TÖRKEÄÄ PALVELUA AUTOKESKUS TAMPERE

Palvelua kerrakseen

Ei uskoisi että Suomessa saa vielä entisen Neuvostoliiton tasoista palvelu mitä Autokeskus Tampere, Nissanin huolto minulle tarjosi.
Tilasin Nissan Almera 1,6 -99 autolle huollon ajettuani autollani pimeällä tiellä kuoppaan jonka jälkeen auto alkoi pitämään narisevaa ääntä rattia käännettäessä. Arvatenkin iskunvaimentimessa tai vetonivelessä vikaa tai sitten ohjaustehostin pettää. Ainakin maallikon mielestä. Tilatessani aikaa huoltoon minulle myytiin samalla huoltopaketti missä vaihdettaisiin tulpat sekä ilmasuodattimet. Tähän asti ok. Olin huoltoa tilatessani tarkasti kuvaillut millainen vika autossa on ja millaista ääntä se pitää. Oma vikani oli, että autoa huoltoon jättäessäni en tarkistanut kyllin tarkasti sanamuotoa millä se oli kuvailtu huoltoraporttiin.. "Kuoppaan ajettaessa vas. edestä kolahtava ääni"...Näin huoltotilaukseni vastaanottanut työntekijä oli vian kirjannut. Toistin kyllä tarkasti vian vielä autoa aamulla huoltoon jättäessäni. Positiivinen yllätys autoa noutaessani oli laskun loppusumma. Olipa edullista, ajattelin. Tiedustelin mistä syystä hinta oli noin halpa. Tähän sain vastauksen, että koska autooni oli tehty pyytämäni huolto. Olin tottakai ymmälläni, että koska tämänkaltainen huolto oli maksanut vain 178 euroa. Varmasti suodattimien, tulppien sekä vian korjaaminen maksaisi enemmän. Tiedustelin asiaa, että onko vika ollut tosiaan näin edullinen. Niin siihen aurinkoisesti hymyillyt asiakaspalvelija sanoi ; Autosta ei kuulunut raportissa kuvailtua ääntä. Ei siinä kuulunut mitään kolahdusta. Auto on tältä osin kunnossa. Samalla hetkellä luulin joutuneeni vähintään piilokameraan. Tottakai tietän, että vika on tallella aloin tiedustella miksi asialle ei ole tehty mitään. Tähän sain vastaukseksi: Aika on kovin rajattu ja eihän tämä ole sentään mikään katsastuskonttori. Sitäpaitsi vika olisi pitänyt kuvailla tarkemmin jos oletetaan että sellainen autosta löytyy.

Tietäen samoin kuin kyydissäni olleet; Ääni on melkoinen autoa kääntäessä ja normaalikuuloinen kyllä sen havaitsee. Tiedustelin autolleni tottakai uutta huoltoaikaa kuullakseni vain, että ainoa mahdollisuus on tuoda se tottakai tuttuun ja tolkuttoman kalliiseen pikahuoltoon. Perjantain ollessa kyseessä palasin viikonlopun jälkeen uudelleen asiaan,koettaen saada huoltopäällikköä kiinni varatakseni autolleni uuden ajan huoltoon. Keskus sai lopulta kiinni työpäällikön. Asetelma asiakas ja palveluntarjoja kääntyi välittömästi päälaelleen. Itse yli 10 vuotta asiakaspalvelun päällikkönä, sekä esimiehenä omalla alallani, en ole kuuna päivänä edes kuullut kenenkään saaneen vastaavaa palvelua. Sain tottakai kuulla kuinka kiireisiä autohuollossa oltiin, viime viikolla yli -30 asteen pakkaset olivat pimentäneet usean kymmentä autoa, ei tänne niin vain tuoda autoa huoltoon koska on ruuhkaa. Etkö tajua, että ei täällä voida pitää varaosia minun autoni varten odottamassa, jos siinä on jotain vikaa. Ja jos autosi tuot niin miehet täällä joutuvat juoksemaan sen takia ja tekemään ylitöitä. Tässä vaiheessa kuultuani sepustelua ja asiakkaan syyttelyä tarpeeksi sanoin että; "keskustelu ei kyllä johda mihinkään. Onko todellakin niin, että autoa ei saada laitettua Autokeskuksen toimesta kuntoon, haluan keskustella huoltopäällikon kanssa" Lopulta monen yhteydenotto yrityksen jälkeen sain huoltopäällikön langan päähän. Kerroin saamastani ryöpytyksestä niin vastauksena tärähti; Kyllä minun on tuettava tuota meidän työnjohtajaa, on tässä Hänellä ollut niin rankkaa, sitäpaitsi asioissa on aina kaksi puolta...
Ajattelin että mitkäköhän kaksi puolta..Asiakas, jonka autoa ei ole huollettu ja tottakai oikessa oleva työpäällikkö, jolla on ollut niin kovin, kovin rankkaan viimeaikoina. Sopii vain miettiä milloin asiakkaasta on tullut sellainen rasite, että kohtelu on kuin neukkuajan leipäjonossa. Oman autoni kanssa olen ollut aiemmin Tampereen Autokeskuksen asiakkaana, useamman tuhannen euron edestä. Tajuttuani, kuinka ruuhkautan huollon..en asiakkaana enään ole.

P.S Sain autolleni uuden ajan Autokeskukseen Tampereelle kahden viikon päähän.
Soitin samana päivänä kilpailevaan huoltoliikeeseen ja sieltä toivotettiin tervetulleeksi huoltoon kahden päivän päästä.

163

28231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös entinen asiakas

      Olen itsekin saanut kyseissä autoliikkeessä TODELLA huonoa palvelua ja autoni tuli kuntoon vasta kolmannella korjaamokäynnillä!! Auto vaihtui samantien toiseen merkkiin..

      • jussijoopajoo

        Autokeskus Konalassa itse asiakaspalvelu eli kaverit, jonka kanssa asioit hoitavat asiansa ihan hyvin ja kohteliaasti, kuten noilla hinnoilla pitääkin.

        Mutta itse korjaamopalvelu...voi kiesus, 2 kertaa olen joutunut käyttämään auton korjaamolla 3 kertaa. Tämä siksi, että korjaamonpuolen sankarit osaavat joko jättää korjaamatta jotain (täyshuollossa, jossa erikseen pyydetään tarkistamaan kaikki mahdolliset viat ei huomata, että moottorissa on öljyvuoto) tai sitten korjatessaan yhtä rikkovat jotain muuta.

        Olen nyt kahtena vuotena joutunut viemään kolmannelle autoni kolmannelle kierrokselle, koska toisella korjauskierroksella on onnistuttu rikkomaan jotain.

        Oikeasti palkataanko autokeskukselle toimipisteestä riippumatta vain täysin piittamattomia huoltomiehiä vai onko siellä työsopimuksessa ehto, että pitää jotain runnoa rikki jos kerran availlaan paikkoja korjaamista varten?


      • Nyt tyytyväinen

        Minulle kävi AUTOKESKUKSELLA Tampereella aivan samalla tavalla ja nyt minullakin on uusi ja erimerkkinen auto.
        Huollot olivat erittäin kalliita ja niitä piti parsia.


      • Entinen asiakas.
        jussijoopajoo kirjoitti:

        Autokeskus Konalassa itse asiakaspalvelu eli kaverit, jonka kanssa asioit hoitavat asiansa ihan hyvin ja kohteliaasti, kuten noilla hinnoilla pitääkin.

        Mutta itse korjaamopalvelu...voi kiesus, 2 kertaa olen joutunut käyttämään auton korjaamolla 3 kertaa. Tämä siksi, että korjaamonpuolen sankarit osaavat joko jättää korjaamatta jotain (täyshuollossa, jossa erikseen pyydetään tarkistamaan kaikki mahdolliset viat ei huomata, että moottorissa on öljyvuoto) tai sitten korjatessaan yhtä rikkovat jotain muuta.

        Olen nyt kahtena vuotena joutunut viemään kolmannelle autoni kolmannelle kierrokselle, koska toisella korjauskierroksella on onnistuttu rikkomaan jotain.

        Oikeasti palkataanko autokeskukselle toimipisteestä riippumatta vain täysin piittamattomia huoltomiehiä vai onko siellä työsopimuksessa ehto, että pitää jotain runnoa rikki jos kerran availlaan paikkoja korjaamista varten?

        Autokeskus konasta valitettavasti samankaltaisia kokemuksia.


      • Badmedicine
        Nyt tyytyväinen kirjoitti:

        Minulle kävi AUTOKESKUKSELLA Tampereella aivan samalla tavalla ja nyt minullakin on uusi ja erimerkkinen auto.
        Huollot olivat erittäin kalliita ja niitä piti parsia.

        Hip ja hei, nyt pääsee myös Ford-kuskit Autokeskuksen palvelun piiriin...varatkaa
        rauhottavia kaappiinne, sillä ne ovat pian tarpeen


      • Ei Fordia, mutta...
        Badmedicine kirjoitti:

        Hip ja hei, nyt pääsee myös Ford-kuskit Autokeskuksen palvelun piiriin...varatkaa
        rauhottavia kaappiinne, sillä ne ovat pian tarpeen

        Ovatko ne sitten mielestäsi olleet tarpeen jo entisissä toimitiloissa tai Automaan aikoina? !han sama porukkahan se nimittäin näkyisi jatkavan töissä Fordien parissa kuin aiemminkin.

        Fordista itsellämme ei toki ole mitään kokemusta, mutta ainakin ainoan saksalaismerkkinsä osalta Autokeskuksen palvelu on toiminut erittäinkin hyvin niin Tampereella kuin Airportissakin, samoin kyllä Laakkosellakin.


      • Badmedicine
        Ei Fordia, mutta... kirjoitti:

        Ovatko ne sitten mielestäsi olleet tarpeen jo entisissä toimitiloissa tai Automaan aikoina? !han sama porukkahan se nimittäin näkyisi jatkavan töissä Fordien parissa kuin aiemminkin.

        Fordista itsellämme ei toki ole mitään kokemusta, mutta ainakin ainoan saksalaismerkkinsä osalta Autokeskuksen palvelu on toiminut erittäinkin hyvin niin Tampereella kuin Airportissakin, samoin kyllä Laakkosellakin.

        Ehkä asentajat ovat samat siis näin aluksi, odotettavissa kuitenkin on, että ammattilaiset vaihtavat työpaikkaa joka on nykyjohdon (korjaamon) vuoksi erittäin todennäköistä.


      • Keräilen
        Ei Fordia, mutta... kirjoitti:

        Ovatko ne sitten mielestäsi olleet tarpeen jo entisissä toimitiloissa tai Automaan aikoina? !han sama porukkahan se nimittäin näkyisi jatkavan töissä Fordien parissa kuin aiemminkin.

        Fordista itsellämme ei toki ole mitään kokemusta, mutta ainakin ainoan saksalaismerkkinsä osalta Autokeskuksen palvelu on toiminut erittäinkin hyvin niin Tampereella kuin Airportissakin, samoin kyllä Laakkosellakin.

        Viestis ei yhtään tuoksahda sylttytehtaan viestiltä....hyvä Keränen


      • Nolo-otos
        Entinen asiakas. kirjoitti:

        Autokeskus konasta valitettavasti samankaltaisia kokemuksia.

        Heillä on Facebook -sivusto, jossa voi käydä kommentoimassa heidän työsuorituksiaan.
        Sieltä on sitten kiva lukea koottuja selityksiä pieleen menneistä huolto-bloopereista


      • Anonyymi

        Entisenä Autokeskuksen kanta-asiakkaana olen jäähyt Jeeppini kanssa tuuliajolle. Autokeskus on lopettanut Tampereella Jeepin merkkihuollot eikä pysty sanomaan missä huoltoja voisi jatkaa, Hämeenlinnassa kai...
        Myös entinen asiakas


      • Anonyymi
        Keräilen kirjoitti:

        Viestis ei yhtään tuoksahda sylttytehtaan viestiltä....hyvä Keränen

        Vainko Keränen olisi mielestäsi voinut kertoa totuuden? Vainoharhaisuus ja salaliittoteoriat eivät ole erityisen tervejärkisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entisenä Autokeskuksen kanta-asiakkaana olen jäähyt Jeeppini kanssa tuuliajolle. Autokeskus on lopettanut Tampereella Jeepin merkkihuollot eikä pysty sanomaan missä huoltoja voisi jatkaa, Hämeenlinnassa kai...
        Myös entinen asiakas

        Kai sen nyt Autokeskus pystyy sanomaan katsomalla Jeepin nettisivuilta? Niin tosin pystyt sinäkin...

        Hämeenlinna näkyy siis olevan lähin, sitten kai Loimaa, Lahti ja pääkaupunkiseutu sekä Turun alue, kun nyt varmaan mihinkään Pohjanmaalle ei tee mieli joutua lähtemään...


    • Nissanisti

      Omat kokemukseni Autokeskus/Tampereen pikahuollosta ovat aivan positiiviset vaikkeivat aivan tuoreet.

      Naapuritalosta löytyy varaosaliikkeen lisäksi kahdessa vuorossa työtä tekevä autokorjaamo VM Auto-huolto. Sinne sain lisävarusteen asennusajan todella joustavasti. EU-säädösten myötä maahantuojariippumattomien korjaamojen asema on parantunut. Asiakkaat eivät ole vielä löytäneet niitä.

      • personal vagon

        Minkälaisen ajatusmallin mukaan sun täytyy viedä autosi merkkiliikkeeseen huoltoon tai korjattavaksi ??!
        Eihän sun aikuisten oikeesti ole pakko niin tehdä. Kuullostaa jotenkin lapselliselta, et menet ja ostat ensin jonkun mieleisesi merkin ja sit ryhdyt pitämään vielä sitä myyvää korjaamoakin pystyssä ikäänkuin ajattelet lapsenomaisesti, että ne kaikki siellä merkkikorjaamossa tykkäisivät juuri tästä merkistä, saati vielä ajattelisivatkin tästä merkistä samoin kuin sinä. Ne ovat siellä töissä vain rahan vuoksi (palkan), ei sen merkin vuoksi, se pitäs joka ukon ja akan tajuta.
        Kuten yllämainitusta esimerkistä voi havaita niin ei siellä huollossa olla oltu pätkän vertaa kiinnostuneita sun autos äänistä ! Ne on vain ottaneet rahan sulta tehdystä työstä ja pyytäneet fiksusti sua siirtymään astrologin puheille, muiden ongelmien kanssa, ellet ole osannut kertoa heille missä vika on.
        Olen aina suhtautunut hieman skeptisesti näihin merkkiliikkeisiin ja heidän "taitoihinsa" korjata näitä autoja. Pikemminkin lukisin heidät osienvaihtajien kastiin, kuin oikeisiin autonasentajiin.
        Olen ollut aikoinani töissä merkkiliikkeessä ja siitä tämä käsitys on minulle muodostunut. Ajatellaan, että juuri ammattikoulusta valmistunut nuorimies etsii alansa töitä, niin mistä hän sen ekan työpaikkansa nopeimmin saisi kuin juuri tällaisesta suuresta autoliikkeen korjaamosta, sillä pienemmillä korjaamoilla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaista asentajaa töissä, saati edelleen opettaa häntä ammatissaan. Yleensä nämä kokemusta omaavat asentajat lähtevätkin sittemmin pois näistä suurista liikkeistä ja palkan vuoksi siirtyvät pienempiin ja osaavampiin korjaamoihin joilla ei yksinkertaisesti ole varaa esimerkin kaltaiseen palveluun.
        Nykyisin käyn itse vain pakon edessä merkkiliikkeessä ja silloinkin varaosia hakemassa jos muualta ei löydy koska jotkut varaosat ovat vain sellaisia joita ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä. Eikä se palvelu varaosatiskilläkään niin ruusuista ole kuin vois kuvitella, joskus tuntuu, että myyjä olisi mieluummin sanonut et käy purkaamolla hakemassa tarvitsemasi !!
        Siksi en ole käynyt, enkä käy merkkiliikkeessä.
        Toisaalta jos merkkiliikkeen tuntitaksa on 80 e ja käyttämäni korjaamon 47 euroa niin sekin on otettava huomioon mitä sillä saa.
        Ei merkkiliikkeessäkään tarvitsisi tuon tuntitaksan noin korkea olla, mutta merkkiliikkeen on otettava myös se huomioon, että siellä on enemmän potentiaalisia tunareita joita ei pienemmillä korjaamoilla ole varaa pitää, siitä tuntitaksojen erotus johtuu.


      • prius
        personal vagon kirjoitti:

        Minkälaisen ajatusmallin mukaan sun täytyy viedä autosi merkkiliikkeeseen huoltoon tai korjattavaksi ??!
        Eihän sun aikuisten oikeesti ole pakko niin tehdä. Kuullostaa jotenkin lapselliselta, et menet ja ostat ensin jonkun mieleisesi merkin ja sit ryhdyt pitämään vielä sitä myyvää korjaamoakin pystyssä ikäänkuin ajattelet lapsenomaisesti, että ne kaikki siellä merkkikorjaamossa tykkäisivät juuri tästä merkistä, saati vielä ajattelisivatkin tästä merkistä samoin kuin sinä. Ne ovat siellä töissä vain rahan vuoksi (palkan), ei sen merkin vuoksi, se pitäs joka ukon ja akan tajuta.
        Kuten yllämainitusta esimerkistä voi havaita niin ei siellä huollossa olla oltu pätkän vertaa kiinnostuneita sun autos äänistä ! Ne on vain ottaneet rahan sulta tehdystä työstä ja pyytäneet fiksusti sua siirtymään astrologin puheille, muiden ongelmien kanssa, ellet ole osannut kertoa heille missä vika on.
        Olen aina suhtautunut hieman skeptisesti näihin merkkiliikkeisiin ja heidän "taitoihinsa" korjata näitä autoja. Pikemminkin lukisin heidät osienvaihtajien kastiin, kuin oikeisiin autonasentajiin.
        Olen ollut aikoinani töissä merkkiliikkeessä ja siitä tämä käsitys on minulle muodostunut. Ajatellaan, että juuri ammattikoulusta valmistunut nuorimies etsii alansa töitä, niin mistä hän sen ekan työpaikkansa nopeimmin saisi kuin juuri tällaisesta suuresta autoliikkeen korjaamosta, sillä pienemmillä korjaamoilla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaista asentajaa töissä, saati edelleen opettaa häntä ammatissaan. Yleensä nämä kokemusta omaavat asentajat lähtevätkin sittemmin pois näistä suurista liikkeistä ja palkan vuoksi siirtyvät pienempiin ja osaavampiin korjaamoihin joilla ei yksinkertaisesti ole varaa esimerkin kaltaiseen palveluun.
        Nykyisin käyn itse vain pakon edessä merkkiliikkeessä ja silloinkin varaosia hakemassa jos muualta ei löydy koska jotkut varaosat ovat vain sellaisia joita ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä. Eikä se palvelu varaosatiskilläkään niin ruusuista ole kuin vois kuvitella, joskus tuntuu, että myyjä olisi mieluummin sanonut et käy purkaamolla hakemassa tarvitsemasi !!
        Siksi en ole käynyt, enkä käy merkkiliikkeessä.
        Toisaalta jos merkkiliikkeen tuntitaksa on 80 e ja käyttämäni korjaamon 47 euroa niin sekin on otettava huomioon mitä sillä saa.
        Ei merkkiliikkeessäkään tarvitsisi tuon tuntitaksan noin korkea olla, mutta merkkiliikkeen on otettava myös se huomioon, että siellä on enemmän potentiaalisia tunareita joita ei pienemmillä korjaamoilla ole varaa pitää, siitä tuntitaksojen erotus johtuu.

        Mikä on merkkiliike? Riittääkö siihen, että bensa-aseman talon kyljessä on ko. merkin logo ja korjaamo kaikille merkeille? No niin tai näin, tuollaisessa paikassa käytin ensimmäisen autoni katsastuksen hylkäyksen jälkeen "korjattavana". Kaikki raportissa mainitut viat vaan valitettavasti löytyivät uusintakatsastuksessa edelleenkin. Rahat se huoltamo kyllä otti. Sen jälkeen en ole vienyt rahojani ensimmäiseenkään höpöpajaan.


      • adad
        prius kirjoitti:

        Mikä on merkkiliike? Riittääkö siihen, että bensa-aseman talon kyljessä on ko. merkin logo ja korjaamo kaikille merkeille? No niin tai näin, tuollaisessa paikassa käytin ensimmäisen autoni katsastuksen hylkäyksen jälkeen "korjattavana". Kaikki raportissa mainitut viat vaan valitettavasti löytyivät uusintakatsastuksessa edelleenkin. Rahat se huoltamo kyllä otti. Sen jälkeen en ole vienyt rahojani ensimmäiseenkään höpöpajaan.

        ..tietysti veit sen Tojosi johkin läheiselle Shellille??? viepä seuraavan kerran lähimmälle AD-korjaamolle, niin homma hoituu!!!


      • personal vagon kirjoitti:

        Minkälaisen ajatusmallin mukaan sun täytyy viedä autosi merkkiliikkeeseen huoltoon tai korjattavaksi ??!
        Eihän sun aikuisten oikeesti ole pakko niin tehdä. Kuullostaa jotenkin lapselliselta, et menet ja ostat ensin jonkun mieleisesi merkin ja sit ryhdyt pitämään vielä sitä myyvää korjaamoakin pystyssä ikäänkuin ajattelet lapsenomaisesti, että ne kaikki siellä merkkikorjaamossa tykkäisivät juuri tästä merkistä, saati vielä ajattelisivatkin tästä merkistä samoin kuin sinä. Ne ovat siellä töissä vain rahan vuoksi (palkan), ei sen merkin vuoksi, se pitäs joka ukon ja akan tajuta.
        Kuten yllämainitusta esimerkistä voi havaita niin ei siellä huollossa olla oltu pätkän vertaa kiinnostuneita sun autos äänistä ! Ne on vain ottaneet rahan sulta tehdystä työstä ja pyytäneet fiksusti sua siirtymään astrologin puheille, muiden ongelmien kanssa, ellet ole osannut kertoa heille missä vika on.
        Olen aina suhtautunut hieman skeptisesti näihin merkkiliikkeisiin ja heidän "taitoihinsa" korjata näitä autoja. Pikemminkin lukisin heidät osienvaihtajien kastiin, kuin oikeisiin autonasentajiin.
        Olen ollut aikoinani töissä merkkiliikkeessä ja siitä tämä käsitys on minulle muodostunut. Ajatellaan, että juuri ammattikoulusta valmistunut nuorimies etsii alansa töitä, niin mistä hän sen ekan työpaikkansa nopeimmin saisi kuin juuri tällaisesta suuresta autoliikkeen korjaamosta, sillä pienemmillä korjaamoilla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaista asentajaa töissä, saati edelleen opettaa häntä ammatissaan. Yleensä nämä kokemusta omaavat asentajat lähtevätkin sittemmin pois näistä suurista liikkeistä ja palkan vuoksi siirtyvät pienempiin ja osaavampiin korjaamoihin joilla ei yksinkertaisesti ole varaa esimerkin kaltaiseen palveluun.
        Nykyisin käyn itse vain pakon edessä merkkiliikkeessä ja silloinkin varaosia hakemassa jos muualta ei löydy koska jotkut varaosat ovat vain sellaisia joita ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä. Eikä se palvelu varaosatiskilläkään niin ruusuista ole kuin vois kuvitella, joskus tuntuu, että myyjä olisi mieluummin sanonut et käy purkaamolla hakemassa tarvitsemasi !!
        Siksi en ole käynyt, enkä käy merkkiliikkeessä.
        Toisaalta jos merkkiliikkeen tuntitaksa on 80 e ja käyttämäni korjaamon 47 euroa niin sekin on otettava huomioon mitä sillä saa.
        Ei merkkiliikkeessäkään tarvitsisi tuon tuntitaksan noin korkea olla, mutta merkkiliikkeen on otettava myös se huomioon, että siellä on enemmän potentiaalisia tunareita joita ei pienemmillä korjaamoilla ole varaa pitää, siitä tuntitaksojen erotus johtuu.

        Merkkikorjaamoista löytyy hyviä sekä huonoja kuten noista ei-merkkikorjaamoistakin. Aloitin keskustelun eräästä ei-merkkikorjaamon touhusta enkä kyllä todellakaan sinne enää vie. Merkkikorjaamo taas löysi vian heti. Yhden huonon toimijan perusteella ei tietenkään voi syyttää kaikkia ei-merkkikorjaamoja saatikka merkkikorjaamojakaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8531578


      • Ei ikinä
        personal vagon kirjoitti:

        Minkälaisen ajatusmallin mukaan sun täytyy viedä autosi merkkiliikkeeseen huoltoon tai korjattavaksi ??!
        Eihän sun aikuisten oikeesti ole pakko niin tehdä. Kuullostaa jotenkin lapselliselta, et menet ja ostat ensin jonkun mieleisesi merkin ja sit ryhdyt pitämään vielä sitä myyvää korjaamoakin pystyssä ikäänkuin ajattelet lapsenomaisesti, että ne kaikki siellä merkkikorjaamossa tykkäisivät juuri tästä merkistä, saati vielä ajattelisivatkin tästä merkistä samoin kuin sinä. Ne ovat siellä töissä vain rahan vuoksi (palkan), ei sen merkin vuoksi, se pitäs joka ukon ja akan tajuta.
        Kuten yllämainitusta esimerkistä voi havaita niin ei siellä huollossa olla oltu pätkän vertaa kiinnostuneita sun autos äänistä ! Ne on vain ottaneet rahan sulta tehdystä työstä ja pyytäneet fiksusti sua siirtymään astrologin puheille, muiden ongelmien kanssa, ellet ole osannut kertoa heille missä vika on.
        Olen aina suhtautunut hieman skeptisesti näihin merkkiliikkeisiin ja heidän "taitoihinsa" korjata näitä autoja. Pikemminkin lukisin heidät osienvaihtajien kastiin, kuin oikeisiin autonasentajiin.
        Olen ollut aikoinani töissä merkkiliikkeessä ja siitä tämä käsitys on minulle muodostunut. Ajatellaan, että juuri ammattikoulusta valmistunut nuorimies etsii alansa töitä, niin mistä hän sen ekan työpaikkansa nopeimmin saisi kuin juuri tällaisesta suuresta autoliikkeen korjaamosta, sillä pienemmillä korjaamoilla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaista asentajaa töissä, saati edelleen opettaa häntä ammatissaan. Yleensä nämä kokemusta omaavat asentajat lähtevätkin sittemmin pois näistä suurista liikkeistä ja palkan vuoksi siirtyvät pienempiin ja osaavampiin korjaamoihin joilla ei yksinkertaisesti ole varaa esimerkin kaltaiseen palveluun.
        Nykyisin käyn itse vain pakon edessä merkkiliikkeessä ja silloinkin varaosia hakemassa jos muualta ei löydy koska jotkut varaosat ovat vain sellaisia joita ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä. Eikä se palvelu varaosatiskilläkään niin ruusuista ole kuin vois kuvitella, joskus tuntuu, että myyjä olisi mieluummin sanonut et käy purkaamolla hakemassa tarvitsemasi !!
        Siksi en ole käynyt, enkä käy merkkiliikkeessä.
        Toisaalta jos merkkiliikkeen tuntitaksa on 80 e ja käyttämäni korjaamon 47 euroa niin sekin on otettava huomioon mitä sillä saa.
        Ei merkkiliikkeessäkään tarvitsisi tuon tuntitaksan noin korkea olla, mutta merkkiliikkeen on otettava myös se huomioon, että siellä on enemmän potentiaalisia tunareita joita ei pienemmillä korjaamoilla ole varaa pitää, siitä tuntitaksojen erotus johtuu.

        Kyllä se on tuo 47e myös tolkuton hinta auton rassaamisesta.


      • Oikeasti aikuinen
        personal vagon kirjoitti:

        Minkälaisen ajatusmallin mukaan sun täytyy viedä autosi merkkiliikkeeseen huoltoon tai korjattavaksi ??!
        Eihän sun aikuisten oikeesti ole pakko niin tehdä. Kuullostaa jotenkin lapselliselta, et menet ja ostat ensin jonkun mieleisesi merkin ja sit ryhdyt pitämään vielä sitä myyvää korjaamoakin pystyssä ikäänkuin ajattelet lapsenomaisesti, että ne kaikki siellä merkkikorjaamossa tykkäisivät juuri tästä merkistä, saati vielä ajattelisivatkin tästä merkistä samoin kuin sinä. Ne ovat siellä töissä vain rahan vuoksi (palkan), ei sen merkin vuoksi, se pitäs joka ukon ja akan tajuta.
        Kuten yllämainitusta esimerkistä voi havaita niin ei siellä huollossa olla oltu pätkän vertaa kiinnostuneita sun autos äänistä ! Ne on vain ottaneet rahan sulta tehdystä työstä ja pyytäneet fiksusti sua siirtymään astrologin puheille, muiden ongelmien kanssa, ellet ole osannut kertoa heille missä vika on.
        Olen aina suhtautunut hieman skeptisesti näihin merkkiliikkeisiin ja heidän "taitoihinsa" korjata näitä autoja. Pikemminkin lukisin heidät osienvaihtajien kastiin, kuin oikeisiin autonasentajiin.
        Olen ollut aikoinani töissä merkkiliikkeessä ja siitä tämä käsitys on minulle muodostunut. Ajatellaan, että juuri ammattikoulusta valmistunut nuorimies etsii alansa töitä, niin mistä hän sen ekan työpaikkansa nopeimmin saisi kuin juuri tällaisesta suuresta autoliikkeen korjaamosta, sillä pienemmillä korjaamoilla ei yksinkertaisesti ole varaa pitää tällaista asentajaa töissä, saati edelleen opettaa häntä ammatissaan. Yleensä nämä kokemusta omaavat asentajat lähtevätkin sittemmin pois näistä suurista liikkeistä ja palkan vuoksi siirtyvät pienempiin ja osaavampiin korjaamoihin joilla ei yksinkertaisesti ole varaa esimerkin kaltaiseen palveluun.
        Nykyisin käyn itse vain pakon edessä merkkiliikkeessä ja silloinkin varaosia hakemassa jos muualta ei löydy koska jotkut varaosat ovat vain sellaisia joita ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä. Eikä se palvelu varaosatiskilläkään niin ruusuista ole kuin vois kuvitella, joskus tuntuu, että myyjä olisi mieluummin sanonut et käy purkaamolla hakemassa tarvitsemasi !!
        Siksi en ole käynyt, enkä käy merkkiliikkeessä.
        Toisaalta jos merkkiliikkeen tuntitaksa on 80 e ja käyttämäni korjaamon 47 euroa niin sekin on otettava huomioon mitä sillä saa.
        Ei merkkiliikkeessäkään tarvitsisi tuon tuntitaksan noin korkea olla, mutta merkkiliikkeen on otettava myös se huomioon, että siellä on enemmän potentiaalisia tunareita joita ei pienemmillä korjaamoilla ole varaa pitää, siitä tuntitaksojen erotus johtuu.

        "Aikuisten oikeesti" onneksi ei kuulosta yhtään lapselliselta...


      • huollattaja
        adad kirjoitti:

        ..tietysti veit sen Tojosi johkin läheiselle Shellille??? viepä seuraavan kerran lähimmälle AD-korjaamolle, niin homma hoituu!!!

        Ainakin Tampereella kaikki näyttää olevan tasasen huonoja korjaamoja. Isot laskut, mutta korjauksia tai huoltoja ei todennäköisesti ole tehty tai jotain sinnepäin. Kunnollisia selvityksiä huolloista ei saa, mutta laskut pitää maksaa, vaikka tiedossa ei ole mitään perustetta. Saa olla tarkkana, kun vie auton pyriä vaihdettavaksi, että vaihtavat omat pyrät alle ja samalla muuten riko tai kolhi autoa. Saa varata tunnin aikaa yksien auton renkaiden vaihtoon, joka nuorelta kollilta menee varttitunnissa. Missä on fiksumpia korjaamoja ja huoltoja?


      • Anonyymi

        Mitä ovat nuo pariin kertaan mainitsemasi "pyrät"?!


      • Anonyymi
        Oikeasti aikuinen kirjoitti:

        "Aikuisten oikeesti" onneksi ei kuulosta yhtään lapselliselta...

        Niinpä.


    • olet itsekin historiaa

      vie se raatosi kaatopaikalle

      • hyvä hyvä

        ps. toi romukuski on se asentaja sieltä Tampereen autokeskuksesta, työnjohtaja käski sen kirjoittaa tollain, et palvelu olis täydellistä loppuun asti kuten asiakas pitääkin palvella.


      • =) =) =)
        hyvä hyvä kirjoitti:

        ps. toi romukuski on se asentaja sieltä Tampereen autokeskuksesta, työnjohtaja käski sen kirjoittaa tollain, et palvelu olis täydellistä loppuun asti kuten asiakas pitääkin palvella.

        Asiaa!!!!


      • Säälin sua 172

        Täällä ne Autokeskuksen asenne- ja egovammaset reppanat yrittää mollata
        asiakkaita kaikin keinoin


      • Keräilen
        hyvä hyvä kirjoitti:

        ps. toi romukuski on se asentaja sieltä Tampereen autokeskuksesta, työnjohtaja käski sen kirjoittaa tollain, et palvelu olis täydellistä loppuun asti kuten asiakas pitääkin palvella.

        Ja ylin johtokin uskoo niin, ettei korjattavaa ole palvelun tasossa


      • ermerkki
        hyvä hyvä kirjoitti:

        ps. toi romukuski on se asentaja sieltä Tampereen autokeskuksesta, työnjohtaja käski sen kirjoittaa tollain, et palvelu olis täydellistä loppuun asti kuten asiakas pitääkin palvella.

        Kuka sieltä auton ostaa? Kerran siellä käynyt enkä toistakertaa todennäköisesti mee. Nais myyjä puhui puuta heinää ja alkoi painostaa Nissanin ostoon, joka ei todennäköisesti kelvannut kellekkään. Väitti, että luottotiedoissa olisi muka jotain vikaa, vaikka ei ollut. Pimee paikka tämä Tampereen AUTOKESKUS. Jos siellä on joku fiksu töissä, niin voisi laittaa tämän vähemmän fiksun pois tai vaihtaa itse fiksumpaan firmaan, niin ei tulusi leimatuksi. Tampereella taitaa olla omat lait ja käsitykset asioista yleenssäkin.


      • Anonyymi
        Säälin sua 172 kirjoitti:

        Täällä ne Autokeskuksen asenne- ja egovammaset reppanat yrittää mollata
        asiakkaita kaikin keinoin

        Tai päinvastoin...


      • Anonyymi
        ermerkki kirjoitti:

        Kuka sieltä auton ostaa? Kerran siellä käynyt enkä toistakertaa todennäköisesti mee. Nais myyjä puhui puuta heinää ja alkoi painostaa Nissanin ostoon, joka ei todennäköisesti kelvannut kellekkään. Väitti, että luottotiedoissa olisi muka jotain vikaa, vaikka ei ollut. Pimee paikka tämä Tampereen AUTOKESKUS. Jos siellä on joku fiksu töissä, niin voisi laittaa tämän vähemmän fiksun pois tai vaihtaa itse fiksumpaan firmaan, niin ei tulusi leimatuksi. Tampereella taitaa olla omat lait ja käsitykset asioista yleenssäkin.

        Miksi myyjä muka olisi yrittänyt painostaa sinua ostamaan auton, jos (sinun oman väittämäsi mukaan) hänen mielestään sinun luottotiedoissasi oli vikaa? Eikö hän silloin todellisuudessa olisi kieltäytynyt myymästä sinulle autoa? Hänen mielestäänhän sinulla ei olisi ollut varaa maksaa sitä, jos asia siis meni kertomasi mukaan.


    • kebabvarras

      Vie autosi ennemmin vaikka Ad tai Autoasi ketjun korjaamolle. Itsellä ei mitään valittamista ja työn jälki hyvää. Veloituskin vain n. 50e/tunti. Merkkiliikkeessä 80e tunti ja osat 2x kalliimpia. Tämä siis pk seudulla. Tietenkin näissäkin on varmasti korjaamokohtaisia eroja mutta voin silti suositella.

      • donkey

        Juu, vie AD:lle tai Autoaasille vaan. Siellä osaavat ihan varmasti. Koulutus on huipputasoa, kun kukaan ei vaadi mitään koulutuksia niinkuin merkkiliikkeiden mekaanikoilta. Kukin valitsee ihan itse...


    • Jartza66

      Jep! Kuulostaa tutulta!! Itse omistin aiemmin Nissanin 4 vuotta sekä tyhmyyksissäni Chryslerin 1 1/2 vuotta ..kunnes Autokeskus Tikkurilan "palveluun" kyllästyneenä merkki vaihtui konsernin ulkopuoliseen Eurooppalaiseen laatumerkkiin... nyt kaikki toimii!!!!!!!!

      • minullakin...

        Voin kertoa myös oman kokemukseni AUTOKESKUS TAMPEREEN toimista.. Ostin kyseisestä liikkeestä Nissan Almeran uuden.. Sattui tällainen maanatai kappale vikoja vikojen perään. Sellaista mikä takuu korvaa. Jossain vaiheessa kun piti takalasi vaihtaa sen vaihto unohdettiin 3 kerran asiaa tiedusteltaessa pyysin itse huolto päällikölle siirtään puheluni.. Jo selvisi miksi sitä ei oikeen muistettu tämä päällikkö kertoi että heidän pitää tehdä tulosta.Korjaus maksaa. Enpä ollut tuota asiaa osannut ajatellakaan.(Niin luuli tämä päällikkökin kun satuin oleen nainen) Minä myös osasin vaatia että auto korjataan silloin kun tuon sen sinne määrättynä päivänä ja tarvitsen myös sijaisauton.. Ja hieman kalliksi tuli liikkeelle tämä auto ja nämä "pienet" unohdukset...
        Kaikki korjaukset kun sain siellä liikkeessä tehtyä menin naapuriin ja vaihdoin merkkiä ja niin muuttu palvelukin heti.. Tosi tyytyväinen niin autoon kun kyseisen liikkeen huolto puoleen Kiitos heille kaikille....


      • Ei Nissania tänne
        minullakin... kirjoitti:

        Voin kertoa myös oman kokemukseni AUTOKESKUS TAMPEREEN toimista.. Ostin kyseisestä liikkeestä Nissan Almeran uuden.. Sattui tällainen maanatai kappale vikoja vikojen perään. Sellaista mikä takuu korvaa. Jossain vaiheessa kun piti takalasi vaihtaa sen vaihto unohdettiin 3 kerran asiaa tiedusteltaessa pyysin itse huolto päällikölle siirtään puheluni.. Jo selvisi miksi sitä ei oikeen muistettu tämä päällikkö kertoi että heidän pitää tehdä tulosta.Korjaus maksaa. Enpä ollut tuota asiaa osannut ajatellakaan.(Niin luuli tämä päällikkökin kun satuin oleen nainen) Minä myös osasin vaatia että auto korjataan silloin kun tuon sen sinne määrättynä päivänä ja tarvitsen myös sijaisauton.. Ja hieman kalliksi tuli liikkeelle tämä auto ja nämä "pienet" unohdukset...
        Kaikki korjaukset kun sain siellä liikkeessä tehtyä menin naapuriin ja vaihdoin merkkiä ja niin muuttu palvelukin heti.. Tosi tyytyväinen niin autoon kun kyseisen liikkeen huolto puoleen Kiitos heille kaikille....

        Jos Nissanin ostajat saavat tuollaista palvelua, niin peruutan kyllä suunnitellun uuden nissanin koeajon ja siirryn katselemaan muita merkkejä kuten Toyota tai Honda.


    • BMW-asiakas

      Hämeenlinnan Autokeskuksen palvelu on huollon puolella ollut joka kerta asioidessani TÄYSIN ala-arvoista (lukuunottamasta erästä nuorta työntekijää joka on erittäin ammattitaitoinen ja kohtelias, myöskin pitää lupaamansa)

      Kaksi vanhempaa miestä puolestaan HUUTAVAT päin asiakkaan naamaa, eivät tiedä alkuunkaan mitä ovat tekemässä, yrittävät veloittaa ylihintaa, eivät pidä lupauksiaan, eivät tee mitä on sovittu... lista on loputon

      Mikä Autokeskusta vaivaa?

      • ALA-ARVOISTA

        yhdyn tähän kuoroon! ALA-ARVOISTA ASIAKASPALVELUA HÄMEENLINNAN AUTOKESKUKSESSA!!!!
        sama homma myös vantaan autokeskuksessa!

        Hommaakko autokeskus työntekijöikseen kädettömiä kadunmiehiä vailla mitään tietämystä autoista, puhumattakaan asiakspalvelusta!!?? Valtuutettu BWM -merkkihuolto? HAHA ! Ja paskat!!...joka ikinen nyrkkipaja tekee hommansa paremmin ja halvemmalla!! ÄLÄ IKINÄ ASTU AUTOKESKUKSEEN, jos haluat huoltaa bemaria menettämättä yöuniasi!!


    • ragtime

      Uudessa Nissan Micrassa oli jotain pientä sivuääntä/kolinaa. Vein sen Hatanpään Autokeskukseen. 2 tunnin odottelun jäleen(olin siis paikalla 07.05) kesti vielä 2 tuntia löytää vika; joko pakoputkessa tai pyöritin hihnassa(?).Ja sanottiin, että kestää viikon tilata osa Hollannista.Menin siis viikon päästä uudestaan kuten neuvottiin.Kukaan ei tiennyt asiasta mitään. Mekaanikko kuitenkin oletettavasti asensi hihnan(oli sama kuin edelliskeralla ).Sitten alkoi taas se hillitön auton kaasutteleminen ja pohjan kolistelu ,sen äänen etsimiseksi ja pihaa ajettiin ympäri kole kertaa.Lopulta asentaja ilmoitti ,että pakoputki liikkuu ja kumi(joka pitää pakoputkea paikallaan) pitää lähettää korjattavaksi.Että tule viikon päästä uudestaan.
      Pyysin saada kassalta paperilla tiedot siitä, mitä autolle on tehty.Myyjä ilmoitti:"Kaikki mikä tehdään autolle on konsernin sisäistä, salaista tietoa, eikä sitä ole oikeutta antaa ulkopuolisille( auton omistajille).
      Mitä muita Nissan huoltoja on Pirkanmaalla, siis lähinnä Tampereella

      • Dartisti

        Omasta kokemuksestani voin varauksetta suositella Huolto Dart ky:tä Kalevassa. Firma on huoltanut ja korjannut Nissaneita jo vuodesta 1977.Ei ole tosin enää valtuutettu Nissan huolto koska suuri ja mahtava Autokeskus otti edustuksen pois vähentääkseen kilpailua.Tämä ei tosiaankaan vähennä poikien ammattitaitoa ja halua palvella asiakasta.HOMMAT TODELLAKIN HOITUVAT.


      • ragtime
        Dartisti kirjoitti:

        Omasta kokemuksestani voin varauksetta suositella Huolto Dart ky:tä Kalevassa. Firma on huoltanut ja korjannut Nissaneita jo vuodesta 1977.Ei ole tosin enää valtuutettu Nissan huolto koska suuri ja mahtava Autokeskus otti edustuksen pois vähentääkseen kilpailua.Tämä ei tosiaankaan vähennä poikien ammattitaitoa ja halua palvella asiakasta.HOMMAT TODELLAKIN HOITUVAT.

        Miten Autokeskus voi ottaa pois edustuksen ?


      • JIOADSJODAS
        ragtime kirjoitti:

        Miten Autokeskus voi ottaa pois edustuksen ?

        mitenkään kun ei oo maahantuoja


      • tietoonvaltaa
        JIOADSJODAS kirjoitti:

        mitenkään kun ei oo maahantuoja

        Autokeskuksen tytäryhtiö AutoFennica Oy on maahantuoja ja näin ollen Autokeskus
        voi todellakin poistaa valtuutuksen korjaamolta!


      • Hanki sitten tietoa
        tietoonvaltaa kirjoitti:

        Autokeskuksen tytäryhtiö AutoFennica Oy on maahantuoja ja näin ollen Autokeskus
        voi todellakin poistaa valtuutuksen korjaamolta!

        AutoFennica ei ole koskaan ollut Nissanin maahantuoja, ja Nissanistahan tuossa näkyi olevan kyse, ei esimerkiksi Dodgesta, vaikka kyseessä Dartisti onkin.

        Mikään muukaan Aron yhtiö ei ole vuosikausiin ollut Nissanin maahantuoja, vaan Nissan maahantuo autonsa itse oman maahantuontiyhtiönsä Nissan Nordic Europen kautta, vaikka kuinka muuta esittäisit "tietäväsi".

        AutoFennica ei myöskään ole Autokeskuksen tytäryhtiö, sillä Autokeskus ja AutoFennica ovat kumpikin Aro-Yhtymän tytäryhtiöitä.


    • Entinen asiakas

      Hei

      Kypsynyt myös Autokeskukseen...
      Rantatien Pikahuollosta saa erinomaista palvelua !

      • VITTUUNTUNUT!!

        TERVE! Joo tuo Autokeskuksen touhu on aivan sairasta! Ostin käytetyn auton konalan-autokeskuksesta ja sillä oli ajettu 143tkm. No ajettuani sillä 5000km eli mittarissa oli se 147tkm niin jakopää hajosi. Auto ehti olla minulla siis todella vähän aikaa. Hinautin auton Autokeskuksen pihaan ja he soittivat seuraavana aamuna,että olet hinauttanut autosi tänne,että mitä haluat meidän tekevän,sanoin että selvittäkääs vika! No parin päivän päästä soittivat ja sanoivat että jakopää rikki,ketju poikki. No sanoivat että ei tuu olee hinta kallis ja tosiaan 4 kuukautta ehti minulla tuo auto olla kun hajosi,mutta joo sanoivat että ei tuu kalliiksi minulle ja että tottakai autokeskus vastaa myymästä tuotteestaan,no he lähettivät koneen alihankkijalle johonkin ad-autokorjaamoon ja sieltä tuli sitten kustannus arvio ja autokeskuksesta soittivat! Joo hinta 3000e yksi venttiili vain vääntynyt ja kansi pitää tietenkin plaanaa ja kasata ja 3000e no ei siinä vielä mitään minä joudun maksamaan 2000e ja liike tulee vastaan 1000e =) reilupeli on perseestä!!! ja nyt 5 viikko menossa ilman autoo,kun ei ole vielä valmista ja lupaavat soittaa ja informoida asiakasta mutta ei soittele mitään ja asiakas joutuu itse soittamaan ja kyselemään, joten suosittelen kaikille älkää ikinä ostako käytettyä autoa autokeskuksesta,vaikka lupaisivat mitä!


      • DB
        VITTUUNTUNUT!! kirjoitti:

        TERVE! Joo tuo Autokeskuksen touhu on aivan sairasta! Ostin käytetyn auton konalan-autokeskuksesta ja sillä oli ajettu 143tkm. No ajettuani sillä 5000km eli mittarissa oli se 147tkm niin jakopää hajosi. Auto ehti olla minulla siis todella vähän aikaa. Hinautin auton Autokeskuksen pihaan ja he soittivat seuraavana aamuna,että olet hinauttanut autosi tänne,että mitä haluat meidän tekevän,sanoin että selvittäkääs vika! No parin päivän päästä soittivat ja sanoivat että jakopää rikki,ketju poikki. No sanoivat että ei tuu olee hinta kallis ja tosiaan 4 kuukautta ehti minulla tuo auto olla kun hajosi,mutta joo sanoivat että ei tuu kalliiksi minulle ja että tottakai autokeskus vastaa myymästä tuotteestaan,no he lähettivät koneen alihankkijalle johonkin ad-autokorjaamoon ja sieltä tuli sitten kustannus arvio ja autokeskuksesta soittivat! Joo hinta 3000e yksi venttiili vain vääntynyt ja kansi pitää tietenkin plaanaa ja kasata ja 3000e no ei siinä vielä mitään minä joudun maksamaan 2000e ja liike tulee vastaan 1000e =) reilupeli on perseestä!!! ja nyt 5 viikko menossa ilman autoo,kun ei ole vielä valmista ja lupaavat soittaa ja informoida asiakasta mutta ei soittele mitään ja asiakas joutuu itse soittamaan ja kyselemään, joten suosittelen kaikille älkää ikinä ostako käytettyä autoa autokeskuksesta,vaikka lupaisivat mitä!

        Haloo VITTUUNTUNUT! Onkohan tuo juttu nyt ihan noin? Vaikea uskoa.

        Millaisen auton ostit ja millaisen takuun sait autoon? Tyhmää tulla tänne avautumaan jos ei kerro faktoja.

        Kyllähän AK:lta pitäisi saada väh. 6kk takuun käytettyihin. Et kai sä hullu aio maksaa tuollaista summaa???

        Olen ostanut jo 2 autoa Autokeskukselta (Herttoniemi), 1 uusi 2v takuulla ja 1 käytetty 6kk takuulla, ja huollattanut autoani AK Konalassa pari kertaa. Sairaan kallista on ihan kaikki todellakin, ei voi sitä kieltää... mutta tollasta silmään kusemista ei voi hyväksyä mitenkään.

        Mun pieneen mieleen ei helvetti ikipäivänä tulis maksaa ensimmäisen 6kk aikana tuollaista summaa hajonneesta osasta käytetyssä autossa, liikkeestä jossa todetaan: "Kaikkiin Autokeskuksen vaihtoautoihin on tehty yli 40 kohtaa sisältävä kuntotarkastus. Voit siis luottaa, että ostamasi auto on varma valinta"

        En maksaisi euron euroa.

        Jakopään hihna on aina hieman kinkkinen osa, mutta en silti näe syytä siihen miksi AK:lta käytetyä autoa ostaessa ei 6kk takuu koskisi ihan kaikkea. (Ja nyt varmaan joku urpo AK:n asentaja/päällikkö vailla mitään käsitystä asiakaspalvelun laadusta ja kuluttajasuojasta selittelee tähänkin jotain soopaa...)

        Olet kyllä ihan luuseri jos maksat tuon summan... älä maksa!


      • VITTUUNTUNUT!!!
        DB kirjoitti:

        Haloo VITTUUNTUNUT! Onkohan tuo juttu nyt ihan noin? Vaikea uskoa.

        Millaisen auton ostit ja millaisen takuun sait autoon? Tyhmää tulla tänne avautumaan jos ei kerro faktoja.

        Kyllähän AK:lta pitäisi saada väh. 6kk takuun käytettyihin. Et kai sä hullu aio maksaa tuollaista summaa???

        Olen ostanut jo 2 autoa Autokeskukselta (Herttoniemi), 1 uusi 2v takuulla ja 1 käytetty 6kk takuulla, ja huollattanut autoani AK Konalassa pari kertaa. Sairaan kallista on ihan kaikki todellakin, ei voi sitä kieltää... mutta tollasta silmään kusemista ei voi hyväksyä mitenkään.

        Mun pieneen mieleen ei helvetti ikipäivänä tulis maksaa ensimmäisen 6kk aikana tuollaista summaa hajonneesta osasta käytetyssä autossa, liikkeestä jossa todetaan: "Kaikkiin Autokeskuksen vaihtoautoihin on tehty yli 40 kohtaa sisältävä kuntotarkastus. Voit siis luottaa, että ostamasi auto on varma valinta"

        En maksaisi euron euroa.

        Jakopään hihna on aina hieman kinkkinen osa, mutta en silti näe syytä siihen miksi AK:lta käytetyä autoa ostaessa ei 6kk takuu koskisi ihan kaikkea. (Ja nyt varmaan joku urpo AK:n asentaja/päällikkö vailla mitään käsitystä asiakaspalvelun laadusta ja kuluttajasuojasta selittelee tähänkin jotain soopaa...)

        Olet kyllä ihan luuseri jos maksat tuon summan... älä maksa!

        Siinähän haukut luuseriksi ym,mutta asia nyt vain on noin niin kuin kirjoitin ja auto on 2001 vuoden malli merkillä ja mallilla ei väliä,mutta 143tkm ajettu ja 147tkm ajettu kun hajosi,ja joo kyllä myyvät 40 kohteen kuntotarkastuksella mutta kun mainitsin asiasta niin tokaisivat vain,että miten me oltaisiin voitu havaita vika!?!?!?! Ja tosiaan se palvelu mitä oon saanut ni voi helvetti kyllä tekis mieli tavatessa vetästä turpaan ja kovaa!!! Puhelimessa luvataan kaikkee paskaa ja sit ei mistään pidetä kiinni. Ja soitin kuluttajasuojaan ei osannut sanoa juuta-eikä jaata sanoi vain ömm...totaaaaaa...no...minun mielestä liikkeen pitäisi tulla se puolet vastaan eli tässä tapauksessa 1500€ ja minulle jäisi kans maksettavaks 1500€ ja jos ei minulle kelpaa ja lähen riitelemään kuluttajasuoja lautakuntaan,ei kuulema takuita että voitan jutun ja jos häviän tulee todella paljon lisää maksettavaa,että suosittelen lämpimästi kaikille käytetyn auton ostoa Autokeskuksesta!!! Vittu Kehä III pihalla olevista autokaupoistakin saa luotettavamman auton!!


      • DB
        VITTUUNTUNUT!!! kirjoitti:

        Siinähän haukut luuseriksi ym,mutta asia nyt vain on noin niin kuin kirjoitin ja auto on 2001 vuoden malli merkillä ja mallilla ei väliä,mutta 143tkm ajettu ja 147tkm ajettu kun hajosi,ja joo kyllä myyvät 40 kohteen kuntotarkastuksella mutta kun mainitsin asiasta niin tokaisivat vain,että miten me oltaisiin voitu havaita vika!?!?!?! Ja tosiaan se palvelu mitä oon saanut ni voi helvetti kyllä tekis mieli tavatessa vetästä turpaan ja kovaa!!! Puhelimessa luvataan kaikkee paskaa ja sit ei mistään pidetä kiinni. Ja soitin kuluttajasuojaan ei osannut sanoa juuta-eikä jaata sanoi vain ömm...totaaaaaa...no...minun mielestä liikkeen pitäisi tulla se puolet vastaan eli tässä tapauksessa 1500€ ja minulle jäisi kans maksettavaks 1500€ ja jos ei minulle kelpaa ja lähen riitelemään kuluttajasuoja lautakuntaan,ei kuulema takuita että voitan jutun ja jos häviän tulee todella paljon lisää maksettavaa,että suosittelen lämpimästi kaikille käytetyn auton ostoa Autokeskuksesta!!! Vittu Kehä III pihalla olevista autokaupoistakin saa luotettavamman auton!!

        Sori kaveri, ei olisi tarkoitus olla tyly, ja oot varmasti ihan ok sälli, mutta kyllä sä vaan oot herkkäuskoinen, etkä osaa pitää puolias. Ei voi muuta sanoa... sori vaan, mutta kyllä sä oot aivan täys lapanen jos maksat tuon 2000 EUR. (Veikkaan että ikäsi puolesta taidat olla hieman nuoren-puoleinen, etkä taida ihan olla tottunut pitämään puoliasi asiakaspalvelutilanteissa. Ihan normaalia, ei siinä mitään...)

        Kyllä sillä auton merkillä ja mallilla voisi olla hitusen merkitystä faktojen suhteen ja merkkiedustuksen kannalta... mutta sä et vaan halua sitä kertoa. OK, omapahan on asiasi. Eihän se täällä keskustelupalstoilla asiaan vaikuta... kun ei täältä käsin kukaan voi sua kunnolla auttaa.

        Jos jotakin, niin SINUN pitäisi olla se joka olisi *ehkä* valmis tulemaan laskussa vastaan. Lasku on AK:n. Mihin tahansa 2001 autoon olisi todennäköisesti jakopäänhihna pitänyt vaihtaa vuoteen 2009 mennessä (aiemmin). Jos jakopäänhihna oli jo kerran vaihdettu, niin silloin osahan kuuluu auton takuun piiriin. Olihan autossa 6kk takuu??? Jos hihnaa EI ollut vielä vaihdettu, vaikka olisi pitänyt,niin sinähän voisit tulla vastaan laskussa normaalin jakopäänhihnan vaihdon verran... vaikka vaihtamaton jakopäänhihna vuoden 2001 autossa ei aivan vastaa AK:n antamaa käsitystä turvallisesta valinnasta.

        Tuo 3000 EUR on joku ihan tuulesta temmattu summa, ja se on vähintäänkin 1000:lla eurolla liioiteltu, eli sillä summalla jonka AK muka "tulisi vastaan".

        Rauhoittuisit hetkeksi ja rupeasit ajattelemaan sekeästi. Älä vain alistu...
        Kuluttajansuoja täti ei voi auttaa sinua saamaan auto korjattua AK:n toimesta. Sun pitää auttaa itse itseäs, ja mennä niin korkealle AK:n organisaatiossa, kunnes siellä tajutaan, että sinä viet asian loppuun ja olet vielä oikeassakin.

        Siis HALOO!!! AK:n iskulause kuuluu: "Voit siis luottaa, että ostamasi auto on varma valinta". Tuo pelkästään riittää voittamaan oikeusjutun, jos ei Autokeskus OY:n toimitusjohtaja jo ymmärrä omaa etuaan, ja ottaa vastuu hajonneesta osasta ensimmäisen 6kk aikana. Jos ei muuten, niin säästääkseen organisaation aikaa jota sinä tuhlaat penäämällä oikeuksiasi, ja estääkseen enempää negatiivista imagoa, jota lupaat levittää tästä ikuisuuteen kaikilla netin keskutelupalstoilla jatkuvasti, ja kaikkialla missä liikut.

        Minulta ei HELVETTI irtoaisi pennin latia, jos olisin sinun tilanteessa.


      • !!!!
        DB kirjoitti:

        Sori kaveri, ei olisi tarkoitus olla tyly, ja oot varmasti ihan ok sälli, mutta kyllä sä vaan oot herkkäuskoinen, etkä osaa pitää puolias. Ei voi muuta sanoa... sori vaan, mutta kyllä sä oot aivan täys lapanen jos maksat tuon 2000 EUR. (Veikkaan että ikäsi puolesta taidat olla hieman nuoren-puoleinen, etkä taida ihan olla tottunut pitämään puoliasi asiakaspalvelutilanteissa. Ihan normaalia, ei siinä mitään...)

        Kyllä sillä auton merkillä ja mallilla voisi olla hitusen merkitystä faktojen suhteen ja merkkiedustuksen kannalta... mutta sä et vaan halua sitä kertoa. OK, omapahan on asiasi. Eihän se täällä keskustelupalstoilla asiaan vaikuta... kun ei täältä käsin kukaan voi sua kunnolla auttaa.

        Jos jotakin, niin SINUN pitäisi olla se joka olisi *ehkä* valmis tulemaan laskussa vastaan. Lasku on AK:n. Mihin tahansa 2001 autoon olisi todennäköisesti jakopäänhihna pitänyt vaihtaa vuoteen 2009 mennessä (aiemmin). Jos jakopäänhihna oli jo kerran vaihdettu, niin silloin osahan kuuluu auton takuun piiriin. Olihan autossa 6kk takuu??? Jos hihnaa EI ollut vielä vaihdettu, vaikka olisi pitänyt,niin sinähän voisit tulla vastaan laskussa normaalin jakopäänhihnan vaihdon verran... vaikka vaihtamaton jakopäänhihna vuoden 2001 autossa ei aivan vastaa AK:n antamaa käsitystä turvallisesta valinnasta.

        Tuo 3000 EUR on joku ihan tuulesta temmattu summa, ja se on vähintäänkin 1000:lla eurolla liioiteltu, eli sillä summalla jonka AK muka "tulisi vastaan".

        Rauhoittuisit hetkeksi ja rupeasit ajattelemaan sekeästi. Älä vain alistu...
        Kuluttajansuoja täti ei voi auttaa sinua saamaan auto korjattua AK:n toimesta. Sun pitää auttaa itse itseäs, ja mennä niin korkealle AK:n organisaatiossa, kunnes siellä tajutaan, että sinä viet asian loppuun ja olet vielä oikeassakin.

        Siis HALOO!!! AK:n iskulause kuuluu: "Voit siis luottaa, että ostamasi auto on varma valinta". Tuo pelkästään riittää voittamaan oikeusjutun, jos ei Autokeskus OY:n toimitusjohtaja jo ymmärrä omaa etuaan, ja ottaa vastuu hajonneesta osasta ensimmäisen 6kk aikana. Jos ei muuten, niin säästääkseen organisaation aikaa jota sinä tuhlaat penäämällä oikeuksiasi, ja estääkseen enempää negatiivista imagoa, jota lupaat levittää tästä ikuisuuteen kaikilla netin keskutelupalstoilla jatkuvasti, ja kaikkialla missä liikut.

        Minulta ei HELVETTI irtoaisi pennin latia, jos olisin sinun tilanteessa.

        En tiiä mitä siitä merkistä ja mallista hyödyt,mutta kyseessä on Opel Astra 2.2 koneella eli jakopää on KETJULLA ei hihnalla. Ja myyjä ei ollut tietoinen mistään puolen vuoden takuista sanoi vaan että ei koskaan ole ollu puolen vuoden takuuta käytetyissä autoissa ja että on kuluttujasuoja mutta ei tiedä mitä ne sanovat.Mutta siitä kuluttajasuojasta ei ollut hyötyä yhtään!! Tekisi mieli lähteä viemään asiaa eteenpäin jos on täydet takuut siitä että olen tosiaan oikeassa ja että minä voitan enkä joudu maksamaan penniäkään ja vielä se että autohan tietenkin seisoo koko sen riitelyn ajan?!? eihän ne sitä ensin kuntoon laita ja anna minulle ja sitten ruvetaan miettimään kuka maksaa!!


      • veri
        DB kirjoitti:

        Sori kaveri, ei olisi tarkoitus olla tyly, ja oot varmasti ihan ok sälli, mutta kyllä sä vaan oot herkkäuskoinen, etkä osaa pitää puolias. Ei voi muuta sanoa... sori vaan, mutta kyllä sä oot aivan täys lapanen jos maksat tuon 2000 EUR. (Veikkaan että ikäsi puolesta taidat olla hieman nuoren-puoleinen, etkä taida ihan olla tottunut pitämään puoliasi asiakaspalvelutilanteissa. Ihan normaalia, ei siinä mitään...)

        Kyllä sillä auton merkillä ja mallilla voisi olla hitusen merkitystä faktojen suhteen ja merkkiedustuksen kannalta... mutta sä et vaan halua sitä kertoa. OK, omapahan on asiasi. Eihän se täällä keskustelupalstoilla asiaan vaikuta... kun ei täältä käsin kukaan voi sua kunnolla auttaa.

        Jos jotakin, niin SINUN pitäisi olla se joka olisi *ehkä* valmis tulemaan laskussa vastaan. Lasku on AK:n. Mihin tahansa 2001 autoon olisi todennäköisesti jakopäänhihna pitänyt vaihtaa vuoteen 2009 mennessä (aiemmin). Jos jakopäänhihna oli jo kerran vaihdettu, niin silloin osahan kuuluu auton takuun piiriin. Olihan autossa 6kk takuu??? Jos hihnaa EI ollut vielä vaihdettu, vaikka olisi pitänyt,niin sinähän voisit tulla vastaan laskussa normaalin jakopäänhihnan vaihdon verran... vaikka vaihtamaton jakopäänhihna vuoden 2001 autossa ei aivan vastaa AK:n antamaa käsitystä turvallisesta valinnasta.

        Tuo 3000 EUR on joku ihan tuulesta temmattu summa, ja se on vähintäänkin 1000:lla eurolla liioiteltu, eli sillä summalla jonka AK muka "tulisi vastaan".

        Rauhoittuisit hetkeksi ja rupeasit ajattelemaan sekeästi. Älä vain alistu...
        Kuluttajansuoja täti ei voi auttaa sinua saamaan auto korjattua AK:n toimesta. Sun pitää auttaa itse itseäs, ja mennä niin korkealle AK:n organisaatiossa, kunnes siellä tajutaan, että sinä viet asian loppuun ja olet vielä oikeassakin.

        Siis HALOO!!! AK:n iskulause kuuluu: "Voit siis luottaa, että ostamasi auto on varma valinta". Tuo pelkästään riittää voittamaan oikeusjutun, jos ei Autokeskus OY:n toimitusjohtaja jo ymmärrä omaa etuaan, ja ottaa vastuu hajonneesta osasta ensimmäisen 6kk aikana. Jos ei muuten, niin säästääkseen organisaation aikaa jota sinä tuhlaat penäämällä oikeuksiasi, ja estääkseen enempää negatiivista imagoa, jota lupaat levittää tästä ikuisuuteen kaikilla netin keskutelupalstoilla jatkuvasti, ja kaikkialla missä liikut.

        Minulta ei HELVETTI irtoaisi pennin latia, jos olisin sinun tilanteessa.

        Sori kaveri, ei olisi tarkoitus olla tyly, ja oot varmasti ihan ok sälli, mutta kyllä sä vaan oot herkkäuskoinen, etkä osaa pitää puolias. Ei voi muuta sanoa... sori vaan,......................

        sori,sori,sori...... - älä ota suuhun!!!!!


      • Fuck-the-AK

        varmasti joo "entinen asiakas" mutt mitäs sitten kun osan takuuehdois on maininta
        ettei voi asentaa kuin valtuutettu merkkikorjaamo? Autokeskuksella on tietyis merkeis
        monopoliasema ikäväkyllä


    • Äkäinen

      Niin ne siellä Autokeskuksella kusettivat minuakin, laittoivat autooni sellaisa osia jotka niiden oma huolto
      oli tyrinnyt ja nyt yrittävät laskuttaa.
      Vaan minäpä vien asian kuluttajansuojan neuvojalle. Äänestän myös jaloillani kyseistä liikettä, eli
      sinne minulla ei ole enää asiaa. !!!!!!!kele

      • palvelua kiitos

        Minullakin on kokemuksia kyseisestä paikasta. Kerran kaveri vei auton sinne huoltoon ja sai sen rikkinäisenä takaisin.
        Itse olen kerran siellä korjannut autoani ja kun hain auton niin ihmettelin että kylläpä on kova hinta. Tarkastelin laskua niin siellä oli hiirellä napsastu lisäksi kytkimen korjaamisen kohdalta vahingossa.


      • Almera03
        palvelua kiitos kirjoitti:

        Minullakin on kokemuksia kyseisestä paikasta. Kerran kaveri vei auton sinne huoltoon ja sai sen rikkinäisenä takaisin.
        Itse olen kerran siellä korjannut autoani ja kun hain auton niin ihmettelin että kylläpä on kova hinta. Tarkastelin laskua niin siellä oli hiirellä napsastu lisäksi kytkimen korjaamisen kohdalta vahingossa.

        Hienot puitteet ei tee vielä hyvää huoltoa


      • repa1111
        Almera03 kirjoitti:

        Hienot puitteet ei tee vielä hyvää huoltoa

        Kokemukset Autokeskus Tampereesta ovat olleet korjaamon osalta hyviä, sovitut asiat korjauksista ja hinnat ovat pitäneet suht hyvin kutinsa. Ainut mikä mikä siellä mättää on aikataulut, ne ei pidä sitten yhtään kutinsa pitkät huollon jonot.

        Nyt on kuulema Autokeskuksen pari kokenutta työnjohtajaa laittaneet pystyyn Tampereelle Lielahteen oman NISSANIN
        valtuutetun korjaamon "Sellukadulle katsastusmies konttorin seinänaapuriksi" ja kuulin, että tosi hyviä miehiä on lähtenyt mukaan myös korjaamonkin puolelta asennus hommiin. Korjaavat kuulemma myös CRYSLERIT, JEEPIT ja DODGETKIN.

        Kokeilkaa sitä, jos ootte noin pettyneitä Autokeskuksen huoltopalveluihin ja siinä onnistuu samalla katsastuskin.
        Itse meinasin kyllä kokeilla seuraavaksi Lielahden poikien palvelu-ja hintatasoa, kun siellä kerran on ammattimiehiä töissä.
        Onnistumisen iloa autojen kanssa kaikille.
        T.Repa


      • Naisautoilija81
        repa1111 kirjoitti:

        Kokemukset Autokeskus Tampereesta ovat olleet korjaamon osalta hyviä, sovitut asiat korjauksista ja hinnat ovat pitäneet suht hyvin kutinsa. Ainut mikä mikä siellä mättää on aikataulut, ne ei pidä sitten yhtään kutinsa pitkät huollon jonot.

        Nyt on kuulema Autokeskuksen pari kokenutta työnjohtajaa laittaneet pystyyn Tampereelle Lielahteen oman NISSANIN
        valtuutetun korjaamon "Sellukadulle katsastusmies konttorin seinänaapuriksi" ja kuulin, että tosi hyviä miehiä on lähtenyt mukaan myös korjaamonkin puolelta asennus hommiin. Korjaavat kuulemma myös CRYSLERIT, JEEPIT ja DODGETKIN.

        Kokeilkaa sitä, jos ootte noin pettyneitä Autokeskuksen huoltopalveluihin ja siinä onnistuu samalla katsastuskin.
        Itse meinasin kyllä kokeilla seuraavaksi Lielahden poikien palvelu-ja hintatasoa, kun siellä kerran on ammattimiehiä töissä.
        Onnistumisen iloa autojen kanssa kaikille.
        T.Repa

        Auto huollossa Tampereen Autokeskuksessa, kyseessä Nissan Primera -06. Hinautin sen viikonloppuna sinne kun meni laturin remmin kiristin, siis se leikkas kii. Maanantaina soitin huoltopalveluun jonne kerroin autoin vian. Kyseinen mieshenkilö ei ollut kuullutkaan, että kyseinen osa voi mennä noilla kilometreillä (alle 80 000). Jätti Tampereen yksikköön yhteydenottopyynnön. Selitin samat asiat kyseiselle huoltoihmiselle ja sanoin siis että se kiristin on rikki. Kertoi tilaavansa osat ja auton saisi hakea tiistaina. Tuli tiistai ja puhelinsoitto. Huoltomies oli tilannut pelkät remmit. Nyt sitten odotellaan, mitä huominen tuo tullessaan. Kun olen autoni pois hakenut, en astu kyseiseen liikkeeseen enää ikinä. Taas yritetään naisautoilijaa kusettaa. Osat maksavat kuulemma 220€. Aika hyvin on katetta, kun muualla sais 65€.


      • 1000e
        repa1111 kirjoitti:

        Kokemukset Autokeskus Tampereesta ovat olleet korjaamon osalta hyviä, sovitut asiat korjauksista ja hinnat ovat pitäneet suht hyvin kutinsa. Ainut mikä mikä siellä mättää on aikataulut, ne ei pidä sitten yhtään kutinsa pitkät huollon jonot.

        Nyt on kuulema Autokeskuksen pari kokenutta työnjohtajaa laittaneet pystyyn Tampereelle Lielahteen oman NISSANIN
        valtuutetun korjaamon "Sellukadulle katsastusmies konttorin seinänaapuriksi" ja kuulin, että tosi hyviä miehiä on lähtenyt mukaan myös korjaamonkin puolelta asennus hommiin. Korjaavat kuulemma myös CRYSLERIT, JEEPIT ja DODGETKIN.

        Kokeilkaa sitä, jos ootte noin pettyneitä Autokeskuksen huoltopalveluihin ja siinä onnistuu samalla katsastuskin.
        Itse meinasin kyllä kokeilla seuraavaksi Lielahden poikien palvelu-ja hintatasoa, kun siellä kerran on ammattimiehiä töissä.
        Onnistumisen iloa autojen kanssa kaikille.
        T.Repa

        Onnistumisen iloa autojen kanssa kaikille.
        T.Repa .....................

        älä jauha paskaa tänne!


    • EiEnääNissan

      Itse olin sopinut nissanin jarrujen SULATTELUSTA liikkeen tiloissa. Autossa oli kovilla pakkasilla jarrut jumahtaneet täysin jumiin, olin epähuomiossa laittanut käsijarrun päälle. Sain kuulla että tästä veloitetaan ihan normaalisti koska auto on heidän tiloissaan yön yli. Tietysti! Ei siinä mitään. Sovittiin nimenomaan VAIN jarrujen sulattelusta.

      Mutta kun liikkeestä soitti seuraavana päivänä, he olivat sitten päättäneet ihan itse omin päin tehdä "täydellisen jarruremontin" 40 000 km ajettuun Nissaniin. Perusteltiin vielä tyyliin " koska autoon ei HUOLTOKIRJAN MUKAAN KOSKAAN ole tehty jarruremonttia, REMONTTI TEKEMÄTTÄ.". Sanoin, etten missään tapauksessa tule maksamaan täydellistä jarruremonttia, kun ei ole sovittu muuta kuin jarrujen sulattelusta. Eikä huoltokirjassa ole mitään mainintaa siitä että "täydellinen jarruremontti" pitää tehdä alle 40 tkm autoon. Saimme sovituksi summan tasolle 80 euroa, alkuperäistä summaa oli ilmeisesti laskettu oikein kunnolla. Kaiken kukkuraksi jarrut jäivät vinkumaan, eli työ oli vieläpä huonosti tehty.

      Kolarikorjaamon puolella oli aina asiallinen kohtelu, ainakin kun vakuuutusyhtiö oli maksajana. Silti normaaali korjaamopuolen touhu oli niin surkeaa, että vaihdoin myös tämän takia osittain automerkkiä.

      • Auto Masentaja 2

        Selvää kusetusta.
        Ei noilla kilometreillä eikä muillakaan jarruremontteja tehdä. Ne tehdään sitten kun tarve ilmenee. Toisaalta jarrujen jäätyminen merkitsee käsijarruvaijereitten uusintatarvetta. On päässyt (liian ohut) muovikuori kulumaan hiekan ja lumen takian puhki ja vesi ruostuttamaan/jäätämään vaijerin.
        Pitäisikin uuden vaijerin päälle laittaa esim. halkaistusta muoviletkusta kulutuskerros niin johan alkaa vaijerit kestämään. Ja vaijerin sisään vähän öljyä, mutta niin vähän ettei se kulkeudu jarrurumpuihin asti.
        Tätähän ei korjaamot tee vaan nauravat sinut ulos. Tärkeintä heille on tulos... Ja kohtuuttomasti se korjaamotaksoilla maksaakin, itse tehden kannattaa ehdottomasti.


    • j.virt..en

      mulla on ollut kans autokeskuksen kans paljon ongelmaa!

      • HYVÄ NEUVO KAIKILLE!

        Opetelkaa tekemään perushuoltohommat itse, ei ole vaikeaa eikä tarvita erikoistyökaluja tms. Onnistuu myös täysin hyvin ihan ulkoilmassa kun ei sada. Kun autoon sitten tulee jotakin varsinaista korjattavaa, niin sitten etsitte sukulaisista tai ystävistä henkilön joka osaa korjata ja maksatte hänelle hyvin.

        Autosähköliikkeissä on testerit jos tarvitaan sähkö tai polttoainevian etsintää, ne sopivat kaikkiin merkkeihin.

        Se, että nykyautot olisivat jotenkin mahdottomia korjata ja huoltaa kotikonstein on täysin paskapuhetta. Kaikki onnistuu kun käyttää tarpeeen tullen asiantuntijoita juuri esimerkiksi sähköongelmissa. Näin olen itse menetellyt jo noin 20 vuotta ja huoltokustannukseni on noin 90% pienemmät kuin sellaisilla tuntemillani henkilöillä jotka käyttävät autojaan huolloissa firmoissa joissa suurin osa henkilöstöstä pitää tummaa pukua. Veikkaisin että autoilussani olen päässyt ainakin noin yhden omakotitalon verran pienemmillä kustannuksilla.

        Ottakaa ihmiset järki käteen ja käyttäkää rahanne johonkin mukavampaan kuin jonkun kusisen autoliikkeen ylläpitämiseen. Kaikki selviää tutkiskelemalla ja varmasti voi laskea itselleen erittäin hyvän tuntipalkan siitä hommasta.


      • pirkkaniksiä pukkaa
        HYVÄ NEUVO KAIKILLE! kirjoitti:

        Opetelkaa tekemään perushuoltohommat itse, ei ole vaikeaa eikä tarvita erikoistyökaluja tms. Onnistuu myös täysin hyvin ihan ulkoilmassa kun ei sada. Kun autoon sitten tulee jotakin varsinaista korjattavaa, niin sitten etsitte sukulaisista tai ystävistä henkilön joka osaa korjata ja maksatte hänelle hyvin.

        Autosähköliikkeissä on testerit jos tarvitaan sähkö tai polttoainevian etsintää, ne sopivat kaikkiin merkkeihin.

        Se, että nykyautot olisivat jotenkin mahdottomia korjata ja huoltaa kotikonstein on täysin paskapuhetta. Kaikki onnistuu kun käyttää tarpeeen tullen asiantuntijoita juuri esimerkiksi sähköongelmissa. Näin olen itse menetellyt jo noin 20 vuotta ja huoltokustannukseni on noin 90% pienemmät kuin sellaisilla tuntemillani henkilöillä jotka käyttävät autojaan huolloissa firmoissa joissa suurin osa henkilöstöstä pitää tummaa pukua. Veikkaisin että autoilussani olen päässyt ainakin noin yhden omakotitalon verran pienemmillä kustannuksilla.

        Ottakaa ihmiset järki käteen ja käyttäkää rahanne johonkin mukavampaan kuin jonkun kusisen autoliikkeen ylläpitämiseen. Kaikki selviää tutkiskelemalla ja varmasti voi laskea itselleen erittäin hyvän tuntipalkan siitä hommasta.

        oi sinä kansankynttilä, halvinta on tehdä kulkuneuvo itse auton romuista ja olla katsastamatta ja huoltomatta ja ajaa vaan niin pitkään ja kun laukee niin jättää tienposkeen. Ja käyttää säästyneet raha johonkin tosi mukavaan.


      • järkikäteen
        HYVÄ NEUVO KAIKILLE! kirjoitti:

        Opetelkaa tekemään perushuoltohommat itse, ei ole vaikeaa eikä tarvita erikoistyökaluja tms. Onnistuu myös täysin hyvin ihan ulkoilmassa kun ei sada. Kun autoon sitten tulee jotakin varsinaista korjattavaa, niin sitten etsitte sukulaisista tai ystävistä henkilön joka osaa korjata ja maksatte hänelle hyvin.

        Autosähköliikkeissä on testerit jos tarvitaan sähkö tai polttoainevian etsintää, ne sopivat kaikkiin merkkeihin.

        Se, että nykyautot olisivat jotenkin mahdottomia korjata ja huoltaa kotikonstein on täysin paskapuhetta. Kaikki onnistuu kun käyttää tarpeeen tullen asiantuntijoita juuri esimerkiksi sähköongelmissa. Näin olen itse menetellyt jo noin 20 vuotta ja huoltokustannukseni on noin 90% pienemmät kuin sellaisilla tuntemillani henkilöillä jotka käyttävät autojaan huolloissa firmoissa joissa suurin osa henkilöstöstä pitää tummaa pukua. Veikkaisin että autoilussani olen päässyt ainakin noin yhden omakotitalon verran pienemmillä kustannuksilla.

        Ottakaa ihmiset järki käteen ja käyttäkää rahanne johonkin mukavampaan kuin jonkun kusisen autoliikkeen ylläpitämiseen. Kaikki selviää tutkiskelemalla ja varmasti voi laskea itselleen erittäin hyvän tuntipalkan siitä hommasta.

        Sinä aikana kun sinä korjailet niitä romujasi, minun autoni on merkkiliikkeen huollossa. Sinä aikana minä teen netissä pörssikauppaa. Tällä tavoin olen hankkinut kaksi omakotitaloa. Oletko sinä ostanut säästyneillä rahoilla sen omakotitalon?


      • Grynderi
        järkikäteen kirjoitti:

        Sinä aikana kun sinä korjailet niitä romujasi, minun autoni on merkkiliikkeen huollossa. Sinä aikana minä teen netissä pörssikauppaa. Tällä tavoin olen hankkinut kaksi omakotitaloa. Oletko sinä ostanut säästyneillä rahoilla sen omakotitalon?

        Sinä aikana kun sinä teet netissä pörssikauppaa minä teen omakotitaloja ja myyn ne kovalla katteella. Oletko sinä kädetön sitten ostanut ja myynyt firmani osakkeita, kun olet pystynyt tekemiäni omakotitaloja ostamaan?


    • Ala-arvoinen liike

      PITÄKÄÄ TUOLISTANNE LUJAA KIINNI, ETTETTE PUTOA!!
      Autoni oli huollossa surullisen kuuluisassa Tampereen AUTOKESKUKSESSA.
      Autoni joutui olemaan liikkeessä yli viikonvaihteen ja kun hain autoani pois
      alkuviikosta, huomasin, että autollani oli ajettu n. 1000 km. Kysyin korjaamon
      henkilökunnalta, että autollani on ajettu viikonvaihteessa todella paljon.
      He vaivautuneena sitten kertoivat, että kyllä BMW:ni sitten kuitenkin oli palautettu
      maanantaiaamuna liikkeeseen ja että se oli heidän myyntipäällikkönsä käytössä
      kalareissulla. Kaiken huipuksi täynnä ollut tuhkakuppi oli tyhjennetty viimeistä
      kolikkoa myöten. Tankki oli täynnä bensiiniä, mutta autoani hakiessani Bensiinit
      oli melkein lopussa, hyvä että tankkaamaan pääsin.

      Kun sitten emäntäni kanssa olimme lähdössä, niin hän ihmettelee penkin
      säätöjä. Penkki oli säädetty aivan taka-asentoon ja vielä selkänojakin todella
      kaukana takana. Siis penkissä on istunut vähintään kokonorsu.

      Autoni oli silloin lähes 80 000 € huippuvarusteltu BMW 335iA Drive.
      Myyntipäällikölle ei ilmeisesti kelvannut ne kinnerit mitä oli vaihtoauto-
      hallissa, jotka siis ovat liikkeen omia autoja. Mukavempi oli ottaa huippu-
      bemari, vaikka se oli yksityisen asiakkaan omistama.

      Asian käsittely jatkuu edelleen.

      Monstera

      • ijbletjortejhpoejk9o

        Ainakin koeajo on suoritettu huolellisesti huollossa :D


      • DB

        PYH! En usko sanaakaan. Tuollaisesta lukisi jo lehdessäkin.


      • Jaakko 1979

        Aika uskomattomalta kuulostaa jos on totta, Tamperelaisena tiedän meinaan kyseisen liikkeen. Muista että myös METRO-AUTO lielahdessa tekee huoltoja bemariin, ei sun autoa tarvitse autokeskukseen viedä..


      • Järkipää

        Valitettavasti Monsteran kirjoitus on täysin Liisa Ihmemaan satukirjasta ja on ikävää että syytetään toista osapuolta tuolla tavalla. Katsoisin että yllämainittu henkilö on henkisesti epätasapainossa ja jonkinasteisen avun tarpeessa. Älkää HYVÄT IHMISET uskoko kaikkea mitä näillä palstoilla lukee. Terv JÄRKITALLELLA OLEVA


    • Muze82

      Tampereen Autokeskus ainakin on surkea firma!! Mitkään heidän arvionsa huolto-/korjausajoista eivät pidä paikkaansa, liikkeessä eikä huollossa ei kukaan vastaa puhelimeen. Ainoastaan Helsingin pään maksullisiin yritysnumeroihin pääsee läpi, ja sieltäkään eivät pysty yhdistämään läpi Tampereen liikkeeseen. Tietoa auton huoltoajoista ei saa vaikka mikä olisi!!
      Autoni oli ko. paikassa korjauksessa neljä kertaa kolmen kuukauden sisällä. Viimeisellä kerralla paljastui, että olivat rikkoneet asentaessa ensimmäisellä kerralla vaihtamansa osan.
      Älä ainakaan maksa mitään, jos joudut jostain syystä olemaan tekemisissä ko. firman kanssa.

    • Autoa lavalla vieny

      Onko 80000e auton omistaja niin köyhä poika että tarvitsee natista 1000km ajosta netin keskustelupalstalle...?

      Unohditko mainita, että autostasi oli takaluukun lasi rikki kun jätit sen korjaamolle... Onkohan myyntipäälliköllä tosiaan kiimaa ajaa rikkinäisellä BMW:llä 1000km...

      Onkos sulla kaikki rattaat kunnossa?

    • Palvelua odottava

      Allekirjoitan myös ko. liikkeen huoltotason. Aivan surkeaa! Myrskyssä koivu kaatui autoni eteen, mennen autoni ylitse oksat raapien koko auton maalipintaa. Pohjola yhtiöstä myönteinen päätös, jonka mukaan he korvaavat autolleni aiheutuneet vahingot. Vein auton korjattavaksi Autokeskukseen, oletin autoni tulevan moitteettomaan kuntoon merkkihuoltoliikkeessä. Näin ei suinkaan ollut.
      Autoa viedessäni mainitsin toisen pyyhkijän olevan epäkunnossa (piti erikoista ääntä). Hakiessani pyyhkijälle ei ollut tehty mitään koska työnjohtajan mukaan en ollut osannut määritellä autoa jättäessäni pyyhkijässä olevaa vikaa (se ei riittänyt, että kerroin sen olevan epäkunnossa). He eivät myöskään nähneet yhtään naarmua, joka olisi tarvinnut maalia.
      Tämän jälkeen vakuutusyhtiön tarkastaja kertoi minulle, etteivät koivun oksat voi naarmuttaa auton maalipintaa. Ja pyyhkijät hänen mukaansa olivat normaalisti kuluneet. Tiedä kuinka työnjohtaja ja vakuutustarkastaja olivat pyyhkijöiden toimintaa testanneet, koska itse kun testasin pissapojasta ei tullut vettä. Olivat unohtaneet kiinittää säiliöön menevän johdon, jonka kävivät myöhemmin kotipihassani kiinittämässä.
      Aivan luokatonta palvelua sekä Autokeskukselta, sekä myös vakuutusyhtiö Pohjolalta. Vakuutustarkastaja ei myöskään kertonut kuinka voin asiaa viedä eteenpäin, koska olen tyytymätön vakuutusyhtiön päätöksiin. Hän kertoi ettei lähde sahaamaan omaa oksaansa kertomalla. Näin meitä maksavia asiakkaita palvellaan!!

      Ja jos joku kerää adressiin nimiä Autokeskuksen ala-arvoisesta toiminnasta, yksi nimikirjoitus löytyy tästä osoitteesta.
      Myös Pohjola Yhtiön Tampereen vakuutustarkastajan toimintaan liittyvään adressiin olen valmis kirjoittamaan nimeni.
      [email protected]

    • MBPAJERO

      Ns merkkikorjaamoiden hyvä maine on tänään aika suhteellinen käsite.
      Monesti tuntuu että näiltä monimerkkikorjaamoilta löytyy enemmän tietoa ja taitoa varsinkin kun nykyään tiedonsaanti ei ole enään mikään este.
      Entisaikkanhan merkkikorjaamoiden valta perustui nimenomaan juuri maahantuojilta saatuun tietoon.

      Avainasemassa onkin mielestäni henkilökunta ja palvelu.
      Itase asion yli 10 vuotta Varkaudessa Autohuolto Gynter nimisessä merkkikorjaamossa mutta siellä tapahtuneiden organisaatiomuutoksista johtuvista syistä jouduin loppuenlopuksi siirtymään läheiselle monimerkkikorjaamolle. Enkä kadu päätöstäni.

    • Arjupa

      Laakkonen Tampere ainakin hoiti homman niin hyvin, että joka kerta tekivät jotain ylimääräisisä lupaa kysymättä ja laskut sen mukaisia. Viimeinen kerta näin hyvää palvelua riitti, kun olivat omatoimisesti vaihtaneet tuulettimen moottorin, joka oli heidän mielestään rikki. Itse en ollut vikaa huomannut...Laskussa ylimääräistä tuollaiset 400 €. En maksanut laskua ja meinas mennä riidaksi. Ehdottivat, että voivat vaihtaa vanhan moottorin takaisin, jos ei huvita maksaa laskua. Sanoin, että voi tulla vaihtamaan takaisin sen vanhan moottorin. Auto olisi päivät noin 100 km:n päässä ja talvipakkaset kovimmillaan. Eivät jostain syystä tulleet...
      Onneksi Tampereella on toinen WV huoltoliike.

      AD Tampereen Varaosamaailman yhteydessä jätti osan Skodan huollosta tekemättä. Vasta seuraavan huollon yhteydessä merkkiliikkeessä selvisi, etteivät olleet vaihtaneet automaattiöljyjä, vaikka huolto-ohjelman mukaan olisi pitänyt. Automaattiöljyb vaihto on kuleman mukaan lähes yhtä tärkeä hoitaa ajallaan, kuin nokkahihnan vaihto... Selitykseksi myöhemmin sain, ettei heillä ollut jotain erikoistyökalua, jota hommaan tarvitaan.
      AD:llä ei myöskään ollut tietokonetta, jolla olisi Skodan ajotietokoneeseen olisi saanut Longlife-huollon päivitettyä, joten ajotietokone alkoi vaatimaan seuraavaa huoltoa jo 15.000 km:n jälkeen. Kummastakaan asiasta eivät maininneet mitään autoa noudettaessa.
      Eli se siitä, miksi auto kannattaa viedä merkkihuoltoon...

    • Rauno

      Huh,mitä tarinoita. Ajan itse Volvolla ja ainakaan Tampereen merkkiliikkeessä minulla ei ole ollut koskaan ongelmia. Kannattaisiko harkita merkin vaihtoa?

      • Autofuskunpaljastaja

        Keskenkasvuisen teinipojan provojahan nämä ovat kaikki.


      • LUE KIRJASTOSSA SATU
        Autofuskunpaljastaja kirjoitti:

        Keskenkasvuisen teinipojan provojahan nämä ovat kaikki.

        aika OUTO! kommentti. et varmaan itse omista edes autoa. vai oletko kenties nissanilla töissä.TIEDOKSI!.JOKAISELLA ON OIKEUS PUOLUSTAA OMIA OIKEUKSIAAN.JA KUN ON MOITTIMISTA.EI OLE VÄÄRIN TUODA NIITÄ JULKISUUTEEN.PÄINVASTOIN.SITÄ ENEMMÄN ÖYKKÄRIT ÖYKKÄRÖI,JA EPÄREHELLISYYS KUKOISTAA JOS KUKAAN EI TEE ASIOILLE MITÄÄN.INTERNET ON HYVÄ KEINO PALJASTAA EPÄREHELLINEN TOIMINTA, TOTTAKAIT JOS IHMINEN,SYYSTÄ TAI TOISESTA KANNATTAA EPÄREHELLISYYTTÄ TOTUUS SATTUU.


    • EPÄREHELISYYS 0%

      MUN AUTON OSTI FAIJA KONALASTA VUONNA 1999. UUTENA JA KONALASSA ON SIITÄ LÄHTIEN HUOLLATETTU.PAIKKA ON MUUTTUNUT VUODESTA.1999.IHAN TÖRKEÄKSI. KAIKKI FIKSUT TYYPIT LÄHTENYT SIELTÄ TÖISTÄ POIS JA JÄLJELLE JÄÄNEET IHAN ONNETTOMIA, KUKAAN EI TUNNU TIETÄVÄN./VÄLITTÄVÄN ENÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN ,AINOA JONKA YMMÄRTÄVÄT ON RAHA.IHMISIÄ KOHDELLAAN KUIN KOIRIA.TÄSSÄ MINUN KOKEMUKSIA.VIIME KEVÄÄNÄ AJOIN VANTAALLE KESÄRENKAITTEN VAIHTOON KUN OVAT SIELLÄ RENGASLIIKKEELLÄ TALVISÄILYTYKSESSÄ.,NO KUINKAS OLLAKKAAN 3:MEA RENGASTA EI SAATU IRTI KUN KONALASSA OLIVAT EDELISESSÄ HUOLLOSSA LAITTANEET RENKAITTEN PULTIT VIKA JENGOILLEEN JA PITI SIT TAAS TAPELLA KONALASSA ENNENKUIN MYÖNSIVÄT VIRHEENSÄ JA AUTO OLI PÄIVÄN SIELLÄ KUN IRROTTELIVAT AUTONI RENKAA .UUSIN JA VAKAVIN TAPAUS OLI TOISSAPÄIVÄNÄ AUTONI OLI EDELLISELLÄ VIIKOLLA KONALAN NISSANILLA HUOLLOSSA JOSSA PITI TARKISTAA KATSASTUSTA VARTEN KAIKKI MAHDOLLINEN KORI TURVALAITTEET JA MYÖS SIIS ISKARIT.NO TOISSAPÄIVÄNÄ LÄHDIN AAMULLA NORMALISTI AUTOLLANI TÖIHIN KUN MOOTTORITIEN ALUSSA KUULUI PAUKAUS PYSÄHDYIN KUN LUULIN ETTÄ ETURENGAS MENI MENIN KATSOMAAN ,MUTTA EN HUOMANNUT MITÄÄN .EN KUITENKAAN JATKANUT MATKAA VAAN TILASIN HINAUS AUTON .KONALASSA TARKISTIVAT SITTEN VIAN JA KAS KUMMAA ETUISKARI OLI RUOSTUNUT ALHAALTA JA MENNYT NK.ISKARIN ALAKUPISTA LÄPI KOVAN RIITELYN PÄÄTTEEKSI MYÖNSIVÄT VIRHEENSÄ JA SAIN HYVITYSTÄ ISKARIEN VAIHDOSTA / RENKAITTEN AURAUSKULMIEN SUUNTAAMISESTA UUDELLEEN ISKAREIDEN VAIHTAMISEN JÄLKEEN .EN .OIKEIN YMMÄRRÄ MITEN KYSEISTÄ MERKKILIIKE KORJAAMOA EI VALVO MIKÄÄN TAHO/MITEN KYSEINEN MERKKIKORJAAMO VOI JATKAA TOIMINTAANSA TEKEMÄTTÄ LUVATTUJA ASIOITA???JA MINKÄLAINEN ON NISSANILLA TYÖNJOHTAJIEN AUKTORITEETTI KUN ALAISET VOIVAT OLLA TEKEMÄTTÄ TÖITÄÄN .ITSELLENI TULISI TYÖPAIKASTANI HETI KENKÄÄ JOS EN TEKISI TÖITÄNI HYVIN. SEKÄ MIKSEI IHMISET TEE KULUTTAJA ASIAMIEHELLE VALITUSTA JOS JOUTUVAT VÄÄRIN KOHDELLUIKSI. EI OLE ISO VAIVA SOITTAA KULUTTAJA ASIAMIEHELLE/TEHDÄ NETIN KAUTTA VALITUS. SILLÄ SIITÄ HYÖDYMME ME KAIKKI JOTKA JOUDUMME KYSEISEN MERKKIKORJAAMON PALVELUJA KÄYTTÄMÄÄN.MINÄ AINAKIN TEEN.KOSKA EI SE ETTÄ HYVITETÄÄN.KUN RIITELET NIIDEN KANSSA .AUTON KORJAUKSESTA JOKU RAHALLINEN SUMMA.POISTA. KYSEISEN NISSAN HUOLLON ONGELMIA .ELI KANNATTAA VALITTAA KULUTTAJA ASIAMIEHELLE .JOS EI SAA LUVATTUA PALVELUA. KULUTTAJA ASIAMIEHEN ON PAKKO PUUTTUA ASIAAN KUN SINNE MENEE TARPEEKSI.VALITUKSIA.KYSEISEN NISSAN KORJAAMON TÖRKEÄSTÄ TOIMINNASTA.MIELIPITEENI ON ETTÄ NISSAN KONALAN AUTO HUOLTO ALKAA OLLA JO HENGENVAARALLINEN PAIKKA HUOLLATTAA AUTO .AJATELKAA JOS.ESIM. MINUN TAPAUKSESSA ISKUNVAIMENNIN OLISIKIN HAJONNUT KOVASSA NOPEUDESSA MOOTTORI TIELLÄ EIKÄ VASTA KUN AJONOPEUTENI OLI VIELÄ HIDAS MOOTTORITIEN ALKAESSA.

      • Anonyymi

        Varmaan sinunkin koneestasi löytyisivät myös pienet kirjaimet hieman tutkimalla ja opettelemalla. Yleensä siinä tarvittavassa näppäimessä lukee "caps lock".


    • Alfa Romeo

      Omat kokemukseni ovat myös todella surkeita Autokeskus Tampereen huolto toiminnasta! Varsinki huoltoon vastaan ottavien henkilöiden asenne oli tyrmistyttävää.Yli mielistä ja töykeää.Asiakas tumtui olevan RASITE hienolle huollolle!

      • 147

        Käyttäny Alfan Nokian Autotalossa huollossa,siellä on ystävällinen palvelu ja hinnat kohtuullisia.En kertaakaan ole käyttänyt autoani autokeskuksessa huollossa ja enkä vie jos tuollainen palvelu/meininki,pitäkööt tunkkinsa!!


      • sainhyvääpalvelua

        Minulla taas on pelkkää hyvää sanottavaa Autokeskuksesta ja varsinkin huoltoon ottavien ihmisten toiminnasta. Ilmeisesti ne joilla on hyvää sanottavaa eivät kommentoi, ainoastaan negatiivinen palaute pääsee julkisuuteen.


      • Anonyymi

        Lähes kaikissa yrityksissähän, alalla kuin alalla, ylivoimaisella enemmistöllä asiakkaista on todellisuudessa hyvät ja asialliset kokemukset, mutta yleensä ne negatiiviset kokemukset pääsevät esille, osin ymmärrettävästikin, eikä juuri kenellekään edes tule mieleen antaa positiivista palautetta. Positiivinen kokemushan kun on kuitenkin se odotettu ja jokapäiväinenkin tulos normaaleissa asiointitilanteissa.

        Lisäksi jostain syystä useat niistä pahimmista valittajista, joilla on ehkä ollut hankaluuksia jossakin paikassa (ja jostain syystä varsin usein aika monessakin paikassa), eivät millään halua uskoa tai edes antaa toisten uskoa, että samassa liikkeessä monilla muilla, yleensä siis todellisuudessa enemmistöllä, on ollut positiivisia kokemuksia. Totta kai huonoja kokemuksiakin on varmaan lähes jokaisella asiakkaalla ja toisaalta lähes jokaisesta yrityksestä, osin yrityksestä ja osin tietenkin asiakkaistakin johtuvia, mutta omasta negatiivisesta kokemuksestakaan kukaan ei voi päätellä kaikkien kyseisestä liikkeestä saatujen kokemusten olevan negatiivisia - mahdollistahan sekin toki on, mutta todennäköisyys on aika lailla nolla. Ja jos ne omat kokemukset jostakin liikkeestä ovat aina hyvin negatiivisia muiden asiakkaiden saadessa enimmäkseen positiivisia kokemuksia, voisi olla ihan paikallaan ajatella jopa sitä vaihtoehtoa, että voisivatko ne negatiiviset kokemukset lähteäkin jotenkin edes osittain omasta toiminnasta ja käyttäytymisestä.


    • Viimeinen Nissani

      Huonoja kokemuksia myös itsellä Autokeskus Oy:stä Tampereella.

      Primeran sinne vein, kun öljyvalo oli vilkutellut jo pidemmän aikaa. Olin jo etukäteen päätellyt, että varmaan painekytkimessä on vika. Selitin vian Autokeskuksen väelle ja pyysin vaihtamaan painekytkimen, kaikki piti olla ok tässä kohtaa.

      Kun auton hain, niin ihmettelin laskua, kun oli jotain 300-400 € väliin. Siinä oli sitten vaihdettu yhtä sun toista moottoriöljyihin liittyvää, alkuperäinen vika vaan ei ollut korjaantunut, vaikkakin painekytkimestäkin oli laskutettu ~40€ (pelkästä osasta). Kaikista hilpeintä oli kun laskun lopussa luki, että vika ei korjaantunut, arvioidut korjauskustannukset 4000-5000 euroon. Myyjän mukaan moottori menee vaihtoon. Asennuspäällikön mukaan öljynpaineet oli mitattu, mutta eivät vaan nousseet. Ei osannu selittää miksi auto on kestänyt yli 10tkm ilman paineita. Tiedä sitten miten kaveri aattelee venttiilien pelaavan paineetta, ilmeisesti pirun hyvin.

      Kiukun laannuttua heitin auton kaverin pajaan, joka mittasi paineet, vaihtoi painekytkimen (sama osa, hinta muistaakseni ~9€) ja homma oli kondiksessa. Moottorin vaihtoa ei siis tarvittu, riitti kun muistettiin lähdekritiikki Autokeskuksen sanomisiin ja vaihdettiin juuri se osa, mikä pitikin. Eipä tartte sinnekään mennä enää.

      Hyvittivät sentään laskusta jotain (ei sentään kaikkea), kun näytin niille pöytäkirjan moottorin paineista. ;)

    • Ei enää koskaan!

      Joo vein oman bemarini öljynvaihtoon kyseiseen sontaluukkuun perjantai aamuna. Perjantaina iltapäivästä kävin autoni sieltä hakemassa. Pääsin siitä jopa Hervantaan asti kunnes alkoi öljyvalo palamaan. Ei muutako pirssi tien poskeen ja soittoa autokeskukseen. Soitto meni tientenkin ensin sinne autokeskuksen omaan puhelin keskukseen ja sieltä se yhdistettiin tampereen osaston huoltoon, mutta eihän sielä kukaan paskamaha enää perjantaina klo.15.00 vastaa puhelimeen. Puolen tunnin soittelemisen jälkeen sain peugeotin puolelta myyjän kiinni, mutta hänkin oli jo kerennyt kotiansa (autokeskus auki arkisin klo. 18.00 asti). Siinä hieman avauduttuani tämä kyseinen myyjä nolona soitti hinausauton tietenkin autokeskuksen piikkiin. Ei muutako autoni sinne takaisin ja sinnehän se jäi viikonlopuksi, koska huoltomiehet olivat lähteneet jo vlopun viettoon. Maanantaina menen autoani hakemaan. Itse siinä hinausautoa odotellessani vilkasin öljytikkua....tikku kastui 1 mm verran...eikä öljyä vuotanut mistään. Nämä saatanan huoltajat eivät osaa tuola edes öljyjä vaihtaa..moottoriin oli laitettu 4,25 litraa vaikka huoltokirjakin sanoo että 6,5 litraa suodattimen kanssa...SIIS AIVAN USKOMATONTA PASKAA!!!

    • huolto niin väsynyt.

      no, huh, huh vein tänä aamuna autoni konalaan autokeskukselle etujarrupalojen vaihtoon.olin tilannut ajan puhelimetse viikko.sitten niinkuin yleensä teen ja YLLÄTYS!.kyseisessä autokeskus konalassa helsingissä,oli systeemit taasen huonon ,sikamaisen käytöksen lisäksi muuttuneet.olivat sulkeneet, koko huoltopuolen joka on ollut käytössä kymmeniä vuosia.huolto oli siirtynyt kokonaan, hehtaarihallin toiseen päähän.autojen myynnin yhteyteen.JA NYYYYT!!! SUPERYLLÄTYS.kun kävelin ovesta sisään sisällä istui vain joku uusi ukkeli joka ainoana ottaa vastaan töitä.hän kysyi autoni rekisteritunnuksen ,jonka annoin .tämä kyseinen ukkeli oli tosiaan ulkona autoni edellisestä joka olin. 3kk.sitten.huoltohistoriasta vaikka se näkyy nissanilla tietokannassa kun,antaa auton rekisteritunnuksen.kun autoin kyseistä ukkelia tarpeeksi.saimme selvitettyä mitä edellisen kerran oli autolleni tehty ja siis tänään olisi vain etujarrupalojen.vaihto.jono takanani ol valtava kysyin mitä aikaa tänään auton voi hakea ja että ne varmaan vaihtaa ne etujarrupalat pikahuollossa.VASTAUS OLI.meillä ei ole enää pikahuoltopalvelua ja auton saa noutaa huomenna päivällä????.kysyin miten teillä menee etujarrupalojen vaihdossa vuorokausi.VASTAUS.meillä otetaan autot huoltoon siinä järjestyksessä kun huoltoaika on puhelimetse varattu. jätin autoni sinne.takanani olevat eivät olleet tilanneet huoltoaikaa,erikseen autolleen vaan olettivat myös että pikahuolto toimii.yllätys oli heillekkin kun kuulivat että ilman ajanvarausta huoltoon. saavat autonsa vasta perjantai päivän aikaan huollosta pois.

    • Landepaukku

      Kaksi ja puoli vuotta kului siihen että verenpaineeni ja vitutukseni laski taas sille tasolle että tuli auto vietyä taas Tampereen Autokeskukseen.kun se nyt vaan sattuu olemaan merkkini virallinen maahantuojan huolto ja oletan että sieltä löytyy oikeat ja parhaat testerit autolleni. Loppu tulos:Työn vastaanotto oli nyt ihan hyvää jopa kiitettävää.Tuli tunne että nyt homma toimii! Jopa palvelu oli ystävällistä..Autollani ei ollut MITÄÄN kiirettä.Sanoin että kerkeää olemaan vaikka kuinka kauan kunhan kaikki mainitut viat on korjattu.Asun melko kaukana Tampereelta ja siksiki halusin että tulee kerralla kuntoon. Tuominen ja hakeminen kun on kans aika projekti.Pian sieltä tuli tekstiviesti että autonne on valmis noudettavaksi.
      Hakiessa alkoi sitten pitkät selostukset niistä hommista mitä ei nyt ole korjattu.Jopa sellaisia vikoja oli jätetty korjaamatta mitkä johtivat katsastuksessa hylkäämiseen vaikka nimenomaan painotin autoa jättäessä että vien heti tämän jälkeen sen katsastukseen.Kalliista korjauksista ei enää ollu edes kyse.
      Sitä vaan ihmettelen että MIKSI ei voinut SOITTAA ja keskustella jäljelle jääneistä korjauksista?? Olisin mielelläni odottanu muutaman päivän kuntoon laittoa kuin nyt se olis pitäny tuoda heti parin päivän päästä uudelleen Tampereelle täydennys korjaukseen.Arvatkaa vaan tuonko? NO EN!

    • Dives

      Autokeskus on täysin luotettava paikka.

      Autokeskuksessa voi luottaa siihen että mikään ei toimi eikä pidä.

    • varasto tilanne o

      joo kaikki varaosat mitä oon sieltä käyny kysymässä löytyy kyllä fiattiin mut on italiassa ja voi niiten mukaan kestää kax viikkoo tulla mulle riitti etin läppärin ja fiat varaosa liikkeen italiasta löyty nettikauppa osat puolet halvempia kotio tuotuna 3päivää google kääntäjä pystyy kyl hoitaa käännökset ku ei iha pösö oo

    • Jahas...

      Jahas... Mielenkiintoista nähdä muitakin kommentteja Hatanpään Autokeskuksesta. Minun autoni käynnistyi kyllä huollon jälkeen, mutta ei enää sen jälkeen kun se oli seisonut viikonlopun yli pihassa. Kaikki pitäisi olla ok eikä mittariin ole tullut kuin 20 kilometriä. Saapa nähdä miten asian kanssa edetään!

    • PikkuGG

      Näissä tapauksissa on ollut toimiva tapa ottaa reilusti yhteyttä suoraan firman / organisaation omistajaan.
      Tuntuu toimivan ja saa niin työnjohtajaan kuin huoltopäällikköönkin asiakaspalvelun makua ja intoa. Toinen lisämauste on laittaa viesti kuluttajapalveluun ja pyytää heidän yhteydenottoa (tämä vain lisämausteena).

      • Iso 3

        Ei se auta "pikku GG" Keränen hoitelee esimiehensä tuella kuluttajaneuvojat suohon.
        Eikä siitäkään ole takeita etteikö ylin johto ole samaa kaliberia?


      • K.G.B.

        Toivottavasti "pikkuGG" sun vinkkis toimii...nyt on otettu ylimpään johtoon yhteyttä.
        Nähtäväks jää tapahtuuko mitään siis positiivista vai jatkuuko Keräsen ja kumppaneiden neuvosto-linja edelleen?


      • K.G.B.

        Ei jeesannut tilannetta yhtään "pikkuGG", Keränen ei ole tyhmä mies ollenkaan
        osaa vakuuttaa ylimmänkin johdon, ettei mitään hyvästä palvelusta poikkeavaa
        ole tapahtunut jne. Kaikki on johdon mielestä ok. Saa siis ihan samaa tasoa
        jatkossakin...jippikaijee


      • Tarkka-ampuja
        K.G.B. kirjoitti:

        Ei jeesannut tilannetta yhtään "pikkuGG", Keränen ei ole tyhmä mies ollenkaan
        osaa vakuuttaa ylimmänkin johdon, ettei mitään hyvästä palvelusta poikkeavaa
        ole tapahtunut jne. Kaikki on johdon mielestä ok. Saa siis ihan samaa tasoa
        jatkossakin...jippikaijee

        Huvittaa, että kotisivuillaankin Autokeskus antaa sauman palautteeseen mutta ei
        kestä sitä jos joku kritisoi....Putin johdossa? Ammutaanko arvostelijat? Täydellistä ryssän meininkiä


    • joo että niin

      Konalan autokeskuksessa toimii yksi asia loistavasti, nimittäin laskutus. Automme ajovakautuksen merkkivalo syttyi ja yritimme tilata huoltoajan. Meidät ohjattiin pikahuoltoon vian määrittämiseksi. Aikaa kului vajaa 15 min, lasku 92,20. Tuntiveloitus muodostuu aika hyväksi, kyllä kannattaa pitää kundeja töissä tuolla veloituksella. Vian määrittämisen lopputulos oli, ei selvyyttä, varaa aika sähkömieheltä uutta vianmääritystä varten. Oli muuten viimeinen kerta, kun siihen puljuun menemme. Vastaava testi maksaa mm Volvoon 15 egee.

    • jussi64

      Myöskin kolarikorjaus on Autokeskuksessa aivan luokatonta. Omani oli korjauiksessa 2007, jolloin sysleriin uusittiin rapakaari, etumaski ja nokkapelti.
      Hitsaus tehtiin alunperinkin noin puoli senttiä liian alas, jolloin siis oikea rapakaari tuli vastaavasti tuon verran liian alas. Nokkapelti oli siis tuon verran liian korkealla rapakaareen nähden. Lisäksi nokkapellin saumat olivat silmin nähden vinossa rapakaariin nähden. Valitin asiasta, jolloin rapakaarta nostettiin vähän käyttämällä pulttien alla rikkoja. Rapakaaria vedettiin ulos nokkapeltiin nähden niin paljon, että tasoero ei olisi näkynyt nokkapeltiin nähden niin paljon. Vein sen kolmannen kerran takaisin ja valitin asiasta. Mitään ei tehty enää, alkoi asiakkaan väsytys ja auton valohoitotaktiikka. Vaikka autoa korjattiin Pohjolan piikkiin, ei kykyjä taikka haluja ollut korjata autoa kunnolla. Älkää ikinä viekö autoanne korjattavaksi Tampereen Autokeskukseen, jos haluatte hyvää työtä. Tampereen Autokeskuksessa asiakasta pidetään koirana. En ikinä aio enää olla missään tekemisessä Autokeskuksen kanssa.

    • Onnetonta palvelua!

      Erittäin huonot kokemukset Tampereen Autokeskuksen huollosta on minullakin. Asiantuntematonta työnjohtoa ja asentajaa tekemässä korjauksia ja huoltoja.

      EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN

    • TRE 2011

      Itselläni kokemusta Tampereen Autokeskuksesta 2011:

      Tilasin vuosihuollon yhteydessä lisäksi jarruhuollon, koska tiesin olevan tarvetta. Myöhemmin huomasin, että mitään ei jarruille oltu tehty, vain laskutettu. Tämän myönsivät itsekin, kun jouduin uudestaan viemään. Aikaa meni siis myös turhaan.

      Lopputulos kuitenkin ok. Asiakaspalvelusta ei muuten sanomista.

    • surkeaapalvelua

      Itsellä myös todella huonoja kokemuksia Tampereen autokeskuksesta. Vein autoni sinne huoltoon ja pyysin samalla katsomaan myös auton vikakoodit ja ilmoittamaan minulle ENNEN mitään toimenpiteitä. No autoa hakiessani sain eteeni 700 euron laskun, vaikka olin odottanut 200 euron huoltolaskua. Olivat sitten menneet tekemään "korjaustoimenpiteitä" vastoin ohjeitani ja pyyntöäni.. Eikä heidän räpellyksestään ollut edes mitään apua.

      Myöhemmin autokeskukselta luvattiin tiepalvelu, jos autoon tulisi vuoden aikana jotain niin aina voisi soittaa. No satuinpa sitten soittamaan ja tiepalvelusta todettiin, ettei palvelua ole autooni kytketty ja lasku tulisi minulle. Että sellaista palvelua täältä meidän Tampereen autokeskukselta. En todellakaan suosittele *kenellekään*

    • hapelo

      Moro!

      Ajelen Ford:illa mutta on todettava että jos jossain on toiminut korjaamopalvelut on Toyota-Kaivoksela!!

    • merkkikorjaamo

      Tapaus Turun seudulta:

      Jouluna alkoi Nissanin ohjausjärjestelmän valo palamaan. Samalla pakokaasun käry oli aivan tolkuton ja bensan kulutus reipas. Vein joulun jälkeen auton valtuutetulle merkkikorjaamolle. Korjaamolla todettiin, että jakopäänketju oli venynyt ja korjaaminen tulisi maksamaan n.1300-1400 e. Totesin, että kymmenen vuotta vanha nissan jää korjaamatta. Jätin korjaamolle tästä diagnoosista 150 e. Hieman hirvitti maksaa tätä summa kun autolle ei tapahtunut mitään. Ainoastaan todettiin, että vika on jakopäässä.

      No itse kun en tiedä autosta muuta kuin sen, että joko siihen laitetaan bensaa tai dieseliä niin päätettiin vaimon kanssa, että laitetaan nissan myyntiin. Hinta katsottiin vastaavanlaisesta autosta nettiautosta ja tästä vähennettiin tuo korjaamon arvioima kustannus. Auto saatiin kaupaksi. Hieman jouduttiin tinkimään, koska eihän tuollaista autoa ole kovinkaan helppoa myydä, missä joutuu tekemään noinkin huomattavan remontin.

      Kului pari päivää ja uusi omistaja soitti. Sanoi, että auto kunnossa ja katsastettu. Hän oli puhdistanut tukossa olleen ilmansuodattimen, vaihtanut tulpat ja lampda-anturin. Totesi, ettei jakopäässä ole mitään vikaa.

      Ihmettelen sitä, että mistähän pimeiltä markkinoilta niitä merkkikorjaamon valtuutuksia saa. Vein auton merkkikorjaamoon sitä varten, että autolle löydettäisiin vika ja tästä vielä maksoin suhtkoht mukavan summan 150 e.
      laskin, että hävisin tässä auto kaupassa noin pyöreesti tonnin.
      Toki asia on vielä kesken....

    • hylje5

      Voi sitä järjettömyyttä...

      Itsekin tuli sotkeuduttua Hatanpään Autokeskukseen välillisesti. Tyttöystävällä on vuoden 2006 Nissan Micra (K12) jossa on kilometrejä takana n. 56000km. Vuosi sitten autoon oli tehty huoltokirjan mukaiset huollot johon sisältyi kaikki perus öljynvaihdot ja silmämääräiset tarkastukset ja testaukset. Tällä kertaa käskin tyttöystävän tehdä vaan suppeamman "ykköshollon" josta siis saatiin myös mainos kotiin, se on määräaikaishuoltoa aavistuksen suppeampi huolto mutta sisältää pääosin samat öljynvaihdot ja tarkastukset kun määräaikaishuolto (vuosihuolto) hinnassakaan ei ole kun muutama kymppi eroa. Hän teki kuten oli käsketty ja oli tilannut ainoastaan ykköshuollon ja hinnasta oli keskustelua että kampanjan mukaan se tulisi maksaa sen n. 80€.
      Ja erikseen oli keskusteltu että jos tarvii tehdä mitä tahansa mikä ei kuulu ykköshuoltoon niin täytyy ensin asia varmistaa häneltä puhelimitse. Kuten arvata saattaa kaikki ei mennyt ihan putkeen kun autoa oltiin hakemassa huollosta. Loppulasku oli hieman yli 400€ ja erittelyssä sankarillisesti oli laskutettu ykköshuolto (ihan sovitusti), erikseen määräaikaishuolto (joka siis käytännössä sama asia kun ykköshuolto), sytytystulppien vaihto (vielä titanium tulpat ts. kalleimpia tulpat mitä löytyy) ja muita pienempiä suodattimien jne. vaihtoja. Hommat on vielä selvityksen osalta kesken, katsotaan miten tässä käy. Olen kyllä kuullut Autokeskuksen erittäin ala-arvoisesta toiminnasta, mutta nyt olen kokenut sen melkein henkilökohtaisesti. Tämän kokemuksen perusteella en voi suositella kyseistä puljua kenellekkään.

    • jes5

      suksikaa kuuseen

    • Allu 06

      Sorruin myös Tampereen autokeskuksen huoltotarjoukseen ja käytin meidän Almeraa (-06) määräaikaishuollossa. Tähän huoltoon sisältyi myös jarrujen puhdistushuolto. Autossa oli myös vähän vikaa... etujousitus pitää ääntä pakkaskelissä. Tästä myös mainitsin auoa huoltoon jättäessäni ja vika kuvailtiin ja kirjattiin tarkasti huoltotilaukseen. Auto oli katsastettu n. kuukautta aikaisemmin, jossa oli todettu, että jousituksessa/ripustuksessa ei ole välyksiä ja jouset ovat ehjät.

      Auoa hakiessani tähän jousitusvikaan oli vain kirjattu kommentti "jouset ehjät - ei välyksiä", Sen toki tiesin jo ennestäänkin. Kun mainitsin asiasta, henkilö palvelutiskin takana sanoi, että näitä on kyllä tosi vaikea selvittää... Voidaanhan sitä hakuammuntana vaihtaa niveliä tai jotain... Eipä antanut kovinkaan ammattimaista kuvaa. Vian etsinnästä muistivat kuitenkin laskuttaa.

      Nyt keväällä renkaita vaihtaessani huomasin vielä, että joku voimamies oli kääntänyt renkaiden mutterit ihan järjettömään kireälle. Aukisaaminen vaati avaimeen pitkän jatkovarren.

      Täytyy kyllä tarkaan harkita vienkö auoani enää Autokeskuksen huoltoon.

    • hese 8

      Olen omistanut ainakin tusinan Datsuneita ja Nissaneita ja asioinut saman kadun varrella. Ensin Autokulmassa ja myöhemmin Autokeskuksessa. Sama liike tietääkseni. Uudet on takuuhuollettu ja kolarikorjattu vakuutusyhtiöiden piikkiin siellä. Muita korjauksia ei sitten olekkaan ollut. Nykyinen Notekin -06 on vain takuuhuollettu j kolarikorjattu. Ai niin tehtiinhän siihen viime vuonna huolto kun en kerinnyt itse. Ei mitään valittamista kaikki on sujunut aivan niin kuin pitikin. Luultavasti jos vielä pystyn eläkkeestäni uuden ostamaan se on huoleton Nissani ja huolletaan merkkiliikkeessä. Ei senpuoleen ei itsellä ole muidenkaan pihan koristusten kanssa ole ollut valittamista Suzuki ja Toyota.

    • "Korjaamolla"

      Olen myös saanut tarpeekseni niistä Hatanpään Autokeskuksen tumpuloista
      Korjasivat kyllä lasin pesulaitteen , mutta rikkoivat myös samalla tuulilasin
      Eivät myönnä virhettä millään ,ei edes herra Keränen ,vaikka asia on selvä
      Jos korjaamo toimii näin se tulee aina kiertää kaukaa ,etteivät vain riko lisää

    • sdgffghjhjk

      Moi,

      samat huonot kokemukset Tampereen Autokeskushuollosta. Ja myös Sastamalan. Tupeloivat vanhaan autooni uusia vianaiheita huollon yhteydessä. Nyt teen huollot itse ja korjuutan viat jo aiemmin mainitussa Kalevan huollossa, joka tosin vaihtanut osoitetta , mutta Nissan huoltopalvelu pelaa ja ammattitaito on erinomainen.

    • Pakko kommentoida: Ostin pari viikkoa sitten käytetyn Grand Voyagerin, ja Herttoniemen Autokeskus lupasi seuraavan määräaikaishuollon sisältyvän hintaan. Vein sitten auton Tampereen Autokeskukseen, ja tämän ketjun perusteella odotukset olivat pikkuisen sanoisinko huonot. Joka tapauksessa palvelu pelasi tosi hyvin, ja homma meni sovituilta osin prikulleen oikein. Lisäksi huollon ilmoitettua, että etujarrulevyt ja -palat ovat lopussa, takajarrusylinteri vuotaa ja siitä syystä takajarrupalat on vaihdettava, sain yhdellä puhelinsoitolla nämäkin soviteltua siten, että myyjäliike hoitaa rikkinäiset takajarrut, ja koska etupää oli ehjä ja laillinen, mutta loppuunkulunut, niin se laitetaan puoliksi. Tonnin jarrurempasta maksoin sitten 270 €. Mun mielestä reilua. Ja kaikki hoitui päivässä, palvelutaso oli moitteetonta. Ovat varmaan korjanneet tapojaan, koska aiemmilla kirjoittajilla on ollut surkeita kokemuksia...

      • Joojo

        AUTOKESKUS HATANPÄÄ on säälittävä huono vitsi. Palvelu huonoa ja toiminta ammattitaidotonta.


      • Ei enään
        Joojo kirjoitti:

        AUTOKESKUS HATANPÄÄ on säälittävä huono vitsi. Palvelu huonoa ja toiminta ammattitaidotonta.

        Tämä on niin totta! Ammatti-ihmiset on pistetty pois ja harjoittelijat harjoittelee asiakkaiden autoilla.


      • puhelimenvarressa
        Joojo kirjoitti:

        AUTOKESKUS HATANPÄÄ on säälittävä huono vitsi. Palvelu huonoa ja toiminta ammattitaidotonta.

        Jepjep, Keräsen suusta on saatu vahvistus etteivät he pysty tekeen vähänkään
        vaativampia caseja ollenkaan. Yleensä jos johto on .usipäistä niin ne kerää samanlaisia ympärilleen.


      • Proo
        Ei enään kirjoitti:

        Tämä on niin totta! Ammatti-ihmiset on pistetty pois ja harjoittelijat harjoittelee asiakkaiden autoilla.

        Ei ammattilaisia ole pistetty pois, ne on lähteneet ihan vapaa ehtosesti.


    • Varokaa tunkiota...

      Autokeskus Hämeenlinnan päällikkö on kusetuksen mestari, joka selittää että vika on asiakkaassa jos auto nykii. Itse sain korjattua vian kun katsoin netistä. En ikinä enää astu jalallani siihen tunkioon. Tuo tunkio lisäksi korjaa ehjiä osia pois ja veloittaa niistäkin!!! Nyt juttu lakimiehillä...

    • henrik ijäs72

      mikä on tärkeää mikä ei jos viikon 2 juu oottaa

      • henrik ijäs72

        heikki jäälist'ä teki nopeesti


      • henrik ijäs72turbo
        henrik ijäs72 kirjoitti:

        heikki jäälist'ä teki nopeesti

        heikki maailman paras korjaaja


      • henrik ijäs72
        henrik ijäs72turbo kirjoitti:

        heikki maailman paras korjaaja

        välikannen tiivisopteen vaihto


      • henrik ijäs72
        henrik ijäs72 kirjoitti:

        välikannen tiivisopteen vaihto

        heikki sano moottori ruuvit läysäällä.vaihekeppi heilu


      • henrik ijäs72
        henrik ijäs72 kirjoitti:

        heikki sano moottori ruuvit läysäällä.vaihekeppi heilu

        toppilan auto huolto jos palkkais heikin


    • Autokeskuksesta

      Huonoja kokemuksia myös täällä Hämeenlinnan Autokeskuksesta. Vikadiagnoosit on mitä sattuu ja periatteena on se, että vaihdellaan osia kunnes osuu rikkinäinen tielle. Minkäänlaista vastuuta ei oteta vikadiagnoosin paikkansapitävyydestä.

      En voi suositella hyvällä tahdollakaan Hämeenlinnan Autokeskusta.

      Isojen autotalojen yksi päätulonlähde on huollot ja korjaukset ja se näkyy epäeettisenä toimintana vikojen korjaamisen suhteen. Asiakkaalle annetaan ymmärtää, että kannattaa vaihtaa sitä ja tätä, kun sitä todellista pikkuvikaa ei haluta korjata, mielluummin vaihdetaan paljon kallista osaa ympäriltä. Monesti kannattaa hiukan tutkia netin kautta oman auton vikaa ja oireita ja etsiskellä vastausta vaikka merkkifoorumilta.

      • Ladywheel

        Konalan Autokeskus teki kalliin määräaikaishuollon
        Mm. Vaihtoi jarrupalat. Vajaan vuoden n. 9kk päästä jarrupalat
        Paskana ja jarrulevyt. Tehtiinköhän koskaan
        Oikeasti vaihtoa? 12kk takuu huoltotöille ja varaosille
        Näitä haukkuja kun lukee alkaa epäilyttää että todellakin
        Kusetusta. Vienkö muualle ja lähetän laskun Autokeskukselle.


    • Etelässä halvempaa

      Käyttäkää autonne huollossa Viron puolella, halvat hinnat ja hyvää työtä pääsääntöisesti lisäksi saa samalla tuotua muutkin tuliiset näppärästi ja mikä parasta suomen verottaja ei saa siitä mitään vaan kaikki menee sivistysvaltion yrittäjille, kyllä alkaa suomessa kaatumaan nämä 100€/h pajat.
      Mitä enemmän käytte Virossa näitä arkiasioita hoitamassa teette isänmaallisen teon ja yksikään virkamies ei saa penniäkää, hähä!!

    • Fuck-the-AK

      Meeppä arvostelee, niin saat palkaks kuulla olevas idiootti tai k.pää tms. Sitte kun
      arvostelet tai annat palautetta nimelläs ja suoraan, kosto on ikuinen porttikielto
      tai huollon jota ei voi teettää muualla kuin AK:ssa (esim.ohjelmoinnit) on varmaa
      etteivät ota työn alle vaan valehtelevat, selittelevät jne. Taitaa olla johtoo myöten
      .aska lafka

    • mielummin muualle

      On Nissanin ja muiden merkkien kohdalla ihan sama tilanne, mätäpaise alkaa
      jo kaikista huoltomyyjistä joiden henkinen kasvu on pysähtynyt jo hiekkalaatikolla.
      Huollon pomot ovat samaa sarjaa saati päällikköä joka peesaa ja puolustelee
      näitä ego- ja asennevammaisia alaisiaan. Taitavat asentajatkin olla kurssikeskus
      tasoa.

    • Käytöstapoja kerraks

      Taitaa se Keränen olla entinen kgb-heebo, Neuvostoliitossahan ei myöskään suvaittu
      arvostelijoita. Kaiken pahanolon alku aja juuri on päällikkö itse.

    • Todella suivaantunut

      Autoni on ollut Tampereen Autokeskuksessa 4 viikkoa vauriokorjaamolla.
      Ensin luvattiin että auto on korjattu n. 2 viikon sisään ...sitten luvattiin tästä 2 päivän päästä myöhemmin... ja taas ja taas .....nyt auto on ollut jo yli 4 viikkoa korjattavana. Maanantaina vielä luvattiin että tiistaina valmis sitten että keskiviikkona ja lopulta tänään puhelimessa sanottiin että korjausvaiheesssa on tullut moka - ja auto ei olekaan valmis kun osat ei sovi ku mittavirhe sattunut rungon oikaisussa? Menimme katsomaan mieheni kanssa autoa joka oli levällään osina? Auton asentaja oli hermostunut kun kysyttiin koska auto on korjattu -eikä hän myöntänyt että mitään virhettä olisi tehty ? Työnjohtajalle annoin palautetta huonosta asiakaspalvelusta ja tiedustelin miksi he eivät heti rehellisesti myöntäneet että siellä on mokailtu ja valehtelivat ? Kysyin saako teitä nyt mainostaa huonosta asiakaspalvelusta? vastaus tuli " siitä vaan "..ja kun tiedustelin onko käytetty kenties halpatyövoimaa kun tulos on kerran tämä niin "päätoplikas" hermostui minulle että asiatonta käytöstä? ! Tässä monen lapsen mummina en silti onneksi sanonut ihan kaikkea mitä itse ajattelin eli " apinoita ambomaalta kaikki " Kun he pahoittelivat ( eivät toki anteeksi pyyytäneet ylimielisyyttään ) niin kyllä teki mieli motata silmä mustaksi ja sanoa että " verisori " sitte vaan..mutta itkien tulin kotia kohti.

      • Kieltämättä

        "Apinoita ambomaalta" tosiaan ainakin vaikuttaa, kuten tietenkin ymmärrätkin, vähintäänkin asiattomalta ajatuksenakin, olit sitten muuten oikeassa tai et. Ehkä tuo ajatuksesi olisikin kannattanut jättää kirjoituksestasi pois...

        Mikä ihme muuten on "päätoplikas"?


      • sivusta seuraaja
        Kieltämättä kirjoitti:

        "Apinoita ambomaalta" tosiaan ainakin vaikuttaa, kuten tietenkin ymmärrätkin, vähintäänkin asiattomalta ajatuksenakin, olit sitten muuten oikeassa tai et. Ehkä tuo ajatuksesi olisikin kannattanut jättää kirjoituksestasi pois...

        Mikä ihme muuten on "päätoplikas"?

        Nyt on Autokeskuksessa herätty ja sama hemmo on oikein urakalla lähtenyt pesemään .askaa mainetta. On vieläpä vieraillu yhtenään ketjussa peukuttaen
        omia asiantuntija lausuntojaan


      • Anonyymi

        Kommentit eivät ehkä oikein vaikuta Autokeskuksen tai minkään muunkaan yrityksen pesuyritykseltä, jos ajattelet tai edes yrität ajatella vähänkään tarkemmin. Yhtä hölmöähän olisi väittää, että kaikki valitukset on kirjoittanut vain yksi henkilö... Parempi olisi vain myöntää totuus, että vaikka itsellä on jossakin liikkeessä ehkä ollutkin ongelmia, se ei tarkoita, etteikö muilla voisi olla hyviä kokemuksia samasta paikasta.

        Ylipäätään (juuri) mikään yritys tai kukaan minkään yrityksen edustaja ei edes tee tuollaista oikeasti lähinnä vainoharhaisiin kuvitelmiin kuuluvaa pesutoimintaa, yritykselle kun ei ole oikeasti yhtään mitään hyötyä alkaa kiistellä asiallistenkaan valittajien saati kaikenlaisten rähjäävien inttäjien kanssa. Ja onko näitä kommenttejakaan voinut milloinkaan "peukuttaa" enempää kuin kerran samalta koneelta?


    • NeverLaakkonen

      Autotalo Laakkonen Herttoniemessä jatkaa vuonna 2014 samaa käytäntöä. MB SLK myydään huoltamattomana,vaikka kysymme huollosta myyjä toteaa sen juuri tehdyn. Veho toteaa, että huolto on tekemättä.Laakkosen mielestä syy onkin yllättäen asiakkaan.Vehossa tehdyn maksamamme huollon jälkeen otamme yhteyden liikkeeseen, liike taas vetäytyy mokastaan. Auton tankkausjärjestelmään ilmenneen vian ilmoittaessamme MB vm-12 aj 17tkm Laakkosen myyjälle, liike yllättäen vetäytyy kaikesta vastuusta ja sanoo ettei asia kuulu heille millän tavoin.Kuluttajasuojalaki sanoo asiasta toisin.Emme asio enään koskaan Laakkosella.

      • äitlläkin joskus kai

        No kannattiko avautua näin pitkään ketjuun ja otsikkokin jäi lukematta?


    • Urmas2014

      Pakko sen verran osallistua näihin keskusteluihin että asioissa on aina kaksi puolta... liike ja asiakas hoitavat keskenään jos kykenevät ja sen jälkeen on asiakkaalla oikeus jatkaa kuluttaja-asiamiehen avustuksella eteenpäin jos lopputuilos ei miellytä... toki voihan sen asian viedä kuluttaja-asiamiehelle ilman että ottaa edes liikkeeseen yhteyttä mutta en suosittele... Aika turhaa noita juttuja on netissä purkaa kun tuskin johtavat mihinkään... :)

      • Jutskaaja

        Et ole tainnut Urmas tajuta, tämä on keskustelupalsta, missä nimenomaan kerrotaan
        kokemuksia ja jaetaan mielipiteitä toisten kesken. "tuskin johtavat mihinkään"..lisääväthän ainakin tietoutta eri ihmisten välillä..muuta ei tarvitakaan välttämättä.


      • Tieto vai usko?
        Jutskaaja kirjoitti:

        Et ole tainnut Urmas tajuta, tämä on keskustelupalsta, missä nimenomaan kerrotaan
        kokemuksia ja jaetaan mielipiteitä toisten kesken. "tuskin johtavat mihinkään"..lisääväthän ainakin tietoutta eri ihmisten välillä..muuta ei tarvitakaan välttämättä.

        Jonkinasteinen ongelma vain on se, että emme voi millään TIETÄÄ, mitä missäkin tilanteessa todellisuudessa on tapahtunut tai edes, ketkä tänne tai muualle juttujaan kirjoittelevat, joten tietous tässä ei välttämättä lisäänny, oletukset paremminkin. Mehän olemme vain kertomusten varassa, vieläpä ilman toisen osapuolen versiota. Nämä tapaukset voivat siis ilman muuta olla totta, mutta sitä emme millään voi varmuudella tietää.

        Mihinkään tapaukseen en edes halua yrittää ottaa kantaa mihinkään suuntaan, kun en niistä tiedä, sillä vain kyseinen asiakas ja mukana olleet autoliikkeen edustajat tietänevät.

        Meillä ei onneksi koskaan ole ollut mitään ongelmia autoliikkeiden(kään) kanssa, kun muutamat hyvin pienet epäselvyydet on aina saatu selvitettyä hyvin nopeasti, asiallisesti ja hyvässä hengessä liikkeiden kanssa. Niinpä välimme ovatkin kunnossa myös niihin liikkeisiin, joiden asiakkaita emme tällä hetkellä ole, jolloin tulevaisuudessakin auton ja liikkeen voi valita vapaasti pelkäämättä niitä poltettuja siltoja...


      • sivusta seuraaja
        Tieto vai usko? kirjoitti:

        Jonkinasteinen ongelma vain on se, että emme voi millään TIETÄÄ, mitä missäkin tilanteessa todellisuudessa on tapahtunut tai edes, ketkä tänne tai muualle juttujaan kirjoittelevat, joten tietous tässä ei välttämättä lisäänny, oletukset paremminkin. Mehän olemme vain kertomusten varassa, vieläpä ilman toisen osapuolen versiota. Nämä tapaukset voivat siis ilman muuta olla totta, mutta sitä emme millään voi varmuudella tietää.

        Mihinkään tapaukseen en edes halua yrittää ottaa kantaa mihinkään suuntaan, kun en niistä tiedä, sillä vain kyseinen asiakas ja mukana olleet autoliikkeen edustajat tietänevät.

        Meillä ei onneksi koskaan ole ollut mitään ongelmia autoliikkeiden(kään) kanssa, kun muutamat hyvin pienet epäselvyydet on aina saatu selvitettyä hyvin nopeasti, asiallisesti ja hyvässä hengessä liikkeiden kanssa. Niinpä välimme ovatkin kunnossa myös niihin liikkeisiin, joiden asiakkaita emme tällä hetkellä ole, jolloin tulevaisuudessakin auton ja liikkeen voi valita vapaasti pelkäämättä niitä poltettuja siltoja...

        Ei se urmas valkonen muutu mustaksi vaikka kuinka yrittäis ei edes nimimerkkiä vaihtamalla.


      • Anonyymi

        Eikä tuon lainaamasi kommentin kirjoittaja muutu mitenkään keneksikään Urmakseksi, vaikka sinä kuinka siellä mölyäisit luuloinesi - kuten jokainen älyään käyttävä näkee jo kirjoitustyylien eroista!


    • ...

      Kokemukseni kyseisestä huollosta...
      Ne kerrat mitä joutuu Fordin osia kyseisestä liikkeestä hakemaan, myyjillä on melko kieroja virneitä kun hintoja osille antavat. Sittenkun kassalla maksua suorittaa, koko porukka pidättelee nauruaan tiskin takana. Hienoa palvelua ja mukava asioida tuolla.

    • Putket_leväällään

      Tilasin myös autokeskukselta heinäkuun lopussa valmistajan pakoputkiston peugeot 206 2,0. Tällä hetkellä olen odotellit putkistoani reilut 2kk.. Olen käynyt paikanpäällä kyselemässä missä mahtaa putkisto viipyä ja vastaukseksi saan aina "en tiedä kun emme näe tuotetta missä vaiheessa se on, jos soitan maahantuojalle ja kysyn niin ilmoittelen sitten." ja soittavat jonkin ajan päästä "joo ei ole nyt tehtaalla kyllä mutta ens kuun alkuun sitten pitäis olla" että ei voi kun kiittää autokeskusta... Autoa eivät anna siksi aikaa koska liian pitkä aika heille..

      kyseessä siis Tampereen Autokeskus.

    • ermo

      Komeasti ilmoittelevat 70 vuotis juhlistaan,että sitä ja tätä saat kau-
      pan yhteydesssä.No uuteen oli tarvis vaihtaa ja käännyin sähköpostilla
      Autokeskuksen puoleen varatakseni koeajon.Pyynnöstäni huolmatta
      en koskaan saanut vastausta vaikka lupasivat ilmoittaa ajankohdasta.

      Pyysin tarjousta,näkemättä reilun vuoden vanhaa Tojotaani antoivat tarjouksen.Mutta tarjous ei pitänytkään paikkaansa niiden ilmoituk-
      sissa olevien etuisuuksien kanssa mistä kovasti mainostivat.

      Lähdin kyselemään Autokeskuksesta tarjouksen perään,mutta kyseis-
      tä henkilöä en tavoittanut,sanoivat ilmoittavansa tarjouksen laatijalle
      käynnistäni ja autoni kunnosta.
      Käyntini jälkeen yritin ottaa s-postitse yhteyttä tarjouksen laatijaan
      mutta mitään yhteyden ottoa ei ole kuulunu.
      Näin tänään 11.10.15:ta ja tarjous umpeutui 10.10.15:ta

    • Mikääneisiellätoimi

      Samanlaista alaarvoista toimintaa on myös Autokeskuksen Olarin pisteessä Espoossa.En tajua miten voi koko narikka edes pysyä pystyssä !

    • Tamperelainen12345

      Harvemmin tulee Suomi24 vierailtua, mutta ei yllättänyt että kyseisen liikkeen Googlaaminen toi tällaisia tuloksia! Tampereen Autokeskuksesta kokemuksia huollosta sekä vaihtoautomyyjistä. Todella luokatonta ja ylimielistä palvelua. Sääli että hyvät merkit (Mini, BMW) edustuksessa tuolla liikkeellä. Jatkossa asioin muualla.

    • LuottoMennyt

      Erehdyin vaihdattamaan bemarin tuulilasin Autokeskuksessa. Vanhojen kokemusten perusteella vein auton saman tien pesuun tiiveyttä testatakseni. Peilin kohdalta tuli vettä sisään kaatamalla ... ei muuta kuin reklamoimaan ja homma uusiksi. Toinen kerta onnistui jo paljon paremmin eli vettä tuli sisään paljon vähemmän... mutta ei muuta kuin reklamoimaan ja homma uusiksi. Kolmannella kerralla homma toimi ... pienetkin korjaukset käy turhan kalliiksi kun joutuu jatkuvasti ravaamaan ja testaamaan onko homma tehty kunnolla vain juosten kusten.

    • TUNTIPALKALLA

      Itse olin kanssa vaihtamassa uudempaan. Tunnin odottelun jälkeen automyyjällä oli vihdoin aikaa meille. Automyyjän tarjouksen vaihtoautostani hyväksyin ja lähdettiin koeajamaan uutta. Koeajossa autossa syttyi häiriövalo, jonka automyyjälle tietenkin mainitsin. Ajattelin, että huollon jälkeen sitten uuden autoni noudan. Myyjä nostikin kädet pystyyn ja ilmoitti, ettei kauppoja voida tehdäkään. Auto kuulemma menee huoltoon. Fiksu nuorimies kyllä kohteliaasti ilmoitti, että jos olen vielä kiinnostunut autosta, niin on olemassa sellainen Internetti, josta näkee Autokeskus Tampereen ja huollon numeron. Sieltä voisin sitten tiedustella seuraavalla tai sitä seuraavalla viikolla, onko auto jo huollettu. Olisi ollut helppo kauppa myyjälle, mutta kun ei niin ei. Eivät taida Autokeskuksen pojat olla provisiolla töissä.

    • typerys

      Tein mielestäni sataprosenttisesti väärän valinnan: datsun tre. Hermot meni ja kalliiksi tuli.

    • Kilpailuonkovaa
      • Anonyymi

        Vittuilu ei hyödytä mitään yhtään missään, asiallinen ja täysijärkinen, toki tarvittaessa kriittinenkin, palaute ehkä. Siksi älykäs ja sivistynyt ihminen ei alennu tai edes joudu vittuilemaan, ja asiat saadaan kuntoon keskustelemalla ja sitten hoitamalla asiat kuntoon, ei huutelemalla ja rähjäämällä...


    • hihatpaloivat

      Kävin raision autokeskuksella ja tarjosin autoani vaihdossa, Ensin ei ketään myyjää kiinostanut palvella. Sitten kun löytyi myyjä niin annoin myyjälle auton avaimet ja jäin katsomaan vaihtoehdokasta yksin ja kukaan ei kertonut autosta minulle mitään. Myyjä kävi tarkistamassa autoni kunnon, autossani huonot renkaat ja lommo niistä miinusta ja senhän tiesinkin. Nyt jälkeenpäin huomasin että maalipintaa on naarmutettu lomojen kohdalta avaimella tai jollain. En huomannut heti liikkeen pihassa tätä. Joten turha kait mennä itkemään asian tiimoilta. Mutta suosittelen vaihtokauppoja tehdessä että on paikalla kun omaa autoa tutkitaan.

    • TÖRKEÄÄ

      Aivan uskomatonta paskaa. Työntekijät eivät ymmärrä kellosta mitään, varattu aika klo 09, kestää tunnin. Jäin odottamaan. Auto pihassa koskemattomana vielä 10.15. Kävin kysäseen joko ois, otettiin heti sisään, sanottiin että menee 30min, no 1,5h siinä vielä sain odotella. Piti tarkistaa merkkihuoltona istuinlämmittimet, ei siis maksua, koska merkkivika. Jostain syystä sielä oli silti mittailtu jotain penkkejä se puoltuntia ja todettu että oikeen mittaset ovat ja siitä 60e maksu puolelta tunnilta :DDDD Ja penkinlämmittimet rikki mutta eipä niille mitään voinut tehdä. ASIAKKAAN ALIARVIOIMISTA, EN SUOSITTELE. valitus tehty.

    • vanhanakanvanhaauto

      Ei tosiaan uskoisi millaista palvelua voi saada isolta merkkiliikkeeltä. Vein Toyotani 97 huoltoon. Ensin huoltopyyntö, ajan sai viikon päähän. Viestiin olin laittanut kysymyksen voiko auton tuoda jo edellisenä iltana, joka oli sunnuntai. Ennen huoltoa soitettiin ja kerrottin, että voi tuoda ja kyseltiin tarkemmin viasta. Sanoin tarvitsevani autoa viikon päästä lauantaina. Ei kuulemma mikään ongelma.......... Vein auton ja jäin odottelemaan.... Keskiviikkona sain tekstiviestin, jossa kiiteltiin ja toivoteltiin tervetulleeksi uudestaan. Onneksi viestissä oli numero, josta lähdin autoa kyselemään. No eipä se tietenkään valmis ollut ja sain kuulla, että uusi osa oli sinä päivänä tullut. Perjantaina yhden aikaan soitetaan ja kerrotaan ettei auto ole valmis!!!!! Eikä tietoa koska olisi, ehkä seuraavalla viikolla......... Hyvästi lomamatka!!!!!! Eikä valohoidon hinnasta mitään tietoa. Jännitys kohoaa... Kaiken huipuksi osaa ei tarvinnutkaan vaihtaa koska vika ei ollutkaan siinä!!! Kerrassaan loistavaa, että uusi osa tilataan katsomatta edes onko vanhassa vika vai missä. Itkuraivarit menossa, viestiä lähti liikkeeseen ja ei ei varmasti tämä jää tähän. Ei paljon voi palveluksi kutsua, kun ei edes osata sanoa koska ehkä tälle tehtäisiin jotakin. En tiedä kuinka kauan olisi pitänyt aikaa oikein varata. Olisin varannut enemmän kuin viikon, jos olisin tämän tiennyt. Huh huh!!! Tämä oli toinen kerta, kun vein auton tuonne, kolmatta kertaa ei tule. Ekalla kerralla jättivät vian tutkimatta kokonaan!!! Mahdoin olla tiskillä hyvännäköinen, kun kyselin missä vika on eikä papereissa puhuta yhtään mitään. Mutta naisasiakas, seuraavaksi pitänee tilata miehen nimellä huolto.

      • V90T8

        Asiasi, vaikka valitettava onkin, ei tosin koske millään tavoin Autokeskusta, joka ei ole (eikä ole aiemminkaan ollut) Toyotan merkkiliike sen enempää Tampereella kuin missään muuallakaan.


      • Anonyymi

        Tosin päivitetäänpä kommenttia ja todetaan, että jatkossa Autokeskus näkyy olevan senkin merkkiliike, eli Autokeskukselle on tulossa Toyotankin edustus ainakin parille paikkakunnalle. Onnittelut siis Toyotan omistajille?


    • ei.korjaamoille.ikinä

      Autoa ei kannata näköjään viedä korjattavaksi minnekään, mieluummin kannattaa näköjään ajaa vaan vaikka auto olisi kuinka paskana ja sitten vaan vie katsastukseen ja jos ei mene läpi vikojen vuoksi niin paaliin suoraan vaan...

    • Blackbetty

      Ei kannata nissaniin seota, ainakaan tampereella niitä ei kukaan osaa korjata.

    • lippalakk

      Itse kävin autokaupoilla Tampereen Autokeskuksella, tarjosin omaa autoani vaihdossa heille, jossa vaihtoautojen vastaava hinnoitteli autoni, heidän tarjouksensa oli 3500e heikompi kuin vieressä olevassa naapuri liikkeessä.
      Naurettava tarjous, joten eipä tarvitse enää ikinä asioida siellä, merkki vaihtui ja samoin palvelut.

    • kierränkaukaa

      Samoin kävi myös minulle, nykyinen vaihtoautopäällikkö, oli myyjän mukaan hinnoitellut vaihtoautoni, joka oli 4000e huonompi hinta kun Toyotalla vastaavaan autoon.

      Aivan pimee ukko, näkemiin myös minun osalta.

      Sami.Tampereen poikii

      • NäinTälläKertaa

        Itselläni kävi päinvastoin, kun Totyotan myyjät eivät edes nousseet tuoleistaan , kun olisin ostanut vaimolle käteisellä auton. Ostin sen sijaan naapuriliikkeestä Skodan.
        Ilmeiseti Toyotalla menee niin hyvin ettei tarvitse jokaista asiaksta palvella.


    • Autokeskusnever

      Näin kävi autokeskuksen kanssa. Kuluttajavalituslautakunnan suositus oli, että autokeskus korvaisi vahingon.
      Autoliike vähän välitti lautakunnan suosituksesta ja näin ollen kieltäytyi maksamasta mitään korvauksia.

      20% jättää noudattamatta kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

    • Anonyymi

      Viekää Tampereen Autokeskukseen autonne niin saatte lunastaa sen pois sieltä,on kaikki mahdolliset renkaanvaihtoonkin tulee maalintsrkastastuslisä varmaan kolmekymppiä ihan perseestä niiden hinnottelu,samat osat saat kaks tai melkein kolmekertaa halvemmalla voitte ihan katsoa netistä hinnat... Ikinä en sinne vie mitään enään noilla hinnoittelulla enkä kyllä osta yhtään autoakaan mikä on edes käynyt sielä firmassa...

    • Anonyymi

      Erittäin huonoa palvelua BMW huollossa, en suosittele

    • Anonyymi

      Tampereella huollatin nissanin aina, nyt on vaihdelaatikko vika. Katselin läpi kaikki entiset laskut ja huoltoraportit, missään ei mainintaa vaihteistoöljystä, moottoriöljystä kyllä. Kuka maksaa kolmentonnin remontin?, sopii kysyä.

    • Anonyymi

      Älkää ikinä asioiko Autokeskus Airportissa jos haluatte saada palvelua ja säilyttää rahanne.

      • Anonyymi

        Ja tuon suuren ja täydellisesti perustellun totuuden heitit vuoden 2007 aivopieruun, olet ihan paras ja viisain tyyppi kautta aikain.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe