AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / linatil

linatil

10 Vastausta 12 181 Lukukertaa
Olen syönyt reilun vuoden linatil lääkettä verenpaineeseen. Luulen, että se aiheuttaa mulle huimausta. Onko kellään ollut vastaavaa haittaa tästä lääkkeestä?

Johan sen

mainitaan HUIMAUS! Juttele hoitavalle lääkärillesi jos huimaus on haittaavaa, lääkehän voidaan vaihtaa.
Huimaus on YKSI Linatilin sivuvaikutuksista.

Vaikuttaako potenssiin?

Olen kuullut joskus juttuja, että verenpainelääkkeillä voisi olla potenssia vähentävää vaikutusta. Olen nyt käyttänyt 2 viikkoa linatilia 5-10 mg. Lääkärini sanoi, että lääkkeellä ei pitäisi olla em. vaikutuksia. Jatkossa ilmeisesti annostus nostetaan 20 mg. Onko kenelläkään pitkään linatilia käyttäneellä kokemusta ao. asiasta.

Linatil ja Potenssi

Linatil on siitä miellyttävä verenpainelääke, että LINATIL ei vaikuta potenssiin.

Useat muut verenpainelääkkeet sen sijaan vähentävät potenssia. Jopa suurina määrinä voivat aiheuttaa impotenssia.

linatil

Kävin tänään lääkärissä ja kysyin voisko toi lääke aiheuttaa mulla huimauksen. Hänen mielestään ei, joten lääkettä ei vaihdettu.

Käyhän vaikka

http://www.yliopistonapteekki.fi, katso sieltä lääkkeesi ja etenkin sen SIVUVAIKUTUKSET, siellä mainitaan huimaus!
Vaihda ihmeessä lääkäriä ja tee tästä valitus jottei kenenkään muun tarvitse kärsiä lääkärin tietämättömyydestä ja välinpitämättömyydestä!

verenpainelääke

Kiitos linkistä. Kävin katsomassa ja minusta näytti, että verenpainelääkkeissä kaikissa on mainittu toi huimaus; eli lääkäri taisi olla oikeassa?

Hoidon alkuvaiheessa

Verenpainelääke Linatil aiheuttaa joka kymmenelle ihmiselle huomausta, mutta huimaus menee ohi muutaman päivän päästä.

Yleensäkin verenpainetta alentavat verenpainelääkkeet aiheuttavat huimausta, sillä
ne alentavat verenpainetta --> jonka seurauksena
tulee huimausta --> kestää vähän aikaa, että elimistö tottuu tähän --> huimaus joko pienenee tai poistuu kokonaan!

Linatil ja huimaus...

Opiskelen lähihoitajaksi ja seuraan päivittäin mummiani, joka käyttää kohonneeseen verenpaineeseen Linatilia. Häntä huimaa myös ajoittain, mutta uskon että se johtuu juuri verenpaineesta, oletko itse mitannut nyk. painettasi?

linatil

Mittaan itse säännöllisesti verenpainetta myös kotona. Huimaus selvisi, asentohuimausta. Alkaa jo helpottaa, olen jumpannut sitä "asentohuimausjumppaa". Hyvää syksyä!

mumminsa hoitajalle/linatilia käyttävälle

Heippa: Minä seurailen 92 vuotiasta äitiäni ja hän käyttää myöskin Linatilia sekä Hydan nimistä lääkettä. Äiti alkoi saada huimauskohtauksia ja valitti väsymystä, havaitsin jo silloin kun hänelle tämä lääke määrättiin " kokeile jos se auttaa" asenteella samankaltaista oireilua pienimuotoisena. Laitoin ensin asian iän ja verenpaineen tiliin...seurasin kuitenkin tilannetta ja havaitsin että aamulla äiti oli pirteä energinen ym mutta lääkkeet otettuaan hänelle tuli väsymys - huimaus- ja lopulta alkoi kesken puheen puhe sammaltaa käsi puutua ja hänelle tuli veltto olo... tietysti luulin tilanetta sydänkohtaukseksi..mutta äiti vakuutti että sydämessä on hyvä olo. eikä lähtenyt lääkäriin."todeten että eivät ne pysty auttamaan jos lähtö tulee" mikä on tietysti totta. Näitä tilanteita tuli aina lääkkeen oton jälkeen. Sitten teimme kokeen JÄTIMME LINATILIN POIS. ja kas kummaa kohtaukset loppuivat siihen ja verenpaine ei muuttunut miksikään eli pelkkä hydan auttaa... näin hyvin on jatkunut jo kaksi kuukautta joten uskon Linatilin olleen sopimaton..Lisäksi äidillä on yksi 3 millin Amaryl eli sokeritabletti... Kävimme näistä kohtauksista kyllä terkassa mutta siellä vain kohauteltiin olkapäitä eli kaikki kohtaukset menivät iän piikkiin...tia kohtauksiahan nämä olivat tai ainakin sellaisen tapaisia, mutta eivät ihme kyllä jättäneet minkäänlaista jälkea.. ajatuksiin-älyyn-liikkumiseen-puhumiseen lukemiseen ym vaan ne menivät onneksi ohi jälkiä jättämättä. Äitini siis asuu yksin edelleen tekee ruokansa ym kaikki asiaan liittyvät minä vain "seurailen" vierestä ja toimin kuskina ym joten kannattaa seurata mummin käytöstä juuri lääkkeen oton jälkeen ja muutenkin tehdä pientä koetta... luulen että vanhukset reagoivat herkemmin lääkkeisiin kuin nuoret... hyvää jatkoa.toivoo äitinsä tukena oleva.
 /   /  / linatil

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta