Onko marketeissa, HobbyHalleissa ja vastaavissa paikoissa myytävät pyörät niin huonolaatuisia kuin väitetään? Että eivät kestäisi edes siistiä käyttöä kuin muutamia kilometrejä... Polkimet katkeilevat, vanteet leviää alle, etuhaarukka pettää ja mitä kaikkea huhuja sitä on kuullutkaan (pyöräkauppiailta).
Pitäisi ostaa väliaikaisratkaisuksi kohtuullisen tukeva pyörä, mutta rahaa on käytettävissä aika vähän. Uusi halpa pyörä vai parempimerkkinen käytetty?
Miten esimerkiksi pitäisi suhtautua Scott-marketpyörään, jolle on ilmoitettu ovh:ksi 450e (myydään nyt kolmella sadalla) ja jolle on ilmoitettu osiksi Alloy-alumiinirunko, Rigid- etuhaarukka, Shimano Altus CT95/21V -takavaihtaja ja Araya PM645-vanteet? Jarrut tais olla myös Shimanon.
Halpapyörät
36
21380
Vastaukset
- Nakamura
Kyllä ne marketti-scotit voi jättää aivan kauppaan, niiden käyttöarvo ei ole edes sen 300€ arvoinen (jarrut ala-arvoiset,vaihteet shimanon halvinta eli ei toimi luotettavasti ja tarvitsee jatkuvaa säätöä, runko painava möhkäle ja etuhaarukka täysin toimimaton kengurukeppi joten jäykkä on parempi). Jos pitää saada halvalla, niin käytetty vaihteeton peruspyörä alle niin ei tarvitse alkaa ruuvailemaan vaihteita ja painon voi korvata voimalla.
- markettipyöräilijä
No tuo nyt on ihan täyttä puppua!
On totta että halvassa pyörässä on halvat osat, jotka on tehty halvoista komponeneteista. Tämän vuoksi ne eivät kestä (rajua) käyttöä yhtä pitkään kuin paremmat osat - mutta ei se hinta tee osista parempia!
Jos ajat pyörällä vain lyhyehköä työmatkaa, niin 300€ pyörä on täydellinen ratkaisu siihen. Se kestää varmasti pari vuotta. Sen jälkeen luultavasti jarrut, vaihteet, laakerit alkavat olla loppu tai jopa niin kuluneet että niitä ei voi korjata. Sitten eikun kauppaan ja ostamaan se "parempi" osa tilalle.
Ja säännöllisillä huolloilla pitää halvankin pyörän ajokunnossa pitkään. - Oss
markettipyöräilijä kirjoitti:
No tuo nyt on ihan täyttä puppua!
On totta että halvassa pyörässä on halvat osat, jotka on tehty halvoista komponeneteista. Tämän vuoksi ne eivät kestä (rajua) käyttöä yhtä pitkään kuin paremmat osat - mutta ei se hinta tee osista parempia!
Jos ajat pyörällä vain lyhyehköä työmatkaa, niin 300€ pyörä on täydellinen ratkaisu siihen. Se kestää varmasti pari vuotta. Sen jälkeen luultavasti jarrut, vaihteet, laakerit alkavat olla loppu tai jopa niin kuluneet että niitä ei voi korjata. Sitten eikun kauppaan ja ostamaan se "parempi" osa tilalle.
Ja säännöllisillä huolloilla pitää halvankin pyörän ajokunnossa pitkään.Joo, pöhöpöhö puhuu asiaa. Riippuu tietysti tarpeesta.
15 km viikossa asfalttia pitkin rauhallisella vauhdilla on ihan eri asia kuin 15 tuntia viikossa rajuilla metsäpoluilla.
Samoin eri asia fillarille on 100-kiloinen äijä, pakkarilla työkalut ja hurja vauhti, kuin 55-kiloinen nainen ja rauhallinen vauhti.
Mun kalliimpi pyörä maksoi 1590 euroa, olisin ostanut kalliimmankin, mutta tämäkin teki minun säästöihini merkittävän loven.
Ajan niin paljon, että halpa ei varmaan kestäisi ja haluan nauttia aika hyvistä vaihteista,m hiilikuituetuhaarukasta, hyvästä satulasta ja keveästä, alumiinirunkoisesta maantiepyörästä.
Minun pyöräni ei olisi hyvä valinta kaikille. - Pyöräilijä.
Oss kirjoitti:
Joo, pöhöpöhö puhuu asiaa. Riippuu tietysti tarpeesta.
15 km viikossa asfalttia pitkin rauhallisella vauhdilla on ihan eri asia kuin 15 tuntia viikossa rajuilla metsäpoluilla.
Samoin eri asia fillarille on 100-kiloinen äijä, pakkarilla työkalut ja hurja vauhti, kuin 55-kiloinen nainen ja rauhallinen vauhti.
Mun kalliimpi pyörä maksoi 1590 euroa, olisin ostanut kalliimmankin, mutta tämäkin teki minun säästöihini merkittävän loven.
Ajan niin paljon, että halpa ei varmaan kestäisi ja haluan nauttia aika hyvistä vaihteista,m hiilikuituetuhaarukasta, hyvästä satulasta ja keveästä, alumiinirunkoisesta maantiepyörästä.
Minun pyöräni ei olisi hyvä valinta kaikille.Insera travellette on mulle ainakin passeli. Poljen päivässä n.50km 5xviikossa eli tekee n.250km viikossa. Pyörä alkaa välillä nitistä lisään kettingeihin vähän Erceetä ni toimii taas. Vauhtini on aika kova matkalla jää taakseni muutamia 2000euron pyörän ja trendi ajovarusteiden käyttäjiä. Ohi ei oo vielä kukaan tullut :). Joutuu ehkä paljon enemmän tekemään töitä. Mut ei haittaa kunto kasvaa 3x enemmän kun kaalliiden pyörien omistajilla :). Seuraavaksi ajttelin lähteä Triatloonia kokeilemaan. Ja allani tietty Insera :). Uinnissa ja juoksussa täytyy tehdä iso ero kilpailijoihin.
- Jeps
Oss kirjoitti:
Joo, pöhöpöhö puhuu asiaa. Riippuu tietysti tarpeesta.
15 km viikossa asfalttia pitkin rauhallisella vauhdilla on ihan eri asia kuin 15 tuntia viikossa rajuilla metsäpoluilla.
Samoin eri asia fillarille on 100-kiloinen äijä, pakkarilla työkalut ja hurja vauhti, kuin 55-kiloinen nainen ja rauhallinen vauhti.
Mun kalliimpi pyörä maksoi 1590 euroa, olisin ostanut kalliimmankin, mutta tämäkin teki minun säästöihini merkittävän loven.
Ajan niin paljon, että halpa ei varmaan kestäisi ja haluan nauttia aika hyvistä vaihteista,m hiilikuituetuhaarukasta, hyvästä satulasta ja keveästä, alumiinirunkoisesta maantiepyörästä.
Minun pyöräni ei olisi hyvä valinta kaikille....kolmivaihteinen Nopsa Picnic vm. -87. Poljen n. 10 km päivässä. Hyvin on pelannut, juuri muuta ei ole tehty kuin vaihteita säädetty ja öljyä lisätty ketjuihin. Tosin pyörää ei ole oikeasti käytetty kuin n. viitisen vuotta...
- MTB
Kyllä tästä sitten jaksetaan jauhaa... Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa kulkuvälinettä, joka kestää pari vuotta. Itse ostaisin sellaisen , joka kestää vähintään 10 vuotta. Tällä hetkellä mulla on kaksi pyörää: harrastuspyöränä täysjousto maasturi jolla on hintaa sellaiset 1500€ ja kalja/kaupunkipyöränä vanha (käytettynä ostin) tunturi maasturi. Kyllä suosittelen että jos haluaa halvalla fillarin niin ostaa jonkun käytetyn merkkipyörän. Vaikka sitten sellainen Tunturi. Se ainakin kestää.
Sitten vielä että tänä kesänä olisi tarkoitus hakea mummolasta 70 vuotta vanha Crescent ja entisöidä se. Pyörä on todellakin niin vanha ja edelleen hyvässä kunnossa. Varmaan maksanut aikoinaan omaisuuden, mutta kestävätkö Halpapyörät niin pitkään???- Höpöä
Kestää. Marketista ostettu 15 vuotta sitten, maksoi 600 mk, 21 vaihdetta toimii edelleen moitteetta, ei öljytty tai hulettu juuri koskaan, yhteensä tuona aikana 4 kumirikkoa. Työmatka 10 km suuntaansa, poljettu kesäisin suuntaansa. En helvetti työmatkapyörästä IKINÄ maksaisi 1500 euroa! Sillä saata aika monta halvempaa tilalle jos menee rikki.
- Vihdoinkin...
Höpöä kirjoitti:
Kestää. Marketista ostettu 15 vuotta sitten, maksoi 600 mk, 21 vaihdetta toimii edelleen moitteetta, ei öljytty tai hulettu juuri koskaan, yhteensä tuona aikana 4 kumirikkoa. Työmatka 10 km suuntaansa, poljettu kesäisin suuntaansa. En helvetti työmatkapyörästä IKINÄ maksaisi 1500 euroa! Sillä saata aika monta halvempaa tilalle jos menee rikki.
...onhan täällä sentään "tavallisiakin" ihmisiä, eikä vain noita himopyöräilijöitä.....
- Tanja
Vihdoinkin... kirjoitti:
...onhan täällä sentään "tavallisiakin" ihmisiä, eikä vain noita himopyöräilijöitä.....
Vaikka laatupyörä rullaisi paremmin, niin silti laitan etusijalle sen, että pyörän voi jättää minne haluaa, eikä tarvitse pelätä varkaita (ei ole mun pyörä varkaille kelvannut, vaikka on ollut paljon yöaikaan Helsingin keskustassa). Tämä seikka lisää hyötypyöräilyä kummasti.
- pjotr
itse ostanut kaksi pyörää kyseisestä paikasta lähinnä työmatkoja varten.tulee siinä ohessa päivän kuntoilut.ensimmäinen oli halvin mahdollinen ns. "citymaastopyörä)
pyörä kesti yhden talven ja sen jälkeen oikeastaan käyttökelvoton.pinnat katkeili,laakerit pask.., vaihteisto hajalla (shim. TY30 taisi olla),vaijerit hajalla.
toinen samasta paikasta(Peugeot hybridi).ei taida koko merkkiä enää ainakaan suomesta löytyä.kestänyt nyt 3 talvea ja reilut 20000km.ajan säällä kun säällä.-30c ollut pahimmillaan ja kura on roiskunut.ovh. taisi olla 500euroa.pyörä toimii vieläkin hyvin mitä nyt kuluvia osia vaihdettu(lähinnä ketjut ja rattaat).vanteet vieläkin(ridiga)täysin priimat ilman että pinnoja olisin kertaakaan kiristellyt tai uusinut.shim. Acera/c 101 vaihteet myös kestänyt.kaikki vaijerit vielä alkuperäiset.
että kyllä tuollaisellakin pärjää. - työmatkatoveri
"Miten esimerkiksi pitäisi suhtautua Scott-marketpyörään, jolle on ilmoitettu ovh:ksi 450e (myydään nyt kolmella sadalla) ja jolle on ilmoitettu osiksi Alloy-alumiinirunko, Rigid- etuhaarukka, Shimano Altus CT95/21V -takavaihtaja ja Araya PM645-vanteet? Jarrut tais olla myös Shimanon."
Osta mieluummin teräsrunkoinen, jossa on paremmat vaihtajat. Noissa shimanon A:lla alkavissa on liikaa muovia, eivät pysy pitkään säädöissään. Eikä mitään joustohaarukoita tuossa hintaluokassa, niistä ei oo ku riesaa.
ps. Shimano tekee mailman halvimmat ja huonoimmat polkupyörän komponentit, eli se ei ole mikään myyntivaltti. Toiki tekee hyviäkin, mutta se näkyy sitten hinnassa.- Jani
Moi! Mun nykyinen pyörä on 2000 eur maksava
Trek 4900 disc! ostin 96 vuonna Intersportista
Scott Bandera 21v maastopyörän..ei ollut joustohaarukoita vielä..silloin olin n.13 vuotias
ja pyörässä oli jatkuvasti vikoja..satula hajosi jo 3 päivän käytön jälkeen,tosin ajoin kyllä aikas rankasti..2,5 vuoden iässä jatkuvan keulimisen ja siitä aiheutuvasta tärähdyksestä
etuhaarukka väsyi ja katkesi..no runkotakuu oli 5 vuotta ja sain sen maahantuojalla takuukorjaukseen..mutta jatkuvan epäluotettavuuden seurauksena vittuunnuin koko tuotteeseen (pyöräksi sitä ei voi sanoa) ja paloitteilin koko pyörän taloyhtiön roskakoriin ja rungon Tampereen näsijärven pohjaan!! Nyt on ollu 3vuotta laadukas maastopyörä alla,kaikki toimii,hyvä joustokeula,vaihtee pelaa,kunhan rasvaa ketjuja ja säätää vaihteiston..jo kolme vuotta rankkaa keulintaa eikä keula näytä väsymisen merkkejä ja aluruonko on kevyt ja laadukas!! mitä tästä opimme? köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa!!! - Huomautus!
Jani kirjoitti:
Moi! Mun nykyinen pyörä on 2000 eur maksava
Trek 4900 disc! ostin 96 vuonna Intersportista
Scott Bandera 21v maastopyörän..ei ollut joustohaarukoita vielä..silloin olin n.13 vuotias
ja pyörässä oli jatkuvasti vikoja..satula hajosi jo 3 päivän käytön jälkeen,tosin ajoin kyllä aikas rankasti..2,5 vuoden iässä jatkuvan keulimisen ja siitä aiheutuvasta tärähdyksestä
etuhaarukka väsyi ja katkesi..no runkotakuu oli 5 vuotta ja sain sen maahantuojalla takuukorjaukseen..mutta jatkuvan epäluotettavuuden seurauksena vittuunnuin koko tuotteeseen (pyöräksi sitä ei voi sanoa) ja paloitteilin koko pyörän taloyhtiön roskakoriin ja rungon Tampereen näsijärven pohjaan!! Nyt on ollu 3vuotta laadukas maastopyörä alla,kaikki toimii,hyvä joustokeula,vaihtee pelaa,kunhan rasvaa ketjuja ja säätää vaihteiston..jo kolme vuotta rankkaa keulintaa eikä keula näytä väsymisen merkkejä ja aluruonko on kevyt ja laadukas!! mitä tästä opimme? köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa!!!Niitä runkoja EI KYLVETÄ JÄRVIIN/JOKIIN!!!? ON NIILLE PAREMPIAKIN PAIKKOJA! HIENOA ET PÄÄSIT KUITENKIN EROON KYS. PYÖRÄSTÄ, ;)
- Börje 321
Rigid on englantia ja voidaan kääntää kiinteäksi/jäykäksi. Kiitos! Ja koulunpenkille siitä.
- Tanja
Ostin 7 vuotta sitten Citymarkerista maastopyörän (DBS), joka maksoi 250 euroa muistaakseni. Pyörällä olen ajellut noin 5000 kilometria ja mitään ei ole tarvinnut jarrupaloja ja sisäkumeja lukuunottamatta vaihtaa. Vaihteet ovat kestäneet käsittämättömän hyvin.
Että se on aika tuurista kiinni halvemman tai keski hintaluokan pyörissä, että mitä saa.- Hei!
Eihän DBS ole halpamerkki...mulla oli pentuna DBS, hiton hyvä pyörä!
- Tanja
Hei! kirjoitti:
Eihän DBS ole halpamerkki...mulla oli pentuna DBS, hiton hyvä pyörä!
Ehkei DBS ole halpamerkki, mutta marketista ostettu joka tapauksessa, eikä toi 250 euroa minusta kovin paljoa ole. Eli marketti mikä markettipyörä:)
- Siis.....
Tanja kirjoitti:
Ehkei DBS ole halpamerkki, mutta marketista ostettu joka tapauksessa, eikä toi 250 euroa minusta kovin paljoa ole. Eli marketti mikä markettipyörä:)
...en oikein ymmärrä...Onko tämä taas sitä kuuluisaa naisen logiikkaa? Aivan kuin kaikki marketeissa myytävät tavarat olisivat sekundaa? Markettipyörä ja
merkkipyörä on kaksi eri asiaa. Markettipyörä on oudon merkkinen rihveli, valmistusmaana mikä lie Ping Pong, DBS taas on laatupyörä Norjasta.
ÄÄGH! Kyllä mä ostaisin merkkipyörän mieluummin marketista kuin erikoisliikkeestä, jos halvalla saa! - ...
Siis..... kirjoitti:
...en oikein ymmärrä...Onko tämä taas sitä kuuluisaa naisen logiikkaa? Aivan kuin kaikki marketeissa myytävät tavarat olisivat sekundaa? Markettipyörä ja
merkkipyörä on kaksi eri asiaa. Markettipyörä on oudon merkkinen rihveli, valmistusmaana mikä lie Ping Pong, DBS taas on laatupyörä Norjasta.
ÄÄGH! Kyllä mä ostaisin merkkipyörän mieluummin marketista kuin erikoisliikkeestä, jos halvalla saa!Sehän on se Den Beste Sykkel på norsk.
Ja poljen sillä edelleen, olen polkenut varmaan satoja kertoja huopalahdentieltä malmin lentokentälle.
Reissuja hankoon.
Ja kerran kun oli kaunis päivä niin ensin poljin hyvinkäälle ja sieltä porvooseen ja takaisn helsinkiin matkaa kertyi 180 kilometriä.
Paljon olen kulkenut myös Kangasalan ja Tampereen väliä, kesällä päivittäin työmatkoja. Hyvin usein myös Kangasalan ja Pälkäneen väliä.
Pyörässäni on myös sivulaukut joihinka olen usein lastannut kaupasta ostamani viikon ruoka määrän. Hintaa ostoksille kertyyy noin 50-70€.
Mitäkö on mennyt tähän mennessä rikki
tässä lista:
kahdesti yksi pinna poikki takavanteesta. jotka luonnollisesti olen vaihtanut uuteen.
Takarenkaan ulko ja sisäkumi on kerran vaihdettu.
Etu rengas on edelleen alkuperäinen.
Yhden kerran rasvoja vaihtaessani laakereihin löysin viallisen laakerin, kahden laakerin välinen kannas oli murtunut. Muistaakseni sekin oli etupyörästä. Vuoden tai parin välein olen purkanut laakerit ja puhdistanut sekä uudelleen voidellut.
Ainii se pyörän merkki:
28" vaihteeton helkama Oiva.
Samanlaisella pyörällä Pentti Linkola on kiertänyt suomen maakunnat läpi. Ja kerran 30-asteen pakkasessa takavanne meni lähtiessä solmuun.
mutte se on jo kokonaan toinen juttu.- kiljusankko
ostin ite citymarketista radical scott 240 ja on kestänyt vaikka kuinka. olen keulinut sillä ja hypänyt noin 2 m eikä ole mennyt miksikään.
- mumpeli2367
Sitten sellasta että kuinka kallis (tai halpa) pyörä kestää keulintaa ettei rupee etupää klappaamaan ja ettei vanteet mee solmuu?
- Halpa On kans Hyvä
Hyppiminen on asiaa ja keuliminen homojen homma. Oon huomannu että bilteman ja citymarketin pyörillä hyppii ja keulii vaikka kuinka paljon eikä mee mikskää bilteman pyörästä kerran vaihettu ketju ja vaihtaja (jäi hypyssä pinnojen väliin) Citymarketin pyörässä vaihettu kerran jarrupalat kerran takakumi ja kerran vaihtaja ja kaiikki osat kestäny yli 2v ja silti ehjiä Sanon vaa et halvallaki saa laatua...
- semmosta nakamuralla
itellä alla nakamura radical 26" cittarista ostettu makso 250e hypitty ja keulittuu tulee lähes joka päivä ja voin sanoo että etuhaarukka on ihan paska. Jarrupalat ja polkimet oli valmiina ihan paskat ja piti heti vaihtaa.
- semmosta nakamuralla
itellä alla nakamura radical 26" cittarista ostettu makso 250e hypitty ja keulittuu tulee lähes joka päivä ja voin sanoo että etuhaarukka on ihan paska. Jarrupalat ja polkimet oli valmiina ihan paskat ja piti heti vaihtaa.
- benny pyöräilijä
Kerronpa tässä yhden halpapyörän tarinaa.
Pyörä on merkiltään Sputnik ja Harkovin pyörätehtaan valmistama. Siinä on ollut viisi ratasvaihdetta ja yksi keskiön ratas. Keskiön ratas oli liian iso rataspakalle ja niinpä polkeminen kävi keveimmälläkin vaihteella raskaaksi.
Pyörän hankin vuonna 1975, siis 36 vuotta sitten. Heti alusta siitä katkesi kiristettäessä satulan putken kiristysmutteri. Ostettiin uusi, ei enää katkennut.
.
Vuoden sisällä alkoiva polkusimet ja keskiön kammet lonksua. Mentiin autokorjaamolle ja hitsattiin ne; ei lonksunut enää.
Pyörä kuitenkin kesti.Viime vuonna alkoi kuitenkin vaihdepakkakin lonksua. Tulin siihen tulokseen, ettei tämän ikäluokan (yli 70 v.) pyöräiljällä enää saa niin kiire olla, ettei yksivaihteisella pyörällä ehtisi eikä tarvitse sormin räpelöidä jarru- ja vaihdekahvaa.
Niinpä poistin jo aika kuluneet ketjut ja takapyörän ja kitsaana pyörämiehenä ostin Biltemasta yksivaihteisen takapyörän hankkien vielä pyöräliikkeestä ja vaihtaen siihen suuremman takarattaan. Nyt sillä matka sujuu hyvin pyörällä lapsenlasta hoitamaan. Tuntuu siltä, että pyörä kestää ja kestää.
Kyseisen pyörän hinta oli tuolloin muistaakseni noin 350 markkaa, kun samantyyppiset muunmerkksiet maksoivat liikkeissä uusina yli 600 markkaa.
Halusin tällä vain kertoa, että halpahintainen pyörä voi osoittautua hyväksi. kun sitä hoitaa eikä ensimmäisestä viasta menetä malttiaan. Tämä pätee myös nykyisiin halpapyöriin. - Eri asia on, jos sellaisessa runko tai etuhaarukka katkeaa normaalissa käytössä, mutta se on kai aika harvinaista
Vanhemman polven pyöräilijöillä on ollut Sputnikeja, mutta enpä ole nähnyt niitä kenelläkään muulla aikoihin. Liekö enää koko Harkovin pyörätehdastakaan? - niike.k.....
itelläniki on hyvä keulinu oon paljo ja muuta hyppiny joku mountai active bike vaa 400e ja huippupyörä:D
- sepe
Ei todellakaan pidä paikkaansa ostin 2002 maastopyörän ajoin 10.V joka kelillä eikä viety talvellakaan sisälle lämpimään yöksi vaan vesi ja talvipakkaset ulkona kylläkin sateen suojassa . kyllä kestää
- :-o
Mitäs sitten tapahtui? Tuli 1000 km täyteen?
- Jaagis
Minulla oli aikanaan Cresent Citybike. Ei ole osaa, joka siinä ei olisi mennyt rikki.
Pyörän takakeskiö vaihdettiin kahdesti ja runko jouduttiin hitsaamaan, kun sekin meni poikki.
En todellakaan suosittele halparoskaa kellekään. Ne ovat huonosti suunniteltuja ja osat ovat kakkoslaatua. Olen kymmeniä kertoja taluttanut hajonnutta pyörää kotiin. Matka on uuvuttava ja seuraavien päivien työmatkat sekaisin.
Tällä palstalla mesoavat vain halpyörien kauppiaat. - sadsad
älkää ostako nakamuraa mul meni vaihteet rikki heti tokana päivänä!
- Nauran ... -.-
Onko vähä yleistämistä... Itellä Nakamurassa mitään vikaa. Yli 3v ollut.
- Oh No!
Hmmm.
Miten tuntuu, että ne 1970-luvun halpa / marketpyörät (Virma / Jupiter / Terässiipi / jne.) oli ihan toista tasoa, kuin nämä nyky halpa / marketpyörät?.
Siihen aikaan, ei kyllä ollut vielä sitä "...pitää hajota heti kuin takuu loppuu, että ostavat uuden tilalle..." asennetta valmistajilla. Että sinänsä.- f,fododdldd
joo tosta nakamurasta mulla kaksi vuotta nakamura ollut ja sinä aikana vaihdettu:polkimet,jarrupalat x3. Että kulutus tavaraa. Mutta nyt kun rupesin tänään pienemälle vaihtamaan niin takavaihtaja pinnojen väliin....
- Nipa628
Miten halpahallin pyörät onko kovia ja huippupyöriä.
- markettipyöräilijä
Minulla on halpahallista alunperin ostettu hybridi, minä hankin sen tosin vähän käytettynä, noin 11 vuotta sitten. Ajettu noin 10 000km, takavanne meni vaihtoon noin 7 vuoden ajon jälkeen, muuten alkuperäiset osat ja normaalia huoltoa. Kammenrattaat alkaa olla hampaat huonossa hapessa, pitänee vaihtaa kesällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473