AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Huollon hinta!!!

Huollon hinta!!!

139 Vastausta 54 033 Lukukertaa
Kysyin vw-auton huollosta, mitä maksaa long-life huolto Audi A4:een vm-04, kilometrejä 47000. Vastaus : 550 EUROA!!!!! Ziisus, saako tuota huoltoa mistään muualta halvemmalla. Onko Audin huoltohinnat rahastusta, vai miksi huolto maksaa yli puolet enemmän kuin suurimpaan osaan autoista.

no huh huh

Ehkä unohtaa moinen huolto paikka.Tai ainakin long-life öljyt.Muuten paljon ajat vuodessa?Ois ajetta vähintään 30000km että kyseiset öljyt kannataa laittaa koneeseen ,koska öljyt olisi hyvä vaihtaa kerran vuodessa.Jos sinulla ei ole muuta kuin öljyn vaihto niin normaalit täys synteettiset vaan sisään ja matka jatkuu.

oletko

Noin pitkät öljynvaihtovälit??!Ei jeesus ihmekään jos joutuu audeja koko ajan huoltamaan. Itse pidän samoja öljyvä (bensaturbo) koneessa max. 8-9 tuhatta kilometriä. Ei se öljy nyt niin kallista ole että siitä kannataisi tinkiä!!Aivan sama mitä LL-litkuja laitatte,ette säästä yhtään ku pian iso remppa edessä ku ei ole öljyjä vaihdettu tarpeeksi usein. Audikin saisi jo pikkuhiljaa siirtyä käyttämään ketjua kaikissa koneissaan,ni ei tarvii mistään hihnoista maksaa 1000€.

Ketjullinen Audi

Joo onhan se Audi siirtynyt ketjuihin.... A6:ssa on ketju ja vaihto maksaa 4000€, joten maksais kyllä mielellään hihnan vaihdosta tonnin.
Sehän siinä hihnassa olikin ideana, että se kuluu eikä muu moottori. Säästää meinaan rahaa kun ei tarvitse pistää koko jakopäätä uusiksi...

No ei sentään vaan

ketju maksaa hiukka yli 500e....

Jakohihnan

vaihto autoihin maksaa 100 - 200 €.
Audista en sitten tiedä, mutta jos tuo 1000 € pitää paikkaansa, niin jotain on vialla saati sitten mainitsemasi 4000 € ei voi pitää paikkaansa.
Eikä tuo ketjun vaihtaminenkaan ole kovin paljon kalliimpaa autoihin, mutta nämä sakemannin keksinnöt ovat sitten asia erikseen. Tai sitten nuo korjaamot osaavat (=ilkeävät) nylkeä hyväuskoisia.
Vaihda merkkiä
Jakohihnan vaihto,vesipumppun ja kiristyspyörä uusinta.
Huolto sytytystulpat,jarrunesteet,oljyt ,suodatin,raitisilmasuodin ja muut huoltoon kuuluvat tarkistukset 930€

tosissasi olet?

vaihdat öljyjä jatkuvasti, sehän on todella tyhmää ja rahan hukkaa. Halpis aasialaisten huoltovälit on ollut jo vuosia vähintään 15tkm.

tosi asiahan on

että mistäs huollot halvemmalla saat, et mistään.

Samaa hintaa pyytää muutkin ja vielä kalliimpaakin.God jul
toihan on pikku summa 550e merkistä kuin merkistä saat pulittaa saman.Joskus merkkiautojen huoltoon menee 700-1200 ekeekin pelkillä kilsahuolloilla,odota se on edessäsi.Minusta hirveen halpaa kalliimpaa saisi olla.
Minä huollatin auton kertaalleen 30000 kilometrissä ja nyt on mennyt neljä vuotta ilman huoltoa aivan ongelmitta.

Autohuollot ovat autoliikkeiden keinotekoinen rahastuskeino ja vastustan sitä viimeiseen asti.

Jos ajaa vähän niin riittää aivan hyvin kun korjauttaa vain viat.

Jos huolto maksaisi 100 euroa niin se olisi eri juttu mutta kun pyydetään mitättömästä tarkastuksesta 500-1000 euroa niin sehän on laillista ryöstöä.

etsi

jo edullisempi luottohuolto.
Ne seuraavat huollot on vieläkin kalliimpia, kun pitää vaihtaa nokkahihnaa, vesipumppua jne.
Ei taida tonni piisata / kerta.

90tkm huolto odottaa

Mulla on 3.0V6 bensa ja nokkahihnan vaihto merkkihuollossa hieman päälle tonnin. Sitten tulee vielä muu huolto päälle. Jos kulkee niin kyllä maksaakin.

Persaukiset

Näin se homma etenee. Velkarahalla ostettu Audi ja sitten rahat ei riitä ylläpitoon.
Kannattaisi miettiä jotain halvempaa automerkkiä/ huoltoa kun rahat ei riitä jukolauta.

ei ihan noinkaan

Kyse on periaatteesta, ei rahasta. On se aikamoista pelleilyä, jos perushuolto maksaa 400 euroa enemmän kuin suurimmalla osalla merkeistä. Ensi vuonna tulee a4:llani 3 vuotta ikää ja huollon rahastuksen vuoksi olen melko varma, että vaihdän johonkin japsiin.

sinäpä se

Just että kyse ei olekaan rahasta, mutta silti Audi vaihtuu takasin Corollaan, HURRAAAAA !!!!

Oletko jo sen verran lyhentänyt osamaksua, jotta riittää käsirahaksi? Rollanhan saa alle 10%:n kässärillä.

Voiko ihminen olla...

Itselläni kanssa Audi ja 60tkm:n määräaikaishuolto Tampereen Laakkosella olisi tullut maksamaan 750e. Huoltoplussalla vastaava huolto 250e. Kyse ei varsinaisesti ole rahasta vaan periaatteesta.

Ei ole pakko olla niin reteä (lue: tyhmä), että maksaa aina sen mitä ensimmäisenä pyydetään.
Kyllä mä 500 eurolle parempaakin tekemistä keksin, kun huoltaa jotain vi**n autoa.

Merkkihuolto

on kyllä turvallisempi valinta saat työlle ja osille vuoden takuun ja yleensä tulee auto kerralla kuntoon ,kokemusta on ainakin mersun osalta allekirjoittaneella.vein omani ns. mersu asiantuntija korjaamolle ja 3. kerralla tuli vasta kuntoon. eikä toi huollon hinta pahalta kuulosta jos kerta 30 tkm päästä vasta seuraava huolto. ( mesessäni 120 tkm määräaikaishuolto 1100 € , bensa vehje : ) tosin ei ihan normi malli.

Takuu

Audissa ja Volkkarissa työlle ja osille tulee merkkiliikkeessä 2 vuoden takuu ilman kilometrirajaa.
oot saanu mersun huoltoon menemään.Minä just huollatin merkkiliikkeessä 140000km ajetun c 220 dieselin,B huolto joka on vähän isompi huolto.Makso kaikkinensa 330€.
Juu olen kanssasi samaa mieltä ei tyhma ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.
En osta kyllä mitään muutakaan Tavaraa/palvelua vertailemalla ensin hintoja sama homma se on auton huollonkin kanssa ja aina kannattaa kysyä huollosta mikä on niitä pakollisia huoltokohteita ja noita suodattimia ja ym. voi vaihtaa itsekkin niissä säästää usein monta euroa. Huollolle jättää vain hankalat ja säätöä vailla olevat työt.

Onpa

Omaan autooni maksoi 45tkm huolto 115 euroa. Merkki ei tosin ole Audi.

Audin huolto

Audiiin huolto maksaa siksi niin paljon, koska merkkiä pidetään muka parempana ja, joka on Audin ostanut, niin olettavat että kaverilla on rahaa muutenkin. Elikkä nimestä saa maksaa huollossakin. On toki muitakin kalliita merkkejä; Jaguar, Bemari, Mersu ja on niitä vielä muitakin.
Hinta on muuten aivan ylihinnoiteltu esimerkissäsi.

Ei voi pitää paikkaansa

Itse Audilla huollattanut niin longlife-huolto (perushuolto, öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmasuodatin) maksaa noin 300€ osineen ja töineen. Autona A4 1.8TQ -01. Sulla voi olla tuossa hinnassa mukana jarrunesteen vaihto, uudet tulpat, ilmanputsari... En muista tarkkaan noiden vaihtoväliä.

huolto

Taas on mopo karannut käsistä tällä palstalla ja sana on vapaa.
Asiat on just niinku sanoit normaali longlife huolto 250-350 euroa,kuuluisa jakoremmi ja vesipumppu töineen oli tammikuussa 2006 478 euroa auto 1.8 T quattro.
Alati ruinaaville vois sanoa että kattokaa huoltonne perään ettei ne vaihda koko moottoria !!!

ihan normaali

Huoltohinnan premium-lisä on ihan linjassa autossa, jonka hakintahintaankin on laitettu pre-lisä. Ei kai se aiheuta ongelmia? Onko se kohtuullinen tai perustuuko se mihinkään faktaan on toki aivan eri juttunsa.
Se vaan on niin hienoa maksaa liikaa - eikö?

kohtuullinen

Minusta erittäin kohtuullinen hinta long lifelle, joka omalla kohdallani tarkoittaa huoltoa joka toinen vuosi (ajelen 10-15 tuhatta per vuosi). Hyvä vain, että tietyt ennakoitavat kuluvat osat uusiin. Huolettomia kilsoja ja sisäilmakin pysyy puhtaana.

Mitä te valitatte oikein? Mokoma summa on pieni pisara meressä.

Sitäpaitsi merkkiliikkeessä huollettuna tulee Audin Liikkumisturva tulee mukana, jos sattuu jostain syystä jätättää tielle.

ei kohtuullinen

Itse ajan 20-22000 tuhatta vuodessa. Long-life iskee noin kerran vuodessa. 500 euroa on ryöväystä. Audi on hyvä auto, mutta vain typerys maksaa monta sataa euroa ylihintaa huollosta. Vaihdan varmasti merkkiä.

corollan huoltohinnat?

gorillan huoltoväli 15tkm ja huollon hinta 250€....halvempaa kuin audissa....sehän on selvää kun katsoo millä matikalla nämä ostelevat autojaankin.

jullikat

niin, näille jullikoille kun 15 tuhatta ja 250 euroa näyttää halvemmalle kuin 30 tuhatta ja 500 euroa...

eihän ne osaa katella kuin rahasummia
ei kyllä corollaa ja audia voi verrata toisiinsa. Mulla 2 Audia, TT ja A4. Parhaita autoja millä oon ikinä ajanut, ja aika monella on tullut ajettua.

Meillä toinen auto on

Mondeo, huoltoväli 20tkm: joka kolmas huolto maksaa n. 300 ekua, muut huollot 200 Ekua. Jakohihnaa ei tarvi vaihtaa. Eli kokonaishuoltokulut (ei huomioida hajoavia osia) 120tkm ajalta 1400 ekua.

voin kertoa

että niitä hajoavia osia tulee siihen foordiin...

itse jakson viisi vuotta uusikoppaista mondeota ja vaikka kaksi ekaa menikin takuun piiriin niin kyllä ne kolme seuraavaa maksoivatkin.

kehoitan vaihtamaan mondeon pois kun takuu loppuu, ehkä muutenkin jotta mielenrauha säilyy...

ja jos katsoo huoltojen hintoja niin jokainen huolto fordilla maksaa ka. 200€ joten 100tkm niin viisi huoltoa yhteensä 1000€ ja audilla sama n.1000€ vähän alle tulee jäämään itselläni koska eka huolto (30tkm) maksoi 264€....

t:ex-mondisti ja nykyinen audisti.

Eipä tarvi vaihtaa

tuota autoa, ikää jo 5 vuotta dieselkoneella. Tai vaihdan pois kun ikää on autolla 10 vuotta, arvo merkillä kun merkillä autoveron poiston jälkeen tuossa vaiheessa tonni. Lasissa nyt 120tkm, ei-takuukorjauksiin mennyt tähän mennessä 210 Euroa. Lisättynä merkkihuoltokuluilla kokonaishuolto- ja korjauskulut siis 1610 Euroa. Ja jakohihnaahan ei tarvi dieseliin vaihtaa -toisin kuin 120tkm välein VAG 1.9 TDI koneissa. Audi on parempi ajaa ja muutenkin laadukkaampi, mutta kuten sanoin, perheen toinen auto pysyy Mondeona vielä pitkään. Huoltohan on vain yksi kulu autossa -arvonlasku on kaikkein suurin. Mondinkan arvo on laskenut reilusti enemmän prosentteina verrattuna Audi A6:een 5 vuodessa, mutta absoluuttisesti vähemmän.

ei riitä millään

120tkm ajalta 1400 ekua.

just, just. Kyllä tuohon yhdet iskarit, jouset, jarrulevyt+palat, ilmastoinnin putsaus ja huolto, ruostesuojaus, uusi akku pitää laskea. Tai eihän se tietenkään pakollista ole, mutta ERITTÄIN suositeltavaa.

Iskarit 400
Jouset 200
Jarrulevyt 350
Jarrupalat 150
Ruostesuojaus 100e
Akku 70e

Eli saat laittaa rahaa lisää yhteensä 1270e. Lisäksi pallonivelet,pyörän ripustusrakenteet (tukivarret,olkanivelet jne.),tuulilasi ja pakoputken korjaukset ovat hyvin todennäköisiä korjauskohteita tuolla kilometrimäärällä.

Get REAL!
Itsellä on mennyt 170 000km. jarrulevyt ja palat eteen, akku, raidetangonpäät, apulaitehihna ja peruutusvalon rele. Auto ei ole Audi eikä Mondeo. Myös tuulilasia om korjattu kahdesti.

Huomioidaanko RUOSTE?

Ovissa ja maalipinnassa?

Toiset autot seisovat maalaimoissa ja toisilla autoilla AJETAAN :)

ihan normaalia

kun uusi laki tulee.Sitä ne autoliikkeet odottaa ,että pääsevät repimään voittoa huoltokustannuksilla.
turha odottaa armonpullia valtiolta. kyllä se valtio rahan liikkeelle saa.!!!!

juujuu

mikä valtio? itse olen noksulla töissä ja se on isompi kuin valtio!

noksu lähtee suomesta

satun olemaan osakkeen omistaja, ja jos ei sitä voittoa tule, niin kamat suomesta veks ja kiinaan.
eli alahan paiskia töitä.!!
Ei oo enää :)

Huollata autosi

Oma long-life-huolto A4:lle helmikuussa 2006 maksoi Autokuviossa Hyvinkäällä 320,68 euroa. Eivät ne hinnat voi pääkaupunkiseudulla olla noin paljon Hyvinkäätä kalliimmat, vaikka pääkaupunkiseudulla tunnestusti on espoo-lisä (johtuu keskimääräistä varakkaammista ostajista).

Linkki aikaisempaan keskusteluun:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000020531291#22000000020531291

ihan kohtuullista

90tkm:n huolto A4 1,9tdi vm.-03. LL, ja nokkahihna + jarrunesteeet, moniurahihnan rullakiristin, tasan 1000€

miksi vaihdatit nokkahihnan?

?????????luepa huoltokirja läpi.....vaihtoväli todellakin 1.9tdi:ssä 120tkm!

pitäähän

ratin rasvauksesta ja rautalankojen vaihdosta maksaa+jotain tyhjänpäiväisiä tarkistuksia ja huoltovalon nollaus senkin muuten pystyy nollaamaan joissakin malleissa ohjekirjan mukaan.Mutta se kirjahan on ihan tyhjänpäiväinen opus eikun roskiin ensimmäisenä!

EI JUMA!!!

Voi vittu näitä pösilöjä! OStetaan rehvakkaasti Audi, kun vanha kottero nipinnapin riittää käsirahaksi, ei osata ajatella että sitten niitä kustannuksia alkaa tulla kun on osamaksuerät ja ne huollotkin kalliimpia kuin siinä edellisessä Fiat Unossa.

Audikuskithan aina esittää niin elvistellen rikasta, luulis että yhteen huoltoon löytyy rahaa.

EI VOI KUIN IHMETELLÄ !!!

on se vaan tyhmää...

Ei tyhjätaskut Audeja osta. On eri asia arvostella kohtuuttomia huoltohintoja. Ovatko Audistit muita tyhmempiä????? Minulla on Audi ja maksan tyhjästä monta sataa euroa. HEI, varakkaat ihmiset ovat oikeasti tarkkoja siitä, mihin rahansa laittavat.

Vai ei

Rikkaitako ne on ketkä yrittää mahdollisimman halvalla päästä Audin rattiin? Haetaan saksasta kuudella eurolla loppuun poljettu mahdollisimman isolla koneella varustettu romu, riittää kun keulassa on Audin logo.
Täällä paljastuukin karu totuus: huollot on kalliimpia kuin siinä vanhassa Corollassa ja vikoja vaikka kuinka paljon, vaikka se ihana makarooni siellä saksalaisella torilla vakuutti auton olevan vähän ajettu vanhan herrasmiehen sunnuntaikäytöstä.

Siinä onkin sitten aihetta lisäksi haukkua koko merkki paskaksi.
Suomessa kun todelliset varakkaat ihmiset on harvassa ja nehän ei näin ala-arvoisille palstoille kirjoittele.

Se ei tee ihmisestä varakasta, että luottokunta antaa reilusti velkaa ja Audin saa pienellä käsirahalla.

lue...

"Voi vittu näitä pösilöjä!"

Kiroilun soisi jättää pois. Jos luet yhtään tarkemmin näitä viestejä niin huomaat, että ne jotka valittavat Audin huoltohintoja ovat juuri niitä, joilla ei Audia ole vaan ajavat muilla merkeillä. Kunhan provoilevat täällä kuten sinäkin, pösilö.

Vai eikö ne ammattikoulussa enää opeta sisälukutaitoa?

en osaa

En tiedä ammattikouluista, kun en ole sellaista käynyt, pelkän lukion vain.

Myönnän, että kiroilu on aivan tyhmää ja turhaa. Siitä pahoitteluni, yritän parantaa tapani.

EI JUMA???

"Audikuskithan aina esittää niin elvistellen rikasta".
Sama juttu sun mielestä varmaan mersukuskeilla?? Tyypillistä SUOMALAISTA AUTOKATEUTTA. Kaiteus on sairaus ja vie kalatkin vedestä. kasva aikuiseksi jos pystyt. Ei kaikki halua ajaa corollalla.

Huollon hinta

Miksi ostaa auto jos ei valittamatta voi huolattaa sitä sitten,,,,,,,,,??

RS6 Avant

Ihmeellinen ajattelutapa

on ihmisillä. Luuletteko te tosiaan että auton kustannukset jäävät sen ostohintaan ja polttoaineeseen??? Älkää ostako autoa minkä ylläpitoon teillä ei ole rahaa. Kalliimpi auto, kalliimmat vakuutukset ja huollot. 500€ vuodessa ihan normaalia auton huollosta. Hyvänä esimerkkinä vanhat A8 vehkeet ja 700-sarjan bemarit, upeita vempaimia mutta varaudu tuhatlappusin korjaamolla jos ongelmia tulee. Älkää kitiskö jatkuvasti, ostakaa niitä "halpojen" huoltojen autoja ja antakaa meidän olla!

Audistit, tyhmiäkö?

Tuntuu että tämä palsta on täynnä vähälahjaisia. Uskon että 90%:lla Audin omistajista on rahaa maksaa kevyesti huollot. Eräät nuijat eivät täällä tunnu tajuavan, että turhasta ei kannata maksaa. Audin vuosihuollon hinnassa on ainakin 200 euroa ilmaa. Minulla on 2 vuotta vanha Audi ja se on kokonaan maksettu, eikä rahasta pulaa.

Osta Fordi

Audit oli hirveen näkösii ennen vanhaan... kun Taunuset oli rautaa.

Onhan ne Audit vieläkin ainakin vanhanaikaisen olosia verrattuna esim Fordeihin.

Ja eivät kestävyydellä kyllä Fordeille pärjää, mut kuluillaan kyllä ylittävät.

Se on faktaa...Fordi kestää sen minkä Audikin, vaikka halvempi onkin.

Hyvä vinkki

Uusi tuleva Ford Mondeo tyrmää kilpailijansa, mm. Audi a4:en. Jo edellinen Mondeo sai testeissä pelkkiä voittoja ja järjestään 10 pistettä ajo-ominaisuuksista. Jos pitää uutta autoa 3 vuotta ja vaihtaa uuteen, en keksi mitään syytä valita Audia. Huollotkin ovat erittäin paljon halvemmat kuin Audissa. Ehkä Ford on luotettavampi ja siksi huolto myös halpaa.

Ei koskaan Fordia enää!

Vaikka audin huolto maksaisi 1000 eur/kerta niin en tule enää koskaan hankkimaan Fordia. Yritin pitää sitä tuon mainitsemasi 3 vuotta, mutta en pystynyt (2,5 vuotta riitti). Kuukausittaiset vierailut ja takuu keskustelut eivät sopineet minun hermoille.

Onnea teille uuden Fordin odottajille. Toivottavasti ne tyypiviat saataisiin viimeinkin korjattua, niin arvonlaskukin saattaisi olla inhimillinen ja muut liikkeet haluasivat sen vaihdossa.

Audistella

koska järkeä on sen verran, että ymmärtää katsoa kaikessa mitä mistäkin kannattaa maksaa - eikä siis haaskaa rahojaan turhaan.

niinpä

ei minua ainakaan harmita maksaa 1000€ huollosta, nyt voi taas pitkän matkan ajella erittäin mukavasti hyvällä autolla.. ihme kitinää täälläkin ja jeesustelua, ei minulle ainakaan ollut mikään yllätys että huollot maksaa, so not. Huolto oli erittäin ystävällinen ja kaikki sujui mallikaasti, ei ollut valittamista ja kun näki kuitenkin selvityksen huollosta niin onhan siinä tehty rahan eteenkin paljon, monta kohtaa tarkisetttu ja paljon osia uusittu, nyt voi taas luottavaisin mielin ajaa sen seuraavan 30.000km.

Tyhmä maksaa vaan

Fakta on kuitenkin se,että se vaan on tyhmää maksaa liikaa.Vaikka omistankin premiuauton - ja jopa 2000-lukua olevan - ei minua kiinnosta maksaa merkkihuollon valohoidosta turhia. Osaa ne muutkin liikeet,löytyy testeriä sun muuta. Ja kun omat öljyt vie niin ainakin on mieleiset.

joo mä ostan

garipian laivaristeilyn ,ai ai kun on hauskaa lämmössä seilata ,ihanat naiset kannella makoilee.
Saa siinä audipoika kylmässä kyyhöttää ja katsella anttilan alusmainos-sivuja kun meikäpoika seilailee lämössä.3000€ menee jokavuosi laivaristeilyyn ,mutta on se sen arvoista.
.

opettele...

alusmainos-sivu.... voi jeesus, miksi laitat viivan tuohon väliin? se on alusmainossivu ja oikea termi on alusvaatemainossivu.

taas amiskoulun käynyt työtön jullikka loistaa täällä. sun älykkyydellä ei kyllä rahaa tehdä eikä Audeja ostella saati käydä "garipianristeilyllä".

audismies?

Ku on ostanut KALLIIN audin ni arvostelijoiden mielestä ei sais valittaa huollon hinnasta. Arvostelijat ovat varmaan valmiita maksamaan kotipihan kivistäkin 100e kappale???? Kyllä rahalle ois kiva saada vastinetta vaik ois pistänyt 60 000e uuteen AUDIIN. Verratkaapa muuten bmw:n huoltojen hintoja. Kohtuu edullisia??

näin on

Osalle tuntuu olevan elämän hienoimpia asioita omistaa Audi. Ei sillä väliä maksaako huollot maltaita, tärkeintä on tuntea että ajaa laatuautolla, kuluista viis. Itse omistan vuoden vanhan Audin, hyvä auto, mutta mitään erityisiä värinöitä se ei aiheuta. Ehkä ostan seuraavaksikin Audin, ehkä en.

oooo

kyllä täällä audikuskit muuta elämää harrastaakin. lähinnä se on muiden merkkien ruikuttujat, jotka tällä palstalla elämöivät!

mitä tulee huoltohintoihin, niin premium-sakemanneissa (audi, bmw, mercedes) huoltohinnat ja huoltovälit ovat hyvin samankaltaisia.

itsellä 2. audi menossa ja aina merkkiliikkeessä huollatan. saan paikallisessa puljussa hyvää palvelua sekä auton vaihtoarvo pysyy korkeana, kun samasta puljusta vaihdan muutaman vuoden päästä taas uuteen kulkupeliin.

jos maksan liikaa, niin sitten maksan. katsos, kaikki asiat elämässä eivät aina ole hinnasta kiinni. mutta toki ymmärrän, jos jollain tekee tiukkaa. siinä vaiheessa kannattaa kävellä tai käyttää yleisiä kulkuneuvoja.

aivan niin

käyttää julkisia kulkuneouvoja . ei sterssiä eikä huollon paineita,saa nukkua yöt rauhassa.

ihmisä jotka

pilkunnussijat valittaa oikeinkirjoituksista.
alahan mennä töihin että kurrsit nousee osakkeilla.
Tienaa sitä niilläkin. vaikka 10 audia!!!

Joo mä ostan jotain ihan muuta

Ai corolla-pojat käy tuolla lomalla?

mitä tekevät

kerro mitä kuuluu tuohon 550 euroon,eli mitä kaikkea vaihtavat

esim jarrunesteiden vaihto on kuuluttava

nyky paivänä huollot on hyvä bisnes koska tehdään ns tarkastuksia joilla ei ole päätä eikä häntää

minä olen huollattanut aina oman kaupungin korjaamolla ja aina on tullut leimat kirjaan,eikä ole merkkihuolto,takuu ei katkea millään merkillä.

kokemuksia audin huolloista

Kannattaa katsoa mihin audin vie huoltoon.
Esim Helsingin seudulla kusetetaan ihan kybällä.
Esmerkkinaä etujarrupalojen vaihto.Luusi että on helppo homma japsiin sen saa muutamalla kymmenellä eurolla. nyt eräässä Herttonemeläiseässä puljussa 130 e . Lisäksi jarrut olivat räpellyksen jälkeen hengenvaaralliset . Paineet oli hävinneet hydrauliikasta ja varoitusvalot vilkkuvat kuin joulukuusessa.Nyt on pakko viedä auto korjattavaksi merkkiliikkeseen kun tarvittavia eriokoistyökaluja ja diagnostikkalaitteita ei ole muilla.Näin käy säännöllisesti . Audeja ei Suomessa osata korjata tai huoltaa monessakaan paikassa.Mielummin maksaa enemmän jos sattuu löytämään kunnollisen paikan missä huoltaa.Toistaiseksi se on haussa Helsingin seudulta.

jarrupalojen

vaihtoon ei tarvita mitään erikoistyökaluja, eikä normaali huoltoihinkaan, paitsi huoltotunnistimen nollaus laite, joka kyllä löytyy kaikista ns. hyvistä korjaamoista.

Työn laatu on Helsingissä /c:stä

Huolto ja korjjamotyön laatu on ala-arvoista
Herttoniemessä.Hinta on kuitenkin preemiumia. Esim auto oli
vaarassa hajota jakohihnan vaihdon jälkeen.
Moottorilämmittimen ja sisälämmittimen asennuksessa jätttiin piuhat kiiniittämättä.

onkos

ketään sellaista joka on joskus ollut edes korjaamolla töissä.Huom.tämän päivän merkkikorjaamoissa missä on suuntaus (tulos tai ulos).Nykyään on sellainen hyväksi havaittu käytäntö, että auto sisälle,sitä samaa autoa saattaa korjata 5 eri asentajaa ja samaa työvaihetta,sillä ei ole mitään väliä tuleeko auto kuntoon vai ei välillä keskeytetään työ ja tehdään jotain toista autoa.En ole töissä kyseisessä herttoniemessä joka näyttää aiheuttavan kovasti keskustelua. Tietenkin virheistä on vastattava,mitä niitä kierteleen jos hajoaa joku korjauksen yhteydessä niin sanotaan suoraan asiakkaalle eikä toivota että ei se varmaan huomaa sitä. terv.asentelija

takuutyöstä yritettiin rahastaa

Viimeksi yritettiin rahastaa takuutyöstä Herttoniemessä. Laitoin kovan kovaa vastaan ja hyökkäävallä asenteella sain selvän takuutyön takuutyöksi. Asiakasta yritettiin siis kusettaa. Tyyli taitaa olla se, että kokeillaan meneekö tämäkin kusetus läpi. Monelle menee, valitettavasti.

Käyttöauto Vaasa

Vaasan Käyttöautolla laatu on kyllä kans ihan anaalista. 3 kertaa saa saman vian takia viedä. Ei mitää koeajoja yms tarkastuksia että homme meni oikein, kumma pulju. Luulisi että kannattaisi koeajaa ettei ole tullut "uusia" vikoja.

Edullinen Audi huolto

Itsellä ollut a4 2,3 vuotta, 2 huoltoa maksaneet yhteensä 520 euroa. Eli minusta aika edullista kuitenkin. Kolmas huolto joskus vuoden päästä tulee maksamaan nouin 550 euroa, mutta siinä vaihdetaankin tavaraa sitten enemmän. Mitään vikoja Audissani ei ole ollut.

halvallakin

Omaan -00 A6:seen perushuolto maksoi 220e.

missä

Vaikka ei saa mainostaa niin kerro edes paikkakunta /kaupungin osa

Treella

Tampereella 2004 vm. A4:n 30 tkm huolto n. 230 euroa ja 60 tkm huolto 280 euroa.

Oliko merkkikorjaamo?

Oliko 60 tonnin 280 euron hinta merkkikorjaamolta? Helsingissä vastaava merkkikorjaamolla on yli 500 euroa.

Juu

Laakkosella eli merkkikorjaamolla. On melkoinen hintaero! Kannattaa jo ajella Tampereelle huoltoon...

Tampereella

Audi A3 1.6 2003 (uusikorinen). 60000km huolto 320€, 30000km huolto 200€ ja rapiat. Autossa oli takuuaikana havaittu vika, ensin yrittivät rahastaa koko osan ja työn, seuraavaksi pelkän osan, seuraavaksi 30% osasta. Pienen v*ttuilun jälkeen laittoivat kuntoon omalla kustannuksella. Toisen vian korjautin juuri ennen takuuajan päättymistä. Korjauksesta n. 2kk sama paikka levisi jälleen jolloin takuu oli umpeutunut, eivät enää tuota veloituksetta hoitaneet. paska maku jäi koko touhusta...

Huikea hinta Tampereella

Kyselin A4 1.8T Avantille huoltoa. Auto kaksi vuotta vanha, ajettu 55 000km. ---- 750 euroa, josta multitronic-vaihteiston öljynvaihto noin 200 euroa. Kertokaa Tampereelta vaihtoehto "Autotalolle".

Audi huoltoa Tampereella

Missä kannattaa huoltaa Audi A4 Tampereella. Laakkonen on suomen kallein ja sinne en vie. Mistä löytyy hyvä paikka?

Huolto

Itelläni on -06 A3 2.0tdi guattro ja mittarissa on vähä päälle 50. Nyt on huolto edessä ja sieltä kaveri sanos että se tulee maksaa 350-400 €. Ja tuohon kuuluu normi öljynvaihto, ympäristöystävälline suodatin jne. jne. Ja sitte siinä samassa pistetää ton quattron öljyt vaihtoon. Onhan hinta aika kovan kuulone, mutta ad:lla se maksais n. 50 € vähemmän joten en nää mitään järkeä kiikuttaa tota kärryy muualle ku audicenteriin huollettavaks!

tekniikanmaailmassa mainos

Autoasi tekee huollon liki puoleenhintaan verrattuna merkkiliikkeeseen.Sinne voi köyhemmät auti kuskit mennä...

Niin ja kun

tunteeammattitaitoisen autonrassaajan jolla on pelit ja vehkeet niin vien ilomielin autoni sinne!Merkki huolto on rahastusta ja valohoitoa no tietysti jos haluaa maksaatyhjästä!nauratti oikeen tuossa audinmerkkihuollossa kun huoltoneuvoja sanoi minulle että sinulla on rahaa sanoin sille että tässä on rahanmenoa talonmaksuun ja omiinlapsiin!Eiköhän nuo kaksiasiaa ole paljontärkeämpiä!Ei kehtaa höylätä tilejämiinukselle!
Onhan tää ollu alusta asti naurettavaa mussutusta. Huollon hinta on suhtetuttu auton hintaan. Kaikilla merkeillä. Osta dacia!

A4 2.4 Multitronic

turun vauhtipistees maksoi nokkahihnan vaihto + vaihteistohuolto 950egee...samal vaihtui kans vesipumppu ja muut työhön kuuluvat osat. ei must paha hinta. ruikuttajien kannattais vaihtaa merkkii jos ei varaa huoltaa...

Vinkki AUDI

huollolle, olis varaa vähän nostaa hintoja kun monen mielestä on edelleenkin hyvin edullista, ja häviäis merkin parista eitoivottu porukka valittamasta.

laitoin juuri

Laitoin juuri Laakkosen palautteeseen tuon huoltohintojen halpuuden.

Ei auta mitään

Palautteen kerääminen liikkeen omilla systeemeillä on tapa kanavoida negatiivista palautetta siten että palautteesta olisi mahdollisimman vähän haittaa bisnekselle. Itse annoin Laakkoselle palautetta useaan kertaan kun huoltojen ja korjausten jälkeen soittivat ja pyysivät antamaan palautetta. Yksikään antamani palaute ei ikinä koskaan johtanut mihinkään konkreettiseen toimintatapojen muutokseen.

Laskutus oli jopa moninkertaista. Samassa liikkeessä varaosapuolella jäähdytysnestepullo maksaa x euroa litra. Seinän takana neste laimennetaan 50 % ja koska laimentaminen on työtä, työn hinta lisätään litrahintaan. Näin 50 % laimennetun jäähdytysnesteen litrahinta saadaan reippaasti kalliimmaksi kuin laimentamattoman. Pientarvikelisä on oma lukunsa, samoin huoltotöiden kiinteät hinnat ja aikaikkunat. Kun asiakas maksaa kiinteän hinnan tietystä huoltotyöstä, liike ei kanna mitään vastuuta siitä että tilattu työ laskutetaan sovittuun hintaan. Jos on pultti jumissa tuntilasku juoksee kiinteähinnoitellun työn lisäksi. Aikaikkunat töiden suorittamiselle ovat usein jopa 50 % liian väljät. Huoltotyön valmistuttua autoa seisotetaan niin kauan kun asiakkaalle on esitetty huoltotyön suorittamisen kestävän. Näin tekaistaan peruste kiinteähinnoiteluulle aikaveloitukselle.

Jollakin niitä kymmenien miljoonien ostoskekuksia erakennetaan, ja minä tiedän mistä keiltä se raha on pois. Laakkosen entinen (hyvä) asiakas.
Myös laakkosen entisenä asiakkaana on vastaavia kokemuksia,kaikki mahdollinen laskutettiin mutta vain öljyt ioli vaihdettu,minkä voi helposti tarkistaa öljyn mittatikusta,muu vilunki paljastui seuraavassa vieläpä huomattavasti edullisemmassa huoltopaikassa,missä olin mukana.

Miksi juuri audihuoltoon

Kun autolla on ikää jo niin paljon, että takuut ei voimassa, käy ihmeessä jossain halvemmassa paikassa. Oma Audini on aivan uusi, joten se on kai pakko huollattaa ensimmäiset pari kertaa noissa kiskuripaikoissa (käyttöauto mukaan lukien) mutta sen jälkeen johonkin ystävällisemmän palvelun ja edullisemman hinnan pikkukorjaamoon.

Mihin kannattaa viedä Audi huoltoon?

Mihin kannattaa pk-seudulla viedä Audi huoltoon?
Ohjaustehostin lakkasi toimimasta ja yleensä käyttämäni huoltoon en ohjaustehostomattomalla autolla viitsisi oikein ajaa...
P.S. Auto on vm.1998 A4 Avant

eihä, audissa ole vikoja.

sitähän audimiehet, täällä puhuu paskaa.pistä paaliin niin loppuu viat. audi mies.

Vai kallis tuo!

Minulla meni v6 moottorilla varustettuun audin huoltoon 1465e. Remmin yms yms yms yms mitä isoon huoltoon kuului. Vikaa siis ei ollut.
Sen takia kannattaa tehdäkin itse ne työt mitä osaa :)
Eihän se nyt noin kallista voi olla.
Tuolta www.ago.fi kun ostaa hyvän korjaus- ja huolto-oppaan säästyy paljon euroja tekemällä simppelit hommat itse.
Huh huh, onpa Audiin kalliita huolto-ohjelma mukaiset huollot. Itselläni on ollu 3 BMW:tä ja katselin tuossa kuitteja kaikki huollot on ollut 290e-550e välillä ja merkkiliikkeessä. Mallit e39 520i, e46 330d ja e61 525i. Tohon e39:iin jouduin vaihtamaan nokkaketju ohjaimet se maksoi 1000e, suurin remppa. Minä kun luulin että BMW on kallis merkki ylläpitää...
Kannattaisi ostaa Skoda, sen huollot maksaa vähemmän .... ainakin Skoda-huollossa!
Joo, tästä on ollut puhetta kaverini kanssa. Kaverilla on 320d ja minulla A4 2.0tdi. Kyllä Audi rahastaa sikamaisesti huoltojen hinnoissa, aivan järjetöntä. Kysyin asiaa merkkihuollostakin, niin vastaus oli suunnilleen; jos on vara ostaa audi on siitä myös vara maksaa sairaasti huolloissa (rivien välistä). Siis mitä helvettiä ei kyse ole rahasta vaan siitä mitä vastinetta rahalleen saa. Bemarilla saa paljon enemmän, ainakin huollossa.
Salon audilla, A3 automaatti -08 1.4 TFSI. 470€ maksoi 60000 km:n huolto.
huoltojen hinnoista - ekaks ostetaan Audi jotta heikko itsetunto saadaan nostettua normaalille tasolle ja ollaan niin rinta rottinkilla, ja sitten alkaa itku kuinka kallis auto se on pitää.
Osta Skoda. Sorri, unohtui heti että heikko itsetunto pakottaa ajamaan rinkelivolkkariskodaseatilla.
Vantaan Audi, A3 automaatti -09 1.4 TFSI, 60000 km long life huollosta pyytää n.1000e! Mikä puuttuu sun huollosta tai mikä on mulla ylimääräistä? kysyn vaan
Mun faija osti mulle audi rs4 just ekaks autoks :) . Ja sllä on kans oma audi.
eikä se koskaan oo valittanu jostain ihme huoltojen hinnoista!!! en tienny ees et jotkut on niin köyhii et ne tekee niin ison numeron jostain 1000 euron huollosta
sehän on pikku rahaa vaa minkä voi tunkee vaikka hu0ran per5ee5een (faija on sanonu niin). Te köyhät keskituloset simpanssit voisitte pysyy niissä haisevissa romuissa (skoda,volkkari,opel,toyota ja mitä muit paska merkkei niit onkaan...) eikä esittää mitään raha miestä velka audil jonka talous romahtaa jonku huollon takii xDD.
Heheh .... ja sitten heräsin päiväunilta juntti-isän ostamassa pelto-tojossa!
audi, skoda, volkswagen ja seat on samasta tallista...
Pappa betalar.vittu mikä juntti.Nii eihän se oo sulta pois kun isi maksaa.Mee töihin vitun vati ja tule sitten tänne kehumaan
eli ilmeisesti täällä ei hengaa muita kuin teinipoikia, jotka vasta haaveilevat autoista kerran kukaan ei osaa sanoa mitään hyvää huoltamoa. Aiemmin Pohjois-Helsingin Autosta sai hyvää palvelua mutta nyt siellä on meininki tai ihmiset muuttuneet ja ei tehdä sovittuja huoltoja/veloitetaan tekemättömästä työstä/ huijataan eli täytyy siis etsiä uusi huoltopaikka.

Jos tänne eksyy joku täysipäinen, niin vihjatkaa hyviä ja ennen kaikkea luotettavia korjaamoita pääkaupunkiseudun alueelta.
Itse ostin tässä joku aikaa sitten audi A4:sen vm.04. Huollot tehty tähän asti merkkiliikkeessä, ja niin ajettelin itsekin käyttä sitä laakkosella. Maksaahan se vähän enemmän mutta työkin on sitten myös sen mukaista.
Sen mukaista.Puolta kalliimpaa.
Ei kaikki ole syrjäytyneitä mielenterveypotilaita, toisilla on varaa antaa autolleen parasta huolenpitoa.
Voidaanko öljyt vaihtaa toisessa liikkeessä jotenki paremmin? Katsomiselle kyllä tulee hintaa kun tietyn määräaikaishuollon tekee. Leimasta saa maksaa yhden rupuauton hinnan vuosien varrella.
Audin huolto Vauhtipisteessä Turussa.
SUOSITTELEN
Testien mukaan merkkihuollot ei ole yhtään sen parempia kuin muutkaan, joskus jopa päin vastoin (mm. VW saanut onnettomia tuloksia pistokokeissa). Itse käytän A4 vm. 2005 säännöllisesti huollossa muualla maksettuani kerran aivan törkeän hinnan Audille. Mm. AD-ketju on n. 40% Audin omaa huoltoa edullisempi, käyttävät alkuperäisiä varaosia, laadun pitäisi olla taattu ja takuut säilyy. Ihan turha maksaa satoja euroja lisää siitä että vaihdattaa öljyt merkkihuoltamossa ja huuhtelevat auton kaupan päälle.

Noista muista näkökohdista, Audi on vaan helvetin hyvä auto ajaa. Alla on ollut niin VW:tä, Peugeotia, MB SLK kuin Volvokin, mutta Audiin olen niiden jälkeen jämähtänyt ihan yksinkertaisesti siksi että se on loistava auto ajaa, mikä erityisesti näin talvikeleillä erottuu. Ja mullahan ei näin naisena ole mitään tarvetta peniksen jatkeelle ;o)
ei 2005 vuotisassa ole takuita jäljellä. Merkkihuollossa tehdään ohjelmapäivityksiä huoltojen yhteydessä, Pärnäsellä ei. Merkkihuolto tekee tehtaan kamppanja korjauksia/parannuksia, Pärnänen ei. Merkkiliikkeessä on paras tieto ja tehtaan tuki, Pärnäsellä ei.
Ilmoitetaanko asiakkalle myös näistä "ilmaisista päivityksistä ja korjauksista" ? Pärnänen kuitenkin aina kertoo minulle että "sinun pitäisi kohtapuoliin vaihtaa tuo melkoisen kulunut osa uudempaan". ÖLjynvaihto pikahuollossa ihan ropusta tyhjentäen maksoi 30,50 € , siis työ, suodatin ja öljyt. Paljonko audilla, 300 ?
Miksi ne Audit lentää sitten lepikkoon kun kerran on niin hyviä ajaa? Onko kuskit tyhmiä, ei tunne liikennesääntöjä, ei osaa lukea numeroita ja viestejä liikennemerkeistä vai mistä johtuu? Taas tänään onnettomuuspaikalla Audi pöheikössä, toinen merkki joka ei tiellä pysy on BMW.
Merkillä ei väliä kun ei vaan ole japsi tai volovo.
Niin ja eiks se BMW oo se tunnettu peniksen jatke. :)
ASIAA!!!!!
AUDI on pakko omistaa!!
...niin Audi on pakko omistaa; nelivetona mielellään =)

Pitäisi varmaan välittää tämä keskustelusivu kaikille tuttaville, jotta saavat hekin myös kuukauden parhaimmat naurut :)

Itse jatkan Audin kanssa edelleen matkaa ja tarjoan kyytiä myös muille tarvitsijoille ! Voittaneen kuitenkin bussien ja junien odottelun.

Kiitos teille kaikille tästä kivasta ja avartavasta keskustelusta.

JK. 3tkm seuraavaan huoltoon; melko kallista - mutta elämä on :) Kirjoitusvirheet saa korjata, oppiihan siitäkin taas jotain.
Ilmainen tallennustila Dropbox
Liity ilmaiseksi! http://db.tt/9FOEa9i6
Jos huollatat audin merkkiliikkeessä eli Laakkosella, saat siihen Liikkumisturvan.
Eli saa sillä rahalla muutakin vastinetta kun tehdyn työn.
Huoltakaa itse niin tiedätte mitä on tehty.Uudet autot joissa on takuu on eri asia mut ite just huolsin tuon -05 Audi A3 tdi ja säästin selvää rahaa.Rahalle kun on eläkeläisellä muutakin käyttöä kuin syöttää sitä huoltoliikkeille.Huollothan on sitäpaitsi helppoja.Korjaukset on ihan eri juttu.
Lapset lapset:Se on tuo auton huolto vaan kalista sille ,jolla ei oo pätäkkää,ettäs tierätte persaukiset....
Saahan sitä ihminen olla vähissä rahoissa, mutta niin läpeensä tyhmä ei tarvi olla, että maksaa 500-600 euroa erilaisista säiliöiden "tarkistuksista".
Kyllä sai parhaat naurut aikoihin. Kiitos. Kaikenmaailman hiihtäjiä tääki pallo päällään kantaa.
Menkää hyvät ihmiset Viroon tekemään ne huollot. Sieltä saa puolet halvemmalla ja hinta/laatu on kohdallaan! Suosittelen!
Mielenkiintoinen uusi palvelu http://www.car-online.fi/etusivu Tonne kun saadaan tarpeeksi yrityksiä ja huoltopalveluja, niin homma muuttuu läpinäkyvämmäksi!
Itellä on ollut Fiat 127, Nissan Primera, BMW 520 ja nyt Audi A4. Minkään merkin kohdalla huollon hinta ei ole ollut järkytys. Soitat ensin merkkiliikkeeseen, sitten muutamaan pienempään liikkeeseen ja vertaat hintoja. Kilpailuta, ei se oo sen vaikeampaa!

Hyvää palvelua Tampereen alueella on tullut esim. Huolto-Dartissa, Benkara-Autossa ja Laakkosella. Kylmää ja nöyryyttävää kohtelua taas Autokeskuksella. Merkkiliikkeeseen en autoa yleensä vie, mutta ajelenkin aina vähän käytetyillä.

Itse ajan saksalaisella vähän ajetulla järki- ja mukavuussyistä. Nissanin ylläpito oli halpaa, mutta siitä ei saanut käytettynä juuri mitään. Käytetty Audi/BMW taas menee hyvin kaupaksi kohtuullisen hyvällä hinnalla. Ja tässä tarkoitan autoja 10000-20000 euron hintaluokassa.
Jos haluatte verrata huoltohintoja, niin viime vuonna TM teki suuren vertailun aiheesta. Siinä Audin huollot todettiin halvoiksi. Esim. dieselkoneet 120 tkm saakka Citroen C4 1.6 l oli luokkaa 1000 € kalliimpi kuin Audi A4 2.0 l.
Ihan normi huoltohinnat ,samoja kuin muissakin merkkien huolloissa.
Jos sulla on varaa hankkia Audi, niin on sulla sit oltava varaa maksaa sen yllä pito kustannuksetkin.
 /   /  /  / Huollon hinta!!!

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta