AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Lambda-anturin testaus???

Lambda-anturin testaus???

47 Vastausta 47 925 Lukukertaa
Voiko lambda-anturin testata jotenkin onko se viallinen? Entäpä jos sen vaihtaa niin pitääkö ne tiedot jotenkin huollossa nollata? Mistä saa halpoja antureita?

Katso linkkiä

Tässä vähän perustietoa Lambdasta

http://hostingprod.com/@aa1car.com/library/o2sensor.htm

vastaus

joo saa tarvike lambroja mut ei kannata laittaa jos niis vähänkin joku arvo on eri nii ei toimi et suosittelen merkki liikkeen alkuperästä,jos ei toimi kunnolla nii rikkoo katalysaattorin...vikatesterillä näkee onko lampra anturi viallinen..

Paskan

Nimetön. Lamba-anturilla saa katalysaattorin rikki vain hakkaamalla sitä sillä! Katalysaattori on rikki vain silloin, kun se kolisee, on irronnut ja pöntössään poikittain tms. Katalysaattori saattaa ns. tukkeutua, kun autolla ajetaan kylmällä koneella lyhyitä matkoja hiljakseen. Katalysaattori pysyy kynnossa, kun se poltetaan puhtaaksi, eli ajetaan riittävän pitkiä matkoja, jotta katalysaattori pysyy kuumana niin kauan, että siihen kertynyt karsta palaa pois.

Taidat olla sekaisin.

Kovat on jutut.

Kerrotaan nyt kuitenkin fakta, eli viallinen Lambda-tunnistin voi todellakin aiheuttaa katalysaattorin tuhon.

Huoltaminen on jokamiehen hommaa

Mikä auto sulla on?

Jos se on joku vanhmepi ruisku niin kyselepä uudestaan vastaten mun viestiin. Testaamisen neuvon ja pahimmassa tapauksessa.... :/

Renault..

Kangoohan se 1,4 vm.-98 ja olen vaihtamassa siihen katalysaattoria ja pakosarjaa koska haljennut pakosarja on ilmeisesti rikkonut katalysaattorin mutta en tiedä onko lamda-anturi viallinen ja olisikohan se mahdollisesti rikkonut katalysaattorin tai pakosarjan....???

lambda-anturin merkkivalo palaa

Lueskelin tuota keskustelua lambda-anturista ja kysynkin mitä voisi olla vialla kun kojelaudan lambda-merkkivalo palaa. Ostin volvo 240 farmarin vm 1990 viikko sitten ja auto toimii erittäin hyvin, käynti tasainen, ei nykimistä. Kyseinen merkkivalon palaminen mietityttää. Tein moottoritilassa olevan diagnoosiboksin avulla diagnoositestin joka näytti 1-1-1 eli ei vikoja niissä laitteissa joita testi tutkii.

TERV. Juvu

lambda merkkivalo volvossa

jos vika koodi on 1-1-1 niin silloin ei elektroninen
vika mut vaihda tai vaihdata polttoaine suodatin
et taida olla oikein sisäistänyt moottorinohjauksen diagnostiikan toimintaa... jos pa-suodatin aiheuttaisi lambdavalon syttymisen (syttyy, kun jokin vakavampi vikakoodi tallentuu), niin se mekanismi olisi sellainen, että lambda-anturin signaali olisi raja-arvojen ulkopuolella, eli vikakoodi tallentuisi. lambdavalo voi myös olla oikosulussa.
Onko se lambda merkkivalo, vihreä kolmio,jossa on kreikkalainen alfa kirjain??
...tämä keskustelu ja yhä joku jaksaa vastailla :-D
irroita akkukaapeli akusta anna järjestelmän nollautua ja kytke kaapelit uudelleen kiinni koitahan mitä tapahtuu.
kokemuksen äänellä voin sanoa että valo voi poistua.
ei sillä ketjun iällä ole mitään väliä, jos asia on ajankohtainen. LAmbda-anturi ei ole vielä tietääkseni jäänyt autoilun historiaan.

Pitäisikö aloittaa identtinen ketju uudelleen vain siksi, että ketju on vanha?
No miten siinä nyt alfa olisi, kun se on kerran lambda-merkki? Hanki silmälasit, suurennuslasi tai periskooppi.

Puhalluslampulla ja jännitemittarilla

Terve!

Tavanomaisen lamda-anturin voi koestaa puhalluslampulla ja jännitemittarilla.

1) Anturi irti

2) jännitemittari anturijohtimiin (siis tunnistinjohtimiin, ei lämmitysjohtimiin)

3) puhalluslampun liekki tunnistinosan ympärille

Liekki syö tunnistimen ympäriltä hapen. Kunnollinen anturi käyttäytyy, kuten seos olisi rikas ja näyttää alle minuutissa noin 0,9 voltin jännitettä.

4) liekki pois

Kunnossa olevan anturin jännite laskee 0,1 volttiin tai alle kolmessa sekunnissa.

Rikkonainen lamda-anturi ei todennäköisesti vahingoita katalysaattoria.

FXB

niin

kannattaa myös laittaa katalysaattori saunaan niin se puhdistuu.. ja lambda suihkuun..

Kuulossaniko vikaa

Olen kuullut, että jos anturi on siten viallinen, että se näyttää seoksen olevan laihaa, vaikka se onkin rikasta. Niinpä moottorinohjain rikastaa lisää, jolloin hiilivetyä ja hiilimonoksidia menee ylenmäärin katalysaattoriin, joka sitten polttaa ne ja sen johdosta kuumenee paljon normaalia kuumemmaksi ja rikkoontuu.
Olenko kuullut tai ymmärtänyt väärin?
ajelin parivuotta tietämättäni rikkonaisella lambdalla ja katti on ehjä vieläkin

Mitä

tapahtuu lambra/ katti toiminnassa kun Volvo 460 1,8 renun koneella pakkasella antaa kovasti harmaata höyry muodostusta p-putken päästä , onko vika lambrassa vaiko katissa ja lievää kitkerää hajua tässä pakokaasussa?? Ei kuluta ajossa paljonkaan enempää polttoainetta, kaupunki ajossa kylläkin??
Ihan normaalia pakkasaamuilla, että valkosavuttaa se kun on vesihöyryä.
Vikavalo palaa mulla, meikeläisen auto on halumaton kulkemaan eteenpäin vaikka kaasu on pohjassa jos on sökönä tai edes pelkkä johto irti. oma myös kärytää aika hirveesti jos ei toimi

lambdan ollessa viallinen

lambda-anturin (O2) ollessa viallinen, menee moottori ecun (auton elektroninen ohjausyksikkö) toimesta polttoaineensyötön "tehdastilaan", jolloin polttoainetta kuluu tasaisella ruiskutuksella (pienillä kierroksilla rikas seos/korkeilla kierroksilla laiha seos).
Uudessa autossa on kaksi lambda-sensoria, yksi ennen kattia, yksi jälkeen katalysaattorin.
Kierrä moottoritilasta "etu-lambda" irti (sijainti yleensä moottorin etuosassa, "pakosarjan yhdistyskohdassa tai suoraan ennen katalysaattoria auton pohjassa, pakoputkessa). käännä virrat päälle (älä starttaa). sensorin kärki alkaa kuumenemaan. Mittaa volttimittarilla jännite keskimmäisestä kolmesta johtimesta tai kahdesta keskimmäisestä jos neljä johtoa. Arvon pitäisi olla 0.9-5V välillä (mikäli 12V, on väärä johto ;). Kun löydät oikean johdon, peitä sensorin pää tyhjään snapsi-tai juomalasiin sulkemalla ilman pääsy anturin päähän. Mikäli voltit mittarissa muuttuvat, on sensori tod. näk. ok.
Ei sillä etummaisella lampralla oo niin väliä mutta takimmaisella on sillä se määrää miten kauan ryyppy on kylmänä päällä ja sitten kun pakokaasu lämmittää sen siellä takana kuumaksi niin rupeaa vähentämään ryypyn päällä oloa......ja se jännite muuten kuuluu olla n.5 -10 volttia ja jännite mittari HUOM AC asennossa muuten ei pelitä
[url=http://www.hermesconstanceoutlet.com]hermes constance[/url]
[url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-constance-bags-5]constance hermes[/url]
[url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-bags-2]hermes constance bag[/url]
[url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-handbags-11]hermes constance price[/url]
[url=http://www.hermesconstanceoutlet.com/hermes-2011-new-bags-3]hermes constance bag price[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com]cheap jordan shoes[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/basketball-shoes-c-1.html]jordan shoes for cheap[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/skate-shoes-c-5.html]cheap air jordan shoes[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/running-shoes-c-7.html]cheap jordan[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/colors-shoes-c-10.html]jordan shoes cheap[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/mens-shoes-c-21.html]cheap jordan sneakers[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/womens-shoes-c-22.html]cheap jordan shoes for sale[/url]
[url=http://www.cheapjordanshoesoutletonline.com/air-jordan-1-flight-mid-black-red-white-cement-p-141.html]jordan 1 flight white cement[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com]cheap jordans[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com]cheap jordan[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com]jordans cheap[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-1-i-c-1_2.html]cheap retro jordans[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-1-fusion-c-1_3.html]cheap authentic jordans[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-10-fusion-c-1_5.html]cheap jordans from china[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-11-xi-c-1_7.html]cheap air jordans shoes[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-air-jordan-13-xiii-c-1_11.html]buy cheap jordans[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-max-women-c-59.html]cheap jordans for sale[/url]
[url=http://www.cheapestjordansusa.com/air-jordans-new-jordan-evolution-85-c-1_80.html]cheap air jordans for sale[/url]
aritietävälle: olet oikeassa ton 5-10 v:n suhteen, mikäli kyseessä on ns.laajakaistainen lamda. Tavalliset kapeakaistaiset ns.säätölamdat
jännitteensä puolesta liikkuvat alueella 0-0.9 v dc. En oikein usko tuohon
ac-väittämääsi.
Kyllähän laajakaistalambdat pyörivät jännitteellä 0-1v dc jos puhutaan pumppuvirrasta ja ennen kattia oleva säätölambda.
Takimmainen lambda ei oikeestaan liity auton ryyppyyn sitten millään lailla.
Autoissa missä on ryyppy ei näet lambda antureita olekkaan.
Takimmainen lambda on enemmänkin pakokaasujärjestelmän toiminnan tarkkailua varten
Vaihda Lambda anturi ja kuuntele autoradiosta Lambada biisiä
Ota lambdat ja kaikki muut hilut helvettiin ja laita kääsäri niin johan rupee toimimaan, NISSAN AURINKOINEN HEHEHHEHEEEEEEEEEE.
Kyllä vieläkin on tuon lanta-anturin olemus ja käytäntö outoa minulle. Selvemmin jos joku selittäisi.
Kyllä voi testata. Ensin käydään ammattikoulu autonkorjausalalla. Sitten tehdään korjaamolla muutama vuosi ko. töitä. Käytössä on kunnon testerit ja mittarit.
Nyt on valmiudet arvioida anturin kuntoa.
Tavallinen Siwan kassahenkilö tai muu yhtä teknisellä alalla kannuksensa hankkinut testaa anturin laittamalla sen yöksi tyynyn alle. Aamulla sitten herätessä onkin jo selvillä onko anturi ehjä, vai täytyykö se vaihtaa. Vaikka pensanpaine on pielessä ja ilmanpuhdistin tukossa. Pakoputki vuotaa.
Kaikkein halvin anturi kannattaa ostaa mieluumin tarvikeliikkeestä. Kaikkihan ovat kuitenkin samanlaisia. Kyllä ne toimii jos vaan jotenkin ruuvattua kiinni.
akkukaapeli irti valo sammua napsahti.saab 900 i -93 katotaan miten miunkäy on ko valo pimeänä pitkään.apuhan löytyi näiltä sivuilta. kiitos sinulle joka tarjosit tätävaihtoehtoa.kitoos
mulla on kans paha vuoto pakoputkessa !millähän sen takapään reijän sais tukkoon, olisko peruna taikka sitten iso pultti.

joo
tyypillisä suoli 24 vastauksia.
Heipä hei kaikille!
Olisikohan keskustelijoiden syytä pysyä asiassa ja olla asiallisia, eikä mitään "hei-hei-heh-heh"-juttuja heitettäisi; (nuoriso(ko?). Tämä olisi hyvä tietojenvaihto-/opastussivusto kaikille, jotka apua / neuvoa tarvitsevat kunhan vain pysytään asiassa (ilman hehhehheeäläpätihämmää-juttuja). Itse etsin tietoa lambda-anturista. No, jotain sain, mutta kuitenkin.... Olen aikeissa ostaa Opel Astran -98, ajettu 130t (F-generation) ja myyjä sanoi moottorimerkkivalon palavan lambda-anturin takia. Onko vika mahd. tässä, vai olisiko aihetta epäillä muutakin(?)
Tuo lambda anturin vika on hyvin todennäköinen syy tuon moottorivian merkkivalon palamiseen. Mutta vikavalo voi myös näyttää mitätahansa muuta vikaa, joten kysymys on siitä, että kuinkapaljon luotat myyjään. Vikakoodit voit myös lukea itse, etkä noissa edes tarvitse siihen mitään lukijaa.
Jos minä olisin myymässä autoa jossa varmuudella tiedän olevan lamda-anturivian, korjaisin sen ilman muuta ennen myyntiä. Suurella todennäköisyydellä vikaa on myös muualla.
lada 110 lambda-anturi - lambdovits rukie bolshoi tioknika - grande platinofskoje
kuinka mun lada 2107 turbo. ku siinä on kaks lambdaa, ja mun ladan 40hx holsetti on niin kuuma että laakeritki palaa turbosta? Pitäisikö lambda vaihtaa?
terve s70
volvo -97 alkoi lambda valo palaa, vikakoodeista ei mitään vikaa. jos akun kengän irrottaa ja uudestaan kytkee niin n. 40 km. ajon jälkeen lamppu syttyy uudestaan.löytyykö joltain kyseiseen autoon ehjää lambda anturia edullisesti ,anturissa 4-napainen liitin.
niin se volvo s-70 oli bensa 10 venttiilinen
lambdaan ei tule 12v pääle... mistä löytyy vika?
Meillä oli enne lambaita eikä niitä tarvinnut koskaan testata.
Tässä bropleemaa teille kaikille.

Muijan Ford tourneoon1.8 bensa zetec tehtiin venttiiliremppa viikko sitten.Auto tuli rempasta jonka jälkeen alko ongelmat tosissaan auto nykii käy huonosti tyhjäkäynnillä...Autoon vaihdettu sen jälkeen molemmat lambdat,ilmamassamittari, puola tulpat johdot kampiakselin tunnistin...ajoitus tarkastettu 3 kertaa puristukset kunnossa..auto pelas hyvin ennen venttiliremppaa...viikon päästä menossa wetterille piuhan nokkaan..heittäkää ehotuksia.missä vika..Ajanko työpaikalle avolouhoksen yläpuolelle ja jätän vahingossa vapaalle..
Mitähän vikakoodia se auto antaa?
Ei anna vikakoodia?????
Nyt tänä aamuna ford kävi tietokoneen nokassa ja antaa sytytyskatkoksia ykkös sylintrille mutta vaan tyhjäkäynnilla??? Muuten autolla ajaessa tuntuu että ei mitään vikaa kun löysää kaasun niin tyhjäkäynti san perjantaina vielä nokka akselin tunnistimen sitten en enää osaa vaihtaa kun aluhousut
Vaihda puolat!
 /   /  /  / Lambda-anturin testaus???

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta