Mä lähetin joku aika sitten tekstarin eräälle miehelle, jonka kanssa olen vain kaveri, mutta jonka toivoisin olevan jotain enemmänkin.
Tekstari oli eka yhteydenottoni siihen puhelimitse ja se oli ihan neutraali. Eikä se vastannut mitään! Kysymys kuuluukin: voisitko mies millään jättää vastaamatta jos tunnet lähettäjää kohtaan jotain? Pelkään ettei minula ole mitään toivoa:(
Minä nimittäin olisin sellaisessa tilanteessa niin onnessani että vastaisin varmasti ainakin jotain...
vastaatko tekstariin
28
7188
Vastaukset
- AM
Toihan riippuu ihan puhtaasti siitä tekstarista. Luulisin tosin, että jos mies on kiinnostunut, hän vastaisi siihen, olipa tekstari millainen tahansa.
Kokonaan toinen juttu on se, että onko mies saanut tekstariasi. Oletko varma, että se meni oikeaan numeroon? Onko mies ehtinyt lukea sitä? Jos olisin ihastunut johonkin, tekstari olisi häneltä kiva saada, mutta enemmän olisin ilostunut soittamisesta tai live-juttelusta.- kapris
Niin, siis koskaanhan ei voi olla 100% varma viestin perille menosta. Mutta numeron tarkastin huolella jne.
Seuraavan kerran kun tapasimme, mistään ei voinut huomata että olisi viestin saanut tai jos olikin, niin ei se (olihan se eka viesti) ainakaan näyttänyt mitenkään yllättäneen tms. - Persereikä
kapris kirjoitti:
Niin, siis koskaanhan ei voi olla 100% varma viestin perille menosta. Mutta numeron tarkastin huolella jne.
Seuraavan kerran kun tapasimme, mistään ei voinut huomata että olisi viestin saanut tai jos olikin, niin ei se (olihan se eka viesti) ainakaan näyttänyt mitenkään yllättäneen tms.Perillemenon voit varmistaa, kun laitat puhelimees lähetystiedot päälle!! Kokemuksesta viisastunut ja pettynyt, perille meni eikä vastausta...
- AM
kapris kirjoitti:
Seuraavan kerran kun tapasimme, mistään ei voinut huomata että olisi viestin saanut tai jos olikin, niin ei se (olihan se eka viesti) ainakaan näyttänyt mitenkään yllättäneen tms.Mulla olis tämmönen radikaali ehdotus: Kysy siltä, että menikö viesti perille ja mitä se siitä tykkäsi. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos kysyt?
- kapris
AM kirjoitti:
Mulla olis tämmönen radikaali ehdotus: Kysy siltä, että menikö viesti perille ja mitä se siitä tykkäsi. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos kysyt?
Ei oikein voi kysyä... tätä on ehken vaikea selittää mutta yritän: Se viesti oli ihan tavallinen kavereiden välinen viesti. Eli sen ideana oli juuri se, että jos se ei tunne kummempia minua kohtaan, on se vain yksi viesti muiden joukossa. Mutta jos tuntee, se viesti on erityisen tärkeä, koska en ole mitään viestejä aiemmin lähettänyt. Ja se aihekin oli sellainen, että hullultahan minä vaikuttaisin sen silmissä jos kyselisin että tulikos se viesti perille...
Ääh, turhaa lienee jahkata asiaa... - AM
kapris kirjoitti:
Ei oikein voi kysyä... tätä on ehken vaikea selittää mutta yritän: Se viesti oli ihan tavallinen kavereiden välinen viesti. Eli sen ideana oli juuri se, että jos se ei tunne kummempia minua kohtaan, on se vain yksi viesti muiden joukossa. Mutta jos tuntee, se viesti on erityisen tärkeä, koska en ole mitään viestejä aiemmin lähettänyt. Ja se aihekin oli sellainen, että hullultahan minä vaikuttaisin sen silmissä jos kyselisin että tulikos se viesti perille...
Ääh, turhaa lienee jahkata asiaa...Nyt se selvisi. Miehellä ei ole mitään syytä vastata, koska olet pistänyt aivan tavallisen viestin, joka hukkuu muihin viesteihin. Mistä se mies voisi arvata, että tunnet jotain häntä kohtaan, jos et sitä kerro? Jos et edes kysynyt viestissäsi mitään, miksi hän sinulle vastaisi?
- kapris
AM kirjoitti:
Mulla olis tämmönen radikaali ehdotus: Kysy siltä, että menikö viesti perille ja mitä se siitä tykkäsi. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos kysyt?
Joku aika tuon viestin jälkeen muuten ko mies näytti minulle omasta puhelimestaan erään viestin, jonka tiesi kiinnostavan minuakin. Olisi luullut edes siinä vaiheessa muistavan sen mun viestin ja sanovan siitä jotain.... se oli sen laatuinen se viesti että ois voinut sanoa... mutta kun ei *rypee itsesäälissä*
- AM
kapris kirjoitti:
Joku aika tuon viestin jälkeen muuten ko mies näytti minulle omasta puhelimestaan erään viestin, jonka tiesi kiinnostavan minuakin. Olisi luullut edes siinä vaiheessa muistavan sen mun viestin ja sanovan siitä jotain.... se oli sen laatuinen se viesti että ois voinut sanoa... mutta kun ei *rypee itsesäälissä*
Kuules nyt, saat rypeä itsesäälissä vaikka koko loppuikäsi, jos et tee mitään. Jos se mies pitää sinua kaverinaan, ei hän huomaa että yrität tehdä itsesi naisena tiettäväksi. Miehille pitää olla suora.
Munkin vaimoni aina yrittää vihjailla kaikkea, mutta sanoo lopulta suoraan, kun vihjeet eivät mene perille. - kapris
AM kirjoitti:
Nyt se selvisi. Miehellä ei ole mitään syytä vastata, koska olet pistänyt aivan tavallisen viestin, joka hukkuu muihin viesteihin. Mistä se mies voisi arvata, että tunnet jotain häntä kohtaan, jos et sitä kerro? Jos et edes kysynyt viestissäsi mitään, miksi hän sinulle vastaisi?
Kyllä minä siinä kysyinkin jotain tavallaan... Viestissä oli jopa kysymysmerkki;) Ja muutenkin siihen olisi ollut helppo vastata jotain...
Meneepä selittelyksi, mutta: idea oli että ensinnäkin minulla oli hyvä tilaisuus laittaa sille "pääavauksena" ensimmäinen tekstari minulta sille. Sen olisi luullut merkitsevän jotain, ainakin minä olisin hyppinyt kattoon jos oisin saanut vastaavan siltä. - kapris
AM kirjoitti:
Kuules nyt, saat rypeä itsesäälissä vaikka koko loppuikäsi, jos et tee mitään. Jos se mies pitää sinua kaverinaan, ei hän huomaa että yrität tehdä itsesi naisena tiettäväksi. Miehille pitää olla suora.
Munkin vaimoni aina yrittää vihjailla kaikkea, mutta sanoo lopulta suoraan, kun vihjeet eivät mene perille.kuin tehty. Tai siis helppoahan se olisi kysyä suoraan.
Mutta... sen jälkeen jos se ei tunne samoin minua kohtaan, minulta loppuisi rakas harrastus, katoaisi sen miehen lisäksi lähes kaikki muutkin kaverit, sotkisin koko mun kaveripiirin... Panokset on aika korkeat tässä jutussa. Sitten minä vasta rypisinkin itsesäälissä...
Eli totuus on, että mieluummin pidän sen miehen pelkästään kaverina ja tyydyn kohtalooni kuin että menisin tekemään mitään harkitsematonta. - AM
kapris kirjoitti:
kuin tehty. Tai siis helppoahan se olisi kysyä suoraan.
Mutta... sen jälkeen jos se ei tunne samoin minua kohtaan, minulta loppuisi rakas harrastus, katoaisi sen miehen lisäksi lähes kaikki muutkin kaverit, sotkisin koko mun kaveripiirin... Panokset on aika korkeat tässä jutussa. Sitten minä vasta rypisinkin itsesäälissä...
Eli totuus on, että mieluummin pidän sen miehen pelkästään kaverina ja tyydyn kohtalooni kuin että menisin tekemään mitään harkitsematonta.Selitätkö vielä, mihin se harrastus, mies ja ne kaverit katoaisivat, jos tunnustaisit, että olet ihastunut häneen? Ei kai se mies vain jo seurustele esimerkiksi jonkun kaverisi kanssa? Silloin ymmärtäisin, jos välillenne tulisi vähän kränää.
Näin sivullisesta näyttää siltä, että olet ihastunut mieheen, mutta käytät enemmän energiaa murehtimiseen kuin toimimiseen. Mene ja sano sille suoraan, mitä ajattelet. Jos hän ei tunne samoin, jatkatte niin kuin ennenkin. Niin minä olen tehnyt joskus. - kapris
AM kirjoitti:
Selitätkö vielä, mihin se harrastus, mies ja ne kaverit katoaisivat, jos tunnustaisit, että olet ihastunut häneen? Ei kai se mies vain jo seurustele esimerkiksi jonkun kaverisi kanssa? Silloin ymmärtäisin, jos välillenne tulisi vähän kränää.
Näin sivullisesta näyttää siltä, että olet ihastunut mieheen, mutta käytät enemmän energiaa murehtimiseen kuin toimimiseen. Mene ja sano sille suoraan, mitä ajattelet. Jos hän ei tunne samoin, jatkatte niin kuin ennenkin. Niin minä olen tehnyt joskus.Olemme kavereita ja jos se ei tunnekaan mua kohtaan muuta, onhan mahdollista, että se alkais kartteleen minua. Joten sitten ei mentäisi yhdessä harrastuksiin jne... ja kaveripiiri ihmettelis ja alkais jakaantua. Tosin uskon että minut tiputettais kyydistä varmaankin ja se merkitsis sen harrastuksen loppua mulle. Eli tuskinpa jatkettais niin kuin ennenkin, vähintäänkin kauhean vaivaantunut ilmapiiri voisi olla.
- Rja
kapris kirjoitti:
Olemme kavereita ja jos se ei tunnekaan mua kohtaan muuta, onhan mahdollista, että se alkais kartteleen minua. Joten sitten ei mentäisi yhdessä harrastuksiin jne... ja kaveripiiri ihmettelis ja alkais jakaantua. Tosin uskon että minut tiputettais kyydistä varmaankin ja se merkitsis sen harrastuksen loppua mulle. Eli tuskinpa jatkettais niin kuin ennenkin, vähintäänkin kauhean vaivaantunut ilmapiiri voisi olla.
Puhutte sitten asian selväksi, että olette edelleen ystäviä. Jos vielä samalla esität huolesi siitä että ystäväsi mahdollisesti alkaisi karttelemaan sinua tämän tunnustuksesi johdosta, ja kysyt että eihän niin tapahdu, niin eiköhän asia hoidu.
Jos asian suoraan kertominen tuntuu vielä ylivoimaiselta, niin voisithan yrittää ensin tiivistää yhteydenpitoa. Yksinkertainen tekstiviesti "mitä kuuluu?" tai "kuis menee?". Pyydät vaikka kahville, kaveriksi elokuviin, makutuomariksi jonkun ostoksen tekemiseen... mitä vaan, kunhan tapaatte useammin. - credence
kapris kirjoitti:
Kyllä minä siinä kysyinkin jotain tavallaan... Viestissä oli jopa kysymysmerkki;) Ja muutenkin siihen olisi ollut helppo vastata jotain...
Meneepä selittelyksi, mutta: idea oli että ensinnäkin minulla oli hyvä tilaisuus laittaa sille "pääavauksena" ensimmäinen tekstari minulta sille. Sen olisi luullut merkitsevän jotain, ainakin minä olisin hyppinyt kattoon jos oisin saanut vastaavan siltä.Vähän sama juttu täällä. Minä tein oman avaukseni eräälle tytölle ja siinä tekstarissa oli aivan suora ja selvä kysymys. Vastaus kyllä tuli, kaverillinen :( , mutta oli kuin hän ei olisi huomannutkaan kysymystäni. Aikani pohdin että vastaisinko jotain, mutta kun on tekstareista niin huonot kokemukset, niin ajattelin vielä odottaa. Toivoa en kylläkään menettänyt, sillä ei se tekstari suoranaisesti negatiivinen ollut, mutta petyin kyllä suuresti kun kysymystäni ei noteerattu. Olisi nyt edes suoraan kieltäytynyt jos ei kiinnosta.
Myöhemmin kyllä lähetin hänelle toisenkin tekstarin ja siinä yritin jo jonkin verran selvemmin ilmaista itseäni. - credence
credence kirjoitti:
Vähän sama juttu täällä. Minä tein oman avaukseni eräälle tytölle ja siinä tekstarissa oli aivan suora ja selvä kysymys. Vastaus kyllä tuli, kaverillinen :( , mutta oli kuin hän ei olisi huomannutkaan kysymystäni. Aikani pohdin että vastaisinko jotain, mutta kun on tekstareista niin huonot kokemukset, niin ajattelin vielä odottaa. Toivoa en kylläkään menettänyt, sillä ei se tekstari suoranaisesti negatiivinen ollut, mutta petyin kyllä suuresti kun kysymystäni ei noteerattu. Olisi nyt edes suoraan kieltäytynyt jos ei kiinnosta.
Myöhemmin kyllä lähetin hänelle toisenkin tekstarin ja siinä yritin jo jonkin verran selvemmin ilmaista itseäni.Jos on oikeasti ihastunut johonkin naiseen, niin ainakin minä ajattelen, ettei tekstiviesti ole kyllin arvokas yhteydenottoväline esim. ensimmäisille treffeille pyydettäessä. Kyllä miehessä pitäisi olla miestä tekemään se naamat vastatusten. Haluaisinkin tietää kuinka te naiset koette sen, jos mies ottaa teihin yhteyttä tekstiviestillä tosimielessä, vaikka näkisittekin toisianne lähes päivittäin. Voitteko suhtautua häneen vakavasti?
- kapris
Rja kirjoitti:
Puhutte sitten asian selväksi, että olette edelleen ystäviä. Jos vielä samalla esität huolesi siitä että ystäväsi mahdollisesti alkaisi karttelemaan sinua tämän tunnustuksesi johdosta, ja kysyt että eihän niin tapahdu, niin eiköhän asia hoidu.
Jos asian suoraan kertominen tuntuu vielä ylivoimaiselta, niin voisithan yrittää ensin tiivistää yhteydenpitoa. Yksinkertainen tekstiviesti "mitä kuuluu?" tai "kuis menee?". Pyydät vaikka kahville, kaveriksi elokuviin, makutuomariksi jonkun ostoksen tekemiseen... mitä vaan, kunhan tapaatte useammin.On varmaa, ettei meidän kaveruus olis koskaan enää ennallaan jos paljastaisin tunteeni, enkä saisi vastakaikua. Se jäisi kuitenkin hiertämään. En enää uskalla laittaa ensimmäistäkään tekstaria, koskapa ei vastannut tuohonkaan. Olen päättänyt että pallo on sillä nyt. Jotenkin niin kaihertaa tuo, kun muuten olisi voinut kuvitella että tästä jopa jotain syntyisikin. Mulla taitaa olla vaan vilkas mielikuvitus;)
- NeitiX
credence kirjoitti:
Jos on oikeasti ihastunut johonkin naiseen, niin ainakin minä ajattelen, ettei tekstiviesti ole kyllin arvokas yhteydenottoväline esim. ensimmäisille treffeille pyydettäessä. Kyllä miehessä pitäisi olla miestä tekemään se naamat vastatusten. Haluaisinkin tietää kuinka te naiset koette sen, jos mies ottaa teihin yhteyttä tekstiviestillä tosimielessä, vaikka näkisittekin toisianne lähes päivittäin. Voitteko suhtautua häneen vakavasti?
jos tapaan lähes päivittäin jotakuta ja hän lähettäisi tekstarilla treffikutsun, niin saattaisin luulla sitä jopa pilaksi.
Vastaisin kyllä ilman muuta jotain.
Toisaalta työpaikalla ei ylimääräisten korvien vuoksi juuri voi asioita ottaa puheeksi, tekstari tietyltä tyypiltä saisi minut hyppimään kattoon riemusta! - tiina
credence kirjoitti:
Jos on oikeasti ihastunut johonkin naiseen, niin ainakin minä ajattelen, ettei tekstiviesti ole kyllin arvokas yhteydenottoväline esim. ensimmäisille treffeille pyydettäessä. Kyllä miehessä pitäisi olla miestä tekemään se naamat vastatusten. Haluaisinkin tietää kuinka te naiset koette sen, jos mies ottaa teihin yhteyttä tekstiviestillä tosimielessä, vaikka näkisittekin toisianne lähes päivittäin. Voitteko suhtautua häneen vakavasti?
Kyllä uskoisin, että olisin iloinen tekstiviestilähestymisestä, jos viesti tulisi ihmiseltä, josta olen kiinnostunut. Jos taas ei kiinnostaisi, niin tekstiviestiin vastaaminen ei olisi niin "vaivautunutta" kuin mahdolliseen puheluun. Joka tapauksessa on mun mielestä fiksua vastata jollain tavalla. Sekin on mun mielestä kivaa, että jos kirjoittaa viestin niin toinen vastaa soittamalla. Tai itsekin joskus soitan tekstarilla vastaamisen sijaan, jos oikeen innostun...
- Puputupuna
Tietenkin vastaisin. Jos mies ei vastaa, eikä ymmärrä vihjeestä ottaa vaaria, kiinnostus ei ole ainakaan kovin suurta luokkaa. Tai sitten hänellä on jotain muuta jo meneillään... joka voi estää kiinnostuksen ilmaisut. Tosin tiedän miehiä, jotka eivät vastaisi, oli tilanne mikä tahansa, joten en voi puhua kuin omasta puolestani.
- salminakki
Jos nainen rohkenee lähettää tekstarin sillä tarkoituksella, että hän haluaa tavata / tutustua paremmin, niin onhan tollo mies jos ei edes vastaa. Ainahan voi kohteliaasti muutaman sanan vaihtaa vaikka henkilö ei kiinnostaisikaan. Koskaan ei tiedä elämän varrella missä kohdataan. Ties vaikka nainen ilmestyy " pomoksi " ko. herran työpaikalle.
- mä
Itselläni on myös mies, jota tapailen. Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti se, kun mies ei aina vastaa viesteihin. Toki ymmärrän, jos on kiire, mutta jossain vaiheessa siihen kuitenkin luulisi aikaa löytyvän. Itse vastaan viesteihin aina ja jos on kiire, niin laitan kiireestäni lyhyesti jotain. Mielestäni vastaamatta jättäminen on todella epäkohteliasta toimintaa toista kohtaan oli sitten kyse kaverista tai suhteesta. Ja mielestäni jos kyse on lähemmästä suhteessta kuin kaverista, niin se loukkaa paljon toista, jos ei vastaa mitään!! Ja jos miestä ei kiinnosta suhde enää, niin miksi sitä ei voi sanoa suoraan, vaikka viestillä. Mutta otapa noista miehistä aina selvää... miesten logiikka, sitä jos joskus ymmärtäis!!??
- tiina
Aloin vielä uudelleen pohtia tätä viestiin vastaamista. Useimmat ihmiset kyllä vastailee viesteihin, vaikka ei olis kiinnostuneitakaan. Monet tekstiviestit on kuitenkin niin mitäänsanomattomia, ettei niistä tiedä mitä toinen ajattelee. Mutta kyllä se aina pahalta tuntuu, jos toinen ei mitään vastaa. Tuntee itsensä aika tyhmäksi tai jotain. Vaikka olisi kirjoittanut aivan asiallisesti ilman mitään tunnevyöryjäkään niin tuntuu siltä, että olis sanonut jotain tyhmää ja siksi ei vastausta kuulu.
- Hanna
Mä taisin joskus päättää että en murehdi noita tekstiviestijuttuja. Mieltymyksiä/tapoja on yhtä monta kuin ihmistäkin. Jos joku ei vastaa niin sitten ei vastaa. Vaikka mä kyllä yleensä aina vastaan, mutta... NO ymmärrän kysyjän olotilan mutta kokemuksesta tiedän että ei se murehtimalla parane se juttu. Tulee vaan entsitä ikävämpi mieli. Oonhan tässä jo muutaman vuoden "pyöritellyt" miestä jolta ei välttämättä välillä saa edes puhekielellä mitään vastausta. :)
- kapris
Hanna kirjoitti:
Mä taisin joskus päättää että en murehdi noita tekstiviestijuttuja. Mieltymyksiä/tapoja on yhtä monta kuin ihmistäkin. Jos joku ei vastaa niin sitten ei vastaa. Vaikka mä kyllä yleensä aina vastaan, mutta... NO ymmärrän kysyjän olotilan mutta kokemuksesta tiedän että ei se murehtimalla parane se juttu. Tulee vaan entsitä ikävämpi mieli. Oonhan tässä jo muutaman vuoden "pyöritellyt" miestä jolta ei välttämättä välillä saa edes puhekielellä mitään vastausta. :)
Minäkään en enää aio stressata noilla viesteillä itseäni, enkä tuolla jutulla muutenkaan. Jos ei niin ei, eihän mun elämä siihen kaadu. Otetaan se kaveruus sitten kun muuta ei oo tarjolla...
- kapris
Näyttää siltä että tuo viesti yhdistettynä katseeseen viimeisimmässä viestin jälkeisessä tapaamisessa alkaa aiheuttaa sitä, että hän on alkanut vältellä minua. Tosin ehdimme tavata viestin jälkeen kolmekin kertaa eikä mikään näyttänyt olevan muuttunut, mutta kaipa se ahaa-elämys tapahtui juuri tuossa katseessa. Joten taisi mennä se kaveruus kuten pelkäsinkin:(((
- Quorthon
Haluaisin tietää, kapris, oletko kirjoittanut myös 'Rosemary' nimimerkillä? Jos et, niin älä toki ihmettele tätä kysymystä. =)
- kapris
Quorthon kirjoitti:
Haluaisin tietää, kapris, oletko kirjoittanut myös 'Rosemary' nimimerkillä? Jos et, niin älä toki ihmettele tätä kysymystä. =)
En ole kirjoittanut kyseisellä nimimerkillä. Saa toki kysyä...
- KUSESSA 4 VUOTTA
kysyin joskus yhelt pojalta tekstiviestinä alatko ?? kaverin kännykästä ja pyysin vastaamaan mun omaan puhelimeen :/ ei oo vieläkään vastannu vaikka varmaan 4 päivää sitten kysyin :/ luulen et se vähän pelkää jotenki sillee jännästi mitä teeen oon ollu kusessa kyseiseen jätkään varmaanki 4 vuotta :( oonko säälittävä ??ÄÄÄH VASTATKAAA !!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472