Huollon hinta!!!

härregyyd

Kysyin vw-auton huollosta, mitä maksaa long-life huolto Audi A4:een vm-04, kilometrejä 47000. Vastaus : 550 EUROA!!!!! Ziisus, saako tuota huoltoa mistään muualta halvemmalla. Onko Audin huoltohinnat rahastusta, vai miksi huolto maksaa yli puolet enemmän kuin suurimpaan osaan autoista.

144

64650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannataa

      Ehkä unohtaa moinen huolto paikka.Tai ainakin long-life öljyt.Muuten paljon ajat vuodessa?Ois ajetta vähintään 30000km että kyseiset öljyt kannataa laittaa koneeseen ,koska öljyt olisi hyvä vaihtaa kerran vuodessa.Jos sinulla ei ole muuta kuin öljyn vaihto niin normaalit täys synteettiset vaan sisään ja matka jatkuu.

      • tosissasi

        Noin pitkät öljynvaihtovälit??!Ei jeesus ihmekään jos joutuu audeja koko ajan huoltamaan. Itse pidän samoja öljyvä (bensaturbo) koneessa max. 8-9 tuhatta kilometriä. Ei se öljy nyt niin kallista ole että siitä kannataisi tinkiä!!Aivan sama mitä LL-litkuja laitatte,ette säästä yhtään ku pian iso remppa edessä ku ei ole öljyjä vaihdettu tarpeeksi usein. Audikin saisi jo pikkuhiljaa siirtyä käyttämään ketjua kaikissa koneissaan,ni ei tarvii mistään hihnoista maksaa 1000€.


      • Neljä tonttua
        tosissasi kirjoitti:

        Noin pitkät öljynvaihtovälit??!Ei jeesus ihmekään jos joutuu audeja koko ajan huoltamaan. Itse pidän samoja öljyvä (bensaturbo) koneessa max. 8-9 tuhatta kilometriä. Ei se öljy nyt niin kallista ole että siitä kannataisi tinkiä!!Aivan sama mitä LL-litkuja laitatte,ette säästä yhtään ku pian iso remppa edessä ku ei ole öljyjä vaihdettu tarpeeksi usein. Audikin saisi jo pikkuhiljaa siirtyä käyttämään ketjua kaikissa koneissaan,ni ei tarvii mistään hihnoista maksaa 1000€.

        Joo onhan se Audi siirtynyt ketjuihin.... A6:ssa on ketju ja vaihto maksaa 4000€, joten maksais kyllä mielellään hihnan vaihdosta tonnin.


      • -
        Neljä tonttua kirjoitti:

        Joo onhan se Audi siirtynyt ketjuihin.... A6:ssa on ketju ja vaihto maksaa 4000€, joten maksais kyllä mielellään hihnan vaihdosta tonnin.

        Sehän siinä hihnassa olikin ideana, että se kuluu eikä muu moottori. Säästää meinaan rahaa kun ei tarvitse pistää koko jakopäätä uusiksi...


      • just kysyin
        Neljä tonttua kirjoitti:

        Joo onhan se Audi siirtynyt ketjuihin.... A6:ssa on ketju ja vaihto maksaa 4000€, joten maksais kyllä mielellään hihnan vaihdosta tonnin.

        ketju maksaa hiukka yli 500e....


      • Esson hevosmies????
        tosissasi kirjoitti:

        Noin pitkät öljynvaihtovälit??!Ei jeesus ihmekään jos joutuu audeja koko ajan huoltamaan. Itse pidän samoja öljyvä (bensaturbo) koneessa max. 8-9 tuhatta kilometriä. Ei se öljy nyt niin kallista ole että siitä kannataisi tinkiä!!Aivan sama mitä LL-litkuja laitatte,ette säästä yhtään ku pian iso remppa edessä ku ei ole öljyjä vaihdettu tarpeeksi usein. Audikin saisi jo pikkuhiljaa siirtyä käyttämään ketjua kaikissa koneissaan,ni ei tarvii mistään hihnoista maksaa 1000€.

        vaihdat öljyjä jatkuvasti, sehän on todella tyhmää ja rahan hukkaa. Halpis aasialaisten huoltovälit on ollut jo vuosia vähintään 15tkm.


      • vaihda parempaan
        Neljä tonttua kirjoitti:

        Joo onhan se Audi siirtynyt ketjuihin.... A6:ssa on ketju ja vaihto maksaa 4000€, joten maksais kyllä mielellään hihnan vaihdosta tonnin.

        vaihto autoihin maksaa 100 - 200 €.
        Audista en sitten tiedä, mutta jos tuo 1000 € pitää paikkaansa, niin jotain on vialla saati sitten mainitsemasi 4000 € ei voi pitää paikkaansa.
        Eikä tuo ketjun vaihtaminenkaan ole kovin paljon kalliimpaa autoihin, mutta nämä sakemannin keksinnöt ovat sitten asia erikseen. Tai sitten nuo korjaamot osaavat (=ilkeävät) nylkeä hyväuskoisia.
        Vaihda merkkiä


      • god jul
        Esson hevosmies???? kirjoitti:

        vaihdat öljyjä jatkuvasti, sehän on todella tyhmää ja rahan hukkaa. Halpis aasialaisten huoltovälit on ollut jo vuosia vähintään 15tkm.

        että mistäs huollot halvemmalla saat, et mistään.

        Samaa hintaa pyytää muutkin ja vielä kalliimpaakin.God jul


      • katselin vertasinju

        toihan on pikku summa 550e merkistä kuin merkistä saat pulittaa saman.Joskus merkkiautojen huoltoon menee 700-1200 ekeekin pelkillä kilsahuolloilla,odota se on edessäsi.Minusta hirveen halpaa kalliimpaa saisi olla.


      • Audi kusettaa

        Minä huollatin auton kertaalleen 30000 kilometrissä ja nyt on mennyt neljä vuotta ilman huoltoa aivan ongelmitta.

        Autohuollot ovat autoliikkeiden keinotekoinen rahastuskeino ja vastustan sitä viimeiseen asti.

        Jos ajaa vähän niin riittää aivan hyvin kun korjauttaa vain viat.

        Jos huolto maksaisi 100 euroa niin se olisi eri juttu mutta kun pyydetään mitättömästä tarkastuksesta 500-1000 euroa niin sehän on laillista ryöstöä.


      • 20v audilla ajanut
        vaihda parempaan kirjoitti:

        vaihto autoihin maksaa 100 - 200 €.
        Audista en sitten tiedä, mutta jos tuo 1000 € pitää paikkaansa, niin jotain on vialla saati sitten mainitsemasi 4000 € ei voi pitää paikkaansa.
        Eikä tuo ketjun vaihtaminenkaan ole kovin paljon kalliimpaa autoihin, mutta nämä sakemannin keksinnöt ovat sitten asia erikseen. Tai sitten nuo korjaamot osaavat (=ilkeävät) nylkeä hyväuskoisia.
        Vaihda merkkiä

        Jakohihnan vaihto,vesipumppun ja kiristyspyörä uusinta.
        Huolto sytytystulpat,jarrunesteet,oljyt ,suodatin,raitisilmasuodin ja muut huoltoon kuuluvat tarkistukset 930€


    • valmiiksi

      jo edullisempi luottohuolto.
      Ne seuraavat huollot on vieläkin kalliimpia, kun pitää vaihtaa nokkahihnaa, vesipumppua jne.
      Ei taida tonni piisata / kerta.

      • tulevaisuudessa

        Mulla on 3.0V6 bensa ja nokkahihnan vaihto merkkihuollossa hieman päälle tonnin. Sitten tulee vielä muu huolto päälle. Jos kulkee niin kyllä maksaakin.


    • amisteinit

      Näin se homma etenee. Velkarahalla ostettu Audi ja sitten rahat ei riitä ylläpitoon.
      Kannattaisi miettiä jotain halvempaa automerkkiä/ huoltoa kun rahat ei riitä jukolauta.

      • järjen käyttö sallittua

        Kyse on periaatteesta, ei rahasta. On se aikamoista pelleilyä, jos perushuolto maksaa 400 euroa enemmän kuin suurimmalla osalla merkeistä. Ensi vuonna tulee a4:llani 3 vuotta ikää ja huollon rahastuksen vuoksi olen melko varma, että vaihdän johonkin japsiin.


      • sanoit!!
        järjen käyttö sallittua kirjoitti:

        Kyse on periaatteesta, ei rahasta. On se aikamoista pelleilyä, jos perushuolto maksaa 400 euroa enemmän kuin suurimmalla osalla merkeistä. Ensi vuonna tulee a4:llani 3 vuotta ikää ja huollon rahastuksen vuoksi olen melko varma, että vaihdän johonkin japsiin.

        Just että kyse ei olekaan rahasta, mutta silti Audi vaihtuu takasin Corollaan, HURRAAAAA !!!!

        Oletko jo sen verran lyhentänyt osamaksua, jotta riittää käsirahaksi? Rollanhan saa alle 10%:n kässärillä.


      • Noin tyhmä
        sanoit!! kirjoitti:

        Just että kyse ei olekaan rahasta, mutta silti Audi vaihtuu takasin Corollaan, HURRAAAAA !!!!

        Oletko jo sen verran lyhentänyt osamaksua, jotta riittää käsirahaksi? Rollanhan saa alle 10%:n kässärillä.

        Itselläni kanssa Audi ja 60tkm:n määräaikaishuolto Tampereen Laakkosella olisi tullut maksamaan 750e. Huoltoplussalla vastaava huolto 250e. Kyse ei varsinaisesti ole rahasta vaan periaatteesta.

        Ei ole pakko olla niin reteä (lue: tyhmä), että maksaa aina sen mitä ensimmäisenä pyydetään.
        Kyllä mä 500 eurolle parempaakin tekemistä keksin, kun huoltaa jotain vi**n autoa.


      • ex mesettäjä
        Noin tyhmä kirjoitti:

        Itselläni kanssa Audi ja 60tkm:n määräaikaishuolto Tampereen Laakkosella olisi tullut maksamaan 750e. Huoltoplussalla vastaava huolto 250e. Kyse ei varsinaisesti ole rahasta vaan periaatteesta.

        Ei ole pakko olla niin reteä (lue: tyhmä), että maksaa aina sen mitä ensimmäisenä pyydetään.
        Kyllä mä 500 eurolle parempaakin tekemistä keksin, kun huoltaa jotain vi**n autoa.

        on kyllä turvallisempi valinta saat työlle ja osille vuoden takuun ja yleensä tulee auto kerralla kuntoon ,kokemusta on ainakin mersun osalta allekirjoittaneella.vein omani ns. mersu asiantuntija korjaamolle ja 3. kerralla tuli vasta kuntoon. eikä toi huollon hinta pahalta kuulosta jos kerta 30 tkm päästä vasta seuraava huolto. ( mesessäni 120 tkm määräaikaishuolto 1100 € , bensa vehje : ) tosin ei ihan normi malli.


      • pidempi
        ex mesettäjä kirjoitti:

        on kyllä turvallisempi valinta saat työlle ja osille vuoden takuun ja yleensä tulee auto kerralla kuntoon ,kokemusta on ainakin mersun osalta allekirjoittaneella.vein omani ns. mersu asiantuntija korjaamolle ja 3. kerralla tuli vasta kuntoon. eikä toi huollon hinta pahalta kuulosta jos kerta 30 tkm päästä vasta seuraava huolto. ( mesessäni 120 tkm määräaikaishuolto 1100 € , bensa vehje : ) tosin ei ihan normi malli.

        Audissa ja Volkkarissa työlle ja osille tulee merkkiliikkeessä 2 vuoden takuu ilman kilometrirajaa.


      • no paljon
        ex mesettäjä kirjoitti:

        on kyllä turvallisempi valinta saat työlle ja osille vuoden takuun ja yleensä tulee auto kerralla kuntoon ,kokemusta on ainakin mersun osalta allekirjoittaneella.vein omani ns. mersu asiantuntija korjaamolle ja 3. kerralla tuli vasta kuntoon. eikä toi huollon hinta pahalta kuulosta jos kerta 30 tkm päästä vasta seuraava huolto. ( mesessäni 120 tkm määräaikaishuolto 1100 € , bensa vehje : ) tosin ei ihan normi malli.

        oot saanu mersun huoltoon menemään.Minä just huollatin merkkiliikkeessä 140000km ajetun c 220 dieselin,B huolto joka on vähän isompi huolto.Makso kaikkinensa 330€.


      • tyhmää rahastetaan
        Noin tyhmä kirjoitti:

        Itselläni kanssa Audi ja 60tkm:n määräaikaishuolto Tampereen Laakkosella olisi tullut maksamaan 750e. Huoltoplussalla vastaava huolto 250e. Kyse ei varsinaisesti ole rahasta vaan periaatteesta.

        Ei ole pakko olla niin reteä (lue: tyhmä), että maksaa aina sen mitä ensimmäisenä pyydetään.
        Kyllä mä 500 eurolle parempaakin tekemistä keksin, kun huoltaa jotain vi**n autoa.

        Juu olen kanssasi samaa mieltä ei tyhma ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.
        En osta kyllä mitään muutakaan Tavaraa/palvelua vertailemalla ensin hintoja sama homma se on auton huollonkin kanssa ja aina kannattaa kysyä huollosta mikä on niitä pakollisia huoltokohteita ja noita suodattimia ja ym. voi vaihtaa itsekkin niissä säästää usein monta euroa. Huollolle jättää vain hankalat ja säätöä vailla olevat työt.


    • hintaa!

      Omaan autooni maksoi 45tkm huolto 115 euroa. Merkki ei tosin ole Audi.

    • oulunpoika

      Audiiin huolto maksaa siksi niin paljon, koska merkkiä pidetään muka parempana ja, joka on Audin ostanut, niin olettavat että kaverilla on rahaa muutenkin. Elikkä nimestä saa maksaa huollossakin. On toki muitakin kalliita merkkejä; Jaguar, Bemari, Mersu ja on niitä vielä muitakin.
      Hinta on muuten aivan ylihinnoiteltu esimerkissäsi.

    • Q-Noviisi

      Itse Audilla huollattanut niin longlife-huolto (perushuolto, öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmasuodatin) maksaa noin 300€ osineen ja töineen. Autona A4 1.8TQ -01. Sulla voi olla tuossa hinnassa mukana jarrunesteen vaihto, uudet tulpat, ilmanputsari... En muista tarkkaan noiden vaihtoväliä.

      • jpa

        Taas on mopo karannut käsistä tällä palstalla ja sana on vapaa.
        Asiat on just niinku sanoit normaali longlife huolto 250-350 euroa,kuuluisa jakoremmi ja vesipumppu töineen oli tammikuussa 2006 478 euroa auto 1.8 T quattro.
        Alati ruinaaville vois sanoa että kattokaa huoltonne perään ettei ne vaihda koko moottoria !!!


    • prehinta

      Huoltohinnan premium-lisä on ihan linjassa autossa, jonka hakintahintaankin on laitettu pre-lisä. Ei kai se aiheuta ongelmia? Onko se kohtuullinen tai perustuuko se mihinkään faktaan on toki aivan eri juttunsa.
      Se vaan on niin hienoa maksaa liikaa - eikö?

    • Audilla ajava

      Minusta erittäin kohtuullinen hinta long lifelle, joka omalla kohdallani tarkoittaa huoltoa joka toinen vuosi (ajelen 10-15 tuhatta per vuosi). Hyvä vain, että tietyt ennakoitavat kuluvat osat uusiin. Huolettomia kilsoja ja sisäilmakin pysyy puhtaana.

      Mitä te valitatte oikein? Mokoma summa on pieni pisara meressä.

      Sitäpaitsi merkkiliikkeessä huollettuna tulee Audin Liikkumisturva tulee mukana, jos sattuu jostain syystä jätättää tielle.

      • ryöväystä

        Itse ajan 20-22000 tuhatta vuodessa. Long-life iskee noin kerran vuodessa. 500 euroa on ryöväystä. Audi on hyvä auto, mutta vain typerys maksaa monta sataa euroa ylihintaa huollosta. Vaihdan varmasti merkkiä.


    • audilla ajava

      gorillan huoltoväli 15tkm ja huollon hinta 250€....halvempaa kuin audissa....sehän on selvää kun katsoo millä matikalla nämä ostelevat autojaankin.

      • matikantunnille

        niin, näille jullikoille kun 15 tuhatta ja 250 euroa näyttää halvemmalle kuin 30 tuhatta ja 500 euroa...

        eihän ne osaa katella kuin rahasummia


      • corolla vs. audi

        ei kyllä corollaa ja audia voi verrata toisiinsa. Mulla 2 Audia, TT ja A4. Parhaita autoja millä oon ikinä ajanut, ja aika monella on tullut ajettua.


    • Ford esimerkki

      Mondeo, huoltoväli 20tkm: joka kolmas huolto maksaa n. 300 ekua, muut huollot 200 Ekua. Jakohihnaa ei tarvi vaihtaa. Eli kokonaishuoltokulut (ei huomioida hajoavia osia) 120tkm ajalta 1400 ekua.

      • suren jo nyt puolestasi

        että niitä hajoavia osia tulee siihen foordiin...

        itse jakson viisi vuotta uusikoppaista mondeota ja vaikka kaksi ekaa menikin takuun piiriin niin kyllä ne kolme seuraavaa maksoivatkin.

        kehoitan vaihtamaan mondeon pois kun takuu loppuu, ehkä muutenkin jotta mielenrauha säilyy...


        ja jos katsoo huoltojen hintoja niin jokainen huolto fordilla maksaa ka. 200€ joten 100tkm niin viisi huoltoa yhteensä 1000€ ja audilla sama n.1000€ vähän alle tulee jäämään itselläni koska eka huolto (30tkm) maksoi 264€....

        t:ex-mondisti ja nykyinen audisti.


      • Ei tarvi surra
        suren jo nyt puolestasi kirjoitti:

        että niitä hajoavia osia tulee siihen foordiin...

        itse jakson viisi vuotta uusikoppaista mondeota ja vaikka kaksi ekaa menikin takuun piiriin niin kyllä ne kolme seuraavaa maksoivatkin.

        kehoitan vaihtamaan mondeon pois kun takuu loppuu, ehkä muutenkin jotta mielenrauha säilyy...


        ja jos katsoo huoltojen hintoja niin jokainen huolto fordilla maksaa ka. 200€ joten 100tkm niin viisi huoltoa yhteensä 1000€ ja audilla sama n.1000€ vähän alle tulee jäämään itselläni koska eka huolto (30tkm) maksoi 264€....

        t:ex-mondisti ja nykyinen audisti.

        tuota autoa, ikää jo 5 vuotta dieselkoneella. Tai vaihdan pois kun ikää on autolla 10 vuotta, arvo merkillä kun merkillä autoveron poiston jälkeen tuossa vaiheessa tonni. Lasissa nyt 120tkm, ei-takuukorjauksiin mennyt tähän mennessä 210 Euroa. Lisättynä merkkihuoltokuluilla kokonaishuolto- ja korjauskulut siis 1610 Euroa. Ja jakohihnaahan ei tarvi dieseliin vaihtaa -toisin kuin 120tkm välein VAG 1.9 TDI koneissa. Audi on parempi ajaa ja muutenkin laadukkaampi, mutta kuten sanoin, perheen toinen auto pysyy Mondeona vielä pitkään. Huoltohan on vain yksi kulu autossa -arvonlasku on kaikkein suurin. Mondinkan arvo on laskenut reilusti enemmän prosentteina verrattuna Audi A6:een 5 vuodessa, mutta absoluuttisesti vähemmän.


      • realistiremppaaja

        120tkm ajalta 1400 ekua.

        just, just. Kyllä tuohon yhdet iskarit, jouset, jarrulevyt palat, ilmastoinnin putsaus ja huolto, ruostesuojaus, uusi akku pitää laskea. Tai eihän se tietenkään pakollista ole, mutta ERITTÄIN suositeltavaa.

        Iskarit 400
        Jouset 200
        Jarrulevyt 350
        Jarrupalat 150
        Ruostesuojaus 100e
        Akku 70e

        Eli saat laittaa rahaa lisää yhteensä 1270e. Lisäksi pallonivelet,pyörän ripustusrakenteet (tukivarret,olkanivelet jne.),tuulilasi ja pakoputken korjaukset ovat hyvin todennäköisiä korjauskohteita tuolla kilometrimäärällä.

        Get REAL!


      • Tervari...

        Ovissa ja maalipinnassa?

        Toiset autot seisovat maalaimoissa ja toisilla autoilla AJETAAN :)


      • Ei ole kallista.
        realistiremppaaja kirjoitti:

        120tkm ajalta 1400 ekua.

        just, just. Kyllä tuohon yhdet iskarit, jouset, jarrulevyt palat, ilmastoinnin putsaus ja huolto, ruostesuojaus, uusi akku pitää laskea. Tai eihän se tietenkään pakollista ole, mutta ERITTÄIN suositeltavaa.

        Iskarit 400
        Jouset 200
        Jarrulevyt 350
        Jarrupalat 150
        Ruostesuojaus 100e
        Akku 70e

        Eli saat laittaa rahaa lisää yhteensä 1270e. Lisäksi pallonivelet,pyörän ripustusrakenteet (tukivarret,olkanivelet jne.),tuulilasi ja pakoputken korjaukset ovat hyvin todennäköisiä korjauskohteita tuolla kilometrimäärällä.

        Get REAL!

        Itsellä on mennyt 170 000km. jarrulevyt ja palat eteen, akku, raidetangonpäät, apulaitehihna ja peruutusvalon rele. Auto ei ole Audi eikä Mondeo. Myös tuulilasia om korjattu kahdesti.


    • mutta odotas

      kun uusi laki tulee.Sitä ne autoliikkeet odottaa ,että pääsevät repimään voittoa huoltokustannuksilla.
      turha odottaa armonpullia valtiolta. kyllä se valtio rahan liikkeelle saa.!!!!

      • noksupoju

        mikä valtio? itse olen noksulla töissä ja se on isompi kuin valtio!


      • ajan kysymys
        noksupoju kirjoitti:

        mikä valtio? itse olen noksulla töissä ja se on isompi kuin valtio!

        satun olemaan osakkeen omistaja, ja jos ei sitä voittoa tule, niin kamat suomesta veks ja kiinaan.
        eli alahan paiskia töitä.!!


      • oholiab
        noksupoju kirjoitti:

        mikä valtio? itse olen noksulla töissä ja se on isompi kuin valtio!

        Ei oo enää :)


    • Hyvinkäällä!
      • asdasdsadsad

        90tkm:n huolto A4 1,9tdi vm.-03. LL, ja nokkahihna jarrunesteeet, moniurahihnan rullakiristin, tasan 1000€


      • vaihtoväli 120000km
        asdasdsadsad kirjoitti:

        90tkm:n huolto A4 1,9tdi vm.-03. LL, ja nokkahihna jarrunesteeet, moniurahihnan rullakiristin, tasan 1000€

        ?????????luepa huoltokirja läpi.....vaihtoväli todellakin 1.9tdi:ssä 120tkm!


    • sitä

      ratin rasvauksesta ja rautalankojen vaihdosta maksaa jotain tyhjänpäiväisiä tarkistuksia ja huoltovalon nollaus senkin muuten pystyy nollaamaan joissakin malleissa ohjekirjan mukaan.Mutta se kirjahan on ihan tyhjänpäiväinen opus eikun roskiin ensimmäisenä!

    • Siis oikeesti

      Voi vittu näitä pösilöjä! OStetaan rehvakkaasti Audi, kun vanha kottero nipinnapin riittää käsirahaksi, ei osata ajatella että sitten niitä kustannuksia alkaa tulla kun on osamaksuerät ja ne huollotkin kalliimpia kuin siinä edellisessä Fiat Unossa.

      Audikuskithan aina esittää niin elvistellen rikasta, luulis että yhteen huoltoon löytyy rahaa.

      EI VOI KUIN IHMETELLÄ !!!

      • maksaa liikaa

        Ei tyhjätaskut Audeja osta. On eri asia arvostella kohtuuttomia huoltohintoja. Ovatko Audistit muita tyhmempiä????? Minulla on Audi ja maksan tyhjästä monta sataa euroa. HEI, varakkaat ihmiset ovat oikeasti tarkkoja siitä, mihin rahansa laittavat.


      • tyhjätaskut osta
        maksaa liikaa kirjoitti:

        Ei tyhjätaskut Audeja osta. On eri asia arvostella kohtuuttomia huoltohintoja. Ovatko Audistit muita tyhmempiä????? Minulla on Audi ja maksan tyhjästä monta sataa euroa. HEI, varakkaat ihmiset ovat oikeasti tarkkoja siitä, mihin rahansa laittavat.

        Rikkaitako ne on ketkä yrittää mahdollisimman halvalla päästä Audin rattiin? Haetaan saksasta kuudella eurolla loppuun poljettu mahdollisimman isolla koneella varustettu romu, riittää kun keulassa on Audin logo.
        Täällä paljastuukin karu totuus: huollot on kalliimpia kuin siinä vanhassa Corollassa ja vikoja vaikka kuinka paljon, vaikka se ihana makarooni siellä saksalaisella torilla vakuutti auton olevan vähän ajettu vanhan herrasmiehen sunnuntaikäytöstä.

        Siinä onkin sitten aihetta lisäksi haukkua koko merkki paskaksi.
        Suomessa kun todelliset varakkaat ihmiset on harvassa ja nehän ei näin ala-arvoisille palstoille kirjoittele.

        Se ei tee ihmisestä varakasta, että luottokunta antaa reilusti velkaa ja Audin saa pienellä käsirahalla.


      • ... näitä viestejä!

        "Voi vittu näitä pösilöjä!"

        Kiroilun soisi jättää pois. Jos luet yhtään tarkemmin näitä viestejä niin huomaat, että ne jotka valittavat Audin huoltohintoja ovat juuri niitä, joilla ei Audia ole vaan ajavat muilla merkeillä. Kunhan provoilevat täällä kuten sinäkin, pösilö.

        Vai eikö ne ammattikoulussa enää opeta sisälukutaitoa?


      • vastata kysymykseesi
        ... näitä viestejä! kirjoitti:

        "Voi vittu näitä pösilöjä!"

        Kiroilun soisi jättää pois. Jos luet yhtään tarkemmin näitä viestejä niin huomaat, että ne jotka valittavat Audin huoltohintoja ovat juuri niitä, joilla ei Audia ole vaan ajavat muilla merkeillä. Kunhan provoilevat täällä kuten sinäkin, pösilö.

        Vai eikö ne ammattikoulussa enää opeta sisälukutaitoa?

        En tiedä ammattikouluista, kun en ole sellaista käynyt, pelkän lukion vain.

        Myönnän, että kiroilu on aivan tyhmää ja turhaa. Siitä pahoitteluni, yritän parantaa tapani.


      • Eikka rööni

        "Audikuskithan aina esittää niin elvistellen rikasta".
        Sama juttu sun mielestä varmaan mersukuskeilla?? Tyypillistä SUOMALAISTA AUTOKATEUTTA. Kaiteus on sairaus ja vie kalatkin vedestä. kasva aikuiseksi jos pystyt. Ei kaikki halua ajaa corollalla.


    • jenna 27

      Miksi ostaa auto jos ei valittamatta voi huolattaa sitä sitten,,,,,,,,,??



      RS6 Avant

    • Q-Noviisi

      on ihmisillä. Luuletteko te tosiaan että auton kustannukset jäävät sen ostohintaan ja polttoaineeseen??? Älkää ostako autoa minkä ylläpitoon teillä ei ole rahaa. Kalliimpi auto, kalliimmat vakuutukset ja huollot. 500€ vuodessa ihan normaalia auton huollosta. Hyvänä esimerkkinä vanhat A8 vehkeet ja 700-sarjan bemarit, upeita vempaimia mutta varaudu tuhatlappusin korjaamolla jos ongelmia tulee. Älkää kitiskö jatkuvasti, ostakaa niitä "halpojen" huoltojen autoja ja antakaa meidän olla!

      • niin taitaa olla

        Tuntuu että tämä palsta on täynnä vähälahjaisia. Uskon että 90%:lla Audin omistajista on rahaa maksaa kevyesti huollot. Eräät nuijat eivät täällä tunnu tajuavan, että turhasta ei kannata maksaa. Audin vuosihuollon hinnassa on ainakin 200 euroa ilmaa. Minulla on 2 vuotta vanha Audi ja se on kokonaan maksettu, eikä rahasta pulaa.


      • Ängliä
        niin taitaa olla kirjoitti:

        Tuntuu että tämä palsta on täynnä vähälahjaisia. Uskon että 90%:lla Audin omistajista on rahaa maksaa kevyesti huollot. Eräät nuijat eivät täällä tunnu tajuavan, että turhasta ei kannata maksaa. Audin vuosihuollon hinnassa on ainakin 200 euroa ilmaa. Minulla on 2 vuotta vanha Audi ja se on kokonaan maksettu, eikä rahasta pulaa.

        Audit oli hirveen näkösii ennen vanhaan... kun Taunuset oli rautaa.

        Onhan ne Audit vieläkin ainakin vanhanaikaisen olosia verrattuna esim Fordeihin.

        Ja eivät kestävyydellä kyllä Fordeille pärjää, mut kuluillaan kyllä ylittävät.

        Se on faktaa...Fordi kestää sen minkä Audikin, vaikka halvempi onkin.


      • on rahaa,
        niin taitaa olla kirjoitti:

        Tuntuu että tämä palsta on täynnä vähälahjaisia. Uskon että 90%:lla Audin omistajista on rahaa maksaa kevyesti huollot. Eräät nuijat eivät täällä tunnu tajuavan, että turhasta ei kannata maksaa. Audin vuosihuollon hinnassa on ainakin 200 euroa ilmaa. Minulla on 2 vuotta vanha Audi ja se on kokonaan maksettu, eikä rahasta pulaa.

        koska järkeä on sen verran, että ymmärtää katsoa kaikessa mitä mistäkin kannattaa maksaa - eikä siis haaskaa rahojaan turhaan.


      • asdadsadsa
        on rahaa, kirjoitti:

        koska järkeä on sen verran, että ymmärtää katsoa kaikessa mitä mistäkin kannattaa maksaa - eikä siis haaskaa rahojaan turhaan.

        ei minua ainakaan harmita maksaa 1000€ huollosta, nyt voi taas pitkän matkan ajella erittäin mukavasti hyvällä autolla.. ihme kitinää täälläkin ja jeesustelua, ei minulle ainakaan ollut mikään yllätys että huollot maksaa, so not. Huolto oli erittäin ystävällinen ja kaikki sujui mallikaasti, ei ollut valittamista ja kun näki kuitenkin selvityksen huollosta niin onhan siinä tehty rahan eteenkin paljon, monta kohtaa tarkisetttu ja paljon osia uusittu, nyt voi taas luottavaisin mielin ajaa sen seuraavan 30.000km.


      • jokavuosi
        on rahaa, kirjoitti:

        koska järkeä on sen verran, että ymmärtää katsoa kaikessa mitä mistäkin kannattaa maksaa - eikä siis haaskaa rahojaan turhaan.

        garipian laivaristeilyn ,ai ai kun on hauskaa lämmössä seilata ,ihanat naiset kannella makoilee.
        Saa siinä audipoika kylmässä kyyhöttää ja katsella anttilan alusmainos-sivuja kun meikäpoika seilailee lämössä.3000€ menee jokavuosi laivaristeilyyn ,mutta on se sen arvoista.
        .


      • puhuit asiaa
        Ängliä kirjoitti:

        Audit oli hirveen näkösii ennen vanhaan... kun Taunuset oli rautaa.

        Onhan ne Audit vieläkin ainakin vanhanaikaisen olosia verrattuna esim Fordeihin.

        Ja eivät kestävyydellä kyllä Fordeille pärjää, mut kuluillaan kyllä ylittävät.

        Se on faktaa...Fordi kestää sen minkä Audikin, vaikka halvempi onkin.

        Uusi tuleva Ford Mondeo tyrmää kilpailijansa, mm. Audi a4:en. Jo edellinen Mondeo sai testeissä pelkkiä voittoja ja järjestään 10 pistettä ajo-ominaisuuksista. Jos pitää uutta autoa 3 vuotta ja vaihtaa uuteen, en keksi mitään syytä valita Audia. Huollotkin ovat erittäin paljon halvemmat kuin Audissa. Ehkä Ford on luotettavampi ja siksi huolto myös halpaa.


      • ...kirjoittaa
        jokavuosi kirjoitti:

        garipian laivaristeilyn ,ai ai kun on hauskaa lämmössä seilata ,ihanat naiset kannella makoilee.
        Saa siinä audipoika kylmässä kyyhöttää ja katsella anttilan alusmainos-sivuja kun meikäpoika seilailee lämössä.3000€ menee jokavuosi laivaristeilyyn ,mutta on se sen arvoista.
        .

        alusmainos-sivu.... voi jeesus, miksi laitat viivan tuohon väliin? se on alusmainossivu ja oikea termi on alusvaatemainossivu.

        taas amiskoulun käynyt työtön jullikka loistaa täällä. sun älykkyydellä ei kyllä rahaa tehdä eikä Audeja ostella saati käydä "garipianristeilyllä".


      • liikaa!
        asdadsadsa kirjoitti:

        ei minua ainakaan harmita maksaa 1000€ huollosta, nyt voi taas pitkän matkan ajella erittäin mukavasti hyvällä autolla.. ihme kitinää täälläkin ja jeesustelua, ei minulle ainakaan ollut mikään yllätys että huollot maksaa, so not. Huolto oli erittäin ystävällinen ja kaikki sujui mallikaasti, ei ollut valittamista ja kun näki kuitenkin selvityksen huollosta niin onhan siinä tehty rahan eteenkin paljon, monta kohtaa tarkisetttu ja paljon osia uusittu, nyt voi taas luottavaisin mielin ajaa sen seuraavan 30.000km.

        Fakta on kuitenkin se,että se vaan on tyhmää maksaa liikaa.Vaikka omistankin premiuauton - ja jopa 2000-lukua olevan - ei minua kiinnosta maksaa merkkihuollon valohoidosta turhia. Osaa ne muutkin liikeet,löytyy testeriä sun muuta. Ja kun omat öljyt vie niin ainakin on mieleiset.


      • aklö98
        ...kirjoittaa kirjoitti:

        alusmainos-sivu.... voi jeesus, miksi laitat viivan tuohon väliin? se on alusmainossivu ja oikea termi on alusvaatemainossivu.

        taas amiskoulun käynyt työtön jullikka loistaa täällä. sun älykkyydellä ei kyllä rahaa tehdä eikä Audeja ostella saati käydä "garipianristeilyllä".

        Ku on ostanut KALLIIN audin ni arvostelijoiden mielestä ei sais valittaa huollon hinnasta. Arvostelijat ovat varmaan valmiita maksamaan kotipihan kivistäkin 100e kappale???? Kyllä rahalle ois kiva saada vastinetta vaik ois pistänyt 60 000e uuteen AUDIIN. Verratkaapa muuten bmw:n huoltojen hintoja. Kohtuu edullisia??


      • muutakin elämää on
        aklö98 kirjoitti:

        Ku on ostanut KALLIIN audin ni arvostelijoiden mielestä ei sais valittaa huollon hinnasta. Arvostelijat ovat varmaan valmiita maksamaan kotipihan kivistäkin 100e kappale???? Kyllä rahalle ois kiva saada vastinetta vaik ois pistänyt 60 000e uuteen AUDIIN. Verratkaapa muuten bmw:n huoltojen hintoja. Kohtuu edullisia??

        Osalle tuntuu olevan elämän hienoimpia asioita omistaa Audi. Ei sillä väliä maksaako huollot maltaita, tärkeintä on tuntea että ajaa laatuautolla, kuluista viis. Itse omistan vuoden vanhan Audin, hyvä auto, mutta mitään erityisiä värinöitä se ei aiheuta. Ehkä ostan seuraavaksikin Audin, ehkä en.


      • audikuljettaja
        muutakin elämää on kirjoitti:

        Osalle tuntuu olevan elämän hienoimpia asioita omistaa Audi. Ei sillä väliä maksaako huollot maltaita, tärkeintä on tuntea että ajaa laatuautolla, kuluista viis. Itse omistan vuoden vanhan Audin, hyvä auto, mutta mitään erityisiä värinöitä se ei aiheuta. Ehkä ostan seuraavaksikin Audin, ehkä en.

        kyllä täällä audikuskit muuta elämää harrastaakin. lähinnä se on muiden merkkien ruikuttujat, jotka tällä palstalla elämöivät!

        mitä tulee huoltohintoihin, niin premium-sakemanneissa (audi, bmw, mercedes) huoltohinnat ja huoltovälit ovat hyvin samankaltaisia.

        itsellä 2. audi menossa ja aina merkkiliikkeessä huollatan. saan paikallisessa puljussa hyvää palvelua sekä auton vaihtoarvo pysyy korkeana, kun samasta puljusta vaihdan muutaman vuoden päästä taas uuteen kulkupeliin.

        jos maksan liikaa, niin sitten maksan. katsos, kaikki asiat elämässä eivät aina ole hinnasta kiinni. mutta toki ymmärrän, jos jollain tekee tiukkaa. siinä vaiheessa kannattaa kävellä tai käyttää yleisiä kulkuneuvoja.


      • ex-mondeonisti
        puhuit asiaa kirjoitti:

        Uusi tuleva Ford Mondeo tyrmää kilpailijansa, mm. Audi a4:en. Jo edellinen Mondeo sai testeissä pelkkiä voittoja ja järjestään 10 pistettä ajo-ominaisuuksista. Jos pitää uutta autoa 3 vuotta ja vaihtaa uuteen, en keksi mitään syytä valita Audia. Huollotkin ovat erittäin paljon halvemmat kuin Audissa. Ehkä Ford on luotettavampi ja siksi huolto myös halpaa.

        Vaikka audin huolto maksaisi 1000 eur/kerta niin en tule enää koskaan hankkimaan Fordia. Yritin pitää sitä tuon mainitsemasi 3 vuotta, mutta en pystynyt (2,5 vuotta riitti). Kuukausittaiset vierailut ja takuu keskustelut eivät sopineet minun hermoille.

        Onnea teille uuden Fordin odottajille. Toivottavasti ne tyypiviat saataisiin viimeinkin korjattua, niin arvonlaskukin saattaisi olla inhimillinen ja muut liikkeet haluasivat sen vaihdossa.


      • kyttää toisia
        ...kirjoittaa kirjoitti:

        alusmainos-sivu.... voi jeesus, miksi laitat viivan tuohon väliin? se on alusmainossivu ja oikea termi on alusvaatemainossivu.

        taas amiskoulun käynyt työtön jullikka loistaa täällä. sun älykkyydellä ei kyllä rahaa tehdä eikä Audeja ostella saati käydä "garipianristeilyllä".

        pilkunnussijat valittaa oikeinkirjoituksista.
        alahan mennä töihin että kurrsit nousee osakkeilla.
        Tienaa sitä niilläkin. vaikka 10 audia!!!


      • on järkevää
        audikuljettaja kirjoitti:

        kyllä täällä audikuskit muuta elämää harrastaakin. lähinnä se on muiden merkkien ruikuttujat, jotka tällä palstalla elämöivät!

        mitä tulee huoltohintoihin, niin premium-sakemanneissa (audi, bmw, mercedes) huoltohinnat ja huoltovälit ovat hyvin samankaltaisia.

        itsellä 2. audi menossa ja aina merkkiliikkeessä huollatan. saan paikallisessa puljussa hyvää palvelua sekä auton vaihtoarvo pysyy korkeana, kun samasta puljusta vaihdan muutaman vuoden päästä taas uuteen kulkupeliin.

        jos maksan liikaa, niin sitten maksan. katsos, kaikki asiat elämässä eivät aina ole hinnasta kiinni. mutta toki ymmärrän, jos jollain tekee tiukkaa. siinä vaiheessa kannattaa kävellä tai käyttää yleisiä kulkuneuvoja.

        käyttää julkisia kulkuneouvoja . ei sterssiä eikä huollon paineita,saa nukkua yöt rauhassa.


      • Eikka rööni
        jokavuosi kirjoitti:

        garipian laivaristeilyn ,ai ai kun on hauskaa lämmössä seilata ,ihanat naiset kannella makoilee.
        Saa siinä audipoika kylmässä kyyhöttää ja katsella anttilan alusmainos-sivuja kun meikäpoika seilailee lämössä.3000€ menee jokavuosi laivaristeilyyn ,mutta on se sen arvoista.
        .

        Ai corolla-pojat käy tuolla lomalla?


      • Järjen käyttö sallit
        ex-mondeonisti kirjoitti:

        Vaikka audin huolto maksaisi 1000 eur/kerta niin en tule enää koskaan hankkimaan Fordia. Yritin pitää sitä tuon mainitsemasi 3 vuotta, mutta en pystynyt (2,5 vuotta riitti). Kuukausittaiset vierailut ja takuu keskustelut eivät sopineet minun hermoille.

        Onnea teille uuden Fordin odottajille. Toivottavasti ne tyypiviat saataisiin viimeinkin korjattua, niin arvonlaskukin saattaisi olla inhimillinen ja muut liikkeet haluasivat sen vaihdossa.

        Meillä uudesta asti ollut Ford Mondeo 2.0 diesel uudempi korimalli rek. 2007. Ajomäärä tällä hetkellä 433 000 km ja käytetty säännöllisesti huollossa ja toimi, moitteettomasti ja ajoltaan on erinomainen kaikin puolin. Olen kyllä sitä mieltä, että huollettu auto toimii ja käyttäjällä on järki päässä ajaessa!! Suosittelen lämpimästi Ford Mondeota ja kaiken lisäksi auto on lämmin talvella ym.....


    • kirjoita

      kerro mitä kuuluu tuohon 550 euroon,eli mitä kaikkea vaihtavat

      esim jarrunesteiden vaihto on kuuluttava

      nyky paivänä huollot on hyvä bisnes koska tehdään ns tarkastuksia joilla ei ole päätä eikä häntää

      minä olen huollattanut aina oman kaupungin korjaamolla ja aina on tullut leimat kirjaan,eikä ole merkkihuolto,takuu ei katkea millään merkillä.

      • -!=OOOO=!-

        Kannattaa katsoa mihin audin vie huoltoon.
        Esim Helsingin seudulla kusetetaan ihan kybällä.
        Esmerkkinaä etujarrupalojen vaihto.Luusi että on helppo homma japsiin sen saa muutamalla kymmenellä eurolla. nyt eräässä Herttonemeläiseässä puljussa 130 e . Lisäksi jarrut olivat räpellyksen jälkeen hengenvaaralliset . Paineet oli hävinneet hydrauliikasta ja varoitusvalot vilkkuvat kuin joulukuusessa.Nyt on pakko viedä auto korjattavaksi merkkiliikkeseen kun tarvittavia eriokoistyökaluja ja diagnostikkalaitteita ei ole muilla.Näin käy säännöllisesti . Audeja ei Suomessa osata korjata tai huoltaa monessakaan paikassa.Mielummin maksaa enemmän jos sattuu löytämään kunnollisen paikan missä huoltaa.Toistaiseksi se on haussa Helsingin seudulta.


      • ja jarrunesteen
        -!=OOOO=!- kirjoitti:

        Kannattaa katsoa mihin audin vie huoltoon.
        Esim Helsingin seudulla kusetetaan ihan kybällä.
        Esmerkkinaä etujarrupalojen vaihto.Luusi että on helppo homma japsiin sen saa muutamalla kymmenellä eurolla. nyt eräässä Herttonemeläiseässä puljussa 130 e . Lisäksi jarrut olivat räpellyksen jälkeen hengenvaaralliset . Paineet oli hävinneet hydrauliikasta ja varoitusvalot vilkkuvat kuin joulukuusessa.Nyt on pakko viedä auto korjattavaksi merkkiliikkeseen kun tarvittavia eriokoistyökaluja ja diagnostikkalaitteita ei ole muilla.Näin käy säännöllisesti . Audeja ei Suomessa osata korjata tai huoltaa monessakaan paikassa.Mielummin maksaa enemmän jos sattuu löytämään kunnollisen paikan missä huoltaa.Toistaiseksi se on haussa Helsingin seudulta.

        vaihtoon ei tarvita mitään erikoistyökaluja, eikä normaali huoltoihinkaan, paitsi huoltotunnistimen nollaus laite, joka kyllä löytyy kaikista ns. hyvistä korjaamoista.


      • -!=OOOO=!-
        ja jarrunesteen kirjoitti:

        vaihtoon ei tarvita mitään erikoistyökaluja, eikä normaali huoltoihinkaan, paitsi huoltotunnistimen nollaus laite, joka kyllä löytyy kaikista ns. hyvistä korjaamoista.

        Huolto ja korjjamotyön laatu on ala-arvoista
        Herttoniemessä.Hinta on kuitenkin preemiumia. Esim auto oli
        vaarassa hajota jakohihnan vaihdon jälkeen.
        Moottorilämmittimen ja sisälämmittimen asennuksessa jätttiin piuhat kiiniittämättä.


      • täällä
        -!=OOOO=!- kirjoitti:

        Huolto ja korjjamotyön laatu on ala-arvoista
        Herttoniemessä.Hinta on kuitenkin preemiumia. Esim auto oli
        vaarassa hajota jakohihnan vaihdon jälkeen.
        Moottorilämmittimen ja sisälämmittimen asennuksessa jätttiin piuhat kiiniittämättä.

        ketään sellaista joka on joskus ollut edes korjaamolla töissä.Huom.tämän päivän merkkikorjaamoissa missä on suuntaus (tulos tai ulos).Nykyään on sellainen hyväksi havaittu käytäntö, että auto sisälle,sitä samaa autoa saattaa korjata 5 eri asentajaa ja samaa työvaihetta,sillä ei ole mitään väliä tuleeko auto kuntoon vai ei välillä keskeytetään työ ja tehdään jotain toista autoa.En ole töissä kyseisessä herttoniemessä joka näyttää aiheuttavan kovasti keskustelua. Tietenkin virheistä on vastattava,mitä niitä kierteleen jos hajoaa joku korjauksen yhteydessä niin sanotaan suoraan asiakkaalle eikä toivota että ei se varmaan huomaa sitä. terv.asentelija


      • aina pettynyt Audin huoltoon
        täällä kirjoitti:

        ketään sellaista joka on joskus ollut edes korjaamolla töissä.Huom.tämän päivän merkkikorjaamoissa missä on suuntaus (tulos tai ulos).Nykyään on sellainen hyväksi havaittu käytäntö, että auto sisälle,sitä samaa autoa saattaa korjata 5 eri asentajaa ja samaa työvaihetta,sillä ei ole mitään väliä tuleeko auto kuntoon vai ei välillä keskeytetään työ ja tehdään jotain toista autoa.En ole töissä kyseisessä herttoniemessä joka näyttää aiheuttavan kovasti keskustelua. Tietenkin virheistä on vastattava,mitä niitä kierteleen jos hajoaa joku korjauksen yhteydessä niin sanotaan suoraan asiakkaalle eikä toivota että ei se varmaan huomaa sitä. terv.asentelija

        Viimeksi yritettiin rahastaa takuutyöstä Herttoniemessä. Laitoin kovan kovaa vastaan ja hyökkäävallä asenteella sain selvän takuutyön takuutyöksi. Asiakasta yritettiin siis kusettaa. Tyyli taitaa olla se, että kokeillaan meneekö tämäkin kusetus läpi. Monelle menee, valitettavasti.


      • Eikka rööni
        -!=OOOO=!- kirjoitti:

        Huolto ja korjjamotyön laatu on ala-arvoista
        Herttoniemessä.Hinta on kuitenkin preemiumia. Esim auto oli
        vaarassa hajota jakohihnan vaihdon jälkeen.
        Moottorilämmittimen ja sisälämmittimen asennuksessa jätttiin piuhat kiiniittämättä.

        Vaasan Käyttöautolla laatu on kyllä kans ihan anaalista. 3 kertaa saa saman vian takia viedä. Ei mitää koeajoja yms tarkastuksia että homme meni oikein, kumma pulju. Luulisi että kannattaisi koeajaa ettei ole tullut "uusia" vikoja.


    • tyytyväinen Audisti

      Itsellä ollut a4 2,3 vuotta, 2 huoltoa maksaneet yhteensä 520 euroa. Eli minusta aika edullista kuitenkin. Kolmas huolto joskus vuoden päästä tulee maksamaan nouin 550 euroa, mutta siinä vaihdetaankin tavaraa sitten enemmän. Mitään vikoja Audissani ei ole ollut.

    • jkletnlemnt

      Omaan -00 A6:seen perushuolto maksoi 220e.

      • -=OOOO=-

        Vaikka ei saa mainostaa niin kerro edes paikkakunta /kaupungin osa


    • JMK

      Tampereella 2004 vm. A4:n 30 tkm huolto n. 230 euroa ja 60 tkm huolto 280 euroa.

      • voiko heittää?

        Oliko 60 tonnin 280 euron hinta merkkikorjaamolta? Helsingissä vastaava merkkikorjaamolla on yli 500 euroa.


      • JMK
        voiko heittää? kirjoitti:

        Oliko 60 tonnin 280 euron hinta merkkikorjaamolta? Helsingissä vastaava merkkikorjaamolla on yli 500 euroa.

        Laakkosella eli merkkikorjaamolla. On melkoinen hintaero! Kannattaa jo ajella Tampereelle huoltoon...


      • A3 2003
        JMK kirjoitti:

        Laakkosella eli merkkikorjaamolla. On melkoinen hintaero! Kannattaa jo ajella Tampereelle huoltoon...

        Audi A3 1.6 2003 (uusikorinen). 60000km huolto 320€, 30000km huolto 200€ ja rapiat. Autossa oli takuuaikana havaittu vika, ensin yrittivät rahastaa koko osan ja työn, seuraavaksi pelkän osan, seuraavaksi 30% osasta. Pienen v*ttuilun jälkeen laittoivat kuntoon omalla kustannuksella. Toisen vian korjautin juuri ennen takuuajan päättymistä. Korjauksesta n. 2kk sama paikka levisi jälleen jolloin takuu oli umpeutunut, eivät enää tuota veloituksetta hoitaneet. Paska maku jäi koko touhusta...


      • Posti
        A3 2003 kirjoitti:

        Audi A3 1.6 2003 (uusikorinen). 60000km huolto 320€, 30000km huolto 200€ ja rapiat. Autossa oli takuuaikana havaittu vika, ensin yrittivät rahastaa koko osan ja työn, seuraavaksi pelkän osan, seuraavaksi 30% osasta. Pienen v*ttuilun jälkeen laittoivat kuntoon omalla kustannuksella. Toisen vian korjautin juuri ennen takuuajan päättymistä. Korjauksesta n. 2kk sama paikka levisi jälleen jolloin takuu oli umpeutunut, eivät enää tuota veloituksetta hoitaneet. Paska maku jäi koko touhusta...

        Kyselin A4 1.8T Avantille huoltoa. Auto kaksi vuotta vanha, ajettu 55 000km. ---- 750 euroa, josta multitronic-vaihteiston öljynvaihto noin 200 euroa. Kertokaa Tampereelta vaihtoehto "Autotalolle".


      • Jukka
        A3 2003 kirjoitti:

        Audi A3 1.6 2003 (uusikorinen). 60000km huolto 320€, 30000km huolto 200€ ja rapiat. Autossa oli takuuaikana havaittu vika, ensin yrittivät rahastaa koko osan ja työn, seuraavaksi pelkän osan, seuraavaksi 30% osasta. Pienen v*ttuilun jälkeen laittoivat kuntoon omalla kustannuksella. Toisen vian korjautin juuri ennen takuuajan päättymistä. Korjauksesta n. 2kk sama paikka levisi jälleen jolloin takuu oli umpeutunut, eivät enää tuota veloituksetta hoitaneet. Paska maku jäi koko touhusta...

        Missä kannattaa huoltaa Audi A4 Tampereella. Laakkonen on suomen kallein ja sinne en vie. Mistä löytyy hyvä paikka?


    • A3

      Itelläni on -06 A3 2.0tdi guattro ja mittarissa on vähä päälle 50. Nyt on huolto edessä ja sieltä kaveri sanos että se tulee maksaa 350-400 €. Ja tuohon kuuluu normi öljynvaihto, ympäristöystävälline suodatin jne. jne. Ja sitte siinä samassa pistetää ton quattron öljyt vaihtoon. Onhan hinta aika kovan kuulone, mutta ad:lla se maksais n. 50 € vähemmän joten en nää mitään järkeä kiikuttaa tota kärryy muualle ku audicenteriin huollettavaks!

    • ossss

      Autoasi tekee huollon liki puoleenhintaan verrattuna merkkiliikkeeseen.Sinne voi köyhemmät auti kuskit mennä...

      • yksityiskorjaamo

        tunteeammattitaitoisen autonrassaajan jolla on pelit ja vehkeet niin vien ilomielin autoni sinne!Merkki huolto on rahastusta ja valohoitoa no tietysti jos haluaa maksaatyhjästä!nauratti oikeen tuossa audinmerkkihuollossa kun huoltoneuvoja sanoi minulle että sinulla on rahaa sanoin sille että tässä on rahanmenoa talonmaksuun ja omiinlapsiin!Eiköhän nuo kaksiasiaa ole paljontärkeämpiä!Ei kehtaa höylätä tilejämiinukselle!


    • bmv

      Onhan tää ollu alusta asti naurettavaa mussutusta. Huollon hinta on suhtetuttu auton hintaan. Kaikilla merkeillä. Osta dacia!

      • kylä lähtee...

        turun vauhtipistees maksoi nokkahihnan vaihto vaihteistohuolto 950egee...samal vaihtui kans vesipumppu ja muut työhön kuuluvat osat. ei must paha hinta. ruikuttajien kannattais vaihtaa merkkii jos ei varaa huoltaa...


      • yoiu
        kylä lähtee... kirjoitti:

        turun vauhtipistees maksoi nokkahihnan vaihto vaihteistohuolto 950egee...samal vaihtui kans vesipumppu ja muut työhön kuuluvat osat. ei must paha hinta. ruikuttajien kannattais vaihtaa merkkii jos ei varaa huoltaa...

        huollolle, olis varaa vähän nostaa hintoja kun monen mielestä on edelleenkin hyvin edullista, ja häviäis merkin parista eitoivottu porukka valittamasta.


      • Sen saa mitä tilaa
        yoiu kirjoitti:

        huollolle, olis varaa vähän nostaa hintoja kun monen mielestä on edelleenkin hyvin edullista, ja häviäis merkin parista eitoivottu porukka valittamasta.

        Laitoin juuri Laakkosen palautteeseen tuon huoltohintojen halpuuden.


      • Pthui
        Sen saa mitä tilaa kirjoitti:

        Laitoin juuri Laakkosen palautteeseen tuon huoltohintojen halpuuden.

        Palautteen kerääminen liikkeen omilla systeemeillä on tapa kanavoida negatiivista palautetta siten että palautteesta olisi mahdollisimman vähän haittaa bisnekselle. Itse annoin Laakkoselle palautetta useaan kertaan kun huoltojen ja korjausten jälkeen soittivat ja pyysivät antamaan palautetta. Yksikään antamani palaute ei ikinä koskaan johtanut mihinkään konkreettiseen toimintatapojen muutokseen.

        Laskutus oli jopa moninkertaista. Samassa liikkeessä varaosapuolella jäähdytysnestepullo maksaa x euroa litra. Seinän takana neste laimennetaan 50 % ja koska laimentaminen on työtä, työn hinta lisätään litrahintaan. Näin 50 % laimennetun jäähdytysnesteen litrahinta saadaan reippaasti kalliimmaksi kuin laimentamattoman. Pientarvikelisä on oma lukunsa, samoin huoltotöiden kiinteät hinnat ja aikaikkunat. Kun asiakas maksaa kiinteän hinnan tietystä huoltotyöstä, liike ei kanna mitään vastuuta siitä että tilattu työ laskutetaan sovittuun hintaan. Jos on pultti jumissa tuntilasku juoksee kiinteähinnoitellun työn lisäksi. Aikaikkunat töiden suorittamiselle ovat usein jopa 50 % liian väljät. Huoltotyön valmistuttua autoa seisotetaan niin kauan kun asiakkaalle on esitetty huoltotyön suorittamisen kestävän. Näin tekaistaan peruste kiinteähinnoiteluulle aikaveloitukselle.

        Jollakin niitä kymmenien miljoonien ostoskekuksia erakennetaan, ja minä tiedän mistä keiltä se raha on pois. Laakkosen entinen (hyvä) asiakas.


      • Rade 69
        Pthui kirjoitti:

        Palautteen kerääminen liikkeen omilla systeemeillä on tapa kanavoida negatiivista palautetta siten että palautteesta olisi mahdollisimman vähän haittaa bisnekselle. Itse annoin Laakkoselle palautetta useaan kertaan kun huoltojen ja korjausten jälkeen soittivat ja pyysivät antamaan palautetta. Yksikään antamani palaute ei ikinä koskaan johtanut mihinkään konkreettiseen toimintatapojen muutokseen.

        Laskutus oli jopa moninkertaista. Samassa liikkeessä varaosapuolella jäähdytysnestepullo maksaa x euroa litra. Seinän takana neste laimennetaan 50 % ja koska laimentaminen on työtä, työn hinta lisätään litrahintaan. Näin 50 % laimennetun jäähdytysnesteen litrahinta saadaan reippaasti kalliimmaksi kuin laimentamattoman. Pientarvikelisä on oma lukunsa, samoin huoltotöiden kiinteät hinnat ja aikaikkunat. Kun asiakas maksaa kiinteän hinnan tietystä huoltotyöstä, liike ei kanna mitään vastuuta siitä että tilattu työ laskutetaan sovittuun hintaan. Jos on pultti jumissa tuntilasku juoksee kiinteähinnoitellun työn lisäksi. Aikaikkunat töiden suorittamiselle ovat usein jopa 50 % liian väljät. Huoltotyön valmistuttua autoa seisotetaan niin kauan kun asiakkaalle on esitetty huoltotyön suorittamisen kestävän. Näin tekaistaan peruste kiinteähinnoiteluulle aikaveloitukselle.

        Jollakin niitä kymmenien miljoonien ostoskekuksia erakennetaan, ja minä tiedän mistä keiltä se raha on pois. Laakkosen entinen (hyvä) asiakas.

        Myös laakkosen entisenä asiakkaana on vastaavia kokemuksia,kaikki mahdollinen laskutettiin mutta vain öljyt ioli vaihdettu,minkä voi helposti tarkistaa öljyn mittatikusta,muu vilunki paljastui seuraavassa vieläpä huomattavasti edullisemmassa huoltopaikassa,missä olin mukana.


    • Marko71

      Kun autolla on ikää jo niin paljon, että takuut ei voimassa, käy ihmeessä jossain halvemmassa paikassa. Oma Audini on aivan uusi, joten se on kai pakko huollattaa ensimmäiset pari kertaa noissa kiskuripaikoissa (käyttöauto mukaan lukien) mutta sen jälkeen johonkin ystävällisemmän palvelun ja edullisemman hinnan pikkukorjaamoon.

      • Hesassa jumissa

        Mihin kannattaa pk-seudulla viedä Audi huoltoon?
        Ohjaustehostin lakkasi toimimasta ja yleensä käyttämäni huoltoon en ohjaustehostomattomalla autolla viitsisi oikein ajaa...


      • Hesassa jumissa
        Hesassa jumissa kirjoitti:

        Mihin kannattaa pk-seudulla viedä Audi huoltoon?
        Ohjaustehostin lakkasi toimimasta ja yleensä käyttämäni huoltoon en ohjaustehostomattomalla autolla viitsisi oikein ajaa...

        P.S. Auto on vm.1998 A4 Avant


      • peuku
        Hesassa jumissa kirjoitti:

        P.S. Auto on vm.1998 A4 Avant

        sitähän audimiehet, täällä puhuu paskaa.pistä paaliin niin loppuu viat. audi mies.


    • Ei todellakaan...

      Minulla meni v6 moottorilla varustettuun audin huoltoon 1465e. Remmin yms yms yms yms mitä isoon huoltoon kuului. Vikaa siis ei ollut.

      • Eipä...niin

        Sen takia kannattaa tehdäkin itse ne työt mitä osaa :)


      • mppeh
        Eipä...niin kirjoitti:

        Sen takia kannattaa tehdäkin itse ne työt mitä osaa :)

        Eihän se nyt noin kallista voi olla.


    • No johan toki...

      Tuolta www.ago.fi kun ostaa hyvän korjaus- ja huolto-oppaan säästyy paljon euroja tekemällä simppelit hommat itse.

    • morsettaja II

      Huh huh, onpa Audiin kalliita huolto-ohjelma mukaiset huollot. Itselläni on ollu 3 BMW:tä ja katselin tuossa kuitteja kaikki huollot on ollut 290e-550e välillä ja merkkiliikkeessä. Mallit e39 520i, e46 330d ja e61 525i. Tohon e39:iin jouduin vaihtamaan nokkaketju ohjaimet se maksoi 1000e, suurin remppa. Minä kun luulin että BMW on kallis merkki ylläpitää...

      • audi-o-

        Kannattaisi ostaa Skoda, sen huollot maksaa vähemmän .... ainakin Skoda-huollossa!


    • zozzu

      Joo, tästä on ollut puhetta kaverini kanssa. Kaverilla on 320d ja minulla A4 2.0tdi. Kyllä Audi rahastaa sikamaisesti huoltojen hinnoissa, aivan järjetöntä. Kysyin asiaa merkkihuollostakin, niin vastaus oli suunnilleen; jos on vara ostaa audi on siitä myös vara maksaa sairaasti huolloissa (rivien välistä). Siis mitä helvettiä ei kyse ole rahasta vaan siitä mitä vastinetta rahalleen saa. Bemarilla saa paljon enemmän, ainakin huollossa.

    • A3 -08 60000 km

      Salon audilla, A3 automaatti -08 1.4 TFSI. 470€ maksoi 60000 km:n huolto.

      • ihme itkua

        huoltojen hinnoista - ekaks ostetaan Audi jotta heikko itsetunto saadaan nostettua normaalille tasolle ja ollaan niin rinta rottinkilla, ja sitten alkaa itku kuinka kallis auto se on pitää.
        Osta Skoda. Sorri, unohtui heti että heikko itsetunto pakottaa ajamaan rinkelivolkkariskodaseatilla.


      • Ihme_juttu

        Vantaan Audi, A3 automaatti -09 1.4 TFSI, 60000 km long life huollosta pyytää n.1000e! Mikä puuttuu sun huollosta tai mikä on mulla ylimääräistä? kysyn vaan


    • audi mies oooo

      Mun faija osti mulle audi rs4 just ekaks autoks :) . Ja sllä on kans oma audi.
      eikä se koskaan oo valittanu jostain ihme huoltojen hinnoista!!! en tienny ees et jotkut on niin köyhii et ne tekee niin ison numeron jostain 1000 euron huollosta
      sehän on pikku rahaa vaa minkä voi tunkee vaikka hu0ran per5ee5een (faija on sanonu niin). Te köyhät keskituloset simpanssit voisitte pysyy niissä haisevissa romuissa (skoda,volkkari,opel,toyota ja mitä muit paska merkkei niit onkaan...) eikä esittää mitään raha miestä velka audil jonka talous romahtaa jonku huollon takii xDD.

      • audi-poika oisin..

        Heheh .... ja sitten heräsin päiväunilta juntti-isän ostamassa pelto-tojossa!


      • audi a3

        audi, skoda, volkswagen ja seat on samasta tallista...


      • Hile68

        Pappa betalar.Vittu mikä juntti.Nii eihän se oo sulta pois kun isi maksaa.Mee töihin vitun vati ja tule sitten tänne kehumaan


    • ....................
    • käytetty mutta hyvä

      eli ilmeisesti täällä ei hengaa muita kuin teinipoikia, jotka vasta haaveilevat autoista kerran kukaan ei osaa sanoa mitään hyvää huoltamoa. Aiemmin Pohjois-Helsingin Autosta sai hyvää palvelua mutta nyt siellä on meininki tai ihmiset muuttuneet ja ei tehdä sovittuja huoltoja/veloitetaan tekemättömästä työstä/ huijataan eli täytyy siis etsiä uusi huoltopaikka.

      Jos tänne eksyy joku täysipäinen, niin vihjatkaa hyviä ja ennen kaikkea luotettavia korjaamoita pääkaupunkiseudun alueelta.

    • aftui

      Itse ostin tässä joku aikaa sitten audi A4:sen vm.04. Huollot tehty tähän asti merkkiliikkeessä, ja niin ajettelin itsekin käyttä sitä laakkosella. Maksaahan se vähän enemmän mutta työkin on sitten myös sen mukaista.

      • osssss

        Sen mukaista.Puolta kalliimpaa.


      • pssssssssssssss
        osssss kirjoitti:

        Sen mukaista.Puolta kalliimpaa.

        Ei kaikki ole syrjäytyneitä mielenterveypotilaita, toisilla on varaa antaa autolleen parasta huolenpitoa.


      • kallista on

        Voidaanko öljyt vaihtaa toisessa liikkeessä jotenki paremmin? Katsomiselle kyllä tulee hintaa kun tietyn määräaikaishuollon tekee. Leimasta saa maksaa yhden rupuauton hinnan vuosien varrella.


      • Audimies

        Audin huolto Vauhtipisteessä Turussa.
        SUOSITTELEN


    • Audi-nainen

      Testien mukaan merkkihuollot ei ole yhtään sen parempia kuin muutkaan, joskus jopa päin vastoin (mm. VW saanut onnettomia tuloksia pistokokeissa). Itse käytän A4 vm. 2005 säännöllisesti huollossa muualla maksettuani kerran aivan törkeän hinnan Audille. Mm. AD-ketju on n. 40% Audin omaa huoltoa edullisempi, käyttävät alkuperäisiä varaosia, laadun pitäisi olla taattu ja takuut säilyy. Ihan turha maksaa satoja euroja lisää siitä että vaihdattaa öljyt merkkihuoltamossa ja huuhtelevat auton kaupan päälle.

      Noista muista näkökohdista, Audi on vaan helvetin hyvä auto ajaa. Alla on ollut niin VW:tä, Peugeotia, MB SLK kuin Volvokin, mutta Audiin olen niiden jälkeen jämähtänyt ihan yksinkertaisesti siksi että se on loistava auto ajaa, mikä erityisesti näin talvikeleillä erottuu. Ja mullahan ei näin naisena ole mitään tarvetta peniksen jatkeelle ;o)

      • pelkkää säästöä

        ei 2005 vuotisassa ole takuita jäljellä. Merkkihuollossa tehdään ohjelmapäivityksiä huoltojen yhteydessä, Pärnäsellä ei. Merkkihuolto tekee tehtaan kamppanja korjauksia/parannuksia, Pärnänen ei. Merkkiliikkeessä on paras tieto ja tehtaan tuki, Pärnäsellä ei.


      • viuvauhui

        Miksi ne Audit lentää sitten lepikkoon kun kerran on niin hyviä ajaa? Onko kuskit tyhmiä, ei tunne liikennesääntöjä, ei osaa lukea numeroita ja viestejä liikennemerkeistä vai mistä johtuu? Taas tänään onnettomuuspaikalla Audi pöheikössä, toinen merkki joka ei tiellä pysy on BMW.


      • vollov 70V
        viuvauhui kirjoitti:

        Miksi ne Audit lentää sitten lepikkoon kun kerran on niin hyviä ajaa? Onko kuskit tyhmiä, ei tunne liikennesääntöjä, ei osaa lukea numeroita ja viestejä liikennemerkeistä vai mistä johtuu? Taas tänään onnettomuuspaikalla Audi pöheikössä, toinen merkki joka ei tiellä pysy on BMW.

        Merkillä ei väliä kun ei vaan ole japsi tai volovo.


      • zxdfgadffga

        Niin ja eiks se BMW oo se tunnettu peniksen jatke. :)


      • audi a3

        ASIAA!!!!!


      • valitse kohde
        pelkkää säästöä kirjoitti:

        ei 2005 vuotisassa ole takuita jäljellä. Merkkihuollossa tehdään ohjelmapäivityksiä huoltojen yhteydessä, Pärnäsellä ei. Merkkihuolto tekee tehtaan kamppanja korjauksia/parannuksia, Pärnänen ei. Merkkiliikkeessä on paras tieto ja tehtaan tuki, Pärnäsellä ei.

        Ilmoitetaanko asiakkalle myös näistä "ilmaisista päivityksistä ja korjauksista" ? Pärnänen kuitenkin aina kertoo minulle että "sinun pitäisi kohtapuoliin vaihtaa tuo melkoisen kulunut osa uudempaan". ÖLjynvaihto pikahuollossa ihan ropusta tyhjentäen maksoi 30,50 € , siis työ, suodatin ja öljyt. Paljonko audilla, 300 ?


    • pakko audi

      AUDI on pakko omistaa!!

      • Kuukauden naurut !

        ...niin Audi on pakko omistaa; nelivetona mielellään =)

        Pitäisi varmaan välittää tämä keskustelusivu kaikille tuttaville, jotta saavat hekin myös kuukauden parhaimmat naurut :)

        Itse jatkan Audin kanssa edelleen matkaa ja tarjoan kyytiä myös muille tarvitsijoille ! Voittaneen kuitenkin bussien ja junien odottelun.

        Kiitos teille kaikille tästä kivasta ja avartavasta keskustelusta.

        JK. 3tkm seuraavaan huoltoon; melko kallista - mutta elämä on :) Kirjoitusvirheet saa korjata, oppiihan siitäkin taas jotain.


    • ytuytuu67
    • .kjghg

      Jos huollatat audin merkkiliikkeessä eli Laakkosella, saat siihen Liikkumisturvan.
      Eli saa sillä rahalla muutakin vastinetta kun tehdyn työn.

    • Hile68

      Huoltakaa itse niin tiedätte mitä on tehty.Uudet autot joissa on takuu on eri asia mut ite just huolsin tuon -05 Audi A3 tdi ja säästin selvää rahaa.Rahalle kun on eläkeläisellä muutakin käyttöä kuin syöttää sitä huoltoliikkeille.Huollothan on sitäpaitsi helppoja.Korjaukset on ihan eri juttu.

    • valittajat

      Lapset lapset:Se on tuo auton huolto vaan kalista sille ,jolla ei oo pätäkkää,ettäs tierätte persaukiset....

      • ei olla halpa

        Saahan sitä ihminen olla vähissä rahoissa, mutta niin läpeensä tyhmä ei tarvi olla, että maksaa 500-600 euroa erilaisista säiliöiden "tarkistuksista".


    • eu4ia

      Kyllä sai parhaat naurut aikoihin. Kiitos. Kaikenmaailman hiihtäjiä tääki pallo päällään kantaa.

    • huoltomies2

      Menkää hyvät ihmiset Viroon tekemään ne huollot. Sieltä saa puolet halvemmalla ja hinta/laatu on kohdallaan! Suosittelen!

    • Björn

      Mielenkiintoinen uusi palvelu http://www.car-online.fi/etusivu Tonne kun saadaan tarpeeksi yrityksiä ja huoltopalveluja, niin homma muuttuu läpinäkyvämmäksi!

    • geetee1

      Itellä on ollut Fiat 127, Nissan Primera, BMW 520 ja nyt Audi A4. Minkään merkin kohdalla huollon hinta ei ole ollut järkytys. Soitat ensin merkkiliikkeeseen, sitten muutamaan pienempään liikkeeseen ja vertaat hintoja. Kilpailuta, ei se oo sen vaikeampaa!

      Hyvää palvelua Tampereen alueella on tullut esim. Huolto-Dartissa, Benkara-Autossa ja Laakkosella. Kylmää ja nöyryyttävää kohtelua taas Autokeskuksella. Merkkiliikkeeseen en autoa yleensä vie, mutta ajelenkin aina vähän käytetyillä.

      Itse ajan saksalaisella vähän ajetulla järki- ja mukavuussyistä. Nissanin ylläpito oli halpaa, mutta siitä ei saanut käytettynä juuri mitään. Käytetty Audi/BMW taas menee hyvin kaupaksi kohtuullisen hyvällä hinnalla. Ja tässä tarkoitan autoja 10000-20000 euron hintaluokassa.

      • Ei puhuta pashaa

        Jos haluatte verrata huoltohintoja, niin viime vuonna TM teki suuren vertailun aiheesta. Siinä Audin huollot todettiin halvoiksi. Esim. dieselkoneet 120 tkm saakka Citroen C4 1.6 l oli luokkaa 1000 € kalliimpi kuin Audi A4 2.0 l.


    • Miekka kala

      Ihan normi huoltohinnat ,samoja kuin muissakin merkkien huolloissa.

    • matukka 6

      Jos sulla on varaa hankkia Audi, niin on sulla sit oltava varaa maksaa sen yllä pito kustannuksetkin.

    • audia4/2,0

      Audissahan öljynvaihto on turhaa..kulutus 0,5L/1000KM, tuoreet öljyt koko ajan autossa :)

      • Audi-huolto

        Aivan sairaat hinnat. Ryöstöä, ei voi muuta sanoa.


    • Ilmaputkimies

      Ei se tyhmä ole ketä pyytää, kyllä sen huollon saa huokeammalla hinnalla kun menee liikeeseen jossa ei rahasteta.

      • mitävitt

        "..ketä pyytää..."

        Kielen raiskausta!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3910
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      604
      3717
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3702
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2351
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      63
      2291
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      327
      1988
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1967
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1806
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1479
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe