Välijäähdyttimestä tulee öljyä,sisäputket öljyssä. Onko normaalia?
välijäähdytin
19
17317
Vastaukset
- Cool'eri
Turbo päästää öljyä läpi.Eikun korjaamaan....
- on...
normaalia ainakin joissain merkeissä, turbo ehjä. venttilikopan huohotinletku menee turbon imupuolelle ja sen mukana tulee öljyä.
- hommaa
ei muuta ku anna painaa vaa!
- LUULISIN
Soittaa asiantuntevaan TURBOPAJAAN eikä kysellä tällä palstalla??!!!?!?!?!?
- turha kysellä..
mistään pajoista!. Asia on niinkuin tuossa kerrottiin. Kampikammion huohotinputki johdetaan imuputkeen ennen turboa, öljy tulee sieltä kulkeutuu imuilman viemänä eteenpäin.
Väitän että joka TD.ssä alkaa kilometrien myötä tuota huohotusöljyä näkymään imuputkistossa ja välijäähdyttimessä.
Jos välijäähdytin on alin kohta putkistossa, öljyä voi kertyä sinne reilustikin
Kun tuollaisen auton vie johonkin turbopajaan niin tottahan toki turbo on rikki ja teetetään tonnin remontti, jota ilmankin autolla olis ajanu vielä parisataa tuhatta.
Kaikki kunnia hyville korjaamoille.
Mutta auto ei ole mikään lentokone johon tehdään varmuuden vuoksi remontteja. Turbo hajoo sitten kun hajoo, ja jos hajoo niin korjataan. - Ahdin valtakunta...
turha kysellä.. kirjoitti:
mistään pajoista!. Asia on niinkuin tuossa kerrottiin. Kampikammion huohotinputki johdetaan imuputkeen ennen turboa, öljy tulee sieltä kulkeutuu imuilman viemänä eteenpäin.
Väitän että joka TD.ssä alkaa kilometrien myötä tuota huohotusöljyä näkymään imuputkistossa ja välijäähdyttimessä.
Jos välijäähdytin on alin kohta putkistossa, öljyä voi kertyä sinne reilustikin
Kun tuollaisen auton vie johonkin turbopajaan niin tottahan toki turbo on rikki ja teetetään tonnin remontti, jota ilmankin autolla olis ajanu vielä parisataa tuhatta.
Kaikki kunnia hyville korjaamoille.
Mutta auto ei ole mikään lentokone johon tehdään varmuuden vuoksi remontteja. Turbo hajoo sitten kun hajoo, ja jos hajoo niin korjataan.Huohotinputkesta ei kuulu tulla öljyä moottorin ollessa kunnossa.
Todennäköinen syy on turbon tiivisteiden ja laakeroinnin kuluminen, jolloin turbon kautta pääsee voiteluöljyä ahtoputkia myöten välijäähdyttimeen jne.
Tämän voi tarkastaa seuraavalla toimenpiteellä.
Käytä autoa tyhjäkäynnillä useita minuutteja. Jos auto alkaa pikkuhiljaa savuttamaan, niin turbo päästää öljyä.
Tämä testaus perustuu siihen, että turbo ei ahda tyhjäkäynnillä, joten moottori "imee" öljyä turbosta jos se pääsee sieltä vuotamaan.
Vedättäessähän se ei savuta, koska kompressoripesässä on ylipainetta. - täysin
Ahdin valtakunta... kirjoitti:
Huohotinputkesta ei kuulu tulla öljyä moottorin ollessa kunnossa.
Todennäköinen syy on turbon tiivisteiden ja laakeroinnin kuluminen, jolloin turbon kautta pääsee voiteluöljyä ahtoputkia myöten välijäähdyttimeen jne.
Tämän voi tarkastaa seuraavalla toimenpiteellä.
Käytä autoa tyhjäkäynnillä useita minuutteja. Jos auto alkaa pikkuhiljaa savuttamaan, niin turbo päästää öljyä.
Tämä testaus perustuu siihen, että turbo ei ahda tyhjäkäynnillä, joten moottori "imee" öljyä turbosta jos se pääsee sieltä vuotamaan.
Vedättäessähän se ei savuta, koska kompressoripesässä on ylipainetta.normaalia moottoreille joilla on ajettu esim. yli 150th.
Jopa ihan uusissa moottoreissa tulee hienoa vesihöry/öljysumua, tänä on se joka kovilla pakkasilla tukkii huohotinputken ja jättää uusiakin autoja tieposkeen öljyt pihalle sylkeneenä.
"Huohotinputkesta ei kuulu tulla öljyä moottorin ollessa kunnossa" .
Kyllä sitä öljyä on lähes jokaisen auton huotinputkessa, kokeilkaa vaikka.
Mutta jos jonkun mielestä kone ei ole silloin kunnossa niin mitäs minä tuosta. Koneremonttiin vaan jos siltä tuntuu.
Omalla TD.lläni olen ajanut 400th ja aina! on ollut imuputkisto hieman öljyssä - Ahdin valtakunta...
täysin kirjoitti:
normaalia moottoreille joilla on ajettu esim. yli 150th.
Jopa ihan uusissa moottoreissa tulee hienoa vesihöry/öljysumua, tänä on se joka kovilla pakkasilla tukkii huohotinputken ja jättää uusiakin autoja tieposkeen öljyt pihalle sylkeneenä.
"Huohotinputkesta ei kuulu tulla öljyä moottorin ollessa kunnossa" .
Kyllä sitä öljyä on lähes jokaisen auton huotinputkessa, kokeilkaa vaikka.
Mutta jos jonkun mielestä kone ei ole silloin kunnossa niin mitäs minä tuosta. Koneremonttiin vaan jos siltä tuntuu.
Omalla TD.lläni olen ajanut 400th ja aina! on ollut imuputkisto hieman öljyssäRiippuu määrästä, mutta se on hyvin vähäistä.
Jos sitä öljyä on huomattavia määriä, niin se ei ole normaalia. Huohotinputkessa se on lähinnä "öljyhöyryä" kun moottori on kunnossa.
Huohottimen jäätyminen johtuu taas kosteuden tiivistymisestä huohotinputken sisäpinnalle ja sitä kautta jäätymiseen umpeen kovilla pakkasilla, jos huohotinputki on sellaisessa paikassa jossa moottori ei lämmitä sitä tarpeeksi, siinä ei ole eristystä/lämmitystä.
Esimerkkinä Valtran dieselmoottorit, joiden kanssa olen pelannut paljon. Niissä huohotinputki tulee moottorin kylkeä pitkin suoraan alas ja ulkoilmaan. Eli näkee suoraan mitä sieltä tulee.
Kovalla pakkasella huohotinputkesta tulee höyryä, mutta lämpimällä kelillä, vaikka kuormittaisi moottoria täydellä teholla, sieltä ei tule juuri mitään muuta kuin pakokaasuja, koska männänrenkaat laskevat aina työtahdin aikana jonkin verran palokaasuja ohi.
- Passatti
Kiitos vastanneille. EGR venttiili oli myös öljyn peitossa. Täytyy viedä korjaamolle. Takuu vielä voimassa.Mitä tollanen remontti yleensä maksaa varaosat työtunnit.
- Ahdin valtakunta...
Turbon huolto, jossa se laakeroidaan, uusitaan tiivisteet ja tasapainotetaan, maksaa muutaman sata euroa. Sinulla kuitenkin takuu voimassa, joten ei hätää.
Selvä tapaus, kuten jo kirjoitin tuolla, että huohottimesta ei tule öljyä huomattavia määriä.
- kimi 2
Ahdin alkaa olla huollon tarpeessa...
- VAG: 1 l/8000km
Jos öljyä ei tarvitse lisätä öljynvaihtovälillä paria litraa enempää, mitään korjaustarvetta ei ole. Sen verran sitä öljyä menee imuputkia pitkin ja moottorin läpi. Putket siis ovat sisältä öljyisiä, väittävät jotkut sitten mitä hyvänsä.
Jos autosi on esim. MB tai BMW, joissa ohjekirjakin sanoon normaaliksi öljynkulutukseksi 1 l/1000 km, takuusi ei korvaa mitään.- Ahdin valtakunta...
Lähes kaikissa autoissa sallitaan öljynkulutukseksi litra/1000km, mutta ei se missään tapauksessa ole normaalia tavallisessa ajossa. Kuumissa olosuhteissa moottoria rasittaessa öljyä voi kuluakin.
Esim. 30 asteen helteellä saksan baanalla 250 lasissa. - VAG: 1l / 8000km
Ahdin valtakunta... kirjoitti:
Lähes kaikissa autoissa sallitaan öljynkulutukseksi litra/1000km, mutta ei se missään tapauksessa ole normaalia tavallisessa ajossa. Kuumissa olosuhteissa moottoria rasittaessa öljyä voi kuluakin.
Esim. 30 asteen helteellä saksan baanalla 250 lasissa.Kuten jo tuli todettua: Jos öljyä ei tarvitse lisätä öljynvaihtovälillä paria litraa enempää, mitään korjaustarvetta ei ole.
Sen verran AIVAN KUNNOSSA OLEVA VAG-tdi-moottori-ahdin-yhdistelmäkuluttaa öljyä, joka öljymäärä siis menee imuputkiston läpi ja palaa sylintereissä.
Sitä öljyä tulee paitsi kampikammiohöyryjen mukana myös suoraan AIVAN KUNNOSSA olevan ahtimen laakerista. Sitten kun laakeri ei enää ole kunnossa, öljynkulutus kasvaa radikaalisti. - Ahdin valtakunta...
VAG: 1l / 8000km kirjoitti:
Kuten jo tuli todettua: Jos öljyä ei tarvitse lisätä öljynvaihtovälillä paria litraa enempää, mitään korjaustarvetta ei ole.
Sen verran AIVAN KUNNOSSA OLEVA VAG-tdi-moottori-ahdin-yhdistelmäkuluttaa öljyä, joka öljymäärä siis menee imuputkiston läpi ja palaa sylintereissä.
Sitä öljyä tulee paitsi kampikammiohöyryjen mukana myös suoraan AIVAN KUNNOSSA olevan ahtimen laakerista. Sitten kun laakeri ei enää ole kunnossa, öljynkulutus kasvaa radikaalisti.Iso on öljynkulutus. Työkonedieselit ei kuluta juuri ollenkaan. Mittatikusta ei huomaa, kuluuko öljyä vaihtovälillä.
Jos joutuu lisäämään, niin silloin on jo alkavaa vikaa, mutta ei välttämättä tarvitse korjata.
Ei tosin minun dieselautotkaan ole kuluttaneet öljyä niin paljoa, että olisi pitänyt lisätä öljyä. BMW 525TDS, BMW 530D nykyisin. Ajettu 300 000 km ja öljynkulutusta ei mittatikusta osaa sanoa.
- ahdin
se voi olla turbo rikki..
- passatti
Nyt on uusi ahdin paikallaan, hyvin pelittää, tuntuu että kiihtyy jotenkin herkemmin kuin vanhalla ahtimella. Kun kaasua painaan hitaasti niin jostain kuuluu klaksahdus ja kaasu pois niin sama ääni, johtuuko uudesta ahtimesta? Miten uusi ahdin sisään ajetaan?
- proffa
Ei kai se öljy tule välijäähdyttimestä.luulen että se tule,jostain muualta sinne sun cooleriin.
- pasuuna1
vw passatin 1.9 tdi vällijäähdyttimen putki varsinkin kuskinpuolella alapalkin vieressä on aina öljyssä, putkistossa on aina öljysumu ja se pitää olla sielä. Toki jos välijäähyn putkista tulee se kannullinen öljyä nii eri asia....:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2452654Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit111583- 1201579
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161452Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961325Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71170Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9933- 61898
- 56888
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1855