Haittaako naista se, että mies ei osaa oikeista tanssiaskeleitä.
Tykkään tanssimisesta, mutta hävettää kun en osaa kunnolla. Olen jo 40 vuotias.
Onko oikeat askeleet tärkeät vai voinko silti hakea naista tanssimaan?
Tanssitaidoton
27
4640
Vastaukset
- Jouluntyttö
No empä usko, että toi olisi jotenkin ratkaseva tekijä :D No onhan tietysti jotain tanssimista rakastavia naisia, jotka sitä toivoo.. mutta en usko että kovin monelle merkkaa suuresti vaikka plussaa onkin :)
Mut ehdotan sit, että et mene tanssimaan ja kehität itseäsi mielummin jossain missä olet hyvä :) Se voi antaa ehkä vähän huonon kuvan jos ei tanssia osaa.. mutta silti vetää ihan kympillä tanssilattialla. Joten tee semmosta missä olet hyvä :) korvaa jollakin. Jos nainen pyytää tanssimaan.. sano ettet osaa.. mutta keskustella kyllä osaat sitäkin paremmin ;) esimerkiksi :)
En tiedä.. voihan tanssimaankin varmasti opetella.. mutta usein se on kiinni siitä, että ei ole kunnollista musakorvaa ja sitä taas en tiedä, että onnistuuko hyvän musakoran saaminen, kun monilla se vaan on syntymästä. - miäässs
meneppäs kuule tanssikurssille niin homma hoituu. sitä ennen kannattaa olla iskemättä naisia tanssitaidottomuudellaan. ei tehoo... :)
ps: opettajasta ja tanssilajista riippuen kyllä rautatolppa-suomalainenkin saadaan liikkumaan. nimim. kokemusta on- Jukka 42
Onko tosiaankin tanssittava niinkuin tanssikurssilla opetetaan.
Minä olen aina tanssinnut omilla asekelilla, silleen kuin hyvältä tuntuu. Ei kukaan ole valittannut. - ...täytyy...
Jukka 42 kirjoitti:
Onko tosiaankin tanssittava niinkuin tanssikurssilla opetetaan.
Minä olen aina tanssinnut omilla asekelilla, silleen kuin hyvältä tuntuu. Ei kukaan ole valittannut...sanoa, et yleisesti ottaen me naiset oomme aika kohteliaita emmekä ainakaan ventovieraille heti suoraan ala tuollaista asiaa valittelemaan tms. etenkään kun suomalaiseen tanssi(lava)kulttuuriin kuuluu, että kuka tahansa saa tulla ketä tahansa pyytämään tanssilattialle.
Asiaan suhtautuminen riippuu paljon varmasti myös siitä, haetko mahdollisesti naisten rivin terävimmästä kärjestä, jossa ovat ne naiset, jotka aktiivisesti harrastavat ja treenaavat tanssia vai nk. harrastelijatanssijattarien joukosta. Ja käyhän lavoilla myös niitä naisia, jotka eivät ns. virallisesti osaa tanssia.
Baarielämä on sitten ihan oma lukunsa, jossa tanssitaidolla/taidottomuudella ei taida niin paljon väliä ollakaan. - Mielipide_
...täytyy... kirjoitti:
..sanoa, et yleisesti ottaen me naiset oomme aika kohteliaita emmekä ainakaan ventovieraille heti suoraan ala tuollaista asiaa valittelemaan tms. etenkään kun suomalaiseen tanssi(lava)kulttuuriin kuuluu, että kuka tahansa saa tulla ketä tahansa pyytämään tanssilattialle.
Asiaan suhtautuminen riippuu paljon varmasti myös siitä, haetko mahdollisesti naisten rivin terävimmästä kärjestä, jossa ovat ne naiset, jotka aktiivisesti harrastavat ja treenaavat tanssia vai nk. harrastelijatanssijattarien joukosta. Ja käyhän lavoilla myös niitä naisia, jotka eivät ns. virallisesti osaa tanssia.
Baarielämä on sitten ihan oma lukunsa, jossa tanssitaidolla/taidottomuudella ei taida niin paljon väliä ollakaan.Olen aktiivinen lavatansseissa käyvä nuorinainen. Oman kokemukseni mukaan baarissa ei ole niin olennaista se oikea tanssiaskel, mutta lavatansseissa jos tanssiaskeleita (vaihtoaskelta) osaamaton mies erehtyy hakemaan aktiivisesti tanssia harrastavaa naista, on kyllä naisella huonot fiilikset. Ainakin minulla. Kannattaa katsoa, että hakee omantasoistaan.
- lavatjyrää
Mielipide_ kirjoitti:
Olen aktiivinen lavatansseissa käyvä nuorinainen. Oman kokemukseni mukaan baarissa ei ole niin olennaista se oikea tanssiaskel, mutta lavatansseissa jos tanssiaskeleita (vaihtoaskelta) osaamaton mies erehtyy hakemaan aktiivisesti tanssia harrastavaa naista, on kyllä naisella huonot fiilikset. Ainakin minulla. Kannattaa katsoa, että hakee omantasoistaan.
Lähdetkö joskus mun kans tanssimaan fuskua jos ollaan samalta alueelta?? ;)
- lähteäkin
lavatjyrää kirjoitti:
Lähdetkö joskus mun kans tanssimaan fuskua jos ollaan samalta alueelta?? ;)
Asustelen Varsinais-Suomessa...
- lavatjyrää
lähteäkin kirjoitti:
Asustelen Varsinais-Suomessa...
Ai hitsi, mä taas asustelen Savossa. Vähän hankalaksi menee, mitäs tehdään?
Voidaan me ainakin esim meilailla ja tuumita.... - oli?
lavatjyrää kirjoitti:
Ai hitsi, mä taas asustelen Savossa. Vähän hankalaksi menee, mitäs tehdään?
Voidaan me ainakin esim meilailla ja tuumita....Sinulla? Ainahan voi nähdä puolitiessä tantsuissa... (-;
- lavatjyrää
oli? kirjoitti:
Sinulla? Ainahan voi nähdä puolitiessä tantsuissa... (-;
31v. Paljos sun ikäs on?
Niin onhan niitä paikkoja puolimatkassa missä sitä voi törmäillä sitten jos saadaan sovittua niin pitkälle menot. - tasoissa
lavatjyrää kirjoitti:
31v. Paljos sun ikäs on?
Niin onhan niitä paikkoja puolimatkassa missä sitä voi törmäillä sitten jos saadaan sovittua niin pitkälle menot....ollaan: 33. (Sujuu mulla muuten moni muukin tanssi kuin fusku...) (-; Ja ulkonäköään ei tartte hävetä. Harmi, etten poikennut jouluiselta visiitiltäni; kävin nimittäin Savossa.
- varten
tasoissa kirjoitti:
...ollaan: 33. (Sujuu mulla muuten moni muukin tanssi kuin fusku...) (-; Ja ulkonäköään ei tartte hävetä. Harmi, etten poikennut jouluiselta visiitiltäni; kävin nimittäin Savossa.
...tarvittaisiin siis jomman kumman osoite. Hm...
- lavatjyrää
varten kirjoitti:
...tarvittaisiin siis jomman kumman osoite. Hm...
Hienoa, ikäkin sopii!
Kirjottelehan jotain reissustasi tänne savoon jne...
Osoite on mullepostia15(--nospam---)@suomi24.fi
poista tuo (--nospam---) kun lähetät....
- askeleet hallussa
Varsinkin lavatanssipaikoissa on juuri oikeat askeleet lähes vaadittavia. Jos haet naista joka osaa ne mutta sinä et niin enpä usko että naisten haulla tämä nainen tulee hakemaan.
Tanssiravintolat ovat pikkuisen lievempiä tavoiltaan.
Siellä mulle on sanottu että hienoa kun menee normaali vaihtoaskel=foxi, suurin osa miehistä ei osaa sitäkään.
Ensikontakti naiseen on tanssiessa helppo tehdä ja luonnostaan siinä alkaa suu käymään.- Harjoittelija.
Kuulin, että Foxin askelilla voi tanssia kaikkea muuta paitsi valssia.
Onko se niin, vai pitäisikö osata vielä muuta?
Tarkoitan pelkkää ravintolatanssia. - askeleet hallussa
Harjoittelija. kirjoitti:
Kuulin, että Foxin askelilla voi tanssia kaikkea muuta paitsi valssia.
Onko se niin, vai pitäisikö osata vielä muuta?
Tarkoitan pelkkää ravintolatanssia.Foxi perusaskeleena käy moneen erilaiseen tanssiin,musaan. Se käy tangoon, chachacha:an,rockiin, swingiin, perusbiisit kuten vaikka Satulinna sellaisenaan.
6/8 tahtilajiset rytmit tanssitaan myös foxina, esimerkkinä biisi Aikuinen nainen.
Tällöin siinä tapahtuu pieni muutos viimeisessä askeleessa joka otetaan himpun myöhemmin verrattuna esim kun tangoa tanssii.
Humppaan, jenkkaan ja valssiin on omat askelkuviot ja niihin ei kannata foxia soveltaa vaikka foxin askelkuvio on sellainen että sen saa sovitettua näihin kolmeen todella helposti.
- Tanssitar34
Kannattaa tutustua tanssia osaaviin naisiin. Itse ainakin tykkään viedä miestä, jos lupa annetaan. Monta miestä olen vienyt lattialle alkupaniikista huolimatta ja hyvin on sujunut. Tanssin nautinto on tärkein.
- mitään
hirveämpää kuin että nainen vie..ompi naisissa isoja eroja..siis vietävänä..osaatko muka olla viejänä ja vietävänä?
- tanssitar34
mitään kirjoitti:
hirveämpää kuin että nainen vie..ompi naisissa isoja eroja..siis vietävänä..osaatko muka olla viejänä ja vietävänä?
Jos kohdalleni osuu tanssitaidoton mies, on miehen kynnys lähteä tanssimaan erittäin suuri. Auttaa todella paljon jos nainen ohjaa, sillä hyvän tanssijan kanssa se tanssi luonnistuu vaikka toinen ei osaisi yhtään. Normaalisti tietenkin mies vie, siis jos molemmat osaavat oikeasti tanssia ja hallitsevat kuviot.Kun on tanssinut kilpatanssia vuosia harrastuksekseen, niin kyllä sitä osaa viedä ja tietenkin olla vietävänä kuten lajin tyyliin kuuluu.
- edell mies30
tanssitar34 kirjoitti:
Jos kohdalleni osuu tanssitaidoton mies, on miehen kynnys lähteä tanssimaan erittäin suuri. Auttaa todella paljon jos nainen ohjaa, sillä hyvän tanssijan kanssa se tanssi luonnistuu vaikka toinen ei osaisi yhtään. Normaalisti tietenkin mies vie, siis jos molemmat osaavat oikeasti tanssia ja hallitsevat kuviot.Kun on tanssinut kilpatanssia vuosia harrastuksekseen, niin kyllä sitä osaa viedä ja tietenkin olla vietävänä kuten lajin tyyliin kuuluu.
harjotuttaa meikäläistä!En nyt mikään tahkojalka ole(ainakin jotkut kehuu,jopa tanssinopettaja,tai sitten eivät kehtaa sanoa että vaihda alaa)mutta tuskin mikään parkettien partaveitsikään.Rytmitaju onneksi on.Tahtoo olla sitä epävarmuutta että osaako jonkun liikkeen vai ei.Kursseja tullu käytyä,jotenkin menee jo polkat ja jivetkin.Opin aika "helposti"mut pakkaa unohtuun yhtä joutuin.Elikkä ei ole vielä sielä selkäytimessä.Aivojen ja jalkojen välillä tulee niitä tiedonsiirto häiriöitä..
Pitäis päästä pois siitä turhasta "laskemisesta"!Paljon ois vielä harjoiteltava.Eipä nyt kilpatasolle tarttis päästäkään,mutta aika hienon näköstä katsoa ihmisiä jotka osaa hyvin tanssia.No paljonhan se riippuu tietenkin siitä miten se parikemia toimii.
Ja hyvä kuntoilumuotohan se kans on.
Mistäspäin suomea oot? - tanssitar34
edell mies30 kirjoitti:
harjotuttaa meikäläistä!En nyt mikään tahkojalka ole(ainakin jotkut kehuu,jopa tanssinopettaja,tai sitten eivät kehtaa sanoa että vaihda alaa)mutta tuskin mikään parkettien partaveitsikään.Rytmitaju onneksi on.Tahtoo olla sitä epävarmuutta että osaako jonkun liikkeen vai ei.Kursseja tullu käytyä,jotenkin menee jo polkat ja jivetkin.Opin aika "helposti"mut pakkaa unohtuun yhtä joutuin.Elikkä ei ole vielä sielä selkäytimessä.Aivojen ja jalkojen välillä tulee niitä tiedonsiirto häiriöitä..
Pitäis päästä pois siitä turhasta "laskemisesta"!Paljon ois vielä harjoiteltava.Eipä nyt kilpatasolle tarttis päästäkään,mutta aika hienon näköstä katsoa ihmisiä jotka osaa hyvin tanssia.No paljonhan se riippuu tietenkin siitä miten se parikemia toimii.
Ja hyvä kuntoilumuotohan se kans on.
Mistäspäin suomea oot?Pk-seudulta. Kyllä täällä pääsee tanssimaan hyvin kun valinnanvaraa on ja ainakin tanssilavoja riittää niin kesäisin kuin talvisinkin.Pavi on mielestäni sisäpiiripaikka, ja ainakin itse en viihtynyt, mutta muut lavat OK.Vanhankellarilla on joskus ihan hauskaa, jos hyvä solisti on nuoriakin paikalla (tosin tilan ahtaus.ES järjestää paritanssikursseja. Kannattaa myös kysellä tuttavilta. Itse käyn vain satunnaisesti tansseissa. Tuo kilpatanssitreenaus kiinnostaisi enemmän, mutta pariongelma...Omia heiloja olen pyöritellyt satunnaisesti lattialla...Tanssitaitoinen nainen on miehelle aarre, sanoisinko (vaikka itse kehunkin)
- edell
tanssitar34 kirjoitti:
Pk-seudulta. Kyllä täällä pääsee tanssimaan hyvin kun valinnanvaraa on ja ainakin tanssilavoja riittää niin kesäisin kuin talvisinkin.Pavi on mielestäni sisäpiiripaikka, ja ainakin itse en viihtynyt, mutta muut lavat OK.Vanhankellarilla on joskus ihan hauskaa, jos hyvä solisti on nuoriakin paikalla (tosin tilan ahtaus.ES järjestää paritanssikursseja. Kannattaa myös kysellä tuttavilta. Itse käyn vain satunnaisesti tansseissa. Tuo kilpatanssitreenaus kiinnostaisi enemmän, mutta pariongelma...Omia heiloja olen pyöritellyt satunnaisesti lattialla...Tanssitaitoinen nainen on miehelle aarre, sanoisinko (vaikka itse kehunkin)
"syrjässä" asustelet..Vaivaset 550km väliä!
Se näyttää aina olevan pula noista miehenpuolisista parkettien partahöylistä.Mikähän siinä on kun nuo naiset on enempi höyrähtäneitä tähän tanssihommaan?Johtuuko se miehistä vai onko se "pyöritys" niin ihanaa?Ite kerran olin ihan pää sekasin kun piti olla "naisena". - tanssitar34
edell kirjoitti:
"syrjässä" asustelet..Vaivaset 550km väliä!
Se näyttää aina olevan pula noista miehenpuolisista parkettien partahöylistä.Mikähän siinä on kun nuo naiset on enempi höyrähtäneitä tähän tanssihommaan?Johtuuko se miehistä vai onko se "pyöritys" niin ihanaa?Ite kerran olin ihan pää sekasin kun piti olla "naisena".Ouluhan on kilpanssiharrastajan mekka!Sitäpaitsi pohjosen miehet on seksikkäitä tummine hiuksineen.
- tiididiii
ei kaikki naisetkaan osaa tanssia.. jos itteäs hävettää mee vaikka tanssitunnille, sieltä sitä tanssimaan oppii
- petteri
Olen käynyt tansseissa aikoinaan.Ei tullut mitään tanssimisesta,kun nainen murahti huonosta taidosta.Valitti"et pysy tahdissa" ja juorut sieltä yhteisille tutuille levisi aikanaan.Kerrottiin minun kotiin asti.Lopetin silloin tansseissa käynnin kokonaan.Maine pilalle muutamanan vuoden aikana. Kriteerit ovat tytöillä korkeat miesten suhteen.Tuomarina ovat tutut naiset ja arvostelevat minun kaikkia mahdollisuuksia.Oli pakko jäädä ilman partneria.
- tanssiin lähtijä
Dont Worry-be happy..Mua ei haittaa ainakaan..:)
- Cha-cha-cha
Jos "tykkäät" tanssimisesta, niin käy hyvä ihminen opettelemassa edes alkeet. Mitään raivostuttavampaa ei ole, kuin tanssipartneri, jolla ei ole hajuakaan askeleista - eikä rytmistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462