Tutkijat: Simpanssit metsästävät puoliapinoita keihäillä
Iowan yliopiston tutkijoiden mukaan simpanssit valmistavat metsästysvälineiksi teräviä keihäitä. Keihäillä ne saalistavat ruuaksi pieniä puoliapinoita, kuten makeja.
Antropologi Jill Pruetzin johtaman ryhmän mukaan Fongolin seudulla Senegalissa simpanssit metsästävät säännöllisesti. Keihäät syntyvät puunoksista, jotka eläimet teroittavat hampaillaan.
Tutkimusryhmä havaitsi, että simpanssit hyökkäävät makien nukkumaluolien aukoille ja yrittävät keihästää uhrinsa kuoliaiksi.
Vaikeaa puuhaa
Havainnoiduista 22 metsästysyrityksestä onnistui kuitenkin vain yksi.
Metsästysvälineiden valmistusta on aiemmin pidetty tyypillisenä vain ihmisen varhaisille sukulaisille, kuten Australopithecus-ihmisapinalle. Simpanssien on kuitenkin tiedetty murskaavan pähkinöitä kivillä ja metsästävän ilman apuvälineitä.
STT
Simpanssit metsästävät keihäillä
13
1711
Vastaukset
- Mihin johtaa?
Jestas. Taitavat heidän jälkeläisensä muutaman tuhannen vuoden päästä postailla nettiin ja selittää otsa rypyssä, että eivät he apinoista polveudu. Tuosta se alkaa...
- baba buba!
Baba buba! Aba-Darwin uba aba-Dawkins urka urka!
- simpanssi
Miljoonien vuosien päästä simpanssit ovat meidän
tasollamme ja nykyihmiset ovat muuttuneet
cyloneiksi?- Mamapapa
on cylon.
- aivotonirokeesi.
Mamapapa kirjoitti:
on cylon.
Cylonit ovat robotteja sarjasta Taisteluplaneetta Galactica.
Vanhan sarjan
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Cylons_(TOS)
ja uuden sarjan
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Cylons_(RDM)
cylonit. Valitettavasti englanniksi. - sukupuuttoon
se tässä on edessä tällä menolla. Ensinnä emme kestä maapallon imastonmuutosta minkä olemme itse aikaan saaneet, toiseksi "keinotekoinen" heikkojen hengissäpitäminen heikentää perimää ja perinnölliset sairaudet pääsevät lisääntymään.
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä. - liisaihmemaassa
sukupuuttoon kirjoitti:
se tässä on edessä tällä menolla. Ensinnä emme kestä maapallon imastonmuutosta minkä olemme itse aikaan saaneet, toiseksi "keinotekoinen" heikkojen hengissäpitäminen heikentää perimää ja perinnölliset sairaudet pääsevät lisääntymään.
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä.VIITTAUS TÄHÄN
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä.
MITEN LAPSETTOMUUS PERIYTYY ??? - voi meeri
liisaihmemaassa kirjoitti:
VIITTAUS TÄHÄN
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä.
MITEN LAPSETTOMUUS PERIYTYY ???Sitä minäkin olen ihmetellyt. Näin tämän lausahduksen jossain lehden kannessa/lööpissä taannoin.
Tarkempi lukukokemus kertoi, että lapsettomuus periytyy siten, että lapsettomuushoidoilla aikaan saatettu ihminen joutuu todennäköisemmin hankkimaan omatkin lapsensa hoitojen kautta, kuin normaalisti luomulla onnistuttu lapsi.
Muuten, tässä tämäniltaisessa Prisma Arvoitus geeneissämme ohjelmassa oli spekulointia siitä, aiheuttaako keinohedelmöitys (maljassa) tietyn geenin viallisen leimautumisen sillä seurauksella, että lapselle tulee sairaus (toinen sairaus johti silmittömään liikalihavuuteen, toinen isokielisyyteen, suolien pullahtamiseen (vatsaonteloon, korjattavissa leikkauksella) ja lisääntyneeseen lapsuusiän syöpäriskiin)
eli tässä taas yksi hyvä syy miksi meille ei maljassa tehtyä lasta tule...
- voimala
Simpanssit käyttävät myös ruohonkortta jota termiitit rakastavat, apuvälineenään termittien pyytämiseen.
Korsi vain sisään termiitin kolosta, odotellaan tovi ja sitten nuollaan termiittitikkaria. - voimeeri
kun meillekin koulussa toitotettiin, että eläimet ei osaa ajatella, eivätkä ymmärrä tekojensa logiikkaa... Hyvä simpat!
- SemiSeppä
Kas tässä:
http://www.yleradio1.fi/tiede/tiedeuutiset/id9810.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412460Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71004Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55854