linatil

ei tietoa

Olen syönyt reilun vuoden linatil lääkettä verenpaineeseen. Luulen, että se aiheuttaa mulle huimausta. Onko kellään ollut vastaavaa haittaa tästä lääkkeestä?

18

22898

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuvaikutuksissa

      mainitaan HUIMAUS! Juttele hoitavalle lääkärillesi jos huimaus on haittaavaa, lääkehän voidaan vaihtaa.
      Huimaus on YKSI Linatilin sivuvaikutuksista.

      • Ladero

        Olen kuullut joskus juttuja, että verenpainelääkkeillä voisi olla potenssia vähentävää vaikutusta. Olen nyt käyttänyt 2 viikkoa linatilia 5-10 mg. Lääkärini sanoi, että lääkkeellä ei pitäisi olla em. vaikutuksia. Jatkossa ilmeisesti annostus nostetaan 20 mg. Onko kenelläkään pitkään linatilia käyttäneellä kokemusta ao. asiasta.


      • Verenpainelääke Linatil
        Ladero kirjoitti:

        Olen kuullut joskus juttuja, että verenpainelääkkeillä voisi olla potenssia vähentävää vaikutusta. Olen nyt käyttänyt 2 viikkoa linatilia 5-10 mg. Lääkärini sanoi, että lääkkeellä ei pitäisi olla em. vaikutuksia. Jatkossa ilmeisesti annostus nostetaan 20 mg. Onko kenelläkään pitkään linatilia käyttäneellä kokemusta ao. asiasta.

        Linatil on siitä miellyttävä verenpainelääke, että LINATIL ei vaikuta potenssiin.

        Useat muut verenpainelääkkeet sen sijaan vähentävät potenssia. Jopa suurina määrinä voivat aiheuttaa impotenssia.


    • ei tietoa

      Kävin tänään lääkärissä ja kysyin voisko toi lääke aiheuttaa mulla huimauksen. Hänen mielestään ei, joten lääkettä ei vaihdettu.

      • osoitteesssa

        http://www.yliopistonapteekki.fi, katso sieltä lääkkeesi ja etenkin sen SIVUVAIKUTUKSET, siellä mainitaan huimaus!
        Vaihda ihmeessä lääkäriä ja tee tästä valitus jottei kenenkään muun tarvitse kärsiä lääkärin tietämättömyydestä ja välinpitämättömyydestä!


      • ei tietoa
        osoitteesssa kirjoitti:

        http://www.yliopistonapteekki.fi, katso sieltä lääkkeesi ja etenkin sen SIVUVAIKUTUKSET, siellä mainitaan huimaus!
        Vaihda ihmeessä lääkäriä ja tee tästä valitus jottei kenenkään muun tarvitse kärsiä lääkärin tietämättömyydestä ja välinpitämättömyydestä!

        Kiitos linkistä. Kävin katsomassa ja minusta näytti, että verenpainelääkkeissä kaikissa on mainittu toi huimaus; eli lääkäri taisi olla oikeassa?


      • verenpainelääkkeet
        osoitteesssa kirjoitti:

        http://www.yliopistonapteekki.fi, katso sieltä lääkkeesi ja etenkin sen SIVUVAIKUTUKSET, siellä mainitaan huimaus!
        Vaihda ihmeessä lääkäriä ja tee tästä valitus jottei kenenkään muun tarvitse kärsiä lääkärin tietämättömyydestä ja välinpitämättömyydestä!

        Verenpainelääke Linatil aiheuttaa joka kymmenelle ihmiselle huomausta, mutta huimaus menee ohi muutaman päivän päästä.

        Yleensäkin verenpainetta alentavat verenpainelääkkeet aiheuttavat huimausta, sillä
        ne alentavat verenpainetta --> jonka seurauksena
        tulee huimausta --> kestää vähän aikaa, että elimistö tottuu tähän --> huimaus joko pienenee tai poistuu kokonaan!


    • LH-opiskelija

      Opiskelen lähihoitajaksi ja seuraan päivittäin mummiani, joka käyttää kohonneeseen verenpaineeseen Linatilia. Häntä huimaa myös ajoittain, mutta uskon että se johtuu juuri verenpaineesta, oletko itse mitannut nyk. painettasi?

      • ei tietoa

        Mittaan itse säännöllisesti verenpainetta myös kotona. Huimaus selvisi, asentohuimausta. Alkaa jo helpottaa, olen jumpannut sitä "asentohuimausjumppaa". Hyvää syksyä!


      • äidin tukena oleva

        Heippa: Minä seurailen 92 vuotiasta äitiäni ja hän käyttää myöskin Linatilia sekä Hydan nimistä lääkettä. Äiti alkoi saada huimauskohtauksia ja valitti väsymystä, havaitsin jo silloin kun hänelle tämä lääke määrättiin " kokeile jos se auttaa" asenteella samankaltaista oireilua pienimuotoisena. Laitoin ensin asian iän ja verenpaineen tiliin...seurasin kuitenkin tilannetta ja havaitsin että aamulla äiti oli pirteä energinen ym mutta lääkkeet otettuaan hänelle tuli väsymys - huimaus- ja lopulta alkoi kesken puheen puhe sammaltaa käsi puutua ja hänelle tuli veltto olo... tietysti luulin tilanetta sydänkohtaukseksi..mutta äiti vakuutti että sydämessä on hyvä olo. eikä lähtenyt lääkäriin."todeten että eivät ne pysty auttamaan jos lähtö tulee" mikä on tietysti totta. Näitä tilanteita tuli aina lääkkeen oton jälkeen. Sitten teimme kokeen JÄTIMME LINATILIN POIS. ja kas kummaa kohtaukset loppuivat siihen ja verenpaine ei muuttunut miksikään eli pelkkä hydan auttaa... näin hyvin on jatkunut jo kaksi kuukautta joten uskon Linatilin olleen sopimaton..Lisäksi äidillä on yksi 3 millin Amaryl eli sokeritabletti... Kävimme näistä kohtauksista kyllä terkassa mutta siellä vain kohauteltiin olkapäitä eli kaikki kohtaukset menivät iän piikkiin...tia kohtauksiahan nämä olivat tai ainakin sellaisen tapaisia, mutta eivät ihme kyllä jättäneet minkäänlaista jälkea.. ajatuksiin-älyyn-liikkumiseen-puhumiseen lukemiseen ym vaan ne menivät onneksi ohi jälkiä jättämättä. Äitini siis asuu yksin edelleen tekee ruokansa ym kaikki asiaan liittyvät minä vain "seurailen" vierestä ja toimin kuskina ym joten kannattaa seurata mummin käytöstä juuri lääkkeen oton jälkeen ja muutenkin tehdä pientä koetta... luulen että vanhukset reagoivat herkemmin lääkkeisiin kuin nuoret... hyvää jatkoa.toivoo äitinsä tukena oleva.


      • Anonyymi
        äidin tukena oleva kirjoitti:

        Heippa: Minä seurailen 92 vuotiasta äitiäni ja hän käyttää myöskin Linatilia sekä Hydan nimistä lääkettä. Äiti alkoi saada huimauskohtauksia ja valitti väsymystä, havaitsin jo silloin kun hänelle tämä lääke määrättiin " kokeile jos se auttaa" asenteella samankaltaista oireilua pienimuotoisena. Laitoin ensin asian iän ja verenpaineen tiliin...seurasin kuitenkin tilannetta ja havaitsin että aamulla äiti oli pirteä energinen ym mutta lääkkeet otettuaan hänelle tuli väsymys - huimaus- ja lopulta alkoi kesken puheen puhe sammaltaa käsi puutua ja hänelle tuli veltto olo... tietysti luulin tilanetta sydänkohtaukseksi..mutta äiti vakuutti että sydämessä on hyvä olo. eikä lähtenyt lääkäriin."todeten että eivät ne pysty auttamaan jos lähtö tulee" mikä on tietysti totta. Näitä tilanteita tuli aina lääkkeen oton jälkeen. Sitten teimme kokeen JÄTIMME LINATILIN POIS. ja kas kummaa kohtaukset loppuivat siihen ja verenpaine ei muuttunut miksikään eli pelkkä hydan auttaa... näin hyvin on jatkunut jo kaksi kuukautta joten uskon Linatilin olleen sopimaton..Lisäksi äidillä on yksi 3 millin Amaryl eli sokeritabletti... Kävimme näistä kohtauksista kyllä terkassa mutta siellä vain kohauteltiin olkapäitä eli kaikki kohtaukset menivät iän piikkiin...tia kohtauksiahan nämä olivat tai ainakin sellaisen tapaisia, mutta eivät ihme kyllä jättäneet minkäänlaista jälkea.. ajatuksiin-älyyn-liikkumiseen-puhumiseen lukemiseen ym vaan ne menivät onneksi ohi jälkiä jättämättä. Äitini siis asuu yksin edelleen tekee ruokansa ym kaikki asiaan liittyvät minä vain "seurailen" vierestä ja toimin kuskina ym joten kannattaa seurata mummin käytöstä juuri lääkkeen oton jälkeen ja muutenkin tehdä pientä koetta... luulen että vanhukset reagoivat herkemmin lääkkeisiin kuin nuoret... hyvää jatkoa.toivoo äitinsä tukena oleva.

        Hei 71 vuotias äitini sai tästä linatilista hengenvaarallisia oireita, esti haiman toiminnan ja pudotti suola arvot niin alas että aivovamma oli lähellä! Joka syö tätä lääkettä ni vauhtakaa, se on mun joulun toivotus, kun sain äitini takas sairaalasta ja linatil vaihdettu... Myrkkyä


    • Ralf Nordström

      Olen käyttänyt linatil 10mg noin puoli vuotta. Muutaman kerran verenpaine on laskenut todella alas. Esimerkiksi tänä aamuna otin lääkkeet normaalisti n.klo 6 Join aamukahvit ja menin pitkälleen. n.klo 8 alkoi tuntua että sydän lyö aika vauhtia,mittasin verenpaineen, joka oli 95/70 syke 169, toisella mittauksella 100/70 syke 85. Ikä 55, 182cm/102kg. n.klo 10 paineet 105/67/87.Onko vastaavanlaisia kokemuksia???

    • SiljaSirkkeli

      Hei,
      olen käyttänyt Linatiliä ja Orlocia jo monta vuotta verenpaineeseen. Kaikki on ollut aika lailla ok. Lääkäri uusi Linatilin reseptin, mutta apteekissa sanottiin, että sen valmistus on lopetettu. Tilalle annettiin Linatilsan ilman sen kummempia selityksiä sivuvaikutuksista.
      Otin tabletit aamulla. Päivä oli huono, kakalla piti rampata, vatsassa velloi ja olo oli kurja. Pää oli kuin "haminan kaupunki".
      Jotakin täytyy keksiä, mutta mitä, sanokaapa se.

      • abaaa

        Ollut parisen vuotta Linatil 10mg käytössä, sopinut ok. Nyt sain apteekista tilalle, vastaavan, Orionin Enalapril; saa nyt sitten nähdä toimiiko samalla tapaa.. ym.


      • Siljasirkkeli
        abaaa kirjoitti:

        Ollut parisen vuotta Linatil 10mg käytössä, sopinut ok. Nyt sain apteekista tilalle, vastaavan, Orionin Enalapril; saa nyt sitten nähdä toimiiko samalla tapaa.. ym.

        Hei,
        kiitos.
        Katsotaan, mitä tapahtuu.


    • filifilemon

      Hei,
      luulin, että vastaukset ovat tätä päivää. Höpö, höpö.
      Pahus, että harhauduin, kun en katsonut päivämäärää ja ennen muuta vuosilukua.
      Tästä ei ollut mitään hyötyä.

    • Anonyymi

      Minä olen käyttänyt lintil 20mg,minun iho on ruvennut kutiamaan tosi paljon, olisiko syy tästä lääkkeestä.

    • Anonyymi

      EI TOIMI SUN: TRIPPITOMAATTI.

      JOUDUT 100% VARMUUDELLA LOPPUELÄMÄKSESI INTERPOL-VANKILAAN HENKILÖ:
      KASPAR RAITIS^


      - Edward Raven -

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe