Mutta pojat pojat, ei se vaihtamalla parane ;) Hyvää kevättä kaikille kanssaluutijoille!

        No enpoäs menis LVI-papereilla huoltofirmaan putkariksi...


      • viinavie
        Juueih. kirjoitti:

        No enpoäs menis LVI-papereilla huoltofirmaan putkariksi...

        mulla tulot 7500kk velotan 44 alvit per tunti. Päivystyksessä tulee autokulu 25€ ja tuplalaskutus. Kyllä kelpaa 3v koulutuksella :)


      • 15+20

        Kiinteistönhoitoala on ollut murroksessa viimeiset 10 vuotta, josta johtuu myös palkkaerot:
        Ammattimies sisätöissä vaativassa kohteessa voi saada korvausta työstä 14-17 € tunti.
        Hänen työparinsa samassa kohteessa voi saada korvauksena vain 12-14 € tunti.

        Erona on ettei alempipalkkainen työpari käytännössä osaa tehdä samoja nopeita päätöksiä joista hyötyvät kiinteistön omistaja, vuokralainen, sekä liiketoiminnan harjoittaja

        Kysymyksessä on liiketoiminta eikä mikään hyväntekeväisyys.


      • alalle aikova
        arvi5 kirjoitti:

        Joo-o. Pidetään keskustelu taas asiallisena. Ite ollut etelä-suomessa kohta 9v alalla, palkka on sellasta 1900e/kk verojen jälkeen. Pyöreesti.

        Eihän sillä määrällä juhlita, mutta liputuksilla, päivystyksillä ja lumihommilla pääsee ihan hyville tienesteille. Jotain 2500e/kk palkkoja voi tienata jotku esimiehet L&T:llä, harvoin nekään pääsee kovin kummosiin summiin. Tietysti se, että sulla on LVI-paperit ja oot jossain kiint.hoito firmassa duunissa PUTKIMIEHENÄ, nii sillon onki ihan eri tienestit.

        Mutta pojat pojat, ei se vaihtamalla parane ;) Hyvää kevättä kaikille kanssaluutijoille!

        Onko huoltomiehillä on työsuhdeautoja käytössä . Vaikuttaako tämä palkkaan.
        Paljonko on realistinen palkka kk ennen veroja.Päivystyksellä ja liputuksilla.


    • SuppoTaalasmaaa

      suoraan ammattikoulusta valmistuneena noin 10.15€/h päivystys liputus. Toimeen tulee kyllä, työ sinänsä lepiä, mutta tosiaan eipä sillä palkalla juhlita.

      • anonyym1

        työn määräkin varmaan aikalailla vaihtelee puljun mukkaan. tasokkaasti yritetään hoitaa suonet pullottaen, tyhmä mie kai duunari oon kun stressiä otan.

        12,90e/t päivystys yms.
        kyllähän ne jotkut isojen virmojen pojat pk-seudulla saa viittätoistakin.


      • ai vettä katosta
        anonyym1 kirjoitti:

        työn määräkin varmaan aikalailla vaihtelee puljun mukkaan. tasokkaasti yritetään hoitaa suonet pullottaen, tyhmä mie kai duunari oon kun stressiä otan.

        12,90e/t päivystys yms.
        kyllähän ne jotkut isojen virmojen pojat pk-seudulla saa viittätoistakin.

        niin.. On kiinteistönhoitajia ja kiinteistönhoitajia. Työnkuva- ja palkkaus on tottakai aivan erilainen esimerkiksi asuin- ja teollisuuskiinteistöjä hoitavilla. Palkka tehtävien mukaan, en valita vaikka raskasta on.


    • agehks

      1900 brutto / kk Etelä-suomessa. ilman mitään lisiä.

      Erikseen on tietysti ylityöt, päivystykset ja liputukset.

      2500 on mahdollinen, jos sulla on joku lisätutkinto (sähkö tai LVI) mutta aika nihkeetä on...

      • Jeze848392

        Kiinteistöalalla on matalapalkkaus johtuen yksinkertaisesti siitä seikasta, että asiakkaina ovat taloyhtiöt. Jos palkat nousisivat samalle tasolle kuin esim. tehdastyössä niin tarkoittaisi se luultavasti sitä työt loppuisivat osasta kiinteistöistä koska kiinteistönhuollon teettäminen ulkopuolisella tulisi niin kalliiksia ja vaikuttaisi siinä määriin asumiskuluihin, että taloyhtiöissä haettaisiin muita ratkaisuja.


      • matson.
        Jeze848392 kirjoitti:

        Kiinteistöalalla on matalapalkkaus johtuen yksinkertaisesti siitä seikasta, että asiakkaina ovat taloyhtiöt. Jos palkat nousisivat samalle tasolle kuin esim. tehdastyössä niin tarkoittaisi se luultavasti sitä työt loppuisivat osasta kiinteistöistä koska kiinteistönhuollon teettäminen ulkopuolisella tulisi niin kalliiksia ja vaikuttaisi siinä määriin asumiskuluihin, että taloyhtiöissä haettaisiin muita ratkaisuja.

        ja tulot siinä 10.000e kk

        Tosin rahaa tulee omilta asiakkailta, joita ovat yksinäiset naiset.
        Niitä riittää kerrostaloissa ja rahaa tulee.
        Kiinteistö työt tehdään siinä sivussa.


        Isi tulee kone piiloon


    • Lahti-city

      Minä tienaan kuukaudessa 2378,88€. Olen 32-vuotias ja ollut allalla (samassa yhtiössä) alle 4-vuotta. Teen töitä 7,5h päivässä viitenä päivänä viikossa. Viikonloput vapaat ja vuoro on aina aamusta (ei ilta töitä - ever) That's it :)

      • Hyvä duuni.

        Itsellä kk palkka brutto 2432e..päivystyksestä liksa nousee 1000e ja ylöspäin riippuen keikkamäärästä..parhaimmillaan viikon aikana on päivystyslähtöjä tullut 70kpl..

        mut hei ei toi päivystys liksa tule ilmatteeksi..juokse aamuyöstä avaamassa ovia,yms..


    • helsinkii

      tuntipalkka 14 e/h. Siis toimin pikkupomona eli ns. kymppinä huoltopuolella. Kuukausipalkka ilman lisiä n. 2300 euroa. Työpäivät 8-16, ma-pe, eikä tartte tehdä päivystyksiä. Amiskoulun olen käynyt ja ikää 26 v.

    • palkkani

      Toimenkuva: kiinteistöjen sisä- ja ulkotyöt (poislukien auraus koneella)
      Kokemusta: 2,5 vuotta, ei koulutusta.
      Paikkakunta: Tampere
      Palkka: 2000 Eur/kk netto lisät yleensä 300-500eur/kk netto

      • talonmieserkki

        Palkka on ihan syvältä(11,5 euroa/h) nimenomaan työhön nähen, juokse 10 kpl isoja toimisto/koulu kiinteistöjä(ei siis kerrostaloja), käytännössä ehit aamulla kahtella roskia, mittailla pakollises uima-allas vedet, ja tarvittaessa huuhdella ja imuroida allas. loppu päivän teet uusia ja edelliseltä päivältä jääneet keikat. valituksia yllättäen saat kuulla yllättävän vähän. Mutta yritä siinä jossakin vaijheessa tehä niinkö semmoset hommat mitkä ei oo keikkaa eli kaikki ennaltaehkäisevä huolto, suodattimen vaihdot ja huollot koneisiin, lamppukierroksia sun muita mitä voisi tehdä ennenkö asiakkaat kerkeävät edes ilmoittaa. Sitten ku rupeet jotain isompa tekemään niin tietenkin tulee kiire soitto että jossain tulee vettä jostakin, sitten sinne ja hommat jää kesken. Sitten on vielä kaikki remontti miehet jotka soittelee että ovia auki, ja turhat herrat pyörii kahtelemassa kiinteistöjä, Ja tämä kaikki 11,5 euroa tunti, jossa on tientenkin vielä kaikki pekkaskorvaukset ym. saatu poijes ku tehhään 7,5 puolen tunnin päivään.


      • talonmieserkki
        talonmieserkki kirjoitti:

        Palkka on ihan syvältä(11,5 euroa/h) nimenomaan työhön nähen, juokse 10 kpl isoja toimisto/koulu kiinteistöjä(ei siis kerrostaloja), käytännössä ehit aamulla kahtella roskia, mittailla pakollises uima-allas vedet, ja tarvittaessa huuhdella ja imuroida allas. loppu päivän teet uusia ja edelliseltä päivältä jääneet keikat. valituksia yllättäen saat kuulla yllättävän vähän. Mutta yritä siinä jossakin vaijheessa tehä niinkö semmoset hommat mitkä ei oo keikkaa eli kaikki ennaltaehkäisevä huolto, suodattimen vaihdot ja huollot koneisiin, lamppukierroksia sun muita mitä voisi tehdä ennenkö asiakkaat kerkeävät edes ilmoittaa. Sitten ku rupeet jotain isompa tekemään niin tietenkin tulee kiire soitto että jossain tulee vettä jostakin, sitten sinne ja hommat jää kesken. Sitten on vielä kaikki remontti miehet jotka soittelee että ovia auki, ja turhat herrat pyörii kahtelemassa kiinteistöjä, Ja tämä kaikki 11,5 euroa tunti, jossa on tientenkin vielä kaikki pekkaskorvaukset ym. saatu poijes ku tehhään 7,5 puolen tunnin päivään.

        Ja vielä kuutelet pomojen haukut jos on jääny joku asia tekemättä ja puolitiehen. Talonmiestä on aina hyvä syyttää.


    • kiinteistönhoitajill

      Kenen taskuun jää asukkaalle ovenavauksesta maksut - 20 - 50 €? Tilittääkö kiinteistönhoitaja ne työnantajalle vai jääkö ne omaan taskuun pimeänä tulona. En mä vaan ole nähnyt missään ovenavaustuloja kirjanpidossa?
      Onhan se tietysti veetumaista herätä avaamaan ovia aamuyöstä rähisevälle päissään olevalle, osoitteensakin jo unohtaneelle asukkaalle, mutta paljonko niistä saa tuloja päivystyksen yhteydessä? Voiko sitä edes tarkasti kukaan laskea?

      • Huolto itäuusimaa

        Kun olin kiinteistönhoitajana niin itse sai siitä 60 eurosta 50 euroa. 10 euroa meni firman kuluihin. Tämä tietysti verotonta, kuten verohallinto on hyväksynyt. Mitän kuitteja siis ei tarviyse jaella. Koskaan kukaan ei kyllä valittanutkaan hinnasta. Onhan 60 euroa ovenavauksesta aivan alakanttiin. Yleensä avauksia sattui 1-4 viikkoon.
        Päiväsaikaan piti tilittää kaikki firmalle, mutta ei niitä varmaan kaikki tilittänyt.

        Nyt kun oma firma niin veloitan yöaikaan ovenavauksesta 80 euroa. Myös yötyöstä hinta on 90 euroa tunti. Ei todella kiinnostanut silloin ennen tehdä yötyötä 20 eurolla tunti. Nyt maksan työntekijöilleni 45 euroa yötyöstä ja ovenavaukset saavat kokonaan.


      • huolto itäuusimaa
        Huolto itäuusimaa kirjoitti:

        Kun olin kiinteistönhoitajana niin itse sai siitä 60 eurosta 50 euroa. 10 euroa meni firman kuluihin. Tämä tietysti verotonta, kuten verohallinto on hyväksynyt. Mitän kuitteja siis ei tarviyse jaella. Koskaan kukaan ei kyllä valittanutkaan hinnasta. Onhan 60 euroa ovenavauksesta aivan alakanttiin. Yleensä avauksia sattui 1-4 viikkoon.
        Päiväsaikaan piti tilittää kaikki firmalle, mutta ei niitä varmaan kaikki tilittänyt.

        Nyt kun oma firma niin veloitan yöaikaan ovenavauksesta 80 euroa. Myös yötyöstä hinta on 90 euroa tunti. Ei todella kiinnostanut silloin ennen tehdä yötyötä 20 eurolla tunti. Nyt maksan työntekijöilleni 45 euroa yötyöstä ja ovenavaukset saavat kokonaan.

        Entisessä työpaikassa oli taloja 70 ja ovenavauksia yhteensä viikossa kaikilla työntekijöillä 10, suurin osa päivällä. Arvioitu rahamäärä kuukaudessa liikkuu 700 euron paikkeilla.


      • LL
        Huolto itäuusimaa kirjoitti:

        Kun olin kiinteistönhoitajana niin itse sai siitä 60 eurosta 50 euroa. 10 euroa meni firman kuluihin. Tämä tietysti verotonta, kuten verohallinto on hyväksynyt. Mitän kuitteja siis ei tarviyse jaella. Koskaan kukaan ei kyllä valittanutkaan hinnasta. Onhan 60 euroa ovenavauksesta aivan alakanttiin. Yleensä avauksia sattui 1-4 viikkoon.
        Päiväsaikaan piti tilittää kaikki firmalle, mutta ei niitä varmaan kaikki tilittänyt.

        Nyt kun oma firma niin veloitan yöaikaan ovenavauksesta 80 euroa. Myös yötyöstä hinta on 90 euroa tunti. Ei todella kiinnostanut silloin ennen tehdä yötyötä 20 eurolla tunti. Nyt maksan työntekijöilleni 45 euroa yötyöstä ja ovenavaukset saavat kokonaan.

        Ohhoh, olisipa itsellänikin ollut tuollaiset tienestit ovenavauksista. Mutta kun ei, meillä pomo oli pistäny ovenavauksen hinnaksi, oli päivä taikka yö, 30€.


      • riippuuaivanvirmasta

        Toisissa on käytäntönä että ovenavausmaksu tulee suoraan huoltomiehelle ja toisessa taas että rahat pyöritetään huoltoyhtiönkautta ja huoltomies saa "vain" tuntipalkan lisineen ja firmalle jää loput


    • Teemu talkkari

      Kiinteistönhoito hommia keski-suomessa. Aloitin työt eri firmassa 6.78e/tunti ja nyt reilu kolme vuotta uudessa firmassa 10.50e/tunti, tuntuu aika pirun hyvältä!!

      Kaikenkaikkiaan mielestäni mukavaa hommaa..

      T_83

    • kiinthoit70

      Kiinteistönhoitajana Tampereella.
      Palkka brutto 4700 e/kk päivystys 4 viikon välein n.2500 e.
      yht. n.7200 e/kk
      Pärjäilen ihan kivasti...

    • palkoistakeskisuomi

      Meillä päin huoltomiesten palkat olivat 10,84/h autoetu puhelinetu.
      Päivystysvuoroja tuli noin 1 viikko / kk (päivystyksestä maksettiin viikolta 140€ miinus verot palkka lähtöjen mukaan.
      "Erikoisammattimiehet" eli putkimiehet sekä sähkömiehet saivat hieman enemmän palkkaa, eli ei tällä alalla rikastumaan pääse. Toisaalta jos tykkää itsenäisestä ja lepposasta työstä niin suosittelen. Ja kaikki tämä tapahtui kunnallisella puolella.

    • EiVarattuNimi

      Tampereella, 1800 eur/kk (sis. peruspalkka päivystyskorvaus) lisäksi tulee päivystys työt n. 200 - 400eur/kk. Eli normaali palkkalappu näyttää 2000-2200eur/kk bruttona.

      Kokemusta alalta kolme vuotta (ei koulutusta). Alkupalkka oli 9,20eur/h nyt 11,20eur/h.

    • Laulava talonmies.

      Meillä maksetaan niin hyvää palkkaa, että on päälläni kullatut haalarit ja ajossa uuden karhea maserati.

    • jopio

      36000e brutto päivystyksineen, päivystys joka 2. kk

    • jopio

      Edelliseen lisäten vielä 2-3 krt talvessa vkl lumipäivystys sisältyy

    • Pohojanmaalta

      Pohjanmaa

      1500kk brutto päivystys 120€ vk. Alla rakennusalan pt ja nyt suorittamas kiinteistönhoitajan pt.

      Eipä tuolla palkalla paljon juhlita

    • Samaa paskaa eri pkt

      Etelä-Karjalassa 2300ebrutto lisänä päiv.korvaus 240e.Pelkkää tekn.kiint.huoltoa ja talvella tietysti auraus hommat jotka tehdään urakka palkalla.

    • seppo

      Tällä hetkellä 23.04-2012 palkka 11.34/H eli 1792/kk sillä kitkutellaan.Terv Taalasmaan Seppo.

    • haikku

      aika paljon paskaa!!!!

    • mä lähen menee

      3 vuotta alalla, ikää 23, tuntipalkka 13e/h kaikki mahdolliset lisät. Paskaa duuniahan tää on, terapeutista psykologiin tutkinnot pitäis olla kun kuuntelee isännöitsijöiden ja asukkaiden itkua koko ajan.. Alan vaihto edessä!

      • skjte8978

        Kiinteistöhoitajan homma on palveluammattia kuten isännöitsijänkin. Kyllä pitää olla korvaa kuunnellakseen asukkaiden valituksia ja toivomuksia. Isännöitsijät "itkevät" ehkä siitä, ettei huolto-ohjelman mukaisia töitä tehdä kuten on sovittu.


    • luovilainen

      minä olen meijjän kodin kiinteistönhoitaja ja iskä maksaa mulle palkkaa
      olen luovin kiinteistö puolella

    • Vuokralainen202

      Täällä päin huoltomiehille maksetaan vain tietty könttäsumma ja ylitöistä et saa penniäkään ylimmäärästä. Mietityttää vaan et onko laillista touhua teetättää ylityötä jos ei siitä saa enempää rahaa.

    • ex-hm

      paska palkka, paska työ.. onneksi lopetin.

      • Sepi K

        Onhan näissä hommissa paljon sitä luontaisetuakin, ja vielä jotkut maksaakin. Yksinäiset kotirouvat ovat parhaita.


    • esdsdee33

      Njaah, valmistuin viime keväänä kiinteistönhoitajaksi. Nyt oon töissä yksityisellä, töitä on 37,5 viikossa, liksa 1950€/kk. Päivystys ulkoistettu, suhteellisen letkeetä ja vapaata touhua, ei pomotkaan juuri kyttäile. Noin kymmenisen kiinteistöä hoidettavana. Huolehtii vaan että kaikki pelaa ja suorittaa päivittäin tietyt rituaalit, niin ei tarvi hiki hatussa juossa ja iltaisin jaksaa puuhastella omia harrastuksiakin. Oon aikasemmin tehny raksa hommia ja totta niissä tienas reilusti enempi mutta eipä sitä jaksanu sitten muuta tehdä ku röhjätä duunipäivän jälkeen sohvalla ja oottaa apaattisena seuraavaa päivää. Vaikka liksa on nyt paljon huonompi niin elämänlaatu on parantunu, ei tarvi urakalla painaa ja kuunnella vittuilua päivät pitkät paskasissa olosuhteissa.

    • Tyttö1981

      Muutama päivä töitä takana, palkka 11e/h ja 4 viikon välein päivystys josta saa 230e. Ja Helsingissä ollaan. En ole aiemmin toiminut alalla. Pätevyyttä ajattelin jossain vaiheessa hankkia jollain koulutuksilla =D

    • joujouseppo

      Työpaikkakiusattujen unelma duuni paska palkalla

      • vyykio4

        samma häärä..!


    • talotaikuri2

      noin 1600e/kk miinus verot saa meilläpäin... Ei ole aina niin herkkua eikä teidän asukkaiden kannata kadehtia jos huoltomies välillä seisahtaakin teidän tontille tupakkataukoa pitämään tai jotakuta jututtamaan. Päivystyskorvaus on minimissä, 120e/vko, jatkuvaa kyttäilyä, rajoittaa mm.harrastamista. Taloja on paljon ja miehiä vähän, jatkuvasti olisi kiire, ja jos lunta sataa, niin se menee n. 10-12h lumitöissä eikä ehdi muita töitä tekemään(pl.kiireiset), ja sitten asiakkaat soittelee ja pieksää suutaan.. Pomo on sitten taas asia erikseen..

      • talotaikuri2

        Niin ja pekkaspäivät jätetty pois tietysti. 10e ovenavausmaksu, yöllä 20e. Lumipäivystystä ei yllättäen makseta, mutta lähdettävä on, aamuyöllä 2-3 aikaan ylös, ja 12h töissä. Päivystyskorvauksilla ei tosiaan juhlita kun ajatellaan että viikkon ei välttämättä kunnon yöunia saa. Samalla tosiaan tehdään myös lämpökeskuspäivystyksiä. Ja niitä yksinäisiä rouviakaan kun ei ees tapaa, vain joitain vanhuudenhöperöitä jotka kertoo sotajuttuja tms..


    • Rooc

      Paska palkka, Paska työ, mutta menee paskat nyt vähän aikaa väliaikaisena duunina. Mutta jos mahdollista niin ei kyllä kannata sotkeutua kyseisiin hommiin. Itsekkin etsin kovasti kunnon töitä.

    • uusi alelle tulija

      Oon logistiikkaalalla ollut vuosia, nyt koipi ei kestä pomppimista, Kiinteistöhuoltomiehen työt kiehtoo, miten alalle kannattaa hakeutua, onko ainut vaihtoehto kouluun vai oppisopimuksen kautta, miten palkkaus menee aloittajalle? miten pekkaset yms...
      iso kiittos jeesanneille!

      • turun tarinakerho

        riippuu aika paljon missä asustelet, mutta yleisesti ottaen kaupunki/kaupungin firmat on helpoin paikka päästä sisään alalle.

        Palkkaus menee, kuten yläpuolelta näkee, miten sattuu. TES minimi palvelulaitosten (kaupunkien firmat) puolella on jotain 1900€/kk, jota nyt harvemmin uusille ainakaan maksetaan. Pekkasia ei ainakaan meillä käytännössä ole, vaan tehdään lyhennettyä työviikkoa (ma-ke 7-15.30, to 7-14.45, pe 7-14.30). Ittellä vuosi takana kaupungin firmassa, tuntipalkka 10,60€ kun ammattitutkinto on kesken.

        Koulusta sen verran et jos se ruuvari ei näytä huipputekniseltä aseelta sun käsissä, niin toi perustutkinto kannattaa jättää väliin, jos vaan työnantaja/koulu hyväksyy. Paras tapa edetä on hommata tuo tutkinto ja sitten kattella jos ruoho olisi muualla vihreempää. Ittellä toimii ainakin, nyt jo sovittu siirtyminen yksityiselle kun paperi kourassa, tekemään erikoisammattitutkintoa kymppinä.

        Ala nousee vielä palkkakuopasta, kun tajutaan että ei perkele, meiltähän jäi eläkkeelle 60% äijistä! Ja tämä siis muutaman vuoden päästä edessä.


    • tämänpäiväntalonmies

      Itsellä peruspalkka 1965€/KK, pari vuotta työkokemusta alan perustutkinto. Meillä ei ole päivystysvalmiutta, mutta joinain kuukausina tulee sellainen roskakierros vkloppuisin joka sisältää vanhainkotien ja tiettyjen palvelutalojen ulkoalueitten siistimisen ym. pikkujuttuja, sekä liputus rinki myös. Parhaillaan palkka on ollut tuo reilu 2500€/KK suhteellisen keveellä duunilla. Edes talvella vaikka lunta tulis taivaan täydeltä ei tarvitse tehdä ylitöitä, vaan jos hommat jää kesken niin jatketaan seuraavana päivänä. Työ viikko on noin 38h. Paikkakunta on Pk-seutu.

    • jeffer

      - ei tutkintoa
      - kokemusta yli 10v
      - perus 2500
      - päivystys 170 / kk
      - ylitöistä extraa

      ei kovin huonosti mun mielestäni

      Työnantaja yksi isoista

    • khtm

      Paska palkka, ja vielä paskempi duuni. Jos muuta löytäsin niin heti lähtisin. mutta ei sitä vissiin muuhan kelepaa. Ollaan niin niin juoksupoikaa kyl tuossa hommassa ei mittään järkee.

    • näin on

      Jos naisen alin mahdollinen ammatti on siivooja, niin miesten puolella se on kiinteistönhoitaja.

    • huoltomies3

      Isot yksityiset firmat kusettaa, jollei työntekijä ole skarppina. Toisaalta, jos on liian skarppina, tulee kenkää. Itse olen teknisenä huoltomiehenä kaupungilla ja peruspalkka nykyään reilut 2000 brutto. Aloittaessa 5v sitten oli tietysti hiukan pienempi. Teen kyllä tarvittaessa ns. perus kiinteistönhoitajan töitäkin, sairastuuraukset yms. Päivystysten ja muiden ylitöiden kanssa pyörii brutto 3000 hujakoilla. Talven lumityöt nostaa sitten taas 4000, jos hyvin käy. Ehtii nukkua sitten eläkkeellä.

    • 6700e kuussa

      Täällä köyhät kinaa "palkoista" ei hellan jestas..

      • ex-huoltomies

        Kyllähän kiinteistöhoutajan hommissa pääsee ihan hyville palkoille, jos päivystää ja liputtaa.. Itse tein Tampereella 07-10 niitä hommia ja kyllä nettopalkka oli keskimäärin 2500-3000e, kunhan päivysti ja viitsi liputtaa oven avauksista sai viikon päivystyksestä käteen jopa 250e palkan päälle.. Eräässä isommalle konsernille myydyssä firmassa olin töissä..


    • jewkwni

      Paskat palakat ja siitä johtuen talonmiehissä on monenlaista pösilöö ja yksinkertaista kaveria. Sitten jos oot jostaki syystä normaali kaverina eksynyt talonmieheksi niin se ei näy edes palkassa.

    • Toimeen tulee

      Riippuen talven lumitöiden määrästä 40-50k vuodessa brutto. 5 vuotta alalla Helsingissä ja nykyään pääasiassa teknisen huollon puolella.

    • pätevät saa

      6v alalla netto 2200€ sisätöitä vain eikä päivystystä pekkaset.
      Vaikuttaa todella paljon palkkaan, että oletko asuinkiinteistöpuolella vaiko liikekiinteistöpuolella. Osaamisesta myös paljon kiinni! Tottakai vaikuttaa paljon palkkaan, että oletko pätevä kiinteistöautomaatiossa, lvi-töissä ja ymmärrät kiinteistötekniset prosessit ja yms...vai osaatko pitää lakaisuharjaa kädessäsi oikeinpäin ja pystyt päättelemään parissa tunnissa että loisteputki ei sovikkaan halogenin tilalle.

    • Monet puhuu Paskaa

      taitaa olla miehestä kiinni.
      tälläkin alalla on niin montaa yrittäjää. ja jopa jotku ulkotyöntekijätkin kutsuvat itseään kiinteistönhoitajaksi..
      Itelläni alan perustutkinto ja peruspalkka 2300€ kuussa. siihen päivystys 5viikonvälein noin 700-1000€ riippuen tunneista..
      olen pärjäillyt vaikka paremminkin vois tienata, jopa tälläkin alalla..

    • Tämä itsellä

      Itse toimin pääkaupunkiseudulla isommassa kiinteistöhuolto yrityksessä. Perus palkka on 1834€, mutta kaikkine ylitöineen tämän vuoden keskimääräinen kuukausiansio on ollut 2750€. Pitää tietenkin ottaa huomioon että kerran kuukaudessa päivystys ja nuorena perheettömänä heppuna tulee painettua kaikki mahdolliset ylityöt.

    • onnekas

      Palkoista en tiedä, mutta googletin huoltomies avautuu blogin ja sieltä saa jonkinlaista kuvaa kyseisestä työstä.

      • fghjkl

        Kyseinen huoltomies olisi itse huollon tarpeessa, ei tuollainen ylimielisyys asiakkaita kohtaan ole hyvä. Selvästikin jotain patoutumia kaverille kertynyt, saa nähdä milloin alkaa huutaa pää punaisena asiakkaille, jos erehtyvät kyselemään tyhmiä tms.


    • pimpeli1

      homojen hommaa ja paskaa palkkaa!!!

      • huoltomeex

        pimpeli 1 onkin nimerkistä päätellen vähän neiti tai holkersson


    • mkp1

      Itse olen pohjois-suomessa kiint.hoit. suuremmassa firmassa. Itsellä ei työhön liity ollenkaan kerrostaloja yms. asuintaloja vaan ovat ostoskeskuksia sekä erinlaisia liikkeitä. Perus tuntiliksa on 13.5€/h ja teen 8-9h päiviä. Kerran kk on 1vko:n päivystysvuoro.

    • OyAb

      Siitä linkki

      http://www.pam.fi/fi/tyo/palkat/Palkkataulukot/Kiinteistöpalvelualan palkat 1.1.2013.pdf

      Ylläolevilla liksoilla ei taida saada valkoisia ihmisiä töihin. Vaikkakin tulee maksettua palkkaa avokätisemmin, niin liitot sanelevat palkankorotusprosentit eli käytännössä määräävät paljonko enemmän rahaa työntekijälle pitää kuukaudessa antaa. Jotkut sen ansaitsevat, valtaosa ei. Tämän päälle veli verottajahan haluaa omansa eli korotusprosentti ei jää vaan siihen liiton vaatimaan korotukseen vaan verottaja, eläkevakuutusyhtiö ym. sivukulugeneraattorit nostavat kokonaishintaa sillai että peli on kohta puhallettava poikki hyvänkin duunarin kohdalla ja koettaa vedota milloin mihinkin tuotannollis ja taloudellisperäisiin syihin ja antaa kavereiden mennä ja kalastaa siinä sivulla uusia duunareita ja aloittaa liksat mahd alhaalta. Pelurit jaksaa käyttää vielä systeemiä hyväkseen ja onkia työllistettäviä miltei ilmaiseksi töihin. Se minkä sinäkin saat bruttona joutuu työnantajaparkasi keksimään jostakin laskutettavaksi tuplana ja sen päälle vielä neljännes lisää alveja. Tässä kohtaa työnantajasi harjoittaa vielä hyväntekeväisyyttä eli siitä ei montaa ropoa vielä jää sinun työvaatteisiin, työkaluihin, autoon tai muutenkaan firman pyörittämiseen. Muista että jostain syystä suomeen on saatu maan tavaksi maksaa 13 kk palkkaa 10 kk työstä. Minä en pysty järjellä perustelemaan miksi työntekijälle tulisi maksaa poissaolosta.

    • Thyuhy

      Kyllä täällä pohjoisessa ainakin tienaa.
      Palkka ei ole 10v kokemuksella kuin 1300€/kk mutta suuressa firmassakin ohjastetaan pitämään ovenavaus rahat itsellä eikä niitä tarvitse mihinkään ilmoitella, parhaalla viikolla tienasin melkein 600€ pimeää fyffeä.

      Sitten tietty koneylityöt ylityömäärät on kolme kertaa yli laittoman mutta maksun saa taas kerran pimeänä, tavarana firman piikkiin tai bensana.

      Nää aluksi kummastutti mutta kun johto niitä tarjoaa avoimesti tunnetussa isossa firmassa niin tartuinpa tarjoukseen.

      Hyvä systeemi, verotuksessa näkyy että tienaan vähän.
      Todellisuudessa rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

      • isännöitsijä.

        Saisipa isännöitsijäkin jostain rahaa pimeästi.

        Pitääkö pyytää jatkossa kokouspalkkiot osakkailta käteisellä ja ilman kuittia?


    • isäntä

      minä saan urakoitsijoilta pimeää rahaa, siitä isännät elää. jos et tienny olet kai uusi?

      • Pekkasmatti

        Pekkasia ei enää ole, juuri missään kiint.hoitoalalla. 37,5h/työvko yleensä eli 7,5h työpv.


    • Anonyymi

      Brutto 2700€/kk turku, 15v olen ollut alalla mutta en saman työnantajan palveluksessa. Talvikausina tienaa paljon enemmän koska auraan lunta.

    • Anonyymi

      2700kk brutto työkokemusta 4kk vuoden kestänyt perustutkinto. Isossa firmassa Helsingissä olen töissä

      • Anonyymi

        Finlexissä nuo työehtosopimukset on luettavissa palkkataulukoineen ja lisineen.


    • Anonyymi

      kaupan alan B2 työehtosopimuksen mukainen 11,73 – 13,34€/h pitääkö paikkansa vanhempi jonkin verran kokemsuta omaava kiinteistönhoitaja välisuomessa?

    • Anonyymi

      Itse kuntaalalla (yhtymä) ja palkka n.2400€ brutto. Tosin tuo on ns. maksimipalkka jossa jo kaikki mahdolliset lisät! Pitää huomioida myös se että päivätyö ja pääosin saa itse päättää päiviensä työnkuvan! Ei juurikaan ylimääräisiä tunteja tai ylitöitä ja käytössä liukuma mikä on erittäin hyvä juttu varsinkin talvella kun lunta on tupruttanut all night longgi! Alana todella mielenkiintoinen ja monipuolinen pitää osata niin putkimiehen töitä,lukkohommia , Iv koneet kun myös normaalit pihatyöt👍. Terveisin Talonmiäs

    • Anonyymi

      Kokkolassa kaupungin laitosmiehenä 2v töissä 2159 prutto

    • Anonyymi

      Tampereella sain toisesta firmasta 2400e/kk ja toinen tarjosi 1900e/kk. Palkat alkavat olemaan orjatyötä nykypäivänä kun allen tessin uskaltavat tarjota.

      • Anonyymi

        Alle 3 ei kai kannata mennä


    • Anonyymi

      2700e/kk brutto. Ylitöineen reilu 40000e vuoteen.

      • Anonyymi

        Työvoimapula siksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe